abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131344286
Laatste post, dus nieuw deeltje:

merk
model
bouwjaar

TS is nieuwsgierig :)
pi_131344307
Toyota
Hilux
2013

edit, het stukje waarom vergeten:
- Omdat het kan.
- lekkere hoge zit
- veel bagage ruimte
pi_131344464
Volvo
V40
2013

omdat:
- Hoog gadgethalete (o.a. Spotify ingebouwd)
- 14% bijtelling en toch fatsoenlijk te rijden (115pk)
- Geen grotere auto nodig
pi_131344650
geen auto meer

suzuki intruder 1500

omdat het veel leuker is dan auto rijden.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 19 september 2013 @ 12:43:08 #5
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131344743
Fiat Grande Punto Edizione X 2009, omdat gewonnen.
pi_131344765
Daihatsu Cuore uit 96.

Gewoon omdat het niks kost.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 19 september 2013 @ 12:44:47 #7
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_131344790
Skoda Superb 2.0tdi Laurin and Klement(SE) 2007.

einde lease van een familielid. Een full option en mooier dan Passat voor de prijs van een versleten Golfje. En ik woon in Tsjechie, heeft er ook wel mee te maken :P
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_131344973
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:44 schreef misteriks het volgende:
Skoda Superb 2.0tdi Laurin and Klement(SE) 2007.

einde lease van een familielid. Een full option en mooier dan Passat voor de prijs van een versleten Golfje. En ik woon in Tsjechie, heeft er ook wel mee te maken :P
¦koda is dan wel weer jammer....

Renault
Megane
2013

Goedkoop in de lease door de 14%. Voorloopauto voor mijn Renault Captur die ik ga rijden vanwege enorm veel ruimte voor heel weinig geld (neem een clio, voeg 10 cm hoofdruimte toe, schuif achterbank 10cm naar achter, win!) en de 7" touchscreen met eigen apps en internet ingebouwd.
pi_131345175
Daihatsu charade.
1995.
6 jaar geleden kocht ik m als mijn eerste auto niet wetende dat ik er nog zolang mee zou doen. Een heerlijke (beginners)auto en niet kapot te krijgen. Gister na anderhalbe week stilstaan weer gestart. In 1 x en hij reed zoals vanouds; als een zonnetje.

Mocht hij ooit kapot gaan, neem ik zeker weten weer een daihatsu.
  donderdag 19 september 2013 @ 13:08:34 #10
97643 misteriks
pi_131345457
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:50 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Wat is jammer aan een degelijk en betrouwbaar merk dat tevens een mooi design heeft?; ik heb er een hele degelijke en comfortabele kilometervreter aan.
pi_131345481
Merk Chevrolet
Model Matiz 0.8
Bouwjaar 2010?

Omdat:
- Goedkoop
- Vier wielen
- Stuur
- Motor
- Dak
- Airco
- Radio
- Rij maar 30/40k per jaar, geen nut om dan een grote auto te kopen. Enige wat jammer is is dat ik geen fietsdrager kan krijgen voor mijn auto.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_131345504
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:50 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Renault
Megane
2013

Goedkoop in de lease door de 14%. Voorloopauto voor mijn Renault Captur die ik ga rijden vanwege enorm veel ruimte voor heel weinig geld (neem een clio, voeg 10 cm hoofdruimte toe, schuif achterbank 10cm naar achter, win!) en de 7" touchscreen met eigen apps en internet ingebouwd.
Ik hoop voor je dat er in de Captur wel betere stoelen zitten dan in de Clio.... ik kreeg vorige maand van Care een Clio mee en heb m de volgende dag teruggebracht omdat ik na 60 km al pijn in m'n rug had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131345523
Opel Astra Sports Tourer 1.7 cdti
2011

Het is een lease auto waar ik erg tevreden mee ben
  donderdag 19 september 2013 @ 13:13:41 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_131345589
Prive: een citroen C1, gewoon omdat goedkoop, start altijd, brengt me warm van a naar b en in de zomer brengt ie me dankzij de airco koel van a naar b :P, je flikkert er wat benzine in en dat is eigenlijk alles, laatste keer in garage was afgelopen december en de grote beurt koste maar liefst 267 euro _O-

Voor mijn werk: Volkswagen Crafter, verlengd en verhoogd, rolstoelbus uitvoering, waarom, nou heel simpel dit was de bus die ik kreeg van de baas :P Ben wel benieuwd hoe lang nog, staat op bijna 160.000 km en om me heen worden alle bussen vervangen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 19 september 2013 @ 14:12:48 #15
362932 Betuwenaar
Live fast, die young
pi_131347298
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:32 schreef Underdoggy het volgende:
Volvo
V40
2013

omdat:
- Hoog gadgethalete (o.a. Spotify ingebouwd)
- 14% bijtelling en toch fatsoenlijk te rijden (115pk)
- Geen grotere auto nodig
Ik heb der laatst in proef gereden wat een auto!, daarnaast vind ik kwa design echt gaaf
  donderdag 19 september 2013 @ 14:14:14 #16
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_131347341
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:26 schreef Soohr het volgende:
Toyota
Hilux
2013

edit, het stukje waarom vergeten:
- Omdat het kan.
- lekkere hoge zit
- veel bagage ruimte
Anderhalf cabine? 2.5 liter of de 3 liter?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_131348073
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2013 14:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Anderhalf cabine? 2.5 liter of de 3 liter?
Double cab, 3 liter handgeschakeld.
  donderdag 19 september 2013 @ 14:48:29 #18
157922 fathank
pi_131348337
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 14:39 schreef Soohr het volgende:

[..]

Double cab, 3 liter handgeschakeld.
[ afbeelding ]
Nice. Mag die eigenlijk nog op grijs kenteken met dubbele cabine? En wat voor 'n banden heb je eronder liggen? Rij zelf een Mitsubishi L200 anderhalf cabine. 2.5 liter maar wel gechipt naar 170 pk :9
  donderdag 19 september 2013 @ 14:51:16 #19
396386 sturmpie
for night & nature
pi_131348437
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:39 schreef GroningseGast het volgende:
geen auto meer

suzuki intruder 1500

omdat het veel leuker is dan auto rijden.
eens
al kan het ook best leuk zijn, om af en toe, een auto, eens flink plankgas, af te trappen.
en als je klaar bent, keihard die deuren dicht slaan *)
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_131348724
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2013 14:48 schreef fathank het volgende:

[..]

Nice. Mag die eigenlijk nog op grijs kenteken met dubbele cabine? En wat voor 'n banden heb je eronder liggen? Rij zelf een Mitsubishi L200 anderhalf cabine. 2.5 liter maar wel gechipt naar 170 pk :9
voor de belasting mag hij niet op grijs kenteken,
echter de RDW kent dit type auto niet als personenauto,
dus er zit wel een kenteken op die begint met de V.

Er liggen volgens mij general grabber A/T van 255/65r15 onder.
Ik wilde zelf een double cab omdat mijn dochtertje ook gewoon mee moet kunnen rijden.

mensen kijken in het begin een beetje vreemd op als met deze auto als lease auto aan komt rijden.
pi_131349957
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:08 schreef misteriks het volgende:
Wat is jammer aan een degelijk en betrouwbaar merk dat tevens een mooi design heeft?; ik heb er een hele degelijke en comfortabele kilometervreter aan.
Zoek het voor de gein eens op in het pools-nederlands woordenboek ;)
(je hebt gelijk hoor; de afgelopen paar jaar was de Octavia één van de meest interessante autos in de lease. Jammer dat er een duits onderstel en duitse binnenkant in zit. En jammer dat ze op dit moment qua prijs weg geconcureerd worden door Franse autos)

quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:10 schreef Leandra het volgende:
Ik hoop voor je dat er in de Captur wel betere stoelen zitten dan in de Clio.... ik kreeg vorige maand van Care een Clio mee en heb m de volgende dag teruggebracht omdat ik na 60 km al pijn in m'n rug had.
Het is vooral een kwestie van smaak. Ik krijg in zo'n beetje iedere duitse auto binnen 50 kilometer pijn in mijn rug. Zelfs in de uitgebreide versie van de Opel Insignia die ik laatst als vervanger had heb ik niet op en neer naar Amersfoort kunnen rijden omdat de stoel, voor mij, rampzalig was.

Op dit moment zit ik in een eenvoudige uitvoering van de Megane. En nee, de stoelen zijn niet zo goed als de Recaros in m'n vorige Coupé GT maar nogsteeds een stuk beter dan in de Insignia of de Passat. De stoelen in de Captur zijn iets luxer dan deze (en daarmee iets luxer dan in de standaard Clio).

Mijn schoonzus zweert bij Duitse autos, kan geen 50km rijden in een Franse. Ik zweer bij Franse autos, krijg geen 50km weg in een Duitse. Zo heeft ieder zijn voorkeur.
  donderdag 19 september 2013 @ 15:56:43 #22
97643 misteriks
pi_131350682
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:36 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Zoek het voor de gein eens op in het pools-nederlands woordenboek ;)
(je hebt gelijk hoor; de afgelopen paar jaar was de Octavia één van de meest interessante autos in de lease. Jammer dat er een duits onderstel en duitse binnenkant in zit. En jammer dat ze op dit moment qua prijs weg geconcureerd worden door Franse autos)

[..]

Het is vooral een kwestie van smaak. Ik krijg in zo'n beetje iedere duitse auto binnen 50 kilometer pijn in mijn rug. Zelfs in de uitgebreide versie van de Opel Insignia die ik laatst als vervanger had heb ik niet op en neer naar Amersfoort kunnen rijden omdat de stoel, voor mij, rampzalig was.

Op dit moment zit ik in een eenvoudige uitvoering van de Megane. En nee, de stoelen zijn niet zo goed als de Recaros in m'n vorige Coupé GT maar nogsteeds een stuk beter dan in de Insignia of de Passat. De stoelen in de Captur zijn iets luxer dan deze (en daarmee iets luxer dan in de standaard Clio).

Mijn schoonzus zweert bij Duitse autos, kan geen 50km rijden in een Franse. Ik zweer bij Franse autos, krijg geen 50km weg in een Duitse. Zo heeft ieder zijn voorkeur.
Ik spreek een mondje Tsjechisch hoor ;) En het wordt maar al te vaak verkeerdelijk vertaald. Skoda betekent jammer of pech , maar niet in de context dat je pech met de auto zou hebben> Niemand in tsjechie legt de link tussen die jammer/pech en de merknaam Skoda :) Franse wagens, jaa, heb er ook geleased, en daar blijft het ook bij. Franse wagens moet je idd leasen en niet aankopen (een renault van 6 jaar oud, wel geef me dan maar een duitser ;0 )
pi_131351105
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:56 schreef misteriks het volgende:
Ik spreek een mondje Tsjechisch hoor ;) En het wordt maar al te vaak verkeerdelijk vertaald. Skoda betekent jammer of pech , maar niet in de context dat je pech met de auto zou hebben> Niemand in tsjechie legt de link tussen die jammer/pech en de merknaam Skoda :)
Maar het blijft grappig...
"Ik rijd een Skoda!"
"Da's nou jammer"
blijft grappig...
quote:
Franse wagens, jaa, heb er ook geleased, en daar blijft het ook bij. Franse wagens moet je idd leasen en niet aankopen (een renault van 6 jaar oud, wel geef me dan maar een duitser ;0 )
Lullig genoeg hebben ze die naam.... Ook mijn 9 jaar oude Renault Laguna II Fase I heeft echter altijd trouw en betrouwbaar dienst gedaan. Niets mis mee. De roest problemen waar ze "om bekend staan" zijn al zeker een decennium verleden tijd en de electronische problemen met de Megane II en Laguna II waren beperkt tot de modellen van de eerste 6 maanden. Maar ja, die naam raken ze nooit meer kwijt :(

Afijn; ik wil überhaupt niet meer van de lease af. De zekerheid van altijd je auto beschikbaar is veel te lekker om op te geven. En dan liggen fransen mij beter dan anderen. Ergens wel jammer want een Ampera of Volt was ook wel leuk geweest.
  donderdag 19 september 2013 @ 16:30:39 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131351688
Dat Duitsers betrouwbaar en beter in elkaar gezet zijn en Fransen niet is meer imago dan realiteit.
Onze ervaringen van de afgelopen 10 Jaar
Opel Omega, motor viel regelmatig uit tijdens het rijden, weg stuur en rembekrachtiging, en nog opletten ook dat je niet het stuurslot inklikt omdat je net een bocht omgaat, heerlijk, wat een kutbak, en de dealer maar ontkennen dat het een serieprobleem was
VW Passat, Kabelboom vervangen, Navigatie vervangen
VW Multivan, (let wel, das kreng heeft de prijs van een S-Klasse) had druipers en zakkers in de lak, de schuifdeuren wilden niet sluiten en verschillende motorproblemen.
Aud A6 Quattro: water in de achterlichten, defect LED daglicht voor, multimediasysteem/boordcomputer totaal uitval, moest worden vervangen. Airco Compressor moest vervangen worden want defect.

Lees anders dit topic eens door
PTA / Wat is er met Volkswagen aan de hand?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131351789
Merk: Volkswagen
Type/Model: Polo 6R
Bouwjaar: 2011, 13 Januari

Waarom?
- Cheap in onderhoud
- Cheap in verbruik, je kan van hot naar her rijden zonder te denken van over x aantal kms is mijn tank leeg
- kortom wil je lekker EL CHEAPO rijden maar nie willen betalen dan moet je Polo rijden ^O^
pi_131356484
Sinds vandaag ben ik officieel een ouwe lul.

Zojuist mijn Xedos 9 2.5L V6 omgeruild voor een Mazda Demio 1.3
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_131356897
Seat
Ibiza
xx-09-2008

Waarom?

Kleur
Model
Betaalbaar naar jaartal/vermogen
pi_131356903
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat Duitsers betrouwbaar en beter in elkaar gezet zijn en Fransen niet is meer imago dan realiteit.
Onze ervaringen van de afgelopen 10 Jaar
Opel Omega, motor viel regelmatig uit tijdens het rijden, weg stuur en rembekrachtiging, en nog opletten ook dat je niet het stuurslot inklikt omdat je net een bocht omgaat, heerlijk, wat een kutbak, en de dealer maar ontkennen dat het een serieprobleem was
VW Passat, Kabelboom vervangen, Navigatie vervangen
VW Multivan, (let wel, das kreng heeft de prijs van een S-Klasse) had druipers en zakkers in de lak, de schuifdeuren wilden niet sluiten en verschillende motorproblemen.
Aud A6 Quattro: water in de achterlichten, defect LED daglicht voor, multimediasysteem/boordcomputer totaal uitval, moest worden vervangen. Airco Compressor moest vervangen worden want defect.

Lees anders dit topic eens door
PTA / Wat is er met Volkswagen aan de hand?
Ik lees vooral dat jij met iedere auto gezeik hebt... De rode draad ben jij zelf! ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 19 september 2013 @ 19:20:12 #29
45206 Pietverdriet
pi_131357038
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik lees vooral dat jij met iedere auto gezeik hebt... De rode draad ben jij zelf! ;)
Hoe triest ben je dan als je meent dat lekkende lampen, defecte kabelbomen, etc etc aan de eigenaar van de auto liggen
http://en.wikipedia.org/wiki/Victim_blaming

Man van mijn nichtje heeft een Passat, ding staat meer bij de garage dan dat ie op de weg is,
pi_131357092
Ik zie niet in waarom je denkt dat dat niet kan liggen aan de eigenaar... Of het meest waarschijnlijk is, is een tweede.
  donderdag 19 september 2013 @ 19:25:45 #31
45206 Pietverdriet
pi_131357208
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:22 schreef DS4 het volgende:
Ik zie niet in waarom je denkt dat dat niet kan liggen aan de eigenaar... Of het meest waarschijnlijk is, is een tweede.
Vertel, hoe ligt het aan de eigenaar als je een gloednieuwe audi koopt en binnen enkele weken zit er water in de achterlichten, falen de LED lichten voor (een seriefout trouwens) na een jaar begeeft de airco compressor het en daarna het multimedia systeem begeeft het volkomen en moet vervangen worden? Oh, heb ik het nog niet over de ruitenwisser achter die er continue aflazerd
Hoe ligt het aan de eigenaar dat VW niet in staat is lak er strak op te zetten?
Hoe ligt het aan de eigenaar dat de deuren het begeven?

Je geloof aan VAG is meelijwekkend
pi_131357287
Tsja, hoe kan het dat VAG zulke slechte auto's maakt en mijn vrouw en ik er probleemloos in rondrijden?

Ik constateer simpelweg dat jij keer op keer een probleemauro treft. Voor mijn part is dat het gevolg van Voodoo, dat zal mij jeuken, maar opvallend is en blijft het.
  donderdag 19 september 2013 @ 19:29:55 #33
45206 Pietverdriet
pi_131357344
Het werd bij ons trouwens allemaal keurig door de Audi dealer vervangen en gerepareerd, daar geen klachten over, maar het mag duidelijk zijn dat het imago beter is dan de kwaliteit van de auto's
Met de 407 vierenhalf jaar zonder enig probleem gereden, de Laguna net zo
  donderdag 19 september 2013 @ 19:31:21 #34
45206 Pietverdriet
pi_131357398
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:28 schreef DS4 het volgende:
Tsja, hoe kan het dat VAG zulke slechte auto's maakt en mijn vrouw en ik er probleemloos in rondrijden?

Ik constateer simpelweg dat jij keer op keer een probleemauro treft. Voor mijn part is dat het gevolg van Voodoo, dat zal mij jeuken, maar opvallend is en blijft het.
Ah, omdat jij geen problemen hebt, klets ik uit mijn nek, duidelijk hoe simpel jij de wereld ziet
pi_131357485
En zo zijn er ook mensen die het ene na het andere probleem hebben met Renault en Peugeot.

De verschillen zijn klein en betrouwbaarheid is geen issue meer bij de meekkeuze (objectief gezien).

En slecht spuitwerk bij een nieuwe auto is in 999 vd 1000 gevallen een beschadigde auto bij transport die opnieuw gespoten wordt. Dat even nog als terzijde.
pi_131357517
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:

Ah, omdat jij geen problemen hebt, klets ik uit mijn nek, duidelijk hoe simpel jij de wereld ziet
Dat staat er niet. Er staat dat jouw ervaringen vooral iets over jou zeggen.
pi_131357543
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wij hebben binnen ons gezien met 6 vag autos geen enkel probleem gehad in de afgelopen 3 en half jaar. Waarom dan 6 auto's? Omdat de meesten hier naar jaar of 2 wel wisselen.
  donderdag 19 september 2013 @ 19:34:40 #38
45206 Pietverdriet
pi_131357559
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:33 schreef DS4 het volgende:
En zo zijn er ook mensen die het ene na het andere probleem hebben met Renault en Peugeot.

De verschillen zijn klein en betrouwbaarheid is geen issue meer bij de meekkeuze (objectief gezien).
Zoals ik zei, het kwaliteitsverschil is imago, geen realiteit, fijn dat je dat bevestigd en mij gelijk geeft.
quote:
En slecht spuitwerk bij een nieuwe auto is in 999 vd 1000 gevallen een beschadigde auto bij transport die opnieuw gespoten wordt. Dat even nog als terzijde.
Aan de binnenkant?
  donderdag 19 september 2013 @ 19:35:44 #39
45206 Pietverdriet
pi_131357609
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Er staat dat jouw ervaringen vooral iets over jou zeggen.
Nee, deze manier van naar de wereld kijken zegt vooral wat over jou
Zoals ik zei, blaiming the victim
pi_131357651
bmw
e36 328i
1997

waarom? betrouwbare 6-cilinder, redelijk snel en veel comfort, voor weinig kunnen kopen. :)
Funkmode!
pi_131357669
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, deze manier van naar de wereld kijken zegt vooral wat over jou
Zoals ik zei, blaiming the victim
Boe hoe!

Die slachtofferrol had ik overigens niet van jou verwacht...
  donderdag 19 september 2013 @ 19:37:38 #42
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_131357709
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Het werd bij ons trouwens allemaal keurig door de Audi dealer vervangen en gerepareerd, daar geen klachten over, maar het mag duidelijk zijn dat het imago beter is dan de kwaliteit van de auto's
Met de 407 vierenhalf jaar zonder enig probleem gereden, de Laguna net zo
Knap. Een aantal collega`s van mij die 407 en Laguna rijden en man man, wat een rampenbakken.
Dat ze ze nog steeds rijden is voor mij een compleet raadsel..
  donderdag 19 september 2013 @ 19:38:56 #43
45206 Pietverdriet
pi_131357754
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:34 schreef practics het volgende:

[..]

Wij hebben binnen ons gezien met 6 vag autos geen enkel probleem gehad in de afgelopen 3 en half jaar. Waarom dan 6 auto's? Omdat de meesten hier naar jaar of 2 wel wisselen.
Tja, zo rij ik probleemloos Frans, daar ken ik ook mensen met problemen mee, het punt is, Duits is niet per definitie beter, het imago is beter.
  donderdag 19 september 2013 @ 19:39:27 #44
45206 Pietverdriet
pi_131357774
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Boe hoe!

Die slachtofferrol had ik overigens niet van jou verwacht...
Ik zie mij niet als slachtoffer, ik zie jou vooral als iemand die geen argumenten heeft
  donderdag 19 september 2013 @ 19:40:49 #45
45206 Pietverdriet
pi_131357832
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:37 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Knap. Een aantal collega`s van mij die 407 en Laguna rijden en man man, wat een rampenbakken.
Dat ze ze nog steeds rijden is voor mij een compleet raadsel..
Zoals ik zei,
Het gaat niet om kwaliteit, het gaat om perceptie van kwaliteit.

Mensen die menen dat fransen kut zijn en Duitse autos top zullen van jouw post zeggen, zie je nu wel en van mijn ervaring, dat ligt aan die zeikert
pi_131363658
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:

Ik zie mij niet als slachtoffer, ik zie jou vooral als iemand die geen argumenten heeft
Dat komt dan doordat je niet in kan zien of wil zien dat jouw ervaringen niet zoveel zeggen in dezen.

Maar verder: jouw feestje.
  donderdag 19 september 2013 @ 21:45:53 #47
157922 fathank
pi_131364060
Hoe zo'n simpel topic weer in een welles nietes spelletje kan veranderen.

Only op Fok O+

:')

Open lekker een 'Franse vs. Duitse auto's' topic
pi_131364572
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 21:45 schreef fathank het volgende:

Only op Fok O+

Inderdaad; kunnen de heren het verder via DM ofzo uitbakkeleien? dan kan het hier weer een beetje ontopic.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131365490
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 21:45 schreef fathank het volgende:

Only op Fok O+

is op alle fora zo.

Er is overigens maar 1 duits merk...

Eigenlijk 2.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131368927
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tja, als je Saab gewend bent, dan voelt zo'n Kliko aan alsof je op een campingstoel zit. ;)
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:22:09 #51
362932 Betuwenaar
Live fast, die young
pi_131376497
- de frans - duits discussie was beïndigd -

[ Bericht 97% gewijzigd door Sounddragon op 20-09-2013 11:41:29 ]
pi_131378167
2003 Subaru Impreza STI

Gewoon, omdat het kan.

Het is niet mijn eigen auto, maar het is dit model:
pi_131387675
- weg -

[ Bericht 99% gewijzigd door Anne op 20-09-2013 18:10:01 ]
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_131396591
Lange rit: Citroen DS20 Pallas Hydr. 1972 waarom;blijft een mooie fijne aparte reisauto

korte rit: Fiat 500 Lounge dualogic 2010 waarom; leuke goedkope dagelijkse auto

[ Bericht 2% gewijzigd door snoek1 op 20-09-2013 23:08:41 ]
pi_131400512

pi_131405448
Een sperm-white 500!
pi_131414927
Een groene XKR uit 2001.

Tegen een schappelijke prijs over mogen kopen van mijn ouders buren en mijn ouders betalen ook mee aan het onderhoud. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door stephano1990 op 22-09-2013 02:09:42 ]
  zaterdag 21 september 2013 @ 19:31:19 #58
396386 sturmpie
for night & nature
pi_131419043
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:54 schreef stephano1990 het volgende:
over mogen overkopen
"over mogen overkopen" ? over, uit, roger, over&sluiten :D

wel vette bak ja ;)
pi_131432557
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:31 schreef sturmpie het volgende:

[..]

"over mogen overkopen" ? over, uit, roger, over&sluiten :D

wel vette bak ja ;)
fixed :P

Ben er zeker blij mee, heb hem nu ongeveer een half jaar en die paar weken zomers weer waren het zeker waard om een cabrio te hebben :)
pi_131436362
406 break uit "97

waarom?

fijne reisauto, uitstekend wegligging, comfortabel, zee van ruimte, best vlot

kostte heel weinig in aanschaf

tot nu toe heel betrouwbaar gebleken ( heb hem 3 jaar)
pi_131510591
Volgens mij heb ik al eens aangegeven in wat voor auto ik reed.
Nou..nog maar een keer: Ik rijd in een "German Jobber" zoals ik noem.

reden? Gewoon omdat ik het wel wat vond hebben op deze leeftijd.
  dinsdag 24 september 2013 @ 17:24:57 #62
58332 De_BreuR
...time is my enemy...
pi_131519069
merk: Peugeot
model: 307sw
bouwjaar: 2002
waarom:
voor mij een auto met opties wil ik graag wilde: ABS/ESP/climate control/el.ramen/centr.deur.verg.
En omdat ik twee jonge kinderen heb, volwaardige stoelen die ik ook kan wegnemen uit de auto of er nog twee kan bijzetten... dus erg ruim, en relatief zuinig rijden.
ow ja, het glazen dak is ook wel erg mooi.
www.onthaasting.nl
Ik kom u zo helpen!...
pi_131655593
Merk: Toyota
Model: Corolla Hatchback
Bouwjaar: 2001
Redenen: Wil graag een betrouwbare auto, minimaal onderhoud, eigenlijk een bak waar ik nog zeker 5 jaar mee kan rijden. Uiterlijk niet belangrijk, binnenkant niet belangrijk, opties ook niet erg van belang. Betrouwbaarheid was het belangrijkste.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
  zondag 29 september 2013 @ 00:30:50 #64
393186 tennisbal8594
www.ishetalweekend.nl
pi_131662595
Opel Astra 1.9 CDTi 150pk.
Cosmo uitvoering, bouwjaar 2008.

Ik ben een fervente autogebruiker, al moet ik aan het einde van de straat zijn dan gaat de Astra mee. Ligt als een blok op de weg, rijdt 1 op 17 stad/22 buitenweg, pittige dieselmotor, relatief goedkoop aan de tank, veel opties, fijne stoelen en armsteun. Zoals je kunt zeggen; letterlijk Duitse degelijkheid.

Betrouwbaarheid; 1x een defecte dynamo (onder garantie), en ooit eens een storing gehad in de turbo. Voor de rest elk jaar klakkeloos door de APK. Voor de rest zeer weinig onkosten...

Als ik dan toch echt een minpuntje moet bedenken is het de opbergruimte, maar dat scheelt dan weer in de rommel in de auto. Ik doe er mijn voordeel mee. :7
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:03:23 #65
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_131746127
Een Seat Ibiza TDI uit 2002 met inmiddels 277.500 km op de tellert. Niet traag met 130 pk maar tegelijkertijd mede dankzij 6e versnelling ook behoorlijk zuinig. Vorige week weer ermee naar Texel en Berlijn gereden en dat zonder nukken. Toegegeven: het is beslist niet het summum op het gebied van comfort en bovendien redelijk luidruchtig met een veredelde tractormotor onder de kap. Ik vind het echter een bijzonder betrouwbare auto en heeft me niet éénmaal laten staan in de afgelopen 100.000 km. En zo'n 6e versnelling komt goed van pas op de snelwegen ... !
pi_131756137
BMW 318ci uit 2002 (E46)

Omdat tijdloos model, comfortabel & zuinig
pi_131770910
Grijze Ford Focus 1.6 5deurs hatchback uit 1999 (13 in een dozijn model)

Omdat hij me nog niet in de steek laat zie ik geen reden hem te vervangen.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:13:52 #68
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_131770970
Chevrolet Camaro 1978, 5,7L V8.
Waarom? Altijd gaaf gevonden, kan best knutselen, wegenbelastingvrij (hoe lang nog)
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_131771299
Audi S2 coupe 2.2 Turbo
VW Golf VR6 3.0 N/A

Waarom? Omdat allebei de auto's porno voor de oren zijn, en qua rijeigenschappen ook niet mis.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_131773544
VW Jetta. Waarom? Die stond nog op het parkeerterrein bij de baas.
pi_131781029
BMW
530d xDrive Touring
2013

Gaat waarschijnlijk nog maar een maandje mee en gaat dan terug naar de fabrikant om als jonge occasion op de markt te komen.
pi_131845502
Audi
A4 avant 2.0 TDI
2009

Gezinsauto nodig en deze voldeed aan bijna alle eisen.
pi_131845733
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:28 schreef S2Madness het volgende:
Audi S2 coupe 2.2 Turbo
VW Golf VR6 3.0 N/A

Waarom? Omdat allebei de auto's porno voor de oren zijn, en qua rijeigenschappen ook niet mis.
Oeffff, de 2 meest geile autosounds ev4h ^O^ Ooit komt er ook nog een vr6je bij mij op de oprit
I are Baboon
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 10:34:14 #74
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_131868428
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:28 schreef S2Madness het volgende:
Audi S2 coupe 2.2 Turbo
VW Golf VR6 3.0 N/A

Maatje heeft een 200 quattro turbo, wàt een geluid die blokken.

Peugeot
206 GTi
2002

Vlot, leuke wegligging en verder alles op en aan wat ik nodig heb. Al met al mag ik als student niet klagen.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_131868694
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:39 schreef pindaplukker het volgende:

[..]

Oeffff, de 2 meest geile autosounds ev4h ^O^ Ooit komt er ook nog een vr6je bij mij op de oprit
Sound is wel ok. Ik heb er een gehad(vr6), 2 weken.

Ik stond voor het stoplicht met een taxi achter mij. Trek ik volgas op tot 150 km/uur met continu een een taxi op mijn bumper...... Klinkt snel, is niet snel. _O-
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 11:17:56 #76
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_131869148
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:51 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ik stond voor het stoplicht met een taxi achter mij. Trek ik volgas op tot 150 km/uur met continu een een taxi op mijn bumper...... Klinkt snel, is niet snel. _O-
Maar als je dan ook na gaat dat een E220 CDI al in 8.4 naar de 100 gaat, is een net niet instap model al voldoende. Die E-klasses willen best wel vooruit namelijk.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_131870340
BMW
Z3 Coupe 3.0
2000

Kleine auto, grote motor, achterwielaandrijving en een bijzonder (mooi!) uiterlijk. Heb geen gezinsauto nodig maar voor een tweezitter is ie toch ook nog best praktisch O-)
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 12:46:17 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_131870667
Die zijn leuk. ^O^
Maar mooi zou ik 'm niet direct willen noemen. ;)

Heb zelf een 2001 E46 330i Touring; 1475KG.
Is maar 130KG meer dan jouw kleine bakkie vlgns Carbase.
Valt mij niet tegen. :)

Deze heb ik ook nog. Foto van eerder deze week.

1210KG
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_131871329
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:51 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Helaas zijn ze origineel niet zo snel. Die van mij daarintegen zit rond de 230pk en daarmee blijf ik bv. een e90 335d voor. (Verder weinig referenties)

Om die 230pk te verkrijgen is er wel een hoop geld in het blok gegaan, dat wel.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_131871387
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:39 schreef pindaplukker het volgende:

[..]

Absoluut! De Audi en Volvo 5 cilinder blokken zijn zeer degelijk en hebben een geweldig karakter! Het verbruik is om te huilen dus je moet het we wel voor over hebben.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_131871489
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 12:25 schreef MadMarky het volgende:
BMW
Z3 Coupe 3.0
2000

Kleine auto, grote motor, achterwielaandrijving en een bijzonder (mooi!) uiterlijk. Heb geen gezinsauto nodig maar voor een tweezitter is ie toch ook nog best praktisch O-)
[ afbeelding ]
Dat zijn leuke wagens! Zeer goed blok n een geweldig onderstel.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_131880508
nu ff niks meer.
mijn 18 jaar oude, trouwe civic is terminaal verklaard tijdens de apk :'( .

dinsdag kan ik mijn honda jazz 1.4i ls uit 2004 gaan halen (62000 km :o ).

want; honda.
pi_131880803
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 12:25 schreef MadMarky het volgende:
BMW
Z3 Coupe 3.0
2000

[ afbeelding ]
Toffe auto!

Zijn nog best duur/waardevast.
pi_131880972
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:11 schreef marc0871 het volgende:
nu ff niks meer.
mijn 18 jaar oude, trouwe civic is terminaal verklaard tijdens de apk :'( .

dinsdag kan ik mijn honda jazz 1.3i ls uit 2004 gaan halen (62000 km :o ).

[ afbeelding ]

want; honda.
Fixed :-)
pi_131881142
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:27 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Fixed :-)
zie je punt.
1339 cc -O- }:|
no matter. still *O*
pi_131883233
Alleen in Europa hoor, dat ze m 1.4 noemden.
pi_131937381
Heb tot zondag een Renault Megané 1.9 diesel gereden.

Zelfde kleur als op de foto en zelfde model.
Kon je nog wel 1 op 20 meerijden maar zaterdag ging ie niet meer hoger dan 2100 rpm in z'n 6. "Einspritzanlage überprüfen". Iets met het injectiesysteem aan de hand, maarja het heeft ons sinds 2002 goed gediend :)
Nee, toch niet
pi_131939912
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:26 schreef MdMa98 het volgende:
Laatste post, dus nieuw deeltje:

merk Audi
model TT RS
bouwjaar 2009

omdat ie lekker snel is en er nie zoveel van zijn

TS is nieuwsgierig :)
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_131950945
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:38 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

ts van deel 1 ook zeker wel
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 23:06:50 #90
396386 sturmpie
for night & nature
pi_131990573
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:38 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:31 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

ts van deel 1 ook zeker wel
?
pi_131994115
Saab 900 2.3 1996.

Waarom? Goedkoop over kunnen nemen, Zweedse degelijkheid en een geweldig comfortgehalte. Cruisecontrol, verwarmde voorstoelen en lederen bekleding. 150.000 mijl gelopen (geïmporteerd door vorige eigenaar), laatste jaar APK vanwege roest aan de bodemplaat helaas :(
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
pi_132018552
Citroën BX 14RE van 1988, 2CV van 1970, Méhari van 1972.
Waarom? Want oud Citroën en gewoon fijne auto's.
pi_132020571
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 00:47 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Saab 900 2.3 1996.

Waarom? Goedkoop over kunnen nemen, Zweedse degelijkheid en een geweldig comfortgehalte. Cruisecontrol, verwarmde voorstoelen en lederen bekleding. 150.000 mijl gelopen (geïmporteerd door vorige eigenaar), laatste jaar APK vanwege roest aan de bodemplaat helaas :(
Dat hoor je niet heel vaak bij een 900, eerder bij de veerpoten achter...
pi_132022280
Klopt, John. Helaas is het de bodemplaat en gezien de leeftijd van de auto en de kilometerstand ga ik er geen gekke dingen meer mee doen. Aankomende zomer me maar eens oriënteren op de automarkt.
pi_132027772
Ik zou zeggen koop nog een Saab, meer waar voor je geld kan je niet krijgen, vooral bij de 9000 en de 9-5!
pi_132032845
17 jaar is toch niet echt oud voor een auto.
Dan valt een verotte bodemplaat me toch wel tegen van een degelijke zweedse auto.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:01:25 #97
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_132035963
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:56 schreef Mehari het volgende:
Citroën BX 14RE van 1988, 2CV van 1970, Méhari van 1972.
Waarom? Want oud Citroën en gewoon fijne auto's.
Mehari had mijn opa on de tuin.Enige auto die gazon heel liet en handig om tuintroep te vervoeren enzo. Wat een bak. _O-
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_132138754
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:44 schreef JohnB52 het volgende:
Ik zou zeggen koop nog een Saab, meer waar voor je geld kan je niet krijgen, vooral bij de 9000 en de 9-5!
Zit er zeker over te denken. Dan wordt het waarschijnlijk wel een nieuwere 900 cabrio of een 9-3. 9000 en 9-5 spreken me qua vormgeving niet echt aan. Als het een 9-3 wordt, hoop ik genoeg geld vrij te kunnen maken voor een Aero _O_

quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 11:09 schreef Mehari het volgende:
17 jaar is toch niet echt oud voor een auto.
Dan valt een verotte bodemplaat me toch wel tegen van een degelijke zweedse auto.
Staat hier altijd in weer en wind, vanwege beperkte garageruimte. Baal er desalniettemin wel van, fijne en trouwe auto.

[ Bericht 6% gewijzigd door HenkvonAnnie op 13-10-2013 22:22:30 ]
pi_132144737
Staan mijn auto's ook, en die BX heb ik al 17 jaar.
Vandaar, viel me een beetje tegen.
  maandag 14 oktober 2013 @ 00:10:17 #100
411015 Tyrone894
Trotse Surinamer
pi_132144929
Je moeder
Eenmalig exemplaar
1945 ong denk ik

- goedkoop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: