abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131906329
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:36 schreef dotKoen het volgende:
Bespreek eens met je huisarts wat voor soort hoofdpijn het is. Het klinkt als spierspanningshoofdpijn, maar het is goed om dat duidelijk te hebben. Spierspanningshoofdpijn reageert over het algemeen weinig op pijnstillers. Hoe is het nu met je pijnstillergebruik? Bij veel mensen met veel hoofdpijn speelt ook een medicatie-afhankelijke hoofdpijn mee. Je caffeinegebruik in het geheel eens (langdurig: meer dan 6 weken) stoppen, heeft dat wel effect?

Lees ook http://thuisarts.nl/spanningshoofdpijn/ik-heb-spanningshoofdpijn eens door.
Ik gebruik vrij veel pijnstillers eigenlijk. De hoofdpijn is soms echt tegen ondraaglijk aan. Heb weleens meer dan 10 per dag op. Dit weekend eens bewust helemaal niets. Hoofdpijn is iets erger, maar het scheelt niet heel erg veel.

Koffie heb ik weleens drie maanden helemaal niet op, dat maakte niet uit.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:44:16 #27
381517 Zapata
held op sokken
pi_131906357
stress omdat je niks nuttigs doet in het weekend?
pi_131906398
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is denk ik gewoon te veel. Zeker als je in die 45 minuten ook nog moet rijden. Dat is vaak inspannender als werken (voortdurende concentratie). Dan werk je dus eigenlijk bijna 12 uur per dag!!

Ik zou echt minder gaan werken. Op zijn sterfbed is er echt nog nooit iemand geweest die spijt had niet hard genoeg gewerkt te hebben!
Ik reis met het OV, heb geen auto. Maar als ik niet werk heb ik gewoon weinig te doen. Bovendien kan ik niet zomaar minder gaan werken, want ik werk bij een klein bedrijf, <10 man. Er is niet iemand anders die mijn dingen ook doet. Bovendien werkt iedereen ongeveer even veel.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:47:17 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131906453
Ja, slechte ventilatie. Veel pijnstillers.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 6 oktober 2013 @ 17:51:41 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131906623
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:45 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik reis met het OV, heb geen auto. Maar als ik niet werk heb ik gewoon weinig te doen. Bovendien kan ik niet zomaar minder gaan werken, want ik werk bij een klein bedrijf, <10 man. Er is niet iemand anders die mijn dingen ook doet. Bovendien werkt iedereen ongeveer even veel.
OV reizen is trouwens wel een stukje ontspanning vaak. Mits trein en geen bus.
Maar in je contract, staat daar 55 uur? of gewoon 40 uur?

Op lange termijn is het helemaal niet goed zo extreem veel te werken (behalve voor de belastingdienst natuurlijk)
The End Times are wild
pi_131906763
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:43 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik gebruik vrij veel pijnstillers eigenlijk. De hoofdpijn is soms echt tegen ondraaglijk aan. Heb weleens meer dan 10 per dag op. Dit weekend eens bewust helemaal niets. Hoofdpijn is iets erger, maar het scheelt niet heel erg veel.

Koffie heb ik weleens drie maanden helemaal niet op, dat maakte niet uit.
Ondraaglijke hoofdpijn is niet helemaal passend bij spierspanningshoofdpijn. Overleg met je huisarts (over andere hoofdpijnsyndromen, in het bijzonder migraine).

En als het toch het meest passend is bij spierspanningshoofdpijn, dan is een van de beste adviezen cold turkey stoppen met alle pijnstillers voor minstens 6 weken, maar liever langer.
pi_131906797
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

OV reizen is trouwens wel een stukje ontspanning vaak. Mits trein en geen bus.
Maar in je contract, staat daar 55 uur? of gewoon 40 uur?

Op lange termijn is het helemaal niet goed zo extreem veel te werken (behalve voor de belastingdienst natuurlijk)
Gewoon 40 uur. Krijg overuren wel uitbetaald. Ik kan het alleen niet maken om als enige te weigeren om langer te werken. het bedrijf kan dat ook niet hebben denk ik. Iemand aannemen is voor het bedrijf geen optie, vanwege financiele positie. Startend bedrijf, heel veel geinvesteerd en er is nog niets verdiend, dat moet nog komen. Vanaf dan kunnen er weer mensen worden aangenomen.
pi_131906866
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:55 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ondraaglijke hoofdpijn is niet helemaal passend bij spierspanningshoofdpijn. Overleg met je huisarts (over andere hoofdpijnsyndromen, in het bijzonder migraine).

En als het toch het meest passend is bij spierspanningshoofdpijn, dan is een van de beste adviezen cold turkey stoppen met alle pijnstillers voor minstens 6 weken, maar liever langer.
Ik ben ook een beetje misselijk, niet tot overgeven aan toe, maar wel licht misselijk. Dat past ook niet in die omschrijving volgens die site hierboven.

Bij de huisarts ben ik al vaker geweest. Die schrijft diclofenac (oid) voor. Dat heb ik geprobeerd, maar lijkt niet te helpen. Verder geloof ik niet zo in gezondheidszorg. Ik ben er al te vaak geweest en nog nooit hebben ze me kunnen helpen.
pi_131906920
Wat vervelend dat je van die slechte ervaringen hebt. Als je geen vertrouwen hebt in je huidige huisarts, zou ik een nieuwe zoeken. Een huisarts waar je het goed mee kan vinden is erg nuttig. Wellicht is een mening van een neuroloog in jouw geval behulpzaam.
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:00:49 #35
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_131906930
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:57 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Gewoon 40 uur. Krijg overuren wel uitbetaald. Ik kan het alleen niet maken om als enige te weigeren om langer te werken. het bedrijf kan dat ook niet hebben denk ik. Iemand aannemen is voor het bedrijf geen optie, vanwege financiele positie. Startend bedrijf, heel veel geinvesteerd en er is nog niets verdiend, dat moet nog komen. Vanaf dan kunnen er weer mensen worden aangenomen.
Klassieke "smoes" van bedrijven :{ Ik zou gewoon zeggen "fuck it" ik wil best langer werken maar tot op zekere hoogte en zeker geen wekenlang achterelkaar :N

dan nemen ze maar iemand extra aan
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:06:07 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131907131
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:57 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Je lichaam geeft aan dat het teveel is. Dat moet je niet te lang veronachtzamen.

En wat is jouw opbrengst bij succes van het bedrijf?
The End Times are wild
pi_131907259
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je lichaam geeft aan dat het teveel is. Dat moet je niet te lang veronachtzamen.

En wat is jouw opbrengst bij succes van het bedrijf?
Doorbetaling van salaris, niet onbelangrijk lijkt me.
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:11:42 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131907346
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:09 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Doorbetaling van salaris, niet onbelangrijk lijkt me.
Niks bijzonder dus. Ik zou dit niet doen. Ik snap dat je soms moet overwerken, maar als het tot gezondheidsklachten leidt zou ik alvast iets anders zoeken. Uiteindelijk moet het wel in balans zijn.
The End Times are wild
pi_131907963
Maar het ligt helemaal niet aan het werk of het bedrijf. Het focust nu alleen daarop, maar ik heb altijd al veel hoofdpijn gehad. Ook tijdens studie etc, toen alleen minder in het weekend en meer doordeweeks.

Vandaag is wel echt een van de ergste. Ik zou bijna naar het ziekenhuis gaan, want dit gaan echt niet goed nu, Typen lukt nauwelijks nu. Het is haast niet meer te doen, ben ook heel misselijk nu.
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:34:12 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131908206
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:26 schreef OngeschiktX het volgende:
Maar het ligt helemaal niet aan het werk of het bedrijf. Het focust nu alleen daarop, maar ik heb altijd al veel hoofdpijn gehad. Ook tijdens studie etc, toen alleen minder in het weekend en meer doordeweeks.

Vandaag is wel echt een van de ergste. Ik zou bijna naar het ziekenhuis gaan, want dit gaan echt niet goed nu, Typen lukt nauwelijks nu. Het is haast niet meer te doen, ben ook heel misselijk nu.
Ik denk dat je qua voeding en regelmaat wel weet wat je doet. Alleen met werkbelasting niet
The End Times are wild
pi_131908444
quote:
7s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ontspanning na inspanning. Hebben meer mensen last van. Ik ook soms.
dat.

ik had het bijna standaard met de zomervakantie.
de weken daarvoor is het bijna altijd standaard druk in een kas.
vroeg beginnen en lange dagen hard werken, in een soms behoorlijk warme kas.
geen probleem. je stelt je daar een soort van op in.

afijn; vakantie.
het eerste weekend nog niks aan de hand.
maandag en dinsdag vaak ook nog niet.
maar woensdag en donderdag soms klapperen van de koorts en griepverschijnselen.
leek wel alsof mijn lichaam afkickverschijnselen van het werk had.
pi_131911544
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat je qua voeding en regelmaat wel weet wat je doet. Alleen met werkbelasting niet
Mja misschien. Het komt vooral omdat het niet als stress voelt. Ik vind m'n werk leuk, het is een leuk project, leuk product. Heb recent zelf het hele project gekregen incl budget, planning en technische uitvoering. Ik vind het erg leuk om te doen, dus ervaar het niet echt als stress. Wel is alles extreem ambitieus. Daarnaast ben ik zelf ook erg veeleisend en wil alles heel goed doen.

Op zich is de werkdruk niet heel nieuw voor me. Tijdens m'n studie wilde ik ook altijd goede cijfers halen en had ik ook veel hoofdpijn. Toen was het alleen veel meer verspreid tussen weekenden en doordeweekse dagen. Toen kon ik ook gewoon eens op een doordeweekse dag een middagje naar het strand en was ik in het weekend hard aan het studeren.
pi_131912469
1. Eet of drink je in het weekend iets opvallend anders dan door de week op je werk? Probeer voor de gein eens om in het weekend niét anders te eten of drinken dan in het weekend.

2. Ga eens naar de oogarts / goede opticien.
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_131912600
Hoe is je bloeddruk op verschillende momenten?
pi_131913441
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:29 schreef Zomerjurkje het volgende:
1. Eet of drink je in het weekend iets opvallend anders dan door de week op je werk? Probeer voor de gein eens om in het weekend niét anders te eten of drinken dan in het weekend.

2. Ga eens naar de oogarts / goede opticien.
Eten en drinken ben ik vrij systematisch afgegaan de laatste jaren. Het is al niet heel anders en heb ook geen oorzaken kunnen ontdekken.

Ik heb lenzen, dus kom 2x per jaar op controle. Op aanraden van de huisarts ben ik naar deze gegaan en het bevalt daar prima. Ik weet vrij zeker dat m'n sterkte goed zit. Het zijn allemaal optometristen ipv opticiens. Kost een stukje meer, maar dat vind ik het waard.
pi_131913463
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:31 schreef plintladdertje het volgende:
Hoe is je bloeddruk op verschillende momenten?
Geen idee, is zoiets makkelijk zelf te meten?
pi_131913721
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:49 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Geen idee, is zoiets makkelijk zelf te meten?
Ja
Gewoon een bloeddruk meter kopen of lenen zijn niet zo duur.
Kan wel een hoop duidelijk maken.
Ik heb altijd veel uren gemaakt onder hoge werkdruk, met in de weekeinden hoofdpijn.
Stress dus en dat veroorzaakt hoge bloeddruk die in het weekeind weer te laag was.
Tot de burnout kwam en geloof mij die komt echt, nu een andere baan en alles in een lagere versnelling.
Je word herboren en zonder hoofdpijn.
Geld en status in niet alles

[ Bericht 23% gewijzigd door plintladdertje op 06-10-2013 21:00:58 ]
pi_131914150
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:53 schreef plintladdertje het volgende:

[..]

Ja
Gewoon een bloeddruk meter kopen of lenen zijn niet zo duur.
Kan wel een hoop duidelijk maken.
Zal er eens naar kijken. Op de medische keuring van m'n werk was het pas nog prima. Geen idee of zoiets heel erg varieert per dag of tijdens hoofdpijn.
pi_131915732
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:48 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Eten en drinken ben ik vrij systematisch afgegaan de laatste jaren. Het is al niet heel anders en heb ook geen oorzaken kunnen ontdekken.

Ik heb lenzen, dus kom 2x per jaar op controle. Op aanraden van de huisarts ben ik naar deze gegaan en het bevalt daar prima. Ik weet vrij zeker dat m'n sterkte goed zit. Het zijn allemaal optometristen ipv opticiens. Kost een stukje meer, maar dat vind ik het waard.
Ok, ik zou haast zeggen "jammer voor je". Heb met 'n ex meegemaakt dat een ochtenddrankje dat hij alleen op zaterdag dronk er voor zorgde dat hij een weekend lang met koppijn rondliep. Iets met e-nummers en zo.
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_131925933
Last van stress/zorgen bij je werk?
There are only 151 Pokémon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')