abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:16:07 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_132237631
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:40 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nog effe en je krijgt geld bij om op een landgoed te wonen. Kan niet wachten.
er zijn landen waar je dat inderdaad wel zou gaan denken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_132238399
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

:O
so long and thanks for all the fish
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:45:43 #228
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_132238869
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Pripyat, als medisch experiment? :'(
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_132249766
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik twijfel toch nog. Die ongekende vrijheid als huurder is immers ook wat waard. Gewoon als je wilt verhuizen, tjakka, kies je zo een andere woning uit. En als ik dit topic mag geloven donderen de huren inmiddels ook omlaag, en kun je dus voor hetzelfde geld een grotere woning betrekken, dus mja. Dillema.
Stel je niet zo aan, huren en kopen heeft zijn voor en zijn nadelen.

Ik ben blij dat ik als starter de afgelopen jaren gehuurd heb, die vrijheid was mij inderdaad veel waard. Sterker nog, dit heeft mij toevallig een financieel voordeel opgeleverd.

Jij bent net zo'n debiel als CC, alleen maar voor eigen parochie preken.

Waarom lukt het op Tweakers wel om een fatsoenlijke discussie te houden over de woning markt en hier niet?
eten!!!
pi_132250323
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 02:39 schreef janatwork het volgende:

Ik ben blij dat ik als starter de afgelopen jaren gehuurd heb, die vrijheid was mij inderdaad veel waard. Sterker nog, dit heeft mij toevallig een financieel voordeel opgeleverd.

Elke maand geld naar de verhuurder brengen hoe kan je dat een financieel voordeel zien. Ja als je dan naar virtuele panden gaat kijken die je misschien gekocht zou kunnen hebben en nu de prijs ziet. Waarbij we dan wel moeten vemelden dat de hypotheken flink veranderd zijn en je geen vage hypotheek constructies meer kan afsluiten om je HRA te maximaliseren. Dus door te wachten heb je nu wel je maximale HRA mis gelopen.

Een gekocht huis is om een langere periode in te wonen en niet om te speculeren. Als het dan ook nog eens jou eigendom is worden je woonlasten alleen maar minder.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 08:50:26 #231
37248 BertV
Klei indiaan
pi_132250944
Ok, deze misschien wel bekende "huilende-huurder" van Fok ;) heeft zijn stoute schoenen aangetrokken en een prijsaanvraag gedaan bij de eigenaar, een grote vastgoedhandelaar.

Ik heb al een jaar of twee eerder bericht gekregen maar hier niet op in gegaan.
De prijzen zijn nu 15% gezakt sinds toen (Funda), en dan is het ook nog eens leeg en niet vanuit verhuurde toestand zoals bij mij.

edit: er is bij mij wel twijfel, ik schat de kans groot in dat het nog verder gaat zakken.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  † In Memoriam † donderdag 17 oktober 2013 @ 12:40:40 #232
230491 Zith
pls tip
pi_132257215
Zijn er nog updates van de grafieken? :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_132257367
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 07:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Elke maand geld naar de verhuurder brengen hoe kan je dat een financieel voordeel zien.
Nee, dan elke maand geld naar de bank brengen voor de hypotheekrente, dat is lekker "voordelig". :')

Wonen kost sowieso geld. Uiteindelijk gaat het er gewoon om wat het goedkoopste is. En bij snel dalende huizenprijzen is huren al gauw goedkoper, als je tenminste alles (dus ook waardedaling) meeneemt.
quote:
Ja als je dan naar virtuele panden gaat kijken die je misschien gekocht zou kunnen hebben en nu de prijs ziet. Waarbij we dan wel moeten vemelden dat de hypotheken flink veranderd zijn en je geen vage hypotheek constructies meer kan afsluiten om je HRA te maximaliseren. Dus door te wachten heb je nu wel je maximale HRA mis gelopen.
Doordat al die "vage hypotheek constructies" niet meer mogelijk zijn, zullen de huizenprijzen de komende jaren alleen nog maar meer en sneller gaan dalen. Dat betekent dus uiteindelijk nog meer voordeel (én in de toekomst te behalen winst) voor de huurder die zich voorlopig nog niet gek laat maken en gewoon nog een aantal jaren wacht met kopen.
quote:
Een gekocht huis is om een langere periode in te wonen en niet om te speculeren. Als het dan ook nog eens jou eigendom is worden je woonlasten alleen maar minder.
Klopt. Maar dat is nog geen reden om nu te kopen. Hoe langer je wacht, hoe lager de huizenprijzen en hoe lager je hypotheek, en hoe eerder je uiteindelijk die hypotheek kunt aflossen.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:53:13 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132257601
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:45 schreef hpeopjes het volgende:
Wonen kost sowieso geld. Uiteindelijk gaat het er gewoon om wat het goedkoopste is. En bij snel dalende huizenprijzen is huren al gauw goedkoper, als je tenminste alles (dus ook waardedaling) meeneemt.
Dan ga je er vanuit dat de huizenprijzen blijven dalen? En je verwacht dat de huren ook gaan dalen?
Maar zodra de huizenprijzen weer gaan stijgen wordt het dan goedkoper om te kopen?

Als je koopt moet je kijken wat de kosten op de lange termijn zijn, je koopt immers ook voor de lange termijn, het is zinloos om uit te rekenen dat een jaar huren minder kost dan een jaar in een koopwoning als je die koopwoning een jaar later toch koopt, maar dan voor wat minder.
Zeker als de huurwoning en koopwoning vergelijkbaar zijn, en je geen huurtoeslag krijgt.

Je moet immers wel 2 keer verhuizen, en nou kun je bij je ouders vandaan naar je eerste studentenkamer wel vrij goedkoop verhuizen, maar van een huis naar een huis kost over het algemeen wat meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:55:58 #235
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132257692
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:40 schreef Zith het volgende:
Zijn er nog updates van de grafieken? :)
Doe ik de 21e bij de nieuwste CBS-cijfers. Augustus en september had ik helaas andere dingen aan m'n hoofd.
censuur :O
pi_132258057
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:45 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nee, dan elke maand geld naar de bank brengen voor de hypotheekrente, dat is lekker "voordelig". :')

[..]
:D jij kijkt alleen maar wat een huis kost? Ik zou een aantal extra eisen stellen aan een woning.
pi_132273582
quote:
Stel je niet zo aan, huren en kopen heeft zijn voor en zijn nadelen.
Joh? Ik dacht dat kopen alleen maar nadelen had?

quote:
Proficiat. Ik trek nog een klein beetje in twijfel of jij maatgevend bent voor de andere 3,9 miljoen huurders, maar ik ben bijna over de streep.

quote:
Jij bent net zo'n debiel als CC, alleen maar voor eigen parochie preken.
Nu ben ik wel over de streep. ^O^

quote:
Waarom lukt het op Tweakers wel om een fatsoenlijke discussie te houden over de woning markt en hier niet?
Hint: omdat daar geen 1200 klonen aan het baggeren zijn? :{w
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_132274570
quote:
Omdat er nogal wat gefrustreerden rondlopen die hun verlies op de woning- & hypotheekmarkt of onterechte huurverhoging, niet kunnen verkroppen en afreageren op dit forum.

Bovendien is alles al zo'n beetje gezegd wat er te zeggen valt over de woningmarkt; mijn idee is dat "de markt" altijd gelijkheeft. Dalen de prijzen, dan is daar een terechte oorzaak/reden voor, stijgen de prijzen/huren: idem.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_132281949
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Proficiat. Ik trek nog een klein beetje in twijfel of jij maatgevend bent voor de andere 3,9 miljoen huurders, maar ik ben bijna over de streep.

3 miljoen daarvan kunnen geen huis kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2013 23:32:18 ]
pi_132282371
quote:
2s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
3 miljoen daarvan kunnen geen huis kopen.
Dat is geen probleem, daar hebben we huurhuizen voor.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:12:30 #241
323876 michaelmoore
pi_132283226
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is geen probleem, daar hebben we huurhuizen voor.
of die gaan naar het buitenland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_132283261
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat is uiteraard marginaal.
pi_132283273
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:12 schreef michaelmoore het volgende:
Klopt, was ik vergeten, sorry. 'janatwork' heeft er financieel voordeel bij, en velen met hem, en de rest gaat naar het buitenland.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:19:43 #244
323876 michaelmoore
pi_132283430
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Klopt, was ik vergeten, sorry. 'janatwork' heeft er financieel voordeel bij, en velen met hem, en de rest gaat naar het buitenland.
ja na gedane arbeid is het leuk toeven aan zee
pi_132283502
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja, je moet iets met een studio van vier bij vijf in een of ander dubieus oostblokland. Dan wil je wel naar buiten :D.
pi_132283531
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:19 schreef michaelmoore het volgende:
En zo is het. Bedankt voor je werkzame bijdrage, en het en passant oplossen van een stukje van het vergrijzingsprobleem.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:23:34 #247
323876 michaelmoore
pi_132283532
x

[ Bericht 100% gewijzigd door michaelmoore op 18-10-2013 00:24:12 ]
pi_132283554
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:23 schreef michaelmoore het volgende:
x
Ach daarom. Zolang jij er maar gelukkig mee bent.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:33:59 #249
323876 michaelmoore
pi_132283716
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En zo is het. Bedankt voor je werkzame bijdrage, en het en passant oplossen van een stukje van het vergrijzingsprobleem.
ja je moet ergens je pensioen op gaan maken en dan bij voorkeur in een goedkoop land filipijnen enz. of in de EU

het woonlandbeginsel is dan een belangrijk criterium
pi_132283785
Die ouwe lullen kopen geen nieuwe woning meer, waar het om draait zijn de mensen die met verstand een woning kopen en een degelijke spaarpot op zak

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2013 00:38:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')