Hij is toch ondertussen verhuisd?quote:Op zondag 24 mei 2015 10:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
Een huis met zo'n slechte ventilatie dat zijn schoenen in de kast wegschimmelen help zeker niet.
Ik dacht dat huis nog gebouwd werd, maar als hij al verhuisd is en de hoofdpijn er nog dan kunnen we dat uitsluiten iddquote:Op zondag 24 mei 2015 10:14 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hij is toch ondertussen verhuisd?
En hij geeft aan dat hij er tijdens zijn opleiding ook al last van had. En dat hij altijd erg streberig was.
Yup en niet alleen tijdens de studie, ook op de middelbare school en de basisschool had ik al veel last van hoofdpijn en ben ik hiervoor naar de huisarts geweest.quote:Op zondag 24 mei 2015 10:14 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hij is toch ondertussen verhuisd?
En hij geeft aan dat hij er tijdens zijn opleiding ook al last van had. En dat hij altijd erg streberig was.
Daar woon ik inderdaad sinds begin van dit jaar.quote:Op zondag 24 mei 2015 10:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik dacht dat huis nog gebouwd werd, maar als hij al verhuisd is en de hoofdpijn er nog dan kunnen we dat uitsluiten idd
Het klopt op zich wel dat ik alleen voor werk leef. Maar het is wel zo dat ik m'n werk leuk vind. Ik ben nog nooit met tegenzin naar m'n werk gegaan. Het focust nu erg op werk, maar ik denk niet dat dat het echte probleem is. Ik moet hard werken, maar haal daar ook veel voldoening uit en ik vind het leuk.quote:Op zondag 24 mei 2015 09:43 schreef Biancavia het volgende:
Wauw. Het verbaast me dat je hier al zolang mee rondloopt en dat je nog niet bent omgevallen.
Ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk, maar op mij komt het over alsof je lichaam je in het weekend aan het toeschreeuwen is dat je het doordeweeks veel te druk hebt. En dat al jaren.
Al vijf jaar niet op vakantie geweest?
Je leven is compleet uit balans. Je leeft alleen maar voor je werk. Dat gaat zich wreken. Vandaag of morgen zegt je lichaam ineens stop en dan kun je er maanden, zo niet jaren, over doen om weer een beetje normaal te gaan functioneren.
Wat ik je zou willen adviseren is om zo snel mogelijk een time-out nemen. Neem vrij, en dan niet een week, maar een maand. En ga dan eens bij jezelf te rade wat je wilt in het leven.
Werk is belangrijk, maar het mag nooit een doel op zich zijn. Werk is een middel, je verdient er geld mee, je hebt sociale contacten en het geeft een stuk zelfwaardering.
Maar ik denk dat je veel mist in je leven als je voor je sociale contacten en je zelfwaardering enkel en alleen op je werk aangewezen bent.
Als je werk wegvalt, wat blijft er dan voor jou over? Hoofdpijn.
Echt, probeer te bedenken wat die hoofdpijn jou wil zeggen.
Als je ziek bent ben je ziek. Je werk is niet datgene wat jou maakt tot wat je bent he, en ze kunnen echt wel een langere periode zonder je. Sterker nog, als je zo je werk blijft verdedigen moeten ze straks wel want zit je ziek thuis.quote:Op zondag 24 mei 2015 10:21 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Het klopt op zich wel dat ik alleen voor werk leef. Maar het is wel zo dat ik m'n werk leuk vind. Ik ben nog nooit met tegenzin naar m'n werk gegaan. Het focust nu erg op werk, maar ik denk niet dat dat het echte probleem is. Ik moet hard werken, maar haal daar ook veel voldoening uit en ik vind het leuk.
Werk moet nu ook niet wegvallen, want dan heb ik vrijwel niets. Een maand vrij nemen gaat niet, mag maximaal twee of drie weken aaneengesloten. Als ik dat zou doen, ben ik wel heel bang dat ik al die tijd alleen maar hoofdpijn heb. Ik heb dan geen idee wat ik moet gaan doen.
Ik ga dat proberen. Ik wil het dan wel goed voorbereiden, dus ga eerst wel een logboek opzetten met tijden van hoofdpijn, dagelijkse bezigheid en voeding, aspirines etc. Anders wordt het net als voorheen weer zo'n gesprek waarin ik afgescheept wordt.quote:Op zondag 24 mei 2015 09:53 schreef danos het volgende:
TS geeft aan dat die er vroeger ook al veel last van had, dus er hoeft geen verband te zitten met het werk.
TS ga naar de huisarts en vraag om een doorverwijzing naar de meest nabij gelegen hoofdpijnpoli, geeft ze die niet ga dan naar een ander. Huisartsen zijn er om aan de eczeem in de bilnaad van de bejaarden te snuffelen, verder moeten ze adhv klachten gewoon doorverwijzen.
Tip: schrijf je klachten op, neem dat mee en geef aan dat je op het punt staat net zolang met je hoofd tegen de muur te rammen totdat de hoofdpijn weg is en bereid je voor om de grootste jankbui van je leven te simuleren.
Huisartsen zijn daar gevoelig voor, daarom worden alle jankerds wel doorverwezen en de sterkhoudende man/vrouw die nog in staat is rustig zijn klachten te omschrijven vaak niet serieus worden genomen.
In de post die ik gisteren deed schreef ik ook al dat ik niet echt weet wat het doel was van de kick van dit topic. Gisteren was ik gewoon erg pissig dat het weer zo was en dat het ook nog eens behoorlijk heftig was.quote:Op zondag 24 mei 2015 10:22 schreef computergirl het volgende:
Maar waar hoop je op TS?
Als je niet naar een dokter wil en niets aan de verhouding werk/rust wil doen dan weet ik niet of er via web een oplossing komt
Leer ontspannen! Daarnaast check je bloeddruk..quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:30 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Maar als dat geen of minder hoofdpijn lijkt, zie ik daar geen probleem in. Het is alleen niet haalbaar denk ik.
Yep eerste fulltime baan op stage en afstuderen na. Uiteindelijk zullen ze best zonder me kunnen, maar in de projecten waarin ik werk, is het al lastig om een week weg te zijn. Als ik zou vertrekken, zullen ze uiteraard wel iemand anders aannemen.quote:Op zondag 24 mei 2015 10:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je ziek bent ben je ziek. Je werk is niet datgene wat jou maakt tot wat je bent he, en ze kunnen echt wel een langere periode zonder je. Sterker nog, als je zo je werk blijft verdedigen moeten ze straks wel want zit je ziek thuis.
gokje, dit is zeker je eerste baan?
Gedeeltelijk.. als ik echt hard ga werken en niets anders tussendoor doe, dan kan het wegblijven. Als ik echter thuiswerk, dan is het vaak zo dat ik toch even boodschappen tussendoor doe, wat uitgebreider lunch. Op zo'n moment slaat die hoofdpijn dan wel toe.quote:Op zondag 24 mei 2015 10:27 schreef sigme het volgende:
Kan je ook thuiswerken?
Stel dat je een weekend thuiswerkt, blijft de hoofdpijn dan weg?
Bloeddruk is prima, wordt jaarlijks gecheckt.quote:Op zondag 24 mei 2015 10:27 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Leer ontspannen! Daarnaast check je bloeddruk..
Harder gaan werken maakt je lichaam juist kapot. Leer balans te vinden tussen werk en privé!
Dit is een waarschuwing van je lichaam. Niet dat je geen weekend moet houden, maar dat je als je zo doorgaat heb je straks een bypass nodig, of val je gewoon dood neer.
Dat is wat ze je doen geloven ja. Als ik je zo hoor heb je ook nog nooit nee durven zeggen op je werk, klopt dat ?quote:Op zondag 24 mei 2015 10:28 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Yep eerste fulltime baan op stage en afstuderen na. Uiteindelijk zullen ze best zonder me kunnen, maar in de projecten waarin ik werk, is het al lastig om een week weg te zijn. Als ik zou vertrekken, zullen ze uiteraard wel iemand anders aannemen.
Tja, wanneer zou voor jou die grens wel bereikt zijn dan? Sinds je aan het werk of studeren bent heb je geen normaal weekend meer gehad. Wat moet er nog meer gebeuren voordat je de signalen serieus neemt ?quote:Verder geloof ik niet dat ik een burnout krijg door te werken. Die hoofdpijn heb ik al m'n hele leven en dat is al 30 jaar lang niet fout gegaan. Ik denk dat ik m'n studie mentaal veel zwaarder vond dan werken.
Laat hem nou eerst ff weer wat perspectief opbouwen rondom het mogelijk oplossen of verminderen van die hoofdpijnklachten. En vervolgens eens te kijken naar de wellicht ietwat ongezonde houding tov werk. Dat hebben veel jonge mensen en wordt vaak minder door ouder worden, kinderen, etc.quote:Op zondag 24 mei 2015 10:34 schreef Spanky78 het volgende:
Ts, jij gaat jezelf zo hard tegenkomen. Ik hoop dat je dat gaat overleven.
Ok, misschien dan proberen op het werk een ruimere lunchpauze te nemen en in de weekenden in elk geval de ochtend lekker te werken?quote:Op zondag 24 mei 2015 10:31 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Gedeeltelijk.. als ik echt hard ga werken en niets anders tussendoor doe, dan kan het wegblijven. Als ik echter thuiswerk, dan is het vaak zo dat ik toch even boodschappen tussendoor doe, wat uitgebreider lunch. Op zo'n moment slaat die hoofdpijn dan wel toe.
Mwah, zo lekkerlijk gaat het niet. Ik moet zelf de planning maken voor m'n project en zorgen dat het inhoudelijk allemaal voor elkaar komt. Er is dus niet iemand die komt vragen of ik om 16:45 nog even iets wil afmaken oid. Ik ben zelf degene die dat vind.quote:Op zondag 24 mei 2015 10:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is wat ze je doen geloven ja. Als ik je zo hoor heb je ook nog nooit nee durven zeggen op je werk, klopt dat ?
Die hoofdpijn neem ik op zich wel serieus, maar het is iets dat er ook altijd al is geweest en is min of meer normaal geworden voor me. Verder ben ik niet overtuigd dat het perse door werk komt.quote:Tja, wanneer zou voor jou die grens wel bereikt zijn dan? Sinds je aan het werk of studeren bent heb je geen normaal weekend meer gehad. Wat moet er nog meer gebeuren voordat je de signalen serieus neemt ?
Ja, ik heb niet veel hobby's en geen vrienden/kennissen, dus dan is drie weken gewoon lang. Zelfs in het weekend weet ik vaak al niet wat ik met m'n tijd aan moet. Waarom zou ik dan nog extra vrij moeten nemen.quote:Op zondag 24 mei 2015 10:33 schreef Biancavia het volgende:
Ja maar lieverd, zoek het nu niet bij de gezondheidszorg, maar bij jezelf.
Natuurlijk vind je je werk leuk, anders zou je het niet zo lang volhouden.
Maar het is toch te gek voor woorden dat je niet weet wat je met drie weken vrije tijd aanmoet?
Jouw leven is uit balans en jij bent de enige die daar iets aan kan doen.
Misschien om eens uit te zoeken wat je leuk vindt om te doen en om je sociale contacten aan te halen?quote:Op zondag 24 mei 2015 11:55 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ja, ik heb niet veel hobby's en geen vrienden/kennissen, dus dan is drie weken gewoon lang. Zelfs in het weekend weet ik vaak al niet wat ik met m'n tijd aan moet. Waarom zou ik dan nog extra vrij moeten nemen.
Je bedoelt voor werk weg? Ik ben regelmatig ook in de weekenden weggeweest voor werk. Uiteraard wordt er dan wel gewoon het weekend doorgewerkt. Dan heb ik ook geen hoofdpijn. Ik heb ook periodes 20+ dagen achterelkaar gewerkt en dan krijg ik ook geen hoofdpijn. Die 20+ dagen zijn in mijn branches overigens niet ongebruikelijk. Collega's doen dat ook.quote:Op zondag 24 mei 2015 12:26 schreef Blosje het volgende:
Ben je al eens een weekend op hotel geweest? En heb je dan ook hoofdpijn?
Dat heb ik geprobeerd, maar is niet echt gelukt. Heb destijds ook wel wat topics hierover gehad. Paar nieuwe hobby's geprobeerd (teamsport, muziek maken), maar daar zijn niet echt contacten uit gekomen. Vond dat traject erg veel energie kosten, dus ik heb me hier maar bij neergelegd.quote:Op zondag 24 mei 2015 12:07 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Misschien om eens uit te zoeken wat je leuk vindt om te doen en om je sociale contacten aan te halen?
Ik vind het geen probleem om veel te werken; ik heb plezier in m'n werk en kan daar iets bereiken. Wat dat betreft is er geen probleem. Ik vind het ook geen probleem om op m'n 50ste dood neer te vallen door deze manier van leven. Wat ik wel een probleem vind, is dat die hoofdpijn er is.quote:Je vlucht in je werk zodat je je niet druk hoeft te maken over hoe je verder invulling geeft aan je leven.
Als je zo doorgaat en straks op je vijftigste dood neervalt door een hartaanval heb je een heel leeg leven gehad.
Op die manier. Nee het huis is het niet. Sinds ik dit op deze manier heb, heb ik in drie verschillende woningen gewoond: jaren 60 flat, 1880 woning en nu een nieuwbouwwoning. Zelfs een keer verhuisd zonder enige inboedel mee te nemen, dus dat kan het ook niet zijn.quote:Op zondag 24 mei 2015 13:05 schreef Blosje het volgende:
Ik doel op het feit dat je hoofdpijn krijgt als je langer thuis bent, met name in het weekend.
Heb ooit een artikel gelezen over mensen die ziek werden door een bepaalde plaasterwand in huis of op hun werk. Ik geloof in de jaren 70 of 80, maar dat is een gok. Er werd toen een product in gebruikt dat sommige mensen ziek maakte.
Het is maar een idee hoor, maar misschien moet je gewoon eens als je niet werkt in het weekend zorgen dat je ergens anders kan overnachten. Misschien ligt het gewoon aan je huis?
Ik ga een schema bijhouden en een afspraak maken bij de huisarts voor een doorverwijzing naar hoofdpijnpoli. M'n baan ga ik inderdaad niet opzeggen.quote:Op zondag 24 mei 2015 13:44 schreef Molo het volgende:
Ja maar, ja maar, ja maar.
Lekker doorheen zo hoor TS, jij komt er wel
Inbefore mental meltdown binnen 5 jaar
Gedeeltelijk eens. Met alleen kantoorwerk ben ik ook maar tot een uur of 45 per week echt effectief, daarboven minder. Maar er zit bij mij ook een deel reizen in en werk in het veld. Vooral in dat laatste kan je veel meer uren maken dan achter je bureau. In dat soort periodes zitten er weleens dagen van >15 uur en weken van >80 uur. Dat trekt m'n gemiddeld aantal uren ook omhoog. Momenteel werk ik weer veel op kantoor (andere fase van het project) en maak ik ook maar zo'n 45 uur/week. Dat scheelt dan weer niet in hoofdpijn. Sterker nog, ik denk dat m'n hoofdpijn nu erger is.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:15 schreef Spanky78 het volgende:
Als je structureel zoveel werkt kunnen er maar 2 dingen mis zijn, ofwel je organiseert e boel niet goed, want alle uren die je boven de 36 maakt zijn voor een goed deel nutteloos, je krijgt minder gedaan en maakt me fouten die nog meer tijd kosten om te herstellen.
Of je hebt echt veel te veel werk, dat is een kwestie van goed onderhandelen, of een andere baan zoeken.
Ik heb zelf een aardig drukke functie met scherpe deadlines, reizen en rapportage aan de board. Maar ik maak in een normale week niet veel meer dan 40 - 45 uur, dat zit hem dan vooral in reizen en vliegvelden...
Ik durf er een goede fles wijn onder te verwedden dat je in 4 dagen met zoveel nuttig wel doet als nu in 55 uur.
Persoonlijk stuur ik mijn mensen naar huis als ze structureel te veel uren maken. Alleen tijdelijk vind ik het acceptabel.
Maargoed, ik zou zeker proberen het aantal uren wat terug te schroeven en wat meer te sporten etc
Sowieso ongezond om naast je werk niets te hebben. En hobby of iets anders.
Wees er maar trots opquote:Op zondag 24 mei 2015 17:42 schreef OngeschiktX het volgende:
. Ander nadeel van zo productief zijn, is dat m'n werkgever me ook voor 1.3fte inplant, zo staat het in de personeelsplanning.
Dat kan hij niet, want dan wordt hij keihard met z'n neus op de feiten gedrukt. Continu blijven werken is makkelijker. Dan hoeft hij de confrontatie met zichzelf niet aan te gaan.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:05 schreef Miracle_Drug het volgende:
Je komt op mij over alsof je vind dat je zonder werk niemand bent. Ik zou gewoon eens een week of 2 vakantie opnemen. Je hoeft niet eens op vakantie te gaan als je dat niet wil, maar gewoon even helemaal niets werk gerelateerd doen.
Je kunt nog zo hard zeggen dat je je werk niet als stress ziet, maar iedereen heeft ontspanning nodig. Ik denk echt dat je daar van op zou knappen.
Ik ontken nergens dat ik zonder werk niets zou zijn. En inderdaad ik zou niet graag 2 weken thuis zitten en niets te doen hebben.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:25 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat kan hij niet, want dan wordt hij keihard met z'n neus op de feiten gedrukt. Continu blijven werken is makkelijker. Dan hoeft hij de confrontatie met zichzelf niet aan te gaan.
Lijken me nogal ongefundeerde aantijgingen. Ik denk dat ik over het algemeen behoorlijk gezond en gevarieerd eet. Voldoende groente en fruit, drink voldoende water, eet regelmatig vis, eet redelijk gevarieerd, drink niet overmatig veel koffie, frisdrank en alcohol. Niet alles is 100% gezond, dat ook weer niet. Eet graag chocoladevlokken op brood, eet ook gemiddeld eens per week makkelijk; afhaalwok of pizza. Maar over het algemeen behoorlijk gezond.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:40 schreef waht het volgende:
Je eet en/of slaapt slecht, leeft in een ongezonde omgeving of hebt anderszins ongezonde gewoontes.
Dus kijk even kritisch naar je leefstijl, of accepteer anders dat je gewoontes voor koppijn zorgen.
Ik heb nergens gezegd nog nooit. Ik heb in het verleden wel periodes gehad met wat vrienden en ben toen ook gewoon op vakantie geweest, uit geweest, met vrienden films of sport gekeken.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:11 schreef computergirl het volgende:
Heb je serieus nog nooit ergens plezier aan beleefd behalve je het rambam werken?
Ik heb ooit een poging gedaan om een instrument te leren spelen, een hobo. Ik werd zelf gek van die ewige toonladders die ik moest oefenen en schaamde me een beetje dat de hele wijk moest meegenieten van mijn vele foutenquote:Op zondag 24 mei 2015 20:21 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd nog nooit. Ik heb in het verleden wel periodes gehad met wat vrienden en ben toen ook gewoon op vakantie geweest, uit geweest, met vrienden films of sport gekeken.
Alleen de laatste jaren heb ik geen contacten meer en is het me niet gelukt om dat weer op te bouwen. Ook zelf hobby's zoeken is niet echt succesvol geweest. Bijvoorbeeld een instrument willen spelen, maar vervolgens alleen maar gezeik krijgen van de buren.
Je bent gek dat je je zo laat gebruiken.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:42 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Gedeeltelijk eens. Met alleen kantoorwerk ben ik ook maar tot een uur of 45 per week echt effectief, daarboven minder. Maar er zit bij mij ook een deel reizen in en werk in het veld. Vooral in dat laatste kan je veel meer uren maken dan achter je bureau. In dat soort periodes zitten er weleens dagen van >15 uur en weken van >80 uur. Dat trekt m'n gemiddeld aantal uren ook omhoog. Momenteel werk ik weer veel op kantoor (andere fase van het project) en maak ik ook maar zo'n 45 uur/week. Dat scheelt dan weer niet in hoofdpijn. Sterker nog, ik denk dat m'n hoofdpijn nu erger is.
Verder heb ik tot nu toe in al m'n beoordelingsgesprekken te horen gekregen dat ik heel erg productief heb; veel productiever dan collega's en dat is wat ik zelf ook zo ervaar. Die grens van 36 uur zal bij iedereen wel een beetje anders liggen. Wat ik wel merk dat ik na een lange of intensieve dag echt helemaal uitgeteld kan zijn. Ander nadeel van zo productief zijn, is dat m'n werkgever me ook voor 1.3fte inplant, zo staat het in de personeelsplanning.
omdat het een schuld is van het bedrijf aan jou, iets met 'reservering op balans' of zo (klok-klepelquote:Op zondag 24 mei 2015 10:12 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Omdat je ze anders uitbetaald krijgt?
Als je niet bereid bent om dat te proberen moet je wellicht accepteren dat je richting een burn-out zal gaan, want niemand houdt het vol om jarenlang alleen maar te werken. Waarom zou dat bij jou anders zijn?quote:Op zondag 24 mei 2015 20:08 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik ontken nergens dat ik zonder werk niets zou zijn. En inderdaad ik zou niet graag 2 weken thuis zitten en niets te doen hebben.
En dit. Er is er maar 1 die hier beter van wordt en dat is je werkgever.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:58 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je bent gek dat je je zo laat gebruiken.
Ik sta in het weekend op tijd op, zet altijd een wekker. Ik sta wel iets later op dan doordeweeks, maar maximaal een uurtje. In het weekend ben ik meestal tussen 7 en 7:30 wakker.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:05 schreef Bintzak het volgende:
Heb niet alles gelezen:
Maar sta je door de week vroeger op dan in het weekend?
Mocht het zo zijn dat je later opstaat in het weekend kan het daar door komen ik heb er ook last van als ik te lang op bed blijft.
En dat van het mindere zicht, Komt dat door de paracetamol of hoofdpijn?
Wazig zich voor of met/zonder hoofdpijn kan komen door oog migraine.
http://www.oogmigraine.net
Een hele discussie over het werk inhoudelijk lijkt me overbodig. Kort gezegd: klein bedrijf, structureel te weinig mensen, maar extra mensen aannemen gaat niet ivm risico behorend bij een startend bedrijf, dus het te veel aan werk wordt verspreid over de bestaande werknemers. Ik ben daarin iemand die het meeste aankan. Maar anderen maken ook veel overuren. Moeilijker werk is er niet echt, ik heb al maximale verantwoordelijkheid binnen een project. Een stapje hoger is meer richting management en daar zijn ze alleen bezig met zaken waar ik zelf geen zin in zou hebben (financiering, contracten, verzekeringen, etc). Het enige is dat het meer uitvoerende werk wat mij betreft wat minder zou mogen.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:58 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je bent gek dat je je zo laat gebruiken.
Als je zo goed bent moet hij je moeilijker werk geven, niet meer. Dat werk moet je dan gewoon binnen de 40 uur afkrijgen. En natuurlijk ook beter betalen....
Zoals gezegd, ik reis ook regelmatig, dat je dan een paar dagen van huis bent is waar (en tel ik niet mee). Maar ik doe mijn taken in ca 32 uur (excellent, zoals jij zelf ook zegt te doen) in de 8 uur die over is doe ik de 'extra's' waar ik mijn promoties mee heb gemaakt... Als je 55 uur nodig hebt om je werk goed te doen... hoe ga je dan groeien? De mensen die kunnen groeien kenmerken zich juist door het af hebben van al hun werk en een hoop extra's BINNEN de gestelde uren.
Bij mij heeft verveling geleid tot een paar hele lucratieve en leuke projecten.... Omdat ik alles af had en geregeld, dus dan maar kijken op welke manier ik nog meer van waarde kan zijn...
Ga fietsenquote:Op maandag 25 mei 2015 10:28 schreef OngeschiktX het volgende:
Zoals vandaag, de derde dag weekend, is al moeilijk. M'n standaard dingen zitten er op: boodschappen, stofzuigen, schoonmaken, was doen, hardlopen, f1 kijken, muziek maken. Vandaag is dus zo'n dag waarop ik op een gegeven moment niet meer weet wat ik moet doen.
Dit.. Stap gewoon die deur uit, ook al heb je nog geen idee wat te doen. Doe ik ook weleens, dan loop ik een flink stuk, of ik ga op een bankje in een park een boek zitten lezen.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:36 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ga fietsen
Naar een museum
Bak je eigen brood
Of zo.
Dit. Leer jezelf vermaken.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:50 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit.. Stap gewoon die deur uit, ook al heb je nog geen idee wat te doen. Doe ik ook weleens, dan loop ik een flink stuk, of ik ga op een bankje in een park een boek zitten lezen.
Je hoeft ook niet altijd wat te doen TS, je kan ook op de bank hangen en een filmpje opzetten. Ik denk dat je jezelf moet leren vermaken.
Ik denk oprecht dat het een goed idee is eens 2 weken vrij te nemen, ik ben heel benieuwd hoe dat je bevaltJe kunt ook alvast gaan bedenken wat je zou willen zien in de wereld. Wellicht kun je op stedentrip ofzo, met dat soort tripjes is er meestal genoeg te doen om je te vermaken.
Normaal gesproken is natuurlijk niet alles dicht hé..quote:Op maandag 25 mei 2015 14:01 schreef OngeschiktX het volgende:
Ok ik ben er al weer over uit.. no way dat ik 2 weken vrij ga nemen. De dag gaat zo traag nu, er is niets open, geen reet te doen. Het is pas 14:00 en ik moet nog een hele middag.
Dan ga je toch alvast lekker wat voorbereiden voor je werk voor morgen.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:01 schreef OngeschiktX het volgende:
Ok ik ben er al weer over uit.. no way dat ik 2 weken vrij ga nemen. De dag gaat zo traag nu, er is niets open, geen reet te doen. Het is pas 14:00 en ik moet nog een hele middag.
Het lijkt wel een wijfquote:Op maandag 25 mei 2015 14:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maar ik hoor het al een hoop zeiken weinig doen.
Heel herkenbaar zoals je het omschrijft. Ik heb alleen niet dat het doorgaans na het avondeten weggaat. Iets gaan doen kan wel helpen als ik er op tijd bij ben. Beetje afhankelijk van wat het is. Tv kijken of iets in de winkel halen werkt niet, iets actiefs kan wel helpen.quote:
Tja het spijt me. Ik kan op dit soort momenten dat het weer op komt zetten gewoon echt boos worden erom. Baal er zo ontzettend van.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Normaal gesproken is natuurlijk niet alles dicht hé..
Maar ik hoor het al een hoop zeiken weinig doen.
Weet je wat die arts dan zegt? Durf er zo ¤ 100 op te zetten.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:19 schreef Piger het volgende:
Werkt dit ook niet, dan lijkt het toch iets psychisch en zou ik zeker een arts raadplegen.
Het is structureel probleem, dat snap ik heel goed. Een paar weken vrij nemen is dan ook niet 'de' oplossing. Het is echter wel een begin, wellicht ga je anders denken wanneer je bv op vakantie geweest bent. Het heeft natuurlijk geen nut wanneer je vrij neemt en daarna weer op de oude voet verder gaat. Maar je vlucht letterlijk weg voor je leven, als je werkt hoef je daar immers niet over na te denken. Dát zou je aan moeten pakken.quote:Op maandag 25 mei 2015 15:53 schreef OngeschiktX het volgende:
Die twee weken vrij gaan het probleem echt niet oplossen. Ik heb dit al jaren, eigenlijk al m'n hele leven. Ik werk nu een jaar of drie. Misschien is het een tijdelijk verlichting van stress, maar het gaat echt geen structurele oplossing zijn in dit probleem. Zal ongetwijfeld wel goed voor me zijn, maar die hoofdpijn is dan niet opeens verdwenen ofzo.
En voor die leuke tips, zoals bios etc: Ik denk dat een gemiddeld persoon de hele dag op bed ligt met deze fucking hoofdpijn. Ik probeer thuis nog wat te doen, maar een bios is echt niet waar ik nu op zit te wachten. Een rondje fietsen kan inderdaad wel, dat heb ik gisteren aan het eind van de dag ook nog even gedaan, maar echt ergens heen wordt hem gewoon niet in deze staat.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:02 schreef computergirl het volgende:
Dan blijft er maar een ding over: bij huisarts verwijzing vragen naar hoofdpijnpoli.
Het gaat om het doorbreken van een patroon. Er is nu het hele weekend niks dat je afleidt van die hoofdpijn, dus heb je er ook volop last van.quote:Op maandag 25 mei 2015 15:53 schreef OngeschiktX het volgende:
Die twee weken vrij gaan het probleem echt niet oplossen. Ik heb dit al jaren, eigenlijk al m'n hele leven. Ik werk nu een jaar of drie. Misschien is het een tijdelijk verlichting van stress, maar het gaat echt geen structurele oplossing zijn in dit probleem. Zal ongetwijfeld wel goed voor me zijn, maar die hoofdpijn is dan niet opeens verdwenen ofzo.
En voor die leuke tips, zoals bios etc: Ik denk dat een gemiddeld persoon de hele dag op bed ligt met deze fucking hoofdpijn. Ik probeer thuis nog wat te doen, maar een bios is echt niet waar ik nu op zit te wachten. Een rondje fietsen kan inderdaad wel, dat heb ik gisteren aan het eind van de dag ook nog even gedaan, maar echt ergens heen wordt hem gewoon niet in deze staat.
Wat betere verhoudingen zouden wellicht een verbetering geven, maar ook dat gaat niet de oplossing zijn. Ik heb de hoofdpijn al m'n hele leven, dus ik geloof niet dat het met wat minder werken en een betere besteding van m'n vrije tijd beter gaat. Op de basisschool heb je nou ook niet bepaald weinig vrije tijd of veel druk. Toen had ik die hoofdpijn ook.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:04 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Het is structureel probleem, dat snap ik heel goed. Een paar weken vrij nemen is dan ook niet 'de' oplossing. Het is echter wel een begin, wellicht ga je anders denken wanneer je bv op vakantie geweest bent. Het heeft natuurlijk geen nut wanneer je vrij neemt en daarna weer op de oude voet verder gaat. Maar je vlucht letterlijk weg voor je leven, als je werkt hoef je daar immers niet over na te denken. Dát zou je aan moeten pakken.
Vanochtend had ik op zich wel iets kunnen gaan doen. Dat alles dicht is, is een frustratie doordat ik verplicht vrij ben op dit soort dagen, maar ik kan niets nuttigs doen. Ik wil in m'n huis nog wat dingen afmaken, maar die winkels waar ik heen wil zijn dicht op zon- en feestdagen. Verder moet ik een nieuwe fiets, maar fietsenmakers zijn ook dicht. Ik vind het fucking frustrerend dat ik nu m'n tijd niet nuttig kan besteden en maar zit te wachten tot het weekend voorbij is en vervolgens kan ik weer nooit tijd vinden om een fiets te kopen, naar de kapper te gaan, naar de tandarts te gaan, langs het gemeentehuis, naar wat kleinere winkels voor inrichting in m'n huis, leveranciers voor spullen van de tuin, etc.quote:Waarom klaag je dan dat alles dicht is, als je toch niet in staat bent om er op uit te gaan?
Is het mogelijk thuis te werken? Je zou dan bijvoorbeeld de zondag thuis kunnen werken en de woensdag vrij kunnen nemen. Dan heb je minder last van het feit dat je niets kan doen en heb je niet meer het weekendgevoel dat je nu hebt. Ook ontspan je dan iets meer verdeeld over de week, wellicht helpt dat i.p.v. van 5 dagen met overuren naar 2 dagen helemaal niets.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:26 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Wat betere verhoudingen zouden wellicht een verbetering geven, maar ook dat gaat niet de oplossing zijn. Ik heb de hoofdpijn al m'n hele leven, dus ik geloof niet dat het met wat minder werken en een betere besteding van m'n vrije tijd beter gaat. Op de basisschool heb je nou ook niet bepaald weinig vrije tijd of veel druk. Toen had ik die hoofdpijn ook.
[..]
Vanochtend had ik op zich wel iets kunnen gaan doen. Dat alles dicht is, is een frustratie doordat ik verplicht vrij ben op dit soort dagen, maar ik kan niets nuttigs doen. Ik wil in m'n huis nog wat dingen afmaken, maar die winkels waar ik heen wil zijn dicht op zon- en feestdagen. Verder moet ik een nieuwe fiets, maar fietsenmakers zijn ook dicht. Ik vind het fucking frustrerend dat ik nu m'n tijd niet nuttig kan besteden en maar zit te wachten tot het weekend voorbij is en vervolgens kan ik weer nooit tijd vinden om een fiets te kopen, naar de kapper te gaan, naar de tandarts te gaan, langs het gemeentehuis, naar wat kleinere winkels voor inrichting in m'n huis, leveranciers voor spullen van de tuin, etc.
Nou ben je echt een jankwijfquote:Op maandag 25 mei 2015 16:26 schreef OngeschiktX het volgende:
Vanochtend had ik op zich wel iets kunnen gaan doen. Dat alles dicht is, is een frustratie doordat ik verplicht vrij ben op dit soort dagen, maar ik kan niets nuttigs doen. Ik wil in m'n huis nog wat dingen afmaken, maar die winkels waar ik heen wil zijn dicht op zon- en feestdagen. Verder moet ik een nieuwe fiets, maar fietsenmakers zijn ook dicht. Ik vind het fucking frustrerend dat ik nu m'n tijd niet nuttig kan besteden en maar zit te wachten tot het weekend voorbij is en vervolgens kan ik weer nooit tijd vinden om een fiets te kopen, naar de kapper te gaan, naar de tandarts te gaan, langs het gemeentehuis, naar wat kleinere winkels voor inrichting in m'n huis, leveranciers voor spullen van de tuin, etc.
Weet ik veel, zoiets staat nergens. Ik voel me niet anders dan anders.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:30 schreef Lienekien het volgende:
Weet je zeker dat je niet depressief bent?
Ik hoef niet naar m'n baas om vrij te vragen. Als ik vrij wil, dan moet ik zorgen dat er geen afspraken zijn en het werk gewoon af komt en ga ik naar huis. Een mededeling tegen m'n baas of een van m'n collega's dat ik niet kom is voldoende.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nou ben je echt een jankwijf![]()
Ga naar je baas en zeg: 'doe mij as vrijdag vrij want ik moet langs het gemeentehuis, de Praxis, naar de tandarts en een nwe fiets kopen'
Op zaterdag kan je heel veel van die dingen wel doen trouwens, en op zondag zijn ook veel bouwmarkten open. En online zijn de webwinkels altijd open
Echt hé, lees nou eens wat je zelf schrijftquote:Op maandag 25 mei 2015 16:39 schreef OngeschiktX het volgende:
Op zaterdag kan je een hoop wel doen, maar ik wil op zaterdag ook boodschappen doen, hardlopen, dingen als de was aanzetten. En guess what.. dan is het rond lunch en krijg ik hoofdpijn en kom ik weer niet aan die andere dingen toe. Ik kan het ook omdraaien, maar dan kom ik dus bijvoorbeeld niet toe aan boodschappen doen of hardlopen.
Het probleem wordt echt niet duidelijk he? Als ik vrij ben krijg ik hoofdpijn. Op een vrije dag kan ik dus effectief maar een paar uur nuttige dingen doen. Als ik op een woensdag vrij zou nemen, dan is het probleem precies hetzelfde. Ik kan 's ochtends een paar dingen doen, maar daarna heb ik hoofdpijn en ben ik weer uitgeschakeld.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:47 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Echt hé, lees nou eens wat je zelf schrijft![]()
Je wil geen vrij 'want dan verveel ik me' en hier schrijf je dat je tijd tekort komt om allerlei dingen te doen. Neem dan een ochtend ofzo vrij, zodat je meer tijd hebt.
En op zondag zijn de meeste winkels gewoon open.
Nog maar een keer dan.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:44 schreef Rewimo het volgende:
Hoeveel pijnstillers slik je eigenlijk? Van te veel pijnstillers kun je ook hoofdpijn krijgen.
Hoofdpijnpoli is volgens mij het beste advies dat je hier gekregen hebt. En leer je te ontspannen. Zo kun je niet doorgaan.
Te veel. Soms 10/dag, maar ik probeer het te beperken als het even mogelijk is. Vandaag 2 paracetamol op. Ik heb weleens geprobeerd af te kicken er van. Een keer 2 maanden lang helemaal niets op, maar qua hoofdpijn was er weinig verschil.quote:
Als het geen verschil maakt, dan zou ik er accuut mee stoppen.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:01 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Te veel. Soms 10/dag, maar ik probeer het te beperken als het even mogelijk is. Vandaag 2 paracetamol op. Ik heb weleens geprobeerd af te kicken er van. Een keer 2 maanden lang helemaal niets op, maar qua hoofdpijn was er weinig verschil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is precies hetzelfde van toepassing op jouw werkdagen.
Omdat je tegen lunchtijd beseft 'ik heb al mijn klusjes al gedaan en nou moet ik nog hele weekend door komen zonder vrienden en zonder hobby's'?quote:Op maandag 25 mei 2015 16:51 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Het probleem wordt echt niet duidelijk he? Als ik vrij ben krijg ik hoofdpijn. Op een vrije dag kan ik dus effectief maar een paar uur nuttige dingen doen.
Dan kun je toch gewoon af en toe een paar uur vrij nemen (ipv een hele dag/dagdeel) om die dingen te doen die je noemde? Dat scheelt dan alweer.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:39 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Weet ik veel, zoiets staat nergens. Ik voel me niet anders dan anders.
[..]
Ik hoef niet naar m'n baas om vrij te vragen. Als ik vrij wil, dan moet ik zorgen dat er geen afspraken zijn en het werk gewoon af komt en ga ik naar huis. Een mededeling tegen m'n baas of een van m'n collega's dat ik niet kom is voldoende.
Precieze oorzaak van de hoofdpijn weet ik niet, maar zou kunnen.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
Omdat je tegen lunchtijd beseft 'ik heb al mijn klusjes al gedaan en nou moet ik nog hele weekend door komen zonder vrienden en zonder hobby's'?
Op zich wel, ook regelmatig voorgenomen, maar in de praktijk loopt dat meestal anders. Heb ook al drie keer de afspraak voor een vaccinatie gemist, omdat ik op het werk constant bezig gehouden wordt. Dit soort dingen komen dan toch automatisch weer op een tweede plaats.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:28 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dan kun je toch gewoon af en toe een paar uur vrij nemen (ipv een hele dag/dagdeel) om die dingen te doen die je noemde? Dat scheelt dan alweer.
Het probleem is heel duidelijk, jij staat niet open voor de suggesties die mensen doen. Stop met paracetamol, neem vrij, kijk eens wat dat doet. Je bent werk- en paracetamolverslaafd, je leven stelt zonder je werk niks voor.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:51 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Het probleem wordt echt niet duidelijk he? Als ik vrij ben krijg ik hoofdpijn. Op een vrije dag kan ik dus effectief maar een paar uur nuttige dingen doen. Als ik op een woensdag vrij zou nemen, dan is het probleem precies hetzelfde. Ik kan 's ochtends een paar dingen doen, maar daarna heb ik hoofdpijn en ben ik weer uitgeschakeld.
Ik werk liever dan dat ik vrij ben, want dan heb ik geen hoofdpijn.
Dit. Die hoofdpijn is gewoon een teken dat je je lijf onrecht aan doet, vroeg of laat gaat dat je héél hard opbreken. Dat dat in het weekend op komt is heel logisch, je lijf wil ontspanning maar krijgt het niet.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:53 schreef Spanky78 het volgende:
Ik geef het op, zoek het maar uit met je hoofdpijn. Zodra je je eerste burn out hebt kom in dat topic well heel hard 'hate to say I told you so'zeggen. Nu wil je toch niet luisteren naar alles dat je niet direct ziet zitten.
Prima, maar zo ver laat ik het niet komen. Zodra ik echt een burn-out zou krijgen, zorg ik wel dat ik een eind aan m'n leven maak. No way dat ik thuis ga zitten met zoiets.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:53 schreef Spanky78 het volgende:
Ik geef het op, zoek het maar uit met je hoofdpijn. Zodra je je eerste burn out hebt kom in dat topic well heel hard 'hate to say I told you so'zeggen. Nu wil je toch niet luisteren naar alles dat je niet direct ziet zitten.
Vertel je huisarts dit verhaal. Hij gaat je dan echt niet weer naar Mensendieck sturen.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:04 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Prima, maar zo ver laat ik het niet komen. Zodra ik echt een burn-out zou krijgen, zorg ik wel dat ik een eind aan m'n leven maak. No way dat ik thuis ga zitten met zoiets.
Dat laatste klopt, heb ik nooit ontkend in dit topic. Ik ga weer een poging doen om minder paracetamol te nemen, want ik weet dat het niet goed is. Het blijft alleen verleidelijk; altijd nog een beetje hoop dat het de hoofdpijn net wat minder maakt of uitstelt.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:00 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Het probleem is heel duidelijk, jij staat niet open voor de suggesties die mensen doen. Stop met paracetamol, neem vrij, kijk eens wat dat doet. Je bent werk- en paracetamolverslaafd, je leven stelt zonder je werk niks voor.
Zit ik er naast dan?
[..]
Prima hoor.quote:Dit. Die hoofdpijn is gewoon een teken dat je je lijf onrecht aan doet, vroeg of laat gaat dat je héél hard opbreken. Dat dat in het weekend op komt is heel logisch, je lijf wil ontspanning maar krijgt het niet.
Maar zoek het maar uit inderdaad.
Doe is normaal joh idioot.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:04 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Prima, maar zo ver laat ik het niet komen. Zodra ik echt een burn-out zou krijgen, zorg ik wel dat ik een eind aan m'n leven maak. No way dat ik thuis ga zitten met zoiets.
Wakker worden!quote:De belangrijkste bijwerkingen zijn de volgende.
Zeer zelden
Medicijnafhankelijke hoofdpijn. Deze hoofdpijn kan ontstaan als u dit medicijn meer dagen wel dan niet tegen hoofdpijn gebruikt. Na enige tijd ontstaat de hoofdpijn als u het medicijn even niet slikt of later dan gebruikelijk. U kunt er zo afhankelijk van worden.
quote:Op maandag 25 mei 2015 19:04 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
In principe niet maar in dit principe misschien wel. Ik in ieder geval welquote:Op maandag 25 mei 2015 16:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Krijg je in principe geen hoofdpijn van.
Ik niet. En aangezien hij al vanaf schoolleeftijd hoofdpijn heeft is bloeddruk niet voor de hand liggend.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:47 schreef Venicequeen het volgende:
[..]
In principe niet maar in dit principe misschien wel. Ik in ieder geval wel
Plus het is het gewoon niet, want die is al tig keer gemeten en is normaal.quote:Op maandag 25 mei 2015 20:25 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik niet. En aangezien hij al vanaf schoolleeftijd hoofdpijn heeft is bloeddruk niet voor de hand liggend.
Ga ik doen, zie hierboven ergens.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:42 schreef Skaai het volgende:
Beste TS, ga alsjeblieft eens naar een hoofdpijn poli toe. Ik wens niemand zulke ellendige klachten toe, hoofdpijn maakt je machteloos, ik weet wat het is om letterlijk elke dag hoofdpijn te hebben, en jij hebt het alleen maar als je vrij bent. Steek je kop niet in het zand want er komt een dag dat je denkt dat je een burn out voor bent, maar dan is het te laat en dan ben je veel verder van huis.
Doe jezelf een plezier, want je doet jezelf te kort nu en dat is verschrikkelijk toch? Succes en sterke.
Ditquote:Op maandag 25 mei 2015 19:42 schreef Skaai het volgende:
Beste TS, ga alsjeblieft eens naar een hoofdpijn poli toe. Ik wens niemand zulke ellendige klachten toe, hoofdpijn maakt je machteloos, ik weet wat het is om letterlijk elke dag hoofdpijn te hebben, en jij hebt het alleen maar als je vrij bent. Steek je kop niet in het zand want er komt een dag dat je denkt dat je een burn out voor bent, maar dan is het te laat en dan ben je veel verder van huis.
Doe jezelf een plezier, want je doet jezelf te kort nu en dat is verschrikkelijk toch? Succes en sterke.
Ik geloof best dat er genoeg dingen te doen zijn, maar ik zie mezelf nou niet echt alleen in een huisje in de duinen zitten. Ik denk dat ik daar echt niet gelukkig van wordt. Dan blijf ik liever thuis en fiets ik naar het strand als het mooi weer is.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:36 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
[x] Altijd het beste willen presteren.
[x] Emotioneel instabiel.
[x] Geen ontspanning.
[x] Grote / hoge werkdruk.
Jij komt er wel. Ik zeg dat er genoeg dingen zijn opgenoemd die je op gegeven moment de kop gaan kosten.
In twee weken vrij kun je genoeg dingen doen. Maar jij wil het maar niet zien. Een leuk huisje huren van een week in de duinen en je kunt een week mee vullen qua dingen doen. Altijd wel wat in de buurt te doen.
Ik heb een stuk terug ook al eens gezegd dat ik best vervangbaar ben, dat is iedereen uiteindelijk. Alleen als je zo'n project doet en overall verantwoordelijk bent, dan wil ik het goed doen. In zo'n project blijft er continu werk komen en met een vrij krappe bezetting komt het niet lekker uit om zomaar even weg te gaan. Ik vind dat zelf heel moeilijk om toch te doen. Ik ben ook echt niet de enige daarin. Er zijn meerdere collega's die hun vakantie geannuleerd hebben voor werk afgelopen jaar. Ik zat dan in een makkelijke situatie omdat ik niets gepland had, dus dan blijf je ook gewoon maar komen.quote:Voor mijn part blijf je thuis en ga je andere dingen doen. Elke dag ga je wat doen, of je het wilt of niet . Maar geen werk. Ook geen werkgerelateerde dingen.
Kap eens met die arrogantie en neem gewoon vrij. Je bent niet onmisbaar op het werk, jij bent net zo goed vervangbaar als alle andere mensen.
Dat is toch wel een stuk flexibeler. Voor de toekomst staat er vaak nog niets vast, dus dan wil je niet aan te veel personeel vastzitten. Minder overuren kan van de een op de andere dag geregeld worden.quote:Op maandag 25 mei 2015 20:59 schreef megamandy het volgende:
Geen geld genoeg om een extra persoon aan te nemen maar wel om aan al je personeel overuren uit te betalen
quote:En dat je je verveelt tijdens een weekend niets doet betekend niet dat je tijdens een vakantie hetzelfde voelt. Zelf was ik ook een tijdje vijf dagen per week bezig met mijn studie en daarnaast dan de zaterdag en zondag werken, als ik eens een dag vrij had in het weekend wist ik niet wat ik met mijzelf aanmoest.
Maar als je echt vakantie hebt is dat niet te vergelijken.
Makkelijk he, bashen. Ik plan binnen bepaalde kaders en dat is wel: vaste deadline, bepaalde hoeveelheid werk om iets af te krijgen met een gegeven aantal resources. Dat laatste is vrijwel altijd aan de lage kant om het zo maar te zeggen. Ik kan hooguit proberen te onderhandelen met m'n baas om wat meer mensen te krijgen, maar andere projecten zitten met dezelfde krapte.quote:Daarnaast ben je gewoon een slechte planner als je zelf je werkdagen mag invullen en steeds moet overwerkenOok als er steeds "belangrijke" dingen bij komen, daar moet je gewoon rekening mee houden als dit je schema is sinds 2013.
Heb je een pm gestuurd ivm herkenbaarheid.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:51 schreef computergirl het volgende:
Welke bedrijfstak zitten jullie eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |