PVV demonstratie in Den Haag van startquote:Het is genoeg geweest.
Dit kabinet is bezig met de systematische plundering van onze samenleving. De belastingen omhoog, de BTW die explodeert, hypotheekrente aangepakt, de huren door het dak, verzorgingshuizen dicht.
Er dreigt een ramp op de huizenmarkt. Onze pensioenen staan op het spel. Onze ouderen getroffen. Iedere maand komen er 20.000 werklozen bij. We moeten allemaal de prijs betalen voor het heilloze EU-avontuur. Nederland wordt kapot bezuinigd.
Elke Nederlander gaat het voelen. 2013 wordt een zwart jaar.
Ondertussen kiest dit kabinet voor ontwikkelingshulp, geld voor Brussel en Zuid-Europa, windmolens, multikul en kunstsubsidies. Het zijn de keuzes van de links-liberale elites die elke voeling met de realiteit hebben verloren. Niet de Nederlandse belangen staan voorop, maar de wensen van de eurofielen. Niet onze politici regeren, maar ongekozen bureaucraten in Brussel.
Wij tekenen verzet aan.
Werkend Nederland verdient belastingverlaging.
En dat kan ook. Door te kiezen voor de belangen van Nederland.
Het is nog niet te laat. Wij doen vandaag een beroep op dit kabinet te stoppen met slopen en te starten met bouwen.
Hoogachtend,
De fracties van de Partij voor de Vrijheid in de Staten-Generaal
Die mensen die daarheen kwamen waren toch al kansloos. Niet hun eigen schuld natuurlijk maar van de islam, de polen, de regering, whateverquote:Op zaterdag 21 september 2013 16:20 schreef Falco het volgende:
Vreemd, je wilt toch niet door je sociale omgeving herkend worden op die foto's?
quote:Op zaterdag 21 september 2013 16:11 schreef remlof het volgende:
Het was gezellig met de kaalkopjes erbij zag ik:
[ afbeelding ]
Ik moest wel lachen om Pleuro Opquote:Op zaterdag 21 september 2013 16:03 schreef arjan1112 het volgende:
van de twitter van wilders
[ afbeelding ]
Mensen verschijnen ook vrijwillig in TROS-uitzendingen, ik zou er dus niet al te hard vanuit gaan.quote:Op zaterdag 21 september 2013 16:20 schreef Falco het volgende:
Vreemd, je wilt toch niet door je sociale omgeving herkend worden op die foto's?
Dat is de truc, hetzelfde nadoen om hetzelfde erdoor te krijgen. Niet intrappen dus (en toch doen weer een paar miljoen het)quote:
Helaas is dat zo, en dat is wel een enge gedachte.quote:Op zaterdag 21 september 2013 16:20 schreef Falco het volgende:
De PVV heeft wat extreme(re) standpunten die racistisch over kunnen komen, ik kan me voorstellen dat je daar niet mee geassocieerd wil worden, zelfs als je het met de grote lijnen eens bent.quote:Op zaterdag 21 september 2013 16:57 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Helaas is dat zo, en dat is wel een enge gedachte.
Ik ben geen PVVer maar vind wel dat iemand gewoon daarvoor openlijk uit zou kunnen komen.
Groenlinks? Geen probleem, SP? Geen probleem, SGP? Geen probleem.
PVV? Racist! Nazi! Hitler!
Ik ken er wel die PVV'ers zijn maar daar op het werk niet voor uit durven komen, vooral niet als hun collegas allemaal links zijn.
1500 man. Daar zullen ze inderdaad wakker van liggen jaquote:Op zaterdag 21 september 2013 18:14 schreef Hexagon het volgende:
Nou de regering zal het ter kennisgeving aannemen
ja.. rtl zei 3000 mja... tegenstanders gaan het zo weinig mogelijk noemen, en voorstanders zoveel mogelijk.. het zal wel huhquote:Op zaterdag 21 september 2013 18:16 schreef remlof het volgende:
[..]
1500 man. Daar zullen ze inderdaad wakker van liggen ja
Dat waren er bijna een miljoen, dan zet het wel zoden aan de dijk ja.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:16 schreef arjan1112 het volgende:
demonstreren heeft toch wel zin, hoor.. die anti-kernwapens demo hielp wel..
Was je er zelf bij?quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:16 schreef arjan1112 het volgende:
demonstreren heeft toch wel zin, hoor.. die anti-kernwapens demo hielp wel..
in frankrijk enz demonstreren ze altijd... helpt nog vaak ook
Die kruisraketten zijn er trouwens ook alleen maar niet gekomen omdat de koude oorlog al was afgelopen voordat ze op Woensdrecht gestationeerd zouden worden.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:21 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
nee toen was ik 6 ofzo, en bij deze demo van de pvv was ik ook niet
Post hoc ergo propter hoc, inderdaad.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Die kruisraketten zijn er trouwens ook alleen maar niet gekomen omdat de koude oorlog al was afgelopen voordat ze op Woensdrecht gestationeerd zouden worden.
Wat ben jij een rechtse klootzak.quote:Op zaterdag 21 september 2013 19:03 schreef IPA35 het volgende:
"Oeh een Prinsenvlag!"
NSB! HITLER! HOLOCAUST!
Die users hier![]()
![]()
.
Kijk, nog meer rechtse NSB Nazi's:quote:Op zaterdag 21 september 2013 19:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat ben jij een rechtse klootzak.
In de jaren dertig, voordat het rood-wit-blauw officieel werd was er discussie over of het geen oranje-wit-blauw moest worden. Eigenlijk was alleen de fascistische NSB voor...quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:05 schreef arjan1112 het volgende:
mja die vlag kon je op zee niet goed zien.. daarom moest oranje rood worden
wikipedia
Het feit dat juist jij reageert zegt genoeg. Anders nam je de moeite echt niet om te reageren in dit topic.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:16 schreef remlof het volgende:
[..]
1500 man. Daar zullen ze inderdaad wakker van liggen ja
Ik lach die losers graag uit.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:58 schreef kawotski het volgende:
[..]
Het feit dat juist jij reageert zegt genoeg. Anders nam je de moeite echt niet om te reageren in dit topic.
Daarom , veel verder kom je ook niet.quote:
Inderdaad zijn de meeste te stom om te beseffen dat ze op een fascistische partij stemmen die alleen maar is gebaat bij het vergroten van de onrust in de maatschappij.quote:Op zaterdag 21 september 2013 22:00 schreef kawotski het volgende:
[..]
Daarom , veel verder kom je ook niet.
En daar geef je het falen aan van de bestaande partijen. Als die iets beter hun best zouden doen dan zou men nooit op de pvv hoeven stemmen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 22:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Inderdaad zijn de meeste te stom om te beseffen dat ze op een fascistische partij stemmen die alleen maar is gebaat bij het vergroten van de onrust in de maatschappij.
Maar de PVV heeft geen oplossingen, sterker nog, ze willen geen oplossingen. Ze willen onrust en armoede want dan kunnen ze stemmen scoren met hun domme geschreeuw.quote:Op zaterdag 21 september 2013 22:18 schreef kawotski het volgende:
[..]
En daar geef je het falen aan van de bestaande partijen. Als die iets beter hun best zouden doen dan zou men nooit op de pvv hoeven stemmen.
En dus is de Prinsenvlag slektquote:Op zaterdag 21 september 2013 21:23 schreef remlof het volgende:
[..]
In de jaren dertig, voordat het rood-wit-blauw officieel werd was er discussie over of het geen oranje-wit-blauw moest worden. Eigenlijk was alleen de fascistische NSB voor...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
Wat maak je je dan druk met zo'n handjevol mensen? Ze worden toch weer gedecimeerd tijdens de volgende verkiezingen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 22:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar de PVV heeft geen oplossingen, sterker nog, ze willen geen oplossingen. Ze willen onrust en armoede want dan kunnen ze stemmen scoren met hun domme geschreeuw.
Omdat je nooit genoeg op de gevaren van het fascisme kan wijzen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 22:29 schreef kawotski het volgende:
[..]
Wat maak je je dan druk met zo'n handjevol mensen? Ze worden toch weer gedecimeerd tijdens de volgende verkiezingen.
als de pvv niet bestond, liep jij dan zo te zeiken over de VVD , de gevaren van de vrije markt enzquote:Op zaterdag 21 september 2013 22:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat je nooit genoeg op de gevaren van het fascisme kan wijzen.
Nou veel succes dan met schieten met een kanon op een mug. (You're missing the elephant in the room)quote:Op zaterdag 21 september 2013 22:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat je nooit genoeg op de gevaren van het fascisme kan wijzen.
Welnee, de VVD is een normale partij. Heb er ook nog wel op gestemd vroeger.quote:Op zaterdag 21 september 2013 22:41 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
als de pvv niet bestond, liep jij dan zo te zeiken over de VVD , de gevaren van de vrije markt enz
Het draait allemaal om context. Als je met een Prinsenvlag loopt te zwaaien op een demonstratie van een rechtse anti-islampartij, dan ben je geen watergeus aan het naspelen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Kijk, nog meer rechtse NSB Nazi's:
[ afbeelding ]
Een veel mooiere en Nederlandsere vlag dan rood-wit-blauw naar mijn idee. Dat er ook minder frisse figuren zich met die vlag (hebben) willlen associëren is niet zo'n interessant gegeven, dat zie je namelijk bij ongeveer bij iedere vlag terug. Ook bij de huidige Nederlandse vlag.quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Kijk, nog meer rechtse NSB Nazi's:
[ afbeelding ]
He, wacht, wil je, als PvdA-aanhanger, nou mensen op hun eigen verantwoordelijkheid wijzen? Waarom ben je daar niet wat consequenter in?quote:Op zaterdag 21 september 2013 16:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Die mensen die daarheen kwamen waren toch al kansloos. Niet hun eigen schuld natuurlijk maar van de islam, de polen, de regering, whatever
incident, kleine groep die het verpest voor de rest.quote:Op zondag 22 september 2013 14:19 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Goh, hoe zou dat toch komen?![]()
Blood and honour leden op protest PVV
[ afbeelding ]
Ik doe allebei, is dat ook goed?quote:Op zondag 22 september 2013 10:56 schreef ReplaR het volgende:
Tsja, toch doen deze mensen meer moeite dan de gebruikelijke groep FOK!ers hier die van achter hun pc'tje iedereen met een andere politieke voorkeur af proberen te zeiken, dag in dag uit...
Er zitten ook AFA leden bij de demonstraties van SP en zo.quote:Op zondag 22 september 2013 14:19 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, maar hunnie doen het ook! Waaahhhhh!quote:Op zondag 22 september 2013 17:38 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Er zitten ook AFA leden bij de demonstraties van SP en zo.
De prinsenvlag die wordt geassocieerd met de NSB, de meeuw die wordt geassocieerd met de NSB, eigen volk eerst en zo nog wat dingen. Ze doen zelf ook niet echt moeite om de schijn te vermijden.quote:Op zondag 22 september 2013 11:42 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een veel mooiere en Nederlandsere vlag dan rood-wit-blauw naar mijn idee. Dat er ook minder frisse figuren zich met die vlag (hebben) willlen associëren is niet zo'n interessant gegeven, dat zie je namelijk bij ongeveer bij iedere vlag terug. Ook bij de huidige Nederlandse vlag.
Er werd voor de kleur rood gekozen om de NSB de wind uit de zeilen te nemen. Volgens Wilhelmina zou de vlag boven de politiek moeten staan.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:23 schreef remlof het volgende:
[..]
In de jaren dertig, voordat het rood-wit-blauw officieel werd was er discussie over of het geen oranje-wit-blauw moest worden. Eigenlijk was alleen de fascistische NSB voor...
Greet vond Heinz-Christian Strache ook wel een 'erg indrukwekkende man'. Tja.quote:Op zondag 22 september 2013 21:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De prinsenvlag die wordt geassocieerd met de NSB, de meeuw die wordt geassocieerd met de NSB, eigen volk eerst en zo nog wat dingen. Ze doen zelf ook niet echt moeite om de schijn te vermijden.
wie ?quote:Op zondag 22 september 2013 22:18 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Greet vond Heinz-Christian Strache ook wel een 'erg indrukwekkende man'. Tja.
Rood was al de kleur die gebruikt werd vóórdat de NSB vergane glorie wilde herstellen . Zowel overheidsorganen als particulieren gebruikten meestal rood in de vlag.quote:Op zondag 22 september 2013 22:17 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Er werd voor de kleur rood gekozen om de NSB de wind uit de zeilen te nemen. Volgens Wilhelmina zou de vlag boven de politiek moeten staan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Prinsenvlagquote:Nadat de Fransen in 1794 het land binnengevallen waren, besloten de Staten-Generaal in 1796 dat de kleuren Rood-Wit-Blauw moesten zijn. Dit zou het definitieve einde van het oranje geweest moeten zijn. Doordat de Staten-Generaal twee weken later echter werden afgeschaft, boette dit besluit nogal aan kracht in.
De Bonapartistische koning Lodewijk Napoleon koos voor rood maar ook na 1813, toen de Fransen verdreven waren, besloot koning Willem I tot behoud van de kleuren rood-wit-blauw. Wel stak men in dat jaar voor de eerste keer de vlag uit met een oranje wimpel
Oostenrijkse neo-nazi van de FPÖ.quote:
En na de oorlog hadden de meeste mensen nog de Prinsenvlag tijdens de bevrijding schijnbaar. De prinsenvlag heeft ook mijn persoonlijke voorkeur gezien de historische waarde. En het feit dat de NSB daar hetzelfde over dacht, jammer dan. Als Hitler gek was op chinees dan mogen wij geen chinees meer eten? Moet allemaal niet ten koste kan van ons cultureel erfgoed.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:23 schreef remlof het volgende:
[..]
En jij denkt dat beveiliging betekend dat je niks kan gebeuren? Dit valt niet goed te praten.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:13 schreef arjan1112 het volgende:
Maar Wilders heeft beveiliging. Fortuin niet
Klinkt bijna alsof je het goed vind dat hij beveiliging nodig heeft omdat hij de mening van een grote groep mensen vertegenwoordigd.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:18 schreef arjan1112 het volgende:
Ja dat denk ik, zonder beveiliging was Geert allang dood geweest
Stam plus t.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:37 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Klinkt bijna alsof je het goed vind dat hij beveiliging nodig heeft omdat hij de mening van een grote groep mensen vertegenwoordigd.
Wat maakt het uit?quote:Op woensdag 25 september 2013 18:38 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Stam plus t.
En: Wilders zoekt de vergelijking zelf op.
quote:Op woensdag 25 september 2013 18:43 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit?
Hoe zoekt hij het zelf op dan? Beetje zielig anti-pvv gedoe hier op dit forum.
quote:Op zondag 22 september 2013 21:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De prinsenvlag die wordt geassocieerd met de NSB, de meeuw die wordt geassocieerd met de NSB, eigen volk eerst en zo nog wat dingen. Ze doen zelf ook niet echt moeite om de schijn te vermijden.
Bijvoorbeeld door niet op te treden tegen openlijke neo-nazi's bij zijn demonstratie. Of door de samenwerking te zoeken bij erkend extreem-rechts tuig vA VB of FN.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:43 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit?
Hoe zoekt hij het zelf op dan? Beetje zielig anti-pvv gedoe hier op dit forum.
Lekker falende neo-nazi's, de gemiddelde neonazi zal toch echt niks van wilders willen hebben met zijn steun voor israelquote:Op zondag 22 september 2013 14:19 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook die zijn hun focus aan het verleggen naar de Moslims. Dat scoort beterquote:Op woensdag 25 september 2013 18:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Lekker falende neo-nazi's, de gemiddelde neonazi zal toch echt niks van wilders willen hebben met zijn steun voor israel
Nee, hij begon degene die het vroeg uit te foeteren.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:55 schreef Phalanx300 het volgende:
Hij distantieerde zich daar wel degelijk van,
Er staan nota bene foto's een paar posts boven je.quote:hoor trouwens tegenstrijdige dingen of zulke groepen daar wel degelijk aanwezig waren.
PVV is fascistisch, het feit dat het fascistische mensen trekt onderbouwt dat.quote:En ik zie trouwens ook niet in hoe dat betekend dat de PVV ineens een nazi partij zou zijn.
Wilders is inderdaad erg zielig.quote:Zielig is het enige woord daarvoor. Hij werd echter oprecht boos op het feit dat de PVV en daarmee de mensen die daarop stemmen voor nazi uitgemaakt worden tijdens een Kamerdebat. En samenwerking met extreem rechts tuig, hij werkt samen met degene die hem kunnen helpen Europa te stoppen. Wat kan mij het schelen met wie hij samenwerkt? En de poster? Zelfde geld als wat ik eerder zei over de Prinsenvlag, uniek Nederlands icoon blijft dat en als een paar mensen het symbool verpesten zou niet moeten betekenen dat er ineens iets mis mee is.
Dan moet je jezelf geen neonazi noemen, nationalist misschien. Maar die foto's komen ook van Kafka en het verhaal van de AFA dus dat is ook niet geheel objectiefquote:Op woensdag 25 september 2013 18:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook die zijn hun focus aan het verleggen naar de Moslims. Dat scoort beter.
Waar zie je precies problemen met die foto's en het verhaal erbij?quote:Op woensdag 25 september 2013 19:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dan moet je jezelf geen neonazi noemen, nationalist misschien. Maar die foto's komen ook van Kafka en het verhaal van de AFA dus dat is ook niet geheel objectief
Nee, dat is het punt niet. Het gaat er om dat er openlijk neonazituig rondliep en dat men daar niks aan deed vanuit de organisatie.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:19 schreef arjan1112 het volgende:
dat ze net doen alsof er alleen maar nazi's rondliepen terwijl er volgens andere foto's vooral oudere mensen die niks met skinheads enz te maken hebben waren
Inderdaad, hetgeen wat zeer begrijpelijk is als zoveel mensen ineens voor een nazi uitgemaakt worden. Wilders was wat dat betreft nog zeer vriendelijk. En dan raad ik je aan niet alleen Pechtold te bekijken maar ook later wanneer Wilders wel degelijk zegt niet daarbij te horen. Maar dat valt natuurlijk niet in je straatje.quote:Nee, hij begon degene die het vroeg uit te foeteren.
Twee mensen die een hiltergroet doen en een derde die een foto maakt? Als ze daadwerkelijk te opvallend waren geweest of een te groot probleem waren dan waren ze vast wel weggestuurd. En zou ook niet de eerste keer zijn dat mensen dit expres doen om de PVV zwart te maken, hetgeen wat ook zeker mogelijk is.quote:Er staan nota bene foto's een paar posts boven je.
En echter sta jij hier je mening voor een feit uit te maken. PVV is inderdaad de meest rechtse partij, hoe dit betekend dat ze dan automatisch fascistisch zijn begrijp ik dan echter niet. Was Pim Fortuyn ook geen fascist en een nazi in zijn tijd? Terwijl het vergeleken met Wilders dan wel een lieverdje was. Beetje hypocriet allemaal. Oh hij is rechts en ik ben het niet met hem eens -> hij is een fascist/nazi!quote:PVV is fascistisch, het feit dat het fascistische mensen trekt onderbouwt dat.
Was Pim Fortuyn ook toen hij neergeschoten werd vanwege het demoniseren van types zoals jij.quote:Wilders is inderdaad erg zielig.
Ik weet niet wat je hier wilt suggereren maar gedraag je wel hier aub.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:34 schreef Phalanx300 het volgende:
Was Pim Fortuyn ook toen hij neergeschoten werd vanwege het demoniseren van types zoals jij.
Dat is waarschijnlijk doordat die politieke mening van je nogal behoorlijk naar fascisme neigt.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:36 schreef Phalanx300 het volgende:
Ik gedraag mij zeker, verwacht alleen niet voor nazi/fascist uitgemaakt te worden omdat ik toevallig een politieke mening hebt die niet in jullie straatje past.
Wacht nog steeds op enige bewijs dat dit daadwerkelijk ook zo is. En daarmee beweer je dus dat meer dan twee miljoen Nederlands dus fascist/nazi/dom moeten zijn. Hetgeen wat alleen als een belediging gezien kan worden. Al zullen die types er zeker wel bij zitten. Kan op twee manieren over één kam scheren..quote:Op woensdag 25 september 2013 19:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk doordat die politieke mening van je nogal behoorlijk naar fascisme neigt.
Mensen anders behandelen gebaseerd op hun afkomst vind jij normaal?quote:Op woensdag 25 september 2013 19:40 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Wacht nog steeds op enige bewijs dat dit daadwerkelijk ook zo is. En daarmee beweer je dus dat meer dan twee miljoen Nederlands dus fascist/nazi/dom moeten zijn. Hetgeen wat alleen als een belediging gezien kan worden. Al zullen die types er zeker wel bij zitten. Kan op twee manieren over één kam scheren..
Ze worden door de schrijvers neo-nazi genoemd terwijl er echt geen neo-nazi's zijn die wilders steunen.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waar zie je precies problemen met die foto's en het verhaal erbij?
Ligt aan de situatie. Je bedoeld waarschijnlijk het feit dat hij mensen die zich misdragen met een dubbel paspoort het land uit wil zetten? Dit soort voorbeelden zie ik geen probleem in. Of recent nog tegen Roemeense migranten naar Nederland. Wederom geen voordelen in het verschiet voor ons, en al helemaal niet met de huidige economische situatie. Dus ja in dit soort gevallen is het misschien niet sociaal maar wel noodzakelijk in ons eigen belang.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:42 schreef remlof het volgende:
Mensen anders behandelen gebaseerd op hun afkomst vind jij normaal?
Ik denk niet dat het in ons eigen belang is om een internationale paria te worden.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:47 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Ligt aan de situatie. Je bedoeld waarschijnlijk het feit dat hij mensen die zich misdragen met een dubbel paspoort het land uit wil zetten? Dit soort voorbeelden zie ik geen probleem in. Of recent nog tegen Roemeense migranten naar Nederland. Wederom geen voordelen in het verschiet voor ons, en al helemaal niet met de huidige economische situatie. Dus ja in dit soort gevallen is het misschien niet sociaal maar wel noodzakelijk in ons eigen belang.
Fascisme =/ neonazisme.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:40 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Wacht nog steeds op enige bewijs dat dit daadwerkelijk ook zo is. En daarmee beweer je dus dat meer dan twee miljoen Nederlands dus fascist/nazi/dom moeten zijn. Hetgeen wat alleen als een belediging gezien kan worden. Al zullen die types er zeker wel bij zitten. Kan op twee manieren over één kam scheren..
Ligt aan de rede daarvan natuurlijk. En kinderen? Bedoel meer de dagelijkse figuranten van Opsporing Verzocht. Mensen die alleen voor problemen zorgen. En hoe betekend dit een paria worden? Vele andere landen stellen hogere eisen aan immigratie dan Nederland, waarbij de immigratie wel in hun voordeel moet werken. Iets dat hier ook toegepast zou moeten worden.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het in ons eigen belang is om een internationale paria te worden.
Bovendien, jij wou kinderen van Marokkanen die hier zijn opgegroeid en een Nederlands paspoort hebben uitzetten? Op welke grond in godsnaam?
Lees het verkiezingsprogram van de PVV eens, je weet duidelijk niet wat voor standpunten deze beweging heeft.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:56 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Ligt aan de rede daarvan natuurlijk. En kinderen? Bedoel meer de dagelijkse figuranten van Opsporing Verzocht. Mensen die alleen voor problemen zorgen. En hoe betekend dit een paria worden? Vele andere landen stellen hogere eisen aan immigratie dan Nederland, waarbij de immigratie wel in hun voordeel moet werken. Iets dat hier ook toegepast zou moeten worden.
Ik vind eigenlijk dat we gewoon alle mensen die het Nederlands niet voldoende beheersen moeten uitzetten.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:56 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Ligt aan de rede daarvan natuurlijk. En kinderen? Bedoel meer de dagelijkse figuranten van Opsporing Verzocht. Mensen die alleen voor problemen zorgen. En hoe betekend dit een paria worden? Vele andere landen stellen hogere eisen aan immigratie dan Nederland, waarbij de immigratie wel in hun voordeel moet werken. Iets dat hier ook toegepast zou moeten worden.
Ze hebben OOK een Marokkaans paspoort.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het in ons eigen belang is om een internationale paria te worden.
Bovendien, jij wou kinderen van Marokkanen die hier zijn opgegroeid en een Nederlands paspoort hebben uitzetten? Op welke grond in godsnaam?
Ik hoop dat je me uitzet naar een land met een lekker klimaat.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat we gewoon alle mensen die het Nederlands niet voldoende beheersen moeten uitzetten.
Nee, hij weigerde zichzelf en zijn kiezers in een hoek te laten zetten door kereltje Pechtold. Gekkies heb je overal, bij elke demonstratie. Dat soort tuig waar Wilders zich al eerder van heeft gedistansieerd ga je natuurlijk geen podium geven door daar iets over blijven te roepen. Bij linkse demonstraties trouwens "iets" meer dan bij rechtse. Pechtold probeerde overduidelijk de PVV, Geert Wilders en de aanhangers een labeltje op te plakken. Om te kotsen, die Pechtold.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
[..]
Vandaag weigerde Kamerlid Wilders zich te distantiëren van neonazi's die de Hitlergroet brachten tijdens zijn demonstratie.
Alleen omdat ze daar niet vanaf kunnen.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze hebben OOK een Marokkaans paspoort.
Nogmaals: Wilders had natuurlijk gewoon kunnen zeggen dat hij niets met dat volk te maken wil hebben en hij ze niet meer terug hoopt te zijn op bijeenkomsten van zijn beweging.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:07 schreef Flounder het volgende:
[..]
Nee, hij weigerde zichzelf en zijn kiezers in een hoek te laten zetten door kereltje Pechtold. Gekkies heb je overal, bij elke demonstratie. Bij linkse demonstraties trouwens "iets" meer dan bij rechtse. Pechtold probeerde overduidelijk de PVV, Geert Wilders en de aanhangers een labeltje op te plakken. Om te kotsen, die Pechtold.
Zie mijn aanvulling,quote:Op woensdag 25 september 2013 20:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nogmaals: Wilders had natuurlijk gewoon kunnen zeggen dat hij niets met dat volk te maken wil hebben en hij ze niet meer terug hoopt te zijn op bijeenkomsten van zijn beweging.
Maar dat deed hij niet.
Is dat ons probleem?quote:Op woensdag 25 september 2013 20:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Alleen omdat ze daar niet vanaf kunnen.
PVV aanhang bashen scoort anders ookquote:Op woensdag 25 september 2013 18:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook die zijn hun focus aan het verleggen naar de Moslims. Dat scoort beter.
Hij heeft wel een punt.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je hier wilt suggereren maar gedraag je wel hier aub.
Ja het is ons probleem, want het zijn Nederlandse jongeren die zijn opgegroeid in onze maatschappij en ons onderwijs genoten hebben.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat ons probleem?
Waarom moeten wij het kleiner wordende zorgbudget besteden aan juist degenen die hier de boel aan het verstieren zijn?
We moeten denken in het belang van Nederland, niet dat van Marokko. Die lossen het zelf maar op. Tenslotte zijn zij degenen die die paspoorten blijven verstrekken.
Wel de lusten (geld van Marokkaanse emigranten in Europa), niet de lasten (het onhandelbare tuig opnemen), dat gaat natuurlijk niet meer.
Zolang ze een tweede paspoort hebben en hier alleen maar criminele activiteiten vertonen hoeven we die types hier wat mij betreft niet meer te houden. Moeten is wat vaker handelen in eigen belang.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja het is ons probleem, want het zijn Nederlandse jongeren die zijn opgegroeid in onze maatschappij en ons onderwijs genoten hebben.
Marokko heeft hier helemaal niets mee te maken.
Nee, niet echt. Want voor de Nederlandse wet geldt dat je een Nederlandse nationaliteit hebt. Andere nationaliteiten doen niet ter zake want daar heeft de Nederlandse overheid geen invloed op.quote:
Dus als jou vader toen jij 10 was in Saoudi-Arabie ging werken, jij op je 13de daar ging wonen en op je 19de bij iemand inbrak zet soaudi-arabie je niet het land uit omdat je een saoudier bent?quote:Op woensdag 25 september 2013 20:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja het is ons probleem, want het zijn Nederlandse jongeren die zijn opgegroeid in onze maatschappij en ons onderwijs genoten hebben.
Marokko heeft hier helemaal niets mee te maken.
Nederland heeft geen register van welke nationaliteiten iemand allemaal heeft, dat valt ook helemaal niet te controleren zonder dat andere landen meewerken. Waarom zouden ze ook ?quote:Op woensdag 25 september 2013 20:28 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Zolang ze een tweede paspoort hebben en hier alleen maar criminele activiteiten vertonen hoeven we die types hier wat mij betreft niet meer te houden. Moeten is wat vaker handelen in eigen belang.
Jij begrijpt niet helemaal wat het Nederlanderschap inhoudt, is het wel?quote:Op woensdag 25 september 2013 20:28 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Zolang ze een tweede paspoort hebben en hier alleen maar criminele activiteiten vertonen hoeven we die types hier wat mij betreft niet meer te houden. Moeten is wat vaker handelen in eigen belang.
Bij ernstig wangedrag pak je dus het Nederlands paspoort af, verklaar je de dan inmiddels illegale bezoeker ongewenst vreemdeling en trap je hem over de grenzen van Europa, opdat het immer kleiner wordende zorgbudget slechts bestemd is voor hen die zich wel normaal kunnen gedragen en vooral BIJdragen aan Europa.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Want voor de Nederlandse wet geldt dat je een Nederlandse nationaliteit hebt. Andere nationaliteiten doen niet ter zake want daar heeft de Nederlandse overheid geen invloed op.
Zou ook wat zijn, als andere landen onze wetgeving kunnen beinvloeden. Lijkt me niet helemaal wenselijk, jou wel ?
Bla bla. Nederland heeft de universele rechten van de mens ondertekend en kan mensen niet stateloos maken.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bij ernstig wangedrag pak je dus het Nederlands paspoort af, verklaar je de dan inmiddels illegale bezoeker ongewenst vreemdeling en trap je hem over de grenzen van Europa,
Niet als ik een Saoedisch paspoort heb.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:32 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dus als jou vader toen jij 10 was in Saoudi-Arabie ging werken, jij op je 13de daar ging wonen en op je 19de bij iemand inbrak zet soaudi-arabie je niet het land uit omdat je een saoudier bent?
Daarom alleen in het geval dat de delinquent ook nog een andere nationaliteit heeft.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Bla bla. Nederland heeft de universele rechten van de mens ondertekend en kan mensen niet stateloos maken.
Dat sommige gastjes die hier geboren en getogen zijn zich misdragen is toch echt ons probleem en dat moeten we zelf oplossen.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom alleen in het geval dat de delinquent ook nog een andere nationaliteit heeft.
Daar die nergens geregistreerd is en het hoogst onwenselijk zou zijn als dat wel gebeurt, en hoog onrealistisch, is het een plan zonder enkele onderbouwing en puur geroeptoeter uit de onderbuik.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom alleen in het geval dat de delinquent ook nog een andere nationaliteit heeft.
Ja, Marokko weet wie Marokkaan is en Nederland wie Nederlander.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:39 schreef arjan1112 het volgende:
Tuurlijk is dat wel geregistreerd... dus jij denkt dat Marokko en Nederland geen lijsten van hun staatsburgers hebben ?
Dat vraag ik me af. Als die ouders alleen aangifte doen in Nederland van de geboorte van hun kind weet de Marokkaanse overheid natuurlijk van niets.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:39 schreef arjan1112 het volgende:
Tuurlijk is dat wel geregistreerd... dus jij denkt dat Marokko en Nederland geen lijsten van hun staatsburgers hebben ?
Gelly en remlof zoeken zoveel mogelijk excuses om maar zoveel mogelijk verziekend tuig in Nederland te houden en de hardwerkende zorgbehoeftigen in de steek te laten (het zorgbudget wordt kleiner en er moeten dus keuzes gemaakt worden aan wie het uitgegeven wordt).quote:Op woensdag 25 september 2013 20:39 schreef arjan1112 het volgende:
Het is ons tuig. Dus ons probleem.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelly en remlof zoeken zoveel mogelijk excuses om maar zoveel mogelijk verziekend tuig in Nederland te houden en de hardwerkende zorgbehoeftigen in de steek te laten (het zorgbudget wordt kleiner en er moeten dus keuzes gemaakt worden aan wie het uitgegeven wordt).
Dat is crimineel.
Krijg je dan geen problemen als je Marokko in wilt ? zo van je bent geen marokaan dus over 2 weken moet je oprotten , toeristquote:Op woensdag 25 september 2013 20:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Als die ouders alleen aangifte doen in Nederland van de geboorte van hun kind weet de Marokkaanse overheid natuurlijk van niets.
Alleen zou het kind een Marokkaans paspoort kunnen krijgen als hij aantoont dat allebei zijn ouders dat ook hebben. Ik vraag me echter af hoe vaak dat gebeurt in de praktijk.
Met andere woorden: ik denk dat de meeste tweede en derde generatie Marokkanen in Nederland niet eens een Marokkaans paspoort hebben.
Je maakt problemen die er niet zijn. Ze zijn OOK Marokkaans, dus OOK Marokko heeft verantwoordelijkheden.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is ons tuig. Dus ons probleem.
De Marokkanen die in de zomer op familiebezoek gaan brengen veel geld het land in, dus ik denk niet dat dat echt een probleem is.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:45 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Krijg je dan geen problemen als je Marokko in wilt ? zo van je bent geen marokaan dus over 2 weken moet je oprotten , toerist
Is maar net welke betekenis wij eraan geven.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij begrijpt niet helemaal wat het Nederlanderschap inhoudt, is het wel?
En je moet echt eens wat doen aan je taalbeheersing, door al die fouten kom je nogal dom over.
Nee, jij wil onze problemen op anderen afschuiven. Net zoals PVV-Henk zijn problemen op anderen afschuift.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je maakt problemen die er niet zijn. Ze zijn OOK Marokkaans, dus OOK Marokko heeft verantwoordelijkheden.
In wiens belang denk jij eigenlijk?
Nee, ik wil dat Europa en Nederland sterk gaan staan over wie wel en wie niet in Europa horen en dus mee mogen profiteren van de immer kleiner wordende berg.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, jij wil onze problemen op anderen afschuiven. Net zoals PVV-Henk zijn problemen op anderen afschuift.
En ik denk in het belang van onze samenleving, jouw en mijn leven hier.
Exact. Dus WEL de lusten.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:47 schreef remlof het volgende:
[..]
De Marokkanen die in de zomer op familiebezoek gaan brengen veel geld het land in, dus ik denk niet dat dat echt een probleem is.
Nee, het is crimineel als je denkt wetgeving aan de kant te kunnen schuiven als het je even niet uitkomt.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelly en remlof zoeken zoveel mogelijk excuses om maar zoveel mogelijk verziekend tuig in Nederland te houden en de hardwerkende zorgbehoeftigen in de steek te laten (het zorgbudget wordt kleiner en er moeten dus keuzes gemaakt worden aan wie het uitgegeven wordt).
Dat is crimineel.
Want wetten zijn oneindig? Dacht het niet.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, het is crimineel als je denkt wetgeving aan de kant te kunnen schuiven als het je even niet uitkomt.
Welke lusten? Waarom zouden ze op vakantie hun hier verdiende geld niet mogen uitgeven in Marokko?quote:Op woensdag 25 september 2013 20:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact. Dus WEL de lusten.
Dan ook de lasten; zij die zich niet kunnen gedragen (de kopschoppende, rovende bende) of profiteren door fraude of anderszins niet bijdragen aan Europa.
Weg.
Ik stem niet.quote:
De lusten voor Marokko.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Welke lusten? Waarom zouden ze op vakantie hun hier verdiende geld niet mogen uitgeven in Marokko?
Dat is dus al 40 jaar geprobeerd en keihard mislukt. En daar is aaaachterlijk veel geld aan gespendeerd. Nu is er bijna geen geld meer, en liggen de bejaarden te kronkelen in hun stront. Maar jij schaart je juist achter het grootste tuig dat er bestaat.quote:Zij die zich niet kunnen gedragen moeten wij heropvoeden. Want ze zijn het product van onze maatschappij.
Je denkt serieus dat Nederland leefbaarder wordt als je allerhande verdragen eenzijdig opzegt omdat het je even niet uitkomt ? In welke dimensie leef je eigenlijk, sta je zelf ook zo in het leven ?quote:Op woensdag 25 september 2013 20:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Want wetten zijn oneindig? Dacht het niet.
Geen vergelijking.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat Nederland leefbaarder wordt als je allerhande verdragen eenzijdig opzegt omdat het je even niet uitkomt ? In welke dimensie leef je eigenlijk, sta je zelf ook zo in het leven ?
Werkgever : "Oh, ik geef EL_Matador deze maand maar even geen loon, kan het zelf goed gebruiken " El_Matador : "Ja, prima joh, geen probleem".
Hij gaat scheef. Ik zal hem juist weergeven.quote:
Je werkgever kan zomaar beslissen dat je een maand geen loon krijgt ? Zo leer je nog eens wat.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:34 schreef Flounder het volgende:
[..]
Hij gaat scheef. Ik zal hem juist weergeven.
De overeenkomst (dat is jouw "verdrag") is loon tegen arbeid
Je hebt als werkgever en werknemer een arbeidsovereenkomst.
Deze kan zowel de werknemer als werkgever opzeggen.
Nee snuggere. Dat heet ontslag.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Je werkgever kan zomaar beslissen dat je een maand geen loon krijgt ? Zo leer je nog eens wat.
Een maand geen loon betalen is ontslag. Ok. Misschien is het allemaal wat te moeilijk voor je,quote:Op woensdag 25 september 2013 21:38 schreef Flounder het volgende:
[..]
Nee snuggere. Dat heet ontslag.
quote:Op woensdag 25 september 2013 21:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Een maand geen loon betalen is ontslag. Ok. Misschien is het allemaal wat te moeilijk voor je,
Grappige schrijfwijze van links kerel, die zie je niet vaak. En ook gelijk de aanname dat ik dan wel links zou zijn. Het komt niet in je op dat er ook normale mensen aan de rechter kant van het politieke spectrum zitten die Wilders een volidioot vinden ?quote:Op woensdag 25 september 2013 21:40 schreef Flounder het volgende:
[..]!
Zo typisch aan die linkschmensen. Dingen niet willen begrijpen.
Nationaal socialisten waren niet links. Ja, de broertjes Strasser maakten de fout te denken dat ze de term socialisme in de naam serieus moesten nemen. Daar werden ze heel vlug, heel permanent van genezen...quote:Op woensdag 25 september 2013 21:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Grappige schrijfwijze van links kerel, die zie je niet vaak. En ook gelijk de aanname dat ik dan wel links zou zijn. Het komt niet in je op dat er ook normale mensen aan de rechter kant van het politieke spectrum zitten die Wilders een volidioot vinden ?
Wilders is ook gewoon links trouwens, meer een nationaal-socialist , met z'n anti-immigranten retoriek en behoud van volksvoorzieningen. Die er trouwens door links zijn gekomen, over linkse hobbies gesproken.
Nee, die betekenis is al geruime tijd vastgelegd.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:47 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Is maar net welke betekenis wij eraan geven.
Ik denk dat jij linkser bent dan wij, met je PVV.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:40 schreef Flounder het volgende:
[..]!
Zo typisch aan die linkschmensen. Dingen niet willen begrijpen.
Wat bij betreft bepaald een paspoort niet je nationaliteit echter alleen je burgerschap. Zo zal ik als ik naar Marokko verhuist en een Marokkaans paspoort krijgt niet ineens transformeren in een Marokkaan.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, die betekenis is al geruime tijd vastgelegd.
Jij bent een allochtoon, toch?quote:Op woensdag 25 september 2013 23:13 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Wat bij betreft bepaald een paspoort niet je nationaliteit echter alleen je burgerschap. Zo zal ik als ik naar Marokko verhuist en een Marokkaans paspoort krijgt niet ineens transformeren in een Marokkaan.
Het ging ook over het staatsburgerschap, niet zozeer over de nationaliteit. Hoewel dat wel vaak als zodanig benoemd wordt.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:13 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Wat bij betreft bepaald een paspoort niet je nationaliteit echter alleen je burgerschap. Zo zal ik als ik naar Marokko verhuist en een Marokkaans paspoort krijgt niet ineens transformeren in een Marokkaan.
Nog zo'n linkse retoriek. Schelden als je ze raakt.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat jij linkser bent dan wij, met je PVV.
Flapdrol.
Tyf eens op met je achterhaalde en te goedkope links/rechts-kaders.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:22 schreef Flounder het volgende:
[..]
Nog zo'n linkse retoriek. Schelden als je ze raakt.
Hoe ben jij rechts dan?quote:Op woensdag 25 september 2013 23:22 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ze kloppen echter wel. En dat ligt erg gevoelig zo te lezen.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tyf eens op met je achterhaalde en te goedkope links/rechts-kaders.
Gast, je hebt een beetje de schurft aan moslims en denkt daarom dat je rechts bent.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:26 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ze kloppen echter wel. En dat ligt erg gevoelig zo te lezen.
Niet zo'n hoge pet op hebben van Wilders en je bent links. Geldt dat voor moslims, dan ben je rechts. Verdomd accuraat.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:26 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ze kloppen echter wel. En dat ligt erg gevoelig zo te lezen.
Als iemand af geeft op centrum links en verder naar links, wil dat niet zeggen dat diegene rechts is.quote:
Dat is een hele domme en gevaarlijke aanname, Die absoluut onjuist is.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, je hebt een beetje de schurft aan moslims
Integendeel. Je bent een prototype PVV'er.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:44 schreef Flounder het volgende:
[..]
Als iemand af geeft op centrum links en verder naar links, wil dat niet zeggen dat diegene rechts is.
Ik heb inderdaad bepaalde opvattingen die uitgesproken rechts zijn, maar ook meerdere opvattingen die juist uitgesproken links zijn. Gewoon realistisch. In hokjes denk ik niet.
En ja, ik stem op Wilders sinds 2004. In de kern absoluut rechts, maar ook met een aantal goede meer linkse opvattingen.
Ik heb gewoon een hekel aan de (helaas
meestal erg linkse wijsneuzen) die anderen koste wat het kost hun mening proberen op te dringen. En lukt dat niet, dan maar schelden en beledigen. Niveautje hoor.
En voor je beeldvorming, gezien de eerdere Darwins, overigens geloof niet door jou gemaakt:
Mijn vriendin en meesten van mijn vrienden zijn van niet westerse afkomst. Die op de hoogte zijn van mijn politieke voorkeur. En dat respecteren en begrijpen.
Breng ik je wereldbeeld nu erg in de
war?
Je weet niet half hoe dom ik ben.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:46 schreef Flounder het volgende:
[..]
Dat is een hele domme en gevaarlijke aanname, Die absoluut onjuist is.
Domme man ben jij.
Dan neem ik aan dat jij dus ook denkt dat alle moslims zelfmoordterroristen zijn? Leukste is mensen zo hypocriet iets te zien verdedigen.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:37 schreef Friek_ het volgende:
Pechtold had simpelweg gelijk: de PVV is een partij voor verkapte nationaal-socialisten en ander tuig.
Zie je zelf niet hoe krom je vergelijking is?quote:Op donderdag 26 september 2013 07:29 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat jij dus ook denkt dat alle moslims zelfmoordterroristen zijn? Leukste is mensen zo hypocriet iets te zien verdedigen.
Vandaar dat Geert Wilders zo hard begon te schelden, gisteren.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:22 schreef Flounder het volgende:
[..]
Deze manquote:Op donderdag 26 september 2013 07:29 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat jij dus ook denkt dat alle moslims zelfmoordterroristen zijn? Leukste is mensen zo hypocriet iets te zien verdedigen.
Staan twee mensen met hitlergroet en ineens zijn twee miljoen mensen nazis geworden. Dat is niet krom?quote:Op donderdag 26 september 2013 07:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zie je zelf niet hoe krom je vergelijking is?
Wie heeft dat dan beweerd?quote:Op donderdag 26 september 2013 13:03 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Staan twee mensen met hitlergroet en ineens zijn twee miljoen mensen nazis geworden. Dat is niet krom?
Volgens mij wil je dat vooral graag lezen.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:18 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Meerdere mensen in deze tread. Maarja is ook niet anders te verwachten in dit forum.
En jij bent moderator?quote:Op donderdag 26 september 2013 13:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij wil je dat vooral graag lezen.
awww wat schattig, ze hebben ballonnetjesquote:Op zaterdag 21 september 2013 16:03 schreef arjan1112 het volgende:
van de twitter van wilders
[ afbeelding ]
Als je een linkje hebt waarin wat jij stelt staat ben ik daar wel benieuwd naarquote:Op donderdag 26 september 2013 13:26 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
En jij bent moderator?Valt ook wel mooi in jouw straatje natuurlijk.
Die zegt niet wat jij stelt.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:42 schreef Phalanx300 het volgende:
Zelf een paar posts boven je van je vriend Friek. Raad je aan langer te kijken dan je neus lang is.
Je had geen hoog cijfer voor begrijpend lezen op school, gok ik.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:00 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik raad je aan verder te kijken dan je neus lang is.
Blijft een aparte club, die PVV.quote:
Prachtige vlag, beter dan dat gekantelde Franse vodje wat we nu hebben.quote:
Ok, die is wel echt NSB, dat weet ik.quote:
Ook niet echt, maar wordt net als die bloody prinsenvlag tegenwoordig wel vooral met de NSB en fascisme geassocieerd.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, die is wel echt NSB, dat weet ik.
Maar de vlag is prachtig. Origineel, echt Nederlands, oranje, simpel.
Ik vraag me af door wie? Ik heb die vlag altijd mooier gevonden en nooit nazi-sympathieeen erover gehoord. Misschien lui die de hele dag op Stormfront zitten en daar al die vlaggen zien.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Ook niet echt, maar wordt net als die bloody prinsenvlag tegenwoordig wel vooral met de NSB en fascisme geassocieerd.
Stroman.quote:Wat is de volgende stap, een portret van Mussert op hun fractiekamer?
Ik associeer het houzee en de prinsenvlag met de NSB door mijn ouders die zelf de oorlog hebben meegemaakt en mij er over verteld hebben.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vraag me af door wie? Ik heb die vlag altijd mooier gevonden en nooit nazi-sympathieeen erover gehoord. Misschien lui die de hele dag op Stormfront zitten en daar al die vlaggen zien.
Maar als Stormfront een recensie uitbrengt van de nieuwe cd van Jan Smit, zijn dan alle luisteraars van die cd naast totaal smakeloze tokkies, ook ineens neonazi's?
[..]
Stroman.
Hulde voor immigratiestaat de Republiek die bekend stond om z'n tolerantie richting andere godsdiensten (relatief gezien).quote:Op donderdag 26 september 2013 16:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Prachtige vlag, beter dan dat gekantelde Franse vodje wat we nu hebben.
Niets nazistisch aan, dus men probeert weer een oninhoudelijk puntje te scoren tegen de PVV. Als ze inhoudelijk werkelijk zo zwak zijn, pak ze daar dan op. Zeker een "genuanceerd" politicus als Pechtold zou dat moeten doen.
Houzee voor de Prinsenvlag!
quote:Vragen van het lid Van Klaveren (PVV) aan de minister van Veiligheid en Justitie en de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid over de jihaadPrinsen-vlag op een Haags velddebat.
1.)
Bent u bekend met het bericht 'Man toont Al-Qaeda-vlag op ADO-veld'(*)PVV'ers in Tweede kamer met omstreden Prinsenvlag?
2.)
Hoe duidt u het zwaaien op een Haags velddebat met de jihaadPrinsen-vlag, die ook Al-Qaedade NSB gebruikt?
3.)
In hoeverre bent u bekend met het gegeven dat Al-Qaedade NSB een terroristischefascistische organisatie is die streeft naar de vestiging van een islamitischDuits rijk middels moord en doodslag?
4.)
Begrijpt u dat de shariahet fascisme een ideologische plichtenleer is die onder andere voorschrijft dat er gestreden dient te worden voor de islamhet fascisme? Zo neen, bent u bereid zich te verdiepen in de gevaren van de islamhet fascisme?
5.)
Verkeert u nog steeds in de naïeve veronderstelling dat er in Den Haag geen shariafascisme zou zijn of bent u inmiddels wakker geworden?
6.)
Welke maatregelen gaat u treffen tegen de opkomst van de gewelddadige ideologie die islamfascisme heet?
Eens. Maar toen waren er geen uitkeringshangmatten waar kansarme immigranten in konden wegzakken.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hulde voor immigratiestaat de Republiek die bekend stond om z'n tolerantie richting andere godsdiensten (relatief gezien).
Misschien had je dan bij geschiedenis op school beter op moeten letten?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vraag me af door wie? Ik heb die vlag altijd mooier gevonden en nooit nazi-sympathieeen erover gehoord.
Ah, de Heer Dierenarts met een badinerende opmerking.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien had je dan bij geschiedenis op school beter op moeten letten?
Je weet dat een dierenarts een Veterinari zou heten? En wat is er badinerend aan? Je geeft zelf aan dat je geen benul hebt van de NSB of hun symbolen. Dat is allemaal gewoon behandeld op school.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, de Heer Dierenarts met een badinerende opmerking.
Nog iets inhoudelijks?
Oostblokkers die hier willen werken worden met groot enthousiame het land uitgejaagd door de PVV.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eens. Maar toen waren er geen uitkeringshangmatten waar kansarme immigranten in konden wegzakken.
Die willen allemaal werken?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oostblokkers die hier willen werken worden met groot enthousiame het land uitgejaagd door de PVV.
niet waarquote:Op donderdag 26 september 2013 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oostblokkers die hier willen werken worden met groot enthousiame het land uitgejaagd door de PVV.
Het zijn tegenwoordig vooral de PvdA en SP die gemeen doen tegen mensen uit Oost-Europa.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
True.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:54 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het zijn tegenwoordig vooral de PvdA en SP die gemeen doen tegen mensen uit Oost-Europa.
Het gros werkt gewoon ja. Want in tegenstelling tot wat bepaalde zwartkijkers beweren, kun je niet vanuit Polen de bus naar Nederland pakken en hier in de bijstand gaan hangen.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die willen allemaal werken?
Toch wel, de afgelopen 80 jaar is het vooral gebruikt in dat verband.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Prachtige vlag, beter dan dat gekantelde Franse vodje wat we nu hebben.
Niets nazistisch aan,
Symbolen en hun betekenis zijn gebonden aan tijd en plaats.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:43 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Rood en zwart van de nazi's gejat en de vlag gejat van de Republiek der Nederlanden.
Als je rood en zwart draagt, ben je dan een nazi?
Als je die mooie vlag voert, dan ineens wel?
Achterlijk, echt.
Bovendien is de Franse vlag een gekantelde versie van onze vlag. De tricolore is pas na de Revolutie van 1789 ontstaan, toen de Nederlandse vlag al 200 jaar werd gebruikt.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch wel, de afgelopen 80 jaar is het vooral gebruikt in dat verband.
De swastika is als teken ook prima maar heeft ook die nare symboliek meegekregen door misbruik.
Nee wel als de hindoe partij dat zou doenquote:Op donderdag 26 september 2013 17:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Symbolen en hun betekenis zijn gebonden aan tijd en plaats.
Jij vindt het ook oké als alle CDA'ers morgen met een swastikaspeldje in de Kamer verschijnen?
Een Nederlandse hindoe-partij zou ook begrijpen dat het dragen van swastika's hier niet gewenst is.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:17 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Nee wel als de hindoe partij dat zou doen
Ja, en dus niet aan een stel lombroso's met kale kopjes die denken een vlag te kunnen "besmetten".quote:Op donderdag 26 september 2013 17:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Symbolen en hun betekenis zijn gebonden aan tijd en plaats.
Natuurlijk vind ik dat ok. Ze hebben zichzelf ermee, omdat het hakenkruis (de door de nazi's gekantelde en gespiegelde swastika, een hindoeteken) ontegenzeggelijk nazistisch is. De prinsenvlag is dat per se niet.quote:Jij vindt het ook oké als alle CDA'ers morgen met een swastikaspeldje in de Kamer verschijnen?
Swastika of hakenkruis, een groooot verschil. De swastika is het teken van vrede, voorspoed, geluk.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Een Nederlandse hindoe-partij zou ook begrijpen dat het dragen van swastika's hier niet gewenst is.
Voor de jongere generatie: "tokkies".quote:
Nee, dat heeft de NSB gedaan. En die kaalkopjes en PVV-ers lopen er nu mee omdat ze de NSB kennelijk gaaf vinden.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, en dus niet aan een stel lombroso's met kale kopjes die denken een vlag te kunnen "besmetten".
Een hakenkruis is een swastika. Een swastika is in sommige oosterse landen (en in sommige tijden in het westen) een teken van vrede, voorspoed en geluk en in het westen al zeventig jaar een nazistisch symbool dankzij Hitler en zijn makkers.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Swastika of hakenkruis, een groooot verschil. De swastika is het teken van vrede, voorspoed, geluk.
De prinsenvlag wordt al zeventig jaar vrijwel uitsluitend door rechts-extremisten gebruikt. O ja, en door de PVV.quote:Natuurlijk vind ik dat ok. Ze hebben zichzelf ermee, omdat het hakenkruis (de door de nazi's gekantelde en gespiegelde swastika, een hindoeteken) ontegenzeggelijk nazistisch is. De prinsenvlag is dat per se niet.
Of het historisch besef van een omgevallen lantaarnpaal hebben.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat heeft de NSB gedaan. En die kaalkopjes en PVV-ers lopen er nu mee omdat ze de NSB kennelijk gaaf vinden.
Ik denk dat dat eerder het geval is bij PVV'ers. Of ze hebben een afweging gemaakt en hebben besloten de verwijzing naar het Nederland tijdens de Tachtigjarige Oorlog en de Gouden Eeuw belangrijker te vinden dan de associatie met het nationaalsocialisme.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Of het historisch besef van een omgevallen lantaarnpaal hebben.
Nope. De swastika, het originele symbool, heeft de armen meestal de andere kant op en staat recht (met de ribbe op de grond):quote:Op donderdag 26 september 2013 17:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een hakenkruis is een swastika. Een swastika is in sommige oosterse landen (en in sommige tijden in het westen) een teken van vrede, voorspoed en geluk en in het westen al zeventig jaar een nazistisch symbool dankzij Hitler en zijn makkers.
Exact!quote:Op donderdag 26 september 2013 17:27 schreef Sloggi het volgende:
Of ze hebben een afweging gemaakt en hebben besloten de verwijzing naar het Nederland tijdens de Tachtigjarige Oorlog en de Gouden Eeuw belangrijker te vinden dan de associatie met het nationaalsocialisme.
De swastika heeft verschillende verschijningsvormen. Het hakenkruis is er een van.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nope. De swastika, het originele symbool, heeft de armen de andere kant op en staat recht (met de ribbe op de grond).
Het hakenkruis is gespiegeld (de armen gaan de andere kant op) en is 45 graden gedraaid.
Je bent het wel met me eens dat het op zijn minst 'apart' te noemen is dat de PVV, een partij die neigt naar het fascisme, zich bedient van dezelfde symboliek (de prinsenvlag, de witte meeuw) als de NSB?quote:
Ik vind het een onzinpunt om te bespreken, al helemaal als Nederland nou niet bepaald op rolletjes loopt.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je bent het wel met me eens dat het op zijn minst 'apart' te noemen is dat de PVV, een partij die neigt naar het fascisme, zich bedient van dezelfde symboliek (de prinsenvlag, de witte meeuw) als de NSB?
Die mogen een partij die zich openlijk met neo-nazi's inlaat daar niet op aanspreken? Wat een onzin zegquote:Op donderdag 26 september 2013 17:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het een onzinpunt om te bespreken, al helemaal als Nederland nou niet bepaald op rolletjes loopt.
Ernstiger is dat het nota bene de Partij van de Inhoud, de Nuance is, die Wilders kapittelt.
Juist dit soort zaken zijn fundamenteel; een partij die de facto mee heeft geregeerd en waar meer dan een miljoen Nederlanders op hebben gestemd die flirt met fascisten (Lega Nord, Front Nationale).quote:Op donderdag 26 september 2013 17:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het een onzinpunt om te bespreken, al helemaal als Nederland nou niet bepaald op rolletjes loopt.
Ernstiger is dat het nota bene de Partij van de Inhoud, de Nuance is, die Wilders kapittelt.
Een partij die zich openlijk inlaat met neo-nazi's?quote:Op donderdag 26 september 2013 17:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die mogen een partij die zich openlijk met neo-nazi's inlaat daar niet op aanspreken? Wat een onzin zeg
Het is volslagen irrelevant. Het onderwerp is "Algemene Beschouwingen", "de staat van Nederland", "hoe komen we uit de crisis de komende jaren".quote:Op donderdag 26 september 2013 17:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Juist dit soort zaken zijn fundamenteel; een partij die de facto mee heeft geregeerd en waar meer dan een miljoen Nederlanders op hebben gestemd die flirt met fascisten (Lega Nord, Front Nationale).
Het werd tijd dat dit eens besproken werd in de Kamer.
De vlag was de aanleiding voor de vraag over de toenadering van Wilders tot rechts-extremistische partijen. Over dat laatste ging de vraag echt: Wilders ligt in bed met de Lega Nord - een partij die onlangs een zwarte Italiaanse minister vergeleek met een orang oetang, en dan laat hij ook nog eens neonazi's die met een besmette vlag rondzwaaien toe op zijn kinderfeestje.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is volslagen irrelevant. Het onderwerp is "Algemene Beschouwingen", "de staat van Nederland", "hoe komen we uit de crisis de komende jaren".
Maar Peggie vindt een vlaggetje belangrijker.
Een discussie over iemands avatar in een inhoudelijk POL-topic, dat ervaar jij niet als "weinig inhoudelijk"? Dat is exact wat Pechtold doet. De "genuanceerde" "liberaal" (mag iemand geen vlaggen zwaaien ook al zijn er anderen met onfrisse ideeen die die vlag ook zwaaien?)
Komt op hetzelfde neer, als iemand zegt dat de PVV een partij is voor nationaal socialisten wat valt daar dan niet te begrijpen? Het is nou ruim te grootste partij dus wordt er hier door enkele heel zielig gedaan die het niet kunnen accepteren. Dan is ineens iedereen die niet jouw mening deelt een nazi. Was alles maar zo simpel he?quote:Op donderdag 26 september 2013 14:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je had geen hoog cijfer voor begrijpend lezen op school, gok ik.
Haha. Nog zo'n mooie opmerking. Kom eens met quotes of tyf op.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:18 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Meerdere mensen in deze tread. Maarja is ook niet anders te verwachten in dit forum.
Dat is niet gezegd.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:44 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Komt op hetzelfde neer, als iemand zegt dat de PVV een partij is voor nationaal socialisten wat valt daar dan niet te begrijpen?
Heb ik iets gemist? Zijn er verkiezingen geweest?quote:Het is nou ruim te grootste partij dus wordt er hier door enkele heel zielig gedaan die het niet kunnen accepteren.
Wie beweert dat?quote:Dan is ineens iedereen die niet jouw mening deelt een nazi. Was alles maar zo simpel he?
"de PVV is een partij voor verkapte nationaal-socialisten en ander tuig." Pagina 7. Maar ik heb schijnbaar een probleem met begrijpend lezen want persoonlijke aanvallen zijn nodig als je de discussie niet kan winnen.quote:Dat is niet gezegd.
Dat er in die partijen enorm foute figuren zitten, ok.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De vlag was de aanleiding voor de vraag over de toenadering van Wilders tot rechts-extremistische partijen. Over dat laatste ging de vraag echt: Wilders ligt in bed met de Lega Nord - een partij die onlangs een zwarte Italiaanse minister vergeleek met een orang oetang, en dan laat hij ook nog eens neonazi's die met een besmette vlag rondzwaaien toe op zijn kinderfeestje.
Dat verdient geen aandacht?
Of die aandacht politiek gezien slim is, is een tweede.
Exact. Dat kan geen NSB'er of kaalkopje afpakken.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:47 schreef Phalanx300 het volgende:
En over de Prinsenvlag, is niks mis mee! Historisch mooie vlag en het heeft ook zeker mijn voorkeur!
In 2011 erkende de PVV nog gewoon dat die vlag besmet was door het NSB-verledenquote:Op donderdag 26 september 2013 17:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact. Dat kan geen NSB'er of kaalkopje afpakken.
Dom van ze, maar dat is geen verrassing.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In 2011 erkende de PVV nog gewoon dat die vlag besmet was door het NSB-verleden.
Of is die besmetting er gewoon?quote:Op donderdag 26 september 2013 18:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dom van ze, maar dat is geen verrassing.
Welke betekenis heeft het voor de PVV dan dat ze er zo mee zwaaien en kokketeren ? Verwerpen ze de nationale driekleur ?quote:Op donderdag 26 september 2013 17:47 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
En over de Prinsenvlag, is niks mis mee! Historisch mooie vlag en het heeft ook zeker mijn voorkeur!
Nee, dat denk ik niet. In achterban, zeker, maar daar kan Wilders niets aan doen. Als Constant Kusters opeens D66 gaat stemmen, is Pechtold ook niet schuldig aan neonazisme.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of is die besmetting er gewoon?
Op een gegeven moment wordt het ook wel erg vermoeiend.quote:Er zijn namelijk maar verdomde weinig mensen die dat ontkennen...
En dat is dus het punt; dat is hij niet.quote:En het is ook lastig te ontkennen aangezien die associatie ook gewoon vrij logisch is.
De SP is ook islamkritisch. Een domme toehoorder (a la Wilders zelf dus) kan stellen: "die smerige anti-religieuze communisten!". Ja, je kan ook iets verder kijken, naar het waarom en hoe.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:38 schreef 99.999 het volgende:
'Niets' lijkt me erg optimistisch.
Als je iets verder kijkt dan zie je dat de beweging van Wilders al langer dicht tegen neo-nazi's en ander extreemrechts gespuis aanschurkt.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De SP is ook islamkritisch. Een domme toehoorder (a la Wilders zelf dus) kan stellen: "die smerige anti-religieuze communisten!". Ja, je kan ook iets verder kijken, naar het waarom en hoe.
Heeft Wilders actief neo-nazi's benadert? Of wordt hij veroordeeld op zijn achterban?quote:Op donderdag 26 september 2013 18:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je iets verder kijkt dan zie je dat de beweging van Wilders al langer dicht tegen neo-nazi's en ander extreemrechts gespuis aanschurkt.
Beiden.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heeft Wilders actief neo-nazi's benadert? Of wordt hij veroordeeld op zijn achterban?
Heb je van het eerste een bronnetje?quote:
Het nieuws gemist dat hij met erkende extreemrechtse clubs als FN en VB de samenwerking zoekt?quote:Op donderdag 26 september 2013 19:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb je van het eerste een bronnetje?
Dat zijn nog steeds geen neo-nazi's. En dan nog; zoekt hij samenwerking op de neo-nazistische vlakken of zijn het meer hulpmiddelen binnen en tegen de EU?quote:Op donderdag 26 september 2013 19:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het nieuws gemist dat hij met erkende extreemrechtse clubs als FN en VB de samenwerking zoekt?
Ach, het is eerder zo dat het (zoals altijd weer) enorm veel publiciteit genereert en de PVV bewust balanceert op het randje van nationalistisch-populistisch en simpelweg fout extreemrechts. Dit zodat men, in het bijzonder de intellectuele journalisten, om de zoveel tijd volledig verontwaardigd zal zijn en ze de PVV zullen beschuldigen van extreemrechtse praktijken, waarop de PVV weer terug in de verdediging kan schieten en de andere partij kan beschuldigen van demonisering.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik denk dat dat eerder het geval is bij PVV'ers. Of ze hebben een afweging gemaakt en hebben besloten de verwijzing naar het Nederland tijdens de Tachtigjarige Oorlog en de Gouden Eeuw belangrijker te vinden dan de associatie met het nationaalsocialisme.
Geniale analysequote:Op donderdag 26 september 2013 20:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ach, het is eerder zo dat het (zoals altijd weer) enorm veel publiciteit genereert en de PVV bewust balanceert op het randje van nationalistisch-populistisch en simpelweg fout extreemrechts. Dit zodat men, in het bijzonder de intellectuele journalisten, op de zoveel tijd volledig verontwaardigd zal zijn en ze de PVV zullen beschuldigen van extreemrechtse praktijken, waarop de PVV weer terug in de verdediging kan schieten en de andere partij kan beschuldigen van demonisering.
Het is een heel typisch spelletje dat de PVV speelt met de media (met Martin Bosma als brein hierachter).
Iets preciezer: ik refereerde aan de journalisten, redacteurs en opiniemakers van bladen als De Volkskrant, NRC, De Groene Amsterdammer en Vrij Nederland.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
In Nederland? Dat zijn toch enkel producten van hogescholen...
Ik heb weinig intellectuele hoogvliegers kunnen ontwaren bij deze pers, maar ieder z'n meug.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Iets preciezer: ik refereerde aan de journalisten, redacteurs en opiniemakers van bladen als De Volkskrant, NRC, De Groene Amsterdammer en Vrij Nederland.
Intellectuele hoogvliegers maak jij er weer van. Het is lijkt me duidelijk dat je voor èchte analytici een universiteit moet opzoeken en niet eenvoudige dag- of opiniebladen. Verder vind ik De Groene Amsterdammer van prima kwaliteit, hoor.quote:Op donderdag 26 september 2013 20:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik heb weinig intellectuele hoogvliegers kunnen ontwaren bij deze pers, maar ieder z'n meug.
Ja, daarom werden de communisten ook als eersten uitgemoord door de Nazi'squote:Op vrijdag 27 september 2013 09:04 schreef rudolfb het volgende:
Nationaal Socialisme en Communisme liggen ook dicht bij elkaar)
Dat kan wel wezen, maar de PVV heeft diverse handtekeningen uit extreemrechtse hoek gekregen toen ze mee wilden doen aan de provinciale verkiezingen. Ze worden dus wel degelijk openlijk gesteund door fascisten. (bron)quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:04 schreef rudolfb het volgende:
De NVU en Constant Kusters hebben al meerdere keren aangegeven niks met de PVV te hebben en hier ook niet op te stemmen.
Bron: NRCquote:ORANJE-BLANJE-BLEU: PVV’ERS IN KAMER MET OMSTREDEN PRINSENVLAG
Gisteren, tijdens de eerste dag van de Algemene Beschouwingen, droegen zeker vier van de vijftien PVV-Kamerleden een speldje met de Prinsenvlag op hun revers. Behalve Martin Bosma, Reinette Klever en Machiel de Graaf ook Harm Beertema.
Dat schrijft NRC Handelsblad vandaag. De PVV wilde vanochtend niet reageren op de vraag waarom de speldjes gisteren door een deel van de fractie
gedragen werden.
De vlag van de orangisten tijdens de Tachtigjarige Oorlog inspireerde de Afrikaners in Zuid-Afrika bij het maken van hun vlag en werd in de jaren dertig door de nationaal-socialistische NSB gebruikt. Sinds de Tweede Wereldoorlog is deze vooral populair bij rechts-extremistische groeperingen zoals de Nederlandse Volksunie en Stormfront. De kleuren van de vlag zijn, uit het Frans ‘vertaald’, oranje-blanje-bleu.
In 2011 kwamen PVV’ers in opspraak door de Prinsenvlag. De toenmalige Tweede Kamerleden Wim Kortenoeven en Johan Driessen hadden de vlag voor de ramen van hun werkkamers in het Kamergebouw gehangen. Na de ophef die daarover ontstond, werden de vlaggen uit het zicht gehaald. Volgens Hero Brinkman, toen nog actief voor die partij, omdat de vlag “helaas besmet is door de NSB”.
Ik zag het in de papieren editie gisteren, ja. Waarom ze niet gewoon een speldje de nationale driekeur dragen is mij een raadsel. Op die manier kan je toch ook prima uitdragen dat je vaderlandslievend of iets dergelijks bent, zonder ophef en extreem-rechtse associaties?quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Bron: NRC
Maar dan nog, waarom zou je ook maar het risico willen lopen geassocieerd te kunnen worden met de NSB. Snap niet dat Wilders het goed vindt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:22 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik zag het in de papieren editie gisteren, ja. Waarom ze niet gewoon een speldje de nationale driekeur dragen is mij een raadsel. Op die manier kan je toch ook prima uitdragen dat je vaderlandslievend of iets dergelijks bent, zonder ophef over extreem-rechtse associaties?
Doet het natuurlijk wel goed bij de achterban, lekker afzetten als een kleuter.
Diezelfde Wilders die de meeuw van de NSB een beetje gefotoshopt heeft en in het partijlogo gefriemeld? Die Wilders bedoel je?quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:26 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar dan nog, waarom zou je ook maar het risico willen lopen geassocieerd te kunnen worden met de NSB. Snap niet dat Wilders het goed vindt.
Waarom hebben ze die meeuw gekozen in hun logo? Ook geen handige stap lijkt me.quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:22 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik zag het in de papieren editie gisteren, ja. Waarom ze niet gewoon een speldje de nationale driekeur dragen is mij een raadsel. Op die manier kan je toch ook prima uitdragen dat je vaderlandslievend of iets dergelijks bent, zonder ophef en extreem-rechtse associaties?
Doet het natuurlijk wel goed bij de achterban, lekker afzetten als een kleuter.
http://www.historischnieu(...)ikt-besmet-logo.htmlquote:Op vrijdag 27 september 2013 13:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waarom hebben ze die meeuw gekozen in hun logo? Ook geen handige stap lijkt me.
blijft de vraag waarom onbeantwoordquote:Op vrijdag 27 september 2013 13:39 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
http://www.historischnieu(...)ikt-besmet-logo.html
Goed punt inderdaad. Hoewel een meeuw wat minder besmet is dan die vlag, maar ook een rare keus.quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Diezelfde Wilders die de meeuw van de NSB een beetje gefotoshopt heeft en in het partijlogo gefriemeld? Die Wilders bedoel je?
* DroogDok mompelt iets met heimelijke sympathieënquote:Op vrijdag 27 september 2013 13:43 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
blijft de vraag waarom onbeantwoord
quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:43 schreef DroogDok het volgende:
[..]
* DroogDok mompelt iets met heimelijke sympathieën
Want in die tijd was er al een NSB (geweest)?quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:46 schreef El_Matador het volgende:
Volgens Pechtold, veilingmeester nota bene, waren dit extreem-rechtse kooplieden:
[ afbeelding ]
Wat een achterlijkheid. Dat miezerige geschiedvervalsende kereltje is het niet eens waard om op te reageren.
Dat de NSB een vlag gebruikt betekent niet dat het een extreem-rechtse vlag is, wat zullen we nou krijgen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want in die tijd was er al een NSB (geweest)?
Dus als er iemand geschiedvervalsend bezig is ben jij het wel.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat de NSB een vlag gebruikt betekent niet dat het een extreem-rechtse vlag is, wat zullen we nou krijgen.
Het is een prachtige vlag, die symbool staat voor de Republiek der Nederlanden en het bijbehorende verzet tegen allen die ons wilden (en deden) bezetten. Niets meer, niets minder. Wat NSB'ers ermee doen, en de mening van Wilhelmina zijn volledig irrelevant.
Rood-wit-blauw staat niet symbool voor het verzet tegen bezetters? Ik dacht toch van wel in 40-45.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:49 schreef El_Matador het volgende:
Het is een prachtige vlag, die symbool staat voor de Republiek der Nederlanden en het bijbehorende verzet tegen allen die ons wilden (en deden) bezetten.
Dat klopt gewoon niet. Door de NSB en consorten heeft die vlag nu gewoon een andere symboliek gekregenquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat de NSB een vlag gebruikt betekent niet dat het een extreem-rechtse vlag is, wat zullen we nou krijgen.
Het is een prachtige vlag, die symbool staat voor de Republiek der Nederlanden en het bijbehorende verzet tegen allen die ons wilden (en deden) bezetten. Niets meer, niets minder. Wat NSB'ers ermee doen, en de mening van Wilhelmina zijn volledig irrelevant.
Wat ben je nou dom aan het blaten man? Pechtold heeft niets in die richting beweerd. Bovendien ontkent niemand dat de vlag symbool stond voor de Republiek. Feit is nou eenmaal dat extreem-rechts de vlag heeft geclaimd. Dat is klote, maar helaas de waarheid. Waarom zou je, als normale partij, dan in godverdomme tyfus naam met deze vlag gaan zwaaien? Terwijl je weet dat extreem-rechts altijd die driekleur voert? Waarom dan als PVV niet gewoon onze reguliere driekleur erbij pakken?quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:46 schreef El_Matador het volgende:
Volgens Pechtold, veilingmeester nota bene, waren dit extreem-rechtse kooplieden:
[ afbeelding ]
Wat een achterlijkheid. Dat miezerige geschiedvervalsende kereltje is het niet eens waard om op te reageren.
Anachronisme.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:46 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, een anachronisme zou zijn als achterop deze boot een rubberboot met buitenboordmotor was geschilderd.quote:
E_M associeert kooplieden uit de zeventiende eeuw met een verschijnsel uit de twintigste eeuw. Die kooplieden kunnen chronologisch dus geen fascist zijn. Dat is dan toch een anachronisme?quote:Op zaterdag 28 september 2013 10:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, een anachronisme zou zijn als achterop deze boot een rubberboot met buitenboordmotor was geschilderd.
Ja, dat is het.quote:Op zaterdag 28 september 2013 10:26 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
E_M associeert kooplieden uit de zeventiende eeuw met een verschijnsel uit de twintigste eeuw. Die kooplieden kunnen chronologisch dus geen fascist zijn. Dat is dan toch een anachronisme?
Je zit te liegen. Pechtold heeft dit nooit gezegd.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:46 schreef El_Matador het volgende:
Al die NSB-vlaggen overal. Racisten zijn het.quote:Op zaterdag 28 september 2013 11:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je zit te liegen. Pechtold heeft dit nooit gezegd.
http://nos.nl/artikel/555099-wilders-noemt-pechtold-miezerig.html
Mooi schilderij hoor !.
Ik denk dat Pechtold heel wat kan vertellen over dit soort schilderijen.
Hij is afgestudeerd in de 17e eeuws schilderkunst.
Met dezelfde redenatie kun je je afvragen waarom de PvdA bij uitstek een partij was waar moslims op stemden.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:45 schreef Oldie57 het volgende:
Wilders voelt zich niet aangetrokken tot het nazidom - zegt hij - maar hij moet maar eens goed achter zijn oren krabben waarom nazi's, jodenhaters en andere rechts-extremisten zich kennelijk aangetrokken voelen tot het gedachtegoed van de PVV.
Zeg jij nou dat moslims en nationaal- socialisten hetzelfde zijn ?quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Met dezelfde redenatie kun je je afvragen waarom de PvdA bij uitstek een partij was waar moslims op stemden.
Allebei verklaarbaar, maar dat maakt Samsom geen imam en Wilders geen nazi.
quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:08 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Zeg jij nou dat moslims en nationaal- socialisten hetzelfde zijn ?
Nu lieg je nog steedsquote:Op zaterdag 28 september 2013 21:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Al die NSB-vlaggen overal. Racisten zijn het.
Welk weerwoord?quote:Pechtold kiest er bewust voor, de NSB leidend te maken bij het beeld van de prachtige prinsenvlag. Hij doet dat uiteraard omdat hij inhoudelijk geen weerwoord heeft, het is een beproefd concept.
De PvdA heeft met fluwelen homomeppers in de regering gezeten, dat vond je geen schande?quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nu lieg je nog steeds
[..]
Welk weerwoord?
Pechtold heeft al 8 jaar sterke weerwoorden tegen de PVV
Hij schetst een beeld van een lullig deel van de PVV-aanhang en vraagt Wilders zich er van te distantiëren. Als vloekend en tierend op Pechtold distantieert Wilders zich idd. En hij laat zien wat voor een arrogante lul hij is.
Daarnaast zit Wilders openlijk te flirten met andere lullige organisaties in Europa. Die of extreemrechts zijn of een geschiedenis van extreemrechtsheid en dito individuen hebben.
Je weet dat Pechtold niet van de PvdA is.?quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De PvdA heeft met fluwelen homomeppers in de regering gezeten, dat vond je geen schande?
Het wil wel zeggen dat Wilders een dirty mind heeft.quote:Samenwerken met andere EU-kritische organisaties en partijen wil niet zeggen dat je voor homo-ophanging, neger-afranselingen en jodenhaat bent, die nuance zie je?
welk een originele politieke analyse !!! Ongekend en revolutionair !!quote:Het is één grote kinderachtige poppenkast. Des te meer reden daar geen stem aan te geven.
Nouja, het is al eens eerder gebeurd hè? Dat miljoenen mensen dat niet inzagen en er pas achter kwamen toen half Europa was vergast. De menselijke natuur is niks veranderd en de mens blijft nog steeds stom kuddevee dus pas maar op met wat je zegtquote:Op woensdag 25 september 2013 19:40 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
Ik maak me niet druk om Bouterse. Ik ben in Nederland geboren en getogen en ik heb niet eens een surinaams paspoort. Dus wat moet ik precies met Bouterse doen?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:34 schreef arjan1112 het volgende:
Maak jij je nou maar druk over Bouterse
Nederland is een klein land; en in de jaren 20 bestond de europese unie niet; de hongaren, grieken en Oostenrijkers zijn een paar keer teruggefloten
zou me pas zorgen gaan maken als Marine Le Pen president van Frankrijk word
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |