Uh, volgens mij tot de test ja... Maar helemaal zeker weet ik het niet meerquote:Op maandag 16 september 2013 08:04 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ja ik ben er deze maand dus ook mee begonnen. Vraagje: tot wanneer bleef jij die tarwekiemolie slikken? Tot de positieve test? Of nog langer?
Het streepje was vandaag wel ietsjes lichter dan de controlestreep leek het. Maar het verschil met gister lijkt verwaarloosbaar. Maar vergeleek natuurlijk een verse test met een ingedroogde... Maar zien of hij morgen nog lichter is. Had gehoopt op meer duidelijkheid. Maar als ik over twee weken ongesteld word weet ik het zekerquote:Op maandag 16 september 2013 09:06 schreef LuDann het volgende:
@ Chanty: Ik ben wel benieuwd nu, heb helemaal geen ervaring met ovulatietesten, is je test van vandaag nog donkerder? Ik zou van die foto's ook zeggen dat die onderste donkerder dan de bovenste is in ieder geval.
GM: Succes! Ik ben ongeveer 2,5 jaar geleden gestopt met roken, heb gemerkt dat cold-turkey voor mij het beste werkte. Ik heb nog wel eens behoefte aan een sigaret, maar dat is echt met een minuut weer over! Dus inderdaad wat de anderen al zeiden: het is nu even zwaar, maar het resultaat is het waard! Ik duim voor je.
Ah oké. Is dat niet lastig, elke dag testen?Of is het inmiddels (helaas) routine geworden? En moet dat elke dag op dezelfde tijd? Sorry voor alle vragen, ik ben gewoon nieuwsgierig. Maar ik ga heel hard voor die tweeling duimen!quote:Op maandag 16 september 2013 09:33 schreef Chanty het volgende:
[..]
Het streepje was vandaag wel ietsjes lichter dan de controlestreep leek het. Maar het verschil met gister lijkt verwaarloosbaar. Maar vergeleek natuurlijk een verse test met een ingedroogde... Maar zien of hij morgen nog lichter is. Had gehoopt op meer duidelijkheid. Maar als ik over twee weken ongesteld word weet ik het zekersowieso heb ik nu andere testen dus dat is ook weer zoeken Hoe die reageren
Nee plassen moet ik toch, dus of ik nou in een beker zeik of in de pot...quote:Op maandag 16 september 2013 09:41 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ah oké. Is dat niet lastig, elke dag testen?Of is het inmiddels (helaas) routine geworden? En moet dat elke dag op dezelfde tijd? Sorry voor alle vragen, ik ben gewoon nieuwsgierig. Maar ik ga heel hard voor die tweeling duimen!![]()
Ik heb de diagnose PCOS-like gehad. Ik voldeed eigenlijk aan geen enkel PCOS kenmerk (geen overgewicht, acne, meer testosteron, overbeharing), enkel dat mijn menstruatie uitbleef en dat ik een kralenkrans had op de echo. Dat is dus ook wonderbaarlijk genoeg vanzelf verdwenen (al twijfel ik in mijn geval wel ernstig aan de kundigheid van het ziekenhuis).quote:Edit: Zijn hier trouwens meer dames met PCOS? Ik ben ermee gediagnosticeerd (op basis van verhoogd testosterongehalte, uitblijven menstruatie meerdere maanden aaneengesloten en acné), maar toen ik ondanks Nuvaring zwanger raakte kwam de gyn tot de conclusie dat ik het niet meer had. Ik heb alleen nog nooit gelezen dat het zomaar over kan gaan, dus ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken...
Dat klinkt mij heel logisch in de oren.quote:Op maandag 16 september 2013 10:04 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee plassen moet ik toch, dus of ik nou in een beker zeik of in de pot...Tuurlijk zou ik het liever zonder doen maar zolang ik niet zeker weet rond welke tijd mijn eisprong is... ik wil hem niet missen; het duurt al lang genoeg dus dat voelt echt als tijdverspilling. En om nou al die tijd om de dag seks te moeten hebben zien we ook niet zitten. Het moet leuk blijven
En het is wel beter om het rond dezelfde tijd te doen, dan verklein je het risico dat je hem mist. Maar vorige ronde heb ik hem alsnog met de test niet kunnen detecteren ondanks dat ik het rond dezelfde tijd deed
![]()
Oh ja, die kralenkrans op de echo had ik ook twee keer, maar die was bij een latere echo weer verdwenen inderdaad. Ik heb trouwens nooit overgewicht gehad. Zou het ook met leeftijd te maken hebben? Wat deden ze in het ziekenhuis waar je geweest bent dan? Ik ben nogal voorstander van 'je bent zelf je eigen expert', ik denk denk dat jij het vaak beter kan weten dan een dokter omdat het jouw lichaam is en de arts je maar een kwartier ziet. Jij zult je vast ook wel erg hebben ingelezen in het hele PCOS gebeuren?quote:Ik heb de diagnose PCOS-like gehad. Ik voldeed eigenlijk aan geen enkel PCOS kenmerk (geen overgewicht, acne, meer testosteron, overbeharing), enkel dat mijn menstruatie uitbleef en dat ik een kralenkrans had op de echo. Dat is dus ook wonderbaarlijk genoeg vanzelf verdwenen (al twijfel ik in mijn geval wel ernstig aan de kundigheid van het ziekenhuis).
Maar afhankelijk van de oorzaak van je PCOS kan het volgens mij ook gewoon weer overgaan. Het is volgens mij een verstoring in je hormoonbalans, dus als die zich weer herstelt... Je lichaam verandert natuurlijk continu. Mensen met overgewicht wordt vaak ook aangeraden om af te vallen en dan pakt het lichaam de boel vaak zelf weer op.
Ik ben gestopt door mijn man.quote:Op maandag 16 september 2013 10:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Bedankt dames![]()
Mn man en ik zijn samen gestopt dus het is soms heeeeeel gezellig in huis![]()
Maar idd ik weet waar ik het voor doe en zo beroerd wil ik mij niet vrijwillig nog een 2e keer voelen... Dus we zetten door.
Ovu testen heb ik geen ervaring mee, maar ik voel mn eisprong altijd wel dus dat is ook niet echt nodig
Fijn om nog een zelfde verhaal te lezen, dat stelt me toch een beetje gerust.quote:Op maandag 16 september 2013 10:21 schreef Tante_Soesa het volgende:
Volgens mijn arts heb ik nu ook geen PCOS meer LuDann, maar dit zou kunnen komen door mijn zwangerschap. Hormoonbalans is nu heel anders! Ik ben verder ook geen typische PCOSklant maar 2 jaar terug had ik wel de beruchte stralenkrans. Nu dus niet meer.
Hier lijkt het bloeden over. Mijn temperatuur staatje is wel wat raar... Elke dag is mijn temp precies 0,1 graad lager
![]()
, ben benieuwd waar dit stopt
Ja, en de onregelmatigheid maar die werd steeds minder (het werd dus regelmatiger). Toen ben ik een heel ander traject in gegaan en bleek ik ineens zwanger. We gaan nu merken of ik een cyclus heb!quote:Op maandag 16 september 2013 10:26 schreef LuDann het volgende:
[..]
Fijn om nog een zelfde verhaal te lezen, dat stelt me toch een beetje gerust.Altijd dat gevoel in je achterhoofd van 'wat als het nooit meer lukt' is moeilijk mee om te gaan in donkere dagen. Had je alleen de stralenkrans?
Voor een nieuwe ronde! Ik hoop niet dat hij stopt bij 0 ofzo.
Hoe laag zit je nu dan?
Rare sensatie hé, dat opeens zwanger! Bij mij mocht het helaas niet zo zijn, maar heb nog nooit zo'n emotionele rollercoaster meegemaakt. Ik ben vrij rustig qua karakter, maar had toen in een woedeaanval (om niks) mijn bril in 2-en gebroken. Achteraf toen we eenmaal wisten dat ik toen al drie weken zwanger was, was dat natuurlijk de verklaring, maar begon even aan mijn eigen verstand te twijfelen.quote:Op maandag 16 september 2013 10:28 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja, en de onregelmatigheid maar die werd steeds minder (het werd dus regelmatiger). Toen ben ik een heel ander traject in gegaan en bleek ik ineens zwanger. We gaan nu merken of ik een cyclus heb!
Ik zat vanochtend op 36,8.
Zeker, en bij mij was het helemaal een verrassing maar mijn hele verhaal staat denk ik in het vorige topic? Wat verdrietig dat het bij jou toen mis is gegaanquote:Op maandag 16 september 2013 10:31 schreef LuDann het volgende:
[..]
Rare sensatie hé, dat opeens zwanger! Bij mij mocht het helaas niet zo zijn, maar heb nog nooit zo'n emotionele rollercoaster meegemaakt.
36,8 valt nog mee toch? Ik zat gister een beetje op FertilityFriend te kijken en daar hadden sommigen een temperatuur van 35.nogwat voor hun ovulatie.Wist niet eens dat dat kon!
Ik zal het even teruglezen, ik heb last van geheugenstoornissen waardoor ik niet alles even goed kan bijhouden.quote:Op maandag 16 september 2013 10:33 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Zeker, en bij mij was het helemaal een verrassing maar mijn hele verhaal staat denk ik in het vorige topic? Wat verdrietig dat het bij jou toen mis is gegaan.
36,8 valt ook reuze mee hoor, vind ik normaal! Maar ik begon vrijdag met 37,1 en nu elke dag 0,1 lager... Ik ga twijfelen aan mijn thermometer.
Jawel heb wel een eisprong gehad want had enorm pijn in mijn eierstok (voor het eerst overigens) en werd twee weken daarna ongesteld. Hadden ook wel geklust omdat het streepje donkderder werd en ik de eisprong verwachtte in een paar dagen. Maar die kwam dus eerder en de ovutest is nooit echt donker geweest.quote:Op maandag 16 september 2013 10:15 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dat klinkt mij heel logisch in de oren.Ik zie het ook niet zitten om jarenlang 3 keer per dag seks te hebben, dus daar kan ik me wat bij voorstellen.
Denk je dat je misschien geen eisprong hebt gehad dan de vorige ronde?
[..]
Oh ja, die kralenkrans op de echo had ik ook twee keer, maar die was bij een latere echo weer verdwenen inderdaad. Ik heb trouwens nooit overgewicht gehad. Zou het ook met leeftijd te maken hebben? Wat deden ze in het ziekenhuis waar je geweest bent dan? Ik ben nogal voorstander van 'je bent zelf je eigen expert', ik denk denk dat jij het vaak beter kan weten dan een dokter omdat het jouw lichaam is en de arts je maar een kwartier ziet. Jij zult je vast ook wel erg hebben ingelezen in het hele PCOS gebeuren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Ah oké, die ovulatietesten is een soort van extra naast het temperaturen dan? En dat over die anticonceptiepil vraag ik me inmiddels over alle vormen van hormonale anticonceptie af...quote:Op maandag 16 september 2013 11:14 schreef Chanty het volgende:
[..]
Jawel heb wel een eisprong gehad want had enorm pijn in mijn eierstok (voor het eerst overigens) en werd twee weken daarna ongesteld. Hadden ook wel geklust omdat het streepje donkderder werd en ik de eisprong verwachtte in een paar dagen. Maar die kwam dus eerder en de ovutest is nooit echt donker geweest.
Geen idee of het met leeftijd te maken heeft, persoonlijk vraag ik me af hoe goed die anticonceptiepil is voor je lijf als je die lange tijd slikt...
quote:Jeetje wat een verhaal, ik ben er helemaal stil van... Wat een onkunde zeg! Wel super dat jullie 'gewoon' zwanger zijn geworden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik temperatuur niet. Heb ik wel gedaan voordat ik naar de huisarts ging drie maanden lang. Daaruit bleek ook meteen dat het niet klopte, zeker toen ik vervolgens nog ovutesten ging doen want die waren altijd positief. Alleen denk ik dat een kickstart dmv een hormonenkuur genoeg was geweest om mijn lichaam te resetten. Door alle behandelingen in eerste instantie werd mijn natuurlijke cyclus volgens mij alleen maar tegengewerkt waardoor ook niks meer werkte.quote:Op maandag 16 september 2013 11:55 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ah oké, die ovulatietesten is een soort van extra naast het temperaturen dan? En dat over die anticonceptiepil vraag ik me inmiddels over alle vormen van hormonale anticonceptie af...
[..]
Jeetje wat een verhaal, ik ben er helemaal stil van... Wat een onkunde zeg! Wel super dat jullie 'gewoon' zwanger zijn geworden.
Nee zolang het niet structureel is. Niet zo stressenquote:Op maandag 16 september 2013 12:46 schreef Fee-nix het volgende:
Sorry... ik wals er ff doorheen hoor:
oepsie!!! Heb net per ongeluk een zwangerschapsmultivitamine teveel geslikt. Dus vandaag van alle vitaminen een dubbele dosis. Denken jullie dat dit kwaad kan?
quote:Op maandag 16 september 2013 12:47 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee zolang het niet structureel is. Niet zo stressen
Er zijn sowieso maar een paar vitamines waar je niet teveel van moet innemen, volgens mij iig vitamine A en die zit geloof ik niet eens in zwangerschapsvitamines.
We lijken in een hoop dingen overeen te komen wat betreft dit onderwerp.quote:Op maandag 16 september 2013 12:14 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik temperatuur niet. Heb ik wel gedaan voordat ik naar de huisarts ging drie maanden lang. Daaruit bleek ook meteen dat het niet klopte, zeker toen ik vervolgens nog ovutesten ging doen want die waren altijd positief. Alleen denk ik dat een kickstart dmv een hormonenkuur genoeg was geweest om mijn lichaam te resetten. Door alle behandelingen in eerste instantie werd mijn natuurlijke cyclus volgens mij alleen maar tegengewerkt waardoor ook niks meer werkte.
En ja was super fijn dat het gewoon werkt, alleen is het ook direct mis gegaan. Maar sindsdien wel een eigen eisprong.
quote:Op maandag 16 september 2013 12:52 schreef LuDann het volgende:
[..]
We lijken in een hoop dingen overeen te komen wat betreft dit onderwerp.Het enige verschil is dat jij een kickstart met hormonen nodig had en het bij mij om de een of andere reden door de Nuvaring werd gestimuleerd ofzo
![]()
Dank je nog voor je advies via PM
Soms zijn jullie echt een stelletje hysterische kippetjesquote:Op maandag 16 september 2013 12:52 schreef Fee-nix het volgende:
[..]![]()
thnx... Dat wilde ik ff horen. In een flits van een seconde bedacht ik me dat ik misschien moest proberen hem uit te kotsen, maar dat wilde ik niet
.
En ik had laatst al eens op jouw verhaal gereageerd, maar toch nog even: jemig wat stom van dat summiere onderzoek in het eerste zkh! Volgens mij begint je cyclus er wel al mooier uit te zien! Jay!
Grouphug!quote:Op maandag 16 september 2013 12:55 schreef Chanty het volgende:
[..]
[..]
Soms zijn jullie echt een stelletje hysterische kippetjeswas/ben ik ook soms Grouphug
![]()
Ik heb ook PCOS, gediagnosticeerd op basis van uitblijven menstruatie (1 á 2 keer per jaar menstruatie), kralenkrans op de echo en hormonen bij bloedprikken voldeden aan het pakketje.quote:Op maandag 16 september 2013 09:41 schreef LuDann het volgende:
[..]
Edit: Zijn hier trouwens meer dames met PCOS? Ik ben ermee gediagnosticeerd (op basis van verhoogd testosterongehalte, uitblijven menstruatie meerdere maanden aaneengesloten en acné), maar toen ik ondanks Nuvaring zwanger raakte kwam de gyn tot de conclusie dat ik het niet meer had. Ik heb alleen nog nooit gelezen dat het zomaar over kan gaan, dus ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken...
Die had ik al gezien jaquote:Op maandag 16 september 2013 12:55 schreef Fee-nix het volgende:
Oja en Tante_Soesa: dit is een thermometer speciaal om je ovulatie mee vast te stellen. Twee cijfers achter de komma en als het goed is nauwkeuriger. Voor m'n volgende cyclus (als dat dan nog nodig is) wil ik die kopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
Ja, dat had ik zelf geconcludeerdquote:Op maandag 16 september 2013 22:17 schreef Rana83 het volgende:
Ik weet dat het niet helpt... Maar die dip klinkt wel gunstig na je eisprong!! Probeer het echt een beetje los te laten, zoek afleiding.. Anders gaan die vier dagen echt kruipend voorbij. En we hadden hier al eerder geconcludeerd: van denken worden we niet zwanger! Al snap ik wel heel goed hoe het voelt hoor!
Hehehe, veel plezier!quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:45 schreef DagenNachtdromer het volgende:
we gaan in ieder geval met veel enthousiasme de komende maand tegemoet![]()
O Zoë zou ik jouw kaartje eens mogen zien?quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:09 schreef Zoë23 het volgende:
Spannend Fee!
heb gespiekt bij mijn oude tempkaart (heb maar 1x getempt daarna was het niet meer nodig)
na dag5 na ovu een daling en daarna stijging (en dan lichtjes iets omhoog en omlaag) vanaf dag 24 bleef de temp 'hoog'
vind het heeeel erg spannend voor je!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begrijpelijk Kwisted, maar wel jammer! Je hebt er even aan kunnen ruiken, zeg maar, en nu moet je wéér wachten. Hij wil überhaupt nog wel?quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:58 schreef Kwisted het volgende:
voor alle wachtende dames! Het wachtbankje is stom. Ik duim voor streepjes
![]()
Na een goed gesprek metbesloten om toch nog even te wachten. Beetje gevoel vs verstand kwestie. Wel de keuze van mijn man, maar ik wil dat hij het ook 100% zeker weet. Ik vind het wel heel lastig dat ik nu nog moet wachten. Maar tegelijkertijd probeer ik nu te genieten van alles wat ik nu kan. Dus veel sushi, wijn, feestjes etc. En veel genieten van F.leur!
Ik had vandaag op mijn ovulatietest een heel licht streepje, en normaal is het echt omo-wit, dus dan morgen of overmorgen een knalstreep waarschijnlijk, als het net zo gaat als de vorige ronde.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
...
Hoe zit het met de streepjes dames?
Ja dat wel gelukkig! Over een poosje. Hopelijk niet al te langquote:Op dinsdag 17 september 2013 21:01 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Begrijpelijk Kwisted, maar wel jammer! Je hebt er even aan kunnen ruiken, zeg maar, en nu moet je wéér wachten. Hij wil überhaupt nog wel?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |