wtf hij zegt toch nergens dat je anders geen fan bent? alleen als je een review over een episode schrijf moet je het wel snappen wat er gebeurt. heeft niets met hautain te maken, maar gewoon met gezond verstand. je wordt toch ook geen automonteur als je niet weet wat een motorblok isquote:Op woensdag 18 september 2013 13:30 schreef Re het volgende:
[..]
nog zo een..., je moet immers altijd op de seconde precies maar doorhebben wat er op de letter bedoelt wordt, altijd .. anders ben je geen fan
dus jij weet 100% zeker dat Walt geen enkel woord van die conversatie meende... terwijl hij wel vaker Skyler had bedreigd en uitgescholden... Wat hij zeker voor ogen had was het vrijpleiten van Skyler maar dat is niet gezegd dat hij niets meende van wat hij zei...quote:Op woensdag 18 september 2013 13:29 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
[..]
ben ik met je oneens, walt zijn twee zijden, walter en heisenberg, hebben andere opvattingen, walter is nog altijd de familyman, heisenberg de koelbloedige zakenman. tijdens dat telefoontje deed hij zich voor als heisenberg omdat hij wist dat er mee werd geluisterd, om zo skyler vrij te pleiten.
de tranen liepen hem over de wangen toen hij haar bedreigde, het was duidelijk dat walt zich voordeed als heisenberg in een ultieme poging zijn vrouw nog te beschermen.
het gaat er niet over of hij misschien in subcontext iets ervan meende terwijl hij haar vrijpleitte. het gaat erover dat in die review die gast zegt dat hij een uur lang niet doorhad dat het een poging was haar vrij te pleiten.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:34 schreef Re het volgende:
[..]
dus jij weet 100% zeker dat Walt geen enkel woord van die conversatie meende... terwijl hij wel vaker Skyler had bedreigd en uitgescholden... Wat hij zeker voor ogen had was het vrijpleiten van Skyler maar dat is niet gezegd dat hij niets meende van wat hij zei...
nou ja, je noemt ze dom en de vergelijking met automonteur is natuurlijk best belachelijk, het is fictie, tv, ontsproten uit een brein van een schrijverquote:Op woensdag 18 september 2013 13:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
wtf hij zegt toch nergens dat je anders geen fan bent? alleen als je een review over een episode schrijf moet je het wel snappen wat er gebeurt. heeft niets met hautain te maken, maar gewoon met gezond verstand. je wordt toch ook geen automonteur als je niet weet wat een motorblok is
en dus ben je geen fan... en dom ook nogquote:Op woensdag 18 september 2013 13:36 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
het gaat er niet over of hij misschien in subcontext iets ervan meende terwijl hij haar vrijpleitte. het gaat erover dat in die review die gast zegt dat hij een uur lang niet doorhad dat het een poging was haar vrij te pleiten.
quote:Op woensdag 18 september 2013 13:37 schreef Re het volgende:
[..]
en dus ben je geen fan... en dom ook nog
Het was juist de bedoeling van de makers, dat niet alle kijkers meteen zouden snappen hoe het zat. Dat jij dat maar niet in wil/kan zien, zegt juist dat JIJ de serie niet helemaal volledig snapt.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
wtf hij zegt toch nergens dat je anders geen fan bent? alleen als je een review over een episode schrijf moet je het wel snappen wat er gebeurt. heeft niets met hautain te maken, maar gewoon met gezond verstand. je wordt toch ook geen automonteur als je niet weet wat een motorblok is
Volgens mij maken we onderscheid tussen kijkers en reviewers.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:39 schreef Forbry het volgende:
[..]
Het was juist de bedoeling van de makers, dat niet alle kijkers meteen zouden snappen hoe het zat. Dat jij dat maar niet in wil/kan zien, zegt juist dat JIJ de serie niet helemaal volledig snapt.
jullie snappen niet dat ik het niet heb over mensen die de serie keken en er een andere invulling aan gaven. Ik had en heb het alleen en uitsluitend gehad over die review. Ik typte dat ik het dom vind dat je reviews schrijft over een serie terwijl je sommige dingen gewoon niet begrijpt. en toen brak de hel los. wtf fok, wtfquote:Op woensdag 18 september 2013 13:39 schreef Forbry het volgende:
[..]
Het was juist de bedoeling van de makers, dat niet alle kijkers meteen zouden snappen hoe het zat. Dat jij dat maar niet in wil/kan zien, zegt juist dat JIJ de serie niet helemaal volledig snapt.
De reviewer is in éerste instantie ook gewoon een kijkerquote:Op woensdag 18 september 2013 13:41 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Volgens mij maken we onderscheid tussen kijkers en reviewers.
dramaqueenquote:Op woensdag 18 september 2013 13:41 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
jullie snappen niet dat ik het niet heb over mensen die de serie keken en er een andere invulling aan gaven. Ik had en heb het alleen en uitsluitend gehad over die review. Ik typte dat ik het dom vind dat je reviews schrijft over een serie terwijl je sommige dingen gewoon niet begrijpt. en toen brak de hel los. wtf fok, wtf
Ja het maakt haar een slechte reviewer als je dingen uit de serie die je reviews niet doorhebt, hoe moeilijk is het om dit te begrijpenquote:Op woensdag 18 september 2013 13:43 schreef Re het volgende:
[..]
dramaqueen... ze stelt zelf in het artikel de scene met een bepaalde pet op gekeken te hebben en het dus niet in eerste instantie door had... dat maakt haar blijkbaar een slechte reviewer...
Als jij stelt dat je een serie maar op 1 manier zou moeten kijken dan vind ik dat gewoon hautain...
ik begreep het gelijk hoor, vond het ook de belangrijkste scene terwijl het een rollercoaster aflevering was... maar ik ga niet pretenderen dat iemand die het niet gelijk ziet blijkbaar zijn incompetente muil moet houdenquote:Op woensdag 18 september 2013 13:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
weet je wat ik denk, dat jullie Forby en Re, het ook niet snapte en naderhad past vatte en nu ik dit zo zeg over die reviewer voelen jullie je op de tenen getrapt en gaan jullie in de aanval.
ze had het toch wel door?, niet op de seconde af nee, maar moet dat dan? je stopwatch erbij?quote:Op woensdag 18 september 2013 13:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Ja het maakt haar een slechte reviewer als je dingen uit de serie die je reviews niet doorhebt, hoe moeilijk is het om dit te begrijpen
Een reviewer is altijd een kijker, maar een kijker is niet altijd een reviewer.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:43 schreef Forbry het volgende:
[..]
De reviewer is in éerste instantie ook gewoon een kijker
dat zeg ik ook niet, wat ik zei en ik quote mezelf anders ga jij me weer woorden in de mond leggen:quote:Op woensdag 18 september 2013 13:45 schreef Re het volgende:
[..]
ik begreep het gelijk hoor, vond het ook de belangrijkste scene terwijl het een rollercoaster aflevering was... maar ik ga niet pretenderen dat iemand die het niet gelijk ziet blijkbaar zijn incompetente muil moet houden
en dat vind ik nog steeds, als je reviews over iets schrijf moet je er verstand van hebben, anders moet je geen reviews gaan schrijvenquote:toen ik dit las, verloor ik alle vertrouwen in het artikel. Als je niet eens doorhad dat walt dat telefoontje pleegde om skylar vrij te pleiten, dan mag je geen reviews gaan schrijven...
Nee dus. Het feit dat jij alles maar vanuit één kant kan/wil zien (in tegenstelling tot de reviewer, die wél beide kanten bekijkt en daarin ook haar eigen tekortkomingen ziet) maakt jou een in principe een niet-objectieve, en in die zin slechte, kijker.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Ja het maakt haar een slechte reviewer als je dingen uit de serie die je reviews niet doorhebt, hoe moeilijk is het om dit te begrijpen
Eensquote:Op woensdag 18 september 2013 13:46 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Een reviewer is altijd een kijker, maar een kijker is niet altijd een reviewer.
quote:Op woensdag 18 september 2013 13:47 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nee dus. Het feit dat jij alles maar vanuit één kant kan/wil zien (in tegenstelling tot de reviewer, die wél beide kanten bekijkt en daarin ook haar eigen tekortkomingen ziet) maakt jou een in principe een niet-objectieve, en in die zin slechte, kijker.
en ik vind je claim dat je als je iets niet gelijk doorhebt maar dat het besef wat later komt geen onvermogen of gebrek aan verstand want er is immers maar 1 manier om iets te interpreteren ... en dat laatste is bullshit want niemand weet precies wat Vince voor ogen hadquote:Op woensdag 18 september 2013 13:46 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
dat zeg ik ook niet, wat ik zei en ik quote mezelf anders ga jij me weer woorden in de mond leggen:
[..]
en dat vind ik nog steeds, als je reviews over iets schrijf moet je er verstand van hebben, anders moet je geen reviews gaan schrijven
Dan blijven er heel weinig goede reviewers over. Bijna elke reviewer zit er wel eens naast in een review van een serie/film.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik ga stoppen met deze discussie want het voelt aan alsof ik de derde symfonie van beethoven probeer uit te leggen aan de jostiband. noem me maar hautainquote:Op woensdag 18 september 2013 13:48 schreef Re het volgende:
[..]
en ik vind je claim dat je als je iets niet gelijk doorhebt maar dat het besef wat later komt geen onvermogen of gebrek aan verstand want er is immers maar 1 manier om iets te interpreteren ... en dat laatste is bullshit want niemand weet precies wat Vince voor ogen had
Ik snap precies wat je bedoelt. Alleen ben ik wat meer vergevingsgezind en schrijf een reviewer niet meteen af op zo'n "foutje"quote:Op woensdag 18 september 2013 13:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik ga stoppen met deze discussie want het voelt aan alsof ik de derde symfonie van beethoven probeer uit te leggen aan de jostiband. noem me maar hautain
Ik snapte het inderdaad niet meteen... duh, dat had ik ook al aangegevenquote:Op woensdag 18 september 2013 13:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
weet je wat ik denk, dat jullie Forby en Re, het ook niet snapte en naderhad past vatte en nu ik dit zo zeg over die reviewer voelen jullie je op de tenen getrapt en gaan jullie in de aanval.
Same here en dan nog wel een graadje ergerquote:Op woensdag 18 september 2013 13:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik ga stoppen met deze discussie want het voelt aan alsof ik de derde symfonie van beethoven probeer uit te leggen aan de jostiband. noem me maar hautain
Zomaar een vraagje hoor, maar "pro-Walt" toevallig of dat verder niet?quote:Op woensdag 18 september 2013 13:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik snap precies wat je bedoelt. Alleen ben ik wat meer vergevingsgezind en schrijf een reviewer niet meteen af op zo'n "foutje"
quote:Op woensdag 18 september 2013 13:55 schreef Forbry het volgende:
[..]
Same here en dan nog wel een graadje erger
Jij? In dít opzicht? Ja, vind ik wel.quote:
Ikke? Verre van. Ben meer zoals die reviewer, dat ik niet snap dat er mensen pro-Walt kunnen zijn.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:57 schreef Forbry het volgende:
[..]
Zomaar een vraagje hoor, maar "pro-Walt" toevallig of dat verder niet?
Da's alleen maar heel fijn om te horen dan!quote:Op woensdag 18 september 2013 14:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ikke? Verre van. Ben meer zoals die reviewer, dat ik niet snap dat er mensen pro-Walt kunnen zijn.
leuke discussietechniek, zeggen te stoppen met discussie en dan zo'n lekkere sneer erachteraanquote:Op woensdag 18 september 2013 13:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
oh ja sorry beter noem je mensen hautain, dat is een geweldige discussietechniekquote:Op woensdag 18 september 2013 14:01 schreef Re het volgende:
[..]
leuke discussietechniek, zeggen te stoppen met discussie en dan zo'n lekkere sneer erachteraan
Gelukkig doet zo'n sneer me niks en jou ook niet vermoed ik zoquote:Op woensdag 18 september 2013 14:01 schreef Re het volgende:
[..]
leuke discussietechniek, zeggen te stoppen met discussie en dan zo'n lekkere sneer erachteraan
hautain is een karaktertrek hoor, jostiband daarentegen... maakt verder niet zoveel uit.quote:Op woensdag 18 september 2013 14:02 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
oh ja sorry beter noem je mensen hautain, dat is een geweldige discussietechniek
quote:Op woensdag 18 september 2013 14:09 schreef PBateman1978 het volgende:
Jullie zijn allemaal nepfans
[ afbeelding ]
troll level: over 9000quote:Op woensdag 18 september 2013 14:11 schreef Happel het volgende:
Ik lees hier pas dat het telefoontje een plan van Walt was om de aandacht van Skyler af te wenden. Dat had ik zo snel niet door. Zal het nog eens terugkijken vanavond.
Het zit je hoogquote:Op woensdag 18 september 2013 14:16 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
oh sorry, komt omdat ik hautain ben, mijn excuses
Bummerquote:Op woensdag 18 september 2013 14:34 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ja dat is een van de nadelen als je hautain bent
moeilijk te zeggen, want ik heb hem gezien voordat breaking bad bestond. ik weet niet of je nu nog bryan cranston kunt loskoppelen.quote:Op woensdag 18 september 2013 14:51 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik heb die serie eigenlijk nog nooit gezien. De moeite waard?
Is misschien juist wel leuk om hem eens in een hele grappige rol te zien.quote:Op woensdag 18 september 2013 14:53 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
moeilijk te zeggen, want ik heb hem gezien voordat breaking bad bestond. ik weet niet of je nu nog bryan cranston kunt loskoppelen.
Hij was wel de beste acteur ook van die serie, gewoon waanzinnig grappig. Dus als je hem als walter white kunt loslaten is het wel een aanrader
quote:
Walt was een echtgenoot uit duizenden voordat Skyler vreemdgingquote:Op woensdag 18 september 2013 14:58 schreef Magere_Gein het volgende:
Wat me wel een beetje opvalt aan die review van Emily Nussbaum http://www.newyorker.com/(...)ding-phone-call.html is dat ze het hele vreemdgaan met Ted negeert, dat was echt een bitch move van haar. Walt begon tenminste nog met de gedachte dat hij het voor zijn gezin deed, zoals hij ook uitlegt aan Jesse met die 737000 dollar nodig voor college etc etc en zo. Hoeveel keer is Walt eigenlijk vreemdgegaan tot nu toe?
Skyler is a cheating whore who deserves to live a miserable life. Dat zie je wel vaker bij vrouwen, dat ze een handje hebben van negeren van dingen die ze slecht uitkomen, soms lijken ze dat zelf niet eens door te hebben. Zoals hier het geval met die Emily Nussbitch.
Het was dan ook de beste aflevering van Breaking Bad (tot nu toe)quote:Op woensdag 18 september 2013 15:16 schreef Forbry het volgende:
De laatste aflevering heeft nog steeds een "10" op IMDB (19.623 stemmen)
Ik vond het een geweldige serie. 1 van de beste humorserie naar mijn mening.quote:Op woensdag 18 september 2013 14:51 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik heb die serie eigenlijk nog nooit gezien. De moeite waard?
Vond ik ookquote:Op woensdag 18 september 2013 15:17 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Het was dan ook de beste aflevering van Breaking Bad (tot nu toe)
Welnee, 2faced Fringe was 1 van de beste aflevering ever en nog wel een boel andere afleveringenquote:Op woensdag 18 september 2013 15:17 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Het was dan ook de beste aflevering van Breaking Bad (tot nu toe)
Ik kijk heel erg graag naar humorseries, maar vind er helaas maar weinig echt grappig. Misschien het proberen waard danquote:Op woensdag 18 september 2013 15:18 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik vond het een geweldige serie. 1 van de beste humorserie naar mijn mening.
Ben ik met je eens. Ik vond Scrubs geweldig, met die idioot en conciërge enz. Jij ook?quote:Op woensdag 18 september 2013 15:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik kijk heel erg graag naar humorseries, maar vind er helaas maar weinig echt grappig. Misschien het proberen waard dan
Ik vond heel veel afleveringen heel erg goed, maar kon de luchtigheid ook altijd wel waarderen. Die miste ik de laatste aflevering, desondanks vond ik het zelf wel de beste aflevering tot nu toe (denk ik... zou het allemaal nog eens terug moeten kijken, voor een heel goed oordeel).quote:Op woensdag 18 september 2013 15:20 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Welnee, 2faced Fringe was 1 van de beste aflevering ever en nog wel een boel andere afleveringen
Ja, van Scrubs heb ik nog niet álles gezien, maar wel een groot deel (moet nog ergens een goede versie van de overige afleveringen te pakken zien te krijgen of de DVD's) en vind ik zeker grappig. Ik vind dan met name Dr. Cox erg leukquote:Op woensdag 18 september 2013 15:23 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Ik vond Scrubs geweldig, met die idioot en conciërge enz. Jij ook?
I rest my casequote:Op woensdag 18 september 2013 15:14 schreef Forbry het volgende:
[..]
Walt was een echtgenoot uit duizenden voordat Skyler vreemdging![]()
Die waarin hij zijn halve gezicht kwijtraakt en nog ff netjes zijn stropdas rechtzet.quote:
face offquote:Op woensdag 18 september 2013 15:35 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Die waarin hij zijn halve gezicht kwijtraakt en nog ff netjes zijn stropdas rechtzet.
Vond ik persoonlijk iets té allemaal, niet zo passend ook bij de rest van de serie ofzo (maar stoorde me er verder ook niet aan hoor). Wel vond ik Gus op zich een heel interessant karakterquote:Op woensdag 18 september 2013 15:35 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Die waarin hij zijn halve gezicht kwijtraakt en nog ff netjes zijn stropdas rechtzet.
haha wat een heldquote:Op woensdag 18 september 2013 15:57 schreef epicbeardman het volgende:
is trouwens Dean Norris zijn youtube kanaal
quote:Op woensdag 18 september 2013 15:57 schreef epicbeardman het volgende:
quote:Op woensdag 18 september 2013 15:57 schreef epicbeardman het volgende:
Ja, inderdaad. Een heel ander soort man.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:00 schreef slashdotter3 het volgende:
Mmmm... hij is me te vrolijk, ik ben de chagerijnige Hank gewend
Henk is was eigenlijk heel vrolijk. Henk heeft zijn eigen Brau!quote:Op woensdag 18 september 2013 17:00 schreef slashdotter3 het volgende:
Mmmm... hij is me te vrolijk, ik ben de chagerijnige Hank gewend
Voor de DEA toch?quote:Op woensdag 18 september 2013 19:01 schreef Smoofie het volgende:
Na deze aflevering is ook wel duidelijk waar die M60 voor is straks.
Walt gaat geen shootout met de nazi's doen. Dat gaat hij nooit winnen. Hij gaat de politie/DEA naar hun toe leiden die het werk voor hem gaan opknappen.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:01 schreef Smoofie het volgende:
Na deze aflevering is ook wel duidelijk waar die M60 voor is straks.
quote:Op woensdag 18 september 2013 19:58 schreef slashdotter3 het volgende:
The final two episodes of Breaking Bad will 75 minutes long
==================
Extra lange afleveringen!!!
==================
Bron daarvan? Al vraag ik me af of het echt 75min per aflevering zijn. Aangezien ze altijd zeggen dat het een 'hour television' is in Amerika (waarvan 15min reclame)quote:Op woensdag 18 september 2013 19:58 schreef slashdotter3 het volgende:
==================
http://heisenbergchronicles.tumblr.com/quote:Op woensdag 18 september 2013 20:09 schreef FredVleespet het volgende:
Bron daarvan? Al vraag ik me af of het echt 75min per aflevering zijn. Aangezien ze altijd zeggen dat het een 'hour television' is in Amerika (waarvan 15min reclame)
Blijft de vraag, is dat zuivere speeltijd. Denk dat ze bedoelen dat je 75 minuten op moet nemen, dus dat is een uur zuivere speeltijd. Net zoals dat je normaal een uur op moet nemen voor BB (~43 minuten zuivere speeltijd)quote:Op woensdag 18 september 2013 20:12 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
http://heisenbergchronicles.tumblr.com/
Important programming note from BrBa writer/director Peter Gould on Twitter today: The final two episodes of Breaking Bad will 75 minutes long. So make sure to set your DVRs accordingly.
Yo!quote:Op woensdag 18 september 2013 20:46 schreef Breekfast het volgende:
Zijn er trouwens nog psychopaatjes op dit forum die nog sympathie hebben voor Walt?
Ook al verdiend Jesse het niet.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:46 schreef Breekfast het volgende:
Zijn er trouwens nog psychopaatjes op dit forum die nog sympathie hebben voor Walt?
In de komende aflevering zul je zien hoe Walt voor zijn gezin weet te zorgen, gok ik zo.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:46 schreef Breekfast het volgende:
Ze vissen meestal naast de boot met al die prijzen....dingen als Mad Men en GoT zijn natuurlijk veel beterquote:Op woensdag 18 september 2013 21:45 schreef Breekfast het volgende:
Als Breaking Bad niet overladen wordt met Emmy's deze zondag weet ik het ook niet meer.
quote:Op woensdag 18 september 2013 20:46 schreef Breekfast het volgende:
Voor mij is het gewoon dat hij nu volledige ten einde raad is. Ook dat wat ie nog tegen Jesse zei. Hij is helemaal het padje af nu....quote:Op woensdag 18 september 2013 22:35 schreef Kloonhommel het volgende:
Trekt Walt nu echt van leer omdat hij weet dat de cops meeluisteren of is het echt zijn arrogantie? Het leek voor mij ietwat erop alsof Walt dit expres zo speelt zodat zijn vrouw straks vrijuit zal gaan?
Ergens vind ik hem juist zichzelf, hij was ook zo tegen zijn exvrouw die hem geld bood voor zijn kankerbehandeling.quote:Op woensdag 18 september 2013 22:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Voor mij is het gewoon dat hij nu volledige ten einde raad is. Ook dat wat ie nog tegen Jesse zei. Hij is helemaal het padje af nu....
Hij weet het wel. Hij zegt geen specifieke dingen en molt zijn telefoon na de tijd.quote:Op woensdag 18 september 2013 22:35 schreef Kloonhommel het volgende:
Trekt Walt nu echt van leer omdat hij weet dat de cops meeluisteren of is het echt zijn arrogantie? Het leek voor mij ietwat erop alsof Walt dit expres zo speelt zodat zijn vrouw straks vrijuit zal gaan?
==================
In mijn IRL omgeving gelukkig weinig tot geen, maar op FOK! helaas nog achterlijk veelquote:Op woensdag 18 september 2013 20:46 schreef Breekfast het volgende:
Ken je de film Crash? Ik had een hekel aan bepaalde personages tot ik ze allemaal afzonderlijk leerde kennen. In BB heb ik dat dus ook een beetje met iedereen, dus ook met Walt.quote:Op woensdag 18 september 2013 22:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
In mijn IRL omgeving gelukkig weinig tot geen, maar op FOK! helaas nog achterlijk veel
Heb ik gezien, goede film.quote:Op woensdag 18 september 2013 22:51 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ken je de film Crash? Ik had een hekel aan bepaalde personages tot ik ze allemaal afzonderlijk leerde kennen. In BB heb ik dat dus ook een beetje met iedereen, dus ook met Walt.
En terecht.quote:Op woensdag 18 september 2013 22:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
In mijn IRL omgeving gelukkig weinig tot geen, maar op FOK! helaas nog achterlijk veel
Leg eens uit waarom je een hekel hebt aan WW? Ik had in 1e instantie ook een hekel aan die moslim in Crash, zo een druktemakertje dat amper de juiste taal kon spreken en overal stampij van maakte. (mede door deze film heb ik geleerd mijn vooroordelen wat te temperen)quote:Op woensdag 18 september 2013 22:54 schreef Forbry het volgende:
[..]
Heb ik gezien, goede film.Echter, ik heb Walt -beter gezegd, Heisenberg- ook leren kennen, vandaar dat ik nu ook zo'n hekel aan dat personage heb...
Yup. Walter all the way. Untill the bitter end.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:46 schreef Breekfast het volgende:
Mja, hij is goed in het maken van drugs, een erg goede crimineel is het verder niet, want na een jaar of zo is zijn hele imperium al terug met de grond gelijk gemaakt en weet iedereen wie hij is.quote:Op woensdag 18 september 2013 23:00 schreef Kloonhommel het volgende:
(maar hij is hier nu eenmaal goed in en verdient hier dan ook heel erg veel aan)
Deze zondag gaat het nog over het vorige seizoen he (deel 1 van seizoen 5), volgend jaar vallen ze sowieso in de prijzen met de aflevering van afgelopen weekquote:Op woensdag 18 september 2013 21:45 schreef Breekfast het volgende:
Als Breaking Bad niet overladen wordt met Emmy's deze zondag weet ik het ook niet meer.
Ja dat hadden ze toen toch gewoon overgenomen, met lydias hulp.quote:Op woensdag 18 september 2013 23:28 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens wel apart: een paar eps geleden zagen we de Nazi's met een vaatje New Mexico binnenrijden als signaal van: ze komen er aan.
Nu hebben ze een complete afgelegen compound in bezit voorzien van behoorlijk wat professionele apparatuur.
Zal Lydia gesponsord hebben, of hebben ze dat overgenomen van die crew die ze neergemaaid hebben?
Ik heb mijn mening over Walt in dit topic al zo vaak toegelicht, maar vooruit.. omdat je het zo lief vraagtquote:Op woensdag 18 september 2013 23:00 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom je een hekel hebt aan WW? Ik had in 1e instantie ook een hekel aan die moslim in Crash, zo een druktemakertje dat amper de juiste taal kon spreken en overal stampij van maakte. (mede door deze film heb ik geleerd mijn vooroordelen wat te temperen)
Ik heb geen hekel aan WW want hij doet alles uit zelfbehoud en om zijn gezin te helpen. Dat hij dit doet door een crimineel (nou ja... hij maakt alleen drugs) te worden is niet het beste idee van Nederland zeg maar (maar hij is hier nu eenmaal goed in en verdient hier dan ook heel erg veel aan), maar de situaties waar hij telkens in beland zorgt ervoor dat hij wel een klootzak moet zijn, want anders overleeft hij het niet. Desondanks doet hij genoeg dingen die toch nog blijk van een goed hart geven. Hij smeekte immers om Hank zijn leven en een groot deel van de serie ook om de leven van Jesse.
Eensquote:Op donderdag 19 september 2013 00:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch vind ik Walt meer Walt de laatste eps dan Heisenberg met z'n say my name en empire business talk.
Alleen tegen Jesse was hij echt Heisenberg.
Overigens blijf ik het echt geweldig vinden hoe ze alles filmen, altijd vanuit dingen die open gaan of zelfs van onder een trein of skateboard.
Jesse die de ricine zoekt voor het ziekenhuis.
Van die geniale speed up scenes (weet het woord er niet voor) zoals met die Wendy en Jesse/mike op pad.
Ook dat shot van Walt in de zijspiegel nu, echt geniaal.
Zeker, je merkte toen hij Mike afknalde om niks dat veel mensen echt anti walt waren, dat is sinds seizoen 6 (5 part 2) wel veranderd ook.quote:Op donderdag 19 september 2013 01:01 schreef Forbry het volgende:
[..]
Eens(iets wat ik hierboven in mijn "tl dr" ook schreef
)
Toffe shots in BB altijd inderdaad![]()
Het doodschieten van Mike is ook een goed voorbeeldquote:Op donderdag 19 september 2013 01:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zeker, je merkte toen hij Mike afknalde om niks dat veel mensen echt anti walt waren, dat is sinds seizoen 6 (5 part 2) wel veranderd ook.
Nog steeds veel anti hoor maar meer sympathie van mensen dan toen.
Wel apart aangezien die gasten afgelegen onder de grond hun kookeiland haddenquote:Op donderdag 19 september 2013 00:29 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Ja dat hadden ze toen toch gewoon overgenomen, met lydias hulp.
Alsof sympathie hebben voor een karakter in een tv-serie ook maar iets zegt over je eigen moraal.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:46 schreef Breekfast het volgende:
Nja, denk dus niet dat het allemaal zo zwart/wit is, en dat er maar een manier is om naar deze serie te kijken qua goed/slecht.quote:Op donderdag 19 september 2013 00:42 schreef Forbry het volgende:
[..]
Als iemand "root" voor Walt, ondanks dat hij/zij Walt (Heisenberg) ziet voor de slechterik die hij is/moet voorstellen ("het is maar een serie, IRL zou het anders zijn"), dan zeg ik o.k..Zo zit ik zelf niet elkaar (ik ben meestal voor de good guys), maar kan me er wel iets bij voorstellen.
Echter mensen, die Walt (Heisenberg) niet zien voor de psycho/slechterik die hij is/moet voorstellen en zo'n beetje alle verschrikkelijke dingen die hij doet negeren of goedpraten en Jesse vervolgens als de "bad guy" bestempelen.. heel ander verhaal.
Ja precies dit.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:18 schreef Rossdale het volgende:
Uhm als je de serie een beetje volgt is het wel duidelijk dat er helemaal niemand helemaal goed of helemaal slecht is. Dat is zo'n beetje het hele idee achter de serie
Daarom begrijp ik niet dat degenen die Walt goedpraten en alles heel genuanceerd willen zien, vaak dezelfden zijn die volstrekt ongenuanceerd Jesse en Hank gaan afschrijven als egoïstische, achterbakse en soms zelfs fundamenteel slechte mensen.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:18 schreef Rossdale het volgende:
Uhm als je de serie een beetje volgt is het wel duidelijk dat er helemaal niemand helemaal goed of helemaal slecht is. Dat is zo'n beetje het hele idee achter de serie
Ik ben niet afgehaakt want ik heb begrip voor zijn handelen. Anders stond ik niet meer aan zijn zijde. Ik heb ook begrip voor Jesse zijn handelen (verknipte junk wilt wraak, tsja dat is precies zoals Jesse zich gedraagt)quote:Op woensdag 18 september 2013 23:47 schreef Geo4kant het volgende:
Als je na Jane of Brock niet afgehaakt bent van de zijde van Walt dan moet je gewoon tot het einde blijven. Net als ik Team #Walt all the way
Je vergeet dat Hank een erg passiegedreven persoon is en hij al heel lang op iemand jaagt, zoiets laat je gewoon niet ff aan je voorbij gaan als je merkt dat de lang gezochte crimineel je eigen familielid is.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mensen afmaken, ach, daar waren redenen voor en hij werd daartoe gedreven, maar snitchen of als agent achter familie aan gaan, zoiets doe je toch niet, ...
Janequote:Op woensdag 18 september 2013 23:47 schreef Geo4kant het volgende:
Als je na Jane of Brock niet afgehaakt bent van de zijde van Walt dan moet je gewoon tot het einde blijven. Net als ik Team #Walt all the way
Het voelt zo echt aan...quote:Op donderdag 19 september 2013 10:33 schreef PBateman1978 het volgende:
Het is een fucking tv-serie mensen.
Eentje die zo geschreven is dat er inhoudelijk over kan gediscussieerd worden. Is toch veel leuker dan die standaard "de eerste seizoenen waren veel beter, ze kunnen er beter mee ophouden" discussies.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:33 schreef PBateman1978 het volgende:
Het is een fucking tv-serie mensen.
Inhoudelijk erover discussieren is natuurlijk prima!quote:Op donderdag 19 september 2013 10:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Eentje die zo geschreven is dat er inhoudelijk over kan gediscussieerd worden. Is toch veel leuker dan die standaard "de eerste seizoenen waren veel beter, ze kunnen er beter mee ophouden" discussies.
quote:Op donderdag 19 september 2013 11:23 schreef Mattt het volgende:
[ afbeelding ]
Net heisenberg gespot in de trein naar Utrecht![]()
![]()
![]()
![]()
Exact dit ja. Zo was er laatst een post dat de titel van de serie breaking bad heette omdat Walt de enige was die niet Bad is gegaan.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daarom begrijp ik niet dat degenen die Walt goedpraten en alles heel genuanceerd willen zien, vaak dezelfden zijn die volstrekt ongenuanceerd Jesse en Hank gaan afschrijven als egoïstische, achterbakse en soms zelfs fundamenteel slechte mensen.
Mensen afmaken, ach, daar waren redenen voor en hij werd daartoe gedreven, maar snitchen of als agent achter familie aan gaan, zoiets doe je toch niet, ... Eerst context eisen en hem dan zelf overboord gooien.
Dan moet je er wel even bij aangeven wat die mensen als 'Bad gaan' zien. Dingen uit hun verband rukken is wel erg makkelijk.quote:Op donderdag 19 september 2013 11:30 schreef habitue het volgende:
[..]
Exact dit ja. Zo was er laatst een post dat de titel van de serie breaking bad heette omdat Walt de enige was die niet Bad is gegaan.
Really??!!!!
Sloeg die titel niet gewoon op die brekende badkuip in het huis van Jesse?quote:Op donderdag 19 september 2013 11:30 schreef habitue het volgende:
[..]
Exact dit ja. Zo was er laatst een post dat de titel van de serie breaking bad heette omdat Walt de enige was die niet Bad is gegaan.
Really??!!!!
Nah bij Hank heb ik weinig slechte kanten kunnen ontdekken.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:18 schreef Rossdale het volgende:
Het leukst zijn nog die mensen, waarvoor het vreemdgaan van Skyler het allerergste is wat er ooit in de serie is gebeurd en heel haar handelen niet plaatsen in de situatie waar ze op dat moment in zat.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daarom begrijp ik niet dat degenen die Walt goedpraten en alles heel genuanceerd willen zien, vaak dezelfden zijn die volstrekt ongenuanceerd Jesse en Hank gaan afschrijven als egoïstische, achterbakse en soms zelfs fundamenteel slechte mensen.
Mensen afmaken, ach, daar waren redenen voor en hij werd daartoe gedreven, maar snitchen of als agent achter familie aan gaan, zoiets doe je toch niet, ... Eerst context eisen en hem dan zelf overboord gooien.
Neequote:Op donderdag 19 september 2013 12:02 schreef Dawnbreaker het volgende:
ben ik trouwens de enige die ook talking bad kijkt?
Skyler is natuurlijk redelijk hypocriet en mede verantwoordelijk voor veel ellende. Maar haar afschilderen als een 'zeurende bitch' die zo nodig Walt moest tegenwerken, zoals velen hebben gedaan, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Het is wel heel raar inderdaad dat wanneer je man een drugs imperium begint en een moordenaar is, en daarmee doorgaat terwijl het 'providing for my family' argument totaal niet meer van toepassing is, je als vrouw daar tegenin gaatquote:Op donderdag 19 september 2013 12:10 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het leukst zijn nog die mensen, waarvoor het vreemdgaan van Skyler het allerergste is wat er ooit in de serie is gebeurd en heel haar handelen niet plaatsen in de situatie waar ze op dat moment in zat.
Dat lees ik regelmatig, maar het klopt niet. Het enige moment waarop hij er echt uit had kunnen stappen en ook nog 'ns voldoende geld over zou hebben voor z'n familie, was toen ze die methylamine aan Declan konden verkopen. Daarvoor gebeurden er steeds dingen waardoor Walt z'n geld weer kwijt raakte.quote:Op donderdag 19 september 2013 12:24 schreef Dawnbreaker het volgende:
mooi vind ik ook dat de menselijke hebzucht zo mooi uitgebeeld wordt. Walt had op tig momenten kunnen zeggen "ik stop ermee" zonder teveel gevolgen en met veel geld. Maar hij wilde meer en meer en meer,
Walt vond het bedrag wat hij van Gus kreeg prima, het was Jesse die er problemen mee had.quote:Ik denk ook dat hij het niet kan verkroppen dat die nazis nu zijn geld hebben, dat geld is echt alles voor heisenberg, dat zeg je ook in de vorige seizoenen. De cut die hij kreeg van gus was te laag, Mike wilde teveel geld om mensen af te kopen etc...
Hebzucht en ego zijn natuurlijk verschillende dingen. Het is wel duidelijk dat Walt iets heeft van 'het is mijn product, ìk heb het gemaakt, en anderen zijn daarvan afhankelijk en profiteren mee'. Dat is ook de reden dat hij vind dat Mike zijn guys maar uit eigen zak moet betalen. Mike mocht meedoen, aan een enterprise die van Walt was, en niet andersom. Ook wanneer ze een cover zoeken voor het geld, of wanneer ze betalen voor de behandeling van Hank, vind Walt het belangrijk dat het voort komt uit zijn prestaties en niet een ervenis of iets dergelijks.quote:Op donderdag 19 september 2013 12:59 schreef contactpersoon het volgende:
Nu ik erover nadenk, er was nog een moment.
Dat was vlak voor Walt voor Gus ging werken, toen had hij ook genoeg geld bij elkaar en was toen in feite al gestopt. Dat 'ie toch door is gegaan was een combinatie van Jesse die tegen Walts zin doorging met het gebruiken van zijn formule en Gus die begon over hoe een echte man ten alle tijde voor z'n familie moest zorgen. Die beslissing was idd ego driven.
Misschien heeft hij wel gedacht aan een GPS-tracker, maar kon hij er geen een vinden. Alleen toen Jesse belde, dacht hij dat hij het misschien gemist had? Die dingen zijn verrekte klein.quote:Op donderdag 19 september 2013 14:04 schreef Kenju het volgende:
[..]
Hebzucht en ego zijn natuurlijk verschillende dingen. Het is wel duidelijk dat Walt iets heeft van 'het is mijn product, ìk heb het gemaakt, en anderen zijn daarvan afhankelijk en profiteren mee'. Dat is ook de reden dat hij vind dat Mike zijn guys maar uit eigen zak moet betalen. Mike mocht meedoen, aan een enterprise die van Walt was, en niet andersom. Ook wanneer ze een cover zoeken voor het geld, of wanneer ze betalen voor de behandeling van Hank, vind Walt het belangrijk dat het voort komt uit zijn prestaties en niet een ervenis of iets dergelijks.
Wat ik wel vreemd vind is dat Walt gewoon geen rekening gehouden heeft met een mogelijke GPS aan boort van een huurauto. Verder snap ik ook niet dat je al het geld op één plek bewaard. Ik bedoel, als je zo berekenend bent als Walt, weet je toch wel beter?
Geen gps, maar het signaal van zijn telefoon. Hij moest van Jesse aan de lijn blijvenquote:Op donderdag 19 september 2013 14:04 schreef Kenju het volgende:
[..]
Wat ik wel vreemd vind is dat Walt gewoon geen rekening gehouden heeft met een mogelijke GPS aan boort van een huurauto.
Nee, hij bedoelt die huurauto waar de geldvaten inzaten. Jesse liegt dat er een GPS-tracker in zat waardoor hij bij het geld is gekomen.quote:Op donderdag 19 september 2013 14:13 schreef Mazora het volgende:
[..]
Geen gps, maar het signaal van zijn telefoon. Hij moest van Jesse aan de lijn blijven
Dan hadden ze dit erin moeten schrijven. Het werkt natuurlijk niet wanneer je zelf dit gaat verzinnen. Hij had natuurlijk ook gewoon ergens een busje kunnen kopen om het te doen... Je weet immers van te voren dat er zand op komt en dat mensen vervolgens weten dat hij het dus ergens begraven heeft en hem er dus naar toe kunnen lokken.... Maar goed, dat valt onder dezelfde categorie als het bewaren van het geld op één plek. Redelijkheidshalve kun je denken dat daar overal woestijn is, en het dus niets zegt, en als ze de ene plek vinden, weten ze ook de andere plek te vinden. Rekening houden met een scenario dat je alles moet opgeven, doe je immers niet.quote:Op donderdag 19 september 2013 14:13 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Misschien heeft hij wel gedacht aan een GPS-tracker, maar kon hij er geen een vinden. Alleen toen Jesse belde, dacht hij dat hij het misschien gemist had? Die dingen zijn verrekte klein.
Zei iemand niet dat Amerikaanse auto's allemaal een gps tracker hebben omdat huurauto's anders gejat worden?quote:Op donderdag 19 september 2013 14:13 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, hij bedoelt die huurauto waar de geldvaten inzaten. Jesse liegt dat er een GPS-tracker in zat waardoor hij bij het geld is gekomen.
Bug-bombs idd.quote:Op donderdag 19 september 2013 14:24 schreef Kenju het volgende:
[
Waar haalde hij trouwens die Todd ook al weer vandaan? Die was er opeens bij tijdens die trein-roof? Of was hij onderdeel van het team dat die huizen afzette voor die bug-bombs? Door wie werden die geregeld?
Kip en ei verhaal, waar wij als kijkers het fijne niet van weten. Hoe is die breuk met Gray Matter echt gegaan? Volgens Walt hebben Gretchen en Elliot hem gewoon genaaid en hebben ze zijn ideeën gejat, maar volgens Gretchen ligt het heel anders en was Walt degene die eruit is gestapt. Waarom..?quote:Op donderdag 19 september 2013 14:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Heel veel van Walt's acties komen ook door Gray matter.
Zelfs dingen als dat hij Jr. het niet gunt met die website door middel van een anonieme donatie, nee ze moeten weten dat hij diegene is die het allemaal verdiend heeft. Hij zag het ook als de digitale variant van bedelen.
Saul zegt nog zoiets van " Oki.... no deep lying isues there"
Daarom kan hij ook niet stoppen eerst, verlult zichzelf onnodig tegen Hank door arrogant te doen, schiet Mike dood omdat hij hem beledigde etc.
Het is meer dat dan hebzucht imo.
Die wilde Walt koste wat kost pakken, of het nou 't leven van een Jesse zou kosten of niet.quote:Op donderdag 19 september 2013 11:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah bij Hank heb ik weinig slechte kanten kunnen ontdekken.
Vergeten dat hij Jesse ooit eens compleet in elkaar heeft gebeukt?quote:Op donderdag 19 september 2013 11:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah bij Hank heb ik weinig slechte kanten kunnen ontdekken.
Dat was nadat Hank zowel Jesse als Walt bijna te pakken had en bij de RV op het sloopbedrijf stond, en toen werd gebeld dat zijn vrouw een fataal ongeluk heeft gehad om hem daar weg te krijgen. Volstrekt logisch dat je daar woedend over wordt. Hoewel het in elkaar slaan van Jesse veel te ver ging, kun je het geen duistere kant van Hank noemen vind ik.quote:Op donderdag 19 september 2013 14:56 schreef Sautor het volgende:
[..]
Vergeten dat hij Jesse ooit eens compleet in elkaar heeft gebeukt?
Dezelfde reden dat ze het niet gewoon kochten. Wanneer je zo veel nodig hebt van een bepaalde substantie, gaan mensen vragen stellen. Verder is het natuurlijk een extra stap, daar ze tijd en fysieke ruimte voor nodig hebben, hun outillage moeten uitbreiden om het te produceren, waarvan de aankoop ook weer vragen op kan werpen, etc. etc.quote:Op donderdag 19 september 2013 14:46 schreef contactpersoon het volgende:
O, als we het dan toch over zwakke puntjes in de serie hebben, het is mij compleet onduidelijk waarom Walt niet gewoon zelf die methylamine is gaan maken.
Uiteindelijkj zul je dan iets anders moeten stelen om weer methylamine te maken. Dus waarom neit gewoon direct methylamine stelen?quote:Op donderdag 19 september 2013 15:54 schreef contactpersoon het volgende:
Onzin, staat in geen enkele verhouding tot de risico's om aan die methylamine te komen. Zoek het eens op zou ik zeggen.
Ik denk dat je zelf eens moet nadenken. Hij geeft toch prima aan waarom het niet logisch is om het zelf te produceren? Denk je werkelijk dat niemand vragen gaat stellen wanneer je een grote hoeveelheid aan methanol, ammoniak en weet ik veel wat nog meer aankoopt en de betreffende apparatuur om het produceren? Dat de controle er niet is in die mate als deze er voor methylamine wil niet zeggen dat helemaal niemand oplet. Kortom, het gehele product stelen op een manier dat het niet eens merkbaar is, was gewoon de beste optie.quote:Op donderdag 19 september 2013 15:54 schreef contactpersoon het volgende:
Onzin, staat in geen enkele verhouding tot de risico's om aan die methylamine te komen. Zoek het eens op zou ik zeggen.
Hetzelfde als het red phosporus dat in seizoen 1 ook door verschillende mannetjes in verschillende steden bij verschillende supermarkten gekocht moet worden, omdat het anders teveel opviel.quote:Op donderdag 19 september 2013 16:07 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelf eens moet nadenken. Hij geeft toch prima aan waarom het niet logisch is om het zelf te produceren? Denk je werkelijk dat niemand vragen gaat stellen wanneer je een grote hoeveelheid aan methanol, ammoniak en weet ik veel wat nog meer aankoopt en de betreffende apparatuur om het produceren? Dat de controle er niet is in die mate als deze er voor methylamine wil niet zeggen dat helemaal niemand oplet. Kortom, het gehele product stelen op een manier dat het niet eens merkbaar is, was gewoon de beste optie.
Klopt. Hij vroeg verder ook door wie die geregeld werden, wat dus Mike was...quote:Op donderdag 19 september 2013 16:12 schreef Loserkid het volgende:
Kweet niet meer wie t net vroeg, maar Todd werkte bij Vamonos Pest toen Walt en Jesse daar begonnen te koken, gaf bijvoorbeeld de tip over die nanny cam..
Nou en? Dat is in jullie optiek risicovoller als inbreken in een depot, in zee gaan met Lydia en als klap op de vuurpijl een trein beroven en Todd bij je zaken betrekken? Wow!quote:Op donderdag 19 september 2013 16:07 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelf eens moet nadenken. Hij geeft toch prima aan waarom het niet logisch is om het zelf te produceren? Denk je werkelijk dat niemand vragen gaat stellen wanneer je een grote hoeveelheid aan methanol, ammoniak en weet ik veel wat nog meer aankoopt en de betreffende apparatuur om het produceren? Dat de controle er niet is in die mate als deze er voor methylamine wil niet zeggen dat helemaal niemand oplet. Kortom, het gehele product stelen op een manier dat het niet eens merkbaar is, was gewoon de beste optie.
quote:So why do Walt and Jesse steal methylamine? While making a thousand gallons of the chemical would be expensive, that cost pales in comparison to the profits generated by their business. However, buying a whole bunch of chemicals in bulk would probably attract unwanted attention. (The most likely answer, of course, is that having Walt and Jesse steal methylamine simply makes a good plot point.)
Euuh, je onderschrijft daarmee ons punt?quote:Op donderdag 19 september 2013 16:41 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Zie ook hier: http://www.slate.com/blog(...)n_breaking_bad_.html
[..]
Eh, nee.quote:Op donderdag 19 september 2013 16:47 schreef habitue het volgende:
[..]
Euuh, je onderschrijft daarmee ons punt?
ADat is inderdaad risicovoller ja. De oog van de overheid op iets dat ze kunnen aanwijzen is risicovoller dan een inbraak waar ze eerst de sporen van moeten nagaan. Verder is de productie een extra hassle. Betekent feitelijk dat ze naast de meth-productie ook nog methylamine moeten gaan produceren, waardoor ze dus 'of twee illegale labs moeten hebben, waar dan weer distributie problemen bij komen, of één die veel groter is.quote:Op donderdag 19 september 2013 16:41 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Nou en? Dat is in jullie optiek risicovoller als inbreken in een depot, in zee gaan met Lydia en als klap op de vuurpijl een trein beroven en Todd bij je zaken betrekken? Wow!
Je moet het toch ergens over hebben? Verder zijn series zo goed geschreven, dat je inderdaad zo kritisch ernaar mag kijken, m.i..quote:Op donderdag 19 september 2013 16:46 schreef Re het volgende:
de dsicussie over die kleine dingen, inconsistenties etc begint een beetje op de Lost dsicussie te lijken. Het is en blijft een serie, niets is perfect, als je je al zorgen gaat maken dat de producers toch echt detailfouten gemaakt hebben schiet je je doel voorbij... genieten van een top serie
Heb je hem weer met z'n hautaine houding.quote:Op donderdag 19 september 2013 16:46 schreef Re het volgende:
de dsicussie over die kleine dingen, inconsistenties etc begint een beetje op de Lost dsicussie te lijken. Het is en blijft een serie, niets is perfect, als je je al zorgen gaat maken dat de producers toch echt detailfouten gemaakt hebben schiet je je doel voorbij... genieten van een top serie
O, oke dan. Whatever.quote:Op donderdag 19 september 2013 16:48 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
ADat is inderdaad risicovoller ja. De oog van de overheid op iets dat ze kunnen aanwijzen is risicovoller dan een inbraak waar ze eerst de sporen van moeten nagaan. Verder is de productie een extra hassle. Betekent feitelijk dat ze naast de meth-productie ook nog methylamine moeten gaan produceren, waardoor ze dus 'of twee illegale labs moeten hebben, waar dan weer distributie problemen bij komen, of één die veel groter is.
Nee, maar wat moet ik er verder over zeggen? Jullie zijn van mening dat het minder risico is om het te stelen, ik vind van niet. Om daar nou nog uren over door te gaan lijkt me zonde van m'n tijd.quote:Op donderdag 19 september 2013 16:53 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof je het je persoonlijk aantrekt....
quote:Op donderdag 19 september 2013 18:30 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop dat we Badger & Skinny Pete nog tegenkomen in de laatste twee afleveringen.![]()
Reclames zijn +/- 15 minuten. Dat zijn dus twee episodes van 60 minuten.quote:Op donderdag 19 september 2013 20:31 schreef TwyLight het volgende:
Over de twee laatste afleveringen die 'extra lang' zijn: TV Guide heeft ze staan op 75 minuten (dat is inclusief reclames).
'Breaking Bad' Final Episodes Will Be 'Extra Long'
Daar zal het op neerkomen inderdaad, nicequote:Op donderdag 19 september 2013 20:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Reclames zijn +/- 15 minuten. Dat zijn dus twee episodes van 60 minuten.
quote:Op donderdag 19 september 2013 20:46 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Daar zal het op neerkomen inderdaad, nice
Volgens Twitter van een van de directors komen er zo een 7 minuten bij elke aflevering, dus ongeveer 54 a 55 minuten.quote:Op donderdag 19 september 2013 20:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Reclames zijn +/- 15 minuten. Dat zijn dus twee episodes van 60 minuten.
jammer,had langer gehooptquote:Op donderdag 19 september 2013 21:13 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Volgens Twitter van een van de directors komen er zo een 7 minuten bij elke aflevering, dus ongeveer 54 a 55 minuten.
quote:
ja dat was fijn om te horenquote:Op donderdag 19 september 2013 22:35 schreef mr-green het volgende:
[..]the next 2 episodes it just get more messy
Dat heb ik ook, goed seizoen en het wordt zeker een goede afsluiting. Maaaaaaaaaaaaaar, het sterkste punt van Breaking Bad was voor altijd de spanning tussen de twee speelvelden in de serie. Hank met zijn zoektocht naar Heisenberg en Walt in de rol van Heisenberg. Toen die twee bij elkaar kwamen viel voor mij een deel van de spanning weg.quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:31 schreef Cheiron het volgende:
Kolere, wat een aflevering. Je weet dat er geen mogelijkheid is voor Hank en Steve om weg te komen, maar toch.. Ik vind seizoen 5-2 bij vlagen moeilijk om naar te kijken omdat het een totale shitshorm is, maar wat is het toch een heerlijke serie.
Maar die maakte plaats voor hele andere emoties.quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:35 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, goed seizoen en het wordt zeker een goede afsluiting. Maaaaaaaaaaaaaar, het sterkste punt van Breaking Bad was voor altijd de spanning tussen de twee speelvelden in de serie. Hank met zijn zoektocht naar Heisenberg en Walt in de rol van Heisenberg. Toen die twee bij elkaar kwamen viel voor mij een deel van de spanning weg.
Precies. Saul is leuk als comic relief op zijn tijd,maar een hele serie over hem hoeft van mij ook niet.quote:Op donderdag 19 september 2013 18:26 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik vind Saul sowieso het minst interessante personage uit de serie. Hij zorgt vaak ter afwisseling voor wat luchtig vermaak, maar een hele serie rond hem lijkt me erg overbodig.
De rode draad is natuurlijk de rise and fall van Heisenberg. En al valt er een aspect weg nu, het valt samen met de onvermijdelijke fall. En die is intens, donker, gruwelijk en prachtig in beeld gebracht. Elke aflevering is een hoogtepunt imo, en ik heb de emoties die ik voel tijdens het kijken nog nooit zo intens gevoeld als bij deze serie.quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:35 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, goed seizoen en het wordt zeker een goede afsluiting. Maaaaaaaaaaaaaar, het sterkste punt van Breaking Bad was voor altijd de spanning tussen de twee speelvelden in de serie. Hank met zijn zoektocht naar Heisenberg en Walt in de rol van Heisenberg. Toen die twee bij elkaar kwamen viel voor mij een deel van de spanning weg.
Niet bang voor spoilers? Op je werk bijvoorbeeld, of internet?quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:49 schreef Pagan het volgende:
Ik spaar de laatste twee afleveringen op om ze achter elkaar te kijken, had ik achteraf gezien met de laatste drie moeten doen.
Wordt sowieso een hele andere serie, spin off's pakken soms ook wel eens goed uit toch?, zoals bij Frasier.quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Precies. Saul is leuk als comic relief op zijn tijd,maar een hele serie over hem hoeft van mij ook niet.
i lol'dquote:Op vrijdag 20 september 2013 17:47 schreef Meneerik2 het volgende:
Ik zal even alle haters voor zijn:
Zo heb ik seizoen 1 t/m 4 gekeken in de zomervakantiequote:Op vrijdag 20 september 2013 13:49 schreef Pagan het volgende:
Ik spaar de laatste twee afleveringen op om ze achter elkaar te kijken, had ik achteraf gezien met de laatste drie moeten doen.
Amenquote:Op vrijdag 20 september 2013 13:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
De rode draad is natuurlijk de rise and fall van Heisenberg. En al valt er een aspect weg nu, het valt samen met de onvermijdelijke fall. En die is intens, donker, gruwelijk en prachtig in beeld gebracht. Elke aflevering is een hoogtepunt imo, en ik heb de emoties die ik voel tijdens het kijken nog nooit zo intens gevoeld als bij deze serie.
Ben nu begonnen aan Under The Dome, en dat komt gelijk zo vlak over..
Heb je hem gedownload? Ik had laatst seizoen 1 gedownload en de videoafmeting + kwaliteit was erg gaar. Heb jij gewoon een goede afmeting?quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Ben net begonnen met The Wire, je moet toch wat in afwachting van de volgende Breaking Bad aflevering
Volgens mij is The Wire alleen in 4:3quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Heb je hem gedownload? Ik had laatst seizoen 1 gedownload en de videoafmeting + kwaliteit was erg gaar. Heb jij gewoon een goede afmeting?
Hier helaas ook en kon toen (al wel weer tijdje terug) echt niks beters vinden...quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Heb je hem gedownload? Ik had laatst seizoen 1 gedownload en de videoafmeting + kwaliteit was erg gaar. Heb jij gewoon een goede afmeting?
Balen. Ik kan het echt niet aanzien.quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:55 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Volgens mij is The Wire alleen in 4:3
Ik ben toen ook snel gestopt met kijken. Was er überhaupt (nog) niet zo enthousiast over, maar dat de kwaliteit bagger was speelde zeker ook een rol.quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Balen. Ik kan het echt niet aanzien.
Ik ben er dus wel enthousiast over.quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:59 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik ben toen ook snel gestopt met kijken. Was er überhaupt (nog) niet zo enthousiast over, maar dat de kwaliteit bagger was speelde zeker ook een rol.
NOG niet enthousiast schreef ik hèquote:Op vrijdag 20 september 2013 21:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik ben er dus wel enthousiast over.Voornamelijk omdat het echt een goede serie moet zijn. Volgens mij streamt HBOGO hem wel gewoon in goede kwaliteit, maar jammer genoeg werkt HBOGO maar enkel via een TV-provider, wat ook nog eens ¤ 15,- p.m. kost. Als het nou net zoiets als Netflix was...
"Ultimately, THE WIRE was filmed in 4:3 for artistic reasons, and was NEVER intended to be shown in any other ratio."quote:Op vrijdag 20 september 2013 21:05 schreef Forbry het volgende:
[..]
NOG niet enthousiast schreef ik hèIk weet dat velen het zo'n goede serie vinden (zeker voor de mensen die ook van BB houden), dus misschien is het een serie die ik gewoon nog wat tijd moet gunnen (heb ik wel vaker), maar de waardeloze kwaliteit motiveerde me al helemaal niet om dat te doen. 15 euro p.m. heb ik er sowieso ook niet voor over
Op een zekere torrent site heb ik alle seizoenen als dvd rip van prima kwaliteit gevondenquote:Op vrijdag 20 september 2013 20:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nou, artistic hoorquote:Op vrijdag 20 september 2013 21:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
"Ultimately, THE WIRE was filmed in 4:3 for artistic reasons, and was NEVER intended to be shown in any other ratio."
Jeetje... ben er gewoon even stil vanquote:Op vrijdag 20 september 2013 21:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
"Ultimately, THE WIRE was filmed in 4:3 for artistic reasons, and was NEVER intended to be shown in any other ratio."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door slashdotter3 op 21-09-2013 10:22:35 ]
Zit het bestek van Walt Jr. er ook tussen?quote:Op vrijdag 20 september 2013 21:49 schreef OverRated het volgende:
Was deze al gepost?
Hundreds of 'Breaking Bad' props, including Walter White's Aztek, are now on sale
http://mobile.theverge.co(...)op-auction-screenbid
Artikel linkt naar deze site: http://screenbid.auctionserver.net/view-auctions/catalog/id/6/
Gaat over eerste episode, geen belangrijke spoiler dus maak je geen zorgen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 22:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Doe dit eens in een spoiler man.
Geen idee, maar ze verkopen bijna allesquote:Op vrijdag 20 september 2013 21:51 schreef Forbry het volgende:
[..]
Zit het bestek van Walt Jr. er ook tussen?
Ik heb het inmiddels bekekenquote:Op vrijdag 20 september 2013 22:58 schreef OverRated het volgende:
[..]
Geen idee, maar ze verkopen bijna allesAllemaal Lab equipment en zo zelfs
ARKADAAAASquote:Op vrijdag 20 september 2013 22:30 schreef Levolution het volgende:
[..]
Gaat over eerste episode, geen belangrijke spoiler dus maak je geen zorgen.
Had alsnog wel in spoiler tags gemogen, dat dan wel.
En gauw kijken die shit!
twitter:aaronpaul_8 twitterde op zaterdag 21-09-2013 om 02:13:25Final two episode are 75 minutes long each. Set DVR's accordingly. #BreakingBad 🏃🔫🔫🔫💎💎💉💊💰💰💣💀 reageer retweet
Effectief ongeveer een uur dus, die 75 minuten is inclusief reclame.quote:Op zaterdag 21 september 2013 02:18 schreef Dj_Day-V het volgende:
twitter:aaronpaul_8 twitterde op zaterdag 21-09-2013 om 02:13:25Final two episode are 75 minutes long each. Set DVR's accordingly. #BreakingBad 🏃🔫🔫🔫💎💎💉💊💰💰💣💀 reageer retweet
Denk gewoon zonderquote:Op zaterdag 21 september 2013 02:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Effectief ongeveer een uur dus, die 75 minuten is inclusief reclame.
Nee, de duur van de aflevering op TV is natuurlijk incl. reclame. Elke aflevering krijgt er dus een minuut of 10 bij.quote:
Nogmaals, zuivere speeltijd is ongeveer 55m. De rest is reclame.quote:Op zaterdag 21 september 2013 08:29 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Die 75 minuten is idd zonder reclame volgens mij.
Kwartier langer waarvan 8 minuten serie en 7 minuten reclame. Kijkcijfers gaan skyhigh op het ogenblik, dus ze gaan nog ff flink cashen met een extra reclameblok.quote:
Dit is wel een mooi item om in bezit te krijgen bij die veiling. Doe je hem onder een glazen kolf met een bordje erbij met daarop "Hank's rock". En dan met een stift een streep erdoorheen en eronder "They're minerals".quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:37 schreef Dawnbreaker het volgende:
Hank Schrader's Rose Quartz
[ afbeelding ]
"They're minerals, Maria"
Maar wel blijkbaar zijn oude geboortedatum gehouden.quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:41 schreef Cheiron het volgende:
Maar Walt heeft nu dus een andere identiteit gekregen. Vreemd dat hij dan wel zn eigen ID gebruikt om een gratis maal te krijgen in s5e01
Hij gebruikt ook een fake id toch? Mr. Lambert.quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:41 schreef Cheiron het volgende:
Maar Walt heeft nu dus een andere identiteit gekregen. Vreemd dat hij dan wel zn eigen ID gebruikt om een gratis maal te krijgen in s5e01
Ik vind het "Jesse redden" verhaal ook te zoetsappig. Zelfs als het verkeerd afloopt. Het zit nu gewoon echt niet in hem om Jesse te redden.quote:Op zaterdag 21 september 2013 19:46 schreef Me_Wesley het volgende:
Deze serie gaat sowieso nooit een happily-ever-after-hollywood-einde krijgen. Dus Walt die Jesse redt zie ik echt niet gebeuren.
Scherp. Idd goede vraag ja. Maar het werd ook wel heel duidelijk in beeld gebracht enzo dat ie z'n id pakte, alsof het een functie had. Zal dus vast nog wel een bedoeling achter zitten.quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:41 schreef Cheiron het volgende:
Het zou ook zo kunnen zijn, dat het Walt zijn echte verjaardag helemaal niet is, en dat het de verjaardag van zijn nieuwe identiteit is. En dat hij zich er dus bij heeft neergelegd dat hij geen mr. White meer is.quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:43 schreef W.Heisenberg het volgende:
[..]
Scherp. Idd goede vraag ja. Maar het werd ook wel heel duidelijk in beeld gebracht enzo dat ie z'n id pakte, alsof het een functie had. Zal dus vast nog wel een bedoeling achter zitten.
Dat werd verdomme wel eens tijd dan.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:00 schreef DonnieDarkno het volgende:
Vanmorgen begonnen en meteen heel het eerste seizoen afgekeken. Echt waarchapeau, geweldige show.
En nou maken dat je wegkomt hier. Serieus, je wil geen spoilers lezen. Bereid je voor op wat komen gaat en geniet ervanquote:Op zaterdag 21 september 2013 21:00 schreef DonnieDarkno het volgende:
Vanmorgen begonnen en meteen heel het eerste seizoen afgekeken. Echt waarchapeau, geweldige show.
Ik hou niet van een interval tussen het kijken van een serie, dan vergeet ik namelijk dingen enz.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:15 schreef Vatta het volgende:
[..]
Dat werd verdomme wel eens tijd dan.
Dankquote:
Op zaterdag 21 september 2013 21:16 schreef Heeinz het volgende:
[..]
En nou maken dat je wegkomt hier. Serieus, je wil geen spoilers lezen. Bereid je voor op wat komen gaat en geniet ervan
Ik vond het echt elk seizoen beter wordenquote:Op zaterdag 21 september 2013 21:18 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Ik hou niet van een interval tussen het kijken van een serie, dan vergeet ik namelijk dingen enz..
[..]
Dank.
Haha ik ben jaloers. Dat deed ik 2 maanden terug ook, in de vakantie.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:00 schreef DonnieDarkno het volgende:
Elke aflevering zelfs.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:18 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik vond het echt elk seizoen beter worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |