Gehydrogeneerde vetten is dat. Bij hydrolyseren krijg je vetzuren en glycerol, een proces dat in ons lichaam plaats vindt.quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Resultaat, gehydroliseerde vetten, die kunstmatig gehard is.
Boter is boter (echte boter en roomboter is verzonnen omdat er mensen zijn die boter tegen margarine zeggen)quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:42 schreef roofless het volgende:
Piet, is er nou nog verschil tussen boter, "echte boter" en "roomboter"? Ik dacht het niet, maar jij weet het vast precies (slijm slijm). En halvarine???
Zoute boter is ideaal voor bv kruidenboter, omdat het minder water bevat.quote:Op donderdag 10 juni 2004 08:45 schreef Spindizzy het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom gezouten boter bestaat. In elk recept dat vraagt om boter wordt specifiek bijgezegd dat het ongezouten moet zijn en erg lekker vind ik gezouten boter ook niet (maar ik ben niet echt dol op zout). Wie gebruikt dat spul eigenlijk en waarom is dat wel in grootverpakking in de supermarkt te krijgen en ongezouten niet?
Goedkoop voedsel voor de massa. Het is nog helemaal niet zo lang geleden dat er hongersnood was in europa.quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:40 schreef wendy-tje het volgende:
En waarom eigenlijk margarine gebruiken? Boter vind ik een stuk smaakvoller, dus ook op de boterham heb je dan aan minder genoeg, als je daar bang voor bent....
Dus waarom eigenlijk margarine, hoe is dat zo gekomen?
ja maar, ja maa, het is toch veel gezonder, dat zeggen die meneren van Becel enzo tenminstequote:Op donderdag 10 juni 2004 10:40 schreef wendy-tje het volgende:
En waarom eigenlijk margarine gebruiken? Boter vind ik een stuk smaakvoller, dus ook op de boterham heb je dan aan minder genoeg, als je daar bang voor bent....
Dus waarom eigenlijk margarine, hoe is dat zo gekomen?
Wie het geloofd wordt zaligquote:Op donderdag 10 juni 2004 13:38 schreef Tha_Butcha het volgende:
[..]
ja maar, ja maa, het is toch veel gezonder, dat zeggen die meneren van Becel enzo tenminste
Daar lopen de meningen over uiteen. Als je goed opgelet hebt de laatste jaren dan zie je ook dat ze hun claims niet hard kunnen maken. Vroeguh was de slogan "het helpt het cholesterol te verlagen", die hebben ze moeten veranderen in "het helpt in een cholesterolverlagend dieet". Dat zijn dus twee heel verschillende uitspraken, hoewel het bijna hetzelfde klinkt.quote:Op donderdag 10 juni 2004 13:38 schreef Tha_Butcha het volgende:
[..]
ja maar, ja maa, het is toch veel gezonder, dat zeggen die meneren van Becel enzo tenminste
Bedankt!quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:15 schreef Lucille het volgende:
En voor de mensen die het precies willen weten:
Stremsel bevat een enzymfractie, die rennine genoemd wordt. Rennine is geen zuiver enzym, maar bevat het enzym chymosine. Dit chymosine splitst caseine (het belangrijkste melkeiwit) in het zogenaamde paracaseine en een onoplosbaar eiwit. Paracaseine is minder goed oplosbaar dan caseine, en vormt een gel. Dit gel is het begin van de structuur van de kaas. Hierna wordt het gel (wrongel) van het vocht (wei) gescheiden en wordt er een zuursel aan toegevoegd. Het zuursel zorgt voor de smaak van de kaas.
Hallo Lucille,quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:08 schreef Lucille het volgende:
Om te koken gebruik is soms margarine (eitje bakken bijvoorbeeld), op mijn brood meestal halvarine of niks. Ja, boter is lekkerder, maar bevat meer vet.
Ahquote:Op donderdag 10 juni 2004 15:59 schreef DrXLTrouble het volgende:
[..]
Hallo Lucille,
Mag ik even wat reklame maken, tenslotte maak ik elke dag margarine en afgeleide produkten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |