abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131855569
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:08 schreef Draganta het volgende:

[..]

Klopt, verder vind ik het ook onzin, als mensen roepen dat katten schade brengen aan het ecosysteem. Het ecosysteem verandert constant. Alsof dinosaurussen "goed" waren voor het ecosysteem. Wat is goed? Waarom bepalen wij wat goed is voor het ecosysteem, en wat niet?
Precies, helemaal mee eens!

En als ik zo'n buurman als TS had en erachter kwam dat hij een dier zoiets aan deed,zal maar niet zeggen wat ik daar mee deed..........
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:17:18 #27
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_131855589
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:12 schreef -niemand- het volgende:
maar waarom gaat ineens iedereen huilie doen om katten?
jullie moesten eens weten hoeveel zwijnen, herten en reeën afgeschoten worden, daar kraait geen haan naar.
datzelfde geld ook voor duiven en konijnen. die worden ook als huisdier gehouden, waarom moet iedereen dan zo zielig doen voor katten?
Bij deze dan: ik huil om ALLE dieren.
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_131856046
TS wat ben jij een kanker debiel, hang jezelf op klootzak.
pi_131856137
True....true.......
Wel eens per ongeluk een haasje dood gereden 's avonds laat, er glipte toen ook even een traantje langs mijn ogen.
pi_131856139
60% van de jonge vogels wordt opgegeten door verwilderde/huiskatten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_131856632
Katten moeten 60% van de vogeltjes opeten. Misschien boeit ze dat ook niks.
pi_131858478
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:27 schreef Garfield1985 het volgende:
True....true.......
Wel eens per ongeluk een haasje dood gereden 's avonds laat, er glipte toen ook even een traantje langs mijn ogen.
Lol vorige week had ik een vos op een plek waar ik twee weken eerder ook al een vos schepte. Die eerste was op slag dood, die tweede zat te spartelen maar helemaal kapot verder. Stopte achter mij een vrouw "Oh jeetje toch, arm arm beest, ik bel meteen de dierenambulance!"

Heb haar beleefd verteld dat ik dat wel doe, zodra ze uit het zicht was heb ik de schop uit de kofferbak gepakt en het beest uit zijn leiden verlost met een rotklap.
De tering zeg, we gaan geen duizenden euro's van mijn belastinggeld uitgeven om die kutbeesten een paar jaar langer te laten leven, zeker niet als ik toevallig zijn of haar partner al naar het hiernamaals heb geholpen. Over zielig gesproken.

Roadkill kan van mij verrotten, kostte al genoeg om de auto weer toonbaar te krijgen.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:28:12 #33
164782 vogelkooi
De Patricius
pi_131859361
What did the fox say?
Fear is the grease of society.
pi_131859404
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:28 schreef vogelkooi het volgende:
What did the fox say?
Mi mi mi mi etc. Etc.
pi_131861437
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:12 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Lol vorige week had ik een vos op een plek waar ik twee weken eerder ook al een vos schepte. Die eerste was op slag dood, die tweede zat te spartelen maar helemaal kapot verder. Stopte achter mij een vrouw "Oh jeetje toch, arm arm beest, ik bel meteen de dierenambulance!"

Heb haar beleefd verteld dat ik dat wel doe, zodra ze uit het zicht was heb ik de schop uit de kofferbak gepakt en het beest uit zijn leiden verlost met een rotklap.
Zoals ik al zei; Als jij mijn buurman was geweest was JIJ degene die de volgende was geweest om met een schop bewerkt te worden, ben dus maar blij dat je niet in mijn buurt woont.....

quote:
De tering zeg, we gaan geen duizenden euro's van mijn belastinggeld uitgeven om die kutbeesten een paar jaar langer te laten leven, zeker niet als ik toevallig zijn of haar partner al naar het hiernamaals heb geholpen. Over zielig gesproken.
Je zegt het in feite zélf al; JIJ hebt dat dier aangereden, niet andersom, dus JIJ bent verantwoordelijk ervoor dat er anderen op kosten gejaagd worden.
Bovendien had dat met de kosten wel meegevallen, er werd allereerst gekeken of het überhaupt nog te redden was en zo ja werd dit dier de passende zorg gegeven waarna het gewoon weer terug gezet zou worden in zijn vertrouwde omgeving.

Daarnaast ben je door een dier in gewonde toestand te laten verkeren en het geen hulp te bieden en het waarschijnlijk ergens levenloos achter te laten, ook nog eens strafbaar bezig.
Wat mij betreft hoop ik dat je een keer flink tegen de lamp loopt.

quote:
Roadkill kan van mij verrotten, kostte al genoeg om de auto weer toonbaar te krijgen.
Zo denken er vele nu beslist ook over jou :')
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 23:20:51 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131861639
Schuimbekkende users als het om katjes gaat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131862550
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:15 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei; Als jij mijn buurman was geweest was JIJ degene die de volgende was geweest om met een schop bewerkt te worden, ben dus maar blij dat je niet in mijn buurt woont.....

Nou, ik kak al zeven kleuren stront van angst.

quote:
[..]

Je zegt het in feite zélf al; JIJ hebt dat dier aangereden, niet andersom, dus JIJ bent verantwoordelijk ervoor dat er anderen op kosten gejaagd worden.
Die beesten hebben niet voor mijn auto te springen. Eigen schuld, dikke bult.
quote:
Bovendien had dat met de kosten wel meegevallen, er werd allereerst gekeken of het überhaupt nog te redden was en zo ja werd dit dier de passende zorg gegeven waarna het gewoon weer terug gezet zou worden in zijn vertrouwde omgeving.
Dat beest was echt niet meer te redden, halve zool. Ingewanden overal, die had gewoon ter plekke een spuitje gekregen, al het andere was mishandeling geweest. Ik ga dat beest echt niet langer dan noodzakelijk laten lijden.
quote:
Daarnaast ben je door een dier in gewonde toestand te laten verkeren en het geen hulp te bieden en het waarschijnlijk ergens levenloos achter te laten, ook nog eens strafbaar bezig.
Wat mij betreft hoop ik dat je een keer flink tegen de lamp loopt.
Ik zei toch dat ik hem niet in gewonde toestand liet liggen? Ik stapte beide keren uit om te checken of ze nog leefden en toen dat de tweede keer het geval bleek en ik oordeelde dat het beest niet te redden was (en ik heb genoeg dieren zien sterven om daar een oordeel over te kunnen fellen) heb ik hem met een harde klap verlost. Lichaam in een rietkraag gedonderd.

Kraait geen haan meer naar.

quote:
[..]

Zo denken er vele nu beslist ook over jou :')

Gelukkig zijn die mensen niet relevant voor mij. Hoogstwaarschijnlijk zou ik uit mijzelf al niet met dat soort mensen omgaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar die kun je aaien, een everzwijn van 150kg niet. Dat is een wereld van verschil, hoor.
pi_131862712
Of ja je kunt ze wel aaien als je er niks tegen hebt om gespietst en opgegeten te worden.
pi_131862961
Ligt het aan mij of komt deze TS lichtelijk gestoord over ?
pi_131863086
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:15 schreef Me_Joeder het volgende:
Oh ja, er wordt nu ook niet gecontroleerd of een gevangen "zwerf"kat wel een chip heeft zodat er ook wel eens huiskatten worden afgeschoten. Dat is niet zo leuk.
Huiskat.

Ik heb zelf katten en die komen in mijn huis en in mijn tuin.
Waarom zouden mijn huisdieren bij iemand anders op het terrein, of nog erger, in hun huis gaan rondlopen?

Gewoon je huisdier in je eigen huis binnen houden.
Heb je een grote tuin dan kun je hem buiten laten, eventueel aan een lijntje of zo. Als ie maar niet ontsnapt.

Maar als je vind dat een kat 'vrij' moet zijn of zoiets dan.. neem je geen kat gvd !
Je houdt je troep bij je, je houdt je huisdieren bij je.
En als ze buiten rondlopen zijn ze wat mij betreft vogelvrij.
pi_131863569
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:54 schreef LelijKnap het volgende:
Dat zou goed kunnen, ik trok die conclusie al vanaf de 2e alinea die hij schreef:

''Wat is de oplossing van de groep die hiertegen adverteert? Ik zal je zeggen, ik heb geen flauw idee. Ga er ook niet naar kijken, iets anders dan afschieten c.q. vergassen zal namelijk toch niet werken.''
pi_131863810
quote:
Jij mag het zeggen, vriendje Stokvis. Zegt alleen iets meer over jou dan over mij, vrees ik met vrezen.
pi_131863860
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 00:10 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen, ik trok die conclusie al vanaf de 2e alinea die hij schreef:

''Wat is de oplossing van de groep die hiertegen adverteert? Ik zal je zeggen, ik heb geen flauw idee. Ga er ook niet naar kijken, iets anders dan afschieten c.q. vergassen zal namelijk toch niet werken.''
Noem eens een betaalbaar, praktisch bruikbaar, niet tijdsrovend en vooral diervriendelijk alternatief dan?

Als je het erg vindt blijf ik er niet voor op, dat gaat je toch niet lukken.
pi_131865581
Exporteren naar China?
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 03:11:38 #45
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_131866623
Zijn maar katten, boeiend.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_131866694
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

Steriliseren en weer vrijlaten? Is ten eerste te duur per kat
Geloel. De dierenarts van het asiel in Maastricht doet het daar voor 10,- per kat. Dat is minder dan jagers en munitie kosten. En zat vrijwilligers die ze willen vangen.

quote:
en ten tweede voorkom je daar de grootste schade aan de lokale fauna niet mee zoals daar zijn leeggeroofde nesten van relatief zeldzame vogelsoorten, schade aan voertuigen en dat soort shit en aanvallen op kleine kinderen, geen dagelijkse gebeurtenissen maar zeker niet ongehoord.
Ten eerste hebben we zoiets als het biologisch evenwicht, dat werkt al honderdduizenden jaren zo en nu moet de mens zich er ineens weer mee bemoeien?

Ten tweede, ooooh die arme vogels (katten gaan natuurlijk altijd meteen voor de meest zeldzame vogels, want katten weten precies welke dat zijn en die zijn ook zo makkelijk te vinden _O- )

Ten derde, heb jij wel eens een kat schade zien toebrengen aan voertuigen? :')

Ten vierde, aan kinderen? :|W
quote:
Of een zak met kittens achter de trekker leggen en er achteruit overheen rijden, zoals hier wel eens gebeurt. Is nog goedkoper en sneller dan gas ook.
Weten we meteen weer wie er niet goed snik is hier :W
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_131866710
quote:
Het ligt aan jou. Deze TS is namelijk niet lichtelijk maar zwaar gestoord.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 03:32:01 #48
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_131866718
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Echt he.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 03:32:21 #49
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_131866720
kut beesten schijten altijd in de tuin, gewoon schieten hoor.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_131866728
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:58 schreef Noin het volgende:

Maar als je vind dat een kat 'vrij' moet zijn of zoiets dan.. neem je geen kat gvd !
Je houdt je troep bij je, je houdt je huisdieren bij je.
En als ze buiten rondlopen zijn ze wat mij betreft vogelvrij.
Helaas zijn katten niet hetzelfde als honden of hamsters. Je kunt het niet leuk vinden, maar katten zijn vrije dieren die al honderdduizenden jaren loslopen. Echt weer die 'dit is mijn tuin! :'( ' gedachte van een paar kleinzielige kneuterboertjes :')

Ik zeg toch ook niks van andermans kinderen die door mijn voortuin rennen? Ojee er valt een bloempot om. Zullen we die kinderen dan ook maar afschieten dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')