Dit vind ik toch echt een asociale gedachtegang. Dat je een uurtje later komt, oké, kan gebeuren. Twee uurtjes later, nou bel even. Maar dat je gewoon niet komt opdagen onder het motto: "HAHA! JE KAN ME LEKKER TOCH NIET BEREIKEN!quote:'Maar ik vond het lekker om me als een blaadje met de wind te laten meewaaien. Als ik met een vriend op stap was en het was leuk, dan bleef ik nog wat langer. Jammer dan voor degene met wie ik op dat moment een afspraak had. Niemand kon me toch bereiken.'
Ik vind dat ook fijn en zit dagelijks op internet.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:21 schreef tong80 het volgende:
...
Hij merkte dat hij doorschoot in zijn ouderwetse manier van leven. 'Ik vond het op een gegeven moment erg fijn om niet altijd bereikbaar te zijn.
Belachelijk nonargument van die vriendin. Newsflash: je vriend is blijkbaar een eikel.quote:Vrienden en mijn vriendin werden boos op me, ze vonden me een extremist geworden. Ze zeiden: 'Je luistert soms dagen je antwoordapparaat niet af, terwijl wij jou willen bereiken. En als jij ons wilt spreken, kan dat meteen omdat wij altijd bereikbaar zijn.'
Goede conclusie.quote:Toen besefte ik dat je je niet helemaal van de samenleving kunt afkeren.'
Alweer een aanwijzing dat student in kwestie gewoon een klootzak is. 15 jaar terug was ik gewoon op tijd en dat zonder zelfs mobiele telefoons. Gaat er iets mis had ik het fatsoen me te schamen voor een gemiste afspraak, zelfs was dat niet mijn schuld.quote:'Maar ik vond het lekker om me als een blaadje met de wind te laten meewaaien. Als ik met een vriend op stap was en het was leuk, dan bleef ik nog wat langer. Jammer dan voor degene met wie ik op dat moment een afspraak had.
Je schofterigheid op sociale controle afschuiven,quote:Niemand kon me toch bereiken. Zonder internet of mobiele telefoon heb je ook niet meer de sociale controle, waardoor je erop kunt worden gewezen dat je iets fout doet. Mensen sturen je later geen brief om je dat alsnog duidelijk te maken.'
Wat de fuck is dit dan? Zonder internet, zonder mobiel leven levert je een direct geldwinst op dat de eventuele kosten voor bovenstaande --voor zover uberhaupt nodig-- meer dan goed maakt. Ordinair bedelen met een kutexcuus. Kansloos dat mensen er nog in meegaan ook.quote:...
Van Montfoort had 2500 euro nodig - voor enveloppen, briefpapier en postzegels - en dat geld had hij snel bij elkaar. Na een interview in Het Parool, dat ook in een aantal regionale kranten werd geplaatst, stroomden de donateurs binnen.
...
Ben met je ens dat er over het algemeen onnodig negatief gereageerd wordt tegenwoordig, maar wat kun je voor positiefs melden over dit bericht?quote:Op donderdag 26 september 2013 14:43 schreef Luigi het volgende:
Ook een teken van deze tijd dat we alleen maar bezig zijn negativiteit te zoeken in zo'n nieuwsbericht..
Heel hard eens, blij dat je het opmerkt. En dat over iemand die men hier niet eens kent. De rondhangers op een forumpje op internet.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:43 schreef Luigi het volgende:
Ook een teken van deze tijd dat we alleen maar bezig zijn negativiteit te zoeken in zo'n nieuwsbericht..
Welk gedrag?quote:Op donderdag 26 september 2013 17:11 schreef Alentejana het volgende:
Het gaat niet om de persoon, maar om het gedrag dat hij zelf omschrijft.
Neutraal? Je gebruikt het woord "smoes".quote:Als er neutraal had gestaam :"Wat vind je van niet online zijn als smoes gebruiken?"
quote:en "wat vind je van een jaar lang off line blijven?" had je dezelfde soort reacties gehad.
volgens mij is dat al vaak genoeg benoemdquote:
Mensen met een GSM sturen een 10 minuten voor de afspraak een smsje; "nee, ik kan toch niet meer vandaag". Dat is effectief hetzelfde, want je kunt de auteur niet bereiken en dus weet hij van niets.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
volgens mij is dat al vaak genoeg benoemd
niet bereikbaar zijn gelijk stellen aan afspraken niet na hoeven komen als je geen zin hebt
Een JAAR. Ik geef het je te doen.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:11 schreef BaajGuardian het volgende:
Wel wat voor te zeggen dat als je opgegroeid bent met en niet anders kent je jezelf natuurlijk een hele hippe vind als je een jaartje zonder doet
Terwijl dat doodnormaal is voor 70% van de wereld. (vroeger 100% !!!!!)
Lieverd ik heb 40% van mn leven offline geleefd. Nu net 9 jaar internet oid.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een JAAR. Ik geef het je te doen.
Ja en dat vind ik net zo debielquote:Op donderdag 26 september 2013 18:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mensen met een GSM sturen een 10 minuten voor de afspraak een smsje; "nee, ik kan toch niet meer vandaag". Dat is effectief hetzelfde, want je kunt de auteur niet bereiken en dus weet hij van niets.
Precies. Vroegah kon dat dus ook, omdat de samenleving erop ingericht was. Toen was het niet moeilijk om offline te leven. Nu hoeft het ook niet moeilijk te zijn, als je tenminste in een hutje op de hei gaat wonen.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Lieverd ik heb 40% van mn leven offline geleefd. Nu net 9 jaar internet oid.
En daarnaast heb ik in mn hele leven 3 jaar lang een mobiel gehad, en dat is 15 jaar geleden.
Jij hebt zo'n rustig leven dat er nooit iets tussen afspraken door komt/dubbele afspraken/je moet kiezen tussen 2 afspraken?quote:Op donderdag 26 september 2013 18:30 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja en dat vind ik net zo debiel
De meeste mensen zullen gewoon tegen hun vrienden zeggen, hé, ik vind het heel tof hier, maar ik heb nog een afspraak staan... dus ander keertje verder?quote:Op donderdag 26 september 2013 18:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mensen met een GSM sturen een 10 minuten voor de afspraak een smsje; "nee, ik kan toch niet meer vandaag". Dat is effectief hetzelfde, want je kunt de auteur niet bereiken en dus weet hij van niets.
Nee hoor... Een beetje rekening houden met elkaar..quote:Op donderdag 26 september 2013 18:38 schreef El_Matador het volgende:
Niet iedereen behandelt afspraken hetzelfde inderdaad. Ik ben er ook veel makkelijker mee, en daarom woon ik ook in het juiste land.
Nogal onterecht om iemand slechts daarop (het hebben van een andere instelling) af te branden.
Eens. En die feedback heb ik hem dan ook veelvuldig gegeven.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:42 schreef blondetrien het volgende:
Niks afbranden, rekening houden met.
Nee ik kan plannenquote:Op donderdag 26 september 2013 18:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij hebt zo'n rustig leven dat er nooit iets tussen afspraken door komt/dubbele afspraken/je moet kiezen tussen 2 afspraken?
En afspraken blijven op dezelfde tijd? Altijd?quote:
Het is niet het hebben van een andere instelling, het is doen alsof het de moeite is een boek te schrijven hoe lastig het is om voortaan te doen wat andere mensen altijd al doen: normaal omgaan met afsprakenquote:Op donderdag 26 september 2013 18:38 schreef El_Matador het volgende:
Niet iedereen behandelt afspraken hetzelfde inderdaad. Ik ben er ook veel makkelijker mee, en daarom woon ik ook in het juiste land.
Nogal onterecht om iemand slechts daarop (het hebben van een andere instelling) af te branden.
Ja over het algemeen welquote:Op donderdag 26 september 2013 18:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En afspraken blijven op dezelfde tijd? Altijd?
In het woelige Amsterdam is het anders.
"Doen alsof" is jouw interpretatie.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:59 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Het is niet het hebben van een andere instelling, het is doen alsof het de moeite is een boek te schrijven hoe lastig het is om voortaan te doen wat andere mensen altijd al doen: normaal omgaan met afspraken
Die vergelijking gaat alleen op als je voor je dagelijkse werk/studie/bezigheden ook drugs nodig zou hebben (zoals het internet). Hij heeft niet alleen Facebook en Twitter/FOK! de deur uitgedaan (cold turkey afkicken), maar ALLES. Dat is ff een ander verhaal. Probeer maar iets te regelen zonder internet, een bankzaak, een verzekering afsluiten, etc. etc.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:25 schreef Alentejana het volgende:
En ja, misschien is het achteraf voor iemand van deze generatie een hele prestatie omdat je het wellicht kunt vergelijken met clean blijven van drugs.
Bingo, vandaar het boek. Ik ben benieuwd.quote:Maar goed, het is maar een tipje van de sluier, misschien heeft hij ook wel ontzettend postieve goed dingen gedaan
ja het is mijn interpretatie en mijn meningquote:Op donderdag 26 september 2013 19:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Doen alsof" is jouw interpretatie.
Die jongen deed een project, een jaar lang, en schreef er erna een boek over.
"Normaal omgaan met afspraken" is ook al jouw interpretatie, jouw mening geprojecteerd op een ander. Iedereen heeft andere manieren van omgaan met afspraken.
Ja, het kan.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:05 schreef Alentejana het volgende:
Ik regel nog steeds mijn bankzaken zonder internet. Ik ga gewoon een bank binnen...Zelfde voor verzekeringen etc. Elk bedrijf heeft ook kantoren waar je terecht kunt.
Ik regel helemaal niets via internet eigenlijk. en als het om handel gaat, kan dat ook via een ouderwetse telefoon.
Alles wat je op internet kunt zoeken voor je studie bv, kun je ook in boeken vinden of vragen aan mensen die er verstand van hebben.
Er is altijd gestudeerd en gewerkt zonder internet, en het is niet zo dat de oude middelen verdwenen zijn.
Mocht iemand het boek lezen en daar een en ander uit vertellen dan komen daar dan wel weer reacties op die misschien anders zijn. Maar we kunnen in een topic alleen uitgaan van wat er in de OP staat... (of wat iemand toelicht, maar deze persoon zit er zelf niet bij) en dat geeft nu eenmaal de reacties zoals ze er nu zijn...
Wie zegt dat het niet kan? Natuurlijk kan het, dat heeft de schrijver wel bewezen. Maar juist aaaaal die dingen die je je nu niet realiseert (want je hébt internet), die zijn het lastigste.quote:Op donderdag 26 september 2013 21:01 schreef Alentejana het volgende:
Ja, en?
Inspannen kan tegenwoordig niet meer? Stel dat je slank en fit blijft met frisse hersenen? Errug!
Die NIEMAND van zijn leeftijd zich realiseert. En zelfs voor oudere mensen, zoals jij en ik, is het bijzonder moeilijk het aangeleerde gemak ineens te laten varen. En daar zit hem de kneep.quote:Op donderdag 26 september 2013 21:06 schreef Alentejana het volgende:
Die HIJ zich niet realiseert. (Oudere mensen zijn opgegroeid met dingen zonder regelen.)
Zou iedereen verplicht eens moeten doen, plus een jaartje buitenland.
Af en toe een hotspot pakken de mens is tegenwoordig zo verwendquote:Op dinsdag 24 september 2013 09:39 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
In de huidige maatschappij kan je gewoon niet 'normaal' functioneren zonder internet. Heel veel info is alleen via internet te krijgen. (Sport)verenigingen sturen geen post meer/hebben geen clubblad meer, bedrijven sturen rekeningen digitaal. Veel info is alleen nog op internet te krijgen. Wil je een studie doen? Opgeven voor vakken kan alleen via internet.
Ik zeg niet dat je niet normaal bent, ik zeg dat je niet 'normaal' (wat voor norm/gemiddelde staat) kunt functioneren in de maatschappij. Dat is gewoon waar. Bewijst die gast uit de OP ook aangezien hij regelmatig ruzie had erdoor.
Wat vrijwel de hele wereld van 15-35 ís, tegenwoordig, mamacita...quote:Op donderdag 26 september 2013 21:19 schreef Alentejana het volgende:
Je mist dingen alleen als je afhankelijk bent geworden.
Dit dus nog maar een keer. Pure verslaving.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 02:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat vrijwel de hele wereld van 15-35 ís, tegenwoordig, mamacita...
Van die mensen die hun telefoon niet los kunnen laten, tijdens de lunch, tijdens een gesprek.... in Portugese dorpjes zal dat wellicht íetsje anders zijn dan in Amsterdam of Bogota?
De jongeren zitten hier ook gewoon aan hun foontje geplakt hoor. De portugezen hebben gemiddeld meer mobiele telefoons dan welk volk dan ook, geloof ik zelfs, in elk geval staan ze bovenin de lijst.quote:En ja, misschien is het achteraf voor iemand van deze generatie een hele prestatie omdat je het wellicht kunt vergelijken met clean blijven van drugs.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:04 schreef Alentejana het volgende:
[..]
[..]
Het is gewoon inderdaad SCHANDALIG dat het een prestatie is. Dat het maar een hoop mensen tot nadenken zal brengen.
Het heten niet voor niks smartphones en nemen taken over van mensen, maar in plaats van dat mensen dat zien als een extra, nemen ze het voor lief en elimineren ze initiatief uit hun persoonlijkheid.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:25 schreef Alentejana het volgende:
Je hoeft geen afspraak te maken als je je er toch niet aan gaat houden.
Ik woon dus ook in zo´n land waarneen en ander losser is, maar dan zegt men ook "ik vind je wel" of "ik kom morgen " (zonder tijd).
Ik heb heel snel geleerd om voor niemand echt thuis te blijven, of als het wel belangrijk is, thuis van alles te gaan doen, in elk geval er niet echt op wachten, de kans is nl redelijk groot dat ze niet of laat komen opdagen. Maar dat is prima.
Maar in Nederland was het zo, in elk geval voordat ik wegging in 1999, dat men een tijd zei bij een afspraak en dat je dan wel verwacht werd rond die tijd op te komen draven, anders werd men ongerust.
Die ongerustheid hoef je een ander niet aan te doen. Je kunt best rekening houden met elkaar.
En ja, iederen kan anders met afspraken omgaan, een en ander heeft met normen en waarden te maken, maar dat wil niet zeggen dat men nooit een mening vanuit andere normen en waarden mag plaatsen.
Ik zie niemand zeggen "en ik heb gelijk, zo is het" ik zie alleen staan wat ze er van vinden. Daar zijn we vrij in.
En ja, misschien is het achteraf voor iemand van deze generatie een hele prestatie omdat je het wellicht kunt vergelijken met clean blijven van drugs.
Maar wat er hier genoemd wordt over hoe hij er mee omgaat vind ik zelf gewoon niet positief. Ik lees ook van mensen die off line gaan leven en dan hele andere dingen noemen, en niet als een soort "ik doe waar ik zin in heb en de rest kan schijt krijgen " Japie gaan leven, maar zich inzetten om juist meer betrokken te zijn in de samenleving, dat vind ik persoonlijk meer bewonderingswaardig.
Maar goed, het is maar een tipje van de sluier, misschien heeft hij ook wel ontzettend postieve goed dingen gedaan, maar het zegt wel iets over iemand als hij geen rekening houdt met anderen.
Overigens is mijn moeder iemand die rustig een afspraak laat lopen omdat ze wat leukers tegenkomt en dan ook niet afzegt ofzo en daarom erger ik me misschien extra aan dat gedrag. Het is wat kleuters doen. Volwassenheid brengt mee dat je in kunt schatten wat de gevolgen van je daden zijn. Gebruik die capaciteit dan.
Of is het zo dat de computer zelfs het denken vervangt?
Mijn ouders hebben geen pinpas, zijn net een jaar actief op internet en delen 1 mobiele telefoon om 1 keer per jaar eens mee te bellen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 12:36 schreef TLC het volgende:
[..]
sorry ?? mijn ouders functioneren heel normaal in de maatschappij
Afgezien van de winkel inderdaad kun je ook gewoon cash ophalen bij de bank en dan thuis in de kluis.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:40 schreef arjan1112 het volgende:
Hoe kan je nou leven zonder pinpas ?
Hebben ze een winkel ofzo
Klopt, maar dat is een kwestie van plannen... als je het al 50 jaar niet anders gewend bent is dat niet zo'n issue ;-) Daarbij acceptgiro's enzo worden ook nog steeds geaccepteerd. Cash betalen in de winkel wordt wel wat minder, maar je kunt nog steeds behoorlijk veel met cash doen. Zeker je uitgaven zijn een heel stuk inzichtelijker dan als je alles pintquote:Op woensdag 12 maart 2014 08:55 schreef arjan1112 het volgende:
Doen banken tegenwoordig nogal moeilijk over, dan moet je 2 dagen van te voren bellen leggen ze het klaar enz.
Ook kan je niet meer een betaalopdracht in de brievenbus gooien; dacht dat je dan eerst moet komen melden dat je een brief gaat sturen via het postkantoor met een postzegel o.i.d
Ik kan gewoon met mijn paspoort en creditcard (als ik die heb) geld opnemen bij elke bank ter wereld.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:55 schreef arjan1112 het volgende:
Doen banken tegenwoordig nogal moeilijk over, dan moet je 2 dagen van te voren bellen leggen ze het klaar enz.
Ook kan je niet meer een betaalopdracht in de brievenbus gooien; dacht dat je dan eerst moet komen melden dat je een brief gaat sturen via het postkantoor met een postzegel o.i.d
Klopt. Veel prettiger.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:58 schreef Ceased2Be het volgende:
Zeker je uitgaven zijn een heel stuk inzichtelijker dan als je alles pint
Het ging er even om wat je moet doen als je geen creditcard en pinpas hebtquote:Op woensdag 12 maart 2014 08:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik kan gewoon met mijn paspoort en creditcard (als ik die heb) geld opnemen bij elke bank ter wereld.
Pinnen doe ik ook nooit, ik betaal altijd cash. Wel pinnen om geld te trekken uiteraard.
WAAAT?? Tuurlijk wel. Sowieso voor winkels en bedrijven. Winkels leveren groot geld in en kopen (dat kost geld) kleingeld.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:03 schreef arjan1112 het volgende:
Banken in Nederland hebben geen geld meer op voorraad, althans veel banken
Als je contant geld wilt hebben moet je een afspraak maken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
WAAAT?? Tuurlijk wel. Sowieso voor winkels en bedrijven. Winkels leveren groot geld in en kopen (dat kost geld) kleingeld.
Toch niet van je eigen rekening? Je kan toch naar de balie gaan met je pinpas en je paspoort en geld opnemen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:06 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Als je contant geld wilt hebben moet je een afspraak maken.
Nou, ik denk dat jij het beter weet dan ik. Ik verbaas me als het echt niet meer kan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:08 schreef arjan1112 het volgende:
Nou weet ik het niet meer.
Laat ook maar.
Die bij m'n pa in het dorp wel hoor, al is het alleen al van alle winkeliers die er met hun koffertjes geld in gaan leveren. Pas bij bedragen > x 1000 euro moet je een afspraak maken omdat het niet op voorraad is.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
WAAAT?? Tuurlijk wel. Sowieso voor winkels en bedrijven. Winkels leveren groot geld in en kopen (dat kost geld) kleingeld.
Ik heb zelf de proef op de som genomen; van 29 november tot 29 januari 2 maanden zonder GSM (normaal: smartphone) geleefd. Voor de duidelijkheid; ik heb een drukke internationale baan met veel verantwoordelijkheden en communicatie. Geen (ongewilde) bijstandstrekker op de bank. Mijn collega's waren er ook niet zo blij mee, zeg maar.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik daag je uit het een maand vol te houden.
Werk, studie, sociaal leven en praktische zaken als bank en verzekeringen, verhuizingen, etc.
Ik heb de Galaxy S5 besteld, en ga hem elke dag gebruiken !quote:Op dinsdag 18 maart 2014 03:03 schreef arjan1112 het volgende:
ik heb juist een smartphone gekocht, gebruik hem 1 keer per week ofzo
Dat is noch mijn boodschap, noch die van de schrijver van het boek.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 03:42 schreef Spartagek het volgende:
Ik ga me niet afzonderen omdat er stel idioten de mening is toegedaan dat phone=slecht=asociaal ..
Nee jouw boodschap is duidelijk, noemen ze gewoon sluikreclame ....quote:Op dinsdag 18 maart 2014 05:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is noch mijn boodschap, noch die van de schrijver van het boek.
manifest ??quote:Op dinsdag 18 maart 2014 03:42 schreef Spartagek het volgende:
[..]
Ik heb de Galaxy S5 besteld, en ga hem elke dag gebruiken !
Gewoon een gelukkig, sociaal en empatische gebruiker die zijn leven reguleert, en de situatie inschat mbt gebruik en misbruik.
We bepalen zelf de mate van contact en reactie, en als ik porno, nu.nl of facebook wil bekijken is dat MIJN keuze, feestje, bbq of begrafenis ... Wat een opwinding over een non-issue.
Bereikbaarheid is een keuze, ik heb mijn telefoon 24/24 voor handen, maar ik bepaal zelf of ik direct antwoord, of dat er een periode overheen gaat.
Mensen die gaan zitten pushen op antwoord ( Whatsapp / Facebook zijn daar notoir in ) die krijgen al héél snel mijn manifesto te zien.
tijdens een lopend gesprek kan je redelijk vlot antwoord verwachten dat is een beleefdheidsvorm, maar als je me zomaar uit het niets een bericht stuurt, kan het wel eens zijn dat het een uur of zelfs 12u kan duren voor er antwoord is.
Is het belangrijk weet men me te bereiken buiten deze kanalen, telefoon is over het algemeen wel het snelste !
Verdraagzaamheid, DAT is het grootste probleem, iedereen die zonodig een ander moet veroordelen / beoordelen op hun gedrag.
Ik ga me niet afzonderen omdat er stel idioten de mening is toegedaan dat phone=slecht=asociaal ..
Regelmatig zo'n gek gehad, die me voor paal wilde zetten omdat ik iets op FB had gezet, terwijl ik aan het werk zou moeten zijn, met daaraan een eensgelijke dialoog over het asociale karakter van FB.
vervolgens vergat hij dat er ( al dan niet onbewust ) 100én aanvragen voorl evens, games en andere shit op zijn contacten afgevuurd waren ....
Verbeter de wereld, begin bij jezelf !
De fiscus (door die eendagskwal Joop Wijn op Financiën) heeft mij gedwongen om op internet aangiftes te moeten doen, Anders had ik misschien ook nog geen internet.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:38 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb het grootste deel van mijn leven zonder internet en mobiel gedaan.. en ik leef nog steeds!
Ik ken er een heleboel.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:28 schreef Tja..1986 het volgende:
Hoezo is dat vreemd? Ken jij mensen die de afgelopen jaren zonder mobiel en internet hebben gedaan? Mensen die 'normaal' functioneren in de maatschappij doen dat niet.
Ik heb zelf ook nog niet de meerwaarde van zo'n apparaat kunnen ontdekken. Mensen noemen mij soms wel eens ouderwets voor het niet hebben van een smartphone maar ik kan werkelijk waar bijna geen enkele reden bedenken voor het gebruik ervan. Alleen de toepassing van Google Maps zou mijn leven wellicht ietwat verrijken maar om daarvoor mijzelf te committeren tot allerlei constructies m.b.t. abonnementen vind ik dan ook weer zo onzinnig.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 03:03 schreef arjan1112 het volgende:
ik heb juist een smartphone gekocht, gebruik hem 1 keer per week ofzo
Ik vond het ook best raar. Internet en mobiele telefoon heb je toch gewoon nodig voor je studie/werk?quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:34 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Want zonder internet en mobiel ben je niet normaal? Jij bent wel een volgertje he? Schaam je.
Wat is de wereld toch hard veranderd tijdens 15 jaar digitale revolutie!quote:Het klonk als een ludiek experiment - een jaar zonder internet en mobiele telefoon - maar Bram van Montfoort zette meer op het spel dan hem lief was. Hij merkte dat hij doorschoot in zijn ouderwetse manier van leven. 'Ik vond het op een gegeven moment erg fijn om niet altijd bereikbaar te zijn. Vrienden en mijn vriendin werden boos op me, ze vonden me een extremist geworden.
Ik zou het knapper vinden als iemand knapper is dan ik als student op die leeftijd.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:17 schreef Nielsch het volgende:
Ik zou het knapper vinden als iemand een jaar lang volledig online zou leven...
Dat kan toch helemaal niet gekkie! Je bent zelf niet digitaal!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:17 schreef Nielsch het volgende:
Ik zou het knapper vinden als iemand een jaar lang volledig online zou leven...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |