Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) Pimknops, hiker regio Eindhoven QuiCk01, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Groningen zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
De Sensation was ook echt een kuttelefoon van HTC. Slecht gebouwd en legde het toen hij uitkwam al af tegen de S2, vooral vanwege dat loeizware Sense dat HTC toen nog gebruikte.
De ONE daarentegen . Heerlijk toestel.
quote:
Op woensdag 2 oktober 2013 15:03 schreef joppie_saus het volgende: Sim Only een optie? Ik heb een Acer Liquid E2 gekocht. Quadcore er in en zeer betrouwbaar. Dolby sound system
quote:
Op woensdag 2 oktober 2013 15:54 schreef S-RS het volgende: Ik ga hierna ook zeker over op sim-only. Gewoon zo goedkoop mogelijk, bel en sms maar minimaal, lange leve whatsapp, ben je voor 10/15 euro ofzo wel klaar. Lap nu 53 in de maand voor een telefoon die ik niet meer heb.
quote:
Op woensdag 2 oktober 2013 18:22 schreef trolley het volgende: Morgen na college vanuit Leeuwarden naar Assen voor een Megane die naar Amersfoort moet. Lekker voor de uurtjes!
Overigens krijg ik nu al voor de zoveelse keer een reminder en de dag erna nog een reminder voor het uploaden van eventuele tankkosten en kilometerstanden. Dit terwijl ik het al dezelfde dag heb gedaan. Heb dus vanmiddag een mailtje op poten geschreven dat ik een beetje moe wordt van die reminders die ik voor niks krijg.
Daarnaast kwam ik gisteren nog op een idee en was benieuwd wat jullie ervan vinden. Waarom niet EW vragen of ze een enquête kunnen maken voor de chauffeurs. Dit zou dan gaan over wat wij vinden van de LM'en. Het gaat altijd maar over dat wij ons moeten richten naar de klant, maar imo kan er bij hun zelf ook het nodige verbeterd worden. Ik weet niet of EW in de positie is om eisen te stellen aan hun klanten maar wellicht valt het te proberen. Zelf heb ik in ieder geval heel vaak het idee dat er iets verbeterd kan worden; iets wat de maatschappij weinig moeite kost en ons als chauffeurs enorm kan helpen. Voordat ik dit als idee op de FB ofzo plemp eerst maar hier even polsen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
@sim-only: wel goedkoop idd, maar dan moet ik OF verder met die brakke Sensation OF in 1 keer honderden euro's uitgeven aan een fatsoenlijke telefoon en dat zie ik allebei niet zitten. Betaal nu 35 euro voor mijn abonnement, met de eisen die ik heb kan ik ook een nieuw abonnement nemen voor rond die prijs of zelfs nog goedkoper, met een nieuwe telefoon erbij. Dan heeft dat mijn voorkeur.
quote:
Op woensdag 2 oktober 2013 20:17 schreef Hojdhopper het volgende: Overigens krijg ik nu al voor de zoveelse keer een reminder en de dag erna nog een reminder voor het uploaden van eventuele tankkosten en kilometerstanden. Dit terwijl ik het al dezelfde dag heb gedaan. Heb dus vanmiddag een mailtje op poten geschreven dat ik een beetje moe wordt van die reminders die ik voor niks krijg.
Daarnaast kwam ik gisteren nog op een idee en was benieuwd wat jullie ervan vinden. Waarom niet EW vragen of ze een enquête kunnen maken voor de chauffeurs. Dit zou dan gaan over wat wij vinden van de LM'en. Het gaat altijd maar over dat wij ons moeten richten naar de klant, maar imo kan er bij hun zelf ook het nodige verbeterd worden. Ik weet niet of EW in de positie is om eisen te stellen aan hun klanten maar wellicht valt het te proberen. Zelf heb ik in ieder geval heel vaak het idee dat er iets verbeterd kan worden; iets wat de maatschappij weinig moeite kost en ons als chauffeurs enorm kan helpen. Voordat ik dit als idee op de FB ofzo plemp eerst maar hier even polsen.
Ik gok dat EW niet in de positie is eisen te stellen aan klanten en ik vraag me ook af of ze dat überhaupt zouden doen als de mogelijkheid er eventueel wel zou zijn. Die zijn allang blij dat ze de ritten mogen uitvoeren en willen dat ook blijven doen en dan uiteraard niet het risico lopen dat ze die ritten kwijtraken omdat ze ineens langskomen met berichten dat hikers ontevreden zijn..
Ja die mails zijn wel irritant. Maar andere de andere kant, je zal het maar net een keer zijn vergeten en net op dat moment 50 euro hebben voorgeschoten. Dan ben je blij dat je die mails krijgt, dus dan maar even eroverheen lezen. Krijg al genoeg spam dus dit kan er prima bij
Je kan inderdaad weinig eisen, maar je kan natuurlijk wel met grote LM'en in gesprek gaan omdat dit ook voordelen voor de LM kan opleveren. Daarom denk ik dat het helemaal geen slecht idee is. Maar dan zou ik het direct breder trekken en EW er zelf ook in betrekken, volgens mij zijn er genoeg mogelijkheden om het voor zowel ons als de planners makkelijker te maken!
Op woensdag 2 oktober 2013 20:52 schreef Viezze het volgende: Ja die mails zijn wel irritant. Maar andere de andere kant, je zal het maar net een keer zijn vergeten en net op dat moment 50 euro hebben voorgeschoten. Dan ben je blij dat je die mails krijgt, dus dan maar even eroverheen lezen. Krijg al genoeg spam dus dit kan er prima bij
Ik bedoelde eigenlijk meer dat als je al hebt geantwoord dat je de km-standen geupload hebt je de volgende dag een tweede reminder krijgt. Of in het ergste geval zelfs een LAATSTE REMINDER!!!!!11!!1!!
quote:
Je kan inderdaad weinig eisen, maar je kan natuurlijk wel met grote LM'en in gesprek gaan omdat dit ook voordelen voor de LM kan opleveren. Daarom denk ik dat het helemaal geen slecht idee is. Maar dan zou ik het direct breder trekken en EW er zelf ook in betrekken, volgens mij zijn er genoeg mogelijkheden om het voor zowel ons als de planners makkelijker te maken!
Ja dat bijvoorbeeld, inderdaad uitsmeren over heel EW, ook kantoor.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Ik lees tegenwoordig al over al die hoofdletters en uitroeptekens heen En van de meeste bedrijven waar ik regelmatig voor rijd weet ik al precies wat er in de ritgegevens staat.
Een mogelijkheid om ritten te bevestigen in college Dat zou echt perfect zijn. Iedereen heeft tegenwoordig toch internet in de collegezaal, en dat voorkomt dat je ritten al zijn weggegeven als je terug kan bellen. Maar is misschien wat voor in de enquete (net als de app).
Een persoonlijke planster! Dat helpt als er iets niet lekker loopt, en je moet meer dan 1x bellen naar EW. Dan krijg je nu een ander aan de lijn, en mag je het nog een keer uitleggen, en of zij het door wil geven aan de eerste. En op die manier is het bevestigen in college misschien een mogelijkheid; kan je gewoon een mailtje sturen naar jouw planster, want ze hebben toch allemaal een eigen @easyway adres daar?
Alleen is dat wel een moeilijk haalbaar iets met zoveel verschillende werknemers zonder vaste werktijden...
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Ach ik zou best eens een gesprek met EW aan willen gaan. Die lui denken niet meer dan een dag verder, daar val op de lange termijn niet alleen veel geld te halen maar ook veel kwaliteit. Een enquête lijkt me zeker geen slecht idee. Snap best dat het moeilijk is om 1700 chauffeurs tevreden te houden, en ze het gevoel geven dat ze geen nummertje zijn. Maar zoals het er nu aan toe gaat
quote:
Op woensdag 2 oktober 2013 21:37 schreef Rubenr3 het volgende: Een App waar je ritten in staan en waar je na de tijd de ritbon mee in kan vullen, zou wel wat zijn ja.
Zag een foto van het karten vanmiddag, stop jij onderweg voor een bakkie koffie ofzo?
Als iemand niet opneemt de ritten alvast klaarzetten in het systeem lijkt me wel wat. Vrijwel iedereen kan tijdens college even online kijken of je de ritten kan rijden. Bevestigen en weigeren per sms zou dan helemaal ideaal zijn.
Zetten jullie dan nooit als je bijvoorbeeld woensdags college hebt, en donderdags kan werken, bij de beschikbaarheid bij opmerkingen: Woensdag telefonisch bereikbaar vanaf, tot, tussen, etc?
Ik doe dit vrijwel altijd. Weet ik iig dat ik tijdens college niet word gebeld.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op donderdag 3 oktober 2013 08:17 schreef trolley het volgende: Zetten jullie dan nooit als je bijvoorbeeld woensdags college hebt, en donderdags kan werken, bij de beschikbaarheid bij opmerkingen: Woensdag telefonisch bereikbaar vanaf, tot, tussen, etc?
Ik doe dit vrijwel altijd. Weet ik iig dat ik tijdens college niet word gebeld.
Doe ik alleen als ik college tot half 6 heb (of nog later, wat helaas soms voor komt ) en ik dus na ongeveer half 4 - 4 uur niet meer bereikbaar ben. Dan laat ik gewoon de ritten op de site zetten en bel ik de volgende ochtend om half 9 meteen om te bevestigen.
Heeft voor mij persoonlijk nog altijd prima gewerkt, maar ik kan me zo voorstellen dat dit voor EW niet ideaal is.
Op donderdag 3 oktober 2013 08:07 schreef meneer_valk het volgende: Als iemand niet opneemt de ritten alvast klaarzetten in het systeem lijkt me wel wat. Vrijwel iedereen kan tijdens college even online kijken of je de ritten kan rijden. Bevestigen en weigeren per sms zou dan helemaal ideaal zijn.
Joh, dat hoeft niet eens per sms.. Op de computer van de centralist hier staat gewoon Whatsapp. Wij kunnen dus ook via whatsapp dingen vragen of bevestigen. (en andersom.) Dat zou een optie zijn; of een App met pushberichten en dat je dan een ok of nee moet appen voor het akkoord.
Op donderdag 3 oktober 2013 14:55 schreef Irritatie100 het volgende: Zo irritant altijd op de middag voordat je kan werken, dat afwachten of er een telefoontje komt of niet
Jup, vooral als je na een bepaalde tijd niet meer op kunt nemen...
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Morgen mijn eerste privechauffeur rit, vanaf Utrecht naar een dorpje onder Rotterdam in de morgen, en de klant aan het einde van de middag weer ophalen voor retour.
Op donderdag 3 oktober 2013 14:55 schreef Irritatie100 het volgende: Zo irritant altijd op de middag voordat je kan werken, dat afwachten of er een telefoontje komt of niet
Pff ja dat dwangmatig op die telefoon letten.. Dat mis ik echt niet.. Ondertussen op de WA/BBM met Joppiesaus.. "Ben je al gebeld??"
Het leukste vind ik de telefoontjes wanneer ik het niet verwacht, momenten dat ik de hoop al opgegeven heb of gewoon niet meer weet dat ik beschikbaar stond.
Dat had ik maandag ook. Was een rit van 70 km. Bij ophalen brandde het lampje al en boordcomputer gaf 70km aan. Dus ik 5L getankt. Maar met nog 30km te gaan gaf de boordcomputer ineens 0km aan. Ik kneem hem toen wel. Echt overdreven ook eigenlijk; airco uit, licht uit, 90 op de snelweg Mocht ook niet tanken van EW, dat was het rare.. 'Omdat ik al had getankt'.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Ik moest vandaag ook tanken, toen heb ik even vriendelijk gevraagd of ik niet even wat meer mocht tanken omdat ik een Crafter met laadbak had Uiteindelijk mocht ik 2 keer zoveel tanken als normaal
Dat had ik maandag ook. Was een rit van 70 km. Bij ophalen brandde het lampje al en boordcomputer gaf 70km aan. Dus ik 5L getankt. Maar met nog 30km te gaan gaf de boordcomputer ineens 0km aan. Ik kneem hem toen wel. Echt overdreven ook eigenlijk; airco uit, licht uit, 90 op de snelweg Mocht ook niet tanken van EW, dat was het rare.. 'Omdat ik al had getankt'.
Ik heb dat wel eens met een Zafira gehad. Toen had ik getankt maar ik mocht maar zo weinig tanken dat de hele boardcomputer dat helemaal niet realiseerde.. Kon ik nog 25 kilometer rijden terwijl er "reikwijdte 0km" stond.. Het erge was ook dat ik hem zo bij de klant afleverde en zijn Insignia meenam XD.
Op vrijdag 4 oktober 2013 00:18 schreef Shefkee het volgende: Bellen jullie altijd om te tanken dan? Ik bel eigenlijk nooit als ik moet tanken, nog nooit wat van gehoord.
Ik bel altijd als ik moet tanken en dat niet in de ritgegevens staat. Staat ook in de chauffeurshandleiding, en ze zijn toch altijd wel blij als ik daarover bel Beetje contacten onderhouden enzo!
Gister nog bijvoorbeeld. Bij ophalen van auto bij klant in Assen, tank vrijwel leeg. Dus direct EW gebeld, moest nog 155km rijden, dus kon 7L tanken. Te lui om een Esso op te zoeken, aangezien er een Total tankstation zich aan de overzijde van de weg bevond.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Zo, ben ik ff flink in de war. Ik heb de hele tijd vanavond in mn kop, kijk ik in mn agenda, staat er 5 oktober. Kijk ik in de mail, staat er 25 oktober. Njah, vanavond ergens maar een goed biertje drinken.
Ik heb een weekje geleden ook gesolliciteerd, nog niks gehoord had eigenlijk een vraagje, iemand van jullie ooit al een auto in de prak/schade gereden?
Ik heb een weekje geleden ook gesolliciteerd, nog niks gehoord had eigenlijk een vraagje, iemand van jullie ooit al een auto in de prak/schade gereden?
Bij mij duurde het zes weken voordat ik een mail terug kreeg met de vraag of ik nog steeds geïnteresseerd was. Dus je moet nog even geduld hebben..
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op vrijdag 4 oktober 2013 16:58 schreef RTS91 het volgende: Ik heb een paar maanden geleden een ongeluk gehad waarbij iemand bij mij achterop was gereden op de A1, buiten mijn schuld om. Hoezo?
Haha was ik gewoon benieuwd naar :p hoe reageerde het bedrijf erop?
Haha was ik gewoon benieuwd naar :p hoe reageerde het bedrijf erop?
Hoe denk je? Lijkt me logisch dat ze eerst vragen of het goed met je gaat en daarna hoe de auto er aan toe is. Als jij wordt aangereden zullen ze anders reageren dan wanneer jij eentje aan rijdt. Ik zou zeggen, probeer het uit.
Denk alleen wel dat EW te groot is voor een écht persoonlijke aanpak.
Volgende week geen enkele hele dag beschikbaar, maar vanaf de week daarna elke donderdag helemaal vrij, op dinsdag pas om 1500 college en op vrijdag alleen van 0900 tot 1100, maar dat kan ik prima missen in het geval ik donderdag geen ritten heb. Moet dan toch elke week wel iets bijzitten, hoop ik zo.
Ik heb een weekje geleden ook gesolliciteerd, nog niks gehoord had eigenlijk een vraagje, iemand van jullie ooit al een auto in de prak/schade gereden?
Twee jaar terug een keer verkeerd getankt. Eigen risico betaald, klaar.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op zaterdag 5 oktober 2013 13:51 schreef bitowner het volgende: Hoe heten die mappen die we krijgen/ hebben gekregen van EW? Hij is stuk dus wil een andere maar weet niet zo goed hoe te zoeken op internet
Is mij ook wel eens overkomen hoor. Stond zo'n trut voor me bij 't tankstation die stond te treuzelen, toen ze eindelijk weer was ingestapt en weggereden was ik zwaar opgefokt en pakte ik de slang voor benzine ipv diesel. Had het na litertje of 6-7 door dus gestopt en toen afgetopt met diesel!
Is mij ook wel eens overkomen hoor. Stond zo'n trut voor me bij 't tankstation die stond te treuzelen, toen ze eindelijk weer was ingestapt en weggereden was ik zwaar opgefokt en pakte ik de slang voor benzine ipv diesel. Had het na litertje of 6-7 door dus gestopt en toen afgetopt met diesel!
Was trouwens niet tijdens werktijd, maar privé...
Ik vraag me af hoeveel van de verkeerde brandstof 'te veel' wordt om nog te kunnen rijden. Zou je met een kwart diesel in je benzinetank nog door kunnen rijden? Als ik verkeerd zou tanken denk ik dat het kwartje ook na de eerste paar liters valt bij mij
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Ik had een keer getankt, en was er die dag niet helemaal met mijn kop bij. Die man bij de kassa; zooo, 20 liter diesel, dat is dan zoveel euro. Maar ik had een benzine auto mee, dus ik schrok me dood. Gelukkig had hij het door, keek nog een keer goed en hij had iets verkeerd gedaan op z'n kassa
Vorig jaar ook gesolliciteerd bij EW. Had toen nog maar 6 maanden m'n rijbewijs en ben toen afgewezen. Nu meer dan 1.5 jaar m'n rijbewijs en veel ervaring opgedaan. Maak ik meer kans of is het nog te vroeg?
Op zondag 6 oktober 2013 10:11 schreef stripe het volgende: Vorig jaar ook gesolliciteerd bij EW. Had toen nog maar 6 maanden m'n rijbewijs en ben toen afgewezen. Nu meer dan 1.5 jaar m'n rijbewijs en veel ervaring opgedaan. Maak ik meer kans of is het nog te vroeg?
Weer solliciteren. Als het goed is moet je als hiker 1 jaar je rijbewijs hebben.
Ik vind het nog steeds best jammer dat ik nooit een reactie van EW heb gehad, terwijl ik drie keer bij hen heb gesolliciteerd. Misschien vanwege mijn locatie ofzo. Maargoed, AR betaalt elke week uit en dat is ook wel weer heel lekker.
Bij EW is 6 maanden je rijbewijs tot voldoende? Toen ik vorig jaar solliciteerde iig wel.. Mis het hiken nu wel hoor, stage is lekker 5 dagen op kantoor
Kun je alleen beginnen met werken als je eerstejaars bent? Ik ben begin tweedejaars en er wordt direct gezegd dat ze bij voorkeur alleen eerstejaars aannemen...
In het tweede jaar heb je toch juist vaak minder college dan in het eerste jaar? Lijkt me dat dat geen probleem moet zijn, maar ik zou het gewoon proberen en dan hoor je het vanzelf wel.
Op zondag 6 oktober 2013 13:11 schreef joppie_saus het volgende: Ze willen eerstejaars omdat die nog vier jaar OV hebben, in beginsel. Ik was derdejaars toen ik daar kwam werken...
Ik zou nu nog 3 jaar kunnen werken, lijkt me lang genoeg.
Formulier is in ieder geval ingevuld en zal jullie op de hoogte houden.
Was een extra vroege rit. Stond om 6 uur al bij het tankstation. Was blijkbaar nog niet helemaal wakker. Het stomme is dat me wel opviel dat het pistool niet goed pastte (spuitpistool diesel is dikker dan benzine) maar stond er verder niet bij stil. Had toen 20 liter getankt op een zo goed als lege tank. Na 5km begon ie te sputteren. Heb toen drie uur langs de weg bij een tankstation gestaan. ANWB kwam langs, tank leeggepompt en met benzine gevuld, geen resultaat. Uiteindelijk werd de auto opgehaald door een trailer en ik mocht na 5 uur werken en 10km vanaf mijn startadres (de grote in Born) weer terug naar huis want de tweede rit kon ik niet meer halen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Is mij ook wel eens overkomen hoor. Stond zo'n trut voor me bij 't tankstation die stond te treuzelen, toen ze eindelijk weer was ingestapt en weggereden was ik zwaar opgefokt en pakte ik de slang voor benzine ipv diesel. Had het na litertje of 6-7 door dus gestopt en toen afgetopt met diesel!
Was trouwens niet tijdens werktijd, maar privé...
Werkte dat gewoon? Hoorde dat benzine in diesel minder kwaad kan dan andersom.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Werkte dat gewoon? Hoorde dat benzine in diesel minder kwaad kan dan andersom.
Ja, ik moet zeggen dat ik geen verschil heb gevoeld. Als zekerheid even 2x snel getankt om zo het aantal procent benzine naar beneden te brengen. Nu hoorde ik wel dat benzine lichter is dan diesel, waardoor de benzine op diesel blijft drijven (of het waar is weet ik niet), wat snel tanken dus onnodig zou maken.
Toen uiteindelijk nog maand of 5 doorgereden en nooit problemen gehad. Niet met de motor iig. De auto stond 4 maanden later wel met brandende motor voor ons huis, maar dat scheen aan een combinatie van de dynamo + accu en m'n vader die maar op de startknop bleef drukken te hebben gelegen.
Heb ook gesocilliteerd bij EW, jammer genoeg geen reactie na 2 week. Zit in Groningen, zal nog maar eens bij andere bedrijven proberen. Zijn hier ook hikers/chauffeurs die in Groningen zitten?
Op zondag 6 oktober 2013 21:39 schreef Solidberg het volgende: Heb ook gesocilliteerd bij EW, jammer genoeg geen reactie na 2 week. Zit in Groningen, zal nog maar eens bij andere bedrijven proberen. Zijn hier ook hikers/chauffeurs die in Groningen zitten?
Ik heb van augustus 2010 tot december 2012 als hiker vanuit Groningen gewerkt. Zie de OP voor de rest. Overigens werd ik pas een half jaar na mijn sollicitatie benaderd door EW, dus het kan altijd nog.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2013 21:41:35 ]
Ik heb van augustus 2010 tot december 2012 als hiker vanuit Groningen gewerkt. Zie de OP voor de rest. Overigens werd ik pas een half jaar na mijn sollicitatie benaderd door EW, dus het kan altijd nog.
Oké, dankje! Heb vandaag ook m'n mooie Megané 2 1.9 met 410.000km op de teller moeten afmelden, hopen dat ik binnenkort een reactie krijg.
[ Bericht 0% gewijzigd door Solidberg op 06-10-2013 23:52:49 ]
Ik mag morgen ook eindelijk weer op pad Beginnen in een V50, tweede rit helaas in een Kangoo.
Ik moet mijn tweede rit rijden voor de grote in Breda, maar in Breda afleveren bij een "car cleaner". Nou staan er 100 mogelijkheden bij klant informatie, maar niks over dit bedrijf. Is dit gewoon een transportformulier invullen en daar naar de receptie lopen en af laten tekenen?
Mijn telefoonbatterij is niet meer zo goed, dus kan nu zowel mijn navi als telefoon opladen Nou hopen dat ik hem nooit vergeet, zou echt wat voor mij zijn.
Ik sloop die dingen altijd op de een of andere manier, heb uiteindelijk maar een grotere batterij voor m'n telefoon gekocht zodat ik zeker weet dat ik de hele dag kan navigeren en doen.
Ik heb een apart navigatiesysteem dus dat is het probleem niet, maar mijn batterij is hartstikke snel leeg, vooral als je de hele tijd om 9292/NS app kijkt. En nu kan ik ook flitsmeister aan laten staan want zonder oplader is je batterij dan binnen no-time leeg.
Helaas werkt mijn navigatiesysteem alleen op een speciaal Garminsnoertje, waar geen USB aansluiting in zit. Dus het is echt of nav, of telefoon. Gelukkig kan mijn navigatie best een paar uur zonder stroom en is mijn telefoon tegen die tijd wel weer opgeladen, maar als ik de Garmin vervang, zorg ik dat ik een navigatiesysteem op USB heb want dit is ook een duur grapje als dat snoertje stuk is.
Ik heb ook een losse navi (nooit meer zonder!) maar mijn batterij is ook vrij snel leeg na een beetje google maps tijdens het lopen en wat 9292 kijken. Vooral bij meerdere ritten of lange treinreizen.
Op maandag 7 oktober 2013 20:55 schreef Sarasi het volgende: Helaas werkt mijn navigatiesysteem alleen op een speciaal Garminsnoertje, waar geen USB aansluiting in zit. Dus het is echt of nav, of telefoon. Gelukkig kan mijn navigatie best een paar uur zonder stroom en is mijn telefoon tegen die tijd wel weer opgeladen, maar als ik de Garmin vervang, zorg ik dat ik een navigatiesysteem op USB heb want dit is ook een duur grapje als dat snoertje stuk is.
Ik heb zo'n usb/sigarettending voor 2 euro bij de Expo gehaald toen. Action is wel heel veel dichterbij dan de Mediamarkt, dus dan wordt dat mijn eerste keus.
Mijn telefoonbatterij is niet meer zo goed, dus kan nu zowel mijn navi als telefoon opladen Nou hopen dat ik hem nooit vergeet, zou echt wat voor mij zijn.
Dat is wel echt super handig! Laat mij nou net een week geleden een 12V lader voor m'n telefoon hebben gekocht, zodat ik óf m'n navigatie óf m'n telefoon kan opladen .. Had ik dit maar iets eerder geweten ..
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Dit helaas .. en gekocht op de markt van een turk dus ruilen sowieso geen optie. Maar goed, dan weet ik waar ik de volgende keer voor werk als ik weer een ritje heb
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Hee ik heb een vraagje! Op de site van EasyWay staat dat je alleen kan solliciteren als je eerstejaars student bent. Echter ben ik derdejaars student en zou ik heel graag aan de slag gaan als hiker. Is het echt zo dat ze alleen eerstejaars studenten aannemen of klopt deze informatie niet en kan ik beter even bellen?
Verder heb ik ooit het contactformulier van EasyWay ingevuld en nooit reactie op gekregen. Is het hier algemeen bekend dat ze hier niet op reageren of zullen ze me over het hoofd gezien hebben ?
Sinds gisteren moet ik het doen met een Peugeot 107 als leenauto. (eigen auto staat bij de schadehersteller.. ) nieuwste versie, maar wat een prutding zeg.. Zon Prius zal vast veel beter zijn; in die 107 valt het net 20 minuten vol te houden op die zitting. (sowieso zit die veel te hoog voor mij.)
De stoelen van een 107 zijn echt om te janken ja, wij hadden laatst ook tijdelijk een 107 als leenauto. M'n ouders hebben er toen nog serieus over na zitten denken, tot ze er een half uur achter elkaar in hadden gereden..
Op dinsdag 8 oktober 2013 23:39 schreef Rubenr3 het volgende: De stoelen van een 107 zijn echt om te janken ja, wij hadden laatst ook tijdelijk een 107 als leenauto. M'n ouders hebben er toen nog serieus over na zitten denken, tot ze er een half uur achter elkaar in hadden gereden..
Precies.. De rugleuning is nog niet eens zo erg, maar het zitvlak.. Zelfs in mijn bijna 11 jaar oude Seat Ibiza zitten stukken betere stoelen.
Op woensdag 9 oktober 2013 12:03 schreef Mallet het volgende: Ach stel oe an! Je moet de stoel gewoon in standje strandstoel zetten, dan is het prima uit te houden. Zitting had inderdaad langer gemogen.
Lengte van de zitting is geen probleem.. Hij is echter te vlak en hard en bied dus niet voldoende steun en comfort, ook al zet je hem in standje strandstoel(wat ik overigens 3x niks vind, ben geen Sjonnie...)
Bokkepoot, wel eens in de nieuwe Corsa gezeten? Die stoelen zitten echt 1000x beter als die van de nieuwe 107. (zelfde geld voor de Astra met de AGR stoelen, die zitten echt goed..)Maar goed, zitcomfort is ook een mening, dat scheelt. (Mijn Ibiza bied trouwens betere grip, zelfs met zijn Chinese bandjes.. )
De Corsa heb ik 1 keer gereden, wat een KUTauto is dat. Voelde goedkoop aan, reed voor geen meter. Het waaide een beetje hard toen, dacht dat het mijn laatste rit ooit was
Dinsdag moest ik een Kangoo rijden van een niet nader te noemen postbedrijf. Man wat wordt daar beknibbeld op de auto's zeg, volgens mij bestellen ze die dingen helemaal kaal. Geen airco, dramatische radio, geen cruise uiteraard, helemaal niks
Op woensdag 9 oktober 2013 15:46 schreef Viezze het volgende: De Corsa heb ik 1 keer gereden, wat een KUTauto is dat. Voelde goedkoop aan, reed voor geen meter. Het waaide een beetje hard toen, dacht dat het mijn laatste rit ooit was
Dinsdag moest ik een Kangoo rijden van een niet nader te noemen postbedrijf. Man wat wordt daar beknibbeld op de auto's zeg, volgens mij bestellen ze die dingen helemaal kaal. Geen airco, dramatische radio, geen cruise uiteraard, helemaal niks
Ik moet zeggen dat de Kangoo's van dat postbedrijven inderdaad vrij klote zijn, met 75.000 op de klok compleet afgeragde remmen, interieur en koppeling.. Erg kundige mensen daar bij dat bedrijf
Ik moet zeggen dat de Kangoo's van dat postbedrijven inderdaad vrij klote zijn, met 75.000 op de klok compleet afgeragde remmen, interieur en koppeling.. Erg kundige mensen daar bij dat bedrijf
Ja deze stond 85.000 op, finaal naar de tering. Koppeling greep bijna niet aan, stoelen kapot. Lak overal bekrast. Hoe ze het voor elkaar krijgen..
quote:
Op woensdag 9 oktober 2013 16:09 schreef Kevindinhinho het volgende: Volgens mij ben ik met m'n verjaardag te duur geworden voor EW.. Nog steeds niet gebeld voor morgen..
Op woensdag 9 oktober 2013 17:37 schreef Viezze het volgende: Ik ben in augustus 22 geworden, morgen voor de tweede keer deze week werk dus zo werken ze blijkbaar niet
Bij de grote in Breda, die mooie paint met de gekleurde vakken, ik ga er vanuit dat die lijnen er nu echt staan?
Dat hoop ik toch wel! Wat een pokkezooi in die ritinfo..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op woensdag 9 oktober 2013 17:37 schreef Viezze het volgende: Ik ben in augustus 22 geworden, morgen voor de tweede keer deze week werk dus zo werken ze blijkbaar niet
Bij de grote in Breda, die mooie paint met de gekleurde vakken, ik ga er vanuit dat die lijnen er nu echt staan?
Ik had vorige week een rit naar de grote in Breda, en inderdaad zijn de vakken nu eindelijk eens met een kleurtje aangebracht! Een stuk gemakkelijker!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
De werkdagen zijn wel een stuk korter sinds ik verhuisd ben Voorheen maakte ik makkelijk 8 uur, vaak meer. Ook altijd een rit van >2 uur, nu twee ritjes van 1-1,5 uur en wat OV. Hopen op wat vertraging
Heu, vandaag weer 15 uur. En wanneer gaan mensen nou eens rechts houden in geval van meer dan twee rijstroken in plaats van op de middelste baan te blijven hangen? Filevorming en vertraging door die hampels...
Op woensdag 9 oktober 2013 22:05 schreef joppie_saus het volgende: Heu, vandaag weer 15 uur. En wanneer gaan mensen nou eens rechts houden in geval van meer dan twee rijstroken in plaats van op de middelste baan te blijven hangen? Filevorming en vertraging door die hampels...
Hopeloos dat soort gevallen. Kilometers lang achter elkaar lekker in het midden blijven rijden, liefst nog een kilometer of 5 onder de snelheidslimiet.
Op woensdag 9 oktober 2013 22:05 schreef joppie_saus het volgende: Heu, vandaag weer 15 uur. En wanneer gaan mensen nou eens rechts houden in geval van meer dan twee rijstroken in plaats van op de middelste baan te blijven hangen? Filevorming en vertraging door die hampels...
Inderdaad zeer irritant. Op de A28 voor Zwolle heb je altijd veel van dat soort figuren.
En dan maar stom kijken als je ze rechts voorbij gaat, ik heb dat heel vaak bij spitsstroken, ik ga geen reuzenslalom maken om maar links in te halen hoor.
Nu al gebeld voor morgen. Born - Rotterdam in een VW polo en Breda - Landgraaf in een Megane. Niet de meest relaxte auto's maar wel aardig wat kilometers.
Oef, ik moest gisteren een klein ritje doen in de avond, had ik eigenlijk geen zin in... totdat bleek dat er een Audi S8 met Milltek uitlaat voor me klaar stond
Zo eentje met de 1.2 De enige opels die ik gereden heb die ik nog enigzins goed vond waren de Insignia en die oude Vectra en Astra's
mwah, de 1.2 is niet echt vooruit te branden.. 80 pk:P Verder rij ik liever in mijn vader's Corsa(1.3 ecodiesel uit 2012) als in die nieuwe 107 waar ik nu mee moet rijden. (trouwens, qua prijs verschillen ze niet eens veel; die van mijn pa was 12000,- (exdemo) . 1 van de meest luxe uitvoeringen. Met een 107 zit je daar ook wel op.)
[ Bericht 8% gewijzigd door Marco001 op 10-10-2013 16:58:55 ]
Sta sinds 6 week voor het eerst weer beschikbaar morgen. Helaas niet gebeld.. Beetje jammer.. nouja, gooi straks wel de beschikbaarheid dicht, wil niet wakker gebeld worden voor een spoedje. had eigenlijk wel zin om weer een keer te werken.
Op donderdag 10 oktober 2013 13:18 schreef Sjouveur het volgende: Oef, ik moest gisteren een klein ritje doen in de avond, had ik eigenlijk geen zin in... totdat bleek dat er een Audi S8 met Milltek uitlaat voor me klaar stond
Neem aan dat je niet sneller dan 80/100/120/130 gereden bent?
Stonden er nog mensen in de file op de A2 bij Weert? Was zelfs nog op het nieuws. Ik reed net na het ongeluk de snelweg op, zag er niet goed uit. Hoorde uren later nog op de radio dat er file stond.
Op donderdag 10 oktober 2013 13:18 schreef Sjouveur het volgende: Oef, ik moest gisteren een klein ritje doen in de avond, had ik eigenlijk geen zin in... totdat bleek dat er een Audi S8 met Milltek uitlaat voor me klaar stond
Morgen voor het eerst een auto afleveren bij de grote in Meerkerk. Nu staat er in de ritinformatie dat de bus alleen vertrekt vanaf het postkantoor in Meerkerk, maar als ik 9292 raadpleeg geeft die ook een halte aan bij P+R/A27, alleen volgens de ritinformatie stappen hier alleen maar mensen uit?
Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen? Moet ik inderdaad Meerkerk in, of kan ik ook naar de P+R/A27 halte?
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op donderdag 10 oktober 2013 21:25 schreef trolley het volgende: Morgen voor het eerst een auto afleveren bij de grote in Meerkerk. Nu staat er in de ritinformatie dat de bus alleen vertrekt vanaf het postkantoor in Meerkerk, maar als ik 9292 raadpleeg geeft die ook een halte aan bij P+R/A27, alleen volgens de ritinformatie stappen hier alleen maar mensen uit?
Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen? Moet ik inderdaad Meerkerk in, of kan ik ook naar de P+R/A27 halte?
" Reizigers kunnen er instappen in de Brabantliners 400 en 401 van Veolia en de Qliners 387,388 en 389 van busmaatschappij Arriva. Deze rijden naar de bedrijventerreinen en overstappunten in Utrecht en Nieuwegein."
Op donderdag 10 oktober 2013 21:25 schreef trolley het volgende: Morgen voor het eerst een auto afleveren bij de grote in Meerkerk. Nu staat er in de ritinformatie dat de bus alleen vertrekt vanaf het postkantoor in Meerkerk, maar als ik 9292 raadpleeg geeft die ook een halte aan bij P+R/A27, alleen volgens de ritinformatie stappen hier alleen maar mensen uit?
Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen? Moet ik inderdaad Meerkerk in, of kan ik ook naar de P+R/A27 halte?
Eindigt LM met een L? Dan naar postkantoor. Eindigt ie met een D, dan lopen naar PR. Vanaf hier wil je ook echt niet naar het postkantoor, maar dat is opzich wel een prima looproute. Lekker langs de plus of de friettent.
Op donderdag 10 oktober 2013 19:38 schreef Viezze het volgende: Stonden er nog mensen in de file op de A2 bij Weert? Was zelfs nog op het nieuws. Ik reed net na het ongeluk de snelweg op, zag er niet goed uit. Hoorde uren later nog op de radio dat er file stond.
Ik moest van gisteren van Heerlen naar Tilburg, maar ik was er een uurtje nadat het was gebeurd. Moest toen dus wel omrijden via Venlo, maar niks van het ongeluk gezien.
Vandaag met een zeer spraakzame collega van Meerkerk naar Utrecht gegaan, ook nog een senior van AR erbij Was wel een welkome verandering na weer een dag vol met vertragingen..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Eindigt LM met een L? Dan naar postkantoor. Eindigt ie met een D, dan lopen naar PR. Vanaf hier wil je ook echt niet naar het postkantoor, maar dat is opzich wel een prima looproute. Lekker langs de plus of de friettent.
Eindigde met een D, en gelopen naar het postkantoor .. Man, man, man, dat heb ik geweten zeg! Ben een halfuur aan het lopen geweest, wel met een concurrent van AR dus dat was dan wel weer gezellig .. En die regen hè, maakte het ook niet prettiger op. Volgende keer dus maar P+R ..
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op vrijdag 11 oktober 2013 16:51 schreef joppie_saus het volgende: Zo, maatje van me is vandaag aangenomen in regio Groningen. Had zich helemaal verheugd op de S-klasse, kreeg hij de Passat -O_
Whut, waar zijn ze nou weer mee bezig. Nu die grote aan de trondheim weg is is een groot deel van de ritten toch wel weg...
Whut, waar zijn ze nou weer mee bezig. Nu die grote aan de trondheim weg is is een groot deel van de ritten toch wel weg...
Tja, ook precies wat ik dacht. Heb nu collega bij de koeriersdienst die gekapt is bij EW omdat er amper nog werk was. En áls hij dan werk had, was het ophalen om 8u in Zwolle...
Mja. Toen ik nog bij EW werkte begonnen de meeste van mijn ritten toch al wel aan de Wismar. En ik heb nog de complete vloot van de KPN nabij de Peizerweg weggebracht. Negen auto's toen, negen dagen achter elkaar naar Meerkerk... Wel mooi ouwehoeren met die portier op den duur
Denk dat er veel studenten zijn gestopt en dat ze daarom nieuwe mensen aannemen. Die grote aan de trondheim kwam ik steeds minder vak, vooral die nieuwe aan de wismar. En toch ook wel vrij regelmatig in Assen. Maar veel werk was er niet in Groningen.
Vooral wat Viezze zegt. Klanten trekken juist weg uit Groningen omdat ze centraler willen liggen. Behalve die aan de Wismarweg, want die richt zich op Noord-Nederland. Ze hebben ook vestiging in Zwolle.
Ik rijd voor die van de Wismar ook heel NL door, in de zomervakantie bijna dagelijks richting Rotterdam/Den Haag. Maar laatste tijd ook heel veel ritten vanuit Assen.
Ik heb tot nu toe alle ritten voor de trondheimweg gereden. Hebben bedrijven dan of een overeenkomst met EW of met AR? Of met een ander hikersbedrijf natuurlijk.
Sommige grote maatschappijen (zoals die uit Almere) werken met beide bedrijven, en hebben zelf ook nog hikers in dienst. Maar wat kleinere bedrijven heben alleen EW of AR.
Op zaterdag 12 oktober 2013 11:35 schreef Sarasi het volgende: Ik heb tot nu toe alle ritten voor de trondheimweg gereden. Hebben bedrijven dan of een overeenkomst met EW of met AR? Of met een ander hikersbedrijf natuurlijk.
Aan de Trondheimweg zaten 2 leasemaatschappijen. A en N (is ooit overgenomen door A). N was klant van AR, A van EW.
Dit klinkt wel heel geheimzinnig.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2013 11:52:04 ]
Op zaterdag 12 oktober 2013 12:09 schreef Viezze het volgende: Ik wist niet dat N was overgenomen door A, vandaar dat ze bij elkaar in zaten natuurlijk.
N werd overgenomen door I, dat weer werd overgenomen door A.
Dat klopt zeker! Ik kan niet wachten om weer te rijden vanuit Breda. Hier in Utrecht moet je vaak eerst een pokke eind Ov'en voor je überhaupt een auto in kan stappen. Ritten naar wieuwert zijn altijd leuk vanaf het zuiden.
Gister trouwens nog een spoedje gehad, goed voor 9 uur en een kwartier. Werd om 10 voor 12 uit bed gebeld, stond om 20 over 12 gedoucht en al op het station.
Was voor Ter Apel - Waalwijk in een Honda Civic Hybrid. Onderweg alleen maar regen gehad en hoorde op de radio al de nodige vertragingen door ongelukken. Op de A50 in die 'scherpe' bocht bij Arnhem ging er eentje vlak voor m'n neus eraf, net niet gezien. De auto voor me trapte ineens vol op de rem, en ik zag al een lading modder over de hele snelweg liggen. Bleek er een Renault Modus 180 graden te zijn gedraaid en die lag vol in de vangrail. Is een kleine vluchtstrook daar, dus ik keek wel even raar op toen er iemand met z'n neus in mijn richting half op de baan stond Het viel me wel op dat er niemand was gestopt, en iedereen reed vrolijk door op een douane na die ook net kwam aanrijden.
Vijf kilometer verder in een andere rare slinger in de A50 ri Rotterdam lag er een C2 in de vangrail, ook totalloss. Blijkbaar was het toch behoorlijk glad!
Op zaterdag 12 oktober 2013 14:32 schreef S-RS het volgende: Gister trouwens nog een spoedje gehad, goed voor 9 uur en een kwartier. Werd om 10 voor 12 uit bed gebeld, stond om 20 over 12 gedoucht en al op het station.
Was voor Ter Apel - Waalwijk in een Honda Civic Hybrid. Onderweg alleen maar regen gehad en hoorde op de radio al de nodige vertragingen door ongelukken. Op de A50 in die 'scherpe' bocht bij Arnhem ging er eentje vlak voor m'n neus eraf, net niet gezien. De auto voor me trapte ineens vol op de rem, en ik zag al een lading modder over de hele snelweg liggen. Bleek er een Renault Modus 180 graden te zijn gedraaid en die lag vol in de vangrail. Is een kleine vluchtstrook daar, dus ik keek wel even raar op toen er iemand met z'n neus in mijn richting half op de baan stond Het viel me wel op dat er niemand was gestopt, en iedereen reed vrolijk door op een douane na die ook net kwam aanrijden.
Vijf kilometer verder in een andere rare slinger in de A50 ri Rotterdam lag er een C2 in de vangrail, ook totalloss. Blijkbaar was het toch behoorlijk glad!
Tja, tis heel lang droog geweest. Als het dan even flink regent komt al het vuil uit het asfalt weer omhoog waardoor het spekglad word.
Vandaag even heen en weer naar Dusseldorf gescheurd, om m'n ma te halen. Niets te klagen over de V40, het is geen race monster maar lekker 160 cruisen zit er wel in Zonder dat er ergens wat begint te vervelen. Volvo stoelen + Premium soundsystem
Tja, tis heel lang droog geweest. Als het dan even flink regent komt al het vuil uit het asfalt weer omhoog waardoor het spekglad word.
Yups, zeker de olie e.d. maakt het gevaarlijk. Maar sommige mensen schijnen dat nog steeds niet te snappen
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2013 17:03 schreef zazzel het volgende: Vandaag even heen en weer naar Dusseldorf gescheurd, om m'n ma te halen. Niets te klagen over de V40, het is geen race monster maar lekker 160 cruisen zit er wel in Zonder dat er ergens wat begint te vervelen. Volvo stoelen + Premium soundsystem
Heerlijk he die lange ritten! Dan begin ik cruise auto's zo te waarderen en wil ik maar door blijven gaan. Vanaf waar moest je komen?
Ligt er ook aan of je zomerbanden nog genoeg profiel hebben, bij een mm of 3 heb je niks aan zomerbanden met de sneeuw.. Maar goede zomerbanden en rustig en beheerst rijden, geen probleem
Vind jij.. Ik vind het wel fijn om een setje winterbanden te hebben.. + de zomerbanden slijten dan ook minder snel. Altijd leuk hier trouwens; mensen met zomerbanden komen een aantal heuvels hier amper op, (zeker als ze ook nog eens rwd hebben)terwijl ik er met gemak oprij.
Vertel dat even aan die mongool in zijn S60 die afgelopen winter de Berlagebrug niet op kwam omdat zijn zomerbandjes doorslipten... Dik half uur in de file gestaan door die klapjosti toen. Nee, winterbanden mogen hier net als in Duitsland van mij per direct verplicht gesteld worden. Nog een week of twee, dan gaan ze er hier ook weer onder
Vind jij.. Ik vind het wel fijn om een setje winterbanden te hebben.. + de zomerbanden slijten dan ook minder snel. Altijd leuk hier trouwens; mensen met zomerbanden komen een aantal heuvels hier amper op, (zeker als ze ook nog eens rwd hebben)terwijl ik er met gemak oprij.
Same here. En ik ga nog wel eens naar Oostenrijk/Duitsland. Leukste vind ik toch altijd dat ik met mij 90 pk eigenlijk overal altijd wel doorheen kom. Met regelmaat rijdt ik in de sneeuw dikke Duitsers makkelijk voorbij
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Same here. En ik ga nog wel eens naar Oostenrijk/Duitsland. Leukste vind ik toch altijd dat ik met mij 90 pk eigenlijk overal altijd wel doorheen kom. Met regelmaat rijdt ik in de sneeuw dikke Duitsers makkelijk voorbij
Hmm, maar in Duitsland hebben vrijwel alle auto's winterbanden aangezien het nagenoeg verplicht is.
Vandaag weer 500km weggetikt, geen meter gereden dat het droog was
quote:
Op zondag 13 oktober 2013 19:36 schreef joppie_saus het volgende: Rij je bij temperaturen onder de 7 graden niet op winterbanden en er gebeurd wat, dan ben je niet verzekerd.
Als je Duitser bent. Maar als Nedelander mag je daar gewoon op je zomerbanden rond knallen hoor. En ze betalen iedere cent uit bij een ongeluk.
Geluk bij een 'ongeluk' vandaag zeg. Had een rit Heerenveen - Houten vandaag in een 508 sw, aangekomen in Houten de auto in de parkeergarage gezet, nadat ik al naar binnen was gelopen omdat mij niet bekend was dat de auto in de parkeergarage moest. Dus ik laat m'n spullen binnen staan, en rijd de auto snel de parkeergarage binnen. Kom ik terug, formulieren etc. al ondertekend dus ik pak m'n spullen en loop naar de bushalte. Terwijl ik op de bus sta te wachten voel ik iets raars in m'n broekzak, iets wat er normaal nooit zit. Ik zie de bus in de verte al aankomen, en haal de sleutel van de 508 uit m'n broekzak .. KUT dacht ik! Nu moet ik terug de sleutel brengen, en een halfuur wachten op de volgende bus. Terwijl ik terug loop naar het bedrijf, gaat m'n telefoon, EasyWay belt (geblokkeerd). ''Ja hoi, met Joleen. Waar ben je nu?'' Ik zei: ''In Houten, loop net naar de bushalte.'' Zegt ze: ''Oh, wacht! Zou je terug willen lopen naar *******? Daar staat nog een auto die naar Meerkerk moet. Dus zo gezegd, zo gedaan. Dankzij die stomme fout om de sleutel vergeten in te leveren, nog mooi een ritje Houten - Meerkerk kunnen doen!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op maandag 14 oktober 2013 14:04 schreef trolley het volgende: nadat ik al naar binnen was gelopen omdat mij niet bekend was dat de auto in de parkeergarage moest
Door mensen zoals jou worden alle mailtjes in hoofdletters getypt en 200!!!11111 uitroeptekens gebruikt. Zo moeilijk is het allemaal toch niet
Op maandag 14 oktober 2013 15:57 schreef Viezze het volgende: Door mensen zoals jou worden alle mailtjes in hoofdletters getypt en 200!!!11111 uitroeptekens gebruikt. Zo moeilijk is het allemaal toch niet
Als EW het niet in de ritgegevens vermeldt, dan kan ik dat moeilijk weten natuurlijk hè. Nu ik er vandaag voor het eerst geweest ben, ja dan weet ik de volgende keer ook wel dat ie gelijk in de parkeergarage moet.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Als EW het niet in de ritgegevens vermeldt, dan kan ik dat moeilijk weten natuurlijk hè. Nu ik er vandaag voor het eerst geweest ben, ja dan weet ik de volgende keer ook wel dat ie gelijk in de parkeergarage moet.
Daar staat het gewoon hoor, bij extra klantinformatie
Daar staat het gewoon hoor, bij extra klantinformatie
Het is dat ik hier geen informatie kan posten, en een DM niet zoveel tekens kan bevatten, anders had ik je het bewijs kunnen leveren. Ik heb zojuist de ritinfo nog tweemaal nagekeken, maar het staat er gewoon niet in. Er staat alleen informatie over afleveren in Meerkerk en afleveren in Barneveld, maar niks over de parkeergarage in Houten. Maar goed, dat maakt verder ook niet zo veel uit allemaal.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Geloof dat het alleen in de ritinfo staat als je naar de schadehersteller moet, maar ben al zo lang niet in Houten geweest dat ik dat ook wel fout kan hebben.
Op maandag 14 oktober 2013 22:08 schreef Irritatie100 het volgende: Geloof dat het alleen in de ritinfo staat als je naar de schadehersteller moet, maar ben al zo lang niet in Houten geweest dat ik dat ook wel fout kan hebben.
Ophalen bij de groene of brengen moet dan ook gewoon in het gebouw. Krijg je een sleutel mee voor de garage direct rechts naar beneden. Schadeherstel is inderdaad 3e verdieping
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Dacht dat de ritinfo altijd voor A. was, en dat er dan bovenin stond of je hem moest afleveren bij het schadeherstelbedrijf of niet. En dan stond er ergens dat hij in de parkeergarage moest. Maar goed voor mij is het ook lang geleden dat ik daar ben geweest.
Op maandag 14 oktober 2013 22:31 schreef joppie_saus het volgende: Bijzonder dat nieuwe chauffeurs een tankpas van de Shell krijgen maar de 'oude' die van Esso moeten blijven gebruiken...
Shell is inderdaad beter. Mijn pas is nog geldig tot in 2015 dus ik krijg er dan voorlopig ook geen een Of misschien dat ze op den duur toch bedenken dat iedereen een Shell-pas handiger is. Maar denk dat de een contract voor de Esso pas hebben.
Multitankkaarten komen via leasemaatschappijen enzo, Esso/Shell pas kan je zo bij het tankstation halen, voor EW makkelijker denk ik. Maar Shell zit wel echt bijna overal, veel beter dan Esso.
Niet dat ik er wat aan ga hebben, ben aan mijn laatste EW maand bezig waarschijnlijk.
Op maandag 14 oktober 2013 22:33 schreef HenkvonAnnie het volgende: Moet morgen naar snelweglocatie in Meerkerk. Vanaf halte Blommendaal gaat een bus, op P+R rijdt ie toch niet meer of zo ?
Wordt tijd dat we dit toevoegen aan eerste post vanaf PR gaat er twee keer per uur (alleen tussen 11 en 1 ofzo 1 keer) een bus, alleen richting Utrecht. Naar het Zuiden is het snelste om eerste stuk hetzelfde te lopen en dan bij Mc naar links.
Ben voor de zekerheid toch maar via Utrecht gegaan, 388 naar Dordrecht werd door Panthera niet genoemd dus die heb ik niet genomen. Volgens mij 20 minuutjes later aangekomen dan wanneer ik via Dordrecht was gegaan, valt al met al mee dus. Wel kletsnat geworden door een flinke hoosbui, bah.
Maandag gesolliciteerd bij Easyway als hiker, voor de omgeving Arnhem. Er stond dat ik binnen 3 weken reactie ontvang. Maar heb gelezen dat het best vaak een stuk langer kan duren, iemand een idee na hoeveel weken ze gemiddeld reageren
Op woensdag 16 oktober 2013 11:19 schreef Cassenzo het volgende: Maandag gesolliciteerd bij Easyway als hiker, voor de omgeving Arnhem. Er stond dat ik binnen 3 weken reactie ontvang. Maar heb gelezen dat het best vaak een stuk langer kan duren, iemand een idee na hoeveel weken ze gemiddeld reageren
Stadsgenoot! hopelijk is er genoeg werk als hiker in Arnhem. Ik werk als privé-chauffeur dus wij zullen niet "concurreren" met elkaar. ^^
Kregen wij een twee maanden geleden niet een mail dat zij het uitbetalingsdatum een aantal dagen verlegt hebben? Ik ga mij de 18e pas zorgen maken mocht ik dan nog niks binnen hebben.
Op woensdag 16 oktober 2013 12:13 schreef DrSnuggle het volgende: Kregen wij een twee maanden geleden niet een mail dat zij het uitbetalingsdatum een aantal dagen verlegt hebben? Ik ga mij de 18e pas zorgen maken mocht ik dan nog niks binnen hebben.
Kan ik me niet meer herinneren? Anyway, ik maak me ook geen zorgen maar ik zit er wel op te wachten.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Hier mist ook geld, maar het gros in binnen dus we kunnen weer leven! Vandaag volgens mij de krapste parkeergarage ooit gevonden in Dordrecht. Wat een hel vanaf de 3e verdieping naar beneden in mn Prius. Alle doorgangen hadden flink wat verfsporen eroverheen en op bepaalde plekken metalen hoeken verbogen, dat was een redelijke indicatie dat het iets te smal was...
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Nu al bijna half jaar niet meer gewerkt, en geen beschikbaarheid ingevuld. Begin het wel te missen! Misschien binnenkort paar daagjes vrij nemen om weer eens aan de bak te gaan.
Op woensdag 16 oktober 2013 16:27 schreef Dimitri_ het volgende: Nu al bijna half jaar niet meer gewerkt, en geen beschikbaarheid ingevuld. Begin het wel te missen! Misschien binnenkort paar daagjes vrij nemen om weer eens aan de bak te gaan.
Op woensdag 16 oktober 2013 16:11 schreef qua111 het volgende: Hier mist ook geld, maar het gros in binnen dus we kunnen weer leven! Vandaag volgens mij de krapste parkeergarage ooit gevonden in Dordrecht. Wat een hel vanaf de 3e verdieping naar beneden in mn Prius. Alle doorgangen hadden flink wat verfsporen eroverheen en op bepaalde plekken metalen hoeken verbogen, dat was een redelijke indicatie dat het iets te smal was...
Doet me denken aan de plek waar leasemaatschappij A. eerder zat in Nijmegen. Paar van die aan elkaar geschakelde halletjes bomvol auto's.. Iedere hoek was knalrood geverfd.
Morgen Capelle aan den IJssel - Waalwijk in een Honda Insight en Den Bosch - Vlaardingen in een Citroen Jumpy. Niet echt de superlange dag waar ik op gehoopt had, maar ach.
Ach, ik zag twee dagen geleden nog een stuk of 30 nieuwe Porsches, een Ferrari en een Bentley Continental op de parkeerplaats staan waar ik moest zijn
Morgen maar eens Duitsland in. Veenendaal - Jipsingshuizen (ik wist ook niet waar het lag), voor een bedrijf waar ik vroeger heel veel voor reed maar ik denk nu al anderhalf jaar niet meer, en dan Stadskanaal - Varsseveld, snelste over de A31 Up en Passat.
Hoi gasten, ik zat te denken aan een bijbaantje als studentchauffeur. Heb een jaar m'n rijbewijs, ben een hbo'er en imo best representatief..
Enkel het probleem.. Een jaar geleden na een dronken avondje wat stoms gedaan en naar wat vrienden wat geroepen over politie. Een minuut werd ik opgepakt door politie in burger en 'veroordeeld' voor het beledigen van een ambtenaar in functie. Behoorlijk kut en misschien een beetje genaait maar is een VOG altijd verplicht? Weet iemand toevallig of je in dit geval (als je voor hiker ofzo solliciteert) geen VOG krijgt als je zoiets gedaan hebt?
Weet dat het behoorlijk triest klinkt allemaal maar ben erg benieuwd, anders begin ik er niet eens aan. Moet overigens zeggen dat als mensen me zien dat ze zouden schrikken als ze zoiets horen, ben geen doorgesnoven skinhead met ingevallen kaken enzo.
VOG gaat op basis van de aanstelling tot autotransporteur o.i.d. Men kijkt bij het VOG of voor die functieaanstelling eventueel bezwaar is. Dat lijkt me in dit geval niet aan de orde. Als je nu een aantekening voor rijden onder invloed hebt is het denk ik een ander verhaal.
Op donderdag 17 oktober 2013 19:32 schreef RTS91 het volgende: VOG gaat op basis van de aanstelling tot autotransporteur o.i.d. Men kijkt bij het VOG of voor die functieaanstelling eventueel bezwaar is. Dat lijkt me in dit geval niet aan de orde. Als je nu een aantekening voor rijden onder invloed hebt is het denk ik een ander verhaal.
Bedankt voor je snelle reactie! In dat geval ga ik het gewoon proberen, thanks!
Had laatst als pc een Superb 1.8 TSI met DSG, lekkere wagen! Eergisteren nog de nieuwe Q5 Hybrid meegehad, ook wel apart zonder toerenteller maar met alleen ecometer.
Op donderdag 17 oktober 2013 21:03 schreef Viezze het volgende: Ik had vandaag ook een Superb mee. Best een fijne wagen, maar er lag een 1.6TDI. Dat is toch net wat te weinig voor zo'n auto.
Net een auto afgeleverd in Waalwijk bij Van M/DL (die laatste heeft ook een vestiging in Oldenzaal). Volgens 9292 zou de bus om 10.08 vertrekken, ik was om 10.05 bij de halte en toen zag ik in de verte nog met een puntje van de eens-n-het-uur bus verdwijnen
Toen maar gaan lopen naar het busstation (dat duurde iets minder dan 40 minuten) en nu ben ik uiteindelijk nog eerder op mijn volgende adres dan wanneer ik de bus wél had gehaald Moet namelijk naar Den Bosch, de bus die ik miste ging via Almkerk en niet het busstation. Bus dr andere kant op (wel via het station) moest ik 40 minuten voor wachten. Uiteindelijk dus gaan lopen en toen stond meteen de sneldienst naar Den Bosch klaar, dus mooi direct en snel ipv kutten via Almkerk en.soortgelijke gaten.
Ik ben al die namen tegengekomen Jipsinghuizen, het is huizen en een autobedrijf. Ik kon de figuur die me ontving nauwelijks verstaan, hij praatte nog Drentser dan Gert Jacobs kom ik dan aan met mn randstad Nederlands. Wel lekker koffie gedronken omdat de bus nog niet ging, dikke prima.
Nu wel anderhalf uur OV'en voor 15km, al zit er verrassend genoeg een halte voor de deur.
Op vrijdag 18 oktober 2013 11:06 schreef Irritatie100 het volgende: Net een auto afgeleverd in Waalwijk bij Van M/DL (die laatste heeft ook een vestiging in Oldenzaal). Volgens 9292 zou de bus om 10.08 vertrekken, ik was om 10.05 bij de halte en toen zag ik in de verte nog met een puntje van de eens-n-het-uur bus verdwijnen
Toen maar gaan lopen naar het busstation (dat duurde iets minder dan 40 minuten) en nu ben ik uiteindelijk nog eerder op mijn volgende adres dan wanneer ik de bus wél had gehaald Moet namelijk naar Den Bosch, de bus die ik miste ging via Almkerk en niet het busstation. Bus dr andere kant op (wel via het station) moest ik 40 minuten voor wachten. Uiteindelijk dus gaan lopen en toen stond meteen de sneldienst naar Den Bosch klaar, dus mooi direct en snel ipv kutten via Almkerk en.soortgelijke gaten.
Pas ook geweest, heb daar nog een EW'ster een lift gegeven
Pas ook geweest, heb daar nog een EW'ster een lift gegeven
Ik was er helaas alleen, dus geen lift
Ik moest er trouwens met een Honda Insight heen. Heeft dezelfde aandrijflijn als die hybride Civic's. Nou stond de actieradius van de bc bij ophalen op 85km en het was 70km rijden, dus ik dacht: laat dat tanken meer, geen zin in en toch niet nodig. Ging op zich ook prima, tot het laatste stukje over de A59. Toen ik daar op draaide moest ik volgens de navigatie nog 25km rijden en volgens de bc kon ik er nog 26. Alleen die kilometers op de bc gingen véél sneller achteruit dan de kilometers op de navigatie Uiteindelijk de laatste 10 kilometer afgelegd met een actieradius van 0 liter, 90 rijdend achter een vrachtwagen just to be sure
Uiteindelijk gewoon gehaald natuurlijk Wellicht dat die laatste kilometers de accu's mij erheen gebracht hebben
Op vrijdag 18 oktober 2013 11:06 schreef Irritatie100 het volgende: Net een auto afgeleverd in Waalwijk bij Van M/DL (die laatste heeft ook een vestiging in Oldenzaal). Volgens 9292 zou de bus om 10.08 vertrekken, ik was om 10.05 bij de halte en toen zag ik in de verte nog met een puntje van de eens-n-het-uur bus verdwijnen
Toen maar gaan lopen naar het busstation (dat duurde iets minder dan 40 minuten) en nu ben ik uiteindelijk nog eerder op mijn volgende adres dan wanneer ik de bus wél had gehaald Moet namelijk naar Den Bosch, de bus die ik miste ging via Almkerk en niet het busstation. Bus dr andere kant op (wel via het station) moest ik 40 minuten voor wachten. Uiteindelijk dus gaan lopen en toen stond meteen de sneldienst naar Den Bosch klaar, dus mooi direct en snel ipv kutten via Almkerk en.soortgelijke gaten.
Haha die kut busjes daar zijn vaak te vroeg. Ik stond daar laatst ook om 5 uur, toen was die ook al geweest terwijl die om 6 over oid zou komen. Dus dat werd wachten tot 6 uur, ook geen zin in als je nog terug moet naar Groningen vanaf daar
Het busstation kon ik zo gauw niet vinden op google maps, waar zit die dan?
Een van de leukere EW dagjes gehad. Tweede rit was een Passat met gehandicaptenstuur, gelukkig ook gewoon met normale gas en rem. Over de A31 was het snelste, wat rijdt het toch lekker in Duitsland zonder als een neuroot op je snelheid te hoeven letten. Auto moest naar de chiptuner dus die zal ook wel wat snelheid gewend zijn.
Ook nog op het station afgezet, helaas 2 min nadat de trein vertrok, maar ja, je kan niet alles hebben
Haha die kut busjes daar zijn vaak te vroeg. Ik stond daar laatst ook om 5 uur, toen was die ook al geweest terwijl die om 6 over oid zou komen. Dus dat werd wachten tot 6 uur, ook geen zin in als je nog terug moet naar Groningen vanaf daar
Het busstation kon ik zo gauw niet vinden op google maps, waar zit die dan?
Dit heb ik uiteindelijk gelopen (en dan eerste natuurlijk vanaf Van M/DL nog): http://goo.gl/maps/I5tuC (daar zit nu de bushalte, 9292 en Google Maps geeft een andere plek voor die halte aan, maar die klopt niet meer).
Ik had gezien dat als ik op de bus had gewacht ik bij busstation Vredesplein had moeten uitstappen, dus heb gewoon Vredesplein ingevoerd op Google Maps.
De A20 van Vlaardingen naar Hoek van Holland kan je ook wel lekker gassen. Geen trajectcontrole of zulk soort onzin en er staan maar heel zelden mobiele flitsers. Het stukje A4 vanaf Prins Clausplein richting Delft kan je ook wel flink gassen, daar heb ik nog nooit flitsers gezien en het is er nooit druk, maar daar is de Vmax 100 en geen 130 en als de A4 dadelijk verlengd is zal het daar ook wel uit zijn met de pret.
Op vrijdag 18 oktober 2013 21:03 schreef Irritatie100 het volgende: De A20 van Vlaardingen naar Hoek van Holland kan je ook wel lekker gassen. Geen trajectcontrole of zulk soort onzin en er staan maar heel zelden mobiele flitsers. Het stukje A4 vanaf Prins Clausplein richting Delft kan je ook wel flink gassen, daar heb ik nog nooit flitsers gezien en het is er nooit druk, maar daar is de Vmax 100 en geen 130 en als de A4 dadelijk verlengd is zal het daar ook wel uit zijn met de pret.
Maar dan moet je even opletten bij de flitsers onder het viaduct net voor het kartcentrum...
In en rond Amsterdam is eigenlijk alleen de A5 echt lekker. Kaarsrecht en weinig flitsers, maar als hij er staat zie je hem te laat en ga je er gegarandeerd op.
Maar dan moet je even opletten bij de flitsers onder het viaduct net voor het kartcentrum...
In en rond Amsterdam is eigenlijk alleen de A5 echt lekker. Kaarsrecht en weinig flitsers, maar als hij er staat zie je hem te laat en ga je er gegarandeerd op.
Kartcentrum? Ik ken alleen een kartcentrum bij Delft langs de A13..
Oops, verkeerd gelezen. Ging automatisch uit van A13
A13 staan ze sowieso vrij vaak te flitsen
Altijd als ik vanaf mijn huis richting Amsterdam moet ga ik over de A4. Woon vlakbij een binnendoorweggetje waarmee ik aan het begin van die A4 uitkom. Is dus korter EN ik snij de complete A20 en A13 af, dus heb in de spits nooit last van files op die route. En als je aan het begin erop komt kan je flink op het gas tot aan Prins Clausplein, zelfs in de spits.
Ja, vandaag voor het eerst gereden. Rijdt helemaal niks, alleen een enkele vrachtwagen richting Duitsland. Bizar dat die weg evenveel capaciteit heeft als de A27 of A1 op grote delen.
Ik denk dat ik alle snelwegnummers gehad heb ook, met de A37 erbij
Doet me denken aan de plek waar leasemaatschappij A. eerder zat in Nijmegen. Paar van die aan elkaar geschakelde halletjes bomvol auto's.. Iedere hoek was knalrood geverfd.
Collega in die hal een keer een busje van voor tot achter langs een muur zien halen, not good
Op woensdag 16 oktober 2013 16:11 schreef qua111 het volgende: Hier mist ook geld, maar het gros in binnen dus we kunnen weer leven! Vandaag volgens mij de krapste parkeergarage ooit gevonden in Dordrecht. Wat een hel vanaf de 3e verdieping naar beneden in mn Prius. Alle doorgangen hadden flink wat verfsporen eroverheen en op bepaalde plekken metalen hoeken verbogen, dat was een redelijke indicatie dat het iets te smal was...
Bij Ames in dort? Daar is het helemaal geen doen :|. Heb echt nog nooit zo lang er over gedaan om een garage uit te komen...
[ Bericht 4% gewijzigd door zazzel op 19-10-2013 14:27:36 ]
Verschrikkelijke garage inderdaad daar. Gebouwd om zo veel mogelijk auto's in zo weinig mogelijk ruimte te proppen.
Je kan daar niet normaal aanrijden voor de hellingbanen, met een beetje grote/onoverzichtelijke auto moet je allemaal kunsten uithalen om recht voor die hellingbaan uit te komen. Ze kunnen daar beter schuimrubber ofzo in die bochten maken.
Ja die ja! Iedere keer 3 keer steken, en dan hopen dat de kont goed meekomt door de bocht.. en het is nog 2 richtingverkeer ook op die hellingen =s
Kan iemand hier mij misschien vertellen waarom ik opeens ¤15 km-vergoeding heb staan op mn salarisspecificatie?(ben hiker, dus nooit eigen vervoer gebruikt).
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Ik geloof dat je dat krijgt als je vestigingswerk doet. Tenminste, altijd als ik vestigingswerk doe (wat trouwens al lang niet meer gebeurd is ) krijg ik mijn reistijd als km-vergoeding uitgekeerd.
Ja doe ik ook, maar alsnog vind ik het irritant dat de Staat voor mij bepaald hoe ik veilig moet rijden. Dat hele idee staat me tegen.
Snelheid heeft niks met veilig rijden te maken.. Laat ze eens de echte verkeershufters aan pakken en linksplakkers. Dat is veel gevaarlijker dan met 150 op de cruise van Deventer terug naar Groningen rijden, zoals ik twee keer in de week doe..
En laat ze ook eens kappen met die belachelijke snelheidsverlagingen bij open spitsstroken. Gisteren ook weer, uurtje of 3 's middags, geen hond op de weg en bij Zwolle was het weer 80. Huilen met de pet op.
Als we dan toch bezig zijn. Waarom voeren we niet in wat ze in België ook doen bij wegwerkzaamheden? Alleen die stukken waar daadwerkelijk gewerkt wordt geldt snelheidsbeperking en verder na de werkzaamheden even de bordjes omdraaien zodat er 'gewoon' weer de maximumsnelheid gereden mag worden. Dat laffe gedoe hier. Als je bang bent aangereden te worden moet je niet als wegwerker werken. Dikke puinhoop op de A28 nu ook momenteel, tussen Beilen en Ruinen. Ikke 90 rijden daar? Mooi niet. Snelheid even terug naar 115 en iedereen voorbij knallen.
Misschien verkeerde vraag hier maar ik stel hem toch Ik krijg 1-11 een nieuwe lease-auto en deze zou ik graag op mijn woonadres geleverd krijgen. Mijn werkgever vindt dit in principe ook prima, maar de voorkeur heeft dat ik hem zelf ga ophalen. Echter zou ik dan 400km moeten rijden (retour) en heb ik wat minder zin in eigenlijk. Heeft iemand een idee wat het ongeveer kost voor mijn werkgever om de lease-auto te laten afleveren op mijn adres. Gaat dus om 200km enkele reis.
Via Easyway dikke 100 euro plus bijkomende kosten.
Welke dag precies hebben we het over? Zoek hier een hiker die daar uit de buurt komt om je auto op te halen en spreek met hem gewoon vergoeding middels uurloon af ofzo.
Heb ik ook een keer gedaan voor kennissen. Hun auto ergens heen gebracht conform EW-uurloon vergoeding.
Wel even een maximum afspreken met oog op trein vertraging en dergelijke.
In het geval van m'n vader, konden we zelf aangeven of we de auto kwam ophalen of dat ze hem moesten komen brengen. Verder deed de LM daar niet echt moeilijk over, en zijn er ook geen extra kosten geweest. Zo'n transport via EW kost 70-90 euro?, dat moet er nog wel vanaf kunnen van een auto van +30k..
Mijn werkgever heeft ook al aangegeven dat ze best willen betalen om hem aan de deur te laten afleveren. Alleen heeft dat hun voorkeur niet. Ik moet nog precieze afspraken maken, en wil daarom weten over wat voor bedrag we praten. Nu ik dit lees zal het bedrijf daar verder echt geen problemen over gaan maken. Mocht ik toch iets moeten regelen kom ik er op terug! Bedankt allen!