Als je je productiviteit wil opschroeven ipv al dat gepruts met explorer wel...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Al gelukt
[..]
Heb je dat echt nodig als normale thuis gebruiker?
Voor die ene keer in het jaar dat ik door mijn mappen ga, kom ik er wel uit met explorerquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je je productiviteit wil opschroeven ipv al dat gepruts met explorer wel...
Yup, standaard gebruikt, tot ze met versie 6 op de proppen kwamen... Wat een drama was dat. Toen overgestapt op Opera en daarna en nog steeds Firefox.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:55 schreef jitzzzze het volgende:
Jij moet dit ook nog wel kennen, AchJa:
[ afbeelding ]
Vroeger ook jaren lang gebruikt. Toen IE en nu alweer sinds dag 1 Chrome.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, standaard gebruikt, tot ze met versie 6 op de proppen kwamen... Wat een drama was dat. Toen overgestapt op Opera en daarna en nog steeds Firefox.
Chrome vind ik wel zo'n lamme browser... Nul komma nul opties, tov FF.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Vroeger ook jaren lang gebruikt. Toen IE en nu alweer sinds dag 1 Chrome.
Ik gebruik FF en Chrome door elkaar heen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Chrome vind ik wel zo'n lamme browser... Nul komma nul opties, tov FF.
Wel wat meer actie en minder realism dan The Wire, maar nog steeds wel awesome.quote:
En wat ga je nu kijken?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:48 schreef AchJa het volgende:
Godver, was de laatste Strike Back alweer...
ach, ik wil gewoon internetten. Al die opties heb ik niet nodigquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Chrome vind ik wel zo'n lamme browser... Nul komma nul opties, tov FF.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:48 schreef AchJa het volgende:
Laatste Strike Back, nu al?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:48 schreef AchJa het volgende:
u riep?quote:
quote:
Hier nog een mozilla gebruiker van het eerste uur, toen het nog Firebird/Phoenix wasquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, standaard gebruikt, tot ze met versie 6 op de proppen kwamen... Wat een drama was dat. Toen overgestapt op Opera en daarna en nog steeds Firefox.
Dit zijn de lopende series... Ik pak zo nu en dan ook nog wel 1 mee die al afgelopen is...quote:
Is goed voor je kastquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:12 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Weer even schrikken van de bierprijzen na de Baltische staten
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:12 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Weer even schrikken van de bierprijzen na de Baltische staten
Ik zag de eerste negerts alweer aan tafel zitten bij P&W.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:44 schreef Cobra4 het volgende:
Alleen de jaarlijkse rel rond zwarte piet.
Hilarisch!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:51 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik zag de eerste negerts alweer aan tafel zitten bij P&W.
Die Godwinquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hilarisch!
En de VN bemoeit zich er al tegenaan...![]()
Neuh... Syrie, Mali en weet ik veel wat staan laag op de prioriteitenlijst, zwarte piet daarentegen ergens bovenaan. Je moet toch wat...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:56 schreef Erasmo het volgende:
Want de VN heeft nu even niks beters te doen
bloedjequote:
Ik loop nog te wachten op seizoen 4quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:19 schreef Royyy het volgende:
Alle boeken van A Song of Ice and Fire (de serie waar Game of Thrones op gebaseerd is) uitgelezen.. nu waarschijnlijk jarenlang wachten op het volgende deel
HElaas welquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je gaat nu met droge ogen beweren dat je dat niet wist?
En de internetverbinding opzeggen...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Gaarne je fok!-pas inleveren als je op uitloggen drukt.
Grapje of course: blijf. Wat moeten we zonder de knapste kerel uit de SC. Dan is EllaN ook meteen wegquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:25 schreef Thaboel het volgende:
Okiedokie jullie lijken wel op de nazi's!
Dat was jij toch?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:28 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Grapje of course: blijf. Wat moeten we zonder de knapste kerel uit de SC. Dan is EllaN ook meteen weg
Ik kom binnenkort permanent terug hoorquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:28 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Grapje of course: blijf. Wat moeten we zonder de knapste kerel uit de SC. Dan is EllaN ook meteen weg
tot in den dood?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik kom binnenkort permanent terug hoor
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:59 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ligt eraan hoelang mijn lever het nog vol houdt
Congratz!quote:
"Het is een prima test voor Defensie." Zoals je kunt lezen in het Mali topic.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:47 schreef Pumatje het volgende:
Godnondju, we moeten weer naar Mali hoor.
Want dat kan tenslotte allemaal, al moeten we op kartonnen pantoffels gaan lopen.
Turkije, piraterij, Mazar, Mali... Och, 4 missies, kan best...quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:47 schreef Pumatje het volgende:
Godnondju, we moeten weer naar Mali hoor.
Want dat kan tenslotte allemaal, al moeten we op kartonnen pantoffels gaan lopen.
Feli!quote:
can do sir m'amquote:Op zondag 20 oktober 2013 00:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Turkije, piraterij, Mazar, Mali... Och, 4 missies, kan best...
Het DGLC hoef je niet op te rekenen, bijna iedereen zit nu in de uitzendbescherming en de grote bazen met de handen in het haar...quote:
Die lui in den haag hebben werkelijk geen idee hoe de binnenkant van een kazerne er anno2013 uit ziet of wel?quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het DGLC hoef je niet op te rekenen, bijna iedereen zit nu in de uitzendbescherming en de grote bazen met de handen in het haar...![]()
Ja, dat krijg je ervan als je de hele kluit zo'n beetje wegbezuinigd.
Misschien van bouwtekeningen om het aantal kubieke meters om te rekenen naar klinkende munt...quote:Op zondag 20 oktober 2013 01:08 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Die lui in den haag hebben werkelijk geen idee hoe de binnenkant van een kazerne er anno2013 uit ziet of wel?
Ze kennen de kazernes van de hoofdpoort tot de officiers mess voor hun lunch en "ongedwongen" gesprek met chinees vrijwilligers.quote:Op zondag 20 oktober 2013 01:08 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Die lui in den haag hebben werkelijk geen idee hoe de binnenkant van een kazerne er anno2013 uit ziet of wel?
Nooit.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:28 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Leuk dat je bij de marns bent geweest BBquote:
Was zeker leuk idd!quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:35 schreef EllaN het volgende:
[..]
Nooit.
[..]
Leuk dat je bij de marns bent geweest BB.
Dag beroepsquote:Op zondag 20 oktober 2013 19:14 schreef jitzzzze het volgende:
Dag allemaal, dag VeVa's en reservisten
Op de glijbaan zelfsquote:Op zondag 20 oktober 2013 19:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Heeft ook 1,5 dag in een grasveldje mogen spelen
Nice, neem je het voor me op?quote:Op zondag 20 oktober 2013 19:40 schreef Cobra4 het volgende:
Straks op BBC2: http://www.bbc.co.uk/programmes/b020vjxz
Hey klepvetquote:Op zondag 20 oktober 2013 19:14 schreef jitzzzze het volgende:
Dag allemaal, dag VeVa's en reservisten
Je gaat je veterstrikdiploma halen?quote:
BBFquote:
Gok niet dat ik dat red in 6 weken..quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:28 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Je gaat je veterstrikdiploma halen?
Dankquote:Op zondag 20 oktober 2013 21:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_oorlogsfilms
Droogquote:
Hier bij de rai ook! Eens kijken hoelang dat nog duurt...quote:
Geen goede popup-blocker gebruiken..quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:38 schreef BredeBroeder het volgende:
![]()
Zit zo een beetje te zoeken naar die Petzl hoofdlampjes, kom ik op een site terecht, opent er een chatvenster: Goedemiddag, ik zie dat u kijkt naar onze hoofdlampen collectie, wilt u wellicht eentje aanschaffen? Zo ja, doe dit dan snel, dan is hij vandaag nog verzonden!_!
Speciale uitvoering voor de klu...quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:17 schreef jitzzzze het volgende:
Maar al die zakjes met klittenband kan ik nou niet echt superhandig noemenOok die enorme velcropatch op de bovenmouw kan alleen maar gaan vol zitten met troep.
wacht Hoooooo stop... Dit is de oplossing van uch jaar ontwikkelen?! En dan word het straks toch een off-the-shelf multicam pakkie?quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:15 schreef Pumatje het volgende:
Nee, schijnt uitgesteld te zijn, we moeten het met de tussentijd doen met een opgewaardeerd oud KL pak met.. ja. Een soort power ranger upgrade.
Nee, dit is een tussentijdse oplossing. Wat de uiteindelijke uitvoering gaat worden is op on hold gezetquote:Op maandag 21 oktober 2013 20:59 schreef Thaboel het volgende:
[..]
wacht Hoooooo stop... Dit is de oplossing van uch jaar ontwikkelen?! En dan word het straks toch een off-the-shelf multicam pakkie?
waarom die vertraging en deze 'duurdere' tussen oplossing? Kan je beter nog even doorgaan met deze meuk.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:09 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nee, dit is een tussentijdse oplossing. Wat de uiteindelijke uitvoering gaat worden is op on hold gezet
u tell mequote:Op maandag 21 oktober 2013 21:12 schreef Thaboel het volgende:
[..]
waarom die vertraging en deze 'duurdere' tussen oplossing? Kan je beter nog even doorgaan met deze meuk.
Dat scheelt een streep, ergo goedkoper.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:24 schreef Pumatje het volgende:
Waarom in godsnaam die rot in het midden voor de borst in plaats van op de schouders
Dat schijnt met een rugzak te maken te hebben; heb ik me laten vertellen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:24 schreef Pumatje het volgende:
Waarom in godsnaam die rot in het midden voor de borst in plaats van op de schouders
quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat scheelt een streep, ergo goedkoper.
Want je vest zit niet in de weg...quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat schijnt met een rugzak te maken te hebben; heb ik me laten vertellen.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik heb nooit gesnapt waarom je ROT's in de weg zouden zitten.
Ja, want zo dik en groot zijn ze nou ook weer niet dat je er met het dragen van een ruza last van zou hebbenquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:34 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
Anyway, ROT op de borst is gewoon kut, period.
Puur en alleen al omdat het zo'n fucking tussen oplossing is.quote:
Die hebben de rang op het petje dus die zien het probleem inderdaad niet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:36 schreef Pumatje het volgende:
Mja Amerikanen he, die zullen het wel weten.
Omdat je omlopen moet om iemand bij zijn rang aan te spreken... Ik heb een rang (als attentie/ aandacht) meestal nodig als ik achter iemand sta.quote:
ah duidelijkquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat je omlopen moet om iemand bij zijn rang aan te spreken... Ik heb een rang (als attentie/ aandacht) meestal nodig als ik achter iemand sta.
Stuur maar door naar Doorn die houden wel van die amerikaanse zooiquote:
Oh je was nog serieus ook nog???quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, want zo dik en groot zijn ze nou ook weer niet dat je er met het dragen van een ruza last van zou hebben
Als die troep ingevoerd wordt ben ik wsl de laatste van de KL die pokhouterig op M90's blijft lopen en het huidige pak blijft dragen...quote:
vertelquote:
Dat is het 'm dusquote:
Dat heb je mij niet verteld.....quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is het 'm dus![]()
Morgen moet ik voor de groep mijn verhaal vertellen.
Anderen stellen dan vragen aan mij gedurende 90 minuten.
Je hebt het al een x op internet gezet dus vermoed dat je dit ook wel kanquote:Op maandag 21 oktober 2013 23:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is het 'm dus![]()
Morgen moet ik voor de groep mijn verhaal vertellen.
Anderen stellen dan vragen aan mij gedurende 90 minuten.
90 minuten... Das verrekte lang...quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:37 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Je hebt het al een x op internet gezet dus vermoed dat je dit ook wel kan
Jij kan het weten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:40 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Stuur maar door naar Doorn die houden wel van die amerikaanse zooi
dinsdagochtend en rave kan geen geintje meer aanquote:
Verbaast dit je nog steeds dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:23 schreef Rave_NL het volgende:
Maandagnacht, interpunctie, correct.
Niveau is om te janken hier zeg als ik zo terug lees.
Omdat het politiek nog niet goedgekeurd is en ook -nog- niet door de CDS. Iemand zal waarschijnlijk wel hebben gedacht om de nieuwe layout te testen in de huidige camo, die iets meer te vertellen heeft binnen de KL dan wij allen bij elkaar.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:12 schreef Thaboel het volgende:
[..]
waarom die vertraging en deze 'duurdere' tussen oplossing? Kan je beter nog even doorgaan met deze meuk.
Bier.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:57 schreef Pumatje het volgende:
tering, ik zit nu al enkele uren voor mij uit te staren. Goed misselijk geworden, net wat overgegeven op de wc na een doe het zelf cursus keelvingeren. Merk dat het wat zakt. Ik ben net wat fruitsmoothies wezen halen omdat ik dorst had, en toch wat vitaminen naar binnen wil krijgen. Ik merk dat ik er niets meer bij kan gooien want dan begint het hele riedeltje weer. Hoe kan ik dit het beste aanpakken en wat moet ik nemen?
Thee met een beetje suiker, bouillon, of isotone drankjes zoals Aquarius of Gatorade om je zouten op peil te houden. En natuurlijk kleine slokjes nemen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:57 schreef Pumatje het volgende:
tering, ik zit nu al enkele uren voor mij uit te staren. Goed misselijk geworden, net wat overgegeven op de wc na een doe het zelf cursus keelvingeren. Merk dat het wat zakt. Ik ben net wat fruitsmoothies wezen halen omdat ik dorst had, en toch wat vitaminen naar binnen wil krijgen. Ik merk dat ik er niets meer bij kan gooien want dan begint het hele riedeltje weer. Hoe kan ik dit het beste aanpakken en wat moet ik nemen?
dus?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:09 schreef BredeBroeder het volgende:
Komt net een officier met GVT de macdonalds binnen
Ga zo door en schaam je vooral voor je pak. Als het eenmaal intern zover is doorgedrongen bij elke militair gaat de buitenwereld het vanzelf van ons overnemen en kunnen we ons weer op fora afvragen waarom t publiek toch zo van ons vervreemd is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:10 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
moest even mijn dagboek aanpassen
Ik schaam me er niet voor hoor, vindt het alleen onzin om buiten de kazerne of gewoon in je vrije tijd in GVT te lopen, beetje pochen dat je militair bent ofzo. Waar ik zat is trouwens mijlenver van een kazerne af.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:12 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ga zo door en schaam je vooral voor je pak. Als het eenmaal intern zover is doorgedrongen bij elke militair gaat de buitenwereld het vanzelf van ons overnemen en kunnen we ons weer op fora afvragen waarom t publiek toch zo van ons vervreemd is.
En overigens,elke mac in de buurt van een kazerne komt 70% in gvt binnenkakken.
Hoezo pochen dat je militair bent? Je bent het toch gewoon? Ja, jij dan niet maar later wel misschien. Net zoals een loodgieter ook niet een andere broek in z'n busje heeft als ie wat boodschappen moet doen. Het gehele probleem is dat we zo onzichtbaar zijn als de pest, en ik begrijp niet waarom je aan het pochen bent als je gewoon met je werkkleding een pak melk gaat halen. Als defensie iets wil doen dan moet het niet miljoenen steken in reclames en branding, maar aan afleren dat militairen wat anders aan moeten trekken als ze de poort uitgaan. Door die hele reden zijn we zo onzichtbaar geworden en missen we nu al het draagvlak in de samenleving.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:16 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik schaam me er niet voor hoor, vindt het alleen onzin om buiten de kazerne of gewoon in je vrije tijd in GVT te lopen, beetje pochen dat je militair bent ofzo. Waar ik zat is trouwens mijlenver van een kazerne af.
Wat voor eentje?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:22 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Jij bent er dus ook zo'n eentje?
Wie ben jij om als vrolijke olijke v&v'er militairen te gaan veroordelen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:22 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Volgensmij staan grondrechten daarvoorquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:23 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Wie ben jij om als vrolijke olijke v&v'er militairen te gaan veroordelen?
Doe eens een linkje dan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:24 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Volgensmij staan grondrechten daarvoor
Misschien moeten ze de volgende keer een schoolbivak begrijpend lezen doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:25 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheid_van_meningsuiting
Ik vind het onzin, dat is mijn mening, die mening hoef ik niet te uiten, toch is dat hoe ik erover denk. Dat heeft niks met iemand veroordelen te maken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:27 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Misschien moeten ze de volgende keer een schoolbivak begrijpend lezen doen.
nogmaals, wie ben jij, met welke ervaring en kennis, om iemand te veroordelen die iets is.. wat jij heeeeeel graag wil worden. Dat heeft vrij weinig met vrijheid van meningsuiting te maken. Wel veel met plaats kennen en niet zo'n uit de hoogte gedrag vertonen.
Goed, jij begint met het verwijt aan Jitzze. Met : "Ben jij er ook zo een".quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:27 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik vind het onzin, dat is mijn mening, die mening hoef ik niet te uiten, toch is dat hoe ik erover denk. Dat heeft niks met iemand veroordelen te maken.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:29 schreef jitzzzze het volgende:
Juist wel. Je verklaard iemand voor gek omdat hij in zijn vrije tijd (wat het niet eens hoefde te zijn) in de kleding van zijn werk liep.
En dat hoef ik niet perse te zeggen..quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:27 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik vind het onzin, dat is mijn mening, die mening hoef ik niet te uiten, toch is dat hoe ik erover denk. Dat heeft niks met iemand veroordelen te maken.
Ondanks dat je het niet hardop zegt, veroordeel je ook iemand.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:30 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
[..]
En dat hoef ik niet perse te zeggen..
Dus ik mag het niet onzin vinden omdat ik niet hoger sta dan een bepaald persoon/militairquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ondanks dat je het niet hardop zegt, veroordeel je ook iemand.
Jij plaatst jezelf hoger dan de ander, want jij vind het gek dus zou die ander maar zijn normale kleding aan moeten doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:33 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dus ik mag het niet onzin vinden omdat ik niet hoger sta dan een bepaald persoon/militair
Dat vind ik ja, betekend niet dat ik hem erop ga wijzen dat die van kleding moet veranderen, aangezien ik dat toch niet voor hem kan bepalen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jij plaatst jezelf hoger dan de ander, want jij vind het gek dus zou die ander maar zijn normale kleding aan moeten doen.
QFT.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:30 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Goed, jij begint met het verwijt aan Jitzze. Met : "Ben jij er ook zo een".
Deze hele discussie die erop volgde heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Dat weet je zelf ook wel.
En om terug te komen op het hele onderwerp. Ga er zelf eens over nadenken, wat decennia van ontbrekende militairen in een samenleving betekenen voor het imago van defensie. Er is een heel verschil in naar de Efteling gaan in je gvt, dan even een hamburgertje pakken of boodschapje doen.
Komop BB je bent toch niet achterlijk, gebruik die grijze brij in je kop eens.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:22 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dat is omdat dat vaak binnenslapers betreft en die hebben direct na appel honger. Heeft niets te maken met de gehele discussie. Ik zit ook op oirschot.. ik ken het. Ik ken ook de gemiddelde mening over dit onderwerp.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:41 schreef Thaboel het volgende:
Moet je even een avondje bij de Macdonalds in Best gaan zitten
Het zou eigenlijk helemaal geen punt moeten zijn om een McDonalds binnen te stappen in uniform..quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:40 schreef Pumatje het volgende:
ach je mag alles.. je moet helemaal niets. Als je er zin in hebt ga je lekker in je gvt naar de bioscoop. Daar voel ik me ongemakkelijk in, daarnaast slaat dat nergens op. Maar het feit dat blijkbaar jongens en meisjes nog steeds worden klaargestoomd met het idee dat het fout is om je in gvt in de maatschappij te laten zien is de gehele reden van het ontbreken van draagvlak in de samenleving. We zijn voor de bevolking namelijk iets van 20 jaar op uitzending...weg, ziek.. in ieder geval niet zichtbaar. Die paar verdwaalde militairen die nog durven binnen te stappen in macdonaldsen en supermarkten zullen wel de achterblijvers zijn.
Een zwangerschapstest.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:57 schreef Pumatje het volgende:
Was meer naar bb dat dit gewoon geen gek iets is. Keren dat ik daar in gvt kwam binnen wandelenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:43 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dat is omdat dat vaak binnenslapers betreft en die hebben direct na appel honger. Heeft niets te maken met de gehele discussie. Ik zit ook op oirschot.. ik ken het. Ik ken ook de gemiddelde mening over dit onderwerp.
Dus die heeft het testje niet nodig.quote:
Ruim en niet te zuinig.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:22 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dat zul jij nooit doen of welquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:09 schreef BredeBroeder het volgende:
Komt net een officier met GVT de macdonalds binnen
Ik zou niet in vrije tijd wakker worden en denken, hey ik ga een boswandeling maken, ik trek het gvt aanquote:
Recalcitrant pisjongquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:22 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik zou niet in vrije tijd wakker worden en denken, hey ik ga een boswandeling maken, ik trek het gvt aan
quote:
niemand heeft het hier nondeju gehad over je gvt aantrekken voor een wandeling. Dit gaat over de heersende cultuur dat je niet buiten de poort gezien wilt worden met je gvt en de mate hoe kader hier verantwoordelijk voor is.quote:
Wie de fuck zegt dat die officier thuis zat in zijn burgerkloffie, toen dacht: ''Hm.. laat ik eens speciaal voor de McDonalds mijn GVT aantrekken!'', en vervolgens naar de McDonalds is gereden in zijn GVT en daarna meteen naar huis is gereden en zijn GVT voor een pyama heeft omgewisseld?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:22 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik zou niet in vrije tijd wakker worden en denken, hey ik ga een boswandeling maken, ik trek het gvt aan
quote:
Laatst nog een interessant imposium gehad over de reservist in 2020 met o.a. beroepscollega's. Elke keer kwam het onderwerp weer terug op dat de reservist (en defensie in het algemeen ook..) wat moet doen aan zijn naamsbekenheid en imago om zo weer draagvlak te creëren. Ik weet niet of naar de McD gaan in GVT de juiste manier daar voor is, maar het is een beginquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:28 schreef Pumatje het volgende:
[..]
niemand heeft het hier nondeju gehad over je gvt aantrekken voor een wandeling. Dit gaat over de heersende cultuur dat je niet buiten de poort gezien wilt worden met je gvt en de mate hoe kader hier verantwoordelijk voor is.
Eigen veiligheid eerstquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:31 schreef Pumatje het volgende:
[ afbeelding ] dat jong dat met z'n peddel iedereen van het nog drijvend stukje boot probeert te jagen.
Dat zeg ik ook niet, is ook situatie afhankelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:29 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Wie de fuck zegt dat die officier thuis zat in zijn burgerkloffie, toen dacht: ''Hm.. laat ik eens speciaal voor de McDonalds mijn GVT aantrekken!'', en vervolgens naar de McDonalds is gereden in zijn GVT en daarna meteen naar huis is gereden en zijn GVT voor een pyama heeft omgewisseld?_
Waarom is de situatie bij de mac dan toch zodanig dat je het negatief vind?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:39 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, is ook situatie afhankelijk.
Ik weet niet of hij van z'n werk af komt of niet, echter zit de mac bij ons toch wel een dikke 50KM van een kazerne af, en dan lijkt het me niet dat je even tussen je werktijd door naar de mac gaat 50KM verderop. Bij ons op school en ook bij de van Ghent kleedden de meesten zich om voordat ze naar huis gaan, en daarvan hebben sommigen dezelfde mening, dat het niet hoort.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:56 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Waarom is de situatie bij de mac dan toch zodanig dat je het negatief vind?
En waarom hebben sommige (denk wel de meesten) die mening? Omdat je godverdomme als een aapje word aangekeken en iedereen de militairen vind thuis horen in de bosjes. Dit soort shit komt juist door mensen zoals jou. Zo blijf je die negatieve spiraal houden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:02 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij van z'n werk af komt of niet, echter zit de mac bij ons toch wel een dikke 50KM van een kazerne af, en dan lijkt het me niet dat je even tussen je werktijd door naar de mac gaat 50KM verderop. Bij ons op school en ook bij de van Ghent kleedden de meesten zich om voordat ze naar huis gaan, en daarvan hebben sommigen dezelfde mening, dat het niet hoort.
Dus jij wilt zeggen dat als heel de krijgsmacht in GVT over straat gaat lopen dat je niet meer raar wordt aangekeken en dat ze van mening veranderen over militairen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:06 schreef Thaboel het volgende:
[..]
En waarom hebben sommige (denk wel de meesten) die mening? Omdat je godverdomme als een aapje word aangekeken en iedereen de militairen vind thuis horen in de bosjes. Dit soort shit komt juist door mensen zoals jou. Zo blijf je die negatieve spiraal houden.
Ik denk als het allemaal zichtbaarder word wel jaquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:09 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dus jij wilt zeggen dat als heel de krijgsmacht in GVT over straat gaat lopen dat je niet meer raar wordt aangekeken en dat ze van mening veranderen over militairen?
Bingo, dan zijn we ineens een stap dichterbij bij het uitmaken van een echt deel van de maatschappijquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:09 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dus jij wilt zeggen dat als heel de krijgsmacht in GVT over straat gaat lopen dat je niet meer raar wordt aangekeken en dat ze van mening veranderen over militairen?
Ja Amerika, het verschil van de aankijk op militairen van burgers uit Amerika en burgers uit NL is ook wel heel anders, neem bijvoorbeeld dit filmpje:quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:05 schreef Pumatje het volgende:
Al heeft ie z'n gvt aangetrokken ervoor. Ik snap de discussie niet.
In Amerika krijg je nondeju een gratis big mac als je in je gvt binnenloopt...hier is het het gesprek van de veva
Daar heb je een punt, maar ik betwijfel of het gaat werken, of je moet het verplicht stellen dat ieder zich niet mag omkleden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:14 schreef Pumatje het volgende:
Dat hoef ik niet in NL, en dat weet ik helemaal niet. Het gaat erom dat als wij Militairen ons gedragen alsof we ons schamen voor het pak, je niet kan verwachten dat de burger je beroep ooit als iets positiefs en dankbaar gaat zien. Alleen de mensen die een interesse hebben voor de krijgsmacht zullen hun mening wel kunnen vormen op juiste gronden, maar die overige 81% doet het met wat hij/zij dagelijks in zich neemt/aan wordt blootgesteld. Dat is nu al sinds de val van de muur weg. Totaal. Toen de dienstplicht werd afgeschaft verdween gelijk de dagelijkse binding met de bevolking. Als de bevolking naast het verliezen van de binding ook nog eens nergens never nooit een Militair ziet, dan is het iets afstandelijks en kunnen ze het ook niet gaan missen dus worden bezuinigingen op defensie een stuk gemakkelijker te verkopen.
Nee, het moet eens afgelopen zijn met. ga vooral niet in je GVT naar huis of, ga vooral niet in je GVT boodschappen doen, of ga vooral niet vertellen dat je militair bent tijdens de allereerste dag. . Ik heb de dolfijnentrainer opleiding ook gehad hoor, en ik begreep vanaf moment 1 al dat je daarmee een cultuur schept die voor defensie op de lange termijn alleen maar destructiever werkt, terwijl al die opmerkingen en afraders allemaal zijn bedacht door een vent met een heel klein piemeltje die ermee wil voordoen alsof ie een heel groot piemeltje heeft.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:16 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, maar ik betwijfel of het gaat werken, of je moet het verplicht stellen dat ieder zich niet mag omkleedden.
Het "ga vooral niet" verhaaltje heb ik nog niet gehad, wel dat al die instructeurs het gay vinden om buiten de poort of buiten school in prive in GVT te reizen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:20 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nee, het moet eens afgelopen zijn met. ga vooral niet in je GVT naar huis of, ga vooral niet in je GVT boodschappen doen, of ga vooral niet vertellen dat je militair bent. Ik heb de dolfijnentrainer opleiding ook gehad hoor, en ik begreep vanaf moment 1 al dat je daarmee een cultuur schept die voor defensie op de lange termijn alleen maar destructiever werkt, terwijl al die opmerkingen en afraders allemaal zijn bedacht door een vent met een heel klein piemeltje die ermee wil voordoen alsof ie een heel groot piemeltje heeft.
Dat is precies wat in het "ga vooral niet" rijtje thuishoort. Waarom is het gay? Omdat de sergeant dat vindt? Het is dus gay om in je werkkleding door andere gezien te worden? Want het is een gay beroep? Fatale opmerking voor de PR van defensie natuurlijk..want die lijn die ik nu trek kun je doortrekken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:23 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Het "ga vooral niet" verhaaltje heb ik nog niet gehad, wel dat al die instructeurs het gay vinden om buiten de poort of buiten school in prive in GVT te reizen.
Km instructeurs? Dat ligt natuurlijk ook iets anders ivm hun hele tenue en omkleedcircus.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:23 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Het "ga vooral niet" verhaaltje heb ik nog niet gehad, wel dat al die instructeurs het gay vinden om buiten de poort of buiten school in prive in GVT te reizen.
onder andere, LMB, KMarns, KL, eigenlijk elke instructeur die ik tot nu toe heb gezien buiten de school was wel omgekleed.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Km instructeurs? Dat ligt natuurlijk ook iets anders ivm hun hele tenue en omkleedcircus.
KM heb ik altijd wel beeld bij gehad ivm hun onzinnige tenue regelementen mbt reizen wwv. Maar daar kan Jitzzze vast meer over vertellen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:43 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
onder andere, LMB, KMarns, KL, eigenlijk elke instructeur die ik tot nu toe heb gezien buiten de school was wel omgekleed.
Je mag ook pas in pak reizen als je onder de krijgstucht staat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:54 schreef hcwp het volgende:
Wellicht vindt de sgt dat wel omdat hij meent dat miliairen in opleiding hun gvt nog niet 'verdiend' hebben naar buiten toe.
En je ZKHK hebt gehaaldquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je mag ook pas in pak reizen als je onder de krijgstucht staat.
Si, alles weer doen. Langer dan een jaar uitdienst geweest. Feestje!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:14 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Moet jij eigenlijk nogmaals ZHKH examen afleggen aangezien je die al eerder hebt gehaald?
Wordt makkelijk danquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:15 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Si, alles weer doen. Langer dan een jaar uitdienst geweest. Feestje!
Hoezo makkelijk?quote:
Dat wel maar heb wel een flinke opfris cursus nodig hoorquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:17 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dat je alles al hebt gehad, tegenover burgers met 0.0 ervaring.
Zal wel goed komenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:18 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dat wel maar heb wel een flinke opfris cursus nodig hoor
Ga ik wel vanuit jaquote:
Anders kom je maar naar deze boy voor privé trainingquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:28 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Anders kom je maar naar deze boy voor privé training
Een woodland shirt en een sok zekerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:31 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Een woodland shirt en een sok zeker
Is dat nadat je beëdigd bent?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je mag ook pas in pak reizen als je onder de krijgstucht staat.
Volgens mij sta je onder de krijgstucht zodra je cmd je eronderstelt ofzoiets. Eerste dag opleiding(amo dan)quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:56 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Is dat nadat je beëdigd bent?
Wat een discussie trouwens, iedereen zal zijn/ haar redenen voor hebben om wel of niet om te kleden, is hun eigen keuze. Wat ik dan wel weer apart vond was tijdens het werven volgens mij ruim een jaar geleden, stonden er ineens een paar fenneks op station Zwolle met militairen die brochures aan het uitdelen waren. Kan je beter doen dat ze hier in NL op oefening gaan, en dan in contact komen met burgers, en dus niet altijd op de heide blijven zitten of altijd maar naar dezelfde omgeving gaan.
Huh? Wat dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:48 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, compleet nieuw ZHKH systeem.
Ooh. Ach als dat het enige is, CUF is heel simpel, en lijkt me niet dat ze de drill van TFC zullen aanpassen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:36 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, CUF en TFC toegevoegd enzo, was vroeger niet.
Waarom zouden ze dat niet aanpassen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:38 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ooh. Ach als dat het enige is, CUF is heel simpel, en lijkt me niet dat ze de drill van TFC zullen aanpassen.
Waarom wel?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 01:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat niet aanpassen?
Dat vraag ik niet.quote:
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 01:10 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dan krijg je ook geen antwoordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |