abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 september 2013 @ 09:19:48 #1
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131305832
Dit is hèt topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

Enfermera 26 september
Chanty 30 september
Risu 30 september
Dottey 1 oktober
Mrs. Peel 2 oktober
Gewoonmezelf87 5 oktober
DagenNachtdromer 11 oktober
DanseMacabre 12 oktober
Ggirl 12 oktober
Dyre 15 oktober
Fee-nix 21 oktober

Users: (bezig sinds XX/20XX)
Chanty (09-2011)
Dyre (12-2012)
Fee-nix (06-2013)
Gewoonmezelf87 (05-2013)
Ggirl (03-2013)
Ikina (04-2013 /)
IsabellaMariaAnna (07-2013)
Kursor (01-2012, 04-2012 mola, 05-2013 MA)
Latilatidom (04-2013)
Mrs.Peel: (01-2013)
MyDirtySecret (05-2013)
Naena (08-2012)
Ongeduldig (06-2013)
piewen (06-2013)
Poppejans
Risu (04-2013)
Skittles (07-2012)
Take_A_Picture (06-2013)
Rana83 ( 05-2013)
DanseMacabre (08-2013)
DagenNachtdromer (08-2013)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 1% gewijzigd door De_Taartjesfee op 23-09-2013 10:37:02 ]
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 18 september 2013 @ 09:21:49 #2
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131305878
Waar we heel veel streepjes gaan plassen, vind ik *O* :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:01 schreef Fee-nix het volgende:
Blob, wachten duurt ook zooooo lang.

GM veel plezier met klussen dan :D.

Skittles, nee dat schiet echt niet op inderdaad :P. Leuk dat het voor je vriend nu ook meer begint te leven. Ik lees hier wel vaker dat er mannen zijn die het leuk vinden om in babywinkels enzo rond te kijken... heb ik nou totaal geen ervaring mee :D. M'n man interesseert dat echt geen biet.

Kwisted, wat jammer... Ik hoop voor je dat hij er heel binnenkort weer positief tegenover staat. Het lijkt me niet leuk om nu weer te moeten wachten, terwijl je er al zo dichtbij was. :*

Enf een week duurt nog helemaal lang :P. Heb je ondertussen nog meer 'tekenen' bespeurd? Behalve zere boobs dus?

En jay er is weer een dag van wachten voorbij :P. Was ook wel een vrij drukke/volle dag dus niet veel tijd gehad om er over na te denken. En ik begin mezelf toch weer steeds meer te overtuigen dat het toch niks is... Hoevaak heb ik al wel niet gehad dat ik dacht 'ik ben vast zwanger' en dat t dan toch niet zo was.
Whaha ja vind je? Ach ja.. Komt vast goed toch :+ Neuh. Alhoewel mn boobs nu minder zeer doen. Heb wel wat cravings gehad (chocomel met slagroom :9) maar dat kan ook door het weer komen :+
Ik verzin gewoon overal excuses voor, en ik heb eigenlijk nog niet het gevoel dat ik zwanger ben. Dus ik vind dat het goed gaat :D XD

DM Fijn dat je er niet zoveel last van had! :D

Dottey ik duim :*
  woensdag 18 september 2013 @ 09:39:31 #3
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_131306216
Mijn nod mag op 30 september
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 18 september 2013 @ 09:41:39 #4
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131306266
Done! Ik heb de anderen van wie de NOD al is geweest er ook ff uitgehaald...
  woensdag 18 september 2013 @ 10:07:09 #5
52229 Chanty
pi_131306856
Zo stom maar ik vind het zo mooi als mijn nod daar staat :@ ben ik toch een beetje trots op mijn lijf
pi_131306863
De mijne mag ook! Nod 11 Oktober! en wij zijn vanaf augustus begonnen.

jeej! eindelijk in het lijstje!
pi_131306878
is toch goed Chanty! *O* voor Chanty's lijf!
pi_131306931
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:07 schreef Chanty het volgende:
Zo stom maar ik vind het zo mooi als mijn nod daar staat :@ ben ik toch een beetje trots op mijn lijf
Terecht! Dat ga ik ook hebben als ik een mooie cyclus krijg hoor!
pi_131307654
MIjn NOD mag op 12 oktober.
  woensdag 18 september 2013 @ 10:54:52 #10
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131307842
Volgens mij heb ik het zo allemaal goed gezet? :D
pi_131307902
iek ik sta er in!!!!! dank je!
  woensdag 18 september 2013 @ 10:58:51 #12
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131307912
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:58 schreef DagenNachtdromer het volgende:
iek ik sta er in!!!!! dank je!
:D
pi_131308756
Ik had zoveel trek in zoete meuk.... dat ik net cookiedough heb gemaakt ..... ik heb het maar in de koelkast gezet zodat ik het niet opvreet maar er koekjes van bak voor de kids die langskomen uit de buurt :)
Jezelf net maar dan ook net weten te bedwingen..
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_131310843
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:45 schreef DanseMacabre het volgende:
MIjn NOD mag op 12 oktober.
Mijne ook alstublieft!
pi_131311149
Toevallig!

Ik hoop wel dat mń cyclus op de 28 dagen blijft.

Volgende week alweer klussen. *O*
pi_131311249
als iemand volgende week een man ziet met wallen onder de ogen en ziel onder de arm dan is het waarschijnlijk de man van DM, Ggirl of de mijne :P
pi_131311320
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:02 schreef DagenNachtdromer het volgende:
als iemand volgende week een man ziet met wallen onder de ogen en ziel onder de arm dan is het waarschijnlijk de man van DM, Ggirl,DND of de mijne :P
:D
S. 2014
J. 2016
pi_131311329
_O-
Scheelt dat die van mij minstens zo hard rammelt voor baby's als ikzelf. :P
pi_131311445
die van mij ook hoor, maar het is voor mijn man best wel sneu. heeft een lichamelijk zware baan. word net voor het weekend aan zijn teen geopereerd. en de week erop moet hij er op ;)

we hebben een half jaar gewacht zodat hij zich er ook klaar voor kon voelen en daar ben ik zo blij om. hij kijkt er nu net zo naar uit :Y
pi_131311720
Hij kan er ook onder! :D
Mijn man heeft niet zo'n lichamelijk zwaar beroep. Hij is computernerd. :P
pi_131311974
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:21 schreef DanseMacabre het volgende:
Hij kan er ook onder!
Ssssssttttttt niet zeggen!!! ;)
pi_131312217
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:02 schreef DagenNachtdromer het volgende:
als iemand volgende week een man ziet met wallen onder de ogen en ziel onder de arm dan is het waarschijnlijk de man van DM, Ggirl of de mijne :P
De mijne zei gisteren.. Nou vooruit dan maar, klim er maar op ik slaap dan wel al gewoon in hoor...

ik moet eens stoppen met grappige quotes voor te lezen van hier :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_131313092
te veel info geven is nooit goed Dottey, mijn man is al veel te slim en trapte er echt niet in dat we de hele maand elke dag moesten...
pi_131314245
Mijn man zou heul geen bezwaar hebben tegen de hele maand elke dag. _O-
pi_131314498
Hoi dames, na een tijdje afwezig te zijn, wil ik me toch wel weer even melden.
Deze maand hebben we het een beetje op z'n loop laten gaan, maar vanaf volgende cyclus gaan we er weer volop tegenaan (tenzij het nu ineens wel gelukt is) dus ik heb me weer een beetje ingelezen.

Veel nieuwe (en opnieuwe) dames erbij, heel leuk.
Mag ik ook weer in het lijstje? Mijn komende NOD is 30 september ergens. (laat ik dat maar aanhouden, volgens de app die ik voor het eerst in 2 weken aanzet is dat 33 dagen.) kunnen we straks de 1e weer gelijk aan de gang.
  woensdag 18 september 2013 @ 19:46:06 #26
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_131323541
Chanty lekker trots zijn :). Je lijf regelt het hartstikke goed zo!

Meerdere meiden die hun man gaan uitputten :D.

Risu gezellig dat je weer mee komt schrijven, maar ik hoop dat t al raak is en dat je snel weer weg mag ;).

Mijn man is ook een mooie trouwens:
ik zei vanavond dat als ik vrijdag of zaterdag een positieve test heb, ik dat wil vieren met een (zelfgemaakte) MonChou taart. Even later zei hij: nou ik hoop dat je snel een positieve test hebt, ik heb zin in die taart! o|O Niet omdat ik dan zwanger ben... neeeee meneer heeft zin in taart :P.
  woensdag 18 september 2013 @ 19:48:45 #27
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131323639
De liefde van de man...
pi_131323883
Hier is het eerder andersom.
(8> is dol op koken en bakken, ik niet. :')

Oh en als de test negatief is mag je jezelf best troosten met een zelfgemaakte monchoutaart. :P
  woensdag 18 september 2013 @ 20:26:46 #29
250838 Fee-nix
pi_131325170
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:55 schreef DanseMacabre het volgende:

Oh en als de test negatief is mag je jezelf best troosten met een zelfgemaakte monchoutaart. :P
Whehehe ga me ff op ideeen brengen zeg :P.
pi_131328855
Hmmmm taart... hihi
pi_131338630
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:46 schreef Fee-nix het volgende:

Mijn man is ook een mooie trouwens:
ik zei vanavond dat als ik vrijdag of zaterdag een positieve test heb, ik dat wil vieren met een (zelfgemaakte) MonChou taart. Even later zei hij: nou ik hoop dat je snel een positieve test hebt, ik heb zin in die taart! o|O Niet omdat ik dan zwanger ben... neeeee meneer heeft zin in taart :P.
_O- mannen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131338648
Dus toch nog een kansje deze maand kwisted?! Ik ga voor je duimen!
  donderdag 19 september 2013 @ 08:28:28 #33
250838 Fee-nix
pi_131339141
Kwisted :o toch weer spannend :D. Ik duim mee!
pi_131339573
Wat spannend kwisted!
pi_131340334
Kwis _O- Spannend!
pi_131340868
Oh alweer een nieuw topic! FF alles bijlezen hoor!.

Spannend Kwisted *O* Kon je de tijd maar doorspoelen nu hé? :P Edit: ik heb het teruggelezen in het vorige topic, was dat een onverwachte verandering van mening van je man? Ik ga duimen in ieder geval. :Y

Verder: een hoop mensen die PCOS hebben of gehad hebben zeg!

/egopost:

Ik ben een paar maanden geleden bij een klinisch geneticus geweest om te zien of mijn epilepsie genetisch overdraagbaar is. Telefoontje gehad: het is niet erfelijk. *O* Ik heb wel het Syndroom van Ehlers Danlos (een bindweefsel aandoening) maar het is een beetje onduidelijk welk type dus daarvan is de erfelijkheid onbekend. Het kan wel oplopen tot een kans van 50 % :o

[ Bericht 58% gewijzigd door LuDann op 19-09-2013 10:26:39 ]
pi_131340917
Oh ja ik heb trouwens op internet gelezen (weet niet meer waar) dat als mannen drie dagen achter elkaar seks hebben, ze nagenoeg steriel zijn en daarom die om en om dag wordt aangeraden.

Heb het aan man gemeld en hij is ervan overtuigd dat hij de uitzondering op de regel is. _O-
pi_131341729
quote:
Vrijen met beleid
Wanneer je de zwangerschapskans wilt verhogen en eventueel al een langere periode zwanger probeert te raken, is het handig om te vrijen met beleid.
De eerste week van de menstruatiecyclus (als je menstrueert) vrij je weinig. De kans om zwanger te worden is zeer klein en daarnaast blijft zo het sperma krachtig.
De tweede week van de menstruatiecyclus vrij je om de dag. Dit houd je vol totdat je zeker weet dat de eisprong achter de rug is. Bij een regelmatige menstruatiecyclus betekent dit dat je ongeveer 10 dagen om de dag zult vrijen. Zo ligt er altijd een voorraadje vers sperma klaar, mocht de eisprong wat vroeger of later uitvallen. Daarnaast loop je niet het risico een maand mis te lopen doordat je te laat in je menstruatiecyclus begint met vrijen.
Je kunt de kans op zwangerschap nog meer verhogen door de frequentie op te voeren vlak voor de eisprong en dan elke dag te vrijen. Na de eisprong is vrijen minder effectief. De eicel blijft na de eisprong immers maar tot 12 uur in leven en omdat je niet precies weet wanneer de eisprong plaatsvindt, is het vaak al te laat. Wanneer je voor de eisprong vrijt, heb je meer zekerheid dat het lukt om zwanger te worden dan wanneer je na de eisprong vrijt.
Dit is wat de predictor website er van zegt. daar maak ik uit op dat het wel een beetje meevalt, mits de productie van de man goed is natuurlijk.
pi_131341788
LuDann wat goed dat het niet erfelijk is! zo kun je lekker onbezorgd zwanger worden. zonder al die medische poespas!
pi_131342034
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:49 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Dit is wat de predictor website er van zegt. daar maak ik uit op dat het wel een beetje meevalt, mits de productie van de man goed is natuurlijk.
`
Dit zal ik maar niet aan mijn man laten lezen, die wil 3 keer per dag. :+ Maar het stelt wel een beetje gerust, want we hebben beiden een hoge sexdrive en doen het toch wel minimaal 1 keer per dag.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:52 schreef DagenNachtdromer het volgende:
LuDann wat goed dat het niet erfelijk is! zo kun je lekker onbezorgd zwanger worden. zonder al die medische poespas!
Ja dankjewel! Ik ben ook erg opgelucht daarover! Epilepsie is toch wel vervelend voor een kind hoor, lastig met rijbewijs halen bijvoorbeeld.

Helaas zouden we voor die Ehlers-Danlos dan wel in de gaten gehouden zullen worden, maar ach, zelfs al zou ons kind dat hebben, heel ernstig lijkt het in onze familie niet te zijn. Mijn moeder en mijn broertje hebben het ook en mijn moeder werkt parttime en mijn broertje is topsporter en fulltime fysiotherapeut. We hebben wel allemaal regelmatig dislocaties maar die zijn niet zo pijnlijk bij ons.

Wel jammer dat er niet op te testen valt, want liever niet dan wel natuurlijk als het eenmaal zover is...

[ Bericht 1% gewijzigd door LuDann op 19-09-2013 11:10:02 ]
pi_131345528
getver, die foto's op google! gelukkig maar dat het bij jouw familie niet zo ernstig is.
ik denk altijd maar "in ieders genenpakket zit wel iets"
mensen zoals jij (en ik) hebben alleen de vloek van weten wat je mankeert.
pi_131345699
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:14 schreef LuDann het volgende:
Oh alweer een nieuw topic! FF alles bijlezen hoor!.

Spannend Kwisted *O* Kon je de tijd maar doorspoelen nu hé? :P Edit: ik heb het teruggelezen in het vorige topic, was dat een onverwachte verandering van mening van je man? Ik ga duimen in ieder geval. :Y

Verder: een hoop mensen die PCOS hebben of gehad hebben zeg!

/egopost:

Ik ben een paar maanden geleden bij een klinisch geneticus geweest om te zien of mijn epilepsie genetisch overdraagbaar is. Telefoontje gehad: het is niet erfelijk. *O* Ik heb wel het Syndroom van Ehlers Danlos (een bindweefsel aandoening) maar het is een beetje onduidelijk welk type dus daarvan is de erfelijkheid onbekend. Het kan wel oplopen tot een kans van 50 % :o
hij weet gewoon niet wat hij wil. Hij wil graag n 2e, maar met momenten maakt de stress van zijn werk dat hij twijfelt.
Nu bepaalt t lot denk ik maar :)

Fijn dat de epilepsie niet erfelijk is!!
pi_131345996
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:17 schreef Kwisted het volgende:

[..]
Nu bepaalt t lot denk ik maar :)

Ik vind dat een goede insteek. :)
pi_131348874
Kan iemand deze ovulatietest voor me interpreteren? Is hij compleet negatief of zit er wel iets aan te komen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit, 20 min. later zag hij er zo uit:

SPOILER

[ Bericht 30% gewijzigd door LuDann op 19-09-2013 15:10:48 ]
  donderdag 19 september 2013 @ 15:17:46 #45
52229 Chanty
pi_131349323
Negatief en zou niet teveel denken in: er is iets te zien dus er komt iets aan. Ben er inmiddels achter dat dat per test, merk en lichaam erg kan verschillen. Gewoon morgen weer kijken.
pi_131349479
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:17 schreef Chanty het volgende:
Negatief en zou niet teveel denken in: er is iets te zien dus er komt iets aan. Ben er inmiddels achter dat dat per test, merk en lichaam erg kan verschillen. Gewoon morgen weer kijken.
Yeej, mijn eerste ovulatietest en hij is niet compleet negatief. *O*
pi_131350748
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:23 schreef LuDann het volgende:

[..]

Volgens Chanty is ie toch juist wel negatief? oO< .

Zijn jullie nu echt aan het proberen trouwens? Ik dacht pas over een poosje, maar je bent wel vrij fanatiek verder. :P.

Hier niets te melden, in ieder geval. Ongesteld. Denk dat we pas na mijn volgende menstruatie echt serieus bezig gaan. Mocht het in een keer raak zijn dan levert dat wel behoorlijke problemen met m'n werk op waar ik zelf niet per de de dupe van word, maar waar ik anderen dat ook niet van wil laten zijn.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 19 september 2013 @ 15:59:44 #48
52229 Chanty
pi_131350767
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:23 schreef LuDann het volgende:

[..]

Lees nog eens ;) Hij is gewoon negatief, er bestaat niet zoiets als een beetje positief. Het vervelende van ovutesten is dat ze lastig te lezen zijn. Elk merk reageert weer anders (zelfs binnen het merk zijn verschillen per test) en elk lichaam reageert naar mijn idee ook weer anders.

Mijn ervaring: eerst had ik altijd wel een lichte streep ook al was de ovulatie nog heel ver weg. Vervolgens had ik ineens wel blanco testen en alleen de paar dagen voor en na de ovu een lichte streep. En nu heb ik weer wel de hele tijd een lichte streep :')

Het beste kijk je het gewoon een tijdje aan. Wordt de testlijn donkerder totdat hij uiteindelijk positief is, dan weet je dat het dus eraan zat te komen. Wat overigens nog geen garantie voor de volgende keer is :') Maar als dit patroon zich een aantal keren herhaalt kun je daar wel weer op vertrouwen. Als het gaat zoals bij mij, dan ben je pas iets wijzer als de test positief is :P En tot die tijd is alles gewoon negatief. en dan mag je nog hopen dat hij overduidelijk positief is en niet zo'n twijfelstreepje als ik de afgelopen keer had want dan ben je pas wat wijzer als je weer ongesteld wordt :') :')
pi_131353392
Ladies, ik heb me enige tijd geleden voorgesteld in deze topicreeks met de mededeling dat ik de dag ervoor (12 augutus) gestopt was met de pil. Ik wilde eigenlijk mijn eerste menstruatie afwachten alvorens ik hier actief mee ging posten.

2 Weken geleden meende ik mijn eisprong te voelen en daaruit leidde ik af dat ik omstreeks 19 september ongesteld zou moeten worden. Gisteren deed ik 'voor de gein' een zwangerschapstest (dipstick, besteld via eBay) waarop ik een héél licht streepje meende te zien. Meteen een Clearblue (met indicator van het aantal weken) gedaan, maar die gaf 'niet zwanger' aan. Zojuist na mijn werk nogmaals een dipstick test gedaan. De streep was nu duidelijker zichtbaar. Toen ook een Kruidvat test (2 voor ¤5,-) gedaan, en die gaf een duidelijke streep. Oh. Mijn. God. Zou het dan echt zo zijn?! Morgenochtend ga ik er nog een clearblue tegenaan gooien.

Hoe kan ik (mobiel) foto's (van de tests) uploaden, weet iemand dat?
pi_131353556
Wat spannend, Espera! Ik gooi er alvast een jompel tegenaan! *O* .

Mobiel foto's uploaden doe ik met de Photobucket-app.
pi_131353824
Hierbij de foto's van de tests:

pi_131353860
Absoluut positief! Gefeliciteerd!!
pi_131353866
Duidelijke strepen, gefeliciteerd *O*
pi_131353887
Ik geloof het nog niet helemaal, denk ik.
pi_131354147
*O*
pi_131354989
Dat is géén twijfelgeval, hoor. Gefeliciteerd Espera *O*
pi_131355557
Gefeliciteerd espera! *O*
  donderdag 19 september 2013 @ 18:43:42 #58
52229 Chanty
pi_131355872
Duidelijk zwanger. Gefeliciteerd :)
pi_131356064
Gefeliciteerd espera!
pi_131356889
Hoera weer een tweede streep! Gefeliciteerd!!!!
  donderdag 19 september 2013 @ 19:16:29 #61
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131356918
Kwis :D Whihi.. spannend hoor!!

LD wat fijn dat de epilepsie niet erfelijk is!! Heerlijk!
Och vervelend van de Ehlers danlos...
Je man :') XD

Espera omg :o :o ja ik denk wel dat dat echt zo is dan hoor, die van Kruidvat zijn mega gevoelig!! Wat gaaf!! :D *O* Gefeliiii!!!
Ah, zie nu de foto's... zeker meis!! Supergaaf joh, jeutje! :D *O*
Whaha tis ook nogal vrij plotseling he :+ :D
pi_131357659
Ik ben ook echt heel blij!! *O* Vind het wel heel onwerkelijk. En ben ook nog wel een beetje sceptisch. Ik denk steeds "Eerst maar eens zien dat het goed blijft gaan, het is nog zo pril". Je gaat er toch niet van uit dat het binnen een maand na het stoppen met de pil raak is! Mijn man zei meteen heel triomantelijk: "Dat wist ik wel: ik heb superzaad"! Zucht...!
  donderdag 19 september 2013 @ 19:46:52 #63
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131358083
Whahahaha je man :D Ja, het is ook nog heel pril. Maar het is wel een heule grote en cruciale stap toch :D :+ Geniet ervan meis! Lekker in Z&G gaan posten! :*
pi_131358398
Espera gefeliciteerd *O*
pi_131359069
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:55 schreef DanseMacabre het volgende:
Hier is het eerder andersom.
(8> is dol op koken en bakken, ik niet. :')

DM: goed plan.. Ik ga morgen een taart bakken als troost. Ongesteld. Gelukkig heb je altijd weer even om moed te verzamelen voor een volgende ronde. Ik duim voor alle dames op de wachtbank!
  donderdag 19 september 2013 @ 20:18:12 #66
250838 Fee-nix
pi_131359504
LuDann fijn dat de epilepsie niet erfelijk is! En als er dan wel sprake zou zijn van Ehlers Danlos, dan hoop ik op de milde variant zoals bij jou in de familie voorkomt.

Espera heel duidelijk, hoor! Gefeliciteerd! *O*

Rana wat jammer... Geniet van je taart :* .

Hier verder geen nieuws... Ik begin al m'n symptomen weer in twijfel te trekken. Misschien maar goed ook.
pi_131359944
Espera, gefeliciteerd!!!
Tralalalaaa
pi_131360912
Heel duidelijk, die streepjes. Gefeliciteerd *O*

Het is maar goed dat ik geen hele taart bak als troost, ik zou al 10 kg aan zijn gekomen :P
pi_131363679
Rana. :*
pi_131363873
:* Balen Rana, kop op en door naar de volgende ronde!
pi_131371437
Van harte espera!!! Wat snel ook!
pi_131371460
Vandaag een vriendinnetje die vertelde dat ze zwanger is van de tweede..

Hoe gaat het bij jou? Kunnen we al bolletjes vergelijken?
Euh nee..
Maar jullie zijn toch al een tijd aan het proberen?
Euh ja...

Ik vind het lastig oprecht blij te reageren in mijn directe omgeving als iemans anders een tweede streepje heeft geplast.ook al ben ik echt wel blij voor ze.
pi_131372325
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 01:19 schreef Dottey het volgende:
Vandaag een vriendinnetje die vertelde dat ze zwanger is van de tweede..

Hoe gaat het bij jou? Kunnen we al bolletjes vergelijken?
Euh nee..
Maar jullie zijn toch al een tijd aan het proberen?
Euh ja...

Ik vind het lastig oprecht blij te reageren in mijn directe omgeving als iemans anders een tweede streepje heeft geplast.ook al ben ik echt wel blij voor ze.
Snap ik heel goed, vind soms de reacties of opmerkingen van mensen ook gewoon een beetje onhandig. Ondanks dat ze het vast heel goed bedoelen. Kunnen dan even van die awkward momentjes zijn. Zouden ze dat zelf achteraf dan ook doorhebben?
  vrijdag 20 september 2013 @ 07:11:57 #74
52229 Chanty
pi_131372385
Ik snap er geen klap meer van. Streepje werd de afgelopen week netjes lichter tot bijna verdwenen zelfs gisteren. En net was ie ineens knalpositief :') Dusss.... dat komt weer overeen met mijn eerdere cyclus, eisprong op dag 30. Tot zover de werking van de teunisbloemolie :') En de nod mag dus naar 5 oktober.
pi_131372601
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 07:11 schreef Chanty het volgende:
Ik snap er geen klap meer van. Streepje werd de afgelopen week netjes lichter tot bijna verdwenen zelfs gisteren. En net was ie ineens knalpositief :') Dusss.... dat komt weer overeen met mijn eerdere cyclus, eisprong op dag 30. Tot zover de werking van de teunisbloemolie :') En de nod mag dus naar 5 oktober.
Dus er dient geklust te worden! Waar is teunisbloemolie eigenlijk voor? Iets van verkorten van je cyclus?
  vrijdag 20 september 2013 @ 07:51:52 #76
52229 Chanty
pi_131372633
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 07:48 schreef Rana83 het volgende:

[..]

Dus er dient geklust te worden! Waar is teunisbloemolie eigenlijk voor? Iets van verkorten van je cyclus?
Jup, en het leek even dat dat ook gebeurde... maar nu dus niet meer.
  vrijdag 20 september 2013 @ 08:43:33 #77
250838 Fee-nix
pi_131373110
He Chanty wat irritant... En vreemd. Het is toch ook weleens zo dat ovu testen positief uitslaan bij een zwangerschap? Zou dat eventueel een mogelijkheid zijn?

Hier vanmorgen getest. Negatief. Het is vandaag dag 26 in m'n cyclus en bij m'n beide jongens testte ik op die dag positief. Dus heb weinig tot geen hoop meer. Denk dat ik morgen ongesteld word. Hoewel er nog een klein stemmetje in m'n hoofd zegt: 'jamaar je zit nog maar op 11 DPO, misschien had je deze maand gewoon een late eisprong'. *zucht
  vrijdag 20 september 2013 @ 08:53:15 #78
52229 Chanty
pi_131373281
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:43 schreef Fee-nix het volgende:
He Chanty wat irritant... En vreemd. Het is toch ook weleens zo dat ovu testen positief uitslaan bij een zwangerschap? Zou dat eventueel een mogelijkheid zijn?

Hier vanmorgen getest. Negatief. Het is vandaag dag 26 in m'n cyclus en bij m'n beide jongens testte ik op die dag positief. Dus heb weinig tot geen hoop meer. Denk dat ik morgen ongesteld word. Hoewel er nog een klein stemmetje in m'n hoofd zegt: 'jamaar je zit nog maar op 11 DPO, misschien had je deze maand gewoon een late eisprong'. *zucht
Ja dat had ik toen ik zwanger was maar dat was op dag 10 en nu is dag 5 lijkt me veel te vroeg. Plus dat het dan wel heel erg plotseling is van bijna niks naar positief in een dag. Vorige keer was ie gewoon toch niet positief (kijk ludan dat bedoel ik nou :P)
pi_131373426
Espera, wat doe je nu! :o Die is gewoon positief hoor! Gefeliciteerd! We willen meer foto's van je streepjes zien! *O* *O* *O* *O* *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:17 schreef Chanty het volgende:
Ja, had je commentaar verkeerd gelezen. Nja, dan maar elke dag proberen te testen. Dank je wel voor je uitgebreide uitleg, ik snap het nu een stuk beter! ^O^
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:59 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Zijn jullie nu echt aan het proberen trouwens? Ik dacht pas over een poosje, maar je bent wel vrij fanatiek verder. :P.

Hier niets te melden, in ieder geval. Ongesteld. Denk dat we pas na mijn volgende menstruatie echt serieus bezig gaan. Mocht het in een keer raak zijn dan levert dat wel behoorlijke problemen met m'n werk op waar ik zelf niet per de de dupe van word, maar waar ik anderen dat ook niet van wil laten zijn.
Ik ben nu vooral zonder iets mijn cyclus in kaart aan het brengen. (8> is deze maand redelijk vaak het land uit, dus ideale omstandigheden daarvoor. Ik denk dat ik zo fanatiek ben omdat het allemaal nieuw is, ik ruim een jaar geen cyclus heb gehad (Mirena) en heel graag wil weten of mijn lichaam nog werkt hoe het hoort te werken.

Misschien is dat een voordeel, dat als het langer duurt je er in de eerste maanden lekker ontspannen mee om kunt gaan? Tenzij het wel in 1 keer raak is. :+

--

Bedankt iedereen voor de steunende opmerkingen m.b.t. de uitslag van de klinisch geneticus, stel ik erg op prijs. :Y
pi_131373448
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:53 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja dat had ik toen ik zwanger was maar dat was op dag 10 en nu is dag 5 lijkt me veel te vroeg. Plus dat het dan wel heel erg plotseling is van bijna niks naar positief in een dag. Vorige keer was ie gewoon toch niet positief (kijk ludan dat bedoel ik nou :P)
Hé vervelend Chanty! Knuffel! Ik leer wel uit de praktijk op deze manier over ovulatietesten inderdaad. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')