abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131927027
Welkom 'in het vernieuwde' woningmarkt topic van ons land!

Praat hier over het wel en wee van de Nederlandse woningmarkt!

Selang zijn updates

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder

CBS huizenprijsindex

Aantal huizen verkocht (lopend gemiddelde over 12 maanden)

Wat wel is toegestaan
Slowchat

Wat niet is toegestaan
Getreiter, gezeik op de man spelen is in de prullenbak verdwijnen.
Dom gelul zoals Stef Blok is een eikel en is geld aan het stelen zal ook verdwijnen.

Heb respect voor de ander, of hij nu aan het huren is, een koophuis heeft of wat dan ook!
pi_131927210
In 1979 werd ook gezegd dat het kopen van een huis goedkoper is dan het huren van een:

http://kranten.kb.nl/view(...)peg21%3Ap007%3Aa0160

Daarna ging er nog zo'n 40% van de huizenprijzen af.
  maandag 7 oktober 2013 @ 08:12:17 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131927235
Wat betalen degenen die toen gekocht hebben nu nog aan hypotheek, en wat betalen degenen die toen zijn gaan huren nu nog aan huur?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131927245
er is dus helemaal niets veranderd, dat artikel had ook vandaag in de krant kunnen staan.
pi_131927247
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:12 schreef Leandra het volgende:
Wat betalen degenen die toen gekocht hebben nu nog aan hypotheek, en wat betalen degenen die toen zijn gaan huren nu nog aan huur?
Hoeveel geld had je bespaard als je in 1979 huurde en pas ging kopen na de 40% daling?
pi_131927261
-

[ Bericht 50% gewijzigd door arjan1112 op 07-10-2013 08:17:04 ]
pi_131927279
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:13 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Hoeveel geld had je bespaard als je in 1979 huurde en pas ging kopen na de 40% daling?
Hoe hoog was de rente in 1979 en hoe hoog in 1985
  maandag 7 oktober 2013 @ 08:20:42 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131927319
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:16 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Hoe hoog was de rente in 1979 en hoe hoog in 1985
Die was in 1980 iig dramatisch hoog, mijn vader heeft de overdracht van ons huis toen nog wat naar voren gehaald om te voorkomen dat hij een nog hogere rente moest betalen.
Toen werd de overdracht op 1 augustus en het rentepercentage 12,8
Anders was het 13% geweest :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131927502
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:13 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Wat is de kans dat je zomaar een antwoord geefd op de vraag van Leandra?

Wat is de kans dat je over tien jaar roept, wat als je een huis in 2013 gekocht had. ;)
Oh nee, dan kun je niet achteraf de meest welgevallige punten uitkiezen ;)
so long and thanks for all the fish
pi_131927584
Maar als je het al wil vergelijken.. toen ging er heel snel 50% af

en nu heel langzaam al 5 jaar 5% per jaar
pi_131927604
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:49 schreef arjan1112 het volgende:

Dat is geen wonder. Mensen die dwepen met die tijd, hebben die niet meegemaakt. Dan is de huidige ´crisis´ een boswandeling op een zonnige zondagochtend.
pi_131927629
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:49 schreef arjan1112 het volgende:

Dat komt omdat de overheid nu, door lobbywerk van bouwend Nederland, allemaal maatregelen invoert om de huizenprijzen kunstmatig hoog te houden. Maar we gaan nog wel naar de prijzen van de jaren 80 toe.
pi_131927646
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Dat komt omdat de overheid nu, door lobbywerk van bouwend Nederland, allemaal maatregelen invoert om de huizenprijzen kunstmatig hoog te houden. Maar we gaan nog wel naar de prijzen van de jaren 80 toe.
Je hebt geloof ik geen idee welke subsidies er eind jaren 70 tegenaangeslingerd werden :)
Als dat een graadmeter is, gaan we nog bergen stimulering beleven hier.

Maar goed, ik wacht rustig af tot je op een half jaar inkomen een huis kan kopen ;)
pi_131927678
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:54 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Je hebt geloof ik geen idee welke subsidies er eind jaren 70 tegenaangeslingerd werden :)
Als dat een graadmeter is, gaan we nog bergen stimulering beleven hier.
Werd ten tijde van de daling de btw voor de bouw verlaagd? Werd de overdrachtsbelasting verlaagd? Werden schenkingen vrij gegeven?

De overheid beweegt nu hemel en aarde om ervoor te zorgen dat starters nog steeds veel te veel betalen voor een huis.
pi_131927738
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:56 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Werd ten tijde van de daling de btw voor de bouw verlaagd? Werd de overdrachtsbelasting verlaagd? Werden schenkingen vrij gegeven?

De overheid beweegt nu hemel en aarde om ervoor te zorgen dat starters nog steeds veel te veel betalen voor een huis.
Volgens mij is de omzetbelasting juist verhoogd, naar 21% (wat was die in 1980 ook alweer?)
In plaats van overdrachtsbelasting werd gestrooid met echte subsidies (aanzienlijk meer in de huursector dan in koop overigens)
Schenkingen zijn ook nu niet vrijgegeven

Maar je hebt gelijk, het is allemaal een complot om de starters een poot uit te draaien ;)
Als je zo slim bent om dat te doorzien zou ik zeggen, zorg dat je geen starter meer bent ;)
pi_131928051
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:00 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Volgens mij is de omzetbelasting juist verhoogd, naar 21% (wat was die in 1980 ook alweer?)
In plaats van overdrachtsbelasting werd gestrooid met echte subsidies (aanzienlijk meer in de huursector dan in koop overigens)
Schenkingen zijn ook nu niet vrijgegeven

Maar je hebt gelijk, het is allemaal een complot om de starters een poot uit te draaien ;)
Als je zo slim bent om dat te doorzien zou ik zeggen, zorg dat je geen starter meer bent ;)
Als jij een nieuwe keuken koopt betaal je nu maar 6% btw, als je een bouwvakker inhuurt betaal je nu maar 6% btw.

Schenkingen zijn vrijgegeven tot 100.000 euro als het geld maar wordt besteed aan een nieuw huis. Misschien maar wat beter inlezen in de maatregelen van de overheid voordat je hier weer wat roeptoetert.

[ Bericht 2% gewijzigd door PaulieWalnuts op 07-10-2013 09:26:31 ]
pi_131928338
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:20 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Als jij een nieuwe keuken koopt betaal je nu maar 6% btw, als je een bouwvakker inhuurt betaal je nu maar 6% btw.

Schenkingen zijn vrijgegeven tot 100.000 euro als het geld maar wordt besteed aan een nieuw huis. Misschien maar wat beter inlezen in de maatregelen van de overheid voordat je hier weer wat roeptoetert.

6% op renovatie en onderhoud. Niet op je nieuwe keuken.
pi_131928372
quote:

[..]

Misschien moet jij wat beter je feiten checken, en wat secuurder formuleren.
"De btw voor de bouw verlaagd?" Ga maar eens een nieuwbouwhuis of een bouwkavel kopen en dan kijken wat er in rekening wordt gebracht. Of een keuken kopen. Zit ook geen 6% op hoor. Sterker nog, de verlaagde omzetbelasting is enkel op arbeidsloon. Arbeidsloon dewelke bij verbouwingen nihil % pleegt te zijn, omdat het in de avonduren en weekenden plaatsvindt. Een maatregel voor de buhne dus.

"Schenkingen vrijgegeven" Nu is het al gelimiteerd tot 100k, en voor een specifiek bestedingsdoel. Dat noem ik niet vrijgeven.
Maar als je je feiten had gechecked wist je dat al tijden een verhoogde schenkingsvrijstelling mogelijk is, en dat deze enkel van 50k naar 100k verhoogd is. Dan lijkt me 'vrijgegeven' nogal dramatisch allemaal, nog afgezien hoeveel mensen daar gebruik van kunnen en zullen maken. Ook voor de buhne dus.
pi_131928374
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:37 schreef krapula het volgende:

[..]

ja wel op het plaatsen van de keuken natuurlijk

en ik weet niet hoeveel de btw in 1980 was maar toen ie werd ingevoerd ( 1965? ) was ie 12%
pi_131928375
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:37 schreef krapula het volgende:

[..]

6% enkel op arbeidsloon terzake van renovatie en onderhoud, zelfs.
pi_131928380
Nieuwe keuken valt er wel onder.
pi_131928405
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:39 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

ja wel op het plaatsen van de keuken natuurlijk

en ik weet niet hoeveel de btw in 1980 was maar toen ie werd ingevoerd ( 1965? ) was ie 12%
Dat zei je niet.

quote:
als jij een nieuwe keuken koopt betaal je nu maar 6% btw
Als je mensen gaat betichten van beter inlezen, dan zou ik zelf ook correcte informatie verstrekken.
pi_131928430
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:40 schreef PaulieWalnuts het volgende:
werkzaamheden. Niet de keuken zelf.

misschien maar wat beter inlezen in de maatregelen van de overheid voordat je hier wat roeptoetert.
pi_131928442
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:40 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Nope.

http://www.belastingdiens(...)ouwen_en_herstellen/

Feiten checken en zorgvuldiger formuleren, Paulie.

En dan anderen van roeptoeteren beschuldigen ;(
pi_131928460
mja.. je koopt een keuken van 15.000 dan is 20% de kosten voor het plaatsen.. 3000 daar is dan 10% af.. joepi 300 euro verdiend
pi_131928494
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:42 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nope.

staat er toch tussen?

Werkzaamheden die onder het 6%-tarief vallen zijn bijvoorbeeld:
◾het plaatsen, vernieuwen en onderhouden van de badkamer, toilet, keuken, invalidentrap, dakterras, veranda, dakkapel en serre
◾het plaatsen, vernieuwen en onderhouden van de riolering binnen het perceel van de woning
◾het plaatsen, vernieuwen en onderhouden van boilers, geisers, cv-installaties, gaskachels, houtkachels, warmtepompen, zonnepanelen, zonneboilers, zonwering, rolluiken, alarminstallaties, bliksemafleiders, airco-installaties en sauna’s, als die goederen in bouwkundig opzicht onderdeel (gaan) uitmaken van de woning
◾het (aan)bouwen, vernieuwen (waaronder het slopen en opnieuw opbouwen) en onderhouden van garages, schuren, carports, erkers en dergelijke wanneer deze zich bevinden op hetzelfde perceel als de woning en de functie van het bijgebouw gelijk blijft
◾het plaatsen en vernieuwen van (dubbel) glas
◾het onderhouden (waaronder vegen) en vernieuwen van schoorstenen
◾het onderhouden, vernieuwen en herstellen van een gevel
◾het aanbrengen, vernieuwen en onderhouden van wandafwerking, zoals tegels die zodanig zijn aangebracht dat verwijdering daarvan schade toebrengt aan de wand als geheel
◾het aanbrengen, vernieuwen en onderhouden van vloeren die in bouwkundig opzicht onderdeel (gaan) uitmaken van de woning
Hieronder verstaan wij ook vloeren die zodanig zijn aangebracht dat verwijdering daarvan schade toebrengt aan de vloer als geheel. Bijvoorbeeld betonnen gietvloeren, plavuizen, tegels, terrazzo, kunststofvloeren en sommige parketvloeren. Ook het via volledige verlijming aanbrengen van (onder)tapijt rechtstreeks op de originele vloer of trap valt onder het 6%-tarief.
◾het renoveren en herstellen van een bejaardentehuis, aanleunwoning en appartementencomplex
Alleen die ruimten die ter beschikking staan van de bewoners (waaronder de gemeenschappelijke ruimten zoals de hal, trappenhuis, lift en recreatieruimten) worden als woning aangemerkt;
◾het verwijderen van asbest
◾de werkzaamheden van de uitvoerder van de renovatie- en hersteldienst
◾het ontwerpen en vervaardigen van bouwtekeningen door architecten en dergelijke ondernemers als zij tevens de renovatie van de woning begeleiden
◾de arbeidskosten van hoveniers voor het aanleggen en onderhouden van tuinen bij woningen
◾de arbeidskosten van de in opdracht van de opdrachtgever op maat gemaakte goederen die een onderdeel gaan vormen van de woning
Dit geldt zowel voor de op locatie gemaakte goederen als de in de eigen bedrijf gemaakte goederen. Bijvoorbeeld inbouwkasten, deuren, kozijnen en dakkapellen.
pi_131928507
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:42 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nope.

Jij had het over 21% btw, dus jij zat helemaal fout.
pi_131928557
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:45 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Jij had het over 21% btw, dus jij zat helemaal fout.
Ja, je hebt helemaal zwanger en een beetje zwanger.
pi_131928594
Maar kan je nagaan wat dit kabinet aan het doen is, er is geen touw meer aan vast te knopen. Overal voeren ze belachelijke dingetjes in om iedereen tevreden te houden, maar ondertussen loopt onze staatsschuld weer met miljarden op.
pi_131928626
SNEL ANDER ONDERWERP ANDER ONDERWERP
pi_131928654
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:51 schreef krapula het volgende:
SNEL ANDER ONDERWERP ANDER ONDERWERP
Jonge wat boeit mij dat, jullie zijn gelijk een maand depressief als jullie niet helemaal correct hebben geformuleerd op een forumpje.
pi_131928744
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Jonge wat boeit mij dat, jullie zijn gelijk een maand depressief als jullie niet helemaal correct hebben geformuleerd op een forumpje.
Nee, het gaat erom dat een aantal mensen hier een inhoudelijke discussie proberen te voeren, waarbij het handig is als mensen zich bij de feiten houden. Op het moment dat iemand vervolgens een ander van roeptoeteren gaat betichten, dan zou je verwachten dat diegene op z'n minst zelf niet in het wilde weg loopt te roeptoeteren.
pi_131928772
Ik weet welke post er nu gaat komen. :)
pi_131928833
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:57 schreef crashbangboom het volgende:
Ik weet welke post er nu gaat komen. :)
Open je ogen! Cognitieve dissonantie! Banksters! Tot oogkassen gefinancieerde leenslaven! Het is de schuld van de Rabobank! Er kan nog 50% van af! De grond is te duur! Ik bouw een huis voor drie tientjes in Hongarije! Huizen zijn te duur! Ik stap over twee jaar in als de huizenprijzen laag zijn! 2134x je salaris lenen!

ik heb ze nu wel allemaal gehad, toch?
pi_131928851
Ownee, de HRA! DIE SATANISCHE HRA!
pi_131929059
:) crash zat fout, ik formuleerde niet goed. done

Wat gaat er trouwens met de huizenprijzen gebeuren als we een nieuwe beurscrash krijgen? Historisch gezien hebben we elke 6 tot 8 jaar een beurscrash.

pi_131929192
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:

Wat gaat er trouwens met de huizenprijzen gebeuren als we een nieuwe beurscrash krijgen? Historisch gezien hebben we elke 6 tot 8 jaar een beurscrash.

[ afbeelding ]
Onvoorspelbaar imho, ik had nou niet echt het idee dat in 2000/2001 de beurscrash een grote invloed had, integendeel, hooguit dat mensen denken investeren in een prettig dak boven mijn hoofd is handiger dan speculeren op de beurs.

Ofwel, dat hangt van de achterliggende oorzaken af, veel meer dan van de beurskoersen zelf.
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:31:51 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131929596
quote:

[..]

Tijdelijke maatregelen, die we over 30 jaar echt niet meer benoemen.... weet je nog 1 oktober 2013?
Toen werd de belastingvrije schenking voor een woning voor 15 maanden verhoogd naar ¤ 100.000
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:34:09 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131929650
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:39 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Misschien moet jij wat beter je feiten checken, en wat secuurder formuleren.
"De btw voor de bouw verlaagd?" Ga maar eens een nieuwbouwhuis of een bouwkavel kopen en dan kijken wat er in rekening wordt gebracht. Of een keuken kopen. Zit ook geen 6% op hoor. Sterker nog, de verlaagde omzetbelasting is enkel op arbeidsloon. Arbeidsloon dewelke bij verbouwingen nihil % pleegt te zijn, omdat het in de avonduren en weekenden plaatsvindt. Een maatregel voor de buhne dus.

"Schenkingen vrijgegeven" Nu is het al gelimiteerd tot 100k, en voor een specifiek bestedingsdoel. Dat noem ik niet vrijgeven.
Maar als je je feiten had gechecked wist je dat al tijden een verhoogde schenkingsvrijstelling mogelijk is, en dat deze enkel van 50k naar 100k verhoogd is. Dan lijkt me 'vrijgegeven' nogal dramatisch allemaal, nog afgezien hoeveel mensen daar gebruik van kunnen en zullen maken. Ook voor de buhne dus.
Met het verschil dat deze verhoging geen leeftijdsgrenzen kent, en niet beperkt is tot schenkingen van ouders aan hun kinderen.

Opa en oma mogen nu dus ook belastingvrij schenken als het voor een huis is.
Sterker nog; de buurvrouw mag belastingvrij schenken als het in een huis gestopt wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:35:36 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131929689
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:43 schreef arjan1112 het volgende:
mja.. je koopt een keuken van 15.000 dan is 20% de kosten voor het plaatsen.. 3000 daar is dan 10% af.. joepi 300 euro verdiend
Alleen in een bestaande woning van meer dan 2 jaar oud, als jij een keuken in je nieuwbouwwoning laat plaatsen betaal je gewoon 21% BTW over het arbeidsloon.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131929705
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[ afbeelding ]
1997... ;(
pi_131929773
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alleen in een bestaande woning van meer dan 2 jaar oud, als jij een keuken in je nieuwbouwwoning laat plaatsen betaal je gewoon 21% BTW over het arbeidsloon.
Ach op de aanleg van mijn CV eerder dit jaar scheelde me het zo toch mooi een paar honderd euro.
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:42:29 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131929841
quote:
14s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach op de aanleg van mijn CV eerder dit jaar scheelde me het zo toch mooi een paar honderd euro.
Toen onze badkamer in 2010 gedaan werd scheelde het ook een bom duiten, kwam goed uit, maar het ging me even over de feiten in de discussie.

Een keuken valt gewoon onder het 21% tarief, het arbeidsloon voor het plaatsen van die keuken ook, maar als hij geplaatst wordt in een woning die ouder is dan twee jaar mogen ze de BTW op het arbeidsloon verlagen tot 6%.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131929892
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met het verschil dat deze verhoging geen leeftijdsgrenzen kent, en niet beperkt is tot schenkingen van ouders aan hun kinderen.

Opa en oma mogen nu dus ook belastingvrij schenken als het voor een huis is.
Sterker nog; de buurvrouw mag belastingvrij schenken als het in een huis gestopt wordt.
Weet ik, maar heb jij het idee dat hier anders dan incidenteel gebruik van gemaakt gaat worden? Niet iedereen heeft die centen klaarliggen (en zo wel kan je die natuurlijk ook lenen aan je kind, sterker nog, dat is fiscaal in de regel veel aantrekkelijker ;) ). Als je meerdere kinderen/kleinkinderen hebt stuit het vaak op het praktische probleem dat je dan ieder geld 'moet' geven om geen ruzie in de familie te krijgen. Het komt op mij als symbolische wetgeving over.
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:45:44 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131929925
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:44 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Weet ik, maar heb jij het idee dat hier anders dan incidenteel gebruik van gemaakt gaat worden? Niet iedereen heeft die centen klaarliggen (en zo wel kan je die natuurlijk ook lenen aan je kind, sterker nog, dat is fiscaal in de regel veel aantrekkelijker ;) ). Als je meerdere kinderen/kleinkinderen hebt stuit het vaak op het praktische probleem dat je dan ieder geld 'moet' geven om geen ruzie in de familie te krijgen. Het komt op mij als symbolische wetgeving over.
Erger nog; ik heb de pech dat die aanpassing net 2 maanden te laat komt :{ ;( :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131929961
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Erger nog; ik heb de pech dat die aanpassing net 2 maanden te laat komt :{ ;( :'(
Hij geldt toch ook voor aflossing? Of heb je je hypotheek recent afgelost?
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:47:59 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131929984
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:47 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Hij geldt toch ook voor aflossing? Of heb je je hypotheek recent afgelost?
Nee, net een bom duiten van ouders gehad die in het huis zitten.... mijn zusje ook, maar die moet ze nog gebruiken om af te lossen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131930096
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:15 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Onvoorspelbaar imho, ik had nou niet echt het idee dat in 2000/2001 de beurscrash een grote invloed had, integendeel, hooguit dat mensen denken investeren in een prettig dak boven mijn hoofd is handiger dan speculeren op de beurs.

Ofwel, dat hangt van de achterliggende oorzaken af, veel meer dan van de beurskoersen zelf.
Je moet je wel bedenken dat Ben Bernanke na de crash van 2001 begon met het printen van bankbiljetten. Geld lenen werd in die tijd praktisch gratis.

Andere vraag: wat gebeurt er met de huizenprijzen als centrale banken stoppen met het printen van geld en de rente omhoog gaat?
pi_131930097
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, net een bom duiten van ouders gehad die in het huis zitten.... mijn zusje ook, maar die moet ze nog gebruiken om af te lossen.
Notarieel vastgelegd zeker? Zeker weten dat het niet een lening was? ;)
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:54:19 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131930160
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:52 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Notarieel vastgelegd zeker? Zeker weten dat het niet een lening was? ;)
Yep.... hun huis gekocht, en daarbij (met gesloten beurs) de schenking ontvangen, dus pure pech.... nog even 8k naar de belastingdienst brengen volgend jaar :'(
Die had anders zo mooi voor een nieuwe dakkapel gebruikt kunnen worden :(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131930237
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Je moet je wel bedenken dat Ben Bernanke na de crash van 2001 begon met het printen van bankbiljetten. Geld lenen werd in die tijd praktisch gratis.

Andere vraag: wat gebeurt er met de huizenprijzen als centrale banken stoppen met het printen van geld en de rente omhoog gaat?
Niet echt

http://www.hypotheker.nl/(...)orische+rentestanden

Grappige is dat je ook ziet wat de centrale bank rente voor een correlatie met hypotheekrente heeft :) Nauwelijks of zeer beperkt dus.

Je lijkt wel een beetje op mijn neefje van vijf met al die als wat hoezo vragen.

[ Bericht 5% gewijzigd door crashbangboom op 07-10-2013 11:03:24 ]
pi_131930281
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Yep.... hun huis gekocht, en daarbij (met gesloten beurs) de schenking ontvangen, dus pure pech.... nog even 8k naar de belastingdienst brengen volgend jaar :'(
Die had anders zo mooi voor een nieuwe dakkapel gebruikt kunnen worden :(
Die had ik (voorzover boven de schenkingsvrijstelling) toch even geleend van de schenker, en dan in een volgend jaar evt. geschonken.... maar goed 8k is te overzien? Soms heb je geluk, soms niet.
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:00:37 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131930307
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:59 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Die had ik (voorzover boven de schenkingsvrijstelling) toch even geleend van de schenker, en dan in een volgend jaar evt. geschonken.... maar goed 8k is te overzien? Soms heb je geluk, soms niet.
Vrijwel het hele bedrag was boven de schenkingsvrijstelling (want boven de 40), dus dat had ook al geen bal meer uitgemaakt.

Het is prima te overzien, plus het was voorzien, maar achteraf wel zuur dat het 8 weken later niet betaald had hoeven worden...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131931365
Blok kan ook verstandige beslissingen nemen:

quote:
Blok: meer woningen in leegstaande gebouwen

Amsterdam - Minister Blok (wonen) ziet mogelijkheden op veel grotere schaal dan nu gebeurt woningen te realiseren in leegstaande gebouwen. "De overheid vereenvoudigt de regels", de markt moet de handschoen nu oppakken, stelt hij.
“Als er nog meer regels zijn die we kunnen afschaffen, dan hoor ik dat graag. Maar ik denk dat we nu vooral in de fase zitten van uitdragen hoeveel er al kan.” De voorspelde groei van de woningbehoefte tot 2025 met 500.000 woningen, zorgt volgens hem voor voldoende vraag, vooral in de Randstad. De groei zit vooral in de één- en tweepersoonshuishoudens. “Dan heb je het over een doelgroep die erg geïnteresseerd zal zijn in locaties in de stad, waar heel veel kantoorgebouwen beschikbaar zijn.”
http://www.cobouw.nl/nieu(...)leegstaande-gebouwen

Er staan heel wat kantoren leeg in de regio Amsterdam, dus ik ben benieuwd.
pi_131931399
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:42 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Blok kan ook verstandige beslissingen nemen:

[..]

http://www.cobouw.nl/nieu(...)leegstaande-gebouwen

Er staan heel wat kantoren leeg in de regio Amsterdam, dus ik ben benieuwd.
De regelgeving maakt het al lang mogelijk maar blijkbaar is het voor de markt niet zo heel interessant.
pi_131931432
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De regelgeving maakt het al lang mogelijk maar blijkbaar is het voor de markt niet zo heel interessant.
Nou er staan volgens mij zo'n 16.000 studenten te springen om woonruimte in Amsterdam en ze betalen nu volgens mij gemiddeld zo'n 400 euro per maand voor een kamer dus er is genoeg vraag.
pi_131931454
Zit je dan op je kamertje in een verlaten en nietszeggend kantoorpark in Diemen :')
pi_131931457
Vanochtend bij Radio 1 hetzelfde verhaal als in 1979:

Huren is duurder dan kopen, volgens de Woonbond:

http://www.radio1.nl/item(...)huurbeleid-aanpassen
pi_131931503
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:45 schreef tjoptjop het volgende:
Zit je dan op je kamertje in een verlaten en nietszeggend kantoorpark in Diemen :')
Er is net een groot kantoorgebouw in Diemen omgebouwd voor studenten:

http://campusdiemenzuid.nl/nl/

Er komen wat winkeltjes bij etcetera en volgens mij komt dat zo vol. Liever daar wonen dan bij pap en mam, lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaulieWalnuts op 07-10-2013 11:55:22 ]
pi_131931533
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:45 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Nou er staan volgens mij zo'n 16.000 studenten te springen om woonruimte in Amsterdam en ze betalen nu volgens mij gemiddeld zo'n 400 euro voor een kamer dus er is genoeg vraag.
Nou, dat is dan duidelijk dat de kostprijs van het ombouwen van een kantoor tot kamer >400 euro per kamer is
pi_131931563
quote:
Vanochtend bij Radio 1 hetzelfde verhaal als in 1979:

Huren is duurder dan kopen, volgens de Woonbond:

http://www.radio1.nl/item(...)huurbeleid-aanpassen
Sterker nog, dat is al enkele eeuwen zo. Want achter elke verhuur zit een eigenaar die zijn kosten eruit wil hebben plus een winstopslag. We leven toch niet in sprookjesland?
pi_131931628
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:48 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nou, dat is dan duidelijk dat de kostprijs van het ombouwen van een kantoor tot kamer >400 euro per kamer is
In Diemen-Zuid kan het blijkbaar uit:

pi_131931766
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

In Diemen-Zuid kan het blijkbaar uit:

Als het genoeg rendement oplevert voor de investeerder, kan alles. En dat wordt ook het (huur)woningverhaal van de toekomst. Wat kost een kamer daar?
pi_131931911
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:58 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Als het genoeg rendement oplevert voor de investeerder, kan alles. En dat wordt ook het (huur)woningverhaal van de toekomst. Wat kost een kamer daar?
Staat nergens op die site, maar ik denk om en nabij de 300/400 euro.
pi_131932110
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:03 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Staat nergens op die site, maar ik denk om en nabij de 300/400 euro.
Ik denk wel een slag meer

quote:
Benschop doelt op de vele luxe studentencampussen en -woningprojecten die de laatste maanden worden opgeleverd en aangekondigd in Diemen, Utrecht, Amsterdam en Den Haag. Studenten betalen inclusief voorzieningen bedragen van 500 tot bijna 700 euro per maand. Toch vinden de kamers gretig aftrek, de reden waarom een investeerder als City Living deze week de bouw van een tweede Student Hotel in Amsterdam aankondigde.
http://www.vastgoedmarkt.(...)enhuisvesting-dreigt

Kassa.
pi_131932170
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:09 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik denk wel een slag meer

[..]

http://www.vastgoedmarkt.(...)enhuisvesting-dreigt

Kassa.
Hmm, ja en dan pakt ie ook nog de volle mep van ondernemers:

- Supermarkt
- Wasserette en stomerij
- Coffee corner
- Fietsenmaker
- Vintage shop
- Kapsalon
- Selfservice restaurant
- Pizzeria
- Wijnbar
- Café
- Studentenuitzendbureau
- Huisartsen- en fysiotherapiepraktijk
- Basketbal/voetbalveld
- Tennisbaan
- Hardlooproute
- Fitness centre
- Klimmuur
pi_131933889
quote:

[..]

Nou er staan volgens mij zo'n 16.000 studenten te springen om woonruimte in Amsterdam en ze betalen nu volgens mij gemiddeld zo'n 400 euro per maand voor een kamer dus er is genoeg vraag.
Als het echt zo interessant was zou dit toch al lang moeten werken?
pi_131937041
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:57 schreef crashbangboom het volgende:

Grappige is dat je ook ziet wat de centrale bank rente voor een correlatie met hypotheekrente heeft :) Nauwelijks of zeer beperkt dus.
Euribor is interbancaire rente, heeft niets met hypotheken te maken (behalve voor h. met variabele rente).

Hypotheekrente loopt in de regel synchroon met de rente op 10-jaars staatsschuld. En bij gelddrukkerij door de centrale bank daalt die rente doorgaans, omdat dat gepaard gaat met toenemende vraag naar o.a. die 10-jaars obligaties. Momenteel staat hij door alle geldpolitieke ingrepen van de laatste jaren kunstmatig laag. Veel lager kan hij niet (maar veel hoger ook niet want dan komen zowel de staatsfinanciën als de economische groei -ha!- in de knel).
pi_131937621
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:07 schreef dvr het volgende:

[..]

Euribor is interbancaire rente, heeft niets met hypotheken te maken (behalve voor h. met variabele rente).

Hypotheekrente loopt in de regel synchroon met de rente op 10-jaars staatsschuld. En bij gelddrukkerij door de centrale bank daalt die rente doorgaans, omdat dat gepaard gaat met toenemende vraag naar o.a. die 10-jaars obligaties. Momenteel staat hij door alle geldpolitieke ingrepen van de laatste jaren kunstmatig laag. Veel lager kan hij niet (maar veel hoger ook niet want dan komen zowel de staatsfinanciën als de economische groei -ha!- in de knel).
Klopt en veel landen en mensen met een hypotheek komen dan zwaar in de problemen. Mijn inschatting is dat ze niet kunnen stoppen met geld printen, iedereen is verslaafd aan het goedkope geld.
pi_131939067
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:27 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Klopt en veel landen en mensen met een hypotheek komen dan zwaar in de problemen. Mijn inschatting is dat ze niet kunnen stoppen met geld printen, iedereen is verslaafd aan het goedkope geld.
Veel mensen met een hypotheek komen dan niet meer bij van het lachen.
De rentelasten voor 30 jaar vastgezet, en sparen tegen een veel hoger tarief.

De huren daarentegen zullen explosief stijgen, immers wordt het vereiste rendement dan steeds hoger.

Als het waar zou zijn he, want hypotheek loopt anders dan de bewering ook niet synchroon met 10 jarig staats, en bovendien heeft de ECB juist bijzonder weinig invloed op langere staatsrentes.

Blijkt ook uit de grafiek, want de rente is over langere periode al aardig stabiel. Niet vreemd, want die hangt vooral samen met de economische vooruitzichten. Koopkracht en rente zijn wat dat betreft communicerende vaten.
pi_131939193
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:14 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Veel mensen met een hypotheek komen dan niet meer bij van het lachen.
De rentelasten voor 30 jaar vastgezet, en sparen tegen een veel hoger tarief.

De huren daarentegen zullen explosief stijgen, immers wordt het vereiste rendement dan steeds hoger.

Als het waar zou zijn he, want hypotheek loopt anders dan de bewering ook niet synchroon met 10 jarig staats, en bovendien heeft de ECB juist bijzonder weinig invloed op langere staatsrentes.

Blijkt ook uit de grafiek, want de rente is over langere periode al aardig stabiel. Niet vreemd, want die hangt vooral samen met de economische vooruitzichten. Koopkracht en rente zijn wat dat betreft communicerende vaten.
Nieuwe kopers zullen niet meer de huizen kunnen kopen die ze nu kunnen kopen als de rente op 6% of hoger komt. Dat zal de huizenprijzen niet ten goede komen.
pi_131939745
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Nieuwe kopers zullen niet meer de huizen kunnen kopen die ze nu kunnen kopen als de rente op 6% of hoger komt. Dat zal de huizenprijzen niet ten goede komen.
Ah, weer een 'als'. Nou, die als komt alleen aan bod als de economie stevig aantrekt. Communicerende vaten.

Maar ze kunnen wel 8% aan huur betalen?
pi_131941186
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:57 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Niet echt

http://www.hypotheker.nl/(...)orische+rentestanden

Je lijkt wel een beetje op mijn neefje van vijf met al die als wat hoezo vragen.
ik vind juist van wel

pi_131941263
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:17 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

ik vind juist van wel

[ afbeelding ]
http://www.hansanders.nl/
pi_131941340
Nah je ziet toch duidelijk de hypotheek rente omhoog gaan van 88-90 99-00 en 05-07 alleen de laatste daling gaan ze niet mee
pi_131941681
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:21 schreef arjan1112 het volgende:
Nah je ziet toch duidelijk de hypotheek rente omhoog gaan van 88-90 99-00 en 05-07 alleen de laatste daling gaan ze niet mee
Dat is dan ook exact het punt _O- Godsamme, zeg :)
pi_131941950
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:14 schreef crashbangboom het volgende:

Als het waar zou zijn he, want hypotheek loopt anders dan de bewering ook niet synchroon met 10 jarig staats, [..]
Zucht..

(de discrepantie in de laatste paar jaren komt overigens door gebrek aan concurrentie ivm de bankreddingsoperaties -- gesteunde banken mogen geen scherpste prijzen neerzetten, dus Rabo bepaalt in de praktijk de tarieven, en die pakt deze kans om zijn kapitaalspositie dmv dure hypotheken te versterken met beide handen aan, ook al is dat slecht voor de huizenprijzen).
pi_131942070
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:41 schreef dvr het volgende:

[..]

Zucht..

[ afbeelding ]

(de discrepantie in de laatste paar jaren komt overigens door gebrek aan concurrentie ivm de bankreddingsoperaties -- gesteunde banken mogen geen scherpste prijzen neerzetten, dus Rabo bepaalt in de praktijk de tarieven, en die pakt deze kans om zijn kapitaalspositie dmv dure hypotheken te versterken met beide handen aan, ook al is dat slecht voor de huizenprijzen).
Inderdaad zucht. Ook u bedankt voor het bewijzen dat als de kapitaalmarktrente omhoog gaat, de hypotheekmarktrente niet automatisch volgt. Of geldt dat alleen met uitzonderingen naar beneden toe?
pi_131942075
Nog 2 jaar dan heeft ING de staatsteun terugbetaald en is ABN-AMRO verkocht

Dan begint de prijzenoorlog.
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:41:05 #80
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_131951423
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:44 schreef arjan1112 het volgende:
Nog 2 jaar dan heeft ING de staatsteun terugbetaald en is ABN-AMRO verkocht

Dan begint de prijzenoorlog.
zolang Europese banken in elkaars regio geen zaken doen geloof ik daar niet in
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_131951487
Hoezo niet? Nu mogen abn en ing niet concurreren.. dus als rabo de tarieven omhoog gooit moeten hun daar 0,1% boven gaan zitten

dat heb je straks niet meer.
pi_131960788
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:33 schreef crashbangboom het volgende:

Maar ze kunnen wel 8% aan huur betalen?
Nee, het wordt nog druk onder de brug.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2013 05:03:21 ]
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 08:32:59 #83
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131961566
http://www.telegraaf.nl/o(...)ulp_van_bank___.html
veel te veel geleend dus

quote:
di 08 okt 2013, 07:40 | 0 reacties

'Huisbezitter ervaart weinig hulp van bank'

AMSTELVEEN (AFN) - Twee op de drie woningbezitters voelen zich door de hypotheekverstrekkers niet of te laat geadviseerd over de gevolgen van de crisis en tasten daarmee in het duister over de gevolgen daarvan op hun financiële situatie.

Dat concludeert onderzoeksbureau Deloitte in een dinsdag verschenen rapport.

,,Toenemende werkeloosheid en langdurig aanhouden van de crisis leiden er toe dat meer en meer woningbezitters niet meer aan hun betalingsverplichtingen voor de hypotheek kunnen voldoen. Daarnaast bouwt een steeds groter deel van met name de jongere generaties een restschuld op, mocht de woning verkocht (moeten) worden'', zegt Peter van Loon van Deloitte.

Volgens de onderzoekers hebben inmiddels zo'n 82.000 huishoudens in Nederland een betalingsachterstand van meer dan 4 maanden.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_131961683
Of hun baan kwijt bijvoorbeeld.
pi_131966121
Nederlandse huizenmarkt weer onderwerp van WSJ artikel:

"De Nederlandse overheid heeft onlangs aangekondigd bezig te zijn met de ontwikkeling van haar eigen Fannie Mae en Freddie Mac."

http://online.wsj.com/art(...)_hpp_LEFTTopWhatNews

Kan niks mis gaan mensen.
pi_131966419
En dan ook even de relevante zin uit het artikel quoten

quote:
Banks can only transfer low-risk loans that are covered by the government's existing mortgage-guarantee plan. Lenders will remain liable for any default risk and will have to pay the Dutch state a fee if they want to use the facility.

pi_131966627
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:32 schreef 99.999 het volgende:
En dan ook even de relevante zin uit het artikel quoten

[..]

En ons NHI wordt "deeply irresponsibly" genoemd in het stuk.

"It reduces incentives for banks to monitor loans [and] it distorts the credit market by ensuring they don't take on the full risk of the loans they make."
pi_131967544
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:42 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

"It reduces incentives for banks to monitor loans [and] it distorts the credit market by ensuring they don't take on the full risk of the loans they make."
Maar uitleggen waarom doen ze niet. Ze geven vooral argumenten waaruit blijkt dat de vergelijking wellicht minder nuttig is dan jij voor doet komen.
pi_131967564
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:18 schreef 99.999 het volgende:
Jawel dat quote je net:

pi_131967705
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:19 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Jawel dat quote je net:

Maar elders staat het belangrijkere deel (wat ik net voor je gequote had). Immers wat jij aangeeft wijkt niet werkelijk af van de huidige situatie en blijkt in de praktijk sinds 1995 niet of nauwelijks een probleem te vormen.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:28:56 #91
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131967844
http://www.bekendeburen.n(...)-paay-niet-tot-zaken

klopt, ouderen krijgen geen hypotheek meer, al heb je nog zoveel pensioen, gewoon te groot risico op overlijden of pensioenkortingen

Oudere of oudere gescheiden huurders worden het land uit gepest

[ Bericht 17% gewijzigd door HD9 op 09-10-2013 08:58:40 ]
pi_131994688
Ben in het proces om een hypotheek te regelen voor een nieuwe aanwinst. De banken zijn enorm bang om risico's te nemen en hameren sterk op het inleggen van zoveel mogelijk eigen vermogen. Ze willen zich duidelijk indekken tegen nog verdere prijsdalingen. De hypotheekadviseur vertelde me dat volgens de laatste cijfers die zij te zien kregen ongeveer 30% van de huidige hypotheken in Nederland hoger zijn dan de waarde van het pand. Op zich is dat een papieren probleem zolang je blijft zitten waar je zit, maar niemand gaat natuurlijk uit vrije wil dit papieren verlies in echte restschuld omzetten.

Hoe dan ook, deze crisis komen we wel weer te boven. De natuurlijke reactie van mensen in crisistijd is minder uitgeven en sparen waar mogelijk. En als de overheid probeert daar wat aan te doen is de reactie NOG harder sparen. Uiteindelijk zal er zoveel geld opgepot zijn dat op een bepaald moment mensen de geldkraan van hun spaarrekening vanzelf weer openzetten. Enige probleem is dat dit vanuit de middenklasse moet komen, en de middenklasse is nu net de groep die het hardst wordt aangevallen. Voor starters die meestal niet kunnen sparen is het sowieso bijna onmogelijk, en de top 2% leven in een compleet andere wereld waar geen crisis heerst en die dus ook weinig van invloed zijn op de 'normale' huizenmarkt.
pi_132015941
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:28 schreef HD9 het volgende:
http://www.bekendeburen.n(...)-paay-niet-tot-zaken

klopt, ouderen krijgen geen hypotheek meer, al heb je nog zoveel pensioen, gewoon te groot risico op overlijden of pensioenkortingen

Oudere of oudere gescheiden huurders worden het land uit gepest
Hoezo weet jij weer alles af van de financien van la Paay? ;) :O
pi_132016169
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:42 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Dat is nieuws! Kennelijk weet al iemand exact onder welke voorwaarden het NHI gaat opereren. Dat is knap!
pi_132018120
Morgen komt de NVM met een bericht over het derde kwartaal.

Wat zei de NVM in 2009? "Woningmarkt lijkt te stabiliseren."

http://www.volkskrant.nl/(...)e-stabiliseren.dhtml

Wat zei de NVM in 2010? "Woningmarkt krabbelt op."

http://www.nvm.nl/wonen/nieuws/2011/20110113woningmarktq4.aspx

Wat zei de NVM in 2011? "Wij zijn optimistisch over 2011."

http://www.nvm.nl/wonen/nieuws/2011/20110707marktcijfersq2.aspx
pi_132018271
maar in 2013 zei j.p morgan dat de huizenprijzen nog 2% dalen en in 2014 stabiliseren

dat deden ze niet in 2012, 2011 , enz
  woensdag 9 oktober 2013 @ 22:09:55 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_132022035
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:45 schreef PaulieWalnuts het volgende:

De NVM is ook nauwelijks objectief te noemen, heb je geen zak aan
  woensdag 9 oktober 2013 @ 22:27:09 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_132023066
quote:
Juist een ontzettend slecht stuk, geen één bullet point kan me overtuigen waarom Knot geen gelijk zou kunnen hebben. 50% van zijn argumentatie bestaat uit dat er op bepaald gebied een dalende trend te zien is over de periode 2008-2014. Dat heeft echter 0,0 verband met of we wel of niet in recessie zitten, of hebben we de afgelopen 5 jaar aan één stuk in een recessie gezeten?
pi_132026726
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:45 schreef PaulieWalnuts het volgende:

Ja wat verwacht je dan?
Als zelfs de NVM pessimistisch begint te kankeren... Zet je dan maar schrap.
Ik snap lui zoals jou niet die dit soort dingen blijven aanhalen, wat wil je nu? Een minister president die met zijn ministers aan zijn zij het volk gaat vertellen. "Snik lieve mensen, weer een recessie. Het gaat allemaal kut, minder banen, meer zieken, de toekomst zou zo maar erger kunnen zijn, fuck het vertrouwen. Het is dat we niet dood gaan maar het is allemaal kut... Nou, succes en tot ziens, laten we maar hopen dat volgend jaar niet heel veel meer slechter als dit jaar gaat"
Beter?
Hoeveel procent van de huizenmarkt is vertrouwen (de afgelopen vijf jaar)?
pi_132026922
Edit
pi_132026973
quote:
Snik lieve mensen, weer een recessie. Het gaat allemaal kut, minder banen, meer zieken, de toekomst zou zo maar erger kunnen zijn, fuck het vertrouwen. Het is dat we niet dood gaan maar het is allemaal kut... Nou, succes en tot ziens, laten we maar hopen dat volgend jaar niet heel veel meer slechter als dit jaar gaat"
dat noemen ze 'het eerlijke verhaal'
  donderdag 10 oktober 2013 @ 00:05:19 #103
323876 michaelmoore
pi_132027019
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja wat verwacht je dan?
Ik snap lui zoals jou niet die dit soort dingen blijven aanhalen, wat wil je nu? Een minister president die met zijn ministers aan zijn zij het volk gaat vertellen. "Snik lieve mensen, weer een recessie. Het gaat allemaal kut, minder banen, meer zieken, de toekomst zou zo maar erger kunnen zijn, fuck het vertrouwen. Het is dat we niet dood gaan maar het is allemaal kut... Nou, succes en tot ziens, laten we maar hopen dat volgend jaar niet heel veel meer slechter als dit jaar gaat"
Beter?
nee hoor met mij gaat prima

nog 3 jaar en dan ben ik weg uit ned, naar de zonnige oorden
https://www.google.nl/sea(...)3hUb2NCcqItAap0ICADg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_132028522
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 22:27 schreef Blik het volgende:

of hebben we de afgelopen 5 jaar aan één stuk in een recessie gezeten?
Sinds 2008 was het kwakkelen, export doet het nog redelijk, de binnenlandse economie niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2013 01:45:29 ]
  donderdag 10 oktober 2013 @ 08:42:38 #105
62913 Blik
The one and Only!
pi_132029964
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 01:45 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Sinds 2008 was het kwakkelen, export doet het nog redelijk, de binnenlandse economie niet.
Kwakkelen is iets compleet anders dan een recessie, en werkelijk waar geen enkel punt wat hij noemt in dat artikel is een argument waardoor er de recessie niet afgelopen zou kunnen zijn
  donderdag 10 oktober 2013 @ 09:44:23 #106
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132030943
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:55 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Hoezo weet jij weer alles af van de financien van la Paay? ;) ouderen :O
http://www.telegraaf.nl/o(...)heek_krijgen___.html
pi_132031478
Hmmm interessant topic dit, ik kwam er na het zoeken op conceptwoningen. Doorklikkend kwam ik op www.bouwalmanak.nl waar ik onderstaande oplossing vond van de provincie Noord-Brabant waarbij jongeren zelf worden gestimuleerd om starterswoningen te bouwen. Ik vermoed dat het hier ook gaat om seriematige woningen in de stijl van conceptwoningen. Weet iemand of dat zo is? Iemand er ervaring mee?

http://www.bouwalmanak.nl/brabant-geeft-subsidie-starterswoningen
pi_132031703
quote:
Paay is dus niet solvabel, dat is het probleem.
pi_132031814
En terwijl jullie doorbaggeren over ouderen en zogenaamde huizen in het buitenland

quote:
Sterke stijging woningverkoop derde kwartaal
In het derde kwartaal van 2013 zijn 19,7 procent meer woningen verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar.

Ook ten opzichte van het tweede kwartaal dit jaar is er sprake van een stijging, namelijk 10 procent.
Dat blijkt donderdag uit cijfers van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM), de grootste makelaarsorganisatie van Nederland.

"Het is voor het eerst sinds 2005 dat in twee opeenvolgende kwartalen het aantal transacties is toegenomen", zegt voorzitter Ger Hukker. De NVM denkt dat voorzichtig herstel in gang is gezet.

De woningprijzen blijven echter dalen; de prijzen liggen 3,6 procent lager dan een jaar geleden. De prijs van de verkochte woning ligt op gemiddeld 205.000 euro.

Volgens de makelaarsorganisatie is de "snelle daling eruit". In het derde kwartaal is 0,6 procent van de prijs gezakt ten opzichte van het tweede kwartaal.

De NVM verwacht dat de daling van de huizenprijzen over heel 2013 zal uitkomen op minder dan 4 procent.
http://www.nu.nl/economie(...)-derde-kwartaal.html
pi_132031880
Maar ik neem aan dat michaelmoore (buiten kantoortijden) danwel HD9 (onder debiteuren - crediteuren tijden) zo wel ff het soortgelijke artikel van DFT quoten.
pi_132035763
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja wat verwacht je dan?
Beter?
Ik snap dat de NVM het zegt, alleen ik snap niet dat alle media het zoveel aandacht geven omdat de NVM er vaak naast zit.

Net ook op het NOS journaal: "Goed nieuws, de bodem op de woningmarkt is bereikt, volgens de NVM."
pi_132035800
De kop op de website van de Telegraaf is ronduit lachwekkend. 'Huizenverkoop explodeert'.

Jaja... We zitten nog niet op de helft van het niveau van 2006-2007 en de stijging is ook 'maar' een 20 procent.

Natuurlijk is dat op zich goed nieuws, er lijkt langzaamaan wat beweging in de markt te komen. Beweging in de woningmarkt is immers ook goed voor keuken- en badkamerboeren, de kleine aannemers die verbouwingen bij particulieren uitvoeren, schilders, meubelzaken, verhuisbedrijven etc.

Alleen om dat dan te propageren met een kop die suggereert dat alle historische records plots worden gebroken is mijns inziens ietwat overdreven.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:22:19 #113
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132036596
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 12:56 schreef Ivo1985 het volgende:
De kop op de website van de Telegraaf is ronduit lachwekkend. 'Huizenverkoop explodeert'.

Jaja... We zitten nog niet op de helft van het niveau van 2006-2007 en de stijging is ook 'maar' een 20 procent.

Natuurlijk is dat op zich goed nieuws, er lijkt langzaamaan wat beweging in de markt te komen. Beweging in de woningmarkt is immers ook goed voor keuken- en badkamerboeren, de kleine aannemers die verbouwingen bij particulieren uitvoeren, schilders, meubelzaken, verhuisbedrijven etc.

Alleen om dat dan te propageren met een kop die suggereert dat alle historische records plots worden gebroken is mijns inziens ietwat overdreven.
mooi voor de woningcorporaties en ouderen om nu in versneld tempo te gaan cashen , nog 2.000.000 hutten te gaan
pi_132036629
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:22 schreef HD9 het volgende:

[..]

mooi voor de woningcorporaties en ouderen om nu in versneld tempo te gaan cashen , nog 2.000.000 hutten te gaan
Gaan ze 2 miljoen huizen verkopen?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:24:31 #115
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132036670
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:23 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Gaan ze 2 miljoen huizen verkopen?
ja voor de staat je een hypotheek gaat geven om je thuis - en hulpzorg te betalen
pi_132036772
Is dat nou leuk, telkens dezelfde onzin (welke al ontelbare malen weerlegd is) te posten?

Als daar medische oorzaken aan ten gronde liggen, heb ik niks gezegd.
pi_132036887
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:22 schreef HD9 het volgende:

[..]

Als je mijn post leest, begrijp je dat ik het vooral mooi vind voor de jongere werkende generatie. En dan specifiek voor iedereen die werk doet wat in meer of mindere mate is gerelateerd aan woninginrichting.

En mooi voor de huizenkopers die blijkbaar toch weer steeds vaker een woning weten te vinden die past bij de wensen en het budget. Ondanks een gestegen aantal verkopen lag de prijs wel weer lager. Dus dat cashen wordt steeds minder. Daarnaast komt het geld van de ouderen die nu 'cashen' vroeg of laat, linksom of rechtsom, ook weer ten gunste van jongere generaties.

Door schenking aan de (klein)kinderen
Door lagere zorgkosten omdat de ouderen zelf meer bijdragen een hun eigen zorgkosten
Door vermogensbelasting
Door nalatenschap bij overlijden.

Of doordat de oudere het geld lekker zelf gaat consumeren waardoor talloze bedrijven er een graantje van meepikken, wat dus voor veel werkgelegenheid zorgt als die 2 miljoen ouderen uit jouw voorbeeld dat doen.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:33:48 #118
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132036962
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:31 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Daarnaast komt het geld van de ouderen die nu 'cashen' vroeg of laat, linksom of rechtsom, ook weer ten gunste van jongere generaties.

Door schenking aan de (klein)kinderen
Als ze bij de oudjes gaan schoonmaken
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:34:35 #119
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132036991
quote:
Deel op LinkedIn Deel op Twitter Deel op FacebookH

Hoe het zit met de exploderende woningmarkt
Tijd voor de cheerleaders van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM).
Want de huizenverkoop EXPLODEERT!1!!!!
Vanochtend werd de bodembel voor de zoveelste keer geluid door de ‘positief-realistische’ makelaarsvereniging zoals ze zichzelf noemt.
Het persbericht gaat in ieder geval uit van een realistische positieve benadering.

Telt u mee: 11x het woord ‘herstel’, 6x ‘positief’ en 5x ‘stijging’. Begrijpelijk met 22.700 woningtransacties in het derde kwartaal (+10% kwartaal-op-kwartaal en +20% jaar-op-jaar). De lobbymachine onder leiding van NVM-lobbyist Daan Keij werd dan ook meteen opgestart.

Erg sympathiek van de makelaars dat ze geheel belangeloos het einde van de tunnel zien. Al moeten we oppassen voor te veel optimisme, waarschuwt NVM-voorzitter Ger Hukker.
pi_132037027
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:33 schreef HD9 het volgende:

[..]

Als ze bij de oudjes gaan schoonmaken
Werkgelegenheid, wat is daar het probleem van?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:36:40 #121
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132037039
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:36 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Werkgelegenheid, wat is daar het probleem van?
ja biillen wassen, en stofzuigenen niks mis mee hoor,

daar zijn wel wat bulgaarse dames voor te vinden die gelijk de juwelen en de pinpas meenemen dan
pi_132037227
Je hebt een vervelend leven HD9?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:45:53 #123
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132037350
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:42 schreef opgebaarde het volgende:
Je hebt een vervelend leven HD9?
nou ik mag echt niet klagen moet ik zeggen, alleen die jetlags steeds he, met gemiddeld vier vakanties per jaar
pi_132037382
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:45 schreef HD9 het volgende:

[..]

nou ik mag echt niet klagen moet ik zeggen, alleen die jetlags steeds he, met gemiddeld vier vakanties per jaar
Ga dan voortaan gewoon naar Afrika, dan heb je weinig tijdverschil en dus ook geen last van jetlags.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:52:00 #125
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132037563
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:46 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ga dan voortaan gewoon naar Afrika, dan heb je weinig tijdverschil en dus ook geen last van jetlags.
toevallig zit ik daar met de kerst en oud en nieuw ja en april naar Tanzania en Zanzibar
pi_132037614
Helaas lijkt het erop dat je 4x per jaar een dagje weg bent i.p.v. 4x per jaar een flinke vakantie. Of jij en je klonen posten flink door in de tropische oorden die je claimt te bezoeken.
pi_132037615
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:52 schreef HD9 het volgende:

[..]

toevallig zit ik daar met de kerst en oud en nieuw ja en april naar Tanzania en Zanzibar
Pas op voor negers en olifanten :Y
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:58:03 #128
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132037710
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:54 schreef krapula het volgende:
Helaas lijkt het erop dat je 4x per jaar een dagje weg bent i.p.v. 4x per jaar een flinke vakantie. Of jij en je klonen posten flink door in de tropische oorden die je claimt te bezoeken.
dat gaat prima met draadloze WIFI met een koude bier erbij

Overigen s ben ik alleen mezelf hoor, op wie je doelt weet ik niet
pi_132037769
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:58 schreef HD9 het volgende:

[..]

klopt, dat gaat prima met WIFI, zelfs in Hyderabad en Moscou heeft men WIFI , in juiste hotels
Lijkt me nogal vreemd, doorlopend ergens naartoe reizen en dan de hele dag het evangelie op FOK! verkondigen. Nou is het wel telkens copy paist van dezelfde meuk, dus dat is nogal snel neergekliederd, en lezen doe je toch nooit, maar toch... alles wel goed daarboven?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:00:40 #130
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132037783
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:00 schreef crashbangboom het volgende:

alles wel goed daarboven?
Ik ga nog lang niet naar de Here
pi_132037799
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:00 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ik ga nog lang niet naar de Here
Is de goeiekoopste huisvesting die er is, hoor :)

En ze hebben er vast ook wifi, zodat jullie gewoon door kunnen baggeren.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:11:07 #132
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132038066
ja en geen last van tijdverschil met posten, het is daar altijd overdag
pi_132038609
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:11 schreef HD9 het volgende:
ja en geen last van tijdverschil met posten, het is daar altijd overdag
Ik ben bang dat jullie je wel een beetje beter moeten gedragen, anders komen jullie in het deel terecht waar alleen rooksignalen beschikbaar zijn.
pi_132123244
Hoe is het met de verwachtingen voor de werkloosheid in 2014 , 2015 ?

Zolang dat niet omlaag gaat en de rente ook niet omlaag gaat worden huizen niet duurder

Pas als de Fed de rente weer op 5,25% heeft staan, kan je een einde aan de daling verwachten denk ik.

Nou ben ik natuurlijk totaal gestoord idioot en een onderbuik populist hé
pi_132124794
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 14:26 schreef arjan1112 het volgende:

Zolang dat niet omlaag gaat en de rente ook niet omlaag gaat worden huizen niet duurder

Pas als de Fed de rente weer op 5,25% heeft staan, kan je een einde aan de daling verwachten denk ik.

Dat de werkloosheid oploopt maakt niks uit, als de NVM zegt dat de bodem is bereikt dan is dat zo.
pi_132125007
quote:

Als de rente zo stijgt zal ook de hypotheekrente flink gaan stijgen. Dat drukt juist de prijzen. Maar onze huizenprijzen worden niet heel direct door omstandigheden buiten Nederland beïnvloed.
pi_132125176
quote:

Koopkracht daalt, begrotingstekort loopt op in 2015 en verder, werkloosheid gaat verder omhoog. Ik zou idd niet te hard hopen op stijgende huizenprijzen nee :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_132125447
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 15:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Koopkracht daalt, begrotingstekort loopt op in 2015 en verder, werkloosheid gaat verder omhoog. Ik zou idd niet te hard hopen op stijgende huizenprijzen nee :D
Ja, met die huurverhogingen van 6% gaat het rap achteruit met die koopkracht. Behalve die van de huurbaas dan.....
pi_132125517
En geachte aanwezigen, wie van u verwacht onzeker van zijn baan te zijn, en wie verwacht minder te gaan verdienen in de komende jaren?

Oh nee, dat zijn natuurlijk altijd 'de anderen' ;)
pi_132125807
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 15:33 schreef 99.999 het volgende:
Maar onze huizenprijzen worden niet heel direct door omstandigheden buiten Nederland beïnvloed.
Waardoor dan wel?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_132125880
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 15:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ah, de kloon van Dino is er weer.
Vond ik wel een aardige vraag van ene user, bleek dat die kommer en kwel altijd op anderen van toepassing was. Geef toe, dat is toch heel bijzonder, dat het altijd enkel met de buurman slecht gaat.

Wie ben jij trouwens? :D
pi_132126795
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 15:57 schreef blomke het volgende:

[..]

Waardoor dan wel?
Het lijkt me vooral een binnenlandse aangelegenheid.
pi_132126899
Kunnen jullie kappen met gehuil over gekloon over en weer?
pi_132127009
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 16:21 schreef 99.999 het volgende:

Het lijkt me vooral een binnenlandse aangelegenheid.
Wàt een scherpzinnigheid zeg!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_132127180
quote:
11s.gif Op zondag 13 oktober 2013 16:26 schreef blomke het volgende:

[..]

Wàt een scherpzinnigheid zeg!
Tja, je vraagt naar de bekende weg.
pi_132130790
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2013 16:31 schreef 99.999 het volgende:
Tja, je vraagt naar de bekende weg.
Ik vraag waardoor huizenprijzen in Nl. worden beïnvloed. Da's toch niet zo "de bekende weg"?
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:54:41 #147
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132184496
Zomaar een n=1 anecdote: huur van 1250 per maand incl. meubilering, GWL en gemeentebelastingen verlaagd naar 885. Huisbaas wil niet dat de bewoonster vertrekt...
1250 was dan ook erg veel, 885 is erg netjes.
censuur :O
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:36:18 #148
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_132189451
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Zomaar een n=1 anecdote: huur van 1250 per maand incl. meubilering, GWL en gemeentebelastingen verlaagd naar 885. Huisbaas wil niet dat de bewoonster vertrekt...
bij an staan er ook veel woningen leeg die ksoten nu 850 euro, kennelijk heeft men er dat niet voor over, en blijft nog wat thuis wonen en sparen of naar t buitenlad
pi_132191807
Wat voor een vage buurten wonen jullie wel niet? :D
pi_132192819
quote:
885 incl. alles is best goedkoop... hoeveel kost het dan zonder dat alles 500 ?
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:23:44 #151
323876 michaelmoore
pi_132194533
Dus als ik het goed begrijp gaat de huur omhoog als je meer dan 44.000 euro verdient met 4,75% en als je geldproblemen hebt, (dan krijg je toch geen hypotheek), dan gaat je huur weer omlaag

Typisch

quote:
di 15 okt 2013, 16:47
|
http://www.telegraaf.nl/b(...)_schuldenaren__.html

PvdA: tijdelijk lagere huur voor schuldenaren
DEN HAAG - Soms moeten mensen met schulden een tijdelijke verlaging van de huur kunnen krijgen, vindt PvdA-Kamerlid Jacques Monasch. De PvdA vindt de berichten over de toename van huurders die hun woonlasten niet meer kunnen dragen, zorgwekkend.

Jacques Monasch Foto: Dijkstra bv

De PvdA wil armoede en huisuitzettingen voorkomen. Het verschil in de huurprijs moet in de gedachte van de PvdA worden bijgepast door gemeenten. Monasch reageert op voorstellen van de gemeente Den Bosch, die de woonlasten in de eigen gemeente onderzocht.

[ Bericht 68% gewijzigd door michaelmoore op 15-10-2013 17:51:22 ]
pi_132194579
een stukje naar het vragenuurtje gekeken.. en volgens stef blok wonen er teveel scheefwoners in huizen met een huur van 400 euro, en wonen er daarom mensen met een laag inkomen in een huis dat duurder is
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:30:27 #153
323876 michaelmoore
pi_132194728
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 17:25 schreef arjan1112 het volgende:
inkomen in een huis da
maar huurhuizen bouwen dat is niet mogelijk, heel slecht voor de virtuele woningwaarde
pi_132194926
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:39:16 #155
323876 michaelmoore
pi_132195011
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 17:25 schreef arjan1112 het volgende:
een stukje naar het vragenuurtje gekeken.. en volgens stef blok wonen er teveel scheefwoners in huizen met een huur van 400 euro, en wonen er daarom mensen met een laag inkomen in een huis dat duurder is
een oplossing is dan voor Blok acceptabel om alle mensen die minder dan 30.000 euro verdienen te deporteren naar het Noorden

Dat is verder ook niet schadelijk voor de virtuele waarden

[ Bericht 3% gewijzigd door sitting_elfling op 15-10-2013 18:23:00 (Kappen met dit gelul) ]
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:45:02 #156
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132195183
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:22 schreef arjan1112 het volgende:
885 incl. alles is best goedkoop... hoeveel kost het dan zonder dat alles 500 ?
Meubels/vloeren zijn vrijwel niets waard, weghalen kost meer dan laten staan. Energie/belasting zal max. 200 per maand zijn voor 1 persoon. Maar inderdaad, geen slechte prijs. Daarom blijft ze ook.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:52:49 #157
323876 michaelmoore
pi_132195390
quote:
Als ze in natura betaalt dan is er wat voor te zeggen

[ Bericht 1% gewijzigd door sitting_elfling op 15-10-2013 18:20:58 (Dit heeft niks met het topic te maken!) ]
pi_132196204
Ik zie ook al voorm. vrije sector huizen die nu onder de sociale huurgrens worden aangeboden; < Eu 680 of zo.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
pi_132197806
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:21 schreef blomke het volgende:
Ik zie ook al voorm. vrije sector huizen die nu onder de sociale huurgrens worden aangeboden; < Eu 680 of zo.
waar dan? ik zie juist dat er alleen maar huizen met een huur boven de 680 bijkomen

en nieuwbouwhuizen kosten hier ook nog steeds 230.000 euro
pi_132197940
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:21 schreef blomke het volgende:
Waar, wat voor type en hoe vaak zie je dit gebeuren?
pi_132199751
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:13 schreef 99.999 het volgende:

Van ¤802 voor ¤669,-

http://rebogroep.nl/tm/Rebo-vastgoed/Huurhuis/ede/liebeek-73-/
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
pi_132199996
quote:
Nog één: http://rebogroep.nl/tm/Re(...)hallsteinstraat-57-/
pi_132200054
"Vraag naar de voorwaarden" _O- "Huurkorting eerste jaar" _O- Van..... voor _O-

Ik dacht dat we dat nu onderhand wel doorhadden.

En en passsant, nu nog iets op een courante locatie, blomke, niet halverwege Hamburg.

[ Bericht 12% gewijzigd door crashbangboom op 15-10-2013 20:09:29 ]
pi_132200890
één jaar korting.. waar zagen we dat eerder.. ? was dat niet bij het huren van een kantoor ?
pi_132200961
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:17 schreef arjan1112 het volgende:
één jaar korting.. waar zagen we dat eerder.. ? was dat niet bij het huren van een kantoor ?
Seats 'n Sofas, of een willekeurige keukenboer. Koopje hoor ;) Die korting kunt u toch niet laten lopen, wel vandaag tekenen graaf.
pi_132201051
ede ligt niet halverwege hamburg

whaha
pi_132201081
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:20 schreef arjan1112 het volgende:
ede ligt niet halverwege hamburg

whaha
hangt er vanaf waar je gepositioneerd bent, whahahahaha :?

kom maar met een courant pand wat in de ramsj is, niet in een gemiddeld refo dorp.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:23:39 #168
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_132201286
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:17 schreef arjan1112 het volgende:
Dat is tegenwoordig gewoon 24 maanden huurvrij :+.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_132201647
quote:
Toe-of afname van wat? Te koop staande woningen? Verkochte woningen? Woningwaarde? Executieverkopen? Bron?
pi_132201674
de prijs, z24 facebook is de bron
pi_132201723
Prijs van verkochte woningen?
pi_132201983
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:03 schreef crashbangboom het volgende:
En en passsant, nu nog iets op een courante locatie, blomke, niet halverwege Hamburg.
Ik jaren in die omgeving gewoond, dus ken ik het als "courant"(whatever that may mean).
pi_132202062
wacht even.. crashbangboom denkt dat 680 de normale prijs is... verkoop trucje ofzo
pi_132212088
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:38 schreef arjan1112 het volgende:
wacht even.. crashbangboom denkt dat 680 de normale prijs is... verkoop trucje ofzo
Wellicht ben ik nog niet helemaal wakker, maar waar lees je dat :?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_132216842
quote:

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:03 schreef crashbangboom het volgende:
"Vraag naar de voorwaarden" _O- "Huurkorting eerste jaar" _O- Van..... voor _O-

Ik dacht dat we dat nu onderhand wel doorhadden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:20 schreef crashbangboom het volgende:
hangt er vanaf waar je gepositioneerd bent, whahahahaha :?

kom maar met een courant pand wat in de ramsj is, niet in een gemiddeld refo dorp.
Voor de volledigheid: in Apeldoorn, Nederlands één na grootste gemeente
http://rebogroep.nl/tm/Re(...)20lodewijklaan-640-/
pi_132216918
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 08:21 schreef blomke het volgende:

[..]

[..]

[..]

Van dezelfde club als je vorige linkje, dat is al niet erg sterk. En je plaatst hier verdorie een galerijflatje, dat onder 'vrije sector' laten vallen vraagt wel wat creativiteit hoor :D. Vergeleken met de lokale woningstichting vraagt deze club de hoofdprijs.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 08:51:29 #177
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132217151
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 08:29 schreef 99.999 het volgende:
Vergeleken met de lokale woningstichting vraagt deze club de hoofdprijs.
Daar zit nou net het probleem: de lokale woningstichting heeft vrijwel niets betaald voor hun panden, vandaar dat ze van gekheid niet wisten waar ze hun geld in moesten investeren.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 08:51:38 #178
37248 BertV
Klei indiaan
pi_132217152
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 12:56 schreef Ivo1985 het volgende:

Ik hoorde vanochtend weer een huilende Ger Rukker op BNR.
Het lag nu aan de woningstichtingen die hun woningen te goedkoop van de hand deden.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_132217220
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 08:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daar zit nou net het probleem: de lokale woningstichting heeft vrijwel niets betaald voor hun panden, vandaar dat ze van gekheid niet wisten waar ze hun geld in moesten investeren.
Blablabla
pi_132217378
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 08:51 schreef RemcoDelft het volgende:

Nou inderdaad, Eric Staal wist even 2.000.000.000 te verbrassen. En nu worden de huren "marktconform" gemaakt; lees: omhoog geschroefd om de gaten te dekken.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 09:34:18 #181
37248 BertV
Klei indiaan
pi_132217764
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:08 schreef blomke het volgende:

[..]

Nou inderdaad, Eric Staal wist even 2.000.000.000 te verbrassen. En nu worden de huren "marktconform" gemaakt; lees: omhoog geschroefd om de gaten te dekken.
...of net genoeg verhoogd om huurders de zieke leen-markt in te persen.
pi_132218078
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 08:29 schreef 99.999 het volgende:
Van dezelfde club als je vorige linkje, dat is al niet erg sterk.
Dan van funda: ¤649,- Nog lagere huur (na ¤150 eraf, anders wil niemand het huren)

http://www.funda.nl/huur/(...)at-155/omschrijving/
pi_132218288
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 08:21 schreef blomke het volgende:

[..]

[..]

[..]

http://nl.wikipedia.org/w(...)meenten_in_Nederland

2e? Nog geen top10, bedoel je?
pi_132218318
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:51 schreef blomke het volgende:

[..]

Dan van funda: ¤649,- Nog lagere huur (na ¤150 eraf, anders wil niemand het huren)

http://www.funda.nl/huur/(...)at-155/omschrijving/
Alles bij elkaar kunnen we je gestelde observering dus afdoen als toch wat aangedikt :).
pi_132218738
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:34 schreef BertV het volgende:

[..]

...of net genoeg verhoogd om huurders de zieke leen-markt in te persen.
Dat krijg je als woningbouwcorporaties hun onrendabele top zelf moeten gaan financieren. Jarenlang goede sier gemaakt met directe en indirecte subsidies waar een normale particuliere huizeneigenaar of investeerder alleen maar van kan dromen, nu eindelijk een beginnetje van een gelijk speelveld.
pi_132218788
zoek ze de huurwoningen met korting: http://www.funda.nl/huur/verhuurd/amsterdam/

moet je voor de gein eens filteren op t/m 800 euro. zou dat fijn wonen zijn in een garage?

of stellen we schubbekutteveen gelijk aan de huizenmarkt, is helaas/gelukkig* niet de realiteit voor het overgrote deel van normaal Nederland

*doorstrepen naar believen
pi_132219166
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:25 schreef crashbangboom het volgende:
zoek ze de huurwoningen met korting: http://www.funda.nl/huur/verhuurd/amsterdam/

moet je voor de gein eens filteren op t/m 800 euro. zou dat fijn wonen zijn in een garage?

of stellen we schubbekutteveen gelijk aan de huizenmarkt, is helaas/gelukkig* niet de realiteit voor het overgrote deel van normaal Nederland

*doorstrepen naar believen
Gelukkig is Amsterdam Centrum ook niet representatief voor het overgrote deel van Nederland.
Ik heb voorlopig op nog geen kwartier rijden van de ring A10 (ca 20 minuten in de spits) een klein rijtjeshuis met een huurprijs van 340 euro per maand.
pi_132219212
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:43 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Gelukkig is Amsterdam Centrum ook niet representatief voor het overgrote deel van Nederland.
Ik heb voorlopig op nog geen kwartier rijden van de ring A10 (ca 20 minuten in de spits) een klein rijtjeshuis met een huurprijs van 340 euro per maand.
Deel je geheim, daar heeft dit topic wat aan :)

340 euro in de maand vrije sector, ik ken mensen die 500+ voor een studio op een C locatie betalen, dus die zullen blij zijn met wat concrete aanwijzingen hoe wat waar en rugnummers.

het is overigens Amsterdam geheel, niet centrum, maar ik denk ik doe vrolijk mee met de insinuaties van de rest
pi_132219271
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Deel je geheim, daar heeft dit topic wat aan :)

340 euro in de maand vrije sector, ik ken mensen die 500+ voor een studio op een C locatie betalen, dus die zullen blij zijn met wat concrete aanwijzingen hoe wat waar en rugnummers.
Volgende week eerst even mijn huurcontract tekenen, voordat ik alle geheimen prijs geef. Het betreft overigens wel huur op basis van de leegstandswet, dus niet voor onbepaalde tijd. Dat is waarschijnlijk een belangrijk deel van het geheim. Alle zekerheden die je als normale huurder hebt, hebben natuurlijk ook een prijs.
pi_132219326
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:47 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Volgende week eerst even mijn huurcontract tekenen, voordat ik alle geheimen prijs geef. Het betreft overigens wel huur op basis van de leegstandswet, dus niet voor onbepaalde tijd. Dat is waarschijnlijk een belangrijk deel van het geheim. Alle zekerheden die je als normale huurder hebt, hebben natuurlijk ook een prijs.
Voor sommigen kan dat prima werken, voor sommigen ook niet, maar als je getekend en wel bent, denk ik dat er genoeg lezers zijn die het prijs zouden stellen als je hen een hint geeft waar ze moeten zijn. Om het topic onderhand maar eens een praktische insteek te geven. Want laten we wel wezen voor 340 in de maand huur je op veel plekken, zelfs in schubbekutteveen, zelfs geen kamer.
pi_132219627
Ik heb een appartement in A'dam-Oost voor 160 euro per maand op basis van de leegstandswet. Mag er nog 4 jaar blijven wonen.
pi_132220116
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:02 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Ik heb een appartement in A'dam-Oost voor 160 euro per maand op basis van de leegstandswet. Mag er nog 4 jaar blijven wonen.
Laat maar zien hoe dat moet ;)

Anders blijft het een beetje bij een loze bewering
pi_132220202
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:21 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Laat maar zien hoe dat moet ;)

Anders blijft het een beetje bij een loze bewering
Via Anti-kraak bv, je moet wel aanbevolen worden door iemand die al via hun woont en goede naam heeft. Maar ze hebben wel tienduizenden appartementen in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Haag.

Andere partijen zijn Zwerf Kei en Camelot.
pi_132220253
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:24 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Via Anti-kraak bv, je moet wel aanbevolen worden door iemand die al via hun woont en goede naam heeft. Maar ze hebben wel tienduizenden appartementen in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Haag.

Andere partijen zijn Zwerf Kei en Camelot.
Tienduizenden nog wel _O-

Ja, ik ken die wel, maar garantie tot de deur - opzegtermijn van vier weken, en leeftijdsgrens.

Wordt het opeens een heel ander verhaal

Het is wel gezellig op het Sumatraplein, dat wel :)

Heb je een goede naam, dan kan je FOK!kers aanbevelen? :P
pi_132220332
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:26 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Tienduizenden nog wel _O-

Ja, ik ken die wel, maar garantie tot de deur - opzegtermijn van vier weken, en leeftijdsgrens.

Wordt het opeens een heel ander verhaal

Het is wel gezellig op het Sumatraplein, dat wel :)
Zeker ben dan ook al 4 keer verhuisd afgelopen paar jaar maar zit nu op Eerste Oosterparkstraat en mag nog paar jaar blijven wonen hier voordat het gesloopt wordt. Geen leeftijdsgrens btw ken wel mensen van 40 en 50 die via Anti-kraak bv wonen maar zijn wel vooral mensen van in de 20.
pi_132220417
Zo, dat is snel gehalveerd die woon'garantie' ;)
pi_132220464
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:31 schreef crashbangboom het volgende:
Zo, dat is snel gehalveerd die woon'garantie' ;)
waar heb ik het over garantie? hoeveel betaal jij per maand aan huur of hypotheek?
pi_132220526
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:32 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

waar heb ik het over garantie? hoeveel betaal jij per maand aan huur of hypotheek?
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:02 schreef PaulieWalnuts het volgende:
IMag er nog 4 jaar blijven wonen.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:28 schreef PaulieWalnuts het volgende:
maar zit nu op Eerste Oosterparkstraat en mag nog paar jaar blijven wonen hier voordat het gesloopt wordt
Ik woon overigens gratis. Nieuwsgierig of zich zo meteen iemand meldt die geld bijkrijgt ;)
pi_132220590
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:34 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik woon overigens gratis. Nieuwsgierig of zich zo meteen iemand meldt die geld bijkrijgt ;)
Het is niet 100% zeker maar dat zijn de plannen van de gemeente Amsterdam met ons huizenblok. Het kan veranderen, maar het mooie is dat de besluitvorming van gemeentes altijd erg traag is met betrekking tot vastgoed, helemaal in Amsterdam.

Jij woont nog bij papa en mama?
pi_132220891
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:37 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Het is niet 100% zeker maar dat zijn de plannen van de gemeente Amsterdam met ons huizenblok. Het kan veranderen, maar het mooie is dat de besluitvorming van gemeentes altijd erg traag is met betrekking tot vastgoed, helemaal in Amsterdam.
wie weet, dat zal op je vorige locaties niet anders geweest zijn. Wat je wel aantoont is dat je, zoals met alles, iets krijgt navenant je betaalt.

Als je flexibel bent, en weinig eisen stelt, en je er tussn kan wurmen, kan je dit doen.Wat niet zo wil doordringen is dat voor een groot deel van Nederland niet zo werkt. Ik zou niet graag een familie onder mijn arm van krakkemikkerig antikraakpand naar antikraakpand slepen, bijvoorbeeld. Kan, maar meeste mensen zullen dat er niet voor over hebben om een paar centen te besparen.

Waarom zou je dit niet de rest van je leven blijven doen Paulie, goeiekoper dan dit gaat het niet worden?

quote:
Jij woont nog bij papa en mama?
Dat vind ik wel een beetje luguber, om op het kerkhof te slapen. En weet je wel wat een ligplaats daar kost :(

[ Bericht 3% gewijzigd door crashbangboom op 16-10-2013 11:56:36 ]
pi_132222761
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:04 schreef 99.999 het volgende:

Alles bij elkaar kunnen we je gestelde observering dus afdoen als toch wat aangedikt :).
Ik heb diverse voorbeelden gegeven; dat Centrum Amsterdam daar niet bij zit, geeft alleen maar aan dat het merendeel van de observaties wel correct is.
pi_132222775
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:02 schreef krapula het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/w(...)meenten_in_Nederland

2e? Nog geen top10, bedoel je?
Qua grondoppervlak. Na Amsterdam komt Apeldoorn.
pi_132222804
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:23 schreef crashbangboom het volgende:
Dat krijg je als woningbouwcorporaties hun onrendabele top zelf moeten gaan financieren.
Blijkbaar hebben de huurders er niet zoveel aan gehad; dei betaalden en betalen het gelag en er is tekort aan betaalbare huurwoningen. Dus waar dat geld gebleven is....
pi_132223370
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:51 schreef blomke het volgende:

[..]

Qua grondoppervlak. Na Amsterdam komt Apeldoorn.
quote:
Apeldoorn ( uitspraak (info·uitleg)) (Nedersaksisch: Apeldoorne) is een gemeente op de Veluwe in de Nederlandse provincie Gelderland. De hoofdplaats is de gelijknamige stad. Apeldoorn staat met een oppervlakte van 340 km² op de vijfde plek van grootste gemeentes van Nederland, na Súdwest-Fryslân, Noordoostpolder, Emmen en Midden-Drenthe.
Lekker belangrijk dus ook. Ik zou dan Emmen noemen en daar alle woningen van onder de ¤800,-/maand noemen. :+
pi_132223511
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik heb diverse voorbeelden gegeven; dat Centrum Amsterdam daar niet bij zit, geeft alleen maar aan dat het merendeel van de observaties wel correct is.
Nou, nee dat doet het eigenlijk niet. Je voorbeeldjes zijn op z'n best een erg magere onderbouwing van wat je stelt.
pi_132225802
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:16 schreef 99.999 het volgende:
Nou, nee dat doet het eigenlijk niet. Je voorbeeldjes zijn op z'n best een erg magere onderbouwing van wat je stelt.
Ik heb prima onderbouwd wat ik stelde: diverse voorbeelden van huurverlagingen.

Dat jij nu teveel huur betaalt....
pi_132225977
Nee, je hebt diverse voorbeelden van huurverlagingen gegeven in plaatsen buiten de randstad/steden in groei.
pi_132226214
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:21 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik heb prima onderbouwd wat ik stelde: diverse voorbeelden van huurverlagingen.

Dat jij nu teveel huur betaalt....
Ik heb gewooon een hypotheek, dus dat is geen punt :).

maar je ziet toch zelf ook wel dat de onderbouwing voor je stelling nogal mager is? Je doet notabene alsof een galerijflatje uit de wederopbouw een vrije sector woning zou zijn...
pi_132226535
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:26 schreef krapula het volgende:
Nee, je hebt diverse voorbeelden van huurverlagingen gegeven in plaatsen buiten de randstad/steden in groei.
Welke huurverlagingen? :D

Als iemand korting op de catalogusprijs van een nieuwe auto krijgt, is dat ook een prijsverlaging? :D

Nog even los van de 'vraag naar de voorwaarden' hint ;)

Had jij toevallig ook zo'n DSB hypotheek, blomke, ook met korting zeker?

[ Bericht 6% gewijzigd door crashbangboom op 16-10-2013 14:47:31 ]
pi_132227107
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:42 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Welke huurverlagingen? :D

Als iemand korting op de catalogusprijs van een nieuwe auto krijgt, is dat ook een prijsverlaging? :D

Nog even los van de 'vraag naar de voorwaarden' hint ;)

Goed punt, maar ik dacht maar eens iets coulanter te zijn. Gesteld dat er sprake is van huurverlaging is, dan nog is het slechts bij een klein aantal voorbeelden buiten de randstad/steden in groei.
pi_132231635
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:42 schreef crashbangboom het volgende:

Nee, een ING hypotheek, met 2x korting.
pi_132231696
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:00 schreef krapula het volgende:

Goed punt, maar ik dacht maar eens iets coulanter te zijn. Gesteld dat er sprake is van huurverlaging is, dan nog is het slechts bij een klein aantal voorbeelden buiten de randstad/steden in groei.
Ik heb toch nergens gesteld da het in steden met groei in de Randstad zou moeten zijn? Ik heb gesteld dat ik "her en der huurprijsverlagingen tot beneden de sociale huurgrens" zie.

Zal weinig effect op jullie attitude hebben, maar ik zal zo nog meer voorbeelden daarvan geven.

Hierzo: van ¤802 naar ¤699. Golden Delicious.
http://www.funda.nl/huur/(...)licious-6/kenmerken/

Wat wil je nog meer?
pi_132231903
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 17:17 schreef blomke het volgende:
Hierzo: van ¤802 naar ¤699. Golden Delicious.
http://www.funda.nl/huur/(...)licious-6/kenmerken/

Wat wil je nog meer?
Dat is niet onder de sociale huurgrens he...

quote:
De maximale huur tot waar sprake is van een sociale huurwoning is in 2013 ¤ 681,02.
http://www.rijksoverheid.(...)r-in-aanmerking.html
pi_132231991
Dan verreken je wat servicekosten met de verhuurder. Die paar tientjes moet je niet rekenen. En over een jaar of zo, ligt die grens > ¤700,- Vooruitzien hé?
pi_132232021
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 17:29 schreef blomke het volgende:
Dan verreken je wat servicekosten met de verhuurder. Die paar tientjes moet je niet rekenen.
Ik denk dat ze juist bewust boven de sociale huurgrens blijven zitten. Toch een ander soort volk wat er dan in je woning komt. :Y

quote:
En over een jaar of zo, ligt die grens > ¤700,- Vooruitzien hé?
Die huur stijgt ook elk jaar he.
pi_132233598
En terwijl sommigen op de millimeter zitten te hakketakken, omdat ze wel twee keer korting op het adviestarief hebben gekregen ( ;) ), het echte nieuws op fd.nl, dewelke ik niet in zijn geheel zal kopieren want achter betaalmuur

quote:
De rol van buitenlandse beleggers op de vastgoedmarkt groeit dit jaar sterk. Nederlandse partijen zijn nog niet erg actief aan de kopende kant. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de vastgoeddatabase van PropertyNL. Internationaal geld was goed voor 38% van alle vastgoedbeleggingsaankopen in de afgelopen drie kwartalen van dit jaar. Vorig jaar was dat nog slechts 21%.
Binnenkort huren van een stel Aziatische investeerders, niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent. Oefen maar vast in het bukken.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 19:01:04 #217
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_132234528
quote:
2s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 00:26 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Verhuren is pas vrijheid. Maandelijkse cashflow en iemand anders die je hypotheek afbetaalt. Geen gezeur van huurders want je zet er een makelaar tussen. :7
De Asians en ik zitten op 1 lijn.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_132234564
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:01 schreef monkyyy het volgende:

[..]

De Asians en ik zitten op 1 lijn.
Dan ga ik voor het beheerdersschap. Geen betere handel dan commissiehandel ;) deal? :)

Blomke krijgt korting hoor, wat zal die trots zijn :P
  woensdag 16 oktober 2013 @ 19:20:00 #219
344884 monkyyy
pi_132235130
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:02 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dan ga ik voor het beheerdersschap. Geen betere handel dan commissiehandel ;) deal? :)

Blomke krijgt korting hoor, wat zal die trots zijn :P
Die makelaars moeten wel ziek veel geld verdienen met het beheren van verhuurd vastgoed. Kan gewoon niet anders.

Stel je voor dat je als makelaar 100 panden beheert en 5% bruto huur als commissie vraagt. Dat houdt in principe in dat je zelf 5 panden de volledige huuropbrengst van vangt. Alleen 1 groot voordeel: Je hoeft geen eigen vermogen in te leggen.

Ik noem het synthetische equity, iemand anders komt met het vermogen, jij skimt de cashflow die het genereert, in ruil voor een dienst (paar uurtjes werk per maand). :7
pi_132235215
Echt beheer doen ze vaak niet hoor. Denk dat de inkomsten vaak eenmalige opbrengsten zijn zoals een maandhuur bemiddelingskosten.
pi_132235301
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:20 schreef monkyyy het volgende:
Stel je voor dat je als makelaar 100 panden beheert en 5% bruto huur als commissie vraagt. Dat houdt in principe in dat je zelf 5 panden de volledige huuropbrengst van vangt. Alleen 1 groot voordeel: Je hoeft geen eigen vermogen in te leggen.
Nog groter voordeel is dat je geen risico loopt. Afhankelijk van de afspraak loop je wellicht 5% mis van 1 of een paar woningen, maar nimmer bv. tienduizenden euro's schade door bv een hennepkwekerij.
pi_132235419
En allemaal betaald door de huurder, want die hebben ergens het idee dat ze niet betalen:
- financieringskosten verhuurder
- onderhoudskosten verhuurder
- afschrijving verhuurder
- winstmarge verhuurder
- kosten beheer
- etc etc

Nee hoor, dat is allemaal voor niks ;)
Als je maar het magische woord 'korting' gebruikt, slikken ze alles, hun hersencellen en logisch redeneervermogen smelten spontaan ;)
pi_132235504
Menschen, wordt geen slachtoffer van monkkky..... need I say more :(
pi_132235769
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:30 schreef crashbangboom het volgende:
Menschen, wordt geen slachtoffer van monkkky..... need I say more :(
Ik twijfel toch nog. Die ongekende vrijheid als huurder is immers ook wat waard. Gewoon als je wilt verhuizen, tjakka, kies je zo een andere woning uit. En als ik dit topic mag geloven donderen de huren inmiddels ook omlaag, en kun je dus voor hetzelfde geld een grotere woning betrekken, dus mja. Dillema.
pi_132235932
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik twijfel toch nog. Die ongekende vrijheid als huurder is immers ook wat waard. Gewoon als je wilt verhuizen, tjakka, kies je zo een andere woning uit. En als ik dit topic mag geloven donderen de huren inmiddels ook omlaag, en kun je dus voor hetzelfde geld een grotere woning betrekken, dus mja. Dillema.
Nog effe en je krijgt geld bij om op een landgoed te wonen. Kan niet wachten.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:16:07 #226
323876 michaelmoore
pi_132237631
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:40 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nog effe en je krijgt geld bij om op een landgoed te wonen. Kan niet wachten.
er zijn landen waar je dat inderdaad wel zou gaan denken
pi_132238399
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

:O
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:45:43 #228
344884 monkyyy
pi_132238869
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Pripyat, als medisch experiment? :'(
pi_132249766
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan, huren en kopen heeft zijn voor en zijn nadelen.

Ik ben blij dat ik als starter de afgelopen jaren gehuurd heb, die vrijheid was mij inderdaad veel waard. Sterker nog, dit heeft mij toevallig een financieel voordeel opgeleverd.

Jij bent net zo'n debiel als CC, alleen maar voor eigen parochie preken.

Waarom lukt het op Tweakers wel om een fatsoenlijke discussie te houden over de woning markt en hier niet?
eten!!!
pi_132250323
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 02:39 schreef janatwork het volgende:

Ik ben blij dat ik als starter de afgelopen jaren gehuurd heb, die vrijheid was mij inderdaad veel waard. Sterker nog, dit heeft mij toevallig een financieel voordeel opgeleverd.

Elke maand geld naar de verhuurder brengen hoe kan je dat een financieel voordeel zien. Ja als je dan naar virtuele panden gaat kijken die je misschien gekocht zou kunnen hebben en nu de prijs ziet. Waarbij we dan wel moeten vemelden dat de hypotheken flink veranderd zijn en je geen vage hypotheek constructies meer kan afsluiten om je HRA te maximaliseren. Dus door te wachten heb je nu wel je maximale HRA mis gelopen.

Een gekocht huis is om een langere periode in te wonen en niet om te speculeren. Als het dan ook nog eens jou eigendom is worden je woonlasten alleen maar minder.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 08:50:26 #231
37248 BertV
Klei indiaan
pi_132250944
Ok, deze misschien wel bekende "huilende-huurder" van Fok ;) heeft zijn stoute schoenen aangetrokken en een prijsaanvraag gedaan bij de eigenaar, een grote vastgoedhandelaar.

Ik heb al een jaar of twee eerder bericht gekregen maar hier niet op in gegaan.
De prijzen zijn nu 15% gezakt sinds toen (Funda), en dan is het ook nog eens leeg en niet vanuit verhuurde toestand zoals bij mij.

edit: er is bij mij wel twijfel, ik schat de kans groot in dat het nog verder gaat zakken.
  † In Memoriam † donderdag 17 oktober 2013 @ 12:40:40 #232
230491 Zith
pls tip
pi_132257215
Zijn er nog updates van de grafieken? :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132257367
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 07:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Elke maand geld naar de verhuurder brengen hoe kan je dat een financieel voordeel zien.
Nee, dan elke maand geld naar de bank brengen voor de hypotheekrente, dat is lekker "voordelig". :')

Wonen kost sowieso geld. Uiteindelijk gaat het er gewoon om wat het goedkoopste is. En bij snel dalende huizenprijzen is huren al gauw goedkoper, als je tenminste alles (dus ook waardedaling) meeneemt.
quote:
Ja als je dan naar virtuele panden gaat kijken die je misschien gekocht zou kunnen hebben en nu de prijs ziet. Waarbij we dan wel moeten vemelden dat de hypotheken flink veranderd zijn en je geen vage hypotheek constructies meer kan afsluiten om je HRA te maximaliseren. Dus door te wachten heb je nu wel je maximale HRA mis gelopen.
Doordat al die "vage hypotheek constructies" niet meer mogelijk zijn, zullen de huizenprijzen de komende jaren alleen nog maar meer en sneller gaan dalen. Dat betekent dus uiteindelijk nog meer voordeel (én in de toekomst te behalen winst) voor de huurder die zich voorlopig nog niet gek laat maken en gewoon nog een aantal jaren wacht met kopen.
quote:
Een gekocht huis is om een langere periode in te wonen en niet om te speculeren. Als het dan ook nog eens jou eigendom is worden je woonlasten alleen maar minder.
Klopt. Maar dat is nog geen reden om nu te kopen. Hoe langer je wacht, hoe lager de huizenprijzen en hoe lager je hypotheek, en hoe eerder je uiteindelijk die hypotheek kunt aflossen.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:53:13 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132257601
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:45 schreef hpeopjes het volgende:
Wonen kost sowieso geld. Uiteindelijk gaat het er gewoon om wat het goedkoopste is. En bij snel dalende huizenprijzen is huren al gauw goedkoper, als je tenminste alles (dus ook waardedaling) meeneemt.
Dan ga je er vanuit dat de huizenprijzen blijven dalen? En je verwacht dat de huren ook gaan dalen?
Maar zodra de huizenprijzen weer gaan stijgen wordt het dan goedkoper om te kopen?

Als je koopt moet je kijken wat de kosten op de lange termijn zijn, je koopt immers ook voor de lange termijn, het is zinloos om uit te rekenen dat een jaar huren minder kost dan een jaar in een koopwoning als je die koopwoning een jaar later toch koopt, maar dan voor wat minder.
Zeker als de huurwoning en koopwoning vergelijkbaar zijn, en je geen huurtoeslag krijgt.

Je moet immers wel 2 keer verhuizen, en nou kun je bij je ouders vandaan naar je eerste studentenkamer wel vrij goedkoop verhuizen, maar van een huis naar een huis kost over het algemeen wat meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:55:58 #235
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132257692
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:40 schreef Zith het volgende:
Zijn er nog updates van de grafieken? :)
Doe ik de 21e bij de nieuwste CBS-cijfers. Augustus en september had ik helaas andere dingen aan m'n hoofd.
pi_132258057
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:45 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nee, dan elke maand geld naar de bank brengen voor de hypotheekrente, dat is lekker "voordelig". :')

[..]
:D jij kijkt alleen maar wat een huis kost? Ik zou een aantal extra eisen stellen aan een woning.
pi_132273582
quote:
Stel je niet zo aan, huren en kopen heeft zijn voor en zijn nadelen.
Joh? Ik dacht dat kopen alleen maar nadelen had?

quote:
Proficiat. Ik trek nog een klein beetje in twijfel of jij maatgevend bent voor de andere 3,9 miljoen huurders, maar ik ben bijna over de streep.

quote:
Jij bent net zo'n debiel als CC, alleen maar voor eigen parochie preken.
Nu ben ik wel over de streep. ^O^

quote:
Waarom lukt het op Tweakers wel om een fatsoenlijke discussie te houden over de woning markt en hier niet?
Hint: omdat daar geen 1200 klonen aan het baggeren zijn? :{w
pi_132274570
quote:
Omdat er nogal wat gefrustreerden rondlopen die hun verlies op de woning- & hypotheekmarkt of onterechte huurverhoging, niet kunnen verkroppen en afreageren op dit forum.

Bovendien is alles al zo'n beetje gezegd wat er te zeggen valt over de woningmarkt; mijn idee is dat "de markt" altijd gelijkheeft. Dalen de prijzen, dan is daar een terechte oorzaak/reden voor, stijgen de prijzen/huren: idem.
pi_132281949
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Proficiat. Ik trek nog een klein beetje in twijfel of jij maatgevend bent voor de andere 3,9 miljoen huurders, maar ik ben bijna over de streep.

3 miljoen daarvan kunnen geen huis kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2013 23:32:18 ]
pi_132282371
quote:
2s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
3 miljoen daarvan kunnen geen huis kopen.
Dat is geen probleem, daar hebben we huurhuizen voor.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:12:30 #241
323876 michaelmoore
pi_132283226
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is geen probleem, daar hebben we huurhuizen voor.
of die gaan naar het buitenland
pi_132283261
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat is uiteraard marginaal.
pi_132283273
quote:
Klopt, was ik vergeten, sorry. 'janatwork' heeft er financieel voordeel bij, en velen met hem, en de rest gaat naar het buitenland.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:19:43 #244
323876 michaelmoore
pi_132283430
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Klopt, was ik vergeten, sorry. 'janatwork' heeft er financieel voordeel bij, en velen met hem, en de rest gaat naar het buitenland.
ja na gedane arbeid is het leuk toeven aan zee
pi_132283502
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja, je moet iets met een studio van vier bij vijf in een of ander dubieus oostblokland. Dan wil je wel naar buiten :D.
pi_132283531
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:19 schreef michaelmoore het volgende:
En zo is het. Bedankt voor je werkzame bijdrage, en het en passant oplossen van een stukje van het vergrijzingsprobleem.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:23:34 #247
323876 michaelmoore
pi_132283532
x

[ Bericht 100% gewijzigd door michaelmoore op 18-10-2013 00:24:12 ]
pi_132283554
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:23 schreef michaelmoore het volgende:
x
Ach daarom. Zolang jij er maar gelukkig mee bent.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:33:59 #249
323876 michaelmoore
pi_132283716
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En zo is het. Bedankt voor je werkzame bijdrage, en het en passant oplossen van een stukje van het vergrijzingsprobleem.
ja je moet ergens je pensioen op gaan maken en dan bij voorkeur in een goedkoop land filipijnen enz. of in de EU

het woonlandbeginsel is dan een belangrijk criterium
pi_132283785
Die ouwe lullen kopen geen nieuwe woning meer, waar het om draait zijn de mensen die met verstand een woning kopen en een degelijke spaarpot op zak

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 00:38:58 ]
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:47:19 #251
323876 michaelmoore
pi_132283932
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die ouwe lullen kopen geen nieuwe woning meer, waar het om draait zijn de mensen die met verstand een woning kopen en een degelijke spaarpot op zak
mijn leeftijdsgenoten willen verkopen , niet snel, maar wel willen, valt niet mee, ook woningcorporaties en verzekeraars willen veel huizen kwijt
pi_132283943
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mijn leeftijdsgenoten willen verkopen , niet snel, maar wel willen
Te laat. :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 00:48:05 ]
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:49:07 #253
323876 michaelmoore
pi_132283959
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:47 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Te laat. :P
nee hoor, komt wel goed
pi_132284098
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 07:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Elke maand geld naar de verhuurder brengen hoe kan je dat een financieel voordeel zien. Ja als je dan naar virtuele panden gaat kijken die je misschien gekocht zou kunnen hebben en nu de prijs ziet. Waarbij we dan wel moeten vemelden dat de hypotheken flink veranderd zijn en je geen vage hypotheek constructies meer kan afsluiten om je HRA te maximaliseren. Dus door te wachten heb je nu wel je maximale HRA mis gelopen.

Toch mooi, in 1 post zeg je dat koophuizen niet bedoeld zijn om te speculeren terwijl je ook zegt dat ik door het niet toepassen van vage hypotheek constructies geld heb mis gelopen. Nogal dubbel vind je niet?

Je bent het toch hoop ik wel met mij eens dat als je 4 jaar geleden een starters flat hebt gekocht in plaats van gehuurd dat dat je gewoon meer geld heeft gekost dan huren?
eten!!!
pi_132284140
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Joh? Ik dacht dat kopen alleen maar nadelen had?

/troll, over die voor en nadelen zou het juist in dit topic moeten gaan

quote:
[..]

Nee ik ben niet maatgevend, net zoals jij niet maatgevend bent als koper.

quote:
[..]

Nu ben ik wel over de streep. ^O^

Stel je niet zo aan.

quote:
[..]

Hint: omdat daar geen 1200 klonen aan het baggeren zijn? :{w
Uiteraard, en dat valt alleen de modjes aan te rekenen.
eten!!!
pi_132284188
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:49 schreef blomke het volgende:

[..]

Omdat er nogal wat gefrustreerden rondlopen die hun verlies op de woning- & hypotheekmarkt of onterechte huurverhoging, niet kunnen verkroppen en afreageren op dit forum.
Tuurlijk, maar er zullen toch meer mensen zijn die oprecht geinteresseert zijn in het wel en wee van de huizenmarkt, en die hoeven echt niet gefrustreerd te zijn,

quote:
Bovendien is alles al zo'n beetje gezegd wat er te zeggen valt over de woningmarkt; mijn idee is dat "de markt" altijd gelijkheeft. Dalen de prijzen, dan is daar een terechte oorzaak/reden voor, stijgen de prijzen/huren: idem.
Zeker waar, maar daar draait een forum als fok natuurlijk gewoon op. Als je dat als criterium neemt kan je 90% van de subfora direct sluiten.
eten!!!
pi_132284199
quote:

[..]

Alle 3 miljoen?
eten!!!
pi_132284201
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:02 schreef janatwork het volgende:

Je bent het toch hoop ik wel met mij eens dat als je 4 jaar geleden een starters flat hebt gekocht in plaats van gehuurd dat dat je gewoon meer geld heeft gekost dan huren?
+ heleboel hoofdpijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 01:13:38 ]
pi_132284246
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

+ heleboel hoofdpijn.
Maar wel meer vrijheid in het aanpassen van je interieur, keuze in locatie en geen wachtlijsten.

Of dat het geld en de hoofdpijn waard is...

Ik vind van niet.
eten!!!
pi_132284279
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:16 schreef janatwork het volgende:

[..]

Maar wel meer vrijheid in het aanpassen van je interieur, keuze in locatie en geen wachtlijsten.

Ik vind van niet.
Hetzelfde verhaal eigenlijk voor de standaard rijtjeshuizen, laatste 4 jaar zo'n ding huren voor net boven sociale huurgrens dan heb je aardig bespaard.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 01:20:46 ]
pi_132284346
Simpel rekensommetje, je bent starter in 2008 en baan is nog niet vast dus je huurt een jaren 80 woning van 650 Euro toen net in de vrije sector, huur zit nu op 700 ongeveer.
Het huis was ook te koop voor 225.000 toen en 180.000 nu.
45.000 : 5 is 8000 Euro per jaar. 12x 700 is 8400 Euro.
pi_132284349
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hetzelfde verhaal eigenlijk voor de standaard rijtjeshuizen, laatste 4 jaar zo'n ding huren voor net boven sociale huurgrens dan heb je aardig bespaard.
Zeker, Maar ik denk dat de meeste "pijn" zit in het starters segment. Die huizen zijn gekocht met het idee er kort (3 tot 10 jaar) te wonen en uit de prijsstijging de kk te financieren. Als dat niet lukt je vervolgens ook nog je aankoop bedrag niet terug krijgt heb je zo een financieel gat van een jaar salaris.

Dan loopt je woon carrière een serieuze deuk op.
eten!!!
pi_132284381
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:29 schreef janatwork het volgende:

[..]

Zeker, Maar ik denk dat de meeste "pijn" zit in het starters segment. Die huizen zijn gekocht met het idee er kort (3 tot 10 jaar) te wonen en uit de prijsstijging de kk te financieren. Als dat niet lukt je vervolgens ook nog je aankoop bedrag niet terug krijgt heb je zo een financieel gat van een jaar salaris.

De mensen die afgelopen 8 jaar gekocht hebben, kunnen niet doorstromen en zullen genoegen moeten nemen met de plek waar ze zitten puur door financiele redenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 01:34:49 ]
pi_132284388
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Simpel rekensommetje, je bent starter in 2008 en baan is nog niet vast dus je huurt een jaren 80 woning van 650 Euro toen net in de vrije sector, huur zit nu op 700 ongeveer.
Het huis was ook te koop voor 225.000 toen en 180.000 nu.
45.000 : 5 is 8000 Euro per jaar. 12x 700 is 8400 Euro.
Matig reken sommetje, waar vind ik een huis van 225.000 euro wat ik voor 650 mag huren? zo kan ik alles naar elkaar toe rekenen.

Ik woon in regio Leiden en een particuliere eengezins huurwoning kost je gewoon 1000e per maand en de prijzen zij hier met gemiddeld 15% gedaald.
eten!!!
pi_132284390
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:29 schreef janatwork het volgende:

Als je een huis koopt om er 3 tot 10 jaar te wonen, en je komt er na 5 jaar achter dat je je KK niet eens eruit hebt, verdien je ook gewoon een flinke deuk in je 'wooncarriere'... :D
pi_132284396
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je een huis koopt om er 3 tot 10 jaar te wonen, en je komt er na 5 jaar achter dat je je KK niet eens eruit hebt, verdien je ook gewoon een flinke deuk in je 'wooncarriere'... :D
Dat is wel erg makkelijk, het tijdstip van kopen maakt nogal wat uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 01:36:55 ]
pi_132284397
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Eens! Maar dit is voor veel mensen wel de realiteit. En laten we wel wezen tussen 1998 en 2008 was het ook gewoon heel normaal en lucratief om te doen.
eten!!!
pi_132284428
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:35 schreef janatwork het volgende:

[..]

Matig reken sommetje, waar vind ik een huis van 225.000 euro wat ik voor 650 mag huren? zo kan ik alles naar elkaar toe rekenen.

Ik woon in regio Leiden en een particuliere eengezins huurwoning kost je gewoon 1000e per maand en de prijzen zij hier met gemiddeld 15% gedaald.
De randstad is blijkbaar anders, in midden Nederland is het geen probleem om voor 700 een huis te huren op dit moment.
Half uurtje van Utrecht en uurtje van Amsterdam.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 01:40:20 ]
pi_132284440
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat is wel erg makkelijk, het tijdstip van kopen maakt nogal wat uit.
Nee. Je koopt een woning om erin te wonen. Niet om mee te speculeren. Als je een 2 kamer woning koopt, waarvan je op voorhand al weet dat die woning in een paar jaar te klein is, dan moet je die woning huren. Niet kopen. Punt.
pi_132284452
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee. Je koopt een woning om erin te wonen. Niet om mee te speculeren. Als je een 2 kamer woning koopt, waarvan je op voorhand al weet dat die woning in een paar jaar te klein is, dan moet je die woning huren. Niet kopen. Punt.
_O_ Dus je bent het met mij eens dat huren als starter een financieel voordeel op kan leveren?
eten!!!
pi_132284462
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De praktijk is anders, jij kon misschien gelijk de woning kopen naar je zin, in veel gevallen is de 1e woning een opstap.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 01:45:06 ]
pi_132284466
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:43 schreef janatwork het volgende:
_O_ Dus je bent het met mij eens dat huren als starter een financieel voordeel op kan leveren?
Dat zeg ik nergens. Toch?

Ik zeg slechts dat je pas moet kopen als je iets kunt kopen waar je oud in kunt worden. Voor de een is dat als hij 40 is. voor de ander als hij 24 is.
pi_132284477
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
De praktijk is anders, jij kon misschien gelijk de woning kopen naar je zin, in veel gevallen is de 1e woning een opstap.
Nee, ik heb ook eerst een woning gekocht wat kleiner was dan ik nu heb. Maar ook in die eerste woning had ik gewoon een gezin kunnen groot brengen. Ik zal nooit begrijpen waarom iemand een 'studio' of een 2 kamerappartement zou willen kopen. 3 kamers lijkt me het absolute minimum.
pi_132284479
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens. Toch?
Nee, daarom vraag ik om opheldering :P

quote:
Ik zeg slechts dat je pas moet kopen als je iets kunt kopen waar je oud in kunt worden. Voor de een is dat als hij 40 is. voor de ander als hij 24 is.
Maar als we het financiële aspect buiten beschouwing laten, waarom zou ik dan niet een huis kopen voor 3 jaar?
eten!!!
pi_132284488
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:48 schreef janatwork het volgende:
Maar als we het financiële aspect buiten beschouwing laten, waarom zou ik dan niet een huis kopen voor 3 jaar?
Je mag wel een huis kopen voor 3 jaar, dat is het probleem niet. Maar een huis kopen terwijl je weet dat die na 3 jaar waarschijnlijk te klein is en je er vanaf zal moeten. Dat is het probleem.
pi_132284495
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je mag wel een huis kopen voor 3 jaar, dat is het probleem niet. Maar een huis kopen terwijl je weet dat die na 3 jaar waarschijnlijk te klein is en je er vanaf zal moeten. Dat is het probleem.
Waarom? Dat kost je hoogstens wat geld. maar dat kost huren toch ook?
eten!!!
pi_132284513
Laten we wel wezen: een huis kopen voor 3 jaar (of 5, of 10, kort iig) was de laatste jaren gewoon duurder dan een huis huren.

Dat is ook wel eens anders geweest!
eten!!!
pi_132284530
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:53 schreef janatwork het volgende:
Laten we wel wezen: een huis kopen voor 3 jaar (of 5, of 10, kort iig) was de laatste jaren gewoon duurder dan een huis huren.

Dat is ook wel eens anders geweest!
De jaren ervoor maakte het niet uit wat je kocht, het ging vanzelf omhoog in waarde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 01:57:46 ]
pi_132284539
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, ik heb ook eerst een woning gekocht wat kleiner was dan ik nu heb. Maar ook in die eerste woning had ik gewoon een gezin kunnen groot brengen. Ik zal nooit begrijpen waarom iemand een 'studio' of een 2 kamerappartement zou willen kopen. 3 kamers lijkt me het absolute minimum.
Dan heb jij geprofiteerd van de markt op dat moment, gaat je nu niet meer lukken of je moet flink in inkomen gegroeid zijn en dan verlies afschrijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 02:00:30 ]
pi_132285176
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:02 schreef janatwork het volgende:

[..]

Toch mooi, in 1 post zeg je dat koophuizen niet bedoeld zijn om te speculeren terwijl je ook zegt dat ik door het niet toepassen van vage hypotheek constructies geld heb mis gelopen. Nogal dubbel vind je niet?

nee ik vind het niet dubbel, jij geeft aan dat je virtueel geld bespaard hebt door niet te kopen daardoor is het een valide argument om te ontkrachten dat je ook wat misgelopen bent door te wachten.

Nee daar ben ik het geheel niet mee eens. Ik heb mijn ex huurappartement van de wvb gekocht. Mijn lasten zij nu nog maar 170 netto + 100 servicekosten per maand tegen over 680 ( inclusief die servicekosten) huur. Oke ik had teveel gespaard en daarom zijn mijn lasten maar zo laag, maar hierdoor los ik ook weer 10% per jaar af, binnen 10 jaar hypotheekvrij. Dus ik maak niet eens maximaal gebruik van de HRA mogelijkheden die ik had.

Ik ben van plan om hier nog minstens 20 jaar te wonen. Dan zou ik over die periode al meer huur kwijt zijn dan ik ooit aan hypotheek heb betaald. Maar goed als ik idd over zeer korte periodes kijk dan heb je gelijk met je verlies draaien. Maar huizen koop je niet als wegwerp artikel om 4 jaar later weer het volgende te kopen.
pi_132285191
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:16 schreef janatwork het volgende:

[..]

Ik vind van niet.
Joh, het is niet alsof je er tonnen op verliest hoor :D. En je moet ook ergens wonen, met huren was je per maand weer flink meer kwijtgeweest.
pi_132285197
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De mensen die afgelopen 8 jaar gekocht hebben, kunnen niet doorstromen en zullen genoegen moeten nemen met de plek waar ze zitten puur door financiele redenen.
Dit blijkt wederom baarlijke nonsens zie ik overal om me heen _O-
pi_132285210
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Joh, het is niet alsof je er tonnen op verliest hoor :D. En je moet ook ergens wonen, met huren was je per maand weer flink meer kwijtgeweest.
Je krijgt wel wat rente terug via HRA maar de rest is gewoon huur voor de poen die je van de bank geleend hebt, iedere situatie is weer anders en waar er mensen winnen daar zijn er ook verliezers.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 07:27:44 ]
pi_132285217
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit blijkt wederom baarlijke nonsens zie ik overal om me heen _O-
Ja het stroomt echt flink door op de woningmarkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 07:29:10 ]
pi_132285223
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:27 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je krijgt wel wat rente terug via HRA maar de rest is gewoon huur voor de poen die je van de bank geleend hebt, iedere situatie is weer anders en waar er mensen winnen daar zijn er ook verliezers.
Nogmaals, je moet ergens wonen en voor iets vergelijkbaars ben je qua huur in die periode gewoon flink meer kwijt.
pi_132285228
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:29 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja het stroomt echt flink door op de woningmarkt.
Dat is alweer een compleet andere stelling.
pi_132285259
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nogmaals, je moet ergens wonen en voor iets vergelijkbaars ben je qua huur in die periode gewoon flink meer kwijt.
Toevallig was het in de afgelopen 5 jaar wat anders. Het stijgt niet altijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 07:35:23 ]
pi_132285268
quote:
Huizenbezitters in de problemen door nieuw belastingplan

Vele duizenden huiseigenaren met een onverkocht tweede huis dreigen door de invoering van het nieuwe belastingplan nog dieper in de financiële problemen te raken.

Dat meldt De Telegraaf op basis van een brandbrief van de Vereniging Eigen Huis (VEH).

Per 1 januari wordt de crisismaatregel waardoor dubbele hypotheekrenteaftrek mogelijk was, niet verlengd.

Maar daarvoor is het veel te vroeg schrijft VEH in een brandbrief aan staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) en minister Stef Blok (Wonen). “De crisis op de woningmarkt is namelijk nog lang niet voorbij.''

Volgens de VEH kan de financiële strop voor de woningbezitter oplopen tot honderden euro’s per maand.
bron

Klap na klap na klap na klap na klap... Nee, de malaise op de woningmarkt is echt nog láááááng niet over!

Voor wie nu een huis wil kopen: denk goed na of dat wel zo slim is. De huizenprijzen staan nog steeds op (historisch gezien) torenhoge niveaus en de beweging is nog steeds hard omlaag. Het nog enkele jaren uitstellen van je aankoop kan je uiteindelijk tienduizenden euro's opleveren. Bedenk eens wat je daar allemaal mee zou kunnen doen, met tienduizenden euro's!
pi_132285292
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:35 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Toevallig was het in de afgelopen 5 jaar wat anders. Het stijgt niet altijd.
Neehoor, ook de afgelopen jaren had je per maand meer af mogen tikken naar de huurbaas dan naar de bank.
pi_132285294
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is alweer een compleet andere stelling.
Wat wil je daarmee zeggen? Wanneer je huis naar je zin hebt kunnen kopen waar je nog lang gaat wonen met goede vaste baan en dalende vaste lasten, dan is er niets aan de hand en ben je verstandig bezig.
Het probleem zit 'm bij de mensen die appartement of te klein huis hebben gekocht en nu gewoon vastzitten.
Die kunnen weer doorstromen als ze veel aflossen of flink stijgen met inkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 07:42:43 ]
pi_132285308
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:42 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen? Wanneer je huis naar je zin hebt kunnen kopen waar je nog lang gaat wonen met goede vaste baan en dalende vaste lasten, dan is er niets aan de hand en ben je verstandig bezig.
Het probleem zit 'm bij de mensen die appartement of te klein huis hebben gekocht en nu gewoon vastzitten.
Die kunnen weer doorstromen als ze veel aflossen of flink stijgen met inkomen.
Net beweerde je nog dat die niet door konden stromen :s).

Want dat is juist een kenmerk van de doorstromers, dat ze in fase van hun carrière zitten met stevig stijgende inkomens.
pi_132285314
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Neehoor, ook de afgelopen jaren had je per maand meer af mogen tikken naar de huurbaas dan naar de bank.
Het hangt gewoon erg af van het instapmoment, afgelopen 5 jaren was huren van een rijtjeshuis goedkoper dan hetzelfde huis kopen.
pi_132285315
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is trouwens echt aantoonbaar gelul. Als je tenminste zo eerlijk bent om álle kosten van een "eigen" woning mee te nemen.

Voorbeeld: ik huur nu voor ongeveer ¤450 (kale huur). Daarvoor heb ik een driekamer benedenwoning met voor- en achtertuin, met aparte berging. Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een geschikte koopwoning voor dat geld, maar als je echt alle bijkomende kosten meetelt (maar excl. aflossing), dan zit je al heel snel over die ¤450.

Ik heb trouwens een schurfthekel aan de tuin, maar die houdt de woningbouwvereniging voor dat geld ook nog voor me bij. ^O^
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 07:46:41 #294
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_132285322
Ik heb laatst een huis gekocht en zou jij me even voor kunnen rekenen hoe ik tienduizenden euros had kunnen besparen? Niet dat geld het argument was voor onze koop, maar ik ben wel benieuwd wat ik gemist heb.
pi_132285327
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:46 schreef pfaf het volgende:
Ik heb laatst een huis gekocht en zou jij me even voor kunnen rekenen hoe ik tienduizenden euros had kunnen besparen? Niet dat geld het argument was voor onze koop, maar ik ben wel benieuwd wat ik gemist heb.
Simpel zat. U vraagt, wij draaien.

Hoe duur was je huis?
pi_132285329
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:45 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het hangt gewoon erg af van het instapmoment, afgelopen 5 jaren was huren van een rijtjeshuis goedkoper dan hetzelfde huis kopen.
Dat ligt er vooral aan hoe creatief je rekent.
pi_132285345
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:44 schreef 99.999 het volgende:

Want dat is juist een kenmerk van de doorstromers, dat ze in fase van hun carrière zitten met stevig stijgende inkomens.
En dat zie je ook overal om je heen gebeuren?
Meeste mensen die ik ken , zijn al blij dat ze inflatiecorrectie erbij krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 07:49:01 ]
pi_132285353
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:48 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En dat zie je ook overal om je heen gebeuren?
Meeste mensen die ik ken , zijn al blij dat ze inflatiecorrectie erbij krijgen.
Allemaal jaren '99 gelul joh, van die 99.9999999. Als je hem de kans geeft, dan begint hij ook gewoon weer vrolijk over het hebben van een "wooncarriere". :') _O-
pi_132285370
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat ligt er vooral aan hoe creatief je rekent.
Zo creatief hoef je niet te zijn om uit te rekenen hoeveel een huis kopen in 2007 inmiddels gekost heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 07:52:59 ]
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 07:54:25 #300
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_132285380
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:47 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Simpel zat. U vraagt, wij draaien.

Hoe duur was je huis?
2 ton
pi_132285387
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 07:52 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zo creatief hoef je niet te zijn om uit te rekenen hoeveel een huis kopen in 2007 inmiddels gekost heeft.
Voor een huis van 2 ton alleen afgelopen jaar al ¤15.000. Uitgaande van de gerapporteerde daling van ongeveer 7,5% (bron: Eurostat).

/edit Goh, pfaf, da's ook toevallig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')