abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131708061
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Onderschat nooit de kracht van groepsdruk bij sociale dieren.
Bij sociaal zwakke dieren ja.
pi_131708062
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:19 schreef DS4 het volgende:

(wederom, ik chargeer)
Nou, dat zou je tegenvallen. Ga eens in een populair restaurant zitten en verbaas je over wat er gebeurt op het moment dat het eten geserveerd wordt ;).
pi_131708087
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Veel stress wordt ook veroorzaakt door "succesvol willen zijn". Je hebt mensen die prima tevreden zijn met zichzelf en wat ze bereikt hebben, maar er zijn ook heel veel mensen die (financieel) succes nastreven en dat ook zoveel mogelijk willen tonen. Vooral lastig als men meer wil tonen dan er is.

Wat dat betreft helpt sociale media ook niet echt natuurlijk. Vroeger kon je gewoon de reünie overslaan. Nu is het "verdacht" als je geen FB hebt. Dus dat moet je wel hebben en daar moet je toch op zijn minst tonen hoe geweldig jouw leven wel niet is.

(wederom, ik chargeer)
Daarom is er LinkedIn, hoef je minder slap te lullen en kun je meer pronken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_131708109
quote:
10s.gif Op maandag 30 september 2013 14:22 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nou, dat zou je tegenvallen. Ga eens in een populair restaurant zitten en verbaas je over wat er gebeurt op het moment dat het eten geserveerd wordt ;).
McDonalds, dat is een populair restaurant.
pi_131708139
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Niet mee eens. De sociale media en FB is juist voor de middenmoot. De echt succesvolle mensen houden zich daar niet mee bezig en hebben dat helemaal niet nodig. Een CEO zie je echt niet twitteren of facebooken hoor.
Onzin hoor. Ook succesvolle mensen hebben facebook, of LinkedIn en/of Twitteren evengoed.
pi_131708142
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Bij het gros van de mensen dus. Je hebt er wel een paar die weerstand bieden aan groepsdruk, maar dat is maar een bijzonder klein groepje.
pi_131708148
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Vind jij zoveel mensen sociaal zwakker dan jezelf dus? Want zo komt het wel over. :P
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_131708163
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 14:23 schreef waht het volgende:

[..]

McDonalds, dat is een populair restaurant.
Ach het gebeurt vooral bij de Herman den Blijkers, de Jamie's, de Garages... allemaal even het hoofdgerecht Facebooken. Echt een te komisch gezicht. :D.
pi_131708234
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 14:25 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ach het gebeurt vooral bij de Herman den Blijkers, de Jamie's, de Garages... allemaal even het hoofdgerecht Facebooken. Echt een te komisch gezicht. :D.
Ach ja, ik maak ook wel eens een foto van m'n Big Macs. :{
pi_131708235
Deze discussie doet me hieraan denken: http://www.huffingtonpost(...)happy_b_3930620.html

Ik denk zelf verder dat het idd te maken heeft met de combinatie van een hoge druk om goed te presteren en het keihard afstraffen van verkeerde keuzes.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_131708245
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Vind jij zoveel mensen sociaal zwakker dan jezelf dus? Want zo komt het wel over. :P
Als ik heel eerlijk ben wel ja. Of is dat "not done"?
pi_131708285
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:

Niet mee eens. De sociale media en FB is juist voor de middenmoot. De echt succesvolle mensen houden zich daar niet mee bezig en hebben dat helemaal niet nodig. Een CEO zie je echt niet twitteren of facebooken hoor.
Met alle respect, maar ik heb het niet over succesvolle mensen die stress hebben, maar over mensen die niet succesvol zijn en toch dat willen uitstralen.

(ik ken overigens best wat succesvollen met een FB, al zijn ze doorgaans niet heel erg actief daarmee)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_131708286
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:24 schreef Fides het volgende:

[..]

Onzin hoor. Ook succesvolle mensen hebben facebook, of LinkedIn en/of Twitteren evengoed.
Als je echt succesvol bent heb je daar sowieso weinig tijd voor en ook weinig behoefte aan. Linkedin vind ik wat anders, dat kan handig zijn om zakelijke selecties te maken.
pi_131708295
quote:
10s.gif Op maandag 30 september 2013 14:22 schreef Luigi het volgende:

Waar doel je op?
pi_131708358
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:28 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk ben wel ja. Of is dat "not done"?
Dat hangt af van wat jij als sociaal zwak bestempeld. Ik denk namelijk echt niet dat tijd doorbrengen op sociale media zoveel stress met zich meebrengt tot het niveau wat genoemd wordt in de OP.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_131708364
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:30 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Als je echt succesvol bent heb je daar sowieso weinig tijd voor en ook weinig behoefte aan. Linkedin vind ik wat anders, dat kan handig zijn om zakelijke selecties te maken.
Gelul. Je projecteert jouw plaatje van succesvol zijn gewoon op jouw beeld van hoe een succesvol iemand zich zou moeten gedragen. Ook succesvolle mensen hebben vrije tijd en houden van opscheppen op sociale media.
pi_131708368
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar doel je op?
Over het dwangmatig tonen hoe geweldig jouw leven is. Dat zie je terug in restaurants doordat het tegenwoordig vrij normaal is een foto van je hoofdgerecht op Facebook te zetten. Dus die virtuele lat over je eigen leven gelijk weer wat hoger te leggen ("omg weer heerlijk gegeten bij jamie!!! #nomnomnom"). Serieus, ik zag een tijdje terug bijna een hele tafel met 6 personen met een smartphone in hun handjes bij het serveren van het eten!
pi_131708456
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 14:25 schreef Luigi het volgende:

Hmmm, mijn vrouw kan daar ook nog wel eens last van hebben. Maar die is dan ook redelijk vergroeid met haar iPhone en dat soort dingen post ze standaard alleen voor vrienden (dat dan weer wel).

Ik leef zelf liever in het moment.
pi_131708490
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:30 schreef bloodymary1 het volgende:

Als je echt succesvol bent heb je daar sowieso weinig tijd voor en ook weinig behoefte aan.
Echt succesvol houdt voor mij in dat je niet alleen je zaakjes goed voor elkaar hebt, maar ook de tijd om er van te genieten.

(ik denk dat jij een onjuist beeld hebt van succesvollen overigens)
pi_131708551
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 14:33 schreef Luigi het volgende:

Over het dwangmatig tonen hoe geweldig jouw leven is.
Je post natuurlijk wel de leuke dingen. Ik probeer zelf iig altijd grappig te zijn. Af en toe lukt dat zelfs.

(maar ik post eigenlijk heel weinig, mijn account kun je prima bijhouden door 1x per kwartaal te kijken en als je je helemaal niet interesseert in wat mijn dochter uitspookt is 1x per jaar nog wel voldoende)
pi_131708566
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Echt succesvol houdt voor mij in dat je niet alleen je zaakjes goed voor elkaar hebt, maar ook de tijd om er van te genieten.
En dat heeft vrij weinig met je inkomen te maken verder. :).
pi_131708624
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 14:40 schreef Luigi het volgende:

En dat heeft vrij weinig met je inkomen te maken verder. :).
Dat hangt van je gewenste vrijetijdsbesteding af... ;)

Maar in theorie heb je gelijk.
pi_131708767
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

(ik denk dat jij een onjuist beeld hebt van succesvollen overigens)
Inderdaad. Wat heb je aan bakken met geld als je niet eens de tijd hebt om er je (eventuele dure) gewenste vrijetijdsbesteding mee te financieren?
pi_131708914
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 08:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En terecht, dat is nu eenmaal de waarheid. Vroegah bestond 'stress' helemaal niet. Mode verschijnsel pur sang gemaakt om de zwakkeren in onze samenleving een excuus te verschaffen.
_O-

Ga ergens anders de creationist uithangen. Samen met je christelijke vriendjes ofzo.
pi_131708932
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:48 schreef Barbusse het volgende:

Inderdaad. Wat heb je aan bakken met geld als je niet eens de tijd hebt om er je (eventuele dure) gewenste vrijetijdsbesteding mee te financieren?
Zo moet ik altijd lachen om het argument "jij kan niet rijk zijn, want je post veel op het forum". Terwijl ik een behoorlijk succesvolle bekende Nederlander ken die hier op fok nota bene langere tijd flink uit verveling heeft zitten trollen. :D
pi_131709010
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo moet ik altijd lachen om het argument "jij kan niet rijk zijn, want je post veel op het forum". Terwijl ik een behoorlijk succesvolle bekende Nederlander ken die hier op fok nota bene langere tijd flink uit verveling heeft zitten trollen. :D
Dat is dan ook natuurlijk een onzinargument :')

Maar ik kende wel een paar mensen die heel behoorlijk - zeg maar gewoon veel - verdienden, maar met een werkweek van 80+ uur gewoonweg geen tijd hadden om eens lekker te kunnen ontspannen, een dineetje, daar had men nog net tijd voor. :{ Dat is me toch echt teveel van het goede hoor. Ik werk om te leven, niet andersom.
pi_131709082
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:58 schreef Barbusse het volgende:

Maar ik kende wel een paar mensen die heel behoorlijk - zeg maar gewoon veel - verdienden, maar met een werkweek van 80+ uur gewoonweg geen tijd hadden om eens lekker te kunnen ontspannen, een dineetje, daar had men nog net tijd voor. :{ Dat is me toch echt teveel van het goede hoor. Ik werk om te leven, niet andersom.
Ik heb ook een tijd gekend dat ik weinig tijd had voor leuke dingen en heb het nog geregeld druk, maar dat doe je dan met een bepaald doel voor ogen.

Als het structureel wordt moet je m.i. na gaan denken. Of je werk moet je hobby zijn, dan maakt het niet zoveel uit.
  maandag 30 september 2013 @ 15:23:16 #148
66825 Reya
Fier Wallon
pi_131709645
quote:
6s.gif Op maandag 30 september 2013 14:28 schreef waht het volgende:

[..]

Ach ja, ik maak ook wel eens een foto van m'n Big Macs. :{
Met extra bacon?
pi_131709689
Deze past hier ook wel zo te zien:

http://www.huffingtonpost(...)happy_b_3930620.html
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 30 september 2013 @ 15:31:08 #150
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131709809
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

oh in het echte leven ben je volkomen normaal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')