abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131927027
Welkom 'in het vernieuwde' woningmarkt topic van ons land!

Praat hier over het wel en wee van de Nederlandse woningmarkt!

Selang zijn updates

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder

CBS huizenprijsindex

Aantal huizen verkocht (lopend gemiddelde over 12 maanden)

Wat wel is toegestaan
Slowchat

Wat niet is toegestaan
Getreiter, gezeik op de man spelen is in de prullenbak verdwijnen.
Dom gelul zoals Stef Blok is een eikel en is geld aan het stelen zal ook verdwijnen.

Heb respect voor de ander, of hij nu aan het huren is, een koophuis heeft of wat dan ook!
pi_131927210
In 1979 werd ook gezegd dat het kopen van een huis goedkoper is dan het huren van een:

http://kranten.kb.nl/view(...)peg21%3Ap007%3Aa0160

Daarna ging er nog zo'n 40% van de huizenprijzen af.
  maandag 7 oktober 2013 @ 08:12:17 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131927235
Wat betalen degenen die toen gekocht hebben nu nog aan hypotheek, en wat betalen degenen die toen zijn gaan huren nu nog aan huur?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131927245
er is dus helemaal niets veranderd, dat artikel had ook vandaag in de krant kunnen staan.
pi_131927247
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:12 schreef Leandra het volgende:
Wat betalen degenen die toen gekocht hebben nu nog aan hypotheek, en wat betalen degenen die toen zijn gaan huren nu nog aan huur?
Hoeveel geld had je bespaard als je in 1979 huurde en pas ging kopen na de 40% daling?
pi_131927261
-

[ Bericht 50% gewijzigd door arjan1112 op 07-10-2013 08:17:04 ]
pi_131927279
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:13 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Hoeveel geld had je bespaard als je in 1979 huurde en pas ging kopen na de 40% daling?
Hoe hoog was de rente in 1979 en hoe hoog in 1985
  maandag 7 oktober 2013 @ 08:20:42 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131927319
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:16 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Hoe hoog was de rente in 1979 en hoe hoog in 1985
Die was in 1980 iig dramatisch hoog, mijn vader heeft de overdracht van ons huis toen nog wat naar voren gehaald om te voorkomen dat hij een nog hogere rente moest betalen.
Toen werd de overdracht op 1 augustus en het rentepercentage 12,8
Anders was het 13% geweest :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131927502
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:13 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Wat is de kans dat je zomaar een antwoord geefd op de vraag van Leandra?

Wat is de kans dat je over tien jaar roept, wat als je een huis in 2013 gekocht had. ;)
Oh nee, dan kun je niet achteraf de meest welgevallige punten uitkiezen ;)
so long and thanks for all the fish
pi_131927584
Maar als je het al wil vergelijken.. toen ging er heel snel 50% af

en nu heel langzaam al 5 jaar 5% per jaar
pi_131927604
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:49 schreef arjan1112 het volgende:

Dat is geen wonder. Mensen die dwepen met die tijd, hebben die niet meegemaakt. Dan is de huidige ´crisis´ een boswandeling op een zonnige zondagochtend.
pi_131927629
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:49 schreef arjan1112 het volgende:

Dat komt omdat de overheid nu, door lobbywerk van bouwend Nederland, allemaal maatregelen invoert om de huizenprijzen kunstmatig hoog te houden. Maar we gaan nog wel naar de prijzen van de jaren 80 toe.
pi_131927646
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Dat komt omdat de overheid nu, door lobbywerk van bouwend Nederland, allemaal maatregelen invoert om de huizenprijzen kunstmatig hoog te houden. Maar we gaan nog wel naar de prijzen van de jaren 80 toe.
Je hebt geloof ik geen idee welke subsidies er eind jaren 70 tegenaangeslingerd werden :)
Als dat een graadmeter is, gaan we nog bergen stimulering beleven hier.

Maar goed, ik wacht rustig af tot je op een half jaar inkomen een huis kan kopen ;)
pi_131927678
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:54 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Je hebt geloof ik geen idee welke subsidies er eind jaren 70 tegenaangeslingerd werden :)
Als dat een graadmeter is, gaan we nog bergen stimulering beleven hier.
Werd ten tijde van de daling de btw voor de bouw verlaagd? Werd de overdrachtsbelasting verlaagd? Werden schenkingen vrij gegeven?

De overheid beweegt nu hemel en aarde om ervoor te zorgen dat starters nog steeds veel te veel betalen voor een huis.
pi_131927738
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:56 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Werd ten tijde van de daling de btw voor de bouw verlaagd? Werd de overdrachtsbelasting verlaagd? Werden schenkingen vrij gegeven?

De overheid beweegt nu hemel en aarde om ervoor te zorgen dat starters nog steeds veel te veel betalen voor een huis.
Volgens mij is de omzetbelasting juist verhoogd, naar 21% (wat was die in 1980 ook alweer?)
In plaats van overdrachtsbelasting werd gestrooid met echte subsidies (aanzienlijk meer in de huursector dan in koop overigens)
Schenkingen zijn ook nu niet vrijgegeven

Maar je hebt gelijk, het is allemaal een complot om de starters een poot uit te draaien ;)
Als je zo slim bent om dat te doorzien zou ik zeggen, zorg dat je geen starter meer bent ;)
pi_131928051
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:00 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Volgens mij is de omzetbelasting juist verhoogd, naar 21% (wat was die in 1980 ook alweer?)
In plaats van overdrachtsbelasting werd gestrooid met echte subsidies (aanzienlijk meer in de huursector dan in koop overigens)
Schenkingen zijn ook nu niet vrijgegeven

Maar je hebt gelijk, het is allemaal een complot om de starters een poot uit te draaien ;)
Als je zo slim bent om dat te doorzien zou ik zeggen, zorg dat je geen starter meer bent ;)
Als jij een nieuwe keuken koopt betaal je nu maar 6% btw, als je een bouwvakker inhuurt betaal je nu maar 6% btw.

Schenkingen zijn vrijgegeven tot 100.000 euro als het geld maar wordt besteed aan een nieuw huis. Misschien maar wat beter inlezen in de maatregelen van de overheid voordat je hier weer wat roeptoetert.

[ Bericht 2% gewijzigd door PaulieWalnuts op 07-10-2013 09:26:31 ]
pi_131928338
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:20 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Als jij een nieuwe keuken koopt betaal je nu maar 6% btw, als je een bouwvakker inhuurt betaal je nu maar 6% btw.

Schenkingen zijn vrijgegeven tot 100.000 euro als het geld maar wordt besteed aan een nieuw huis. Misschien maar wat beter inlezen in de maatregelen van de overheid voordat je hier weer wat roeptoetert.

6% op renovatie en onderhoud. Niet op je nieuwe keuken.
pi_131928372
quote:

[..]

Misschien moet jij wat beter je feiten checken, en wat secuurder formuleren.
"De btw voor de bouw verlaagd?" Ga maar eens een nieuwbouwhuis of een bouwkavel kopen en dan kijken wat er in rekening wordt gebracht. Of een keuken kopen. Zit ook geen 6% op hoor. Sterker nog, de verlaagde omzetbelasting is enkel op arbeidsloon. Arbeidsloon dewelke bij verbouwingen nihil % pleegt te zijn, omdat het in de avonduren en weekenden plaatsvindt. Een maatregel voor de buhne dus.

"Schenkingen vrijgegeven" Nu is het al gelimiteerd tot 100k, en voor een specifiek bestedingsdoel. Dat noem ik niet vrijgeven.
Maar als je je feiten had gechecked wist je dat al tijden een verhoogde schenkingsvrijstelling mogelijk is, en dat deze enkel van 50k naar 100k verhoogd is. Dan lijkt me 'vrijgegeven' nogal dramatisch allemaal, nog afgezien hoeveel mensen daar gebruik van kunnen en zullen maken. Ook voor de buhne dus.
pi_131928374
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:37 schreef krapula het volgende:

[..]

ja wel op het plaatsen van de keuken natuurlijk

en ik weet niet hoeveel de btw in 1980 was maar toen ie werd ingevoerd ( 1965? ) was ie 12%
pi_131928375
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:37 schreef krapula het volgende:

[..]

6% enkel op arbeidsloon terzake van renovatie en onderhoud, zelfs.
pi_131928380
Nieuwe keuken valt er wel onder.
pi_131928405
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:39 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

ja wel op het plaatsen van de keuken natuurlijk

en ik weet niet hoeveel de btw in 1980 was maar toen ie werd ingevoerd ( 1965? ) was ie 12%
Dat zei je niet.

quote:
als jij een nieuwe keuken koopt betaal je nu maar 6% btw
Als je mensen gaat betichten van beter inlezen, dan zou ik zelf ook correcte informatie verstrekken.
pi_131928430
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:40 schreef PaulieWalnuts het volgende:
werkzaamheden. Niet de keuken zelf.

misschien maar wat beter inlezen in de maatregelen van de overheid voordat je hier wat roeptoetert.
pi_131928442
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:40 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Nope.

http://www.belastingdiens(...)ouwen_en_herstellen/

Feiten checken en zorgvuldiger formuleren, Paulie.

En dan anderen van roeptoeteren beschuldigen ;(
pi_131928460
mja.. je koopt een keuken van 15.000 dan is 20% de kosten voor het plaatsen.. 3000 daar is dan 10% af.. joepi 300 euro verdiend
pi_131928494
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:42 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nope.

staat er toch tussen?

Werkzaamheden die onder het 6%-tarief vallen zijn bijvoorbeeld:
◾het plaatsen, vernieuwen en onderhouden van de badkamer, toilet, keuken, invalidentrap, dakterras, veranda, dakkapel en serre
◾het plaatsen, vernieuwen en onderhouden van de riolering binnen het perceel van de woning
◾het plaatsen, vernieuwen en onderhouden van boilers, geisers, cv-installaties, gaskachels, houtkachels, warmtepompen, zonnepanelen, zonneboilers, zonwering, rolluiken, alarminstallaties, bliksemafleiders, airco-installaties en sauna’s, als die goederen in bouwkundig opzicht onderdeel (gaan) uitmaken van de woning
◾het (aan)bouwen, vernieuwen (waaronder het slopen en opnieuw opbouwen) en onderhouden van garages, schuren, carports, erkers en dergelijke wanneer deze zich bevinden op hetzelfde perceel als de woning en de functie van het bijgebouw gelijk blijft
◾het plaatsen en vernieuwen van (dubbel) glas
◾het onderhouden (waaronder vegen) en vernieuwen van schoorstenen
◾het onderhouden, vernieuwen en herstellen van een gevel
◾het aanbrengen, vernieuwen en onderhouden van wandafwerking, zoals tegels die zodanig zijn aangebracht dat verwijdering daarvan schade toebrengt aan de wand als geheel
◾het aanbrengen, vernieuwen en onderhouden van vloeren die in bouwkundig opzicht onderdeel (gaan) uitmaken van de woning
Hieronder verstaan wij ook vloeren die zodanig zijn aangebracht dat verwijdering daarvan schade toebrengt aan de vloer als geheel. Bijvoorbeeld betonnen gietvloeren, plavuizen, tegels, terrazzo, kunststofvloeren en sommige parketvloeren. Ook het via volledige verlijming aanbrengen van (onder)tapijt rechtstreeks op de originele vloer of trap valt onder het 6%-tarief.
◾het renoveren en herstellen van een bejaardentehuis, aanleunwoning en appartementencomplex
Alleen die ruimten die ter beschikking staan van de bewoners (waaronder de gemeenschappelijke ruimten zoals de hal, trappenhuis, lift en recreatieruimten) worden als woning aangemerkt;
◾het verwijderen van asbest
◾de werkzaamheden van de uitvoerder van de renovatie- en hersteldienst
◾het ontwerpen en vervaardigen van bouwtekeningen door architecten en dergelijke ondernemers als zij tevens de renovatie van de woning begeleiden
◾de arbeidskosten van hoveniers voor het aanleggen en onderhouden van tuinen bij woningen
◾de arbeidskosten van de in opdracht van de opdrachtgever op maat gemaakte goederen die een onderdeel gaan vormen van de woning
Dit geldt zowel voor de op locatie gemaakte goederen als de in de eigen bedrijf gemaakte goederen. Bijvoorbeeld inbouwkasten, deuren, kozijnen en dakkapellen.
pi_131928507
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:42 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nope.

Jij had het over 21% btw, dus jij zat helemaal fout.
pi_131928557
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:45 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Jij had het over 21% btw, dus jij zat helemaal fout.
Ja, je hebt helemaal zwanger en een beetje zwanger.
pi_131928594
Maar kan je nagaan wat dit kabinet aan het doen is, er is geen touw meer aan vast te knopen. Overal voeren ze belachelijke dingetjes in om iedereen tevreden te houden, maar ondertussen loopt onze staatsschuld weer met miljarden op.
pi_131928626
SNEL ANDER ONDERWERP ANDER ONDERWERP
pi_131928654
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:51 schreef krapula het volgende:
SNEL ANDER ONDERWERP ANDER ONDERWERP
Jonge wat boeit mij dat, jullie zijn gelijk een maand depressief als jullie niet helemaal correct hebben geformuleerd op een forumpje.
pi_131928744
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Jonge wat boeit mij dat, jullie zijn gelijk een maand depressief als jullie niet helemaal correct hebben geformuleerd op een forumpje.
Nee, het gaat erom dat een aantal mensen hier een inhoudelijke discussie proberen te voeren, waarbij het handig is als mensen zich bij de feiten houden. Op het moment dat iemand vervolgens een ander van roeptoeteren gaat betichten, dan zou je verwachten dat diegene op z'n minst zelf niet in het wilde weg loopt te roeptoeteren.
pi_131928772
Ik weet welke post er nu gaat komen. :)
pi_131928833
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:57 schreef crashbangboom het volgende:
Ik weet welke post er nu gaat komen. :)
Open je ogen! Cognitieve dissonantie! Banksters! Tot oogkassen gefinancieerde leenslaven! Het is de schuld van de Rabobank! Er kan nog 50% van af! De grond is te duur! Ik bouw een huis voor drie tientjes in Hongarije! Huizen zijn te duur! Ik stap over twee jaar in als de huizenprijzen laag zijn! 2134x je salaris lenen!

ik heb ze nu wel allemaal gehad, toch?
pi_131928851
Ownee, de HRA! DIE SATANISCHE HRA!
pi_131929059
:) crash zat fout, ik formuleerde niet goed. done

Wat gaat er trouwens met de huizenprijzen gebeuren als we een nieuwe beurscrash krijgen? Historisch gezien hebben we elke 6 tot 8 jaar een beurscrash.

pi_131929192
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:

Wat gaat er trouwens met de huizenprijzen gebeuren als we een nieuwe beurscrash krijgen? Historisch gezien hebben we elke 6 tot 8 jaar een beurscrash.

[ afbeelding ]
Onvoorspelbaar imho, ik had nou niet echt het idee dat in 2000/2001 de beurscrash een grote invloed had, integendeel, hooguit dat mensen denken investeren in een prettig dak boven mijn hoofd is handiger dan speculeren op de beurs.

Ofwel, dat hangt van de achterliggende oorzaken af, veel meer dan van de beurskoersen zelf.
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:31:51 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131929596
quote:

[..]

Tijdelijke maatregelen, die we over 30 jaar echt niet meer benoemen.... weet je nog 1 oktober 2013?
Toen werd de belastingvrije schenking voor een woning voor 15 maanden verhoogd naar ¤ 100.000
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:34:09 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131929650
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:39 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Misschien moet jij wat beter je feiten checken, en wat secuurder formuleren.
"De btw voor de bouw verlaagd?" Ga maar eens een nieuwbouwhuis of een bouwkavel kopen en dan kijken wat er in rekening wordt gebracht. Of een keuken kopen. Zit ook geen 6% op hoor. Sterker nog, de verlaagde omzetbelasting is enkel op arbeidsloon. Arbeidsloon dewelke bij verbouwingen nihil % pleegt te zijn, omdat het in de avonduren en weekenden plaatsvindt. Een maatregel voor de buhne dus.

"Schenkingen vrijgegeven" Nu is het al gelimiteerd tot 100k, en voor een specifiek bestedingsdoel. Dat noem ik niet vrijgeven.
Maar als je je feiten had gechecked wist je dat al tijden een verhoogde schenkingsvrijstelling mogelijk is, en dat deze enkel van 50k naar 100k verhoogd is. Dan lijkt me 'vrijgegeven' nogal dramatisch allemaal, nog afgezien hoeveel mensen daar gebruik van kunnen en zullen maken. Ook voor de buhne dus.
Met het verschil dat deze verhoging geen leeftijdsgrenzen kent, en niet beperkt is tot schenkingen van ouders aan hun kinderen.

Opa en oma mogen nu dus ook belastingvrij schenken als het voor een huis is.
Sterker nog; de buurvrouw mag belastingvrij schenken als het in een huis gestopt wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:35:36 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131929689
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:43 schreef arjan1112 het volgende:
mja.. je koopt een keuken van 15.000 dan is 20% de kosten voor het plaatsen.. 3000 daar is dan 10% af.. joepi 300 euro verdiend
Alleen in een bestaande woning van meer dan 2 jaar oud, als jij een keuken in je nieuwbouwwoning laat plaatsen betaal je gewoon 21% BTW over het arbeidsloon.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131929705
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[ afbeelding ]
1997... ;(
pi_131929773
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alleen in een bestaande woning van meer dan 2 jaar oud, als jij een keuken in je nieuwbouwwoning laat plaatsen betaal je gewoon 21% BTW over het arbeidsloon.
Ach op de aanleg van mijn CV eerder dit jaar scheelde me het zo toch mooi een paar honderd euro.
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:42:29 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131929841
quote:
14s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach op de aanleg van mijn CV eerder dit jaar scheelde me het zo toch mooi een paar honderd euro.
Toen onze badkamer in 2010 gedaan werd scheelde het ook een bom duiten, kwam goed uit, maar het ging me even over de feiten in de discussie.

Een keuken valt gewoon onder het 21% tarief, het arbeidsloon voor het plaatsen van die keuken ook, maar als hij geplaatst wordt in een woning die ouder is dan twee jaar mogen ze de BTW op het arbeidsloon verlagen tot 6%.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131929892
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met het verschil dat deze verhoging geen leeftijdsgrenzen kent, en niet beperkt is tot schenkingen van ouders aan hun kinderen.

Opa en oma mogen nu dus ook belastingvrij schenken als het voor een huis is.
Sterker nog; de buurvrouw mag belastingvrij schenken als het in een huis gestopt wordt.
Weet ik, maar heb jij het idee dat hier anders dan incidenteel gebruik van gemaakt gaat worden? Niet iedereen heeft die centen klaarliggen (en zo wel kan je die natuurlijk ook lenen aan je kind, sterker nog, dat is fiscaal in de regel veel aantrekkelijker ;) ). Als je meerdere kinderen/kleinkinderen hebt stuit het vaak op het praktische probleem dat je dan ieder geld 'moet' geven om geen ruzie in de familie te krijgen. Het komt op mij als symbolische wetgeving over.
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:45:44 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131929925
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:44 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Weet ik, maar heb jij het idee dat hier anders dan incidenteel gebruik van gemaakt gaat worden? Niet iedereen heeft die centen klaarliggen (en zo wel kan je die natuurlijk ook lenen aan je kind, sterker nog, dat is fiscaal in de regel veel aantrekkelijker ;) ). Als je meerdere kinderen/kleinkinderen hebt stuit het vaak op het praktische probleem dat je dan ieder geld 'moet' geven om geen ruzie in de familie te krijgen. Het komt op mij als symbolische wetgeving over.
Erger nog; ik heb de pech dat die aanpassing net 2 maanden te laat komt :{ ;( :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131929961
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Erger nog; ik heb de pech dat die aanpassing net 2 maanden te laat komt :{ ;( :'(
Hij geldt toch ook voor aflossing? Of heb je je hypotheek recent afgelost?
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:47:59 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131929984
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:47 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Hij geldt toch ook voor aflossing? Of heb je je hypotheek recent afgelost?
Nee, net een bom duiten van ouders gehad die in het huis zitten.... mijn zusje ook, maar die moet ze nog gebruiken om af te lossen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131930096
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:15 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Onvoorspelbaar imho, ik had nou niet echt het idee dat in 2000/2001 de beurscrash een grote invloed had, integendeel, hooguit dat mensen denken investeren in een prettig dak boven mijn hoofd is handiger dan speculeren op de beurs.

Ofwel, dat hangt van de achterliggende oorzaken af, veel meer dan van de beurskoersen zelf.
Je moet je wel bedenken dat Ben Bernanke na de crash van 2001 begon met het printen van bankbiljetten. Geld lenen werd in die tijd praktisch gratis.

Andere vraag: wat gebeurt er met de huizenprijzen als centrale banken stoppen met het printen van geld en de rente omhoog gaat?
pi_131930097
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, net een bom duiten van ouders gehad die in het huis zitten.... mijn zusje ook, maar die moet ze nog gebruiken om af te lossen.
Notarieel vastgelegd zeker? Zeker weten dat het niet een lening was? ;)
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:54:19 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131930160
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:52 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Notarieel vastgelegd zeker? Zeker weten dat het niet een lening was? ;)
Yep.... hun huis gekocht, en daarbij (met gesloten beurs) de schenking ontvangen, dus pure pech.... nog even 8k naar de belastingdienst brengen volgend jaar :'(
Die had anders zo mooi voor een nieuwe dakkapel gebruikt kunnen worden :(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131930237
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Je moet je wel bedenken dat Ben Bernanke na de crash van 2001 begon met het printen van bankbiljetten. Geld lenen werd in die tijd praktisch gratis.

Andere vraag: wat gebeurt er met de huizenprijzen als centrale banken stoppen met het printen van geld en de rente omhoog gaat?
Niet echt

http://www.hypotheker.nl/(...)orische+rentestanden

Grappige is dat je ook ziet wat de centrale bank rente voor een correlatie met hypotheekrente heeft :) Nauwelijks of zeer beperkt dus.

Je lijkt wel een beetje op mijn neefje van vijf met al die als wat hoezo vragen.

[ Bericht 5% gewijzigd door crashbangboom op 07-10-2013 11:03:24 ]
pi_131930281
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Yep.... hun huis gekocht, en daarbij (met gesloten beurs) de schenking ontvangen, dus pure pech.... nog even 8k naar de belastingdienst brengen volgend jaar :'(
Die had anders zo mooi voor een nieuwe dakkapel gebruikt kunnen worden :(
Die had ik (voorzover boven de schenkingsvrijstelling) toch even geleend van de schenker, en dan in een volgend jaar evt. geschonken.... maar goed 8k is te overzien? Soms heb je geluk, soms niet.
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:00:37 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131930307
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:59 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Die had ik (voorzover boven de schenkingsvrijstelling) toch even geleend van de schenker, en dan in een volgend jaar evt. geschonken.... maar goed 8k is te overzien? Soms heb je geluk, soms niet.
Vrijwel het hele bedrag was boven de schenkingsvrijstelling (want boven de 40), dus dat had ook al geen bal meer uitgemaakt.

Het is prima te overzien, plus het was voorzien, maar achteraf wel zuur dat het 8 weken later niet betaald had hoeven worden...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131931365
Blok kan ook verstandige beslissingen nemen:

quote:
Blok: meer woningen in leegstaande gebouwen

Amsterdam - Minister Blok (wonen) ziet mogelijkheden op veel grotere schaal dan nu gebeurt woningen te realiseren in leegstaande gebouwen. "De overheid vereenvoudigt de regels", de markt moet de handschoen nu oppakken, stelt hij.
“Als er nog meer regels zijn die we kunnen afschaffen, dan hoor ik dat graag. Maar ik denk dat we nu vooral in de fase zitten van uitdragen hoeveel er al kan.” De voorspelde groei van de woningbehoefte tot 2025 met 500.000 woningen, zorgt volgens hem voor voldoende vraag, vooral in de Randstad. De groei zit vooral in de één- en tweepersoonshuishoudens. “Dan heb je het over een doelgroep die erg geïnteresseerd zal zijn in locaties in de stad, waar heel veel kantoorgebouwen beschikbaar zijn.”
http://www.cobouw.nl/nieu(...)leegstaande-gebouwen

Er staan heel wat kantoren leeg in de regio Amsterdam, dus ik ben benieuwd.
pi_131931399
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:42 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Blok kan ook verstandige beslissingen nemen:

[..]

http://www.cobouw.nl/nieu(...)leegstaande-gebouwen

Er staan heel wat kantoren leeg in de regio Amsterdam, dus ik ben benieuwd.
De regelgeving maakt het al lang mogelijk maar blijkbaar is het voor de markt niet zo heel interessant.
pi_131931432
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De regelgeving maakt het al lang mogelijk maar blijkbaar is het voor de markt niet zo heel interessant.
Nou er staan volgens mij zo'n 16.000 studenten te springen om woonruimte in Amsterdam en ze betalen nu volgens mij gemiddeld zo'n 400 euro per maand voor een kamer dus er is genoeg vraag.
pi_131931454
Zit je dan op je kamertje in een verlaten en nietszeggend kantoorpark in Diemen :')
pi_131931457
Vanochtend bij Radio 1 hetzelfde verhaal als in 1979:

Huren is duurder dan kopen, volgens de Woonbond:

http://www.radio1.nl/item(...)huurbeleid-aanpassen
pi_131931503
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:45 schreef tjoptjop het volgende:
Zit je dan op je kamertje in een verlaten en nietszeggend kantoorpark in Diemen :')
Er is net een groot kantoorgebouw in Diemen omgebouwd voor studenten:

http://campusdiemenzuid.nl/nl/

Er komen wat winkeltjes bij etcetera en volgens mij komt dat zo vol. Liever daar wonen dan bij pap en mam, lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaulieWalnuts op 07-10-2013 11:55:22 ]
pi_131931533
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:45 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Nou er staan volgens mij zo'n 16.000 studenten te springen om woonruimte in Amsterdam en ze betalen nu volgens mij gemiddeld zo'n 400 euro voor een kamer dus er is genoeg vraag.
Nou, dat is dan duidelijk dat de kostprijs van het ombouwen van een kantoor tot kamer >400 euro per kamer is
pi_131931563
quote:
Vanochtend bij Radio 1 hetzelfde verhaal als in 1979:

Huren is duurder dan kopen, volgens de Woonbond:

http://www.radio1.nl/item(...)huurbeleid-aanpassen
Sterker nog, dat is al enkele eeuwen zo. Want achter elke verhuur zit een eigenaar die zijn kosten eruit wil hebben plus een winstopslag. We leven toch niet in sprookjesland?
pi_131931628
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:48 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nou, dat is dan duidelijk dat de kostprijs van het ombouwen van een kantoor tot kamer >400 euro per kamer is
In Diemen-Zuid kan het blijkbaar uit:

pi_131931766
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

In Diemen-Zuid kan het blijkbaar uit:

Als het genoeg rendement oplevert voor de investeerder, kan alles. En dat wordt ook het (huur)woningverhaal van de toekomst. Wat kost een kamer daar?
pi_131931911
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:58 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Als het genoeg rendement oplevert voor de investeerder, kan alles. En dat wordt ook het (huur)woningverhaal van de toekomst. Wat kost een kamer daar?
Staat nergens op die site, maar ik denk om en nabij de 300/400 euro.
pi_131932110
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:03 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Staat nergens op die site, maar ik denk om en nabij de 300/400 euro.
Ik denk wel een slag meer

quote:
Benschop doelt op de vele luxe studentencampussen en -woningprojecten die de laatste maanden worden opgeleverd en aangekondigd in Diemen, Utrecht, Amsterdam en Den Haag. Studenten betalen inclusief voorzieningen bedragen van 500 tot bijna 700 euro per maand. Toch vinden de kamers gretig aftrek, de reden waarom een investeerder als City Living deze week de bouw van een tweede Student Hotel in Amsterdam aankondigde.
http://www.vastgoedmarkt.(...)enhuisvesting-dreigt

Kassa.
pi_131932170
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:09 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik denk wel een slag meer

[..]

http://www.vastgoedmarkt.(...)enhuisvesting-dreigt

Kassa.
Hmm, ja en dan pakt ie ook nog de volle mep van ondernemers:

- Supermarkt
- Wasserette en stomerij
- Coffee corner
- Fietsenmaker
- Vintage shop
- Kapsalon
- Selfservice restaurant
- Pizzeria
- Wijnbar
- Café
- Studentenuitzendbureau
- Huisartsen- en fysiotherapiepraktijk
- Basketbal/voetbalveld
- Tennisbaan
- Hardlooproute
- Fitness centre
- Klimmuur
pi_131933889
quote:

[..]

Nou er staan volgens mij zo'n 16.000 studenten te springen om woonruimte in Amsterdam en ze betalen nu volgens mij gemiddeld zo'n 400 euro per maand voor een kamer dus er is genoeg vraag.
Als het echt zo interessant was zou dit toch al lang moeten werken?
pi_131937041
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:57 schreef crashbangboom het volgende:

Grappige is dat je ook ziet wat de centrale bank rente voor een correlatie met hypotheekrente heeft :) Nauwelijks of zeer beperkt dus.
Euribor is interbancaire rente, heeft niets met hypotheken te maken (behalve voor h. met variabele rente).

Hypotheekrente loopt in de regel synchroon met de rente op 10-jaars staatsschuld. En bij gelddrukkerij door de centrale bank daalt die rente doorgaans, omdat dat gepaard gaat met toenemende vraag naar o.a. die 10-jaars obligaties. Momenteel staat hij door alle geldpolitieke ingrepen van de laatste jaren kunstmatig laag. Veel lager kan hij niet (maar veel hoger ook niet want dan komen zowel de staatsfinanciën als de economische groei -ha!- in de knel).
pi_131937621
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:07 schreef dvr het volgende:

[..]

Euribor is interbancaire rente, heeft niets met hypotheken te maken (behalve voor h. met variabele rente).

Hypotheekrente loopt in de regel synchroon met de rente op 10-jaars staatsschuld. En bij gelddrukkerij door de centrale bank daalt die rente doorgaans, omdat dat gepaard gaat met toenemende vraag naar o.a. die 10-jaars obligaties. Momenteel staat hij door alle geldpolitieke ingrepen van de laatste jaren kunstmatig laag. Veel lager kan hij niet (maar veel hoger ook niet want dan komen zowel de staatsfinanciën als de economische groei -ha!- in de knel).
Klopt en veel landen en mensen met een hypotheek komen dan zwaar in de problemen. Mijn inschatting is dat ze niet kunnen stoppen met geld printen, iedereen is verslaafd aan het goedkope geld.
pi_131939067
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:27 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Klopt en veel landen en mensen met een hypotheek komen dan zwaar in de problemen. Mijn inschatting is dat ze niet kunnen stoppen met geld printen, iedereen is verslaafd aan het goedkope geld.
Veel mensen met een hypotheek komen dan niet meer bij van het lachen.
De rentelasten voor 30 jaar vastgezet, en sparen tegen een veel hoger tarief.

De huren daarentegen zullen explosief stijgen, immers wordt het vereiste rendement dan steeds hoger.

Als het waar zou zijn he, want hypotheek loopt anders dan de bewering ook niet synchroon met 10 jarig staats, en bovendien heeft de ECB juist bijzonder weinig invloed op langere staatsrentes.

Blijkt ook uit de grafiek, want de rente is over langere periode al aardig stabiel. Niet vreemd, want die hangt vooral samen met de economische vooruitzichten. Koopkracht en rente zijn wat dat betreft communicerende vaten.
pi_131939193
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:14 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Veel mensen met een hypotheek komen dan niet meer bij van het lachen.
De rentelasten voor 30 jaar vastgezet, en sparen tegen een veel hoger tarief.

De huren daarentegen zullen explosief stijgen, immers wordt het vereiste rendement dan steeds hoger.

Als het waar zou zijn he, want hypotheek loopt anders dan de bewering ook niet synchroon met 10 jarig staats, en bovendien heeft de ECB juist bijzonder weinig invloed op langere staatsrentes.

Blijkt ook uit de grafiek, want de rente is over langere periode al aardig stabiel. Niet vreemd, want die hangt vooral samen met de economische vooruitzichten. Koopkracht en rente zijn wat dat betreft communicerende vaten.
Nieuwe kopers zullen niet meer de huizen kunnen kopen die ze nu kunnen kopen als de rente op 6% of hoger komt. Dat zal de huizenprijzen niet ten goede komen.
pi_131939745
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Nieuwe kopers zullen niet meer de huizen kunnen kopen die ze nu kunnen kopen als de rente op 6% of hoger komt. Dat zal de huizenprijzen niet ten goede komen.
Ah, weer een 'als'. Nou, die als komt alleen aan bod als de economie stevig aantrekt. Communicerende vaten.

Maar ze kunnen wel 8% aan huur betalen?
pi_131941186
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:57 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Niet echt

http://www.hypotheker.nl/(...)orische+rentestanden

Je lijkt wel een beetje op mijn neefje van vijf met al die als wat hoezo vragen.
ik vind juist van wel

pi_131941263
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:17 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

ik vind juist van wel

[ afbeelding ]
http://www.hansanders.nl/
pi_131941340
Nah je ziet toch duidelijk de hypotheek rente omhoog gaan van 88-90 99-00 en 05-07 alleen de laatste daling gaan ze niet mee
pi_131941681
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:21 schreef arjan1112 het volgende:
Nah je ziet toch duidelijk de hypotheek rente omhoog gaan van 88-90 99-00 en 05-07 alleen de laatste daling gaan ze niet mee
Dat is dan ook exact het punt _O- Godsamme, zeg :)
pi_131941950
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:14 schreef crashbangboom het volgende:

Als het waar zou zijn he, want hypotheek loopt anders dan de bewering ook niet synchroon met 10 jarig staats, [..]
Zucht..

(de discrepantie in de laatste paar jaren komt overigens door gebrek aan concurrentie ivm de bankreddingsoperaties -- gesteunde banken mogen geen scherpste prijzen neerzetten, dus Rabo bepaalt in de praktijk de tarieven, en die pakt deze kans om zijn kapitaalspositie dmv dure hypotheken te versterken met beide handen aan, ook al is dat slecht voor de huizenprijzen).
pi_131942070
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:41 schreef dvr het volgende:

[..]

Zucht..

[ afbeelding ]

(de discrepantie in de laatste paar jaren komt overigens door gebrek aan concurrentie ivm de bankreddingsoperaties -- gesteunde banken mogen geen scherpste prijzen neerzetten, dus Rabo bepaalt in de praktijk de tarieven, en die pakt deze kans om zijn kapitaalspositie dmv dure hypotheken te versterken met beide handen aan, ook al is dat slecht voor de huizenprijzen).
Inderdaad zucht. Ook u bedankt voor het bewijzen dat als de kapitaalmarktrente omhoog gaat, de hypotheekmarktrente niet automatisch volgt. Of geldt dat alleen met uitzonderingen naar beneden toe?
pi_131942075
Nog 2 jaar dan heeft ING de staatsteun terugbetaald en is ABN-AMRO verkocht

Dan begint de prijzenoorlog.
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:41:05 #80
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_131951423
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:44 schreef arjan1112 het volgende:
Nog 2 jaar dan heeft ING de staatsteun terugbetaald en is ABN-AMRO verkocht

Dan begint de prijzenoorlog.
zolang Europese banken in elkaars regio geen zaken doen geloof ik daar niet in
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_131951487
Hoezo niet? Nu mogen abn en ing niet concurreren.. dus als rabo de tarieven omhoog gooit moeten hun daar 0,1% boven gaan zitten

dat heb je straks niet meer.
pi_131960788
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:33 schreef crashbangboom het volgende:

Maar ze kunnen wel 8% aan huur betalen?
Nee, het wordt nog druk onder de brug.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2013 05:03:21 ]
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 08:32:59 #83
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131961566
http://www.telegraaf.nl/o(...)ulp_van_bank___.html
veel te veel geleend dus

quote:
di 08 okt 2013, 07:40 | 0 reacties

'Huisbezitter ervaart weinig hulp van bank'

AMSTELVEEN (AFN) - Twee op de drie woningbezitters voelen zich door de hypotheekverstrekkers niet of te laat geadviseerd over de gevolgen van de crisis en tasten daarmee in het duister over de gevolgen daarvan op hun financiële situatie.

Dat concludeert onderzoeksbureau Deloitte in een dinsdag verschenen rapport.

,,Toenemende werkeloosheid en langdurig aanhouden van de crisis leiden er toe dat meer en meer woningbezitters niet meer aan hun betalingsverplichtingen voor de hypotheek kunnen voldoen. Daarnaast bouwt een steeds groter deel van met name de jongere generaties een restschuld op, mocht de woning verkocht (moeten) worden'', zegt Peter van Loon van Deloitte.

Volgens de onderzoekers hebben inmiddels zo'n 82.000 huishoudens in Nederland een betalingsachterstand van meer dan 4 maanden.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_131961683
Of hun baan kwijt bijvoorbeeld.
pi_131966121
Nederlandse huizenmarkt weer onderwerp van WSJ artikel:

"De Nederlandse overheid heeft onlangs aangekondigd bezig te zijn met de ontwikkeling van haar eigen Fannie Mae en Freddie Mac."

http://online.wsj.com/art(...)_hpp_LEFTTopWhatNews

Kan niks mis gaan mensen.
pi_131966419
En dan ook even de relevante zin uit het artikel quoten

quote:
Banks can only transfer low-risk loans that are covered by the government's existing mortgage-guarantee plan. Lenders will remain liable for any default risk and will have to pay the Dutch state a fee if they want to use the facility.

pi_131966627
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:32 schreef 99.999 het volgende:
En dan ook even de relevante zin uit het artikel quoten

[..]

En ons NHI wordt "deeply irresponsibly" genoemd in het stuk.

"It reduces incentives for banks to monitor loans [and] it distorts the credit market by ensuring they don't take on the full risk of the loans they make."
pi_131967544
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:42 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

"It reduces incentives for banks to monitor loans [and] it distorts the credit market by ensuring they don't take on the full risk of the loans they make."
Maar uitleggen waarom doen ze niet. Ze geven vooral argumenten waaruit blijkt dat de vergelijking wellicht minder nuttig is dan jij voor doet komen.
pi_131967564
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:18 schreef 99.999 het volgende:
Jawel dat quote je net:

pi_131967705
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:19 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Jawel dat quote je net:

Maar elders staat het belangrijkere deel (wat ik net voor je gequote had). Immers wat jij aangeeft wijkt niet werkelijk af van de huidige situatie en blijkt in de praktijk sinds 1995 niet of nauwelijks een probleem te vormen.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:28:56 #91
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131967844
http://www.bekendeburen.n(...)-paay-niet-tot-zaken

klopt, ouderen krijgen geen hypotheek meer, al heb je nog zoveel pensioen, gewoon te groot risico op overlijden of pensioenkortingen

Oudere of oudere gescheiden huurders worden het land uit gepest

[ Bericht 17% gewijzigd door HD9 op 09-10-2013 08:58:40 ]
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_131994688
Ben in het proces om een hypotheek te regelen voor een nieuwe aanwinst. De banken zijn enorm bang om risico's te nemen en hameren sterk op het inleggen van zoveel mogelijk eigen vermogen. Ze willen zich duidelijk indekken tegen nog verdere prijsdalingen. De hypotheekadviseur vertelde me dat volgens de laatste cijfers die zij te zien kregen ongeveer 30% van de huidige hypotheken in Nederland hoger zijn dan de waarde van het pand. Op zich is dat een papieren probleem zolang je blijft zitten waar je zit, maar niemand gaat natuurlijk uit vrije wil dit papieren verlies in echte restschuld omzetten.

Hoe dan ook, deze crisis komen we wel weer te boven. De natuurlijke reactie van mensen in crisistijd is minder uitgeven en sparen waar mogelijk. En als de overheid probeert daar wat aan te doen is de reactie NOG harder sparen. Uiteindelijk zal er zoveel geld opgepot zijn dat op een bepaald moment mensen de geldkraan van hun spaarrekening vanzelf weer openzetten. Enige probleem is dat dit vanuit de middenklasse moet komen, en de middenklasse is nu net de groep die het hardst wordt aangevallen. Voor starters die meestal niet kunnen sparen is het sowieso bijna onmogelijk, en de top 2% leven in een compleet andere wereld waar geen crisis heerst en die dus ook weinig van invloed zijn op de 'normale' huizenmarkt.
pi_132015941
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:28 schreef HD9 het volgende:
http://www.bekendeburen.n(...)-paay-niet-tot-zaken

klopt, ouderen krijgen geen hypotheek meer, al heb je nog zoveel pensioen, gewoon te groot risico op overlijden of pensioenkortingen

Oudere of oudere gescheiden huurders worden het land uit gepest
Hoezo weet jij weer alles af van de financien van la Paay? ;) :O
pi_132016169
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:42 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Dat is nieuws! Kennelijk weet al iemand exact onder welke voorwaarden het NHI gaat opereren. Dat is knap!
pi_132018120
Morgen komt de NVM met een bericht over het derde kwartaal.

Wat zei de NVM in 2009? "Woningmarkt lijkt te stabiliseren."

http://www.volkskrant.nl/(...)e-stabiliseren.dhtml

Wat zei de NVM in 2010? "Woningmarkt krabbelt op."

http://www.nvm.nl/wonen/nieuws/2011/20110113woningmarktq4.aspx

Wat zei de NVM in 2011? "Wij zijn optimistisch over 2011."

http://www.nvm.nl/wonen/nieuws/2011/20110707marktcijfersq2.aspx
pi_132018271
maar in 2013 zei j.p morgan dat de huizenprijzen nog 2% dalen en in 2014 stabiliseren

dat deden ze niet in 2012, 2011 , enz
  woensdag 9 oktober 2013 @ 22:09:55 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_132022035
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:45 schreef PaulieWalnuts het volgende:

De NVM is ook nauwelijks objectief te noemen, heb je geen zak aan
  woensdag 9 oktober 2013 @ 22:27:09 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_132023066
quote:
Juist een ontzettend slecht stuk, geen één bullet point kan me overtuigen waarom Knot geen gelijk zou kunnen hebben. 50% van zijn argumentatie bestaat uit dat er op bepaald gebied een dalende trend te zien is over de periode 2008-2014. Dat heeft echter 0,0 verband met of we wel of niet in recessie zitten, of hebben we de afgelopen 5 jaar aan één stuk in een recessie gezeten?
pi_132026726
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:45 schreef PaulieWalnuts het volgende:

Ja wat verwacht je dan?
Als zelfs de NVM pessimistisch begint te kankeren... Zet je dan maar schrap.
Ik snap lui zoals jou niet die dit soort dingen blijven aanhalen, wat wil je nu? Een minister president die met zijn ministers aan zijn zij het volk gaat vertellen. "Snik lieve mensen, weer een recessie. Het gaat allemaal kut, minder banen, meer zieken, de toekomst zou zo maar erger kunnen zijn, fuck het vertrouwen. Het is dat we niet dood gaan maar het is allemaal kut... Nou, succes en tot ziens, laten we maar hopen dat volgend jaar niet heel veel meer slechter als dit jaar gaat"
Beter?
Hoeveel procent van de huizenmarkt is vertrouwen (de afgelopen vijf jaar)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')