abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131713951
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:01 schreef tong80 het volgende:

[..]

:D

Gaat je verstand te boven.

:P
Geen penthouse hebben. :{w
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_131713977
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Tegen wie heeft Roadtrip het eigenlijk? Voorzover ik weet zitten er in dit topic geen "babyboomers" te posten en ook geen andere mensen voor wie hij de pensioenpremie betaalt.
Die babyboomers betaalden zijn studie. Niet dat ie veel geleerd heeft, lijkt het.

Gezeik tussen generaties, al dan niet opzettelijk politiek opgezet, is sowieso nooit de oplossing.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Trouwste user 2022 maandag 30 september 2013 @ 18:04:59 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_131713995
quote:
18s.gif Op maandag 30 september 2013 18:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geen penthouse hebben. :{w
Die kocht ik voor de interviews

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_131714104
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:30 schreef Poolbal het volgende:
Ik zie ze inderdaad in mijn omgeving met bosjes tegelijk omvallen.

Vraag me weleens af wanneer ik dan aan de beurt ben. Zit vaak tot diep in de nacht te blowen en te gamen en dan toch om 7 uur op staan, op koffie de dag door en daarna tot diep in de nacht blowen en gamen en de dag erna weer vroeg op. Verder eet ik slecht, af en toe fruitsapje scoren maar meestal is het snackbar of iets simpels zelf maken. Op 3/4e van de maand is mn geld ook bijna op en moet ik op n houtje bijten om het einde te halen en verder heb ik ook nog eens veel stress over mijn studie die dit jaar af MOET omdat anders mijn 1e jaars resultaten komen te vervallen. Voor mn werk moet ik ook nog nachtdiensten draaien. En ik loop stage en ik studeer deeltijd. Mijn vrije tijd speelt zich voornamelijk snachts af. Zo leef ik al jaren en ja, dat moet echt anders. Als ik klaar ben met mn studie ga ik denk ik 3 weken het bos in, anders lukt het me niet mn gedrag te veranderen.

En intussen zie ik allemaal sportende groentenetende meisjes maanden thuis zitten omdat ze het zo zwaar hebben. Ben ik nou zo sterk of zij zo zwak?
_O_ Dat zie ik inderdaad ook vaak, dat juist die gezondheidsfreaks altijd moe zijn, tegen een burnout aan zitten etc. etc.
pi_131714393
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:57 schreef bloodymary1 het volgende:

Dat is zeker, maar dat genieten bestaat dan hopelijk toch niet uit urenlang facebooken?
Nee.

Kun je urenlang facebooken? Ik kan mij daar verdomd weinig bij voorstellen...

quote:
Maar ik zie het ook wel in de praktijk. Van mijn klanten hebben de echt succesvolle geen facebookaccount, wel een zakelijke website.
Het een sluit het ander niet uit.

FB is wel handig als je vrienden en kennissen wereldwijd hebt zitten. Dat is de reden dat ik een FB account genomen heb.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_131714470
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.

[..]

FB is wel handig als je vrienden en kennissen wereldwijd hebt zitten. Dat is de reden dat ik een FB account genomen heb.
Ja dat moet jij zelf weten, maar ik heb het over het algemeen. Ik heb trouwens ook een paar vrienden en nog wat kennissen over de wereld. Daar kan ik prima contact mee houden via telefoon en email. Dan heb je elkaar ook nog eens wat te vertellen en is het niet zo dat je alles al weet omdat je elkaars facebookpagina al gezien hebt. Ik vind het contact door Facebook dan juist oppervlakkiger worden (denk ik, ik heb het zelf uit principe nooit gehad, maar spiek wel eens bij anderen). Niet urenlang hoor :P
  maandag 30 september 2013 @ 18:23:37 #182
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131714513
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:30 schreef Poolbal het volgende:
Ik zie ze inderdaad in mijn omgeving met bosjes tegelijk omvallen.

Vraag me weleens af wanneer ik dan aan de beurt ben. Zit vaak tot diep in de nacht te blowen en te gamen en dan toch om 7 uur op staan, op koffie de dag door en daarna tot diep in de nacht blowen en gamen en de dag erna weer vroeg op. Verder eet ik slecht, af en toe fruitsapje scoren maar meestal is het snackbar of iets simpels zelf maken. Op 3/4e van de maand is mn geld ook bijna op en moet ik op n houtje bijten om het einde te halen en verder heb ik ook nog eens veel stress over mijn studie die dit jaar af MOET omdat anders mijn 1e jaars resultaten komen te vervallen. Voor mn werk moet ik ook nog nachtdiensten draaien. En ik loop stage en ik studeer deeltijd. Mijn vrije tijd speelt zich voornamelijk snachts af. Zo leef ik al jaren en ja, dat moet echt anders. Als ik klaar ben met mn studie ga ik denk ik 3 weken het bos in, anders lukt het me niet mn gedrag te veranderen.

En intussen zie ik allemaal sportende groentenetende meisjes maanden thuis zitten omdat ze het zo zwaar hebben. Ben ik nou zo sterk of zij zo zwak?
als jij zo bezig bent, wat doe jij bij die zieke meisjes thuis?
pi_131714568
Die lonken naar me als ik 's ochtends naar werk fiets.
pi_131714570
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

Dit.

pi_131714596
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:21 schreef bloodymary1 het volgende:

Ja dat moet jij zelf weten, maar ik heb het over het algemeen.
Dat kan wel zijn, maar ik denk dat ik meer dan gemiddeld veel succesvollen ken, dus ik vraag mij hardop af of de stelling dat succesvollen geen FB hebben wel zo onderbouwd is.

Natuurlijk kan het zijn dat ik juist de uitzonderingen ken... Maar toch. Ik denk dat de stelling geen feitelijke constatering is.

quote:
Ik heb trouwens ook een paar vrienden en nog wat kennissen over de wereld. Daar kan ik prima contact mee houden via telefoon en email. Dan heb je elkaar ook nog eens wat te vertellen en is het niet zo dat je alles al weet omdat je elkaars facebookpagina al gezien hebt. Ik vind het contact door Facebook dan juist oppervlakkiger worden (denk ik, ik heb het zelf uit principe nooit gehad, maar spiek wel eens bij anderen). Niet urenlang hoor :P
Er is zat wat ik bespreek met hen wat niet geschikt is voor FB. Dus ook dit kan ik niet helemaal plaatsen. Je kan natuurlijk ook prima naar aanleiding van iets wat je op FB ziet een gesprek beginnen. En daar is dan weer een handige chatfunctie voor op FB.

Dat je daarnaast ook middels WA en aanverwanten contact houdt met je vrienden (bij kennissen verwatert het nu eenmaal sneller) is een ander verhaal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_131715839
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 17:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Neem nog een cocktail. En denk vooral niet aan die arme jongeren die geen baan kunnen krijgen en vol stress zitten, omdat jij zo nodig aan de luxe zuip moet, Meneer de President!!1!1!1!!
Ik mag dat, ook ik betaal belasting.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_131716116
Maar dit gaat trouwens toch niet over stress onder mensen die al een baan hebben, al dan niet succesvol, en of men hun geld goed of slecht besteedt? Ik dacht dat dit ging over mensen in de leeftijd van 15 tot 25....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_131716160
Is dat nou satire, van Roadtrip?
I´m back.
pi_131716182
Dus als je een FB-account hebt, kun je niet succesvol zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_131716252
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:13 schreef KoosVogels het volgende:
Wat denk je over een FOK!-account?
I´m back.
pi_131716566
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Onderkant van de samenleving.
pi_131716592
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 19:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onderkant van de samenleving.
Dat niet, maar erg veel vaart is er dan niet.
I´m back.
pi_131716637
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat niet, maar erg veel vaart is er dan niet.
Denk je?
  maandag 30 september 2013 @ 20:14:54 #194
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_131718680
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb heel lang de CEO van een van de grootste softwarebedrijven ter wereld op Hyves gehad :D .

Mijn ouders zijn babyboomers. Ik ben er blij van, ze hebben ons alles kunnen geven waardoor ik een relatief onbezorgd leven leid en een makkelijke jeugd heb gehad. Geen gebrek aan geld en de mogelijkheden om fouten te maken.

De jeugd van nu heeft echter ouders die het vaak wat lastiger hebben. Baan kwijt, duur huis, enzovoorts. Deze ouders kunnen hun kinderen dus minder geven.

Daarnaast: opgroeien in een crisis is niet leuk. Je hebt zelf minder kans op een baan en zoals al eerder geschreven, één foute studiekeuze en je bent financieel de sjaak. Geldgebrek en het gevoel weinig vrijheid te hebben kunnen zeker stress met zich meebrengen en de jeugd van tegenwoordig heeft op dat gebied minder geluk dan mijn generatie. De maatschappij wordt steeds drukker, de groepsdruk wordt groter (ook door social media) en juist als jongere wil je graag "meedoen" met de massa.

(En ik ben midden 30 en woon sinds kort in een zeer goed geisoleerde, gerenoveerde jaren ' 30 woning aan de rand van een villawijk. Mede mogelijk gemaakt door mijn ouders, geef ik eerlijk toe)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_131721996
Ach die mooie Gouden Gulden tijd.
Die tijd is voorbij.

Maar als je ouders er warmpjes bij zitten geldt dat vaak ook voor hun nakomelingen. Mijn broer en schoonzus kregen rond hun 22e een kind. Ze hebben gewoon een lekker leven kunnen leiden en leiden dat nog steeds. Hun kind heeft ook niets te klagen. Behalve dat ze graag zien dat andere peeps ook zo'n goed leven kunnen hebben. Vooral mijn schoonzus wil hemel en aarde bewegen om peeps de juiste kennis mee te geven om 'de wereld te kunnen veranderen'. Alle kleine beetjes en acties helpen zegt ze al te vaak. Maar het lijkt toch te gaan zoals de werkelijke machthebbers willen dat het gaat.
pi_131723796
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 08:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En terecht, dat is nu eenmaal de waarheid. Vroegah bestond 'stress' helemaal niet. Mode verschijnsel pur sang gemaakt om de zwakkeren in onze samenleving een excuus te verschaffen.
"Vroeger" werd er niemand aangereden door een auto, dit is dus enkel een modeverschijnsel.
pi_131724109
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Onzin. Zelfs mijn schoonzus zat hier enige tijd geleden behoorlijk te quoten en flink te discussiëren.
pi_131728790
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 11:41 schreef Barbusse het volgende:
Even los van het feit dat "de jeugd verwend zou zijn", ik kan me best voorstellen dat sommige dingen stress opleveren. Je moet steeds vroeger een pakket keuze maken, welke richting je op wilt, het wordt steeds moeilijker om van studie te switchen, een "verkeerde keuze" maken is uit den boze, en als laatste moet je nog maar zien of je een passende baan vind na afstuderen terwijl een groot gedeelte met een studieschuld zit. Kan me best voorstellen dat dat ervoor zorgt dat je niet super lekker in je vel zit...
Dit dus. Met name het steeds vroeger pakketkeuze maken (terwijl inmiddels wetenschappelijk is vastgesteld dat 13/14/15-jarigen helemaal niet in staat zijn om de gevolgen van dergelijke keuzes te overzien), het steeds moeilijker maken om diploma's te stapelen (MAVO-HAVO of VMBO-MBO-HBO om maar een paar dwarsstraten te noemen) door steeds veranderende spelregels en het gruwelijk afstraffen van laatbloeien (wat toch echt meer regel dan uitzondering is).

Wij eisen van steeds jongere pubers, steeds volwassener en verantwoordelijker gedrag. In hoeverre dat reëel is, is best een valide vraag die gesteld mag worden.

Betekent dit dat jongeren zielig zijn? Nou nee. Maar een klein beetje meer rekening houden met het feit dat het géén volwassenen zijn, door bepaalde maatregelen zoals bijv. het afstraffen van foute pakketkeuze of studierichting, vind ik niet meer dan terecht.
pi_131730410
We werken (van fysiek naar mentaal intensief) en consumeren in deze tijd gewoon op een hoger tempo dan vroeger. Doordat we via de media sneller dan ooit tevoren zien wat er allemaal mogelijk is zijn de verwachtingen van jongeren zélf, maar die van andere generaties over jongeren hoog.

'Gewoon' je best doen op school, je diploma halen en een baan vinden is er niet meer bij. 600 Reacties op één vacature, geen huis kunnen kopen als je wél al een baan hebt, steeds minder netto overhouden door belastingen e.d. komt daar dan nog eens bij.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 01:08:59 #200
181126 MouzurX
Misschien?
pi_131730950
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:58 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Omdat iedereen het niet zo hoog in de bol had.
Tegenwoordig ziet iedere jongere/net volwassene zichzelf als topmanager of directeur groot aandeelhouder. Voor minder gaan ze niet.
n.
En die jongeren zijn toch wel opgevoed door de ouderen van nu. Ik snap wel dat er meer stress is. Vroeger: bent je slim? Hou je van techniek? Oke doe hts werktuigbouwkunde.
Nu: ben je slim? Hier kies maar uit 100 studies waarbij je moet opletten dat je niks met techniek doet want dat levert niks op. Je moet wel flink verdienen later!
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')