Dat en dan moeten fraudeurs van de bijstand een 10 voudige boete betalen bij fraude, maar meneer gaat vrijuit.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:31 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Compleet verkeerd signaal en een klap in het gezicht van geheel Nederland om zoiets niet te bestraffen maar dat doet je niks. In een enorme crisis zitten en dan nog stelen van de aller armste en dan nog durven verkondigen dat je sociaal bent.
Je bent meer van de symboolpolitiek? De man betaalt het terug (anders volgt alsnog aangifte, zie de OP).quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:31 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Compleet verkeerd signaal en een klap in het gezicht van geheel Nederland om zoiets niet te bestraffen maar dat doet je niks. In een enorme crisis zitten en dan nog stelen van de aller armste en dan nog durven verkondigen dat je sociaal bent.
Dat je het opneemt voor zo iemand zegt wel genoeg en verder gaan we het niet eens worden.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je bent meer van de symboolpolitiek? De man betaalt het terug (anders volgt alsnog aangifte, zie de OP).
Opstappen omdat je de baan te zwaar vindt naast je gezinsleven....quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:40 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik snap niet dat de wachtgeldregeling niet dezelfde rechten en plichten kent als de ww-regeling:
* Stap je zelf op, geen recht op vergoeding (immers neem je zelf ontslag dan geen ww uitkering).
* Je hebt sollicitatieplicht
* De duur van de ww is gekoppeld aan je arbeidsverleden, dus waarom ook niet bij de wachtgeld regeling.
* De ww is maximaal 70% van je laatst verdiende loon.
Op zich vind ik het niet erg dat wachtgeld bestaat. Ik vind het alleen van de zotte, dat je het ook krijgt als jezelf opstapt en dat je geen sollicitatieplicht hebt.
Dat patroon loopt stelselmatig terug naar Den Haag...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:49 schreef Joanne35 het volgende:
Dus deze meneer gaat zijn oplichterij terugbetalen met zijn wachtgeld. Henk Krol kan zijn wachtgeld straks ook gebruiken om de claims die hij misschien gaat krijgen af te betalen...
Ik begin een patroon te zien hier
Gelijke monniken, gelijke kappen. Beide lijkt mij gerechtvaardigd. En terugbetalen en strafrechtelijke vervolging.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je bent meer van de symboolpolitiek? De man betaalt het terug (anders volgt alsnog aangifte, zie de OP).
Voor wie neem ik het op?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:52 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Dat je het opneemt voor zo iemand zegt wel genoeg en verder gaan we het niet eens worden.
Doe aangifte tegen de man. Dat kun je proberen als het je dwarszit.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:59 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Gelijke monniken, gelijke kappen. Beide lijkt mij gerechtvaardigd. En terugbetalen en strafrechtelijke vervolging.
Hoe is de reactie van de PvdA? Hebben die al iets over deze zaak gezegd?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Doe aangifte tegen de man. Dat kun je proberen als het je dwarszit.
Die zitten in een lastige situatie: Nu is het een privé probleem van de man in kwestie en is hij er met de eisende partij eigenlijk al uitgekomen. Dus tja. Veel meer dan "Schande en boeh" roepen kunnen ze denk ik ook niet.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe is de reactie van de PvdA? Hebben die al iets over deze zaak gezegd?
Jazeker.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe is de reactie van de PvdA? Hebben die al iets over deze zaak gezegd?
Vriendelijk doch dringend verzocht op te hoepelen en geen wachtgeld te accepteren. Maar in beide gevallen hebben ze er niet zoveel over te zeggen. De zetels is persoonsgebonden net als eventueel wachtgeld.quote:Bert van der Roest per direct uit gemeenteraad
8 oktober 2013
PvdA-gemeenteraadslid Bert van der Roest stapt met onmiddellijke ingang uit de gemeenteraad van Utrecht.
De Stichting Straatnieuws Utrecht heeft vandaag bekend gemaakt dat Bert van der Roest als penningmeester van deze stichting op een onrechtmatige wijze geld heeft overgemaakt naar zijn eigen rekening.
Fractie en bestuur van de PvdA Utrecht zijn van mening dat Bert van der Roest hierdoor niet meer als gemeenteraadslid voor de PvdA kan functioneren en hebben Bert van der Roest daarom gevraagd zijn raadszetel in te leveren. Bert van der Roest heeft vandaag zijn ontslag ingediend bij de burgemeester.
De PvdA Utrecht heeft Bert van der Roest geadviseerd geen gebruik te maken van zijn recht op wachtgeld.
waarom? Het OM doet zijn werk al.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Doe aangifte tegen de man. Dat kun je proberen als het je dwarszit.
quote:Wel is het ex-raadslid van mening dat zijn fraude zo overduidelijk was, dat het bestuur van de stichting beter had moeten opletten.
Wat zit iedereen dan te miepen in dit topic?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:34 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
waarom? Het OM doet zijn werk al.
De eerste PVDAér die er voor uitkomt, netjes hoor...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:35 schreef Joanne35 het volgende:
PvdA: Stelend raadslid moet afzien van wachtgeld
[..]
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die zitten in een lastige situatie: Nu is het een privé probleem van de man in kwestie en is hij er met de eisende partij eigenlijk al uitgekomen. Dus tja. Veel meer dan "Schande en boeh" roepen kunnen ze denk ik ook niet.
Thanks.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jazeker.
[..]
Vriendelijk doch dringend verzocht op te hoepelen en geen wachtgeld te accepteren. Maar in beide gevallen hebben ze er niet zoveel over te zeggen. De zetels is persoonsgebonden net als eventueel wachtgeld.
'"Bert is geen klootzak, hij is geen dief. 'quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De eerste PVDAér die er voor uitkomt, netjes hoor....
Hoe krijgt hij dat over zijn lippen als iemand 40.000 euro heeft gestolen in een periode van een jaar voor zijn eigen gewin.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
'"Bert is geen klootzak, hij is geen dief. '
Jawel hoor.
Zelfs de PVDA neemt het niet voor hem op een jij wel..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat zit iedereen dan te miepen in dit topic?
Als Madoff het zegt, geloof ik het wel.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoe krijgt hij dat over zijn lippen als iemand 40.000 euro heeft gestolen in een periode van een jaar voor zijn eigen gewin.
Zou je dat even kunnen citeren?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:58 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Zelfs de PVDA neemt het niet voor hem op een jij wel..
Kan je niet gewoon toegeven dat je er naast zit.
Bert van der Roest per direct uit gemeenteraadquote:
Ik dacht het stuk waarin de pvda het niet voor hem op neemt. Maar ik begrijp dat je het niet voor deze man aan het opnemen was?quote:
Tyfustering zeg, hoe krijgt ie het uit zijn strot....quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:35 schreef Joanne35 het volgende:
PvdA: Stelend raadslid moet afzien van wachtgeld
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |