Bij het gros van de mensen dus. Je hebt er wel een paar die weerstand bieden aan groepsdruk, maar dat is maar een bijzonder klein groepje.quote:Op maandag 30 september 2013 14:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Bij sociaal zwakke dieren ja.
Vind jij zoveel mensen sociaal zwakker dan jezelf dus? Want zo komt het wel over.quote:Op maandag 30 september 2013 14:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Bij sociaal zwakke dieren ja.
Ach het gebeurt vooral bij de Herman den Blijkers, de Jamie's, de Garages... allemaal even het hoofdgerecht Facebooken. Echt een te komisch gezicht.quote:Op maandag 30 september 2013 14:23 schreef waht het volgende:
[..]
McDonalds, dat is een populair restaurant.
Ach ja, ik maak ook wel eens een foto van m'n Big Macs.quote:Op maandag 30 september 2013 14:25 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ach het gebeurt vooral bij de Herman den Blijkers, de Jamie's, de Garages... allemaal even het hoofdgerecht Facebooken. Echt een te komisch gezicht..
Als ik heel eerlijk ben wel ja. Of is dat "not done"?quote:Op maandag 30 september 2013 14:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Vind jij zoveel mensen sociaal zwakker dan jezelf dus? Want zo komt het wel over.
Met alle respect, maar ik heb het niet over succesvolle mensen die stress hebben, maar over mensen die niet succesvol zijn en toch dat willen uitstralen.quote:Op maandag 30 september 2013 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Niet mee eens. De sociale media en FB is juist voor de middenmoot. De echt succesvolle mensen houden zich daar niet mee bezig en hebben dat helemaal niet nodig. Een CEO zie je echt niet twitteren of facebooken hoor.
Als je echt succesvol bent heb je daar sowieso weinig tijd voor en ook weinig behoefte aan. Linkedin vind ik wat anders, dat kan handig zijn om zakelijke selecties te maken.quote:Op maandag 30 september 2013 14:24 schreef Fides het volgende:
[..]
Onzin hoor. Ook succesvolle mensen hebben facebook, of LinkedIn en/of Twitteren evengoed.
Waar doel je op?quote:Op maandag 30 september 2013 14:22 schreef Luigi het volgende:
Nou, dat zou je tegenvallen. Ga eens in een populair restaurant zitten en verbaas je over wat er gebeurt op het moment dat het eten geserveerd wordt.
Dat hangt af van wat jij als sociaal zwak bestempeld. Ik denk namelijk echt niet dat tijd doorbrengen op sociale media zoveel stress met zich meebrengt tot het niveau wat genoemd wordt in de OP.quote:Op maandag 30 september 2013 14:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben wel ja. Of is dat "not done"?
Gelul. Je projecteert jouw plaatje van succesvol zijn gewoon op jouw beeld van hoe een succesvol iemand zich zou moeten gedragen. Ook succesvolle mensen hebben vrije tijd en houden van opscheppen op sociale media.quote:Op maandag 30 september 2013 14:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als je echt succesvol bent heb je daar sowieso weinig tijd voor en ook weinig behoefte aan. Linkedin vind ik wat anders, dat kan handig zijn om zakelijke selecties te maken.
Over het dwangmatig tonen hoe geweldig jouw leven is. Dat zie je terug in restaurants doordat het tegenwoordig vrij normaal is een foto van je hoofdgerecht op Facebook te zetten. Dus die virtuele lat over je eigen leven gelijk weer wat hoger te leggen ("omg weer heerlijk gegeten bij jamie!!! #nomnomnom"). Serieus, ik zag een tijdje terug bijna een hele tafel met 6 personen met een smartphone in hun handjes bij het serveren van het eten!quote:
Hmmm, mijn vrouw kan daar ook nog wel eens last van hebben. Maar die is dan ook redelijk vergroeid met haar iPhone en dat soort dingen post ze standaard alleen voor vrienden (dat dan weer wel).quote:Op maandag 30 september 2013 14:25 schreef Luigi het volgende:
Ach het gebeurt vooral bij de Herman den Blijkers, de Jamie's, de Garages... allemaal even het hoofdgerecht Facebooken. Echt een te komisch gezicht..
Echt succesvol houdt voor mij in dat je niet alleen je zaakjes goed voor elkaar hebt, maar ook de tijd om er van te genieten.quote:Op maandag 30 september 2013 14:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Als je echt succesvol bent heb je daar sowieso weinig tijd voor en ook weinig behoefte aan.
Je post natuurlijk wel de leuke dingen. Ik probeer zelf iig altijd grappig te zijn. Af en toe lukt dat zelfs.quote:Op maandag 30 september 2013 14:33 schreef Luigi het volgende:
Over het dwangmatig tonen hoe geweldig jouw leven is.
En dat heeft vrij weinig met je inkomen te maken verder.quote:Op maandag 30 september 2013 14:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Echt succesvol houdt voor mij in dat je niet alleen je zaakjes goed voor elkaar hebt, maar ook de tijd om er van te genieten.
Dat hangt van je gewenste vrijetijdsbesteding af...quote:Op maandag 30 september 2013 14:40 schreef Luigi het volgende:
En dat heeft vrij weinig met je inkomen te maken verder..
Inderdaad. Wat heb je aan bakken met geld als je niet eens de tijd hebt om er je (eventuele dure) gewenste vrijetijdsbesteding mee te financieren?quote:Op maandag 30 september 2013 14:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Echt succesvol houdt voor mij in dat je niet alleen je zaakjes goed voor elkaar hebt, maar ook de tijd om er van te genieten.
(ik denk dat jij een onjuist beeld hebt van succesvollen overigens)
quote:Op maandag 30 september 2013 08:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En terecht, dat is nu eenmaal de waarheid. Vroegah bestond 'stress' helemaal niet. Mode verschijnsel pur sang gemaakt om de zwakkeren in onze samenleving een excuus te verschaffen.
Zo moet ik altijd lachen om het argument "jij kan niet rijk zijn, want je post veel op het forum". Terwijl ik een behoorlijk succesvolle bekende Nederlander ken die hier op fok nota bene langere tijd flink uit verveling heeft zitten trollen.quote:Op maandag 30 september 2013 14:48 schreef Barbusse het volgende:
Inderdaad. Wat heb je aan bakken met geld als je niet eens de tijd hebt om er je (eventuele dure) gewenste vrijetijdsbesteding mee te financieren?
Dat is dan ook natuurlijk een onzinargumentquote:Op maandag 30 september 2013 14:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo moet ik altijd lachen om het argument "jij kan niet rijk zijn, want je post veel op het forum". Terwijl ik een behoorlijk succesvolle bekende Nederlander ken die hier op fok nota bene langere tijd flink uit verveling heeft zitten trollen.
Ik heb ook een tijd gekend dat ik weinig tijd had voor leuke dingen en heb het nog geregeld druk, maar dat doe je dan met een bepaald doel voor ogen.quote:Op maandag 30 september 2013 14:58 schreef Barbusse het volgende:
Maar ik kende wel een paar mensen die heel behoorlijk - zeg maar gewoon veel - verdienden, maar met een werkweek van 80+ uur gewoonweg geen tijd hadden om eens lekker te kunnen ontspannen, een dineetje, daar had men nog net tijd voor.Dat is me toch echt teveel van het goede hoor. Ik werk om te leven, niet andersom.
Met extra bacon?quote:Op maandag 30 september 2013 14:28 schreef waht het volgende:
[..]
Ach ja, ik maak ook wel eens een foto van m'n Big Macs.
oh in het echte leven ben je volkomen normaal?quote:Op maandag 30 september 2013 14:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo moet ik altijd lachen om het argument "jij kan niet rijk zijn, want je post veel op het forum". Terwijl ik een behoorlijk succesvolle bekende Nederlander ken die hier op fok nota bene langere tijd flink uit verveling heeft zitten trollen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |