Dit vind ik toch echt een asociale gedachtegang. Dat je een uurtje later komt, oké, kan gebeuren. Twee uurtjes later, nou bel even. Maar dat je gewoon niet komt opdagen onder het motto: "HAHA! JE KAN ME LEKKER TOCH NIET BEREIKEN!quote:'Maar ik vond het lekker om me als een blaadje met de wind te laten meewaaien. Als ik met een vriend op stap was en het was leuk, dan bleef ik nog wat langer. Jammer dan voor degene met wie ik op dat moment een afspraak had. Niemand kon me toch bereiken.'
Ik vind dat ook fijn en zit dagelijks op internet.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:21 schreef tong80 het volgende:
...
Hij merkte dat hij doorschoot in zijn ouderwetse manier van leven. 'Ik vond het op een gegeven moment erg fijn om niet altijd bereikbaar te zijn.
Belachelijk nonargument van die vriendin. Newsflash: je vriend is blijkbaar een eikel.quote:Vrienden en mijn vriendin werden boos op me, ze vonden me een extremist geworden. Ze zeiden: 'Je luistert soms dagen je antwoordapparaat niet af, terwijl wij jou willen bereiken. En als jij ons wilt spreken, kan dat meteen omdat wij altijd bereikbaar zijn.'
Goede conclusie.quote:Toen besefte ik dat je je niet helemaal van de samenleving kunt afkeren.'
Alweer een aanwijzing dat student in kwestie gewoon een klootzak is. 15 jaar terug was ik gewoon op tijd en dat zonder zelfs mobiele telefoons. Gaat er iets mis had ik het fatsoen me te schamen voor een gemiste afspraak, zelfs was dat niet mijn schuld.quote:'Maar ik vond het lekker om me als een blaadje met de wind te laten meewaaien. Als ik met een vriend op stap was en het was leuk, dan bleef ik nog wat langer. Jammer dan voor degene met wie ik op dat moment een afspraak had.
Je schofterigheid op sociale controle afschuiven,quote:Niemand kon me toch bereiken. Zonder internet of mobiele telefoon heb je ook niet meer de sociale controle, waardoor je erop kunt worden gewezen dat je iets fout doet. Mensen sturen je later geen brief om je dat alsnog duidelijk te maken.'
Wat de fuck is dit dan? Zonder internet, zonder mobiel leven levert je een direct geldwinst op dat de eventuele kosten voor bovenstaande --voor zover uberhaupt nodig-- meer dan goed maakt. Ordinair bedelen met een kutexcuus. Kansloos dat mensen er nog in meegaan ook.quote:...
Van Montfoort had 2500 euro nodig - voor enveloppen, briefpapier en postzegels - en dat geld had hij snel bij elkaar. Na een interview in Het Parool, dat ook in een aantal regionale kranten werd geplaatst, stroomden de donateurs binnen.
...
Ben met je ens dat er over het algemeen onnodig negatief gereageerd wordt tegenwoordig, maar wat kun je voor positiefs melden over dit bericht?quote:Op donderdag 26 september 2013 14:43 schreef Luigi het volgende:
Ook een teken van deze tijd dat we alleen maar bezig zijn negativiteit te zoeken in zo'n nieuwsbericht..
Heel hard eens, blij dat je het opmerkt. En dat over iemand die men hier niet eens kent. De rondhangers op een forumpje op internet.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:43 schreef Luigi het volgende:
Ook een teken van deze tijd dat we alleen maar bezig zijn negativiteit te zoeken in zo'n nieuwsbericht..
Welk gedrag?quote:Op donderdag 26 september 2013 17:11 schreef Alentejana het volgende:
Het gaat niet om de persoon, maar om het gedrag dat hij zelf omschrijft.
Neutraal? Je gebruikt het woord "smoes".quote:Als er neutraal had gestaam :"Wat vind je van niet online zijn als smoes gebruiken?"
quote:en "wat vind je van een jaar lang off line blijven?" had je dezelfde soort reacties gehad.
volgens mij is dat al vaak genoeg benoemdquote:
Mensen met een GSM sturen een 10 minuten voor de afspraak een smsje; "nee, ik kan toch niet meer vandaag". Dat is effectief hetzelfde, want je kunt de auteur niet bereiken en dus weet hij van niets.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
volgens mij is dat al vaak genoeg benoemd
niet bereikbaar zijn gelijk stellen aan afspraken niet na hoeven komen als je geen zin hebt
Een JAAR. Ik geef het je te doen.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:11 schreef BaajGuardian het volgende:
Wel wat voor te zeggen dat als je opgegroeid bent met en niet anders kent je jezelf natuurlijk een hele hippe vind als je een jaartje zonder doet
Terwijl dat doodnormaal is voor 70% van de wereld. (vroeger 100% !!!!!)
Lieverd ik heb 40% van mn leven offline geleefd. Nu net 9 jaar internet oid.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een JAAR. Ik geef het je te doen.
Ja en dat vind ik net zo debielquote:Op donderdag 26 september 2013 18:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mensen met een GSM sturen een 10 minuten voor de afspraak een smsje; "nee, ik kan toch niet meer vandaag". Dat is effectief hetzelfde, want je kunt de auteur niet bereiken en dus weet hij van niets.
Precies. Vroegah kon dat dus ook, omdat de samenleving erop ingericht was. Toen was het niet moeilijk om offline te leven. Nu hoeft het ook niet moeilijk te zijn, als je tenminste in een hutje op de hei gaat wonen.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Lieverd ik heb 40% van mn leven offline geleefd. Nu net 9 jaar internet oid.
En daarnaast heb ik in mn hele leven 3 jaar lang een mobiel gehad, en dat is 15 jaar geleden.
Jij hebt zo'n rustig leven dat er nooit iets tussen afspraken door komt/dubbele afspraken/je moet kiezen tussen 2 afspraken?quote:Op donderdag 26 september 2013 18:30 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja en dat vind ik net zo debiel
De meeste mensen zullen gewoon tegen hun vrienden zeggen, hé, ik vind het heel tof hier, maar ik heb nog een afspraak staan... dus ander keertje verder?quote:Op donderdag 26 september 2013 18:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mensen met een GSM sturen een 10 minuten voor de afspraak een smsje; "nee, ik kan toch niet meer vandaag". Dat is effectief hetzelfde, want je kunt de auteur niet bereiken en dus weet hij van niets.
Nee hoor... Een beetje rekening houden met elkaar..quote:Op donderdag 26 september 2013 18:38 schreef El_Matador het volgende:
Niet iedereen behandelt afspraken hetzelfde inderdaad. Ik ben er ook veel makkelijker mee, en daarom woon ik ook in het juiste land.
Nogal onterecht om iemand slechts daarop (het hebben van een andere instelling) af te branden.
Eens. En die feedback heb ik hem dan ook veelvuldig gegeven.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:42 schreef blondetrien het volgende:
Niks afbranden, rekening houden met.
Nee ik kan plannenquote:Op donderdag 26 september 2013 18:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij hebt zo'n rustig leven dat er nooit iets tussen afspraken door komt/dubbele afspraken/je moet kiezen tussen 2 afspraken?
En afspraken blijven op dezelfde tijd? Altijd?quote:
Het is niet het hebben van een andere instelling, het is doen alsof het de moeite is een boek te schrijven hoe lastig het is om voortaan te doen wat andere mensen altijd al doen: normaal omgaan met afsprakenquote:Op donderdag 26 september 2013 18:38 schreef El_Matador het volgende:
Niet iedereen behandelt afspraken hetzelfde inderdaad. Ik ben er ook veel makkelijker mee, en daarom woon ik ook in het juiste land.
Nogal onterecht om iemand slechts daarop (het hebben van een andere instelling) af te branden.
Ja over het algemeen welquote:Op donderdag 26 september 2013 18:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En afspraken blijven op dezelfde tijd? Altijd?
In het woelige Amsterdam is het anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |