Aangenaamquote:Op woensdag 18 september 2013 23:37 schreef barthol het volgende:
Ik zit op Fok, en ben indertijd arbeidsongeschikt verklaard.
En dat kennelijk op psychische gronden, maar zelf vind ik niet zoveel mis met mijn psyche. (en dat vooral als ik zoal om me heen kijk)
Als de staat zegt dat je een mafkees bent, ben je dat dan ook? De echte psychopaten zitten nu in de politiek. Dood aan die kutambtenaren. Zo snel mogelijk.quote:Op woensdag 18 september 2013 23:41 schreef EvertVd het volgende:
[..]
AangenaamIk ken het gevoel. ik heb zelf ook een persoonlijkheidsstoornis maar niet arbeidsongeschikt. Maar als ik om me heen kijk lijkt de hele wereld wel knettergek en vraag ik me regelmatig af waarom sommige mensen gewoon 'los' rond mogen lopen.
Voor de wet wel. Objectief.... tja, ligt eraan wat je hebt natuurlijk. Ik ken mensen met chronische depressies die gewoon werken, maar anderen met dezelfde aandoening die dat niet kunnen. Diagnoses zijn ook maar een benaming, het verschilt van persoon tot persoon. Maar psychopaten hebben wel degelijk iets wat ook buiten een samenleving niet wenselijk is denk ik.quote:Op woensdag 18 september 2013 23:42 schreef Red_85 het volgende:
Als de staat zegt dat je een mafkees bent, ben je dat dan ook?
ja.quote:Op woensdag 18 september 2013 23:41 schreef EvertVd het volgende:
[..]
AangenaamIk ken het gevoel. ik heb zelf ook een persoonlijkheidsstoornis maar niet arbeidsongeschikt. Maar als ik om me heen kijk lijkt de hele wereld wel knettergek en vraag ik me regelmatig af waarom sommige mensen gewoon 'los' rond mogen lopen.
Dat wás zo ja; hardwerkende niet zeikende Nederlanders. Inmiddels heeft de realiteit dat wel ingehaald...quote:Op woensdag 18 september 2013 22:58 schreef EvertVd het volgende:
[..]
Wat ik zeg, cultureel bepaalde dogma's. Niet zeiken maar werken zit er bij ons zo ingebakken dat we niet willen accepteren dat het emotioneel schadelijk kan zijn; ondenkbaar. Valt in dezelfde categorie als afrikanen zijn minderwaardig, homo's zijn ziek, germanen zijn ubermenschen, enz. Kortom, kortzichtig gelul.
plichtsbesef???quote:Nee, juist niet. Dat komt juist omdat iedereen zich vanuit een fout plichtsbesef helemaal de verdrukking in werkt, want als je het niet doet wordt je een aansteller genoemd.
Elk land heeft problemen, maar hogere zelfmoorden komen alleen in Scandinavie en Japan voor. Stuk voor stuk "ontwikkelde" landen. Ongelukkige mensen juist veeeel minder; in andere, armere landen zijn mensen blij met weinig. Dat is in Nederland een uitzondering. Het geklaag, gesteun, gejank en gejammer domineren.quote:Overigens heb je in die andere landen hele andere ploblemen, zoals een hoger zelfmoordpercentage, ongelukkige mensen, armoede, lagere levensverwachting, enz. Wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt.
Als je 40 uur stress hebt, doe je iets niet goed en zou ik es bij mezelf te raden gaan hoe je het kan verbeteren. Stress van Excelsheetjes tikken of supermarktproducten over een bliepje trekken, sure. We zijn toch allemaal zo zielig. Nog meer belasting (59!!!!% is zeker niet genoeg???) zeker om het geld van de hardwerkenden te stelen en aan de sukkels te geven?quote:Ja, daar is niks mis mee. Alhoewel ik mensen ken die na 1 stresssituatie al een paniekaanval krijgen, maar goed dat zijn zeldzame uitzonderingen. Maar als je 40 uur per week alleen maar stress hebt dan wordt het toch een ander verhaal, en niet iedereen ervaart iedere situatie als stress of op hetzelfde stress-niveau.
Ja ik zie het,quote:Op donderdag 19 september 2013 01:11 schreef El_Matador het volgende:
Het geklaag, gesteun, gejank en gejammer domineren.
Anderen moeten voor jou betalen. Daar zit je niet mee?quote:
Ik ben een ware slavendrijver geworden sinds ik ben afgekeurd.quote:Op donderdag 19 september 2013 01:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Anderen moeten voor jou betalen. Daar zit je niet mee?
Aan onszelf.quote:Op donderdag 19 september 2013 02:38 schreef hearmeout het volgende:
Aan wie betalen we de 11 miljard 'rente' eigenlijk?
Lang niet alle staatsschuld is in Nederlandse handen. Gaat ook naar veel buitenlandse beleggers.quote:
Ze gaan blijkbaar toch weer verder met uitknijpen. Blijkbaar zijn ze van mening dat de bodem nog niet is bereikt aangezien er nog werkenden zijn die boodschappen kunnen doen.quote:Op woensdag 18 september 2013 23:31 schreef Red_85 het volgende:
Dit ook:
http://www.geenstijl.nl/m(...)stingtarieven_s.html
Sterf, kabinet, sterf. Stiekem de tarieven verhogen en verzwijgen tijdens de presentatie aan het land.
Wut? Nou ja, je hebt natuurlijk recht op die mening.quote:Op donderdag 19 september 2013 01:11 schreef El_Matador het volgende:
En wat is het probleem als er armoede in een land is maar jij en je familie niet arm zijn?
De hra is een aftrekpost geen subsidie. Dus die betaal je gewoon zelf.quote:Op dinsdag 17 september 2013 21:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iedereen die zijn handje ophoudt is een sociaalzwakkere, en die laat de regering nu los... nou ja, duurt nog even, maar dat zit er nu aan te komen. Als iemand of een gezin met inkomen een ton een huis koopt of heeft gekocht duurder dan 3 ton, dan is het een sociaalzwakkere, dan heeft die de HRA nodig om erin te kunnen wonen nl.
Zo grappig dat dan al 98% van de verzekerden bij een nonprofit zorgverzekeraar zittenquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Versoberen door te beginnen met zorg laten regelen door non-profit organisaties in plaats van zorgverzekeraars die elk jaar weer de premie moeten verhogen lijdend onder recordwinsten. Ja, mevrouw Schippers, ook volgend jaar. Niets van de vrije tandartstarieven geleerd zeker?.
Het is meer dat er jarenlang veel te vaak het gras is gemaaid en dat we nu moeten versoberen om die ellende weer in te lopen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:28 schreef Perrin het volgende:
'De overheid kan niet elke grasspriet bijknippen'
Jammer dat ie niet toevoegt "- maar de overheid zal het wel in rekening blijven brengen."
Er is teveel bezuinigd en daarom zitten we in deze situatie?quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is meer dat er jarenlang veel te vaak het gras is gemaaid en dat we nu moeten versoberen om die ellende weer in te lopen.
vooralsnog is er te weinig bezuinigd lijkt me.quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:57 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Er is teveel bezuinigd en daarom zitten we in deze situatie?
Inderdaad we geven nog steeds 3+% per jaar meer uit dan we met z'n allen verdienen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
vooralsnog is er te weinig bezuinigd lijkt me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
De financiële markt.quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:47 schreef El_Matador het volgende:
Aan wie betalen we onze staatsschuldrente eigenlijk?
- ECB
- IMF
- Wereldbank
?
Dank u, zoals bekend weet ik weinig van economie.quote:Op zaterdag 21 september 2013 00:04 schreef HarryP het volgende:
[..]
De financiële markt.
Aan banken, beurshandelaren en aan investeerders.
Sociaal-darwinisme met een belastingdruk van tegen de 60%.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Verzorgingsstaat exit?
Exit verzorgingsstaat betekent ook hallo sociaaldarwinisme.
Wat vinden we ervan?
20 lijkt me sterk. Iets van 4 dacht ik.quote:Op zaterdag 21 september 2013 00:44 schreef Morendo het volgende:
[..]
Sociaal-darwinisme met een belastingdruk van tegen de 60%.![]()
Als we nu eerst stoppen met links-christelijke hobby's als ontwikkelingssamenwerking a 20 miljard per kabinetsperiode, dan kunnen we daarna Nederland mooier maken.
quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:45 schreef El_Matador het volgende:
vraag elke econoom en die zal je vertellen dat het hebben van schuld gunstig is. Waarom moeten we per se van onze staatsschuld af?Schuld en staatsschuld zijn toch wel twee verschillende zaken. Met schuld wordt meestal gedoeld op schuld van bedrijven. Bij bedrijven is het gunstig om een mix van eigen vermogen en vreemd vermogen aan te houden. Bij overheden werkt het anders. Allereerst heeft een overheid geen eigen vermogen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ten tweede kan een bedrijf, in de vorm van een rechtspersoon, eeuwig blijven bestaan. Binnen een bedrijf kan daarom het aangaan van schuld niet er voor zorgen dat er een welvaartsoverdracht ontstaat in de tijd. Investeringen worden naar voor gehaald door het aangaan van schuld, maar de revenue komt ook altijd weer terug omdat een rechtspersoon eeuwig kan bestaan.
Bij een overheid is dat niet zo. Mensen gaan dood en er komen weer nieuwe mensen bij. Als staatsschuld voor consumptieve doeleinden gebruikt wordt, dan zorgt dat voor een overdracht van welvaart tussen generaties omdat het aangaan van schuld nu het vermogen beperkt om in de toekomst schuld aan te gaan. Naar mijn idee een onwenselijke situatie. Staatsschuld zou alleen aangegaan moeten worden voor investeringen die in de toekomst welvaart opleveren.
Aandeelhouders zorgen voor eigen vermogen, bij leningen gaat het altijd om vreemd vermogen. De aandeelhouders van de BV Nederland zijn in feite alle stemgerechtigde mensen (BV is wel de juiste rechtsvorm, want aandelen van een BV staan op naam en zijn niet vrij verhandelbaar). De BV Nederland heeft echter aan haar aandeelhouders echter helemaal geen geld gevraagd, en dus is er geen eigen vermogen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 00:10 schreef El_Matador het volgende:
Dat zijn dan staatsobligaties? Of hoe moet ik dat zien? Die banken, beurshandelaren en investeerders zijn dus eigenlijk de aandeelhouders van de BV Nederland?
Weet je ook waarom?quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:41 schreef DoubleUU het volgende:
Het politieke systeem behoort tot de elite.
Zelfs als je de ontwikkelingssamenwerking helemaal wegbezuinigt, dan is het vrijgekomen geld al na ongeveer een half jaar opgebruikt door kostenstijgingen in de zorg en de sociale zekerheid en sta je weer op hetzelfde punt als nu. Dus schrap maar alles in je post na het woord 'dan'.quote:Op zaterdag 21 september 2013 00:44 schreef Morendo het volgende:
[..]
Sociaal-darwinisme met een belastingdruk van tegen de 60%.![]()
Als we nu eerst stoppen met links-christelijke hobby's als ontwikkelingssamenwerking a 20 miljard per kabinetsperiode, dan kunnen we daarna Nederland mooier maken.
verzekeringsmaatschappijen, banken en pensioenfondsen pfff dat je dat niet weetquote:Op vrijdag 20 september 2013 23:47 schreef El_Matador het volgende:
Aan wie betalen we onze staatsschuldrente eigenlijk?
- ECB
- IMF
- Wereldbank
?
bezittingen van de overheid: 850 miljard euroquote:Op zaterdag 21 september 2013 01:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Schuld en staatsschuld zijn toch wel twee verschillende zaken. Met schuld wordt meestal gedoeld op schuld van bedrijven. Bij bedrijven is het gunstig om een mix van eigen vermogen en vreemd vermogen aan te houden. Bij overheden werkt het anders. Allereerst heeft een overheid geen eigen vermogen.
Ten tweede kan een bedrijf, in de vorm van een rechtspersoon, eeuwig blijven bestaan. Binnen een bedrijf kan daarom het aangaan van schuld niet er voor zorgen dat er een welvaartsoverdracht ontstaat in de tijd. Investeringen worden naar voor gehaald door het aangaan van schuld, maar de revenue komt ook altijd weer terug omdat een rechtspersoon eeuwig kan bestaan.
Bij een overheid is dat niet zo. Mensen gaan dood en er komen weer nieuwe mensen bij. Als staatsschuld voor consumptieve doeleinden gebruikt wordt, dan zorgt dat voor een overdracht van welvaart tussen generaties omdat het aangaan van schuld nu het vermogen beperkt om in de toekomst schuld aan te gaan. Naar mijn idee een onwenselijke situatie. Staatsschuld zou alleen aangegaan moeten worden voor investeringen die in de toekomst welvaart opleveren.
Alle houders van staatsobligaties.quote:Op zaterdag 21 september 2013 07:57 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
verzekeringsmaatschappijen, banken en pensioenfondsen pfff dat je dat niet weet
http://www.dsta.nl/ het moet hier ergens staan, wie dat zijn, maar kan het zo snel niet vindenquote:Op zaterdag 21 september 2013 08:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Alle houders van staatsobligaties.
Dat laatste bestaat hier in Nederland nauwelijks meer dus als je dat zegt wordt je bij voorbaat weggehoond. Er is in Nederland nog een particuliere woningbouwvereniging bij mijn weten (waar het hele bestuur onbezoldigd werkt) en de voedselbanken zijn particulier. Verder kan ik me niks meer bedenken. De staat het monopolie op hulp door ons het geld af te nemen waar we dat zelf mee zouden kunnen doen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 00:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
20 lijkt me sterk. Iets van 4 dacht ik.
Maar eens; weggegooid geld professioneel, op mafiose (je mag immers niet zelf weten of jeneraan bijdraagt) wijze beheerd door idioten die een soort Westerse humane moraal veinzen...
De echte welzijnswerkers doen dat particulier. En dat werkt.
Bedoel je bezuinigen volgens de definitie van de staat of bedoel je minder uitgeven?quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
vooralsnog is er te weinig bezuinigd lijkt me.
Mogen de mensen in dit verhaal ook zichzelf een loon aanmeten?quote:Op dinsdag 17 september 2013 21:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wij gaan er nooit uitkomen; tegengestelde visies. Jij richt je op "dat wat niet kan", excuses en barrieres. Ik richt me precies op het tegenovergestelde; dat wat men WEL kan.
De overheid heeft niet de taak te nivelleren (nivelleren als doel is sowieso slecht) noch de burger verzorgen van wieg tot graf.
Kleine (opstart)bijdrages moeten er zijn. Maar daarna moeten mensen het gewoon zelf rooien, zoals het hoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |