stricte standing OHP 80kg max en een 90kg max bench vind ik ook zeer merkwaardigquote:Op maandag 23 september 2013 15:46 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Weet je het verschil tussen een OHP en een push press?
Bedankt voor de tip, vandaag geprobeerd, nooit eerder gedaan, maar ik vind 'm nu al lekkerder dan dips.quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:48 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Close grip bench press is het beste alternatief.
80 kg ohp'en is behoorlijk beestquote:Op maandag 23 september 2013 16:08 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
stricte standing OHP 80kg max en een 90kg max bench vind ik ook zeer merkwaardig
Qua spier belasting komt hij redelijk overeen met triceps>pectoralis>schouders. Alleen een paar hoge rug/nek spieren worden niet belast zoals de levator scapulae. Maar die pak je wel mee met andere oefeningen. Maar goed om te horen dat het bevalt.quote:Op maandag 23 september 2013 16:19 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, vandaag geprobeerd, nooit eerder gedaan, maar ik vind 'm nu al lekkerder dan dips.
zkrs, na lang trainen zit ik "pas" op 87,5quote:Op maandag 23 september 2013 16:21 schreef fathank het volgende:
[..]
80 kg ohp'en is behoorlijk beest
Het heeft me meer dan een jaar gekost om op de 70 te komen, die ik pas vorige week deed trouwens.quote:Op maandag 23 september 2013 16:47 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
zkrs, na lang trainen zit ik "pas" op 87,5
volgens mij duurt het letterlijk nog 2 jaar voordat ik 100kg 1x kan pressen
Veel minder druk op m'n schouders in positieve zin bij de CGBP, dat vind ik vooral het winpunt.quote:Op maandag 23 september 2013 16:39 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Qua spier belasting komt hij redelijk overeen met triceps>pectoralis>schouders. Alleen een paar hoge rug/nek spieren worden niet belast zoals de levator scapulae. Maar die pak je wel mee met andere oefeningen. Maar goed om te horen dat het bevalt.
Dit. Strict (dus zonder "wippen") lukt mij dit ook niet. Denk dat mijn 1RM ook zo rond de 70kg zit.quote:Op maandag 23 september 2013 16:21 schreef fathank het volgende:
[..]
80 kg ohp'en is behoorlijk beest
ja duurt zeker lang,quote:Op maandag 23 september 2013 16:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het heeft me meer dan een jaar gekost om op de 70 te komen, die ik pas vorige week deed trouwens.
Ja. Ik heb wel echt van nature erg grote schouders en sterke armen. Mijn close grip is bijna gelijk aan mijn wide grip terwijl die toch achter hoort te liggenquote:
Ja, mijn benen blijven recht en ik doe alles met mijn bovenlichaam, ik gebruik ook niet het squatrack maar powerclean het gewicht van de grond. Hooguit overstrek ik mijn rug wel eens bij de laatste rep maar daar kan ik weinig aan doenquote:Op maandag 23 september 2013 15:46 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Weet je het verschil tussen een OHP en een push press?
Oke, aangezien mijn OHP 55kgx5 is bij een BP van 86kgx5 vindt ik het nogal frappant. Maar dan doe je wss iets verkeerds bij de BP anders is het bijna niet te verklaren.quote:Op maandag 23 september 2013 17:25 schreef Maoist het volgende:
[..]
Ja. Ik heb wel echt van nature erg grote schouders en sterke armen. Mijn close grip is bijna gelijk aan mijn wide grip terwijl die toch achter hoort te liggen
[..]
Ja, mijn benen blijven recht en ik doe alles met mijn bovenlichaam, ik gebruik ook niet het squatrack maar powerclean het gewicht van de grond. Hooguit overstrek ik mijn rug wel eens bij de laatste rep maar daar kan ik weinig aan doen
Toch zul je naar je benchpress techniek moeten kijken. Zelfs iemand die 3 jaar religieus traint kan zijn bench techniek altijd nog bijschaven.quote:Op maandag 23 september 2013 17:25 schreef Maoist het volgende:
[..]
Ja. Ik heb wel echt van nature erg grote schouders en sterke armen. Mijn close grip is bijna gelijk aan mijn wide grip terwijl die toch achter hoort te liggen
[..]
Ja, mijn benen blijven recht en ik doe alles met mijn bovenlichaam, ik gebruik ook niet het squatrack maar powerclean het gewicht van de grond. Hooguit overstrek ik mijn rug wel eens bij de laatste rep maar daar kan ik weinig aan doen
regular, wide, small grip en natuurlijk de suicide gripquote:Op maandag 23 september 2013 17:49 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Toch zul je naar je benchpress techniek moeten kijken. Zelfs iemand die 3 jaar religieus traint kan zijn bench techniek altijd nog bijschaven.
Ik raad je aan dit te bekijken:
en alle opeenvolgende delen
Daarnaast zit er nog een hele wereld tussen wide en close grip iner zijn minimaal 4 verschillende grip soorten op de bench.
Ja en daarnaast nog kleine tweaks in hand plaatsing die voor iedereen verschillenquote:Op maandag 23 september 2013 18:41 schreef Verbosity het volgende:
[..]
regular, wide, small grip en natuurlijk de suicide grip
Ik merk al verschil als ik m'n pinken tegen de binnenkant ring hou, ringvingers op de ring of wijsvingers op de ring.quote:Op maandag 23 september 2013 19:16 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ja en daarnaast nog kleine tweaks in hand plaatsing die voor iedereen verschillen
Klopt,quote:Op maandag 23 september 2013 19:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik merk al verschil als ik m'n pinken tegen de binnenkant ring hou, ringvingers op de ring of wijsvingers op de ring.
Zoiets? http://www.helisports.nl/(...)mpische-halterstang-(220cm).htmlquote:Op maandag 23 september 2013 19:15 schreef Faeroer het volgende:
Hebben jullie wellicht suggesties voor een degelijke barbell (beetje normale prijs, geen ivanko bv) van 220cm en 20kg?
Mijn huidige barbell is 180cm, en er kunnen niet meer dan 2,5 bumperplates per kant op dus ik moet een nieuwe aanschaffen.
Zat zelf al te kijken naar Pendlay of Rogue, iemand hier ervaring mee?
Yep, m´n schouders bedanken me na elke bench press sessie.quote:Op maandag 23 september 2013 19:33 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Klopt,
ik bench nu alleen nog maar met een vrij smalle grip.
ja met dumbells ben je toch sneller geneigd om te gaan "flailen" met de ellebogen... goed die lats blijven betrekken bij de negatieve portie van de oefening en dan komt het meestal wel automatisch goed.quote:Op maandag 23 september 2013 19:41 schreef Snakey het volgende:
[..]
Yep, m´n schouders bedanken me na elke bench press sessie.![]()
Ik merkte laatst dat ik toch m´n schouders weer wat voelde na DB bench presses. Maar eens proberen m´n armen iets dichter bij m´n lijf te houden.
Mmm, okee. Nooit aan gedacht om m´n lats actief te houden in de negatieve. Misschien doe ik dat wel, maar dan niet omdat ik er aan denk. Woensdag eens actief mee aan de gang.quote:Op maandag 23 september 2013 19:42 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ja met dumbells ben je toch sneller geneigd om te gaan "flailen" met de ellebogen... goed die lats blijven betrekken bij de negatieve portie van de oefening en dan komt het meestal wel automatisch goed.
Anterior Pelvic Tilt APT aka Donald Duck modequote:Op maandag 23 september 2013 20:49 schreef MrGuma het volgende:
Beesten!
2 vragen:
1. Hoe heet die aandoening ook alweer waarbij je heupen naar voren gekanteld staat? (alleen naam nodig, zoek ik zelf verder naar de oplossing).
2. Ik heb lichte x-benen, als ik bv. ga squatten moet ik daarmee m'n vorm net iets aanpassen? Voeten meer naar buiten bv.? Heb namelijk af en toe een branderig gevoel in mijn knieën (deze gaan niet voorbij men voeten!)
Thanks <3
Druk je jouw benen naar buiten tijdens het squatten?quote:Op maandag 23 september 2013 20:49 schreef MrGuma het volgende:
Beesten!
2 vragen:
1. Hoe heet die aandoening ook alweer waarbij je heupen naar voren gekanteld staat? (alleen naam nodig, zoek ik zelf verder naar de oplossing).
2. Ik heb lichte x-benen, als ik bv. ga squatten moet ik daarmee m'n vorm net iets aanpassen? Voeten meer naar buiten bv.? Heb namelijk af en toe een branderig gevoel in mijn knieën (deze gaan niet voorbij men voeten!)
Thanks <3
Je moet je juiste stand vinden, dat is voor iedereen net effe anders. Mijn schenen staan ook een beetje naar buiten ten opzichte van m´n bovenbenen, gewoon je knieen naar buiten drukken, en daar extra op letten.quote:Op maandag 23 september 2013 20:49 schreef MrGuma het volgende:
Beesten!
2 vragen:
Thanks <3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |