abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 13:53:59 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_131808776
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:21 schreef snakelady het volgende:
Of is dat helemaal uit den boze?

Mijn ex ging daar erg ver is, hij had een programma op mijn pc gezet waardoor hij kon zien wat ik aan het typen was en heeft het zelfs zo ver gekregen dat hij me via zijn webcam in de gaten kon houden.
Nu had ik niks te verbergen maar dit gaat wel erg ver natuurlijk.

Met mijn huidige vriend is het heel simpel, hij kan op mijn fb, mail, telefoon enz, alleen hij doet dat niet, andersom ook overigens maar soms is de verleiding wel groot om gesprekken te lezen, gewoon puur uit nieuwsgierigheid, nu mag dat ook gewoon van hem maar toch doe ik het niet of hij moet naast me zitten.

Toch kan ik me in sommige gevallen wel voorstellen, als je bv het vermoeden hebt dat je partner vreemd gaat of intiem contact met een ander heeft, dat je de verleiding niet kan weerstaan.

Maar hebben jullie dat wel eens gedaan? Of ben je zelf gecontroleerd en hoe voelde je je daarbij?
Fuck the EBU.
pi_131808799
Is een derde deel echt nodig? :P. En wat voor conclusies zijn er inmiddels getrokken?
pi_131808800
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:53 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Really je vriendin mag niet een spelletje spelen op je pc? _O-
Ze heeft haar eigen pc _O-
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 13:55:25 #4
288245 crew  Moira
pi_131808822
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:53 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Really je vriendin mag niet een spelletje spelen op je pc? _O-
Nee man, dat gebruikt zijn vriendin alleen als smoesje om zijn mail en Facebook en documenten door te spitten op eventuele tekenen van vreemdgaan.
Allemaal smoesjes.

Er zou maar sprake zijn van wederzijds vertrouwen in je relatie :') :')
Fuck the EBU.
pi_131808841
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:50 schreef simmu het volgende:

[..]

en dat vind ik persoonlijk dus een beetje raar. je stopt je post toch ook niet in een kluis?
Nee, maar die ligt ook niet open en bloot op tafel, maar in een afgesloten ruimte in een opbergkast in een map. Dan gaat iemand moedwillig snuffelen. Een laptop openen en even snel op internet kijken en whoppa, je zit naar een website te kijken die nog openstond (wat dat dan ook is).
Mijn laptop is van mij en niet van mijn vrienden.
pi_131808842
Ja dus dan moet ze eerst iets wat er bij jou op staat gaan installeren bij haar pc want op jouw pc mag het niet? Waarom heb je zo weinig vertrouwen. :D
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 13:56:15 #7
288245 crew  Moira
pi_131808844
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:54 schreef zarGon het volgende:
Is een derde deel echt nodig? :P. En wat voor conclusies zijn er inmiddels getrokken?
Muah, het is wel een lekkere discussie en heb niet het idee dat mensen echt al uitgediscussieerd zijn :P
Vind het persoonlijk altijd vervelend als een topic dicht is en ik nog ergens op wil reageren maar het nergens meer kan :@
Fuck the EBU.
pi_131808846
Elkaar bespioneren tijdens een relatie :')

kan je beter meteen de brui eraan geven, loopt toch verkeerd af
pi_131808848
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:51 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

daar zeg ik ook niks van, maar situaties zijn nooit hetzelfde en je zult die beslissing uiteindelijk toch gaan baseren op de betreffende situatie en niet op een op voorhand bedachte theorie.
Kan, goed dat je mij zoveel beter kent dan ik mezelf.

Ik weet gewoon van mezelf dat ik niet kan leven met mensen die mij niet feilloos vertrouwen. Ik vertrouw jou jij vertrouwd mij. Zonder deze basis is er geen basis voor vriendschap of een relatie.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 13:57:24 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131808867
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:56 schreef Moira. het volgende:

[..]

Muah, het is wel een lekkere discussie en heb niet het idee dat mensen echt al uitgediscussieerd zijn :P
Vind het persoonlijk altijd vervelend als een topic dicht is en ik nog ergens op wil reageren maar het nergens meer kan :@
True that!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 3 oktober 2013 @ 13:57:51 #11
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131808873
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:56 schreef zwaaien het volgende:

Dat deed het ook. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_131808882
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:56 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Kan, goed dat je mij zoveel beter kent dan ik mezelf.

Ik weet gewoon van mezelf dat ik niet kan leven met mensen die mij niet feilloos vertrouwen. Ik vertrouw jou jij vertrouwd mij. Zonder deze basis is er geen basis voor vriendschap of een relatie.
goed he *)

quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:44 schreef Dr.Hilfiger het volgende: [..] Een spelletje spelen, een fotootje maken, een smsje sturen, een paar uurtjes op zondagmorgen niet kunnen internetten, mappenstructuur afkijken. Persoonlijk vind ik dat allemaal smoesjes en flauwekul ja.
uiteraard met als onderliggende gedachte dat we kunnen controleren ^O^
compact en kleverig.
pi_131808922
Ik vind het een beetje raar dat er zo negatief gedaan wordt over elkaars standpunten.
Vooral door een paar mensen dan :P
compact en kleverig.
pi_131808936
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:58 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

goed he *)

[..]

uiteraard met als onderliggende gedachte dat we kunnen controleren ^O^
Nee, jullie (in dit topic) zijn allemaal heilige boontjes, prudent en stringent. Die conclusie kunnen we nu wel trekken. :) x10.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:01:26 #15
288245 crew  Moira
pi_131808980
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:00 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Nee, jullie (in dit topic) zijn allemaal heilige boontjes, prudent en stringent. Die conclusie kunnen we nu wel trekken. :) x10.
Hoezo nou weer dat soort woorden?

Kun je je niet voorstellen dat een vrouw ook gewoon relaxed en chill kan zijn in een relatie en niet houdt van moeilijkdoenerij? En dat haar partner dan precies hetzelfde daarover denkt?
Zónder dat er een onderliggende gedachte bij heerst?
Fuck the EBU.
pi_131809015
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:01 schreef Moira. het volgende:

[..]

Hoezo nou weer dat soort woorden?

Kun je je niet voorstellen dat een vrouw ook gewoon relaxed en chill kan zijn in een relatie en niet houdt van moeilijkdoenerij? En dat haar partner dan precies hetzelfde daarover denkt?
Zónder dat er een onderliggende gedachte bij heerst?
Oh ja, ik vergeet er natuurlijk bij te zeggen dat de relaties die ze hebben, ideaal, perfect en uiterst volmaakt zijn. De rest van de wereld kan daar nog het nodige van leren.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 14:02:59 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131809021
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:00 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Niemand beweerd dat, iedereen doet dingen verkeerd en geen een relatie is perfect, maar een discussie houden en dan elkaar standpunten afdoen als onzin, smoesjes en futiliteiten maakt het niet echt handig om te discussieren over het daarwerkelijke onderwerp.

Je hebt in een discussie twee keuzes, of je neemt elkaars standpunten/meningen voor waar aan of je blijft elkaar leugenaar noemen.
Dat laatste brengt alleen geen inhoudelijke discussie.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:03:34 #18
288245 crew  Moira
pi_131809034
Ik heb wel te doen met sommige relaties van anderen, zo zonde dat je er gewoon nog niet achter bent hoe fijn en makkelijk het allemaal kan zijn.

Heeft niks te maken met het uitdelen van wachtwoorden, moet je allemaal zelf weten, doe je dat niet, ook hartstikke prima, hoeven ook geen addertjes onder het gras bij te liggen.
Maar gewoon kunnen vertrouwen op elkaar zonder dat je bang hoeft te zijn dat het schijnheiligheid is of dat er smoesjes verkondigd worden, en gewoon kunnen uitgaan van het goede van de mens in je partner, heerlijk _O_
Fuck the EBU.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:03:53 #19
288245 crew  Moira
pi_131809045
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Oh ja, ik vergeet er natuurlijk bij te zeggen dat de relaties die ze hebben, ideaal, perfect en uiterst volmaakt zijn. De rest van de wereld kan daar nog het nodige van leren.
Kijk, dat lijkt er meer op. Jammer wel dat je daar zelf blijkbaar nog niet achter bent dat het ook zó kan zijn in een relatie.
Fuck the EBU.
pi_131809083
quote:
smoes
de smoes zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [smus] Verbuigingen: smoezen (meerv.) wat je verzint om iets niet te hoeven doen of uit te leggen Voorbeeld: `Iedere keer heeft ze weer een smoes om niet te hoeven afwassen.`
Een smoesje is dus gewoon een verzinsel, onzin en daarmee benader je t oer definitie negatief. Terwijl het voor een ander wellicht wel gewoon de waarheid en de echte reden is. Daar ga jij echter niet vanuit.
Dag is best wel storend :@

Als je idd zegt dat he het onzin vindt of dat t wat jou betreft nergens op slaat, klinkt dat heel anders dan: dat zijn gewoon smoesjes.
compact en kleverig.
pi_131809120
Overigens hebben m'n vriend en ik elk onze eigen laptop en telefoon. We wisselen soms onderling wel uit, als dat beter uitkomt, maar wachtwoorden weten we niet van elkaar. Ik vergeet ze van hem trouwens toch steeds.
The meaning of life is to give life meaning.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:06:54 #22
288245 crew  Moira
pi_131809124
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:05 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Een smoesje is dus gewoon een verzinsel, onzin en daarmee benader je t oer definitie negatief. Terwijl het voor een ander wellicht wel gewoon de waarheid en de echte reden is. Daar ga jij echter niet vanuit.
Dag is best wel storend :@

Als je idd zegt dat he het onzin vindt of dat t wat jou betreft nergens op slaat, klinkt dat heel anders dan: dat zijn gewoon smoesjes.
Moest wat zijn als mijn partner alles wat ik zei aan zou zien als smoesjes :')
Dat zou een hendige kutrelatie zijn, wel.
Fuck the EBU.
pi_131809189
Pfffff moet er niet aan denken dat ik constant mijn partner zou controleren, word al slaperig van het idee, heb wel betere dingen te doen.

Daarbij ben ik in het stadium dat het me allemaal niet uitmaakt, mijn eigen leven loopt als zonnetje, wil toch niet samenwonen en als een partner denkt dat die het ergens anders beter kan krijgen, vooral gaan, ik zwaai ze wel uit.

En willen ze mij controleren, prima vooral doen, veel plezier ermee, zal wel heel spannend zijn wat ik op Fok! zeg en op welke advertentie's ik op marktplaats heb bekeken, oeehhh!!
pi_131809225
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:03 schreef Moira. het volgende:
Ik heb wel te doen met sommige relaties van anderen, zo zonde dat je er gewoon nog niet achter bent hoe fijn en makkelijk het allemaal kan zijn.

Heeft niks te maken met het uitdelen van wachtwoorden, moet je allemaal zelf weten, doe je dat niet, ook hartstikke prima, hoeven ook geen addertjes onder het gras bij te liggen.
Maar gewoon kunnen vertrouwen op elkaar zonder dat je bang hoeft te zijn dat het schijnheiligheid is of dat er smoesjes verkondigd worden, en gewoon kunnen uitgaan van het goede van de mens in je partner, heerlijk _O_
Precies.

Ik krijg altijd eerlijk antwoord, dus als ik ergens mee zit is vragen genoeg. Het is leuk om samen te smelten zolang je geen Siamese tweeling wordt. Samen zijn, maar genoeg ruimte hebben om je eigen ding te doen. In plaats van principeel onafhankelijk van elkaar leven. Of zo.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:11:07 #25
288245 crew  Moira
pi_131809251
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:10 schreef zarGon het volgende:

[..]

Precies.

Ik krijg altijd eerlijk antwoord, dus als ik ergens mee zit is vragen genoeg. Het is leuk om samen te smelten zolang je geen Siamese tweeling wordt. Samen zijn, maar genoeg ruimte hebben om je eigen ding te doen. In plaats van principeel onafhankelijk van elkaar leven. Of zo.
Ernstig met dit bericht eens _O_
Fuck the EBU.
pi_131809261
quote:

[..]

Precies.

Amen :+
pi_131809285
en nu klik ik op stop volgen want ik vind het een stomvervelende discussie verder :')
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:12:38 #28
288245 crew  Moira
pi_131809292
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
en nu klik ik op stop volgen want ik vind het een stomvervelende discussie verder :')
Bedankt voor je bijdrage *O*
Fuck the EBU.
pi_131809317
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:12 schreef Moira. het volgende:

[..]

Bedankt voor je bijdrage *O*
:D Graag gedaan! :+

mot ik weer op stop volgen klikken dus na dit reageer ik niet meer :P
pi_131809508
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:56 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dus dan moet ze eerst iets wat er bij jou op staat gaan installeren bij haar pc want op jouw pc mag het niet? Waarom heb je zo weinig vertrouwen. :D
Dit.

En dan nog. Als mijn zoons op de pc zitten gebeurd het zo vaak dat ik vraag of ik heel even.. iets kan opzoeken, een adres, telefoonnummer of even kijken wat er op tv komt e.d. Kan ik natuurlijk wel vragen of ze even willen uitloggen zodat ik op mijn eigen account dat kan doen, maar dat is natuurlijk volslagen onzinnig.
pi_131809547
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:56 schreef zwaaien het volgende:

De vraag is of je elkaar wilt bespioneren als je een wachtwoord van bv de laptop of mobiel van de ander vraagt.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 14:22:52 #32
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131809595
quote:

[..]

Precies.

Mee eens. ^O^
pi_131809702
quote:
Eens

Smelt je samen als je het wachtwoord van de laptop van de ander kent? Heb je dan geen privé meer op die laptop?
Een wachtwoord is ter voorkoming van, bewaking tegen, het binnendringen van anderen in jouw gegevens. Heb je daarvoor bewaking nodig bij je partner?
  donderdag 3 oktober 2013 @ 14:29:28 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131809775
Gaan we nou echt weer opnieuw beginnen met: "Wat heb je te verbergen voor je partner?"
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 14:32:58 #35
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_131809876
Uiteindelijk gaat het er alleen maar om dat je het met elkaar eens bent over de mate van controle. Al denk ik dat relaties waarin van beide kanten minder behoefte aan controle is gemiddeld een stuk prettiger zijn. Maar als je elkaars telefoon dagelijks wilt controleren...tja, er zijn ook mensen die elkaar graag onderpissen. Smaken verschillen.
...as always
pi_131809885
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:29 schreef Lienekien het volgende:
Gaan we nou echt weer opnieuw beginnen met: "Wat heb je te verbergen voor je partner?"
Die heb ik nog niet gelezen. Is wel een leuke in deze discussie :Y

"Wat heb je te verbergen voor je partner?"
pi_131809896
quote:
Gaan we nou echt weer opnieuw beginnen met: "Hoe kan ik mijn partner zo onopvallend mogelijk controleren?"
pi_131809927
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:33 schreef Ouder1 het volgende:
Ik:

Neuspeuteren, hoe ik op de plee zit, mijn scheten, mijn intieme verzorging.. Verder eigenlijk niets.
pi_131809974
Mijn gemakkelijke benadering heeft me in het verleden meer dan eens problemen opgeleverd omdat er nogal wat vrouwen zijn die het prettig vinden als hun partner jaloers/controlerend gedrag vertoont.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik:

Neuspeuteren, hoe ik op de plee zit, mijn scheten, mijn intieme verzorging.. Verder eigenlijk niets.
Nog niet zo lang samen zeker? :')
pi_131810075
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:36 schreef Cracka-ass het volgende:
Mijn gemakkelijke benadering heeft me in het verleden meer dan eens problemen opgeleverd omdat er nogal wat vrouwen zijn die het prettig vinden als hun partner jaloers/controlerend gedrag vertoont.

Nog niet zo lang samen zeker? :')
Mmm.. ooit met iemand samen geweest die het idd geen ene moer uitmaakte als een andere man uitgebreid met me stond te flirten en ik daar nog op in ging ook.. niet leuk idd. Klein beetje jaloezie is wel gezond.

Met deze nog niet zo heel lang. Maar wel twee lange relaties achter de rug en nee.. ik vind het niet prettig da soort dingen van hem te zien en ook niet als hij dat van mij ziet. Zo is poepen privé en blijft dat, ook na 12 jaar samenzijn.
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2013 @ 14:41:08 #41
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_131810082
quote:

[..]

Precies.

Hoe weet je dat zeker?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_131810122
quote:

Mijn logins en wachtwoorden.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:43:57 #43
288245 crew  Moira
pi_131810166
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik:

Oh zelfs dat heb ik allemaal niet te verbergen voor m'n partner :@ :')

Nja af en toe een leuke verrassing voor elkaar. Zou niet leuk zijn als je daar onbedoeld van tevoren al achter komt doordat je elkaars privédingen door zit te spitten.
Fuck the EBU.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 14:45:12 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131810211
quote:

[..]

Die heb ik nog niet gelezen. Is wel een leuke in deze discussie :Y

Het is een retorische vraag die steeds weer terugkomt als argument om je partner overal toegang toe te geven.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:45:19 #45
288245 crew  Moira
pi_131810213
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:36 schreef Cracka-ass het volgende:
omdat er nogal wat vrouwen zijn die het prettig vinden als hun partner jaloers/controlerend gedrag vertoont.

Serieus? :o
Kan me dat echt niet voorstellen, ik moet er niet aan dénken.
Blij juist dat ik van dat jaloerse controlerende gedrag van m'n ex af ben.
Nooit meer :r :r
Fuck the EBU.
pi_131810223
Het heeft ook te maken met fatsoen.

Ik weet de PIN van haar bankpas. Ik weet haar Facebook-wachtwoord. En de deblokkeringscode op haar telefoon. En ik kan inloggen op haar account op de uni. Volgens mij ook op haar e-mail- en FOK!-account. (Allemaal omdat ik 't ooit nodig had.)

Als zij mij vraagt om mijn PIN zou ik het aan vertellen. Of de andere toegangscodes. Ik weet dat zij de behoefte niet heeft om te snuffelen, omdat ze het ook gewoon kan vragen eerlijke antwoorden op de vragen krijgt.

En ik weet dat ze uit fatsoen niet rondneust. Net zoals dat ik haar bankpas, Facebook, Gmail, telefoon en allerlei andere soorten zaken met rust laat en niet zonder haar toestemming betreed. Ik vraag elke keer netjes of ik er gebruik van kan/mag maken. En mocht ik het niet gevraagd hebben, geef ik achteraf netjes aan. 'Ik ben op je Facebook geweest om die en die reden.' Fatsoen om persoonlijke zaken persoonlijk te laten.

Het is echt zo heerlijk om iemand op zo'n manier te vertrouwen, het is enorm verlichtend en gemakkelijk.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:46:13 #47
288245 crew  Moira
pi_131810250
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:41 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zeker?
Waarom zou je eraan twijfelen is een betere vraag denk ik.
Fuck the EBU.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:47:23 #48
288245 crew  Moira
pi_131810282
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:45 schreef zarGon het volgende:

Ik weet de PIN van haar bankpas. Ik weet haar Facebook-wachtwoord. En de deblokkeringscode op haar telefoon. En ik kan inloggen op haar account op de uni. Volgens mij ook op haar e-mail- en FOK!-account. (Allemaal omdat ik 't ooit nodig had.)

Als zij mij vraagt om mijn PIN zou ik het aan vertellen. Of de andere toegangscodes. Ik weet dat zij de behoefte niet heeft om te snuffelen, omdat ze het ook gewoon kan vragen eerlijke antwoorden op de vragen krijgt.

En ik weet dat ze uit fatsoen niet rondneust. Net zoals dat ik haar bankpas, Facebook, Gmail, telefoon en allerlei andere soorten zaken met rust laat en niet zonder haar toestemming betreed. Ik vraag elke keer netjes of ik er gebruik van kan/mag maken. En mocht ik het niet gevraagd hebben, geef ik achteraf netjes aan. 'Ik ben op je Facebook geweest om die en die reden.' Fatsoen om persoonlijke zaken persoonlijk te laten.

Het is echt zo heerlijk om iemand op zo'n manier te vertrouwen, het is enorm verlichtend en gemakkelijk.
Precies dit, inderdaad :Y
Fuck the EBU.
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2013 @ 14:48:11 #49
341203 3-voud
pi_131810301
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:46 schreef Moira. het volgende:

[..]

Beantwoord 'm eerst eens dan?
pi_131810305
quote:
Ik sla vandaag even over, maar blijf het gewoon een verschil tussen man en vrouw vinden (ja, er zijn mannen op dit punt ook hun gevoel volgen en er zijn ook vrouwen die gewoon rationeel risico's uitsluiten en daarmee hun relatie proberen te beschermen). Mijn punt is dus dat een man meer op zijn ratio vertrouwd dan een gevoel en ook van nature gewend is deze te gebruiken boven zijn gevoel.

Hoe vaak hoor je niet dat een vrouw wil dat een man naar haar luistert omdat ze een gevoel wil delen. Een man komt vervolgens met oplossingen, terwijl de vrouw eigenlijk alleen aangehoord en begrepen wil worden in haar gevoel en niet zit te wachten op een oplossing.

Kom niet aan dat dat dan geen relatie is zonder vertrouwen. Een man vult dat gewoon anders in dan een vrouw.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:49:19 #51
288245 crew  Moira
pi_131810335
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:48 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Beantwoord 'm eerst eens dan?
Zoiets voel je gewoon aan elkaar, je weet wel wanneer iets goed zit, als je een beetje mensenkennis en levenservaring en ervaring in de liefde hebt, dan weet je gewoon wanneer je iemand ergens wel of niet op kan vertrouwen.
En zolang dat vertrouwen niet geschonden wordt, heb je ook geen reden om dat niet te doen.
Fuck the EBU.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 14:49:42 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131810350
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:48 schreef Koral het volgende:

[..]

Ik sla vandaag even over, maar blijf het gewoon een verschil tussen man en vrouw vinden (ja, er zijn mannen op dit punt ook hun gevoel volgen en er zijn ook vrouwen die gewoon rationeel risico's uitsluiten en daarmee hun relatie proberen te beschermen). Mijn punt is dus dat een man meer op zijn ratio vertrouwd dan een gevoel en ook van nature gewend is deze te gebruiken boven zijn gevoel.

Hoe vaak hoor je niet dat een vrouw wil dat een man naar haar luistert omdat ze een gevoel wil delen. Een man komt vervolgens met oplossingen, terwijl de vrouw eigenlijk alleen aangehoord en begrepen wil worden in haar gevoel en niet zit te wachten op een oplossing.

Kom niet aan dat dat dan geen relatie is zonder vertrouwen. Een man vult dat gewoon anders in dan een vrouw.
Ik heb echt niks met dat man-vrouwgeneuzel.
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2013 @ 14:50:34 #53
341203 3-voud
pi_131810375
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:49 schreef Moira. het volgende:

[..]

Zoiets voel je gewoon aan elkaar, je weet wel wanneer iets goed zit, als je een beetje mensenkennis en levenservaring en ervaring in de liefde hebt, dan weet je gewoon wanneer je iemand ergens wel of niet op kan vertrouwen.
En zolang dat vertrouwen niet geschonden wordt, heb je ook geen reden om dat niet te doen.
Nope.
Je zult niet de eerste zijn die compleet verbaasd is achteraf.

Dus hoe kun je zeker weten dat je altijd eerlijk antwoord krijgt?
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:50:38 #54
288245 crew  Moira
pi_131810380
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:48 schreef Koral het volgende:

[..]

Ik heb wederom het idee dat je de plank totaal misslaat.
Maar als jij er graag zo over wilt denken, dan ben ik de laatste die je daarin tegen zou houden :)

Kan ook komen omdat ik zelf totaal omgekeerde dingen heb ervaren in voorgaande relaties :P
Fuck the EBU.
pi_131810391
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mmm.. ooit met iemand samen geweest die het idd geen ene moer uitmaakte als een andere man uitgebreid met me stond te flirten en ik daar nog op in ging ook.. niet leuk idd. Klein beetje jaloezie is wel gezond.
Precies mijn punt. :')
quote:
Met deze nog niet zo heel lang. Maar wel twee lange relaties achter de rug en nee.. ik vind het niet prettig da soort dingen van hem te zien en ook niet als hij dat van mij ziet. Zo is poepen privé en blijft dat, ook na 12 jaar samenzijn.
Dat hij langsloopt en jij na 12 jaar nog steeds snel je keutel intrekt want er zou wel eens een geluidje te horen kunnen zijn. Zoiets?

quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:45 schreef Moira. het volgende:

[..]

Serieus? :o
Kan me dat echt niet voorstellen, ik moet er niet aan dénken.
Blij juist dat ik van dat jaloerse controlerende gedrag van m'n ex af ben.
Nooit meer :r :r
Voor het gros van de onzekere mensen gaat het in meer of mindere mate wel op denk ik. Die zien het als een vorm van waardering of als een soort van omgekeerde bewijslast. Zij mogen dan immers ook van alles controleren.

Doodvermoeiend.
pi_131810396
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:46 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ratio: je kunt dat niet weten, hoogstens aannemen. Mannen beschikken niet over vrouwelijke intuitie ;) maar dat wil dan nog niet zeggen dat je iemand wantrouwt.
pi_131810402
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Al zijn mannen wel vaak de vrouwen in een relatie. :Y)
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:51:31 #58
288245 crew  Moira
pi_131810405
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:50 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nope.

Door daar de focus niet op te leggen en het jezelf niet onnodig moeilijk te maken en gewoon genieten van elkaar en het leven en je partner en jullie vertrouwensband.

Zou niet in zien waarom dat bij voorbaat al in twijfel getrokken zou moeten worden.
Fuck the EBU.
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2013 @ 14:52:54 #59
341203 3-voud
pi_131810442
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:51 schreef Moira. het volgende:

[..]

Door daar de focus niet op te leggen en het jezelf niet onnodig moeilijk te maken en gewoon genieten van elkaar en het leven en je partner en jullie vertrouwensband.

Zou niet in zien waarom dat bij voorbaat al in twijfel getrokken zou moeten worden.
Dus het komt erop neer dat je ervoor kiest niet wantrouwend te zijn. Kwestie van je gevoel erin negeren. Misschien ook wel "niet willen weten" uit angst zaken op het spel te zetten.
Je snapt wel dat dat niets vastlegt of bewijst.
pi_131810484
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:43 schreef Moira. het volgende:

[..]

Oh zelfs dat heb ik allemaal niet te verbergen voor m'n partner :@ :')
Je verteld van te voren dat je scheten laat? Want ik kom er liever niet tijdens het rimmen achter.
pi_131810486
quote:

Hier dus precies hetzelfde, van BEIDE (Koral!) kanten :Y
Ik vind het heerlijk zo en zou niet anders willen :N
Tails tell tales
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:54:41 #62
288245 crew  Moira
pi_131810493
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:50 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Precies mijn punt. :')

[..]

Dat hij langsloopt en jij na 12 jaar nog steeds snel je keutel intrekt want er zou wel eens een geluidje te horen kunnen zijn. Zoiets?

[..]

Voor het gros van de onzekere mensen gaat het in meer of mindere mate wel op denk ik. Die zien het als een vorm van waardering of als een soort van omgekeerde bewijslast. Zij mogen dan immers ook van alles controleren.

Doodvermoeiend.
Bah, inderdaad doodvermoeiend.

Natuurlijk vind ik het ook schattig als mijn vriend ooit eens beschermend zou doen naar mij toe als andere mannen zich met me bemoeien op een geïnteresseerde wijze, maar dat moet niet uit de hand gaan lopen ofzo.
Meestal lachen we er stiekem juist samen om in dat soort gevallen.

Mijn ex zou er gelijk met z'n neus bovenop duiken en vragen of ik seks met hem zou willen en mij verbieden om hem ooit nog te spreken :')
Nadat ik een keer een gezellig praatje had gehouden met een jongen op een feestje, stuurde hij me zijn nummer via Hyves. Leuk om nog een keer mee af te spreken, verder geen interesse op die manier ofzo.
Had mijn vriend dus voordat ik dat bericht had gelezen op mijn Hyves 'ingebroken' en dat bericht verwijderd, om vervolgens dagenlang ruzie te zitten maken met me :')

Fuck dat :') Mijn huidige vriend zou de betreffende jongen waarschijnlijk zelf al uitnodigen voor een biertje bij ons thuis, ofzo :P
Fuck the EBU.
pi_131810525
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als het om deze kwestie gaat vind ik het in ieder geval ook onwijs geneuzel en totaal niet ter zake doend.
Tails tell tales
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:56:10 #64
288245 crew  Moira
pi_131810533
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:51 schreef Koral het volgende:

[..]

Ratio: je kunt dat niet weten, hoogstens aannemen. Mannen beschikken niet over vrouwelijke intuitie ;) maar dat wil dan nog niet zeggen dat je iemand wantrouwt.
Daarom zei ik ook dat je beter kunt vragen waarom je eraan zou twijfelen.
Al helemaal als je daar nog geen directe redenen toe hebt. Daarmee maak je het jezelf namelijk alleen maar zo veel lastiger.

Zoals ik ergens hierboven al zei: gewoon kunnen vertrouwen op elkaar zonder dat je bang hoeft te zijn dat het schijnheiligheid is of dat er smoesjes verkondigd worden, en gewoon kunnen uitgaan van het goede van de mens in je partner is echt heerlijk _O_
Fuck the EBU.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:56:38 #65
288245 crew  Moira
pi_131810552
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:55 schreef Forbry het volgende:

[..]

Als het om deze kwestie gaat vind ik het in ieder geval ook onwijs geneuzel en totaal niet ter zake doend.
Klopt, die discussie hadden we het vorige deel ook al met 'm gehad. Negeer het maar gewoon :P
Fuck the EBU.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:57:43 #66
288245 crew  Moira
pi_131810577
quote:
5s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:54 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Je verteld van te voren dat je scheten laat? Want ik kom er liever niet tijdens het rimmen achter.
Meestal duw ik mijn vinger op zijn lippen en fluister erotisch "shhh", alvorens ik een mooie knetterscheet ter gehore breng ^O^
Fuck the EBU.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 14:59:13 #67
288245 crew  Moira
pi_131810619
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:52 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dus het komt erop neer dat je ervoor kiest niet wantrouwend te zijn. Kwestie van je gevoel erin negeren. Misschien ook wel "niet willen weten" uit angst zaken op het spel te zetten.
Ik kies er inderdaad voor om niet wantrouwend te zijn.
Maar ik vraag me af welk gevoel erin ik dan zou moeten negeren?
Wat zou er aan de hand moeten zijn dat mij het recht geeft om mijn vriend te moeten wantrouwen?
Dat snap ik niet helemaal :P
Fuck the EBU.
pi_131810681
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:41 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zeker?
:D. Zo'n vraag was overigens te verwachten.

Vertrouwen. Ik ben eerlijk tegen haar, zij is eerlijk tegen mij. Ze heeft geen enkele reden om te liegen, ook omdat ik haar zo op haar gemak laat voelen zodat ze altijd eerlijk tegen me kan zijn. Ik heb vaker aangegeven dat ze eerlijk moet blijven ongeacht het onderwerp.

En mensenkennis. Ik merk het aan haar als ze liegt. Ik weet dat ze niet liegt tegen mij.

Ik heb weleens aan haar gevraagd of ze tegen mij heeft gelogen. Dat had ze in het begin van de relatie, maar dat was een leugentje om bestwil. Verder heeft ze aangegeven niet gelogen te hebben en ik geloof dat. Eerlijk is eerlijk, ik vertel ook zo nu en dan een leugentje om bestwil. Gewoon puur omdat het op dat moment gemakkelijker is. Het zijn nooit dingen die bepaalde fatsoensnormen overschrijden, het zijn dingen waar ik wanneer er specifiek om gevraagd wordt altijd eerlijk over kan zijn.

Ik snap niet waarom je het moeilijker zou maken... Zolang zij geen enkele reden geeft om haar te verdenken, ga ik haar ook niet verdenken en behandel ik haar zoals ik zelf behandeld wil worden.

Hoe weet ik dat ze niet liegt? Dat weet ik niet. Daar ga ik vanuit.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2013 15:01:57 ]
pi_131810690
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:50 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nope.

niet, maar het is prettiger er gewoon op te vertrouwen ^O^
compact en kleverig.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 15:03:09 #70
288245 crew  Moira
pi_131810707
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Vertrouwen. Ik ben eerlijk tegen haar, zij is eerlijk tegen mij. Ze heeft geen enkele reden om te liegen, ook omdat ik haar zo op haar gemak laat voelen zodat ze altijd eerlijk tegen me kan zijn. Ik heb vaker aangegeven dat ze eerlijk moet blijven ongeacht het onderwerp.

En mensenkennis. Ik merk het aan haar als ze liegt. Ik weet dat ze niet liegt tegen mij.

Ik heb weleens aan haar gevraagd of ze tegen mij heeft gelogen. Dat had ze in het begin van de relatie, maar dat was een leugentje om bestwil. Verder heeft ze aangegeven niet gelogen te hebben en ik geloof dat. Eerlijk is eerlijk, ik vertel ook zo nu en dan een leugentje om bestwil. Gewoon puur omdat het op dat moment gemakkelijker is. Het zijn nooit dingen die bepaalde fatsoensnormen overschrijden, het zijn dingen waar ik wanneer er specifiek om gevraagd wordt altijd eerlijk over kan zijn.

Ik snap niet waarom je het moeilijker zou maken... Zolang zij geen enkele reden geeft om haar te verdenken, ga ik haar ook niet verdenken en behandel ik haar zoals ik zelf behandeld wil worden.

Ben je een kloon van Monopoly, ofzo? _O_
Fuck the EBU.
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2013 @ 15:03:41 #71
341203 3-voud
pi_131810717
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:59 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik kies er inderdaad voor om niet wantrouwend te zijn.
Maar ik vraag me af welk gevoel erin ik dan zou moeten negeren?
Wat zou er aan de hand moeten zijn dat mij het recht geeft om mijn vriend te moeten wantrouwen?
Dat snap ik niet helemaal :P
Nuchter en realiteitszin dat het iedereen kan overkomen om vreemd te gaan. Nu heel trouw kan in een half jaar omslaan. Verliefd worden heb je toch niet onder controle, net zo min als aantrekkingskracht. Dat 80% erin meegaat en het beantwoord tegenwoordig zegt wel genoeg.

Beetje achterdocht en op je hoede zijn is niet verkeerd. Hoeft ook helemaal niet je relatie te ondermijnen. Tenzij die "ander" zon idiote stresskip is en dat tegen je gebruikt.

Je zult maar gewoon blind zijn en denken dat alles bloemetjes en zonneschijn is terwijl je partner al een jaar ligt rond te neuken. Dan maar een beetje gezonde wantrouwen die me dat jaar de gek aangestoken worden had kunnen voorkomen.
pi_131810734
quote:

[..]

"Kwestie van je gevoel erin negeren"... wat is dit nou voor onzin? Het gevoel wat Moira heeft (en ik in mijn relatie ook) is dus juist dat je je partner gewoon kan vertrouwen, in ieder geval voor 99,999999999999999% :) Dan ga je toch niet leven naar die < 0,1%?
Tails tell tales
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2013 @ 15:05:44 #73
341203 3-voud
pi_131810762
quote:

[..]

Vertrouwen. Ik ben eerlijk tegen haar, zij is eerlijk tegen mij. Ze heeft geen enkele reden om te liegen...

Doe je dit vaker? Jezelf wat wijs maken? Je bewijst het ons ook nog eens.
pi_131810775
quote:

[..]

om je gevoel te kinnen negeren en/of niet te willen weten, moet er wel eerst een gevoel zíjn, of een vermoeden. Ik kies er idd voor niet wantrouwend te zijn, zolang er geen reden voor is. Mocht er wel iets gebeuren waardoor ik ga twijfelen, dan kan ik m altijd nog gaan wantrouwen. ;)
compact en kleverig.
pi_131810798
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:05 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ben jij bedonderd of zo in een relatie dat je de behoefte hebt om wantrouwend te zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2013 15:07:05 ]
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2013 @ 15:07:10 #76
341203 3-voud
pi_131810801
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:04 schreef Forbry het volgende:

[..]

"Kwestie van je gevoel erin negeren"... wat is dit nou voor onzin? Het gevoel wat Moira heeft (en ik in mijn relatie ook) is dus juist dat je je partner gewoon kan vertrouwen, in ieder geval voor 99,999999999999999% :) Dan ga je toch niet leven naar die < 0,1%?
Je kunt het vertrouwen helemaal niet uitdrukken in percentage. Dat weet je gewoonweg niet.
Je denkt dat het 99,99% is maar stiekem, zonder dat je het door hebt, is het wel 0,9%.
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2013 @ 15:07:42 #77
341203 3-voud
pi_131810814
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ben jij bedonderd of zo in een relatie dat je de behoefte hebt om wantrouwend te zijn?
Niet ontwijken. Je spreekt jezelf tegen in 1 post. Of heb je dat niet door?
pi_131810823
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je kunt het vertrouwen helemaal niet uitdrukken in percentage. Dat weet je gewoonweg niet.
Je denkt dat het 99,99% is maar stiekem, zonder dat je het door hebt, is het wel 0,9%.
Dus jij vindt het normaal je partner strict te controleren?

Ik vind wat Zargon aangeeft een veel gezondere situatie.
pi_131810824
quote:

[..]

Je snapt best wel wat ik bedoel neem ik aan :Y
Tails tell tales
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 15:08:18 #80
288245 crew  Moira
pi_131810832
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:03 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nuchter en realiteitszin dat het iedereen kan overkomen om vreemd te gaan. Nu heel trouw kan in een half jaar omslaan. Verliefd worden heb je toch niet onder controle, net zo min als aantrekkingskracht. Dat 80% erin meegaat en het beantwoord tegenwoordig zegt wel genoeg.

Beetje achterdocht en op je hoede zijn is niet verkeerd. Hoeft ook helemaal niet je relatie te ondermijnen. Tenzij die "ander" zon idiote stresskip is en dat tegen je gebruikt.

Je zult maar gewoon blind zijn en denken dat alles bloemetjes en zonneschijn is terwijl je partner al een jaar ligt rond te neuken. Dan maar een beetje gezonde wantrouwen die me dat jaar de gek aangestoken worden had kunnen voorkomen.
Natuurlijk besef ik me dat één van ons ooit wel eens zou kunnen vreemdgaan, het kan net zo goed dat dat nooit gebeurd, maar je weet het niet. Zo rationeel ben ik dan ook wel weer, je kunt de toekomst niet voorspellen.

Maar met mijn vriend heb ik dan óók wel weer zo'n relatie dat je óók over dát soort dingen kan communiceren.
Als ik ooit een fout zou begaan in onze relatie, dan zal ik hem dat melden, hoe veel moeite dat mij ook zou kosten.
Fuck, als hij over 10 jaar ooit eens zin heeft om iemand anders te neuken, dan hou ik hem daar niet in tegen, en hij zal dan aan mij vertellen dat hij daar behoefte aan heeft en dan praten we erover.

Hoe je je naderhand tegenover elkaar voelt is natuurlijk niet te voorspellen, maar dat is dan iets van latere zorg en dat zien we dan wel weer, mocht het ooit zo ver komen.

Als mijn vriend mij aanleiding geeft om te denken dat hij buiten de deur neukt, dán zal ik pas een beetje achterdochtig en wantrouwend worden.
Geeft hij mij dat niet, dan ben ik dat niet.
Dat zou enorm oneerlijk voor hem zijn.

Ik weet hoe het voelt om gewantrouwd te worden terwijl het nergens voor nodig is. Dan moet je jezelf verantwoorden voor dingen die je niet eens dóét.
Verschrikkelijk is dat, no way dat ik dat mijn vriend aandoe.
Fuck the EBU.
pi_131810850
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:55 schreef Forbry het volgende:

[..]

Alsof elk veralgeminiseerd voorbeeld een pedante waarheid is? Iedereen praat vanuit een eigen, en op persoonlijke ervaring gebaseerd referentiekader, en weet ook dat de dingen die ze meemaken niet universeel maar exemplarisch zijn.
pi_131810902
quote:
99s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:08 schreef Baran09 het volgende:

[..]

Ik vind wat Zargon aangeeft een veel gezondere situatie.
Voor mij is een relatie die NIET zo is als Zargon beschrijft bij voorbaat al geen goede relatie en ik zou het dan al lang uitgemaakt hebben...
Tails tell tales
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 15:11:50 #83
288245 crew  Moira
pi_131810913
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:05 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wacht even hoor...
Waarom zou je jezelf wijs maken dat er wél een reden is om elkaar niet te vertrouwen en er vanuit te gaan dat hij/zij liegt?

Ik snap niet waarom je bij voorbaat iemand al zou wantrouwen, zonder dat je daarvoor een aanleiding hebt ofzo.
Fuck the EBU.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 15:12:06 #84
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_131810920
Ik snap het nog steeds niet zo goed. Iedereen is hier elkaar flink op de schouders aan het kloppen omdat ze zo'n geweldige relatie hebben waarin ze "samensmelten" en elkaar zo fantastisch vertrouwen dat het uitwisselen van allerlij gegevens geen enkel probleem is, want 'de ander zal daar toch nooit iets mee doen' en (de allergrootste onzin in privacy discussies) 'wat heb je te verbergen'.

Wat ik dus niet zo snap is, waarom zo moeilijk doen? Waarom zou mijn partner op mijn mobiel moeten zitten...die heeft tie namelijk zelf. Waarom inloggen op mijn pc account? Hij heeft zijn eigen laptop en op mijn pc zijn eigen account en daarbij hebben we meedere laptopjes door het appartement heen slingeren. Waarom mijn financien versmelten met de zijn, als het totaal niet nodig is? (Nogmaals, het kan heel handig zijn in bepaalde situaties/relaties en dan snap ik het wel)

Ik kom enkel drogredenen tegen "Ja maar waarom zou ik moeten inloggen als ik wat wil opzoeken wanneer mijn kinderen/partner op de pc zitten?" Nou ja gewoon fatsoen wellicht? Overigens hoeft niemand uit te loggen, want elke debiele PC kan meerdere account tegelijkertijd aan...of je moet WinXP nog gebruiken. Nu zal ik bij de vraag of mijn partner iets kan opzoeken ook niet uitloggen en hem gewoon toegang geven...want dat is uiteindelijk praktischer.

Nu snap ik wel dat ik niet de doorsnee relatie heb (geen zin om uit te leggen) en als je bijvoorbeeld kinderen hebt het veel belangrijker is om toegang te hebben tot elkaars zaken, mocht er ooit iets gebeuren, maar wat heeft bijvoorbeeld toegang tot elkaar facebook daarmee te maken? :') Dat heeft toch verder geen enkel nut?

Dat geneuzel over samensmelten of elkaar vertrouwen...nou ja ik vertrouw mijn vriend volledig...vandaar ook totaal niet de behoefte om toegang te hebben tot zijn mac bijvoorbeeld. Wat de neuk..als ik een pc nodig heb, dan heb ik er zelf toch 1! Als ik een mobiel nodig heb, dan wil ik niet eens de zijne, ik ken namelijk geen enkel nummer uit mijn hoofd...die staan namelijk in _mijn_ telefoon..wat de neuk moet ik met de zijne? Wat is daar nou makkelijker aan? Ik snap het echt niet. :?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 15:12:49 #85
288245 crew  Moira
pi_131810934
quote:

[..]

Of misschien he, heel stiekem, is het ook wel 0,0%. Omdat je gewoon een bazige partner hebt die echt oprecht net zo veel voor jou voelt als jij voor hem/haar.
Zou zomaar kunnen he.
Fuck the EBU.
pi_131810950
quote:

[..]

Hoeveel de percentages ook zijn, het is pas belangrijk als die minieme of iets grotere kans cruciaal voor je is of niet. Zelfde met de rest van beide persoonlijkheden, 99% perfect en 1% wat minder. Als je die ene procent kunt accepteren dan is dat fijn, als die cruciaal voor je is dan is de andere 99% uiteindelijk niet genoeg waard.
pi_131810978
quote:

[..]

Niet ontwijken. Je spreekt jezelf tegen in 1 post. Of heb je dat niet door?
Oh, je wil rationele, wetenschappelijk onderbouwbare antwoorden.

Nou, hier komt-ie dan: binnen een relatie weet je nooit iets zeker, ook niet als het heeft plaatsgevonden. Je weet nooit wat er door iemand heengaat, je weet niet wat de beweegredenen van een persoon zijn. Emotie en gevoel kun je niet rationeel uitleggen; het woord vertrouwen geeft per definitie al aan dat je controle los moet laten.

Hoe ik weet dat ze nooit liegt? Omdat de afgelopen jaren dat hebben aangetoond en ik geef haar het voordeel van de twijfel mocht ik twijfelen.

In dit leven weet je niets zeker, het enige zekere is dat je doodgaat.

Waarom niet vertrouwen als er geen enkele reden is om haar niet te vertrouwen? De default waarde is 'wel vertrouwen', bij mij tenminste.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2013 15:15:10 ]
pi_131811011
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:08 schreef Koral het volgende:

[..]

Alsof elk veralgeminiseerd voorbeeld een pedante waarheid is? Iedereen praat vanuit een eigen, en op persoonlijke ervaring gebaseerd referentiekader, en weet ook dat de dingen die ze meemaken niet universeel maar exemplarisch zijn.
het is volgens mij meer dat t voorbeeld dat je noemt niet echt betrekking heeft op de discussie, of je moet daarmee insinueren dat vrouwen álles op gevoel doen rn dat een rationele reden om n ww te weten dus over t algemeen alleen vanuit een man kan komen.
compact en kleverig.
pi_131811060
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

niet, maar het is prettiger er gewoon op te vertrouwen ^O^
De gedachte dat er normaal gesproken niets mogelijk is, is ook heel geruststellend.

Je kunt in een dorp wonen en denken, er gebeurd niets en dus de deur dicht doen maar niet op slot, of hem toch op slot doen en die minieme onwaarschijnlijke kans 'uitschakelen'.
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2013 @ 15:18:58 #90
341203 3-voud
pi_131811080
quote:
99s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:08 schreef Baran09 het volgende:

[..]

Waarom gelijk het andere uiterste van het spectrum? Lees je (jullie) wel wat ik schrijf? Beetje wantrouwen/op je hoede zijn is niet verkeerd en hoeft de relatie niet te ondermijnen.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 15:19:00 #91
288245 crew  Moira
pi_131811084
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Oh, je wil rationele, wetenschappelijk onderbouwbare antwoorden.

Nou, hier komt-ie dan: binnen een relatie weet je nooit iets zeker, ook niet als het heeft plaatsgevonden. Je weet nooit wat er door iemand heengaat, je weet niet wat de beweegredenen van een persoon zijn. Emotie en gevoel kun je niet rationeel uitleggen; het woord vertrouwen geeft per definitie al aan dat je controle los moet laten.

Hoe ik weet dat ze nooit liegt? Omdat de afgelopen jaren dat hebben aangetoond en ik geef haar het voordeel van de twijfel mocht ik twijfelen.

In dit leven weet je niets zeker, het enige zekere is dat je doodgaat.

Waarom niet vertrouwen als er geen enkele reden is om haar niet te vertrouwen? De default waarde is 'wel vertrouwen', bij mij tenminste.
Ik zie sowieso niet in welke voordelen ik er uit zou kunnen halen als ik in eerste instantie al wantrouwend zou zijn.
Brengt alleen maar kutgevoelens met zich mee, die ook nog eens compleet onterecht zouden kunnen zijn.
Zou enorm zonde zijn van de goede gevoelens die ik nú in mijn relatie heb.
Fuck the EBU.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 15:20:46 #92
288245 crew  Moira
pi_131811122
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:18 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Waarom gelijk het andere uiterste van het spectrum? Lees je (jullie) wel wat ik schrijf? Beetje wantrouwen/op je hoede zijn is niet verkeerd en hoeft de relatie niet te ondermijnen.
Ik zou het dan geen wantrouwen noemen.

Ik hou altijd in mijn achterhoofd dat het ooit, vroeg of laat, mis zou kunnen lopen. Dat kan allerlei redenen hebben die ik nu nog niet voorzie in de nabije toekomst.
En omdat ik die nog niet voorzie in de nabije toekomst maak ik me daar nu ook totaal niet druk om, ik heb daar simpelweg geen reden voor.

Dat is voor mij voldoende om rationeel te blijven en niet te veel met mijn hoofd in de wolken te lopen.
Wantrouwen is dus (iig in mijn geval) niet nodig, op deze manier kan ik juist veel meer genieten van het vertrouwen dat er wél is. :)
Fuck the EBU.
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2013 @ 15:21:47 #93
341203 3-voud
pi_131811138
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:20 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik zou het dan geen wantrouwen noemen.

Ik hou altijd in mijn achterhoofd dat het ooit, vroeg of laat, mis zou kunnen lopen. Dat kan allerlei redenen hebben die ik nu nog niet voorzie in de nabije toekomst.

Dat is voor mij voldoende om rationeel te blijven en niet te veel met mijn hoofd in de wolken te lopen.
Wantrouwen is dus (iig in mijn geval) niet nodig, op deze manier kan ik juist veel meer genieten van het vertrouwen dat er wél is. :)
Ah. dus eigenlijk ben je als ieder ander, je stelt het enkel wat mooier voor hier.
Duidelijk. En ik vermoedde al zoiets. :) Klonk me allemaal te rooskleurig ook.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 15:22:54 #94
288245 crew  Moira
pi_131811158
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:21 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ah. dus eigenlijk ben je als ieder ander, je stelt het enkel wat mooier voor hier.
Mmm, die reactie snap ik dan weer niet helemaal.

Want rationeel blijven heeft niks met wantrouwen te maken.

In eerste instantie ga je er gewoon vanuit dat je een toprelatie hebt en dat je dat best nog wel eens tot je 80e zou kunnen volhouden samen.
Ik ga er iig niet in eerste instantie vanuit dat het ooit mis zal lopen.
Ik zie ook geen reden om dat te denken.

Oke nu moet ik echt ff naar de winkel :@ :') latah :W
Fuck the EBU.
pi_131811162
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:18 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Waarom zou een beetje moeten wantrouwen en op je hoede zijn als je daar totaal geen behoefte aan hebt?

Als ik wantrouwend ben, dan stel ik vragen. En neem ik genoegen met de antwoorden. Het is niet altijd even leuk (om de vragen te stellen en je zwak op te stellen bijvoorbeeld), maar werkt echt bevrijdend als je er gewoon over kunt praten zonder gedoe en twijfels en leugens en wantrouwen.
pi_131811170
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:16 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

het is volgens mij meer dat t voorbeeld dat je noemt niet echt betrekking heeft op de discussie, of je moet daarmee insinueren dat vrouwen álles op gevoel doen rn dat een rationele reden om n ww te weten dus over t algemeen alleen vanuit een man kan komen.
Het is niet zwart/wit. In mijn referentiekader zijn vrouwen echter veel geraffineerder (of mannen veel simpeler), en liggen dat soort delen dingen meer voor de hand bij een vrouw dan een man.

PS geloof het of niet, in mijn relatie ben ik de 'wij' persoon en is mijn partner op veel vlakken meer 'jij en ik'.
pi_131811183
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom zou een beetje moeten wantrouwen en op je hoede zijn als je daar totaal geen behoefte aan hebt?

Als ik wantrouwend ben, dan stel ik vragen. En neem ik genoegen met de antwoorden. Het is niet altijd even leuk (om de vragen te stellen en je zwak op te stellen bijvoorbeeld), maar werkt echt bevrijdend als je er gewoon over kunt praten zonder gedoe en twijfels en leugens en wantrouwen.
Waarom stel je haar dan wel de vraag of ze gelogen heeft in jullie relatie? Een dergelijk gesprek zou dan niet gevoerd hoeven te worden.
pi_131811184
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:21 schreef 3-voud het volgende:

[..]

O! Bedoelde je hetzelfde?! Dan:

Ah, dus eigenlijk ben je als ieder ander, je stelt het alleen wat minder mooi voor hier. Klonk me allemaal al te deprimerend ook! :)
compact en kleverig.
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2013 @ 15:25:01 #99
341203 3-voud
pi_131811206
Uit de behoefte aan te vallen rare dingen roepen :')
pi_131811362
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:24 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Waarom stel je haar dan wel de vraag of ze gelogen heeft in jullie relatie? Een dergelijk gesprek zou dan niet gevoerd hoeven te worden.
Nieuwsgierigheid. En omdat het leuke discussies oplevert. Kritische vragen die ik stel, stel ik niet (altijd) uit wantrouwen. Soms wil ik het antwoord gewoon horen.

En omdat ik veel vragen stel. Ik ben niet bang om (nutteloze) vragen te stellen, ik wil geen aannames maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2013 15:32:07 ]
pi_131811365
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:23 schreef Koral het volgende:

[..]

Het is niet zwart/wit. In mijn referentiekader zijn vrouwen echter veel geraffineerder (of mannen veel simpeler), en liggen dat soort delen dingen meer voor de hand bij een vrouw dan een man.

PS geloof het of niet, in mijn relatie ben ik de 'wij' persoon en is mijn partner op veel vlakken meer 'jij en ik'.
ik geloof je best en ik geloof ook meteeen dat jij helemaal niet zo zwart wit bent, alleen door de manier waarop je dingen zegt, kom je af en toe wel zo over.
Overigens heb ik juist de ervaring met n ex dat ie me ging controleren, terwijl híj vreemd was gegaan btw :')
Ik denk dat in dít geval, wws delen enzo, het weinig met rationeel of geraffineerd zijn te maken heeft.
Ik ken mannen die hun ww nooit af wilden geven omdat ze n ander hadden en dat wilden verbergen, en ik ken vrouwen die hun ww om die reden niet wilden geven, ik ken vrouwen die er geen probleem mee hebben, want handig en mannen die er zo over denken.
In deze specifieke situatie denk ik eigenlijk niet dat er zoveel verschil tussen mannen en vrouwen zit :@

(Ik herken de situatie die he beschrijft btw helemaal :P )
compact en kleverig.
pi_131811388
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nieuwsgierigheid. En omdat het leuke discussies oplevert. Kritische vragen die ik stel, stel ik niet (altijd) uit wantrouwen. Soms wil ik het gewoon horen.

En omdat ik veel vragen stel. Ik ben niet bang om (nutteloze) vragen te stellen, ik wil geen aannames maken.
Ah, je partner moet dus steeds op haar hoede zijn. ;)
pi_131811394
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:25 schreef 3-voud het volgende:
Uit de behoefte aan te vallen rare dingen roepen :')
heb je t over mij? :@
compact en kleverig.
pi_131811415
Door sommige reacties hier besef ik me alleen nog maar eens te meer hoe gelukkig/"gezegend" ik met mijn vent/relatie ben :D
Tails tell tales
pi_131811450
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:32 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ah, je partner moet dus steeds op haar hoede zijn. ;)
Vertel, waarom?

Als je eerlijk bent, hoef je niet op je hoede te zijn, want je hoeft alleen maar te vertellen wat er is (gebeurd) en je hoeft niets te verzinnen.

Het is geen kruisverhoor of zo hoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2013 15:35:30 ]
pi_131811504
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Vertel, waarom?

Als je eerlijk bent, hoef je niet op je hoede te zijn, want je hoeft alleen maar te vertellen wat er is (gebeurd) en je hoeft niets te verzinnen.
Dat beeld krijg ik er een beetje bij. Tafel met twee stoelen, felle lamp erbij. Misschien nog een polygraaf op tafel.
pi_131811629
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:36 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Dat beeld krijg ik er een beetje bij. Tafel met twee stoelen, felle lamp erbij. Misschien nog een polygraaf op tafel.
En waarom dan wel?
pi_131811700
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:12 schreef Semisane het volgende:
Ik snap het nog steeds niet zo goed. Iedereen is hier elkaar flink op de schouders aan het kloppen omdat ze zo'n geweldige relatie hebben waarin ze "samensmelten" en elkaar zo fantastisch vertrouwen dat het uitwisselen van allerlij gegevens geen enkel probleem is, want 'de ander zal daar toch nooit iets mee doen' en (de allergrootste onzin in privacy discussies) 'wat heb je te verbergen'.

Wat ik dus niet zo snap is, waarom zo moeilijk doen? Waarom zou mijn partner op mijn mobiel moeten zitten...die heeft tie namelijk zelf. Waarom inloggen op mijn pc account? Hij heeft zijn eigen laptop en op mijn pc zijn eigen account en daarbij hebben we meedere laptopjes door het appartement heen slingeren. Waarom mijn financien versmelten met de zijn, als het totaal niet nodig is? (Nogmaals, het kan heel handig zijn in bepaalde situaties/relaties en dan snap ik het wel)

Ik kom enkel drogredenen tegen "Ja maar waarom zou ik moeten inloggen als ik wat wil opzoeken wanneer mijn kinderen/partner op de pc zitten?" Nou ja gewoon fatsoen wellicht? Overigens hoeft niemand uit te loggen, want elke debiele PC kan meerdere account tegelijkertijd aan...of je moet WinXP nog gebruiken. Nu zal ik bij de vraag of mijn partner iets kan opzoeken ook niet uitloggen en hem gewoon toegang geven...want dat is uiteindelijk praktischer.

Nu snap ik wel dat ik niet de doorsnee relatie heb (geen zin om uit te leggen) en als je bijvoorbeeld kinderen hebt het veel belangrijker is om toegang te hebben tot elkaars zaken, mocht er ooit iets gebeuren, maar wat heeft bijvoorbeeld toegang tot elkaar facebook daarmee te maken? :') Dat heeft toch verder geen enkel nut?

Dat geneuzel over samensmelten of elkaar vertrouwen...nou ja ik vertrouw mijn vriend volledig...vandaar ook totaal niet de behoefte om toegang te hebben tot zijn mac bijvoorbeeld. Wat de neuk..als ik een pc nodig heb, dan heb ik er zelf toch 1! Als ik een mobiel nodig heb, dan wil ik niet eens de zijne, ik ken namelijk geen enkel nummer uit mijn hoofd...die staan namelijk in _mijn_ telefoon..wat de neuk moet ik met de zijne? Wat is daar nou makkelijker aan? Ik snap het echt niet. :?
Helemaal mee eens. :Y
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_131811721
Zijn jullie in eerdere relaties voor situaties komen te staan waar er sprake was van list/bedrog/leugens/wantrouwen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2013 16:21:03 ]
pi_131811738
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

En waarom dan wel?
De manier van omschrijven toen je vroeg of ze gelogen heeft.
pi_131811793
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:45 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

De manier van omschrijven toen je vroeg of ze gelogen heeft.
Hoe kan ik dat anders omschrijven?
quote:

[..]

Waar lees jij de tafels, de stoelen en het felle lampje? Wat laat jou zo denken?
pi_131811850
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe kan ik dat anders omschrijven?

[..]

Waar lees jij de tafels, de stoelen en het felle lampje? Wat laat jou zo denken?
quote:

Het ging me dan ook meer om dit stuk.
pi_131811947
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:50 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

[..]

Het ging me dan ook meer om dit stuk.
Kun je concreter zijn?

Het is mijn eigen tekst, niet zo gek dat ik het zelf gewoon niet zie. Welke woorden precies doen je denken dat ik een kruisverhoor uitvoer?
pi_131812060
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:50 schreef Cracka-ass het volgende:
Ho, ho, ho.. Er is een levensgroot verschil tussen een beetje gezonde jaloezie en elkaar controleren. Als je van elkaar houdt is het niet fijn als de ander je voor een ander verlaat. Maakt je dat geen ene ruk uit dan houd je niet echt van elkaar. Dus in een gezonde relatie is er altijd een grens die, indien overschreden, de ander jaloerse gevoelens geeft.

Ik controleer mijn vriend niet, totaal niet. Wij zitten echt niet samengeklit als een Siamese tweeling. Hij is op dit moment een weekje op vakantie met vrienden, is al eerder zonder mij op vakantie geweest, sterker, we zijn nog niet samen op vakantie geweest in de 1,5 jaar dat we wat met elkaar hebben. We gaan zelden samen uit, ik überhaupt zelden, hij vaak met zijn vrienden, waar ook single vriendinnen tussen zitten. Zal me allemaal worst wezen. Maar als ik hem zou zien tongzoenen met een ander... wis en waarachtig dat ik jaloers zou zijn!! (En hem er uit zou gooien ;) )
pi_131812079
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:53 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kun je concreter zijn?

Het is mijn eigen tekst, niet zo gek dat ik het zelf gewoon niet zie. Welke woorden precies doen je denken dat ik een kruisverhoor uitvoer?
Als mijn partner zo tegen mij praat als dat jij tegen haar doet nou dan gaan al mijn nekharen wel recht overeind staan. "Je kan altijd eerlijk tegen me zijn" "Je moet eerlijk blijven ongeacht het onderwerp". Dan krijg ik daar een zeer onprettig gevoel bij aangezien dat soort zaken vaak een ongeschreven regel zijn en niet zomaar ter tafel komen.
pi_131812263
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:58 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Als mijn partner zo tegen mij praat als dat jij tegen haar doet nou dan gaan al mijn nekharen wel recht overeind staan. "Je kan altijd eerlijk tegen me zijn" "Je moet eerlijk blijven ongeacht het onderwerp". Dan krijg ik daar een zeer onprettig gevoel bij aangezien dat soort zaken vaak een ongeschreven regel zijn en niet zomaar ter tafel komen.
Jij hebt nooit van dat soort gesprekken waar emotie de boventoon voert en je iets diepere gesprekken voert (wat betreft de staat van de relatie, de omgang met elkaar, de verwachtingen, noem het maar op)?

Gesprekken waarin je dingen zegt die je normaal gesproken niet zo snel kenbaar zou maken?

Je moet het in context zien. Zulke zinnen komen niet plotseling uit de lucht vallen; op bepaalde momenten voelt het fijn om bijvoorbeeld aan te geven dat je eerlijkheid geeft en eerlijkheid terug verwacht. En al is het een ongeschreven regel, waarom zou je hier niet over communiceren? Ik wil graag horen hoe zij erover denkt.

Situatieafhankelijk dus, je kunt ze niet zomaar contextloos zien.

En, eerlijkheid is belangrijk voor mij. Als ik me er fijner door voel om mijn standpunten erover duidelijk te maken, dan levert dat alleen maar duidelijkheid op. Zonder dat er meteen sprake is van een kruisverhoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2013 16:06:29 ]
pi_131812494
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:45 schreef zarGon het volgende:
Hebben jullie in eerdere relaties voor situaties komen te staan waar er sprake was van list/bedrog/leugens/wantrouwen?
ja,heel erg, maar dat had nog niet tot gevolg dat ik hem ging controleren. Ook al kon ik zijn telefoon gewoon pakken en hadden we een pc met 1 inlog.
compact en kleverig.
pi_131813087
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ho, ho, ho.. Er is een levensgroot verschil tussen een beetje gezonde jaloezie en elkaar controleren. Als je van elkaar houdt is het niet fijn als de ander je voor een ander verlaat. Maakt je dat geen ene ruk uit dan houd je niet echt van elkaar. Dus in een gezonde relatie is er altijd een grens die, indien overschreden, de ander jaloerse gevoelens geeft.

Ik controleer mijn vriend niet, totaal niet. Wij zitten echt niet samengeklit als een Siamese tweeling. Hij is op dit moment een weekje op vakantie met vrienden, is al eerder zonder mij op vakantie geweest, sterker, we zijn nog niet samen op vakantie geweest in de 1,5 jaar dat we wat met elkaar hebben. We gaan zelden samen uit, ik überhaupt zelden, hij vaak met zijn vrienden, waar ook single vriendinnen tussen zitten. Zal me allemaal worst wezen. Maar als ik hem zou zien tongzoenen met een ander... wis en waarachtig dat ik jaloers zou zijn!! (En hem er uit zou gooien ;) )
Dit heeft echt niks met mijn post te maken. :')
pi_131813654
quote:

Woon jij samen met je vriend? Hier komen dat soort situaties in elk geval heel vaak voor en als mijn partner of ik dan krampachtig zou lopen doen, dan zou het "wat heb je te verbergen?" wel degelijk in zicht komen. Het gaat hier niet om moedertje Staat hè, waarbij een zeker wantrouwen als het gaat om privacy(schending) wel degelijk gerechtvaardigd is. Het gaat hier om een intieme relatie, die op eerlijkheid, respect en vertrouwen gebaseerd zou moeten zijn en deze kernwoorden zijn van belang zowel als gaat om het "mogen inzien" als om het "niet controleren".
Tails tell tales
pi_131813871
quote:
Zijn jullie in eerdere relaties voor situaties komen te staan waar er sprake was van list/bedrog/leugens/wantrouwen?
Ik niet, maar ik ben ook nog nooit een serieuze relatie aangegaan met iemand waarbij ik niet de volle overtuiging had dat ik die persoon zo goed als volledig kon vertrouwen. :)
Tails tell tales
  donderdag 3 oktober 2013 @ 17:10:37 #121
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_131814043
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:55 schreef Forbry het volgende:

[..]

Woon jij samen met je vriend? Hier komen dat soort situaties in elk geval heel vaak voor en als mijn partner of ik dan krampachtig zou lopen doen, dan zou het "wat heb je te verbergen?" wel degelijk in zicht komen. Het gaat hier niet om moedertje Staat hè, waarbij een zeker wantrouwen als het gaat om privacy(schending) wel degelijk gerechtvaardigd is. Het gaat hier om een intieme relatie, die op eerlijkheid, respect en vertrouwen gebaseerd zou moeten zijn en deze kernwoorden zijn van belang zowel als gaat om het "mogen inzien" als om het "niet controleren".
Ik woon samen ja en ik vraag me af of je mijn post hebt begrepen of zelfs maar hebt gelezen.

Veel hier hebben het idee dat het makkelijker is of praktisch is om elkaar overal maar toegang tot te geven. Ik ben het daar niet mee eens, in tegenstelling zelfs.

En het argument "wat heb je te verbergen" in dezelfde alinea gebruiken waarin je beschrijft belang te hechten aan eerlijkheid, respect en vertrouwen komt mij wat vreemd over. Mijn vriend zal het wachtwoord van zijn pc of mail account niet geven. Wellicht doet tie dat als ik het zou vragen, maar het punt is en blijft imho: 'Waarom zou je dat in de eerste plaats in vredesnaam vragen?'

Wat de neuk moet je nou met het mailaccount van een ander? Mail versturen uit zijn/haar naam? :') Wat moet je nou op de pc account van een ander? Terwijl _elke_ PC, Mac etc met meerdere account om kan gaan. En zelfs al zou zijn mac 'open' staan, zou ik nog altijd eerst vragen of ik er even op kan om iets op te zoeken. Iets met fatsoen enzo.

Inderdaad, eerlijkheid, respect en vertrouwen. :)
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_131814342
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij hebt nooit van dat soort gesprekken waar emotie de boventoon voert en je iets diepere gesprekken voert (wat betreft de staat van de relatie, de omgang met elkaar, de verwachtingen, noem het maar op)?

Gesprekken waarin je dingen zegt die je normaal gesproken niet zo snel kenbaar zou maken?

Je moet het in context zien. Zulke zinnen komen niet plotseling uit de lucht vallen; op bepaalde momenten voelt het fijn om bijvoorbeeld aan te geven dat je eerlijkheid geeft en eerlijkheid terug verwacht. En al is het een ongeschreven regel, waarom zou je hier niet over communiceren? Ik wil graag horen hoe zij erover denkt.

En, eerlijkheid is belangrijk voor mij. Als ik me er fijner door voel om mijn standpunten erover duidelijk te maken, dan levert dat alleen maar duidelijkheid op. Zonder dat er meteen sprake is van een kruisverhoor.
Ik hecht niet zoveel waarde aan gesprekken over eerlijkheid en vertrouwen. Ik kan er niet zo heel veel mee. Of ik eerlijk en te vertrouwen ben kan ze beter naspeuren in mijn sociale kring. Dat levert vele malen betere referenties op (in mijn geval). Nu ik er zo over denk zou ik eigenlijk niet weten waar ik precies over moet communiceren met betrekking tot eerlijkheid en vertrouwen. Niemand zal in eerste instantie stoer vertellen dat hij of zij onbetrouwbaar of oneerlijk is. Uit je houding en daden moet blijken dat je te vertrouwen bent.

Maar als jij je er fijn bij voelt in een relatie om die bevestiging te krijgen dat ze eerlijk is en moet zijn dan moet je zeker om die duidelijkheid vragen. Voor mij werkt het in ieder geval niet zo. Zo hoef ik dus ook niet haar wachtwoorden/pincodes te weten, het staat me op voorhand al tegen. Ze geeft zelf maar prijs wat ze kwijt wil. Ik controleer haar dus ook op geen enkele wijze, om het maar ontopic te houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dr.Hilfiger op 03-10-2013 17:27:50 ]
pi_131814343
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:10 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik woon samen ja en ik vraag me af of je mijn post hebt begrepen of zelfs maar hebt gelezen.

Veel hier hebben het idee dat het makkelijker is of praktisch is om elkaar overal maar toegang tot te geven. Ik ben het daar niet mee eens, in tegenstelling zelfs.

En het argument "wat heb je te verbergen" in dezelfde alinea gebruiken waarin je beschrijft belang te hechten aan eerlijkheid, respect en vertrouwen komt mij wat vreemd over. Mijn vriend zal het wachtwoord van zijn pc of mail account niet geven. Wellicht doet tie dat als ik het zou vragen, maar het punt is en blijft imho: 'Waarom zou je dat in de eerste plaats in vredesnaam vragen?'

Wat de neuk moet je nou met het mailaccount van een ander? Mail versturen uit zijn/haar naam? :') Wat moet je nou op de pc account van een ander? Terwijl _elke_ PC, Mac etc met meerdere account om kan gaan. En zelfs al zou zijn mac 'open' staan, zou ik nog altijd eerst vragen of ik er even op kan om iets op te zoeken. Iets met fatsoen enzo.

Inderdaad, eerlijkheid, respect en vertrouwen. :)
Ik heb je post wel degelijk gelezen en begrepen en je herhaalt nu gewoon alles, dus nog een reactie daarop van mijn kant vind ik overbodig. Ik kan/wil je wel nog vertellen, dat wij inderdaad wel eens mailtjes sturen vanuit elkaars naam :Y
Tails tell tales
  donderdag 3 oktober 2013 @ 17:28:41 #124
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_131814514
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:21 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik heb je post wel degelijk gelezen en begrepen en je herhaalt nu gewoon alles, dus nog een reactie daarop van mijn kant vind ik overbodig.
Ik herhaal, omdat er geen enkel argument er tegenin was gebracht. en nu nog steeds niet overigens ik ging er dus even vanuit dat er iets je was ontgaan.

quote:
Ik kan/wil je wel nog vertellen, dat wij inderdaad wel eens mailtjes sturen vanuit elkaars naam :Y
Werkelijk? Apart...maar goed als jij denkt dat het van vitaal belang is...Ik denk dat ik wel genoeg heb aan mijn eigen mail account.
pi_131814610
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:28 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik herhaal, omdat er geen enkel argument er tegenin was gebracht ik dus er even vanuit ging dat er iets je was ontgaan.

[..]

Werkelijk? Apart...maar goed als jij denkt dat het van vitaal belang is...Ik denk dat ik wel genoeg heb aan mijn eigen mail account.
Mensen die redeneren zoals jij geven steeds maar geen antwoord op de vraag wat het probleem nou eigenlijk is van een partner die -als het even zo uitkomt, dus niet ter controle- je mail etc. in kan zien...
Tails tell tales
  donderdag 3 oktober 2013 @ 17:39:01 #126
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131814755
En even terug aan het lezen over jaloezie en het blijkt dat een beetje jaloezie goed (laatst ergens geleszen) is voor de relatie, gewoon een teken dat je partner nog interesse in je heeft, maar natuurlijk met mate, dus niet als een bezetene privesberichten doorzoeken. :P
pi_131814789
quote:

[..]

Ik herhaal, omdat er geen enkel argument er tegenin was gebracht. en nu nog steeds niet overigens ik ging er dus even vanuit dat er iets je was ontgaan.

[..]

Het argument is dus dat het soms gewoon handig(er) is en wij niet inzien wat het nut is van allerlei omslachtig gedoe en dat is ons geval dus ook niet nodig is, omdat wij toch niks belangrijks voor elkaar te verbergen hebben.
Tails tell tales
pi_131814966
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:39 schreef snakelady het volgende:
En even terug aan het lezen over jaloezie en het blijkt dat een beetje jaloezie goed (laatst ergens geleszen) is voor de relatie, gewoon een teken dat je partner nog interesse in je heeft, maar natuurlijk met mate, dus niet als een bezetene privesberichten doorzoeken. :P
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)woord-Facebook.dhtml :D :P

Ik schreef nog dat mannen simpeler waren hahahahaha :(
  donderdag 3 oktober 2013 @ 17:52:02 #129
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131815053
quote:
Ja, zoals je in de openingspost kan lezen, en er zijjn nog meer zaken voorgevallen.

Wij zaten in slechte periode van ons leven, een jongen met wie ik al vrij lang platonisch contact had vertelde me gek op mij te zijn, ik heb dat eerlijk tegen toen mijn man verteld en dat is helemaal uit de hand gelopen, hij was zo verschrikkelijk boos dat hij mijn computer en de muur kapot heeft geslagen.

Terwijl ik dacht eerlijk te zijn ging het in zijn hoofd van kwaad tot erger en uiteindelijk dacht hij dus dat er iets tussen ons was gebeurd.
Terwijl als dat zo zou zijn ik het hem niet verteld zou hebben natuurlijk dat die jongen zijn liefde voor mij openbaarde, ik mocht ook geen contact meer met die jongen hebben van hem.

Maar zelf bleek hij achteraf via internet seksueel contact te hebben met diverse vrouwen. :')
pi_131815085
quote:

[..]

[..]

waarom moet iets van 'vitaal belang' zijn om t te doen?
Ik zie niet in waarom er een noodzaak voor het hebben van elkaars ww moet zijn eigenlijk.
compact en kleverig.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 17:56:55 #131
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131815194
quote:
9s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:48 schreef Koral het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)woord-Facebook.dhtml :D :P

Ik schreef nog dat mannen simpeler waren hahahahaha :(
Ja, dat gaat dus een klein beetje te ver. :P
  donderdag 3 oktober 2013 @ 17:58:16 #132
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131815228
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:53 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom er een noodzaak voor het hebben van elkaars ww moet zijn eigenlijk.
Inderdaad, het is geen noodzaak, gewoon praktischer of puur liever lui dan moe principe om redenen die al vele malen herhaald zijn.
pi_131815939
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:31 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik geloof je best en ik geloof ook meteeen dat jij helemaal niet zo zwart wit bent, alleen door de manier waarop je dingen zegt, kom je af en toe wel zo over.
Overigens heb ik juist de ervaring met n ex dat ie me ging controleren, terwijl híj vreemd was gegaan btw :')
Ik denk dat in dít geval, wws delen enzo, het weinig met rationeel of geraffineerd zijn te maken heeft.
Ik ken mannen die hun ww nooit af wilden geven omdat ze n ander hadden en dat wilden verbergen, en ik ken vrouwen die hun ww om die reden niet wilden geven, ik ken vrouwen die er geen probleem mee hebben, want handig en mannen die er zo over denken.
In deze specifieke situatie denk ik eigenlijk niet dat er zoveel verschil tussen mannen en vrouwen zit :@

(Ik herken de situatie die he beschrijft btw helemaal :P )
Soms kies ik bewust voor (ouderwetse) stereotypen. Als ik genuanceerd ga schrijven worden het lappen tekst. Sommigen zien dan de hoofd en bijzaken niet meer. Anderen lezen het helemaal niet.

Blijkbaar is voor een flink aantal mijn stereotype voorbeeld verkeerd gevallen. Kan gebeuren. Volgende keer beter.

Uiteindelijk gaat het niet om mijn voorbeeld maar lijkt het meer te gaan om iemand te overtuigen. Het herkaderen (stel nu dit, stel nu dat), dingen absoluut opvatten, nadruk leggen op kleine fouten, de draak steken, er zijn zoveel manieren in dit topic de revue gepasseerd. Wat mij betreft hoort deze topic nu al tot de klassiekers :) nb. Ik vel geen oordeel, goed, slecht, bewust, onbewust, het is slechts een constatering...

... waar zowel man als vrouw deel vanuit maken :D onelove!
  donderdag 3 oktober 2013 @ 18:36:47 #134
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_131816206
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:53 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Omdat het niet, in tegenstelling tot wat hier wordt beweerd, helemaal niet makkelijker is imho. 2 replies onder de jouwe wordt aangegeven liever lui dan moe...nou dan is juist het niet gebruiken van iemand anders spullen of het inloggen op eigen account een stuk makkelijker in mijn ogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 03-10-2013 18:45:26 ]
  donderdag 3 oktober 2013 @ 18:41:03 #135
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_131816338
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:40 schreef Forbry het volgende:

[..]

Het argument is dus dat het soms gewoon handig(er) is en wij niet inzien wat het nut is van allerlei omslachtig gedoe
Juist het gebruiken van iemand anders accounts is omslachtig gedoe lijkt me. Bij een email account al helemaal. Je moet al beginnen met "Ik ben Jan niet, maar Forby". Wat er dan in vredesnaam daaraan makkelijker is dan gewoon je eigen email account gebruiken is me een raadsel. Zelfde gaat op met het gebruik van de laptop, pc, telefoon(!? :') ) van iemand anders.

Ik werk toch een stuk makkelijker en sneller op mijn zooi dan die van iemand anders.

quote:
en dat is ons geval dus ook niet nodig is, omdat wij toch niks belangrijks voor elkaar te verbergen hebben.
Ik ook niet, maar dat laatste is een drogreden om dan maar alles te delen, vooral omdat hier door meerder gemakzucht wordt opgegeven als reden, heeft dat laatste er echt ruk mee te maken. :D
  donderdag 3 oktober 2013 @ 18:44:40 #136
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_131816448
Overigens maakt het mij weinig uit hoe anderen het doen, ik snapte enkel niet waarom hier wordt gedaan als of het gebruik van iemand anders haar/zijn laptop, telefoon(!? :') ), accounts etc makkelijker is. En nu snap ik het nog steeds niet. :D

Maar goed, maakt niet uit...het is hopelijk nog niet zo erg dat men hier een "gezamenlijk" facebook account heeft of zo. ;) :P (Over samensmelten gesproken... :D )
  donderdag 3 oktober 2013 @ 18:51:03 #137
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_131816623
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:32 schreef Forbry het volgende:

[..]

Mensen die redeneren zoals jij geven steeds maar geen antwoord op de vraag wat het probleem nou eigenlijk is van een partner die -als het even zo uitkomt, dus niet ter controle- je mail etc. in kan zien...
Die vraag is mij niet gesteld en dat is ook niet een reden waarom ik reageerde. Ik wil er wel antwoord opgeven overigens. Ik zie het niet als probleem, het is enkel compleet nutteloos, wat heb je aan het inzien van mijn mail, als niet ter controle? Zoals ik al aangeef het heeft geen nut en is ook niet makkelijk.

Stel dat mijn vriend vanuit mijn account andere mensen gaat mailen...wat is daaraan makkelijker dan gewoon die mensen mailen vanuit zijn eigen account, zodat die mensen meteen doorhebben dat het van hem komt en hij ook gewoon de replies in zijn eigen mailbox terug krijgt?

Wat, vertel me, is daar nou niet meer makkelijk aan, dan elkaar mailboxen gebruiken? :?

Werkelijk, ik snap echt niet hoe je dat nou in vredesnaam anders kan zien. ;) Het is toch volkomen logisch dat het gebruiken van je eigen email makkelijker is?
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 19:39:32 #138
288245 crew  Moira
pi_131818118
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:33 schreef Forbry het volgende:
Door sommige reacties hier besef ik me alleen nog maar eens te meer hoe gelukkig/"gezegend" ik met mijn vent/relatie ben :D
Dat heb ik ook ja, zo vanzelfsprekend is het blijkbaar allemaal niet _O-
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wederom dit _O_
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:21 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

Zo hoef ik dus ook niet haar wachtwoorden/pincodes te weten, het staat me op voorhand al tegen. Ze geeft zelf maar prijs wat ze kwijt wil.
En wat nou als ze haar wachtwoord/pincode vrij geeft omdat ze wil dat jij even iets leest wat alleen onder haar account kan, of omdat ze wil dat je even een boodschap doet met haar pas?
Dan geeft ze zelf prijs wat je kwijt wil, maar weet jij wel haar wachtwoord/pincode.
Of zou je dan ook weigeren? :')

Bovenstaande is trouwens waarom mijn vriend bijv ook zijn wachtwoord/pincode wel eens aan me genoemd heeft, of ik het onthouden heb is een tweede :') maar ik heb daar dus wel toegang tot
Fuck the EBU.
pi_131818211
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 18:36 schreef Semisane het volgende:

[..]

Omdat het niet, in tegenstelling tot wat hier wordt beweerd, helemaal niet makkelijker is imho. 2 replies onder de jouwe wordt aangegeven liever lui dan moe...nou dan is juist het niet gebruiken van iemand anders spullen of het inloggen op eigen account een stuk makkelijker in mijn ogen.
dat vind jij. Je zegt nb zelf 'in mijn ogen'.
Ik vind het wel gemakkelijker dat hij mijn ww heeft zodat hij niet steeds hoeft te vragen of ik wil inloggen oid als hij weer eens wat wil updaten of vindt dat ik óók windows 8 moet gaan gebruiken of weet ik t. Ik vind het helemaal niet handig om zelf steeds in te moeten loggen als hij iets aan wil passen.
Mijn telefoon pakt hij ook regelmatig omdat hij wél graag nu ios weet ik veel erop wil hebben en het mij geen bal kan schelen, ga je gang denk ik dan...

Het is bij ons vnl van zijn kant het erbij willen kunnen, ik wilde laatst zien hoe hij zijn telefoon had ingedeeld en dan vraag ik ook gewoon zijn code. Het was net zo gemakkelijk geweest in dat geval om hem door hem te laten intikken, maar het maakt in feite wat mij betreft (en wat hem betreft) niet zoveel uit of hij het nou intikt, of dat ik het vraag.

Dat is denk ik het voornaamste verschil, het maakt mij gewoon niet zoveel uit, jou en anderen kennelijk wel. Nou en?
compact en kleverig.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 19:49:40 #140
288245 crew  Moira
pi_131818484
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 18:36 schreef Semisane het volgende:

[..]

Maar dat verschilt toch per situatie?
Voor andere mensen kan het in sommige gevallen op sommige momenten toch wél handiger en praktischer en makkelijker zijn?

Heb je alle topics doorgelezen? Daar worden zo veel verschillende voorbeelden gegeven.
Fuck the EBU.
pi_131818544
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:39 schreef Moira. het volgende:

En wat nou als ze haar wachtwoord/pincode vrij geeft omdat ze wil dat jij even iets leest wat alleen onder haar account kan, of omdat ze wil dat je even een boodschap doet met haar pas?
Dan geeft ze zelf prijs wat je kwijt wil, maar weet jij wel haar wachtwoord/pincode.
Of zou je dan ook weigeren? :')

Bovenstaande is trouwens waarom mijn vriend bijv ook zijn wachtwoord/pincode wel eens aan me genoemd heeft, of ik het onthouden heb is een tweede :') maar ik heb daar dus wel toegang tot
In uiterste noodzaak lees ik het wel van haar scherm wanneer zij achter haar pc zit immers heeft zij haar eigen pc. Overigens hoor ik liever de gesproken samenvatting. Dus wachtwoord niet nodig.
Ik doe geen boodschappen met andermans pas. Gewoon mijn eigen pas en dan krijg ik het wel terug (of niet). Dus pincode niet nodig.

Makkelijk toch?
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 19:57:21 #142
288245 crew  Moira
pi_131818773
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:51 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

In uiterste noodzaak lees ik het wel van haar scherm wanneer zij achter haar pc zit immers heeft zij haar eigen pc. Overigens hoor ik liever de gesproken samenvatting. Dus wachtwoord niet nodig.
Ik doe geen boodschappen met andermans pas. Gewoon mijn eigen pas en dan krijg ik het wel terug (of niet). Dus pincode niet nodig.

Makkelijk toch?
Ja hoor, ik heb ook nooit het wachtwoord of de pincode van mijn vriend zo ontzettend dringend nodig. Sterker nog, eigenlijk vraag ik er ook nooit om.

Maar hier is het bijv wel eens voorgekomen dat het internet eruit lag (internetbankieren dus geen optie was), de winkel over 10 minuten dicht ging, maar er nog wat dringende boodschappen gedaan moesten worden. Maar mijn vriend die de boodschappen ging doen had geen geld op zijn bank meer, en ik wel. Internetbankieren dus geen optie, ik was ergens mee bezig en kon ook niet snel die 10 minuten boodschappen gaan doen met mijn eigen pas, dus in dat geval was het gewoon veel makkelijker om even mijn pas + pincode mee te geven.

Dat is dan nog een vrij uiterst voorbeeld.
Als mijn vriend boodschappen gaat doen vraag ik eigenlijk altijd "moet je mijn pas hebben?", al is het om gewoon om en om de boodschappen te betalen, of dat ik een pakje sigaretten voor mezelf wil hebben ofzo.
Kan mij een ruk schelen, wtf moet hij er verder mee?

Wachtwoorden net zo. "Haha, heb echt een geniaal gesprek met iemand gehad, te lang om voor te lezen en te lastig om goed te kunnen kopiëren, wel. Wil je het lezen? Moet je maar ff onder mijn account inloggen, net zo makkelijk."
En dan lees je het, lach je er samen om, en log je weer uit.
Boeiend, niemand heeft daar problemen mee.
Fuck the EBU.
pi_131819096
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:57 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja hoor, ik heb ook nooit het wachtwoord of de pincode van mijn vriend zo ontzettend dringend nodig. Sterker nog, eigenlijk vraag ik er ook nooit om.

Maar hier is het bijv wel eens voorgekomen dat het internet eruit lag (internetbankieren dus geen optie was), de winkel over 10 minuten dicht ging, maar er nog wat dringende boodschappen gedaan moesten worden. Maar mijn vriend die de boodschappen ging doen had geen geld op zijn bank meer, en ik wel. Internetbankieren dus geen optie, ik was ergens mee bezig en kon ook niet snel die 10 minuten boodschappen gaan doen met mijn eigen pas, dus in dat geval was het gewoon veel makkelijker om even mijn pas + pincode mee te geven.

Als mijn vriend boodschappen gaat doen vraag ik eigenlijk altijd "moet je mijn pas hebben?", al is het om gewoon om en om de boodschappen te betalen, of dat ik een pakje sigaretten voor mezelf wil hebben ofzo.

Wachtwoorden net zo. "Haha, heb echt een geniaal gesprek met iemand gehad, te lang om voor te lezen en te lastig om goed te kunnen kopiëren, wel. Wil je het lezen? Moet je maar ff onder mijn account inloggen, net zo makkelijk."
En dan lees je het, lach je er samen om, en log je weer uit.
Boeiend, niemand heeft daar problemen mee.
Ik zoek deze situaties helemaal niet op in mijn leven dat voorkomt al een hoop ergernis van mijn kant. Heerlijk ouderwets (voldoende) centjes in de knip.
Maar dat een ander wel ziet hoe het allemaal komt, dat mag natuurlijk. Er zijn mensen die alles op het laatste moment regelen en afstemmen.

Vaak zijn zaken ook prima anders te regelen of te voorkomen. Blijkbaar willen mensen dat niet en delen dit allemaal graag. Nou klaar.
pi_131819098
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 18:51 schreef Semisane het volgende:

[..]

Die vraag is mij niet gesteld en dat is ook niet een reden waarom ik reageerde. Ik wil er wel antwoord opgeven overigens. Ik zie het niet als probleem, het is enkel compleet nutteloos, wat heb je aan het inzien van mijn mail, als niet ter controle? Zoals ik al aangeef het heeft geen nut en is ook niet makkelijk.

Stel dat mijn vriend vanuit mijn account andere mensen gaat mailen...wat is daaraan makkelijker dan gewoon die mensen mailen vanuit zijn eigen account, zodat die mensen meteen doorhebben dat het van hem komt en hij ook gewoon de replies in zijn eigen mailbox terug krijgt?

Wat, vertel me, is daar nou niet meer makkelijk aan, dan elkaar mailboxen gebruiken? :?

Werkelijk, ik snap echt niet hoe je dat nou in vredesnaam anders kan zien. ;) Het is toch volkomen logisch dat het gebruiken van je eigen email makkelijker is?
wij hebben een account op een site waar we regelmatig dingen bestellen, dat account staat op zijn emialadres, dis hi krijgt de mailtjes daarvan binnen. Meestal stuurt hij ze, als ik de bestelling heb geplaatst, gewoon door naar mij, maar het zou kunnen voorkomen dat hij dat niet doet en ik toch ff wil weten of het allemaal wel klopt ofzo. Dan zal ik btw eerder die mail gewoon gelijk doorsturen naar mezelf, dan dat ik m in zijn mailbox ga zitten lezen,(omdat ik dat idd gemakkelijker vind) maar toch.
compact en kleverig.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 20:06:02 #145
288245 crew  Moira
pi_131819145
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:04 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ik zoek deze situaties helemaal niet op in mijn leven dat voorkomt al een hoop ergernis van mijn kant. Heerlijk ouderwets (voldoende) centjes in de knip.
Maar dat een ander wel ziet hoe het allemaal komt, dat mag natuurlijk. Er zijn mensen die alles op het laatste moment regelen en afstemmen.
Achja, live by the moment, en als het op een bepaald moment makkelijker is om dingen zo te doen, dan doe je dat lekker als niemand daar problemen mee heeft :)
iig niemand in mijn relatie :P Op FOK! blijkbaar wel :P
Fuck the EBU.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 20:07:13 #146
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_131819197
Ik hoop gewoon dat mijn vriendlief niet mijn Facebook ontdekt -O-
The Art Of Lying
pi_131819289
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:51 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Makkelijk toch?
ik geef mn kinderen elke keer opnieuw mn pincode als ik geen contant geld heb en wél echt gehakt oid nodig heb voor t avondeten. Ook heb ik mn partner weleens laten tanken met mijn pas als hij de zijne vergeten was ofzo. Had ook zelf uit de auto kunnen stappen idd, maar het maakt me gewoon niet zoveel uit dat hij mn pincode weet.
compact en kleverig.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 20:10:18 #148
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_131819339
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat vind jij. Je zegt nb zelf 'in mijn ogen'.
Je dacht dat ik enigszins de illusie had dat ik hier meer aan het aankondigen was dan mijn mening? Volgens mij gooi ik constant er dingen tussen als 'in mijn ogen' of imho. :D

Ik vind het wel gemakkelijker dat hij mijn ww heeft zodat hij niet steeds hoeft te vragen of ik wil inloggen oid als hij weer eens wat wil updaten of vindt dat ik óók windows 8 moet gaan gebruiken of weet ik t. Ik vind het helemaal niet handig om zelf steeds in te moeten loggen als hij iets aan wil passen.
Mijn telefoon pakt hij ook regelmatig omdat hij wél graag nu ios weet ik veel erop wil hebben en het mij geen bal kan schelen, ga je gang denk ik dan...

quote:
Het is bij ons vnl van zijn kant het erbij willen kunnen, ik wilde laatst zien hoe hij zijn telefoon had ingedeeld en dan vraag ik ook gewoon zijn code. Het was net zo gemakkelijk geweest in dat geval om hem door hem te laten intikken, maar het maakt in feite wat mij betreft (en wat hem betreft) niet zoveel uit of hij het nou intikt, of dat ik het vraag.
Je beschrijft technische problemen nu daar kan het idd handig zijn, maar tot nu toe omschreven de meeste hier 'het mailen van een ander account' of 'het kunnen gebruiken van de ander zijn/haar telefoon' als gemakkelijk of handig. Dat zijn nou de voorbeelden waarbij ik nou niet zou spreken over makkelijk of handig en daar gaf ik voorbeelden bij als dat mijn nummers in mijn telefoon zitten en het is _dus_ oneindig handiger om mijn eigen telefoon te gebruiken. Het is dus nutteloos om toegang te hebben tot de mobiel van mijn vriend. :)

quote:
Dat is denk ik het voornaamste verschil, het maakt mij gewoon niet zoveel uit, jou en anderen kennelijk wel. Nou en?
Niks nou en :D Ik heb al aangegeven dat ik er geen problemen mee heb, en heb ook meerdere keren aangegeven dat het mij ging om de praktische kant die ik er niet in zag.
pi_131819379
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:04 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Vaak zijn zaken ook prima anders te regelen of te voorkomen. Blijkbaar willen mensen dat niet en delen dit allemaal graag. Nou klaar.
*O* daar gaat het wmb nou de hele tijd al om! Het is toch gewoon prima dat mensen het wel, of niet doen? Het een is niet slechter dan het ander, het is gewoon anders.
compact en kleverig.
pi_131819528
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:11 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

*O* daar gaat het wmb nou de hele tijd al om! Het is toch gewoon prima dat mensen het wel, of niet doen? Het een is niet slechter dan het ander, het is gewoon anders.
Ja, ik kom nog steeds tot de conclusie dat het allemaal flauwekulletjes zijn ( smoesjes zal ik maar niet meer gebruiken ;) ).
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 20:15:46 #151
288245 crew  Moira
pi_131819557
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:15 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ja, ik kom nog steeds tot de conclusie dat het allemaal flauwekulletjes zijn ( smoesjes zal ik maar niet meer gebruiken ;) ).
Ik hoop dat je eens in je leven het geluk krijgt om te mogen voelen wat échte oprechte onvoorwaardelijke liefde is :Y
Fuck the EBU.
pi_131819627
quote:
17s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:15 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik hoop dat je eens in je leven het geluk krijgt om te mogen voelen wat échte oprechte onvoorwaardelijke liefde is :Y
Ja, want oprechte en onvoorwaardelijke liefde hangt af van het delen van een wachtwoord of pincode.
  PR en moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 20:19:15 #153
288245 crew  Moira
pi_131819734
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:17 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ja, want oprechte en onvoorwaardelijke liefde hangt af van het delen van een wachtwoord of pincode.
Nee, dat heeft daar helemaal niks mee te maken O+ Maar wel met jouw instelling/inlevingsvermogen :9
Fuck the EBU.
pi_131819808
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:19 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nee, dat heeft daar helemaal niks mee te maken O+ Maar wel met jouw instelling/inlevingsvermogen :9
:')
pi_131819921
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:15 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

smoesjes is idd geen goede woordkeuze, flauwekulletjes klinkt stukken beter :P
Ik begrijp dat best, en ik kan me prima voorstellen dat je je bij de vraag of je iemands ww mag om de indeling van je foon te kunnen bekijken afvraagt of dat nou nodig is. Vind ik volledig terecht ook. Alleen als het voor een ander normaal is om er op die manier mee om te gaan, is daar niets mis mee volgens mij.

(Ik weet btw zijn ww voor mail, zn foon, account op de laptop, dat soort dingen niet van hem, die van zn foon verandert hij regelmatig, vanwege zn werk, die van zn mail heb ik nog nooit nodig gehad en die van zn laptop heb ik weleens geweten om iets op te zoeken, maar vergeet ik dan ook gelijk weer, misschien heeft ie hem ook al weer veranderd, geen idee. We hebben wel de inloggegevens van verschillende websites ergens in een documentje staan, bestelsites ed. Hij weet van mij alles. :') behalve misschien mn ww voor fok, maar aangezien hij mn mail heeft, kan hij daar ook gewoon bij. )
compact en kleverig.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 20:37:47 #156
103012 Nies
Die hekse
pi_131820499
quote:

Dat is het!

Heb jij daarentegen enig idee hoe verschrikkelijk het voelt als er daarna een periode komt waarin je partner nét iets anders dan anders is, waar je de vinger níet op kunt leggen, en na herhaaldelijk vragen telkens maar zegt dat er niets is en je al weken aan jezelf twijfelt?

Ik ben totaal niet jaloers of controlerend aangelegd. Nooit geweest, ook nu niet. Ik vertrouw mijn partner volledig, hij kan overal bij en mij maakt het niet uit wat hij met zijn pc of telefoon doet. Alleen dat ene moment wist ik dat er íets was en heb van totale ellende zijn laptop gepakt en de geschiedenis uitgelezen. En bleek dat hij al maanden zat te liegen. Nee, das fijn.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  donderdag 3 oktober 2013 @ 20:42:37 #157
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131820751
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:57 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ach, toen ik twee weken op bed lag na een operatie heeft zowel mijn ex-man, mijn moeder als mijn beste vriendin boodschappen gedaan met mijn pas+pin. :P
pi_131824019
Mijn vrouw en ik wisselen wel is wachtwoorden uit voor email/bankieren e.d. om iets te regelen wat de ander niet kan door omstandigheden, maar verder interesseerd het ons geen van beide wat de ander doet met e-mail/sms/whatever. Ze heeft ook nog nooit om m'n telefoon gevraagt om berichten door te lezen. Ze zou sowieso snel klaar zijn met de 3 berichten per maand die ik verstuur en ze zijn meestal alle 3 aan haar :s)
  Moderator donderdag 3 oktober 2013 @ 21:52:57 #159
9859 crew  Karina
Woman
pi_131824758
Vroeger, toen ik nog samenwoonde. Hadden mijn toenmalige vriend en ik allebei een eigen pc. Ik heb er zelfs nooit aan gedacht om zijn mail te lezen of wat dan ook. Geen flauw idee wat hij op die pc uitspookte en het boeide me ook totaal niet. En andersom ook.

Ik heb wel een ex gehad die WEL op mijn pc ging rondgluren, kwam ik heel toevallig achter omdat ik de laatst geopende bestanden zag (MSN logs die ik zelf nooit opende). Zoals de waard is dacht ik toen en dat kwam uit...
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_131834473
quote:
Of ik eerlijk en te vertrouwen ben kan ze beter naspeuren in mijn sociale kring. Dat levert vele malen betere referenties op (in mijn geval).
Ik heb helaas een heel andere ervaring. Ik wil uit principe niets beginnen met iemand die al gebonden is. Na een weekeinde feesten met een groep, werd ik versierd door één van hen. Hij zei dat hij single was en riep zijn vrienden erbij om het te bevestigen, zelfs zijn vader verklaarde dat hij single was. Later kwam ik er achter dat hij én getrouwd was én er een vaste vriendin op na hield.. en dan een periode rommelen met mij :'(
pi_131834488
quote:
Zo hoef ik dus ook niet haar wachtwoorden/pincodes te weten, het staat me op voorhand al tegen. Ze geeft zelf maar prijs wat ze kwijt wil.
En zo ga je er weer vanuit dat er maar één reden kan zijn om iemands ww te willen weten... |:(
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 08:43:48 #162
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131834649
quote:
99s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:52 schreef Karina het volgende:
Zoals de waard is dacht ik toen en dat kwam uit...
Dat bleek hier ook het geval te zijn inderdaad. ;)
pi_131834686
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:07 schreef yulian het volgende:
Ik hoop gewoon dat mijn vriendlief niet mijn Facebook ontdekt -O-
Aiii.. Daar staan dingen op die geheid voor ruzie gaan zorgen?
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:02:13 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131834903
Ik had het gisteren met mijn vriend over dit topic en zijn reactie was "Everyone is entitled to have his private things, but if you would know my private things, they would not hurt you. If it's private and i know it would hurt you it would be a secret, and i don't want to keep secrets from you"

Dat vond ik eigenlijk wel een goede.
pi_131834980
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 09:02 schreef snakelady het volgende:
"Everyone is entitled to have his private things, but if you would know my private things, they would not hurt you. If it's private and i know it would hurt you it would be a secret, and i don't want to keep secrets from you"
Wow!

Prachtig omschreven!
pi_131835638
Hoorde vanochtend een reclame spotje op de radio en moest gelijk aan jullie denken. Het was de Rabobank, die zeggen dat ze ook veel dingen samen doen met hun klant :P

Misschien hoort deze reactie meer thuis in KLB. Te kleffe bank
pi_131836308
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 09:02 schreef snakelady het volgende:
Ik had het gisteren met mijn vriend over dit topic en zijn reactie was "Everyone is entitled to have his private things, but if you would know my private things, they would not hurt you. If it's private and i know it would hurt you it would be a secret, and i don't want to keep secrets from you"

Dat vond ik eigenlijk wel een goede.
Dom cliche gelul. Genoeg voorbeelden waarin een geheim soms beter een geheim kan blijven.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:25:43 #168
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131836386
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dom cliche gelul. Genoeg voorbeelden waarin een geheim soms beter een geheim kan blijven.
Ik kan me er geen voorstelling van maken, ik voel me iniedergeval prettig met de wetenschap dat ook al zou er iets gebeuren wat ik niet leuk zou vinden, hij het wel tegen me zou vertellen.
pi_131840509
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik kan me er geen voorstelling van maken, ik voel me iniedergeval prettig met de wetenschap dat ook al zou er iets gebeuren wat ik niet leuk zou vinden, hij het wel tegen me zou vertellen.
Dat dit topic nog loopt :o

Dus jij zou het wel leuk vinden als je vent iedere keer als hij een keer een leuke vrouw tegenkomt
dat uitgebreid aan jou zou vertellen? :+

God schat, ik zag vandaag weer zo'n lekker wijf lopen :o

ga toch weg :') hou lekker voor je dat soort dingen, of denk je dat hij nooooooooooooooooooooit
maar dan ook nooooooooooooooooit eens iemand ziet waarvan hij denkt .... hmmmmm (8>

Misschien niet het eerste jaar, ook niet het tweede maar na 5 of 10 of 20 jaar écht wel :+

Hetzelfde geldt voor vrouwen trouwens, je bent niet meteen hersensdood zodra je een relatie
hebt, als je relatie goed is ben je wel minder vatbaar voor zulke dingen, dat dan weer wel :P
pi_131840774
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

"Lieverd, je bent begint te vadsig te worden en van die dikke reet van je krijg ik een slappe"

"Die vriendin van je zou ik wel eens kapot willen neuken zo lekker is ze"

"Holy shit wat zie jij er verrot uit vanochtend en je stinkt ook uit je bek"

Hoe eerlijk en open wil je daadwerkelijk dat je vriend is?
pi_131840838
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:09 schreef TerryStone het volgende:

[..]

"Lieverd, je bent begint te vadsig te worden en van die dikke reet van je krijg ik een slappe"

_O-
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:13:46 #172
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131840912
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat dit topic nog loopt :o

Dus jij zou het wel leuk vinden als je vent iedere keer als hij een keer een leuke vrouw tegenkomt
dat uitgebreid aan jou zou vertellen? :+

God schat, ik zag vandaag weer zo'n lekker wijf lopen :o
Waarom ga jij er vanuit dat ik het vervelend zou vinden als hij naar een mooie vrouw kijkt? Ik doe het verdikkeme zelf ook. :P
Dat is dus een slecht voorbeeld, het is niet iets wat ik erg zou vinden, dus ook geen geheim.

quote:
ga toch weg :') hou lekker voor je dat soort dingen, of denk je dat hij nooooooooooooooooooooit
maar dan ook nooooooooooooooooit eens iemand ziet waarvan hij denkt .... hmmmmm (8>
Ehm nee, waar heb ik dat ooit ergens beweerd? :')
Denken dat je partner een ander niet aantrekkelijk kan vinden is wel heel erg naiëf, en aangezien ik biseksueel ben kijk ik naar zowel mannen als vrouwen, daar heeft hij ook geen moeite mee.

quote:
Misschien niet het eerste jaar, ook niet het tweede maar na 5 of 10 of 20 jaar écht wel :+

Hetzelfde geldt voor vrouwen trouwens, je bent niet meteen hersensdood zodra je een relatie
hebt, als je relatie goed is ben je wel minder vatbaar voor zulke dingen, dat dan weer wel :P
Ik begrijp echt niet waarom je denkt dat ik het had over naar andere vrouwen kijken. :')
pi_131840957
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waaromm ga ij er vanuit dat ik het vervelend zou vinden als hij naar een mooie vrouuw kijkt? Ik doe het verdikkeme zelf ook en soms doen we het samen.
Dat is dus een slecht voorbeeld, het is niet iets wat ik erg zou vinden, dus ook geen geheim.

[..]

Ehm nee, waar heb ik dat ooit ergens beweerd? :')
Denken dat je partner een ander niet aantrekkelijk kan vinden is wel heel erg naiëf, en aasngezien ik biseksueel ben kijk ik naar zowel mannen als vrouwen, daar heeft hij ook geen moiete mee.

[..]

Ik begrijp echt niet waarom je denkt dat ik het had over naar andere vrouwen kijken. :')
Dus jij wil dat wel graag iedere keer horen als hij iets leuks heeft gezien die dag :o
:') ik geloof je niet :+
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:16:31 #174
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131841003
quote:

[..]

Ik heb het over ernstigere zaken niet dit soort futiliteiten, ik nam aan dat de meeste dit ook wel zouden begrijpen, maar mijn excusses als ik niet duidelijk ben geweest en een aantal mensen heb overschat.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:17:01 #175
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131841014
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dus jij wil dat wel graag iedere keer horen als hij iets leuks heeft gezien die dag :o
:') ik geloof je niet :+
Nee, maar jij kan niet lezen blijkbaar, of je Engels is niet zo goed of je begrijpt het gewoon niet.
pi_131841098
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:17 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, maar jij kan niet lezen blijkbaar, of je Engels is niet zo goed of je begrijpt het gewoon niet.
Nee, niet zo doen nou... :+

Ik kan prima Engels lezen, maar dan blijven er altijd ''hele kleine'' geheimpjes dus...
Dat moet dus kunnen?
pi_131841125
Of geheim, geheim, da's een groot woord misschien :')
pi_131841154
Publiek geheim dat het zo in elkaar zit, laten we het daar maar op houden :+
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:22:18 #179
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131841215
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee, niet zo doen nou... :+

Ik kan prima Engels lezen, maar dan blijven er altijd ''hele kleine'' geheimpjes dus...
Dat moet dus kunnen?
Ik heb het natuurlijk niet over witte leugens en sowieso, ik vind het niet erg als hij naar een ander kijkt, dus dat is juist een voorbeeld van een prive ding " that would not hurt you" dus geen noodzaak om tegen mij te vertellen.
pi_131841221
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:16 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb het over ernstigere zaken niet dit soort futiliteiten, ik nam aan dat de meeste dit ook wel zouden begrijpen, maar mijn excusses als ik niet duidelijk ben geweest en een aantal mensen heb overschat.
Wat futiliteiten zijn en wat serieuze dingen zijn is nogal verschillend voor mensen en vrouwen vooral zijn nogal wispelturig over wat wel en niet belangrijk is.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:23:58 #181
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131841291
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:22 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wat futiliteiten zijn en wat serieuze dingen zijn is nogal verschillend voor mensen en vrouwen vooral zijn nogal wispelturig over wat wel en niet belangrijk is.
Ik hoop dat hij me toch wel goed genoeg kent om te weten dat naar een ander kijken geen probleem is, met een ander het bed in duiken wel een probleem zou kunnen zijn.
pi_131841320
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb het natuurlijk niet over witte leugens en sowieso, ik vind het niet erg als hij naar een ander kijkt, dus dat is juist een voorbeeld van een prive ding " they would not hurt you" .
Ik kan het niet uitstaan als hij naar een ander kijkt, maar dat doet hij dan ook nooit als ik erbij ben :+
Waar hij wel of niet naar kijkt als ik er niet bij ben, geen idee _O- ik hoef het niet te weten ook.
pi_131841458
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik hoop dat hij me toch wel goed genoeg kent om te weten dat naar een ander kijken geen probleem is, met een ander het bed in duiken wel een probleem zou kunnen zijn.
Vast maar alles daartussenin en alles waarover hij moet kiezen of hij eerlijk en open moet zijn tegen jou moet hij maar raden of dat wel verstandig is en of het belangrijk voor je is of niet... dat was nou net het punt
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:29:30 #184
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131841512
quote:
8s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik kan het niet uitstaan als hij naar een ander kijkt, maar dat doet hij dan ook nooit als ik erbij ben :+
Waar hij wel of niet naar kijkt als ik er niet bij ben, geen idee _O- ik hoef het niet te weten ook.
Dat kan, ik heb er geen moeite mee, het zou niet netjes zijn om het overduidelijk te doen waar je partner bij is maar dat is ook weer een andere uiterste.
pi_131841517
quote:

[..]

Zolang ken je die knakker toch niet? :o
pi_131841554
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:29 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat kan, ik heb er geen moeite mee, het zou niet netjes zijn om het overduidelijk te doen waar je partner bij is maar dat is ook weer een andere uiterste.
Maar die heb je wel!
pi_131841592
Ik wil je niet dwars zitten hoor, maar alleen dat je met beide beentje op de grond blijft staan.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:31:39 #188
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131841595
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:27 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Vast maar alles daartussenin en alles waarover hij moet kiezen of hij eerlijk en open moet zijn tegen jou moet hij maar raden of dat wel verstandig is en of het belangrijk voor je is of niet... dat was nou net het punt

Ik denk dat het wel meevalt, we zitten aardig op een lijn met zaken.
flirten is geen probleem bijvoorbeeld, porno kijken ook niet en als we een avond apart gaan stappen gaan we elkaar echt niet ondervragen over wie we allemaal hebben gesproken.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:32:00 #189
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131841604
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Zolang ken je die knakker toch niet? :o
We zijn iets langer dan een jaar samen.
pi_131841623
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt, we zitten aardig op een lijn met zaken.
flirten is geen probleem bijvoorbeeld, porno kijken ook niet en als we een avond apart gaan stappen gaan we elkaar echt niet ondervragen over wie we allemaal hebben gesproken.
En dat is bijzonder?
pi_131841632
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

We zijn iets langer dan een jaar samen.
Dat bedoel ik :+
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:32:59 #192
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131841637
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik wil je niet dwars zitten hoor, maar alleen dat je met beide beentje op de grond blijft staan.
Dat is het hem juist, zeker na mijn ervaring in mijn huwelijk sta ik nu heel erg met beide beentje op de grond, ben ik heel duidelijk tegen mezelf en hem en kan ik heel duidelijk mijn grenzen aangeven ;)
pi_131841675
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is het hem juist, zeker na mijn ervaring in mijn huwelijk sta ik nu heel erg met beide beentje op de grond, ben ik heel duidelijk tegen mezelf en hem en kan ik heel duidelijk mijn grenzen aangeven ;)
Oké, succes dan maar, ik klik wel weer op ''stop volgen'' :+
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:34:11 #194
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131841681
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

En dat is bijzonder?
Nee, net zo min als dat kijken naar een ander vrouw niet bijzonder is, maar blijkbaar is dat iets wat jij bv niet uit kan staan.
pi_131841725
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, net zo min als dat kijken naar een ander vrouw niet bijzonder is, maar blijkbaar is dat iets wat jij bv niet uit kan staan.
Ik ben schijtjaloers wat dat betreft en daar ben ik óók altijd eerlijk in geweest :+
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:40:08 #196
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131841872
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik ben schijtjaloers wat dat betreft en daar ben ik óók altijd eerlijk in geweest :+
Nou dan is dat toch ook prima, je bent er eerlijk over en dat is al heel wat.
Ik heb een periode gehad dat ik heel onzeker was en toen was ik ook heel jaloers, gelukkig is dat redelijk voorbij, en natuuurlijk ben ook ik nog wel eens jaloers, daar is ook niks mis mee, dat hebben de meeste wel.
Maar het is niet dat het me pijn doet.
pi_131841892
Ik vind trouwens al n hele tijd de tt echt totaal nergens meer op slaan als je kijkt waar t over gaat hier.
compact en kleverig.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:46:14 #198
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131842098
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind trouwens al n hele tijd de tt echt totaal nergens meer op slaan als je kijkt waar t over gaat hier.
Nee klopt, ik wilde 3de de openen en had het ook aangepast maar iemand was me voor met openen. ;)
pi_131842250
quote:
Er zitten nog een hoop dingen tussen die twee. Wanneer hij voortdurend aan haar denkt en in gedachte steeds met haar bezig is.. dan ben ik daar ook niet blij mee, ook al heeft hij dan nog geen seks met haar gehad.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:51:53 #200
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131842294
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er zitten nog een hoop dingen tussen die twee. Wanneer hij voortdurend aan haar denkt en in gedachte steeds met haar bezig is.. dan ben ik daar ook niet blij mee, ook al heeft hij dan nog geen seks met haar gehad.
Nee, dat zou ook niet leuk zijn, maar zou hij er niks mee doen en besluiten bij mij te blijven dan hoef ik het ook niet te weten eigenlijk, je kan altijd gevoelens krijgen voor een ander, de vraag is hoe je daar mee om gaat en wat je er mee doet.
Maar ik neem aan dat de meeste toch wel weten binnen een relatie wat wel en niet kan.

[ Bericht 6% gewijzigd door snakelady op 04-10-2013 13:57:48 ]
pi_131842444
quote:
Antwoord: Zoek dan een ander als je een slappe van me krijgt. En hoe ziet die buik van jou er uit?
quote:
"Mooie vrouw is die vriendin van jou"
quote:
"Alles goed met je Lief? Enne.. ik zou m'n tanden even gaan poetsen " :)
quote:
Ik wil graag dat mijn vriend eerlijk tegen me is.. Maar dat is wat anders dan de grove en botte boer uithangen.
pi_131842868
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, dat zou ook niet leuk zijn, maar zou hij er niks mee doen en besluiten bij mij te blijven dan hoef ik het ook niet te weten eigenlijk, je kan altijd gevoelens krijgen voor een ander, de vraag is hoe je daar mee om gaat en wat je er mee doet.
Maar ik neem aan dat de meeste toch wel weten binnen een relatie wat wel en niet kan.
dan vind he dus wel dat er bepaalde dingen zijn die je beter 'geheim' kan houden :P
compact en kleverig.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 14:18:31 #203
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131843234
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 14:08 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dan vind he dus wel dat er bepaalde dingen zijn die je beter 'geheim' kan houden :P
Er zit een groot verschil tussen iets niet leuk vinden en iemand echt pijn doen.

Jeetje, waarom moet alles tot het extreme uitgemolken worden in deze discussie. ;)
pi_131843530
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

mijn opmerking ging hierover. Jij zei daarop dat je je er geen voorstelling van zou maken, vervolgens kom je vrij snel daarna met n voorbeeld van wanneer je wél wil dat hij z'n mond houdt.
:P
compact en kleverig.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 14:34:42 #205
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131843755
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 14:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

mijn opmerking ging hierover. Jij zei daarop dat je je er geen voorstelling van zou maken, vervolgens kom je vrij snel daarna met n voorbeeld van wanneer je wél wil dat hij z'n mond houdt.
:P
Maar het zou me niet eens pijn doen, het is niet dat hij me bewust wil kwetsen, het is niet leuk maar die dingen gebeuren helaas, wat me wel pijn zou doen is als hij achter mijn rug om er iets mee zou doen.
pi_131845194
Wat gek dat hier mensen zijn die menen een goede relatie te hebben omdat ze elkaars wachtwoord en pincode hebben. Het is niet dat een persoon per definitie te vertrouwen is zodra hij/zij een wachtwoord of pincode geeft. Er bestaat ook nog zoiets als een leven buiten social media om.

Sowieso begrijp ik niet waarom deze personen aangeven een wachtwoord/pincode te hebben van de partner, maar te zeggen dat ze niet controleren. We hebben het over controleren, waarom geef je hier dan aan dat je een pincode/wachtwoord hebt van je partner als je toch niet controleert? Dan is 't in mijn ogen overbodige informatie.

Blijkbaar zijn jullie toch enigszins opgelucht dat jullie een wachtwoord/pincode mogen hebben van jullie partner en geeft dat toch een soort bevestiging, anders melden jullie 't hier niet, lijkt mij. Maar correct me if I'm wrong.
pi_131845471
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Antwoord: Zoek dan een ander als je een slappe van me krijgt. En hoe ziet die buik van jou er uit?

[..]

"Mooie vrouw is die vriendin van jou"

[..]

"Alles goed met je Lief? Enne.. ik zou m'n tanden even gaan poetsen " :)

[..]

Ik wil graag dat mijn vriend eerlijk tegen me is.. Maar dat is wat anders dan de grove en botte boer uithangen.
Wat voor jou grof en bot is hoeft voor een ander niet grof en bot te zijn en vice versa.
Het punt was dan ook dat het wel of niet eerlijk zijn arbitrair is en men in veel gevallen helemaal niet wil dat de partner echt (helemaal) eerlijk is.
pi_131845840
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:23 schreef Letsstaytogether het volgende:
Wat gek dat hier mensen zijn die menen een goede relatie te hebben omdat ze elkaars wachtwoord en pincode hebben.
Voorbeeld?
pi_131846142
quote:

Op zich is het apart dat bepaalde personen zo lang hameren op het 'feit' dat ze zo'n verdomd goede relatie hebben en dat het zo fijn is dat ze elkaars inloggegevens weten/gebruiken. Totaal niet boeiend of relevant. Het topic gaat over controleren en hoe ver je daarin mag gaan. Mijn antwoord: controleer elkaar helemaal niet en als je de behoefte hebt om wel te controleren, praat er dan over met je partner. Of verbreek de relatie.
pi_131846196
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Voorbeeld?
Er is hier al meermalen geroepen dat men zich gezegend voelt met een relatie waarin alles open is.

Dat impliceert dat zij die niet dit soort persoonlijke info delen, of iets te verbergen hebben, of eigenlijk in een slechte relatie zitten.

Dat soort zwart-wit reacties raken natuurlijk kant noch wal.
pi_131846833
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:52 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er is hier al meermalen geroepen dat men zich gezegend voelt met een relatie waarin alles open is.

Dat impliceert dat zij die niet dit soort persoonlijke info delen, of iets te verbergen hebben, of eigenlijk in een slechte relatie zitten.

Dat soort zwart-wit reacties raken natuurlijk kant noch wal.
Ja.

Ik begrijp het punt van al die mensen gewoonweg niet. Het topic gaat over controleren en vervolgens komt iedereen aanzetten met dat het hebben van een wachtwoord of pincode van een partner zo fantastisch is, maar dat het zeker niet is om te controleren. Nja, waarom posten ze dan dat ze een wachtwoord/pincode hebben als het niets met controle te maken heeft? Volgens mij heeft het dan onbewust toch met controle te maken.
pi_131847143
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 16:13 schreef Letsstaytogether het volgende:
Volgens mij heeft het dan onbewust toch met controle te maken.
Klopt ook maar dan in een andere zin. Als je partner je zijn/haar wachtwoord geeft is hij/zij niet bang dat je gaat controleren, maar vertrouwt je dat je dat ww ook echt alleen gebruikt voor hetgeen het gegeven is.
pi_131848370
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:50 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Op zich is het apart dat bepaalde personen zo lang hameren op het 'feit' dat ze zo'n verdomd goede relatie hebben en dat het zo fijn is dat ze elkaars inloggegevens weten/gebruiken. Totaal niet boeiend of relevant. Het topic gaat over controleren en hoe ver je daarin mag gaan. Mijn antwoord: controleer elkaar helemaal niet en als je de behoefte hebt om wel te controleren, praat er dan over met je partner. Of verbreek de relatie.
Ah.. ja, daar gaat het topic dus allang niet meer over :+
compact en kleverig.
pi_131848698
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:09 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat er nog geen poll is aangemaakt :P (zou even niet weten hoe dat moet via mobiel)
pi_131850076
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:09 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dit (min of meer), maar dat is ontstaan vanuit:

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 16:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Klopt ook maar dan in een andere zin. Als je partner je zijn/haar wachtwoord geeft is hij/zij niet bang dat je gaat controleren, maar vertrouwt je dat je dat ww ook echt alleen gebruikt voor hetgeen het gegeven is.
Tails tell tales
pi_131921232
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:50 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een goed punt.

Ik zou de discussie alleen iets verder door willen trekken, en de vraag veranderen in: 'Mag je in een relatie geheimen hebben voor elkaar?'

Ik vind van wel.

Met 'geheimen' bedoel ik dan eigenlijk gewoon: gedachtes die je voor jezelf wilt houden. Misschien komt het ooit wel ter sprake, misschien ook niet, maar OP DIT MOMENT wil je zelf de ruimte hebben om in je eigen hoofd (of: op je eigen laptop/computer) te onderzoeken wat je blijkbaar te onderzoeken hebt.

Mag dat? :P
pi_131927275
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 22:51 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik zou de discussie alleen iets verder door willen trekken, en de vraag veranderen in: 'Mag je in een relatie geheimen hebben voor elkaar?'

Ik vind van wel.

Met 'geheimen' bedoel ik dan eigenlijk gewoon: gedachtes die je voor jezelf wilt houden. Misschien komt het ooit wel ter sprake, misschien ook niet, maar OP DIT MOMENT wil je zelf de ruimte hebben om in je eigen hoofd (of: op je eigen laptop/computer) te onderzoeken wat je blijkbaar te onderzoeken hebt.

Ja natuurlijk mag dat. Ik wil en hoef ook niet alles te delen met mijn partner. Zoals ik al zei, zelfs in een relatie zijn er bepaalde dingen die van mij zijn, en dingen die van haar zijn. Ik vind dat prettig.

Ook vast mensen die dat niet vinden, en die moeten dat lekker zelf weten. Ik hoop dan dat ze een partner vinden of gevonden hebben die daar net zo over denkt.
  maandag 7 oktober 2013 @ 08:44:50 #218
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131927528
quote:

[..]

Ik vind van wel.

Natuurlijk mag dat, zou ook naief zijn om te denken dat je partner je alles verteld, sommige dingen hou je liever voor jeazelf.
Maar dan nogmaals vind ik persoonlijk wel , hou je het geheim omdat je partner er mee kwetst als je het wel verteld, dan is het er iets niet goed.
En dan heb ik het niet over na die mooie meid kijken die lang liep in de pauze. ;)
  maandag 7 oktober 2013 @ 08:52:24 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131927630
Dat is toch nogal een brede categorie: 'wat je geheim houdt omdat je je partner ermee kwetst als je het wel vertelt'.
pi_131930381
Niet! Als je die intentie hebt dan moet je misschien maar eens je relatie evalueren.

Wij controleren elkaar dan ook niet en hebben ook niet alle wachtwoorden of codes van elkaar. Heel soms komt het voor dat hij iets voor mij moet kijken en dan geef ik hem wel mijn code en vice versa, maar het is niet zo dat wij elkaars berichten lezen ter controle.
pi_131970087
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:54 schreef Moira. het volgende:

[..]
Mijn ex zou er gelijk met z'n neus bovenop duiken en vragen of ik seks met hem zou willen en mij verbieden om hem ooit nog te spreken :')
Nadat ik een keer een gezellig praatje had gehouden met een jongen op een feestje, stuurde hij me zijn nummer via Hyves. Leuk om nog een keer mee af te spreken, verder geen interesse op die manier ofzo.
Had mijn vriend dus voordat ik dat bericht had gelezen op mijn Hyves 'ingebroken' en dat bericht verwijderd, om vervolgens dagenlang ruzie te zitten maken met me :')
Herkenbaar +1
  PR en moderator dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:26:50 #222
288245 crew  Moira
pi_131971244
quote:
8s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 14:48 schreef fokopeth het volgende:

[..]

Herkenbaar +1
Fucking irritant :') Ben zo vaak boos geworden op hem daarom :') Snap niet hoe ik het zo lang vol gehouden heb met iemand die toch keer op keer weer dat soort dingen flikt :r

Blij dat ik gewoon nu een normale gezonde goede leuke relatie heb _O_
Fuck the EBU.
pi_131971450
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:26 schreef Moira. het volgende:
Blij dat ik gewoon nu een normale gezonde goede leuke relatie heb _O_
Waarom steeds zo kenbaar maken dat je zo'n goede relatie hebt eigenlijk? Je benoemt het het hele topic door.
  PR en moderator dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:34:54 #224
288245 crew  Moira
pi_131971467
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:34 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Waarom steeds zo kenbaar maken dat je zo'n goede relatie hebt eigenlijk? Je benoemt het het hele topic door.
Omdat ik in de wolken ben en me besef wat een mazzel ik met deze man heb *O*
Fuck the EBU.
pi_131971508
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:34 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja, lijkt idd of je nogal in de wolken bent.
  PR en moderator dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:36:27 #226
288245 crew  Moira
pi_131971526
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:36 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Ja, lijkt idd of je nogal in de wolken bent.
Ben ik dus ook :Y :@
Fuck the EBU.
pi_131971545
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:36 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ben ik dus ook :Y :@
Gaat wel weer over.
  PR en moderator dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:40:17 #228
288245 crew  Moira
pi_131971627
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:37 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Gaat wel weer over.
:D
Fuck the EBU.
pi_131972266
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:37 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Gaat wel weer over.
:') Tussen jou en jouw huidige "vriend" sowieso wel ja (als jullie überhaupt al in de wolken met elkaar zijn). :{w

Hier al 13 jaar samen met dezelfde vent en we ik/we ben/zijn gelukkiger dan ooit met hem/elkaar . Net als Moira wil ik dat hier ook nog wel eens benadrukken. Waarom? Omdat ik echt niet het perfecte leven heb, maar als het om mijn relatie/vent gaat, komt dat aardig dicht in de buurt. Ik voel me daarmee dus oprécht gezegend en JUIST als ik op FOK! kom, waar ik allerlei mensen "zie" en dingen lees, die ik echt :r en/of :X vind, wordt het besef dat ik er één uit duizenden heb alleen nog maar extra bevestigd :Y O+
Tails tell tales
pi_131972271
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:34 schreef Moira. het volgende:

[..]

O+ ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Forbry op 08-10-2013 16:08:23 ]
Tails tell tales
pi_131972430
quote:

[..]

Ik vind van wel.

Ik vind dat dat prima kan. In de zin dan, die jij bedoelt. Bepaalde gedachtes enzo. Je blijft nou éénmaal gewoon twee (verschillende) personen. Echter, als het gaat om dingen, die echt van belang zijn en ook, direct danwel indirect, jouw partner treffen, dan vind ik dat je altijd eerlijk en open moet zijn. Geheimen vind ik in dát geval uit den boze. :)
Tails tell tales
pi_131972561
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:02 schreef Forbry het volgende:

[..]

:') Tussen jou en jouw huidige "vriend" sowieso wel ja (als jullie überhaupt al in de wolken met elkaar zijn). :{w

JUIST als ik op FOK! kom, waar ik allerlei mensen "zie" en dingen lees, die ik echt :r en/of :X vind, wordt het besef dat ik er één uit duizenden heb alleen nog maar extra bevestigd :Y O+
Ja hoor, ik ben wel in de wolken O+ . Maar mijn situatie staat wel los van het topic, lijkt mij, dus waarom je dat erbij moet halen?

Boeiend, jouw relatie is niet per definitie dé ideale relatie. Iedereen is anders, hoef je niet zo denigrerend over te doen. :)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:14:27 #233
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131972645
Ik vind het ook nogal overdreven om maar steeds weer te benadrukken dat je het zo enorm ontzettend getroffen hebt met je vent en met jezelf.
pi_131973261
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:12 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Ja hoor, ik ben wel in de wolken O+ . Maar mijn situatie staat wel los van het topic, lijkt mij, dus waarom je dat erbij moet halen?

Boeiend, jouw relatie is niet per definitie dé ideale relatie. Iedereen is anders, hoef je niet zo denigrerend over te doen. :)
Uit jouw opstelling hier blijkt niet echt dat jij in de wolken met jouw vriend bent, integendeel (mijn mening).

Verder zie ik mijn relatie niet als ideaal. Niets is perfect in dit leven en dat hoeft ook niet. Het komt alleen behoorlijk in de buurt en inderdaad DE ideale relatie bestaat niet, dat spreekt voor zich.

Wat voor andere mensen een "ideale" relatie is, moeten zij dan ook helemaal zelf weten, maar ik maak vervolgens ZELF wel uit of zo'n relatie ook voor MIJ ideaal is. :Y

Bovendien, dat neemt nog steeds niet weg dat mijn mening ook voor een groot deel op mensenkennis is gebaseerd (weten/aanvoelen dat sommige dingen bijna gedoemd zijn te mislukken) en dat in mijn ogen sommige dingen gewoon "moreel verwerpelijk" zijn en daar mag ik dus zeker wel "denigrerend" over doen vind ik :Y (blijft gewoon mijn mening... als iemand anders vindt dat hij/zij wel goed bezig is, prima toch?).

In DIT geval zou mijn mening over jou en jouw relatie bijvoorbeeld COMPLEET anders zijn, als het een "open relatie" of iets dergelijks zou betreffen, als jij gewoon eerlijk tegen jouw vriend zou zijn, als jij het andersom ook geen probleem zou vinden, etc.
Om een "open relatie" maar eens als voorbeeld te nemen. Dat is voor mij persoonlijk ook niet ideaal, verre van, maar ik kijk er ook zeker niet op neer. Ik vind het niet moreel verwerpelijk namelijk, het is gewoon ánders, that's it. Dan zal ik er verder ook echt geen commentaar op geven/leveren :N Eerder vragen over stellen, uit pure interesse :).
Tails tell tales
pi_131973620
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:16 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja natuurlijk mag dat. Ik wil en hoef ook niet alles te delen met mijn partner. Zoals ik al zei, zelfs in een relatie zijn er bepaalde dingen die van mij zijn, en dingen die van haar zijn. Ik vind dat prettig.

Ook vast mensen die dat niet vinden, en die moeten dat lekker zelf weten. Ik hoop dan dat ze een partner vinden of gevonden hebben die daar net zo over denkt.
Oké, als ik het zo lees, zijn we het hier wel met elkaar eens dat je dus bepaalde 'geheimen' mag hebben, of gedachtes die je niet per se wilt delen. Grappig, want ik denk dat deze problemen - elkaars wachtwoord kraken, stiekem door persoonlijke teksten spitten - vroeger veel minder voorkwamen, simpelweg omdat er geen internet was. Ik vind dat eigenlijk heel irritant. Het gevoel dat mensen je gangen zo gemakkelijk kunnen nagaan; als ze het echt willen weten, lukt het ook.

Zo heb ik te maken gehad met iemand die bijhield wat ik op internet deed - welke sites ik bezocht, welke trefwoorden ik intikte, enzovoort. Kwam ik toevallig achter toen me gevraagd werd wat ik gedaan had die dag - achteloos, langs de neus weg. Ik gaf antwoord maar bespeurde al een soort achterdocht, en later ontdekte ik dat al mijn digitale voetstappen werden gecheckt, om het zo maar te zeggen.

Geen fijn gevoel :N

Evengoed heb ik toen besloten om het lekker zo te laten 8-) Het ging in dit geval toevallig om best pijnlijke informatie maar ik dacht: 'Gesel jezelf er maar mee, en hopelijk kom je vanzelf tot het inzicht dat je niet ALLES van iemand moet willen weten.'

Dat geloof ik ook echt. Ik ga af op wat ik zie, en wat me verteld wordt. Dingen die me niet verteld worden, hoef ik ook niet te weten. Ik vind het niet erg als mensen een beetje mysterie hebben; als je alles van een ander weet, gaat de magie verloren. Dan heb je natuurlijk wel een goede intuïtie nodig, een innerlijk kompas waarop je kunt varen, anders is het lastig om mensen 'zo maar' te vertrouwen. Toch doe ik dat liever wel. Ik ga er sowieso vanuit dat vrijwel iedereen dingen doet en denkt die eigenlijk niet door de beugel kunnen - dat doe ik zelf namelijk ook :P
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:54:34 #236
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131973950
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:45 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Oké, als ik het zo lees, zijn we het hier wel met elkaar eens dat je dus bepaalde 'geheimen' mag hebben, of gedachtes die je niet per se wilt delen. Grappig, want ik denk dat deze problemen - elkaars wachtwoord kraken, stiekem door persoonlijke teksten spitten - vroeger veel minder voorkwamen, simpelweg omdat er geen internet was. Ik vind dat eigenlijk heel irritant. Het gevoel dat mensen je gangen zo gemakkelijk kunnen nagaan; als ze het echt willen weten, lukt het ook.

Zo heb ik te maken gehad met iemand die bijhield wat ik op internet deed - welke sites ik bezocht, welke trefwoorden ik intikte, enzovoort. Kwam ik toevallig achter toen me gevraagd werd wat ik gedaan had die dag - achteloos, langs de neus weg. Ik gaf antwoord maar bespeurde al een soort achterdocht, en later ontdekte ik dat al mijn digitale voetstappen werden gecheckt, om het zo maar te zeggen.

Geen fijn gevoel :N

Evengoed heb ik toen besloten om het lekker zo te laten 8-) Het ging in dit geval toevallig om best pijnlijke informatie maar ik dacht: 'Gesel jezelf er maar mee, en hopelijk kom je vanzelf tot het inzicht dat je niet ALLES van iemand moet willen weten.'

Inderdaad, dat had ik dus ook en het is niet zozeer dat ik niet wilde dat hij het niet las, maar dat hij me zodanig zonder reden zo niet vertrouwde dat hij dacht dit te moeten doen.
En achteraf zijn we dus uit elkaar gegaan mede hier om.

En verders wat in hetv topic werd besproken over het in de wolken zijn, heerlijk, ik word alleen maar blij als ik mensen zo blij zie over hun relatie. :D
  PR en moderator dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:59:01 #237
288245 crew  Moira
pi_131974083
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:02 schreef Forbry het volgende:

[..]

Hier al 13 jaar samen met dezelfde vent en we ik/we ben/zijn gelukkiger dan ooit met hem/elkaar . Net als Moira wil ik dat hier ook nog wel eens benadrukken. Waarom? Omdat ik echt niet het perfecte leven heb, maar als het om mijn relatie/vent gaat, komt dat aardig dicht in de buurt. Ik voel me daarmee dus oprécht gezegend en JUIST als ik op FOK! kom, waar ik allerlei mensen "zie" en dingen lees, die ik echt :r en/of :X vind, wordt het besef dat ik er één uit duizenden heb alleen nog maar extra bevestigd :Y O+
Dit is idd precies de reden waarom ik graag mijn vreugde deel _O_
Fuck the EBU.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:35:54 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131975272
Het is ook wel een keertje genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')