abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132182330

STRAATSBURG (ANP) - Nederland moet racisme in de samenleving beter aanpakken. Een racistisch motief bij een misdrijf moet als verzwarende omstandigheid gaan gelden. Ook is er een nationale strategie nodig tegen discriminatie wegens ras.

Dat stelt de commissie tegen racisme en intolerantie (ECRI) van de internationale organisatie Raad van Europa in Straatsburg. De commissie publiceerde dinsdag haar vierde rapport over Nederland. Volgens de ECRI is er sinds het vorige verslag uit 2008 vooruitgang geboekt bij de bestrijding van racisme, maar blijven er zorgen.

De ECRI betreurt dan ook de geplande bezuinigingen bij beleid en projecten tegen discriminatie. De commissie wil verder dat de uitbuiting wordt aangepakt van uitzendkrachten die niet in Nederland wonen, bijvoorbeeld van Poolse arbeiders in de agrarische sector.

Roma

De commissie bekritiseert dat bepaalde politici en media de islam en moslims, net als de komst van Oost-Europeanen, vaak afschilderen als bedreiging voor de Nederlandse maatschappij. Ook is er geen nationaal beleid om de Roma en andere zigeuners beter in te passen in de samenleving, aldus het rapport.

De ECRI tikt Nederland ook op de vingers wegens discriminatie bij sollicitaties, in de entertainmentindustrie en in voetbalstadions (antisemitische spreekkoren).
http://nieuws.nl.msn.com/(...)isme-beter-aanpakken
pi_132182366
ik ben van mening dat de meeste racisme tegenwoordig vooral reactief is ipv vooroordelend
pi_132183638
precies, en zwarte piet.
pi_132183690
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:17 schreef pokkerdepok het volgende:
precies, en zwarte piet.
En negerzoenen, blanke vla en bruin brood.

Racisme!!!
pi_132183868
We moeten een een nationaal beleid hebben om roma gespuis in te passen....toe maar.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_132183932
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:27 schreef Hathor het volgende:
We moeten een een nationaal beleid hebben om roma gespuis in te passen....toe maar.
Dat is toch ook hoog nodig, het is nu dweilen met de kraan open.
pi_132184618
Europa kan ook niet tegen de waarheid dus.

quote:
(...)
Roma

De commissie bekritiseert dat bepaalde politici en media de islam en moslims, net als de komst van Oost-Europeanen, vaak afschilderen als bedreiging voor de Nederlandse maatschappij.

Ah, hier gaat het dus om de pvv. Extreme moslims ZIJN een gevaar voor de samenleving en oost europeanen ZIJN een bedreiging omdat ze voor een prikkie willen werken en zo de NL'ers in eigen land het onmogelijk maken om banen te pakken. Nu heb ik het niet over de tuinders, maar over de chauffeurs van ons land die al jarenlang weg worden gestuurd om te worden vervangen door een Bulgaar, Roemenier of een Pool. Zo zijn er volgens mij nog een aantal sectoren, maar dat benoemen is direct discriminatie? :')
quote:
Ook is er geen nationaal beleid om de Roma en andere zigeuners beter in te passen in de samenleving, aldus het rapport.

Die willen zelf niet inpassen in een maatschappij en rijden Europa rond om te stelen als raven. Overal waar ze komen, zorgen ze voor onrust. Ligt dat aan de bewoners zelf dan?
quote:
De ECRI tikt Nederland ook op de vingers wegens discriminatie bij sollicitaties, in de entertainmentindustrie en in voetbalstadions (antisemitische spreekkoren).
Als jij als werkgever 10 mensen uit land X hebt aangenomen en daarvan hebben 8 geen beste reputatie bij je achtergelaten, tjah, dan is je ervaring dat je die maar gaat mijden dan. Als dat niet bij 1 werkgever gebeurd, maar bij 10.000 werkgevers die allemaal dezelfde ervaringen hebben met mensen uit land X, moet je dan niet iets doen aan mensen uit land X? Nee, dan zijn het de werkgevers die discrimineren :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_132184683
Ik ben benieuwd of ik dankzij deze plannen rustig over Hoog Catherijne kan wandelen op donderdagavond.

Of zullen ze dat niet bedoelen? ;)
pi_132184825
Racisme van welke kant eigenlijk?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132184842
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:59 schreef Red_85 het volgende:
Extreme moslims ZIJN een gevaar voor de samenleving
Dat is natuurlijk een 'nuance' die nauwelijks gemaakt wordt. Extremisten worden maar wat vaak vereenzelvigd met de 'gewone' moslim. Er wordt veel te veel gepolariseerd.

quote:
en oost europeanen ZIJN een bedreiging omdat ze voor een prikkie willen werken en zo de NL'ers in eigen land het onmogelijk maken om banen te pakken. Nu heb ik het niet over de tuinders, maar over de chauffeurs van ons land die al jarenlang weg worden gestuurd om te worden vervangen door een Bulgaar, Roemenier of een Pool. Zo zijn er volgens mij nog een aantal sectoren, maar dat benoemen is direct discriminatie? :')
Dat heb je te danken aan werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
pi_132184975
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:05 schreef Ferdo het volgende:
dat dus.
er wordt wel erg vaak aangenomen dat racisme alleen maar bestaat uit discrimineren of achterstellen van blanke Nederlanders naar met name moslim. (soort mix van religie en ras)

wordt een Marokkaan die een blank Nederlands meisje uitscheldt voor blanke hoer dan ook extra hard bestraft?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_132184987
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een 'nuance' die nauwelijks gemaakt wordt. Extremisten worden maar wat vaak vereenzelvigd met de 'gewone' moslim. Er wordt veel te veel gepolariseerd.

Het is alleen een beetje jammer dat te veel moslims een wat extremere mening over hun levenwijze hebben, niet kunnen nuanceren, en/of gewoon een discussie kunnen aangaan met religie als onderwerp. Of zich de discrimintatiekaart spelen als ze iets niet voor elkaar krijgen.
quote:
[..]

Dat heb je te danken aan werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Of door klanten die continu een lager tarief van je blijven eisen in het kader van 'Europese concurrentie'.
1947-2016
pi_132185037
De Raad van Europa, waar het hier om gaat, heeft helemaal niks met de EU te maken. i
pi_132185121
Dus we mogen maroc's nu harder straffen? Dankjewel wijze raad!
Conscience do cost.
pi_132185198
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is alleen een beetje jammer dat te veel moslims een wat extremere mening over hun levenwijze hebben,
En dat blijkt uit?

quote:
niet kunnen nuanceren, en/of gewoon een discussie kunnen aangaan met religie als onderwerp. Of zich de discrimintatiekaart spelen als ze iets niet voor elkaar krijgen.
Ah, nu zijn het ineens de moslims die niet kunnen nuanceren.
pi_132185463
Wat zitten er voor wereldvreemde mensen in die Raad van Europa?!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:28:40 #17
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132185592
Het rapport zegt ook dat Ome Greet veroordeeld had moeten worden en dat de PVV te veel aandacht krijgt :').

Complete rapport --> http://www.scribd.com/doc/176209324/Rapport-Raad-Van-Europa
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_132185650
Deze posts horen andersom te staan, wacht even ik fix het wel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:28 schreef borisz het volgende:
Het rapport zegt ook dat Ome Greet veroordeeld had moeten worden en dat de PVV te veel aandacht krijgt :').

Complete rapport --> http://www.scribd.com/doc/176209324/Rapport-Raad-Van-Europa
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:24 schreef Nemephis het volgende:
Wat zitten er voor wereldvreemde mensen in die Raad van Europa?!
Het gerecht heeft anders gesproken.
1947-2016
pi_132185808
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:05 schreef Ferdo het volgende:
Nu moet ik weer aan deze denken. Zo is het namelijk gewoon. Ain't no diff'rence 'tween black or white
Brothers, you know what I mean

Er is wat mij betreft geen excuus voor discriminatie, maar ik wil nog wel verder gaan. Wat mij betreft is generalisatie hetzelfde. Alleen denkt de wet daar anders over.

Ook zoiets wat ik niet begrijp. Een bom op een land willen gooien of een land weg willen vagen is geen probleem, maar heb je het over elke inwoner wel. Ik moet er dus maar vanuit gaan dat iemand die dat wenst eerst de inwoners uit dat land wil halen. Misschien denk ik er te extreem over. Wat mij betreft ga je dan gewoon tever.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132185965
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:30 schreef Red_85 het volgende:
Deze posts horen andersom te staan, wacht even ik fix het wel.

[..]

[..]

Het gerecht heeft anders gesproken.
Jawel, maar ook al is het netjes getoetst aan de wet, dan moet je daar maar gewoon lak aan hebben: gewoon als een ware Freisler veroordelen, dat ongewenste element. o|O

Beetje vreemde figuren zijn het wel, in die Raad van Europa.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132186048
Ze stellen ook voor om discriminatie op grond van taal te verbieden. Hoe moet ik het me voorstellen - dat je als werkgever sollicitaties van mensen die alleen Chinees of Arabisch ofzo kunnen niet om die reden mag weigeren? :')

Ze stellen ook voor om via het regelement van orde het strafbaar te maken om in de Tweede Kamer "racistische beledigende" dingen te zeggen. Democratie, wat is dat? :')

Sommige voorstellen zijn natuurlijk wel nuttig. Bestrijden van uitbuiting van buitenlandse werknemers door Nederlandse werkgevers en bevorderen van integratie van Roma, daar heeft iedereen voordeel van. Maar als het dan weer moet door "werkgelegenheidsprogramma's speciaal voor Roma" en "voldoende standplaatsen zodat ze hun cultuur kunnen behouden" en "integratie van twee kanten" moet... |:(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2013 12:44:59 ]
pi_132186098
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:44 schreef Igen het volgende:
"werkgelegenheidsprogramma's speciaal voor Roma"
Over discriminatie gesproken...
pi_132186124
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:41 schreef Ferdo het volgende:
Beetje vreemde figuren zijn het wel, in die Raad van Europa.
Wat voor orgaan is het eigenlijk? Als het zo'n nietsbetekenend gebeuren is als de 'European Council on Tolerance and Reconciliation' moet je er verder niet teveel aandacht aan schenken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:48:35 #24
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132186167
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:44 schreef Igen het volgende:
en bevorderen van integratie van Roma, daar heeft iedereen voordeel van.
Daar zijn ze in mijn vorige woonplaats pas 20+ jaar mee bezig. Resultaat? 100% geniet een uitkering en politie komt eens in de zoveel tijd met een aanhanger al het gejatte spul terughalen.

_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')