abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131905367
Sinds ik werk heb ik al structureel last van behoorlijke hoofdpijn op zaterdag en zondag. Het is er altijd, zo'n beetje zonder uitzondering. Zaterdag is het over het algemeen iets erger dan zondag. Ik heb m'n hele leven al last gehad van veel hoofdpijn, maar sinds ik werk is het zich op deze manier gaan organiseren.

Het is een ander soort hoofdpijn dan ik doordeweeks wel eens heb. Dan heb ik ook weleens last van hoofdpijn, maar die is minder vervelend. Bovendien helpen aspirines (ibuprofen, paracetamol, diclofenac) helemaal niet tegen de weekend hoofdpijn. Ik word er ook behoorlijk suf van en heb het idee dat m'n zicht op de een of andere manier ook minder is, voor periferisch zicht is slecht. Ik bijvoorbeeld moeite om teksten te lezen, omdat ik echt alleen het woord waar ik naar kijk echt kan lezen. Als ik doordeweeks hoofdpijn heb, heb ik die zicht problemen over het algemeen niet en helpen aspirines wel. Het voelt ook anders.

Inmiddels heb ik serieus een hekel aan het weekend gekregen en kijk ik altijd weer uit om naar maandag. Ik doe ook gewoon niets meer, geen uitgaan of wat dan ook. Al m'n contacten die ik had, dat waren er op zich al niet heel veel, zijn ook nog eens verwaterd, waardoor ik ook gewoon niets meer te heb, ook al zou ik het willen. Aan hobbies kom ik niet toe, door de hoofdpijn. Ik heb ook al heel lang geen vakantiedagen meer opgenomen. Dit jaar heb ik pas één dag gebruikt.

Ik heb al geprobeerd om erachter te komen waar het aan ligt. Voeding en ritme zoveel mogelijk hetzelfde gehouden etc. Als ik in het weekend opsta is het er al. Als ik net zo vroeg op sta als doordeweeks en eigenlijk te weinig slaap, dan is het er niet, maar komt het in de loop van de dag, meestal zo rond de lunch, als m'n lichaam toch door heeft dat het weekend is. Ook naar dingen als koffie etc heb ik gekeken, maar daar lijkt het ook niet aan te liggen.

Iemand ervaringen? Ik overweeg om ook in het weekend te gaan werken, maar een bijbaan vinden is lastig. Bovendien is het meer het probleem ontwijken, misschien zelfs uitstellen. Misschien ten overvloede, maar om flauwe opmerkingen te voorkomen: Het ligt niet aan drankgebruik op vrijdag/zaterdag. Drinken doe ik nauwelijks.
pi_131905390
Minder drinken ^O^
-XOXO-
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:18:25 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_131905420
Hoeveel koppen koffie p/d drink je door de week vs. in het weekend?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_131905478
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:18 schreef eleusis het volgende:
Hoeveel koppen koffie p/d drink je door de week vs. in het weekend?
Door de week twee of drie per dag, in het weekend niet. Ik heb ook een tijd geprobeerd om geen koffie te drinken, dat hielp niet. Daarna heb ik geprobeerd om ook in het weekend 2-3 koppen per dag te drinken, zonder resultaat.
  Forum Admin zondag 6 oktober 2013 @ 17:21:40 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_131905551
Ontspanning na inspanning. Hebben meer mensen last van. Ik ook soms.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:21:55 #6
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_131905560
Al ben ik geen doker, maar: Misschien heb je last van ontspanningshoofdpijn? Hoe is het op je werk? Veel druk/spanning of stress doordeweeks? In het weekend ontspan je en daar reageert je lichaam misschien hevig op.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:23:09 #7
97111 ukga
Siewosie baas
pi_131905603
Ik had dit ook in het begin dat ik fulltime ging werken. Door de weeks sliep ik weinig en in het weekend sliep ik gelijk 12 uur per nacht. Sinds ik wat meer slaap door de weeks en minder in het weekend is het weg
pi_131905777
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:21 schreef Bienelientjee het volgende:
Al ben ik geen doker, maar: Misschien heb je last van ontspanningshoofdpijn? Hoe is het op je werk? Veel druk/spanning of stress doordeweeks? In het weekend ontspan je en daar reageert je lichaam misschien hevig op.
Het is wel heel druk. Werk ongeveer 55 uur/week met veel druk en veel verantwoordelijkheid achter de werkzaamheden. Ik vind het echter wel leuk werk.

Eigenlijk moet ik dus zorgen dat ik niet meer ontspan, zodat die hoofdpijn geen kans krijgt. Misschien toch een bijbaantje dus. Ik weet alleen of een gewoon baantje, zonder al te veel druk gaat helpen. Iets vinden waarbij ik ook onderdruk moet presteren is lastig voor alleen het weekend. Bovendien houd ik ook altijd huishoudelijk taken zoals boodschappen doen en schoonmaken waarin ik ontspan. Dus helemaal ontlopen zal nooit lukken.

quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:23 schreef ukga het volgende:
Ik had dit ook in het begin dat ik fulltime ging werken. Door de weeks sliep ik weinig en in het weekend sliep ik gelijk 12 uur per nacht. Sinds ik wat meer slaap door de weeks en minder in het weekend is het weg
Ik slaap doordeweeks zo'n 7 uur per nacht, in het weekend 8 - 8:30 uur. Bewust niet al te veel, want dan wordt het erger. Als ik in het weekend ook 7 uur per nacht ga slapen, dan word ik zonder hoofdpijn wakker. Echter komt het dan in de loop van de dag alsnog.
pi_131905796
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:28 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Het is wel heel druk. Werk ongeveer 55 uur/week met veel druk en veel verantwoordelijkheid achter de werkzaamheden. Ik vind het echter wel leuk werk.

Eigenlijk moet ik dus zorgen dat ik niet meer ontspan, zodat die hoofdpijn geen kans krijgt. Misschien toch een bijbaantje dus. Ik weet alleen of een gewoon baantje, zonder al te veel druk gaat helpen. Iets vinden waarbij ik ook onderdruk moet presteren is lastig voor alleen het weekend. Bovendien houd ik ook altijd huishoudelijk taken zoals boodschappen doen en schoonmaken waarin ik ontspan. Dus helemaal ontlopen zal nooit lukken.

[..]

Ik slaap doordeweeks zo'n 7 uur per nacht, in het weekend 8 - 8:30 uur. Bewust niet al te veel, want dan wordt het erger. Als ik in het weekend ook 7 uur per nacht ga slapen, dan word ik zonder hoofdpijn wakker. Echter komt het dan in de loop van de dag alsnog.
ontspanning geheel ontlopen lijkt me zeer onverstandig
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:29:15 #10
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_131905826
Je moet denk ik juist gaan LEREN te ontspannen. Als je ook nog een bijbaan erbij neemt ga je de druk steeds verder opvoeren in je lichaam/hoofd.
pi_131905874
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:29 schreef Bienelientjee het volgende:
Je moet denk ik juist gaan LEREN te ontspannen. Als je ook nog een bijbaan erbij neemt ga je de druk steeds verder opvoeren in je lichaam/hoofd.
Maar als dat geen of minder hoofdpijn lijkt, zie ik daar geen probleem in. Het is alleen niet haalbaar denk ik.
  Forum Admin zondag 6 oktober 2013 @ 17:34:03 #12
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_131905982
Het verschil minder groot maken helpt het meest. Door de weeks minder pieken, iets rustiger aan doen dus, en in het weekend niet helemaal tot stilstand komen.
pi_131906031
schimmel in je huis?? of andere problemen in het huis... hebben mijn ouders ook gehad en je hoeft het niet eens te zien. moeder was al tijdje ziek en toen had vader weekje vrij en werd hij ook ziek.. bloedprikken en na uitslag kwam de brandweer
Hell To The Liars
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:35:28 #14
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_131906033
Heb er zelf ook last van zo nu en dan :{
maar bij mij is het niet beperkt tot het weekend, ook op het werk wel eens last van hoofdpijn. Niet "hoofdpijn" hoofdpijn maar meer een flauwe plotselinge en kortstondige zwakke zeurende pijn.

Stress/ werkdruk/ hele dag naar computerscherm en TV staren helpen daarbij niet echt ;)

Ontspanning door iets actiefs te doen werkt voor mij het beste ^O^ ook voor je energieniveau ;)
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:35:45 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131906045
Toch koffie blijven drinken in het weekend, als je dat door de week ook doet.

Verder lijkt het soms onontkoombaar, beetje hoofdpijn in het weekend.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:35:51 #16
142400 RedFever007
pi_131906048
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:35 schreef Droopie het volgende:
schimmel in je huis?? of andere problemen in het huis... hebben mijn ouders ook gehad en je hoeft het niet eens te zien. moeder was al tijdje ziek en toen had vader weekje vrij en werd hij ook ziek.. bloedprikken en na uitslag kwam de brandweer
Huis stond in de fik ofzo :?
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:36:12 #17
139330 TNA
For the stars that shine
pi_131906065
quote:
7s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Dat dus. En in dit geval is het contrast nogal groot omdat TS te hard/gespannen lijkt te werken.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:36:24 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131906074
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:28 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ook nog reistijd?

55 uur per week is waarschijnlijk te veel voor je. Het is meer dan 10 uur per dag! Ik denk dat je gedurende de week structureel te weinig kunt ontspannen. In het weekeinde komt het er dan 'uit'.
Zelf heb ik ook zoiets: in de vakantie wordt ik vaak na een week ziek, voor 2, 3 dagen. Anders ben ik nooit ziek.
The End Times are wild
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:36:30 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131906077
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:35 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Koolmonoxide?
pi_131906091
Bespreek eens met je huisarts wat voor soort hoofdpijn het is. Het klinkt als spierspanningshoofdpijn, maar het is goed om dat duidelijk te hebben. Spierspanningshoofdpijn reageert over het algemeen weinig op pijnstillers. Hoe is het nu met je pijnstillergebruik? Bij veel mensen met veel hoofdpijn speelt ook een medicatie-afhankelijke hoofdpijn mee. Je caffeinegebruik in het geheel eens (langdurig: meer dan 6 weken) stoppen, heeft dat wel effect?

Lees ook http://thuisarts.nl/spanningshoofdpijn/ik-heb-spanningshoofdpijn eens door.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:38:22 #21
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_131906145
Slaap je nog lang uit in het weekend? Ik heb/had op zondag altijd van die drukkende hoofdpijn als ik te lang bleef liggen. Pas 's avonds gaat het weg. Inderdaad Ontspanningshoofdpijn. Dat 'minder zicht' is herkenbaar. Twee paracetamolletjes en douchen direct na het opstaan wil soms helpen.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_131906247
quote:
7s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het verschil minder groot maken helpt het meest. Door de weeks minder pieken, iets rustiger aan doen dus, en in het weekend niet helemaal tot stilstand komen.
Dat laatste probeer ik te voorkomen. M'n weekend ziet er grofweg zo uit:

Zaterdag 8:00 op.
8:00 eten/opstaan etc
8:30 supermarkt
9:30 uurtje hardlopen
10:30 douchen
11:00 was aanzetten en keuken of badkamer schoonmaken
12:00 eten

Dan gaat het meestal fout, want tijdens het eten zit ik even op de bank, kijk wat tv. Vanaf dan begint de hoofdpijn echt toe te nemen. Hoewel ik bij het opstaan al voel dat het er zit zeg maar.

quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:35 schreef Droopie het volgende:
Niet heel veel schimmel. Wel een oud huis zonder ramen die open kunnen. Maar hiervoor had ik ook al last van veel hoofdpijn en ik heb het ook als ik een weekend bij m'n ouders ben.
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ook nog reistijd?

55 uur per week is waarschijnlijk te veel voor je. Het is meer dan 10 uur per dag! Ik denk dat je gedurende de week structureel te weinig kunt ontspannen. In het weekeinde komt het er dan 'uit'.
Zelf heb ik ook zoiets: in de vakantie wordt ik vaak na een week ziek, voor 2, 3 dagen. Anders ben ik nooit ziek.
Reistijd is 2x45min. Ben over het algemeen net iets minder dan 12 uur per dag van huis.
pi_131906272
Gebrek aan cafeïne?
Hoeveel koppen koffie drink je per dag doordeweeks en in het weekend?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_131906294
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:35 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

nieuwbouwflat, testen en vochtmeters geplaatst. na 3 dagen kwamen ze terug en bleek de luchtvochtigheid slechts 20% te zijn. Andere woning gekregen tijdelijk en toen zijn ze gaan zoeken (aannemer en gemeente).
Hell To The Liars
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:43:20 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131906319
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:41 schreef OngeschiktX het volgende:

Reistijd is 2x45min. Ben over het algemeen net iets minder dan 12 uur per dag van huis.
Dat is denk ik gewoon te veel. Zeker als je in die 45 minuten ook nog moet rijden. Dat is vaak inspannender als werken (voortdurende concentratie). Dan werk je dus eigenlijk bijna 12 uur per dag!!

Ik zou echt minder gaan werken. Op zijn sterfbed is er echt nog nooit iemand geweest die spijt had niet hard genoeg gewerkt te hebben!
The End Times are wild
pi_131906329
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:36 schreef dotKoen het volgende:
Bespreek eens met je huisarts wat voor soort hoofdpijn het is. Het klinkt als spierspanningshoofdpijn, maar het is goed om dat duidelijk te hebben. Spierspanningshoofdpijn reageert over het algemeen weinig op pijnstillers. Hoe is het nu met je pijnstillergebruik? Bij veel mensen met veel hoofdpijn speelt ook een medicatie-afhankelijke hoofdpijn mee. Je caffeinegebruik in het geheel eens (langdurig: meer dan 6 weken) stoppen, heeft dat wel effect?

Lees ook http://thuisarts.nl/spanningshoofdpijn/ik-heb-spanningshoofdpijn eens door.
Ik gebruik vrij veel pijnstillers eigenlijk. De hoofdpijn is soms echt tegen ondraaglijk aan. Heb weleens meer dan 10 per dag op. Dit weekend eens bewust helemaal niets. Hoofdpijn is iets erger, maar het scheelt niet heel erg veel.

Koffie heb ik weleens drie maanden helemaal niet op, dat maakte niet uit.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:44:16 #27
381517 Zapata
held op sokken
pi_131906357
stress omdat je niks nuttigs doet in het weekend?
pi_131906398
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is denk ik gewoon te veel. Zeker als je in die 45 minuten ook nog moet rijden. Dat is vaak inspannender als werken (voortdurende concentratie). Dan werk je dus eigenlijk bijna 12 uur per dag!!

Ik zou echt minder gaan werken. Op zijn sterfbed is er echt nog nooit iemand geweest die spijt had niet hard genoeg gewerkt te hebben!
Ik reis met het OV, heb geen auto. Maar als ik niet werk heb ik gewoon weinig te doen. Bovendien kan ik niet zomaar minder gaan werken, want ik werk bij een klein bedrijf, <10 man. Er is niet iemand anders die mijn dingen ook doet. Bovendien werkt iedereen ongeveer even veel.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:47:17 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131906453
Ja, slechte ventilatie. Veel pijnstillers.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:51:41 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131906623
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:45 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik reis met het OV, heb geen auto. Maar als ik niet werk heb ik gewoon weinig te doen. Bovendien kan ik niet zomaar minder gaan werken, want ik werk bij een klein bedrijf, <10 man. Er is niet iemand anders die mijn dingen ook doet. Bovendien werkt iedereen ongeveer even veel.
OV reizen is trouwens wel een stukje ontspanning vaak. Mits trein en geen bus.
Maar in je contract, staat daar 55 uur? of gewoon 40 uur?

Op lange termijn is het helemaal niet goed zo extreem veel te werken (behalve voor de belastingdienst natuurlijk)
The End Times are wild
pi_131906763
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:43 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik gebruik vrij veel pijnstillers eigenlijk. De hoofdpijn is soms echt tegen ondraaglijk aan. Heb weleens meer dan 10 per dag op. Dit weekend eens bewust helemaal niets. Hoofdpijn is iets erger, maar het scheelt niet heel erg veel.

Koffie heb ik weleens drie maanden helemaal niet op, dat maakte niet uit.
Ondraaglijke hoofdpijn is niet helemaal passend bij spierspanningshoofdpijn. Overleg met je huisarts (over andere hoofdpijnsyndromen, in het bijzonder migraine).

En als het toch het meest passend is bij spierspanningshoofdpijn, dan is een van de beste adviezen cold turkey stoppen met alle pijnstillers voor minstens 6 weken, maar liever langer.
pi_131906797
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

OV reizen is trouwens wel een stukje ontspanning vaak. Mits trein en geen bus.
Maar in je contract, staat daar 55 uur? of gewoon 40 uur?

Op lange termijn is het helemaal niet goed zo extreem veel te werken (behalve voor de belastingdienst natuurlijk)
Gewoon 40 uur. Krijg overuren wel uitbetaald. Ik kan het alleen niet maken om als enige te weigeren om langer te werken. het bedrijf kan dat ook niet hebben denk ik. Iemand aannemen is voor het bedrijf geen optie, vanwege financiele positie. Startend bedrijf, heel veel geinvesteerd en er is nog niets verdiend, dat moet nog komen. Vanaf dan kunnen er weer mensen worden aangenomen.
pi_131906866
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:55 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ondraaglijke hoofdpijn is niet helemaal passend bij spierspanningshoofdpijn. Overleg met je huisarts (over andere hoofdpijnsyndromen, in het bijzonder migraine).

En als het toch het meest passend is bij spierspanningshoofdpijn, dan is een van de beste adviezen cold turkey stoppen met alle pijnstillers voor minstens 6 weken, maar liever langer.
Ik ben ook een beetje misselijk, niet tot overgeven aan toe, maar wel licht misselijk. Dat past ook niet in die omschrijving volgens die site hierboven.

Bij de huisarts ben ik al vaker geweest. Die schrijft diclofenac (oid) voor. Dat heb ik geprobeerd, maar lijkt niet te helpen. Verder geloof ik niet zo in gezondheidszorg. Ik ben er al te vaak geweest en nog nooit hebben ze me kunnen helpen.
pi_131906920
Wat vervelend dat je van die slechte ervaringen hebt. Als je geen vertrouwen hebt in je huidige huisarts, zou ik een nieuwe zoeken. Een huisarts waar je het goed mee kan vinden is erg nuttig. Wellicht is een mening van een neuroloog in jouw geval behulpzaam.
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:00:49 #35
142400 RedFever007
pi_131906930
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:57 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Gewoon 40 uur. Krijg overuren wel uitbetaald. Ik kan het alleen niet maken om als enige te weigeren om langer te werken. het bedrijf kan dat ook niet hebben denk ik. Iemand aannemen is voor het bedrijf geen optie, vanwege financiele positie. Startend bedrijf, heel veel geinvesteerd en er is nog niets verdiend, dat moet nog komen. Vanaf dan kunnen er weer mensen worden aangenomen.
Klassieke "smoes" van bedrijven :{ Ik zou gewoon zeggen "fuck it" ik wil best langer werken maar tot op zekere hoogte en zeker geen wekenlang achterelkaar :N

dan nemen ze maar iemand extra aan
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:06:07 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131907131
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:57 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Je lichaam geeft aan dat het teveel is. Dat moet je niet te lang veronachtzamen.

En wat is jouw opbrengst bij succes van het bedrijf?
The End Times are wild
pi_131907259
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je lichaam geeft aan dat het teveel is. Dat moet je niet te lang veronachtzamen.

En wat is jouw opbrengst bij succes van het bedrijf?
Doorbetaling van salaris, niet onbelangrijk lijkt me.
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:11:42 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131907346
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:09 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Doorbetaling van salaris, niet onbelangrijk lijkt me.
Niks bijzonder dus. Ik zou dit niet doen. Ik snap dat je soms moet overwerken, maar als het tot gezondheidsklachten leidt zou ik alvast iets anders zoeken. Uiteindelijk moet het wel in balans zijn.
The End Times are wild
pi_131907963
Maar het ligt helemaal niet aan het werk of het bedrijf. Het focust nu alleen daarop, maar ik heb altijd al veel hoofdpijn gehad. Ook tijdens studie etc, toen alleen minder in het weekend en meer doordeweeks.

Vandaag is wel echt een van de ergste. Ik zou bijna naar het ziekenhuis gaan, want dit gaan echt niet goed nu, Typen lukt nauwelijks nu. Het is haast niet meer te doen, ben ook heel misselijk nu.
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:34:12 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131908206
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:26 schreef OngeschiktX het volgende:
Maar het ligt helemaal niet aan het werk of het bedrijf. Het focust nu alleen daarop, maar ik heb altijd al veel hoofdpijn gehad. Ook tijdens studie etc, toen alleen minder in het weekend en meer doordeweeks.

Vandaag is wel echt een van de ergste. Ik zou bijna naar het ziekenhuis gaan, want dit gaan echt niet goed nu, Typen lukt nauwelijks nu. Het is haast niet meer te doen, ben ook heel misselijk nu.
Ik denk dat je qua voeding en regelmaat wel weet wat je doet. Alleen met werkbelasting niet
The End Times are wild
pi_131908444
quote:
7s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
dat.

ik had het bijna standaard met de zomervakantie.
de weken daarvoor is het bijna altijd standaard druk in een kas.
vroeg beginnen en lange dagen hard werken, in een soms behoorlijk warme kas.
geen probleem. je stelt je daar een soort van op in.

afijn; vakantie.
het eerste weekend nog niks aan de hand.
maandag en dinsdag vaak ook nog niet.
maar woensdag en donderdag soms klapperen van de koorts en griepverschijnselen.
leek wel alsof mijn lichaam afkickverschijnselen van het werk had.
pi_131911544
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat je qua voeding en regelmaat wel weet wat je doet. Alleen met werkbelasting niet
Mja misschien. Het komt vooral omdat het niet als stress voelt. Ik vind m'n werk leuk, het is een leuk project, leuk product. Heb recent zelf het hele project gekregen incl budget, planning en technische uitvoering. Ik vind het erg leuk om te doen, dus ervaar het niet echt als stress. Wel is alles extreem ambitieus. Daarnaast ben ik zelf ook erg veeleisend en wil alles heel goed doen.

Op zich is de werkdruk niet heel nieuw voor me. Tijdens m'n studie wilde ik ook altijd goede cijfers halen en had ik ook veel hoofdpijn. Toen was het alleen veel meer verspreid tussen weekenden en doordeweekse dagen. Toen kon ik ook gewoon eens op een doordeweekse dag een middagje naar het strand en was ik in het weekend hard aan het studeren.
pi_131912469
1. Eet of drink je in het weekend iets opvallend anders dan door de week op je werk? Probeer voor de gein eens om in het weekend niét anders te eten of drinken dan in het weekend.

2. Ga eens naar de oogarts / goede opticien.
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_131912600
Hoe is je bloeddruk op verschillende momenten?
pi_131913441
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:29 schreef Zomerjurkje het volgende:
1. Eet of drink je in het weekend iets opvallend anders dan door de week op je werk? Probeer voor de gein eens om in het weekend niét anders te eten of drinken dan in het weekend.

2. Ga eens naar de oogarts / goede opticien.
Eten en drinken ben ik vrij systematisch afgegaan de laatste jaren. Het is al niet heel anders en heb ook geen oorzaken kunnen ontdekken.

Ik heb lenzen, dus kom 2x per jaar op controle. Op aanraden van de huisarts ben ik naar deze gegaan en het bevalt daar prima. Ik weet vrij zeker dat m'n sterkte goed zit. Het zijn allemaal optometristen ipv opticiens. Kost een stukje meer, maar dat vind ik het waard.
pi_131913463
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:31 schreef plintladdertje het volgende:
Hoe is je bloeddruk op verschillende momenten?
Geen idee, is zoiets makkelijk zelf te meten?
pi_131913721
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:49 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Geen idee, is zoiets makkelijk zelf te meten?
Ja
Gewoon een bloeddruk meter kopen of lenen zijn niet zo duur.
Kan wel een hoop duidelijk maken.
Ik heb altijd veel uren gemaakt onder hoge werkdruk, met in de weekeinden hoofdpijn.
Stress dus en dat veroorzaakt hoge bloeddruk die in het weekeind weer te laag was.
Tot de burnout kwam en geloof mij die komt echt, nu een andere baan en alles in een lagere versnelling.
Je word herboren en zonder hoofdpijn.
Geld en status in niet alles

[ Bericht 23% gewijzigd door plintladdertje op 06-10-2013 21:00:58 ]
pi_131914150
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:53 schreef plintladdertje het volgende:

[..]

Ja
Gewoon een bloeddruk meter kopen of lenen zijn niet zo duur.
Kan wel een hoop duidelijk maken.
Zal er eens naar kijken. Op de medische keuring van m'n werk was het pas nog prima. Geen idee of zoiets heel erg varieert per dag of tijdens hoofdpijn.
pi_131915732
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:48 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Eten en drinken ben ik vrij systematisch afgegaan de laatste jaren. Het is al niet heel anders en heb ook geen oorzaken kunnen ontdekken.

Ik heb lenzen, dus kom 2x per jaar op controle. Op aanraden van de huisarts ben ik naar deze gegaan en het bevalt daar prima. Ik weet vrij zeker dat m'n sterkte goed zit. Het zijn allemaal optometristen ipv opticiens. Kost een stukje meer, maar dat vind ik het waard.
Ok, ik zou haast zeggen "jammer voor je". Heb met 'n ex meegemaakt dat een ochtenddrankje dat hij alleen op zaterdag dronk er voor zorgde dat hij een weekend lang met koppijn rondliep. Iets met e-nummers en zo.
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_131925933
Last van stress/zorgen bij je werk?
There are only 151 Pokémon.
pi_131925960
Misschien juist minder werken?
pi_131944867
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 01:18 schreef Eenskijken het volgende:
Last van stress/zorgen bij je werk?
Mwah, vind het moeilijk toegeven, maar misschien wel een beetje ja. Niet continu trouwens, maar af en toe zijn er wel spannende momenten waarvan ik van te voren niet zeker weet of het goed komt. Er zijn weleens dagen waarop ik echt zorgen of stress ervaar, maar dat is vrij zeldzaam. Wel is er vaak grote druk om zaken op tijd af te hebben.

quote:
14s.gif Op maandag 7 oktober 2013 01:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Misschien juist minder werken?
Echt structureel minder werken gaat eigenlijk niet. Kan af en toe proberen om wat eerder weg te gaan. Vandaag ben ik ook vroeg naar huis gegaan, heb maar een half uur overgewerkt. Collega's reageren dan op een soort sarcastische manier, maar met serieuze ondertoon. Was nu ook gewoon de eerste die weg ging, normaal meestal de laatste.
pi_131950099
Apart dat het alleen in het weekend is. Misschien kan je eens naar een fysiotherapeut gaan om te kijken hoe het met je spieren in je rug en nek staat. Misschien zit je wel hardstikke vast en komt dit er in het weekend uit. Ik heb bij de fysio zelf goede resultaten gemaakt al waren die problemen sport gerelateerd.
En misschien vind je het niks maar je hebt ook gezondheidspsychologen waar je kan praten over gezondheidsklachten die eventueel gerelateerd aan stress of wat dan ook zijn.

Ik vind dat elke dag overwerken en dan een sarcastische reactie krijgen als je een keer niet overwerkt wel iets wat stress kan opleveren. Bedenk wel dat het niet jouw eigen bedrijf is.
pi_131966379
Dit soort opstartende bedrijven het je ook in meerdere soorten. Minder uren maken vanuit het niets kan misschien niet zomaar, maar in een flink deel ervan wordt het wel geaccepteerd als je dat doet omdat je klachten ervan krijgt. Dat is niet overal zo trouwens. Overweeg eens of dat in jouw bedrijf zou kunnen. Kaart dan op je werk aan dat je lichamelijke klachten van de inspanning krijgt en zorg dat niet alleen je leidinggevenden er vanaf weten, maar ook je collega's.

Wat je vooral moet voorkomen is de schijn dat je er door luiheid of gebrek aan betrokkenheid de kantjes vanaf loopt, maar als het is omdat je domweg tegen je grenzen aanloopt wordt dat tegenwoordig veel meer geaccepteerd.
pi_131976414
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:30 schreef CafeRoker het volgende:
Dit soort opstartende bedrijven het je ook in meerdere soorten. Minder uren maken vanuit het niets kan misschien niet zomaar, maar in een flink deel ervan wordt het wel geaccepteerd als je dat doet omdat je klachten ervan krijgt. Dat is niet overal zo trouwens. Overweeg eens of dat in jouw bedrijf zou kunnen. Kaart dan op je werk aan dat je lichamelijke klachten van de inspanning krijgt en zorg dat niet alleen je leidinggevenden er vanaf weten, maar ook je collega's.

Wat je vooral moet voorkomen is de schijn dat je er door luiheid of gebrek aan betrokkenheid de kantjes vanaf loopt, maar als het is omdat je domweg tegen je grenzen aanloopt wordt dat tegenwoordig veel meer geaccepteerd.
'tuurlijk.
in de ziektewet kost je je werkgever veel meer.
pi_131980324
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:30 schreef CafeRoker het volgende:

Dat ze denken dat ik de kantjes er vanaf loop valt wel mee denk ik, daar ben ik niet bang voor op dit moment. Wel is het zo dat er een medische keuring nodig is voor m'n werk en ik weet niet zoiets tegen me gaat werken. Ik heb het gevoel van wel. Bovendien worden er alleen mensen <30 aangenomen juist ivm lager ziekteverzuim, flexibiliteit en inzet. Zomaar veel minder uren maken is gewoon zo makkelijk nog niet. Zeker niet met mijn veranderde functie.

Ik merk - ook bij mezelf - dat iedereen toch een beetje vreemd opkijkt als iemand meerdere malen vroeg naar huis gaat of lange vakanties heeft.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:12:10 #57
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_131980361
Seks
En altijd het laatste woord.
pi_131980477
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:12 schreef BlauweTijger het volgende:
Seks
:?
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:16:55 #59
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_131980604
Werkt tegen hoodfpijn :)
En altijd het laatste woord.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:28:09 #60
413330 JosHuizinga
Sportinstructeur/gewichtscoach
pi_131981186
Had ik ook. Bleek dat ik door de weeks veel koffie dronk en in het weekend niet. Als ik in het weekend wel dronk had ik er geen last meer van. Uiteindelijk ook gaan minderen op mijn werk ;)
Bereik een ideaal gewicht met de beste workouts. Hulp bij afvallen voor iedereen. Lees ook ons onderzoek naar het ziekenhuisdieet.
pi_131990980
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:13 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Mwah, vind het moeilijk toegeven, maar misschien wel een beetje ja. Niet continu trouwens, maar af en toe zijn er wel spannende momenten waarvan ik van te voren niet zeker weet of het goed komt. Er zijn weleens dagen waarop ik echt zorgen of stress ervaar, maar dat is vrij zeldzaam. Wel is er vaak grote druk om zaken op tijd af te hebben.

[..]

Echt structureel minder werken gaat eigenlijk niet. Kan af en toe proberen om wat eerder weg te gaan. Vandaag ben ik ook vroeg naar huis gegaan, heb maar een half uur overgewerkt. Collega's reageren dan op een soort sarcastische manier, maar met serieuze ondertoon. Was nu ook gewoon de eerste die weg ging, normaal meestal de laatste.
Een grote druk kan ook voor stres zorgen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_132102268
Zucht het is weer zo ver, weer zoals altijd vanaf de lunch. :r

Deze week op het werk rustig aan gedaan, bijna geen overuren gemaakt en qua werk was het toevallig ook wat rustiger. Daardoor heb ik afgelopen week wel 's avonds weer een beetje last van hoofdpijn gehad. Niet zo erg als het weekend, maar wel wat.

Nu heb ik het gewoon weer zoals altijd. Goed koppijn, last van m'n nek en een vaag gewoon. Kan me nergens op concentreren. Zelfs dit topic typen is lastig.

Wat haat ik weekend en vrije tijd toch. :(
pi_132107379
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:51 schreef OngeschiktX het volgende:

Deze week op het werk rustig aan gedaan, bijna geen overuren gemaakt en qua werk was het toevallig ook wat rustiger. Daardoor heb ik afgelopen week wel 's avonds weer een beetje last van hoofdpijn gehad. Niet zo erg als het weekend, maar wel wat.

Nu heb ik het gewoon weer zoals altijd. Goed koppijn, last van m'n nek en een vaag gewoon. Kan me nergens op concentreren. Zelfs dit topic typen is lastig.

Die nek geeft toch echt aan dat je stress hebt en naar een burnout toegaat.
ik heb het zelf ook altijd ontkend, maar die burnout die komt echt.
En die stress gaat echt niet in een weekend weg dat duurt maanden mits je de juiste beslissingen neemt
pi_132107956
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:51 schreef OngeschiktX het volgende:

Hoewel het de initiële oorzaak niet weghaalt, is een bezoek aan een masseur wellicht een optie.

Buiten het losmaken van de nek, rug en schouders, geeft het je ook een stuk ontspanning.
pi_132109950
Ik last iets over een speciale vorm van migraine, die kreeg je dan als je vrij was/in het weekend. Dat zou dan komen omdat je een ander ritme hebt, en er zou een verband zijn met de hoeveelheid koffie die door de weeks drinkt/in het weekend
pi_132118211
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 22:26 schreef SunshineEva het volgende:
Ik last iets over een speciale vorm van migraine, die kreeg je dan als je vrij was/in het weekend. Dat zou dan komen omdat je een ander ritme hebt, en er zou een verband zijn met de hoeveelheid koffie die door de weeks drinkt/in het weekend
Nou ja, een speciale vorm van migraine, migraine kan verschillende triggers hebben, waaronder 'weekend' (een aantal onderliggende factoren zijn al aan bod gekomen, veranderingen in slaap, caffeine- en alcoholgebruik, maar wellicht is 'ontspanning' op zichzelf ook een trigger). Dat, samen met het feit dat de hoofdpijn vrij ernstig en vrij frequent lijkt te zijn, lijkt me een goede reden voor TS om toch nog eens met een arts - en in het bijzonder een neuroloog - te gaan praten. Migraine is vaak redelijk behandelbaar.

Overigens wordt voor spierspanningshoofdpijn dezelfde trigger 'weekend' beschreven.

[ Bericht 3% gewijzigd door dotKoen op 13-10-2013 11:21:14 ]
pi_152886433
Moet dit topic toch weer eens omhoog schoppen, met welk doel weet ik niet precies. Er zal nou niet direct een oplossing uitkomen. Misschien vooral om m'n frustratie over die fucking hoofdpijn even van me af te schrijven. Ik ben er echt boos om. Mede door die hoofdpijn heb ik helemaal geen sociaal leven meer. Als iemand me vandaag aanbiedt een kogel door m'n kop te jagen, dan zeg ik ja. Ik word er echt helemaal gek van.

Sinds het openen van dit topic is er eigenlijk niets veranderd. Er gaat geen weekend zonder hoofdpijn voorbij. Aspirine gebruikt is in het weekend veel te hoog, terwijl het helemaal niet lijkt te werken. Door de weeks gaat het dan weer prima. Ik heb volgens mij echt alle opties qua ritme en voeding al onderzocht. Inmiddels ben ik ook verhuisd, dus slechte luchtkwaliteit in huis zal het ook niet zijn.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 18:46:48 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152887013
Wel in werk al iets veranderd? Qua werkdruk/uren e.d?

(Huis)arts opgezocht?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152887217
Sport je?
Drink je genoeg?
Hoe warm staat je thermostaat?
Heb je een bril?
pi_152887268
Ik denk gewoon dat je een bril nodig hebt. Je ogen al eens laten testen?
pi_152887402
Al eens naar een hoofdpijnpoli geweest? Ga eens naar een huisarts en sla met je vuist op tafel om alle onderzoeken en hulp te krijgen die je nodig hebt. Laat je niet afschepen met stress of andere nonsens en laat duidelijk merken dat je ten einde raad bent.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_152887556
Het klinkt ook wel alsof je je leven in het weekend totaal laat bepalen door de hoofdpijn. Is het zo erg dat je niet meer kan functioneren? Ik zou iig proberen wel sociaal actief te blijven, ook al zijn het maar kleine of korte dingen.

Thuis zitten met hoofdpijn is kut maar als de hoofdpijn even erg is als je iets gaat doen dan zou ik toch zo af en toe wat gaan doen.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 20:28:12 #73
202348 Susi
Temple of Love
pi_152889330
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 18:16 schreef OngeschiktX het volgende:
Moet dit topic toch weer eens omhoog schoppen, met welk doel weet ik niet precies. Er zal nou niet direct een oplossing uitkomen. Misschien vooral om m'n frustratie over die fucking hoofdpijn even van me af te schrijven. Ik ben er echt boos om. Mede door die hoofdpijn heb ik helemaal geen sociaal leven meer. Als iemand me vandaag aanbiedt een kogel door m'n kop te jagen, dan zeg ik ja. Ik word er echt helemaal gek van.

Sinds het openen van dit topic is er eigenlijk niets veranderd. Er gaat geen weekend zonder hoofdpijn voorbij. Aspirine gebruikt is in het weekend veel te hoog, terwijl het helemaal niet lijkt te werken. Door de weeks gaat het dan weer prima. Ik heb volgens mij echt alle opties qua ritme en voeding al onderzocht. Inmiddels ben ik ook verhuisd, dus slechte luchtkwaliteit in huis zal het ook niet zijn.
Heb je het zelf onderzocht of met een professional?
pi_152889830
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 18:46 schreef Molo het volgende:
Wel in werk al iets veranderd? Qua werkdruk/uren e.d?

(Huis)arts opgezocht?
Werkdruk is gelijk gebleven. Momenteel iets minder, maar een paar maanden terug gedurende een half jaar wat hoger.

Sinds de OP niet meer naar de huisarts geweest, alleen voor medische keuringen. Die zijn vrij uitgebreid en daar is niets afwijkends in gevonden. Eerder al wel meerdere keren hiervoor naar de huisarts geweest, maar er is nooit wat uitgekomen.
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 20:28 schreef Susi het volgende:

[..]

Heb je het zelf onderzocht of met een professional?
Zelf, ik zou niet weten wat voor professional hierbij zou moeten helpen. Qua voeding en ritme ben ik alles vrij systematisch afgegaan. Ook in het weekend hetzelfde ritme gehouden als doordeweeks, maar zodra ik niet echt aan het werk ga, gaat het fout. Echt zonder uitzondering.
pi_152889913
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 18:56 schreef Gray het volgende:
Sport je?
Drink je genoeg?
Hoe warm staat je thermostaat?
Heb je een bril?
Ja, hardlopen
Ik drink ook gevoeg, meerdere 0.5L flesjes water per dag. Geen alcohol verder
Thermstaat staat op 20.5C nu gaat hij uiteraard niet aan. Verder verhuisd naar een nieuw huis met goede ventilati
Ik heb lenzen
  zaterdag 23 mei 2015 @ 20:44:47 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152889921
Medische keuring kijkt specifiek naar zaken, niet naar 'alles' zoals mensen soms denken.

DotKoen heeft nuttige tips gegeven, lees die nog eens door. Huisarts --> neuroloog bijvoorbeeld.
pi_152890038
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 19:14 schreef danos het volgende:
Het klinkt ook wel alsof je je leven in het weekend totaal laat bepalen door de hoofdpijn. Is het zo erg dat je niet meer kan functioneren? Ik zou iig proberen wel sociaal actief te blijven, ook al zijn het maar kleine of korte dingen.

Thuis zitten met hoofdpijn is kut maar als de hoofdpijn even erg is als je iets gaat doen dan zou ik toch zo af en toe wat gaan doen.
Ik functioneer nauwelijks met deze hoofdpijn. Kan niet goed zien, perifere zicht valt weg, voel me heel suf, ligt misselijk. Dit typen kost me veel moeite.

Verder heb ik geen echte sociale contacten. Ik spreek eigenlijk alleen m'n ouders regelmatig. Ik heb dus überhaupt niet iemand om heen te gaan al zou ik willen.
pi_152890377
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 20:44 schreef Molo het volgende:
Medische keuring kijkt specifiek naar zaken, niet naar 'alles' zoals mensen soms denken.

DotKoen heeft nuttige tips gegeven, lees die nog eens door. Huisarts --> neuroloog bijvoorbeeld.
Klopt dat de medische keuring niet overal naar kijkt, maar in mijn geval wel naar de kans dat ik medische zorg nodig heb op alle gebieden: besmettingen, hart/vaat, longen, etc. Uit hartfilmpjes, bloedtest, urinetest, uitwerpselentest, sporttest, longfoto is niets gekomen. Bloeddruk, hartslag, standaard neurologische test etc is allemaal in orde.

quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:14 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nou ja, een speciale vorm van migraine, migraine kan verschillende triggers hebben, waaronder 'weekend' (een aantal onderliggende factoren zijn al aan bod gekomen, veranderingen in slaap, caffeine- en alcoholgebruik, maar wellicht is 'ontspanning' op zichzelf ook een trigger). Dat, samen met het feit dat de hoofdpijn vrij ernstig en vrij frequent lijkt te zijn, lijkt me een goede reden voor TS om toch nog eens met een arts - en in het bijzonder een neuroloog - te gaan praten. Migraine is vaak redelijk behandelbaar.

Overigens wordt voor spierspanningshoofdpijn dezelfde trigger 'weekend' beschreven.
Ik heb een keer migrainepillen (2x 6 stuks) gehad, die werkte toen heel goed. Alleen was dat wel voor een ander soort hoofdpijn. Dat kwam op een heel andere manier op en was heel goed als migraine te herkennen. Het was toen ook maar eens in de een tot twee maanden dat ik dat had. M'n moeder heeft heel lang te veel van dat soort medicijnen geslikt en is daar moeilijk vanaf gekomen en daar wil ik zelf niet aan beginnen.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 21:06:49 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152890845
Gericht onderzoek is wat je nodig hebt. Geen algemeen onderzoek wat voor heel andere zaken bedoeld is
pi_152891431
Het is steeds na de lunch op zaterdag, eet je thuis dingen die je op werk niet eet?
  † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2015 @ 21:30:03 #81
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_152892027
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 19:06 schreef danos het volgende:
Al eens naar een hoofdpijnpoli geweest? Ga eens naar een huisarts en sla met je vuist op tafel om alle onderzoeken en hulp te krijgen die je nodig hebt. Laat je niet afschepen met stress of andere nonsens en laat duidelijk merken dat je ten einde raad bent.
Daar dacht ik ook meteen aan. Ik loop momenteel ook bij een hoofdpijnpoli. Na jaren zelf alles uitvogelen, emmeren bij allerlei artsen, therapeuten en dergelijken zit ik nu in een traject bij een hoofdpijnpoli. Migraine, maar geen reguliere migraine die iedereen kent in elk geval. We sturen het nu aan met medicatie en dat is aftasten want niet alles werkt meteen.

Ik ben in 2010 ook wel eens naar een neuroloog gegaan, die standaard neurologische test halen inderdaad niks uit, want er is neurologisch gezien niks mis met je als je hoofdpijnklachten hebt. Dat klinkt misschien wat raar, maar op zich doen ze daar niet veel.

Ik zou naar je huisarts gaan en om een verwijzing vragen naar een hoofdpijnpoli als je daarvoor open staat natuurlijk. Ze zijn daar veel gerichter bezig. De poli waar ik loop is op de afdeling neurologie en wordt aangestuurd door een neuroloog die gespecialiseerd is.

Laat je niet wegsturen inderdaad. Hoofdpijn is de hel, echt. Succes in elk geval :)
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_152892510
Probleem van al die medische afspraken is dat er tot nu toe nog nooit iets nuttigs uitgekomen is. Ik ben extreem sceptisch over gezondheidszorg. Eigenlijk heb ik afgezworen daar ooit nog gebruik van te maken, omdat ze me nooit ergens mee hebben kunnen helpen. Bovendien moet het allemaal onder werktijd. Ik zou niet weten hoe ik die tijd vrij moet maken en welke reden ik vrij moet krijgen hiervoor.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 21:44:04 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152892885
Jezelf anders van kant willen maken lijkt me genoeg redenen om er meer werk van te maken.

Maar goed, kiezen doe je zelf uiteraard.

Sterkte iig
pi_152893422
Is t ook tijdens vakanties ?
pi_152893683
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 21:52 schreef Twest1 het volgende:
Is t ook tijdens vakanties ?
Ik ben in 2010 voor het laatst op vakantie geweest, maar toen werkte ik nog niet. Tijdens m'n studie had ik ook veel hoofdpijn, maar was m'n ritme niet zo regelmatig als nu. Toen begon die hoofdpijn ook niet zo specifiek op zaterdag om 13:00.

Tijdens feestdagen zoals de laatste weken, heb ik wel gewoon hoofdpijn.
pi_152893993
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 21:38 schreef OngeschiktX het volgende:
Probleem van al die medische afspraken is dat er tot nu toe nog nooit iets nuttigs uitgekomen is. Ik ben extreem sceptisch over gezondheidszorg. Eigenlijk heb ik afgezworen daar ooit nog gebruik van te maken, omdat ze me nooit ergens mee hebben kunnen helpen. Bovendien moet het allemaal onder werktijd. Ik zou niet weten hoe ik die tijd vrij moet maken en welke reden ik vrij moet krijgen hiervoor.
Gast, fuck je werk.
pi_152896054
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 21:38 schreef OngeschiktX het volgende:
Dude je loopt al jaren met fokking hoofdpijn in het weekend waarmee je niet kan functioneren. Weten ze er van op je werk?

Een ding weet je zeker, als je niks doet zal het sowieso nooit verdwijnen.

Ik begrijp je scepsis maar zorg dat je een verwijzing naar die hoofdpijnpoli krijgt en geef het een kans.

En daarbij je hebt genoeg vrije dagen als je je werkgever niet wil belasten ;)
pi_152908206
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 21:57 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik ben in 2010 voor het laatst op vakantie geweest, maar toen werkte ik nog niet.
bedoel je weggeweest op vakantie, of bedoel je dat je sinds 2010 geen vakantie hebt opgenomen?
pi_152908868
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 07:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

bedoel je weggeweest op vakantie, of bedoel je dat je sinds 2010 geen vakantie hebt opgenomen?
Min of meer beide. Ik heb uiteraard wel eens wat vakantiedagen opgenomen, maar nooit echt een lange periode. Alleen voor zaken als verhuizen, tandartsbezoek, etc. Ik heb niet echt een reden om vrij te nemen. Kan wel een week vrij nemen, maar dan zit ik thuis met hoofdpijn, dus dan ga ik liever werken. Bovendien wordt het voor elke vrije dag drukker op m'n werk, dus uiteindelijk moet ik dat toch weer inhalen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 22:35 schreef danos het volgende:

[..]

Dude je loopt al jaren met fokking hoofdpijn in het weekend waarmee je niet kan functioneren. Weten ze er van op je werk?

Een ding weet je zeker, als je niks doet zal het sowieso nooit verdwijnen.

Ik begrijp je scepsis maar zorg dat je een verwijzing naar die hoofdpijnpoli krijgt en geef het een kans.

En daarbij je hebt genoeg vrije dagen als je je werkgever niet wil belasten ;)
Uiteraard weet m'n werk dat niet. Ze zitten daar echt niet te wachten op mensen die niet gezond zijn.

Ik zal binnenkort wel een afspraak proberen te maken met de huisarts, ben alleen bang om weer afgescheept te worden. De laatste keer was een aantal jaar terug en toen ben ik doorverwezen naar een mensendieck (?) behandeling. Dat was heel duur (niet vergoed) en ik was nogal sceptisch over het nut daarvan. Daarom ben ik toen niet geweest. Ik ben bang dat de huisarts het weer daarop gooit.
pi_152908959
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 09:24 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Min of meer beide. Ik heb uiteraard wel eens wat vakantiedagen opgenomen, maar nooit echt een lange periode. Alleen voor zaken als verhuizen, tandartsbezoek, etc. Ik heb niet echt een reden om vrij te nemen. Kan wel een week vrij nemen, maar dan zit ik thuis met hoofdpijn, dus dan ga ik liever werken. Bovendien wordt het voor elke vrije dag drukker op m'n werk, dus uiteindelijk moet ik dat toch weer inhalen.

[..]

Uiteraard weet m'n werk dat niet. Ze zitten daar echt niet te wachten op mensen die niet gezond zijn.

Ik zal binnenkort wel een afspraak proberen te maken met de huisarts, ben alleen bang om weer afgescheept te worden. De laatste keer was een aantal jaar terug en toen ben ik doorverwezen naar een mensendieck (?) behandeling. Dat was heel duur (niet vergoed) en ik was nogal sceptisch over het nut daarvan. Daarom ben ik toen niet geweest. Ik ben bang dat de huisarts het weer daarop gooit.
werk je in Nederland?
nemen jouw collega's en baas ook nooit vakantie op en hebben ze nooit de griep?
pi_152909002
Collega's gaat uiteraard wel gewoon op vakantie. Ziekteverzuim is bij ons heel laag, maar het komt natuurlijk wel eens voor dat er iemand een dagje ziek is. Ik ben zelf ook een keer 2 dagen ziek geweest (griep). Ik werk inderdaad gewoon in Nederland.
pi_152909016
maar jij bent onmisbaar volgens jezelf?

kijk ook even hier: https://www.das.nl/pp/vee(...)vakantiedagen-geldig
pi_152909049
Wauw. Het verbaast me dat je hier al zolang mee rondloopt en dat je nog niet bent omgevallen.
Ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk, maar op mij komt het over alsof je lichaam je in het weekend aan het toeschreeuwen is dat je het doordeweeks veel te druk hebt. En dat al jaren.
Al vijf jaar niet op vakantie geweest?

Je leven is compleet uit balans. Je leeft alleen maar voor je werk. Dat gaat zich wreken. Vandaag of morgen zegt je lichaam ineens stop en dan kun je er maanden, zo niet jaren, over doen om weer een beetje normaal te gaan functioneren.

Wat ik je zou willen adviseren is om zo snel mogelijk een time-out nemen. Neem vrij, en dan niet een week, maar een maand. En ga dan eens bij jezelf te rade wat je wilt in het leven.

Werk is belangrijk, maar het mag nooit een doel op zich zijn. Werk is een middel, je verdient er geld mee, je hebt sociale contacten en het geeft een stuk zelfwaardering.
Maar ik denk dat je veel mist in je leven als je voor je sociale contacten en je zelfwaardering enkel en alleen op je werk aangewezen bent.

Als je werk wegvalt, wat blijft er dan voor jou over? Hoofdpijn.

Echt, probeer te bedenken wat die hoofdpijn jou wil zeggen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_152909063
Dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door Biancavia op 24-05-2015 09:44:57 (Dubbel) ]
pi_152909129
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 21:57 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik ben in 2010 voor het laatst op vakantie geweest, maar toen werkte ik nog niet. Tijdens m'n studie had ik ook veel hoofdpijn, maar was m'n ritme niet zo regelmatig als nu. Toen begon die hoofdpijn ook niet zo specifiek op zaterdag om 13:00.

Tijdens feestdagen zoals de laatste weken, heb ik wel gewoon hoofdpijn.
:o
Ik word door mijn baas verplicht elk jaar minimaal twee weken aaneengesloten vakantie te nemen. Ik vond dat altijd overdreven, maar ik begrijp ineens waarom dat zo is.

Tevens: ga op je werk praten dat iemand jouw werk (deels) moet overnemen. Je haalt het niet in 40 uur èn je kunt niet op vakantie omdat het dan blijft liggen. Als dit zo doorgaat, krijg je vroeger of later een burn out en dan zijn ze je maanden kwijt.
Professioneel gifmenger.
pi_152909179
TS geeft aan dat die er vroeger ook al veel last van had, dus er hoeft geen verband te zitten met het werk.

TS ga naar de huisarts en vraag om een doorverwijzing naar de meest nabij gelegen hoofdpijnpoli, geeft ze die niet ga dan naar een ander. Huisartsen zijn er om aan de eczeem in de bilnaad van de bejaarden te snuffelen, verder moeten ze adhv klachten gewoon doorverwijzen.

Tip: schrijf je klachten op, neem dat mee en geef aan dat je op het punt staat net zolang met je hoofd tegen de muur te rammen totdat de hoofdpijn weg is en bereid je voor om de grootste jankbui van je leven te simuleren.

Huisartsen zijn daar gevoelig voor, daarom worden alle jankerds wel doorverwezen en de sterkhoudende man/vrouw die nog in staat is rustig zijn klachten te omschrijven vaak niet serieus worden genomen.
  zondag 24 mei 2015 @ 09:53:15 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152909182
Vraag me ernstig af of TS wel een echte oplossing wil...
pi_152909397
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 09:49 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

:o
Ik word door mijn baas verplicht elk jaar minimaal twee weken aaneengesloten vakantie te nemen. Ik vond dat altijd overdreven, maar ik begrijp ineens waarom dat zo is.

Wij moeten vakantiedagen opmaken omdat ze anders negatief effect hebben op de balans :D
pi_152909434
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 09:53 schreef danos het volgende:
TS geeft aan dat die er vroeger ook al veel last van had, dus er hoeft geen verband te zitten met het werk.

Een huis met zo'n slechte ventilatie dat zijn schoenen in de kast wegschimmelen help zeker niet.
pi_152909437
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 10:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

Wij moeten vakantiedagen opmaken omdat ze anders negatief effect hebben op de balans :D
Omdat je ze anders uitbetaald krijgt?

Wij mogen niet laten uitbetalen. En na een half jaar in het volgende jaar vervallen ze. (Gehandicaptenzorg.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')