Dat is toch ook hoog nodig, het is nu dweilen met de kraan open.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:27 schreef Hathor het volgende:
We moeten een een nationaal beleid hebben om roma gespuis in te passen....toe maar.
Ah, hier gaat het dus om de pvv. Extreme moslims ZIJN een gevaar voor de samenleving en oost europeanen ZIJN een bedreiging omdat ze voor een prikkie willen werken en zo de NL'ers in eigen land het onmogelijk maken om banen te pakken. Nu heb ik het niet over de tuinders, maar over de chauffeurs van ons land die al jarenlang weg worden gestuurd om te worden vervangen door een Bulgaar, Roemenier of een Pool. Zo zijn er volgens mij nog een aantal sectoren, maar dat benoemen is direct discriminatie?quote:(...)
Roma
De commissie bekritiseert dat bepaalde politici en media de islam en moslims, net als de komst van Oost-Europeanen, vaak afschilderen als bedreiging voor de Nederlandse maatschappij.
Die willen zelf niet inpassen in een maatschappij en rijden Europa rond om te stelen als raven. Overal waar ze komen, zorgen ze voor onrust. Ligt dat aan de bewoners zelf dan?quote:Ook is er geen nationaal beleid om de Roma en andere zigeuners beter in te passen in de samenleving, aldus het rapport.
Als jij als werkgever 10 mensen uit land X hebt aangenomen en daarvan hebben 8 geen beste reputatie bij je achtergelaten, tjah, dan is je ervaring dat je die maar gaat mijden dan. Als dat niet bij 1 werkgever gebeurd, maar bij 10.000 werkgevers die allemaal dezelfde ervaringen hebben met mensen uit land X, moet je dan niet iets doen aan mensen uit land X? Nee, dan zijn het de werkgevers die discriminerenquote:De ECRI tikt Nederland ook op de vingers wegens discriminatie bij sollicitaties, in de entertainmentindustrie en in voetbalstadions (antisemitische spreekkoren).
Dat is natuurlijk een 'nuance' die nauwelijks gemaakt wordt. Extremisten worden maar wat vaak vereenzelvigd met de 'gewone' moslim. Er wordt veel te veel gepolariseerd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:59 schreef Red_85 het volgende:
Extreme moslims ZIJN een gevaar voor de samenleving
Dat heb je te danken aan werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.quote:en oost europeanen ZIJN een bedreiging omdat ze voor een prikkie willen werken en zo de NL'ers in eigen land het onmogelijk maken om banen te pakken. Nu heb ik het niet over de tuinders, maar over de chauffeurs van ons land die al jarenlang weg worden gestuurd om te worden vervangen door een Bulgaar, Roemenier of een Pool. Zo zijn er volgens mij nog een aantal sectoren, maar dat benoemen is direct discriminatie?
dat dus.quote:
Het is alleen een beetje jammer dat te veel moslims een wat extremere mening over hun levenwijze hebben, niet kunnen nuanceren, en/of gewoon een discussie kunnen aangaan met religie als onderwerp. Of zich de discrimintatiekaart spelen als ze iets niet voor elkaar krijgen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een 'nuance' die nauwelijks gemaakt wordt. Extremisten worden maar wat vaak vereenzelvigd met de 'gewone' moslim. Er wordt veel te veel gepolariseerd.
Of door klanten die continu een lager tarief van je blijven eisen in het kader van 'Europese concurrentie'.quote:[..]
Dat heb je te danken aan werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
En dat blijkt uit?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is alleen een beetje jammer dat te veel moslims een wat extremere mening over hun levenwijze hebben,
Ah, nu zijn het ineens de moslims die niet kunnen nuanceren.quote:niet kunnen nuanceren, en/of gewoon een discussie kunnen aangaan met religie als onderwerp. Of zich de discrimintatiekaart spelen als ze iets niet voor elkaar krijgen.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:28 schreef borisz het volgende:
Het rapport zegt ook dat Ome Greet veroordeeld had moeten worden en dat de PVV te veel aandacht krijgt.
Complete rapport --> http://www.scribd.com/doc/176209324/Rapport-Raad-Van-Europa
Het gerecht heeft anders gesproken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:24 schreef Nemephis het volgende:
Wat zitten er voor wereldvreemde mensen in die Raad van Europa?!
Nu moet ik weer aan deze denken. Zo is het namelijk gewoon. Ain't no diff'rence 'tween black or whitequote:
Jawel, maar ook al is het netjes getoetst aan de wet, dan moet je daar maar gewoon lak aan hebben: gewoon als een ware Freisler veroordelen, dat ongewenste element.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:30 schreef Red_85 het volgende:
Deze posts horen andersom te staan, wacht even ik fix het wel.
[..]
[..]
Het gerecht heeft anders gesproken.
Over discriminatie gesproken...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:44 schreef Igen het volgende:
"werkgelegenheidsprogramma's speciaal voor Roma"
Wat voor orgaan is het eigenlijk? Als het zo'n nietsbetekenend gebeuren is als de 'European Council on Tolerance and Reconciliation' moet je er verder niet teveel aandacht aan schenken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:41 schreef Ferdo het volgende:
Beetje vreemde figuren zijn het wel, in die Raad van Europa.
Daar zijn ze in mijn vorige woonplaats pas 20+ jaar mee bezig. Resultaat? 100% geniet een uitkering en politie komt eens in de zoveel tijd met een aanhanger al het gejatte spul terughalen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:44 schreef Igen het volgende:
en bevorderen van integratie van Roma, daar heeft iedereen voordeel van.
Tja, ik weet ook niet wat je ermee moet. Vroeger toen ik klein was waren op vakantie in Frankrijk de zigeuners ook al een probleem, in Oost-Europa zijn ze ze ook liever kwijt dan rijk... Maar ja, een "Endlösung" kan toch eigenlijk ook niet de oplossing zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:48 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Daar zijn ze in mijn vorige woonplaats pas 20+ jaar mee bezig. Resultaat? 100% geniet een uitkering en politie komt eens in de zoveel tijd met een aanhanger al het gejatte spul terughalen.
Uiteraard, discriminatie mag niet in de weg zitten bij het streven om de positie van de werknemer op Roemeens niveau te krijgen, en politici mogen daar niks van zeggen, want het vrij verkeer van werknemers is heilig en straks moet er weer een lagelonenland bij de EU om de prijs van arbeid te drukken.quote:De commissie bekritiseert dat bepaalde politici en media de islam en moslims, net als de komst van Oost-Europeanen, vaak afschilderen als bedreiging voor de Nederlandse maatschappij. Ook is er geen nationaal beleid om de Roma en andere zigeuners beter in te passen in de samenleving, aldus het rapport.
Ja! Dat is de Raad die een stevige hand heeft gehad in het Europees Verdrag voor de Mensenrechten die is opgesteld na WOII. Staat verder los van de Europese Unie, misschien financieel niet, en is een op zichzelf functionerend orgaan. Het is een orgaan die veel aanzien geniet, heel veel. Ik ben benieuwd wat NL gaat doen, want zo'n rapport kunnen ze niet even links laten liggen alsof het een 'nietszeggend advies' is van de Raad van State.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:48 schreef borisz het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Raad_van_Europa
Nee, daar zijn ze juist nadrukkelijk tegen. Misschien moet je het rapport eens lezen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard, discriminatie mag niet in de weg zitten bij het streven om de positie van de werknemer op Roemeens niveau te krijgen, en politici mogen daar niks van zeggen, want het vrij verkeer van werknemers is heilig en straks moet er weer een lagelonenland bij de EU om de prijs van arbeid te drukken.
Kun je de bewuste passage even citeren?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, daar zijn ze juist nadrukkelijk tegen. Misschien moet je het rapport eens lezen.
Het gaat over een beleid om iets wat totaal niet in the passen is in the passen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is toch ook hoog nodig, het is nu dweilen met de kraan open.
Als je wist waarom de RvE is opgericht, een keer goed bij hebt stilgestaan, dan weer je waarom ze zich laten horen over Wilders. Niet uitdrukkelijk, maar ze verwijzen naar bepaalde politici, dan weet je al dat het kwart voor 12 is. Het is opgericht na WOII, en een van de doelen van die Raad is om zoiets als de WOII nooit meer te laten gebeuren, door middel van zo'n verdrag. Ze zien het gebeuren in NL dat minderheidsgroepen over een kam worden geschoren en vandaar deze rapport. Ik stel het natuurlijk heel simpel, maar lees je in zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:24 schreef Nemephis het volgende:
Wat zitten er voor wereldvreemde mensen in die Raad van Europa?!
Zie punt 66 en verder, in het bijzonder deze twee dikgedrukte belangrijkste aanbevelingen:quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kun je de bewuste passage even citeren?
quote:75. De ECRI adviseert de Nederlandse autoriteiten ervoor te waken dat personen die
niet permanent in Nederland wonen, minder gunstig worden behandeld in de
CAO voor Uitzendkrachten.
79. De ECRI adviseert de Nederlandse autoriteiten met klem de uitbuiting van niet
permanent in Nederland woonachtige uitzendkrachten aan te pakken door middel
van een mogelijk vergunningenstelsel voor uitzendbureaus, regelmatige
inspecties van deze bureaus en waarborging van de wettelijke rechten op het
gebied van bescherming en arbeidsomstandigheden van deze medewerkers.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als je wist waarom de RvE is opgericht, een keer goed bij hebt stilgestaan, dan weer je waarom ze zich laten horen over Wilders. Het is opgericht na WOII, en een van de doelen van die Raad is om zoiets als de WOII nooit meer te laten gebeuren, door middel van zo'n verdrag. Ze zien het gebeuren in NL dat minderheidsgroepen over een kam worden geschoren en vandaar deze rapport. Ik stel het natuurlijk heel simpel, maar lees je in zou ik zeggen.
Ja! Veel gemeenten weten haast niet wat ze aanmoeten met bepaalde figuren. Niemand heeft gezegd dat het makkelijk zou zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:19 schreef Nemephis het volgende:
[..]Zonde van mijn tijd.
Wat ik in het nieuws lees zijn mooie doelstellingen die in de realiteit niet haalbaar zijn. Roma jatten als de raven, dat is een feit. Natuurlijk is dat niet politiek correct om te zeggen dus wordt er een eind omheen gepraat. En ondertussen jatten die Roma nog steeds als raven..
Dat zeg ik toch, ze willen niet dat discriminatie in de weg zit bij het naar beneden trekken van de positie van de Nederlandse werknemer naar oostblokniveau. Dus er mag geen verschil zijn tussen Nederlandse en buitenlandse werknemers.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Zie punt 66 en verder, in het bijzonder deze twee dikgedrukte belangrijkste aanbevelingen:
[..]
Het is niet in je opgekomen dat een ophoging van de rechten voor buitenlandse werknemers tot hetzelfde niveau dat Nederlandse werknemers genieten ook een optie is om discriminatie weg te werken, en dat dat gezien het geitenwollensokken-gehalte van de hele rest van het rapport ook de meest logische uitleg is?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, ze willen niet dat discriminatie in de weg zit bij het naar beneden trekken van de positie van de Nederlandse werknemer naar oostblokniveau. Dus er mag geen verschil zijn tussen Nederlandse en buitenlandse werknemers.
Over wat het betekent voor de Nederlandse werknemer hoor ik ze niet.
Je kunt ook genoeg plaats maken in de gevangenis.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het gaat over een beleid om iets wat totaal niet in the passen is in the passen.
Ja, dat is wel in mij opgekomen, maar er kwam nog meer in mij op dan alleen dat beperkte kortetermijnplaatje wat zo kenmerkend is voor jouw blikveld.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is niet in je opgekomen dat een ophoging van de rechten voor buitenlandse werknemers tot hetzelfde niveau dat Nederlandse werknemers genieten ook een optie is om discriminatie weg te werken, en dat dat gezien het geitenwollensokken-gehalte van de hele rest van het rapport ook de meest logische uitleg is?
Iedereen die niet volkomen achterlijk is of totaal gedachtenloos achter het neoliberale gedachtengoed aanhobbelt zal zich de vraag stellen "En de Nederlandse werknemer dan?", maar dat doet dit clubje in het geheel niet. Dus ja, het neoliberale vehikel van het vrij verkeer van werknemers vormt blijkbaar de oogkleppenset van die ECRI.quote:O nee, dat past niet in jouw oogkleppen-wereldbeeld dat alles waar "Europa" op staat per definitie neoliberale uitbuiting betekent.Dus negeer deze post ook maar lekker.
DIT rapport, DIT is de aanwijzing van een enkelvoud. Wanneer leren jullie dat eens?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als je wist waarom de RvE is opgericht, een keer goed bij hebt stilgestaan, dan weer je waarom ze zich laten horen over Wilders. Niet uitdrukkelijk, maar ze verwijzen naar bepaalde politici, dan weet je al dat het kwart voor 12 is. Het is opgericht na WOII, en een van de doelen van die Raad is om zoiets als de WOII nooit meer te laten gebeuren, door middel van zo'n verdrag. Ze zien het gebeuren in NL dat minderheidsgroepen over een kam worden geschoren en vandaar deze rapport. Ik stel het natuurlijk heel simpel, maar lees je in zou ik zeggen.
Ja! Het speelt mij nog steeds parten. Excuses. Zal het voortaan beter in oogschouw nemen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
DIT rapport, DIT. Wanneer leren jullie dat eens?
Dus het rapport is eigenlijk een grote Godwin.
Nou, een advies van de RvS staat wel iets hoger aangeschreven dan een aanbeveling van de ECRI. Laatste is vrij politiek orgaan. Verlengstuk van de NGO's die zich met deze problematiek bezig houden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja! Dat is de Raad die een stevige hand heeft gehad in het Europees Verdrag voor de Mensenrechten die is opgesteld na WOII. Staat verder los van de Europese Unie, misschien financieel niet, en is een op zichzelf functionerend orgaan. Het is een orgaan die veel aanzien geniet, heel veel. Ik ben benieuwd wat NL gaat doen, want zo'n rapport kunnen ze niet even links laten liggen alsof het een 'nietszeggend advies' is van de Raad van State.
[ afbeelding ]
Dat bepaalt onze eigen rechter wel en anders tot over zes jaar bij het EHRM.quote:. In beide gevallen werd de
kandidaat afgewezen omdat hij uit religieuze overwegingen weigerde zijn baard
af te knippen (in de arbeidsvoorwaarden van de eerste baan mocht de baard niet
langer zijn dan 3 tot 5 cm) en omdat hij niet bereid was vrouwen de hand te
schudden (een eis voor de tweede baan). De man bracht de zaak voor de sector
Bestuursrecht van de Rechtbank Amsterdam en die bepaalde dat de eisen van
de werkgevers gerechtvaardigd waren, aangezien de vrijheid van religieuze
expressie kan worden beperkt door redelijke eisen ten aanzien van maximale
inzet voor het vinden van betaald werk. De ECRI wil zich niet in de uitspraak
mengen, maar wil benadrukken dat het opleggen van specifieke eisen aan een
baan rechtmatig is en geen discriminatie is als dergelijke eisen vanwege de aard
van de uitvoering van het beroep of de context waarin het beroep wordt
uitgeoefend, een feitelijke, essentiële beroepseis vormt, op voorwaarde dat het
doel rechtmatig is en de eis proportioneel. Het verbaast de ECRI in die zin dat
het schudden van handen in het bovengenoemde geval als een feitelijke,
essentiële beroepseis wordt beschouwd.
Dat bepaalt het parlement wel.quote:De ECRI adviseert met klem dat het wetsvoorstel waarin wordt bepaald dat een
uitkering kan worden geweigerd, gekort of ingetrokken omdat vanwege iemands
gedrag of kleding de feitelijke kansen op de arbeidsmarkt worden beperkt, niet
door het parlement wordt goedgekeurd en aangenomen. Verder adviseert de
ECRI de autoriteiten ervoor te zorgen dat bestuursorganen die dergelijke
maatregelen toch doorvoeren, worden gestraft.
Aangezien jij veel beter weet waar je over praat, rest mij niks meer dan stilte.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou, een advies van de RvS staat wel iets hoger aangeschreven dan een aanbeveling van de ECRI. Laatste is vrij politiek orgaan. Verlengstuk van de NGO's die zich met deze problematiek bezig houden.
Bijvoorbeeld punt 102 en punt 103:
[..]
Dat bepaalt onze eigen rechter wel en anders tot over zes jaar bij het EHRM.
[..]
Dat bepaalt het parlement wel.
Dat is bedoeld voor een persconferentie. Op het linkerpaneel zijn eveneens naakte mannen te zien ("The left-hand panel contains five naked men running", http://books.google.nl/bo(...)HgBA&ved=0CDMQ6AEwAA), en dat is niet afgedekt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:26 schreef 3-voud het volgende:
Komop. Meer naakte beeldhouwwerken afdekken zoals de VN deze week deed![]()
[ afbeelding ]
Buigen is niet moeilijk. Ruggengraat hebben we allang niet meer.
Slechte bagatelliseer poging.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:46 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat is bedoeld voor een persconferentie. Op het linkerpaneel zijn eveneens naakte mannen te zien ("The left-hand panel contains five naked men running", http://books.google.nl/bo(...)HgBA&ved=0CDMQ6AEwAA), en dat is niet afgedekt.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |