abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132267302

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013
SPOILER: Versiebeheer
De OP staat hier
  Moderator donderdag 17 oktober 2013 @ 17:37:28 #2
18653 crew  D.
pi_132267684
eejjjjjjjj 8-)

Ik vond deel #400 wel een gelegenheid om mee te gaan posten :Y
Ik lees inmiddels al een maandje mee en heb soms een vraag, en vaak een mening :P

Ben zelf nog een newbie wat bb betreft tegenover de meeste mensen hier, dus kom hier vooral om info te vergaren.

Gedurende mijn leven ben ik al een paar keer met bb begonnen, maar telkens door te weinig motivatie na 2 tot 3 maanden er weer de brui aan gegeven.

Nu inmiddels weer 2,5 maand bezig en ben gemotiveerd als nooit tevoren, dus heb zeker het idee dat ik doorga :Y
pi_132267730
Welkom!
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
  Moderator donderdag 17 oktober 2013 @ 17:41:07 #4
18653 crew  D.
pi_132267796
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:38 schreef dreamerbulk het volgende:
Welkom!
Dank :Y

Wat me trouwens op is gevallen is dat veel mensen hier (vooral) op kracht (lijken te) trainen :Y
Ikzelf richt me vooral op massa :Y

Daarbij: ik train (vooralsnog) thuis, dus ben ook enigszins beperkt in de middelen :P
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:42:46 #5
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_132267847
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:41 schreef D. het volgende:

[..]

Wat me trouwens op is gevallen is dat veel mensen hier (vooral) op kracht (lijken te) trainen :Y

Daarbij: ik train (vooralsnog) thuis, dus ben ook enigszins beperkt in de middelen :P
Met kracht komt massa, zeker voor een natty, vandaar dat er veel focus op kracht ligt.

Bovendien komt het vaak voor dat je gedurende het proces meer waarde aan het krachtaspect gaat hechten. :P

Zoek meteen een gym (met squatrack) trouwens.
This isn't even my final form.
pi_132267855
quote:

[..]

Voor kracht en massa trainen kan ook samen gaan.

Zelfs als je puur en alleen voor massa traint zal je ook in kracht omhoog moeten gaan = progressieve overload van gewichten over een langere termijn trainen.
pi_132267858
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:38 schreef dreamerbulk het volgende:
Welkom!
Dreamer, hoeveel kg pak jij nog op je lifts per jaar na zo lang trainen? En was er een moment dat de progressie duidelijk minder werd na een bepaalde tijd?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:43:05 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_132267864
quote:

[..]

Wat me trouwens op is gevallen is dat veel mensen hier (vooral) op kracht trainen :Y

Het is geen BB topic pur sang meer inderdaad. Maar nog genoeg te vinden over BB.

Wat zijn je middelen nu? En, waarom niet naar een gym, dat helpt ook voor je motivatie. Het is vrij moeilijk om in je eentje te beginnen thuis en gemotiveerd te blijven.
  Moderator donderdag 17 oktober 2013 @ 17:44:38 #9
18653 crew  D.
pi_132267907
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:42 schreef Levolution het volgende:

Bovendien komt het vaak voor dat je gedurende het proces meer waarde aan het krachtaspect gaat hechten. :P
Kan idd best dat dat t.z.t. bij mij ook mee gaat spelen, maar vooralsnog voel ik me prima met mijn huidige schema :Y
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:46:20 #10
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_132267966
Ik wil platen onder mijn gewichten leggen voor het deadliften, om de vloer te sparen en om het geluid te reduceren. Twee technische vragen:

- MDF of multiplex?
- Welke dikte minimaal (wil het zo goedkoop mogelijk houden)?
pi_132267967
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:42 schreef esv7 het volgende:

[..]

Dreamer, hoeveel kg pak jij nog op je lifts per jaar na zo lang trainen? En was er een moment dat de progressie duidelijk minder werd na een bepaalde tijd?
Ik heb zelf jarenlang met lichtere gewichten lopen klooien, toen ik een beetje ging focussen op kracht ging het met sprongen vooruit.

Dit jaar is mijn deadlift van 200 naar 265 gegaan, squat van 130 naar 200. Puur door de omschakeling van focus meer op kracht, en assisted lifts gericht op mijn compounds, en uiteraard wat tweaks aan mijn vorm/setup. Ik veranderde mijn deadlift stance en ik kon meteen al 20kg meer pr'en. Zelfde geld voor mijn squat.. dankzij bepaalde tweaks aan mijn vorm kon ik veel meer pakken en sneller groeien.

uiteraard zal het nu veel langzamer gaan en moet ik echt gaan werken met bepaalde percentages en peak schema's .. want standaard progressief overloaden zit er nu niet meer echt in voor die lifts. Voor mijn bench heb ik echt heel lang moeten klooien voor een 10kg pr.

Mijn progressie zal in golven van 3 maanden te zien zijn wanneer ik weer mijn 1RM ga testen. Hoeveel ik gain in die tijd weet ik niet, wordt voor mij voor het eerst dat ik een daadwerkelijke Powerlift schema ga gebruiken. Maar ik verwacht er wel veel van, denk dat ik dit jaar nog de 280+ deadlift haal, en in eerste kwartaal van 2014 de 300, en ik heb denk ik nog wel 3 -4 jaar nodig om de 180 te halen op de bench.

Op een gegeven moment zal het echt heel langzaam gaan, Brandon lilly bijv heeft wel eens een jaar lang vastgezeten op een 5kg pr.... toch bleef hij doorgaan en bleef hij naar zijn vorm kijken en tweaken..totdat hij weer nieuwe dingen had ontdekt..resultaat= nieuw pr en hij kon weer doorgroeien in een langzaam tempootje.

Maar voor de rest zal het echt aan de persoon zelf liggen en manier van trainen. Ik dacht 2 jaar terug dat ik "sterk was". Toen begon ik met een andere benadering en schoot het omhoog, verbaasde mezelf.

[ Bericht 7% gewijzigd door dreamerbulk op 17-10-2013 17:52:48 ]
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:46:33 #12
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_132267975
Sterk zijn is handig. Het esthetische is een leuke bijkomstigheid. Ik train ook niet meer om veel te groeien, wil eigenlijk nog een kilo of 3 a 4 pakken en dan is het wel mooi geweest voor mij. Maar ik heb niet de drang om nog een kilo of 10 te pakken.

/beachboy :@
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator donderdag 17 oktober 2013 @ 17:53:29 #13
18653 crew  D.
pi_132268155
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:43 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is geen BB topic pur sang meer inderdaad. Maar nog genoeg te vinden over BB.

Wat zijn je middelen nu? En, waarom niet naar een gym, dat helpt ook voor je motivatie. Het is vrij moeilijk om in je eentje te beginnen thuis en gemotiveerd te blijven.
Thuis trainen is gemakkelijk :Y
24 uur per dag beschikbaar, dus een lage drempel, je doet het 'zo ff tussendoor' :Y

Ik heb dagelijks contact met een vriend die al 10+ jaar bezig is en het heel serieus neemt; hij houdt mij gemotiveerd (denk ook, naast mijn groei, de voornaamste reden dat ik nu nog zo gemotiveerd ben)

Hij zei ook al dat ik straks thuis tegen het einde van mijn kunnen aan zal lopen, en dan toch de sportschool in zal moeten, maar vooralsnog...

Oja, mijn materiaal:
Een homegym
6 setjes dumbells
1 barbell
1 EZ
en zo'n 300kg aan schijven
pi_132268196
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:53 schreef D. het volgende:

[..]

Thuis trainen is gemakkelijk :Y
24 uur per dag beschikbaar, dus een lage drempel, je doet het 'zo ff tussendoor' :Y

Ik heb dagelijks contact met een vriend die al 10+ jaar bezig is en het heel serieus neemt; hij houdt mij gemotiveerd (denk ook, naast mijn groei, de voornaamste reden dat ik nu nog zo gemotiveerd ben)

Hij zei ook al dat ik straks thuis tegen het einde van mijn kunnen aan zal lopen, en dan toch de sportschool in zal moeten, maar vooralsnog...

Oja, mijn materiaal:
Een homegym
6 setjes dumbells
1 barbell
1 EZ
en zo'n 300kg aan schijven
Durf het haast niet te vragen maar... squatten?

wel lekker veel schijven
  Moderator donderdag 17 oktober 2013 @ 17:56:21 #15
18653 crew  D.
pi_132268245
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:54 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Durf het haast niet te vragen maar... squatten?
Tja, niet dus :N

En ja, ik weet hoe belangrijk die oefening is, maar thuis trainen leent zich daar niet voor :N
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:57:06 #16
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_132268270
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:56 schreef D. het volgende:

[..]

Tja, niet dus :N

En ja, ik weet hoe belangrijk die oefening is, maar thuis trainen leent zich daar niet voor :N
Thuis trainen leent zich daar wel degelijk voor.
Powercage of squatrackje. Is niet zo duur. Denk dat jouw set veel duurder was.
  Moderator donderdag 17 oktober 2013 @ 17:57:28 #17
18653 crew  D.
pi_132268279
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:54 schreef dreamerbulk het volgende:

wel lekker veel schijven
Laatst nog 50kg aan klein spul erbij gehaald om toch iedere keer er ergens een extra kilootje (of 2) bij te kunnen pakken.
pi_132268302
Looking Offcyclebrah. :')

Geen weegschaal hier (vakantie), maar zal nu iets van 71 kg zijn. Zo skinny ben ik niet meer geweest sinds juli 2011. :') November 2011 woog ik al 75 en een paar maand terug was ik 80 droog. Dan doet het wel pijn. :P

SPOILER
Het is een kutgevoel (mensen met blessures weten het vast wel), voelt alsof een groot deel van je werk is weggespoeld en je lichamelijk een scharminkelige, disciplineloze aanfluiting bent van jezelf. :o Een beetje zoals Zyzz zich wellicht gevoeld moet hebben bij deze foto.

SPOILER
Op zich wel regelmatig verspreid afgevallen en je wordt gewoon een soort slimmed down versie van jezelf, maar zelf mis ik het meeste in 'bump'-factor van schouders, volheid van chest, aders, veel flabbyness / weinig spierspanning (abs!) en vooral de massa+definitie van benen en armen, dat laatste is best wel triest nu. :{ Pump en glyco stores doet veel voor de AESTHETIC JEFF SEID LOOK, dat komt snel weer terug. De rest wordt gewoon weer eten en profiteren van muscle memory. On a positive note: rug lijk ik altijd wel redelijk te houden, zal wel te maken hebben met elke training pullups doen. :)

We're all gonna make it brahs, back on track zodra ik terug ben. O+ Push/pull/legs/core+extra, dus vier sessies per week met hardlopen en een solid bulkschema, alles is gepland en READY.

De zee is hier vandaag wel super trouwens, windkracht 6 en hoge golven + maalstroom. Was eerder deze week vrolijk buiten de kust aan het zwemmen en de kustwacht wilde me al komen halen. _O_ Aardbeving 6.1 op Richter dit dat, vriendin in paniek op het strand, wist ik veel. :') :D
  Moderator donderdag 17 oktober 2013 @ 17:59:41 #19
18653 crew  D.
pi_132268340
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:57 schreef Levolution het volgende:

[..]

Thuis trainen leent zich daar wel degelijk voor.
Powercage of squatrackje. Is niet zo duur. Denk dat jouw set veel duurder was.
Heb helaas niet meer plaats om er nog iets bij te plaatsen :N

Ik was voor alles zo'n 400 euro kwijt
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:00:03 #20
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_132268351
Bizar hoe snel dat gaat Panzer, maar da's natuurlijk ook bij fatties die zijn afgevallen en denken van: 'Ah, kan weer zoals vroegah gaan eten' dat die binnen no-time weer fatso's zijn. :)

Blijkt nog maar weer dat je wordt zoals je eet en traint...
Confidence through competence
pi_132268360
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:59 schreef D. het volgende:

[..]

[..]

Dan gewoon gewicht vanaf de grond cleanen in je nek leggen en high rep squatten, is t tenminste iets en kan je de vorm goed aanleren!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:01:00 #22
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_132268380
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:46 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Ik heb zelf jarenlang met lichtere gewichten lopen klooien, toen ik een beetje ging focussen op kracht ging het met sprongen vooruit.

Dit jaar is mijn deadlift van 200 naar 265 gegaan, squat van 130 naar 200. Puur door de omschakeling van focus meer op kracht, en assisted lifts gericht op mijn compounds, en uiteraard wat tweaks aan mijn vorm/setup. Ik veranderde mijn deadlift stance en ik kon meteen al 20kg meer pr'en. Zelfde geld voor mijn squat.. dankzij bepaalde tweaks aan mijn vorm kon ik veel meer pakken en sneller groeien.

uiteraard zal het nu veel langzamer gaan en moet ik echt gaan werken met bepaalde percentages en peak schema's .. want standaard progressief overloaden zit er nu niet meer echt in voor die lifts. Voor mijn bench heb ik echt heel lang moeten klooien voor een 10kg pr.

Mijn progressie zal in golven van 3 maanden te zien zijn wanneer ik weer mijn 1RM ga testen. Hoeveel ik gain in die tijd weet ik niet, wordt voor mij voor het eerst dat ik een daadwerkelijke Powerlift schema ga gebruiken. Maar ik verwacht er wel veel van, denk dat ik dit jaar nog de 280+ deadlift haal, en in eerste kwartaal van 2014 de 300, en ik heb denk ik nog wel 3 -4 jaar nodig om de 180 te halen op de bench.

Op een gegeven moment zal het echt heel langzaam gaan, Brandon lilly bijv heeft wel eens een jaar lang vastgezeten op een 5kg pr.... toch bleef hij doorgaan en bleef hij naar zijn vorm kijken en tweaken..totdat hij weer nieuwe dingen had ontdekt..resultaat= nieuw pr en hij kon weer doorgroeien in een langzaam tempootje.

Maar voor de rest zal het echt aan de persoon zelf liggen en manier van trainen. Ik dacht 2 jaar terug dat ik "sterk was". Toen begon ik met een andere benadering en schoot het omhoog, verbaasde mezelf.
Echt zieke gewichten dit, mad respect bro.
Zal vast wel eens langsgekomen zijn, maar wat voor schema hanteer jij?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:03:11 #23
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_132268436
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:59 schreef D. het volgende:

[..]

Oh, dat heb je nog best cheap geregeld. :D
  Moderator donderdag 17 oktober 2013 @ 18:03:27 #24
18653 crew  D.
pi_132268442
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:00 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Dan gewoon gewicht vanaf de grond cleanen in je nek leggen en high rep squatten, is t tenminste iets en kan je de vorm goed aanleren!
Ik kan weleens een poging wagen om te kijken of dat hier (rekening houden met mijn zwakke rug) een beetje wil lukken :Y
pi_132268459
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:01 schreef Levolution het volgende:

[..]

Echt zieke gewichten dit, mad respect bro.
Zal vast wel eens langsgekomen zijn, maar wat voor schema hanteer jij?
Ik heb bovenstaande bereikt op een PPL schema 2x per week, daarbij deed ik de compounds met een powerlift-esque benadering a la 5x5 , 5/3/1 , of ziek veel triples/doubles/singles.

Op een gegeven moment werd PPL 2x per week te veel voor me icm progressive overloaden. Kwam bijna niet aan herstel/rust toe omdat ik 2x per week squatte, 2x per week deadlift(deficit en regular), 2x per week bench, 2x per week ohp. Opzich kan dat wel met een meer hypertrophy gericht rep-scheme ... maar voor kracht was het teveel van het goede na verloop van tijd :P
  Moderator donderdag 17 oktober 2013 @ 18:04:37 #26
18653 crew  D.
pi_132268477
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:03 schreef Levolution het volgende:

[..]

Oh, dat heb je nog best cheap geregeld. :D
De gym incl. barbell, dumbells, EZ en zo'n 100kg voor 200 euro van iemand over kunnen nemen :Y
pi_132268742
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:58 schreef Panzermaus het volgende:

Geen weegschaal hier (vakantie), maar zal nu iets van 71 kg zijn. Zo skinny ben ik niet meer geweest sinds juli 2011. :') November 2011 woog ik al 75 en een paar maand terug was ik 80 droog. Dan doet het wel pijn. :P

SPOILER
Het is een kutgevoel (mensen met blessures weten het vast wel), voelt alsof een groot deel van je werk is weggespoeld en je lichamelijk een scharminkelige, disciplineloze aanfluiting bent van jezelf. :o Een beetje zoals Zyzz zich wellicht gevoeld moet hebben bij deze foto. [ afbeelding ]

SPOILER
Op zich wel regelmatig verspreid afgevallen en je wordt gewoon een soort slimmed down versie van jezelf, maar zelf mis ik het meeste in 'bump'-factor van schouders, volheid van chest, aders, veel flabbyness / weinig spierspanning (abs!) en vooral de massa+definitie van benen en armen, dat laatste is best wel triest nu. :{ Pump en glyco stores doet veel voor de AESTHETIC JEFF SEID LOOK, dat komt snel weer terug. De rest wordt gewoon weer eten en profiteren van muscle memory. On a positive note: rug lijk ik altijd wel redelijk te houden, zal wel te maken hebben met elke training pullups doen. :)

We're all gonna make it brahs, back on track zodra ik terug ben. O+ Push/pull/legs/core+extra, dus vier sessies per week met hardlopen en een solid bulkschema, alles is gepland en READY.

De zee is hier vandaag wel super trouwens, windkracht 6 en hoge golven + maalstroom. Was eerder deze week vrolijk buiten de kust aan het zwemmen en de kustwacht wilde me al komen halen. _O_ Aardbeving 6.1 op Richter dit dat, vriendin in paniek op het strand, wist ik veel. :') :D
Hoelang ben jij als ik vragen mag?
pi_132268865
quote:

SPOILER
Het is een kutgevoel (mensen met blessures weten het vast wel), voelt alsof een groot deel van je werk is weggespoeld en je lichamelijk een scharminkelige, disciplineloze aanfluiting bent van jezelf. :o Een beetje zoals Zyzz zich wellicht gevoeld moet hebben bij deze foto. [ afbeelding ]

SPOILER

zyzz had het voordeel dat ie met 10wk cycle weer swolenation was, dus die zal zich denk ik niet zo gevoeld hebben :P Sowieso gebruikers zijn gewend aan ups en downs in hun fysiek, tenzij je niet cycled maar gewoon blastin&cruisin doet.

Maar succes man, niet teveel overdenken en shit maar gewoon doen weetje lol, tis geen rocketscience, het is alleen maar discipline. Het maakt allemaal geen fuck uit als je maar genoeg eet en traint en consistent blijft.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:24:31 #29
157922 fathank
pi_132268951
Haha Panzer scharminkel.

Troost je met de gedachte hoe de gemiddelde knul van jouw leeftijd eruitziet :+
pi_132269495
Net een killermeal op, na slecht gegeten te hebben vandaag ivm tijdgebrek.

Had t recept ergens gevonden.
500gr kabeljauw
Chiabata
Tomaten
Ui
Sjalot
100creme fraiche

Maar fftjes wachten tot ik ga trainen haha....
pi_132270028
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:46 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Oké, bedankt voor het lange antwoord. Zieke progressie gemaakt laatste tijd, en veel succes met de komende progressie en met het behalen van je doelen.
En als je een jaar als een beest trained voor een 5kg pr moet je veel doorzettingsvermogen hebben, damn.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_132270255
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:02 schreef esv7 het volgende:

[..]

Oké, bedankt voor het lange antwoord. Zieke progressie gemaakt laatste tijd, en veel succes met de komende progressie en met het behalen van je doelen.
En als je een jaar als een beest trained voor een 5kg pr moet je veel doorzettingsvermogen hebben, damn.
Dankjewel!

Jazeker, dat maakt hem ook een elite atleet :)
pi_132270851
Haha props aan CY! Mi dushi.
pi_132276433
Ik zit enorm te twijfelen wat ik nu ga doen qua trainingsschema. Ben vooral ook benieuwd hoe jij erover denkt dreamerbulk, aangezien jij toch wel behoorlijk streeffysiek heb.

Ik heb de laatste 9 weken getraind volgens madcow (5x5) schema puur op kracht. De 1,5 jaar ervoor heb ik eigenlijk altijd split getraind, PPL of traditionele split, maar trainde elke training andere oefeningen. Elke rug training bv 2 roei oefeningen en 2 pulldown oefeningen maar wel elke training verschillend, zo ook voor de andere spiergroepen. Ik heb hier echt enorm veel progressie mee geboekt maar kwam toch een beetje op een plateau terecht, vooral qua kracht maar ook qua massa.

Voor madcow waren mijn krachtstats:

1x90 bench, 1x130 squat, 1x120 deadlift

Na madcow is het nu:

1x110 bench, 1x160 squat en 1x140 deadlift

Nu een week rust gehouden omdat ik wel merkte dat 9 weken fullbody wel erg belastend werd. Maar ik zit nu enorm te twijfelen hoe ik verder zal gaan trainen. Ik sta echt open voor alle tips en adviezen. Merk wel dat ik echt op kracht trainen wel leuk vind, maar wil massa bouwen is voornamelijk mijn doel.
pi_132276566
hoe komt het dat je sq dl ratio verkeerd loopt?
BEASTMODE
pi_132277200
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:26 schreef Awesome_ het volgende:
Ik train sinds het begin mijn benen consequent en squat eigenlijk ook al vanaf het begin. Deadliften doe ik nog niet zo lang.
pi_132280362
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:26 schreef Awesome_ het volgende:
Was bij mij ook zo maar mijn squat vorm was fucked up.

Over benen gesproken die van mij zijn weer gegroeid waardoor alles weer te klein is en ik gigantische schuurplekken bij mijn lies heb. Wordt weer ondergoed inkopen bij de zeeman :')

Zijn hier nog mensen die zwaar powercleanen? Bij geen oefening presteer ik zo afwisselend als bij de PC, als ik even niet concentreer lukt het al niet meer.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 22:51:53 #38
69994 seto
-|||--------|||-
pi_132280414
Ik heb het vooral bij OHP, de ene week haal ik net één of twee reps niet van volle sets en de week daarop haal ik soms niet eens drie reps met hetzelfde gewicht 8)7
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_132280520
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 22:51 schreef seto het volgende:
Ik heb het vooral bij OHP, de ene week haal ik net één of twee reps niet van volle sets en de week daarop haal ik soms niet eens drie reps met hetzelfde gewicht 8)7
Pak je het uit het rek of clean je het vanaf de grond? Sinds ik dat laatste doe is mijn OHP een stuk stabieler geworden, ook een stuk lichter voor de polsen
  donderdag 17 oktober 2013 @ 22:59:05 #40
69994 seto
-|||--------|||-
pi_132280682
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 22:55 schreef Maoist het volgende:

[..]

Pak je het uit het rek of clean je het vanaf de grond? Sinds ik dat laatste doe is mijn OHP een stuk stabieler geworden, ook een stuk lichter voor de polsen
Uit het rek, maar het lijkt me sterk dat dat veel verschil maakt :P
Seto is zo ene baas he
pi_132281014
Ik zag in het vorige deeltje dat jullie het over slaap hadden; gisteren zag ik een recent filmpje voorbij komen dat gaat over slaap. Ik heb hem net bekeken en hij is erg relevant: http://www.ted.com/talks/russell_foster_why_do_we_sleep.html Sowieso TED. Heb al zo ontzettend veel filmpjes bekeken en zo ontzettend veel geleerd. _O_

Betreft het filmpje en mijzelf: iets wat al bekend was, is dat weinig slaap resulteert in het slechter onthouden van geleerde stof en andersom voor het beter onthouden van geleerde stof. Over een week beginnen mijn examens dus ik weet waar ik zeker op ga letten. De afgelopen weken heb ik doordeweeks enkel tussen de twee en vijf uur geslapen, wat natuurlijk ontzettend slecht is, en de gevolgen van te weinig slaap die in het filmpje benoemd worden zijn dan ook dingen die ik zeker merk.

Nog een ding wat bekend was, is dat weinig slaap resulteert in gewichtstoename doordat je lichaam schreeuwt om koolhydraten, en dan specifiek om sacharose. Ik merk zelf ook dat het tweede iets is wat ik de laatste tijd meer consumeer. :D

Verder heb ikzelf tussen de 8-12 uur slaap nodig. Ik moet echt zorgen dat mijn slaapkwaliteit omhoog gaat en ik moet ook écht gauw een kamer krijgen, want dit is op de korte termijn nog wel vol te houden, maar op de lange termijn kan het grote gevolgen hebben. Hebben meer mensen trouwens hetzelfde als ik: vroeg naar bed gaan 'zonde van de tijd' vinden? En kunnen mensen zich herkennen in bepaalde punten die in het filmpje aangekaart worden?

P.S. even iets anders. Ik merk dat ik erg geniet van dit topic de laatste tijd. De kwaliteit is erg hoog. ^O^
If not now, then when.
pi_132281267
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:24 schreef teun1990 het volgende:
Ik zit enorm te twijfelen wat ik nu ga doen qua trainingsschema. Ben vooral ook benieuwd hoe jij erover denkt dreamerbulk, aangezien jij toch wel behoorlijk streeffysiek heb.

Ik heb de laatste 9 weken getraind volgens madcow (5x5) schema puur op kracht. De 1,5 jaar ervoor heb ik eigenlijk altijd split getraind, PPL of traditionele split, maar trainde elke training andere oefeningen. Elke rug training bv 2 roei oefeningen en 2 pulldown oefeningen maar wel elke training verschillend, zo ook voor de andere spiergroepen. Ik heb hier echt enorm veel progressie mee geboekt maar kwam toch een beetje op een plateau terecht, vooral qua kracht maar ook qua massa.

Voor madcow waren mijn krachtstats:

1x90 bench, 1x130 squat, 1x120 deadlift

Na madcow is het nu:

1x110 bench, 1x160 squat en 1x140 deadlift

Nu een week rust gehouden omdat ik wel merkte dat 9 weken fullbody wel erg belastend werd. Maar ik zit nu enorm te twijfelen hoe ik verder zal gaan trainen. Ik sta echt open voor alle tips en adviezen. Merk wel dat ik echt op kracht trainen wel leuk vind, maar wil massa bouwen is voornamelijk mijn doel.
Allereerst ... respect voor je krachtgains wat betreft je 9 weken Madcow! Hier ga ik al vanuit dat je voeding sowieso in orde is.

Aanegzien je kracht trainen leuk vind(wat dus ook erg motiverend werkt om constant naar de gym te blijven gaan), lijkt mij het beste om dit gewoon te combineren met je massa doelen. Deze twee dingen kunnen perfect naast elkaar gedaan worden, zeker als je nog genoeg te gainen hebt qua kracht(in jouw geval ook zeker).

Mijn advies: Ga lekker PPL Rust PPL doen maar hou de grote compounds zoals squat, deadlift en bench gewoon meer op de kracht repranges/sets .. dus 5x5 in eerste instantie. De oefeningen daarna kan je dan gerust op een hogere reprange gaan doen .. a la pyramide of 4x8 etc.

Deel je PPL dan wel op in een A versie en een B versie, dus bijv:

Pull A:
deadlift 5x5 of 5/3/1 of doubles/singles
bent over row
paar andere rug oefeningen
rear delt
traps
biceps

Push A(meer chest gericht):
benchpress 5x5 of 5/3/1 etc
Incline dumbell
OHP
side raises
dippen
triceps rope

Legs A(meer quad gericht):
Squat 5x5
goodmornings
leg ext
lunges
hamstring oefening
core

RUSTDAG

Pull B:
deficit deadlift 5x5 of 5/3/1 of doubles/singles
bent over row
paar andere rug oefeningen
rear delt
traps
biceps

Push B(meer schouder gericht):
OHP 5x5 of 5/3/1 etc
dumbell press
side raises
Chest fly
small grip benchpress
triceps pushdown

Legs B(meer hamstring gericht):
frontsquat 5x5
goodmornings
glute ham raises
andere hamstring oefening
leg extensions
core

De oefeningen na de main compounds kan je natuurlijk zelf invullen naar eigen wensen(dit is ff vlug hoe ik het zelf zou doen). Zo'n schema is zeker gericht op massa, maar ook wel wat kracht.. aangezien je in de 5 rep-range zit(dit bouwt ook nog zeker weten massa voor je lijf hoor :) )

Maar aangezien je zegt dat je het gevoel hebt op een plateau te zitten adviseer ik je om sowieso je calorieen wat omhoog te gooien, een week te deloaden met alles(dus lichter rep werk te doen), en daarna met bijv een PPL te starten. Als je op 5x5 echt moeilijk vooruit komt( mijn stamregel is altijd , 3 poging dagen met 5x5 ...als het dan nog niet lukt .. 1x deloaden dan weer proberen. Als je het dan nog niet red... overstappen op 5/3/1 voor een tijdje.

Voordeel van PPL A en B is wel dat het minder belastend werkt in tegenstelling tot een fullbody waarbij je CNS een enorme optater krijgt wanneer je in de hogere werkgewichten zit. Dus je kan veel beter herstellen aangezien je maar 1x per week bijv 5x5 squat doet etc.

[ Bericht 4% gewijzigd door dreamerbulk op 17-10-2013 23:19:30 ]
pi_132281356
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Betreft het filmpje en mijzelf: iets wat al bekend was, is dat weinig slaap resulteert in het slechter onthouden van geleerde stof en andersom voor het beter onthouden van geleerde stof. Over een week beginnen mijn examens dus ik weet waar ik zeker op ga letten. De afgelopen weken heb ik doordeweeks enk
Ik zal het filmpje straks eens bekijken.

Wat ik wel weet als je extreem weinig slaapt of eigenlijk helemaal niet slaapt dat je lichaam excessief veel DMT(ja die zieke trip drug) gaat aanmaken .. daardoor ga je hallucineren en wordt de wereld 1 grote mindfuck.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 23:15:48 #44
69994 seto
-|||--------|||-
pi_132281358
Zou dat ook wel willen doen maar heb echt niet de tijd om 6x per week naar de gym te gaan.
Seto is zo ene baas he
pi_132281395
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 22:50 schreef Maoist het volgende:

[..]

Was bij mij ook zo maar mijn squat vorm was fucked up.

Over benen gesproken die van mij zijn weer gegroeid waardoor alles weer te klein is en ik gigantische schuurplekken bij mijn lies heb. Wordt weer ondergoed inkopen bij de zeeman :')

Zijn hier nog mensen die zwaar powercleanen? Bij geen oefening presteer ik zo afwisselend als bij de PC, als ik even niet concentreer lukt het al niet meer.
foto's van die schuurplekken?
pi_132281441
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:15 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Ik zal het filmpje straks eens bekijken.

Wat ik wel weet als je extreem weinig slaapt of eigenlijk helemaal niet slaapt dat je lichaam excessief veel DMT(ja die zieke trip drug) gaat aanmaken .. daardoor ga je hallucineren en wordt de wereld 1 grote mindfuck.
Holy shit. Kinda nice, kinda not.
If not now, then when.
pi_132281493
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Holy shit. Kinda nice, kinda not.
In mijn wilde verleden heb ik met een maatje wel eens dmt kristallen uit mimosa wortelen geëxtraheerd middels een bepaald recept.. :')
pi_132281635
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:20 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

In mijn wilde verleden heb ik met een maatje wel eens dmt kristallen uit mimosa wortelen geëxtraheerd middels een bepaald recept.. :')
En?
If not now, then when.
pi_132281744
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

En?
Ik had daarvoor al veel geexpirimenteerd met zeer veel verschillende soorten (trip)middelen..

Dit oversteeg werkelijk alles qua sterkte met echt 1000x multiplier ofzo lol man man man .. echt zeer ziek ziek spul... je wordt echt naar een andere dimensie geschoten ofzo lol.

En we hadden echt veel uit die ene batch , dus intotaal wel 14x geprobeerd :')
pi_132281827
FF iets anders, wil namelijk niet te offtopic gaan(sorry snake :P )

Vandaag even mijn deadlift dag getest uit mijn nieuwe schema van volgende week.

Moest max reps doen op 1 werkset met 60% van mijn 1rm deadlift maar dan op een deficit staan(20kg schijf).

Uiteindelijk 20 reps gehaald in 1 set zonder stoppen... ik kon misschien nog 1 of 2 reps eruit persen maar ik liep al bijna blauw aan.. foifoi dat wordt wat de komende weken. Ben dat repwerk echt totaal niet gewend op de compounds lol
pi_132281854
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:27 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Ik had daarvoor al veel geexpirimenteerd met zeer veel verschillende soorten (trip)middelen..

Dit oversteeg werkelijk alles qua sterkte met echt 1000x multiplier ofzo lol man man man .. echt zeer ziek ziek spul... je wordt echt naar een andere dimensie geschoten ofzo lol.

En we hadden echt veel uit die ene batch , dus intotaal wel 14x geprobeerd :')
Haha, zieke shit man. Breaking Bad taferelen alles. :D
If not now, then when.
pi_132281919
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Haha, zieke shit man. Breaking Bad taferelen alles. :D
hahahahah idd
pi_132282187
Edit: Niet het gym topic.

@dreamerbulk: dat edit 10.gif

[ Bericht 44% gewijzigd door Curlbrah op 17-10-2013 23:52:28 ]
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_132282541
edit:

mijn onderarmen zijn kapot rood van het deadliften :D

@curlbrah: ninja edits :P

[ Bericht 53% gewijzigd door dreamerbulk op 17-10-2013 23:57:45 ]
pi_132282705
quote:

SPOILER

SPOILER

Ach, het ziet er niet zo verschrikkelijk uit hoor.
Hoezo heb je het zo laten gaan van 80 naar 71kg? Motivatie weg?
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:04:09 #56
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_132282963
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:29 schreef dreamerbulk het volgende:
FF iets anders, wil namelijk niet te offtopic gaan(sorry snake :P )

Vandaag even mijn deadlift dag getest uit mijn nieuwe schema van volgende week.

Moest max reps doen op 1 werkset met 60% van mijn 1rm deadlift maar dan op een deficit staan(20kg schijf).

Uiteindelijk 20 reps gehaald in 1 set zonder stoppen... ik kon misschien nog 1 of 2 reps eruit persen maar ik liep al bijna blauw aan.. foifoi dat wordt wat de komende weken. Ben dat repwerk echt totaal niet gewend op de compounds lol
20 reps deadlift kan niet de bedoeling zijn lijkt me. Zou er toch wat gewicht bijgooien tot je er een stuk of 10 à 12 kunt doen (wat al veel is!).

Je bent overigens lekker op dreef hier. Hoop goeie kwaliteits posts! ^O^ Brute lifts ook :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:05:26 #57
77130 star_gazer
pi_132283007
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:37 schreef D. het volgende:
eejjjjjjjj 8-)

Ik vond deel #400 wel een gelegenheid om mee te gaan posten :Y
Ik lees inmiddels al een maandje mee en heb soms een vraag, en vaak een mening :P

Ben zelf nog een newbie wat bb betreft tegenover de meeste mensen hier, dus kom hier vooral om info te vergaren.

Gedurende mijn leven ben ik al een paar keer met bb begonnen, maar telkens door te weinig motivatie na 2 tot 3 maanden er weer de brui aan gegeven.

Nu inmiddels weer 2,5 maand bezig en ben gemotiveerd als nooit tevoren, dus heb zeker het idee dat ik doorga :Y
welkom!!

Hoe zien je trainings- en voedingsschema eruit?
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_132283647
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:04 schreef star_gazer het volgende:

[..]

20 reps deadlift kan niet de bedoeling zijn lijkt me. Zou er toch wat gewicht bijgooien tot je er een stuk of 10 à 12 kunt doen (wat al veel is!).

Je bent overigens lekker op dreef hier. Hoop goeie kwaliteits posts! ^O^ Brute lifts ook :)
Haha jawel dat is de bedoeling, dit is het begin van een peak-proces wat 12 weken duurt :P Elke week komt er gewicht op en moet ik er zoveel mogelijk reps uit zien te persen. Totdat ik geen 8 reps meer haal dan moet ik overstappen op conventional deadlift en weer doorgaan tot ik tegen de triples, doubles en vervolgens singles aanzit. Tegen die tijd is mijn 1rm dan al stukken hoger= nieuwe pr's.

Met zulke hoge reps op de deadlift leer je je lichaam om door de barriere heen te kunnen gaan van falen, lockouts worden namelijk heel zwaar bij veel reps.. en laat een lockout nou juist mijn zwakte zijn bij mijn PR deadlifts. Daarnaast bereid ik mijn CNS nu de komende tijd voor om vollop te gaan peaken straks(minimaal een pr van 20kg bovenop mijn oude pr ga ik voor). Daarnaast doe ik ook deadlift stance box squats om de snelheid van de grond te verhogen bij mijn deadlifts, en doe ik ook nog romanian deadlifts max reps, yates rows en back extensions. Allemaal ter ondersteuning van mijn deadlift.

Ik doe niet zomaar wat haha, dit schema heb ik samen met George Leeman(babyslayer) in elkaar gezet. Hij heeft op deze manier zijn lifts naar een nieuw hoofdstuk kunnen brengen in het verleden. Dit is één van de manieren hoe een powerlift benadering kan zijn .. maar het is altijd gebasseerd op het laten peaken van je CNS. Op basis van mijn zwaktes die ik hem verteld heb, hebben we dit schema zo gedaan. Ook is dit bedoeld om de basis te leggen voor een echte powerlift benadering, dus ik ben benieuwd :)

Daarnaast pas ik dit niet toe op mijn bench en squat, daar heb ik weer een andere benadering voor gekregen van hem.

En dankje trouwens, ik zocht altijd al een Nederlands forum met lotgenoten, die heb ik nu weer gevonden ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door dreamerbulk op 18-10-2013 00:40:42 ]
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:33:20 #59
77130 star_gazer
pi_132283706
Het zal vooral goed zijn voor je explosiviteit denk ik? Laag gewicht = knallen!
-
pi_132283728
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:33 schreef star_gazer het volgende:
Het zal vooral goed zijn voor je explosiviteit denk ik? Laag gewicht = knallen!
Ook dat ja!

Maar ook vooral omdat je zo beter je zwakke punten kunt trainen aangezien die ook naar voren komen wanneer de reps zwaar worden. Maar omdat het nog wat lichter gewicht is kan je dan die zwakke punten overwinnen. Dat zal uiteindelijk bij mijn 1rm ook weer van pas komen.

Daarnaast doe ik nu wekenlang deficit totdat ik geen 8 reps haal, de overstap op conventional zal dan ook zeer krachtig zijn door de kortere rom :)
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:50:11 #61
77130 star_gazer
pi_132283979
Hoeveel gewicht voeg je toe per week?
-
pi_132284010
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:50 schreef star_gazer het volgende:
Hoeveel gewicht voeg je toe per week?
10kg(5kg aan elke kant) per week op mijn deficit, wanneer ik geen 8 reps meer haal en op conventional verder ga 7,5kg

Dus verwacht ergens rond week 6(=220kg deficit) al overgestapt te zijn op conventional

[ Bericht 9% gewijzigd door dreamerbulk op 18-10-2013 01:05:35 ]
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 01:43:48 #63
77130 star_gazer
pi_132284453
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:51 schreef dreamerbulk het volgende:
edit:

mijn onderarmen zijn kapot rood van het deadliften :D

@curlbrah: ninja edits :P
Haha leuk is dat ja, roodheid van een pump. Mijn triceps zijn altijd knalrood na drie setjes push downs :D
-
pi_132285139

Een heel diep bord vol met kwaak en shit, where them re-gains at.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:52 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

10kg(5kg aan elke kant) per week op mijn deficit, wanneer ik geen 8 reps meer haal en op conventional verder ga 7,5kg

Dus verwacht ergens rond week 6(=220kg deficit) al overgestapt te zijn op conventional
Nice man, je bent een baas trouwens. Mooi om te lezen wat voor brute resultaten (en progressie!) je kunt pakken als je er zoveel dedication, onderzoek en planning in stopt. Cheapeau breh.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 07:18:23 #65
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_132285174
quote:

SPOILER

SPOILER

Ik vind het eerlijk gezegd allemaal nog wel reuze mee vallen. Niks om je voor te schamen op het strand i.i.g.

Die V rug gek gdvr niet normaal gewoon zo'n V gen. Aso

quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:08 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]

Een heel diep bord vol met kwaak en shit, where them re-gains at.

[..]

oh yeah. Lekker die peren, en chappeau dat je je pic's van nu poste. Die kg's zitten er zo weer bij :D

[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 18-10-2013 07:24:29 ]
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:27:06 #66
77130 star_gazer
pi_132287920
Even een goeie link dumpen: Strength standards calculator. Je kan grafisch zien waar je zit. Genereert gelijk een 5/3/1 routine voor je als je daar om vraagt.
-
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:49:29 #67
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_132288421
Ik heb deze thuis staan http://www.bodyenfitshop.(...)nutrition/vaso-grow/

Het is de bedoeling dat je ook 4 capsules neemt voor de workout. Is dit te combineren met pre workout, of is dat overkill?
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:52:37 #68
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_132288497
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 10:27 schreef star_gazer het volgende:
Even een goeie link dumpen: Strength standards calculator. Je kan grafisch zien waar je zit. Genereert gelijk een 5/3/1 routine voor je als je daar om vraagt.
geinig.
Overal net een randje over advanced heen behalve squat :'(
pi_132289091
Opzoek naar een nieuw schema , wil voor push/pull gaan.

Push A
Benen
Squats
Lunges

Schouders
DB press

Borst
Benchpress flat
Benchpress DB incline

Triceps
Pushdown

Pull B
Rug
Deadlift
Barbell Bent Over Row
Side Laterals
DB Bentover LateralRaises

Traps
Shrugs

Biceps
Barbell Curl/ Preacher Curl

Push C
Benen
Squats
Calf Raises

Schouders
Military press

Borst
DB Benchpress
Incline Benchpress

Triceps
CG benchpress
Skullcrusher

Pull D
Rug
Deadlift
Pull up
Pull down

Traps
Shrugs

Biceps

Op of aanmerkingen hoor ik graag, ben niet echt thuis is het zelf maken van schema's ;)
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:49:05 #70
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_132289810
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:19 schreef Questular het volgende:
Opzoek naar een nieuw schema , wil voor push/pull gaan.

Push A
Benen
Squats
Lunges

Schouders
DB press

Borst
Benchpress flat
Benchpress DB incline

Triceps
Pushdown

Pull B
Rug
Deadlift
Barbell Bent Over Row
Side Laterals

Traps
Shrugs

Biceps

Push C
Benen
Squats
Calf Raises

Schouders
Military press

Borst
DB Benchpress
Incline Benchpress

Triceps
CG benchpress
Skullcrusher

Pull D
Rug
Deadlift
Pull up
Pull down

Traps
Shrugs

Biceps

Op of aanmerkingen hoor ik graag, ben niet echt thuis is het zelf maken van schema's ;)
Lees deze even als voorbeeld. SPT / [Bodybuilding] #400 Knabbelspek
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:00:25 #71
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_132290188
Ik zou er een Push Pull Legs van maken.
Deathlift or Die.
pi_132290391
Ik train 4x in de week en wil dat graag zo houden. Dus Maadag en Woensdag push Dinsdag en Donderdag pull bv. Is het dan echt niet aan te raden benen te combineren met het push/pull principe?
pi_132290747
Even een noob vraag
Ik wil nu toch beginnen met SS.
Maar hoe kan ik nu het beste beginnen.
Mijn benen zijn denk ik de sterkste spieren tot nu toe.
Maar stel ik squat 40kg, hoe krijg ik die 40kg in mijn nek?
En iemand een goed filmpje die de 'form' goed uitlegd?
Alvast bedankt!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:18:22 #74
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_132290828
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:06 schreef Questular het volgende:
Ik train 4x in de week en wil dat graag zo houden. Dus Maadag en Woensdag push Dinsdag en Donderdag pull bv. Is het dan echt niet aan te raden benen te combineren met het push/pull principe?
Dan ga je veel te veel doen met 4 dagen achter elkaar trainen. Het is Ma push, Di pull, Do legs, Zo push, Ma pull, Wo legs. Enz.

Ik denk dat je beter naar een UB/LB schema kan kijken als je 4 dagen wil trainen.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:19:31 #75
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_132290864
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:16 schreef WeCanDoIt het volgende:
Even een noob vraag
Ik wil nu toch beginnen met SS.
Maar hoe kan ik nu het beste beginnen.
Mijn benen zijn denk ik de sterkste spieren tot nu toe.
Maar stel ik squat 40kg, hoe krijg ik die 40kg in mijn nek?
En iemand een goed filmpje die de 'form' goed uitlegd?
Alvast bedankt!
Gewoon het programma volgen. http://startingstrength.w(...)ce/Beginner_Programs
pi_132290941
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:18 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dan ga je veel te veel doen met 4 dagen achter elkaar trainen. Het is Ma push, Di pull, Do legs, Zo push, Ma pull, Wo legs. Enz.

Ik denk dat je beter naar een UB/LB schema kan kijken als je 4 dagen wil trainen.
Ik zie nu dat ik een fout heb gemaakt het moet zijn Maandag, Dinsdag, Donderdag Vrijdag dus Woensdag als rustdag en het weekend niks.
pi_132291845
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:00 schreef Ethanolic het volgende:
Ik zou er een Push Pull Legs van maken.
Zelf had ik bewust gekozen voor Pull Push ipv Push Pull.... omdat ik het niet fijn vond een dag na zwaar deadliften zwaar te moeten gaan squatten... vandaar.

Maar dat kan voor één ieder een andere voorkeur hebben idd :)
pi_132291985
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:19 schreef Snakey het volgende:

[..]

Gewoon het programma volgen. http://startingstrength.w(...)ce/Beginner_Programs
Ik zie op mijn telefoon geen schema oid, zal het vanavond eens op mijn computer openen.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:55:44 #79
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_132292045
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:53 schreef WeCanDoIt het volgende:

[..]

Ik zie op mijn telefoon geen schema oid, zal het vanavond eens op mijn computer openen.
Ah okee. Het is een simpel schema:

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Press
5x3 Power cleans

Maandag A, woensdag B, vrijdag A, maandag B woensdag A, vrijdag B, enz.
pi_132292864
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:08 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Nice man, je bent een baas trouwens. Mooi om te lezen wat voor brute resultaten (en progressie!) je kunt pakken als je er zoveel dedication, onderzoek en planning in stopt. Cheapeau breh.
will be watching your progress closely! sicke taper genetics
pi_132292950
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:55 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ah okee. Het is een simpel schema:

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Press
5x3 Power cleans

Maandag A, woensdag B, vrijdag A, maandag B woensdag A, vrijdag B, enz.
Aha!
Maar dan nog de vraag , stel je squat 50kg, hoe krijg je die in je nek dan?

En moet even met voetbal kijken dat ik m'n benen de dag erna nog kan gebruiken
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:26:13 #82
69994 seto
-|||--------|||-
pi_132292967
Shit, gister nog even speed deadlifts geprobeerd na mijn normale deadlifts. Zieke DOMS in mijn traps momenteel :%
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:31:17 #83
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_132293127
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:25 schreef WeCanDoIt het volgende:

[..]

Aha!
Maar dan nog de vraag , stel je squat 50kg, hoe krijg je die in je nek dan?

En moet even met voetbal kijken dat ik m'n benen de dag erna nog kan gebruiken
Je kan de bar aan wat luchthaakjes ophangen en er dan onder gaan staan...

Maar serieus: lees je even in in de oefeningen voor je begint te liften.
pi_132293296
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:26 schreef seto het volgende:
Shit, gister nog even speed deadlifts geprobeerd na mijn normale deadlifts. Zieke DOMS in mijn traps momenteel :%
haha nice!

killing shit ofniet? :D
pi_132293308
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:31 schreef Snakey het volgende:

[..]

_O-
pi_132293367
Tijd om het trainen op een hoger "nivo" te brengen. Samen met een nieuw schema gaat er vanaf nu ook een schrift mee naar het sporten waarin (dankzij Exrx) een omschrijving van de oefening bijstaat en waarin ik mn progressie kan bijhouden :)
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:38:43 #87
69994 seto
-|||--------|||-
pi_132293387
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:36 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

haha nice!

killing shit ofniet? :D
Yep, maar ze zijn zeker wel leuk om te doen.
Seto is zo ene baas he
pi_132293397
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:38 schreef seto het volgende:

[..]

Yep, maar ze zijn zeker wel leuk om te doen.
goed voor de explosiviteit
pi_132293752
train zelf

ma borst tri
di rug, schouder, biceps
wo benen onderrug
do borst tri
vrij rug, schouder, biceps
zat benen onderrug.

Werkt goed.

Geen leven i know..
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:11:30 #90
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_132294383
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:38 schreef Questular het volgende:
Tijd om het trainen op een hoger "nivo" te brengen. Samen met een nieuw schema gaat er vanaf nu ook een schrift mee naar het sporten waarin (dankzij Exrx) een omschrijving van de oefening bijstaat en waarin ik mn progressie kan bijhouden :)
Wat is het geworden, je nieuwe schema?
pi_132294597
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:11 schreef Snakey het volgende:

[..]

Wat is het geworden, je nieuwe schema?
Ik ga toch voor een push/pull schema waar ik mn benen ook tijdens de push/pull dagen train.
En dan Maandag Push A
Dinsdag Pull B
Woensdag rust
Donderdag Push B
Vrijdag Pull B

Dit is de uitgangs positie

Push A
Benen
Squats
Lunges
Schouders
DB press
Borst
Benchpress flat
Benchpress DB incline
Triceps
Pushdown

Pull B
Rug
Deadlift
Barbell Bent Over Row
Side Laterals
Traps
Shrugs
Biceps

Push B
Benen
Squats
Calf Raises
Schouders
Military press
Borst
DB Benchpress
Incline Benchpress
Triceps
CG benchpress
Skullcrusher

Pull B
Rug
Deadlift
Pull up
Pull down
DB Bentover/ LateralRaises
Traps
Shrugs
Biceps

Waarschijnlijk aangevuld met 1 of 2 been isolatie oefeningen mocht ik vinden dat mn benen te weinig "aandacht" krijgen.
pi_132294706
quote:

[..]

Gewoon clean&jerk vanaf de grond doen en dan langzaam in je nek laten zakken, althans zo doe ik het altijd bij m'n squats.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_132294759
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:19 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik ga toch voor een push/pull schema waar ik mn benen ook tijdens de push/pull dagen train.
En dan Maandag Push A
Dinsdag Pull B
Woensdag rust
Donderdag Push B
Vrijdag Pull B

Dit is de uitgangs positie

Push A
Benen
Squats
Lunges
Schouders
DB press
Borst
Benchpress flat
Benchpress DB incline
Triceps
Pushdown

Pull B
Rug
Deadlift
Barbell Bent Over Row
Side Laterals
Traps
Shrugs
Biceps

Push B
Benen
Squats
Calf Raises
Schouders
Military press
Borst
DB Benchpress
Incline Benchpress
Triceps
CG benchpress
Skullcrusher

Pull B
Rug
Deadlift
Pull up
Pull down
DB Bentover/ LateralRaises
Traps
Shrugs
Biceps

Waarschijnlijk aangevuld met 1 of 2 been isolatie oefeningen mocht ik vinden dat mn benen te weinig "aandacht" krijgen.
Lijkt mij een beetje veel, zie je zelf nog wel door de bomen het bos?
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:26:11 #94
157922 fathank
pi_132294777
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:23 schreef Beach het volgende:

[..]

Gewoon clean&jerk vanaf de grond doen en dan langzaam in je nek laten zakken, althans zo doe ik het altijd bij m'n squats.
Ik zie mezelf niet 100+ kg clean&jerken. Beter fix je gewoon een rack
pi_132294790
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:26 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik zie mezelf niet 100+ kg clean&jerken. Beter fix je gewoon een rack
:P ik was net zo serieus als Snakey
pi_132294899
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:25 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Lijkt mij een beetje veel, zie je zelf nog wel door de bomen het bos?
tussen de 6-8 oefeningen vind ik best meevalen.
BV Barbell Curl/ Preacher Curl Daar kies ik 1.
pi_132294972
quote:

[..]

Die ik ook! Doe vanavond even cardio en daarna ga alles even doornemen
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:35:15 #98
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_132295051
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:19 schreef Questular het volgende:

-knip-

Als je voor een vroege dood van je CNS gaat moet je het vooral doen. Het is veel te veel compound op een dag, dit hou je niet lang uit en is zelfs niet goed voor je.
pi_132295099
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:35 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je voor een vroege dood van je CNS gaat moet je het vooral doen. Het is veel te veel compound op een dag, dit hou je niet lang uit en is zelfs niet goed voor je.
Inderdaad leuk in het begin als het gewicht nog nihil is, daarna ga je kapot.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:40:36 #100
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_132295199
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:36 schreef Beach het volgende:

[..]

Inderdaad leuk in het begin als het gewicht nog nihil is, daarna ga je kapot.
In het begin zal het nog wel gaan, maar dan loop je al snel vast in de zin dat je geen progressie meer maakt. Dat frustreert dus ga je nog harder proberen, waardoor je helemaal vastloopt en je bed niet eens meer uit wil. En het trainen voor gezien houdt omdat je denkt dat het niks voor je is.

Been there, done that...

Minder is meer. Kan niet vaak genoeg gezegd worden.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:40:39 #101
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_132295202
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:35 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hoezo vroege dood van je CNS? Ik trainde vorig jaar een hele periode om de dag een veel te lang full body schema volgens velen en de andere dag deed ik hardlopen.

Wat moet ik mij voorstellen bij het verkloten van je CNS?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')