Waarom 'moet' Assad überhaupt van de macht? Wie zijn wij om dat te bepalen? Het is een burgeroorlog.quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:36 schreef Baklava95 het volgende:
Van mij moet een militaire interventie van Turkije, autonoom Koerdistan en de Arabische landen tegen Syrië komen. Daarmee bedoel ik een combinatie van luchtsteun
(om de luchtmacht van Assad uit te schakelen) en veel grondtroepen van desbetreffende landen.
Nee dan wil ik alleen een interventie van andere Europese landen. Trouwens Beatrix is niet meer onze koningin. Onze huidige koning is Willem Alexander. Ben je wel up-to-date.quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:40 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Waarom 'moet' Assad überhaupt van de macht? Wie zijn wij om dat te bepalen? Het is een burgeroorlog.
Als morgen nog 10 000 randdebielen in Nederland opstaan en Rutte, Beatrix en het hele kabinet weg willen, zou je dan buitenlandse bemoeienis van Iran toejuichen om Rutte uit te schakelen?
Waarom?quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:36 schreef Baklava95 het volgende:
Van mij moet een militaire interventie van Turkije, autonoom Koerdistan en de Arabische landen tegen Syrië komen. Daarmee bedoel ik een combinatie van luchtsteun
(om de luchtmacht van Assad uit te schakelen) en veel grondtroepen van desbetreffende landen.
Maar waarom moet Assad nu weg van jou?quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:42 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee dan wil ik alleen een interventie van andere Europese landen. Trouwens Beatrix is niet meer onze koningin. Onze huidige koning is Willem Alexander. Ben je wel up-to-date.![]()
![]()
![]()
Dat hij vindt dat buitenlandse mogendheden zich in een interne aangelegenheid van een sovereign land mogen mengen, is tot daaraan toe, maar ook nog eens de terroristen in de kaart spelen, dat is een schending van het internationaal recht inzake sovereiniteit. Ik vermoed dat die kerel niet het beste voor heeft met Nederland.quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom?
En welke van alle rebellengroepen moet dan de macht krijgen volgens jou? En gaan de niet-uitverkoren rebellen dat zo maar pikken?
Natuurlijk wel. Vluchtelingen opnemen maakt je nog geen partij in het conflict.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:05 schreef sp3c het volgende:
naja met tussen de naar schatting (UNHCR) 1,7 en 2 miljoen Syriers die over de grens heen zijn gevlucht is het voor de buurlanden allang geen interne aangelegenheid meer natuurlijk
Miljoenen vluchtelingen vluchten uit landen ook waar er geen oorlog woedt (zoals Iran, Zuid Afrika, Indonesië etc). Jouw punt is?quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:05 schreef sp3c het volgende:
naja met tussen de 1,7 en 2 miljoen Syriers (schatting UNHCR) die over de grens heen zijn gevlucht is het voor de buurlanden allang geen interne aangelegenheid meer natuurlijk
technisch gezien niet nee maar dit is niet de wereldjamboree ofzo, je hebt er nogal last vanquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Vluchtelingen opnemen maakt je nog geen partij in het conflict.
Er is dan ook een verschil tussen directe buurlanden en landen op verre afstand die de vluchtelingen kunnen opnemen (Canada, Japan, VS bijv). Die nuance zie ik niet in jouw posts.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
technisch gezien niet nee maar dit is niet de wereldjamboree ofzo, je hebt er nogal last van
zeker in deze hoeveelheden heeft het gewoon een destabiliserend effect en dan heb ik het nog niet eens over de kosten die het meebrengt of de schietpartijen in die vluchtelingenkampen
als ik zo'n vluchtelingenkamp op de hoek had staan dan zou ik het ook niet meer als een puur Syrische aangelegenheid zien
ja dat is helemaal dezelfde situatie iddquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:10 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Miljoenen vluchtelingen vluchten uit landen ook waar er geen oorlog woedt (zoals Iran, Zuid Afrika, Indonesië etc). Jouw punt is?
iets beter lezen dan maarquote:Op dinsdag 24 september 2013 19:13 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Er is dan ook een verschil tussen directe buurlanden en landen op verre afstand die de vluchtelingen kunnen opnemen (Canada, Japan, VS bijv). Die nuance zie ik niet in jouw posts.
quote:Obama verdedigt belang internationaal ingrijpen
De Amerikaanse president Barack Obama heeft dinsdag tijdens de Algemene Vergadering van de VN in New York gesproken over Syrië, Egypte, Iran en het conflict tussen Israël en Palestina.
Hij verdedigde het belang van de Amerikaanse bereidheid om in te grijpen in internationale conflicten.
De 68e Algemene Vergadering van de Verenigde Naties (VN) begon dinsdagmiddag met een toespraak van VN-secretaris-generaal Ban ki-Moon.
Sprekers uit 193 landen, vooral regeringsleiders, zullen tot en met volgende week dinsdag in New York allemaal exact vijftien minuten het woord voeren.
Ban riep de internationale gemeenschap opnieuw op om tot een diplomatieke oplossing te komen voor Syrië. ''Een militaire overwinning is een illusie'', zei Ban in zijn toespraak. ''Het enige antwoord is een politiek akkoord.''
Niet tevreden
De VN-chef is van mening dat de internationale gemeenschap niet tevreden kan zijn met een overeenkomst over de ontmanteling van Syrische chemische wapens, terwijl de oorlog doorgaat.
Ban riep de Syrische regering, de oppositie en ''iedereen in deze ruimte die invloed op deze partijen heeft'' een vredesconferentie mogelijk te maken. Ook eiste de VN-chef een einde aan wapenleveranties.
''De inzet van chemische wapens heeft de wereld geschokt. Maar de meeste mensen komen om door hele gewone wapens.''
Obama
De Amerikaanse president Barack Obama heeft in zijn toespraak opnieuw benadrukt dat de VN moet optreden tegen het gebruik van chemische wapens.
''De Syrische regering heeft een eerste stap gezet door gegevens over voorraden bekend te maken. Nu moet er een krachtige resolutie van de VN-Veiligheidsraad komen om te controleren of het regime van Assad zich aan de beloften houdt. En er moeten consequenties volgen als dat niet het geval blijkt te zijn'', aldus Obama.
"Als we het daar zelfs al niet over eens kunnen worden, dan zal dat laten zien dat de VN niet in staat is om de meest basale internationale wetgeving te handhaven.''
Obama stelde dat het in ieders belang is dat er vrede komt in het Midden-Oosten. Amerika zal 339 miljoen dollar extra beschikbaar stellen voor humanitaire hulp aan de Syrische burgers.
Iran
Obama sprak ook over de relatie met Iran. Hij zei te geloven dat als er een overeenkomst wordt gesloten over het atoombeleid van het land, dat er stappen kunnen worden gezet in de richting van ''wederzijds respect''.
Ook zei de Amerikaanse president dat hij zijn minister van Buitenlandse Zaken, John Kerry, aanspoort om tot een overeenkomst te komen met Iran.
Ingrijpen
Verder ging Obama in op het conflict tussen Israël en Palestina en de onrust in Egypte. De president verdedigde het Amerikaanse buitenlandse beleid van de afgelopen jaren en onderstreepte het belang van de Amerikaanse bereidheid om in te grijpen in buitenlandse conflicten.
''Het idee van een Amerikaans rijk is wellicht handig propagandamateriaal, maar het komt niet voort uit het huidige Amerikaanse beleid of publieke opinie'', aldus Obama.
Om zijn punt - het belang van internationaal ingrijpen in conflicten - te illustreren, haalde de president enkele voorbeelden aan. Zo stelde hij dat er in Libië nu wellicht een burgeroorlog zou zijn geweest als er geen internationale actie zou zijn gestart.
Brazilië
De Braziliaanse president Dilma Roussef sprak dinsdag vóór Obama. Zij haalde uit naar de VS: het Amerikaanse programma om andere landen te bespioneren noemde zij ''een grove schending van de mensenrechten en burgerlijke vrijheden''.
"De inmenging in de aangelegenheden van andere landen schendt het internationaal recht en is een inbreuk op de leidende beginselen in hun relatie, vooral tussen bevriende landen", zei Roussef.
Braziliaanse media hebben op basis van informatie van de Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden bericht dat de Amerikaanse geheime dienst NSA telefoongesprekken en internetberichten tussen Roussef en haar medewerkers heeft gevolgd.
Het verwijt van spionage heeft de verhouding tussen de VS en Brazilië zwaar op de proef gesteld. Roussef heeft naar aanleiding van de onthullingen een in oktober gepland staatsbezoek aan Washington afgezegd.
Bron: nu.nl
Zegt wie?quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat is helemaal dezelfde situatie idd
punt is dat die buurlanden iig regionaal naar de klote gaan (voor zover ze dat al niet waren) en ongetwijfeld wat meer geinteresseert zijn in het oplossen van de Syrische burgeroorlog dan de rest van de wereld
Daarom moeten ze ook maar tijdelijk in die buurlanden zitten totdat er een permanente regeling (tja of tenminste totdat de oorlog voorbij is) voor ze getroffen kan worden in ver liggende landen (hoeft niet per se het Westen te zijn).quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat is helemaal dezelfde situatie idd
punt is dat die buurlanden iig regionaal naar de klote gaan (voor zover ze dat al niet waren) en ongetwijfeld wat meer geinteresseert zijn in het oplossen van de Syrische burgeroorlog dan de rest van de wereld
Niks raar jij lijkt te insinueren dat beetje ieder land dat vluchtelingen moet opnemen gebukt gaat onder instabiliteit veroorzaakt door het conflict. Dat is niet waar. Maak dan ook de nuance duidelijk.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
iets beter lezen dan maar
beetje rare reactie ...
Inderdaad Kardesh, ze demoniseren de Mujahideen in Syrië. En ze verzinnen van alles en nog wat over de Islam.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:12 schreef De_Ilias het volgende:
Sex Jihad bleek een hoax te zijn, whats next?
quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:46 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Dat hij vindt dat buitenlandse mogendheden zich in een interne aangelegenheid van een sovereign land mogen mengen, is tot daaraan toe, maar ook nog eens de terroristen in de kaart spelen, dat is een schending van het internationaal recht inzake sovereiniteit. Ik vermoed dat die kerel niet het beste voor heeft met Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |