abonnement Unibet Coolblue
pi_131333524
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:46 schreef Forbry het volgende:

[..]

In mijn IRL omgeving gelukkig weinig tot geen, maar op FOK! helaas nog achterlijk veel :')
Ken je de film Crash? Ik had een hekel aan bepaalde personages tot ik ze allemaal afzonderlijk leerde kennen. In BB heb ik dat dus ook een beetje met iedereen, dus ook met Walt.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_131333635
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:51 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ken je de film Crash? Ik had een hekel aan bepaalde personages tot ik ze allemaal afzonderlijk leerde kennen. In BB heb ik dat dus ook een beetje met iedereen, dus ook met Walt.
Heb ik gezien, goede film. ^O^ Echter, ik heb Walt -beter gezegd, Heisenberg- ook leren kennen, vandaar dat ik nu ook zo'n hekel aan dat personage heb...
Tails tell tales
pi_131333681
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:46 schreef Forbry het volgende:

[..]

In mijn IRL omgeving gelukkig weinig tot geen, maar op FOK! helaas nog achterlijk veel :')
En terecht.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_131333916
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:54 schreef Forbry het volgende:

[..]

Heb ik gezien, goede film. ^O^ Echter, ik heb Walt -beter gezegd, Heisenberg- ook leren kennen, vandaar dat ik nu ook zo'n hekel aan dat personage heb...
Leg eens uit waarom je een hekel hebt aan WW? Ik had in 1e instantie ook een hekel aan die moslim in Crash, zo een druktemakertje dat amper de juiste taal kon spreken en overal stampij van maakte. (mede door deze film heb ik geleerd mijn vooroordelen wat te temperen)

Ik heb geen hekel aan WW want hij doet alles uit zelfbehoud en om zijn gezin te helpen. Dat hij dit doet door een crimineel (nou ja... hij maakt alleen drugs) te worden is niet het beste idee van Nederland zeg maar (maar hij is hier nu eenmaal goed in en verdient hier dan ook heel erg veel aan), maar de situaties waar hij telkens in beland zorgt ervoor dat hij wel een klootzak moet zijn, want anders overleeft hij het niet. Desondanks doet hij genoeg dingen die toch nog blijk van een goed hart geven. Hij smeekte immers om Hank zijn leven en een groot deel van de serie ook om de leven van Jesse.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_131334145
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:46 schreef Breekfast het volgende:
Zijn er trouwens nog psychopaatjes op dit forum die nog sympathie hebben voor Walt? :P
Yup. Walter all the way. Untill the bitter end.

Walt _O_
ze zijn fucking nice.
  woensdag 18 september 2013 @ 23:18:38 #131
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_131334696
Ik hou d'r van. Maar Flynn.. Ik kan hem echt niet aanzien met z'n vertrokken smoel :@ :@ :@ :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 18 september 2013 @ 23:28:59 #132
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_131335150
Overigens wel apart: een paar eps geleden zagen we de Nazi's met een vaatje New Mexico binnenrijden als signaal van: ze komen er aan.

Nu hebben ze een complete afgelegen compound in bezit voorzien van behoorlijk wat professionele apparatuur.

Zal Lydia gesponsord hebben, of hebben ze dat overgenomen van die crew die ze neergemaaid hebben?
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 18 september 2013 @ 23:33:55 #133
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_131335350
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 23:00 schreef Kloonhommel het volgende:
(maar hij is hier nu eenmaal goed in en verdient hier dan ook heel erg veel aan)
Mja, hij is goed in het maken van drugs, een erg goede crimineel is het verder niet, want na een jaar of zo is zijn hele imperium al terug met de grond gelijk gemaakt en weet iedereen wie hij is.

Dan stond Gus toch een niveautje of 3 hoger, werd ook alleen maar door Walt verslagen met erg veel geluk en dankzij Jesse. Hij maakte fouten die Gus nooit zou gemaakt hebben, maar goed, dat is dan ook één van de essenties van de serie, van zodra Walt zijn zogezegd nobele drijfveren opzij zette en gewoon gulzig werd, begon hij ook meteen zijn eigen put te graven.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_131335856
Als je na Jane of Brock niet afgehaakt bent van de zijde van Walt dan moet je gewoon tot het einde blijven. Net als ik Team #Walt all the way :)
pi_131337086
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:45 schreef Breekfast het volgende:
Als Breaking Bad niet overladen wordt met Emmy's deze zondag weet ik het ook niet meer. :)
Deze zondag gaat het nog over het vorige seizoen he (deel 1 van seizoen 5), volgend jaar vallen ze sowieso in de prijzen met de aflevering van afgelopen week
pi_131337094
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 23:28 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens wel apart: een paar eps geleden zagen we de Nazi's met een vaatje New Mexico binnenrijden als signaal van: ze komen er aan.

Nu hebben ze een complete afgelegen compound in bezit voorzien van behoorlijk wat professionele apparatuur.

Zal Lydia gesponsord hebben, of hebben ze dat overgenomen van die crew die ze neergemaaid hebben?
Ja dat hadden ze toen toch gewoon overgenomen, met lydias hulp.
pi_131337325
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 23:00 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom je een hekel hebt aan WW? Ik had in 1e instantie ook een hekel aan die moslim in Crash, zo een druktemakertje dat amper de juiste taal kon spreken en overal stampij van maakte. (mede door deze film heb ik geleerd mijn vooroordelen wat te temperen)

Ik heb geen hekel aan WW want hij doet alles uit zelfbehoud en om zijn gezin te helpen. Dat hij dit doet door een crimineel (nou ja... hij maakt alleen drugs) te worden is niet het beste idee van Nederland zeg maar (maar hij is hier nu eenmaal goed in en verdient hier dan ook heel erg veel aan), maar de situaties waar hij telkens in beland zorgt ervoor dat hij wel een klootzak moet zijn, want anders overleeft hij het niet. Desondanks doet hij genoeg dingen die toch nog blijk van een goed hart geven. Hij smeekte immers om Hank zijn leven en een groot deel van de serie ook om de leven van Jesse.
Ik heb mijn mening over Walt in dit topic al zo vaak toegelicht, maar vooruit.. omdat je het zo lief vraagt ;), toch nog maar weer iets van een uitleg dan. Ga nu niet in allerlei details treden hoor, want daar heb ik op dit moment écht geen zin in...

Wel een lang verhaal, maar toch slechts in grote lijnen:

Leuke insteek dat van die vooroordelen (en altijd fijn als iemand daar bewust mee omgaat, zoals jij blijkbaar doet ^O^ ), maar dit heeft werkelijk waar helemaal niks met vooroordelen te maken. :D

Walt was in het begin de man die jij nu zo'n beetje omschrijft. Hoewel ik al snel vond dat hij behoorlijke grenzen overschreed, waren zijn intenties op zich goed. Op dat moment zag ik Walt ook nog helemaal niet als een slecht mens, had ik bij tijd en wijle medelijden met hem en vond ik hem in zekere zin sympathiek en soms zelfs "cool".

Walt werd echter steeds meer Heisenberg en Heisenberg is gewoon niets meer dan een regelrechte socio-/psychopaat. Voorbeelden te over (ook in zijn hele houding naar Skyler en Jesse toe), maar Jane en de reactie van Walt op/na het doodschieten van die jongen door Todd zouden op zichzelf eigenlijk al wel voldoende "bewijs" moeten zijn voor zijn "slechtheid".

Walt moet een man voorstellen die van doorsnee family man (Walt) naar megalomane slechterik (Heisenberg) is ontwikkeld (gedegradeerd) en uiteindelijk alles en iedereen om hem heen kapotmaakt. Jesse moet in dit hele verhaal degene voorstellen, die daar tegenwicht aan geeft, de "good guy". Skyler trouwens ook voor lange tijd en Hank in zekere zin ook. Iets wat -in andere en verschillende bewoordingen- overigens in allerlei bronnen wordt beaamd door de maker (Vince Gilligan) en screenwriters van Breaking Bad (volgens mij ook door Bryan Cranston, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker). Iets wat mij persoonlijk toch wel heel veel zegt :Y

Zelfs de ergste slechterikken hebben ook altijd nog wel goede kanten. Zo ook Walt. Wat dat aangaat is Breaking Bad/zijn personage heel realistisch. De "kracht" van het personage Heisenberg zit hem met name in het manipuleren van mensen en ik krijg het idee dat die manipulaties zélfs sommige kijkers bereikt hebben :D

Als iemand "root" voor Walt, ondanks dat hij/zij Walt (Heisenberg) ziet voor de slechterik die hij is/moet voorstellen ("het is maar een serie, IRL zou het anders zijn"), dan zeg ik o.k. ^O^ .Zo zit ik zelf niet elkaar (ik ben meestal voor de good guys), maar kan me er wel iets bij voorstellen.
Echter mensen, die Walt (Heisenberg) niet zien voor de psycho/slechterik die hij is/moet voorstellen en zo'n beetje alle verschrikkelijke dingen die hij doet negeren of goedpraten en Jesse vervolgens als de "bad guy" bestempelen.. heel ander verhaal.

In de laatste afleveringen lijkt het er heel erg sterk op dat Héisenberg "in aanwezigheid afneemt" en Wált weer beetje bij beetje terugkomt. (Dood van Hank, "terugbrengen" van Holly?, telefoontje naar Skyler). Ik neem aan -puur een vermoeden van mij- dat de makers willen dat (een zo groot mogelijk deel van) de kijkers toch (wat meer) emotie gaan voelen bij het uiteindelijke lot van Walt en dat de cirkel dan weer een soort van rond zal zijn op het laatst. Voor Walt én voor de kijker. :) Geen idee natuurlijk of het ook echt zo zal gaan, dit moet allemaal nog blijken ;)

Voor mij persoonlijk is het wat Walt betreft eigenlijk "too far, too little, too late". Het enige wat bij mij nog een beetje voor medelijden met Walt zou kunnen zorgen (nu hij alles kwijt is en als hij doodgaat) is als zijn houding naar Jesse toe nog (in positieve zin) verandert :Y Dan is hij pas echt weer een beetje de Walt die hij in het begin was en de Walt die jij beschrijft. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 19-09-2013 00:57:32 ]
Tails tell tales
pi_131337342
Damn, die Kloonhommel :P
Tails tell tales
pi_131337568
Toch vind ik Walt meer Walt de laatste eps dan Heisenberg met z'n say my name en empire business talk.
Alleen tegen Jesse was hij echt Heisenberg.

Overigens blijf ik het echt geweldig vinden hoe ze alles filmen, altijd vanuit dingen die open gaan of zelfs van onder een trein of skateboard.
Jesse die de ricine zoekt voor het ziekenhuis.
Van die geniale speed up scenes (weet het woord er niet voor) zoals met die Wendy en Jesse/mike op pad.
Ook dat shot van Walt in de zijspiegel nu, echt geniaal.
pi_131337608
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch vind ik Walt meer Walt de laatste eps dan Heisenberg met z'n say my name en empire business talk.
Alleen tegen Jesse was hij echt Heisenberg.


Overigens blijf ik het echt geweldig vinden hoe ze alles filmen, altijd vanuit dingen die open gaan of zelfs van onder een trein of skateboard.
Jesse die de ricine zoekt voor het ziekenhuis.
Van die geniale speed up scenes (weet het woord er niet voor) zoals met die Wendy en Jesse/mike op pad.
Ook dat shot van Walt in de zijspiegel nu, echt geniaal.
Eens :Y (iets wat ik hierboven in mijn "tl dr" ook schreef ;) )

Toffe shots in BB altijd inderdaad :)
Tails tell tales
pi_131337674
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 01:01 schreef Forbry het volgende:

[..]

Eens :Y (iets wat ik hierboven in mijn "tl dr" ook schreef ;) )

Toffe shots in BB altijd inderdaad :)
Zeker, je merkte toen hij Mike afknalde om niks dat veel mensen echt anti walt waren, dat is sinds seizoen 6 (5 part 2) wel veranderd ook.
Nog steeds veel anti hoor maar meer sympathie van mensen dan toen.
pi_131337811
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 01:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zeker, je merkte toen hij Mike afknalde om niks dat veel mensen echt anti walt waren, dat is sinds seizoen 6 (5 part 2) wel veranderd ook.
Nog steeds veel anti hoor maar meer sympathie van mensen dan toen.
Het doodschieten van Mike is ook een goed voorbeeld ^O^ en ja, het is dus inderdaad wat aan het veranderen. De vraag is of die ontwikkeling nóg verder doorzet of dat Heisenberg toch weer terugkomt of dat het op het einde gewoon een beetje "half om half" zal zijn. Ik ben in ieder geval echt ontzettend benieuwd hoe dit zich allemaal nog gaat ontwikkelen in de laatste twee (extra lange *O* ) afleveringen (maar voor nu :z :W ).
Tails tell tales
pi_131337821
Het origineel van het liedje terwijl hij met die ton door de woestijn rolt:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_131338197
wat een serie _O_
  donderdag 19 september 2013 @ 07:49:17 #145
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 19 september 2013 @ 08:42:59 #146
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_131339282
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:29 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Ja dat hadden ze toen toch gewoon overgenomen, met lydias hulp.
Wel apart aangezien die gasten afgelegen onder de grond hun kookeiland hadden :P
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_131340315
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:46 schreef Breekfast het volgende:
Zijn er trouwens nog psychopaatjes op dit forum die nog sympathie hebben voor Walt? :P
Alsof sympathie hebben voor een karakter in een tv-serie ook maar iets zegt over je eigen moraal.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_131340933
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:42 schreef Forbry het volgende:

[..]

Als iemand "root" voor Walt, ondanks dat hij/zij Walt (Heisenberg) ziet voor de slechterik die hij is/moet voorstellen ("het is maar een serie, IRL zou het anders zijn"), dan zeg ik o.k. ^O^ .Zo zit ik zelf niet elkaar (ik ben meestal voor de good guys), maar kan me er wel iets bij voorstellen.
Echter mensen, die Walt (Heisenberg) niet zien voor de psycho/slechterik die hij is/moet voorstellen en zo'n beetje alle verschrikkelijke dingen die hij doet negeren of goedpraten en Jesse vervolgens als de "bad guy" bestempelen.. heel ander verhaal.
:)
Nja, denk dus niet dat het allemaal zo zwart/wit is, en dat er maar een manier is om naar deze serie te kijken qua goed/slecht.
ze zijn fucking nice.
  donderdag 19 september 2013 @ 10:18:57 #149
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_131340974
Uhm als je de serie een beetje volgt is het wel duidelijk dat er helemaal niemand helemaal goed of helemaal slecht is. Dat is zo'n beetje het hele idee achter de serie :D
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_131341120
quote:
3s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:18 schreef Rossdale het volgende:
Uhm als je de serie een beetje volgt is het wel duidelijk dat er helemaal niemand helemaal goed of helemaal slecht is. Dat is zo'n beetje het hele idee achter de serie :D
Ja precies dit.
ze zijn fucking nice.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')