Het is een uitleg, of je dat nu leuk vindt om te horen of niet.quote:Op maandag 23 september 2013 20:36 schreef BerjanII het volgende:
"ik werd uit mijn lichaam geslingerd" is voor mij nog steeds een waarneming en geen uitleg daarvan.
Nee, dat was een analogie. Ik heb nergens beweerd dat BDE's dromen zijn. Dus hou de stromannen voor je alsjeblieft.quote:Op maandag 23 september 2013 20:36 schreef BerjanII het volgende:
Je deed alsof het altijd dromen zijn, niet de doelpalen verschuiven alsjeblieft.
Heb je toch je zin gekregen! Want wie een serieus gesprek wil voeren over BDE's, die is natuurlijk niet helemaal lekker bij zijn hoofd, aldus Molurus.quote:
Kijk, hierom kun je beter niet met anderen erover discussieren. Elke wetenschapper die je naar de mond praat noem je plausibel in zijn uitleg, maar als men er anders over denkt is men een zweefteef.quote:Op maandag 23 september 2013 20:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kijk aan, er is zelf een plausibele uitleg voorhanden.
Maar dit kan niet genoeg worden benadrukt: ook zonder die plausibele uitleg is de uitleg van 'zweefteven' niet geloofwaardig.
Precies.quote:Op maandag 23 september 2013 20:42 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Kijk, hierom kun je beter niet met anderen erover discussieren. Elke wetenschapper die je naar de mond praat noem je plausibel in zijn uitleg, maar als men er anders over denkt is men een zweefteef.
Ik beleef geloof ik een deja-vu, want andere topics over dit onderwerp zijn zo ook naar de kloten geholpen. Alleen maar door de arrogantie van bepaalde mensen hier die menen dat zij realistisch zijn en mensen met een andere mening voor zweefteven uitmaken.
Een uitleg zou zijn "ik werd uit mijn lichaam geslingerd want ik was stout".quote:Op maandag 23 september 2013 20:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is een uitleg, of je dat nu leuk vindt om te horen of niet.
Oke, dit had ik fout gelezen. Kijk, ik geef mijn fouten wel toe. Maar als ik jou wijs op fouten dan negeer je die posts gewoon. Niet mijn manier van discussiëren, maar wel een manier uiteraard.quote:Nee, dat was een analogie. Ik heb nergens beweerd dat BDE's dromen zijn. Dus hou de stromannen voor je alsjeblieft.
Toch jammer dat steeds dezelfde figuren dit soort topics verknallen.quote:
In het wilde weg speculeren is inderdaad niet mijn ding.quote:Op maandag 23 september 2013 20:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Heb je toch je zin gekregen! Want wie een serieus gesprek wil voeren over BDE's, die is natuurlijk niet helemaal lekker bij zijn hoofd, aldus Molurus.
Gut... wat is het toch vreselijk he, als mensen kritiek hebben op je geblaat.quote:Op maandag 23 september 2013 20:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Nee, zo'n discussie moet gesaboteerd worden en dat is je gelukt. Alles om maar bij jou weg te blijven. Wat een intens vervelend figuur ben jij Molurus, keer op keer weer als er een discussie wordt gevoerd over iets dat buiten de norm ligt.
Het valt me gewoon tegen dat een mod mij al vrij snel in de discussie een zweefteef noemt, terwijl ik er juist een serieus en interessant topic van wil maken.quote:Op maandag 23 september 2013 20:52 schreef BerjanII het volgende:
Toch jammer dat steeds dezelfde figuren dit soort topics verknallen. Maar ik zou maar niet teveel met Molurus in discussie gaan, daar kan hij slecht tegen als hij zijn maandelijkse periode heeft. Voor je het weet heb je een ban
Kritiek hebben mag, maar mensen al vrij snel uitmaken voor zweefteef is gewoon kinderachtig.quote:Op maandag 23 september 2013 20:57 schreef Molurus het volgende:
Gut... wat is het toch vreselijk he, als mensen kritiek hebben op je geblaat.
En maar niet inzien dat de enige die speculeert over de BDE jijzelf bent.quote:Op maandag 23 september 2013 20:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
In het wilde weg speculeren is inderdaad niet mijn ding.
[..]
Gut... wat is het toch vreselijk he, als mensen kritiek hebben op je geblaat.
Maar je hebt je zin hoor. Hier mag je naar hartelust onzin uitkramen zonder iets te onderbouwen. Veel plezier!
Pardon? Waar heb ik gespeculeerd dan?quote:Op maandag 23 september 2013 21:00 schreef Jappie het volgende:
[..]
En maar niet inzien dat de enige die speculeert over de BDE jijzelf bent.
Hier laat je gelijk al zien dat je niet bereid bent serieus te kijken naar het BDE fenomeen.quote:Op maandag 23 september 2013 18:57 schreef Molurus het volgende:
Ja, zulke verhalen hoor ik met enige regelmaat. Ben ik onder de indruk? Nee, totaal niet. Ik ben hooguit onder de indruk van de ongebreidelde fantasie van mensen om dingen te verklaringen die ze niet begrijpen.
Wat maak jij je steeds belachelijk man. Het is precies zoals Jappie zegt, de enige die speculeerde waren jij en emp. Door meteen te doen alsof het fantasie was van die mensen. Probably_on_pcp heeft enkel de feiten opgenoemd en gezegd dat het uitnodigde tot verder onderzoek. Meteen werd hij of zij voor zweefteef uitgemaakt door jou.quote:Op maandag 23 september 2013 21:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Pardon? Waar heb ik gespeculeerd dan?
Ik heb voornamelijk mijn kritiek geuit op het totale gebrek aan argumenten voor de door probably_on_pcp geopperde verklaringen voor BDE's. Niets meer, niets minder.
Maar goed... aangezien gedegen onderbouwing geen vereiste is in TRU ga ik me hier maar terugtrekken. Ik wens jullie veel plezier met 'een serieus gesprek over BDE's'.
Een BDE is precies wat het is..een naam voor een ervaring welke mensen hebben op het moment dat ze bijna dood gaan. Een bijna dood ervaring dus. Dat jij zegt dat die ervaringen niet kunnen bestaan of dat de ervaring die mensen ervaren tijdens zo een ervaring geen realiteitswaarde heeft is speculatie.quote:Op maandag 23 september 2013 21:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Pardon? Waar heb ik gespeculeerd dan?
Ik heb voornamelijk mijn kritiek geuit op het totale gebrek aan argumenten voor de door probably_on_pcp geopperde verklaringen voor BDE's. Niets meer, niets minder.
Maar goed... aangezien gedegen onderbouwing geen vereiste is in TRU ga ik me hier maar terugtrekken. Ik wens jullie veel plezier met 'een serieus gesprek over BDE's'.
Ik geef je na dat je idd poogde er een serieus topic van te maken. Toch zag ik ook al vrij snel weer het 'zweefteverige' erin doorschijnen. En dat is niet zo verbazingwekkend aangezien je nu eenmaal een behoorlijke zweefteef bent als ik zo je postgeschiedenis doorkijk... Verder geen kritiek op jou, puur een constatering dat het wellicht lastig voor je is om echt onderscheid te maken tussen F&L en TRU.quote:Op maandag 23 september 2013 20:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het valt me gewoon tegen dat een mod mij al vrij snel in de discussie een zweefteef noemt, terwijl ik er juist een serieus en interessant topic van wil maken.
Oh jongens... het is dat ik weet dat jij dit serieus meent, maar anders zou ik gezworen hebben dat dit sarcasme was. Ga je nu echt de waarneming van een vogel gelijkstellen aan de waarneming van een uittreding?quote:Op maandag 23 september 2013 19:59 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Precies ja. Eigenlijk is het heel simpel. Als ik zeg dat ik een vogel op mijn balkon waargenomen heb dan geloven ze dat meteen. Dan zeggen ze niet "jaja, dat is een uitleg. Waarschijnlijk heb je geen vogel waargenomen". Maar als men zegt: "ik trad uit mijn lichaam en keek terug op mijn leven" dan is het slechts een uitleg. Woordspelletjes kunnen ze wel
Ik weet nog goed dat ik de totale controle over mijn lijf kwijt was. Ik ben een behoorlijk nuchter persoon en had heel goed door dat dit 'het einde' was. Een kort moment ben je er ontzettend boos over en wil je niet. Maar opeens is daar een soort 'point of no return' en dat besefte ik mij heel duidelijk en toen was 't om de een of andere rare reden ook goed.quote:Op maandag 23 september 2013 17:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wil je je ervaring hier delen in wat meer detail?
Kun je mij uitleggen waarom dit topic wel in TRU hoort en niet in F&L?quote:Op maandag 23 september 2013 21:17 schreef UltraR het volgende:
Verder geen kritiek op jou, puur een constatering dat het wellicht lastig voor je is om echt onderscheid te maken tussen F&L en TRU.
Vanavond eens kijkenquote:Op maandag 23 september 2013 21:24 schreef Fusions het volgende:
Ik denk dat je Thomas Campbell wel interessant vind, met name de 'grotere realiteit' (wat iedereen zelf kan ervaren) die hij onderzoekt.
Wat gebeurde er nadat je een "amoebe achtige vlek was in de leegte"?quote:Op maandag 23 september 2013 21:28 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Ik weet nog goed dat ik de totale controle over mijn lijf kwijt was. Ik ben een behoorlijk nuchter persoon en had heel goed door dat dit 'het einde' was. Een kort moment ben je er ontzettend boos over en wil je niet. Maar opeens is daar een soort 'point of no return' en dat besefte ik mij heel duidelijk en toen was 't om de een of andere rare reden ook goed.
Daarna kwam dat absurd lekkere niet te beschrijven gevoel. Ik wou dat ik het kon maar dat kan ik echt niet. Ik had geen tunnel naar de hemel beeld of m'n leven dat voorbij schoot. Dat komt mede omdat ik daar niet in geloof denk ik. Maar hoe ik het ervoer is dat ik meer een soort amoebe achtige vlek was in leegte.
Daarna ging het 'licht' definitief uit. De hele happening heeft waarschijnlijk niet lang geduurd maar voor mijn gevoel wel. Op het moment dat ik in die leegte was voelde heel goed. Er zijn gedachtes en gevoelens bij maar tegelijkertijd niet.quote:Op maandag 23 september 2013 21:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat gebeurde er nadat je een "amoebe achtige vlek was in de leegte"?
Interessantquote:Op maandag 23 september 2013 21:43 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Daarna ging het 'licht' definitief uit. De hele happening heeft waarschijnlijk niet lang geduurd maar voor mijn gevoel wel. Op het moment dat ik in die leegte was voelde heel goed. Er zijn gedachtes en gevoelens bij maar tegelijkertijd niet.
Nogmaals dit valt niet uit te leggen.En het zal waarschijnlijk heel zweverig klinken voor een buitenstaander.
Next thing I know ben ik wakker onderweg naar de spoedeisende hulp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |