abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131593643
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:59 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Het is niet het hebben van een andere instelling, het is doen alsof het de moeite is een boek te schrijven hoe lastig het is om voortaan te doen wat andere mensen altijd al doen: normaal omgaan met afspraken
"Doen alsof" is jouw interpretatie.

Die jongen deed een project, een jaar lang, en schreef er erna een boek over.

"Normaal omgaan met afspraken" is ook al jouw interpretatie, jouw mening geprojecteerd op een ander. Iedereen heeft andere manieren van omgaan met afspraken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_131594497
Je hoeft geen afspraak te maken als je je er toch niet aan gaat houden.

Ik woon dus ook in zo´n land waarneen en ander losser is, maar dan zegt men ook "ik vind je wel" of "ik kom morgen " (zonder tijd).

Ik heb heel snel geleerd om voor niemand echt thuis te blijven, of als het wel belangrijk is, thuis van alles te gaan doen, in elk geval er niet echt op wachten, de kans is nl redelijk groot dat ze niet of laat komen opdagen. Maar dat is prima.
Maar in Nederland was het zo, in elk geval voordat ik wegging in 1999, dat men een tijd zei bij een afspraak en dat je dan wel verwacht werd rond die tijd op te komen draven, anders werd men ongerust.
Die ongerustheid hoef je een ander niet aan te doen. Je kunt best rekening houden met elkaar.

En ja, iederen kan anders met afspraken omgaan, een en ander heeft met normen en waarden te maken, maar dat wil niet zeggen dat men nooit een mening vanuit andere normen en waarden mag plaatsen.

Ik zie niemand zeggen "en ik heb gelijk, zo is het" ik zie alleen staan wat ze er van vinden. Daar zijn we vrij in.

En ja, misschien is het achteraf voor iemand van deze generatie een hele prestatie omdat je het wellicht kunt vergelijken met clean blijven van drugs.
Maar wat er hier genoemd wordt over hoe hij er mee omgaat vind ik zelf gewoon niet positief. Ik lees ook van mensen die off line gaan leven en dan hele andere dingen noemen, en niet als een soort "ik doe waar ik zin in heb en de rest kan schijt krijgen " Japie gaan leven, maar zich inzetten om juist meer betrokken te zijn in de samenleving, dat vind ik persoonlijk meer bewonderingswaardig.
Maar goed, het is maar een tipje van de sluier, misschien heeft hij ook wel ontzettend postieve goed dingen gedaan, maar het zegt wel iets over iemand als hij geen rekening houdt met anderen.

Overigens is mijn moeder iemand die rustig een afspraak laat lopen omdat ze wat leukers tegenkomt en dan ook niet afzegt ofzo en daarom erger ik me misschien extra aan dat gedrag. Het is wat kleuters doen. Volwassenheid brengt mee dat je in kunt schatten wat de gevolgen van je daden zijn. Gebruik die capaciteit dan.

Of is het zo dat de computer zelfs het denken vervangt?
pi_131594582
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:25 schreef Alentejana het volgende:

En ja, misschien is het achteraf voor iemand van deze generatie een hele prestatie omdat je het wellicht kunt vergelijken met clean blijven van drugs.
Die vergelijking gaat alleen op als je voor je dagelijkse werk/studie/bezigheden ook drugs nodig zou hebben (zoals het internet). Hij heeft niet alleen Facebook en Twitter/FOK! de deur uitgedaan (cold turkey afkicken), maar ALLES. Dat is ff een ander verhaal. Probeer maar iets te regelen zonder internet, een bankzaak, een verzekering afsluiten, etc. etc.

quote:
Maar goed, het is maar een tipje van de sluier, misschien heeft hij ook wel ontzettend postieve goed dingen gedaan
Bingo, vandaar het boek. Ik ben benieuwd.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_131595898
Ik regel nog steeds mijn bankzaken zonder internet. Ik ga gewoon een bank binnen...Zelfde voor verzekeringen etc. Elk bedrijf heeft ook kantoren waar je terecht kunt.
Ik regel helemaal niets via internet eigenlijk. en als het om handel gaat, kan dat ook via een ouderwetse telefoon.

Alles wat je op internet kunt zoeken voor je studie bv, kun je ook in boeken vinden of vragen aan mensen die er verstand van hebben.

Er is altijd gestudeerd en gewerkt zonder internet, en het is niet zo dat de oude middelen verdwenen zijn.

Mocht iemand het boek lezen en daar een en ander uit vertellen dan komen daar dan wel weer reacties op die misschien anders zijn. Maar we kunnen in een topic alleen uitgaan van wat er in de OP staat... (of wat iemand toelicht, maar deze persoon zit er zelf niet bij) en dat geeft nu eenmaal de reacties zoals ze er nu zijn...
pi_131596040
quote:
6s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Doen alsof" is jouw interpretatie.

Die jongen deed een project, een jaar lang, en schreef er erna een boek over.

"Normaal omgaan met afspraken" is ook al jouw interpretatie, jouw mening geprojecteerd op een ander. Iedereen heeft andere manieren van omgaan met afspraken.
ja het is mijn interpretatie en mijn mening

dat is wat mensen doen op fora en zo
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_131597946
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:05 schreef Alentejana het volgende:
Ik regel nog steeds mijn bankzaken zonder internet. Ik ga gewoon een bank binnen...Zelfde voor verzekeringen etc. Elk bedrijf heeft ook kantoren waar je terecht kunt.
Ik regel helemaal niets via internet eigenlijk. en als het om handel gaat, kan dat ook via een ouderwetse telefoon.

Alles wat je op internet kunt zoeken voor je studie bv, kun je ook in boeken vinden of vragen aan mensen die er verstand van hebben.

Er is altijd gestudeerd en gewerkt zonder internet, en het is niet zo dat de oude middelen verdwenen zijn.

Mocht iemand het boek lezen en daar een en ander uit vertellen dan komen daar dan wel weer reacties op die misschien anders zijn. Maar we kunnen in een topic alleen uitgaan van wat er in de OP staat... (of wat iemand toelicht, maar deze persoon zit er zelf niet bij) en dat geeft nu eenmaal de reacties zoals ze er nu zijn...
Ja, het kan.

Maaaar.... het kost veel meer:
- tijd
- geld
- inspanning

pi_131598180
Ja, en?

Inspannen kan tegenwoordig niet meer? Stel dat je slank en fit blijft met frisse hersenen? Errug! ;)
pi_131598236
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 21:01 schreef Alentejana het volgende:
Ja, en?

Inspannen kan tegenwoordig niet meer? Stel dat je slank en fit blijft met frisse hersenen? Errug! ;)
Wie zegt dat het niet kan? Natuurlijk kan het, dat heeft de schrijver wel bewezen. Maar juist aaaaal die dingen die je je nu niet realiseert (want je hébt internet), die zijn het lastigste.

pi_131598353
Die HIJ zich niet realiseert. (Oudere mensen zijn opgegroeid met dingen zonder regelen.)
Zou iedereen verplicht eens moeten doen, plus een jaartje buitenland.
pi_131598536
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 21:06 schreef Alentejana het volgende:
Die HIJ zich niet realiseert. (Oudere mensen zijn opgegroeid met dingen zonder regelen.)
Zou iedereen verplicht eens moeten doen, plus een jaartje buitenland.
Die NIEMAND van zijn leeftijd zich realiseert. En zelfs voor oudere mensen, zoals jij en ik, is het bijzonder moeilijk het aangeleerde gemak ineens te laten varen. En daar zit hem de kneep.

Eens trouwens, met dat jaartje buitenland. ^O^

pi_131598971
Je kunt niet voor een ander spreken. Ik heb er geen moeite mee, want nogmaals, ik doe er helemaal niet zo veel mee, en wat ik doe kan ik missen. Er zijn er vast meer zoals ik.
Je mist dingen alleen als je afhankelijk bent geworden.
pi_131600607
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:39 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

In de huidige maatschappij kan je gewoon niet 'normaal' functioneren zonder internet. Heel veel info is alleen via internet te krijgen. (Sport)verenigingen sturen geen post meer/hebben geen clubblad meer, bedrijven sturen rekeningen digitaal. Veel info is alleen nog op internet te krijgen. Wil je een studie doen? Opgeven voor vakken kan alleen via internet.
Ik zeg niet dat je niet normaal bent, ik zeg dat je niet 'normaal' (wat voor norm/gemiddelde staat) kunt functioneren in de maatschappij. Dat is gewoon waar. Bewijst die gast uit de OP ook aangezien hij regelmatig ruzie had erdoor.
Af en toe een hotspot pakken de mens is tegenwoordig zo verwend
pi_131833419
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 21:19 schreef Alentejana het volgende:
Je mist dingen alleen als je afhankelijk bent geworden.
Wat vrijwel de hele wereld van 15-35 ís, tegenwoordig, mamacita... ;)

Van die mensen die hun telefoon niet los kunnen laten, tijdens de lunch, tijdens een gesprek.... in Portugese dorpjes zal dat wellicht íetsje anders zijn dan in Amsterdam of Bogota?

pi_131833720
Gek dat dit nu al een prestatie is. Nog niet eens zo lang geleden heb ik seizoenswerk gedaan in de horeca. Prachtig gelegen in de bergen van de Ardennen lag de camping Colline de Rabais. Daar had je overigens ook het probleem dat er geen kabelverbindingen waren van Televisie en Internet. Lokaal kon je wat Franstalige televisie kijken en Internetten kon evt. in een internet cafe. Maar zelf had ik daar weinig behoefte aan. was veel te druk met werk, feesten, buurten bij collegaatjes op de camping zonder ook maar een moment mobiel of internet te gebruiken. Zat er van maart tot oktober, geen volledig jaar maar wel met gemak gedaan.
pi_131838969
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 02:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat vrijwel de hele wereld van 15-35 ís, tegenwoordig, mamacita... ;)

Van die mensen die hun telefoon niet los kunnen laten, tijdens de lunch, tijdens een gesprek.... in Portugese dorpjes zal dat wellicht íetsje anders zijn dan in Amsterdam of Bogota?
Dit dus nog maar een keer. Pure verslaving.
quote:
De jongeren zitten hier ook gewoon aan hun foontje geplakt hoor. De portugezen hebben gemiddeld meer mobiele telefoons dan welk volk dan ook, geloof ik zelfs, in elk geval staan ze bovenin de lijst.
Het verschil is dat er niet overal ontvangst is.

Het is gewoon inderdaad SCHANDALIG dat het een prestatie is. Dat het maar een hoop mensen tot nadenken zal brengen.
pi_137645741
Hij ligt hier gesigneerd op tafel:

woensdag 12 maart 2014 @ 08:23:39 #267
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137646476
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:04 schreef Alentejana het volgende:

[..]

[..]

Het is gewoon inderdaad SCHANDALIG dat het een prestatie is. Dat het maar een hoop mensen tot nadenken zal brengen.
_O_

(ik heb geeneens een mobiel trouwens maar ok, al 13 jaar lang niet meer)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 12 maart 2014 @ 08:27:15 #268
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137646511
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:25 schreef Alentejana het volgende:
Je hoeft geen afspraak te maken als je je er toch niet aan gaat houden.

Ik woon dus ook in zo´n land waarneen en ander losser is, maar dan zegt men ook "ik vind je wel" of "ik kom morgen " (zonder tijd).

Ik heb heel snel geleerd om voor niemand echt thuis te blijven, of als het wel belangrijk is, thuis van alles te gaan doen, in elk geval er niet echt op wachten, de kans is nl redelijk groot dat ze niet of laat komen opdagen. Maar dat is prima.
Maar in Nederland was het zo, in elk geval voordat ik wegging in 1999, dat men een tijd zei bij een afspraak en dat je dan wel verwacht werd rond die tijd op te komen draven, anders werd men ongerust.
Die ongerustheid hoef je een ander niet aan te doen. Je kunt best rekening houden met elkaar.

En ja, iederen kan anders met afspraken omgaan, een en ander heeft met normen en waarden te maken, maar dat wil niet zeggen dat men nooit een mening vanuit andere normen en waarden mag plaatsen.

Ik zie niemand zeggen "en ik heb gelijk, zo is het" ik zie alleen staan wat ze er van vinden. Daar zijn we vrij in.

Maar wat er hier genoemd wordt over hoe hij er mee omgaat vind ik zelf gewoon niet positief. Ik lees ook van mensen die off line gaan leven en dan hele andere dingen noemen, en niet als een soort "ik doe waar ik zin in heb en de rest kan schijt krijgen " Japie gaan leven, maar zich inzetten om juist meer betrokken te zijn in de samenleving, dat vind ik persoonlijk meer bewonderingswaardig.
Maar goed, het is maar een tipje van de sluier, misschien heeft hij ook wel ontzettend postieve goed dingen gedaan, maar het zegt wel iets over iemand als hij geen rekening houdt met anderen.

Overigens is mijn moeder iemand die rustig een afspraak laat lopen omdat ze wat leukers tegenkomt en dan ook niet afzegt ofzo en daarom erger ik me misschien extra aan dat gedrag. Het is wat kleuters doen. Volwassenheid brengt mee dat je in kunt schatten wat de gevolgen van je daden zijn. Gebruik die capaciteit dan.

Of is het zo dat de computer zelfs het denken vervangt?
Het heten niet voor niks smartphones en nemen taken over van mensen, maar in plaats van dat mensen dat zien als een extra, nemen ze het voor lief en elimineren ze initiatief uit hun persoonlijkheid.

Het worden letterlijke leeghoofden want ze zijn overal passief in, en vraag je ze wat pakken ze wikipedia of google, ze hebben geen kennis over onderwerpen van hunzelf dus ook geen begrijpen van ontwikkeld.

Zorgelijk als je het op grote schaal ziet, hoe weinig ambachten er nog zijn. Je zal over 100 jaar naar een dokter moeten zeg, die zijn er vast niet meer. Dan krijg je een computertje die je zegt dat je de 10 ergste ziektes hebt en daarna kun je digitaal 500 euro afrekenen. :')
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_137646571
Je kan het maar moeilijk vergelijken met 1987 vind ik, toen stonden vrijwel overal telefooncellen
Dus eigenlijk kan je gewoon niet meer zonder mobile telefoon.
pi_137646575
Las ergens dat 50% van de Amerikanen geen internet heeft
pi_137646639
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 12:36 schreef TLC het volgende:

[..]

sorry ?? mijn ouders functioneren heel normaal in de maatschappij
Mijn ouders hebben geen pinpas, zijn net een jaar actief op internet en delen 1 mobiele telefoon om 1 keer per jaar eens mee te bellen.
*SHOCK*!
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137646666
Hoe kan je nou leven zonder pinpas ?
Hebben ze een winkel ofzo
pi_137646848
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:40 schreef arjan1112 het volgende:
Hoe kan je nou leven zonder pinpas ?
Hebben ze een winkel ofzo
Afgezien van de winkel inderdaad kun je ook gewoon cash ophalen bij de bank en dan thuis in de kluis.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137646915
Zonder internet en mobiel had ik wel het afgelopen anderhalf uur zinniger dingen gedaan :')
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_137646925
Doen banken tegenwoordig nogal moeilijk over, dan moet je 2 dagen van te voren bellen leggen ze het klaar enz.

Ook kan je niet meer een betaalopdracht in de brievenbus gooien; dacht dat je dan eerst moet komen melden dat je een brief gaat sturen via het postkantoor met een postzegel o.i.d
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')