abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:06:56 #109
47102 Elvi
miemkwien
pi_132297950
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:08 schreef Gray het volgende:

Aanvankelijk kan het nog in de weg zitten, maar ook dat is anders dan voorheen. Het lijkt vervelend om eromheen te wandelen, maar het is fijner dan je erdoor te laten stoppen. Begrijp je waar ik op doel?

Concreter gezegd is het al minder pijnlijk wanneer je weet waar de pijn vandaan komt.
Daar ben ik het niet mee eens. Mijn problemen hebben meerdere oorzaken. En 1 daarvan wordt niet besproken tijdens therapie, op mijn verzoek trouwens. Ik weet waar de pijn vandaan komt, maar ik vind het te pijnlijk om er doorheen te gaan en het is te groot om eromheen te lopen.

Ik denk niet dat het minder pijnlijk is als je weet waar het vandaan komt. Ik denk dat het minder pijnlijk wordt als je eraan durft te werken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:57 schreef Miniem het volgende:
Lijkt me toch wel leuk om een meet te organiseren. Weet alleen nier waar de meesten vandaan komen.
Dus toch die meet :') het komt steeds terug :P
pi_132297997
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:06 schreef Elvi het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Mijn problemen hebben meerdere oorzaken. En 1 daarvan wordt niet besproken tijdens therapie, op mijn verzoek trouwens. Ik weet waar de pijn vandaan komt, maar ik vind het te pijnlijk om er doorheen te gaan en het is te groot om eromheen te lopen.

Ik denk niet dat het minder pijnlijk is als je weet waar het vandaan komt. Ik denk dat het minder pijnlijk wordt als je eraan durft te werken.

[..]

Dus toch die meet :') het komt steeds terug :P
Geen zin in?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:13:32 #111
47102 Elvi
miemkwien
pi_132298171
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:08 schreef Miniem het volgende:

[..]

Geen zin in?
Die meet? Jawel ik stelde het vorig topic voor. Toen hadden anderen geen zin :P En toen is er een Tinychat ofzo opgericht.
pi_132298254
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:13 schreef Elvi het volgende:

[..]

Die meet? Jawel ik stelde het vorig topic voor. Toen hadden anderen geen zin :P En toen is er een Tinychat ofzo opgericht.
Naja, niet echt opgericht, maar een room is zo aangemaakt. Overigens heb ik (na ietsjewat ieliepielie aanloopprobleempjes :P ) toch nog leuk zitten cammen met Seasushi :)
Jammer dat de rest al weg was, maar wat mij betreft wel voor herhaling vatbaar, dat tinychat :P

Edit: Ik heb toen ook even de webcam aangezet en Seasushi vond dat ik er heel anders uitzag dan ze zich voorgesteld had, maar dat is dan ook het grappige aan tinychat! :P
pi_132298966
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:06 schreef Elvi het volgende:

[..]

Als het volgens jou anders is, dan is het anders. :)
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:11:57 #114
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132304768
Ik heb mijn enige overgebleven tabletje olanzapine genomen want dit trek ik niet. Als het goed is ga ik daar lekker lang op slapen. Dan hoef ik tenminste niets te voelen. Dat vooruitzicht geeft al wat rust. Maar wat moet ik daarna??
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_132304868
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:11 schreef kuolema het volgende:
Ik heb mijn enige overgebleven tabletje olanzapine genomen want dit trek ik niet. Als het goed is ga ik daar lekker lang op slapen. Dan hoef ik tenminste niets te voelen. Dat vooruitzicht geeft al wat rust. Maar wat moet ik daarna??
Nieuwe tabletten halen? Want zo te horen is dat je laatste noodrem en is die bijna versleten.
Ik gebruik ze weinig meer nog, maar ik zou -absoluut- niet zonder een kalmeringsmiddel willen zitten!

Hoe zijn je vooruitzichten voor aankomend weekend? Ga je daar doorheen komen?
pi_132304882
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:11 schreef kuolema het volgende:
Wakker worden en dag starten.
Rustig aan.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:22:16 #117
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132305210
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nieuwe tabletten halen? Want zo te horen is dat je laatste noodrem en is die bijna versleten.
Ik gebruik ze weinig meer nog, maar ik zou -absoluut- niet zonder een kalmeringsmiddel willen zitten!

Hoe zijn je vooruitzichten voor aankomend weekend? Ga je daar doorheen komen?
Dan zou ik de GGZ moeten bellen en dat durf ik niet. Pathetic, I know.
Gelukkig moet ik morgen en overmorgen oppassen van 3 tot 11, dat helpt meestal wel om me beter te voelen. Ik merk alleen dat het slechter gaat en afleiding steeds minder succes heeft.
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:15 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wakker worden en dag starten.
Dat is dus precies wat ik niet wil.
pi_132305277
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:22 schreef kuolema het volgende:

Dat is dus precies wat ik niet wil.
Mij bellen, dat je pizza als ontbijt op bed wilt.
Rustig aan.
pi_132305290
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:22 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dan zou ik de GGZ moeten bellen en dat durf ik niet. Pathetic, I know.
Gelukkig moet ik morgen en overmorgen oppassen van 3 tot 11, dat helpt meestal wel om me beter te voelen. Ik merk alleen dat het slechter gaat en afleiding steeds minder succes heeft.
Anders laat je je vriend of je moeder bellen. Het gaat toch om alleen maar een herhaalrecept?
Btw, dat bellen heb ik ook moeite mee, ik stel het altijd zo lang mogelijk uit.

Maar nu help je jezelf er niet mee door niet te bellen, dus laat desnoods een ander bellen...of ga daar gewoon langs als je niet durft te bellen. Dat deed ik vroeger veel, langsgaan bij de sociale dienst terwijl een simpel telefoontje al genoeg zou zijn geweest :')
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:28:54 #120
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132305424
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Anders laat je je vriend of je moeder bellen. Het gaat toch om alleen maar een herhaalrecept?
Btw, dat bellen heb ik ook moeite mee, ik stel het altijd zo lang mogelijk uit.

Maar nu help je jezelf er niet mee door niet te bellen, dus laat desnoods een ander bellen...of ga daar gewoon langs als je niet durft te bellen. Dat deed ik vroeger veel, langsgaan bij de sociale dienst terwijl een simpel telefoontje al genoeg zou zijn geweest :')
Nee, ik heb op dit moment behalve ad geen recepten. Die olanzapine had ik een weekje geslikt een aantal maanden geleden en deze had ik nog over. Dus zou sowieso eerst een arts/psych moeten spreken. Dat gaat niet in het weekend. Ik denk dat ik dit weekend wel doorkom met oppassen.
Dus maandag dan, maar ik durf gewoon echt niet te bellen en iemand anders dat laten doen is al helemaal geen optie.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:33:28 #121
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132305593
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:24 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mij bellen, dat je pizza als ontbijt op bed wilt.
Dat lijkt me wel wat. Kom jij die pizza bezorgen dan?
pi_132305663
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:28 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nee, ik heb op dit moment behalve ad geen recepten. Die olanzapine had ik een weekje geslikt een aantal maanden geleden en deze had ik nog over. Dus zou sowieso eerst een arts/psych moeten spreken. Dat gaat niet in het weekend. Ik denk dat ik dit weekend wel doorkom met oppassen.
Dus maandag dan, maar ik durf gewoon echt niet te bellen en iemand anders dat laten doen is al helemaal geen optie.
Heb je een mailadres van iemand bij de GGZ-instelling waarbij je zit? Een behandelaar?Mailen heeft vaak een lagere drempel. Je hebt dan wel pas op z'n vroegst maandag een antwoord maar dan ben je voor nu die drempel over.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_132305688
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:33 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel wat. Kom jij die pizza bezorgen dan?
Voordat ik toezeggingen doe.. Waar woon je? En of ik jouw oven mag gebruiken dan.
Rustig aan.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:41:12 #124
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132305957
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:35 schreef minthy het volgende:

[..]

Heb je een mailadres van iemand bij de GGZ-instelling waarbij je zit? Een behandelaar?Mailen heeft vaak een lagere drempel. Je hebt dan wel pas op z'n vroegst maandag een antwoord maar dan ben je voor nu die drempel over.
Nee heb ik niet. En als ik zou bellen weet ik niet eens welk nummer. Het algemene nummer van de GGZ dan, want verder heb ik alleen dat van de crisisdienst, maar ik zit nu eigenlijk bij een andere afdeling. Maar over het algemeen is het volgens mij de bedoeling dat je belt naar waar je in behandeling bent, daar heb ik alleen geen nummer van.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Voordat ik toezeggingen doe.. Waar woon je? En of ik jouw oven mag gebruiken dan.
Oh crap, ik heb geen oven. Ik woon in Noord-Holland aan het water, dus je kunt met de boot komen. Of zwemmend. Als je de pizza maar droog houdt. :Y
pi_132305989
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:41 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nee heb ik niet. En als ik zou bellen weet ik niet eens welk nummer. Het algemene nummer van de GGZ dan, want verder heb ik alleen dat van de crisisdienst, maar ik zit nu eigenlijk bij een andere afdeling. Maar over het algemeen is het volgens mij de bedoeling dat je belt naar waar je in behandeling bent, daar heb ik alleen geen nummer van.

[..]

Oh crap, ik heb geen oven. Ik woon in Noord-Holland aan het water, dus je kunt met de boot komen. Of zwemmend. Als je de pizza maar droog houdt. :Y
Krijg je alleen kouwe pizza, noordholland heeft nog best een lange kustlijn.. Bloemendaal?
Rustig aan.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:44:55 #126
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132306141
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:41 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Krijg je alleen kouwe pizza, noordholland heeft nog best een lange kustlijn.. Bloemendaal?
Nee West-Friesland. Als je maar niet denkt dat je een fooi krijgt als je met koude pizza aan komt zetten. Maar goed, pizza is altijd lekker, koud of niet. Als je maar bier meeneemt.
pi_132306176
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:44 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nee West-Friesland. Als je maar niet denkt dat je een fooi krijgt als je met koude pizza aan komt zetten. Maar goed, pizza is altijd lekker, koud of niet. Als je maar bier meeneemt.
Dat is mij te ver, zoek maar verder, tevens doe je onaardig, beetje geen fooi geven en eisen stellen. :6
Rustig aan.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:47:18 #128
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132306234
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat is mij te ver, zoek maar verder, tevens doe je onaardig, beetje geen fooi geven en eisen stellen. :6
Nah! :o
pi_132306317
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:41 schreef kuolema het volgende:

[..]

Bij de GGZ-instellingen waarmee ik werk is het de bedoeling dat je belt naar het algemene nummer, receptie verbindt je dan door naar de juiste afdeling. De meeste cliënten hebben echter de mailadressen van behandelaars losgepeuterd omdat ze dat handiger vinden. Hoe het werkt bij de instelling waarbij ikzelf nu loop heb ik geen idee van eigenlijk :P
Tante minthy!! O+
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:51:26 #130
399061 kuolema
vermaledijd
pi_132306429
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:48 schreef minthy het volgende:

[..]

Bij de GGZ-instellingen waarmee ik werk is het de bedoeling dat je belt naar het algemene nummer, receptie verbindt je dan door naar de juiste afdeling. De meeste cliënten hebben echter de mailadressen van behandelaars losgepeuterd omdat ze dat handiger vinden. Hoe het werkt bij de instelling waarbij ikzelf nu loop heb ik geen idee van eigenlijk :P
Okee dan doe ik dat wel. Ik zie het maandag wel. Thanks :)
pi_132306794
Ik kom over als een persoon die nergens geinteresseerd in is, ben erg gesloten en doe laconiek.
/ een eerlijk persoon over mij.

En ik weet dat ze gelijk heeft.
Rustig aan.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:34:16 #132
47102 Elvi
miemkwien
pi_132308420
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:58 schreef kingtoppie het volgende:
Ik kom over als een persoon die nergens geinteresseerd in is, ben erg gesloten en doe laconiek.
/ een eerlijk persoon over mij.

En ik weet dat ze gelijk heeft.
Tegen een depressief persoon zeggen dat ze negatief zijn is nooit grappig :')
pi_132309116
Nou, ik doe gister nog eventjes dunnetjes over *hik* :@

En waarom?...gewoon, omdat het kan! *O*
Lekker muziekje erbij...life's good :D

Gewoon positief blijven he? :') :P

Edit: Ik wil trouwens m'n signature weer eens veranderen...iemand een idee??
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:32:40 #134
47102 Elvi
miemkwien
pi_132311499
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

Iets actueels. Over zwarte piet ofzo... Of je profiel in 1 thema houden en iets over koffie doen. OF! Een combinatie van zwarte piet en koffie: zwarte koffie.
pi_132312290
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:32 schreef Elvi het volgende:

[..]

Iets actueels. Over zwarte piet ofzo... Of je profiel in 1 thema houden en iets over koffie doen. OF! Een combinatie van zwarte piet en koffie: zwarte koffie.
koffiebonen, plantages, slaven
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_132312396
quote:

proost.
Ik drink mijn borrel op en rol mijn bed in. Lekker
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_132312530
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:32 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik zat eerder te denken aan iets wat voor mij persoonlijk is...zeg maar een spreekwoord die voor mij verwoord waar het leven uit bestaat...zoiets.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:54 schreef seasushi het volgende:

[..]

proost.
Ik drink mijn borrel op en rol mijn bed in. Lekker
Cheers! Ik party nog even door in een sc en zie wel waar ik eindig vannacht :P
pi_132314602
Vanmiddag voor de eerste keer naar PMT geweest, ik moet doelen gaan stellen in de richting van leren ontspannen en leren voelen. Heel globaal gezegd komt het erop neer dat ik mezelf ontzettend weinig gun en daardoor ook altijd druk ben (aka vluchten). Ik beredeneer alles veel teveel (dat komt vanuit m'n angst/piekerstoornis), gevoel komt er amper aan te pas. Ik heb een groot empatisch vermogen maar naar mezelf is dit nihil.

M'n huidige staat is erg rommelig. Drukke/spannende week achter de rug en ik ben vanavond zo duizelig als de pest, eng gewoon. Tv kijken, internetten, lezen, ik word er draaierig van. Ik heb het gevoel dat m'n hoofd naar links eraf valt. Ontspannen lukt even niet, ik heb er een slaappil in gemikt en duik er (voor mijn doen) vroeg in.
Daartegenover staat een onwijze onrust die ik op het moment lastig kan handelen, ben allemaal keutelklusjes in het huishouden aan het doen maar daarvan wordt het ook niet echt beter merk ik.

Heeft er iemand ervaring met het aanleren van voelen of zijn er tips? Kort voorbeeldje; de hele dag door doe ik van alles aan activiteiten, pas in de avond (of soms in de middag al) kom ik erachter dat ik teveel heb gedaan en aan het instorten ben.
Tante minthy!! O+
pi_132314939
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:05 schreef minthy het volgende:
Vanmiddag voor de eerste keer naar PMT geweest, ik moet doelen gaan stellen in de richting van leren ontspannen en leren voelen. Heel globaal gezegd komt het erop neer dat ik mezelf ontzettend weinig gun en daardoor ook altijd druk ben (aka vluchten). Ik beredeneer alles veel teveel (dat komt vanuit m'n angst/piekerstoornis), gevoel komt er amper aan te pas. Ik heb een groot empatisch vermogen maar naar mezelf is dit nihil.

M'n huidige staat is erg rommelig. Drukke/spannende week achter de rug en ik ben vanavond zo duizelig als de pest, eng gewoon. Tv kijken, internetten, lezen, ik word er draaierig van. Ik heb het gevoel dat m'n hoofd naar links eraf valt. Ontspannen lukt even niet, ik heb er een slaappil in gemikt en duik er (voor mijn doen) vroeg in.
Daartegenover staat een onwijze onrust die ik op het moment lastig kan handelen, ben allemaal keutelklusjes in het huishouden aan het doen maar daarvan wordt het ook niet echt beter merk ik.

Heeft er iemand ervaring met het aanleren van voelen of zijn er tips? Kort voorbeeldje; de hele dag door doe ik van alles aan activiteiten, pas in de avond (of soms in de middag al) kom ik erachter dat ik teveel heb gedaan en aan het instorten ben.
Ik kan je er zo op het 1e gezicht weinig over vertellen, behalve dan dat ik (per definitie bijna :+ ) moeite heb met het herkennen van mijn gevoelens. Maar wat ik nu weet is dit:
Vaak als mij bijvoorbeeld iets gevraagd wordt, dan krijg ik -vrijwel meteen- een gevoel erbij, en al helemaal als ik denk dat het te veel hooi op m'n vork is.

Leer dat gevoel herkennen en luister ernaar! Anticipeer ernaar!

Daar komt het wel op neer, luisteren naar je eigen gevoel, naar je onderbuikgevoel, je gut feelings :)
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:27:37 #140
47102 Elvi
miemkwien
pi_132315229
quote:
Misschien gaan bijhouden? Dus als je dan zo'n volgeplande dag hebt en instort, je dan noteert wat je hebt gedaan. Zo krijg je beter inzicht in hoeveel je per dag doet, wanneer het moment komt dat het teveel was, en wat je over die grens heeft laten gaan. En dan op basis daarvan een planning maken van wat je wel aankunt?
pi_132316435
quote:
Ik weet dat je dit niet wil horen.

Maar ik vrees serieus dat je meer je kut gevoelens zal moeten confronteren 'dead on' om beweging in jouw ontwikkeling te krijgen.

Ik zie (helaas) nog steeds enorm veel gedrag bij je wat duidt op vluchten. Je kunt dit niet blijven doen Minth. Ik meen dat. Je kunt wel een graadje minder vluchten, en toch kunnen functioneren, maar je moet jezelf afvragen of jij zo wel het leven wil door gaan.

Ik denk, in hoeverre ik je ken, dat je dat niet zou willen. Je bent niet het type (net zoals mij) om er continu in te blijven hangen. En ook niet een persoon om maar te leven op 80% mits je weer kunt functioneren in je werk.

Ik denk dat je bewust enorme stoor factors in je leven, (je weet welke ik bedoel) keihard ga aanpakken. Verwerken. Doe het stap voor stap.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_132317483
quote:

Gewoon positief blijven he? :') :P

Positief is positief! ^O^

Idee: "But the real question is, has nemo found himself?" (8>

quote:
Me staat bij dat mediteren je niets lijkt, dus probeer anders het volgende:
Start een googledrive documentje op en gebruik deze als notitieboekje. Zet vervolgens een alarmpje op je telefoon, een relaxte uiteraard, en laat deze om het uur afgaan. Of twee uur, zo je wil. Schrijf vervolgens op dat moment direct op wat voor gevoel door je heen gaat. Gebruik een standaard opmaak, als: het is nu ... uur en ik voel me... Ik ben met... bezig en ga zo... doen. Mijn gevoel geef ik een [cijfer].

Sla de notitie op, of als Drive niet werkt voor jou, stuur het jezelf als mailtje.

Lees het aan het eind van de week terug, op een observerende manier, niet een oordelende; dat is niet je doel.

Doen na twee weken verslag. Aan jezelf, en als je wil hier. Dan wil ik je vragen stellen om op te volgen. Mag per dm uiteraard. :)
pi_132321690
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Grappig! Want er wordt over mij ook gezegd dat ik rust uitstraal :P
Ik stel me al voor, Gray en ik naast elkaar op een terras en iedereen die van onze gezamelijke aura's, spontaan in slaap valt! _O- :P

Edit: Sorry, garpje :@ :P
_O- _O- _O-

Ik vind het altijd wel fijn als mensen dat hebben. Alleen ben ik zelf echt PRECIES het tegenovergestelde... *O* *O*
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_132322279
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:02 schreef Ewelina het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Ik vind het altijd wel fijn als mensen dat hebben. Alleen ben ik zelf echt PRECIES het tegenovergestelde... *O* *O*
Ja ik zie het! :D :P

Maar verschil moet er wezen he? En dat verschil maakt interactie met anderen ook zo leuk en boeiend :P (soms ook weer niet, maar das weer een ander verhaal :') )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')