Ik was na 3 dagen thuis. Woensdag bevallen en zaterdag thuis.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:38 schreef Rossdale het volgende:
Bedankt iedereen en gefeliciteerd Bubs!
Indien het met mijn vriendin en de kleine goed blijft gaan is er een kans dat ze over een dag of 2 al naar huis mogen. Dan zou alles mee moeten zitten, maar wie weetIk kan het me niet voorstellen dat iemand zo snel na een keizersnee al naar huis kan. Is een dag of 5 niet minimaal?
Van harte met jullie zoon en onze jongste (donderdag rond 1 uur de ks en zondagmorgen 9.30 naar huis).quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:38 schreef Rossdale het volgende:
Indien het met mijn vriendin en de kleine goed blijft gaan is er een kans dat ze over een dag of 2 al naar huis mogen. Dan zou alles mee moeten zitten, maar wie weetIk kan het me niet voorstellen dat iemand zo snel na een keizersnee al naar huis kan. Is een dag of 5 niet minimaal?
Ze liggen een soort van achter elkaar, dus ik heb echt geen idee wie ik voel. Ik zal vijdag eens aan de echoscopiste vragen of ze ze kan aanwijzen op mijn buik.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:34 schreef Linda2205 het volgende:
Rossdale van harte met jullie zoon! Gaat het weer een beetje met je vrouw?
Bubs, daar is je meisje eindelijk! Gefeliciteerd!
Nikki, weet jij niet hoe de babies liggen? Ze hebben allebei een eigen placenta toch? Dan kunnen ze niet van plek wisselen, dus dan kan je er bij een echo makkelijk achterkomen wie je voelt...
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:48 schreef RunForrestRun het volgende:
En nog even spam voordat ik echt ga slapen: het begin van het mutsje is erna nog vier keer opzetten en twee keer de draad breken. Ik hoop dat het er nog een beetje fatsoenlijk uit gaat zien uiteindelijk..
[ afbeelding ]
Nog van harte!!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:38 schreef Rossdale het volgende:
Twee stuks al. Drie weken geleden de eerste; toen was er alleen een vruchtzakje te zien. En een week geleden zagen we het hartje kloppen, dus de eerste hobbel is genomen, zeg maarquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:39 schreef Burdie het volgende:
Coco had jij al een echo gehad eigenlijk? [/zeef]
Momo, ik heb ook zo'n man. Steeds met idiote namen gekomen en mijne niks vinden. Uiteindelijk heb ik 3 soortgelijke namen genoemd en hem gevraagd wat hij de beste vond. Eentje konden we heel leuk afkorten en die is het geworden. Nu hou ik daar stug aan vast. Heb in ieder geval rust, want er is een naam. Stuur hem berichtjes als de baby bijvoorbeeld wakker wordt, met ... Zegt goedemorgen papa. Dat vind hij heel leuk!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:44 schreef DJMomo het volgende:
ik wil ook een naamVent is compleet inspiratieloos, als ie een namenlijstje ziet, noemt ie alleen de meest absurde dingen op. En daardoor "durf" ik mijn voorkeurslijstje niet aan hem te geven. Omdat ie toch niet serieus mee om lijkt te gaan..
Ik brei in tricotsteek. Tot gisteren wist ik niet wat dat wasquote:Op woensdag 2 oktober 2013 07:08 schreef Limone het volgende:
[..]![]()
Mooie kleur! En er zit ook iets van een motiefje in, toch?
Volgens mij wel!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 07:27 schreef Dot. het volgende:
Ik voel af en toe een soort duwtje van binnen. Dat is de baby toch? Ik heb het idee dat m'n darmen meer een borreltje produceren...
Dotquote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:47 schreef Dot. het volgende:
Ik ben deze aan het maken, daarvoor pak ik graag de naalden nog eens op terwijl ik normaal gesproken echt van het haken ben
[ afbeelding ]
En dan ga ik nog een dekentje met dit patroon haken in het groen, grijs en wit:
[ afbeelding ]
Oh ik dacht dat er een soort van golfje inzit, maar dat kan ook de foto zijn geweestquote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:22 schreef RunForrestRun het volgende:
Wat is iedereen creatief! Of komt dat van de hormonen
Ik ben helemaal niet handig maar wilde zo graag iets voor de baby maken dat ik mijn moeder heb gevraagd met te leren breien.
Zij is inmiddels aan een dekentje bezig, zoiets:
[ afbeelding ]
Maar da's voor gevorderden.
[..]
Ik brei in tricotsteek. Tot gisteren wist ik niet wat dat was. Je breit heen recht en terug averecht, dus of er echt een patroontje in zit weet ik niet. Als ik de plaatjes op google zie niet
.
[..]
Volgens mij wel!
Bla nog maar een week! Net als aftellen voor de vakantie, de laatste week is altijd de lastigste.
Woei! Lees ik hier bijna overheen..! Vrijdag! Dat is over twee dagen!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:18 schreef GotC het volgende:
Bla bijna verlof! Wat een heerlijk vooruitzicht
Alles was goed, mag vrijdag weer terug voor inwendig onderzoek en evt strippen
Het was inderdaad een beetje opgerold en in elkaar gedrukt, ben wel benieuwd hoe het eruit komt te zien als het klaar is.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:55 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat er een soort van golfje inzit, maar dat kan ook de foto zijn geweest
Nja, het is dus niet echt een patroonquote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dot, ik zit mobiel dus misschien zie ik wat over het hoofd maar is het patroon van die bunting bag ergens te vinden of heb je die gekocht (en zo ja, waaaar?) die moet ik ook voor een eventuele tweede!
Jaquote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:56 schreef Limone het volgende:
[..]
Woei! Lees ik hier bijna overheen..! Vrijdag! Dat is over twee dagen!
Snel gaan breien danquote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:14 schreef GotC het volgende:
[..]
JaAl hoop ik stiekem dat er nog niks kan worden gedaan (ga ook wel aangeven dat ik het strippen volgende week pas echt wil).
Dot,![]()
! Ik ben verliefd!
Ik weet dan al precies hoe het gaat... Dan heet het kind zo, conform mijn suggestie, en dan krijg ik nadat het dus al geboren is allemaal commentaar van vent hoe stom die naam wel niet is..quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:40 schreef RunForrestRun het volgende:
Momo, dat lijkt me ook wel frustrerend. Leuk als je grapjes kan maken over de naam, maar er moet uiteindelijk ook een echte naam gekozen worden. Of je zegt hem dat als hij niet met goede namen komt, jij zelf wel kiest.
ieder apart lijstje maken met de namen, en dan samen kijken ofdat jullie dezelfde hebben opgeschreven, of wat jij of hij afkeurt op je eigen lijstjequote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:39 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Ik weet dan al precies hoe het gaat... Dan heet het kind zo, conform mijn suggestie, en dan krijg ik nadat het dus al geboren is allemaal commentaar van vent hoe stom die naam wel niet is..
Ik ga hem maar eens een lijstje geven ofzo. Ik wil wel graag zijn inbreng, vooral omdat ik het zelf zo moeilijk vind, en nog niet tegen dé naam ben aan gelopen. Vind er wel een stuk of tien leuk, maar is leuk goed genoeg? /twijfel /hormonen
Of hij is het er niet mee eens een geeft een andere naam op bij de aangifte?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:39 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Ik weet dan al precies hoe het gaat... Dan heet het kind zo, conform mijn suggestie, en dan krijg ik nadat het dus al geboren is allemaal commentaar van vent hoe stom die naam wel niet is..
Ik ga hem maar eens een lijstje geven ofzo. Ik wil wel graag zijn inbreng, vooral omdat ik het zelf zo moeilijk vind, en nog niet tegen dé naam ben aan gelopen. Vind er wel een stuk of tien leuk, maar is leuk goed genoeg? /twijfel /hormonen
Inderdaad... ik vind dat net als bij politiek, als je het niet nodig vindt om inspraak te hebben, ga dan achteraf ook niet lopen miepenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:46 schreef Dot. het volgende:
[..]
Of hij is het er niet mee eens een geeft een andere naam op bij de aangifte?
nee, dat zou die nooit doen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:46 schreef Dot. het volgende:
[..]
Of hij is het er niet mee eens een geeft een andere naam op bij de aangifte?
+ 1!quote:
Hij vindt het ook moeilijk.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:10 schreef GotC het volgende:
Wat vreselijk irritant Mo! Geeft hij gewoon niet zo veel om de naam?
Dat is sowieso handig en leukquote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:39 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Hij vindt het ook moeilijk.
Mss moet ik eens een analoog boekje gaan halen ergens ja, en die aan hem geven.
Wat tof.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:47 schreef Dot. het volgende:
Ik ben deze aan het maken, daarvoor pak ik graag de naalden nog eens op terwijl ik normaal gesproken echt van het haken ben
[ afbeelding ]
En dan ga ik nog een dekentje met dit patroon haken in het groen, grijs en wit:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
For real? Ik heb die dingen niet gehad na de ks. Wel de eerste dagen erna moeten prikken.Dat is wat ik leerde bij mn stageplaats.. we maten altijd eerst de onderbenen van de dames, zodat je wist welke maat steunkousen ze hadden mochten ze voor een spoedsectio gaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hungerer ftwIk ken het wel. Laatst moest ik erwtensoep hebben. MOEST.
[..]
HahaOf bokser
en dan 6 weken lang dragen, van die mooie witte
vaag?
Fijn... Ja precies.
Nikki whaha jadan maar dromen over achtbanen toch!
GotC fijn dat alles goed was! Spannend hoor, vrijdag
Heb je zelf een idee wanneer ie komt?
Dat haken, wat leuk!! Ik ben echt niet zo creatief
Maar wat ik niet kan doet mn nichtje wel, ze heeft voor M. een beer gebreid (t? d?) van hele leuke 'wol'
Pff en ik dacht gezond te doen. Paar mandarijntjes ipv een speculaasje. Gelijk misselijk.
I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
Daar ben ik ook ooit aan begonnen, maar ik vond het niet zo erg op hartjes lijken eigenlijkquote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:09 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat tof.
Dat blad van Phildar heb ik ook nog liggen.
Ik ben nu bezig met een hartjesdeken:
[ afbeelding ]
Alleen dan enkel paarse hartjes, omdat ik een hekel heb aan afkanten.
Ik kreeg een namenboekje van onze verzekeraar.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 11:39 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Hij vindt het ook moeilijk.
Mss moet ik eens een analoog boekje gaan halen ergens ja, en die aan hem geven.
Hoeveel bollen van die Rapido wol heb je ongeveer nodig voor een zo'n slaapzak?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:08 schreef Dot. het volgende:
[..]
Nja, het is dus niet echt een patroonHet is gewoon een rechthoek met een stukje erop:
[ afbeelding ]
En hij staat in het tijdschrift 029 Breien voor baby van Phildar. Ik zie niet echt ergens online dat je het boek nog kunt bestellen, maar wel hele pakketten met de wol erbij: http://www.wolenbreiboeti(...)504&aid=4328&lang=NL.
Maar in principe is het dus gewoon een rechthoek van 82 cm breed en 55 cm lang en dan voor het laatste stuk kant je de helft van de rechthoek af en dan brei je nog 20 cm voor het mutsje. En dan knopen aanzetten om hem te sluiten
En nee, het is niet moeilijk RFR, je hoeft alleen de tricotsteek te kennen en opzetten en afkanten, maar dat kun je ook tzt aan iemand vragen als dat niet lukt
In het tijdschrift staat 9, 4 van de ene kleur en 5 van de andere. Ik ben nu bezig met Pengouin Arctique van de Euroland, die is naald 8, maar er zit minder van op een bol, dus ik denk dat ik extra moet hebben straks.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:33 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Hoeveel bollen van die Rapido wol heb je ongeveer nodig voor een zo'n slaapzak?
Nee joh, een moeder die overzicht houdt en goed kan delegeren!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:17 schreef ProjSkippy het volgende:
Nu voel ik me dus echt een faal omdat ik mijn oma ingeschakeld heb om te breien. En m'n moeder. En mijn vriend gaat (als het goed is) nog een kussentje maken van dezelfde stof als waar de gordijnen van zijn.
Ontaarde moeder. Nu al.
Iets KPD achtigs er tussen?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:29 schreef Enfermera het volgende:
Theeleuter ik ben wel geblokt op mn werk was eerst nog niet zo![]()
Echt stom. Ik kan dan wel op mn MyAt komen maar als ik dan een topic open zegt hij dat het een malafide site is XD
Jompels voor de vermaandagen! ^^
Ik zie inderdaad het overzicht, zodra ik dit topic (of andere) wil openen, BOEM.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:29 schreef Enfermera het volgende:
Theeleuter ik ben wel geblokt op mn werk was eerst nog niet zo![]()
Echt stom. Ik kan dan wel op mn MyAt komen maar als ik dan een topic open zegt hij dat het een malafide site is XD
Jompels voor de vermaandagen! ^^
Nou volgens mij nietquote:
Whehequote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:10 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad het overzicht, zodra ik dit topic (of andere) wil openen, BOEM.
Dus dames, bij deze, jullie zijn malafide
Neuh, niets! Ze heeft alleen de thee gekeurd.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:10 schreef Sethiwe het volgende:
Namencrisis Mo is wel heel herkenbaar. We hebben nog niets en vriendlief heeft zoiets van komt wel een keer.
Maar langzaam aan vind ik dat we wel wat opties moeten hebben.
Hier ook weer goedgekeurd, echo gehad en baby was keurig gemiddeld. Placenta was mooi mee omhoog gegroeid, weer een hele geruststelling.
Wat een boel creatieve dames hier.
Skips hoe was de intake met de kraamzorg? Werden de plintjes nog gecontroleerd?
Kan je foto niet zien, maar haken leer je zo joh! Het is niet meer dan een draadje door een lusje halen. Er staan op internet enorm veel video's met how-to maar ook veel foto handleidingen die je stap voor stap laten zien hoe en wat (laatste vind ik fijner want mijn pc loopt vaak vast op die filmpjesquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:10 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Neuh, niets! Ze heeft alleen de thee gekeurd.Zelfs de hoogte van het bed moesten we 'later maar eens opmeten; een stel blokjes heb je zo'.
--
Over creatief gesproken, ik ben maar eens aan het rondkijken gegaan of er hier in de buurt wat hakende mensen zijn; maar misschien dat ik het mezelf ook ga leren.. Iemand enig idee hoe snel je zoiets leert? Ik zou dan graag een dekentje willen maken met twee kleuren.
Zo bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:![]()
Nou, met die dromen hier....quote:
Ooooh nou wil ik ook leren haken!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:09 schreef Soempie het volgende:
Ik ben nu bezig met een hartjesdeken:
[ afbeelding ]
Alleen dan enkel paarse hartjes, omdat ik een hekel heb aan afkanten.
Ik breek in hoor, maar goeie tip! Ik kom nog niet verder dan een sjaal met een youtube filmpje en het haaktopicquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:52 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nou, met die dromen hier....
Dot, hier lijken het toch wel hartjes, gelukkig.![]()
Skips ik heb haken geleerd uit een boekje voor kindjes van 6 jaar oud.Ik dacht: als zij het kunnen...
[ afbeelding ]
Heel herkenbaar, dat laatste! Wij hebben echt een aparte smaak, en over de gekste dingen zijn we het eens met onze verhuizing zeiden we ongeveer op hetzelfde moment tegen elkaar dat een van de muren in de woonkamer oranje moest worden, maar een geboortekaartje...?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 08:07 schreef NoBoNo het volgende:
Namen zijn wij ook uit en zowaar gisteren waarschijnlijk een geboortekaartje gemaakt waar we beide blij mee zijn!
Zo'n rare gewaarwording, we hebben best wel de zelfde smaak en vergelijkbare ideeën over bijna alles. Maar uitgerekend met het geboortekaartje zitten we best wel ver uit elkaar.
Kursor, wat fijnquote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:10 schreef Kursor het volgende:
Een knipper, en geschatte termijn nu 7w1d (volgens cyclus net wat verder).
Gaat redelijk nu. Wel weer flink moeten praten om een onterechte medische indicatie te schrappen. Vorige zwangerschap precies hetzelfde. Pijnlijk en ik zit na zo'n spannende echo niet te wachten op zoiets. Maar weer gelijk gekregen, dus verder naar vk met plaatsindicatie.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:12 schreef GotC het volgende:
Wat super zeg Kursor! En gewoon al ruim 7 weken![]()
Hoe gaat het met je, na deze echo?
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:10 schreef Kursor het volgende:
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:10 schreef Kursor het volgende:
Lijkt me idd niet iets waar je op zit te wachten! Fijn dat je wel verder bij de vk magquote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:32 schreef Kursor het volgende:
[..]
Gaat redelijk nu. Wel weer flink moeten praten om een onterechte medische indicatie te schrappen. Vorige zwangerschap precies hetzelfde. Pijnlijk en ik zit na zo'n spannende echo niet te wachten op zoiets. Maar weer gelijk gekregen, dus verder naar vk met plaatsindicatie.
Nu maar weer een dag proberen te werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |