abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:42:43 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134116283
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:41 schreef sorcees het volgende:
En alweer een heel topic vol met wannabee rechters, droevig, schoenmaker blijf bij je leest.
Maar laat ik het maar gemakshalve scharen onder het kopje van het hebben van een "eigen" mening, en DAT mag.
Gelukkig leven wij nog steeds in een behoorlijk "vrij" land.
Daarom mogen we ook niet alleen een mening hebben, maar hem ook op internet slingeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134116355
quote:
Wat een rotland.
En maar afvragen waarom de burger zijn vertrouwen verliest in de rechtstaat.
De politiek en de moordenaar zijn er dus gewoon mee weggekomen om Pim Fortuyn uit de weg te ruimen omdat ze wisten dat ze het anders niet van hem konden winnen.
En dan de vinger wijzen naar Fortuyn/Wilders dat ze de samenleving verdelen/polariseren/negatiever maken/etc, terwijl dit juist de samenleving verdeelt/polariseert/negatiever maakt/etc.
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:57:32 #273
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_134116715
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wat een rotland.
De politiek en de moordenaar zijn er dus gewoon mee weggekomen om Pim Fortuyn uit de weg te ruimen omdat ze wisten dat ze het anders niet van hem konden winnen.
En dan de vinger wijzen naar Fortuyn/Wilders dat ze de samenleving verdelen/polariseren/negatiever maken/etc, terwijl dit juist de samenleving verdeelt/polariseert/negatiever maakt/etc.
Ja, het is een groot complot, allemaal gericht tegen die lieve, onschadelijke radicalen.

Nog maar een keer dan: Van der G. heeft precies dezelfde rechten als elke gevangene in dit land. Kenmerk van een rechtsstaat is, dat hij iedereen gelijk behandelt. Als de moordenar van Piet om de hoek op proefverlof mag, mag de moordenaar van Fortuyn dat ook. Klaar. Zo simpel is het. En dan kan je een ongelofeloos jankverhaal gaan ophangen, vol met op de onderbuik gerichte uitspraken en generalisaties over 'vertrouwen in de rechtsstaat' en dat het allemaal tegen Fortuyn, Wilders en al jouw andere geestverwanten gericht is, feit blijft, dat hier niets anders gebeurt dan het toepassen van de democratisch vastgestelde regels.

Bevalt het je niet? De VN heeft een lijst met landen met hoge corruptie. Daar kun je vast een land vinden waar je mensen kunt omkopen om degenen die jou niet aanstaan in de bak te krijgen en te laten. En misschien wel meer. Vertel even wanneer je vertrekt, komen we je collectief uitzwaaien op Schiphol, met een bloemetje.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:58:03 #274
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134116730
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wat een rotland.
het verdeelt de maatschappij in zij die de gerechtelijke macht het liefst willen opdoeken en zelf met pek en veren wil bezig gaan en zij die toch liever een onafhankelijke rechtsmacht prefereren...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_134117621
Ik voorzie weer een grote emigratiegolf, ik kan alleen niet precies aangeven waar de voorkeur naar uit gaat.
Wellicht naar een land met jury?
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_134121475
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, het is een groot complot, allemaal gericht tegen die lieve, onschadelijke radicalen.

Nog maar een keer dan: Van der G. heeft precies dezelfde rechten als elke gevangene in dit land. Kenmerk van een rechtsstaat is, dat hij iedereen gelijk behandelt. Als de moordenar van Piet om de hoek op proefverlof mag, mag de moordenaar van Fortuyn dat ook. Klaar. Zo simpel is het. En dan kan je een ongelofeloos jankverhaal gaan ophangen, vol met op de onderbuik gerichte uitspraken en generalisaties over 'vertrouwen in de rechtsstaat' en dat het allemaal tegen Fortuyn, Wilders en al jouw andere geestverwanten gericht is, feit blijft, dat hier niets anders gebeurt dan het toepassen van de democratisch vastgestelde regels.

Bevalt het je niet? De VN heeft een lijst met landen met hoge corruptie. Daar kun je vast een land vinden waar je mensen kunt omkopen om degenen die jou niet aanstaan in de bak te krijgen en te laten. En misschien wel meer. Vertel even wanneer je vertrekt, komen we je collectief uitzwaaien op Schiphol, met een bloemetje.
Toch is nadat van der graaf was veroordeeld de wet veranderd
Mohammed Bouyeri kreeg WEL levenslang zonder de kans op vervroegde vrijlating.
pi_134121608
quote:

[..]

Dit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:21 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Klopt, wat is daar raar aan? De politiek was het blijkbaar niet eens met hoe het bij vdG ging en wilde dat zoiets in de toekomst niet meer zou kunnen gebeuren. Ik hoef je toch hopelijk niet uit te leggen dat je niet de wet aan kunt passen en daarmee zaken uit het verleden alsnog anders kunt bestraffen of wel?
pi_134121663
Nou ja wat ik bedoel is, dat ik denk dat degene waar ik op reageerde wil dat Bouyeri in 2014 word vrijgelaten
pi_134121966
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:27 schreef arjan1112 het volgende:
Nou ja wat ik bedoel is, dat ik denk dat degene waar ik op reageerde wil dat Bouyeri in 2014 word vrijgelaten
Je ziet het verschil tussen 18 jaar en levenslang? Van 18 jaar is 2/3 vrij eenvoudig te bepalen en draagt het bij aan de reintegratie van de gevangene in de maatschappij. Bij levenslang is het niet meer de bedoeling dat de gevangene vrij komt en heeft een reintegratie traject met strafvermindering bij goed gedrag geen zin.

Overigens: van levenslang weet je pas achteraf hoe lang 2/3 is. Maakt het ook wat moeilijker. :P
pi_134139081
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:47 schreef Kowloon het volgende:

[..]

[..]

Dat zou vreemd zijn naar mijn idee. De hoogte van de straf die iemand opgelegd krijg is gerelateerd aan de strafwet die hij/zij heeft overtreden. Zowel aan de hoogte van de straf als aan de inhoud van de strafwet is niks veranderd. Ik zou hem vasthouden als ik Minister van Justitie zou zijn, laat ze maar procederen.
Maar de hoogte is van de straf is ook gerelateerd aan de geldende gebruiken, dus het vrijlaten na tweederde van de straf.
Dus de rechter heeft gesproken volgens het toen geldende geschreven en ongeschreven recht.
Gewoon op proefverlof laten gaan, niet zeiken.

En recidive? Pim Fortuin is toch al dood? Of is het net als Elvis herrezen?
En Geertje wordt beschermd door 4 kleerkasten, waar we allemaal goed voor betalen. Als die hem niet eens kunnen beschermen tegen 1 mafklapper, waar verdienen ze dan hun geld aan?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_134139189
quote:

[..]

Wat een rotland.
Hoezo Rotland? Holland is misschien een Rotland, maar Nederland is een prima land om in te leven. Weinig corruptie, goede rechters, redelijk betrouwbare ambtenarij, matig onderwijs, dat dan wel, goede maakindustrie.

De politiek is er helemaal niet mee weggekomen om Fortuin te vermoorden, want de politiek heeft daar niks mee te maken gehad.

En Van der G. heeft inderdaad, zoals L_V al schreef, exact dezelfde rechten als andere daders/verdachten. Behalve natuurlijk als je waxinelichtjeshouders naar de gouden koets gooit of als je een kleindochter van Bernhard vrijt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_134139914
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gerechtigheid
Leg eens uit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 11 december 2013 @ 07:57:42 #283
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134140370
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:50 schreef Oud_student het volgende:

Volgens vele Linkschmenschen dient dat koste wat koste voorkomen te worden ;(
:') :')
  woensdag 11 december 2013 @ 08:03:31 #284
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_134140409
quote:

Dit ^O^ puike post.

Waarom aan een politieke moord een ander strafrechtelijk regime zou moeten zitten dan aan een ander soort is mij een raadsel.
OK, ik had ook gevonden dat vdG levenslang had moeten krijgen. Maar dat vind ik in principe van álle moordenaars waarbij alles zo minutieus gepland was als in dit geval.

Gelukkig is vrouwe Justitia in principe blind. Gelijke monniken enzo.
Ik heb dan toch liever de huidige rechtstaat waarin gelijke behandeling hoog is aangeschreven, dan een maatschappij waar eigenrichting en lynchen de boventoon voert.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 11 december 2013 @ 08:09:46 #285
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134140454
quote:

[..]

Zo, hier kan ook een slotje op.
pi_134142212
quote:

[..]

Onzin. Van der G. heeft gewoon geen levenslang gekregen, maar de toen maximale tijdelijke vrijheidsstraf of iets in die buurt. In mijn optiek een verkeerde beslissing, maar niet eentje die hersteld kan worden door nog veel foutere beslissingen van de regering of andere organen. Bij levenslang is er en was er geen kans op vervroegde vrijlating.

Wat er wel veranderd is, is de duur van de maximale tijdelijke vrijheidsstraf, die is naar 30 jaar gegaan ipv 20.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:38:43 #287
66444 Lord_Vetinari
pi_134142869
quote:

[..]

Precies. NADAT. Het keyword. Je kunt niet achteraf de wet veranderen en dan iemand die onder de eerdere wet veroordeeld is, ineens nog een keer veroordelen volgens de nieuwe regels.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:39:26 #288
66444 Lord_Vetinari
pi_134142890
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:27 schreef arjan1112 het volgende:
En waarop baseer je die aanname? Zeg ik dat ergens? Impliceer ik dat ergens?
pi_134142937
Je vind het toch prima dat van der graaf word vrijgelaten? daar trek ik de conclusie uit dat je vind dat de daaropvolgende wetswijziging onnodig was, en bouyeri dus ook vrijgelaten moet worden
  woensdag 11 december 2013 @ 10:42:39 #290
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134142970
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Precies. NADAT. Het keyword. Je kunt niet achteraf de wet veranderen en dan iemand die onder de eerdere wet veroordeeld is, ineens nog een keer veroordelen volgens de nieuwe regels.
Waarom eigenlijk niet? Dat slappe geneuzel in die rechtspraak tov kutcriminelen altijd.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 11 december 2013 @ 10:44:32 #291
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_134143024
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk niet? Dat slappe geneuzel in die rechtspraak tov kutcriminelen altijd.
Vanaf nu is iedereen die "waarom" typt op het forum banbaar.

Met terugwerkende kracht. Begint het te dagen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_134143080
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:41 schreef arjan1112 het volgende:
Je vind het toch prima dat van der graaf word vrijgelaten? daar trek ik de conclusie uit dat je vind dat de daaropvolgende wetswijziging onnodig was, en bouyeri dus ook vrijgelaten moet worden
Dan trek je bijzonder onlogische conclusies..
  woensdag 11 december 2013 @ 10:47:00 #293
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134143081
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Vanaf nu is iedereen die "waarom" typt op het forum banbaar.

Met terugwerkende kracht. Begint het te dagen?
Nee, want ik was toen geen crimineel die veroordeeld is voor moord en nu ook niet. Ik zeg niet dat dingen opeens strafbaar moeten worden, alleen dat je moordenaars die al veroordeeld zijn best nog harder mag aanpakken. had je maar niemand moeten vermoorden.
Get woke, go broke!
  woensdag 11 december 2013 @ 10:47:22 #294
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134143091
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat we geen bananenrepubliek zijn zeg maar. Nu werkt het ff tegen (de onderbuik) maar het beschermd jou ook, uiteindelijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 11 december 2013 @ 10:48:43 #295
66444 Lord_Vetinari
pi_134143123
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:41 schreef arjan1112 het volgende:
Ook dat zeg ik nergens. Ik zeg dat het goed is dat Van der Graaf hetzelfde wordt behandeld als elke andere gestrafte, omdat dat aangeeft dat ons rechtssysteem inderdaad onpartijdig is. Ik doe geen uitspraak over de hoogte van de straf van Volkert of over zijn vrijlating an sich.

En over die ander heb ik het helemaal niet gehad en die valt ook buiten het bestek van dit topic. Dat mensen als jij dit erbij slepen om maar iemand te kunnen verwijten dat hij een geestverwant van Volkert is, is helemaal voor jouw rekening.
pi_134143128
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, want ik was toen geen crimineel die veroordeeld is voor moord en nu ook niet. Ik zeg niet dat dingen opeens strafbaar moeten worden, alleen dat je moordenaars die al veroordeeld zijn best nog harder mag aanpakken. had je maar niemand moeten vermoorden.
Zou ook voor hardrijders moeten gelden. Gewoon nog even een extra boete nasturen voor die 6km overschrijding van 11 jaar geleden.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:49:27 #297
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134143133
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:47 schreef jogy het volgende:

[..]

Omdat we geen bananenrepubliek zijn zeg maar. Nu werkt het ff tegen (de onderbuik) maar het beschermd jou ook, uiteindelijk.
Er is een duidelijk verschil, voor mij dan, in de rechten van iemand die een ander in koelen bloede afknalt omdat hij iets anders vindt en de rechten van een internetforummodje dat een beetje loopt te trollen ;).

We hadden eerst besloten dat jij als moordernaar best vrij mocht, maar nu hebben we ons bedacht, rot voor je joh!

Ik zie het probleem niet B-).
Get woke, go broke!
  woensdag 11 december 2013 @ 10:49:31 #298
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_134143135
quote:

[..]

Nieuw woord voor 2014 Bananenrepubliekmentaliteit.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_134143144
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ook dat zeg ik nergens. Ik zeg dat het goed is dat Van der Graaf hetzelfde wordt behandeld als elke andere gestrafte, omdat dat aangeeft dat ons rechtssysteem inderdaad onpartijdig is. Ik doe geen uitspraak over de hoogte van de straf van Volkert of over zijn vrijlating an sich.

En over die ander heb ik het helemaal niet gehad en die valt ook buiten het bestek van dit topic. Dat mensen als jij dit erbij slepen om maar iemand te kunnen verwijten dat hij een geestverwant van Volkert is, is helemaal voor jouw rekening.
dat jij pvv / lpf stemmers het land wil uitzetten is voor jouw rekening
  woensdag 11 december 2013 @ 10:50:06 #300
66444 Lord_Vetinari
pi_134143150
quote:

[..]

Non bis in idem. Een van de pijlers onder de rechtsstaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')