Zoals m'n psycholoog het uitlegde kwam het over als "(weer) leren voelen". In mijn specifieke geval is het het verminderen van het gepieker/nadenken/in m'n hoofd zitten en leren/durven te voelen. Klinkt vaag maar zoals hij het uitlegde paste het helemaal in het plaatjequote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:58 schreef Elvi het volgende:
[..]
Haha nu ben ik wel benieuwd naar je analyse
@Minthy ben benieuwd naar de PMT. Ik heb er nu een beeld bij van sporten met je psycholoog
Jij hebt dus al -maanden- niet 1 moment gehad dat je op z'n minst neutraal voelde??quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hier toch echt niet op en neer. Mooie horizontale lijn. Niks, nada en noppes.
Niks voelt neutraalquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij hebt dus al -maanden- niet 1 moment gehad dat je op z'n minst neutraal voelde??
Nou, die ontdek ik gaandeweg tijdens het gesprek. Dan ga ik steeds meer info analyzeren en dat soort onzinquote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:58 schreef Elvi het volgende:
[..]
Haha nu ben ik wel benieuwd naar je analyse
@Minthy ben benieuwd naar de PMT. Ik heb er nu een beeld bij van sporten met je psycholoog
Zo voelt het dan ook. Ik heb dat wel eens eerder aangegeven bij mijn psycholoog. Alles voelt grijs aan, alles voelt aan zonder kleur. Nergens krijg ik een spark van. Ik doe alles bewust op rationeel niveau. Ik heb soms wel een 'yes' momentje, maar dat is 5 seconden.quote:
Is die burnout officieel?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens bevestigd dat ook dat ik in een burnout zit naast mijn PTSD.
Hey, daar is het spiegeltje weer!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zo voelt het dan ook. Ik heb dat wel eens eerder aangegeven bij mijn psycholoog. Alles voelt grijs aan, alles voelt aan zonder kleur. Nergens krijg ik een spark van. Ik doe alles bewust op rationeel niveau. Ik heb soms wel een 'yes' momentje, maar dat is 5 seconden.
De leegte doet van tijd tot tijd wel pijn, maar dat is het gevoel dat je niet weet wat je wil doen. De onkunde om iets van je leven te maken omdat je 'niks voelt'.
Yes.quote:
Yes. Overigens is die enorme leegte ook een enorm bekend symptoon onder die 'andere' ziektequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Hey, daar is het spiegeltje weer!![]()
Ligt dat aan die burnout?
Twas een mix tussen, of gaan voor depressie, of burnout. Na de relatie breuk!quote:
Damnquote:
Relaties, can't live with em....and life sucks without themquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Twas een mix tussen, of gaan voor depressie, of burnout. Na de relatie breuk!
De lichamelijke symptonen van de breuk waren de PTSD. Leuk he, relaties?
Het zou hier eigenlijk wel bij al m'n diagnoses passen, bedenk ik me netquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Yes.
[..]
Yes. Overigens is die enorme leegte ook een enorm bekend symptoon onder die 'andere' ziekte![]()
![]()
He bah ik wou weer onzin typen!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:46 schreef minthy het volgende:
[..]
Het zou hier eigenlijk wel bij al m'n diagnoses passen, bedenk ik me net
Maar aangezien ik het pas echt merk sinds eind vorig jaar geef ik gewoon m'n burnout de schuld. Net zo gemakkelijk
Iemand met die ziekte heeft daar natuurlijk al langer last van. In mijn geval niet, al zat die burnout er al jaren lang aan te komen omdat ik nul komma nul om mij gaf, en alleen maar werkte en sociaal was. It was bound to happen anyway. Als die burnout er nu niet was, wassie er wel volgend jaar.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:46 schreef minthy het volgende:
[..]
Het zou hier eigenlijk wel bij al m'n diagnoses passen, bedenk ik me net
Maar aangezien ik het pas echt merk sinds eind vorig jaar geef ik gewoon m'n burnout de schuld. Net zo gemakkelijk
Verstandig!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
He bah ik wou weer onzin typen!![]()
Ik ga maar even gamen!
Hier exact hetzelfdequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Iemand met die ziekte heeft daar natuurlijk al langer last van. In mijn geval niet, al zat die burnout er al jaren lang aan te komen omdat ik nul komma nul om mij gaf, en alleen maar werkte en sociaal was. It was bound to happen anyway. Als die burnout er nu niet was, wassie er wel volgend jaar.
Die sla ik overquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:58 schreef Senor__Chang het volgende:
Tijd voor wat melancholische muziek![]()
Afleiding kan helpen, maar op een moment dat je dan ergens genoeg van hebt is er een probleem. Dan is er even niks meer om naartoe te vluchten. En soms voel ik me zo slecht dat ik me nergens meer op kan concentreren.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ermee leren omgaan is ook lastig. Ik weet niet of wat jij hebt, met depressie te maken heeft, maar ik probeerde altijd het positieve van dingen in te zien en te lachen van de kleine dingen. Goed, dat helpt dan maar heel even, maar het is beter dan niks. De nare momenten, wist ik ook niet zo goed wat ik daarmee moest doen. Eigenlijk was het enige dat voor mij hielp, het vinden van afleiding.
Ik heb een voorraadje Xanax retard achter de hand, voor als ik me heel stressig voel (Xanax is een benzo). Maar het nadeel daarvan is, dat het zo'n 24 uur werkt, dus ik zal vannacht heel goed gaan slapen
I'm in!quote:Kom maar langs, maken we een crackhouse van mij woning!![]()
Het is zo moeilijk uit te leggen eigenlijk. Dat gevoel van leegte is naar, dus niet niks, dus wel een gevoel, en het gaat bij mij wel degelijk samen met hopeloosheid, niet weten wat je moet. Om gek van te worden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ervaarde misschien dat gevoel van leegte eerder als een gevoel van melancholie en hopeloosheid.
Zou dat kunnen kloppen?
Het ontbreken van licht aan het eind van de tunnel hoort er ook nog bij, bij die 2 eerder genoemden
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:58 schreef Senor__Chang het volgende:
Tijd voor wat melancholische muziek![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |