abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131585925
Huh... heeft hij besloten dat geen internet en telefoon gelijkstaat aan het niet hoeven nakomen van afspraken maar afspraak is toch gewoon afspraak, ook zonder internet? :{w Dat vind ik wel een beetje gek.

Heb zelf een half jaar geleefd met zeer sporadisch internet gebruik en nauwelijks mobiel bereik. :') Ik heb er veel mee gemaakt, positief en negatief, maar ik waardeer al dit soort dingen nu wel ontzettend eigenlijk. *O* Van een simpele weg of fietspad tot internet of een krant. Ja, ja gaat andere dingen doen en zult je echt niet vervelen, maar het maakt sommige dingen ook juist verrekte lastig. En ik kwam er toen ik terug kwam achter dat sommige mensen hem af en toe best gepiept hadden wanneer ze weer eens anderhalve maand met een doodse stilte zaten. -O- Dat kon ik me eigenlijk best voorstellen.

Ik kan me dus ook voorstellen dat dit knap lastig is om te doen JUIST in deze maatschappij...
Echt de zin ervan zie ik echter nog niet. Als het gaat om bijvoorbeeld de druk om bereikbaar te zijn dan neem je toch je mobiel gewoon even niet mee of zet je de computer uit? Wel de lusten, niet de lasten.

Het is maar net hoe je er mee omgaat. Een internetverbinding hebben staat natuurlijk niet gelijk aan hem constant moeten gebruiken.

quote:
'Maar ik vond het lekker om me als een blaadje met de wind te laten meewaaien. Als ik met een vriend op stap was en het was leuk, dan bleef ik nog wat langer. Jammer dan voor degene met wie ik op dat moment een afspraak had. Niemand kon me toch bereiken.'
Dit vind ik toch echt een asociale gedachtegang. Dat je een uurtje later komt, oké, kan gebeuren. Twee uurtjes later, nou bel even. Maar dat je gewoon niet komt opdagen onder het motto: "HAHA! JE KAN ME LEKKER TOCH NIET BEREIKEN! :6 "
Mijn vriend zou het niet zijn. -O-
pi_131586352
Ja, het klinkt heel erg alsof hij het als excuus heeft gebruikt om geen verantwoording meer te nemen.
Terwijl je ook zonder internet etc, gewoon verantwoordelijk en fatsoenlijk kunt blijven.

Of er ooit maar iemand is die het boek wil lezen, is de vraag. Ik laat het in elk geval gewoon liggen. Ik vind het totaal geen prestatie, sterker nog, dat het als prestatie gezien wordt is zeer bedenkelijk.
pi_131586425
Ook een teken van deze tijd dat we alleen maar bezig zijn negativiteit te zoeken in zo'n nieuwsbericht. :).
pi_131586655
Groot onzin dit zeg.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:21 schreef tong80 het volgende:
...
Hij merkte dat hij doorschoot in zijn ouderwetse manier van leven. 'Ik vond het op een gegeven moment erg fijn om niet altijd bereikbaar te zijn.
Ik vind dat ook fijn en zit dagelijks op internet.

quote:
Vrienden en mijn vriendin werden boos op me, ze vonden me een extremist geworden. Ze zeiden: 'Je luistert soms dagen je antwoordapparaat niet af, terwijl wij jou willen bereiken. En als jij ons wilt spreken, kan dat meteen omdat wij altijd bereikbaar zijn.'
Belachelijk nonargument van die vriendin. Newsflash: je vriend is blijkbaar een eikel.

quote:
Toen besefte ik dat je je niet helemaal van de samenleving kunt afkeren.'
Goede conclusie. :')

quote:
'Maar ik vond het lekker om me als een blaadje met de wind te laten meewaaien. Als ik met een vriend op stap was en het was leuk, dan bleef ik nog wat langer. Jammer dan voor degene met wie ik op dat moment een afspraak had.
Alweer een aanwijzing dat student in kwestie gewoon een klootzak is. 15 jaar terug was ik gewoon op tijd en dat zonder zelfs mobiele telefoons. Gaat er iets mis had ik het fatsoen me te schamen voor een gemiste afspraak, zelfs was dat niet mijn schuld.

quote:
Niemand kon me toch bereiken. Zonder internet of mobiele telefoon heb je ook niet meer de sociale controle, waardoor je erop kunt worden gewezen dat je iets fout doet. Mensen sturen je later geen brief om je dat alsnog duidelijk te maken.'
Je schofterigheid op sociale controle afschuiven, :') .

quote:
...
Van Montfoort had 2500 euro nodig - voor enveloppen, briefpapier en postzegels - en dat geld had hij snel bij elkaar. Na een interview in Het Parool, dat ook in een aantal regionale kranten werd geplaatst, stroomden de donateurs binnen.
...
Wat de fuck is dit dan? Zonder internet, zonder mobiel leven levert je een direct geldwinst op dat de eventuele kosten voor bovenstaande --voor zover uberhaupt nodig-- meer dan goed maakt. Ordinair bedelen met een kutexcuus. Kansloos dat mensen er nog in meegaan ook.

Een stille getuigenis van de huidige kwaliteit van de Nederlandse pers ook.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_131587305
Wat een aandachtshoer. Toen er nog geen internet ging het ook allemaal prima. Heb ook afgelopen jaren wel eens maanden zonder internet gezeten. Was lekker rustig en sommige dingen zijn wel echt onhandig. Dingen die je per se online moet invullen en bankzaken online doen is ook wel echt veel fijner dan steeds bij de bank langs moeten. Leven met internet is stressvoller maar ook efficiënter.

Dat hij het zo speciaal vind zegt meer iets over zijn levensstijl. Net als sommigen niet zonder tv kunnen of zonder fast food. De jeugd die zodra ze tien seconden alleen zijn meteen met hun snufferd in de tel zitten. Misschien begin ik gewoon oud te worden :P
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_131588426
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:43 schreef Luigi het volgende:
Ook een teken van deze tijd dat we alleen maar bezig zijn negativiteit te zoeken in zo'n nieuwsbericht. :).
Ben met je ens dat er over het algemeen onnodig negatief gereageerd wordt tegenwoordig, maar wat kun je voor positiefs melden over dit bericht?
Ik ben zelf echt een ras optimist hoor, maar de redenen waarom het een negatief tintje heeft worden allemaal keurig aangedragen en zijn niet te weerleggen. Er is niet eens discussie over...
pi_131590179
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:43 schreef Luigi het volgende:
Heel hard eens, blij dat je het opmerkt. En dat over iemand die men hier niet eens kent. De rondhangers op een forumpje op internet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_131590812
Het gaat niet om de persoon, maar om het gedrag dat hij zelf omschrijft.
Als er neutraal had gestaam :"Wat vind je van niet online zijn als smoes gebruiken?" en "wat vind je van een jaar lang off line blijven?" had je dezelfde soort reacties gehad.
pi_131592400
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:11 schreef Alentejana het volgende:
Het gaat niet om de persoon, maar om het gedrag dat hij zelf omschrijft.
Welk gedrag?

quote:
Als er neutraal had gestaam :"Wat vind je van niet online zijn als smoes gebruiken?"
Neutraal? Je gebruikt het woord "smoes". :') En dan nog snap ik niet wat je met deze zin wil zeggen?

quote:
en "wat vind je van een jaar lang off line blijven?" had je dezelfde soort reacties gehad.
:?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 26 september 2013 @ 18:11:29 #235
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_131592468
Wel wat voor te zeggen dat als je opgegroeid bent met en niet anders kent je jezelf natuurlijk een hele hippe vind als je een jaartje zonder doet :')

Terwijl dat doodnormaal is voor 70% van de wereld. (vroeger 100% !!!!! :o )
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_131592472
quote:
6s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welk gedrag?

[..]

volgens mij is dat al vaak genoeg benoemd
niet bereikbaar zijn gelijk stellen aan afspraken niet na hoeven komen als je geen zin hebt
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_131592787
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

volgens mij is dat al vaak genoeg benoemd
niet bereikbaar zijn gelijk stellen aan afspraken niet na hoeven komen als je geen zin hebt
Mensen met een GSM sturen een 10 minuten voor de afspraak een smsje; "nee, ik kan toch niet meer vandaag". Dat is effectief hetzelfde, want je kunt de auteur niet bereiken en dus weet hij van niets.

pi_131592793
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:11 schreef BaajGuardian het volgende:
Wel wat voor te zeggen dat als je opgegroeid bent met en niet anders kent je jezelf natuurlijk een hele hippe vind als je een jaartje zonder doet :')

Terwijl dat doodnormaal is voor 70% van de wereld. (vroeger 100% !!!!! :o )
Een JAAR. Ik geef het je te doen.

donderdag 26 september 2013 @ 18:27:13 #239
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_131592842
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een JAAR. Ik geef het je te doen.
Lieverd ik heb 40% van mn leven offline geleefd. Nu net 9 jaar internet oid.
En daarnaast heb ik in mn hele leven 3 jaar lang een mobiel gehad, en dat is 15 jaar geleden.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_131592911
quote:
6s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mensen met een GSM sturen een 10 minuten voor de afspraak een smsje; "nee, ik kan toch niet meer vandaag". Dat is effectief hetzelfde, want je kunt de auteur niet bereiken en dus weet hij van niets.
Ja en dat vind ik net zo debiel
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_131592915
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:27 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Lieverd ik heb 40% van mn leven offline geleefd. Nu net 9 jaar internet oid.
En daarnaast heb ik in mn hele leven 3 jaar lang een mobiel gehad, en dat is 15 jaar geleden.
Precies. Vroegah kon dat dus ook, omdat de samenleving erop ingericht was. Toen was het niet moeilijk om offline te leven. Nu hoeft het ook niet moeilijk te zijn, als je tenminste in een hutje op de hei gaat wonen.

Je leven doorleven waarbij je allerhande toeren moet uithalen om internetgebruik te vermijden, dát is de echte prestatie. Zeker voor die generatie, vanaf de basisschool heeft de auteur altijd internet gehad. En jongere mensen dan hij zelfs ALTIJD.

pi_131592925
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:30 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja en dat vind ik net zo debiel
Jij hebt zo'n rustig leven dat er nooit iets tussen afspraken door komt/dubbele afspraken/je moet kiezen tussen 2 afspraken? :o

pi_131593041
quote:
6s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De meeste mensen zullen gewoon tegen hun vrienden zeggen, hé, ik vind het heel tof hier, maar ik heb nog een afspraak staan... dus ander keertje verder?
Of ze nodigen hun afspraak uit omdat het zo'n toffe avond is met zo'n toffe peer.
Of ze bellen even, "vind je het heel erg als dit en dat want zus en zo".

Ze laten dus in ieder geval op de één of andere manier wel wat horen. En meestal geen tien minuten van tevoren, tenzij ze een trein hebben gemist ofzo of er één of ander noodgeval is. :') Dat is echt niet de standaard, hoor...
Ik leef zelf ook nogal op tropentempo maar ga er niet vanuit dat iedereen daar op ingesteld is. Laat het dus netjes en ruim van tevoren even weten wanneer ik twee uur later kom omdat ik de eendjes nog wou voeren. En zou me er lullig over voelen als ik dit niet zou doen en iemand zit op me te wachten.

Niks laten horen (en je daar blijkbaar prima bij voelen) vind ik gewoon asociaal, punt.
Vroegah belde of zei men ook gewoon even netjes af, toch.
pi_131593085
Niet iedereen behandelt afspraken hetzelfde inderdaad. Ik ben er ook veel makkelijker mee, en daarom woon ik ook in het juiste land.

Nogal onterecht om iemand slechts daarop (het hebben van een andere instelling) af te branden. :X

pi_131593172
quote:
18s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:38 schreef El_Matador het volgende:
Niet iedereen behandelt afspraken hetzelfde inderdaad. Ik ben er ook veel makkelijker mee, en daarom woon ik ook in het juiste land.

Nogal onterecht om iemand slechts daarop (het hebben van een andere instelling) af te branden. :X
Nee hoor... Een beetje rekening houden met elkaar..

Je zegt het zelf al, jij bent "in het juiste land" gaan wonen.

Ik woon nog niet in het juiste land, dus ik houd er rekening mee.

Niks afbranden, rekening houden met.
pi_131593300
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:42 schreef blondetrien het volgende:

Niks afbranden, rekening houden met.
Eens. En die feedback heb ik hem dan ook veelvuldig gegeven. ;)

pi_131593566
quote:
15s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij hebt zo'n rustig leven dat er nooit iets tussen afspraken door komt/dubbele afspraken/je moet kiezen tussen 2 afspraken? :o
Nee ik kan plannen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_131593585
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:58 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Nee ik kan plannen
En afspraken blijven op dezelfde tijd? Altijd?

In het woelige Amsterdam is het anders.

pi_131593603
quote:
18s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:38 schreef El_Matador het volgende:

Het is niet het hebben van een andere instelling, het is doen alsof het de moeite is een boek te schrijven hoe lastig het is om voortaan te doen wat andere mensen altijd al doen: normaal omgaan met afspraken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_131593613
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En afspraken blijven op dezelfde tijd? Altijd?

In het woelige Amsterdam is het anders.
Ja over het algemeen wel

over er moet een goede reden zijn
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')