SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Het werd een beetje 'jump on the bandwagon' om de vraag te ridiculiserenquote:Op maandag 23 september 2013 19:51 schreef Brighteyes het volgende:
Goed nieuws Joycie!
En sorry Isa, het was een hele normale vraag, hoewel, mijn stekels wat op gingen staan door depi.
Ik had het bij mijn antwoord moeten laten, maar de vraag kwam zo mooi 'on cue' nav iets anders dat ik de verleiding even niet kon weerstaan.
On-topic dan maar heb ik vandaag zo lekker gegeten uit mijn nog niet vaak gebruikte stoompan, peultjes en worteltjes, echt heerlijk!
Een stapelding van de marskramer met een onderpan en twee stoompannen erop. Water erin en gaan. Worteltjes in de middelste pan en peultjes in de bovenste.quote:Op maandag 23 september 2013 20:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het werd een beetje 'jump on the bandwagon' om de vraag te ridiculiseren![]()
Wat voor stoompannetje heb je dan? Ik heb zo'n stoommandje, maar gebruik het echt nooit.
Ja, je verliest minder aan het kookvocht idd en het ziet er wat florissanter uit.quote:Op maandag 23 september 2013 20:15 schreef Zeester het volgende:
Wat is het verschil dan precies? Blijven er meer vitamines in (heb ik weleens gehoord)?
Witvis is heel mager, misschien daarom lag gisteren? Een keertje wat minder is niet zo erg toch?quote:Op dinsdag 24 september 2013 07:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb mijn eten van gisteren voor het eerst eens echt in calorieteller gegooid en ik zit toch nog wel wat laag.
Dit was gisteren:
Brinta
Roggebrood, mandarijn
3 boterhammen, kipfilet en komkommer, geitenkaas
Kwark m bessen
Boontjes, peultjes, puree, vis, verse vijg
4 blokjes extra pure chocola 86%
(Zonder de chocola kwam dit op 1481kcal uit)
Vandaag kom ik op 999 kcal uit zonder avondeten (stamppot andijvie) en een avond T. Dat wordt wrsch een appel oid.
Lijstje
O: Brinta m chia
T: Roggebrood m kaas, mandarijn
L: 4 boterhammen, 2 m kipfilet en komkommer, 2 m geitenkaas
T: Kwark m bessen
D: Stamppot andijvie m spekjes
T: Appel
Klopt wel kwak, maar ik had er twee stukjes van, want de kinderen bliefden liever vissticks en de kabeljauw was toch al ontdooit.quote:Op dinsdag 24 september 2013 07:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Witvis is heel mager, misschien daarom lag gisteren? Een keertje wat minder is niet zo erg toch?
Stamppot met spekjes is wat rijker dus afh van wat je opschept vanavond kom je vast wel weer goed uit.
Persoonlijke toespraak? Waar studeer jij af...? Ik heb zowel voor mn BSc als voor m'n MSc geen toespraak gehad hoor.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:43 schreef Sarabi het volgende:
Thanks!
Stiekem kijk ik er een beetje tegen op. Voor mij hoeft zo'n persoonlijke toespraak etc niet zo nodig.
Da's meestal ongeveer 45 sconden per persoon, tenminste zo was het bij mij, zat je met 50 afstudeerders op een tribune, niemand had er zin in, in de zaal zitten alleen maar ouders en opa's en die luisteren alleen naar de speech voor de persoon waar ze voor komen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:43 schreef Sarabi het volgende:
Thanks!
Stiekem kijk ik er een beetje tegen op. Voor mij hoeft zo'n persoonlijke toespraak etc niet zo nodig.
Wij zitten met hoog uit 3 personenquote:Op dinsdag 24 september 2013 10:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Da's meestal ongeveer 45 sconden per persoon, tenminste zo was het bij mij, zat je met 50 afstudeerders op een tribune, niemand had er zin in, in de zaal zitten alleen maar ouders en opa's en die luisteren alleen naar de speech voor de persoon waar ze voor komen.
(ja, het klinkt lomp, but nobody cares, en in sommige gevallen is dat best fijn)
En daarom ga ik voor een balie uitreiking. Bij ons doen ze ook bewust 6 mensen per keer van 1.5 uur en kan daar niet zo goed tegen. Plus dat ik 200 km verderop woon tegenwoordig.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:43 schreef Sarabi het volgende:
Thanks!
Ik heb het gevoel dat die optie voor een master moeilijker aan te vinken isquote:Op dinsdag 24 september 2013 10:14 schreef Californium het volgende:
[..]
En daarom ga ik voor een balie uitreiking. Bij ons doen ze ook bewust 6 mensen per keer van 1.5 uur en kan daar niet zo goed tegen. Plus dat ik 200 km verderop woon tegenwoordig.
Dat is waarquote:Op dinsdag 24 september 2013 10:16 schreef Stormqueen het volgende:
het is ook best leuk hoor, diploma-uitreiking, vooral vanwege het excuus om er een gezellige speciale dag van te maken
quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou mijn vader laten speechen. Dan is die optie de eerstvolgende diploma-uitreiking afgeschaft
Waarom niet vandaag?quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:44 schreef Sarabi het volgende:
Ach ik heb geen baan dus kan hier lekker van gaan genieten
Hmm in de herfstvakantie toch echt eens beginnen met solliciteren.
Ik werk in de kinderopvang op dit moment dus zit nog wel in de schoolvakanties.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Waarom niet vandaag?het hele idee van schoolvakanties is toch sowieso niet van toepassing als je niet studeert / in het onderwijs werkt / kinderen hebt?
Ja maar heel weinig uur en het salaris is echt om te huilen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:48 schreef Stormqueen het volgende:
Als je in de kinderopvang werkt dan heb je toch een baan, of kijk ik nu scheel?
Ik vond mijn diploma uitreiking heel leuk! Oude stijl doctoraal, dus per persoon met alleen jouw "gevolg" in de faculteitskamer van het academiegebouw, kwartiertje met handtekeningen en een praatje, daarna tekenen in het zweetkamertje op de muur, en met iedereen die erbij was naar een café waar de rest van de vrienden ook naartoe kwamen voor de borrel, toen uit eten en daarna nog een beetje feestgevierd in een kroeg met een paar vrienden.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij zitten met hoog uit 3 personenen het hele ding duurt een uur.
Ik had liever zoals jij het beschrijft (zo was het bij mijn P, mijn bachelor heb ik met de post laten komen).
Ook nog mailtjes gehad van begeleiders wat ik sinds het afstuderen aan het doen ben. Dus ze zijn wel verhaaltjes aan het maken.
Ok, maar waarom ga je dan niet nu al solliciteren?quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja maar heel weinig uur en het salaris is echt om te huilen.
Maar beter dan niets
Maar wil over een half jaar toch wel iets anders (er bij) hebben.
Geen idee, het wordt bij de onderzoeksschool vergoed door de landelijke onderzoeksschool, maar officieel alleen tot 6 maanden na het verlopen van je aanstelling. Mijn aanstelling eindigde in 2010, en met wat geluk promoveer ik in december 2013...quote:Op dinsdag 24 september 2013 11:22 schreef Californium het volgende:
Promotie wordt idd wel een groot feest!. Heb je geen budget voor boekje kwak? Of is ie er wel en gaat dat echt te weinig zijn? En waarom verplicht met mensen uit eten?, rare regel!?
dat is wel een goed ideequote:Op dinsdag 24 september 2013 12:19 schreef Zeester het volgende:
Kun je niet aan je familieleden enz vragen of zij het zelf betalen Kwak? En dan uitleggen erbij dat het verwacht wordt dat jij het betaald voor de mensen die je professioneel hebben geholpen en dat je daardoor gewoon niet het budget hebt om voor iedereen te betalen. Ik denk dat die mensen het namelijk echt niet erg vinden, en dan hoef je niet voor 30 man te betalen!
thanks Isa. Ik doe deze week nog waar ik toe in staat ben en als dat goed genoeg is, dan ok, dan ga ik verder met het regelen van de praktische kant.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door kwakz0r op 24-09-2013 14:46:36 ]Kwak
even van mijn vrijheid genietenquote:Op dinsdag 24 september 2013 11:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ok, maar waarom ga je dan niet nu al solliciteren?
Dat solliciteren is een bitch. Je mag blij zijn als je nu begint en überhaupt over een half jaar wat hebt gevonden.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:16 schreef Stormqueen het volgende:
Daarbij heb je echt niet een week na je eerste sollicitatiebrief een baan, dus nu alvast beginnen is echt geen overbodigheid
Het helpt idd wel dat ik in ieder geval al iets heb (kinderopvang)quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:18 schreef roos85 het volgende:
Ik ben nu al beetje links en rechts aan het solliciteren, in de hoop dat ik ergens kan instromen en in ieder geval wat werk heb mocht ik afgestudeerd zijn.
Nou ja, ik had direct een nieuwe baan en mijn vorige contract liep 31 augustus af en mijn nieuwe baan begon 1 septemberquote:Op dinsdag 24 september 2013 15:16 schreef Stormqueen het volgende:
Daarbij heb je echt niet een week na je eerste sollicitatiebrief een baan, dus nu alvast beginnen is echt geen overbodigheid
Ja, maar je weet ook wel dat dat echt de uitzonderingen zijn momenteelquote:Op dinsdag 24 september 2013 15:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, ik had direct een nieuwe baan en mijn vorige contract liep 31 augustus af en mijn nieuwe baan begon 1 septemberStiekem had ik een maandje vakantie hebben ook niet bijzonder erg gevonden
Maar goed, dit was wel een prettig gevoel natuurlijk.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, maar je weet ook wel dat dat echt de uitzonderingen zijn momenteel
Jaquote:Op dinsdag 24 september 2013 15:21 schreef Stormqueen het volgende:
heb je een man die je zonder morren onderhoudt?
Dat is wel bijzonder, dat gaat die van mij echt niet doen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Jaen ik doe het huishouden
erg he
Wat is er bijzonder aan?quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:23 schreef roos85 het volgende:
[..]
Dat is wel bijzonder, dat gaat die van mij echt niet doen.
Als je kinderen hebt ja...quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:25 schreef Sarabi het volgende:
Wat is er bijzonder aan?
Zo gaat het al eeuwen, het is eerder ouderwets
Ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat jij hier zelf vrede mee hebt. Ik zou mezelf er niet prettig bij voelen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat is er bijzonder aan?
ik zie het probleem nietquote:Op dinsdag 24 september 2013 15:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat jij hier zelf vrede mee hebt. Ik zou mezelf er niet prettig bij voelen.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:30 schreef Sarabi het volgende:
jij onderhoud toch ook jouw vriend?
Dat vind je toch ook niet erg?
Serieus? Als je vriend geen zin heeft om werk te zoeken dan ging jij zonder morren lekker veertig uur aan de slag om zijn bier te betalen?quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
ik zie het probleem niet
ik zou het andersom ook doen als het zo was
Als mijn vriend zich zou vermaken met het huishouden, fok en een paar uurtjes werk en daarnaast zou weigeren op dit moment te solliciteren zou ik absoluut niet vrolijk zijnquote:Op dinsdag 24 september 2013 15:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
ik zie het probleem niet
ik zou het andersom ook doen als het zo was
oke sorry dan heb ik dat verkeerd begrepenquote:Op dinsdag 24 september 2013 15:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]dacht je dat? Dat vind ik heel erg eigenlijk, maar vooral voor hem! Qua geld interesseert het me geen hol.
En hij vindt het zelf overigens vreselijk; dat is wel een heel andere houding dan hoe jij het ervaart.
nee, je bracht het wel andersquote:Op dinsdag 24 september 2013 15:33 schreef Sarabi het volgende:
Hey maar ik werk gewoon (niet zo veel als hij)
En ik ga ook meer werk zoeken alleen niet deze maand
als ik een half jaar ging reizen zou iedereen het geweldig vinden en nu is er alleen maar commentaar
dit is toch precies wat ik zei?quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, je bracht het wel anders
en zo heeft iedereen gelukkig zijn eigen relatie op zijn/haar manierquote:Op dinsdag 24 september 2013 15:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Als mijn vriend zich zou vermaken met het huishouden, fok en een paar uurtjes werk en daarnaast zou weigeren op dit moment te solliciteren zou ik absoluut niet vrolijk zijn
Hij kan geen werk vinden, dat is iets anders dan niet willen werken natuurlijk. Ik zou iemand daar niet voor verlaten. En ik wil overigens ook helemaal niet zeggen dat jij niet wil werken hoor! Je wilt alleen even rust, ook wat voor te zeggen. Maar het kan geen kwaad om toch te solliciteren, want doorgaans heb je niet binnen no time een baan nadat je begint met zoeken.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:34 schreef Sarabi het volgende:
oke sorry dan heb ik dat verkeerd begrepen
Ik refereerde aan ditquote:Op dinsdag 24 september 2013 10:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik werk in de kinderopvang op dit moment dus zit nog wel in de schoolvakanties.
En verder heeft het geen reden, behalve dat ik er nu nog geen zin in heb.
Heb zoveel stress gehad de afgelopen paar jaar dat ik besloten heb eerst even rustig aan te doen (wel kijken of er vacatures voorbij komen maar helaas is dat niet zo, dus moet open sollicitaties gaan schrijven).
Ik vind het bijzonder dat jouw vriend dat doet, er zijn er zat die er anders instaan.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat is er bijzonder aan?
Hoe lossen jullie het op als hij op korte termijn geen werk kan vinden?quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:57 schreef Qwea het volgende:
De mijne zit ook thuis, wel doorbetaald nog een periode, maar mooi dat hij ondanks dat gaat solliciteren.
Dat wordt dan toch een groot probleem als je geen werk kunt vinden. Hoe ga je dat dan oplossen? Wordt dat een lening of zo?quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:04 schreef roos85 het volgende:
[..]
Hoe lossen jullie het op als hij op korte termijn geen werk kan vinden?
Ben wel benieuwd hoe anderen dat oplossen, als ik nl na mijn studie geen werk kan vinden gaat mijnmij echt niet onderhouden, dan moet ik gewoon blijven meebetalen aan het huishouden.
Weet ik, maar ik blijf hierin toch aan het kortste eind trekken vrees ik.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat wordt dan toch een groot probleem als je geen werk kunt vinden. Hoe ga je dat dan oplossen? Wordt dat een lening of zo?
Das wel een hele dure geweestquote:Ik heb in het verleden een tijdje een vriend gehad die niet werkte. Ik werkte 40 uur en hij maakte mijn geld op aan nieuwe cd'sHet duurde nog best lang voor ik genoeg had van die tamelijk dure accessoire op de bank
Ja, want daar leer je namelijk ontzettend veel van. Je wordt zelfstandig, je moet jezelf zien te redden in een vreemde cultuur en je blikveld wordt een stuk breder. Je kunt daardoor dingen beter in context plaatsen en dat is best een waardevolle eigenschap.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:33 schreef Sarabi het volgende:
Hey maar ik werk gewoon (niet zo veel als hij)
En ik ga ook meer werk zoeken alleen niet deze maand
als ik een half jaar ging reizen zou iedereen het geweldig vinden en nu is er alleen maar commentaar
ik ben getrouwd, we hebben geen mijn en dein meer, alles wordt op 1 hoop geflikkerd en dus ook de WW als iemand zonder werk komt te zittenquote:Op dinsdag 24 september 2013 16:04 schreef roos85 het volgende:
[..]
Hoe lossen jullie het op als hij op korte termijn geen werk kan vinden?
Ben wel benieuwd hoe anderen dat oplossen, als ik nl na mijn studie geen werk kan vinden gaat mijnmij echt niet onderhouden, dan moet ik gewoon blijven meebetalen aan het huishouden.
ik schaam me dat dit koffie over mijn toetsenbord opleverdequote:Op dinsdag 24 september 2013 16:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ja, want daar leer je namelijk ontzettend veel van. Je wordt zelfstandig, je moet jezelf zien te redden in een vreemde cultuur en je blikveld wordt een stuk breder. Je kunt daardoor dingen beter in context plaatsen en dat is best een waardevolle eigenschap.
Gewoon lekker thuis ronhangen, het huishouden doen, beetje hoepelen, beetje op Fok rondhangen etc. is nu niet bepaald een verbreding van je horizon.
Ik vind dat je er dan voor elkaar moet zijn. Zo lang de werkloze partner echt druk bezig is met werk zoeken en er alles aan doet om wel bij te dragen, maar het lukt niet, dan zou ik het denk ik niet op erfenis/spaargeld laten interen. Als het niet nodig is, uiteraard.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:09 schreef roos85 het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik blijf hierin toch aan het kortste eind trekken vrees ik.
Mijn spaargeld (uit erfenis)of van hem lenen was zijn idee, ik ben het hier totaal niet mee eens.
[..]
Das wel een hele dure geweest
Ik heb tegen Ross gezegd dat hij alles kan kopen wat hij wil, dat hij zich niet belemmerd moet voelen iets aan te schaffen. Lijkt me vreselijk om overal maar om te moeten vragen aan je partner omdat je geen geld hebt. Wat hij dus ook nooit doet. Want hij koopt nooit ietsquote:Op dinsdag 24 september 2013 16:06 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb in het verleden een tijdje een vriend gehad die niet werkte. Ik werkte 40 uur en hij maakte mijn geld op aan nieuwe cd's Het duurde nog best lang voor ik genoeg had van die tamelijk dure accessoire op de bank
Sorry.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik schaam me dat dit koffie over mijn toetsenbord opleverde
Ja, maar als je een sujet op de bank had zitten die dat wel deed piepte je ook wel anders denk ikquote:Op dinsdag 24 september 2013 16:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb tegen Ross gezegd dat hij alles kan kopen wat hij wil, dat hij zich niet belemmerd moet voelen iets aan te schaffen. Lijkt me vreselijk om overal maar om te moeten vragen aan je partner omdat je geen geld hebt. Wat hij dus ook nooit doet. Want hij koopt nooit ietsOok niet als ik zeg dat dat wel kan/mag. Hij vindt het niet kunnen.
Het hangt denk ik af van de fase waar je relatie in zit, en ook wat voor afspraken je met elkaar hebt. Wij delen nu alles met elkaar, maar dat is niet altijd zo geweest.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat je er dan voor elkaar moet zijn.
Ik ga ietwat kort door de bocht met mijn beschrijving, uiteraardquote:Op dinsdag 24 september 2013 16:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb tegen Ross gezegd dat hij alles kan kopen wat hij wil, dat hij zich niet belemmerd moet voelen iets aan te schaffen. Lijkt me vreselijk om overal maar om te moeten vragen aan je partner omdat je geen geld hebt. Wat hij dus ook nooit doet. Want hij koopt nooit ietsOok niet als ik zeg dat dat wel kan/mag. Hij vindt het niet kunnen.
Nou, ik ga geen dure hobby's bekostigen hoorquote:Op dinsdag 24 september 2013 16:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, maar als je een sujet op de bank had zitten die dat wel deed piepte je ook wel anders denk ik
Ik doe zelden het huishouden meerquote:Op dinsdag 24 september 2013 16:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga ietwat kort door de bocht met mijn beschrijving, uiteraard
Hij kwam bij mij wonen in mijn net gekochte koophuis. Hij werkte niet en had er ook geen zin in. Wel ging hij vaak naar de stad, wat drinken, wat cd's kopen, beetje rondhangen. Als ik thuiskwam had hij niets uitgevoerd, dus kon ik boodschappen doen, koken, het huishouden doen en uitrekenen hoe we die maand weer uit zouden komen. Daarom viel ik over de vele dure cd's die hij kocht.
Wij zijn vrij snel gaan delen. We hadden allebei niet heel veel, maar ik liet alles wat ik had achter in Brabant om hier te komen wonen. We hebben ook een gezinsinkomen waarbij B veel meer binnenbrengt dan ik, maar daar hebben we geen van beiden problemen mee. Het komt allemaal op één grote hoop (of klein hoopjequote:Op dinsdag 24 september 2013 16:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het hangt denk ik af van de fase waar je relatie in zit, en ook wat voor afspraken je met elkaar hebt. Wij delen nu alles met elkaar, maar dat is niet altijd zo geweest.
Hij onderhoudt mij nu, maar zo voelt dat niet. We hebben een gezinsinkomen, we hebben gezamenlijke toekomstplannen, ik doe wat ik kan.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ben getrouwd, we hebben geen mijn en dein meer, alles wordt op 1 hoop geflikkerd en dus ook de WW als iemand zonder werk komt te zitten
Wellicht denkt ie straks wel anders over,ik ben in ieder geval erg gemotiveerd om werk te zoeken en te vinden.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat je er dan voor elkaar moet zijn. Zo lang de werkloze partner echt druk bezig is met werk zoeken en er alles aan doet om wel bij te dragen, maar het lukt niet, dan zou ik het denk ik niet op erfenis/spaargeld laten interen. Als het niet nodig is, uiteraard.
Maar goed, wij zijn in gemeenschap van goederen geregistreerd, dus alles is van ons samen.
Ach ja, hij was knap en charmant en ik vond het een tijdje wel uit te houden. Tot het knappe snoetje alleen niet meer voldoende wasquote:Op dinsdag 24 september 2013 16:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik doe zelden het huishouden meerWat best in orde is, want daar had ik toch al een enorme hekel aan
al ons kapitaal is toch al op. Zit in het huis. En de erfenis zien we tegen die tijd wel weerquote:Op dinsdag 24 september 2013 16:24 schreef roos85 het volgende:
[..]
Als wij ooit gaan trouwen is het op huwelijkse voorwaardenMaar dat willen we allebei.
[..]
Wellicht denkt ie straks wel anders over,ik ben in ieder geval erg gemotiveerd om werk te zoeken en te vinden.
Maar we zien het tzt wel, hopelijk is het allemaal niet nodig.
Dan maakt het niet veel uit denk ik, maar goed we zien wel hoe de toekomst gaat lopen ;quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
al ons kapitaal is toch al op. Zit in het huis. En de erfenis zien we tegen die tijd wel weer
Gewoon snel een kint maken, gaat toch alles daarheen
een magere rundergehaktbal?quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:29 schreef Isabeau het volgende:
Vanavond denk ik boerenkool stamppotAlleen wil ik er een beetje slank vlees bij, dus geen worst. Suggesties?
Gerookte kip.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:29 schreef Isabeau het volgende:
Vanavond denk ik boerenkool stamppotAlleen wil ik er een beetje slank vlees bij, dus geen worst. Suggesties?
Ziet er goed uitquote:Op dinsdag 24 september 2013 16:45 schreef Zeester het volgende:
http://www.ah.nl/allerhan(...)orstjes/?rq=couscous
Deze is het. De courgette voeg ik nog toe omdat het anders niet heel veel groente is, want van spinazie blijft altijd zo weinig over.
Ik vind het gekker als je dat niet doet.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:24 schreef roos85 het volgende:
[..]
Als wij ooit gaan trouwen is het op huwelijkse voorwaardenMaar dat willen we allebei.
Dat kun je altijd apart vast laten leggen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind het gekker als je dat niet doet.
Wij zijn ook op huwelijkse voorwaarden geregistreerd partner. Ondertussen gaat alles wat nu binnenkomt gewoon op de grote hoop en krijgen we zakgeld.
Maar erfenissen en geld van eigen spaarrekening blijft eigen.
Wij hadden beiden niet echt spaargeld. Mijn ouders hebben laten vastleggen dat alleen de eigen kinderen erven en niet de aanhang. Dankzij mijn dure accessoirequote:Op dinsdag 24 september 2013 17:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind het gekker als je dat niet doet.
Wij zijn ook op huwelijkse voorwaarden geregistreerd partner. Ondertussen gaat alles wat nu binnenkomt gewoon op de grote hoop en krijgen we zakgeld.
Maar erfenissen en geld van eigen spaarrekening blijft eigen.
Ik zie mijn ouders daar ook nog wel voor aan en dan niet vanwege mijn partnerquote:Op dinsdag 24 september 2013 17:08 schreef miss_sly het volgende:
Wij hadden beiden niet echt spaargeld. Mijn ouders hebben laten vastleggen dat alleen de eigen kinderen erven en niet de aanhang. Dankzij mijn dure accessoire
Zelfredzaam ftw. Wij kunnen de hele wereld aanquote:Op dinsdag 24 september 2013 16:45 schreef Zeester het volgende:
En ik ben zielig en alleen, dus ik zorg voor mezelf! Was het maar zo´n feest!
een lening bij je eigen vriend hebben...quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:09 schreef roos85 het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik blijf hierin toch aan het kortste eind trekken vrees ik.
Mijn spaargeld (uit erfenis)of van hem lenen was zijn idee, ik ben het hier totaal niet mee eens.
[..]
Das wel een hele dure geweest
Daar zeur ik ook over ookal betaald hijquote:Op dinsdag 24 september 2013 16:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik ga geen dure hobby's bekostigen hoorEnige waar ik echt over zeur is het blikje energy drink wat hij steevast meeneemt als hij de boodschappen doet. Ik vind dat zo'n onnozele uitgave omdat het zulk ongezond spul is.
He! Wat kut. hoe dat zo?quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:03 schreef Myraela het volgende:
Wij moesten nog een gezamelijke rekening maken, sinds mijn vriend een baan heeft. Maar nu ben ik zelf sinds gisteren weer werkloos, dus dat kan nu wel weer even wachten. Hopelijk vind ik snel weer wat, want ik ben het op de centen zitten wel weer zat.
Loop je geen stage meer?quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:03 schreef Myraela het volgende:
Wij moesten nog een gezamelijke rekening maken, sinds mijn vriend een baan heeft. Maar nu ben ik zelf sinds gisteren weer werkloos, dus dat kan nu wel weer even wachten. Hopelijk vind ik snel weer wat, want ik ben het op de centen zitten wel weer zat.
Dat zou ik inderdaad ook niet willen. Hell, zo ga ik niet eens met vrienden om. De één keer betaal ik een rondje, de volgende keer betaald de ander weer een keer iets. Ga daar niet moeilijk over zitten doen of over zitten rekenen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Met mijn ex hadden we in het begin de vaste lasten verdeeld naar rato van inkomsten en later eigenlijk gewoon alles op 1 hoop (ex. een deel opzij voor afbetalen van mijn studielening).
Eigenlijk zou ik dat wanneer ik weer een samenwoonrelatie zou krijgen toch weer zo willen. Ik vind niets tenenkrommender dan met stelletjes op stap zijn en dat die dan allebei een eigen kaartje kopen ofzo. Of gaan staan overleggen "jaaa jij had laatst dit en dat, maar ik dit en dat dus jij moet nu mijn kaartje betalen". God ALS je dat al doet, doe het dan lekker prive en niet ongegeneerd in publiek
Maar zoals gezegd, ik zou niet echt een relatie willen waarbij het zo gaat. Ik zou er heel veel irritatie van ondervinden en dat zou denk ik wel doorwerken in de relatie.
Nouja, ik zat inde proeftijd van een leerling contract. Na die proeftijd, kun je een leerling contract niet meer beëindigen. Ik niet en mijn baas ook niet. Maar het restaurant was veel te druk voor mij, kon het tempo niet aan en ben ook nog eens een week ziek geweest. Ze durfde het risico dus niet aan om aan mij vast te zitten.quote:
Dat denk ik inderdaad wel ja, nu kan ik er nog positief op terugkijken. Terwijl ik eigenlijk heel erg tegen de komende maanden op zat te kijken. En houdoe chef de mongole.quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:10 schreef Sarabi het volgende:
Wat jammer Myraela! Maar misschien uiteindelijk wel beter?
Supertof! Is dat van die vintage webshop?quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:10 schreef Sarabi het volgende:
Foto van de uitreiking + nieuwe jurkje:
[ afbeelding ]
Belangrijk dat je er nu nog positief op terug kan kijkenquote:Op dinsdag 24 september 2013 18:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad wel ja, nu kan ik er nog positief op terugkijken. Terwijl ik eigenlijk heel erg tegen de komende maanden op zat te kijken. En houdoe chef de mongole.
[..]
Supertof! Is dat van die vintage webshop?
Die staat geweldig bij je haarkleur en wat straal je heerlijkquote:Op dinsdag 24 september 2013 18:10 schreef Sarabi het volgende:
Foto van de uitreiking + nieuwe jurkje:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:12 schreef Myraela het volgende:
Dat denk ik inderdaad wel ja, nu kan ik er nog positief op terugkijken. Terwijl ik eigenlijk heel erg tegen de komende maanden op zat te kijken. En houdoe chef de mongole.
Dankjewel!quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die staat geweldig bij je haarkleur en wat straal je heerlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |