Bullshit. Het kost (belasting)geld, ja, maar het levert ook werk op. En dus is het een investering die twee dingen oplevert: dierenartsen komen niet in de schulden terecht en katten vermenigvuldigen zich minder snel.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Steriliseren en weer vrijlaten? Is ten eerste te duur per kat
We hebben amper nog roofdieren in Nederland. De grootste schade is daarmee al door de mens zelf aangericht. Katten introduceren, introduceert weer opnieuw roofdieren in Nederland. Dus de schade wordt juist ongedaan gemaakt.quote:en ten tweede voorkom je daar de grootste schade aan de lokale fauna niet mee zoals daar zijn leeggeroofde nesten van relatief zeldzame vogelsoorten, schade aan voertuigen en dat soort shit en aanvallen op kleine kinderen, geen dagelijkse gebeurtenissen maar zeker niet ongehoord.
Beter gaan we dan ook 10.000 huizen bouwen van belastinggeld dat levert werk op=geld=infinitemoney!!!!!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Bullshit. Het kost (belasting)geld, ja, maar het levert ook werk op. En dus is het een investering die twee dingen oplevert: dierenartsen komen niet in de schulden terecht en katten vermenigvuldigen zich minder snel.
Veel betere investering dan uitkeringen geven aan mensen die toch niet willen werken.
[..]
We hebben amper nog roofdieren in Nederland. De grootste schade is daarmee al door de mens zelf aangericht. Katten introduceren, introduceert weer opnieuw roofdieren in Nederland. Dus de schade wordt juist ongedaan gemaakt.
Neerschieten zou ik overigens wel humaan vinden, als er in Nederland maar mensen waren die fatsoenlijk konden schieten. Maar door onze wapenwetgeving kan niemand hier meer fatsoenlijk raak schieten. En dus is het inhumaan.
Hoop van harte dat iemand JOU in een zak duwt en er met een trekker over heen rijdt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
..of liever gezegd die debiele, naïeve reclame daartegen, daar kan ik mij lichtelijk aan ergeren. Genoeg reden voor een topic, me dunkt.
Wat is de oplossing van de groep die hiertegen adverteert? Ik zal je zeggen, ik heb geen flauw idee. Ga er ook niet naar kijken, iets anders dan afschieten c.q. vergassen zal namelijk toch niet werken.
Steriliseren en weer vrijlaten? Is ten eerste te duur per kat en ten tweede voorkom je daar de grootste schade aan de lokale fauna niet mee zoals daar zijn leeggeroofde nesten van relatief zeldzame vogelsoorten, schade aan voertuigen en dat soort shit en aanvallen op kleine kinderen, geen dagelijkse gebeurtenissen maar zeker niet ongehoord.
Geadopteerd laten worden? Wilde katten krijg je sowieso niet meer goed, wilde kittens en jonge katjes zou nog kunnen maar je gaat echt nooit voor alle katten een nieuw baasje vinden.
Tot in de lengte van dagen opvangen in een tehuis? AHAHAHAHAHAHAHA zoete lieve gerritje mag daar voor betalen zeker?
Kortom, idealistisch. Neerschieten of liever nog vergassen zijn de enige betaalbare en reële opties.
Of een zak met kittens achter de trekker leggen en er achteruit overheen rijden, zoals hier wel eens gebeurt. Is nog goedkoper en sneller dan gas ook.
Bedankt voor uw aandacht, fijne avond nog.
Katten richten geen schade aan de natuur aan zij zijn immers onderdeel van diezelfde natuur!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Zwerfkatten richten enorme schade aan in natuurgebieden, net als vrijgelaten minx, en andere bontbeesten
die mensen moeten hun katten gewoon binnen houden, dan kunen ze ook niet afgeschoten worden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:24 schreef tiho1 het volgende:
Ja eerst chip controleren waarna de kat bij negatieve uitslag de lucht in moet geslingerd om daar weer uitgeknald te moeten worden is ook lastig.
Wat is het probleem? Snel, pijnloos, goedkoop. Alleen maar voordelen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:00 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Hoop van harte dat iemand JOU in een zak duwt en er met een trekker over heen rijdt.
Lach me rot als het dan de kat van de buren blijkt die ' per ongeluk' tegen de hendel heeft geduwd.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:08 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Katten richten geen schade aan de natuur aan zij zijn immers onderdeel van diezelfde natuur!
De enige die hier schade aan flora en fauna aanrichten zijn wij zelf! Omdat in onze kapitalistische wereld geen plek is voor al het andere wat leeft en alles daar voor wijken!
En waarom zijn wij geen deel van de natuur, maar katten wel? Waarom trek je daar de grens?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:08 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Katten richten geen schade aan de natuur aan zij zijn immers onderdeel van diezelfde natuur!
De enige die hier schade aan flora en fauna aanrichten zijn wij zelf! Omdat in onze kapitalistische wereld geen plek is voor al het andere wat leeft en alles daar voor wijken!
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:08 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Klopt, heb je gelijk in, alleen zijn wij geëvolueerd en zouden mede dankzij die evolutie ook beter moeten weten dan dit.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:54 schreef Draganta het volgende:
[..]
En waarom zijn wij geen deel van de natuur, maar katten wel? Waarom trek je daar de grens?
Klopt, verder vind ik het ook onzin, als mensen roepen dat katten schade brengen aan het ecosysteem. Het ecosysteem verandert constant. Alsof dinosaurussen "goed" waren voor het ecosysteem. Wat is goed? Waarom bepalen wij wat goed is voor het ecosysteem, en wat niet?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:04 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Klopt, heb je gelijk in, alleen zijn wij geëvolueerd en zouden mede dankzij die evolutie ook beter moeten weten dan dit.
Een kat maar ook elk ander roofdier weet niet beter dan dat het achter voedsel moet jagen om te overleven. Kun je hem dit dan kwalijk nemen??
Het is zijn natuurlijk instinct. Wie zijn wij om dan te bepalen dat het niet mag, zij hebben immers net zo veel recht om te leven als wij.
Precies, helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:08 schreef Draganta het volgende:
[..]
Klopt, verder vind ik het ook onzin, als mensen roepen dat katten schade brengen aan het ecosysteem. Het ecosysteem verandert constant. Alsof dinosaurussen "goed" waren voor het ecosysteem. Wat is goed? Waarom bepalen wij wat goed is voor het ecosysteem, en wat niet?
Bij deze dan: ik huil om ALLE dieren.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:12 schreef -niemand- het volgende:
maar waarom gaat ineens iedereen huilie doen om katten?
jullie moesten eens weten hoeveel zwijnen, herten en reeën afgeschoten worden, daar kraait geen haan naar.
datzelfde geld ook voor duiven en konijnen. die worden ook als huisdier gehouden, waarom moet iedereen dan zo zielig doen voor katten?
Lol vorige week had ik een vos op een plek waar ik twee weken eerder ook al een vos schepte. Die eerste was op slag dood, die tweede zat te spartelen maar helemaal kapot verder. Stopte achter mij een vrouw "Oh jeetje toch, arm arm beest, ik bel meteen de dierenambulance!"quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:27 schreef Garfield1985 het volgende:
True....true.......
Wel eens per ongeluk een haasje dood gereden 's avonds laat, er glipte toen ook even een traantje langs mijn ogen.
Zoals ik al zei; Als jij mijn buurman was geweest was JIJ degene die de volgende was geweest om met een schop bewerkt te worden, ben dus maar blij dat je niet in mijn buurt woont.....quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:12 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Lol vorige week had ik een vos op een plek waar ik twee weken eerder ook al een vos schepte. Die eerste was op slag dood, die tweede zat te spartelen maar helemaal kapot verder. Stopte achter mij een vrouw "Oh jeetje toch, arm arm beest, ik bel meteen de dierenambulance!"
Heb haar beleefd verteld dat ik dat wel doe, zodra ze uit het zicht was heb ik de schop uit de kofferbak gepakt en het beest uit zijn leiden verlost met een rotklap.
Je zegt het in feite zélf al; JIJ hebt dat dier aangereden, niet andersom, dus JIJ bent verantwoordelijk ervoor dat er anderen op kosten gejaagd worden.quote:De tering zeg, we gaan geen duizenden euro's van mijn belastinggeld uitgeven om die kutbeesten een paar jaar langer te laten leven, zeker niet als ik toevallig zijn of haar partner al naar het hiernamaals heb geholpen. Over zielig gesproken.
Zo denken er vele nu beslist ook over jouquote:Roadkill kan van mij verrotten, kostte al genoeg om de auto weer toonbaar te krijgen.
Nou, ik kak al zeven kleuren stront van angst.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:15 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; Als jij mijn buurman was geweest was JIJ degene die de volgende was geweest om met een schop bewerkt te worden, ben dus maar blij dat je niet in mijn buurt woont.....
Die beesten hebben niet voor mijn auto te springen. Eigen schuld, dikke bult.quote:[..]
Je zegt het in feite zélf al; JIJ hebt dat dier aangereden, niet andersom, dus JIJ bent verantwoordelijk ervoor dat er anderen op kosten gejaagd worden.
Dat beest was echt niet meer te redden, halve zool. Ingewanden overal, die had gewoon ter plekke een spuitje gekregen, al het andere was mishandeling geweest. Ik ga dat beest echt niet langer dan noodzakelijk laten lijden.quote:Bovendien had dat met de kosten wel meegevallen, er werd allereerst gekeken of het überhaupt nog te redden was en zo ja werd dit dier de passende zorg gegeven waarna het gewoon weer terug gezet zou worden in zijn vertrouwde omgeving.
Ik zei toch dat ik hem niet in gewonde toestand liet liggen? Ik stapte beide keren uit om te checken of ze nog leefden en toen dat de tweede keer het geval bleek en ik oordeelde dat het beest niet te redden was (en ik heb genoeg dieren zien sterven om daar een oordeel over te kunnen fellen) heb ik hem met een harde klap verlost. Lichaam in een rietkraag gedonderd.quote:Daarnaast ben je door een dier in gewonde toestand te laten verkeren en het geen hulp te bieden en het waarschijnlijk ergens levenloos achter te laten, ook nog eens strafbaar bezig.
Wat mij betreft hoop ik dat je een keer flink tegen de lamp loopt.
Gelukkig zijn die mensen niet relevant voor mij. Hoogstwaarschijnlijk zou ik uit mijzelf al niet met dat soort mensen omgaan.quote:[..]
Zo denken er vele nu beslist ook over jou![]()
Maar die kun je aaien, een everzwijn van 150kg niet. Dat is een wereld van verschil, hoor.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Schuimbekkende users als het om katjes gaat
Huiskat.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:15 schreef Me_Joeder het volgende:
Oh ja, er wordt nu ook niet gecontroleerd of een gevangen "zwerf"kat wel een chip heeft zodat er ook wel eens huiskatten worden afgeschoten. Dat is niet zo leuk.
Dat zou goed kunnen, ik trok die conclusie al vanaf de 2e alinea die hij schreef:quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:54 schreef LelijKnap het volgende:
Ligt het aan mij of komt deze TS lichtelijk gestoord over ?
Jij mag het zeggen, vriendje Stokvis. Zegt alleen iets meer over jou dan over mij, vrees ik met vrezen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:54 schreef LelijKnap het volgende:
Noem eens een betaalbaar, praktisch bruikbaar, niet tijdsrovend en vooral diervriendelijk alternatief dan?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:10 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen, ik trok die conclusie al vanaf de 2e alinea die hij schreef:
''Wat is de oplossing van de groep die hiertegen adverteert? Ik zal je zeggen, ik heb geen flauw idee. Ga er ook niet naar kijken, iets anders dan afschieten c.q. vergassen zal namelijk toch niet werken.''
Geloel. De dierenarts van het asiel in Maastricht doet het daar voor 10,- per kat. Dat is minder dan jagers en munitie kosten. En zat vrijwilligers die ze willen vangen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Steriliseren en weer vrijlaten? Is ten eerste te duur per kat
Ten eerste hebben we zoiets als het biologisch evenwicht, dat werkt al honderdduizenden jaren zo en nu moet de mens zich er ineens weer mee bemoeien?quote:en ten tweede voorkom je daar de grootste schade aan de lokale fauna niet mee zoals daar zijn leeggeroofde nesten van relatief zeldzame vogelsoorten, schade aan voertuigen en dat soort shit en aanvallen op kleine kinderen, geen dagelijkse gebeurtenissen maar zeker niet ongehoord.
Weten we meteen weer wie er niet goed snik is hierquote:Of een zak met kittens achter de trekker leggen en er achteruit overheen rijden, zoals hier wel eens gebeurt. Is nog goedkoper en sneller dan gas ook.
Het ligt aan jou. Deze TS is namelijk niet lichtelijk maar zwaar gestoord.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:54 schreef LelijKnap het volgende:
Echt he.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Schuimbekkende users als het om katjes gaat
Helaas zijn katten niet hetzelfde als honden of hamsters. Je kunt het niet leuk vinden, maar katten zijn vrije dieren die al honderdduizenden jaren loslopen. Echt weer die 'dit is mijn tuin!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:58 schreef Noin het volgende:
Maar als je vind dat een kat 'vrij' moet zijn of zoiets dan.. neem je geen kat gvd !
Je houdt je troep bij je, je houdt je huisdieren bij je.
En als ze buiten rondlopen zijn ze wat mij betreft vogelvrij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |