abonnement Unibet Coolblue
pi_131489578


Hier het legotopic, met o.a. treinen, kastelen, piraten, city, technic, en al het andere wat erbuiten valt. Post ook vooral je eigen creaties!

Handige links:
Peeron
Een site met een overzicht van bijna alle onderdelen, en in welke sets deze zitten, en ingescande handleidingen.
BrickLink
Een site waar een hoop lego-webwinkels staan, en waar je per onderdeel kan sorteren op o.a. prijs, land of voorraad.
LowLug
Een Nederlandse lego usergroup (LUG).
Lego Servicesite (NL)
Officele Lego service site voor missende stukjes en bestellen losse stukjes.

Topiclist
1 | 2 | 3 | 4

Overige gerelateerde topics:
GC / Lego 2, sorteren enzo
GC / Lego
MLN / De echte lego!! Lego Mania nummer 2
MLN / De echte Lego!

Vorige delen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze openingspost is te vinden in de FoK!Wiki: klik

Random plaatjes:

pi_131491229
Kaartjes zijn inderdaad duur, hoewel je wel een dagje zoet bent.
  † In Memoriam † maandag 23 september 2013 @ 21:33:53 #3
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131494296
Ik denk dat ik de kaartjes vergoed krijg. Zo ging het de vorige jaren ook omdat ik m'n neefje dan meenam :P Brandstofkosten betaal ik gewoon zelf.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_131524886
Ik ben even begonnen met LDD, erg leuk programma. Ik ben een gebouw aan het ontwerpen en daar zit een dak op. Hoe krijg ik in godsnaam plates onder de plates van het dak om de plates van het dak met elkaar te verbinden voor wat stevigheid? En kan je ook bricks laten zweven?
pi_131526620
Ben onlangs ook een begonnen met LDD voor het ontwerpen van een oplegger voor achter 8258, waar dan 8043 of 8275 geladen kunnen worden. Het is inderdaad een leuk programma, je moet er wel eventjes tijd instoppen om het goed door te hebben.

Wat betreft je plates begrijp ik je niet goed. Om een brick te kunnen laten zweven zal je het toch op een manier eerst vast moeten maken aan je gebouw met b.h.v. een andere brick en die dan weer weghalen (als je tenminste bedoeld dat hij helemaal los van het gebouw moet zweven).
pi_131526900
Hmm, duidelijk voor een deel. Het probleem is als volgt: ik heb een dak en dat vul je met plates aan de randen, maar in het midden blijft nog een deel open. In de praktijk leg ik er dan altijd een grotere plate onder, die aan de twee plates aan de randen vastzit, daarop leg je dan weer een plate om het dakgat te vullen.

A. Hoe krijg je een plate onder een andere plate? Soms schuift hij er een beetje onder, soms ook niet.
B. Als je het dak helemaal gedicht hebt, hoe haal je de ondersteuningsplates daaronder dan weg? Je kan er nl. niet meer bij...
pi_131527159
Ik heb trouwens dit gebouw ontworpen, het gaat om een fabriekshal. Iemand nog tips wat ik op het dak kan plaatsen? Ik denk dat het anders erg leeg/groot wordt... Ik had al even naar dakramen gekeken, maar die zijn vrij prijzig }:|

pi_131527303
Wat betreft je eerste vraag (A), kantelen verschuiven van je de manier waarop je het ontwerp bekijkt (sleep naar links/rechts of draai het)

Vraag (B), ik bouw een ontwerp in modules, dus het dak zou ik ook apart maken. Op die manier zou je die betreffende plates kunnen verwijderen door het ontwerp van de onderkant te bekijken en de plates er zo uithalen.
pi_131528007
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:49 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik heb trouwens dit gebouw ontworpen, het gaat om een fabriekshal. Iemand nog tips wat ik op het dak kan plaatsen? Ik denk dat het anders erg leeg/groot wordt... Ik had al even naar dakramen gekeken, maar die zijn vrij prijzig }:|

[ afbeelding ]
Misschien nog een verdieping als kantoor ruimte? Kun je een gedeelte van het dak gebruiken wat je wilt, de rest laat je zo. Desnoods plaats je er iets op wat je op een dak van een fabriekshal ook kunt aantreffen, iets van luchtververser/airco units.
pi_131528128
Ja, ik zat idd ook al aan airco's te denken, maar heb ff geen inspiratie :P

Edit: Google biedt uitkomst..
pi_131528211
een kantoortje met mogelijkheid het dak op te lopen
pi_131530987
Nou, zoiets moet het worden :) Let niet op de hekjes, staan een beetje scheef. Het is meer zodat ik weet hoeveel ik er nodig heb :P Ik doe er nog wat pijpjes e.d. op het dak en dan is het goed zo...



Is er nog een handige manier om dit te Bricklinken of moet ik het handmatig gaan uitzoeken? Ik meen ergens hier of op Eurobricks ooit een tooltje voorbij te zien hebben komen...
pi_131532593
In het menu "File" kies je voor "Export BOM". Krijg je een mooi Excell overzicht, kun je dan op BL gaan zoeken.
pi_131533906
Ik was al bang dat ik het met de hand moest gaan uitzoeken :P Ik heb in totaal 2130 onderdelen (niet alleen het gebouw), dat gaat nog een heel gepuzzel worden...
pi_131534930
Ik weet hoe die puzzel voelt, heb eens 3700 delen bij elkaar gezocht (3 verschillende sets) tegelijkertijd. Dat is pas een puzzel aangezien alle sets wel een apart onderdeel hebben wat maar enkele shops hebben (die dan weer niet veel overige onderdelen hebben).
pi_131535138
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:36 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik was al bang dat ik het met de hand moest gaan uitzoeken :P Ik heb in totaal 2130 onderdelen (niet alleen het gebouw), dat gaat nog een heel gepuzzel worden...
op BL kan je een lijstje aanmaken en daaruit een lijstje met winkels laten rollen toch? dan is alleen het lijstje invoeren even irritant
pi_131535216
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:57 schreef mschol het volgende:

[..]

op BL kan je een lijstje aanmaken en daaruit een lijstje met winkels laten rollen toch? dan is alleen het lijstje invoeren even irritant
Ja maar wat nou dat ik van blokje X er 50 nodig heb en alleen Sjakie in Duitsland er 50+ heeft. Maar Sjonnie in NL, waarvan ik ook andere bricks nodig heb heeft er 20 liggen en Theo uit NL waar ik tevens andere bricks bestel heeft er 30. Houdt BL hier ook rekening mee?
pi_131535409
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:59 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Ja maar wat nou dat ik van blokje X er 50 nodig heb en alleen Sjakie in Duitsland er 50+ heeft. Maar Sjonnie in NL, waarvan ik ook andere bricks nodig heb heeft er 20 liggen en Theo uit NL waar ik tevens andere bricks bestel heeft er 30. Houdt BL hier ook rekening mee?
Probeer het en deel je ervaring :P
pi_131535415
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:59 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Ja maar wat nou dat ik van blokje X er 50 nodig heb en alleen Sjakie in Duitsland er 50+ heeft. Maar Sjonnie in NL, waarvan ik ook andere bricks nodig heb heeft er 20 liggen en Theo uit NL waar ik tevens andere bricks bestel heeft er 30. Houdt BL hier ook rekening mee?
hmmm, geen idee , ik dacht van wel, maar kan het zo 1,2,3, niet vinden.. heb nu per onderdeel van een wenslijst de eerste X verkopers onder elkaar, en dan op 1 pagina alle onderdelen
pi_131535511
ahh, je moet deze pagina hebben:
http://www.bricklink.com/wantedShop.asp

dan kan je sorteren op unique lots.. en krijg je een lijst met shops met de unieke lots (welke jij in je lijst hebt en welke de winkel heeft)

je kan zelfs gelijk doorklikken om een lijstje met alle onderdelen te zien ^O^

goed verstopt, maar ow wat een briljante functie :)
pi_131535679
Dus ik moet gewoon een wanted list aanmaken? :?
pi_131535692
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:09 schreef AlmightyArjen het volgende:
Dus ik moet gewoon een wanted list aanmaken? :?
:Y (wellicht kan je die zelfs importeren, dunno)
pi_131535919
Ik snap er geen drol van... Ik kan het wel toevoegen aan mijn wanted list, maar ik snap niet hoe ik er een lijst uit krijg waar alle onderdelen op staan per store o.i.d.
pi_131536030
Ah nu zie ik dat als je op de store klikt, je de onderdelen in die store zijn die ook in je wanted list staan. Ik denk niet dat dit gaat werken: ik heb 100+ verschillende onderdelen en hoe weet ik nu welke de goedkoopste is? Ik denk dat ik het maar bij het puzzelen ga houden :)
pi_131536066
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:14 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik snap er geen drol van... Ik kan het wel toevoegen aan mijn wanted list, maar ik snap niet hoe ik er een lijst uit krijg waar alle onderdelen op staan per store o.i.d.
ga op bricklink naar het tabje wanted en dan doorklikken naar de subtab "By Shop"
selecteer je wanted list, klik je sortering aan (ik raad aan lots unique of total)

klik vervolgens op de shop naam om alles in 1 overzicht te zien

je ziet idd helaas niet direct de goedkoopste, hmm..
pi_131536140
Dat zie ik... Maar dan moet ik op elke store apart gaan klikken om te kijken welke de goedkoopste is...
pi_131536193
Als je zelf al een lijst hebt (excell bijv.) zou je die ook kunnen gebruiken in een wat omslachtige manier.

Zoek vervolgens een shop waarvan je denkt dat die veel onderdelen heeft (zoek steekproefsgewijs met lastige onderdelen naar een shop die veel onderdelen heeft) en bestel daar wat je op je lijst hebt staan. Streep dat vervolgens door en probeer met het overige hetzelfde in een andere shop.

Dat lijkt mij de makkelijkste manier, en is de manier waarop ik het eerder gedaan heb.
pi_131536390
quote:
JA! idd, die bedoelde ik! Maar ik zie dat hij maar tussen de 2 en 5 stores kan zoeken -O- Ik ben nu handmatig bezig, en ik zit nu al op iig 6 stores ivm zeldzame onderdelen of grote aantallen...
pi_131536410
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:19 schreef BugWorks het volgende:
Als je zelf al een lijst hebt (excell bijv.) zou je die ook kunnen gebruiken in een wat omslachtige manier.

Zoek vervolgens een shop waarvan je denkt dat die veel onderdelen heeft (zoek steekproefsgewijs met lastige onderdelen naar een shop die veel onderdelen heeft) en bestel daar wat je op je lijst hebt staan. Streep dat vervolgens door en probeer met het overige hetzelfde in een andere shop.

Dat lijkt mij de makkelijkste manier, en is de manier waarop ik het eerder gedaan heb.
Zo doe ik het nu dus ja ;)

Edit: en het is eindelijk af en besteld... 4 uur later 8)7

[ Bericht 7% gewijzigd door AlmightyArjen op 25-09-2013 02:34:40 ]
  † In Memoriam † woensdag 25 september 2013 @ 04:07:47 #31
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131540779
@Fabriekshal: ik mis nog wat schoorsteentjes/rookgasafvoerpijpen, airco-units, vluchtluiken, een kraantje om de airco-units op- en van het dak te kunnen takelen, een reclamebord voor de desbetreffende fabriek, een (schotel) antenne, etc. etc.

En wie zegt dat die hal in één keer gebouwd is ? Ik niet hoor. het levert mooie randjes in je dak op in elk geval ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_131542640
De pijpjes komen erop idd, schotel antenne kan ik er ook nog wel op maken. voor de airco unit heb ik nog steeds geen inspiratie maar misschien komt dat nog :P
pi_131543342
hoe doen ze dat met regen, niet een regenpijp in? :+
pi_131544450
Het regent nooit in Legoland. :+ Al die details van tegenwoordig: ik heb nog de bouwstijl van 25 jaar geleden, toen waren er ook geen regenpijpen :D

Oh ja, die ramen van het kantoor zijn vervangen door dezelfde ramen als de begane grond, de ramen in de LDD kosten 3 Euro per stuk :X
pi_131581225


http://www.top1toyszeist.nl

Tevens bij Bart Smit 25% Lego korting, maar die heeft betalingsproblemen...
pi_131581341
Er zijn een hoop webwinkels die deze korting hebben. Zag al ergens de 42009 voor nog geen ¤117,- staan (helaas niet voorradig natuurlijk :( )

Edit: bij top1toyszeist ¤119,- en op voorraad.... dat wordt ruzie thuis :P
pi_131581511
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:30 schreef AlmightyArjen het volgende:
[ afbeelding ]

http://www.top1toyszeist.nl

Tevens bij Bart Smit 25% Lego korting, maar die heeft betalingsproblemen...
Voor degene die op zoek zijn naar:

LEGO Star Wars Death Star 10188, deze is bij Bart Smit 277,49 euro
LEGO Star Wars Super Star Destroyer 10221, deze is daar 299,99 euro.

Vooral die Death Star is best goedkoop met die korting :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2013 11:43:00 ]
pi_131581601
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:42 schreef HPLC het volgende:

[..]

Voor degene die op zoek zijn naar:

LEGO Star Wars Death Star 10188, deze is bij Bart Smit 277,49 euro
LEGO Star Wars Super Star Destroyer 10221, deze is daar 299,99 euro.

Vooral die Death Star is best goedkoop met die korting :P
de horizon express kan ook intressant zijn , slecht 75 euro
al zou ik zelf de kit wel willen hebben, maar die is duur ;( (en niet bij Bart smit verkrijgbaar)
pi_131582072
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:46 schreef mschol het volgende:

[..]

de horizon express kan ook intressant zijn , slecht 75 euro
al zou ik zelf de kit wel willen hebben, maar die is duur ;( (en niet bij Bart smit verkrijgbaar)
Ik zie het ja :o

Ook goedkoop zijn de Tower Bridge, ook die huizenserie is daar best goedkoop, maar ja een tweede kopen tikt behoorlijk aan :')
pi_131582540
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:03 schreef HPLC het volgende:

[..]

Ik zie het ja :o

Ook goedkoop zijn de Tower Bridge, ook die huizenserie is daar best goedkoop, maar ja een tweede kopen tikt behoorlijk aan :')
de minihuizen serie zou ik nog wel grappig vinden :)

Super star destroyer, 10221 voor 285 bij A-tembo

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 26-09-2013 12:32:38 ]
pi_131582961
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:46 schreef mschol het volgende:

[..]

de horizon express kan ook intressant zijn , slecht 75 euro
al zou ik zelf de kit wel willen hebben, maar die is duur ;( (en niet bij Bart smit verkrijgbaar)
Die probeer ik dus 2x te bestellen bij Bart, maar krijg een error als ik naar Ideal ga
pi_131582987
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:40 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Die probeer ik dus 2x te bestellen bij Bart, maar krijg een error als ik naar Ideal ga
ideal dood vermoedelijk?
kan je geen acceptgiro kiezen? :P

ik wil eigenlijk nog even kijken of ik em elders nog iets goedkoper kan scoren...
pi_131583632
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:41 schreef mschol het volgende:

[..]

ideal dood vermoedelijk?
kan je geen acceptgiro kiezen? :P

ik wil eigenlijk nog even kijken of ik em elders nog iets goedkoper kan scoren...
acceptgiro zou ook kunnen ja, wel 2 Euro extra. Da's zuur als je iets koopt met 50 Euro korting :P
pi_131585411
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:06 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

acceptgiro zou ook kunnen ja, wel 2 Euro extra. Da's zuur als je iets koopt met 50 Euro korting :P
wat, ze vragen 2 euro extra? :')

is hij niet toevallig elders nog iets goedkoper te vinden trouwens? dan ga ik wellicht voor 2 overstag :D
pi_131586589
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:11 schreef mschol het volgende:

[..]

wat, ze vragen 2 euro extra? :')

is hij niet toevallig elders nog iets goedkoper te vinden trouwens? dan ga ik wellicht voor 2 overstag :D
Nee, 75 Euro is echt goedkoop. Normaal zie je ze niet goedkoper dan 100 Euro. Ik heb digitale acceptgiro geprobeerd, maar daarbij blijft de site hangen op een wit scherm :{ Voor 15:00 uur besteld, morgen in huis gaan we dus niet redden :{
pi_131586638
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:48 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Nee, 75 Euro is echt goedkoop. Normaal zie je ze niet goedkoper dan 100 Euro. Ik heb digitale acceptgiro geprobeerd, maar daarbij blijft de site hangen op een wit scherm :{ Voor 15:00 uur besteld, morgen in huis gaan we dus niet redden :{
dat 75 euro goedkoop is weet ik :P maar de prijzen willen nog wel eens per winkel verschillen, vandaar ;)
ik ga vanmiddag eens naar de stad, verwacht niet dat ze em daar hebben, maar daar zit ook nog een top1toys die wellicht wel wat intressants heeft :)
pi_131587449
Bij Bart Smit werkt het weer. 15:15 uur besteld. Hopelijk gaat het nog mee met de batch van vandaag...
pi_131588184
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:15 schreef AlmightyArjen het volgende:
Bij Bart Smit werkt het weer. 15:15 uur besteld. Hopelijk gaat het nog mee met de batch van vandaag...
anders issie er een dag later, das ook niet zo'n ramp toch :P
pi_131590965
Toch jammer nu dat ik 2x express 2 maanden geleden voor 100 euro per stuk heb gekocht :P Ach ja, kon ik toen ook niet weten.
pi_131591058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:37 schreef mschol het volgende:

[..]

anders issie er een dag later, das ook niet zo'n ramp toch :P
Klopt helemaal. Waarschijnlijk kom ik er morgen niet eens aan toe :')

quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:16 schreef Cornelis83 het volgende:
Toch jammer nu dat ik 2x express 2 maanden geleden voor 100 euro per stuk heb gekocht :P Ach ja, kon ik toen ook niet weten.
Da's altijd het nare inderdaad. Ik heb ooit een keer een tv van 1k Euro bij de MediaMarkt gekocht, een week later was het BTW-actie. Zuur... De volgende keer heb jij waarschijnlijk weer geluk :) Is het trouwens een mooie set?
pi_131591762
Huh, is alles uitverkocht al?

Ik wilde net wat bestellen, zijn alle mooie sets er al vandoor :(
pi_131591853
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:19 schreef AlmightyArjen het volgende:
Is het trouwens een mooie set?
De set vind ik erg mooi en zeker geslaagd (was de 100 euro x 2 ook wel waard). En ook het bouwen was zeker niet saai.

Op de foto heb ik nog geen stickers op geplakt, maar die staan er inmiddels wel op. Overigens heb ik ook een klein detail aangepast zodat als hij rijdt (wat hij nog niet heeft gedaan, heb nog niet genoeg rails daarvoor, dit is namelijk mijn eerste treinset die ik gekocht heb, omdat hij er zo cool uit ziet :P ) de pijlen dezelfde kant op gaan ^^
pi_131591888
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:42 schreef HPLC het volgende:
Huh, is alles uitverkocht al?

Ik wilde net wat bestellen, zijn alle mooie sets er al vandoor :(
waar?
pi_131591947
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:46 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

De set vind ik erg mooi en zeker geslaagd (was de 100 euro x 2 ook wel waard). En ook het bouwen was zeker niet saai.
[ afbeelding ]
Op de foto heb ik nog geen stickers op geplakt, maar die staan er inmiddels wel op. Overigens heb ik ook een klein detail aangepast zodat als hij rijdt (wat hij nog niet heeft gedaan, heb nog niet genoeg rails daarvoor, dit is namelijk mijn eerste treinset die ik gekocht heb, omdat hij er zo cool uit ziet :P ) de pijlen dezelfde kant op gaan ^^
:o jeukt wel om er toch 2 te halen :(
pi_131592631
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:30 schreef AlmightyArjen het volgende:
[ afbeelding ]

http://www.top1toyszeist.nl

Tevens bij Bart Smit 25% Lego korting, maar die heeft betalingsproblemen...
Die sets zijn zo wel heel interessant ja :o 120,- voor de kraan :o

Heb eigenlijk alles al wel wat ik wilde... misschien even een modular overwegen...
pi_131593833
Welke modular is het leukste om te bouwen? :P
pi_131594521
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:46 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

De set vind ik erg mooi en zeker geslaagd (was de 100 euro x 2 ook wel waard). En ook het bouwen was zeker niet saai.
[ afbeelding ]
Op de foto heb ik nog geen stickers op geplakt, maar die staan er inmiddels wel op. Overigens heb ik ook een klein detail aangepast zodat als hij rijdt (wat hij nog niet heeft gedaan, heb nog niet genoeg rails daarvoor, dit is namelijk mijn eerste treinset die ik gekocht heb, omdat hij er zo cool uit ziet :P ) de pijlen dezelfde kant op gaan ^^
Ziet er leuk uit! Het lijkt me een mooie aanwinst op mijn treinencollectie. Goed idee van die pijlen inderdaad, staat leuker als ze twee kanten op wijzen :Y
pi_131594736
Die nieuwe shop in Belgie is open volgens mij he?

Misschien de moeite om daar morgen eens te kijken. Geldt daar ook die 25%?
pi_131595023
Heb trouwens het idee dat bijna alle winkels massaal boycotten. Opeens verdwijnen alle grote sets uit de schappen en zijn ze online niet verkrijgbaar :')
pi_131595561
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:41 schreef Faxie het volgende:
Heb trouwens het idee dat bijna alle winkels massaal boycotten. Opeens verdwijnen alle grote sets uit de schappen en zijn ze online niet verkrijgbaar :')
Zou ik ook doen als blijkt dat de prijzen in de Lego store nog normaal zijn :')
pi_131596340
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:47 schreef mschol het volgende:

[..]

waar?
Op de Bart Smit site :P

Bijna alle exclusives zijn er al vandoor
pi_131602342
kut, horizon express uitverkocht bij bartsmit., dat krijg je ervan als je overdag niet kan bestellen...
dan ga ik morgen maar voor de top1toys voor 82 euro. :')

ik verwacht trouwens maandag een shitload aan lego op marktplaats en bricklink :')
pi_131606754
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 22:30 schreef mschol het volgende:
kut, horizon express uitverkocht bij bartsmit., dat krijg je ervan als je overdag niet kan bestellen...
dan ga ik morgen maar voor de top1toys voor 82 euro. :')

ik verwacht trouwens maandag een shitload aan lego op marktplaats en bricklink :')
define shitload, hoeveel? :D
pi_131606813
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 00:02 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

define shitload, hoeveel? :D
geen idee, meer dan 2 op z'n minst :')
alle sets die nu door handelaren opgekocht zijn en voor veel te veel worden doorverkocht..
pi_131608924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 00:03 schreef mschol het volgende:

[..]

geen idee, meer dan 2 op z'n minst :')
alle sets die nu door handelaren opgekocht zijn en voor veel te veel worden doorverkocht..
Ah zo idd.. Ik dacht dat jij veel besteld had en dat je dat maandag binnen kreeg ;) Beetje jammer dat de handelaren dat weer wegkapen voor de mensen die er echt om geven :{ So heb ik laatst de Maersk trein voor 180 Euro gekocht via MP, terwijl hij iets van 120 Euro kostte toen hij gewoon in de winkel lag. Maar ja, must have enzo...
pi_131622086
zo, de Horizon express voor 82.49 en de winter cottage village voor 75 gescoord

die eerste is niet de Bartsmit deal, maar slecht kan ik hem niet noemen,
ik heb wel erg lang staan twijfelen over een 2de... ik ben maar naar huis gegaan, kan altijd nog die 2de kopen...


de 2de is, gezien de bricklink prijzen, ook een mooie deal :)
dat is trouwens deze:
pi_131647574
wilde de aanschaf van de 42009 eigenlijk over het jaar heen tillen, heb vorige maand al de 41999 gekocht, maar met deze Bart Smit actie kon ik hem niet laten liggen; net opgepikt voor 120e *O*
pi_131666779
de horizon Express is weer op voorraad bij bartsmit. voor 74,99 ;) (gelijk maar even een keertje besteld, zo heb ik er alsnog 2 voor vrij weinig)

tevens de death star voor 277, das wel erg cheap...

[ Bericht 16% gewijzigd door mschol op 29-09-2013 11:08:06 ]
pi_131668204
ff wat testjes gedaan met de dubbele horizon express. 1 motor is echt te weinig om een dubbele horizon te laten rijden. Rechte stukken en gewone bochten gaan nog wel, maar bij gebogen rais stukken in de scherpste bocht modus is te zwaar, de wielen gaan dan slippen en er is geen beweging meer in te krijgen. Dubbele motor (ff een motor geleend van een andere trein die ik onlangs binnen heb gekregen, de 3677) en die in de andere locomotief gebouwd en dan rijdt de dubbele express prima. Helaas moet je wel even creatief zijn en bij één van de twee de motor niet aan de voorkant te bouwen maar aan de achterkant (Dus de wielen waar de magneet ook op zit). Alleen op die manier kun je de motor omgedraaid monteren en rijden de beide locomotieven dezelfde kant op ipv dat ze de treinstel uit elkaar willen trekken.

Maar goed, met de tijd maar een keer een extra receiver/motor/batterijhouder bestellen zodat de express soepel kan blijven rijden :) Voordeel is dan ook dat je aan beide kanten de lampen kunt laten branden ^O^
pi_131668709
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:57 schreef Cornelis83 het volgende:
ff wat testjes gedaan met de dubbele horizon express. 1 motor is echt te weinig om een dubbele horizon te laten rijden. Rechte stukken en gewone bochten gaan nog wel, maar bij gebogen rais stukken in de scherpste bocht modus is te zwaar, de wielen gaan dan slippen en er is geen beweging meer in te krijgen. Dubbele motor (ff een motor geleend van een andere trein die ik onlangs binnen heb gekregen, de 3677) en die in de andere locomotief gebouwd en dan rijdt de dubbele express prima. Helaas moet je wel even creatief zijn en bij één van de twee de motor niet aan de voorkant te bouwen maar aan de achterkant (Dus de wielen waar de magneet ook op zit). Alleen op die manier kun je de motor omgedraaid monteren en rijden de beide locomotieven dezelfde kant op ipv dat ze de treinstel uit elkaar willen trekken.

Maar goed, met de tijd maar een keer een extra receiver/motor/batterijhouder bestellen zodat de express soepel kan blijven rijden :) Voordeel is dan ook dat je aan beide kanten de lampen kunt laten branden ^O^
oeh, thnx, ik zocht een manier nog voor de 2de set lampjes, dan ga ik een keertje 2 motoren en benodigd spul bestellen
pi_131669330
Ja, ik dus ook, zoals ik al zei (alleen aanvullende dan ipv 2). Tot die tijd rijdt de express gewoon met een wagon minder :P (Dus 1 express + 1 locomotief combo).
  zondag 29 september 2013 @ 16:12:26 #72
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_131676261
Is deze al gedeeld?
De andere Maersk boten heb ik niet, maar deze is wel erg tof :Y .
pi_131676856
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:12 schreef bleiblei het volgende:
Is deze al gedeeld?
De andere Maersk boten heb ik niet, maar deze is wel erg tof :Y .
Ik vind em wat klein in verhouding. Ze hadden em volgens mij wel groter kunnen uitwerken, zeg maar het zelfde formaat als die super star destroyer.
  zondag 29 september 2013 @ 16:36:12 #74
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_131677116
Dat kunnen ze wel doen, er zullen echter weinig mensen zijn die 400+ euro over hebben voor zoiets.
In de StarWars wereld lukt het nog omdat daar erg veel echte fans zijn. Andere dozen komen zelden boven de 150 a 200 euro uit. Daar is ongeveer het keerpunt voor de meesten.
Dan zit je sowieso ver boven de prijs van een doos voor kinderen (toch echt de doelgroep) en aardig tegen de grens wat de meeste AFOL's nog willen betalen.
pi_131680945
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:12 schreef bleiblei het volgende:
Is deze al gedeeld?
De andere Maersk boten heb ik niet, maar deze is wel erg tof :Y .
ziet er idd tof uit.. maar ik ga echt niet ook nog een boten collectie aanleggen :{w :+
pi_131681209
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:57 schreef Cornelis83 het volgende:
ff wat testjes gedaan met de dubbele horizon express. 1 motor is echt te weinig om een dubbele horizon te laten rijden. Rechte stukken en gewone bochten gaan nog wel, maar bij gebogen rais stukken in de scherpste bocht modus is te zwaar, de wielen gaan dan slippen en er is geen beweging meer in te krijgen. Dubbele motor (ff een motor geleend van een andere trein die ik onlangs binnen heb gekregen, de 3677) en die in de andere locomotief gebouwd en dan rijdt de dubbele express prima. Helaas moet je wel even creatief zijn en bij één van de twee de motor niet aan de voorkant te bouwen maar aan de achterkant (Dus de wielen waar de magneet ook op zit). Alleen op die manier kun je de motor omgedraaid monteren en rijden de beide locomotieven dezelfde kant op ipv dat ze de treinstel uit elkaar willen trekken.

Maar goed, met de tijd maar een keer een extra receiver/motor/batterijhouder bestellen zodat de express soepel kan blijven rijden :) Voordeel is dan ook dat je aan beide kanten de lampen kunt laten branden ^O^
Ik ga er gewoon twee 9V motoren onder drukken die stroom van de rails krijgen :Y
pi_131681519
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 18:24 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Ik ga er gewoon twee 9V motoren onder drukken die stroom van de rails krijgen :Y
Dat kan ook, maar ik heb die type rails niet, dus voor mij geen optie :P
pi_131681738
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 18:24 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Ik ga er gewoon twee 9V motoren onder drukken die stroom van de rails krijgen :Y
het wordt tijd dat lego hun rails gaat electrificeren.. m.a.w.: een bovenleiding _O_

desnoods niet standaard maar wel als mogelijkheid aanbieden
ik zou het zeer tof vinden :D

en als ze dan toch bezig zijn, gelijk ook een motor die op stoom/diesel werkt voor de diesel/stoomtreinen :+

[ Bericht 21% gewijzigd door mschol op 29-09-2013 18:49:54 ]
pi_131683091
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 18:43 schreef mschol het volgende:

[..]

het wordt tijd dat lego hun rails gaat electrificeren.. m.a.w.: een bovenleiding _O_

desnoods niet standaard maar wel als mogelijkheid aanbieden
ik zou het zeer tof vinden :D


en als ze dan toch bezig zijn, gelijk ook een motor die op stoom/diesel werkt voor de diesel/stoomtreinen :+
Je kan het toch ook zelf maken ;)
pi_131683923
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 18:43 schreef mschol het volgende:

[..]

het wordt tijd dat lego hun rails gaat electrificeren.. m.a.w.: een bovenleiding _O_

desnoods niet standaard maar wel als mogelijkheid aanbieden
ik zou het zeer tof vinden :D

en als ze dan toch bezig zijn, gelijk ook een motor die op stoom/diesel werkt voor de diesel/stoomtreinen :+
Lijkt me ontzettend lastig realiseren (veel kwetsbare spul enzo en vooral ook duur om te maken dus duur in de verkoop en zeer waarschijnlijk weinig mensen die het gaan kopen, alleen de echte fanatiekelingen).

Zelf maken is dan een betere optie inderdaad.
pi_131684268
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 19:25 schreef BugWorks het volgende:

[..]

Je kan het toch ook zelf maken ;)
ik ben niet zo electrotechnisch onderlegd.. :p
pi_131686007
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 18:43 schreef mschol het volgende:

[..]

het wordt tijd dat lego hun rails gaat electrificeren.. m.a.w.: een bovenleiding _O_

desnoods niet standaard maar wel als mogelijkheid aanbieden
ik zou het zeer tof vinden :D

en als ze dan toch bezig zijn, gelijk ook een motor die op stoom/diesel werkt voor de diesel/stoomtreinen :+
Ik vind het wel een heel cool ideetje. Wellicht dat ik daar een toekomstig projectje van maak! Dat moet wel lukken, aangezien ik elektrotechnisch onderlegd ben :P
pi_131689509
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 20:38 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Ik vind het wel een heel cool ideetje. Wellicht dat ik daar een toekomstig projectje van maak! Dat moet wel lukken, aangezien ik elektrotechnisch onderlegd ben :P
:P wellicht fabriceer ik wel iets fakes voor het showen van de horizon en die rooie passagierstrein :P
pi_131691933
Die gele goederen trein heeft ook een panthograaf :P Showen is niet zo heel moeilijk, maar het echt geleiden van stroom wel, vooral door de panthograaf heen lijkt me lastig.
  † In Memoriam † zondag 29 september 2013 @ 22:42:49 #85
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131693281
De bovenleiding zelf lijkt mij dan het moeilijkst.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_131694444
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 22:20 schreef Cornelis83 het volgende:
Die gele goederen trein heeft ook een panthograaf :P Showen is niet zo heel moeilijk, maar het echt geleiden van stroom wel, vooral door de panthograaf heen lijkt me lastig.
als je het echt netjes wilt doen moet je een gleuf in de panthograaf moeten maken met een gaatje door de onderkant heen zodat aan het einde een ijzer/koperdraadje komt.. die je dan weer verder geleidt.. , althans, das de super nette manier.. (maar een heleboel gepruts i guess..)

de bovenleiding zal idd ook niet makkelijk zijn, mede omdat je hem eigenlijk strak moet hebben staan, zou het erg tof vinden, maar een werkend systeem zal zeker lastig zijn om te realiseren (hoe zorg je ervoor dat er over je gehele lijn voldoende stroom beschikbaar is?, wat gebeurd er als je meerdere locs op dezelfde lijn laat lopen?

hoewel je met kennis van het 12v systeem dat opzich wel kan oplossen.. daar was de oplossing: meer trafo's plaatsen :P
pi_131697071
Meerdere locomotieven betekent dat je alles parallel schakelt. Voltage wil je hetzelfde houden, maar stroomsterkte moet je omhoog schroeven. Meer travo's betekent meer ampères maar dezelfde voltages. Je moet ook weer niet teveel travo's aansluiten want dan fik je je motoren of je bovenleiding door. Maar net waar de minste weerstand is.
pi_131700402
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 00:15 schreef Cornelis83 het volgende:
Meerdere locomotieven betekent dat je alles parallel schakelt. Voltage wil je hetzelfde houden, maar stroomsterkte moet je omhoog schroeven. Meer travo's betekent meer ampères maar dezelfde voltages. Je moet ook weer niet teveel travo's aansluiten want dan fik je je motoren of je bovenleiding door. Maar net waar de minste weerstand is.
Je motoren zullen niet doorfikken: die blijven dezelfde stroom vragen bij dezelfde spanning, ongeacht hoeveel stroom de trafo kan leveren. Elektrisch is het niets anders dan de oude 9V/12V rails: te weinig power ver van het trafo-aansluitpunt betekent daar een trafo extra er op aansluiten. Al mag je officieel trafo's niet parallel op die manier aansluiten: elke trafo heeft de interne weerstand net wat anders, waardoor er altijd een stroom door alleen de trafo's gaat lopen en iet via de rails. Maar als je de spanning een beetje goed instelt is dat verwaarloosbaar :)
pi_131714014
*O* 2de Horizon Express is verzonden door BS

en op MP staan er weer een paar extra heb ik gezien..
pi_131716667
Zelfs iemand die hem voor 75 Euro aanbiedt, dat snap ik dan weer niet :D Ik heb ze beiden zaterdag ontvangen, maar nog geen tijd gehad om er naar te kijken. Ziet er iig leuk uit!
pi_131717298
Is er hier toevallig iemand met de Technic Unimog die deze weg wil doen? :P

Ook met de korting was de nieuwprijs me echt te duur, als student heb ik het niet breed en GTA sneed er ook wel in deze maand hehe
pi_131721596
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:43 schreef MrBanaan1 het volgende:
Is er hier toevallig iemand met de Technic Unimog die deze weg wil doen? :P

Ook met de korting was de nieuwprijs me echt te duur, als student heb ik het niet breed en GTA sneed er ook wel in deze maand hehe
bricklink al bezocht?
pi_131722454
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 21:12 schreef mschol het volgende:

[..]

bricklink al bezocht?
Daar is de goedkoopste(2de hands) ook al ¤120,- excl. verzendkosten. ;) Is toch nog een redelijk hoog bedrag.

BrickLink
pi_131722986
Goedkoper zul je ze ook niet vinden ben ik bang. Die set is op 1 na de grootste technische lego set. En tot 3-4 maanden geleden of zo was het zelfs de grootste set.
pi_131727534
120 Euro voor een gesealde Unimog vind ik een goed prijs, gezien de grootte en gewildheid van de set...
pi_131728662
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 23:09 schreef AlmightyArjen het volgende:
120 Euro voor een gesealde Unimog vind ik een goed prijs, gezien de grootte en gewildheid van de set...
probleem is wel dattie uit de US komt, relatief grote kans op belastingen bij zo'n pakket, om over de verzendkosten nog niet te spreken

maar voor 127 heb je een nieuwe uit denemarken..
pi_131729840
Ik had laatst ook een pakket uit de US, net 100 dollar, mocht ik 20 Euro invoerrechten op betalen, wat een onzin :{w
pi_131732064
Dus gezien de dollar koers was de invoerrechten bijna meer dan de kosten? wow :P
pi_131732591
zoiets ja :')
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 08:09:27 #100
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_131732633
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:55 schreef mschol het volgende:
zo, de Horizon express voor 82.49 en de winter cottage village voor 75 gescoord

die eerste is niet de Bartsmit deal, maar slecht kan ik hem niet noemen,
ik heb wel erg lang staan twijfelen over een 2de... ik ben maar naar huis gegaan, kan altijd nog die 2de kopen...

de 2de is, gezien de bricklink prijzen, ook een mooie deal :)
dat is trouwens deze:
[ afbeelding ]
leuke set. ik ben dan ineens in kerststemming ;)

ow het zijn eskimo's :@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_131750832
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 00:11 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik had laatst ook een pakket uit de US, net 100 dollar, mocht ik 20 Euro invoerrechten op betalen, wat een onzin :{w
Laat om die reden ook het meeste komen vanuit de EU, kleine pakketjes die ik hier niet goedkoop vind in deze regio (EU) bestel ik wel in de VS. Die zijn dan maar een paar euro/dollar.
pi_131754845
jeuh.. trein 2 is binnen...
backlog lego bouwen wordt wel groter zo...
2x 10233
en 2 winter sets..
+ nog een deel van de hijskraan (en daar lijk ik een stukje kwijt te zijn/te missen)
pi_131784818
Bezig met een nieuw projectje: een geautomatiseerde container overslag met robotarmen. Doel is dat ik hem over een maand (of 2) up and running heb :)

pi_131826252
Met dank aan de 25% korting weer voorraadje bouwdozen voor de herfst :

pi_131826986
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:23 schreef ddx het volgende:
Met dank aan de 25% korting weer voorraadje bouwdozen voor de herfst :

[ afbeelding ]
op dat technic model na, heb ik ze allemaal al :P

weet iemand of het mogelijk is om de battery box van de technic modellen (met 6x AA) te vervangen met een accu?
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:39:24 #106
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_131827094
Ja, dat is mogelijk :) .
9v is en blijft 9v.
pi_131827187
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:39 schreef bleiblei het volgende:
Ja, dat is mogelijk :) .
9v is en blijft 9v.
ah, zelf een custom accu inbouwen bedoel je? ik hoopte eigenlijk op een iets meer kant en klare oplossing :D

ik heb nu die hijskraan in elkaar en daar zou ik dus wel een vervanging voor willen hebben :P
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:48:46 #108
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_131827487
Nee, gewoon de 9v accu die ze bij lego verkopen. Of is dat ding al uit de handel? Was voor de treinen bedoeld maar werkt ook prima met technic.
pi_131827529
Deze bedoelt bleiblei denk ik -> http://www.brickshop.nl/b(...)ns-accu-oplader.html
pi_131828225
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:49 schreef BugWorks het volgende:
Deze bedoelt bleiblei denk ik -> http://www.brickshop.nl/b(...)ns-accu-oplader.html
dat had ik gehoopt, maar die is 'maar' 7,4v volgens lego (dunno of dat echt een probleem gaat vormen, maar toch)
http://shop.lego.com/en-U(...)ble-Battery-Box-8878
pi_131828862
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:23 schreef ddx het volgende:
Met dank aan de 25% korting weer voorraadje bouwdozen voor de herfst :

[ afbeelding ]
Waar vandaan?
Ik wil de VW nog.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_131829688
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 23:04 schreef mschol het volgende:

[..]

dat had ik gehoopt, maar die is 'maar' 7,4v volgens lego (dunno of dat echt een probleem gaat vormen, maar toch)
http://shop.lego.com/en-U(...)ble-Battery-Box-8878
Oplaadbare batterijen zijn ook 1.2 volt, dus komt je op 7.2 volt uit ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 23:17 schreef Miniem het volgende:

[..]

Waar vandaan?
Ik wil de VW nog.
bartsmit, maar dat was dus met de korting van afgelopen weekend besteld
pi_131829700
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 23:04 schreef mschol het volgende:

[..]

dat had ik gehoopt, maar die is 'maar' 7,4v volgens lego (dunno of dat echt een probleem gaat vormen, maar toch)
http://shop.lego.com/en-U(...)ble-Battery-Box-8878
Dat gaat wel goed. Als je 6 oplaadbare AA batterijen in een battery box stopt zit je ook op 7,2V. Een oplaadbare batterij geeft 1,2V af, in tegenstelling tot een niet oplaadbare alkaline batterij, welke 1,5V afgeeft. Verschil zal je niet merken: een alkaline batterij kan veel minder stroom leveren dan een oplaadbare batterij dus ondanks een lagere spanning zullen motoren die mechanische krachten ondervinden een betere prestatie leveren.
pi_131829771
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 23:35 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Dat gaat wel goed. Als je 6 oplaadbare AA batterijen in een battery box stopt zit je ook op 7,2V. Een oplaadbare batterij geeft 1,2V af, in tegenstelling tot een niet oplaadbare alkaline batterij, welke 1,5V afgeeft. Verschil zal je niet merken: een alkaline batterij kan veel minder stroom leveren dan een oplaadbare batterij dus ondanks een lagere spanning zullen motoren die mechanische krachten ondervinden een betere prestatie leveren.
hmm, dan moet ik dat eens gaan proberen, jammer genoeg zijn die accu's vrij prijzig per stuk ;( (en als ik zo even tel wil ik er dan wel ~8 hebben _O- , dat is zo'n 400 euro :') )

[ Bericht 5% gewijzigd door mschol op 03-10-2013 23:48:39 ]
pi_131834978
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 23:37 schreef mschol het volgende:

[..]

hmm, dan moet ik dat eens gaan proberen, jammer genoeg zijn die accu's vrij prijzig per stuk ;( (en als ik zo even tel wil ik er dan wel ~8 hebben _O- , dat is zo'n 400 euro :') )
Wat voor monster ga je maken dan, dat je daarvoor zoveel accu's nodig hebt? Dan kan je beter een accupack van een RC auto halen en daar een draadje met een lego PF connector aan solderen..
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:19:47 #116
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_131835124
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 23:35 schreef ddx het volgende:

[..]

Oplaadbare batterijen zijn ook 1.2 volt, dus komt je op 7.2 volt uit ;)

[..]

bartsmit, maar dat was dus met de korting van afgelopen weekend besteld
Wat jij post :P .
Die 7,2/7,4 blokjes werken perfect.
Heb er hier ook 1 liggen nml.
pi_131835372
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 23:35 schreef ddx het volgende:

[..]

Oplaadbare batterijen zijn ook 1.2 volt, dus komt je op 7.2 volt uit ;)

[..]

bartsmit, maar dat was dus met de korting van afgelopen weekend besteld
Ik keek van het weekend erna maar kon de VW niet vinden ;(
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_131835577
Ik heb het zondagavond bested, dus gok dat je verkeerd keek ? (ik heb gezocht op setnummer)
pi_131835679
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 09:45 schreef ddx het volgende:
Ik heb het zondagavond bested, dus gok dat je verkeerd keek ? (ik heb gezocht op setnummer)
Ik heb waarschijnlijk camper ingevoerd ofzo :')
Maar ik kan hem nu ook nog krijgen voor 76 euro als het goed is via Wehkamp.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_131836170
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 09:50 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik heb waarschijnlijk camper ingevoerd ofzo :')
Maar ik kan hem nu ook nog krijgen voor 76 euro als het goed is via Wehkamp.
De VW was in het begin uitverkocht en stond toen niet meer op de site. Misschien dat het nu weer het geval was. Bart Smit had het later namelijk aangevuld.
pi_131844757
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:41 schreef AlmightyArjen het volgende:
Bezig met een nieuw projectje: een geautomatiseerde container overslag met robotarmen. Doel is dat ik hem over een maand (of 2) up and running heb :)

[ afbeelding ]
lol, ik heb precies dezelfde multimeter en schroevendraaier
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_131862596
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 09:07 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Wat voor monster ga je maken dan, dat je daarvoor zoveel accu's nodig hebt? Dan kan je beter een accupack van een RC auto halen en daar een draadje met een lego PF connector aan solderen..
:D niet voor 1 model ;)

ik wil bij meerdere modellen van de batterij houders af.. alleen is dat dus best een duur geintje :')
(1 vind ik al een vrij duur geintje)
pi_131866035
Doe je het in fases. Iedere maand 1 of zo.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 11:33:58 #124
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_131869418
Ow, damn, dit is wel weer een ultiem vette modular! Stukken gaver dan de bioscoop en het gemeentehuis:

quote:
This evening at BrickCon in Seattle, LEGO Designer Jamie Berard unveiled the latest set in the modular building series, 10243 Parisian Restaurant. The set includes 2,469 pieces — with lots of the new olive green everyone is obsessed with — and will be released in January 2014.


pi_131869584
Kun je al die gebouwen aan elkaar vast klikken?
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 11:46:29 #126
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_131869624
Jep, met de technicpins die je op het plaatje aan de onderkant ziet.
pi_131869800
Ja, op basis van die pinnetjes vermoedde ik dat al ja.
pi_131870060
I have a dream.
That some day, I will win or get enough money to buy all the modular sets.

Stelletje eikels, zoveel mooie dingen maken en het dan duur maken. :P Nu snap ik dat die sets geen 20 euro kunnen kosten, maar dannog. Achja, wie weet haha.

Maar er stond dat dat de laatste is, hoezo houden ze er dan mee op, liep vlgnsmij aardig goed?? En als deze serie stopt, betekend dat dat er dus wss een nieuwe komt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 12:14:22 #129
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_131870144
Wow, die nieuwe modular is wel echt heel gaaf!
Ik ga vast sparen..
pi_131870723
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 12:09 schreef MrBanaan1 het volgende:
I have a dream.
That some day, I will win or get enough money to buy all the modular sets.

Stelletje eikels, zoveel mooie dingen maken en het dan duur maken. :P Nu snap ik dat die sets geen 20 euro kunnen kosten, maar dannog. Achja, wie weet haha.

Maar er stond dat dat de laatste is, hoezo houden ze er dan mee op, liep vlgnsmij aardig goed?? En als deze serie stopt, betekend dat dat er dus wss een nieuwe komt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar staat dat het de laatste is?
pi_131871331
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 12:09 schreef MrBanaan1 het volgende:
I have a dream.
That some day, I will win or get enough money to buy all the modular sets.
ik heb ze tot nu toe allemaal, wel flink wat geld in geinvesteerd :D
quote:
Stelletje eikels, zoveel mooie dingen maken en het dan duur maken. :P Nu snap ik dat die sets geen 20 euro kunnen kosten, maar dannog. Achja, wie weet haha.

Maar er stond dat dat de laatste is, hoezo houden ze er dan mee op, liep vlgnsmij aardig goed?? En als deze serie stopt, betekend dat dat er dus wss een nieuwe komt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het is niet laatste, het is "latest" , m.a.w. de meest nieuwe..


quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 01:53 schreef Cornelis83 het volgende:
Doe je het in fases. Iedere maand 1 of zo.
ja. daar zal het wel op neer gaan komen...
pi_131871353
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:21 schreef mschol het volgende:

het is niet laatste, het is "latest" , m.a.w. de meest nieuwe..
Precies, ik vermoedde ook al dat ie dat woordje verkeerd vertaalde :P Daarom ook mijn vraag om daar naar te vissen.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 14:39:21 #133
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_131872979
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:21 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb ze tot nu toe allemaal, wel flink wat geld in geinvesteerd :D

[..]

het is niet laatste, het is "latest" , m.a.w. de meest nieuwe..

[..]

ja. daar zal het wel op neer gaan komen...

heb je ze in een rijtje staan? Zo ja, zou je daar een foto van willen maken? Ik heb de laatste twee niet omdat ik denk dat ze er niet mooi tussen passen. Maar misschien valt dat wel mee.
pi_131873715
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:21 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb ze tot nu toe allemaal, wel flink wat geld in geinvesteerd :D

[..]

het is niet laatste, het is "latest" , m.a.w. de meest nieuwe..

[..]

ja. daar zal het wel op neer gaan komen...

Dus behalve deze heb je ze allemaal? :D Ook cinema enalles? Dan zou ik nl graag wel eens een foto willen zien!

En ik heb het inderdaad verkeerd gelezen. Ligt niet aan nm Engels, maar ik was wat snel. Ik heb wss the last gelezen haha.
pi_131874665
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:39 schreef bleiblei het volgende:

[..]

heb je ze in een rijtje staan? Zo ja, zou je daar een foto van willen maken? Ik heb de laatste twee niet omdat ik denk dat ze er niet mooi tussen passen. Maar misschien valt dat wel mee.
helaas heb ik het gemeente huis en cinema niet in het rijtje staan, die staan apart ;( (geen ruimte aangezien ik dan toch echt een blok moet gaan vormen i.v.m. 3 hoekhuizen)

maar de rest staat bij elkaar, en dat pas niet allemaal 100% bij elkaar, maar het is aan de andere kant wel een lekker gevarieerde collectie

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 15:16 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Dus behalve deze heb je ze allemaal? :D Ook cinema enalles? Dan zou ik nl graag wel eens een foto willen zien!

En ik heb het inderdaad verkeerd gelezen. Ligt niet aan nm Engels, maar ik was wat snel. Ik heb wss the last gelezen haha.
Yup heeft een kleine duit gekost _O- (tipje van de sluier, voor de hotel/cafe en market street heb ik toendertijd (inmiddels 5 jaar terug) 500 euro voor neergeteld als ik mij niet vergis :))
Foto van alles bij elkaar gaat dus erg lastig worden... ik denk ook niet dat ik ergens een plek heb waar ik ze even allemaal netjes kan uitstallen.. (anders had ik die moeite wel even genomen, goed moment om ze weer even af te stoffen :D

hier wel even een fototje van het rijtje dat er staat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door mschol op 05-10-2013 16:10:18 ]
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 20:00:22 #136
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_131880095
Ja okee, maar dat rijtje staat hier ook. Het ging mij specifiek om het gemeentehuis en de bioscoop :P .
Ik heb overigens gewoon 150 en 100 euro betaald voor de Cafe Corner en Market Street *) .
pi_131883376
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:00 schreef bleiblei het volgende:
Ja okee, maar dat rijtje staat hier ook. Het ging mij specifiek om het gemeentehuis en de bioscoop :P .
ik kan nog wel een foto maken van gemeentehuis en bioscoop bij elkaar als dat helpt? :P
als ik alle modellen zo bekijk zou ik het volgende zeggen:

Gemeentehuis/brandweer/emporium en e.v.t. green grocer+hotel passen goed bij elkaar
market street is een beetje een buitenbeentje
en cinema, petshop zijn van een andere "klasse" (lees: lager en sluiten dus imho minder mooi aan op de rest..)
quote:
Ik heb overigens gewoon 150 en 100 euro betaald voor de Cafe Corner en Market Street *) .
dat was voor mij geen optie, aangezien beide niet meer leverbaar waren op het moment ik ze kocht (of dat dan 5 jaar terug was, dunno, maar ik dacht dat ik toen was herbegonnen aan lego'en ;P)
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:42:26 #138
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_131910654
Als je voldoende cash hebt, kun je op marktplaats je slag slaan.
http://link.marktplaats.nl/718050964
Gast heeft ook nog de spaceshuttle in de aanbieding
De mensen zijn gek geworden
  maandag 7 oktober 2013 @ 13:06:08 #139
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_131933501
De mensen zijn gek geworden
pi_131934115
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 11:33 schreef bleiblei het volgende:
Ow, damn, dit is wel weer een ultiem vette modular! Stukken gaver dan de bioscoop en het gemeentehuis:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geinig hoe ze die details dan maken. Neem bijvoorbeeld bovenin. Ze gebruiken daar witte croissants en een oester :D
pi_131934264
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 13:26 schreef HPLC het volgende:

[..]

Geinig hoe ze die details dan maken. Neem bijvoorbeeld bovenin. Ze gebruiken daar witte croissants en een oester :D
wat dacht je van die 'sterretjes': een wit blokje met goudkleurige technic pin erin, simpel, maar doeltreffend
pi_131934333
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 13:31 schreef mschol het volgende:

[..]

wat dacht je van die 'sterretjes': een wit blokje met goudkleurige technic pin erin, simpel, maar doeltreffend
Precies ^O^

Olijfgroen, mooie kleur ook. Ik moet nu kwijlen _O-
pi_131934720
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 13:33 schreef HPLC het volgende:

[..]

Precies ^O^

Olijfgroen, mooie kleur ook. Ik moet nu kwijlen _O-
hij oogt alleen wel erg klein op de foto's..
pi_131935902
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 13:47 schreef mschol het volgende:

[..]

hij oogt alleen wel erg klein op de foto's..
Dat is inderdaad wel wat minder. Maar dan is ie uiteraard ook weer wat goedkoper. Zal wel een 120-euro-modelletje worden :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2013 14:30:29 ]
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:48:07 #145
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_131989706
eens even wezen googlen op Brickcon 2013 en weer heul veul mooie dingen gezien.
De mensen zijn gek geworden
pi_131990921
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:48 schreef Da hopman het volgende:
eens even wezen googlen op Brickcon 2013 en weer heul veul mooie dingen gezien.
[ afbeelding ]
soms zou ik zelf dat soort dingen wel willen kunnen maken (zowel in het hebben van het aantal (juiste) blokjes als in de creativiteit en oog voor detail)
pi_132017496
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 13:47 schreef mschol het volgende:

[..]

hij oogt alleen wel erg klein op de foto's..
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 14:30 schreef HPLC het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel wat minder. Maar dan is ie uiteraard ook weer wat goedkoper. Zal wel een 120-euro-modelletje worden :P
Van Brickset:

quote:
10243 Parisian Restaurant 2,469 pieces, US $159.99, CA $189.99, DE 149.99 ¤, UK £132.99, DK 1299.00 DKK
Dus toch nog groter en duurder dan we dachten.. :P
  woensdag 9 oktober 2013 @ 20:54:54 #148
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_132018510
In het filmpje zegt de designer dat ze em wat kleiner hebben gemaakt om zo meer onderdelen in het interieur te kunnen steken :) .
pi_132020357
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:54 schreef bleiblei het volgende:
In het filmpje zegt de designer dat ze em wat kleiner hebben gemaakt om zo meer onderdelen in het interieur te kunnen steken :) .
maak em dan wat groter (en duurder): verkopen doettie toch wel..
waar ik voor vrees (nog evena fwachten hoe en wat) is dat hij doordat hij zo klein is een beetje uit de boot gaat vallen bij de rest van de huisjes..
  woensdag 9 oktober 2013 @ 21:40:37 #150
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_132020439
Nee, dat is het nu juist. 150 euro is een redelijk magische grens. Daarboven verkopen dozen best moeilijk. Relatief gezien dan hé.
pi_132020660
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 21:40 schreef bleiblei het volgende:
Nee, dat is het nu juist. 150 euro is een redelijk magische grens. Daarboven verkopen dozen best moeilijk. Relatief gezien dan hé.
De Town Hall was toch ook duurder? Verkocht die minder goed dan?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:03:30 #152
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_132065613
Wat zou een tweedehands set lego duplo zonder dozen nog mogen kosten?

5609 trein
3774 brug
3775 wissels
5544 Thomas trein (niet meer te koop)
pi_132066619
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:03 schreef Coelho het volgende:
Wat zou een tweedehands set lego duplo zonder dozen nog mogen kosten?

5609 trein
3774 brug
3775 wissels
5544 Thomas trein (niet meer te koop)
Probeer het hier in te vullen:

http://www.bricklink.com/searchAdvanced.asp

Hangt er vanaf of het tweedehands, compleet etc. is.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:02:06 #154
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_132067527
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 21:45 schreef HPLC het volgende:

[..]

De Town Hall was toch ook duurder? Verkocht die minder goed dan?
Jep, die is minder verkocht. Heb ik iig. ooit ergens gelezen, weet niet meer waar.
pi_132067875
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Jep, die is minder verkocht. Heb ik iig. ooit ergens gelezen, weet niet meer waar.
Zonde :o

Aan mij lag het in ieder geval niet :P

Dan zou het wel enigszins begrijpelijk zijn.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:37:34 #156
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132205813
dit is de LEGO winkel in Wijnegem Shopping Center

Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132208811
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:37 schreef sararaats het volgende:
dit is de LEGO winkel in Wijnegem Shopping Center

[ afbeelding ]
Mooie winkel. Nu nog één in Nederland :P
pi_132213329
Werkende aan een mijn nieuwe trein automatiseringsproject knalden een paar treinen op elkaar (programmeerfoutje :P ) Dat gaf me het idee om even een echte train crash te maken. Daarbij wilde ik dat de treinen ook frontaal op elkaar zouden botsen, hierdoor moest ik een deel van de rails isoleren van de rest bij het kruispunt omdat ze anders niet richting elkaar willen rijden... Zie hier het resultaat :D

pi_132213438
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:02 schreef AlmightyArjen het volgende:
Werkende aan een mijn nieuwe trein automatiseringsproject knalden een paar treinen op elkaar (programmeerfoutje :P ) Dat gaf me het idee om even een echte train crash te maken. Daarbij wilde ik dat de treinen ook frontaal op elkaar zouden botsen, hierdoor moest ik een deel van de rails isoleren van de rest bij het kruispunt omdat ze anders niet richting elkaar willen rijden... Zie hier het resultaat :D

zonde van al die nette lego steentjes ;(
pi_132217854
Oh ze hebben het allemaal overleefd hoor ;)
pi_132219531
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:39 schreef AlmightyArjen het volgende:
Oh ze hebben het allemaal overleefd hoor ;)
onbekrast? :+

ik moet m'n horizon express'en eens inelkaar gaan zetten..
de hijskraan staat nog steeds te pronken op de bouwtafel :D
pi_132222635
Och, al zitten er een paar krasjes op: daar lig ik echt niet wakker van ;)

En waar gaat de hijskraan heen als de Express daar moet komen?
pi_132222658
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:45 schreef AlmightyArjen het volgende:
Och, al zitten er een paar krasjes op: daar lig ik echt niet wakker van ;)

En waar gaat de hijskraan heen als de Express daar moet komen?
bij de andere modellen in de kast, daar heb ik nog wel wat plankjes over :P
8 technic modellen onder elkaar :D
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:48:02 #164
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132222695
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:02 schreef AlmightyArjen het volgende:
Werkende aan een mijn nieuwe trein automatiseringsproject knalden een paar treinen op elkaar (programmeerfoutje :P ) Dat gaf me het idee om even een echte train crash te maken. Daarbij wilde ik dat de treinen ook frontaal op elkaar zouden botsen, hierdoor moest ik een deel van de rails isoleren van de rest bij het kruispunt omdat ze anders niet richting elkaar willen rijden... Zie hier het resultaat :D

WOW! eigenlijk zie ik geen blokjes vliegen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinnenmutske op 16-10-2013 12:56:32 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132222909
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:48 schreef sararaats het volgende:

[..]

WOW! eigenlijk ziek geen blokjes vliegen ;)
die horizon express is trouwens lekker sturdy.. die blijft lang recht op de rails :+
pi_132226193
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:48 schreef sararaats het volgende:

[..]

WOW! eigenlijk zie ik geen blokjes vliegen ;)
Ik had ook het idee om een paar treinen wat "losser" op te bouwen, maar dan moest ik ze eerst weer afbreken en daar had ik geen zin in :P
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:56 schreef mschol het volgende:
die horizon express is trouwens lekker sturdy.. die blijft lang recht op de rails :+
Da's verreweg de zwaarste trein, daarnaast heeft hij achterin ook nog een motor zitten en die maakte nog vrij lang contact met de rails...
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:35:05 #167
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132226294
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:32 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik had ook het idee om een paar treinen wat "losser" op te bouwen, maar dan moest ik ze eerst weer afbreken en daar had ik geen zin in :P
wel tof om te zien ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:41:30 #168
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_132226515
TGV wint :D

Komt door de stroomlijn natuurlijk :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_132229813
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:26 schreef HPLC het volgende:

[..]

Mooie winkel. Nu nog één in Nederland :P
http://www.jubi-toys.nl/
Oisterwijk, Noord-Brabant. Online shop + daadwerkelijke lego-shop.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_132231411
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:21 schreef theKiD het volgende:

[..]

http://www.jubi-toys.nl/
Oisterwijk, Noord-Brabant. Online shop + daadwerkelijke lego-shop.
das geen officiele lego retailer..
retailers als dat zijn er veel meer van in NL..
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:14:45 #171
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_132237566
Zijn er nog mensen op Lego World dit weekend?
Ik moet in de Jaarbeurs werken op vrijdag, zaterdag en zondag. Heb nog wel een paar uurtjes vrij aan het eind vd dag om rond te lopen. Ik ben erg benieuwd, het is zo'n 8 jaar geleden dat ik er voor het laatst was..
pi_132240937
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:14 schreef kciR het volgende:
Zijn er nog mensen op Lego World dit weekend?
Ik moet in de Jaarbeurs werken op vrijdag, zaterdag en zondag. Heb nog wel een paar uurtjes vrij aan het eind vd dag om rond te lopen. Ik ben erg benieuwd, het is zo'n 8 jaar geleden dat ik er voor het laatst was..
Ik was net opbouwen, exposeer morgen tot en met woensdag. :P
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:45:49 #173
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_132241530
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:34 schreef HPLC het volgende:

[..]

Ik was net opbouwen, exposeer morgen tot en met woensdag. :P
Heb je foto's? Ik las dat het afol gedeelte gescheiden is van alle schreeuwerige ellende, dat is gunstig!
pi_132244403
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:34 schreef HPLC het volgende:

[..]

Ik was net opbouwen, exposeer morgen tot en met woensdag. :P
Hoe werkt dat eigenlijk? Kan je je daarvoor aanmelden, word je daarvoor gevraagd? Schuift het nog wat? ( :P )? En hoe weet je dat je halve lego collectie 's nachts niet wordt gejat?
pi_132245272
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:41 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Hoe werkt dat eigenlijk? Kan je je daarvoor aanmelden, word je daarvoor gevraagd? Schuift het nog wat? ( :P )? En hoe weet je dat je halve lego collectie 's nachts niet wordt gejat?
de ultieme diefstal: tienduizendende euro's aan lego gestolen _O-
  † In Memoriam † donderdag 17 oktober 2013 @ 03:33:11 #176
25682 2cv
Niet subtiel
pi_132249881
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:45 schreef kciR het volgende:

[..]

Heb je foto's? Ik las dat het afol gedeelte gescheiden is van alle schreeuwerige ellende, dat is gunstig!
Ik ga er met m'n neefje heen. Die is 14. Kan die dan wel mee naar het afol-gedeelte ? Of bedoel je dat de afol's die exposeren niet tussen de commerciële stands staan ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 17 oktober 2013 @ 07:11:05 #177
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_132250265
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 03:33 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik ga er met m'n neefje heen. Die is 14. Kan die dan wel mee naar het afol-gedeelte ? Of bedoel je dat de afol's die exposeren niet tussen de commerciële stands staan ?
Ik bedoel het laatste. Lego World is primair op kinderen gericht.
  † In Memoriam † donderdag 17 oktober 2013 @ 19:49:50 #178
25682 2cv
Niet subtiel
pi_132271729
Gelukkig :)

En achteraf vind ik het een nogal domme vraag :')
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:54:15 #179
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_132271938
Dit was voor mij voorlopig de laatste legoworld. Behoorlijk teleurgesteld in de presentatie. Officiële legogedeelte vond ik minimaal aangekleed. Ja de showkasten die er al jaren staan waren er wel, maar weinig niuw spektakel. Bij de afols ook weinig nieuws onder de zon. Veel bouwwerken die eerder ook al te zien waren en ook behoorlijk wat stands met mensen die alleen maar laten zien wat ze hebben gekocht en minder moc's. Wel ws het mooi ruim opgezet.
De mensen zijn gek geworden
pi_132274415
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:41 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Hoe werkt dat eigenlijk? Kan je je daarvoor aanmelden, word je daarvoor gevraagd? Schuift het nog wat? ( :P )? En hoe weet je dat je halve lego collectie 's nachts niet wordt gejat?
Daarvoor kan je je aanmelden, en helaas schuift het niks. Wel gratis eten en drinken en af en toe een cadeautje :P Kreeg vandaag de city advent calendar :P

Ik exposeer al jaren en er is nooit wat gestolen. Loopt genoeg bewaking rond.
pi_132274475
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:45 schreef kciR het volgende:

[..]

Heb je foto's? Ik las dat het afol gedeelte gescheiden is van alle schreeuwerige ellende, dat is gunstig!
Ja, is best een rustige zaal, nee ik heb nog niet echt foto's. Misschien morgen
pi_132274571
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:54 schreef Da hopman het volgende:
Dit was voor mij voorlopig de laatste legoworld. Behoorlijk teleurgesteld in de presentatie. Officiële legogedeelte vond ik minimaal aangekleed. Ja de showkasten die er al jaren staan waren er wel, maar weinig niuw spektakel. Bij de afols ook weinig nieuws onder de zon. Veel bouwwerken die eerder ook al te zien waren en ook behoorlijk wat stands met mensen die alleen maar laten zien wat ze hebben gekocht en minder moc's. Wel ws het mooi ruim opgezet.
Wij nemen altijd elk jaar een ander thema mee die we aankleden. Ben het met je eens dat het merendeel elk jaar hetzelfde is. Als ik een moc maak, heb ik hem na 2 maanden wel weer gezien. :P
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:35:16 #183
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_132285756
Wat had je staan dit jaar?
De mensen zijn gek geworden
pi_132317525
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 08:35 schreef Da hopman het volgende:
Wat had je staan dit jaar?
Wij waren met Super Heroes :P
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:26:07 #185
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132319703
waar hebben jullie eigenlijk al de LEGO staan? ik heb hem nu nog half afgemaakt in de bergplaats staan omdat ik geen plaats heb.

binnenkort eens plaats maken want wil er een LEGO City van maken ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132319719
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:26 schreef sararaats het volgende:
waar hebben jullie eigenlijk al de LEGO staan? ik heb hem nu nog half afgemaakt in de bergplaats staan omdat ik geen plaats heb.

binnenkort eens plaats maken want wil er een LEGO City van maken ;)
in een kast, al kwam ik er vandaag achter dat de 42009 niet samen met een ander model op de plank past :(
  zondag 20 oktober 2013 @ 10:21:59 #187
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_132351901
Ik was trouwens wel erg onder de indruk van de bouwwerken van Bosman
Vooral de Amsterdamse straathoek en In den vergulde turk
De mensen zijn gek geworden
  zondag 20 oktober 2013 @ 10:27:50 #188
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132351984
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 10:21 schreef Da hopman het volgende:
Ik was trouwens wel erg onder de indruk van de bouwwerken van Bosman
Vooral de Amsterdamse straathoek en In den vergulde turk
[ afbeelding ]
die is mooi!!!

ik heb LDD geïnstalleerd en nu nog uitproberen. ik wil namelijk een piano in LEGO maken :@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132353689
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 10:21 schreef Da hopman het volgende:
Ik was trouwens wel erg onder de indruk van de bouwwerken van Bosman
Vooral de Amsterdamse straathoek en In den vergulde turk
[ afbeelding ]
die tram, tof :D
  zondag 20 oktober 2013 @ 21:13:17 #190
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_132373065

Net op internet nog eens naar de details zitten kijken...... uhh vergapen.
De mensen zijn gek geworden
  zondag 20 oktober 2013 @ 23:14:46 #191
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132379373
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 21:13 schreef Da hopman het volgende:
[ afbeelding ]
Net op internet nog eens naar de details zitten kijken...... uhh vergapen.
leuke set.

ik heb vandaag de Pumpkin van Halloween in LDD gebouwd maar wil een foto laten zien, hoe doe ik dat?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132380255
Daar zijn 2 manieren voor.

De eerste is in het ontwerpscherm, waar je hem dus bouwt. In het menu "Tool Box" kies je de optie "Take a screenshot" (1 na laatste optie).

De tweede is in het scherm "View mode", rechtsboven middelste optie. Daarna in linksboven op het meeste linkse icoon. Maak je ook een screenshot.
  maandag 21 oktober 2013 @ 09:21:15 #193
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_132385066
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 23:37 schreef BugWorks het volgende:
Daar zijn 2 manieren voor.

De eerste is in het ontwerpscherm, waar je hem dus bouwt. In het menu "Tool Box" kies je de optie "Take a screenshot" (1 na laatste optie).

De tweede is in het scherm "View mode", rechtsboven middelste optie. Daarna in linksboven op het meeste linkse icoon. Maak je ook een screenshot.
dank je!!!

TADAAAAAAAAAAAAA!!

Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_132385288
Ik heb de VW Camper bus, en ik ben van plan deze week die om te gaan bouwen tot pickup. Ik zal dan wat onderdeeltjes komen te bestellen, en ik weet ook nog niet hoe goed dit überhaubt mogelijk is, want als ik bijvoorbeeld het hele frame moet aanpassen wordt het al een ander verhaal.

Nu vroeg ik me af of er hier nog meer mensen zijn die dit gedaan hebben toevallig? Dus echt een laadbak enalles.
pi_132389656
Gisteren voor het eerst bij legoworld geweest. Erg leuk, vooral het afol gedeelte. Ik vraag me alleen af; wat beweegt mensen om daar te gaan staan? Sommigen waren aan het ouwehoeren, dan is het wel leuk, maar ik zag ook een aantal standeigenaren verveeld met LDD klooien :D
pi_132405526
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:43 schreef AlmightyArjen het volgende:
Gisteren voor het eerst bij legoworld geweest. Erg leuk, vooral het afol gedeelte. Ik vraag me alleen af; wat beweegt mensen om daar te gaan staan? Sommigen waren aan het ouwehoeren, dan is het wel leuk, maar ik zag ook een aantal standeigenaren verveeld met LDD klooien :D
Ik was er gisteren ook voor het eerst. Helaas was het wel zo dat mijn zoon verkouden en moe was anders wel wat langer gebleven maar goed. Afol gedeelte idd het leukst. Maar idd sommige standhouders staan gelijk aan Fok! zolder autisten. Wil er zelf ook wel staan, ben met een groot project bezig (al 2 jaar) een vrachtschip op minifig formaat. Begint al wat te worden maar veel stukjes nodig die ik nog niet heb.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_132445982
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:43 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik vraag me alleen af; wat beweegt mensen om daar te gaan staan?
Dat vraag ik me ook wel eens bij mezelf af :P Belangrijkste reden is dat ik het zelf ook nooit uit kan stallen. Dus voor mij is het ook een verrassing hoe het er uit ziet :P

Vaak zit ik een beetje vooraan, te wachten tot iemand wat vraagt of ik maak een opmerking naar een kind toe als ie niet weet wat het is. Maar soms heb ik daar gewoon genoeg van en ga ik achter mijn pallets zitten, maar dan lijkt het wel alsof ik in slaap ga vallen. Dan loop ik het liefst zelf rond, maar dat kan niet altijd.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 07:55:49 ]
pi_132446488
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:26 schreef sararaats het volgende:
waar hebben jullie eigenlijk al de LEGO staan? ik heb hem nu nog half afgemaakt in de bergplaats staan omdat ik geen plaats heb.

binnenkort eens plaats maken want wil er een LEGO City van maken ;)
Opgeruimd in bakken :P Anders heb ik een loods nodig
pi_132453474
ik ben stiekem wel een beetje benieuwd naar die lego film van begin volgend jaar :@
  † In Memoriam † maandag 28 oktober 2013 @ 00:16:21 #200
25682 2cv
Niet subtiel
pi_132642710
Ik heb de 21103 besteld via Shop @ Home. De betaling zou gaan d.m.v. een 'invoice'. Ik vermoed dat dat een papieren rekening is die je bij aflevering ontvangt en dan (uiteraard) moet betalen. Klopt dat ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_132643071
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:16 schreef 2cv het volgende:
Ik heb de 21103 besteld via Shop @ Home. De betaling zou gaan d.m.v. een 'invoice'. Ik vermoed dat dat een papieren rekening is die je bij aflevering ontvangt en dan (uiteraard) moet betalen. Klopt dat ?
Invoice is rekening, dus je krijgt dan idd gewoon de factuur + betaal instructies..
  † In Memoriam † maandag 28 oktober 2013 @ 00:32:26 #202
25682 2cv
Niet subtiel
pi_132643086
Mooi, dan weet ik zeker dat ik niets vergeten heb of over het hoofd gezien heb. Bedankt !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_132643207
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:32 schreef 2cv het volgende:
Mooi, dan weet ik zeker dat ik niets vergeten heb of over het hoofd gezien heb. Bedankt !
ik betaal altijd met creditcard, lekker makkelijk :@

denk dat ik nog even snel het winterset met dubbele punten meepak..
  † In Memoriam † maandag 28 oktober 2013 @ 00:40:50 #204
25682 2cv
Niet subtiel
pi_132643247
Ik heb geen CC :P

Omdat mijn bestelling onder de 55 euro zat heb ik nog wat pick-a-brick-spul bij elkaar geshopt. Resutlaat: ik zat ruim over de 55 euro, hoefde geen verzendkosten te betalen, krijg dubbele punten en ook nog een gratis kerst-setje :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_132643356
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:40 schreef 2cv het volgende:
Ik heb geen CC :P

Omdat mijn bestelling onder de 55 euro zat heb ik nog wat pick-a-brick-spul bij elkaar geshopt. Resutlaat: ik zat ruim over de 55 euro, hoefde geen verzendkosten te betalen, krijg dubbele punten en ook nog een gratis kerst-setje :P
ik kan daar zo voor 300-400 euro aan spulletjes bestellen (treinen wil ik gemotriseerd hebben, laatste winter set wil ik hebben, de 3 minecraft modellen wil ik hebben...)
maar dat doe ik niet.. want dure maanden komen eraan...
  † In Memoriam † maandag 28 oktober 2013 @ 01:07:01 #206
25682 2cv
Niet subtiel
pi_132643596
Ik heb ook al aardig wat uit m'n mandje geknikkerd voor ik af ging rekenen ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 28 oktober 2013 @ 08:57:47 #207
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_132645320
Edit: oeps, er was nog een pagina.
pi_132645661
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:47 schreef mschol het volgende:

[..]

ik kan daar zo voor 300-400 euro aan spulletjes bestellen (treinen wil ik gemotriseerd hebben, laatste winter set wil ik hebben, de 3 minecraft modellen wil ik hebben...)
maar dat doe ik niet.. want dure maanden komen eraan...
Zijn er 3 minecraft modellen!? Btw, zitten op die VW camper ook vip punten (onderhand al meer dan een jaar geleden gekocht). Dat is namelijk het 1e wat ik sinds een jaar of 6 gekocht heb, dus ik weet niet hoe het daarmee zit; met die punten. Hoe werkt dat precies?
pi_132645736
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:17 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Zijn er 3 minecraft modellen!?
yup. minecraft microworld, village en nether microworld
quote:
Btw, zitten op die VW camper ook vip punten (onderhand al meer dan een jaar geleden gekocht). Dat is namelijk het 1e wat ik sinds een jaar of 6 gekocht heb, dus ik weet niet hoe het daarmee zit; met die punten. Hoe werkt dat precies?
VIP punten krijg je alleen bij de lego shops of de Shop@home webshop van lego, als je geen VIP lid bent krijg je bij je eerste bestelling een kaartje om je aan te melden, ben je wel al aangemeld krijg je automatisch de punten..

elke 100 punten is 5 euro korting, punten zijn dacht ik 2 of 3 jaar geldig
pi_132663570
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:47 schreef mschol het volgende:
e 3 minecraft modellen wil ik hebben...)
Ik vind die modellen echt nergens op lijken, dus ik hoef ze niet.
Ik snap natuurlijk dat de minecraftliefhebber er wel herkenning in ziet :P

Ik heb wel de Back To The Future auto gekocht. Leuk dingetje en ook omdat ik het geinige films vind.

Nu maar flink sparen. Ik wil nog Ewok Village, Sydney Opera House, X-wing Fighter en Tower of Ortanc (LOTR) :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2013 18:24:31 ]
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 04:21:11 #211
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133138216
Ik heb nog steeds de rekening van S@H niet binnen. Weet iemand hoe lang dat duurt ? Mijn PAB-bestelling is allang binnen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133141052
quote:
13s.gif Op maandag 11 november 2013 04:21 schreef 2cv het volgende:
Ik heb nog steeds de rekening van S@H niet binnen. Weet iemand hoe lang dat duurt ? Mijn PAB-bestelling is allang binnen.
quote:
You can either pay via invoice (acceptgiro) or Credit Card. If you chose invoicing, your billing and shipping country has to be the Netherlands. We reserve the right to request pre-payment on any order. When ordering by invoice, you commit to paying within 18 days upon receipt of your invoice. If payment does not take place within this period, you will be in breach of contract for delay of payment and LEGO is entitled to claim interest for delay amounting to 5% above the Basic Interest Rate. There is no possibility of cash discount entitlement. Title to all products shall not pass before full payment has been received by LEGO. If paying by invoice, your order and invoice should arrive within 5 business days (Monday through Friday excluding holidays) of each other. You may feel free to keep your invoice as an additional record of your purchase. If you experience a delay in the receipt of either your order or your invoice, please contact us via freefone: 00800 5346 2222.
even bellen dus :)
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 21:12:38 #213
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133163544
Bedankt !

Weet je toevallig ook of dat nummer Nederlands is ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 11 november 2013 @ 21:35:36 #214
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_133164858
Jep, zitten gewoon nederlandstaligen achter de telefoon.
pi_133232203
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:43 schreef AlmightyArjen het volgende:
Gisteren voor het eerst bij legoworld geweest. Erg leuk, vooral het afol gedeelte. Ik vraag me alleen af; wat beweegt mensen om daar te gaan staan? Sommigen waren aan het ouwehoeren, dan is het wel leuk, maar ik zag ook een aantal standeigenaren verveeld met LDD klooien :D
Dat vroeg ik me inderdaad ook af als ik rondliep in een ander gedeelte van de hal... ikzelf was er met de groep van Lowlug, we hadden ervoor gekozen om rondom zicht op onze tafels te hebben. Dan kun je niet achter je tafel gaan zitten, alleen ervoor. We stonden dus allemaal regelmatig met publiek te kletsen.

Dat maakt het voor mij ook leuk - en het feit dat ik met een man of 25 was, dus dan heb je het onderling ook al gezellig. Toch wil ik volgende keer iets hebben waar het publiek echt iets mee kan doen. Ik sta regelmatig ergens met een zoekopdracht of prijsvraag of zo, da's toch leuker.

Maar in het gedeelte dat niet van Lowlug was, zag je ook mensen zitten die achter hun layout gingen zitten en dan verveeld zaten te ipadden. Wat voor lol je daaraan hebt? Geen idee.

Ikzelf zie ook niet echt de lol in van het uitstallen van sets. Er zaten layouts tussen met alleen standaardsets en dan liefdeloos naast elkaar gepleurd met niet-aangeklede straatplaten ertussen. Als je al sets tentoonstelt, maak er dan een soort museum van of tenminste een mooi afgewerkte layout (maar wat mij betreft horen er eigenlijk gewoon geen sets op de AFOL-tafels thuis).

Maar goed, al met al vermaak ik me prima door met het publiek en de mede-AFOLs te kletsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door eti op 13-11-2013 23:10:13 ]
  donderdag 14 november 2013 @ 13:02:14 #216
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133249119
mijn wens: Halloween Accessory Set

Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133249306
Voor een treincontaineroverslag gebruik ik pneumatische armen om containers van de trein te pakken. Ik heb een bepaalde luchtdruk nodig zodat de grijper de container blijft vasthouden. Deze druk is echter te groot om de de robotarm te laten draaien: dat gaat met dusdanig geweld dat na 4 a 5 keer draaien die hele arm uit elkaar dondert :D

Ik moet dus de druk naar de cilinders die voor de draaiing zorgen verminderen. Ik zat eraan te denken om iets om de pneumatic hose te doen wat je kan aanschroeven, wat de buis wat dicht drukt. Iets van een klemmetje met twee schroefjes oid. Hoeft geen Lego te zijn: wat kan ik hiervoor het beste gebruiken :?
  † In Memoriam † donderdag 14 november 2013 @ 15:51:01 #218
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133254404
Je kan evt. ook een ventieltje/schakelaartje gebruiken en die half open zetten. Of een mini drukregelaar of smoring inbouwen. Ik weet dat een LPE-bouwer slangen en connectors van Festo (= fabrikant van pneumatische componenten) o.i.d. gebruikt waardoor je dus ook van alles van Festo aan kan sluiten. En als die geen drukregelaar of smoring hebben vreet ik mijn sokken op.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 14 november 2013 @ 15:52:24 #219
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133254443
Even tussen de video's zoeken: ergens staat beschreven wat voor slangetjes/verbinders hij precies gebruikt. http://www.youtube.com/user/DrDudeNL/videos

Succes !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 14 november 2013 @ 16:01:10 #220
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133254732
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133259799
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:22 schreef eti het volgende:
Ikzelf zie ook niet echt de lol in van het uitstallen van sets. Er zaten layouts tussen met alleen standaardsets en dan liefdeloos naast elkaar gepleurd met niet-aangeklede straatplaten ertussen. Als je al sets tentoonstelt, maak er dan een soort museum van of tenminste een mooi afgewerkte layout (maar wat mij betreft horen er eigenlijk gewoon geen sets op de AFOL-tafels thuis).
Wij hebben het altijd wel aangekleed, erger mezelf vaak ook wel aan die kale dingen inderdaad (zoals blauwe platen water moeten voorstellen die gewoon maar los liggen ofzo. Ikzelf ben van mening dat je sets zeker kan gebruiken, mits je ze aanpast en laat overgaan in een landschap wat er bijpast. Blijft altijd een MOC en vergeet niet: kinderen herkennen de sets en dat vind ik op LegoWorld wel waar het om draait.

Als het nou een my-own-creation-afdeling was zou je ook zeker gelijk hebben :P

Ik zie nu op je flickr wat jij hebt meegenomen. Was een erg mooi stuk ^O^
pi_133264024
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:51 schreef 2cv het volgende:
Je kan evt. ook een ventieltje/schakelaartje gebruiken en die half open zetten. Of een mini drukregelaar of smoring inbouwen. Ik weet dat een LPE-bouwer slangen en connectors van Festo (= fabrikant van pneumatische componenten) o.i.d. gebruikt waardoor je dus ook van alles van Festo aan kan sluiten. En als die geen drukregelaar of smoring hebben vreet ik mijn sokken op.
Ik heb het wat simpeler opgelost. Een 10mm2 kroonsteentje, daar past een pneumatic hose precies doorheen! Schroefje even aandraaien et voila :D De hose beschadigt niet door het schroefje (zolang je hem maar niet helemaal stijf dicht draait) en een stuk goedkoper dan Festo materiaal :P
  † In Memoriam † vrijdag 15 november 2013 @ 01:12:53 #223
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133274871
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:34 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Ik heb het wat simpeler opgelost. Een 10mm2 kroonsteentje, daar past een pneumatic hose precies doorheen! Schroefje even aandraaien et voila :D De hose beschadigt niet door het schroefje (zolang je hem maar niet helemaal stijf dicht draait) en een stuk goedkoper dan Festo materiaal :P
Heb ik voor niets lopen zoeken :( :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 15 november 2013 @ 01:28:05 #224
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133275060
Ik zat weer eens fijn op zolder te klooien met Lego. Ik probeer eens iets anders dan anders te bouwen. Out of my comfort zone zeg maar. En dat is best een uitdaging ...

Nu even rust en het ontwerp door mijn gedachten laten gaan. Wellicht kan ik vantevoren de knelpunten verzinnen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133276330
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 01:28 schreef 2cv het volgende:
Ik zat weer eens fijn op zolder te klooien met Lego. Ik probeer eens iets anders dan anders te bouwen. Out of my comfort zone zeg maar. En dat is best een uitdaging ...

Nu even rust en het ontwerp door mijn gedachten laten gaan. Wellicht kan ik vantevoren de knelpunten verzinnen.
Thanks anyway voor het zoeken :* Waar zit je aan te denken om te gaan bouwen?
pi_133282448
http://www.mecabricks.com/en/workshop/

voor de mensen die LDD'en zonder LDD :D
  vrijdag 15 november 2013 @ 15:46:20 #227
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133286462
Vraag over VIP points: kan ik daar een LEGO set mee betalen als ik genoeg points heb?

Alvast bedankt!

Anders vraag ik het wel in de winkel ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133288348
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:46 schreef sararaats het volgende:
Vraag over VIP points: kan ik daar een LEGO set mee betalen als ik genoeg points heb?

Alvast bedankt!

Anders vraag ik het wel in de winkel ;)
als je voldoende point hebt kan je inderdaad je set betalen met punten, de punten krijg je alleen bij officiele lego shops en S@H, tevens moet je VIP member zijn, anders krijg je ze niet :P
  vrijdag 15 november 2013 @ 17:25:54 #229
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133289621
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:41 schreef mschol het volgende:

[..]

als je voldoende point hebt kan je inderdaad je set betalen met punten, de punten krijg je alleen bij officiele lego shops en S@H, tevens moet je VIP member zijn, anders krijg je ze niet :P
ik ben VIP hoor ;)

echt bedankt hoor. ik spaar points voor een grote set van Monster Fighters.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pinnenmutske op 15-11-2013 17:56:17 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  † In Memoriam † vrijdag 15 november 2013 @ 20:19:04 #230
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133295335
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:00 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Thanks anyway voor het zoeken :* Waar zit je aan te denken om te gaan bouwen?
Verassing :P Iets met NXT in elk geval.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 15 november 2013 @ 20:19:43 #231
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133295365
Overigens heb ik de rekening binnen gekregen. Verdeeld over 3 enveloppen :')
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133295397
3 enveloppen met onderdelen van Bricklink?
  † In Memoriam † vrijdag 15 november 2013 @ 20:57:11 #233
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133297140
Nee, 3 enveloppen met rekeningen. Ook 3 acceptgiro's. 1 voor m'n PAB-bestelling, 1 voor de DeLorean (21103) en 1 blanco.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133307326
Ah okee :D Maar wat ga je maken dan? Tipje van de sluier? Als jij een tipje oplicht, dan post ik ff een foto van mijn geautomatiseerd container station wat in de maak is :D
  † In Memoriam † zaterdag 16 november 2013 @ 00:25:46 #235
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133307346
Nee, geen tipjes van sluiers :) Zo bijzonder is het nou ook weer niet ...

Ben van plan om morgen verder te gaan.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133308981
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:25 schreef sararaats het volgende:

[..]

ik ben VIP hoor ;)

echt bedankt hoor. ik spaar points voor een grote set van Monster Fighters.
welke set? het monster huis?, die heb ik hier :9

ik moet nog even bedenken waar ik mijn punten aan ga spenderen, en ik MOET ze uitgeven :D (na 2 jaar vervallen ze)
  zaterdag 16 november 2013 @ 07:40:17 #237
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133310444
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 01:30 schreef mschol het volgende:

[..]

welke set? het monster huis?, die heb ik hier :9

ik moet nog even bedenken waar ik mijn punten aan ga spenderen, en ik MOET ze uitgeven :D (na 2 jaar vervallen ze)
:Y die is prachtig.

Ik heb nu al 136 points en als ik het goed begrepen heb komen deze points erbij met het afrekenen en dan kan ik deze set met de points betalen *O*

LEGO rulez 4-EVER!
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zaterdag 16 november 2013 @ 09:06:46 #238
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_133310846
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 07:40 schreef sararaats het volgende:

[..]

:Y die is prachtig.

Ik heb nu al 136 points en als ik het goed begrepen heb komen deze points erbij met het afrekenen en dan kan ik deze set met de points betalen *O*

LEGO rulez 4-EVER!
Maar één point is toch niet gelijk aan één euro korting? Dus om de Haunted House volledig met VIP points te kopen moet je er zo'n 3000 hebben (hij is 150 toch?)..
pi_133310970
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 09:06 schreef kciR het volgende:

[..]

Maar één point is toch niet gelijk aan één euro korting? Dus om de Haunted House volledig met VIP points te kopen moet je er zo'n 3000 hebben (hij is 150 toch?)..
Volgens mij wel ja. Die VIP-points zijn ook alleen maar lucratief als je chronisch veel lego koopt :P
pi_133311505
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 09:06 schreef kciR het volgende:

[..]

Maar één point is toch niet gelijk aan één euro korting? Dus om de Haunted House volledig met VIP points te kopen moet je er zo'n 3000 hebben (hij is 150 toch?)..
yup, ik heb nu nog 1500 punten terwaarde van 75 euro
pi_133311529
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 09:24 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Volgens mij wel ja. Die VIP-points zijn ook alleen maar lucratief als je chronisch veel lego koopt :P
ik heb zo mijn periode gehad :D :@
Volgens mij heb ik wel een keer iets van 5000 punten gehad :')
  zaterdag 16 november 2013 @ 11:04:52 #242
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_133312142
Vandaag 25 procent korting op de kruidvat website op lego en playmobil
De mensen zijn gek geworden
  zaterdag 16 november 2013 @ 11:10:02 #243
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_133312235
Bij Intertoys en Bart Smit 32% op City (20% + 15%) dit weekend
pi_133312765
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:17 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb zo mijn periode gehad :D :@
Volgens mij heb ik wel een keer iets van 5000 punten gehad :')
Ik geloof dat ik afgelopen 2 maanden voor bijna 1000 euro heb gebricklinked :@ Helaas geen vip punten daar :')
  zaterdag 16 november 2013 @ 11:51:47 #245
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133312971
ik snap het nog steeds niet. kan ik nu een deel met points betalen of niet? sorry dat ik zo'n moeilijk LEGO-blokje ben :@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133312990
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 11:41 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik afgelopen 2 maanden voor bijna 1000 euro heb gebricklinked :@ Helaas geen vip punten daar :')
ik heb mij vergist over het aantal vip points..

quote:
Since you have joined the VIP Program, you have earned a total 3,058 Points. There must be a very happy LEGO Fan close to you.
, nog steeds erg veel :D
pi_133312997
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 11:51 schreef sararaats het volgende:
ik snap het nog steeds niet. kan ik nu een deel met points betalen of niet? sorry dat ik zo'n moeilijk LEGO-blokje ben :@
yup dit kan, elke 100 punten levert een korting van 5 euro op :)
  zaterdag 16 november 2013 @ 11:54:41 #248
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133313030
ik kan dus Haunted Hause met m'n 136 points betalen en de rest opleggen ;)

de points van Haunted House komen na betaling erbij. ik zit nog op een LEGO forum.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133313117
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 11:54 schreef sararaats het volgende:
ik kan dus Haunted Hause met m'n 136 points betalen en de rest opleggen ;)

de points van Haunted House komen na betaling erbij. ik zit nog op een LEGO forum.
je kan ze per 100 inleveren, je kan dus 5 euro korting krijgen
en inderdaad, de punten die het haunted house waard is (m.a.w. in jouw geval zou je 174/175 (geen idee hoe hij het afrond) punten erbij krijgen...

ik zou hem ergens anders met korting zoeken ;)
hier is hij al goedkoper

volgens mij hebben intertoys en bartsmit dit set ook, en is 15% korting prima haalbaar in die zaken nu :)
  zaterdag 16 november 2013 @ 12:01:18 #250
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133313163
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 11:59 schreef mschol het volgende:

[..]

je kan ze per 100 inleveren, je kan dus 5 euro korting krijgen
en inderdaad, de punten die het haunted house waard is (m.a.w. in jouw geval zou je 174/175 (geen idee hoe hij het afrond) punten erbij krijgen...

ik zou hem ergens anders met korting zoeken ;)
hier is hij al goedkoper

volgens mij hebben intertoys en bartsmit dit set ook, en is 15% korting prima haalbaar in die zaken nu :)
volgens de site zou die ¤179,99 kosten.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133313178
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 12:01 schreef sararaats het volgende:

[..]

volgens de site zou die ¤179,99 kosten.
klopt, maar omdat je 100 punten zou gebruiken zou je 174(175 afgerond) aan punten krijgen ;)
  zaterdag 16 november 2013 @ 12:05:43 #252
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133313253
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 12:02 schreef mschol het volgende:

[..]

klopt, maar omdat je 100 punten zou gebruiken zou je 174(175 afgerond) aan punten krijgen ;)
ok, ik begin het te begrijpen. dus ik kan geen 136 points ineens besteden?

maar kom, ik zoek nog wel verder.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133313312
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 12:05 schreef sararaats het volgende:

[..]

ok, ik begin het te begrijpen. dus ik kan geen 136 points ineens besteden?

maar kom, ik zoek nog wel verder.
precies, je kan helaas maar per 100 punten besteden:
101 punten = 5 euro korting (1 punt over)
295 punten = 10 euro korting (95 punten over)
1553 punten = 75 euro korting (53 punten over)
  zaterdag 16 november 2013 @ 12:19:24 #254
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133313659
komt goed hoor. ik twijfel eigenlijk nog of ik die nu wil kopen :@

misschien beter eerst City verzamelen of Castle. ik weet het echt niet meer.

[ Bericht 21% gewijzigd door Pinnenmutske op 16-11-2013 12:30:36 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zaterdag 16 november 2013 @ 12:45:57 #255
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_133314423
Bij Bart Smit is hij met korting nu ¤157,50. (Originele prijs 185 -15%)
Lijkt mij de goedkoopste optie en kun je je VIP punten lekker bewaren ;)
  zaterdag 16 november 2013 @ 12:54:51 #256
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133314723
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 12:45 schreef kciR het volgende:
Bij Bart Smit is hij met korting nu ¤157,50. (Originele prijs 185 -15%)
Lijkt mij de goedkoopste optie en kun je je VIP punten lekker bewaren ;)
ik heb besloten te wachten met Monster Fighters alhoewel ik de Spooktrein wel heel mooi vind.

ik zie wel in de winkel.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133314814
Net voor 90 euro 2de hands lego gekocht. Een grote doos. Ik denk een koopje.
Er zit ook een geel metalen lego opbergbox bij. Nogal oud volgens mij. Wat is zoiets waard?
History became legend, legend became myth.
pi_133315641
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 12:57 schreef valek het volgende:
Net voor 90 euro 2de hands lego gekocht. Een grote doos. Ik denk een koopje.
Er zit ook een geel metalen lego opbergbox bij. Nogal oud volgens mij. Wat is zoiets waard?
Fotootje? Ik heb geprobeerd te googelen, maar ik kon hem niet vinden.
pi_133317838
Daar is hij dan, de verlengde 4558, met extra groot station gemaakt van 3x7997 :)

  zaterdag 16 november 2013 @ 14:57:10 #260
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133317965
ik hou jullie wel op de hoogte, maandag ga ik naar de Lego store in Wijnegem Shopping Center.

pfff, zo moeilijk hé, kiezen uit zoveel verschillende Lego.

edit: ik zag net op de site van Bart Smit dat Haunted House enkel online te verkrijgen is.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133318220
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:57 schreef sararaats het volgende:
ik hou jullie wel op de hoogte, maandag ga ik naar de Lego store in Wijnegem Shopping Center.

pfff, zo moeilijk hé, kiezen uit zoveel verschillende Lego.

edit: ik zag net op de site van Bart Smit dat Haunted House enkel online te verkrijgen is.
dan bestel je em toch online? hoef je er ook niet voor de deur uit :D
  zaterdag 16 november 2013 @ 15:08:27 #262
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133318272
het kan best goed zijn dat ik een andere set meebreng en voor deze heel hard points ga sparen ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133318286
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:08 schreef sararaats het volgende:
het kan best goed zijn dat ik een andere set meebreng en voor deze heel hard points ga sparen ;)
das ook mogelijk ja :Y)

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:51 schreef AlmightyArjen het volgende:
Daar is hij dan, de verlengde 4558, met extra groot station gemaakt van 3x7997 :)

[ link | afbeelding ]
geil :9~

note to self: niet gelijk bricklink leegkopen...
  zaterdag 16 november 2013 @ 15:14:14 #264
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133318405
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:51 schreef AlmightyArjen het volgende:
Daar is hij dan, de verlengde 4558, met extra groot station gemaakt van 3x7997 :)

[ link | afbeelding ]
wow mooi zeg. waar ga je die zetten?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133318574
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:14 schreef sararaats het volgende:

[..]

wow mooi zeg. waar ga je die zetten?
In de kast :P Ik ga hem gebruiken voor mijn volgende video: een geautomatiseerd container overslag station. Als er twee vrachttreinen worden geladen/gelost is het spoor vrij en kan er een ander trein gaan rijden. Dat zal de 4558 worden. Zodra de vrachttreinen klaar voor vertrek zijn zal "het systeem" de 4558 weer parkeren bij het station :)
  zaterdag 16 november 2013 @ 15:35:00 #266
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133318791
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:22 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

In de kast :P Ik ga hem gebruiken voor mijn volgende video: een geautomatiseerd container overslag station. Als er twee vrachttreinen worden geladen/gelost is het spoor vrij en kan er een ander trein gaan rijden. Dat zal de 4558 worden. Zodra de vrachttreinen klaar voor vertrek zijn zal "het systeem" de 4558 weer parkeren bij het station :)
ah ok. ik vind dat je best mooie video's maakt hoor. vooral die met de treincrash.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133318904
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:35 schreef sararaats het volgende:

[..]

ah ok. ik vind dat je best mooie video's maakt hoor. vooral die met de treincrash.
Thanks :) De crash was vrij simpel qua techniek. Ik probeer een beetje de techniek op te zoeken en met elektronica leuke regelingen te bedenken...
  zaterdag 16 november 2013 @ 17:55:59 #268
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133321572
zo'n treinset is echt duur, ik hou het bij iets goedkoper ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133323988
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:55 schreef sararaats het volgende:
zo'n treinset is echt duur, ik hou het bij iets goedkoper ;)
lets face it, lego is duur...

en ik kan het weten.... :+
dit is uiteraard een kleine greep uit de collectie
  zaterdag 16 november 2013 @ 22:20:18 #270
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133329135
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:31 schreef mschol het volgende:

[..]

lets face it, lego is duur...

en ik kan het weten.... :+
dit is uiteraard een kleine greep uit de collectie
OMG :o zet er maar een alarmsysteempje op ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133330929
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:20 schreef sararaats het volgende:

[..]

OMG :o zet er maar een alarmsysteempje op ;)
duitse herder ook goed? :+

dit is trouwens wel het pronkstuk van de collectie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door mschol op 16-11-2013 23:22:14 ]
  zaterdag 16 november 2013 @ 23:24:15 #272
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133331353
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 23:12 schreef mschol het volgende:

[..]

duitse herder ook goed? :+

dit is trouwens wel het pronkstuk van de collectie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WOW! mooi zeg.

ik krijg heel misschien een stukje van de zolder bij m'n ouders. dan kan ik daar uren vertoeven tussen m'n LEGO sets en blokjes ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zondag 17 november 2013 @ 17:14:01 #273
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133346923
en een trap erbij ;)

jullie moeten multimiljonair zijn om zo'n collectie te hebben :o
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  † In Memoriam † zondag 17 november 2013 @ 21:44:29 #274
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133357231
Niet meer ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133357415
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:44 schreef 2cv het volgende:
Niet meer ...
precies.. alles zit in de lego :D
pi_133369946
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 17:14 schreef sararaats het volgende:
jullie moeten multimiljonair zijn om zo'n collectie te hebben
Ik schat dat we hier wel een miljoen blokken hebben :+
  maandag 18 november 2013 @ 15:07:42 #277
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133376759

mijn nieuwe aanwinst *O*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133419611
http://www.volkskrant.nl/(...)ete-misleiding.dhtml

Viel me al een aantal jaar op. Nou weet ik de prijzen zelf wel van legosets, maar het wordt toch eens tijd dat ze dit gaan aanpakken
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 01:18:07 #279
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133435529
Oftewel: pas na 5 december Lego kopen. Of misschien zelfs wel pas na 26 december ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133435627
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 01:18 schreef 2cv het volgende:
Oftewel: pas na 5 december Lego kopen. Of misschien zelfs wel pas na 26 december ...
lego dumpte een briefje in de bus hier...
rond 29 november krijg je als vip eerder toegang tot bepaalde sets en 'extra' kortingen (vanaf 30 euro gratis verzenden, vanaf 55 euro de exclusieve kerstboomtruck en vanaf 125 euro 10% korting ofzo
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 01:24:47 #281
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133435642
Naais ! ^O^
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133435684
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 01:24 schreef 2cv het volgende:
Naais ! ^O^
mja, die 55 euro limiet is er al maanden... elke maand een ander exclusief model.. :')
gratis verzenden kreeg je dan ook volgens mij
pi_133436602
Gratis verzenden kreeg ik ook bij mijn 41009. Dat was mijn eerste en tot nu toe ook laatste aankoop bij de Lego shop :P
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 03:52:46 #284
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133436624
Is dat en bewuste keus of gewoon toeval ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133443988
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 03:45 schreef AlmightyArjen het volgende:
Gratis verzenden kreeg ik ook bij mijn 41009. Dat was mijn eerste en tot nu toe ook laatste aankoop bij de Lego shop :P
41009 ?

ook friends lego aan het verzamelen? :D
pi_133444703
Ehm, niet die :D Als ik Lego friends ga verzamelen mag je me een spuitje geven :P Ik bedoelde die ene limited technic set, waar er maar 20k van gemaakt zijn...
pi_133445066
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:47 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ehm, niet die :D Als ik Lego friends ga verzamelen mag je me een spuitje geven :P
hehe :+
quote:
Ik bedoelde die ene limited technic set, waar er maar 20k van gemaakt zijn...
juist ja, die ene...
deze?
http://www.brickset.com/detail/?set=41999-1
pi_133448525
Ja die ja. Ik wis dat er iets van een 4, een 1 en een 9 in het nummer zaten :P
  woensdag 20 november 2013 @ 16:24:59 #289
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133451139
ik heb nog wat opbergdozen van Lego gekocht ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133451294
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:24 schreef sararaats het volgende:
ik heb nog wat opbergdozen van Lego gekocht ;)
Laat me raden: een roze?
  woensdag 20 november 2013 @ 16:33:10 #291
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133451490
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:28 schreef HPLC het volgende:

[..]

Laat me raden: een roze?
een roze lunchbox en een opbergruimte voor m'n ventjes in het blauw ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  donderdag 21 november 2013 @ 18:34:39 #292
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_133490359
Beste klant,

Zoals vorige week aangekondigd, gaan wij ons huidige magazijn verlaten aan het einde
van het jaar. Dit betekent dat alle artikelen weg mogen met extra veel korting.
Misschien kunt u nog slagen voor een super voordelig Sinterklaascadeau.
Opruimactie tot eind November
- Indien u minimaal 3 artikelen bij ons koopt, krijgt u vanaf heden 22% korting op uw totale aankoopbedrag.
- Indien u minimaal 5 artikelen bij ons koopt, krijgt u vanaf heden 33% korting op uw totale aankoopbedrag.
- Indien u minimaal 7 artikelen bij ons koopt, krijgt u vanaf heden 44% korting op uw totale aankoopbedrag.
- Koopt u minimaal 10 artikelen bij ons, dan krijgt u vanaf heden maar liefst 55% korting op uw totale aankoopbedrag.

LET OP: Deze kortingsactie is niet geldig voor reeds eerder geplaatste bestellingen en is niet geldig in combinatie met andere kortingsacties. Ook is het helaas niet mogelijk om
niet beschikbare artikelen te reserveren voor de actieprijs.

http://www.a-toys.nl/
De mensen zijn gek geworden
pi_133490816
Hoe kan ik zien wat ze nog in de winkel hebben staan dan? Als ik Lego klik staat er een wall of text maar nergens een link naar de product overzichten.
pi_133498815
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:34 schreef Da hopman het volgende:
Beste klant,

Zoals vorige week aangekondigd, gaan wij ons huidige magazijn verlaten aan het einde
van het jaar. Dit betekent dat alle artikelen weg mogen met extra veel korting.
Misschien kunt u nog slagen voor een super voordelig Sinterklaascadeau.
Opruimactie tot eind November
- Indien u minimaal 3 artikelen bij ons koopt, krijgt u vanaf heden 22% korting op uw totale aankoopbedrag.
- Indien u minimaal 5 artikelen bij ons koopt, krijgt u vanaf heden 33% korting op uw totale aankoopbedrag.
- Indien u minimaal 7 artikelen bij ons koopt, krijgt u vanaf heden 44% korting op uw totale aankoopbedrag.
- Koopt u minimaal 10 artikelen bij ons, dan krijgt u vanaf heden maar liefst 55% korting op uw totale aankoopbedrag.

LET OP: Deze kortingsactie is niet geldig voor reeds eerder geplaatste bestellingen en is niet geldig in combinatie met andere kortingsacties. Ook is het helaas niet mogelijk om
niet beschikbare artikelen te reserveren voor de actieprijs.

http://www.a-toys.nl/
Is wat ik daar links in het overzicht alles wat ze hebben? Een paar bordspellen, atlantis, cars, ninjago en racers? Dan pas ik namelijk :P
  † In Memoriam † vrijdag 22 november 2013 @ 02:24:43 #295
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133505480
AlmightyArjen, heb jij ook verstand van een NXT programmeren met de orginele software ?

Ik ben daar wat mee aan het klooien maar het wil niet. Ik wil een motor laten reageren op een touch-sensor: zolang je die sensor ingedrukt houdt, draait de motor. Laat je de sensor los dan stopt de motor. Dus als je de sensor 10 sec. ingedrukt houdt, draait de motor 10 sec. Druk je de sensor 3 sec. in dan draait de motor 3 sec.

Nu gaat de motor draaien en stopt niet meer.

Hier het programma in blokken:





Overigens, zijn er ook andere programmeertalen te gebruiken ? Ik heb b.v. wel CNC-machines geprogrammeerd met machinecodes en coördinaten enzo. Die kennis is wel weg gezakt, maar als er iets is wat daar op lijkt komt dat wel weer terug (denk ik).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 22 november 2013 @ 02:45:22 #296
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133505566
Overigens, ik heb de kleurensorteerder al eens gebouwd en geprogrammeerd. Wel precies volgens de instructies.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 22 november 2013 @ 10:37:56 #297
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133508447
ik denk dat ik m'n Lego in Zuid Afrika ga kopen, scheelt wel veel in prijs ;)

in september/oktober volgend jaar ben ik daar toch 6 weken ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:00:04 #298
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_133508905
Vergeet niet dat je boven een bepaald bedrag invoerbelasting betaald en je max 20kg (ofzo) bagage heen en weer mag nemen.
Lijkt mij dat je die kg's wel nodig hebt voor kleren als je er 6 weken zit.
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:10:52 #299
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133509122
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:00 schreef bleiblei het volgende:
Vergeet niet dat je boven een bepaald bedrag invoerbelasting betaald en je max 20kg (ofzo) bagage heen en weer mag nemen.
Lijkt mij dat je die kg's wel nodig hebt voor kleren als je er 6 weken zit.
het zou daar lente zijn maar ik zal er aan denken ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_133509221
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:10 schreef sararaats het volgende:

[..]

het zou daar lente zijn maar ik zal er aan denken ;)
stuur de lego in allerlei losse pakketjes naar jezelf toe ;)

dat scheelt in meenemen en wellicht ook in totaal kosten (afhankelijk van verzendkosten per pakketje)
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:16:35 #301
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_133509262
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:14 schreef mschol het volgende:

[..]

stuur de lego in allerlei losse pakketjes naar jezelf toe ;)

dat scheelt in meenemen en wellicht ook in totaal kosten (afhankelijk van verzendkosten per pakketje)
ook voor grote dozen?

en vol!
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')