abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131317414
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Daarom maakt de overheid zoveel mogelijk mensen afhankelijk?
daar is natuurlijk geen sprake van.
  woensdag 18 september 2013 @ 22:39:40 #152
412060 EvertVd
Living outside the box
pi_131332973
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:12 schreef El_Matador het volgende:
De focus op wat men WEL kan in plaats van wat men NIET kan, lijkt me een heel goede
en even later:

quote:
Wat is arbeidsongeschikt? Er schijnen er hier op FOK! ook een hoop te zitten. Het is heel simpel; als je op FOK! kan ouwehoeren, kan je ook Excelsheetjes overtikken o.i.d.
Die uitspraken zijn niet te rijmen met elkaar. Als je wilt kijken naar wat iemand wel kan, dan moet je dat doen op tenminste 3 elementen:
- Fysieke mogelijkheden
- Intellectuele mogelijkheden
- Emotionele Mogelijkheden

Met dat eerste heeft praktisch niemand problemen en wordt algemeen aanvaard, het tweede ligt iets moeilijker maar wordt doorgaans wel geaccepteerd. Met het derde heeft men blijkbaar toch erg veel moeite, gevoed vanuit een cultureel bepaald dogma.
Het is nu eenmaal zo dat sommige mensen heel goed kunnen omgaan met stress, autoriteit, druk, eentonigheid enz. Maar veel mensen helaas niet. Met als gevolg dat die laatste groep op enig moment bij de dokter zit met een burn-out of om een potje Prozac te vragen o.i.d.
Van iemand vragen iets te doen wat ze emotioneel niet aankunnen is hetzelfde als iets vragen van iemand die het fysiek niet kan.
Nu ken ik verder niemand die arbeidsongeschikt is en op Fok zit (ben hier nog maar kort), maar mij lijkt het praten over je ideeën, je mening, je angsten, over wat je leuk vindt enz. niet hetzelfde als monotoon data in een excelsheetje invoeren op emotioneel gebied. Bovendien, misschien zitten ze wel niet constant op Fok maar nemen ze soms een paar weken of maanden afstand omdat ze het even niet meer aankunnen?
pi_131333509
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:39 schreef EvertVd het volgende:

[..]

en even later:

[..]

Die uitspraken zijn niet te rijmen met elkaar. Als je wilt kijken naar wat iemand wel kan, dan moet je dat doen op tenminste 3 elementen:
- Fysieke mogelijkheden
- Intellectuele mogelijkheden
- Emotionele Mogelijkheden

Met dat eerste heeft praktisch niemand problemen en wordt algemeen aanvaard, het tweede ligt iets moeilijker maar wordt doorgaans wel geaccepteerd. Met het derde heeft men blijkbaar toch erg veel moeite, gevoed vanuit een cultureel bepaald dogma.
Het is nu eenmaal zo dat sommige mensen heel goed kunnen omgaan met stress, autoriteit, druk, eentonigheid enz. Maar veel mensen helaas niet. Met als gevolg dat die laatste groep op enig moment bij de dokter zit met een burn-out of om een potje Prozac te vragen o.i.d.
Van iemand vragen iets te doen wat ze emotioneel niet aankunnen is hetzelfde als iets vragen van iemand die het fysiek niet kan.
Nu ken ik verder niemand die arbeidsongeschikt is en op Fok zit (ben hier nog maar kort), maar mij lijkt het praten over je ideeën, je mening, je angsten, over wat je leuk vindt enz. niet hetzelfde als monotoon data in een excelsheetje invoeren op emotioneel gebied. Bovendien, misschien zitten ze wel niet constant op Fok maar nemen ze soms een paar weken of maanden afstand omdat ze het even niet meer aankunnen?
En hoe noemen we zulke mensen? Aanstellers, juist.

Toch vreemd dat in het Westen zooooooveeel meer "ziektes" op psychologisch vlak voorkomen dan in landen erbuiten?

Het grootste deel zit tussen de oren en mensen moeten gewoon aan het werk gezet worden (willen ze tenminste een inkomen, voor mij hoef je helemaal niet te werken als je dat niet wil), zonder "ik kan de druk niet aan"-gelul.

Iedereen heeft wel es een stressdagje. Sommigen maken er hun hele leven van en lurken ondertussen aan andermans portemonnee. :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 18 september 2013 @ 22:58:10 #154
412060 EvertVd
Living outside the box
pi_131333838
quote:
6s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En hoe noemen we zulke mensen? Aanstellers, juist.
Wat ik zeg, cultureel bepaalde dogma's. Niet zeiken maar werken zit er bij ons zo ingebakken dat we niet willen accepteren dat het emotioneel schadelijk kan zijn; ondenkbaar. Valt in dezelfde categorie als afrikanen zijn minderwaardig, homo's zijn ziek, germanen zijn ubermenschen, enz. Kortom, kortzichtig gelul.

quote:
Toch vreemd dat in het Westen zooooooveeel meer "ziektes" op psychologisch vlak voorkomen dan in landen erbuiten?
Nee, juist niet. Dat komt juist omdat iedereen zich vanuit een fout plichtsbesef helemaal de verdrukking in werkt, want als je het niet doet wordt je een aansteller genoemd.
Overigens heb je in die andere landen hele andere ploblemen, zoals een hoger zelfmoordpercentage, ongelukkige mensen, armoede, lagere levensverwachting, enz. Wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt.

quote:
Iedereen heeft wel es een stressdagje.
Ja, daar is niks mis mee. Alhoewel ik mensen ken die na 1 stresssituatie al een paniekaanval krijgen, maar goed dat zijn zeldzame uitzonderingen. Maar als je 40 uur per week alleen maar stress hebt dan wordt het toch een ander verhaal, en niet iedereen ervaart iedere situatie als stress of op hetzelfde stress-niveau.

[ Bericht 5% gewijzigd door EvertVd op 18-09-2013 23:03:45 ]
  woensdag 18 september 2013 @ 23:09:12 #155
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_131334326
Dus RIP PvdA _O_ _O_ _O_ Opbokken met die huichelaars.
pi_131335269
Dit ook:

http://www.geenstijl.nl/m(...)stingtarieven_s.html

Sterf, kabinet, sterf. Stiekem de tarieven verhogen en verzwijgen tijdens de presentatie aan het land.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_131335414
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 23:31 schreef Red_85 het volgende:
Dit ook:

Sterf, kabinet, sterf. Stiekem de tarieven verhogen en verzwijgen tijdens de presentatie aan het land.
Pieter Omzigt mag van mij wel minister van financien worden, die man is echt geniaal

hij heeft er alleen niet bijgezet dat het vanaf 150.000 68% is
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 september 2013 @ 23:37:21 #158
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_131335470
Het blijft alleen een CDA-rat. :{
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_131335494
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:39 schreef EvertVd het volgende:
Nu ken ik verder niemand die arbeidsongeschikt is en op Fok zit
Ik zit op Fok, en ben indertijd arbeidsongeschikt verklaard.
En dat kennelijk op psychische gronden, maar zelf vind ik niet zoveel mis met mijn psyche. (en dat vooral als ik zoal om me heen kijk) ;)
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_131335649
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 23:37 schreef borisz het volgende:
Het blijft alleen een CDA-rat. :{
Ik vraag me af wie er grotere ratten zijn op dit moment. Gekkies die hun levenswijze aan je op willen dringen, of smerige vette liegende dieven.
1947-2016
  woensdag 18 september 2013 @ 23:41:31 #161
412060 EvertVd
Living outside the box
pi_131335651
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 23:37 schreef barthol het volgende:

Ik zit op Fok, en ben indertijd arbeidsongeschikt verklaard.
En dat kennelijk op psychische gronden, maar zelf vind ik niet zoveel mis met mijn psyche. (en dat vooral als ik zoal om me heen kijk) ;)
Aangenaam :) Ik ken het gevoel. ik heb zelf ook een persoonlijkheidsstoornis maar niet arbeidsongeschikt. Maar als ik om me heen kijk lijkt de hele wereld wel knettergek en vraag ik me regelmatig af waarom sommige mensen gewoon 'los' rond mogen lopen. :?
pi_131335685
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 23:41 schreef EvertVd het volgende:

[..]

Aangenaam :) Ik ken het gevoel. ik heb zelf ook een persoonlijkheidsstoornis maar niet arbeidsongeschikt. Maar als ik om me heen kijk lijkt de hele wereld wel knettergek en vraag ik me regelmatig af waarom sommige mensen gewoon 'los' rond mogen lopen. :?
Als de staat zegt dat je een mafkees bent, ben je dat dan ook? De echte psychopaten zitten nu in de politiek. Dood aan die kutambtenaren. Zo snel mogelijk.
1947-2016
  woensdag 18 september 2013 @ 23:43:07 #163
412060 EvertVd
Living outside the box
pi_131335718
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 23:42 schreef Red_85 het volgende:

Als de staat zegt dat je een mafkees bent, ben je dat dan ook?
Voor de wet wel. Objectief.... tja, ligt eraan wat je hebt natuurlijk. Ik ken mensen met chronische depressies die gewoon werken, maar anderen met dezelfde aandoening die dat niet kunnen. Diagnoses zijn ook maar een benaming, het verschilt van persoon tot persoon. Maar psychopaten hebben wel degelijk iets wat ook buiten een samenleving niet wenselijk is denk ik.
pi_131336279
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 23:41 schreef EvertVd het volgende:

[..]

ja. ;)

Overigens participeer ik wel al jaren, als ik de zorg ( eerst voor beide ouders, maar sinds mijn pa is overleden nu alleen nog maar voor mijn moeder) zo mag noemen. Het houdt me van de straat ;)
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_131337778
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:58 schreef EvertVd het volgende:

[..]

Wat ik zeg, cultureel bepaalde dogma's. Niet zeiken maar werken zit er bij ons zo ingebakken dat we niet willen accepteren dat het emotioneel schadelijk kan zijn; ondenkbaar. Valt in dezelfde categorie als afrikanen zijn minderwaardig, homo's zijn ziek, germanen zijn ubermenschen, enz. Kortom, kortzichtig gelul.
Dat wás zo ja; hardwerkende niet zeikende Nederlanders. Inmiddels heeft de realiteit dat wel ingehaald...

1 minuutje meer werken en den Nederlander staat al op hoge poten te jammeren. In plaats van luieren in de hangmat van de soosjale voorzieningen es een wat simpeler baantje aannemen, welnee.

Ik heb 30 jaar in Nederland gewoond en het allemaal gezien. Vergeleken met veel landen werkt men in Nederland helemaal niet hard. Dat komt ook tot uiting in de gemiddelde uren per week. Het laagste van de hele wereld... :')

quote:
Nee, juist niet. Dat komt juist omdat iedereen zich vanuit een fout plichtsbesef helemaal de verdrukking in werkt, want als je het niet doet wordt je een aansteller genoemd.
plichtsbesef??? _O-

"de verdrukking in werken"?? _O-

Het enge is nog dat je dit wat je zegt ook werkelijk gelooft... :X

quote:
Overigens heb je in die andere landen hele andere ploblemen, zoals een hoger zelfmoordpercentage, ongelukkige mensen, armoede, lagere levensverwachting, enz. Wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt.
Elk land heeft problemen, maar hogere zelfmoorden komen alleen in Scandinavie en Japan voor. Stuk voor stuk "ontwikkelde" landen. Ongelukkige mensen juist veeeel minder; in andere, armere landen zijn mensen blij met weinig. Dat is in Nederland een uitzondering. Het geklaag, gesteun, gejank en gejammer domineren.
Wat is armoede? En wat is het probleem als er armoede in een land is maar jij en je familie niet arm zijn?

Een hoge levensverwachting is ook niet alles en zeker niet zaligmakend. Ok, niveautje Swaziland of Sierra Leone is overdreven slecht, maar grote delen van de wereld hebben een prima levensverwachting.

quote:
Ja, daar is niks mis mee. Alhoewel ik mensen ken die na 1 stresssituatie al een paniekaanval krijgen, maar goed dat zijn zeldzame uitzonderingen. Maar als je 40 uur per week alleen maar stress hebt dan wordt het toch een ander verhaal, en niet iedereen ervaart iedere situatie als stress of op hetzelfde stress-niveau.
Als je 40 uur stress hebt, doe je iets niet goed en zou ik es bij mezelf te raden gaan hoe je het kan verbeteren. Stress van Excelsheetjes tikken of supermarktproducten over een bliepje trekken, sure. We zijn toch allemaal zo zielig. Nog meer belasting (59!!!!% is zeker niet genoeg???) zeker om het geld van de hardwerkenden te stelen en aan de sukkels te geven? :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_131338012
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2013 01:11 schreef El_Matador het volgende:
Het geklaag, gesteun, gejank en gejammer domineren.
Ja ik zie het, :)
pi_131338059
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 01:48 schreef barthol het volgende:

[..]

Ja ik zie het, :)
Anderen moeten voor jou betalen. Daar zit je niet mee?

George W. Bush heeft nog meer moreel besef. :|W

pi_131338185
quote:
18s.gif Op donderdag 19 september 2013 01:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Anderen moeten voor jou betalen. Daar zit je niet mee?
Ik ben een ware slavendrijver geworden sinds ik ben afgekeurd.
HUP weer aan het werk jij, genoeg gelummeld op Fok ~O>
>:)
pi_131338187
Aan wie betalen we de 11 miljard 'rente' eigenlijk?
  donderdag 19 september 2013 @ 06:52:33 #170
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_131338554
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 02:38 schreef hearmeout het volgende:
Aan wie betalen we de 11 miljard 'rente' eigenlijk?
Aan onszelf.
pi_131338832
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2013 06:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Aan onszelf.
Lang niet alle staatsschuld is in Nederlandse handen. Gaat ook naar veel buitenlandse beleggers.
pi_131339868
RIP verzorgingsstaat. Lekker voor je.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_131340632
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 23:31 schreef Red_85 het volgende:
Dit ook:

Ze gaan blijkbaar toch weer verder met uitknijpen. Blijkbaar zijn ze van mening dat de bodem nog niet is bereikt aangezien er nog werkenden zijn die boodschappen kunnen doen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 19 september 2013 @ 11:04:44 #174
412060 EvertVd
Living outside the box
pi_131342051
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2013 01:11 schreef El_Matador het volgende:
En wat is het probleem als er armoede in een land is maar jij en je familie niet arm zijn?
Wut? Nou ja, je hebt natuurlijk recht op die mening.
Maar wat is dan het probleem als er hardwerkende mensen in een land zijn maar jij en je familie gewoon lekker kunnen luieren?

Ik denk dat ik even afhaak. Neem gerust het laatste woord.

:{w :W
  vrijdag 20 september 2013 @ 02:51:20 #175
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_131371905
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Iedereen die zijn handje ophoudt is een sociaalzwakkere, en die laat de regering nu los... nou ja, duurt nog even, maar dat zit er nu aan te komen. Als iemand of een gezin met inkomen een ton een huis koopt of heeft gekocht duurder dan 3 ton, dan is het een sociaalzwakkere, dan heeft die de HRA nodig om erin te kunnen wonen nl.
De hra is een aftrekpost geen subsidie. Dus die betaal je gewoon zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')