margarine word veel in de horeca gebruikt, alle restaurants gebruiken margarinequote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:35 schreef Elan het volgende:
Dat er nog steeds mensen zijn die dat eten
Huh?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:48 schreef Elan het volgende:
Lees anders het artikel even door.
Neem aan dat jij je margarine niet eerst verhit voor je deze op je brood smeert.
Boter, niervet, arachideolie,quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Huh?
Bakboter, blue band bijvoorbeeld, wordt toch verhit!
Hoe braad je anders je biefstukje?
Kwestie van olie mengen met roomboter. Gebruik meestal een smaakneutrale olie anders is je boter zo zwartquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:54 schreef sturmpie het volgende:
[..]
margarine word veel in de horeca gebruikt, alle restaurants gebruiken margarine
margarine kan je tot een hogere temperatuur verhitten dan roomboter, daarom gebruikt men graag margarine, omdat het niet snel aanbrand, zwart word. en dat bakt beter
Arjan had het over broodmargarine. Die verhit je neem ik aan niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Huh?
Je boter klarenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Kwestie van olie mengen met roomboter. Gebruik meestal een smaakneutrale olie anders is je boter zo zwart.
In 'bakboter' van Blue Band zit geen boter. Net zoals dat de margarine op je brood geen 'boter' is, ook al zegt iedereen dat wel omdat dat in het taalgebruik nu eenmaal zo gegroeid is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Huh?
http://www.blueband.nl/pr(...)en%20en%20roerbakkenquote:Ingrediënten
Plantaardige oliën en vetten, water, zout (1,5%), emulgator (sojalecithine), aroma's, voedingszuur (citroenzuur), kleurstof (caroteen), vitamine A en D.
Kokosvetquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat voor boter moet je dan hebben om te bakken?
Met roomboter is niks mis hoor.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:07 schreef Life2.0 het volgende:
ha nog een reden om geen witte troep op je brood te smeren, nergens voor nodig
met mijn tanden, gewoon kauwenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hoe plak je vlokken, hagelslag of fruithagel dan vast aan je boterham?
Alle kiezen zijn tanden, maar niet alle tanden zijn kiezen.quote:
Met pindakaasquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hoe plak je vlokken, hagelslag of fruithagel dan vast aan je boterham?
Olijfolie is niet verstandig in de friteuse.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 13:58 schreef Automatisch het volgende:
mensen die nog steeds boter of margarine gebruiken ... faal.
Lees eens wat verder en ontdek dat kokosolie en olijfolie stukken gezonder zijn! (zelfs voor in de friteuse)
QFTquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:02 schreef Spatzmann het volgende:
Roomboter heeft vaak mijn voorkeur (smaak). Olijfolie, of andere olieen gebruik ik ook veel. Margarine komt er heir niet in.
Mijn voorkeur voor opgebakken aardappelen is toch echt wel bakken met ganzenvet
En frituren natuurlijk in Ossewit.
Wat veel mensen zich niet realiseren is dat vrijwel alle margarine/halvarine en aanverwante zooi van 1 bedrijf komt: Unilever. Becel, Croma, Latta, Blue Band, Zeeuws Meisje, zelfs de margarine van AH Huismerk: allemaal 1 pot nat. Er is nauwelijks of geen concurrentie. En dan gaat alles er anders uitzien: "Unilever-producten (margarine) zijn beter dan niet-Unilever-producten (roomboter)". Dat is geen gezondheidsclaim maar gewoon marketing-FUD.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 13:50 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Heb margarine altijd een smerig kunstmatig product gevonden en van die gezondheidsclaims van sommige merken geloof ik dus geen snars.
Klopt, is mij bekend.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:44 schreef Farenji het volgende:
Wat veel mensen zich niet realiseren is dat vrijwel alle margarine/halvarine en aanverwante zooi van 1 bedrijf komt: Unilever. Becel, Croma, Latta, Blue Band, Zeeuws Meisje, zelfs de margarine van AH Huismerk: allemaal 1 pot nat. Er is nauwelijks of geen concurrentie. En dan gaat alles er anders uitzien: "Unilever-producten (margarine) zijn beter dan niet-Unilever-producten (roomboter)".
Dat geldt volgens mij voor 99,99999% van alle gezondheidsclaims. Aan de onzinnige bagger op de etiketjes van levensmiddelen te beoordelen wordt er tegenwoordig niemand meer ziek.quote:Dat is geen gezondheidsclaim maar gewoon marketing-FUD.
Ik dacht dat vroeger boter alleen op je boterham moest om de hagelslag op z`n plek te houden...quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:07 schreef Life2.0 het volgende:
ha nog een reden om geen witte troep op je brood te smeren, nergens voor nodig
ja als klein kind realiseerde ik mij dat ik niet zomaar een normaal kind was, ik had namelijk nooit boter nodigquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:52 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ik dacht dat vroeger boter alleen op je boterham moest om de hagelslag op z`n plek te houden...
Als klein kind weigerde ik altijd al margarine te eten, vond het ranzig smeervet.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja als klein kind realiseerde ik mij dat ik niet zomaar een normaal kind was, ik had namelijk nooit boter nodig
boter is alquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als klein kind weigerde ik altijd al margarine te eten, vond het ranzig smeervet.
Margarine is geen restproduct van boter. Net als dat cichorei geen restproduct is van koffie.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
boter is al![]()
maar margerine daar nog een restproduct van![]()
Boter is jummie en gezondquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
boter is al![]()
Ik moest bij vriendjes of op kamp of zo altijd doen alsof het de normaalste zaak van de wereld was om margarine te eten. Want boter was duur en margarine was de norm, dus was het onbeschoft om te laten blijken dat je thuis anders at.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als klein kind weigerde ik altijd al margarine te eten, vond het ranzig smeervet.
Olijfolie beter niet gebruiken om te bakken, er ontstaan vrije radicalen bij het verhitten van de onverzadigde vetzurenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik moest bij vriendjes of op kamp of zo altijd doen alsof het de normaalste zaak van de wereld was om margarine te eten. Want boter was duur en margarine was de norm, dus was het onbeschoft om te laten blijken dat je thuis anders at.
Voor het bakken heb ik standaard in huis:
Ghee
Olijfolie
Ganzenvet
Pinda-olie
Boter niet eens altijd. Als ik jus ga maken haal ik een pakje, of kruidenboter, of een visje ga bakken. Op brood heeft het niet zoveel toegevoegde waarde vind ik.
Ook leuk om te doen met de kinderen:quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
CUL / Boter vs Margarine
Boter:
Je melkt een koe en laat de melk even staan zodat zich boven op de melk een roomlaag vormt. DIe karn je en je scheid het vocht van de boter, waar je eventueel wat zout aan toevoegt..
Dat vind ik nog steeds.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
"kluskelder"..hehehequote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb in mijn huis een kluskelder ingericht, maar geloof dat ik beter een lab had kunnen inrichten.
Werkbank, Kolomboormachine, slijpmachine, etcquote:
Nee joh, waarom denk je dat?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Werkbank, Kolomboormachine, slijpmachine, etc
Jij denkt zeker aan een Fritzel kelder
Jep, weigerde de cake en koekjes van mijn moeder die alleen maar zeeuws meisje gebruikte dan ook altijd.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat vind ik nog steeds.
Maar herkenbaar, mijn afkeer van margarine heb ik ook al van kinds af aan. Ik heb altijd onmiddellijk doorgehad of de bammetjes bij vriendjes waren gesmeerd met roomboter of met een ander goedkoop smeerseltje. En in dat laatste geval werd het smeerseltje er zoveel mogelijk afgepoetst of verdwenen de bammetjes in de prullie.
Ook koekjes gebakken met margarine... bah.
ja en er zit kaas op supermarkt pizzasquote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:01 schreef Farenji het volgende:
[..]
Margarine is geen restproduct van boter. Net als dat cichorei geen restproduct is van koffie.
Wat fasel jij nu weer? Margarine heeft niets met boter te makenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja en er zit kaas op supermarkt pizzas
precies ja, gewoon surrogaat troepquote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat fasel jij nu weer? Margarine heeft niets met boter te maken
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
precies ja, gewoon surrogaat troep
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
boter is al![]()
Kokosoliequote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat voor boter moet je dan hebben om te bakken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |