abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132182330

STRAATSBURG (ANP) - Nederland moet racisme in de samenleving beter aanpakken. Een racistisch motief bij een misdrijf moet als verzwarende omstandigheid gaan gelden. Ook is er een nationale strategie nodig tegen discriminatie wegens ras.

Dat stelt de commissie tegen racisme en intolerantie (ECRI) van de internationale organisatie Raad van Europa in Straatsburg. De commissie publiceerde dinsdag haar vierde rapport over Nederland. Volgens de ECRI is er sinds het vorige verslag uit 2008 vooruitgang geboekt bij de bestrijding van racisme, maar blijven er zorgen.

De ECRI betreurt dan ook de geplande bezuinigingen bij beleid en projecten tegen discriminatie. De commissie wil verder dat de uitbuiting wordt aangepakt van uitzendkrachten die niet in Nederland wonen, bijvoorbeeld van Poolse arbeiders in de agrarische sector.

Roma

De commissie bekritiseert dat bepaalde politici en media de islam en moslims, net als de komst van Oost-Europeanen, vaak afschilderen als bedreiging voor de Nederlandse maatschappij. Ook is er geen nationaal beleid om de Roma en andere zigeuners beter in te passen in de samenleving, aldus het rapport.

De ECRI tikt Nederland ook op de vingers wegens discriminatie bij sollicitaties, in de entertainmentindustrie en in voetbalstadions (antisemitische spreekkoren).
http://nieuws.nl.msn.com/(...)isme-beter-aanpakken
pi_132182366
ik ben van mening dat de meeste racisme tegenwoordig vooral reactief is ipv vooroordelend
pi_132183638
precies, en zwarte piet.
pi_132183690
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:17 schreef pokkerdepok het volgende:
precies, en zwarte piet.
En negerzoenen, blanke vla en bruin brood.

Racisme!!!
pi_132183868
We moeten een een nationaal beleid hebben om roma gespuis in te passen....toe maar.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_132183932
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:27 schreef Hathor het volgende:
We moeten een een nationaal beleid hebben om roma gespuis in te passen....toe maar.
Dat is toch ook hoog nodig, het is nu dweilen met de kraan open.
pi_132184618
Europa kan ook niet tegen de waarheid dus.

quote:
(...)
Roma

De commissie bekritiseert dat bepaalde politici en media de islam en moslims, net als de komst van Oost-Europeanen, vaak afschilderen als bedreiging voor de Nederlandse maatschappij.

Ah, hier gaat het dus om de pvv. Extreme moslims ZIJN een gevaar voor de samenleving en oost europeanen ZIJN een bedreiging omdat ze voor een prikkie willen werken en zo de NL'ers in eigen land het onmogelijk maken om banen te pakken. Nu heb ik het niet over de tuinders, maar over de chauffeurs van ons land die al jarenlang weg worden gestuurd om te worden vervangen door een Bulgaar, Roemenier of een Pool. Zo zijn er volgens mij nog een aantal sectoren, maar dat benoemen is direct discriminatie? :')
quote:
Ook is er geen nationaal beleid om de Roma en andere zigeuners beter in te passen in de samenleving, aldus het rapport.

Die willen zelf niet inpassen in een maatschappij en rijden Europa rond om te stelen als raven. Overal waar ze komen, zorgen ze voor onrust. Ligt dat aan de bewoners zelf dan?
quote:
De ECRI tikt Nederland ook op de vingers wegens discriminatie bij sollicitaties, in de entertainmentindustrie en in voetbalstadions (antisemitische spreekkoren).
Als jij als werkgever 10 mensen uit land X hebt aangenomen en daarvan hebben 8 geen beste reputatie bij je achtergelaten, tjah, dan is je ervaring dat je die maar gaat mijden dan. Als dat niet bij 1 werkgever gebeurd, maar bij 10.000 werkgevers die allemaal dezelfde ervaringen hebben met mensen uit land X, moet je dan niet iets doen aan mensen uit land X? Nee, dan zijn het de werkgevers die discrimineren :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_132184683
Ik ben benieuwd of ik dankzij deze plannen rustig over Hoog Catherijne kan wandelen op donderdagavond.

Of zullen ze dat niet bedoelen? ;)
pi_132184825
Racisme van welke kant eigenlijk?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132184842
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:59 schreef Red_85 het volgende:
Extreme moslims ZIJN een gevaar voor de samenleving
Dat is natuurlijk een 'nuance' die nauwelijks gemaakt wordt. Extremisten worden maar wat vaak vereenzelvigd met de 'gewone' moslim. Er wordt veel te veel gepolariseerd.

quote:
en oost europeanen ZIJN een bedreiging omdat ze voor een prikkie willen werken en zo de NL'ers in eigen land het onmogelijk maken om banen te pakken. Nu heb ik het niet over de tuinders, maar over de chauffeurs van ons land die al jarenlang weg worden gestuurd om te worden vervangen door een Bulgaar, Roemenier of een Pool. Zo zijn er volgens mij nog een aantal sectoren, maar dat benoemen is direct discriminatie? :')
Dat heb je te danken aan werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
pi_132184975
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:05 schreef Ferdo het volgende:
dat dus.
er wordt wel erg vaak aangenomen dat racisme alleen maar bestaat uit discrimineren of achterstellen van blanke Nederlanders naar met name moslim. (soort mix van religie en ras)

wordt een Marokkaan die een blank Nederlands meisje uitscheldt voor blanke hoer dan ook extra hard bestraft?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_132184987
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een 'nuance' die nauwelijks gemaakt wordt. Extremisten worden maar wat vaak vereenzelvigd met de 'gewone' moslim. Er wordt veel te veel gepolariseerd.

Het is alleen een beetje jammer dat te veel moslims een wat extremere mening over hun levenwijze hebben, niet kunnen nuanceren, en/of gewoon een discussie kunnen aangaan met religie als onderwerp. Of zich de discrimintatiekaart spelen als ze iets niet voor elkaar krijgen.
quote:
[..]

Dat heb je te danken aan werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Of door klanten die continu een lager tarief van je blijven eisen in het kader van 'Europese concurrentie'.
1947-2016
pi_132185037
De Raad van Europa, waar het hier om gaat, heeft helemaal niks met de EU te maken. i
pi_132185121
Dus we mogen maroc's nu harder straffen? Dankjewel wijze raad!
Conscience do cost.
pi_132185198
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is alleen een beetje jammer dat te veel moslims een wat extremere mening over hun levenwijze hebben,
En dat blijkt uit?

quote:
niet kunnen nuanceren, en/of gewoon een discussie kunnen aangaan met religie als onderwerp. Of zich de discrimintatiekaart spelen als ze iets niet voor elkaar krijgen.
Ah, nu zijn het ineens de moslims die niet kunnen nuanceren.
pi_132185463
Wat zitten er voor wereldvreemde mensen in die Raad van Europa?!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:28:40 #17
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132185592
Het rapport zegt ook dat Ome Greet veroordeeld had moeten worden en dat de PVV te veel aandacht krijgt :').

Complete rapport --> http://www.scribd.com/doc/176209324/Rapport-Raad-Van-Europa
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_132185650
Deze posts horen andersom te staan, wacht even ik fix het wel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:28 schreef borisz het volgende:
Het rapport zegt ook dat Ome Greet veroordeeld had moeten worden en dat de PVV te veel aandacht krijgt :').

Complete rapport --> http://www.scribd.com/doc/176209324/Rapport-Raad-Van-Europa
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:24 schreef Nemephis het volgende:
Het gerecht heeft anders gesproken.
1947-2016
pi_132185808
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:05 schreef Ferdo het volgende:
Nu moet ik weer aan deze denken. Zo is het namelijk gewoon. Ain't no diff'rence 'tween black or white
Brothers, you know what I mean

Er is wat mij betreft geen excuus voor discriminatie, maar ik wil nog wel verder gaan. Wat mij betreft is generalisatie hetzelfde. Alleen denkt de wet daar anders over.

Ook zoiets wat ik niet begrijp. Een bom op een land willen gooien of een land weg willen vagen is geen probleem, maar heb je het over elke inwoner wel. Ik moet er dus maar vanuit gaan dat iemand die dat wenst eerst de inwoners uit dat land wil halen. Misschien denk ik er te extreem over. Wat mij betreft ga je dan gewoon tever.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132185965
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:30 schreef Red_85 het volgende:
Deze posts horen andersom te staan, wacht even ik fix het wel.

[..]

[..]

Het gerecht heeft anders gesproken.
Jawel, maar ook al is het netjes getoetst aan de wet, dan moet je daar maar gewoon lak aan hebben: gewoon als een ware Freisler veroordelen, dat ongewenste element. o|O

Beetje vreemde figuren zijn het wel, in die Raad van Europa.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132186048
Ze stellen ook voor om discriminatie op grond van taal te verbieden. Hoe moet ik het me voorstellen - dat je als werkgever sollicitaties van mensen die alleen Chinees of Arabisch ofzo kunnen niet om die reden mag weigeren? :')

Ze stellen ook voor om via het regelement van orde het strafbaar te maken om in de Tweede Kamer "racistische beledigende" dingen te zeggen. Democratie, wat is dat? :')

Sommige voorstellen zijn natuurlijk wel nuttig. Bestrijden van uitbuiting van buitenlandse werknemers door Nederlandse werkgevers en bevorderen van integratie van Roma, daar heeft iedereen voordeel van. Maar als het dan weer moet door "werkgelegenheidsprogramma's speciaal voor Roma" en "voldoende standplaatsen zodat ze hun cultuur kunnen behouden" en "integratie van twee kanten" moet... |:(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2013 12:44:59 ]
pi_132186098
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:44 schreef Igen het volgende:
"werkgelegenheidsprogramma's speciaal voor Roma"
Over discriminatie gesproken...
pi_132186124
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:41 schreef Ferdo het volgende:
Beetje vreemde figuren zijn het wel, in die Raad van Europa.
Wat voor orgaan is het eigenlijk? Als het zo'n nietsbetekenend gebeuren is als de 'European Council on Tolerance and Reconciliation' moet je er verder niet teveel aandacht aan schenken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:48:35 #24
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132186167
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:44 schreef Igen het volgende:
en bevorderen van integratie van Roma, daar heeft iedereen voordeel van.
Daar zijn ze in mijn vorige woonplaats pas 20+ jaar mee bezig. Resultaat? 100% geniet een uitkering en politie komt eens in de zoveel tijd met een aanhanger al het gejatte spul terughalen.

_O_
pi_132186248
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:48 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Daar zijn ze in mijn vorige woonplaats pas 20+ jaar mee bezig. Resultaat? 100% geniet een uitkering en politie komt eens in de zoveel tijd met een aanhanger al het gejatte spul terughalen.

_O_
Tja, ik weet ook niet wat je ermee moet. Vroeger toen ik klein was waren op vakantie in Frankrijk de zigeuners ook al een probleem, in Oost-Europa zijn ze ze ook liever kwijt dan rijk... Maar ja, een "Endlösung" kan toch eigenlijk ook niet de oplossing zijn.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:53:22 #27
3542 Gia
User under construction
pi_132186279
Wat wordt verstaan onder racisme?
Als het in de kamer over de boerka gaat, is dat dan racisme?
Wat is beledigend? Iets wat duidelijk bedoeld is om te beledigen, of iets wat als beledigend ervaren wordt?
Is er een Islamitisch en of oosteuropees ras?
Valt het beledigen van homo's ook onder racisme?

Dit is, nmm, een ondoordachte scheet van de ECRI.
pi_132186466
quote:
De commissie bekritiseert dat bepaalde politici en media de islam en moslims, net als de komst van Oost-Europeanen, vaak afschilderen als bedreiging voor de Nederlandse maatschappij. Ook is er geen nationaal beleid om de Roma en andere zigeuners beter in te passen in de samenleving, aldus het rapport.
Uiteraard, discriminatie mag niet in de weg zitten bij het streven om de positie van de werknemer op Roemeens niveau te krijgen, en politici mogen daar niks van zeggen, want het vrij verkeer van werknemers is heilig en straks moet er weer een lagelonenland bij de EU om de prijs van arbeid te drukken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:06:17 #29
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132186580
quote:
Ja! Dat is de Raad die een stevige hand heeft gehad in het Europees Verdrag voor de Mensenrechten die is opgesteld na WOII. Staat verder los van de Europese Unie, misschien financieel niet, en is een op zichzelf functionerend orgaan. Het is een orgaan die veel aanzien geniet, heel veel. Ik ben benieuwd wat NL gaat doen, want zo'n rapport kunnen ze niet even links laten liggen alsof het een 'nietszeggend advies' is van de Raad van State.

pi_132186591
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uiteraard, discriminatie mag niet in de weg zitten bij het streven om de positie van de werknemer op Roemeens niveau te krijgen, en politici mogen daar niks van zeggen, want het vrij verkeer van werknemers is heilig en straks moet er weer een lagelonenland bij de EU om de prijs van arbeid te drukken.
Nee, daar zijn ze juist nadrukkelijk tegen. Misschien moet je het rapport eens lezen. ^O^
pi_132186747
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, daar zijn ze juist nadrukkelijk tegen. Misschien moet je het rapport eens lezen. ^O^
Kun je de bewuste passage even citeren?
pi_132186795
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is toch ook hoog nodig, het is nu dweilen met de kraan open.
Het gaat over een beleid om iets wat totaal niet in the passen is in the passen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:16:26 #33
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132186892
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:24 schreef Nemephis het volgende:
Als je wist waarom de RvE is opgericht, een keer goed bij hebt stilgestaan, dan weer je waarom ze zich laten horen over Wilders. Niet uitdrukkelijk, maar ze verwijzen naar bepaalde politici, dan weet je al dat het kwart voor 12 is. Het is opgericht na WOII, en een van de doelen van die Raad is om zoiets als de WOII nooit meer te laten gebeuren, door middel van zo'n verdrag. Ze zien het gebeuren in NL dat minderheidsgroepen over een kam worden geschoren en vandaar deze rapport. Ik stel het natuurlijk heel simpel, maar lees je in zou ik zeggen.
pi_132186930
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kun je de bewuste passage even citeren?
Zie punt 66 en verder, in het bijzonder deze twee dikgedrukte belangrijkste aanbevelingen:
quote:
75. De ECRI adviseert de Nederlandse autoriteiten ervoor te waken dat personen die
niet permanent in Nederland wonen, minder gunstig worden behandeld in de
CAO voor Uitzendkrachten.

79. De ECRI adviseert de Nederlandse autoriteiten met klem de uitbuiting van niet
permanent in Nederland woonachtige uitzendkrachten aan te pakken door middel
van een mogelijk vergunningenstelsel voor uitzendbureaus, regelmatige
inspecties van deze bureaus en waarborging van de wettelijke rechten op het
gebied van bescherming en arbeidsomstandigheden van deze medewerkers.
pi_132187005
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:16 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Als je wist waarom de RvE is opgericht, een keer goed bij hebt stilgestaan, dan weer je waarom ze zich laten horen over Wilders. Het is opgericht na WOII, en een van de doelen van die Raad is om zoiets als de WOII nooit meer te laten gebeuren, door middel van zo'n verdrag. Ze zien het gebeuren in NL dat minderheidsgroepen over een kam worden geschoren en vandaar deze rapport. Ik stel het natuurlijk heel simpel, maar lees je in zou ik zeggen.
:N Zonde van mijn tijd.

Wat ik in het nieuws lees zijn mooie doelstellingen die in de realiteit niet haalbaar zijn. Roma jatten als de raven, dat is een feit. Natuurlijk is dat niet politiek correct om te zeggen dus wordt er een eind omheen gepraat. En ondertussen jatten die Roma nog steeds als raven..
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:23:51 #36
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132187129
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:19 schreef Nemephis het volgende:

[..]

:N Zonde van mijn tijd.

Wat ik in het nieuws lees zijn mooie doelstellingen die in de realiteit niet haalbaar zijn. Roma jatten als de raven, dat is een feit. Natuurlijk is dat niet politiek correct om te zeggen dus wordt er een eind omheen gepraat. En ondertussen jatten die Roma nog steeds als raven..
Ja! Veel gemeenten weten haast niet wat ze aanmoeten met bepaalde figuren. Niemand heeft gezegd dat het makkelijk zou zijn.
pi_132187227
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Zie punt 66 en verder, in het bijzonder deze twee dikgedrukte belangrijkste aanbevelingen:

[..]

Dat zeg ik toch, ze willen niet dat discriminatie in de weg zit bij het naar beneden trekken van de positie van de Nederlandse werknemer naar oostblokniveau. Dus er mag geen verschil zijn tussen Nederlandse en buitenlandse werknemers.

Over wat het betekent voor de Nederlandse werknemer hoor ik ze niet.
pi_132187365
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, ze willen niet dat discriminatie in de weg zit bij het naar beneden trekken van de positie van de Nederlandse werknemer naar oostblokniveau. Dus er mag geen verschil zijn tussen Nederlandse en buitenlandse werknemers.

Over wat het betekent voor de Nederlandse werknemer hoor ik ze niet.
Het is niet in je opgekomen dat een ophoging van de rechten voor buitenlandse werknemers tot hetzelfde niveau dat Nederlandse werknemers genieten ook een optie is om discriminatie weg te werken, en dat dat gezien het geitenwollensokken-gehalte van de hele rest van het rapport ook de meest logische uitleg is?

O nee, dat past niet in jouw oogkleppen-wereldbeeld dat alles waar "Europa" op staat per definitie neoliberale uitbuiting betekent. :') Dus negeer deze post ook maar lekker. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2013 13:31:36 ]
pi_132187527
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het gaat over een beleid om iets wat totaal niet in the passen is in the passen.
Je kunt ook genoeg plaats maken in de gevangenis.
pi_132187815
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is niet in je opgekomen dat een ophoging van de rechten voor buitenlandse werknemers tot hetzelfde niveau dat Nederlandse werknemers genieten ook een optie is om discriminatie weg te werken, en dat dat gezien het geitenwollensokken-gehalte van de hele rest van het rapport ook de meest logische uitleg is?
Ja, dat is wel in mij opgekomen, maar er kwam nog meer in mij op dan alleen dat beperkte kortetermijnplaatje wat zo kenmerkend is voor jouw blikveld.

Het gaat er hen blijkbaar alleen maar om dat elke belemmering voor onbeperkte arbeidsmigratie moet worden weggenomen, en dat zal alleen maar als gevolg hebben dat de positie van de Nederlandse werknemer naar Oost-Europees niveau wordt bijgesteld.

quote:
O nee, dat past niet in jouw oogkleppen-wereldbeeld dat alles waar "Europa" op staat per definitie neoliberale uitbuiting betekent. :') Dus negeer deze post ook maar lekker. :)
Iedereen die niet volkomen achterlijk is of totaal gedachtenloos achter het neoliberale gedachtengoed aanhobbelt zal zich de vraag stellen "En de Nederlandse werknemer dan?", maar dat doet dit clubje in het geheel niet. Dus ja, het neoliberale vehikel van het vrij verkeer van werknemers vormt blijkbaar de oogkleppenset van die ECRI.
pi_132187855
:')
pi_132188159
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:16 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Als je wist waarom de RvE is opgericht, een keer goed bij hebt stilgestaan, dan weer je waarom ze zich laten horen over Wilders. Niet uitdrukkelijk, maar ze verwijzen naar bepaalde politici, dan weet je al dat het kwart voor 12 is. Het is opgericht na WOII, en een van de doelen van die Raad is om zoiets als de WOII nooit meer te laten gebeuren, door middel van zo'n verdrag. Ze zien het gebeuren in NL dat minderheidsgroepen over een kam worden geschoren en vandaar deze rapport. Ik stel het natuurlijk heel simpel, maar lees je in zou ik zeggen.
DIT rapport, DIT is de aanwijzing van een enkelvoud. Wanneer leren jullie dat eens?

Dus dit rapport is eigenlijk een grote Godwin.
1947-2016
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:57:13 #43
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132188187
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

DIT rapport, DIT. Wanneer leren jullie dat eens?

Dus het rapport is eigenlijk een grote Godwin.
Ja! Het speelt mij nog steeds parten. Excuses. Zal het voortaan beter in oogschouw nemen.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:01:08 #44
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132188315
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:06 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ja! Dat is de Raad die een stevige hand heeft gehad in het Europees Verdrag voor de Mensenrechten die is opgesteld na WOII. Staat verder los van de Europese Unie, misschien financieel niet, en is een op zichzelf functionerend orgaan. Het is een orgaan die veel aanzien geniet, heel veel. Ik ben benieuwd wat NL gaat doen, want zo'n rapport kunnen ze niet even links laten liggen alsof het een 'nietszeggend advies' is van de Raad van State.

[ afbeelding ]
Nou, een advies van de RvS staat wel iets hoger aangeschreven dan een aanbeveling van de ECRI. Laatste is vrij politiek orgaan. Verlengstuk van de NGO's die zich met deze problematiek bezig houden.

Bijvoorbeeld punt 102 en punt 103:
quote:
. In beide gevallen werd de
kandidaat afgewezen omdat hij uit religieuze overwegingen weigerde zijn baard
af te knippen (in de arbeidsvoorwaarden van de eerste baan mocht de baard niet
langer zijn dan 3 tot 5 cm) en omdat hij niet bereid was vrouwen de hand te
schudden (een eis voor de tweede baan). De man bracht de zaak voor de sector
Bestuursrecht van de Rechtbank Amsterdam en die bepaalde dat de eisen van
de werkgevers gerechtvaardigd waren, aangezien de vrijheid van religieuze
expressie kan worden beperkt door redelijke eisen ten aanzien van maximale
inzet voor het vinden van betaald werk. De ECRI wil zich niet in de uitspraak
mengen, maar wil benadrukken dat het opleggen van specifieke eisen aan een
baan rechtmatig is en geen discriminatie is als dergelijke eisen vanwege de aard
van de uitvoering van het beroep of de context waarin het beroep wordt
uitgeoefend, een feitelijke, essentiële beroepseis vormt, op voorwaarde dat het
doel rechtmatig is en de eis proportioneel. Het verbaast de ECRI in die zin dat
het schudden van handen in het bovengenoemde geval als een feitelijke,
essentiële beroepseis wordt beschouwd.
Dat bepaalt onze eigen rechter wel en anders tot over zes jaar bij het EHRM.
quote:
De ECRI adviseert met klem dat het wetsvoorstel waarin wordt bepaald dat een
uitkering kan worden geweigerd, gekort of ingetrokken omdat vanwege iemands
gedrag of kleding de feitelijke kansen op de arbeidsmarkt worden beperkt, niet
door het parlement wordt goedgekeurd en aangenomen. Verder adviseert de
ECRI de autoriteiten ervoor te zorgen dat bestuursorganen die dergelijke
maatregelen toch doorvoeren, worden gestraft.
Dat bepaalt het parlement wel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:03:50 #45
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132188417
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:01 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nou, een advies van de RvS staat wel iets hoger aangeschreven dan een aanbeveling van de ECRI. Laatste is vrij politiek orgaan. Verlengstuk van de NGO's die zich met deze problematiek bezig houden.

Bijvoorbeeld punt 102 en punt 103:

[..]

Dat bepaalt onze eigen rechter wel en anders tot over zes jaar bij het EHRM.

[..]

Dat bepaalt het parlement wel.
Aangezien jij veel beter weet waar je over praat, rest mij niks meer dan stilte.
  † In Memoriam † dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:26:36 #46
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_132189141
Komop. Meer naakte beeldhouwwerken afdekken zoals de VN deze week deed :')

Buigen is niet moeilijk. Ruggengraat hebben we allang niet meer.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:42:22 #47
3542 Gia
User under construction
pi_132189661
Dus, kom je bij de soos in versleten kleren, enkele piercings en kapsel windhoos en geef je aan je kledingstijl niet aan te willen passen voor een baan, want ze moeten je maar accepteren zoals je bent, dan kan en mag je gekort worden.

Echter, kom je in een boerka, omdat je van mening bent dat je zo gekleed hoort te gaan, en weiger je je kledingstijl aan te passen voor een baan, dan mag je niet gekort worden, want dat is discriminatie. Wat in dit topic racisme wordt genoemd.

Sorry, maar ik vind nog steeds dat religie en of afkomst geen reden is voor positieve of negatieve discriminatie. Een Pool moet hier hetzelfde minimum uurloon krijgen als een Nederlander. Een boerkadraagster moet net zo goed gekort worden als een punker.
Criminaliteit om reden als religie, afkomst of geaardheid, moet allemaal zwaar bestrafd worden. Belefigen van homo's is net zo erg als beledigen van moslims.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:46:06 #48
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_132189795
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:26 schreef 3-voud het volgende:

[ afbeelding ]

Dat is bedoeld voor een persconferentie. Op het linkerpaneel zijn eveneens naakte mannen te zien ("The left-hand panel contains five naked men running", http://books.google.nl/bo(...)HgBA&ved=0CDMQ6AEwAA), en dat is niet afgedekt.

† In Memoriam † dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:49:36 #49
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_132189930
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:46 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is bedoeld voor een persconferentie. Op het linkerpaneel zijn eveneens naakte mannen te zien ("The left-hand panel contains five naked men running", http://books.google.nl/bo(...)HgBA&ved=0CDMQ6AEwAA), en dat is niet afgedekt.

[ afbeelding ]
Slechte bagatelliseer poging.
Tis afgedekt om "kwetsen" van die booslims te voorkomen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_132190201
Ze zijn daar allemaal gek.
Ура для россии
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:59:42 #51
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_132190261
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:49 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Slechte bagatelliseer poging.
Tis afgedekt om "kwetsen" van die booslims te voorkomen.
Hoezo "bagatelliseerpoging"? Ik ben gewoon niet overtuigd. Waarom zouden ze de ene piemel wel afdekken en de andere niet?
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:07:55 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132190578
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:26 schreef 3-voud het volgende:

[ afbeelding ]

:')

ja die hoeren achter dat raam, dat kon niet ;(
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_132190839
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:24 schreef .Masturbatron. het volgende:
ik ben van mening dat de meeste racisme tegenwoordig vooral reactief is ipv vooroordelend
wat betekend die zin?

en ik mis een vergelijking met andere EU landen, hoe doet nederland het in vergelijking met bijvoorbeeld belgie en in welke landen gaat het het slechtst.. zeker Hongarije en griekenland.. maar een lijstje zou wel leuk zijn
pi_132190868
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:27 schreef Hathor het volgende:
Nou daar hebben ze toch gelijk in, als je problemen wil voorkomen moet je dit zeker doen.
pi_132190936
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:59 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Hoezo "bagatelliseerpoging"? Ik ben gewoon niet overtuigd. Waarom zouden ze de ene piemel wel afdekken en de andere niet?
Omdat de ene piemel achter het podium de kamer wordt ingestraald naar de beeldbuizen van miljoenen mosselmannen, terwijl de andere ergens buiten beeld links tegen het plafond gehouwen is.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_132190950
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:28 schreef borisz het volgende:

als ik dat wil downloaden moet ik lid van die scribd site worden.
pi_132191033
Sowieso zijn dit soort rapporten gewoon bijzonder naief altijd, iedereen heeft altijd (voor)oordelen over alles en iedereen. Waarom zouden we dat niet mogen hebben als het ineens een buitenlander betreft of een aanhanger van een bijzonder geloof?

Volgens mij krijgen alle gelovigen er in dit land van langs, en ook de blanke tokkies die bier zuipen in de voortuin in hun trainingspak en mensen met rasta-haar en noem allemaal maar op. Maar als het een moslim of gekleurd persoon betreft moet het ineens aangepakt worden.

Laat me niet lachen. Sterker nog, als mensen zeggen dat anderen met een bepaalde afkomst gewoon over het algemeen crimineler zijn, lager opgeleid etc, dan hebben ze statistisch zelfs gewoon gelijk. Laten we vooral zeggen dat blanke tokkies tuig is en een bedreiging, maar de roma en dergelijke is gewoon ja, mondje dicht.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_132191078
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:06 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat NL gaat doen, want zo'n rapport kunnen ze niet even links laten liggen alsof het een 'nietszeggend advies' is van de Raad van State.

[ afbeelding ]
ik weet 100% zeker dat een advies van de raad van state niet word genegeerd want de raad van state is baas over de eerste kamer en daarmee over de 2de kamer en ook het kabinet
pi_132191112
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:17 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Wat vinden ze dan van Duitsland dat al deze rechten gewoon heeft afgeschaft
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:27:01 #60
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_132191165
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:18 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Omdat de ene piemel achter het podium de kamer wordt ingestraald naar de beeldbuizen van miljoenen mosselmannen, terwijl de andere ergens buiten beeld links tegen het plafond gehouwen is.
Ze staan toch niet op een podium van drie meter hoog, neem ik aan? En de redenering was dat "de Verenigde Naties zouden willen voorkomen dat de Iraanse gasten gechoqueerd raken voordat de onderhandelingen over het Iraanse kernprogramma überhaupt zijn begonnen" (volgens nu.nl, http://www.nu.nl/buitenla(...)-man-komst-iran.html).
pi_132191170
Ze moeten eens stoppen met dat gezeur, iedereen die iets heeft voelt zich tegenwoordig gediscrimineerd terwijl hier niet eens spraken van is.
pi_132191186
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:42 schreef Gia het volgende:
Dus, kom je bij de soos in versleten kleren, enkele piercings en kapsel windhoos en geef je aan je kledingstijl niet aan te willen passen voor een baan, want ze moeten je maar accepteren zoals je bent, dan kan en mag je gekort worden.

Echter, kom je in een boerka, omdat je van mening bent dat je zo gekleed hoort te gaan, en weiger je je kledingstijl aan te passen voor een baan, dan mag je niet gekort worden, want dat is discriminatie. Wat in dit topic racisme wordt genoemd.

Sorry, maar ik vind nog steeds dat religie en of afkomst geen reden is voor positieve of negatieve discriminatie. Een Pool moet hier hetzelfde minimum uurloon krijgen als een Nederlander. Een boerkadraagster moet net zo goed gekort worden als een punker.
Criminaliteit om reden als religie, afkomst of geaardheid, moet allemaal zwaar bestrafd worden. Belefigen van homo's is net zo erg als beledigen van moslims.
Het is dus wachten op de eerste kraker die de gemeente aanklaagt wegens discriminatie ?
pi_132191221
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ze staan toch niet op een podium van drie meter hoog, neem ik aan? En de redenering was dat "de Verenigde Naties zouden willen voorkomen dat de Iraanse gasten gechoqueerd raken voordat de onderhandelingen over het Iraanse kernprogramma überhaupt zijn begonnen" (volgens nu.nl, http://www.nu.nl/buitenla(...)-man-komst-iran.html).
Je ziet op de foto toch al waar het doek hangt, dus dan kan je aannemen dat het ook in beeld komt.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_132191272
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:27 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Het is dus wachten op de eerste kraker die de gemeente aanklaagt wegens discriminatie ?
Als je dit belachelijke beleid doortrekt wel ja. Waarom is het prima om mensen van Christelijk geloof te dwingen hun kruisjes af te doen en niet te laten zien, en mogen moslims wel hoofddoeken dragen in publieke functies?

Als je geen kruisje meer mag laten zien in het openbaar in je functie, dan rukken ze ook maar die doeken van de kop af. Gelijke monniken gelijke kappen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_132191306
wat? er zijn in Nederland rechters advocaten en politie agenten met een hoofddoek ?
pi_132191330
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:25 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Wat vinden ze dan van Duitsland dat al deze rechten gewoon heeft afgeschaft
:? In Duitsland hebben ze net zo goed een CAO Uitzendwerk met daarin een fatsoenlijk minimumloon hoor.
pi_132191339
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:31 schreef arjan1112 het volgende:
wat? er zijn in Nederland rechters advocaten en politie agenten met een hoofddoek ?
Denk aan chauffeurs bijvoorbeeld, of baliemedewerkers, etc.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_132191415
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:30 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Als je dit belachelijke beleid doortrekt wel ja. Waarom is het prima om mensen van Christelijk geloof te dwingen hun kruisjes af te doen en niet te laten zien, en mogen moslims wel hoofddoeken dragen in publieke functies?

Als je geen kruisje meer mag laten zien in het openbaar in je functie, dan rukken ze ook maar die doeken van de kop af. Gelijke monniken gelijke kappen.
Waar moeten mensen hun kruisje afdoen dan?
pi_132191424
Doel jij op die christelijke Irakees die buschauffeur was en geen kruisje meer mocht dragen terwijl hij de hele dag in het arabisch wat ie kan verstaan hoorde 'wij nemen dit hele land over enz. enz.

Dat was wel een vreemde actie van dat openbaar vervoer bedrijf.
pi_132191442
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:34 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Bij het GVB amsterdam
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:36:13 #71
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_132191463
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
Sowieso zijn dit soort rapporten gewoon bijzonder naief altijd, iedereen heeft altijd (voor)oordelen over alles en iedereen. Waarom zouden we dat niet mogen hebben als het ineens een buitenlander betreft of een aanhanger van een bijzonder geloof?

Volgens mij krijgen alle gelovigen er in dit land van langs, en ook de blanke tokkies die bier zuipen in de voortuin in hun trainingspak en mensen met rasta-haar en noem allemaal maar op. Maar als het een moslim of gekleurd persoon betreft moet het ineens aangepakt worden.

Laat me niet lachen. Sterker nog, als mensen zeggen dat anderen met een bepaalde afkomst gewoon over het algemeen crimineler zijn, lager opgeleid etc, dan hebben ze statistisch zelfs gewoon gelijk. Laten we vooral zeggen dat blanke tokkies tuig is en een bedreiging, maar de roma en dergelijke is gewoon ja, mondje dicht.
Stevige bijdrage _O_ Iedereen heeft immers vooroordelen en preconcepties.

Om nog maar te zwijgen over de selectieve interpretatie van 'racisme' en 'discriminatie'. Vanuit veel moslims wordt immers ook minachtend gekeken en gehandeld naar schaarsgeklede vrouwen en homoseksuelen. En is wat ik nu zeg racistisch of getuigt het van discriminatie omdat ik nu iets over een groot deel van een bevolkingsgroep zeg? Wellicht. Maar er zijn wel degelijk veel mensen die zich zo gedragen, en dat zou ook onder die definities moeten vallen m.i.

Zo kom je weer terug bij jouw punt. Je kan haast niks zeggen en bijna geen beleid maken zonder te generaliseren. Dat is een natuurlijke menselijke reactie om de werkelijkheid te modelleren en te begrijpen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_132191464
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:34 schreef Smack10 het volgende:

[..]

In ambtelijke functies.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_132191470
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:35 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Bij het GVB amsterdam
Serieus? :')
pi_132191499
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Serieus? :')
En vergeet de mijter van Sinterklaas niet, ook al zoiets. Niet dat 't er nou echt toe doet, maar toch. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_132191517
Hij was naar de commissie gelijke behandeling gestapt, en die stelde hem in het ongelijk
Dus moslims zijn hoger dan christenen officieel
pi_132191547
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:36 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Stevige bijdrage _O_ Iedereen heeft immers vooroordelen en preconcepties.

Om nog maar te zwijgen over de selectieve interpretatie van 'racisme' en 'discriminatie'. Vanuit veel moslims wordt immers ook minachtend gekeken en gehandeld naar schaarsgeklede vrouwen en homoseksuelen. En is wat ik nu zeg racistisch of getuigt het van discriminatie omdat ik nu iets over een groot deel van een bevolkingsgroep zeg? Wellicht. Maar er zijn wel degelijk veel mensen die zich zo gedragen, en dat zou ook onder die definities moeten vallen m.i.

Zo kom je weer terug bij jouw punt. Je kan haast niks zeggen en bijna geen beleid maken zonder te generaliseren. Dat is een natuurlijke menselijke reactie om de werkelijkheid te modelleren en te begrijpen.
Dat is m'n punt inderdaad, als ik een of andere onverzorgde hippie-kut voor me zie staan op kantoor dan heb ik er ook een oordeel over. Sterker nog, als je solliciteert op bepaalde functies en je draagt geen pak en/of das dan is het al niet goed omdat je je niet conformeert, kijk eens wat voor stempel dat is.

Maar zodra het een hoofddoek betreft mag je er absoluut geen connotaties bij krijgen. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_132191549
Of hij was gewoon een klote werknemer en dit was een trucje om hem te lozen
pi_132191568
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:37 schreef arjan1112 het volgende:
Hij was naar de commissie gelijke behandeling gestapt, en die stelde hem in het ongelijk
Dus moslims zijn hoger dan christenen officieel
Volgens jurisprudentie wel, maar het is geen wetgeving natuurlijk.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_132191579
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:38 schreef arjan1112 het volgende:
Of hij was gewoon een klote werknemer en dit was een trucje om hem te lozen
Kan altijd natuurlijk..
pi_132191637
Die raad van Europa is net zoiets als de Benelux tijd om al die organisaties op te heffen / samen te voegen met de EU
pi_132191745
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:59 schreef Red_85 het volgende:
Ah, hier gaat het dus om de pvv. Extreme moslims ZIJN een gevaar voor de samenleving
Volgens Wilders bestaat er geen gematigde islam. En volgens bepaalde definities ben jij degene die op een extreemrechtse partij stemt terwijl je zogenaamd ageert tegen extreme moslims.

Ondertussen zijn Wilders en de extreme moslims het eens met elkaar over wat de juiste interpretatie van de islam is. Volgens Wilders zijn moslims die niet extreem zijn nep-moslims die niet leven volgens de islam en volgens de extreme moslims zijn moslims die niet extreem zijn apostaten.
-
pi_132191809
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:44 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Volgens Wilders bestaat er geen gematigde islam. En volgens bepaalde definities ben jij degene die op een extreemrechtse partij stemt terwijl je zogenaamd ageert tegen extreme moslims.

Ondertussen zijn Wilders en de extreme moslims het eens met elkaar over wat de juiste interpretatie van de islam is. Volgens Wilders zijn moslims die niet extreem zijn nep-moslims die niet leven volgens de islam en volgens de extreme moslims zijn moslims die niet extreem zijn apostaten.
Geert Wilders = Osama bin Laden ?
pi_132191920
quote:

[..]

Ja en?

Verandert toch niks aan het feit dat extreme Islam daadwerkelijk een gevaar/bedreiging is? Volgens mij staat er toch echt een toevoeging voor Islam.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_132192030
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:53 schreef Gia het volgende:
Wat wordt verstaan onder racisme?
Als het in de kamer over de boerka gaat, is dat dan racisme?
Wat is beledigend? Iets wat duidelijk bedoeld is om te beledigen, of iets wat als beledigend ervaren wordt?
Is er een Islamitisch en of oosteuropees ras?
Valt het beledigen van homo's ook onder racisme?

Dit is, nmm, een ondoordachte scheet van de ECRI.
Dit is racisme :r

http://www.360magazine.nl(...)n-video#.Ul1HWVBzmlK

pi_132192207
Iedereen doet aan profiling, je denkt toch niet dat ze een vrolijk gezinnetje met kindjes vaker aanhouden bij de douane op vliegvelden dan alleenreizende Antilianen of wel? Of bij voetbalstadions dat politie strenger controleert bij de vakken waar gezinnen zitten dan waar de die-hards zitten of het uitvak? Of dat een oma die haar hondje uitlaat vaker wordt gecontroleerd dan een groepje hangjongeren?

RACISMEEEEEEE.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_132192250
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:45 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Geert Wilders = Osama bin Laden ?
Wilders ziet de interpretatie van Osama bin Laden als "de ware islam", dus je zou hem als een omgekeerde takfiri kunnen beschrijven, die gematigde moslims als niet-moslims bestempelt.

Omgekeerde takfiri Geert Wilders

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:49 schreef Voorschrift het volgende:

Volgens mij staat er toch echt een toevoeging voor Islam.
Waar staat het?

quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:58 schreef Voorschrift het volgende:
Iedereen doet aan profiling, je denkt toch niet dat ze een vrolijk gezinnetje met kindjes vaker aanhouden bij de douane op vliegvelden dan alleenreizende Antilianen of wel?
-
pi_132192257
Of nee wacht, als je een groepje Marokkanen aanhoudt is het racisme, als je een groepje Utrecht hooligans aanhoudt is het terecht want dat is tuig dat alles kan uitrichten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:01:42 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132192290
als ze met zijn 6-en zijn dan weer niet...
pi_132192299
quote:
Wat begrijp je niet aan het woord 'vaker'?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_132192318
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:01 schreef Re het volgende:
als ze met zijn 6-en zijn dan weer niet...
Nee, dan kan je beter rennen als gemiddelde agent van 120 kilo met een busje pepperspray.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:04:45 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132192366
met profiling is idd weinig mis maar als er iemand voor je staat met de goede credentials hoor je niet af te gaan op hun soortgenoten..

maar vind het verder prima als deze richtlijn 2 kanten opwerkt... hate-crimes zwaarder aanpakken dus
pi_132192632
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan het woord 'vaker'?
Zolang ze zich maar niet blindstaren op Midden-Oosterse types en rekening houden met het feit dat er tegenwoordig autochtonen zijn die op jihad gaan naar Syrië of een autochtone Belg die zich opblaast in Irak, Nigerianen met een onderbroekbom, Jamaicanen die zichzelf opblazen in Londen of Amerikaanse Joden die zich aansluiten bij al-Qaeda in Afghanistan. Al-Qaeda past zich aan.
-
pi_132192733
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:14 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Zolang ze zich maar niet blindstaren op Midden-Oosterse types en rekening houden met het feit dat er tegenwoordig autochtonen zijn die op jihad gaan naar Syrië of een autochtone Belg die zich opblaast in Irak, Nigerianen met een onderbroekbom, Jamaicanen die zichzelf opblazen in Londen of Amerikaanse Joden die zich aansluiten bij al-Qaeda in Afghanistan. Al-Qaeda past zich aan.
Als jij dat weet dan de AIVD ook vast wel.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_132192905
quote:
Maar iemand die in America op straat loopt is altijd een verdachte , tenzij het in een winkelstraat is

phili is een slecht voorbeeld ook 80% is daar zwart dat je een paar blanke agenten hebt gevonden is ook een wonder.. heb alleen de eerste 30 seconden gekeken..
pi_132193446
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:25 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Maar iemand die in America op straat loopt is altijd een verdachte , tenzij het in een winkelstraat is

phili is een slecht voorbeeld ook 80% is daar zwart dat je een paar blanke agenten hebt gevonden is ook een wonder.. heb alleen de eerste 30 seconden gekeken..
Nou ik heb niks ''gevonden'' hoor alleen de krant gelezen :')

http://www.nujij.nl/

nummertje 22 daar staat ie
pi_132194186
quote:

[..]

Mooi die veronderstellingen, altijd lekker snel een vooroordeel over iemand klaar hebben. Typisch NL's als je het mij vraagt. Ik stem geen PVV. Vind wel belangrijk dat ze er zijn om evenwicht te bieden aan de enorme hoeveelheid linkerflank partijtjes.
Daarbij geloof ik ook in gematigde moslims en dat er velen zijn die wel willen meewerken om hier succesvol te worden. De echte cultuurverrijkers. Ken er genoeg, alleen jammergenoeg niet zoveel als de extremere.
1947-2016
pi_132194316
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:58 schreef Voorschrift het volgende:
Iedereen doet aan profiling, je denkt toch niet dat ze een vrolijk gezinnetje met kindjes vaker aanhouden bij de douane op vliegvelden dan alleenreizende Antilianen of wel? Of bij voetbalstadions dat politie strenger controleert bij de vakken waar gezinnen zitten dan waar de die-hards zitten of het uitvak? Of dat een oma die haar hondje uitlaat vaker wordt gecontroleerd dan een groepje hangjongeren?

RACISMEEEEEEE.
'Doelgroepertjes' is een term die de politie vaak gebruikt.

quote:
9s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:00 schreef Voorschrift het volgende:
Of nee wacht, als je een groepje Marokkanen aanhoudt is het racisme, als je een groepje Utrecht hooligans aanhoudt is het terecht want dat is tuig dat alles kan uitrichten.
Bij voorbaat ook al terecht he. Kan me niet aan de indruk ontrekken dat ik de laatste tijd veel op supporterssites lees dat het eerder om uitlokking gaat van de beveiliging/ politie, dan aan puur holiganisme. Den Bosch en Utrecht even daargelaten van afgelopen tijd.
1947-2016
pi_132194653
Nederlanders worden ook vaker gediscrimineerd dan vroeger heb ik het idee. Hoor veel termen zoals kaaskop e.d. voorbij komen. Ik vind dat discriminerend persoonlijk.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:45:47 #99
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_132195203
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:23 schreef .Masturbatron. het volgende:
ok is er geen nationaal beleid om de Roma en andere zigeuners beter in te passen in de samenleving,
hahahahahahahaha
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:47:22 #100
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_132195240
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:18 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Als jij dat weet dan de AIVD ook vast wel.
de tsa alleen niet :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')