Dan ga je toch alvast lekker wat voorbereiden voor je werk voor morgen.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:01 schreef OngeschiktX het volgende:
Ok ik ben er al weer over uit.. no way dat ik 2 weken vrij ga nemen. De dag gaat zo traag nu, er is niets open, geen reet te doen. Het is pas 14:00 en ik moet nog een hele middag.
Het lijkt wel een wijfquote:Op maandag 25 mei 2015 14:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maar ik hoor het al een hoop zeiken weinig doen.
Heel herkenbaar zoals je het omschrijft. Ik heb alleen niet dat het doorgaans na het avondeten weggaat. Iets gaan doen kan wel helpen als ik er op tijd bij ben. Beetje afhankelijk van wat het is. Tv kijken of iets in de winkel halen werkt niet, iets actiefs kan wel helpen.quote:
Tja het spijt me. Ik kan op dit soort momenten dat het weer op komt zetten gewoon echt boos worden erom. Baal er zo ontzettend van.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Normaal gesproken is natuurlijk niet alles dicht hé..
Maar ik hoor het al een hoop zeiken weinig doen.
Weet je wat die arts dan zegt? Durf er zo ¤ 100 op te zetten.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:19 schreef Piger het volgende:
Werkt dit ook niet, dan lijkt het toch iets psychisch en zou ik zeker een arts raadplegen.
Het is structureel probleem, dat snap ik heel goed. Een paar weken vrij nemen is dan ook niet 'de' oplossing. Het is echter wel een begin, wellicht ga je anders denken wanneer je bv op vakantie geweest bent. Het heeft natuurlijk geen nut wanneer je vrij neemt en daarna weer op de oude voet verder gaat. Maar je vlucht letterlijk weg voor je leven, als je werkt hoef je daar immers niet over na te denken. Dát zou je aan moeten pakken.quote:Op maandag 25 mei 2015 15:53 schreef OngeschiktX het volgende:
Die twee weken vrij gaan het probleem echt niet oplossen. Ik heb dit al jaren, eigenlijk al m'n hele leven. Ik werk nu een jaar of drie. Misschien is het een tijdelijk verlichting van stress, maar het gaat echt geen structurele oplossing zijn in dit probleem. Zal ongetwijfeld wel goed voor me zijn, maar die hoofdpijn is dan niet opeens verdwenen ofzo.
En voor die leuke tips, zoals bios etc: Ik denk dat een gemiddeld persoon de hele dag op bed ligt met deze fucking hoofdpijn. Ik probeer thuis nog wat te doen, maar een bios is echt niet waar ik nu op zit te wachten. Een rondje fietsen kan inderdaad wel, dat heb ik gisteren aan het eind van de dag ook nog even gedaan, maar echt ergens heen wordt hem gewoon niet in deze staat.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:02 schreef computergirl het volgende:
Dan blijft er maar een ding over: bij huisarts verwijzing vragen naar hoofdpijnpoli.
Het gaat om het doorbreken van een patroon. Er is nu het hele weekend niks dat je afleidt van die hoofdpijn, dus heb je er ook volop last van.quote:Op maandag 25 mei 2015 15:53 schreef OngeschiktX het volgende:
Die twee weken vrij gaan het probleem echt niet oplossen. Ik heb dit al jaren, eigenlijk al m'n hele leven. Ik werk nu een jaar of drie. Misschien is het een tijdelijk verlichting van stress, maar het gaat echt geen structurele oplossing zijn in dit probleem. Zal ongetwijfeld wel goed voor me zijn, maar die hoofdpijn is dan niet opeens verdwenen ofzo.
En voor die leuke tips, zoals bios etc: Ik denk dat een gemiddeld persoon de hele dag op bed ligt met deze fucking hoofdpijn. Ik probeer thuis nog wat te doen, maar een bios is echt niet waar ik nu op zit te wachten. Een rondje fietsen kan inderdaad wel, dat heb ik gisteren aan het eind van de dag ook nog even gedaan, maar echt ergens heen wordt hem gewoon niet in deze staat.
Wat betere verhoudingen zouden wellicht een verbetering geven, maar ook dat gaat niet de oplossing zijn. Ik heb de hoofdpijn al m'n hele leven, dus ik geloof niet dat het met wat minder werken en een betere besteding van m'n vrije tijd beter gaat. Op de basisschool heb je nou ook niet bepaald weinig vrije tijd of veel druk. Toen had ik die hoofdpijn ook.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:04 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Het is structureel probleem, dat snap ik heel goed. Een paar weken vrij nemen is dan ook niet 'de' oplossing. Het is echter wel een begin, wellicht ga je anders denken wanneer je bv op vakantie geweest bent. Het heeft natuurlijk geen nut wanneer je vrij neemt en daarna weer op de oude voet verder gaat. Maar je vlucht letterlijk weg voor je leven, als je werkt hoef je daar immers niet over na te denken. Dát zou je aan moeten pakken.
Vanochtend had ik op zich wel iets kunnen gaan doen. Dat alles dicht is, is een frustratie doordat ik verplicht vrij ben op dit soort dagen, maar ik kan niets nuttigs doen. Ik wil in m'n huis nog wat dingen afmaken, maar die winkels waar ik heen wil zijn dicht op zon- en feestdagen. Verder moet ik een nieuwe fiets, maar fietsenmakers zijn ook dicht. Ik vind het fucking frustrerend dat ik nu m'n tijd niet nuttig kan besteden en maar zit te wachten tot het weekend voorbij is en vervolgens kan ik weer nooit tijd vinden om een fiets te kopen, naar de kapper te gaan, naar de tandarts te gaan, langs het gemeentehuis, naar wat kleinere winkels voor inrichting in m'n huis, leveranciers voor spullen van de tuin, etc.quote:Waarom klaag je dan dat alles dicht is, als je toch niet in staat bent om er op uit te gaan?
Is het mogelijk thuis te werken? Je zou dan bijvoorbeeld de zondag thuis kunnen werken en de woensdag vrij kunnen nemen. Dan heb je minder last van het feit dat je niets kan doen en heb je niet meer het weekendgevoel dat je nu hebt. Ook ontspan je dan iets meer verdeeld over de week, wellicht helpt dat i.p.v. van 5 dagen met overuren naar 2 dagen helemaal niets.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:26 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Wat betere verhoudingen zouden wellicht een verbetering geven, maar ook dat gaat niet de oplossing zijn. Ik heb de hoofdpijn al m'n hele leven, dus ik geloof niet dat het met wat minder werken en een betere besteding van m'n vrije tijd beter gaat. Op de basisschool heb je nou ook niet bepaald weinig vrije tijd of veel druk. Toen had ik die hoofdpijn ook.
[..]
Vanochtend had ik op zich wel iets kunnen gaan doen. Dat alles dicht is, is een frustratie doordat ik verplicht vrij ben op dit soort dagen, maar ik kan niets nuttigs doen. Ik wil in m'n huis nog wat dingen afmaken, maar die winkels waar ik heen wil zijn dicht op zon- en feestdagen. Verder moet ik een nieuwe fiets, maar fietsenmakers zijn ook dicht. Ik vind het fucking frustrerend dat ik nu m'n tijd niet nuttig kan besteden en maar zit te wachten tot het weekend voorbij is en vervolgens kan ik weer nooit tijd vinden om een fiets te kopen, naar de kapper te gaan, naar de tandarts te gaan, langs het gemeentehuis, naar wat kleinere winkels voor inrichting in m'n huis, leveranciers voor spullen van de tuin, etc.
Nou ben je echt een jankwijfquote:Op maandag 25 mei 2015 16:26 schreef OngeschiktX het volgende:
Vanochtend had ik op zich wel iets kunnen gaan doen. Dat alles dicht is, is een frustratie doordat ik verplicht vrij ben op dit soort dagen, maar ik kan niets nuttigs doen. Ik wil in m'n huis nog wat dingen afmaken, maar die winkels waar ik heen wil zijn dicht op zon- en feestdagen. Verder moet ik een nieuwe fiets, maar fietsenmakers zijn ook dicht. Ik vind het fucking frustrerend dat ik nu m'n tijd niet nuttig kan besteden en maar zit te wachten tot het weekend voorbij is en vervolgens kan ik weer nooit tijd vinden om een fiets te kopen, naar de kapper te gaan, naar de tandarts te gaan, langs het gemeentehuis, naar wat kleinere winkels voor inrichting in m'n huis, leveranciers voor spullen van de tuin, etc.
Weet ik veel, zoiets staat nergens. Ik voel me niet anders dan anders.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:30 schreef Lienekien het volgende:
Weet je zeker dat je niet depressief bent?
Ik hoef niet naar m'n baas om vrij te vragen. Als ik vrij wil, dan moet ik zorgen dat er geen afspraken zijn en het werk gewoon af komt en ga ik naar huis. Een mededeling tegen m'n baas of een van m'n collega's dat ik niet kom is voldoende.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nou ben je echt een jankwijf![]()
Ga naar je baas en zeg: 'doe mij as vrijdag vrij want ik moet langs het gemeentehuis, de Praxis, naar de tandarts en een nwe fiets kopen'
Op zaterdag kan je heel veel van die dingen wel doen trouwens, en op zondag zijn ook veel bouwmarkten open. En online zijn de webwinkels altijd open
Echt hé, lees nou eens wat je zelf schrijftquote:Op maandag 25 mei 2015 16:39 schreef OngeschiktX het volgende:
Op zaterdag kan je een hoop wel doen, maar ik wil op zaterdag ook boodschappen doen, hardlopen, dingen als de was aanzetten. En guess what.. dan is het rond lunch en krijg ik hoofdpijn en kom ik weer niet aan die andere dingen toe. Ik kan het ook omdraaien, maar dan kom ik dus bijvoorbeeld niet toe aan boodschappen doen of hardlopen.
Het probleem wordt echt niet duidelijk he? Als ik vrij ben krijg ik hoofdpijn. Op een vrije dag kan ik dus effectief maar een paar uur nuttige dingen doen. Als ik op een woensdag vrij zou nemen, dan is het probleem precies hetzelfde. Ik kan 's ochtends een paar dingen doen, maar daarna heb ik hoofdpijn en ben ik weer uitgeschakeld.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:47 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Echt hé, lees nou eens wat je zelf schrijft![]()
Je wil geen vrij 'want dan verveel ik me' en hier schrijf je dat je tijd tekort komt om allerlei dingen te doen. Neem dan een ochtend ofzo vrij, zodat je meer tijd hebt.
En op zondag zijn de meeste winkels gewoon open.
Nog maar een keer dan.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:44 schreef Rewimo het volgende:
Hoeveel pijnstillers slik je eigenlijk? Van te veel pijnstillers kun je ook hoofdpijn krijgen.
Hoofdpijnpoli is volgens mij het beste advies dat je hier gekregen hebt. En leer je te ontspannen. Zo kun je niet doorgaan.
Te veel. Soms 10/dag, maar ik probeer het te beperken als het even mogelijk is. Vandaag 2 paracetamol op. Ik heb weleens geprobeerd af te kicken er van. Een keer 2 maanden lang helemaal niets op, maar qua hoofdpijn was er weinig verschil.quote:
Als het geen verschil maakt, dan zou ik er accuut mee stoppen.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:01 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Te veel. Soms 10/dag, maar ik probeer het te beperken als het even mogelijk is. Vandaag 2 paracetamol op. Ik heb weleens geprobeerd af te kicken er van. Een keer 2 maanden lang helemaal niets op, maar qua hoofdpijn was er weinig verschil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is precies hetzelfde van toepassing op jouw werkdagen.
Omdat je tegen lunchtijd beseft 'ik heb al mijn klusjes al gedaan en nou moet ik nog hele weekend door komen zonder vrienden en zonder hobby's'?quote:Op maandag 25 mei 2015 16:51 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Het probleem wordt echt niet duidelijk he? Als ik vrij ben krijg ik hoofdpijn. Op een vrije dag kan ik dus effectief maar een paar uur nuttige dingen doen.
Dan kun je toch gewoon af en toe een paar uur vrij nemen (ipv een hele dag/dagdeel) om die dingen te doen die je noemde? Dat scheelt dan alweer.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:39 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Weet ik veel, zoiets staat nergens. Ik voel me niet anders dan anders.
[..]
Ik hoef niet naar m'n baas om vrij te vragen. Als ik vrij wil, dan moet ik zorgen dat er geen afspraken zijn en het werk gewoon af komt en ga ik naar huis. Een mededeling tegen m'n baas of een van m'n collega's dat ik niet kom is voldoende.
Precieze oorzaak van de hoofdpijn weet ik niet, maar zou kunnen.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
Omdat je tegen lunchtijd beseft 'ik heb al mijn klusjes al gedaan en nou moet ik nog hele weekend door komen zonder vrienden en zonder hobby's'?
Op zich wel, ook regelmatig voorgenomen, maar in de praktijk loopt dat meestal anders. Heb ook al drie keer de afspraak voor een vaccinatie gemist, omdat ik op het werk constant bezig gehouden wordt. Dit soort dingen komen dan toch automatisch weer op een tweede plaats.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:28 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dan kun je toch gewoon af en toe een paar uur vrij nemen (ipv een hele dag/dagdeel) om die dingen te doen die je noemde? Dat scheelt dan alweer.
Het probleem is heel duidelijk, jij staat niet open voor de suggesties die mensen doen. Stop met paracetamol, neem vrij, kijk eens wat dat doet. Je bent werk- en paracetamolverslaafd, je leven stelt zonder je werk niks voor.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:51 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Het probleem wordt echt niet duidelijk he? Als ik vrij ben krijg ik hoofdpijn. Op een vrije dag kan ik dus effectief maar een paar uur nuttige dingen doen. Als ik op een woensdag vrij zou nemen, dan is het probleem precies hetzelfde. Ik kan 's ochtends een paar dingen doen, maar daarna heb ik hoofdpijn en ben ik weer uitgeschakeld.
Ik werk liever dan dat ik vrij ben, want dan heb ik geen hoofdpijn.
Dit. Die hoofdpijn is gewoon een teken dat je je lijf onrecht aan doet, vroeg of laat gaat dat je héél hard opbreken. Dat dat in het weekend op komt is heel logisch, je lijf wil ontspanning maar krijgt het niet.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:53 schreef Spanky78 het volgende:
Ik geef het op, zoek het maar uit met je hoofdpijn. Zodra je je eerste burn out hebt kom in dat topic well heel hard 'hate to say I told you so'zeggen. Nu wil je toch niet luisteren naar alles dat je niet direct ziet zitten.
Prima, maar zo ver laat ik het niet komen. Zodra ik echt een burn-out zou krijgen, zorg ik wel dat ik een eind aan m'n leven maak. No way dat ik thuis ga zitten met zoiets.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:53 schreef Spanky78 het volgende:
Ik geef het op, zoek het maar uit met je hoofdpijn. Zodra je je eerste burn out hebt kom in dat topic well heel hard 'hate to say I told you so'zeggen. Nu wil je toch niet luisteren naar alles dat je niet direct ziet zitten.
Vertel je huisarts dit verhaal. Hij gaat je dan echt niet weer naar Mensendieck sturen.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:04 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Prima, maar zo ver laat ik het niet komen. Zodra ik echt een burn-out zou krijgen, zorg ik wel dat ik een eind aan m'n leven maak. No way dat ik thuis ga zitten met zoiets.
Dat laatste klopt, heb ik nooit ontkend in dit topic. Ik ga weer een poging doen om minder paracetamol te nemen, want ik weet dat het niet goed is. Het blijft alleen verleidelijk; altijd nog een beetje hoop dat het de hoofdpijn net wat minder maakt of uitstelt.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:00 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Het probleem is heel duidelijk, jij staat niet open voor de suggesties die mensen doen. Stop met paracetamol, neem vrij, kijk eens wat dat doet. Je bent werk- en paracetamolverslaafd, je leven stelt zonder je werk niks voor.
Zit ik er naast dan?
[..]
Prima hoor.quote:Dit. Die hoofdpijn is gewoon een teken dat je je lijf onrecht aan doet, vroeg of laat gaat dat je héél hard opbreken. Dat dat in het weekend op komt is heel logisch, je lijf wil ontspanning maar krijgt het niet.
Maar zoek het maar uit inderdaad.
Doe is normaal joh idioot.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:04 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Prima, maar zo ver laat ik het niet komen. Zodra ik echt een burn-out zou krijgen, zorg ik wel dat ik een eind aan m'n leven maak. No way dat ik thuis ga zitten met zoiets.
Wakker worden!quote:De belangrijkste bijwerkingen zijn de volgende.
Zeer zelden
Medicijnafhankelijke hoofdpijn. Deze hoofdpijn kan ontstaan als u dit medicijn meer dagen wel dan niet tegen hoofdpijn gebruikt. Na enige tijd ontstaat de hoofdpijn als u het medicijn even niet slikt of later dan gebruikelijk. U kunt er zo afhankelijk van worden.
quote:Op maandag 25 mei 2015 19:04 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
In principe niet maar in dit principe misschien wel. Ik in ieder geval welquote:Op maandag 25 mei 2015 16:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Krijg je in principe geen hoofdpijn van.
Ik niet. En aangezien hij al vanaf schoolleeftijd hoofdpijn heeft is bloeddruk niet voor de hand liggend.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:47 schreef Venicequeen het volgende:
[..]
In principe niet maar in dit principe misschien wel. Ik in ieder geval wel
Plus het is het gewoon niet, want die is al tig keer gemeten en is normaal.quote:Op maandag 25 mei 2015 20:25 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik niet. En aangezien hij al vanaf schoolleeftijd hoofdpijn heeft is bloeddruk niet voor de hand liggend.
Ga ik doen, zie hierboven ergens.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:42 schreef Skaai het volgende:
Beste TS, ga alsjeblieft eens naar een hoofdpijn poli toe. Ik wens niemand zulke ellendige klachten toe, hoofdpijn maakt je machteloos, ik weet wat het is om letterlijk elke dag hoofdpijn te hebben, en jij hebt het alleen maar als je vrij bent. Steek je kop niet in het zand want er komt een dag dat je denkt dat je een burn out voor bent, maar dan is het te laat en dan ben je veel verder van huis.
Doe jezelf een plezier, want je doet jezelf te kort nu en dat is verschrikkelijk toch? Succes en sterke.
Ditquote:Op maandag 25 mei 2015 19:42 schreef Skaai het volgende:
Beste TS, ga alsjeblieft eens naar een hoofdpijn poli toe. Ik wens niemand zulke ellendige klachten toe, hoofdpijn maakt je machteloos, ik weet wat het is om letterlijk elke dag hoofdpijn te hebben, en jij hebt het alleen maar als je vrij bent. Steek je kop niet in het zand want er komt een dag dat je denkt dat je een burn out voor bent, maar dan is het te laat en dan ben je veel verder van huis.
Doe jezelf een plezier, want je doet jezelf te kort nu en dat is verschrikkelijk toch? Succes en sterke.
Ik geloof best dat er genoeg dingen te doen zijn, maar ik zie mezelf nou niet echt alleen in een huisje in de duinen zitten. Ik denk dat ik daar echt niet gelukkig van wordt. Dan blijf ik liever thuis en fiets ik naar het strand als het mooi weer is.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:36 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
[x] Altijd het beste willen presteren.
[x] Emotioneel instabiel.
[x] Geen ontspanning.
[x] Grote / hoge werkdruk.
Jij komt er wel. Ik zeg dat er genoeg dingen zijn opgenoemd die je op gegeven moment de kop gaan kosten.
In twee weken vrij kun je genoeg dingen doen. Maar jij wil het maar niet zien. Een leuk huisje huren van een week in de duinen en je kunt een week mee vullen qua dingen doen. Altijd wel wat in de buurt te doen.
Ik heb een stuk terug ook al eens gezegd dat ik best vervangbaar ben, dat is iedereen uiteindelijk. Alleen als je zo'n project doet en overall verantwoordelijk bent, dan wil ik het goed doen. In zo'n project blijft er continu werk komen en met een vrij krappe bezetting komt het niet lekker uit om zomaar even weg te gaan. Ik vind dat zelf heel moeilijk om toch te doen. Ik ben ook echt niet de enige daarin. Er zijn meerdere collega's die hun vakantie geannuleerd hebben voor werk afgelopen jaar. Ik zat dan in een makkelijke situatie omdat ik niets gepland had, dus dan blijf je ook gewoon maar komen.quote:Voor mijn part blijf je thuis en ga je andere dingen doen. Elke dag ga je wat doen, of je het wilt of niet . Maar geen werk. Ook geen werkgerelateerde dingen.
Kap eens met die arrogantie en neem gewoon vrij. Je bent niet onmisbaar op het werk, jij bent net zo goed vervangbaar als alle andere mensen.
Dat is toch wel een stuk flexibeler. Voor de toekomst staat er vaak nog niets vast, dus dan wil je niet aan te veel personeel vastzitten. Minder overuren kan van de een op de andere dag geregeld worden.quote:Op maandag 25 mei 2015 20:59 schreef megamandy het volgende:
Geen geld genoeg om een extra persoon aan te nemen maar wel om aan al je personeel overuren uit te betalen
quote:En dat je je verveelt tijdens een weekend niets doet betekend niet dat je tijdens een vakantie hetzelfde voelt. Zelf was ik ook een tijdje vijf dagen per week bezig met mijn studie en daarnaast dan de zaterdag en zondag werken, als ik eens een dag vrij had in het weekend wist ik niet wat ik met mijzelf aanmoest.
Maar als je echt vakantie hebt is dat niet te vergelijken.
Makkelijk he, bashen. Ik plan binnen bepaalde kaders en dat is wel: vaste deadline, bepaalde hoeveelheid werk om iets af te krijgen met een gegeven aantal resources. Dat laatste is vrijwel altijd aan de lage kant om het zo maar te zeggen. Ik kan hooguit proberen te onderhandelen met m'n baas om wat meer mensen te krijgen, maar andere projecten zitten met dezelfde krapte.quote:Daarnaast ben je gewoon een slechte planner als je zelf je werkdagen mag invullen en steeds moet overwerkenOok als er steeds "belangrijke" dingen bij komen, daar moet je gewoon rekening mee houden als dit je schema is sinds 2013.
Heb je een pm gestuurd ivm herkenbaarheid.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:51 schreef computergirl het volgende:
Welke bedrijfstak zitten jullie eigenlijk?
Je kunt beter direct bij de huisarts een doorverwijzing vragen naar de hoofdpijnpoli want daar moet je namelijk ook een hoofdpijndagboek bijhouden en wel op een hele specifieke manier. Ook moet je dan minimaal 2 maanden zonder aspirines of andere medicijnen door het leven. Ik snap niet - als het je leven zo beïnvloedt - dat je er zo eigenwijs mee omgaat. Stap naar de huisarts en doe er wat aan in plaats van zo te klagen en te ja-marenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:15 schreef OngeschiktX het volgende:
Pff niet te doen weer vandaag. Heb mezelf de hele dag zo veel mogelijk bezig gehouden, maar er is wel een grens met wat ik kan doen met zulke hoofdpijn. Concentratie van 0, dus niets lukt. Op de fiets is eigenlijk ook gewoon gevaarlijk en net naar de winkel geweest maar iets uitzoeken gaat ook niet.
Sinds vorige week nauwelijks aspirines genomen. Vandaag nul. Alleen op één doordeweekse dag 2 ivm hoofdpijn bj het opstaan. Tegen dat soort hoofdpijn werken ze prima. Vandaag niets op, de verleiding om wat te nemen is heel groot, maar ik weet ook dat het nauwelijks zal helpen.
Verder netjes elke dag een hoofdpijnlogboek bijgehouden, zodat ik iets heb bij de huisarts.
Yep, dat weet ik wel zeker.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:39 schreef CafeRoker het volgende:
Erg ellendig. Maar je wijst wel geregeld naar je schooltijd om aan te geven dat het niets met je werk te maken heeft, maar dat zegt natuurlijk niets over je mentaliteit. Zo te zien zit het voor een groot deel in je persoonlijkheid. Die zal toen vast grotendeels hetzelfde geweest zijn.
Ik weet niet of dat eerste zal helpen en vanwaar het relativeren van dingen? Om mezelf ervan te overtuigen dat het maar hoofdpijn is en maandag gewoon weer weg is?quote:Zou je niet eens iets van yoga overwegen en daarbij eens hulp zoeken in het relativeren van dingen?
Ik moet wel die doorverwijzingen krijgen natuurlijk. Ik ben niet van plan dat dagboek maanden lang vol te houden, maar wil wel een aantal weken hebben om ergens mee te komen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:46 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Je kunt beter direct bij de huisarts een doorverwijzing vragen naar de hoofdpijnpoli want daar moet je namelijk ook een hoofdpijndagboek bijhouden en wel op een hele specifieke manier. Ook moet je dan minimaal 2 maanden zonder aspirines of andere medicijnen door het leven. Ik snap niet - als het je leven zo beïnvloedt - dat je er zo eigenwijs mee omgaat. Stap naar de huisarts en doe er wat aan in plaats van zo te klagen en te ja-maren
Welnee, maar zo te zien ben je perfectionistisch en erg gedreven. Het kan volgens mij geen kwaad dat wat af te remmen want zo te zien maak je jezelf gek.quote:Ik weet niet of dat eerste zal helpen en vanwaar het relativeren van dingen? Om mezelf ervan te overtuigen dat het maar hoofdpijn is en maandag gewoon weer weg is?
Hoe vaak moest je tijdens je behandeling daar langs en hoe zag die behandeling eruit?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:08 schreef Skaai het volgende:
Ik heb bij mijn hoofdpijn poli geen dagboek bij hoeven houden of twee maanden zonder medicijnen hoeven leven. Ik kwam in principe alleen met mijn jarenlange klachten (medische historie), verhaal en that's it. Laten we nou de een zijn ervaring niet met de ander gaan vergelijken ;-).
Je kan natuurlijk ook uit eigen beweging een poli naar keuze contacten en vragen wat ze van je willen, wie weet verwachten ze dat dagboek, wie weet niet. In mijn geval duurde het krijgen van een afspraak 2 maanden (uitzondering hoor) dingen waar je als je eenmaal die stap gaat zetten wel rekening mee kan houden.
Ben je al eens door de molen geweest bij een neuroloog? Als je uitvalsverschijnselen hebt zou ik als de donder een verwijzing vragen.quote:Op zondag 31 mei 2015 00:48 schreef OngeschiktX het volgende:
Ik heb net een aantal uur geslapen, want het was echt niet te doen. Het is nu een stukje minder dan voor het slapen, maar zeker niet weg. Wel m'n hele ritme in de war, heb nu weer honger enzo. Plus ik zou dit weekend eindelijk wat te doen hebben omdat ik met iemand afgesproken had vanavond, maar dat heb ik nu weer moeten afzeggen.
Verder als m'n hoofdpijn echt heel erg is, heb ik last van m'n nek, koude rillingen, licht misselijk, wegvallen van gehoor aan een zijde. Dat laatste heb ik nu heel erg.
Zal uiteraard bij de huisarts ter sprake komen.quote:Op zondag 31 mei 2015 09:03 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ben je al eens door de molen geweest bij een neuroloog? Als je uitvalsverschijnselen hebt zou ik als de donder een verwijzing vragen.
(Heb het topic gelezen maar dat is alweer een tijdje geleden.)
Thanks voor de steun.quote:Op zondag 31 mei 2015 09:28 schreef danos het volgende:
Wat is dat toch voor gelul van mensen die roepen dat TS maar ff 2 weken vrij moet nemen omdat dan alles weer goed komt. Het is toch duidelijk dat dat op dit moment geen optie is. Laat TS eerst eens goed uitzoeken wat er aan de hand is. Heb je al een doorverwijzing naar de hoofdpijnpoli? Regel die anders deze week.
Ontspanning en omgaan met werk lijkt me ook wel iets waar aan gewerkt moet worden en is wellicht deel van het probleem geworden. Maar ik snap ook wel dat dit zich zo ontwikkelt als je sociale leven grotendeels is ingestort en je werk eigenlijk je enige houvast is. Daar zal ook aan gewerkt moeten worden met kleine stapjes, nu twee weken vrij nemen werkt dan alleen maar averechts.
Aspirines zijn natuurlijk niet de oplossing hier. Je moet de oorzaak achterhalen, niet (alleen) de symptomen bestrijden. Als je bij je HA bent, wees dan eerlijk en ga de boel niet bagatelliseren, daar heb je alleen jezelf mee.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:41 schreef OngeschiktX het volgende:
Zal uiteraard bij de huisarts ter sprake komen.
Na die hoofdpijn van gisteren heb ik echt wel even nodig om te herstellen. Nog steeds vaag gevoel in m'n hoofd, ongelijk gehoor links/rechts. Leuk zo'n experimentje om geen aspirines in te nemen, maar ik denk wel twee keer als het weer in zulke mate komt opzetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat jou betreft: het zou zo kunnen zijn dat hoe leuk je je werk ook vindt, de werkdruk toch echt een te grote belasting is. En dat veroorzaakt 'stress'. En stress betekent niet gelijk dat je rillend in een hoekje zit te beven van angst voor nog meer stapels papierwerk, maar wel dat je lichaam in continue staat van paraatheid verkeerd. Zeker als dat langdurig het geval is, kan dat serieuze problemen geven. Mensen zijn namelijk niet gebouwd op langdurige 'stress' . Een informatief boek om eens te lezen, over wat langdurige druk/stress met je doet, is "Why zebra's don't get ulcers" . Vergeet de suikers, de vetten en de zouten; stress met haar hormonen maakt je lichaam pas echt goed kapot. Alleen is het een ondergeschoven kindje in onze maatschappij, waarbij je voortdurend sterk moet zijn en een beetje drukte op het werk bijna 'lekker' hoort aan te voelen.
Is dat wel zo? Want uit je post blijkt dat je sinds 2010 nooit meer dan een paar dagen vrij hebt genomen, dus hoe weet je dat zo zeker?quote:Op zondag 24 mei 2015 09:24 schreef OngeschiktX het volgende:
Kan wel een week vrij nemen, maar dan zit ik thuis met hoofdpijn, dus dan ga ik liever werken.
Hij heeft al geschreven dat die prima is.quote:Op zondag 31 mei 2015 20:14 schreef Coolfool het volgende:
Mijn tip dus: laat je bloeddruk eens meten!
Ik hoop dat je de oorzaak weet te vinden! Sterkte!
Heb wel een paar keer wat langer vrij gehad voor verhuizingen, langste periode is een zo'n anderhalve week geweest. Verder uiteraard wat lossen vrije dagen, dus een dag of 5 aaneengesloten vrij ben ik ook wel eens geweest.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Want uit je post blijkt dat je sinds 2010 nooit meer dan een paar dagen vrij hebt genomen, dus hoe weet je dat zo zeker?
4 weken zal zeker niet gaan, omdat ik niet zo lang aaneengesloten vrij mag nemen. Max 2 of 3 weken aaneengesloten. Ik ben er van overtuigd dat het niet de oplossing gaat zijn. Wellicht is het best goed voor om wel eens te doen, maar het gaat een probleem dat al 20 jaar speelt echt niet opeens oplossen.quote:Het meest voor de hand liggend is dat het gewoon gerelateerd is aan teveel werken/ stress/ etc/. Dat verklaart ook waarom er medisch weinig is te vinden.
FUCK JE WERK! Neem om te beginnen eens 4 weken vrij, ga leuke dingen doen en kijk of het dan geleidelijk aan beter gaat.
quote:Op zondag 31 mei 2015 11:33 schreef Candaasje het volgende:
De beste adviezen zijn denk ik wel gegeven; ga naar je huisarts (stap 1) en wellicht is het een idee om eens een therapeut op te zoeken. Hoeft echt niet gelijk een psychiater te zijn, een zg.n. 'coach' kan ook al eens samen met je bekijken waar het mis loopt. Die mensen zijn erg goed in spiegels voorhouden.![]()
Ik weet dat mijn ervaring niet per se hoeft te betekenen dat jij last van hetzelfde hebt, maar als ik je berichten zo lees, herken ik er best veel in. Dus misschien heb je er toch iets aan;Bedankt voor je post. Deels herkenbaar. Het overgeven heb ik dan weer niet. Ik heb het idee dat vrouwen daar eerder last van hebben? Verder zal stress, spanning/ontspanning er ongetwijfeld iets mee te maken hebben, gezien de sterke koppeling met vrije dagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat jou betreft: het zou zo kunnen zijn dat hoe leuk je je werk ook vindt, de werkdruk toch echt een te grote belasting is. En dat veroorzaakt 'stress'. En stress betekent niet gelijk dat je rillend in een hoekje zit te beven van angst voor nog meer stapels papierwerk, maar wel dat je lichaam in continue staat van paraatheid verkeerd. Zeker als dat langdurig het geval is, kan dat serieuze problemen geven. Mensen zijn namelijk niet gebouwd op langdurige 'stress' . Een informatief boek om eens te lezen, over wat langdurige druk/stress met je doet, is "Why zebra's don't get ulcers" . Vergeet de suikers, de vetten en de zouten; stress met haar hormonen maakt je lichaam pas echt goed kapot. Alleen is het een ondergeschoven kindje in onze maatschappij, waarbij je voortdurend sterk moet zijn en een beetje drukte op het werk bijna 'lekker' hoort aan te voelen.
ja wat?quote:
Neem dan 2 weken vrij en je hebt op echt alles een maar.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:49 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
ja wat?
Ik MAG gewoon geen 4 weken vrij. Simpel toch? Moet ik m'n contract hier gaan inscannen of zo.
Daarnaast WIL ik geen 4 weken vrij zijn om bovengenoemde redenen. Ik geef deze uitleg alleen om toelichting te geven op de reden. Je hoeft het niet geloven hoor, maakt me geen fuck uit. Ik weet zelf donders goed dat vrij zijn voor mij ook weer stress geeft in de vorm van bang zijn om dingen te missen. Daar heb ik met werk last van en daar heb ik vroeger met vrienden/studie en andere dingen ook last van gehad.
zie post boven je.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Neem dan 2 weken vrij en je hebt op echt alles een maar.
Even wat prioriteiten aangepastquote:Op zondag 31 mei 2015 22:52 schreef OngeschiktX het volgende:
En nogmaals mijn actiepunten voor komende tijd:
- Afspraak met de huisarts om verwijzing naar een hoofdpijnpoli te krijgen
- Periode vrij inplannen en een plan om dingen te doen maken (geen 4 weken though, max 1-2 weken om mee te beginnen)
- Bijhouden logboek
Zou kunnen, dat overgeven meer iets van vrouwen is. Maar het hangt wel sterk samen met de vele en erge hoofdpijn. En die hoofdpijn kwam dus bij mij van een te hoge werkdruk.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:46 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Bedankt voor je post. Deels herkenbaar. Het overgeven heb ik dan weer niet. Ik heb het idee dat vrouwen daar eerder last van hebben? Verder zal stress, spanning/ontspanning er ongetwijfeld iets mee te maken hebben, gezien de sterke koppeling met vrije dagen.
hoezo geen reguliere migraine? Hoe is jouw migraine?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 21:30 schreef Skaai het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook meteen aan. Ik loop momenteel ook bij een hoofdpijnpoli. Na jaren zelf alles uitvogelen, emmeren bij allerlei artsen, therapeuten en dergelijken zit ik nu in een traject bij een hoofdpijnpoli. Migraine, maar geen reguliere migraine die iedereen kent in elk geval. We sturen het nu aan met medicatie en dat is aftasten want niet alles werkt meteen.
Ik ben in 2010 ook wel eens naar een neuroloog gegaan, die standaard neurologische test halen inderdaad niks uit, want er is neurologisch gezien niks mis met je als je hoofdpijnklachten hebt. Dat klinkt misschien wat raar, maar op zich doen ze daar niet veel.
Ik zou naar je huisarts gaan en om een verwijzing vragen naar een hoofdpijnpoli als je daarvoor open staat natuurlijk. Ze zijn daar veel gerichter bezig. De poli waar ik loop is op de afdeling neurologie en wordt aangestuurd door een neuroloog die gespecialiseerd is.
Laat je niet wegsturen inderdaad. Hoofdpijn is de hel, echt. Succes in elk geval
je hoeft tuurlijk niet elk advies op te volgen maar je loopt er al zolang mee en t lijkt dat je weinig geprobeerd hebt...of ik moet die posts gemist hebben hoorquote:Op zondag 31 mei 2015 22:52 schreef OngeschiktX het volgende:
- Bijhouden logboek
- Periode vrij inplannen en een plan om dingen te doen maken (geen 4 weken though, max 1-2 weken om mee te beginnen)
Ik doe zeker wel wat met de adviezen, maar het is onrealistisch om te verwachten dat ik elk advies van elke user ga opvolgen. Als je verwacht dat ik dat wel zou doen, dan kan je beter wegblijven, want dat gaat niet gebeuren. Het gaat in stapjes.
Er is maar één iemand op de wereld die hierover gaat en dat ben jij zelf. Het is jouw leven en jouw gezondheid. En ziek=ziek, dat heeft niets met je contract te maken.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:49 schreef OngeschiktX het volgende:
Ik MAG gewoon geen 4 weken vrij. Simpel toch?
Je moet het zelf weten maar het lijkt me nu vrij duidelijk wat het probleem is (of in elk geval een belangrijke component daarvan). Als je niets bereid bent te veranderen dan gaat er ook niets veranderen. Is jouw keuze.quote:Daarnaast WIL ik geen 4 weken vrij zijn om bovengenoemde redenen. Ik geef deze uitleg alleen om toelichting te geven op de reden. Je hoeft het niet geloven hoor, maakt me geen fuck uit. Ik weet zelf donders goed dat vrij zijn voor mij ook weer stress geeft in de vorm van bang zijn om dingen te missen. Daar heb ik met werk last van en daar heb ik vroeger met vrienden/studie en andere dingen ook last van gehad.
aah, das naar wel.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:30 schreef Skaai het volgende:
Madeliefff ik heb geen aanvallen zoals sommige mensen hebben, het bekende migraine (althans zoals de meeste migraine kennen) met kotsen en misselijkheid, slecht tegen geluid en licht kunnen. Ik heb dagelijks hoofdpijn, wisselende hoofdpijnen die in pijn ook wisselen. Van inspannings hoofdpijn (trap lopen, te snel lopen) tot vanuit het niets steken in mijn slaap, band om mijn hoofd, ordinaire spierspanning. In elk geval geclassificeerd als migraine. Geen clusterhoofdpijn wat ik eerst misschien wel dacht.
Maar genoeg over mij
quote:Op zondag 31 mei 2015 22:52 schreef OngeschiktX het volgende:
- Bijhouden logboek
Ik doe zeker wel wat met de adviezen, maar het is onrealistisch om te verwachten dat ik elk advies van elke user ga opvolgen. Als je verwacht dat ik dat wel zou doen, dan kan je beter wegblijven, want dat gaat niet gebeuren. Het gaat in stapjes.
Zo ken ik je ook van 5 jaar geleden in R&P.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:41 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Heb wel een paar keer wat langer vrij gehad voor verhuizingen, langste periode is een zo'n anderhalve week geweest. Verder uiteraard wat lossen vrije dagen, dus een dag of 5 aaneengesloten vrij ben ik ook wel eens geweest.
[..]
4 weken zal zeker niet gaan, omdat ik niet zo lang aaneengesloten vrij mag nemen. Max 2 of 3 weken aaneengesloten. Ik ben er van overtuigd dat het niet de oplossing gaat zijn. Wellicht is het best goed voor om wel eens te doen, maar het gaat een probleem dat al 20 jaar speelt echt niet opeens oplossen.
Verder zou ik me echt geen 4 weken kunnen vermaken en levert zo lang vrij zijn voor mezelf ook weer stress op:
1. Het wordt daarvoor en daarna heel druk op het werk
2. Ik denk dat ik mezelf gek maak, doordat ik bang ben dingen te missen op het werk, dus zo lang vrij zijn werk geheel niet ontspannend voor mij. Ik heb daar al last van bij enkele dagen vrij.
Post je logboek eens? (ik krijg nu een deja-vu met 5 jaar geleden waar ik je ook vroeg om te posten wat je had gedaan om je situatie te verbeteren).quote:Op zondag 31 mei 2015 22:52 schreef OngeschiktX het volgende:
- Bijhouden logboek
Nope, nooit van gehoord ook.quote:Op maandag 1 juni 2015 08:06 schreef AssiMar. het volgende:
Gebruik je melatonine om in slaap te komen?
Daar heb ik me niet echt in verdiept inderdaad. Het opnieuw beginnen komt vaak ook door een belangrijke meeting of vroeger door een tentamen. Ik moet zeggen dat het dagelijks opschrijven wel help op niet/minder aspirines te nemen.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:25 schreef madeliefff het volgende:
Niet alles gelezen maar jij slikt dus doordeweeks elke dag een hoop pijnstillers. Je hebt twee maanden zonder geprobeerd, maar heb je geïnformeerd hoelang het afkicken kan duren met de hoeveelheid die jij slikt? Ik lees namelijk dat het weken kan duren..
De laatste keer dacht hij aan spanningshoofdpijn. Ik heb toen diclofenac-natrium gehad voor de weekendhoofdpijn. Dat heb ik een maand of twee geprobeerd ipv paracetamol, maar had helemaal geen effect.quote:Heeft de dokter niet uitgezocht wat voor een hoofdpijn het precies is? Cluster, spanning of migraine?
Ik wil wel wat rustiger aan doen op m'n werk en ga ook binnenkort wel vrij inplannen. Verder zie hierboven ergens voor het actieplan.quote:De misselijkheid en slechte zicht passsen overigens bij migraine! K weet niet of het ook bij andere hoofdpijn past. Voor migraine en cluster hoofdpijn bestaan ook speciale migraine medicijnen : triptanen zoals imigran. Dit omdat pijnstillers vaak niet helpen. Bii migraine zijn je bloedvaten opgezet en dit medicijn trekt het weer terug. Dus lijkt me het uitzoeken waard of je deze hoofdpijn hebt.
Verder lijk je weinig met tips te doen. Je moet jezelf echt de vraag stellen: wil je van je hoofdpijn af ja of nee?!
Want dan zul je toch echt actie moeten ondernemen en minder werken lijkt me daar zeker een van want stress veroorzaakt een hoop klachten.
Ik ben zeker een keer of 4 - 5 periodes verspreid over m'n leven voor hoofdpijn bij de huisarts geweest. Heb migraine medicijnen geprobeerd en dus ook die andere medicijnen. Verder de laatste keer een doorverwijzing naar mensendieck gehad, maar daar ben ik niet heen geweest ivm gebrek aan vertrouwen in die methode en tijdgebrek.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:38 schreef madeliefff het volgende:
je hoeft tuurlijk niet elk advies op te volgen maar je loopt er al zolang mee en t lijkt dat je weinig geprobeerd hebt...of ik moet die posts gemist hebben hoor Maar je moet jezelf wel een oplossing gunnen.
Dat is wel een beetje zwart-wit. Ik heb uiteraard contractuele afspraken en daar staat in max 3 weken aaneengesloten, net even nagezocht. Tja ziek=ziek, maar op een doordeweekse dag als ik me prima voel, ben ik nou niet echt ziek. Verder presteer ik prima op het werk en ik wil dat niet in gevaar brengen.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er is maar één iemand op de wereld die hierover gaat en dat ben jij zelf. Het is jouw leven en jouw gezondheid. En ziek=ziek, dat heeft niets met je contract te maken.
Ik ga een paar weken vrij nemen, alleen geen 4 weken. Ik weet ook zeker dat het niet de oplossing gaat zijn voor een probleem dat ik al >20 jaar heb. Ik ga wel proberen om wat rustiger aan te doen in z'n algemeenheid, wat eerder naar huis e.d. Vandaag heb ik daar een start meegemaakt. Het zal allicht helpen, maar een absolute oplossing gaat het simpelweg niet zijn.quote:Je moet het zelf weten maar het lijkt me nu vrij duidelijk wat het probleem is (of in elk geval een belangrijke component daarvan). Als je niets bereid bent te veranderen dan gaat er ook niets veranderen. Is jouw keuze.
Zullen we bij deze afspreken dat je morgen die dagen vrij gaat aanvragen en dan hier ook daadwerkelijk post dat je dat hebt gedaan?quote:Op maandag 1 juni 2015 19:29 schreef OngeschiktX het volgende:
Ik ga een paar weken vrij nemen, alleen geen 4 weken.
Ik voel me nou niet echt genoodzaakt om bewijs te leveren voor de dingen die ik doe. Zeker niet aan een user die hier niet is om mij te helpen. Bovendien is het logboek wel erg gedetailleerd met 1 A4 per dag over m'n complete daginvulling.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Post je logboek eens? (ik krijg nu een deja-vu met 5 jaar geleden waar ik je ook vroeg om te posten wat je had gedaan om je situatie te verbeteren).
Voor het eind van de week wil ik wel afspreken. Ik wil ook nog wel afspreken dat ik deze maand minimaal nog een week vrij neem.quote:Op maandag 1 juni 2015 19:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zullen we bij deze afspreken dat je morgen die dagen vrij gaat aanvragen en dan hier ook daadwerkelijk post dat je dat hebt gedaan?
Ik ga je morgenavond vragen of je het daadwerkelijk hebt gedaan.
Je hoeft het ook niet over te tikklen, gewoon een fotootje hier plaatsen is genoeg.quote:Op maandag 1 juni 2015 19:35 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik voel me nou niet echt genoodzaakt om bewijs te leveren voor de dingen die ik doe. Zeker niet aan een user die hier niet is om mij te helpen. Bovendien is het logboek wel erg gedetailleerd met 1 A4 per dag over m'n complete daginvulling.
Oke, vrijdag 19:00 vraag ik het opnieuw.quote:Voor het eind van de week wil ik wel afspreken. Ik wil ook nog wel afspreken dat ik deze maand minimaal nog een week vrij neem.
Mwah, ik vind het niet helemaal eerlijk dat je een hoofdpijnprobleem waar ik m'n hele leven last van heb op eigen schuld gooit. Het is ook iets waar m'n moeder heel veel last van heeft gehad en dat veel in de familie van m'n moederskant voorkomt.quote:Op maandag 1 juni 2015 19:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vraag het omdat je het in R&P ook niet deed en nu nog steeds met problemen zit. ik heb je toen 5 jaar geleden gezegd dat als je het niet deed dat je dan problemen zou houden. En ik zie bij deze dat het uit is gekomen. Je hoeft het ook niet over te tikklen, gewoon een fotootje hier plaatsen is genoeg.
[..]
Prima, dat heb ik dan wel geregeld.quote:Oke, vrijdag 19:00 vraag ik het opnieuw.
het gaat hier niet om jou.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 07:43 schreef Skaai het volgende:
Jezus, gaan je nu eisen aan hem stellen? Hij is ons niks verplicht. Foto plaatsen van zijn afspraak, dude.. Als hij hier niks mee wilt doen, of wel, dan is het aan ons om hem lekker met rust te laten en terug te trekken uit het topic. We zijn zijn ouders niet.
Grappig is dat ik al 7 jaar lang dezelfde soort mensen tegen kom die me wel even weet te vertellen wat ik moet doen met mijn klachten, verschil is bij ons alleen dat ik al 7 jaar bij doktoren loop en toch iedere leek moet zeggen dat ik op dieet moet, misschien kortere dagen moet werken, meer moet sporten, minder suiker moet eten, maar de chiropraxie moet blabla. Net fok joh.
Bah vind dit misselijk makend, uberhaupt die dwingende manier van hoe sommige ouders je aanspreken. Ik stuur je tegen de tijd wel weer een pm TS, succes.
• Weekje vrij gepland in juni, twee weken lukt niet vanwege drukte/vakanties collega'squote:
quote:Op zondag 7 juni 2015 22:23 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
• Weekje vrij gepland in juni, twee weken lukt niet vanwege drukte/vakanties collega's
• Alle dagen afgelopen week op tijd naar huis gegaan, geen enkele dag meer dan 1 overuur gemaakt
• Doordeweeks veel hoofdpijn gehad, vooral op vrijdag
• Commentaar van baas op vrijdagmiddag om 's avonds en in het weekend door te gaan ivm belangrijk werk genegeerd
• Zaterdag druk geweest, maar niet met werk/werk gerelateerd, maar buiten. 's Avonds eens iets sociaals kunnen doen.
• Zaterdag nul hoofdpijn gehad
• Zondag een beetje hoofdpijn gehad, maar doable
Even terzijde: je zegt aspirine, maar je bedoelt toch wel paracetamol, hoop ik?quote:Op zondag 7 juni 2015 22:42 schreef OngeschiktX het volgende:
Ik heb wel het gevoel dat de drukke zaterdag het meeste invloed heeft. Tijdens m'n verhuizingen heb ik namelijk ook geen hoofdpijn gehad op vrije dagen.
Overigens ook iets wat minder is gegaan deze week:
Doordat ik relatief veel hoofdpijn had doordeweeks, is het minderen met aspirines wel een stuk minder gegaan. Ik heb wel minder genomen dan ik normaal zou doen, maar nog steeds te veel.
Beter!quote:Op zondag 7 juni 2015 22:23 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
• Weekje vrij gepland in juni, twee weken lukt niet vanwege drukte/vakanties collega's
• Alle dagen afgelopen week op tijd naar huis gegaan, geen enkele dag meer dan 1 overuur gemaakt
• Commentaar van baas op vrijdagmiddag om 's avonds en in het weekend door te gaan ivm belangrijk werk genegeerd
• Zaterdag druk geweest, maar niet met werk/werk gerelateerd, maar buiten. 's Avonds eens iets sociaals kunnen doen.
Yep paracetamol, heel af en toe ibuprofen. Dacht dat het min of meer hetzelfde was, blijkbaar niet.quote:Op maandag 8 juni 2015 08:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Even terzijde: je zegt aspirine, maar je bedoelt toch wel paracetamol, hoop ik?
Het zijn drie compleet verschillende stoffen.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:41 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Yep paracetamol, heel af en toe ibuprofen. Dacht dat het min of meer hetzelfde was, blijkbaar niet.
Goed bezig! Hulde!quote:Op zondag 7 juni 2015 22:23 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
ze maken tegenwoordig reclame voor een ibuprofen variant die extra goed zou werken bij spanningshoofdpijn. misschien een poging waard?quote:Op maandag 8 juni 2015 20:44 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het zijn drie compleet verschillende stoffen.
Paracetamol is pijnstillend en koortsdempend, en geeft weinig bijwerkingen.
Ibuprofen is iets sterker pijnstillend en daarnaast ontstekingsremmend. Dit middel geeft vaker bijwerkingen. Vaak gaat het om maag- of darmproblemen. Bij langdurig gebruik is er een (kleine) kans op problemen met het hart.
Bull-shit.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
ze maken tegenwoordig reclame voor een ibuprofen variant die extra goed zou werken bij spanningshoofdpijn. misschien een poging waard?
Ik wil eerst een goed hoofdpijndagboek hebben om serieus genomen te worden. Daarnaast is tijd wel een beetje een issue en ben ik nogal sceptisch vanwege eerdere bezoeken die op niets uitliepen. Ik ben wel van plan binnenkort te gaan.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:53 schreef danos het volgende:
Toch opeens een verandering, positieve stappen! Is er een reden dat je nog niet naar de huisarts bent geweest? Ben je daar nog sceptisch over? Ik zou zeggen hoe eerder hoe beter, een doorverwijzingsafspraak ben je zo ook weer maanden verder als het tegenzin.
Dat lijkt me een concreet punt om mee naar de huisarts te gaan.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:02 schreef OngeschiktX het volgende:
Vandaag weer flinke koppijn aan één kant, voelt migraine achtig aan. Er lijkt ook één specifieke ader opgezet, één tussen m'n oog en oor. Dit is altijd dezelfde, ook altijd links. Als ik die dichtdruk, dan verplaatst de druk zich tijdelijk naar andere plekken.
Vorige week ook al op vrijdag, toen zaterdag niets gehad, dus hoop dat het morgen ook goed gaat. Deze week was ook weer een week met veel hoofdpijn.
Je hoeft geen dagboek bij te houden voor je huisarts, knip en plak wat quotes in dit topic en je bent er. Na je doorverwijzing ga je pas een dagboek houden en word je ook verteld wat je dan moet bijhouden. Neem desnoods een van je ouders mee om je te supporten, of vinden zij ook dat je je aansteld?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:59 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik wil eerst een goed hoofdpijndagboek hebben om serieus genomen te worden. Daarnaast is tijd wel een beetje een issue en ben ik nogal sceptisch vanwege eerdere bezoeken die op niets uitliepen. Ik ben wel van plan binnenkort te gaan.
Ga nou gewoon eens serieus zeuren bij de hisarts. Je hebt echt niet meteen en dagboek nodig. Je moet gewoon aangeven dat je het niet volhoudt, dat je denkt dat je in gaat storten en dat je geen lol in je leven hebt zo. Dan luisteren ze wel.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:02 schreef OngeschiktX het volgende:
Vandaag weer flinke koppijn aan één kant, voelt migraine achtig aan. Er lijkt ook één specifieke ader opgezet, één tussen m'n oog en oor. Dit is altijd dezelfde, ook altijd links. Als ik die dichtdruk, dan verplaatst de druk zich tijdelijk naar andere plekken.
Vorige week ook al op vrijdag, toen zaterdag niets gehad, dus hoop dat het morgen ook goed gaat. Deze week was ook weer een week met veel hoofdpijn.
Magnesium ontspant spieren. Hoofdpijn die wordt veroorzaakt door te veel spanning kan verdwijnen door gebruik van magnesium. De hoofdpijn wordt niet direct veroorzaakt door magnesiumtekort, maar door spanning. Met magnesium neem je (een deel van) de symptomen weg, maar de oorzaak kan nog steeds elders liggen (bv. verkeerde houding, te veel stress).quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:12 schreef Breaker.Faker het volgende:
Je kan proberen om magnesium te slikken. Dit is bijvoorbeeld verkrijgbaar bij vitamine store of apotheek maar pas wel op soms zijn magnesium verkrijgbaar die lichaam niet opneemt.
Hier in staat dat hoofdpijn 1 van de symptomen kan zijn van magnesium tekort. http://jessevandervelde.c(...)rzaken-en-oplossing/ en Google staan er vol mee.
Ik hoop dat dit helpt bij jou.
Ik weet niet of het zo verstandig is om zomaar iets te gaan slikken. Als ik naar die symptomen kijk, dan heb ik het meeste niet. Er staat ook vanalles in, dus het lijkt me nogal random. Alleen die ooglid trillingen heb ik de laatste weken wel. En behoefte aan chocolade, maar dat heb ik m'n hele leven al.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:12 schreef Breaker.Faker het volgende:
Je kan proberen om magnesium te slikken. Dit is bijvoorbeeld verkrijgbaar bij vitamine store of apotheek maar pas wel op soms zijn magnesium verkrijgbaar die lichaam niet opneemt.
Hier in staat dat hoofdpijn 1 van de symptomen kan zijn van magnesium tekort. http://jessevandervelde.c(...)rzaken-en-oplossing/ en Google staan er vol mee.
Ik hoop dat dit helpt bij jou.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 08:32 schreef OngeschiktX het volgende:
En behoefte aan chocolade, maar dat heb ik m'n hele leven al.
Om eerlijk te zijn, durf ik zoiets niet zo te verwoorden bij de huisarts. Hij heeft me al eens eerder doorgestuurd naar de GGZ. Toen ben ik ook eerlijk geweest. Dat was tijdens m'n studie, toen was het minder erg dat ik een aantal dagen opeens weg was, met werk gaat dat niet. Straks ben ik m'n baan kwijt.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ga nou gewoon eens serieus zeuren bij de hisarts. Je hebt echt niet meteen en dagboek nodig. Je moet gewoon aangeven dat je het niet volhoudt, dat je denkt dat je in gaat storten en dat je geen lol in je leven hebt zo. Dan luisteren ze wel.
Goed - ik moest werken.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 08:36 schreef computergirl het volgende:
[..]Ik heb een giga magnesium tekort dan
Hoe is het gegaan dit weekend?
Misschien ben je dan wel beter af.quote:
Als je een paar dagen vanwege ziekte niet op je werk bent, ben je hier in NL niet opeens je baan kwijt.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 08:37 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, durf ik zoiets niet zo te verwoorden bij de huisarts. Hij heeft me al eens eerder doorgestuurd naar de GGZ. Toen ben ik ook eerlijk geweest. Dat was tijdens m'n studie, toen was het minder erg dat ik een aantal dagen opeens weg was, met werk gaat dat niet. Straks ben ik m'n baan kwijt.
Als jij aangeeft dat je niet kunt functioneren die de hoofdpijn stuurt hij je niet naar de ggz.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 08:37 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, durf ik zoiets niet zo te verwoorden bij de huisarts. Hij heeft me al eens eerder doorgestuurd naar de GGZ. Toen ben ik ook eerlijk geweest. Dat was tijdens m'n studie, toen was het minder erg dat ik een aantal dagen opeens weg was, met werk gaat dat niet. Straks ben ik m'n baan kwijt.
Mwah als je opeens zonder iets van je te laten horen niet komt opdagen en niet bereikbaar bent, vraag ik me dat af.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je een paar dagen vanwege ziekte niet op je werk bent, ben je hier in NL niet opeens je baan kwijt.
Ik voel me dus niet continu ziek, maar 1-2 dagen per week en dan precies in het weekend.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 10:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Misschien ben je dan wel beter af.
Je continue ziek voelen en straks op je 40-ste aan een hartaanval overlijden, is dat het echt waard?
Er zijn echt wel alternatieven hoor. Rustiger/ minder lang werken en je lekker gezond voelen, leuke dingen kunnen doen in weekenden en vakanties. Is dat geen beter leven?
Nou, ik zou toch maar eens met de ggzggz praten. Klinkt niet echt gezond. Ik snap best dat zoals je je nu voelt er weinig aan is. Maar je zult er zelf iets leuks van moeten maken..quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:02 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Mwah als je opeens zonder iets van je te laten horen niet komt opdagen en niet bereikbaar bent, vraag ik me dat af.
[..]
Ik voel me dus niet continu ziek, maar 1-2 dagen per week en dan precies in het weekend.
En tja op dit moment heb ik niet veel meer dan werk. Als het op m'n 40e over zou zijn, vind ik dat prima. Dan worden m'n ouders ook al langzaam ouder en als ik die niet meer heb, dan blijft er helemaal weinig over. Wellicht hard voor een 'gewoon' iemand om te horen, maar dat is wel hoe ik er over denk.
wat is dat voor rare gedachtekronkel?quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:02 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Mwah als je opeens zonder iets van je te laten horen niet komt opdagen en niet bereikbaar bent, vraag ik me dat af.
Zo ging dat bij mij toen dus niet. Ik moest naar de GGZ, alles inleveren. Na een aantal dagen pas het eerste gesprek gehad en daarna pas mogelijkheid om contact op te nemen met de buitenwereld. Gewoon na een gesprek met de huisarts waarin ik eerlijk ben geweest en vervolgens naar de GGZ ben doorgestuurd. Dit is de reden waarom ik wellicht nooit meer naar een huisarts/arts ga.. Verder ga ik hier niet op in.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat is dat voor rare gedachtekronkel?
als je ziek bent dan bel je gewoon op om dat te melden. kan jij ook doen.
als je opeens niks van je laat horen gaan ze waarschijnlijk de hulpdiensten of collega langssturen om te kijken of je nog wel leeft en hulp nodig hebt.
Vraag dan een doorverwijzing naar een hoofdpijnpoli, niet naar de GGZ.. Bij zo'n poli zitten de specialisten, dat is je huisarts duidelijk niet in dit geval.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:55 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Zo ging dat bij mij toen dus niet. Ik moest naar de GGZ, alles inleveren. Na een aantal dagen pas het eerste gesprek gehad en daarna pas mogelijkheid om contact op te nemen met de buitenwereld. Gewoon na een gesprek met de huisarts waarin ik eerlijk ben geweest en vervolgens naar de GGZ ben doorgestuurd. Dit is de reden waarom ik wellicht nooit meer naar een huisarts/arts ga.. Verder ga ik hier niet op in.
Noem de suggesties die ik naast me neerleg dan eens op.. ik ben me daar niet bewust van namelijk. De enige die ik niet gedaan heb is naar de huisarts gaan. Die is dan ook nodig voor die hoofdpijnpoli etc.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:08 schreef loveli het volgende:
Alleen als je iets tegen een psychiater zegt waardoor hij/zij de indruk kreeg dat je een acuut gevaar voor jezelf of je omgeving was, kun je "zomaar" worden opgenomen op een gesloten afdeling.
Verder snap ik niet dat je je niet verder verdiept in migraine, terwijl je juist aangeeft dat medicatie tegen migraine je indertijd erg goed hielp. Die vermoeidheid daarna is niet ongebruikelijk, maar je kunt zoeken naar een medicijn dat minder bijwerkingen geeft.
Ook raad ik je aan je eet- en leefpatroon onder de loep te nemen. Dan kun je dingen mijden die bij jou klachten triggeren.
Nu lees ik vooral "ik heb ergens last van, maar alle suggesties die gedaan worden leg ik naast me neer en ik blijf last houden".
aha. Het verhaal bij de huisarts toen was toen in ieder geval heel anders dan 'ik heb hoofdpijn'. Alleen als je een gevaar bent voor jezelf of de omgeving worden volgens mij zulke maatregelen getroffen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:55 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Zo ging dat bij mij toen dus niet. Ik moest naar de GGZ, alles inleveren. Na een aantal dagen pas het eerste gesprek gehad en daarna pas mogelijkheid om contact op te nemen met de buitenwereld. Gewoon na een gesprek met de huisarts waarin ik eerlijk ben geweest en vervolgens naar de GGZ ben doorgestuurd. Dit is de reden waarom ik wellicht nooit meer naar een huisarts/arts ga.. Verder ga ik hier niet op in.
Als je bang bent voor je baan, dan zou ik eerder naar een reguliere huisarts stappen dan naar de arboarts. Ze hebben beroepsgeheim, maar ik vind ze akelig dicht bij de werkgever staan.quote:Op donderdag 18 juni 2015 08:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
Je kan ook telefonisch overleg aanvragen bij arboarts.
dat komt denk ik omdat je last heb van huiduitslag van je aluhoedjequote:Op donderdag 18 juni 2015 08:36 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Als je bang bent voor je baan, dan zou ik eerder naar een reguliere huisarts stappen dan naar de arboarts. Ze hebben beroepsgeheim, maar ik vind ze akelig dicht bij de werkgever staan.
Je bent niet naar mensendieck gegaan ondanks verwijzing. Je wilt niet net zoals je moeder afhankelijk zijn van medicatie tegen migraine (hoewel je je lijf nu volstopt met pijnstillers, tegenstrijdig..). Je geeft aan dat je dit al 20 jaar hebt en dat hoofdpijn en migraine in de familie zitten, het komt over alsof je denkt dat er niets aan te doen is. Terwijl je juist aanknopingspunten hebt om de hoofdpijn te bestrijden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 23:24 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Noem de suggesties die ik naast me neerleg dan eens op.. ik ben me daar niet bewust van namelijk. De enige die ik niet gedaan heb is naar de huisarts gaan. Die is dan ook nodig voor die hoofdpijnpoli etc.
Dan zal ik de suggesties waar ik wel mee bezig ben opnoemen:
• Vrij genomen van werk
• Minder lange dagen maken, gewoon naar huis gaan ook al is het werk niet af
• Hoofdpijndagboek aan het bijhouden
• Uitzoeken van voedingspatroon heb ik al gedaan, maar houd ik wederom bij in het dagboek.
Voor die migraine medicijnen heb ik toch echt een arts nodig. Ik kan toch niet zelf even medicijnen gaan regelen en proberen?
Ik heb gedurende vijf periodes in m'n leven een traject geprobeerd te starten bij de huisarts. Totaal heb ik drie verschillende huisartsen gehad, waarvoor ik dus 5x totaal alleen voor de hoofdpijn ben geweest. Goed ik ben inderdaad niet naar die mensendieck gegaan en dat had ik misschien wel beter kunnen doen. Dat van die imigran die ik tijdelijk heb gehad was na aandringen, maar de huisarts wilde me dat ook niet veel langer geven omdat het schijnbaar toch vrij zware medicijnen zijn en m'n moeder er ook afhankelijk van is geworden. Bij haar heeft het tot veel problemen geleid. Ik kreeg maar een stripje van 6 pillen met één herhalingsmogelijkheid.quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Je bent niet naar mensendieck gegaan ondanks verwijzing. Je wilt niet net zoals je moeder afhankelijk zijn van medicatie tegen migraine (hoewel je je lijf nu volstopt met pijnstillers, tegenstrijdig..). Je geeft aan dat je dit al 20 jaar hebt en dat hoofdpijn en migraine in de familie zitten, het komt over alsof je denkt dat er niets aan te doen is. Terwijl je juist aanknopingspunten hebt om de hoofdpijn te bestrijden.
Gemiddeld zo'n 20-25 uur/week achter de pc voor werk schat ik. Sommige periodes een stuk minder, maar momenteel wel zoiets. Thuis erg weinig. Alleen af en toe fok en hij staat weleens aan voor muziek.quote:Ik wil wedden dat je voor je werk de hele dag naar een beeldscherm zit te kijken en in je vrije tijd ook. Er is een verband tussen een verkeerde houding en migraine, zoek een fysio op die daar verstand van heeft, je mag zonder verwijzing van je huisarts naar een fysio (en als je in regio Rotterdam woont kan ik je een goede noemen).
Ik zal me hier eens in verdiepen.quote:Je zit nu in een cyclus stress - spanning - angst voor ontspanning en hoofdpijnklachten. Die moet je zien te doorbreken. Misschien met hulp van een fysio en/of mensendieck, misschien met medicatie tegen erge aanvallen, misschien met een aanpassing van je voedingspatroon, misschien door iets te zoeken waarmee je structureel kunt ontspannen. Of een combinatie van alle bovengenoemde dingen.
In veel kant en klaar voedsel (en in bouillonblokjes, marinade, borrelnootjes, alle chips behalve gezouten, etc. etc.) zit de smaakversterker E621. Dat is een heel bekende trigger van migraine. Op internet zijn lijstjes te vinden met andere producten die invloed kunnen hebben (te veel of te weinig koffie, chocola, citrusfruit, sterk smakende kaas, ui-achtigen). Probeer eens een tijdje veel van die dingen te mijden en kijk of je gevoeligheid daar minder van wordt.
Zou kunnen helpen, maar ik heb altijd gesport en sport nog steeds en bovendien heb ik vroeger ook wel vrienden gehad en meer hobby's, toen had ik die hoofdpijn ook. Alleen wat minder gegroepeerd in de weekenden.quote:Er zijn veel mensen die juist in het weekeinde na ontspanning last krijgen van migraine. De oorzaak is niet de ontspanning, maar de spanning in de periode ervoor. Als het je lukt die spanning omlaag te krijgen (sport, hobby, niet naar een beeldscherm staren), is dat een manier om meer grip te krijgen op je gezondheid.
Ik zal dit van het weekend eens proberen. Is het vrij verkrijgbaar bij de drogist?quote:De tip van magnesium leg je heel makkelijk naast je neer, zonder je er echt in te verdiepen. Magnesium is een belangrijk element waarvan de gemiddelde mens te weinig binnenkrijgt. Het werkt ontspannend voor je spieren, wat heel goed kan zijn voor de nek van iemand die de hele dag naar een monitor kijkt. Magnesium speelt een rol in veel processen in je lichaam en een dosering van 200 tot 400 mg per dag kan geen kwaad (tip: magnesium bisglycinaat).
Klopt misschien wel.quote:Ik snap dat je niet alles doet wat er wordt voorgesteld. Op mij komt het over dat je nu een soort bekend evenwicht hebt tussen werken, pijnstillers nemen en je weekeinde kwijt zijn en dat je bang bent iets te veranderen waardoor dat evenwicht wordt verstoord. En zoals het nu gaat, is het blijkbaar vol te houden.
quote:Hopelijk vind je iets waardoor je uit die cyclus kunt komen, want je huidige evenwicht is echt niet gezond.
Daarom drink ik altijd wodka als mijn hoofdpijn te erg wordt. Werkt stukken beter.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:36 schreef dotKoen het volgende:
Bespreek eens met je huisarts wat voor soort hoofdpijn het is. Het klinkt als spierspanningshoofdpijn, maar het is goed om dat duidelijk te hebben. Spierspanningshoofdpijn reageert over het algemeen weinig op pijnstillers. Hoe is het nu met je pijnstillergebruik? Bij veel mensen met veel hoofdpijn speelt ook een medicatie-afhankelijke hoofdpijn mee. Je caffeinegebruik in het geheel eens (langdurig: meer dan 6 weken) stoppen, heeft dat wel effect?
Lees ook http://thuisarts.nl/spanningshoofdpijn/ik-heb-spanningshoofdpijn eens door.
Jazeker wel. Ik heb ook inspanningshoofdpijn en ik moet daar vaak zelfs van overgeven De hoofdpijn zelf voelt alsof je een hele strakke elastieke band om je hoofd hebt. Als je je voorhoofd masseert geeft het wat verlichting maar als je daarmee ophoudt is de verlichting ook weer weg. Verder is fel licht vervelend en kunnen ook geuren een heftigere reactie opwekken dan normaal.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:59 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik ben ook een beetje misselijk, niet tot overgeven aan toe, maar wel licht misselijk. Dat past ook niet in die omschrijving volgens die site hierboven.
Bij de huisarts ben ik al vaker geweest. Die schrijft diclofenac (oid) voor. Dat heb ik geprobeerd, maar lijkt niet te helpen. Verder geloof ik niet zo in gezondheidszorg. Ik ben er al te vaak geweest en nog nooit hebben ze me kunnen helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |