en die 'grap' staat dan ook in "De puinhopen..." als voorzet uitgewerkt? Zoals ik al zei: blaas het stof van het boek af en blader eens naar pagina 175.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:24 schreef arjan1112 het volgende:
Dat van alleen de Marine houden, had Pim als een soort grap gezegd bij Barend en van Dorp
Jongens van de Marine zag ie wel zitten.
Voortaan even verder tellen dan 3quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nee, ik weet dat Pim Fortuyn alleen de marine wilde overhouden, omdat ik -kennelijk in tegenstelling tot zijn andere fans- zijn boek "De puinhopen van 8 jaar paars" heb gelezen.
Ik zal het jullie makkelijk maken: pagina 175, zoek het maar even op, daar staat:
"... Eens temeer bleek hieruit dat de minister van Defensie zijn departement en de krijgsmacht niet kent, laat staan beheerst, hetgeen overigens voor de meeste paarse bewindslieden geldt. In dit land maken ambtenaren al dan niet in uniform of toga de dienst uit en niet de politieke bestuurders en de volksvertegenwoordiging, zo simpel is dat. Om nu aan deze enormiteit een einde te maken, zijn naast de bovenvermelde sanering de volgende maatregelen nodig:
1. Opheffing van de Koninklijke Landmacht.
2. Opheffing van de Koninklijke Luchtmacht.
3. De Koninklijke Marine wordt de enige krijgsmacht die ons land nog telt.
4. In de Koninklijke Marine Luchtvaartdienst wordt het vliegend materieel en personeel van de huidige Koninklijke Luchtmacht geïntegreerd.
5. In het Korps Mariniers worden die onderdelen van de Koninklijke Landmacht geïntegreerd die nodig zijn voor defensie- en vredesoperaties op de grond.
6. Er komt een admiraliteit voor de gehele aldus hervormde krijgsmacht, de Koninklijke Marine.
7. Die admiraliteit bestaat uit een admiraal (de door mij sterk opgewaardeerde functie van de huidige chef defensiestaf) en drie vice-admiraals, te weten: a. een vice-admiraal varend materieel en manschappen; b. een vice-admiraal grondtroepen en materieel; c. een vice-admiraal vliegend materieel en personeel. De admiraliteit functioneert als een Raad van Bestuur voor de krijgsmacht, de vice-admiraals daarnaast als divisiedirecteuren voor respectievelijk, zee-, land-, luchttroepen.
8. Boven de admiraliteit staat de minister c.q. staatssecretaris van Defensie, daarin op het managementterrein geassisteerd door de secretaris-generaal van het ministerie van Defensie.
9. Het ministerie van Defensie wordt teruggebracht tot een klein faciliterend apparaat voor de minister c.q. staatssecretaris en voor de krijgsmacht, de Koninklijke Marine. Dit kwalitatief hoogwaardige apparaat ondersteunt de bewindspersoon bij het ontwikkelen van beleid en defensiestrategie en controleert op hoofdlijnen de krijgsmacht op basis van vooraf overeengekomen targets inzake prestaties en uitvoering van het beleid."
Daarom snap ik ook niet dat er ook maar iemand is die geloofde dat hij echt de ochtend van zijn dood met dat vliegtuigspottertje heeft gebeld en gezegd: "Dat vliegtuig Mat, toch maar doen."
Ik zou zeggen, lees dat boekje eens, er staan best wel verstandige dingen in.
Dé vraag idd....quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:05 schreef WhateverWhatever het volgende:
Waar moet zo`n iemand heen vraag ik mij dan af?
Wat mij betreft wordt hij door net zo'n gek omgelegdquote:
Over domheid gesprokenquote:Op dinsdag 10 december 2013 13:21 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt hij door net zo'n gek omgelegd
Maar meestal komen kogels alleen van links
Daarom mogen we ook niet alleen een mening hebben, maar hem ook op internet slingeren.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:41 schreef sorcees het volgende:
En alweer een heel topic vol met wannabee rechters, droevig, schoenmaker blijf bij je leest.
Maar laat ik het maar gemakshalve scharen onder het kopje van het hebben van een "eigen" mening, en DAT mag.
Gelukkig leven wij nog steeds in een behoorlijk "vrij" land.
Wat een rotland.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:04 schreef roos85 het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/557(...)olkert-vd-graaf.html
Ja, het is een groot complot, allemaal gericht tegen die lieve, onschadelijke radicalen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat een rotland.
En maar afvragen waarom de burger zijn vertrouwen verliest in de rechtstaat.
De politiek en de moordenaar zijn er dus gewoon mee weggekomen om Pim Fortuyn uit de weg te ruimen omdat ze wisten dat ze het anders niet van hem konden winnen.
En dan de vinger wijzen naar Fortuyn/Wilders dat ze de samenleving verdelen/polariseren/negatiever maken/etc, terwijl dit juist de samenleving verdeelt/polariseert/negatiever maakt/etc.
het verdeelt de maatschappij in zij die de gerechtelijke macht het liefst willen opdoeken en zelf met pek en veren wil bezig gaan en zij die toch liever een onafhankelijke rechtsmacht prefereren...quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat een rotland.
En maar afvragen waarom de burger zijn vertrouwen verliest in de rechtstaat.
De politiek en de moordenaar zijn er dus gewoon mee weggekomen om Pim Fortuyn uit de weg te ruimen omdat ze wisten dat ze het anders niet van hem konden winnen.
En dan de vinger wijzen naar Fortuyn/Wilders dat ze de samenleving verdelen/polariseren/negatiever maken/etc, terwijl dit juist de samenleving verdeelt/polariseert/negatiever maakt/etc.
Toch is nadat van der graaf was veroordeeld de wet veranderdquote:Op dinsdag 10 december 2013 14:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, het is een groot complot, allemaal gericht tegen die lieve, onschadelijke radicalen.
Nog maar een keer dan: Van der G. heeft precies dezelfde rechten als elke gevangene in dit land. Kenmerk van een rechtsstaat is, dat hij iedereen gelijk behandelt. Als de moordenar van Piet om de hoek op proefverlof mag, mag de moordenaar van Fortuyn dat ook. Klaar. Zo simpel is het. En dan kan je een ongelofeloos jankverhaal gaan ophangen, vol met op de onderbuik gerichte uitspraken en generalisaties over 'vertrouwen in de rechtsstaat' en dat het allemaal tegen Fortuyn, Wilders en al jouw andere geestverwanten gericht is, feit blijft, dat hier niets anders gebeurt dan het toepassen van de democratisch vastgestelde regels.
Bevalt het je niet? De VN heeft een lijst met landen met hoge corruptie. Daar kun je vast een land vinden waar je mensen kunt omkopen om degenen die jou niet aanstaan in de bak te krijgen en te laten. En misschien wel meer. Vertel even wanneer je vertrekt, komen we je collectief uitzwaaien op Schiphol, met een bloemetje.
Dit.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, het is een groot complot, allemaal gericht tegen die lieve, onschadelijke radicalen.
Nog maar een keer dan: Van der G. heeft precies dezelfde rechten als elke gevangene in dit land. Kenmerk van een rechtsstaat is, dat hij iedereen gelijk behandelt. Als de moordenar van Piet om de hoek op proefverlof mag, mag de moordenaar van Fortuyn dat ook. Klaar. Zo simpel is het. En dan kan je een ongelofeloos jankverhaal gaan ophangen, vol met op de onderbuik gerichte uitspraken en generalisaties over 'vertrouwen in de rechtsstaat' en dat het allemaal tegen Fortuyn, Wilders en al jouw andere geestverwanten gericht is, feit blijft, dat hier niets anders gebeurt dan het toepassen van de democratisch vastgestelde regels.
Bevalt het je niet? De VN heeft een lijst met landen met hoge corruptie. Daar kun je vast een land vinden waar je mensen kunt omkopen om degenen die jou niet aanstaan in de bak te krijgen en te laten. En misschien wel meer. Vertel even wanneer je vertrekt, komen we je collectief uitzwaaien op Schiphol, met een bloemetje.
Klopt, wat is daar raar aan? De politiek was het blijkbaar niet eens met hoe het bij vdG ging en wilde dat zoiets in de toekomst niet meer zou kunnen gebeuren. Ik hoef je toch hopelijk niet uit te leggen dat je niet de wet aan kunt passen en daarmee zaken uit het verleden alsnog anders kunt bestraffen of wel?quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:21 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Toch is nadat van der graaf was veroordeeld de wet veranderd
Mohammed Bouyeri kreeg WEL levenslang zonder de kans op vervroegde vrijlating.
Je ziet het verschil tussen 18 jaar en levenslang? Van 18 jaar is 2/3 vrij eenvoudig te bepalen en draagt het bij aan de reintegratie van de gevangene in de maatschappij. Bij levenslang is het niet meer de bedoeling dat de gevangene vrij komt en heeft een reintegratie traject met strafvermindering bij goed gedrag geen zin.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:27 schreef arjan1112 het volgende:
Nou ja wat ik bedoel is, dat ik denk dat degene waar ik op reageerde wil dat Bouyeri in 2014 word vrijgelaten
Maar de hoogte is van de straf is ook gerelateerd aan de geldende gebruiken, dus het vrijlaten na tweederde van de straf.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
[..]
Dat zou vreemd zijn naar mijn idee. De hoogte van de straf die iemand opgelegd krijg is gerelateerd aan de strafwet die hij/zij heeft overtreden. Zowel aan de hoogte van de straf als aan de inhoud van de strafwet is niks veranderd. Ik zou hem vasthouden als ik Minister van Justitie zou zijn, laat ze maar procederen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |