abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131849810
..of liever gezegd die debiele, naïeve reclame daartegen, daar kan ik mij lichtelijk aan ergeren. Genoeg reden voor een topic, me dunkt.

Wat is de oplossing van de groep die hiertegen adverteert? Ik zal je zeggen, ik heb geen flauw idee. Ga er ook niet naar kijken, iets anders dan afschieten c.q. vergassen zal namelijk toch niet werken.

Steriliseren en weer vrijlaten? Is ten eerste te duur per kat en ten tweede voorkom je daar de grootste schade aan de lokale fauna niet mee zoals daar zijn leeggeroofde nesten van relatief zeldzame vogelsoorten, schade aan voertuigen en dat soort shit en aanvallen op kleine kinderen, geen dagelijkse gebeurtenissen maar zeker niet ongehoord.

Geadopteerd laten worden? Wilde katten krijg je sowieso niet meer goed, wilde kittens en jonge katjes zou nog kunnen maar je gaat echt nooit voor alle katten een nieuw baasje vinden.

Tot in de lengte van dagen opvangen in een tehuis? AHAHAHAHAHAHAHA zoete lieve gerritje mag daar voor betalen zeker?

Kortom, idealistisch. Neerschieten of liever nog vergassen zijn de enige betaalbare en reële opties.

Of een zak met kittens achter de trekker leggen en er achteruit overheen rijden, zoals hier wel eens gebeurt. Is nog goedkoper en sneller dan gas ook.

Bedankt voor uw aandacht, fijne avond nog.
pi_131849946
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

Steriliseren en weer vrijlaten? Is ten eerste te duur per kat
Bullshit. Het kost (belasting)geld, ja, maar het levert ook werk op. En dus is het een investering die twee dingen oplevert: dierenartsen komen niet in de schulden terecht en katten vermenigvuldigen zich minder snel.

Veel betere investering dan uitkeringen geven aan mensen die toch niet willen werken.

quote:
en ten tweede voorkom je daar de grootste schade aan de lokale fauna niet mee zoals daar zijn leeggeroofde nesten van relatief zeldzame vogelsoorten, schade aan voertuigen en dat soort shit en aanvallen op kleine kinderen, geen dagelijkse gebeurtenissen maar zeker niet ongehoord.
We hebben amper nog roofdieren in Nederland. De grootste schade is daarmee al door de mens zelf aangericht. Katten introduceren, introduceert weer opnieuw roofdieren in Nederland. Dus de schade wordt juist ongedaan gemaakt.

Neerschieten zou ik overigens wel humaan vinden, als er in Nederland maar mensen waren die fatsoenlijk konden schieten. Maar door onze wapenwetgeving kan niemand hier meer fatsoenlijk raak schieten. En dus is het inhumaan.
pi_131849995
De insteek van die aktie is iets anders. Ze willen het chippen van katten verplicht maken zodat als er een zwerfkat gevonden wordt hij gelijk terug kan naar zn baas. Mag hij voor de kosten opdraaien. Je laat je niet geholpen kater buiten rondlopen? Hadsikidee, rekening naar de eigenaar. Dat er zo veel zwerfkatten rondlopen is de schuld van die mongolen die hun kat niet laten helpen of gewoon buiten de deur zetten.
pi_131850037
Oh ja, er wordt nu ook niet gecontroleerd of een gevangen "zwerf"kat wel een chip heeft zodat er ook wel eens huiskatten worden afgeschoten. Dat is niet zo leuk.
pi_131850269
Ja eerst chip controleren waarna de kat bij negatieve uitslag de lucht in moet geslingerd om daar weer uitgeknald te moeten worden is ook lastig.
pi_131850967
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:12 schreef RetepV het volgende:

[..]

Bullshit. Het kost (belasting)geld, ja, maar het levert ook werk op. En dus is het een investering die twee dingen oplevert: dierenartsen komen niet in de schulden terecht en katten vermenigvuldigen zich minder snel.

Veel betere investering dan uitkeringen geven aan mensen die toch niet willen werken.

[..]

We hebben amper nog roofdieren in Nederland. De grootste schade is daarmee al door de mens zelf aangericht. Katten introduceren, introduceert weer opnieuw roofdieren in Nederland. Dus de schade wordt juist ongedaan gemaakt.

Neerschieten zou ik overigens wel humaan vinden, als er in Nederland maar mensen waren die fatsoenlijk konden schieten. Maar door onze wapenwetgeving kan niemand hier meer fatsoenlijk raak schieten. En dus is het inhumaan.
Beter gaan we dan ook 10.000 huizen bouwen van belastinggeld dat levert werk op=geld=infinitemoney!!!!!

En je snapt wel dat de mensen die het afschieten voor hun rekening nemen ervaren schutters met een vergunning zijn toch?
Soms
pi_131852625
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
..of liever gezegd die debiele, naïeve reclame daartegen, daar kan ik mij lichtelijk aan ergeren. Genoeg reden voor een topic, me dunkt.

Wat is de oplossing van de groep die hiertegen adverteert? Ik zal je zeggen, ik heb geen flauw idee. Ga er ook niet naar kijken, iets anders dan afschieten c.q. vergassen zal namelijk toch niet werken.

Steriliseren en weer vrijlaten? Is ten eerste te duur per kat en ten tweede voorkom je daar de grootste schade aan de lokale fauna niet mee zoals daar zijn leeggeroofde nesten van relatief zeldzame vogelsoorten, schade aan voertuigen en dat soort shit en aanvallen op kleine kinderen, geen dagelijkse gebeurtenissen maar zeker niet ongehoord.

Geadopteerd laten worden? Wilde katten krijg je sowieso niet meer goed, wilde kittens en jonge katjes zou nog kunnen maar je gaat echt nooit voor alle katten een nieuw baasje vinden.

Tot in de lengte van dagen opvangen in een tehuis? AHAHAHAHAHAHAHA zoete lieve gerritje mag daar voor betalen zeker?

Kortom, idealistisch. Neerschieten of liever nog vergassen zijn de enige betaalbare en reële opties.

Of een zak met kittens achter de trekker leggen en er achteruit overheen rijden, zoals hier wel eens gebeurt. Is nog goedkoper en sneller dan gas ook.

Bedankt voor uw aandacht, fijne avond nog.
Hoop van harte dat iemand JOU in een zak duwt en er met een trekker over heen rijdt.
Lach me rot als het dan de kat van de buren blijkt die ' per ongeluk' tegen de hendel heeft geduwd.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:01:53 #8
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_131852662
Goede klacht, helemaal mee eens.
040
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:04:33 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131852748
Zwerfkatten richten enorme schade aan in natuurgebieden, net als vrijgelaten minx, en andere bontbeesten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:06:54 #10
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_131852847
Het ligt natuurlijk gewoon aan het referentiekader van mensen. Een rat bijvoorbeeld, hoewel die ook als huisdieren worden gehouden, wordt veel meer gezien als ongedierte dan een kat, waar veel mensen een ander gevoel bij hebben. Echter is het zo dat (vooral in Australië speelt dat probleem momenteel sterk) grote groepen veel ecologische schade kunnen veroorzaken.

De kern van het probleem ligt natuurlijk gewoon bij mensen zelf. Dit probleem zou nooit spelen als je geen eikels hebt die een huisdier nemen zonder er goed over na te denken en zodra het een beetje gaat vervelen het beest zonder pardon op straat gooien. In principe is het een door mensen gecreëerd, onnodig probleem.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_131852896
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Zwerfkatten richten enorme schade aan in natuurgebieden, net als vrijgelaten minx, en andere bontbeesten
Katten richten geen schade aan de natuur aan zij zijn immers onderdeel van diezelfde natuur!
De enige die hier schade aan flora en fauna aanrichten zijn wij zelf! Omdat in onze kapitalistische wereld geen plek is voor al het andere wat leeft en alles moet daar voor wijken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Garfield1985 op 04-10-2013 21:10:13 ]
pi_131853045
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:24 schreef tiho1 het volgende:
Ja eerst chip controleren waarna de kat bij negatieve uitslag de lucht in moet geslingerd om daar weer uitgeknald te moeten worden is ook lastig.
die mensen moeten hun katten gewoon binnen houden, dan kunen ze ook niet afgeschoten worden.
die flauwekul dat een kat niet binnen kan blijven is allang achterhaald.
pi_131853335
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:00 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Hoop van harte dat iemand JOU in een zak duwt en er met een trekker over heen rijdt.
Lach me rot als het dan de kat van de buren blijkt die ' per ongeluk' tegen de hendel heeft geduwd.
Wat is het probleem? Snel, pijnloos, goedkoop. Alleen maar voordelen.

Kan de zak ook wel in de sloot mieteren maar dan moet je ze ook weer opvissen. Duurt ook nog eens langer
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:21:05 #14
45206 Pietverdriet
pi_131853346
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:08 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Katten richten geen schade aan de natuur aan zij zijn immers onderdeel van diezelfde natuur!
De enige die hier schade aan flora en fauna aanrichten zijn wij zelf! Omdat in onze kapitalistische wereld geen plek is voor al het andere wat leeft en alles daar voor wijken!
:')
pi_131853387
Zoete lieve Gerritje :')
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_131853495
Rustig aan.
pi_131853768
Kolder! Het heeft niks met wel of niet achterhaald zijn te maken, een kat is geen object!
Het probleem ligt, zoals hierboven al gesteld wordt, bij de eigenaren. Ik heb zelf ook een kat maar die is gesterilliseerd ( en wordt binnenkort gechipt) en komt overigens niet buiten.

Een kat die wel buiten komt en die jij voortaan wil binnen houden geef ik je te doen, dat wordt voor jezelf een hel. Logisch, het dier is nu eenmaal niet anders gewend en wordt uit zijn natuurlijke habitat gehaald, zou jij ook niet leuk vinden!

Een wild kitten ga jij niet meer tam krijgen kan ik je verzekeren, alles ouder als 9 weken en niet tussen mensen opgevoed is wild en kun je (als huiskat) niks mee en moet je dus in de natuur laten.
Wij hebben hier in de opvang meer katten zitten die wild zijn geweest en neutraal naar mensen of zelfs aanhankelijk zijn naar mensen dan wilde kittens die jij nog even tam denkt te krijgen. Toevallig hebben we 1 nestje zitten met 3 stuks van 16 weken oud, die zijn zo wild als maar zijn kan en zelfs die paar weken dat ze hier zitten en netjes verzorgd worden veranderen daar niets aan ze blazen en grommen nog altijd net zo hard als je op een meter van de kooi af staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Garfield1985 op 04-10-2013 20:52:40 ]
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:54:39 #18
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_131854612
quote:

[..]

De enige die hier schade aan flora en fauna aanrichten zijn wij zelf! Omdat in onze kapitalistische wereld geen plek is voor al het andere wat leeft en alles daar voor wijken!
En waarom zijn wij geen deel van de natuur, maar katten wel? Waarom trek je daar de grens?
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_131854756
Mensen die maar aanfokken kosten veel meer :Y
  † In Memoriam † vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:00:25 #20
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_131854829
quote:

[..]

_O_ ^O^
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_131854946
Gisteravond had een huiskat hier in het dorp een Ratelslangetje geapporteerd.
pi_131855023
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:54 schreef Draganta het volgende:

[..]

En waarom zijn wij geen deel van de natuur, maar katten wel? Waarom trek je daar de grens?
Klopt, heb je gelijk in, alleen zijn wij geëvolueerd en zouden mede dankzij die evolutie ook beter moeten weten dan dit.

Een kat maar ook elk ander roofdier weet niet beter dan dat het achter voedsel moet jagen om te overleven. Kun je hem dit dan kwalijk nemen??
Het is zijn natuurlijk instinct. Wie zijn wij om dan te bepalen dat het niet mag, zij hebben immers net zo veel recht om te leven als wij.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:06:51 #23
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_131855142
TS dierenbuil. zal ik jou es vergassen.

mvg en bedankt voor je aandacht!
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:08:27 #24
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_131855209
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:04 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Klopt, heb je gelijk in, alleen zijn wij geëvolueerd en zouden mede dankzij die evolutie ook beter moeten weten dan dit.

Een kat maar ook elk ander roofdier weet niet beter dan dat het achter voedsel moet jagen om te overleven. Kun je hem dit dan kwalijk nemen??
Het is zijn natuurlijk instinct. Wie zijn wij om dan te bepalen dat het niet mag, zij hebben immers net zo veel recht om te leven als wij.
Klopt, verder vind ik het ook onzin, als mensen roepen dat katten schade brengen aan het ecosysteem. Het ecosysteem verandert constant. Alsof dinosaurussen "goed" waren voor het ecosysteem. Wat is goed? Waarom bepalen wij wat goed is voor het ecosysteem, en wat niet?
pi_131855364
maar waarom gaat ineens iedereen huilie doen om katten?
jullie moesten eens weten hoeveel zwijnen, herten en reeën afgeschoten worden, daar kraait geen haan naar.
datzelfde geld ook voor duiven en konijnen. die worden ook als huisdier gehouden, waarom moet iedereen dan zo zielig doen voor katten?
pi_131855569
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:08 schreef Draganta het volgende:

[..]

Klopt, verder vind ik het ook onzin, als mensen roepen dat katten schade brengen aan het ecosysteem. Het ecosysteem verandert constant. Alsof dinosaurussen "goed" waren voor het ecosysteem. Wat is goed? Waarom bepalen wij wat goed is voor het ecosysteem, en wat niet?
Precies, helemaal mee eens!

En als ik zo'n buurman als TS had en erachter kwam dat hij een dier zoiets aan deed,zal maar niet zeggen wat ik daar mee deed..........
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:17:18 #27
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_131855589
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:12 schreef -niemand- het volgende:
maar waarom gaat ineens iedereen huilie doen om katten?
jullie moesten eens weten hoeveel zwijnen, herten en reeën afgeschoten worden, daar kraait geen haan naar.
datzelfde geld ook voor duiven en konijnen. die worden ook als huisdier gehouden, waarom moet iedereen dan zo zielig doen voor katten?
Bij deze dan: ik huil om ALLE dieren.
pi_131856046
TS wat ben jij een kanker debiel, hang jezelf op klootzak.
pi_131856137
True....true.......
Wel eens per ongeluk een haasje dood gereden 's avonds laat, er glipte toen ook even een traantje langs mijn ogen.
pi_131856139
60% van de jonge vogels wordt opgegeten door verwilderde/huiskatten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_131856632
Katten moeten 60% van de vogeltjes opeten. Misschien boeit ze dat ook niks.
pi_131858478
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:27 schreef Garfield1985 het volgende:
True....true.......
Wel eens per ongeluk een haasje dood gereden 's avonds laat, er glipte toen ook even een traantje langs mijn ogen.
Lol vorige week had ik een vos op een plek waar ik twee weken eerder ook al een vos schepte. Die eerste was op slag dood, die tweede zat te spartelen maar helemaal kapot verder. Stopte achter mij een vrouw "Oh jeetje toch, arm arm beest, ik bel meteen de dierenambulance!"

Heb haar beleefd verteld dat ik dat wel doe, zodra ze uit het zicht was heb ik de schop uit de kofferbak gepakt en het beest uit zijn leiden verlost met een rotklap.
De tering zeg, we gaan geen duizenden euro's van mijn belastinggeld uitgeven om die kutbeesten een paar jaar langer te laten leven, zeker niet als ik toevallig zijn of haar partner al naar het hiernamaals heb geholpen. Over zielig gesproken.

Roadkill kan van mij verrotten, kostte al genoeg om de auto weer toonbaar te krijgen.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:28:12 #33
164782 vogelkooi
De Patricius
pi_131859361
What did the fox say?
Fear is the grease of society.
pi_131859404
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:28 schreef vogelkooi het volgende:
What did the fox say?
Mi mi mi mi etc. Etc.
pi_131861437
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:12 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Lol vorige week had ik een vos op een plek waar ik twee weken eerder ook al een vos schepte. Die eerste was op slag dood, die tweede zat te spartelen maar helemaal kapot verder. Stopte achter mij een vrouw "Oh jeetje toch, arm arm beest, ik bel meteen de dierenambulance!"

Heb haar beleefd verteld dat ik dat wel doe, zodra ze uit het zicht was heb ik de schop uit de kofferbak gepakt en het beest uit zijn leiden verlost met een rotklap.
Zoals ik al zei; Als jij mijn buurman was geweest was JIJ degene die de volgende was geweest om met een schop bewerkt te worden, ben dus maar blij dat je niet in mijn buurt woont.....

quote:
De tering zeg, we gaan geen duizenden euro's van mijn belastinggeld uitgeven om die kutbeesten een paar jaar langer te laten leven, zeker niet als ik toevallig zijn of haar partner al naar het hiernamaals heb geholpen. Over zielig gesproken.
Je zegt het in feite zélf al; JIJ hebt dat dier aangereden, niet andersom, dus JIJ bent verantwoordelijk ervoor dat er anderen op kosten gejaagd worden.
Bovendien had dat met de kosten wel meegevallen, er werd allereerst gekeken of het überhaupt nog te redden was en zo ja werd dit dier de passende zorg gegeven waarna het gewoon weer terug gezet zou worden in zijn vertrouwde omgeving.

Daarnaast ben je door een dier in gewonde toestand te laten verkeren en het geen hulp te bieden en het waarschijnlijk ergens levenloos achter te laten, ook nog eens strafbaar bezig.
Wat mij betreft hoop ik dat je een keer flink tegen de lamp loopt.

quote:
Roadkill kan van mij verrotten, kostte al genoeg om de auto weer toonbaar te krijgen.
Zo denken er vele nu beslist ook over jou :')
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 23:20:51 #36
45206 Pietverdriet
pi_131861639
Schuimbekkende users als het om katjes gaat
pi_131862550
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:15 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei; Als jij mijn buurman was geweest was JIJ degene die de volgende was geweest om met een schop bewerkt te worden, ben dus maar blij dat je niet in mijn buurt woont.....

Nou, ik kak al zeven kleuren stront van angst.

quote:
[..]

Je zegt het in feite zélf al; JIJ hebt dat dier aangereden, niet andersom, dus JIJ bent verantwoordelijk ervoor dat er anderen op kosten gejaagd worden.
Die beesten hebben niet voor mijn auto te springen. Eigen schuld, dikke bult.
quote:
Bovendien had dat met de kosten wel meegevallen, er werd allereerst gekeken of het überhaupt nog te redden was en zo ja werd dit dier de passende zorg gegeven waarna het gewoon weer terug gezet zou worden in zijn vertrouwde omgeving.
Dat beest was echt niet meer te redden, halve zool. Ingewanden overal, die had gewoon ter plekke een spuitje gekregen, al het andere was mishandeling geweest. Ik ga dat beest echt niet langer dan noodzakelijk laten lijden.
quote:
Daarnaast ben je door een dier in gewonde toestand te laten verkeren en het geen hulp te bieden en het waarschijnlijk ergens levenloos achter te laten, ook nog eens strafbaar bezig.
Wat mij betreft hoop ik dat je een keer flink tegen de lamp loopt.
Ik zei toch dat ik hem niet in gewonde toestand liet liggen? Ik stapte beide keren uit om te checken of ze nog leefden en toen dat de tweede keer het geval bleek en ik oordeelde dat het beest niet te redden was (en ik heb genoeg dieren zien sterven om daar een oordeel over te kunnen fellen) heb ik hem met een harde klap verlost. Lichaam in een rietkraag gedonderd.

Kraait geen haan meer naar.

quote:
[..]

Zo denken er vele nu beslist ook over jou :')

Gelukkig zijn die mensen niet relevant voor mij. Hoogstwaarschijnlijk zou ik uit mijzelf al niet met dat soort mensen omgaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar die kun je aaien, een everzwijn van 150kg niet. Dat is een wereld van verschil, hoor.
pi_131862712
Of ja je kunt ze wel aaien als je er niks tegen hebt om gespietst en opgegeten te worden.
pi_131862961
Ligt het aan mij of komt deze TS lichtelijk gestoord over ?
pi_131863086
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:15 schreef Me_Joeder het volgende:
Oh ja, er wordt nu ook niet gecontroleerd of een gevangen "zwerf"kat wel een chip heeft zodat er ook wel eens huiskatten worden afgeschoten. Dat is niet zo leuk.
Huiskat.

Ik heb zelf katten en die komen in mijn huis en in mijn tuin.
Waarom zouden mijn huisdieren bij iemand anders op het terrein, of nog erger, in hun huis gaan rondlopen?

Gewoon je huisdier in je eigen huis binnen houden.
Heb je een grote tuin dan kun je hem buiten laten, eventueel aan een lijntje of zo. Als ie maar niet ontsnapt.

Maar als je vind dat een kat 'vrij' moet zijn of zoiets dan.. neem je geen kat gvd !
Je houdt je troep bij je, je houdt je huisdieren bij je.
En als ze buiten rondlopen zijn ze wat mij betreft vogelvrij.
pi_131863569
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:54 schreef LelijKnap het volgende:
Dat zou goed kunnen, ik trok die conclusie al vanaf de 2e alinea die hij schreef:

''Wat is de oplossing van de groep die hiertegen adverteert? Ik zal je zeggen, ik heb geen flauw idee. Ga er ook niet naar kijken, iets anders dan afschieten c.q. vergassen zal namelijk toch niet werken.''
pi_131863810
quote:
Jij mag het zeggen, vriendje Stokvis. Zegt alleen iets meer over jou dan over mij, vrees ik met vrezen.
pi_131863860
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 00:10 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen, ik trok die conclusie al vanaf de 2e alinea die hij schreef:

''Wat is de oplossing van de groep die hiertegen adverteert? Ik zal je zeggen, ik heb geen flauw idee. Ga er ook niet naar kijken, iets anders dan afschieten c.q. vergassen zal namelijk toch niet werken.''
Noem eens een betaalbaar, praktisch bruikbaar, niet tijdsrovend en vooral diervriendelijk alternatief dan?

Als je het erg vindt blijf ik er niet voor op, dat gaat je toch niet lukken.
pi_131865581
Exporteren naar China?
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 03:11:38 #45
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_131866623
Zijn maar katten, boeiend.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_131866694
quote:

Steriliseren en weer vrijlaten? Is ten eerste te duur per kat
Geloel. De dierenarts van het asiel in Maastricht doet het daar voor 10,- per kat. Dat is minder dan jagers en munitie kosten. En zat vrijwilligers die ze willen vangen.

quote:
en ten tweede voorkom je daar de grootste schade aan de lokale fauna niet mee zoals daar zijn leeggeroofde nesten van relatief zeldzame vogelsoorten, schade aan voertuigen en dat soort shit en aanvallen op kleine kinderen, geen dagelijkse gebeurtenissen maar zeker niet ongehoord.
Ten eerste hebben we zoiets als het biologisch evenwicht, dat werkt al honderdduizenden jaren zo en nu moet de mens zich er ineens weer mee bemoeien?

Ten tweede, ooooh die arme vogels (katten gaan natuurlijk altijd meteen voor de meest zeldzame vogels, want katten weten precies welke dat zijn en die zijn ook zo makkelijk te vinden _O- )

Ten derde, heb jij wel eens een kat schade zien toebrengen aan voertuigen? :')

Ten vierde, aan kinderen? :|W
quote:
Weten we meteen weer wie er niet goed snik is hier :W
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_131866710
quote:
Het ligt aan jou. Deze TS is namelijk niet lichtelijk maar zwaar gestoord.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 03:32:01 #48
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_131866718
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Echt he.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 03:32:21 #49
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_131866720
kut beesten schijten altijd in de tuin, gewoon schieten hoor.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_131866728
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:58 schreef Noin het volgende:

Maar als je vind dat een kat 'vrij' moet zijn of zoiets dan.. neem je geen kat gvd !
Helaas zijn katten niet hetzelfde als honden of hamsters. Je kunt het niet leuk vinden, maar katten zijn vrije dieren die al honderdduizenden jaren loslopen. Echt weer die 'dit is mijn tuin! :'( ' gedachte van een paar kleinzielige kneuterboertjes :')

Ik zeg toch ook niks van andermans kinderen die door mijn voortuin rennen? Ojee er valt een bloempot om. Zullen we die kinderen dan ook maar afschieten dan?
pi_131866847
quote:
Een smerige sadist ben je. Dat blijkt uit bovenstaande "oplossing" met de achterlijke toevoeging dat het 'goedkoper' is. Je bent een vieze gore maaghond. Hoe kom je op het idee om het bovenstaande te melden? Maar ja als je zo'n pruimtabakvretende tandenloze boeren-lul als inteelt vader hebt gehad die met z'n manke nicht is getrouwd dan is de kans groot dat je zelf ook niet helemaal spoort. Als kind heb je waarschijnlijk ook al beestjes lopen pesten omdat je het je vader zag doen. Zoiets zal het wel zijn. Iemand die beestjes kan martelen is volgens mij ook in staat een gezins-drama te plannen. Het gaat jou helemaal niet om een "kattenprobleem" (want wat is dat probleem nu helemaal?) maar om te provoceren en je af te rukken op de reacties. Ik vraag me af wat jouw "kattenprobleem"precies inhoud. Kanker in je hoofd krijgen is pas een probleem. Je kunt ze ook naar een asiel brengen of onderbrengen bij mensen die een kat willen. Maar goed dat boeit jou allemaal niet.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 04:10:18 #52
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_131866851
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 04:07 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Een smerige sadist ben je. Dat blijkt uit bovenstaande "oplossing" met de achterlijke toevoeging dat het 'goedkoper' is. Je bent een vieze gore maaghond. Hoe kom je op het idee om het bovenstaande te melden? Maar ja als je zo'n pruimtabakvretende tandenloze boeren-lul als inteelt vader hebt gehad die met z'n manke nicht is getrouwd dan is de kans groot dat je zelf ook niet helemaal spoort. Als kind heb je waarschijnlijk ook al beestjes lopen pesten omdat je het je vader zag doen. Zoiets zal het wel zijn. Iemand die beestjes kan martelen is volgens mij ook in staat een gezins-drama te plannen. Het gaat jou helemaal niet om een "kattenprobleem" (want wat is dat probleem nu helemaal?) maar om te provoceren en je af te rukken op de reacties. Ik vraag me af wat jouw "kattenprobleem"precies inhoud. Kanker in je hoofd krijgen is pas een probleem. Je kunt ze ook naar een asiel brengen of onderbrengen bij mensen die een kat willen. Maar goed dat boeit jou allemaal niet.
_O-
pi_131866890
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 00:19 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Noem eens een betaalbaar, praktisch bruikbaar, niet tijdsrovend en vooral diervriendelijk alternatief dan?

Als je het erg vindt blijf ik er niet voor op, dat gaat je toch niet lukken.
Sterilliseren is niet duur en al helemaal niet als het massaal gebeurt aangezien de dierenarts er per saldo ook flink aan verdient dus kan er heel gemakkelijk een gunstige prijs afgesproken worden.
Verder zou het een oplossing zijn als ze chippen voor kittens en katten verplicht gaan stellen zoals dat bij honden nu al het geval is. Voor zover ik begrepen heb is een dergelijke wet in de maak. Dit lost welliswaar nog niet het probleem van de WILDE katten op maar het haalt al een flink wat druk van de ketel, óók voor de asiels en de stichtingen die dit vrijwillig doen, bovendien geeft het daarmee stof tot nadenken voor toekomstige eigenaren aangezien je dan namelijk niet zo 123 van je kat af kan komen, alleen hoop ik wel dat ze bij nalatigheid er dan ook wél een fikse straf aan koppelen.

Daarmee zou er ook meer tijd en financieele ruimte vrij kunnen komen voor de dierenbescherming en andere stichtingen die zich met dit probleem bezig houden om hun aandacht dan te kunnen richten op de wilde katten, waardoor deze gecastreerd/gesteriliseerd kunnen worden en weer terug in de vrije natuur geplaatst kunnen worden en ook dát probleem langzaam aan terug gedrongen kan worden en er geen katten meer afgeschoten hoeven te worden.

Dat laatste is natuurlijk wel een lange termijn ding, aangezien er alleen al per jaar ca. 10.000 afgeschoten worden los van wat er wel nog vrij rond loopt, dat zijn er dus nogal wat. Plus het feit dat er gefokt wordt als konijnen meerdere malen per jaar.
Maar als door bovenstaande de tijd en ruimte voor kan worden gecreërd en hier stapsgewijs naar toe kan worden gewerkt heeft iedereen er op de lange termijn 'plezier' van.

[ Bericht 10% gewijzigd door Garfield1985 op 05-10-2013 05:24:26 ]
pi_131866922
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:12 schreef RetepV het volgende:

[..]

[..]

Woorden schieten tekort, godverdomme
Ga weg
pi_131867318
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:58 schreef NietDoen het volgende:

[..]

Beter gaan we dan ook 10.000 huizen bouwen van belastinggeld dat levert werk op=geld=infinitemoney!!!!!

En je snapt wel dat de mensen die het afschieten voor hun rekening nemen ervaren schutters met een vergunning zijn toch?
Ik heb in het Oosten van Nederland gewoond.

Een vergunning hebben ze wel ja.

En om katten af te schieten hoef je ze geen toestemming te geven...
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 09:31:05 #56
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_131867691
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:14 schreef Me_Joeder het volgende:
De insteek van die aktie is iets anders. Ze willen het chippen van katten verplicht maken zodat als er een zwerfkat gevonden wordt hij gelijk terug kan naar zn baas. Mag hij voor de kosten opdraaien. Je laat je niet geholpen kater buiten rondlopen? Hadsikidee, rekening naar de eigenaar. Dat er zo veel zwerfkatten rondlopen is de schuld van die mongolen die hun kat niet laten helpen of gewoon buiten de deur zetten.
Je bent een mongool als je je kat naar buiten laat? Ik vind het juist zielig om een kat onnodig op te sluiten in je huis.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 09:33:34 #57
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_131867712
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:04 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

En katten zijn niet geëvolueerd? :D _O-
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 09:39:40 #58
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_131867764
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 03:33 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niks van andermans kinderen die door mijn voortuin rennen? Ojee er valt een bloempot om. Zullen we die kinderen dan ook maar afschieten dan?
Ik moet zeggen dat ik soms in de verleiding gebracht wordt. :P
pi_131868119
quote:

[..]

Huiskat.

Waarom zouden mijn huisdieren bij iemand anders op het terrein, of nog erger, in hun huis gaan rondlopen?

Heb je een grote tuin dan kun je hem buiten laten, eventueel aan een lijntje of zo. Als ie maar niet ontsnapt.

Lekker onverdraagzaam. Ik hou van katten en ze zijn welkom in mijn tuin en als mijn eigen poes met ze op kan schieten, zelfs binnen, leuk en gezellig. Maar ik hou weer niet van allerlei vormen van lawaai, gebruik geen electrische gereedschappen buiten, draai zelden muziek enzovoort. Dus wil ik ook NIKS van jou horen, niet 1x eventjes het gras maaien of de heg knippen, dat doe je ook maar met de hand. En denk er al helemaal niet over te gaan verbouwen of een tuinfeestje te houden!
(Of we accepteren gewoon dat we soms even iets zien of horen van elkaar, anders ga je maar in een hutje op de hei wonen)

Grote overlast van katten die alles onder sproeien is wat anders maar dat is echt de meerderheid niet, en meestal ongecastreerde katers. Kan je beter zeggen dat mensen hun kater moeten laten castreren, dan dat je tegen alle loslopende poezen bent.
pi_131868258
quote:
Als TS in Amerika had gewoond, was hij een ware redneck geweest.
Twiddel
pi_131868327
quote:

[..]

En dit.
Twiddel
pi_131869082
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 03:33 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Helaas zijn katten niet hetzelfde als honden of hamsters. Je kunt het niet leuk vinden, maar katten zijn vrije dieren die al honderdduizenden jaren loslopen. Echt weer die 'dit is mijn tuin! :'( ' gedachte van een paar kleinzielige kneuterboertjes :')

Ligt er aan.
Als ze elke dag in jou tuin spelen wordt het al minder leuk.
Als ze elke week een keer in je tuin schijten en je graait er vol met je handen in als je een plant aan het verplaatsen bent wordt het al wat minder...
Als je in je slaapkamer komt en het kind van de buren heeft op je bed gelegen en alles ligt vol haren dan denk ik dat je dat minder leuk vind..

En ik zei al: als je vind dat een kat een vrij dier moet zijn dan.. SCHAF JE GEEN KAT AAN ! Want een kat moet vrij zijn.
pi_131869201
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:12 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Lekker onverdraagzaam. Ik hou van katten en ze zijn welkom in mijn tuin en als mijn eigen poes met ze op kan schieten, zelfs binnen, leuk en gezellig. Maar ik hou weer niet van allerlei vormen van lawaai, gebruik geen electrische gereedschappen buiten, draai zelden muziek enzovoort. Dus wil ik ook NIKS van jou horen, niet 1x eventjes het gras maaien of de heg knippen, dat doe je ook maar met de hand. En denk er al helemaal niet over te gaan verbouwen of een tuinfeestje te houden!
(Of we accepteren gewoon dat we soms even iets zien of horen van elkaar, anders ga je maar in een hutje op de hei wonen)

Grote overlast van katten die alles onder sproeien is wat anders maar dat is echt de meerderheid niet, en meestal ongecastreerde katers. Kan je beter zeggen dat mensen hun kater moeten laten castreren, dan dat je tegen alle loslopende poezen bent.
Ik vind het extreem asociaal dat mensen zo denken.
Als jij jou kat in de buurt laat rondlopen vind ik dat het jou taak is om bij elk huis in de buurt aan te bellen met de vraag of ze dat goed vinden.

Ik boor een gat in de muur omdat ik weet dat mijn buurvrouw dat goed vind.
En als ik een feestje heb gehouden waarbij ik weet dat ik overlast veroorzaak nodig ik de buren uit EN ik kom ze naderhand een bloemetje brengen (nou ja meestal een stuk vlaai die nog over is).
En daarnaast is een gaatje boren of een heg snoeien incidenteel.

Die kat van jou loopt elke dag buiten. Elke dag.
En niet als enige, nee er lopen er 10 rond in de buurt. Elke dag, elke nacht.
Het is gewoon asociaal gedrag.
Dat doe je maar als je zelf in een hutje op de hei woont.
Als je in een groep woont dan hoor je rekening te houden met elkaar en dan kun je je huisdier het beste binnen houden. En als je dan zielig vind dan schaf je dat dier dus niet aan als je situatie het niet toelaat.

Het zijn niet de mensen die overlast hebben van JOU huisdier die asociaal zijn, het zijn de mensen die geen rekening houden met de mensen die last van JOU hebben.
Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?
pi_131870934
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 11:20 schreef Noin het volgende:

[..]

Als jij jou kat in de buurt laat rondlopen vind ik dat het jou taak is om bij elk huis in de buurt aan te bellen met de vraag of ze dat goed vinden.

En als ik een feestje heb gehouden waarbij ik weet dat ik overlast veroorzaak nodig ik de buren uit EN ik kom ze naderhand een bloemetje brengen (nou ja meestal een stuk vlaai die nog over is).

Als je in een groep woont dan hoor je rekening te houden met elkaar en dan kun je je huisdier het beste binnen houden. En als je dan zielig vind dan schaf je dat dier dus niet aan als je situatie het niet toelaat.

Het zijn niet de mensen die overlast hebben van JOU huisdier die asociaal zijn, het zijn de mensen die geen rekening houden met de mensen die last van JOU hebben.
Ik praat nog wel eens met de buren & de mensen een paar huizen verderop, daar hoef ik niet speciaal voor langs te gaan. Ik WEET dus dat zij dat goed vinden, en zijn er meerdere die zelf buitenkatten hebben. Als ik nog eens moet verhuizen, is een katvriendelijke buurt *het* eerste criterium, zowel wat betreft verkeer als buren. Gelukkig gaat een gesteriliseerde poes niet heel erg ver, een ongecastreerde kater gaat zomaar een paar kilometer aan de wandel.

En geluid is niet perse incidenteel, als mensen een instrument bespelen doen ze dat meestal elke dag (buurvrouw ene kant, toen de kinderen nog thuis woonden speelden ze allemaal), iemand die graag klust doet dat elk weekend.

Ach, ik hoop gewoon dat jij niet hier in de buurt zal komen wonen, ik zal zeker niet bij jouw in de buurt komen wonen want ik let daar dus wel op en vraag er naar.
pi_131871867
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:24 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Rednecks zijn in het algemeen buitengewoon vriendelijke en gastvrije mensen, maar vooral aan je vooroordelen vasthouden hoor.
pi_131871969
Overigens heb ik wel degelijk door wilde katten toegetakelde peuters en kleuters gezien, waarvan er ééntje zelfs voor de rest van zijn leven blind is aan zijn rechteroog. Ik zal je vertellen, dat is een buitengewoon naar gezicht.

Hoewel het niet erg vaak voorkomt is het wel degelijk een probleem in een aantal gebieden.

Verder geniet ik niet van het doden van katten, dat is nooit leuk. Maar wel bittere noodzaak. Dat nestje wilde kittens dat ik achter de schuur vond gaat ook afgemaakt worden als ik ze naar het asiel breng en een baasje ga je niet vinden voor dat onhandelbare spul.
pi_131872027
quote:

[..]

Huiskat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 11:14 schreef Noin het volgende:

[..]
En ik zei al: als je vind dat een kat een vrij dier moet zijn dan.. SCHAF JE GEEN KAT AAN ! Want een kat moet vrij zijn.
Wat een onzin. Wij hebben hectares grond rondom ons huis. Ze kunnen daar vrij zijn zonder ooit op iemands anders terrein te komen, maar volgens jou mag je geen kat nemen als die vrij mag zijn? :')

Niemand heeft last van ze, zijn vier gecastreerd katers.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 13:55:19 #68
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_131872254
quote:
[img]http://i.fokzine.net/pk.img] Op zaterdag 5 oktober 2013 03:26 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Geloel. De dierenarts van het asiel in Maastricht doet het daar voor 10,- per kat. Dat is minder dan jagers en munitie kosten. En zat vrijwilligers die ze willen vangen.
Maal honderdduizenden katten gaat vrij prijzig worden. Dan laat je ze weer vrij en dan? Dan kun je nooit meer achterhalen welke kat wel of niet steriel is.
quote:
[..]

Ten eerste hebben we zoiets als het biologisch evenwicht, dat werkt al honderdduizenden jaren zo en nu moet de mens zich er ineens weer mee bemoeien?
Jij hebt bio zeker nooit met een voldoende afgesloten?
quote:
Ten tweede, ooooh die arme vogels (katten gaan natuurlijk altijd meteen voor de meest zeldzame vogels, want katten weten precies welke dat zijn en die zijn ook zo makkelijk te vinden _O- )
In een gebied met te veel katten is wel degelijk een bloedbad onder vogels te zien. Dat is niet natuurlijk meer, dat is een ware slachting.
quote:
Ten derde, heb jij wel eens een kat schade zien toebrengen aan voertuigen? :')

Die vossen wel ja, was aardig wat poetswerk en er zitten wat deukjes.
quote:
Ten vierde, aan kinderen? :|W
Zie die andere post van net
quote:
[..]

Weten we meteen weer wie er niet goed snik is hier :W
pi_131872256
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:01 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Ik praat nog wel eens met de buren & de mensen een paar huizen verderop, daar hoef ik niet speciaal voor langs te gaan. Ik WEET dus dat zij dat goed vinden, en zijn er meerdere die zelf buitenkatten hebben. Als ik nog eens moet verhuizen, is een katvriendelijke buurt *het* eerste criterium, zowel wat betreft verkeer als buren. Gelukkig gaat een gesteriliseerde poes niet heel erg ver, een ongecastreerde kater gaat zomaar een paar kilometer aan de wandel.

En geluid is niet perse incidenteel, als mensen een instrument bespelen doen ze dat meestal elke dag (buurvrouw ene kant, toen de kinderen nog thuis woonden speelden ze allemaal), iemand die graag klust doet dat elk weekend.

Ach, ik hoop gewoon dat jij niet hier in de buurt zal komen wonen, ik zal zeker niet bij jouw in de buurt komen wonen want ik let daar dus wel op en vraag er naar.
Ik geloof er geen hol van dat jij de straat af loopt en bij de mensen gaat vragen of ze het erg vinden dat jou kat bij hun in de tuin schijt.

Maar goed. Iedereen heeft andere normen en waarden. Wat de een acceptabel vind, vind de ander onacceptabel.

Vraagje...
Jou kat loopt dus buiten.
Stel dat iemand van 6 huizen verderop bij je aanbelt en zegt: jou kat zit in mijn tuin en jaagt de vogeltjes in mijn voilere de schrik op het lijf, zou u aub uw kat weg willen houden uit mijn tuin?

Hoe los je dat op?
Hoe ga je ervoor zorgen dat die kat niet meer in die tuin komt?
pi_131872295
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:51 schreef Chai het volgende:

[..]

[..]

Wat een onzin. Wij hebben hectares grond rondom ons huis. Ze kunnen daar vrij zijn zonder ooit op iemands anders terrein te komen, maar volgens jou mag je geen kat nemen als die vrij mag zijn? :')

Niemand heeft last van ze, zijn vier gecastreerd katers.
Is niet helemaal vergelijkbaar met vier ongecastreerde katers in een volksbuurtje, hé. Als je de ruimte hebt en geeft is het geen probleem, zeker niet als ze gecastreerd zijn.
pi_131872346
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:03 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Is niet helemaal vergelijkbaar met vier ongecastreerde katers in een volksbuurtje, hé. Als je de ruimte hebt en geeft is het geen probleem, zeker niet als ze gecastreerd zijn.
Inderdaad, maar zij zegt:
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 11:14 schreef Noin het volgende:

[..]

Niets over de omstandigheden of wat dan ook.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 14:11:29 #73
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_131872471
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:01 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Jij hebt bio zeker nooit met een voldoende afgesloten?
Kattenliefhebbers laten wel vaker zien niet rationeel te kunnen denken. :')
Hij vergeet voor het gemak even dat er alleen evenwicht kan bestaan als die beesten kunnen sterven, omdat ze niet afhankelijk zijn van de natuur maar gevoerd worden gaat die vlieger niet op.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_131872726
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:05 schreef Chai het volgende:

[..]

Inderdaad, maar zij zegt:

[..]

Niets over de omstandigheden of wat dan ook.
Volgens mij heeft 95% van de inwoners van Nederland meer dan 10 buren in de straal van waar zo'n kat gaat rondlopen.

Dus ja.. er zijn uitzonderingen als je dat graag wil horen.
pi_131872737
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:26 schreef Noin het volgende:

[..]

Volgens mij heeft 95% van de inwoners van Nederland meer dan 10 buren in de straal van waar zo'n kat gaat rondlopen.

Dus ja.. er zijn uitzonderingen als je dat graag wil horen.
Ik wilde jou gewoon pesten.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 14:30:08 #76
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_131872792
quote:

[..]

Dat is jou mening, accepteer wel dat andere mensen een andere mening kunnen hebben. Hoe hard je ook roept, dat zal zo blijven. Je hebt voornamelijk jezelf ermee als je je daarover gaat opwinden.

Ik ben meer van het 'leef en laat leven'. Ik hoor een keer muziek van de buurman, hij ziet een keer een kat langslopen, de buurvrouw achter me heeft kinderen die af en toe schreeuwen (Nou ja, af en toe..). Dat hoort er wat mij betreft bij als je bij andere mensen in de buurt woont.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 14:32:44 #77
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_131872836
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:01 schreef Noin het volgende:

[..]

Ik geloof er geen hol van dat jij de straat af loopt en bij de mensen gaat vragen of ze het erg vinden dat jou kat bij hun in de tuin schijt.

Maar goed. Iedereen heeft andere normen en waarden. Wat de een acceptabel vind, vind de ander onacceptabel.

Vraagje...
Jou kat loopt dus buiten.
Stel dat iemand van 6 huizen verderop bij je aanbelt en zegt: jou kat zit in mijn tuin en jaagt de vogeltjes in mijn voilere de schrik op het lijf, zou u aub uw kat weg willen houden uit mijn tuin?

Hoe los je dat op?
Hoe ga je ervoor zorgen dat die kat niet meer in die tuin komt?
Als ik ook antwoord mag geven, ik zou eerst aanbieden om strips op haar schutting aan te brengen. Maar dat is wel iets wat zij ook goed moet vinden, het is immers haar schutting. Anders is het mijn probleem, dan moet ik m'n kat in mijn eigen tuin houden. Dat vogels schrikken van katten is geen mening of een gevoel waar je een beetje ruimte voor elkaar kan laten, maar een feit.
pi_131872934
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:27 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik wilde jou gewoon pesten.
Baaaaaah >:O
pi_131872960
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 09:31 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Je bent een mongool als je je kat naar buiten laat? Ik vind het juist zielig om een kat onnodig op te sluiten in je huis.
Met buiten de deur zetten bedoel ik dat je hem nooit meer naar binnen laat. En als je je kat buiten laat lopen terwijl hij niet geholpen is vind ik je een mongool ja.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 14:40:29 #80
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_131872999
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:38 schreef Me_Joeder het volgende:

[..]

Met buiten de deur zetten bedoel ik dat je hem nooit meer naar binnen laat. En als je je kat buiten laat lopen terwijl hij niet geholpen is vind ik je een mongool ja.
Als ik mijn kat buiten laat lopen, zonder dat die geholpen is, maar wel weer binnen laat, wat is dan het probleem? Je bent een mongool als je je kat een keer zwanger laat worden? Het is niet alsof ik al die kittens dan op straat flikker ofzo.
pi_131873001
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:32 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Als ik ook antwoord mag geven, ik zou eerst aanbieden om strips op haar schutting aan te brengen. Maar dat is wel iets wat zij ook goed moet vinden, het is immers haar schutting. Anders is het mijn probleem, dan moet ik m'n kat in mijn eigen tuin houden. Dat vogels schrikken van katten is geen mening of een gevoel waar je een beetje ruimte voor elkaar kan laten, maar een feit.
Dus als de persoond ie aanbelt bijvoorbeeld een heg heeft die je niet met strips kan afzetten, hou jij de kat binnen die al 2 jaar gewend is buiten rond te lopen?
pi_131873015
quote:

[..]

Huiskat.

Mijn katten komen niet buiten. Ik ben het wel met je eens maar dat is een heel andere discussie. En om ze dan maar af te schieten gaat ook wel een beetje ver, vind je niet?
pi_131873016
Waarom maak je zo'n topic hier? FOK! zit vol met vriendloze tering autisten die niet met normale mensen om kunnen gaan en dus een ongezonde band met dieren hebben, met name katten en honden. Voor hen zijn katten gewoon belangrijke levensvormen vanwege het feit ze er een ongezonde emotionele band mee hebben.

Ik kan het ze niet kwalijk nemen want als je hersens te gestoord zijn om met mensen een sterke emotionele band op te bouwen zoekt ie wel naar iets anders om zich aan vast te klammen, jaren van evolutie. Dit resulteert in een situatie waarin ieder heel verschillende etiek heeft.

Kortgezegd, jouw perspectief op katten is heel anders dan die van die infantiele emo's hier zo. Er is geen discussie mogelijk. Daarbij zijn hun redenaties en standpunten ook om tyfus van te krijgen. Om dan nog te zwijgen over de algemene kennis en het gebruik van emotionele argumenten.

[ Bericht 4% gewijzigd door dustbrain op 05-10-2013 15:00:01 ]
We're slowly approaching inevitable death.
pi_131873031
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:27 schreef Garfield1985 het volgende:
True....true.......
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:17 schreef Draganta het volgende:

[..]

Bij deze dan: ik huil om ALLE dieren.
Instant AIDS. :')

Ondertussen drie hamburgers in je bek stoppen, god tering. haha. Alsof het dat kut beest uitmaakt dat ie afgeknalt wordt.
pi_131873060
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:40 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Als ik mijn kat buiten laat lopen, zonder dat die geholpen is, maar wel weer binnen laat, wat is dan het probleem? Je bent een mongool als je je kat een keer zwanger laat worden? Het is niet alsof ik al die kittens dan op straat flikker ofzo.
Een kat kan niet zwanger worden, een poes wel. Als jouw kat een andere (zwerf)poes bezwangerd zadel je iemand anders met het probleem op. Dan vind ik je best een mongool ja. Alsof er niet genoeg van die beesten in het asiel zitten. Weet je hoeveel zwangere poesen er in het asiel binnen komen?
pi_131873075
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:44 schreef Me_Joeder het volgende:

[..]

Een kat kan niet zwanger worden, een poes wel. Als jouw kat een andere (zwerf)poes bezwangerd zadel je iemand anders met het probleem op. Dan vind ik je best een mongool ja. Alsof er niet genoeg van die beesten in het asiel zitten. Weet je hoeveel zwangere poesen er in het asiel binnen komen?
Een kat is het dier, een poes is een vrouwtje en een kater een mannetje.
pi_131873077
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:41 schreef Me_Joeder het volgende:

[..]

Mijn katten komen niet buiten. Ik ben het wel met je eens maar dat is een heel andere discussie. En om ze dan maar af te schieten gaat ook wel een beetje ver, vind je niet?
Afschieten is ook een laatste redmiddel he.
pi_131873096
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 09:33 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

En katten zijn niet geëvolueerd? :D _O-
Jij weet duidelijk niet wat evolutie betekent he?
Of ga je me nu vertellen dat katten in de afgelopen eeuwen hebben leren spreken en rationeel zijn gaan denken? Staan ze volgens jou zeker ook op maandag ochtend in de file om naar hun werk te gaan?
Dus NEE, katten zijn in die zin NIET geëvolueerd!
Zeer domme comment dus van je!

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:24 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dat is ie in feite al, alleen hier noemen ze dat tokkies.

quote:

[..]

Het is gewoon asociaal natuurlijk gedrag.

Een kat is geen voorwerp dat je ergens neer zet of een hond die te commanderen is, het is een dier met een natuurlijk instinct met 'left overs' van wild gedrag en heeft dus niks met asociaal gedrag te maken!

Misschien doe je er dan goed aan te verhuizen naar een buurt waar je geen last hebt van anderen.

jouW voorwerp schrijven we met een W aan het eind, als ik het heb over JOU gebruiken we géén W. Duidelijk zitten slapen in de lagere klas?[/

[quote]0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:48 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Overigens heb ik wel degelijk door wilde katten toegetakelde peuters en kleuters gezien, waarvan er ééntje zelfs voor de rest van zijn leven blind is aan zijn rechteroog. Ik zal je vertellen, dat is een buitengewoon naar gezicht.

Hoewel het niet erg vaak voorkomt is het wel degelijk een probleem in een aantal gebieden.

Een kat zoekt het zelf niet op en zal in 9 van de 10 keer zélf afstand nemen, de vraag is dus wat er aan vooraf gegaan is? Hebben die mensen de kat in een hoek gedreven? Hebben ze hun koter niet in de gaten gehouden en heeft die onbedoeld de kat in het nauw gedreven? Een kat valt namelijk niet zomaar aan, daar moet een reden voor zijn. En als het dier geen kant op kan of duidelijke waarschuwingen afgeeft zoals blazen en grommen en jij negeert dat dan moet je niet raar op kijken als ze je naar het gezicht springen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Garfield1985 op 05-10-2013 15:21:47 ]
pi_131873171
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:45 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Of ga je me nu vertellen dat katten in de afgelopen eeuwen hebben leren spreken en rationeel zijn gaan denken? Staan ze volgens jou zeker ook op maandag ochtend in de file om naar hun werk te gaan?
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O-

OK IK BEN WEG HIER! IK BEN HEEL SNEL WEG VOORDAT MIJN OGEN WEGROTTEN
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 14:49:33 #90
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_131873187
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:40 schreef Noin het volgende:

[..]

Dus als de persoond ie aanbelt bijvoorbeeld een heg heeft die je niet met strips kan afzetten, hou jij de kat binnen die al 2 jaar gewend is buiten rond te lopen?
Dat zou hartstikke kut zijn, maar dat kan gebeuren natuurlijk. Die kans is gelukkig niet zo heel erg groot.

Zou ik mijn kat dan binnen houden? Nee, maar wel binnen mijn tuin.
pi_131873214
quote:

[..]

Jij bent nogal makkelijk te provoceren is het niet?
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 14:53:19 #92
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_131873256
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:44 schreef Me_Joeder het volgende:

[..]

Waar jij aan denkt is 'kater'. Het woord kat kan zowel voor vrouwelijke als mannelijke katten gebruikt worden.
pi_131873336
Dan moet je dit ook met mensen doen, zwervers kan je ook net zo goed neerschieten
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:20 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Wat is het probleem? Snel, pijnloos, goedkoop. Alleen maar voordelen.

Kan de zak ook wel in de sloot mieteren maar dan moet je ze ook weer opvissen. Duurt ook nog eens langer
Zouden we dan ook bij mensen moeten doen, zwervers neerschieten. Snel, pijnloos, goedkoop. En misschien ook wel binnen 5 jaar in Azië beginnen, met het zelfde project.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 15:01:11 #94
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_131873395
quote:

[..]

Ik weet wel wat evolutie betekent. Evolutie heeft niks te maken met spraak of rationeel denken. Niks met files en niks met werk. Evolutie is het proces van verandering in alle vormen van leven van generatie op generatie. Evolutie is van toepassing op alle levensvormen, zelfs op planten. De katachtigen die we nu kennen, liepen een miljoen jaar geleden nog niet rond. Misschien moet je even opzoeken wat evolutie betekent, en dan opnieuw beoordelen welke comment dom is. Alhoewel, dom, waarschijnlijk gewoon ongeïnformeerd, dom vind ik meteen zo veroordelend.

Het is jammer dat je waarschijnlijk uit 1985 komt en ik je dus niet meer kan aanraden om het even aan je biologieleraar te vragen.
pi_131873434
quote:

[..]

[..]

[..]

jouW voorwerp schrijven we dat met een W aan het eind, als ik het heb over JOU gebruiken we géén W. Duidelijk zitten slapen in de lagere klas?

[..]
Hee man goeie bijdrage van je ! ^O^
pi_131874115
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:01 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ik weet wel wat evolutie betekent. Evolutie heeft niks te maken met spraak of rationeel denken. Niks met files en niks met werk. Evolutie is het proces van verandering in alle vormen van leven van generatie op generatie. Evolutie is van toepassing op alle levensvormen, zelfs op planten. De katachtigen die we nu kennen, liepen een miljoen jaar geleden nog niet rond. Misschien moet je even opzoeken wat evolutie betekent, en dan opnieuw beoordelen welke comment dom is. Alhoewel, dom, waarschijnlijk gewoon ongeïnformeerd, dom vind ik meteen zo veroordelend.

Het is jammer dat je waarschijnlijk uit 1985 komt en ik je dus niet meer kan aanraden om het even aan je biologieleraar te vragen.
Mensen hebben in de afgelopen eeuwen leren spreken en rationeel denken. Eskimo's zijn minder geëvolueerd want ze staan niet in de file. _O-
pi_131874131
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:01 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

En als JIJ goed had gelezen had je ook begrepen dat ik een paar cynische voorbeelden noemde hierboven :') .
Natuurlijk is er op alles wat leeft een bepaalde vorm van evolutie van toepassing, dat begrijp ik ook.
Waar het HIER om draait is dat WIJ als mensen de enige zijn die een bewustzijn hebben ontwikkeld en als enigste diersoort van allen ons verstand kunnen en moeten gebruiken. Een dier handelt op instinct en kan dat dus niet en dat kun je het dus niet kwalijk nemen!
Niet zo moeilijk toch?? Duidelijk dat jij bij begrijpend lezen niet vooraan in de klas zat......
pi_131874198
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:34 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

En als JIJ goed had gelezen had je ook begrepen dat ik een paar cynische voorbeelden noemde hierboven :') .
Natuurlijk is er op alles wat leeft een bepaalde vorm van evolutie van toepassing, dat begrijp ik ook.
Waar het HIER om draait is dat WIJ als mensen de enige zijn die een bewustzijn hebben ontwikkeld en als enigste diersoort van allen ons verstand kunnen en moeten gebruiken. Een dier handelt op instinct en kan dat dus niet en dat kun je het dus niet kwalijk nemen!
Niet zo moeilijk toch?? Duidelijk dat jij bij begrijpend lezen niet vooraan in de klas zat......
Nee mongool, jij verkracht definities. Tevens, dieren hoeven geen verstand te gebruiken? :')
pi_131874203
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:34 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Mensen hebben in de afgelopen eeuwen leren spreken en rationeel denken. Eskimo's zijn minder geëvolueerd want ze staan niet in de file. _O-
Ik denk dat jouw voorganger in de verre oertijd niet meer als 'hubba hubba oega oega' kon zeggen of wel? O dacht je dat ie toen al zo ver was dat ie zei: 'zeg gast ik ga ff jagen, ga je mee?'
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 15:38:32 #100
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_131874221
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:34 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Wacht even hoor, voordat we verder gaan, geef je nu toe dat ik wel weet wat evolutie betekent? Wil je je opmerkingen uit je vorige post dan terugnemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')