abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152945963
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 14:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Maar ik hoor het al een hoop zeiken weinig doen. :{w
Het lijkt wel een wijf :D
pi_152945976
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2015 14:19 schreef Piger het volgende:
knip
Heel herkenbaar zoals je het omschrijft. Ik heb alleen niet dat het doorgaans na het avondeten weggaat. Iets gaan doen kan wel helpen als ik er op tijd bij ben. Beetje afhankelijk van wat het is. Tv kijken of iets in de winkel halen werkt niet, iets actiefs kan wel helpen.

Het weekritme helemaal kopieren, heb ik geprobeerd, dat werkt zolang ik ook echt actief iets blijf doen. Het gaat fout als ik even op de bank zit om te lunchen oid. Nu sta ik zo rond 7:30 op in het weekend, een uurtje later dan doordeweeks, maar ik heb ook het idee dat ik wel iets van slaap moet inhalen. Qua voeding lijkt het op doordeweeks. Niet 100% hetzelfde, maar doordeweeks verschilt dat ook een beetje per dag, dus echt kopieren gaat ook weer niet.
pi_152945993
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 14:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Normaal gesproken is natuurlijk niet alles dicht hé..

Maar ik hoor het al een hoop zeiken weinig doen. :{w
Tja het spijt me. Ik kan op dit soort momenten dat het weer op komt zetten gewoon echt boos worden erom. Baal er zo ontzettend van.
  maandag 25 mei 2015 @ 15:22:48 #157
444798 Krullenbolletje..
nothing but sarcasm
pi_152946495
Koffieverslaving, herkenbaar :')
Te veel stress, herkenbaar :')
Last year, I asked Santa for the sexiest person ever for Christmas... I woke up in a box
pi_152946742
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2015 14:19 schreef Piger het volgende:

Werkt dit ook niet, dan lijkt het toch iets psychisch en zou ik zeker een arts raadplegen.
Weet je wat die arts dan zegt? Durf er zo ¤ 100 op te zetten.

'Neem eens een week of 2 vrij'.

Ik denk niet dat je het hele topic gelezen hebt, anders had je je wel de moeite bespaard om een uitgebreide reactie te tikken.

TS, prima hoor, wat jij wil. Er schrijven meerdere mensen dat je jezelf moet leren vermaken. Niet alles is dicht, je had naar het bos of strand gekund, of een bioscoop of museum. Het had niet uitgemaakt of vandaag alles open was geweest of niet, je wil gewoon niet werken aan je probleem.

Want je hebt een probleem, en dat is niet je hoofdpijn maar de oorzaak van je hoofdpijn. Zolang je niet bereid bent daar aan te werken, gaat het gewoon niet over. Zo simpel is het.
pi_152947222
Die twee weken vrij gaan het probleem echt niet oplossen. Ik heb dit al jaren, eigenlijk al m'n hele leven. Ik werk nu een jaar of drie. Misschien is het een tijdelijk verlichting van stress, maar het gaat echt geen structurele oplossing zijn in dit probleem. Zal ongetwijfeld wel goed voor me zijn, maar die hoofdpijn is dan niet opeens verdwenen ofzo.

En voor die leuke tips, zoals bios etc: Ik denk dat een gemiddeld persoon de hele dag op bed ligt met deze fucking hoofdpijn. Ik probeer thuis nog wat te doen, maar een bios is echt niet waar ik nu op zit te wachten. Een rondje fietsen kan inderdaad wel, dat heb ik gisteren aan het eind van de dag ook nog even gedaan, maar echt ergens heen wordt hem gewoon niet in deze staat.
pi_152947466
Dan blijft er maar een ding over: bij huisarts verwijzing vragen naar hoofdpijnpoli.
pi_152947514
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 15:53 schreef OngeschiktX het volgende:
Die twee weken vrij gaan het probleem echt niet oplossen. Ik heb dit al jaren, eigenlijk al m'n hele leven. Ik werk nu een jaar of drie. Misschien is het een tijdelijk verlichting van stress, maar het gaat echt geen structurele oplossing zijn in dit probleem. Zal ongetwijfeld wel goed voor me zijn, maar die hoofdpijn is dan niet opeens verdwenen ofzo.

En voor die leuke tips, zoals bios etc: Ik denk dat een gemiddeld persoon de hele dag op bed ligt met deze fucking hoofdpijn. Ik probeer thuis nog wat te doen, maar een bios is echt niet waar ik nu op zit te wachten. Een rondje fietsen kan inderdaad wel, dat heb ik gisteren aan het eind van de dag ook nog even gedaan, maar echt ergens heen wordt hem gewoon niet in deze staat.
Het is structureel probleem, dat snap ik heel goed. Een paar weken vrij nemen is dan ook niet 'de' oplossing. Het is echter wel een begin, wellicht ga je anders denken wanneer je bv op vakantie geweest bent. Het heeft natuurlijk geen nut wanneer je vrij neemt en daarna weer op de oude voet verder gaat. Maar je vlucht letterlijk weg voor je leven, als je werkt hoef je daar immers niet over na te denken. Dát zou je aan moeten pakken.

Waarom klaag je dan dat alles dicht is, als je toch niet in staat bent om er op uit te gaan?

quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:02 schreef computergirl het volgende:
Dan blijft er maar een ding over: bij huisarts verwijzing vragen naar hoofdpijnpoli.
Dat denk ik ook.
pi_152947547
Hoge bloeddruk?
  maandag 25 mei 2015 @ 16:10:27 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_152947639
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 15:53 schreef OngeschiktX het volgende:

Het gaat om het doorbreken van een patroon. Er is nu het hele weekend niks dat je afleidt van die hoofdpijn, dus heb je er ook volop last van.

Als ik je topic lees, springt er wel duidelijk uit dat je geen goede balans hebt tussen werken en ontspannen. Je antwoord is steeds dat je ontspannen niet leuk is of niet lukt door de hoofdpijn. Misschien vind je het antwoord door het om te draaien.
The love you take is equal to the love you make.
pi_152947781
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:06 schreef Venicequeen het volgende:
Hoge bloeddruk?
Krijg je in principe geen hoofdpijn van.
pi_152948039
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:04 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Het is structureel probleem, dat snap ik heel goed. Een paar weken vrij nemen is dan ook niet 'de' oplossing. Het is echter wel een begin, wellicht ga je anders denken wanneer je bv op vakantie geweest bent. Het heeft natuurlijk geen nut wanneer je vrij neemt en daarna weer op de oude voet verder gaat. Maar je vlucht letterlijk weg voor je leven, als je werkt hoef je daar immers niet over na te denken. Dát zou je aan moeten pakken.

Wat betere verhoudingen zouden wellicht een verbetering geven, maar ook dat gaat niet de oplossing zijn. Ik heb de hoofdpijn al m'n hele leven, dus ik geloof niet dat het met wat minder werken en een betere besteding van m'n vrije tijd beter gaat. Op de basisschool heb je nou ook niet bepaald weinig vrije tijd of veel druk. Toen had ik die hoofdpijn ook.
quote:
Waarom klaag je dan dat alles dicht is, als je toch niet in staat bent om er op uit te gaan?
Vanochtend had ik op zich wel iets kunnen gaan doen. Dat alles dicht is, is een frustratie doordat ik verplicht vrij ben op dit soort dagen, maar ik kan niets nuttigs doen. Ik wil in m'n huis nog wat dingen afmaken, maar die winkels waar ik heen wil zijn dicht op zon- en feestdagen. Verder moet ik een nieuwe fiets, maar fietsenmakers zijn ook dicht. Ik vind het fucking frustrerend dat ik nu m'n tijd niet nuttig kan besteden en maar zit te wachten tot het weekend voorbij is en vervolgens kan ik weer nooit tijd vinden om een fiets te kopen, naar de kapper te gaan, naar de tandarts te gaan, langs het gemeentehuis, naar wat kleinere winkels voor inrichting in m'n huis, leveranciers voor spullen van de tuin, etc.
  maandag 25 mei 2015 @ 16:30:01 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_152948116
Weet je zeker dat je niet depressief bent? -O-
pi_152948156
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:26 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Wat betere verhoudingen zouden wellicht een verbetering geven, maar ook dat gaat niet de oplossing zijn. Ik heb de hoofdpijn al m'n hele leven, dus ik geloof niet dat het met wat minder werken en een betere besteding van m'n vrije tijd beter gaat. Op de basisschool heb je nou ook niet bepaald weinig vrije tijd of veel druk. Toen had ik die hoofdpijn ook.

[..]

Vanochtend had ik op zich wel iets kunnen gaan doen. Dat alles dicht is, is een frustratie doordat ik verplicht vrij ben op dit soort dagen, maar ik kan niets nuttigs doen. Ik wil in m'n huis nog wat dingen afmaken, maar die winkels waar ik heen wil zijn dicht op zon- en feestdagen. Verder moet ik een nieuwe fiets, maar fietsenmakers zijn ook dicht. Ik vind het fucking frustrerend dat ik nu m'n tijd niet nuttig kan besteden en maar zit te wachten tot het weekend voorbij is en vervolgens kan ik weer nooit tijd vinden om een fiets te kopen, naar de kapper te gaan, naar de tandarts te gaan, langs het gemeentehuis, naar wat kleinere winkels voor inrichting in m'n huis, leveranciers voor spullen van de tuin, etc.
Is het mogelijk thuis te werken? Je zou dan bijvoorbeeld de zondag thuis kunnen werken en de woensdag vrij kunnen nemen. Dan heb je minder last van het feit dat je niets kan doen en heb je niet meer het weekendgevoel dat je nu hebt. Ook ontspan je dan iets meer verdeeld over de week, wellicht helpt dat i.p.v. van 5 dagen met overuren naar 2 dagen helemaal niets.
Eerst denken, dan typen
pi_152948172
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:26 schreef OngeschiktX het volgende:

Nou ben je echt een jankwijf o|O
Ga naar je baas en zeg: 'doe mij as vrijdag vrij want ik moet langs het gemeentehuis, de Praxis, naar de tandarts en een nwe fiets kopen'
Op zaterdag kan je heel veel van die dingen wel doen trouwens, en op zondag zijn ook veel bouwmarkten open. En online zijn de webwinkels altijd open
pi_152948318
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:30 schreef Lienekien het volgende:
Weet je zeker dat je niet depressief bent? -O-
Weet ik veel, zoiets staat nergens. Ik voel me niet anders dan anders.
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nou ben je echt een jankwijf o|O
Ga naar je baas en zeg: 'doe mij as vrijdag vrij want ik moet langs het gemeentehuis, de Praxis, naar de tandarts en een nwe fiets kopen'
Op zaterdag kan je heel veel van die dingen wel doen trouwens, en op zondag zijn ook veel bouwmarkten open. En online zijn de webwinkels altijd open
Ik hoef niet naar m'n baas om vrij te vragen. Als ik vrij wil, dan moet ik zorgen dat er geen afspraken zijn en het werk gewoon af komt en ga ik naar huis. Een mededeling tegen m'n baas of een van m'n collega's dat ik niet kom is voldoende.

Op zaterdag kan je een hoop wel doen, maar ik wil op zaterdag ook boodschappen doen, hardlopen, dingen als de was aanzetten. En guess what.. dan is het rond lunch en krijg ik hoofdpijn en kom ik weer niet aan die andere dingen toe. Ik kan het ook omdraaien, maar dan kom ik dus bijvoorbeeld niet toe aan boodschappen doen of hardlopen.
pi_152948491
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:39 schreef OngeschiktX het volgende:

Op zaterdag kan je een hoop wel doen, maar ik wil op zaterdag ook boodschappen doen, hardlopen, dingen als de was aanzetten. En guess what.. dan is het rond lunch en krijg ik hoofdpijn en kom ik weer niet aan die andere dingen toe. Ik kan het ook omdraaien, maar dan kom ik dus bijvoorbeeld niet toe aan boodschappen doen of hardlopen.
Echt hé, lees nou eens wat je zelf schrijft 8)7

Je wil geen vrij 'want dan verveel ik me' en hier schrijf je dat je tijd tekort komt om allerlei dingen te doen. Neem dan een ochtend ofzo vrij, zodat je meer tijd hebt.
En op zondag zijn de meeste winkels gewoon open.
pi_152948609
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:47 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Echt hé, lees nou eens wat je zelf schrijft 8)7

Je wil geen vrij 'want dan verveel ik me' en hier schrijf je dat je tijd tekort komt om allerlei dingen te doen. Neem dan een ochtend ofzo vrij, zodat je meer tijd hebt.
En op zondag zijn de meeste winkels gewoon open.
Het probleem wordt echt niet duidelijk he? Als ik vrij ben krijg ik hoofdpijn. Op een vrije dag kan ik dus effectief maar een paar uur nuttige dingen doen. Als ik op een woensdag vrij zou nemen, dan is het probleem precies hetzelfde. Ik kan 's ochtends een paar dingen doen, maar daarna heb ik hoofdpijn en ben ik weer uitgeschakeld.

Ik werk liever dan dat ik vrij ben, want dan heb ik geen hoofdpijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 mei 2015 @ 16:59:49 #172
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_152948824
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:44 schreef Rewimo het volgende:
Hoeveel pijnstillers slik je eigenlijk? Van te veel pijnstillers kun je ook hoofdpijn krijgen.

Hoofdpijnpoli is volgens mij het beste advies dat je hier gekregen hebt. En leer je te ontspannen. Zo kun je niet doorgaan.
Nog maar een keer dan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_152948882
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nog maar een keer dan.
Te veel. Soms 10/dag, maar ik probeer het te beperken als het even mogelijk is. Vandaag 2 paracetamol op. Ik heb weleens geprobeerd af te kicken er van. Een keer 2 maanden lang helemaal niets op, maar qua hoofdpijn was er weinig verschil.
  maandag 25 mei 2015 @ 17:02:01 #174
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_152948885
Dan is het probleem toch fucking duidelijk? Je ontspant te weinig. Maakt te lange werkuren en doet er weinig ontspanning voor terug.

We kunnen er wel een hele reeks volblaffen met verhalen en jan alleman maar onderneem nou eens actie: neem twee weken vrij en ga erop uit.
  maandag 25 mei 2015 @ 17:03:24 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_152948917
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:01 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Te veel. Soms 10/dag, maar ik probeer het te beperken als het even mogelijk is. Vandaag 2 paracetamol op. Ik heb weleens geprobeerd af te kicken er van. Een keer 2 maanden lang helemaal niets op, maar qua hoofdpijn was er weinig verschil.
Als het geen verschil maakt, dan zou ik er accuut mee stoppen.
  maandag 25 mei 2015 @ 17:06:08 #176
434872 10minuteman
pi_152949002
Om alles voor jou in een simpel context te zetten:

Als ik hier 8 uur naar zou gaan kijken zou ik achteraf ook koppijn van krijgen. Want je gunt je ogen de rust niet. Werkt hetzelfde met je mind.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is precies hetzelfde van toepassing op jouw werkdagen.
pi_152949491
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:51 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Het probleem wordt echt niet duidelijk he? Als ik vrij ben krijg ik hoofdpijn. Op een vrije dag kan ik dus effectief maar een paar uur nuttige dingen doen.
Omdat je tegen lunchtijd beseft 'ik heb al mijn klusjes al gedaan en nou moet ik nog hele weekend door komen zonder vrienden en zonder hobby's'?
  maandag 25 mei 2015 @ 17:28:50 #178
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_152949675
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:39 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Weet ik veel, zoiets staat nergens. Ik voel me niet anders dan anders.

[..]

Ik hoef niet naar m'n baas om vrij te vragen. Als ik vrij wil, dan moet ik zorgen dat er geen afspraken zijn en het werk gewoon af komt en ga ik naar huis. Een mededeling tegen m'n baas of een van m'n collega's dat ik niet kom is voldoende.

Dan kun je toch gewoon af en toe een paar uur vrij nemen (ipv een hele dag/dagdeel) om die dingen te doen die je noemde? Dat scheelt dan alweer.
Ok stelletje hokboeren
pi_152951388
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

Omdat je tegen lunchtijd beseft 'ik heb al mijn klusjes al gedaan en nou moet ik nog hele weekend door komen zonder vrienden en zonder hobby's'?
Precieze oorzaak van de hoofdpijn weet ik niet, maar zou kunnen.

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:28 schreef padlarf het volgende:

[..]

Dan kun je toch gewoon af en toe een paar uur vrij nemen (ipv een hele dag/dagdeel) om die dingen te doen die je noemde? Dat scheelt dan alweer.
Op zich wel, ook regelmatig voorgenomen, maar in de praktijk loopt dat meestal anders. Heb ook al drie keer de afspraak voor een vaccinatie gemist, omdat ik op het werk constant bezig gehouden wordt. Dit soort dingen komen dan toch automatisch weer op een tweede plaats.
  maandag 25 mei 2015 @ 18:27:01 #180
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_152951435
Keer de juiste prioriteiten stellen zou geen kwaad kunnen..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_152952188
Ik geef het op, zoek het maar uit met je hoofdpijn. Zodra je je eerste burn out hebt kom in dat topic well heel hard 'hate to say I told you so'zeggen. Nu wil je toch niet luisteren naar alles dat je niet direct ziet zitten.
Whatever...
pi_152952414
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:51 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Het probleem wordt echt niet duidelijk he? Als ik vrij ben krijg ik hoofdpijn. Op een vrije dag kan ik dus effectief maar een paar uur nuttige dingen doen. Als ik op een woensdag vrij zou nemen, dan is het probleem precies hetzelfde. Ik kan 's ochtends een paar dingen doen, maar daarna heb ik hoofdpijn en ben ik weer uitgeschakeld.

Ik werk liever dan dat ik vrij ben, want dan heb ik geen hoofdpijn.
Het probleem is heel duidelijk, jij staat niet open voor de suggesties die mensen doen. Stop met paracetamol, neem vrij, kijk eens wat dat doet. Je bent werk- en paracetamolverslaafd, je leven stelt zonder je werk niks voor.

Zit ik er naast dan?
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:53 schreef Spanky78 het volgende:
Ik geef het op, zoek het maar uit met je hoofdpijn. Zodra je je eerste burn out hebt kom in dat topic well heel hard 'hate to say I told you so'zeggen. Nu wil je toch niet luisteren naar alles dat je niet direct ziet zitten.
Dit. Die hoofdpijn is gewoon een teken dat je je lijf onrecht aan doet, vroeg of laat gaat dat je héél hard opbreken. Dat dat in het weekend op komt is heel logisch, je lijf wil ontspanning maar krijgt het niet.

Maar zoek het maar uit inderdaad.
pi_152952538
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:53 schreef Spanky78 het volgende:
Prima, maar zo ver laat ik het niet komen. Zodra ik echt een burn-out zou krijgen, zorg ik wel dat ik een eind aan m'n leven maak. No way dat ik thuis ga zitten met zoiets.
  maandag 25 mei 2015 @ 19:06:22 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_152952599
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 19:04 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Prima, maar zo ver laat ik het niet komen. Zodra ik echt een burn-out zou krijgen, zorg ik wel dat ik een eind aan m'n leven maak. No way dat ik thuis ga zitten met zoiets.
Vertel je huisarts dit verhaal. Hij gaat je dan echt niet weer naar Mensendieck sturen.
pi_152952704
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 19:00 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Het probleem is heel duidelijk, jij staat niet open voor de suggesties die mensen doen. Stop met paracetamol, neem vrij, kijk eens wat dat doet. Je bent werk- en paracetamolverslaafd, je leven stelt zonder je werk niks voor.

Zit ik er naast dan?

[..]
Dat laatste klopt, heb ik nooit ontkend in dit topic. Ik ga weer een poging doen om minder paracetamol te nemen, want ik weet dat het niet goed is. Het blijft alleen verleidelijk; altijd nog een beetje hoop dat het de hoofdpijn net wat minder maakt of uitstelt.

Ik wil op zich wel een keer vrij nemen, maar dan wil ik eerst wat plannen hebben om te gaan doen. Ik ga niet nu zomaar twee weken vrij in plannen om me dan kapot te vervelen. Verder heb ik gezegd dat ik naar de huisarts ga om een doorverwijzing te krijgen. Voor die tijd houd ik nog een logboek bij, zodat ik ook ergens mee aan kan komen. Ik leg dus ook niet alles naast me neer.
quote:
Dit. Die hoofdpijn is gewoon een teken dat je je lijf onrecht aan doet, vroeg of laat gaat dat je héél hard opbreken. Dat dat in het weekend op komt is heel logisch, je lijf wil ontspanning maar krijgt het niet.

Maar zoek het maar uit inderdaad.
Prima hoor.
  maandag 25 mei 2015 @ 19:09:50 #186
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_152952709
quote:

[..]

Doe is normaal joh idioot.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 mei 2015 @ 19:26:54 #187
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_152953264
http://www.apotheek.nl/me(...)gelijke-bijwerkingen
quote:
De belangrijkste bijwerkingen zijn de volgende.

Zeer zelden

Medicijnafhankelijke hoofdpijn. Deze hoofdpijn kan ontstaan als u dit medicijn meer dagen wel dan niet tegen hoofdpijn gebruikt. Na enige tijd ontstaat de hoofdpijn als u het medicijn even niet slikt of later dan gebruikelijk. U kunt er zo afhankelijk van worden.
Wakker worden!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 25 mei 2015 @ 19:36:03 #188
434872 10minuteman
pi_152953520
quote:

[..]

:{

[x] Altijd het beste willen presteren.
[x] Emotioneel instabiel.
[x] Geen ontspanning.
[x] Grote / hoge werkdruk.

Jij komt er wel. Ik zeg dat er genoeg dingen zijn opgenoemd die je op gegeven moment de kop gaan kosten.

In twee weken vrij kun je genoeg dingen doen. Maar jij wil het maar niet zien. Een leuk huisje huren van een week in de duinen en je kunt een week mee vullen qua dingen doen. Altijd wel wat in de buurt te doen.

Voor mijn part blijf je thuis en ga je andere dingen doen. Elke dag ga je wat doen, of je het wilt of niet . Maar geen werk. Ook geen werkgerelateerde dingen.

Kap eens met die arrogantie en neem gewoon vrij. Je bent niet onmisbaar op het werk, jij bent net zo goed vervangbaar als alle andere mensen.
  † In Memoriam † maandag 25 mei 2015 @ 19:42:32 #189
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_152953717
Beste TS, ga alsjeblieft eens naar een hoofdpijn poli toe. Ik wens niemand zulke ellendige klachten toe, hoofdpijn maakt je machteloos, ik weet wat het is om letterlijk elke dag hoofdpijn te hebben, en jij hebt het alleen maar als je vrij bent. Steek je kop niet in het zand want er komt een dag dat je denkt dat je een burn out voor bent, maar dan is het te laat en dan ben je veel verder van huis.
Doe jezelf een plezier, want je doet jezelf te kort nu en dat is verschrikkelijk toch? Succes en sterke.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_152953874
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Krijg je in principe geen hoofdpijn van.
In principe niet maar in dit principe misschien wel. Ik in ieder geval wel
pi_152955019
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 19:47 schreef Venicequeen het volgende:

[..]

In principe niet maar in dit principe misschien wel. Ik in ieder geval wel
Ik niet. En aangezien hij al vanaf schoolleeftijd hoofdpijn heeft is bloeddruk niet voor de hand liggend.
pi_152955122
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik niet. En aangezien hij al vanaf schoolleeftijd hoofdpijn heeft is bloeddruk niet voor de hand liggend.
Plus het is het gewoon niet, want die is al tig keer gemeten en is normaal.

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 19:42 schreef Skaai het volgende:
Beste TS, ga alsjeblieft eens naar een hoofdpijn poli toe. Ik wens niemand zulke ellendige klachten toe, hoofdpijn maakt je machteloos, ik weet wat het is om letterlijk elke dag hoofdpijn te hebben, en jij hebt het alleen maar als je vrij bent. Steek je kop niet in het zand want er komt een dag dat je denkt dat je een burn out voor bent, maar dan is het te laat en dan ben je veel verder van huis.
Doe jezelf een plezier, want je doet jezelf te kort nu en dat is verschrikkelijk toch? Succes en sterke.
Ga ik doen, zie hierboven ergens.
pi_152955339
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 19:42 schreef Skaai het volgende:
Dit ^O^

Hier in slechte weken 3 á 4 migraineaanvallen per week dus ik snap de ellende. Overigens zijn stress, te weinig slaap, bepaalde voedingsmiddelen, onregelmatig leefpatroon etc allemaal triggers. Bezoeken van de hoofdpijnpoli is geen slecht idee. Zoek wel een goede uit. Niet iedere poli is even geweldig.
pi_152955380
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 19:36 schreef 10minuteman het volgende:

[..]

:{

[x] Altijd het beste willen presteren.
[x] Emotioneel instabiel.
[x] Geen ontspanning.
[x] Grote / hoge werkdruk.

Jij komt er wel. Ik zeg dat er genoeg dingen zijn opgenoemd die je op gegeven moment de kop gaan kosten.

In twee weken vrij kun je genoeg dingen doen. Maar jij wil het maar niet zien. Een leuk huisje huren van een week in de duinen en je kunt een week mee vullen qua dingen doen. Altijd wel wat in de buurt te doen.
Ik geloof best dat er genoeg dingen te doen zijn, maar ik zie mezelf nou niet echt alleen in een huisje in de duinen zitten. Ik denk dat ik daar echt niet gelukkig van wordt. Dan blijf ik liever thuis en fiets ik naar het strand als het mooi weer is.
quote:
Voor mijn part blijf je thuis en ga je andere dingen doen. Elke dag ga je wat doen, of je het wilt of niet . Maar geen werk. Ook geen werkgerelateerde dingen.

Kap eens met die arrogantie en neem gewoon vrij. Je bent niet onmisbaar op het werk, jij bent net zo goed vervangbaar als alle andere mensen.
Ik heb een stuk terug ook al eens gezegd dat ik best vervangbaar ben, dat is iedereen uiteindelijk. Alleen als je zo'n project doet en overall verantwoordelijk bent, dan wil ik het goed doen. In zo'n project blijft er continu werk komen en met een vrij krappe bezetting komt het niet lekker uit om zomaar even weg te gaan. Ik vind dat zelf heel moeilijk om toch te doen. Ik ben ook echt niet de enige daarin. Er zijn meerdere collega's die hun vakantie geannuleerd hebben voor werk afgelopen jaar. Ik zat dan in een makkelijke situatie omdat ik niets gepland had, dus dan blijf je ook gewoon maar komen.
  maandag 25 mei 2015 @ 20:59:12 #195
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_152956408
Geen geld genoeg om een extra persoon aan te nemen maar wel om aan al je personeel overuren uit te betalen :')

En dat je je verveelt tijdens een weekend niets doet betekend niet dat je tijdens een vakantie hetzelfde voelt. Zelf was ik ook een tijdje vijf dagen per week bezig met mijn studie en daarnaast dan de zaterdag en zondag werken, als ik eens een dag vrij had in het weekend wist ik niet wat ik met mijzelf aanmoest.
Maar als je echt vakantie hebt is dat niet te vergelijken.

Daarnaast ben je gewoon een slechte planner als je zelf je werkdagen mag invullen en steeds moet overwerken :') Ook als er steeds "belangrijke" dingen bij komen, daar moet je gewoon rekening mee houden als dit je schema is sinds 2013.
吴 曼 迪
pi_152958521
quote:
17s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:59 schreef megamandy het volgende:
Geen geld genoeg om een extra persoon aan te nemen maar wel om aan al je personeel overuren uit te betalen :')
Dat is toch wel een stuk flexibeler. Voor de toekomst staat er vaak nog niets vast, dus dan wil je niet aan te veel personeel vastzitten. Minder overuren kan van de een op de andere dag geregeld worden.
quote:
En dat je je verveelt tijdens een weekend niets doet betekend niet dat je tijdens een vakantie hetzelfde voelt. Zelf was ik ook een tijdje vijf dagen per week bezig met mijn studie en daarnaast dan de zaterdag en zondag werken, als ik eens een dag vrij had in het weekend wist ik niet wat ik met mijzelf aanmoest.
Maar als je echt vakantie hebt is dat niet te vergelijken.

quote:
Daarnaast ben je gewoon een slechte planner als je zelf je werkdagen mag invullen en steeds moet overwerken :') Ook als er steeds "belangrijke" dingen bij komen, daar moet je gewoon rekening mee houden als dit je schema is sinds 2013.
Makkelijk he, bashen. Ik plan binnen bepaalde kaders en dat is wel: vaste deadline, bepaalde hoeveelheid werk om iets af te krijgen met een gegeven aantal resources. Dat laatste is vrijwel altijd aan de lage kant om het zo maar te zeggen. Ik kan hooguit proberen te onderhandelen met m'n baas om wat meer mensen te krijgen, maar andere projecten zitten met dezelfde krapte.
pi_152958587
Welke bedrijfstak zitten jullie eigenlijk?
pi_152959783
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:51 schreef computergirl het volgende:
Welke bedrijfstak zitten jullie eigenlijk?
Heb je een pm gestuurd ivm herkenbaarheid.
  maandag 25 mei 2015 @ 23:04:59 #199
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_152961425
Tja mijn vriend heeft ook zo'n baas gehad. Veel moest maar weinig tijd en mensen. Nu dik een jaar later kampt hij nog steeds met problemen van toen. Tuurlijk zijn werk vond hij fantastisch. Maar als alles er onder moet lijden he?

Heeft nu een andere baan. Iets minder spannend. Maar zoveel relaxter.

Die hoofdpijn komt ergens vandaan.en ik heb bij jouw verhaal het gevoel dat jouw hoofd op het moment van rust alles probeert te laten gaan omdat je te weinig rust heb.

Mocht je sociaal wat onhandig zitten. Hier in rap heb je een topic waar mensen weleens afspreken om leuke dingen te gaan doen enzo :)

Probeer iig minder naar een beeldscherm te staren als hé hoofdpijn hebt dat triggert alleen maar meer in mijn ervaring.
pi_153105288
Pff niet te doen weer vandaag. Heb mezelf de hele dag zo veel mogelijk bezig gehouden, maar er is wel een grens met wat ik kan doen met zulke hoofdpijn. Concentratie van 0, dus niets lukt. Op de fiets is eigenlijk ook gewoon gevaarlijk en net naar de winkel geweest maar iets uitzoeken gaat ook niet.

Sinds vorige week nauwelijks aspirines genomen. Vandaag nul. Alleen op één doordeweekse dag 2 ivm hoofdpijn bj het opstaan. Tegen dat soort hoofdpijn werken ze prima. Vandaag niets op, de verleiding om wat te nemen is heel groot, maar ik weet ook dat het nauwelijks zal helpen.

Verder netjes elke dag een hoofdpijnlogboek bijgehouden, zodat ik iets heb bij de huisarts.
pi_153105914
Erg ellendig. Maar je wijst wel geregeld naar je schooltijd om aan te geven dat het niets met je werk te maken heeft, maar dat zegt natuurlijk niets over je mentaliteit. Zo te zien zit het voor een groot deel in je persoonlijkheid. Die zal toen vast grotendeels hetzelfde geweest zijn.

Zou je niet eens iets van yoga overwegen en daarbij eens hulp zoeken in het relativeren van dingen?
pi_153106044
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:15 schreef OngeschiktX het volgende:
Pff niet te doen weer vandaag. Heb mezelf de hele dag zo veel mogelijk bezig gehouden, maar er is wel een grens met wat ik kan doen met zulke hoofdpijn. Concentratie van 0, dus niets lukt. Op de fiets is eigenlijk ook gewoon gevaarlijk en net naar de winkel geweest maar iets uitzoeken gaat ook niet.

Sinds vorige week nauwelijks aspirines genomen. Vandaag nul. Alleen op één doordeweekse dag 2 ivm hoofdpijn bj het opstaan. Tegen dat soort hoofdpijn werken ze prima. Vandaag niets op, de verleiding om wat te nemen is heel groot, maar ik weet ook dat het nauwelijks zal helpen.

Verder netjes elke dag een hoofdpijnlogboek bijgehouden, zodat ik iets heb bij de huisarts.
Je kunt beter direct bij de huisarts een doorverwijzing vragen naar de hoofdpijnpoli want daar moet je namelijk ook een hoofdpijndagboek bijhouden en wel op een hele specifieke manier. Ook moet je dan minimaal 2 maanden zonder aspirines of andere medicijnen door het leven. Ik snap niet - als het je leven zo beïnvloedt - dat je er zo eigenwijs mee omgaat. Stap naar de huisarts en doe er wat aan in plaats van zo te klagen en te ja-maren }:|
pi_153106139
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:39 schreef CafeRoker het volgende:
Erg ellendig. Maar je wijst wel geregeld naar je schooltijd om aan te geven dat het niets met je werk te maken heeft, maar dat zegt natuurlijk niets over je mentaliteit. Zo te zien zit het voor een groot deel in je persoonlijkheid. Die zal toen vast grotendeels hetzelfde geweest zijn.
Yep, dat weet ik wel zeker.
quote:
Zou je niet eens iets van yoga overwegen en daarbij eens hulp zoeken in het relativeren van dingen?
Ik weet niet of dat eerste zal helpen en vanwaar het relativeren van dingen? Om mezelf ervan te overtuigen dat het maar hoofdpijn is en maandag gewoon weer weg is?
pi_153106155
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 17:46 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Je kunt beter direct bij de huisarts een doorverwijzing vragen naar de hoofdpijnpoli want daar moet je namelijk ook een hoofdpijndagboek bijhouden en wel op een hele specifieke manier. Ook moet je dan minimaal 2 maanden zonder aspirines of andere medicijnen door het leven. Ik snap niet - als het je leven zo beïnvloedt - dat je er zo eigenwijs mee omgaat. Stap naar de huisarts en doe er wat aan in plaats van zo te klagen en te ja-maren }:|
Ik moet wel die doorverwijzingen krijgen natuurlijk. Ik ben niet van plan dat dagboek maanden lang vol te houden, maar wil wel een aantal weken hebben om ergens mee te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')