Bullshit. Het kost (belasting)geld, ja, maar het levert ook werk op. En dus is het een investering die twee dingen oplevert: dierenartsen komen niet in de schulden terecht en katten vermenigvuldigen zich minder snel.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Steriliseren en weer vrijlaten? Is ten eerste te duur per kat
We hebben amper nog roofdieren in Nederland. De grootste schade is daarmee al door de mens zelf aangericht. Katten introduceren, introduceert weer opnieuw roofdieren in Nederland. Dus de schade wordt juist ongedaan gemaakt.quote:en ten tweede voorkom je daar de grootste schade aan de lokale fauna niet mee zoals daar zijn leeggeroofde nesten van relatief zeldzame vogelsoorten, schade aan voertuigen en dat soort shit en aanvallen op kleine kinderen, geen dagelijkse gebeurtenissen maar zeker niet ongehoord.
Beter gaan we dan ook 10.000 huizen bouwen van belastinggeld dat levert werk op=geld=infinitemoney!!!!!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Bullshit. Het kost (belasting)geld, ja, maar het levert ook werk op. En dus is het een investering die twee dingen oplevert: dierenartsen komen niet in de schulden terecht en katten vermenigvuldigen zich minder snel.
Veel betere investering dan uitkeringen geven aan mensen die toch niet willen werken.
[..]
We hebben amper nog roofdieren in Nederland. De grootste schade is daarmee al door de mens zelf aangericht. Katten introduceren, introduceert weer opnieuw roofdieren in Nederland. Dus de schade wordt juist ongedaan gemaakt.
Neerschieten zou ik overigens wel humaan vinden, als er in Nederland maar mensen waren die fatsoenlijk konden schieten. Maar door onze wapenwetgeving kan niemand hier meer fatsoenlijk raak schieten. En dus is het inhumaan.
Hoop van harte dat iemand JOU in een zak duwt en er met een trekker over heen rijdt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
..of liever gezegd die debiele, naïeve reclame daartegen, daar kan ik mij lichtelijk aan ergeren. Genoeg reden voor een topic, me dunkt.
Wat is de oplossing van de groep die hiertegen adverteert? Ik zal je zeggen, ik heb geen flauw idee. Ga er ook niet naar kijken, iets anders dan afschieten c.q. vergassen zal namelijk toch niet werken.
Steriliseren en weer vrijlaten? Is ten eerste te duur per kat en ten tweede voorkom je daar de grootste schade aan de lokale fauna niet mee zoals daar zijn leeggeroofde nesten van relatief zeldzame vogelsoorten, schade aan voertuigen en dat soort shit en aanvallen op kleine kinderen, geen dagelijkse gebeurtenissen maar zeker niet ongehoord.
Geadopteerd laten worden? Wilde katten krijg je sowieso niet meer goed, wilde kittens en jonge katjes zou nog kunnen maar je gaat echt nooit voor alle katten een nieuw baasje vinden.
Tot in de lengte van dagen opvangen in een tehuis? AHAHAHAHAHAHAHA zoete lieve gerritje mag daar voor betalen zeker?
Kortom, idealistisch. Neerschieten of liever nog vergassen zijn de enige betaalbare en reële opties.
Of een zak met kittens achter de trekker leggen en er achteruit overheen rijden, zoals hier wel eens gebeurt. Is nog goedkoper en sneller dan gas ook.
Bedankt voor uw aandacht, fijne avond nog.
Katten richten geen schade aan de natuur aan zij zijn immers onderdeel van diezelfde natuur!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Zwerfkatten richten enorme schade aan in natuurgebieden, net als vrijgelaten minx, en andere bontbeesten
die mensen moeten hun katten gewoon binnen houden, dan kunen ze ook niet afgeschoten worden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:24 schreef tiho1 het volgende:
Ja eerst chip controleren waarna de kat bij negatieve uitslag de lucht in moet geslingerd om daar weer uitgeknald te moeten worden is ook lastig.
Wat is het probleem? Snel, pijnloos, goedkoop. Alleen maar voordelen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:00 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Hoop van harte dat iemand JOU in een zak duwt en er met een trekker over heen rijdt.
Lach me rot als het dan de kat van de buren blijkt die ' per ongeluk' tegen de hendel heeft geduwd.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:08 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Katten richten geen schade aan de natuur aan zij zijn immers onderdeel van diezelfde natuur!
De enige die hier schade aan flora en fauna aanrichten zijn wij zelf! Omdat in onze kapitalistische wereld geen plek is voor al het andere wat leeft en alles daar voor wijken!
En waarom zijn wij geen deel van de natuur, maar katten wel? Waarom trek je daar de grens?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:08 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Katten richten geen schade aan de natuur aan zij zijn immers onderdeel van diezelfde natuur!
De enige die hier schade aan flora en fauna aanrichten zijn wij zelf! Omdat in onze kapitalistische wereld geen plek is voor al het andere wat leeft en alles daar voor wijken!
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:08 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Klopt, heb je gelijk in, alleen zijn wij geëvolueerd en zouden mede dankzij die evolutie ook beter moeten weten dan dit.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:54 schreef Draganta het volgende:
[..]
En waarom zijn wij geen deel van de natuur, maar katten wel? Waarom trek je daar de grens?
Klopt, verder vind ik het ook onzin, als mensen roepen dat katten schade brengen aan het ecosysteem. Het ecosysteem verandert constant. Alsof dinosaurussen "goed" waren voor het ecosysteem. Wat is goed? Waarom bepalen wij wat goed is voor het ecosysteem, en wat niet?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:04 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Klopt, heb je gelijk in, alleen zijn wij geëvolueerd en zouden mede dankzij die evolutie ook beter moeten weten dan dit.
Een kat maar ook elk ander roofdier weet niet beter dan dat het achter voedsel moet jagen om te overleven. Kun je hem dit dan kwalijk nemen??
Het is zijn natuurlijk instinct. Wie zijn wij om dan te bepalen dat het niet mag, zij hebben immers net zo veel recht om te leven als wij.
Precies, helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:08 schreef Draganta het volgende:
[..]
Klopt, verder vind ik het ook onzin, als mensen roepen dat katten schade brengen aan het ecosysteem. Het ecosysteem verandert constant. Alsof dinosaurussen "goed" waren voor het ecosysteem. Wat is goed? Waarom bepalen wij wat goed is voor het ecosysteem, en wat niet?
Bij deze dan: ik huil om ALLE dieren.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:12 schreef -niemand- het volgende:
maar waarom gaat ineens iedereen huilie doen om katten?
jullie moesten eens weten hoeveel zwijnen, herten en reeën afgeschoten worden, daar kraait geen haan naar.
datzelfde geld ook voor duiven en konijnen. die worden ook als huisdier gehouden, waarom moet iedereen dan zo zielig doen voor katten?
Lol vorige week had ik een vos op een plek waar ik twee weken eerder ook al een vos schepte. Die eerste was op slag dood, die tweede zat te spartelen maar helemaal kapot verder. Stopte achter mij een vrouw "Oh jeetje toch, arm arm beest, ik bel meteen de dierenambulance!"quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:27 schreef Garfield1985 het volgende:
True....true.......
Wel eens per ongeluk een haasje dood gereden 's avonds laat, er glipte toen ook even een traantje langs mijn ogen.
Zoals ik al zei; Als jij mijn buurman was geweest was JIJ degene die de volgende was geweest om met een schop bewerkt te worden, ben dus maar blij dat je niet in mijn buurt woont.....quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:12 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Lol vorige week had ik een vos op een plek waar ik twee weken eerder ook al een vos schepte. Die eerste was op slag dood, die tweede zat te spartelen maar helemaal kapot verder. Stopte achter mij een vrouw "Oh jeetje toch, arm arm beest, ik bel meteen de dierenambulance!"
Heb haar beleefd verteld dat ik dat wel doe, zodra ze uit het zicht was heb ik de schop uit de kofferbak gepakt en het beest uit zijn leiden verlost met een rotklap.
Je zegt het in feite zélf al; JIJ hebt dat dier aangereden, niet andersom, dus JIJ bent verantwoordelijk ervoor dat er anderen op kosten gejaagd worden.quote:De tering zeg, we gaan geen duizenden euro's van mijn belastinggeld uitgeven om die kutbeesten een paar jaar langer te laten leven, zeker niet als ik toevallig zijn of haar partner al naar het hiernamaals heb geholpen. Over zielig gesproken.
Zo denken er vele nu beslist ook over jouquote:Roadkill kan van mij verrotten, kostte al genoeg om de auto weer toonbaar te krijgen.
Nou, ik kak al zeven kleuren stront van angst.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:15 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; Als jij mijn buurman was geweest was JIJ degene die de volgende was geweest om met een schop bewerkt te worden, ben dus maar blij dat je niet in mijn buurt woont.....
Die beesten hebben niet voor mijn auto te springen. Eigen schuld, dikke bult.quote:[..]
Je zegt het in feite zélf al; JIJ hebt dat dier aangereden, niet andersom, dus JIJ bent verantwoordelijk ervoor dat er anderen op kosten gejaagd worden.
Dat beest was echt niet meer te redden, halve zool. Ingewanden overal, die had gewoon ter plekke een spuitje gekregen, al het andere was mishandeling geweest. Ik ga dat beest echt niet langer dan noodzakelijk laten lijden.quote:Bovendien had dat met de kosten wel meegevallen, er werd allereerst gekeken of het überhaupt nog te redden was en zo ja werd dit dier de passende zorg gegeven waarna het gewoon weer terug gezet zou worden in zijn vertrouwde omgeving.
Ik zei toch dat ik hem niet in gewonde toestand liet liggen? Ik stapte beide keren uit om te checken of ze nog leefden en toen dat de tweede keer het geval bleek en ik oordeelde dat het beest niet te redden was (en ik heb genoeg dieren zien sterven om daar een oordeel over te kunnen fellen) heb ik hem met een harde klap verlost. Lichaam in een rietkraag gedonderd.quote:Daarnaast ben je door een dier in gewonde toestand te laten verkeren en het geen hulp te bieden en het waarschijnlijk ergens levenloos achter te laten, ook nog eens strafbaar bezig.
Wat mij betreft hoop ik dat je een keer flink tegen de lamp loopt.
Gelukkig zijn die mensen niet relevant voor mij. Hoogstwaarschijnlijk zou ik uit mijzelf al niet met dat soort mensen omgaan.quote:[..]
Zo denken er vele nu beslist ook over jou![]()
Maar die kun je aaien, een everzwijn van 150kg niet. Dat is een wereld van verschil, hoor.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Schuimbekkende users als het om katjes gaat
Huiskat.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:15 schreef Me_Joeder het volgende:
Oh ja, er wordt nu ook niet gecontroleerd of een gevangen "zwerf"kat wel een chip heeft zodat er ook wel eens huiskatten worden afgeschoten. Dat is niet zo leuk.
Dat zou goed kunnen, ik trok die conclusie al vanaf de 2e alinea die hij schreef:quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:54 schreef LelijKnap het volgende:
Ligt het aan mij of komt deze TS lichtelijk gestoord over ?
Jij mag het zeggen, vriendje Stokvis. Zegt alleen iets meer over jou dan over mij, vrees ik met vrezen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:54 schreef LelijKnap het volgende:
Noem eens een betaalbaar, praktisch bruikbaar, niet tijdsrovend en vooral diervriendelijk alternatief dan?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:10 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen, ik trok die conclusie al vanaf de 2e alinea die hij schreef:
''Wat is de oplossing van de groep die hiertegen adverteert? Ik zal je zeggen, ik heb geen flauw idee. Ga er ook niet naar kijken, iets anders dan afschieten c.q. vergassen zal namelijk toch niet werken.''
Geloel. De dierenarts van het asiel in Maastricht doet het daar voor 10,- per kat. Dat is minder dan jagers en munitie kosten. En zat vrijwilligers die ze willen vangen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Steriliseren en weer vrijlaten? Is ten eerste te duur per kat
Ten eerste hebben we zoiets als het biologisch evenwicht, dat werkt al honderdduizenden jaren zo en nu moet de mens zich er ineens weer mee bemoeien?quote:en ten tweede voorkom je daar de grootste schade aan de lokale fauna niet mee zoals daar zijn leeggeroofde nesten van relatief zeldzame vogelsoorten, schade aan voertuigen en dat soort shit en aanvallen op kleine kinderen, geen dagelijkse gebeurtenissen maar zeker niet ongehoord.
Weten we meteen weer wie er niet goed snik is hierquote:Of een zak met kittens achter de trekker leggen en er achteruit overheen rijden, zoals hier wel eens gebeurt. Is nog goedkoper en sneller dan gas ook.
Het ligt aan jou. Deze TS is namelijk niet lichtelijk maar zwaar gestoord.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:54 schreef LelijKnap het volgende:
Echt he.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Schuimbekkende users als het om katjes gaat
Helaas zijn katten niet hetzelfde als honden of hamsters. Je kunt het niet leuk vinden, maar katten zijn vrije dieren die al honderdduizenden jaren loslopen. Echt weer die 'dit is mijn tuin!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:58 schreef Noin het volgende:
Maar als je vind dat een kat 'vrij' moet zijn of zoiets dan.. neem je geen kat gvd !
Je houdt je troep bij je, je houdt je huisdieren bij je.
En als ze buiten rondlopen zijn ze wat mij betreft vogelvrij.
Een smerige sadist ben je. Dat blijkt uit bovenstaande "oplossing" met de achterlijke toevoeging dat het 'goedkoper' is. Je bent een vieze gore maaghond. Hoe kom je op het idee om het bovenstaande te melden? Maar ja als je zo'n pruimtabakvretende tandenloze boeren-lul als inteelt vader hebt gehad die met z'n manke nicht is getrouwd dan is de kans groot dat je zelf ook niet helemaal spoort. Als kind heb je waarschijnlijk ook al beestjes lopen pesten omdat je het je vader zag doen. Zoiets zal het wel zijn. Iemand die beestjes kan martelen is volgens mij ook in staat een gezins-drama te plannen. Het gaat jou helemaal niet om een "kattenprobleem" (want wat is dat probleem nu helemaal?) maar om te provoceren en je af te rukken op de reacties. Ik vraag me af wat jouw "kattenprobleem"precies inhoud. Kanker in je hoofd krijgen is pas een probleem. Je kunt ze ook naar een asiel brengen of onderbrengen bij mensen die een kat willen. Maar goed dat boeit jou allemaal niet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Of een zak met kittens achter de trekker leggen en er achteruit overheen rijden, zoals hier wel eens gebeurt. Is nog goedkoper en sneller dan gas ook.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 04:07 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Een smerige sadist ben je. Dat blijkt uit bovenstaande "oplossing" met de achterlijke toevoeging dat het 'goedkoper' is. Je bent een vieze gore maaghond. Hoe kom je op het idee om het bovenstaande te melden? Maar ja als je zo'n pruimtabakvretende tandenloze boeren-lul als inteelt vader hebt gehad die met z'n manke nicht is getrouwd dan is de kans groot dat je zelf ook niet helemaal spoort. Als kind heb je waarschijnlijk ook al beestjes lopen pesten omdat je het je vader zag doen. Zoiets zal het wel zijn. Iemand die beestjes kan martelen is volgens mij ook in staat een gezins-drama te plannen. Het gaat jou helemaal niet om een "kattenprobleem" (want wat is dat probleem nu helemaal?) maar om te provoceren en je af te rukken op de reacties. Ik vraag me af wat jouw "kattenprobleem"precies inhoud. Kanker in je hoofd krijgen is pas een probleem. Je kunt ze ook naar een asiel brengen of onderbrengen bij mensen die een kat willen. Maar goed dat boeit jou allemaal niet.
Sterilliseren is niet duur en al helemaal niet als het massaal gebeurt aangezien de dierenarts er per saldo ook flink aan verdient dus kan er heel gemakkelijk een gunstige prijs afgesproken worden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:19 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Noem eens een betaalbaar, praktisch bruikbaar, niet tijdsrovend en vooral diervriendelijk alternatief dan?
Als je het erg vindt blijf ik er niet voor op, dat gaat je toch niet lukken.
Woorden schieten tekort, godverdommequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Bullshit. Het kost (belasting)geld, ja, maar het levert ook werk op. En dus is het een investering die twee dingen oplevert: dierenartsen komen niet in de schulden terecht en katten vermenigvuldigen zich minder snel.
Veel betere investering dan uitkeringen geven aan mensen die toch niet willen werken.
[..]
We hebben amper nog roofdieren in Nederland. De grootste schade is daarmee al door de mens zelf aangericht. Katten introduceren, introduceert weer opnieuw roofdieren in Nederland. Dus de schade wordt juist ongedaan gemaakt.
Neerschieten zou ik overigens wel humaan vinden, als er in Nederland maar mensen waren die fatsoenlijk konden schieten. Maar door onze wapenwetgeving kan niemand hier meer fatsoenlijk raak schieten. En dus is het inhumaan.
Ik heb in het Oosten van Nederland gewoond.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:58 schreef NietDoen het volgende:
[..]
Beter gaan we dan ook 10.000 huizen bouwen van belastinggeld dat levert werk op=geld=infinitemoney!!!!!
En je snapt wel dat de mensen die het afschieten voor hun rekening nemen ervaren schutters met een vergunning zijn toch?
Je bent een mongool als je je kat naar buiten laat? Ik vind het juist zielig om een kat onnodig op te sluiten in je huis.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:14 schreef Me_Joeder het volgende:
De insteek van die aktie is iets anders. Ze willen het chippen van katten verplicht maken zodat als er een zwerfkat gevonden wordt hij gelijk terug kan naar zn baas. Mag hij voor de kosten opdraaien. Je laat je niet geholpen kater buiten rondlopen? Hadsikidee, rekening naar de eigenaar. Dat er zo veel zwerfkatten rondlopen is de schuld van die mongolen die hun kat niet laten helpen of gewoon buiten de deur zetten.
En katten zijn niet geëvolueerd?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:04 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Klopt, heb je gelijk in, alleen zijn wij geëvolueerd en zouden mede dankzij die evolutie ook beter moeten weten dan dit.
Een kat maar ook elk ander roofdier weet niet beter dan dat het achter voedsel moet jagen om te overleven. Kun je hem dit dan kwalijk nemen??
Het is zijn natuurlijk instinct. Wie zijn wij om dan te bepalen dat het niet mag, zij hebben immers net zo veel recht om te leven als wij.
Ik moet zeggen dat ik soms in de verleiding gebracht wordt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 03:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niks van andermans kinderen die door mijn voortuin rennen? Ojee er valt een bloempot om. Zullen we die kinderen dan ook maar afschieten dan?
Lekker onverdraagzaam. Ik hou van katten en ze zijn welkom in mijn tuin en als mijn eigen poes met ze op kan schieten, zelfs binnen, leuk en gezellig. Maar ik hou weer niet van allerlei vormen van lawaai, gebruik geen electrische gereedschappen buiten, draai zelden muziek enzovoort. Dus wil ik ook NIKS van jou horen, niet 1x eventjes het gras maaien of de heg knippen, dat doe je ook maar met de hand. En denk er al helemaal niet over te gaan verbouwen of een tuinfeestje te houden!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:58 schreef Noin het volgende:
[..]
Huiskat.
Ik heb zelf katten en die komen in mijn huis en in mijn tuin.
Waarom zouden mijn huisdieren bij iemand anders op het terrein, of nog erger, in hun huis gaan rondlopen?
Gewoon je huisdier in je eigen huis binnen houden.
Heb je een grote tuin dan kun je hem buiten laten, eventueel aan een lijntje of zo. Als ie maar niet ontsnapt.
Maar als je vind dat een kat 'vrij' moet zijn of zoiets dan.. neem je geen kat gvd !
Als TS in Amerika had gewoond, was hij een ware redneck geweest.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:54 schreef LelijKnap het volgende:
En dit.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 04:07 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Een smerige sadist ben je. Dat blijkt uit bovenstaande "oplossing" met de achterlijke toevoeging dat het 'goedkoper' is. Je bent een vieze gore maaghond. Hoe kom je op het idee om het bovenstaande te melden? Maar ja als je zo'n pruimtabakvretende tandenloze boeren-lul als inteelt vader hebt gehad die met z'n manke nicht is getrouwd dan is de kans groot dat je zelf ook niet helemaal spoort. Als kind heb je waarschijnlijk ook al beestjes lopen pesten omdat je het je vader zag doen. Zoiets zal het wel zijn. Iemand die beestjes kan martelen is volgens mij ook in staat een gezins-drama te plannen. Het gaat jou helemaal niet om een "kattenprobleem" (want wat is dat probleem nu helemaal?) maar om te provoceren en je af te rukken op de reacties. Ik vraag me af wat jouw "kattenprobleem"precies inhoud. Kanker in je hoofd krijgen is pas een probleem. Je kunt ze ook naar een asiel brengen of onderbrengen bij mensen die een kat willen. Maar goed dat boeit jou allemaal niet.
Ligt er aan.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 03:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Helaas zijn katten niet hetzelfde als honden of hamsters. Je kunt het niet leuk vinden, maar katten zijn vrije dieren die al honderdduizenden jaren loslopen. Echt weer die 'dit is mijn tuin!' gedachte van een paar kleinzielige kneuterboertjes
Ik zeg toch ook niks van andermans kinderen die door mijn voortuin rennen? Ojee er valt een bloempot om. Zullen we die kinderen dan ook maar afschieten dan?
Ik vind het extreem asociaal dat mensen zo denken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:12 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Lekker onverdraagzaam. Ik hou van katten en ze zijn welkom in mijn tuin en als mijn eigen poes met ze op kan schieten, zelfs binnen, leuk en gezellig. Maar ik hou weer niet van allerlei vormen van lawaai, gebruik geen electrische gereedschappen buiten, draai zelden muziek enzovoort. Dus wil ik ook NIKS van jou horen, niet 1x eventjes het gras maaien of de heg knippen, dat doe je ook maar met de hand. En denk er al helemaal niet over te gaan verbouwen of een tuinfeestje te houden!
(Of we accepteren gewoon dat we soms even iets zien of horen van elkaar, anders ga je maar in een hutje op de hei wonen)
Grote overlast van katten die alles onder sproeien is wat anders maar dat is echt de meerderheid niet, en meestal ongecastreerde katers. Kan je beter zeggen dat mensen hun kater moeten laten castreren, dan dat je tegen alle loslopende poezen bent.
Ik praat nog wel eens met de buren & de mensen een paar huizen verderop, daar hoef ik niet speciaal voor langs te gaan. Ik WEET dus dat zij dat goed vinden, en zijn er meerdere die zelf buitenkatten hebben. Als ik nog eens moet verhuizen, is een katvriendelijke buurt *het* eerste criterium, zowel wat betreft verkeer als buren. Gelukkig gaat een gesteriliseerde poes niet heel erg ver, een ongecastreerde kater gaat zomaar een paar kilometer aan de wandel.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:20 schreef Noin het volgende:
[..]
Ik vind het extreem asociaal dat mensen zo denken.
Als jij jou kat in de buurt laat rondlopen vind ik dat het jou taak is om bij elk huis in de buurt aan te bellen met de vraag of ze dat goed vinden.
Ik boor een gat in de muur omdat ik weet dat mijn buurvrouw dat goed vind.
En als ik een feestje heb gehouden waarbij ik weet dat ik overlast veroorzaak nodig ik de buren uit EN ik kom ze naderhand een bloemetje brengen (nou ja meestal een stuk vlaai die nog over is).
En daarnaast is een gaatje boren of een heg snoeien incidenteel.
Die kat van jou loopt elke dag buiten. Elke dag.
En niet als enige, nee er lopen er 10 rond in de buurt. Elke dag, elke nacht.
Het is gewoon asociaal gedrag.
Dat doe je maar als je zelf in een hutje op de hei woont.
Als je in een groep woont dan hoor je rekening te houden met elkaar en dan kun je je huisdier het beste binnen houden. En als je dan zielig vind dan schaf je dat dier dus niet aan als je situatie het niet toelaat.
Het zijn niet de mensen die overlast hebben van JOU huisdier die asociaal zijn, het zijn de mensen die geen rekening houden met de mensen die last van JOU hebben.
Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?
Rednecks zijn in het algemeen buitengewoon vriendelijke en gastvrije mensen, maar vooral aan je vooroordelen vasthouden hoor.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:24 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Als TS in Amerika had gewoond, was hij een ware redneck geweest.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:58 schreef Noin het volgende:
[..]
Huiskat.
Waarom zouden mijn huisdieren bij iemand anders op het terrein, of nog erger, in hun huis gaan rondlopen?
Heb je een grote tuin dan kun je hem buiten laten, eventueel aan een lijntje of zo. Als ie maar niet ontsnapt.
Wat een onzin. Wij hebben hectares grond rondom ons huis. Ze kunnen daar vrij zijn zonder ooit op iemands anders terrein te komen, maar volgens jou mag je geen kat nemen als die vrij mag zijn?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:14 schreef Noin het volgende:
[..]
En ik zei al: als je vind dat een kat een vrij dier moet zijn dan.. SCHAF JE GEEN KAT AAN ! Want een kat moet vrij zijn.
Maal honderdduizenden katten gaat vrij prijzig worden. Dan laat je ze weer vrij en dan? Dan kun je nooit meer achterhalen welke kat wel of niet steriel is.quote:[img]http://i.fokzine.net/pk.img] Op zaterdag 5 oktober 2013 03:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Geloel. De dierenarts van het asiel in Maastricht doet het daar voor 10,- per kat. Dat is minder dan jagers en munitie kosten. En zat vrijwilligers die ze willen vangen.
Jij hebt bio zeker nooit met een voldoende afgesloten?quote:[..]
Ten eerste hebben we zoiets als het biologisch evenwicht, dat werkt al honderdduizenden jaren zo en nu moet de mens zich er ineens weer mee bemoeien?
In een gebied met te veel katten is wel degelijk een bloedbad onder vogels te zien. Dat is niet natuurlijk meer, dat is een ware slachting.quote:Ten tweede, ooooh die arme vogels (katten gaan natuurlijk altijd meteen voor de meest zeldzame vogels, want katten weten precies welke dat zijn en die zijn ook zo makkelijk te vinden)
Die vossen wel ja, was aardig wat poetswerk en er zitten wat deukjes.quote:Ten derde, heb jij wel eens een kat schade zien toebrengen aan voertuigen?
Zie die andere post van netquote:Ten vierde, aan kinderen?
quote:[..]
Weten we meteen weer wie er niet goed snik is hier
Ik geloof er geen hol van dat jij de straat af loopt en bij de mensen gaat vragen of ze het erg vinden dat jou kat bij hun in de tuin schijt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:01 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ik praat nog wel eens met de buren & de mensen een paar huizen verderop, daar hoef ik niet speciaal voor langs te gaan. Ik WEET dus dat zij dat goed vinden, en zijn er meerdere die zelf buitenkatten hebben. Als ik nog eens moet verhuizen, is een katvriendelijke buurt *het* eerste criterium, zowel wat betreft verkeer als buren. Gelukkig gaat een gesteriliseerde poes niet heel erg ver, een ongecastreerde kater gaat zomaar een paar kilometer aan de wandel.
En geluid is niet perse incidenteel, als mensen een instrument bespelen doen ze dat meestal elke dag (buurvrouw ene kant, toen de kinderen nog thuis woonden speelden ze allemaal), iemand die graag klust doet dat elk weekend.
Ach, ik hoop gewoon dat jij niet hier in de buurt zal komen wonen, ik zal zeker niet bij jouw in de buurt komen wonen want ik let daar dus wel op en vraag er naar.
Is niet helemaal vergelijkbaar met vier ongecastreerde katers in een volksbuurtje, hé. Als je de ruimte hebt en geeft is het geen probleem, zeker niet als ze gecastreerd zijn.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:51 schreef Chai het volgende:
[..]
[..]
Wat een onzin. Wij hebben hectares grond rondom ons huis. Ze kunnen daar vrij zijn zonder ooit op iemands anders terrein te komen, maar volgens jou mag je geen kat nemen als die vrij mag zijn?![]()
Niemand heeft last van ze, zijn vier gecastreerd katers.
Inderdaad, maar zij zegt:quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:03 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Is niet helemaal vergelijkbaar met vier ongecastreerde katers in een volksbuurtje, hé. Als je de ruimte hebt en geeft is het geen probleem, zeker niet als ze gecastreerd zijn.
Niets over de omstandigheden of wat dan ook.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:14 schreef Noin het volgende:
[..]
En ik zei al: als je vind dat een kat een vrij dier moet zijn dan.. SCHAF JE GEEN KAT AAN ! Want een kat moet vrij zijn.
Kattenliefhebbers laten wel vaker zien niet rationeel te kunnen denken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:01 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Jij hebt bio zeker nooit met een voldoende afgesloten?
Volgens mij heeft 95% van de inwoners van Nederland meer dan 10 buren in de straal van waar zo'n kat gaat rondlopen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:05 schreef Chai het volgende:
[..]
Inderdaad, maar zij zegt:
[..]
Niets over de omstandigheden of wat dan ook.
Ik wilde jou gewoon pesten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:26 schreef Noin het volgende:
[..]
Volgens mij heeft 95% van de inwoners van Nederland meer dan 10 buren in de straal van waar zo'n kat gaat rondlopen.
Dus ja.. er zijn uitzonderingen als je dat graag wil horen.
Dat is jou mening, accepteer wel dat andere mensen een andere mening kunnen hebben. Hoe hard je ook roept, dat zal zo blijven. Je hebt voornamelijk jezelf ermee als je je daarover gaat opwinden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:20 schreef Noin het volgende:
[..]
Ik vind het extreem asociaal dat mensen zo denken.
Als jij jou kat in de buurt laat rondlopen vind ik dat het jou taak is om bij elk huis in de buurt aan te bellen met de vraag of ze dat goed vinden.
Ik boor een gat in de muur omdat ik weet dat mijn buurvrouw dat goed vind.
En als ik een feestje heb gehouden waarbij ik weet dat ik overlast veroorzaak nodig ik de buren uit EN ik kom ze naderhand een bloemetje brengen (nou ja meestal een stuk vlaai die nog over is).
En daarnaast is een gaatje boren of een heg snoeien incidenteel.
Het is gewoon asociaal gedrag.
Als je in een groep woont dan hoor je rekening te houden met elkaar en dan kun je je huisdier het beste binnen houden. En als je dan zielig vind dan schaf je dat dier dus niet aan als je situatie het niet toelaat.
Het zijn niet de mensen die overlast hebben van JOU huisdier die asociaal zijn, het zijn de mensen die geen rekening houden met de mensen die last van JOU hebben.
Als ik ook antwoord mag geven, ik zou eerst aanbieden om strips op haar schutting aan te brengen. Maar dat is wel iets wat zij ook goed moet vinden, het is immers haar schutting. Anders is het mijn probleem, dan moet ik m'n kat in mijn eigen tuin houden. Dat vogels schrikken van katten is geen mening of een gevoel waar je een beetje ruimte voor elkaar kan laten, maar een feit.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:01 schreef Noin het volgende:
[..]
Ik geloof er geen hol van dat jij de straat af loopt en bij de mensen gaat vragen of ze het erg vinden dat jou kat bij hun in de tuin schijt.
Maar goed. Iedereen heeft andere normen en waarden. Wat de een acceptabel vind, vind de ander onacceptabel.
Vraagje...
Jou kat loopt dus buiten.
Stel dat iemand van 6 huizen verderop bij je aanbelt en zegt: jou kat zit in mijn tuin en jaagt de vogeltjes in mijn voilere de schrik op het lijf, zou u aub uw kat weg willen houden uit mijn tuin?
Hoe los je dat op?
Hoe ga je ervoor zorgen dat die kat niet meer in die tuin komt?
Met buiten de deur zetten bedoel ik dat je hem nooit meer naar binnen laat. En als je je kat buiten laat lopen terwijl hij niet geholpen is vind ik je een mongool ja.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 09:31 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Je bent een mongool als je je kat naar buiten laat? Ik vind het juist zielig om een kat onnodig op te sluiten in je huis.
Als ik mijn kat buiten laat lopen, zonder dat die geholpen is, maar wel weer binnen laat, wat is dan het probleem? Je bent een mongool als je je kat een keer zwanger laat worden? Het is niet alsof ik al die kittens dan op straat flikker ofzo.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:38 schreef Me_Joeder het volgende:
[..]
Met buiten de deur zetten bedoel ik dat je hem nooit meer naar binnen laat. En als je je kat buiten laat lopen terwijl hij niet geholpen is vind ik je een mongool ja.
Dus als de persoond ie aanbelt bijvoorbeeld een heg heeft die je niet met strips kan afzetten, hou jij de kat binnen die al 2 jaar gewend is buiten rond te lopen?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:32 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Als ik ook antwoord mag geven, ik zou eerst aanbieden om strips op haar schutting aan te brengen. Maar dat is wel iets wat zij ook goed moet vinden, het is immers haar schutting. Anders is het mijn probleem, dan moet ik m'n kat in mijn eigen tuin houden. Dat vogels schrikken van katten is geen mening of een gevoel waar je een beetje ruimte voor elkaar kan laten, maar een feit.
Mijn katten komen niet buiten. Ik ben het wel met je eens maar dat is een heel andere discussie. En om ze dan maar af te schieten gaat ook wel een beetje ver, vind je niet?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:58 schreef Noin het volgende:
[..]
Huiskat.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:27 schreef Garfield1985 het volgende:
True....true.......
Wel eens per ongeluk een haasje dood gereden 's avonds laat, er glipte toen ook even een traantje langs mijn ogen.
Instant AIDS.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:17 schreef Draganta het volgende:
[..]
Bij deze dan: ik huil om ALLE dieren.
Een kat kan niet zwanger worden, een poes wel. Als jouw kat een andere (zwerf)poes bezwangerd zadel je iemand anders met het probleem op. Dan vind ik je best een mongool ja. Alsof er niet genoeg van die beesten in het asiel zitten. Weet je hoeveel zwangere poesen er in het asiel binnen komen?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:40 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Als ik mijn kat buiten laat lopen, zonder dat die geholpen is, maar wel weer binnen laat, wat is dan het probleem? Je bent een mongool als je je kat een keer zwanger laat worden? Het is niet alsof ik al die kittens dan op straat flikker ofzo.
Een kat is het dier, een poes is een vrouwtje en een kater een mannetje.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:44 schreef Me_Joeder het volgende:
[..]
Een kat kan niet zwanger worden, een poes wel. Als jouw kat een andere (zwerf)poes bezwangerd zadel je iemand anders met het probleem op. Dan vind ik je best een mongool ja. Alsof er niet genoeg van die beesten in het asiel zitten. Weet je hoeveel zwangere poesen er in het asiel binnen komen?
Afschieten is ook een laatste redmiddel he.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:41 schreef Me_Joeder het volgende:
[..]
Mijn katten komen niet buiten. Ik ben het wel met je eens maar dat is een heel andere discussie. En om ze dan maar af te schieten gaat ook wel een beetje ver, vind je niet?
Jij weet duidelijk niet wat evolutie betekent he?quote:
Dat is ie in feite al, alleen hier noemen ze dat tokkies.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:24 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Als TS in Amerika had gewoond, was hij een ware redneck geweest.
Een kat zoekt het zelf niet op en zal in 9 van de 10 keer zélf afstand nemen, de vraag is dus wat er aan vooraf gegaan is? Hebben die mensen de kat in een hoek gedreven? Hebben ze hun koter niet in de gaten gehouden en heeft die onbedoeld de kat in het nauw gedreven? Een kat valt namelijk niet zomaar aan, daar moet een reden voor zijn. En als het dier geen kant op kan of duidelijke waarschuwingen afgeeft zoals blazen en grommen en jij negeert dat dan moet je niet raar op kijken als ze je naar het gezicht springen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:20 schreef Noin het volgende:
[..]
Het is gewoon asociaal natuurlijk gedrag.
Een kat is geen voorwerp dat je ergens neer zet of een hond die te commanderen is, het is een dier met een natuurlijk instinct met 'left overs' van wild gedrag en heeft dus niks met asociaal gedrag te maken!
Misschien doe je er dan goed aan te verhuizen naar een buurt waar je geen last hebt van anderen.
jouW voorwerp schrijven we met een W aan het eind, als ik het heb over JOU gebruiken we géén W. Duidelijk zitten slapen in de lagere klas?[/
[quote]Op zaterdag 5 oktober 2013 13:48 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Overigens heb ik wel degelijk door wilde katten toegetakelde peuters en kleuters gezien, waarvan er ééntje zelfs voor de rest van zijn leven blind is aan zijn rechteroog. Ik zal je vertellen, dat is een buitengewoon naar gezicht.
Hoewel het niet erg vaak voorkomt is het wel degelijk een probleem in een aantal gebieden.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:45 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Jij weet duidelijk niet wat evolutie betekent he?
Of ga je me nu vertellen dat katten in de afgelopen eeuwen hebben leren spreken en rationeel zijn gaan denken? Staan ze volgens jou zeker ook op maandag ochtend in de file om naar hun werk te gaan?
Dus NEE, katten zijn in die zin NIET geëvolueerd!
Zeer domme comment dus van je!
Dat zou hartstikke kut zijn, maar dat kan gebeuren natuurlijk. Die kans is gelukkig niet zo heel erg groot.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:40 schreef Noin het volgende:
[..]
Dus als de persoond ie aanbelt bijvoorbeeld een heg heeft die je niet met strips kan afzetten, hou jij de kat binnen die al 2 jaar gewend is buiten rond te lopen?
Jij bent nogal makkelijk te provoceren is het niet?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 04:07 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Waar jij aan denkt is 'kater'. Het woord kat kan zowel voor vrouwelijke als mannelijke katten gebruikt worden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:44 schreef Me_Joeder het volgende:
[..]
Een kat kan niet zwanger worden, een poes wel. Als jouw kat een andere (zwerf)poes bezwangerd zadel je iemand anders met het probleem op. Dan vind ik je best een mongool ja. Alsof er niet genoeg van die beesten in het asiel zitten. Weet je hoeveel zwangere poesen er in het asiel binnen komen?
Zouden we dan ook bij mensen moeten doen, zwervers neerschieten. Snel, pijnloos, goedkoop. En misschien ook wel binnen 5 jaar in Azië beginnen, met het zelfde project.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:20 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Snel, pijnloos, goedkoop. Alleen maar voordelen.
Kan de zak ook wel in de sloot mieteren maar dan moet je ze ook weer opvissen. Duurt ook nog eens langer
Ik weet wel wat evolutie betekent. Evolutie heeft niks te maken met spraak of rationeel denken. Niks met files en niks met werk. Evolutie is het proces van verandering in alle vormen van leven van generatie op generatie. Evolutie is van toepassing op alle levensvormen, zelfs op planten. De katachtigen die we nu kennen, liepen een miljoen jaar geleden nog niet rond. Misschien moet je even opzoeken wat evolutie betekent, en dan opnieuw beoordelen welke comment dom is. Alhoewel, dom, waarschijnlijk gewoon ongeïnformeerd, dom vind ik meteen zo veroordelend.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:45 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Jij weet duidelijk niet wat evolutie betekent he?
Of ga je me nu vertellen dat katten in de afgelopen eeuwen hebben leren spreken en rationeel zijn gaan denken? Staan ze volgens jou zeker ook op maandag ochtend in de file om naar hun werk te gaan?
Dus NEE, katten zijn in die zin NIET geëvolueerd!
Zeer domme comment dus van je!
Hee man goeie bijdrage van je !quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:45 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
[..]
[..]
jouW voorwerp schrijven we dat met een W aan het eind, als ik het heb over JOU gebruiken we géén W. Duidelijk zitten slapen in de lagere klas?
[..]
Mensen hebben in de afgelopen eeuwen leren spreken en rationeel denken. Eskimo's zijn minder geëvolueerd want ze staan niet in de file.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:01 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik weet wel wat evolutie betekent. Evolutie heeft niks te maken met spraak of rationeel denken. Niks met files en niks met werk. Evolutie is het proces van verandering in alle vormen van leven van generatie op generatie. Evolutie is van toepassing op alle levensvormen, zelfs op planten. De katachtigen die we nu kennen, liepen een miljoen jaar geleden nog niet rond. Misschien moet je even opzoeken wat evolutie betekent, en dan opnieuw beoordelen welke comment dom is. Alhoewel, dom, waarschijnlijk gewoon ongeïnformeerd, dom vind ik meteen zo veroordelend.
Het is jammer dat je waarschijnlijk uit 1985 komt en ik je dus niet meer kan aanraden om het even aan je biologieleraar te vragen.
En als JIJ goed had gelezen had je ook begrepen dat ik een paar cynische voorbeelden noemde hierbovenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:01 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik weet wel wat evolutie betekent. Evolutie heeft niks te maken met spraak of rationeel denken. Niks met files en niks met werk. Evolutie is het proces van verandering in alle vormen van leven van generatie op generatie. Evolutie is van toepassing op alle levensvormen, zelfs op planten. De katachtigen die we nu kennen, liepen een miljoen jaar geleden nog niet rond. Misschien moet je even opzoeken wat evolutie betekent, en dan opnieuw beoordelen welke comment dom is. Alhoewel, dom, waarschijnlijk gewoon ongeïnformeerd, dom vind ik meteen zo veroordelend.
Het is jammer dat je waarschijnlijk uit 1985 komt en ik je dus niet meer kan aanraden om het even aan je biologieleraar te vragen.
Nee mongool, jij verkracht definities. Tevens, dieren hoeven geen verstand te gebruiken?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:34 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
En als JIJ goed had gelezen had je ook begrepen dat ik een paar cynische voorbeelden noemde hierboven.
Natuurlijk is er op alles wat leeft een bepaalde vorm van evolutie van toepassing, dat begrijp ik ook.
Waar het HIER om draait is dat WIJ als mensen de enige zijn die een bewustzijn hebben ontwikkeld en als enigste diersoort van allen ons verstand kunnen en moeten gebruiken. Een dier handelt op instinct en kan dat dus niet en dat kun je het dus niet kwalijk nemen!
Niet zo moeilijk toch?? Duidelijk dat jij bij begrijpend lezen niet vooraan in de klas zat......
Ik denk dat jouw voorganger in de verre oertijd niet meer als 'hubba hubba oega oega' kon zeggen of wel? O dacht je dat ie toen al zo ver was dat ie zei: 'zeg gast ik ga ff jagen, ga je mee?'quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:34 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Mensen hebben in de afgelopen eeuwen leren spreken en rationeel denken. Eskimo's zijn minder geëvolueerd want ze staan niet in de file.
Wacht even hoor, voordat we verder gaan, geef je nu toe dat ik wel weet wat evolutie betekent? Wil je je opmerkingen uit je vorige post dan terugnemen?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:34 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
En als JIJ goed had gelezen had je ook begrepen dat ik een paar cynische voorbeelden noemde hierboven.
Natuurlijk is er op alles wat leeft een bepaalde vorm van evolutie van toepassing, dat begrijp ik ook.
Waar het HIER om draait is dat WIJ als mensen de enige zijn die een bewustzijn hebben ontwikkeld en als enigste diersoort van allen ons verstand kunnen en moeten gebruiken. Een dier handelt op instinct en kan dat dus niet en dat kun je het dus niet kwalijk nemen!
Niet zo moeilijk toch?? Duidelijk dat jij bij begrijpend lezen niet vooraan in de klas zat......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |