SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP staat hier![]()
eejjjjjjjj
Ik vond deel #400 wel een gelegenheid om mee te gaan posten
Ik lees inmiddels al een maandje mee en heb soms een vraag, en vaak een mening
Ben zelf nog een newbie wat bb betreft tegenover de meeste mensen hier, dus kom hier vooral om info te vergaren.
Gedurende mijn leven ben ik al een paar keer met bb begonnen, maar telkens door te weinig motivatie na 2 tot 3 maanden er weer de brui aan gegeven.
Nu inmiddels weer 2,5 maand bezig en ben gemotiveerd als nooit tevoren, dus heb zeker het idee dat ik doorga![]()
![]()
Dankquote:
Wat me trouwens op is gevallen is dat veel mensen hier (vooral) op kracht (lijken te) trainen
Ikzelf richt me vooral op massa
Daarbij: ik train (vooralsnog) thuis, dus ben ook enigszins beperkt in de middelen![]()
![]()
Met kracht komt massa, zeker voor een natty, vandaar dat er veel focus op kracht ligt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:41 schreef D. het volgende:
[..]
Dank
Wat me trouwens op is gevallen is dat veel mensen hier (vooral) op kracht (lijken te) trainen
Daarbij: ik train (vooralsnog) thuis, dus ben ook enigszins beperkt in de middelen
Bovendien komt het vaak voor dat je gedurende het proces meer waarde aan het krachtaspect gaat hechten.
Zoek meteen een gym (met squatrack) trouwens.This isn't even my final form.![]()
Voor kracht en massa trainen kan ook samen gaan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:41 schreef D. het volgende:
[..]
Dank
Daarbij: ik train (vooralsnog) thuis, dus ben ook enigszins beperkt in de middelen
Zelfs als je puur en alleen voor massa traint zal je ook in kracht omhoog moeten gaan = progressieve overload van gewichten over een langere termijn trainen.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Dreamer, hoeveel kg pak jij nog op je lifts per jaar na zo lang trainen? En was er een moment dat de progressie duidelijk minder werd na een bepaalde tijd?quote:No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Het is geen BB topic pur sang meer inderdaad. Maar nog genoeg te vinden over BB.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:41 schreef D. het volgende:
[..]
Dank
Wat me trouwens op is gevallen is dat veel mensen hier (vooral) op kracht trainen
Wat zijn je middelen nu? En, waarom niet naar een gym, dat helpt ook voor je motivatie. Het is vrij moeilijk om in je eentje te beginnen thuis en gemotiveerd te blijven.![]()
Kan idd best dat dat t.z.t. bij mij ook mee gaat spelen, maar vooralsnog voel ik me prima met mijn huidige schemaquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:42 schreef Levolution het volgende:
Bovendien komt het vaak voor dat je gedurende het proces meer waarde aan het krachtaspect gaat hechten.![]()
![]()
Ik wil platen onder mijn gewichten leggen voor het deadliften, om de vloer te sparen en om het geluid te reduceren. Twee technische vragen:
- MDF of multiplex?
- Welke dikte minimaal (wil het zo goedkoop mogelijk houden)?This isn't even my final form.![]()
Ik heb zelf jarenlang met lichtere gewichten lopen klooien, toen ik een beetje ging focussen op kracht ging het met sprongen vooruit.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:42 schreef esv7 het volgende:
[..]
Dreamer, hoeveel kg pak jij nog op je lifts per jaar na zo lang trainen? En was er een moment dat de progressie duidelijk minder werd na een bepaalde tijd?
Dit jaar is mijn deadlift van 200 naar 265 gegaan, squat van 130 naar 200. Puur door de omschakeling van focus meer op kracht, en assisted lifts gericht op mijn compounds, en uiteraard wat tweaks aan mijn vorm/setup. Ik veranderde mijn deadlift stance en ik kon meteen al 20kg meer pr'en. Zelfde geld voor mijn squat.. dankzij bepaalde tweaks aan mijn vorm kon ik veel meer pakken en sneller groeien.
uiteraard zal het nu veel langzamer gaan en moet ik echt gaan werken met bepaalde percentages en peak schema's .. want standaard progressief overloaden zit er nu niet meer echt in voor die lifts. Voor mijn bench heb ik echt heel lang moeten klooien voor een 10kg pr.
Mijn progressie zal in golven van 3 maanden te zien zijn wanneer ik weer mijn 1RM ga testen. Hoeveel ik gain in die tijd weet ik niet, wordt voor mij voor het eerst dat ik een daadwerkelijke Powerlift schema ga gebruiken. Maar ik verwacht er wel veel van, denk dat ik dit jaar nog de 280+ deadlift haal, en in eerste kwartaal van 2014 de 300, en ik heb denk ik nog wel 3 -4 jaar nodig om de 180 te halen op de bench.
Op een gegeven moment zal het echt heel langzaam gaan, Brandon lilly bijv heeft wel eens een jaar lang vastgezeten op een 5kg pr.... toch bleef hij doorgaan en bleef hij naar zijn vorm kijken en tweaken..totdat hij weer nieuwe dingen had ontdekt..resultaat= nieuw pr en hij kon weer doorgroeien in een langzaam tempootje.
Maar voor de rest zal het echt aan de persoon zelf liggen en manier van trainen. Ik dacht 2 jaar terug dat ik "sterk was". Toen begon ik met een andere benadering en schoot het omhoog, verbaasde mezelf.
[ Bericht 7% gewijzigd door dreamerbulk op 17-10-2013 17:52:48 ]Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Sterk zijn is handig. Het esthetische is een leuke bijkomstigheid. Ik train ook niet meer om veel te groeien, wil eigenlijk nog een kilo of 3 a 4 pakken en dan is het wel mooi geweest voor mij. Maar ik heb niet de drang om nog een kilo of 10 te pakken.
/beachboy
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Thuis trainen is gemakkelijkquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:43 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is geen BB topic pur sang meer inderdaad. Maar nog genoeg te vinden over BB.
Wat zijn je middelen nu? En, waarom niet naar een gym, dat helpt ook voor je motivatie. Het is vrij moeilijk om in je eentje te beginnen thuis en gemotiveerd te blijven.
24 uur per dag beschikbaar, dus een lage drempel, je doet het 'zo ff tussendoor'
Ik heb dagelijks contact met een vriend die al 10+ jaar bezig is en het heel serieus neemt; hij houdt mij gemotiveerd (denk ook, naast mijn groei, de voornaamste reden dat ik nu nog zo gemotiveerd ben)
Hij zei ook al dat ik straks thuis tegen het einde van mijn kunnen aan zal lopen, en dan toch de sportschool in zal moeten, maar vooralsnog...
Oja, mijn materiaal:
Een homegym
6 setjes dumbells
1 barbell
1 EZ
en zo'n 300kg aan schijven![]()
Durf het haast niet te vragen maar... squatten?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:53 schreef D. het volgende:
[..]
Thuis trainen is gemakkelijk
24 uur per dag beschikbaar, dus een lage drempel, je doet het 'zo ff tussendoor'
Ik heb dagelijks contact met een vriend die al 10+ jaar bezig is en het heel serieus neemt; hij houdt mij gemotiveerd (denk ook, naast mijn groei, de voornaamste reden dat ik nu nog zo gemotiveerd ben)
Hij zei ook al dat ik straks thuis tegen het einde van mijn kunnen aan zal lopen, en dan toch de sportschool in zal moeten, maar vooralsnog...
Oja, mijn materiaal:
Een homegym
6 setjes dumbells
1 barbell
1 EZ
en zo'n 300kg aan schijven
wel lekker veel schijvenBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Tja, niet dusquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:54 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Durf het haast niet te vragen maar... squatten?
En ja, ik weet hoe belangrijk die oefening is, maar thuis trainen leent zich daar niet voor![]()
![]()
Thuis trainen leent zich daar wel degelijk voor.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:56 schreef D. het volgende:
[..]
Tja, niet dus
En ja, ik weet hoe belangrijk die oefening is, maar thuis trainen leent zich daar niet voor
Powercage of squatrackje. Is niet zo duur. Denk dat jouw set veel duurder was.This isn't even my final form.![]()
Laatst nog 50kg aan klein spul erbij gehaald om toch iedere keer er ergens een extra kilootje (of 2) bij te kunnen pakken.quote:![]()
Looking Offcyclebrah.
Geen weegschaal hier (vakantie), maar zal nu iets van 71 kg zijn. Zo skinny ben ik niet meer geweest sinds juli 2011.November 2011 woog ik al 75 en een paar maand terug was ik 80 droog. Dan doet het wel pijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een kutgevoel (mensen met blessures weten het vast wel), voelt alsof een groot deel van je werk is weggespoeld en je lichamelijk een scharminkelige, disciplineloze aanfluiting bent van jezelf.Een beetje zoals Zyzz zich wellicht gevoeld moet hebben bij deze foto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zich wel regelmatig verspreid afgevallen en je wordt gewoon een soort slimmed down versie van jezelf, maar zelf mis ik het meeste in 'bump'-factor van schouders, volheid van chest, aders, veel flabbyness / weinig spierspanning (abs!) en vooral de massa+definitie van benen en armen, dat laatste is best wel triest nu.Pump en glyco stores doet veel voor de AESTHETIC JEFF SEID LOOK, dat komt snel weer terug. De rest wordt gewoon weer eten en profiteren van muscle memory. On a positive note: rug lijk ik altijd wel redelijk te houden, zal wel te maken hebben met elke training pullups doen.
We're all gonna make it brahs, back on track zodra ik terug ben.Push/pull/legs/core+extra, dus vier sessies per week met hardlopen en een solid bulkschema, alles is gepland en READY.
De zee is hier vandaag wel super trouwens, windkracht 6 en hoge golven + maalstroom. Was eerder deze week vrolijk buiten de kust aan het zwemmen en de kustwacht wilde me al komen halen.Aardbeving 6.1 op Richter dit dat, vriendin in paniek op het strand, wist ik veel.
![]()
![]()
![]()
Heb helaas niet meer plaats om er nog iets bij te plaatsenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:57 schreef Levolution het volgende:
[..]
Thuis trainen leent zich daar wel degelijk voor.
Powercage of squatrackje. Is niet zo duur. Denk dat jouw set veel duurder was.
Ik was voor alles zo'n 400 euro kwijt![]()
Bizar hoe snel dat gaat Panzer, maar da's natuurlijk ook bij fatties die zijn afgevallen en denken van: 'Ah, kan weer zoals vroegah gaan eten' dat die binnen no-time weer fatso's zijn.
Blijkt nog maar weer dat je wordt zoals je eet en traint...Confidence through competence![]()
Dan gewoon gewicht vanaf de grond cleanen in je nek leggen en high rep squatten, is t tenminste iets en kan je de vorm goed aanleren!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:59 schreef D. het volgende:
[..]
[..]
Heb helaas niet meer plaats om er nog iets bij te plaatsen
Ik was voor alles zo'n 400 euro kwijtBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Echt zieke gewichten dit, mad respect bro.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:46 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ik heb zelf jarenlang met lichtere gewichten lopen klooien, toen ik een beetje ging focussen op kracht ging het met sprongen vooruit.
Dit jaar is mijn deadlift van 200 naar 265 gegaan, squat van 130 naar 200. Puur door de omschakeling van focus meer op kracht, en assisted lifts gericht op mijn compounds, en uiteraard wat tweaks aan mijn vorm/setup. Ik veranderde mijn deadlift stance en ik kon meteen al 20kg meer pr'en. Zelfde geld voor mijn squat.. dankzij bepaalde tweaks aan mijn vorm kon ik veel meer pakken en sneller groeien.
uiteraard zal het nu veel langzamer gaan en moet ik echt gaan werken met bepaalde percentages en peak schema's .. want standaard progressief overloaden zit er nu niet meer echt in voor die lifts. Voor mijn bench heb ik echt heel lang moeten klooien voor een 10kg pr.
Mijn progressie zal in golven van 3 maanden te zien zijn wanneer ik weer mijn 1RM ga testen. Hoeveel ik gain in die tijd weet ik niet, wordt voor mij voor het eerst dat ik een daadwerkelijke Powerlift schema ga gebruiken. Maar ik verwacht er wel veel van, denk dat ik dit jaar nog de 280+ deadlift haal, en in eerste kwartaal van 2014 de 300, en ik heb denk ik nog wel 3 -4 jaar nodig om de 180 te halen op de bench.
Op een gegeven moment zal het echt heel langzaam gaan, Brandon lilly bijv heeft wel eens een jaar lang vastgezeten op een 5kg pr.... toch bleef hij doorgaan en bleef hij naar zijn vorm kijken en tweaken..totdat hij weer nieuwe dingen had ontdekt..resultaat= nieuw pr en hij kon weer doorgroeien in een langzaam tempootje.
Maar voor de rest zal het echt aan de persoon zelf liggen en manier van trainen. Ik dacht 2 jaar terug dat ik "sterk was". Toen begon ik met een andere benadering en schoot het omhoog, verbaasde mezelf.
Zal vast wel eens langsgekomen zijn, maar wat voor schema hanteer jij?This isn't even my final form.![]()
Oh, dat heb je nog best cheap geregeld.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:59 schreef D. het volgende:
[..]
Heb helaas niet meer plaats om er nog iets bij te plaatsen
Ik was voor alles zo'n 400 euro kwijt
This isn't even my final form.![]()
Ik kan weleens een poging wagen om te kijken of dat hier (rekening houden met mijn zwakke rug) een beetje wil lukkenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:00 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Dan gewoon gewicht vanaf de grond cleanen in je nek leggen en high rep squatten, is t tenminste iets en kan je de vorm goed aanleren!![]()
![]()
Ik heb bovenstaande bereikt op een PPL schema 2x per week, daarbij deed ik de compounds met een powerlift-esque benadering a la 5x5 , 5/3/1 , of ziek veel triples/doubles/singles.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:01 schreef Levolution het volgende:
[..]
Echt zieke gewichten dit, mad respect bro.
Zal vast wel eens langsgekomen zijn, maar wat voor schema hanteer jij?
Op een gegeven moment werd PPL 2x per week te veel voor me icm progressive overloaden. Kwam bijna niet aan herstel/rust toe omdat ik 2x per week squatte, 2x per week deadlift(deficit en regular), 2x per week bench, 2x per week ohp. Opzich kan dat wel met een meer hypertrophy gericht rep-scheme ... maar voor kracht was het teveel van het goede na verloop van tijd
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
Forum Opties Forumhop: Hop naar: