Ik gebruik vrij veel pijnstillers eigenlijk. De hoofdpijn is soms echt tegen ondraaglijk aan. Heb weleens meer dan 10 per dag op. Dit weekend eens bewust helemaal niets. Hoofdpijn is iets erger, maar het scheelt niet heel erg veel.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:36 schreef dotKoen het volgende:
Bespreek eens met je huisarts wat voor soort hoofdpijn het is. Het klinkt als spierspanningshoofdpijn, maar het is goed om dat duidelijk te hebben. Spierspanningshoofdpijn reageert over het algemeen weinig op pijnstillers. Hoe is het nu met je pijnstillergebruik? Bij veel mensen met veel hoofdpijn speelt ook een medicatie-afhankelijke hoofdpijn mee. Je caffeinegebruik in het geheel eens (langdurig: meer dan 6 weken) stoppen, heeft dat wel effect?
Lees ook http://thuisarts.nl/spanningshoofdpijn/ik-heb-spanningshoofdpijn eens door.
Ik reis met het OV, heb geen auto. Maar als ik niet werk heb ik gewoon weinig te doen. Bovendien kan ik niet zomaar minder gaan werken, want ik werk bij een klein bedrijf, <10 man. Er is niet iemand anders die mijn dingen ook doet. Bovendien werkt iedereen ongeveer even veel.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is denk ik gewoon te veel. Zeker als je in die 45 minuten ook nog moet rijden. Dat is vaak inspannender als werken (voortdurende concentratie). Dan werk je dus eigenlijk bijna 12 uur per dag!!
Ik zou echt minder gaan werken. Op zijn sterfbed is er echt nog nooit iemand geweest die spijt had niet hard genoeg gewerkt te hebben!
OV reizen is trouwens wel een stukje ontspanning vaak. Mits trein en geen bus.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:45 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik reis met het OV, heb geen auto. Maar als ik niet werk heb ik gewoon weinig te doen. Bovendien kan ik niet zomaar minder gaan werken, want ik werk bij een klein bedrijf, <10 man. Er is niet iemand anders die mijn dingen ook doet. Bovendien werkt iedereen ongeveer even veel.
Ondraaglijke hoofdpijn is niet helemaal passend bij spierspanningshoofdpijn. Overleg met je huisarts (over andere hoofdpijnsyndromen, in het bijzonder migraine).quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:43 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik gebruik vrij veel pijnstillers eigenlijk. De hoofdpijn is soms echt tegen ondraaglijk aan. Heb weleens meer dan 10 per dag op. Dit weekend eens bewust helemaal niets. Hoofdpijn is iets erger, maar het scheelt niet heel erg veel.
Koffie heb ik weleens drie maanden helemaal niet op, dat maakte niet uit.
Gewoon 40 uur. Krijg overuren wel uitbetaald. Ik kan het alleen niet maken om als enige te weigeren om langer te werken. het bedrijf kan dat ook niet hebben denk ik. Iemand aannemen is voor het bedrijf geen optie, vanwege financiele positie. Startend bedrijf, heel veel geinvesteerd en er is nog niets verdiend, dat moet nog komen. Vanaf dan kunnen er weer mensen worden aangenomen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
OV reizen is trouwens wel een stukje ontspanning vaak. Mits trein en geen bus.
Maar in je contract, staat daar 55 uur? of gewoon 40 uur?
Op lange termijn is het helemaal niet goed zo extreem veel te werken (behalve voor de belastingdienst natuurlijk)
Ik ben ook een beetje misselijk, niet tot overgeven aan toe, maar wel licht misselijk. Dat past ook niet in die omschrijving volgens die site hierboven.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:55 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ondraaglijke hoofdpijn is niet helemaal passend bij spierspanningshoofdpijn. Overleg met je huisarts (over andere hoofdpijnsyndromen, in het bijzonder migraine).
En als het toch het meest passend is bij spierspanningshoofdpijn, dan is een van de beste adviezen cold turkey stoppen met alle pijnstillers voor minstens 6 weken, maar liever langer.
Klassieke "smoes" van bedrijvenquote:Op zondag 6 oktober 2013 17:57 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Gewoon 40 uur. Krijg overuren wel uitbetaald. Ik kan het alleen niet maken om als enige te weigeren om langer te werken. het bedrijf kan dat ook niet hebben denk ik. Iemand aannemen is voor het bedrijf geen optie, vanwege financiele positie. Startend bedrijf, heel veel geinvesteerd en er is nog niets verdiend, dat moet nog komen. Vanaf dan kunnen er weer mensen worden aangenomen.
Je lichaam geeft aan dat het teveel is. Dat moet je niet te lang veronachtzamen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:57 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Gewoon 40 uur. Krijg overuren wel uitbetaald. Ik kan het alleen niet maken om als enige te weigeren om langer te werken. het bedrijf kan dat ook niet hebben denk ik. Iemand aannemen is voor het bedrijf geen optie, vanwege financiele positie. Startend bedrijf, heel veel geinvesteerd en er is nog niets verdiend, dat moet nog komen. Vanaf dan kunnen er weer mensen worden aangenomen.
Doorbetaling van salaris, niet onbelangrijk lijkt me.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je lichaam geeft aan dat het teveel is. Dat moet je niet te lang veronachtzamen.
En wat is jouw opbrengst bij succes van het bedrijf?
Niks bijzonder dus. Ik zou dit niet doen. Ik snap dat je soms moet overwerken, maar als het tot gezondheidsklachten leidt zou ik alvast iets anders zoeken. Uiteindelijk moet het wel in balans zijn.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:09 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Doorbetaling van salaris, niet onbelangrijk lijkt me.
Ik denk dat je qua voeding en regelmaat wel weet wat je doet. Alleen met werkbelasting nietquote:Op zondag 6 oktober 2013 18:26 schreef OngeschiktX het volgende:
Maar het ligt helemaal niet aan het werk of het bedrijf. Het focust nu alleen daarop, maar ik heb altijd al veel hoofdpijn gehad. Ook tijdens studie etc, toen alleen minder in het weekend en meer doordeweeks.
Vandaag is wel echt een van de ergste. Ik zou bijna naar het ziekenhuis gaan, want dit gaan echt niet goed nu, Typen lukt nauwelijks nu. Het is haast niet meer te doen, ben ook heel misselijk nu.
dat.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ontspanning na inspanning. Hebben meer mensen last van. Ik ook soms.
Mja misschien. Het komt vooral omdat het niet als stress voelt. Ik vind m'n werk leuk, het is een leuk project, leuk product. Heb recent zelf het hele project gekregen incl budget, planning en technische uitvoering. Ik vind het erg leuk om te doen, dus ervaar het niet echt als stress. Wel is alles extreem ambitieus. Daarnaast ben ik zelf ook erg veeleisend en wil alles heel goed doen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat je qua voeding en regelmaat wel weet wat je doet. Alleen met werkbelasting niet
Eten en drinken ben ik vrij systematisch afgegaan de laatste jaren. Het is al niet heel anders en heb ook geen oorzaken kunnen ontdekken.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:29 schreef Zomerjurkje het volgende:
1. Eet of drink je in het weekend iets opvallend anders dan door de week op je werk? Probeer voor de gein eens om in het weekend niét anders te eten of drinken dan in het weekend.
2. Ga eens naar de oogarts / goede opticien.
Geen idee, is zoiets makkelijk zelf te meten?quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:31 schreef plintladdertje het volgende:
Hoe is je bloeddruk op verschillende momenten?
Jaquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:49 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Geen idee, is zoiets makkelijk zelf te meten?
Zal er eens naar kijken. Op de medische keuring van m'n werk was het pas nog prima. Geen idee of zoiets heel erg varieert per dag of tijdens hoofdpijn.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:53 schreef plintladdertje het volgende:
[..]
Ja
Gewoon een bloeddruk meter kopen of lenen zijn niet zo duur.
Kan wel een hoop duidelijk maken.
Ok, ik zou haast zeggen "jammer voor je". Heb met 'n ex meegemaakt dat een ochtenddrankje dat hij alleen op zaterdag dronk er voor zorgde dat hij een weekend lang met koppijn rondliep. Iets met e-nummers en zo.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:48 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Eten en drinken ben ik vrij systematisch afgegaan de laatste jaren. Het is al niet heel anders en heb ook geen oorzaken kunnen ontdekken.
Ik heb lenzen, dus kom 2x per jaar op controle. Op aanraden van de huisarts ben ik naar deze gegaan en het bevalt daar prima. Ik weet vrij zeker dat m'n sterkte goed zit. Het zijn allemaal optometristen ipv opticiens. Kost een stukje meer, maar dat vind ik het waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |