abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 september 2013 @ 19:05:23 #51
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_131287727
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
't Gaat stil worden op FOK als de Wajong wordt afgeschaft en alle Fok!kers in een kartonnen doos op straat moeten wonen.

In een kartonnen doos is geen internet. ;(
Ziggo points.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_131287764
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ziggo points.
Wordt ook wel wifi aangelegd overal, op den duur.
I´m back.
pi_131287830
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe je telt. Het aantal werkende Nederlanders minus de ambtenaren is net geen zes miljoen, dus ongeveer één op drie.
Ik vind het niet meetellen van ambtenaren bij de beroepsbevolking altijd zo arbitrair. :')

Natuurlijk worden ze betaald uit belastinggeld, maar de meeste ambtenaren voeren net zo goed taken uit die linksom of rechtsom hoe dan ook gedaan zouden moeten worden, is het niet bij een overheid, dan is het wel bij een private onderneming indien de overheid al z'n taken zou afstoten. Betaald worden moeten ze toch, en indien deze ambtenaren exact hetzelfde kunstje zouden uitoefenen maar dan voor een particuliere ondernemer behoren ze opeens wel tot de beroepsbevolking, volgens deze vreemde zienswijze.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_131287876
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus niet elke werkende financiert twee niet werkende Nederlanders.
En dus zou je moeten zeggen dat de mensen die meer dan een ton verdienen het beu zijn om hun belastingcenten te dumpen in die bodemloze put van onrendabelen.... excempt de HRA dan.
Ik denk dat "al die mensen" zich vroeg of laat nog wel eens gaan beseffen dat die onrendabelen niet zo'n bodemloze put zijn als dat ze altijd dachten, en het afschaffen van de verzorgingsstaat ze dus uiteindelijk meer kost dan dat het ze heeft opgeleverd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_131287969
Als het waar is dat de verzorgingsstaat afgeschaft wordt, zou het toe te juichen zijn.

Uiteindelijk zal de overheid niet inkrimpen en er alleen wat overhevelingen gedaan worden, waardoor het nog geen reedt opschiet.

De focus op wat men WEL kan in plaats van wat men NIET kan, lijkt me een heel goede, en ik denk dat WimLex dat dan ook prima voor het voetlicht kan brengen. Geen tijd of zin om via internet te zoeken naar streams van de troonrede.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_131288036
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik heb sterk de indruk dat het verruilen van de verzorgingsstaat voor een 'participatiesamenleving' ideologisch gebaseerd is, niet alleen binnen de VVD overigens,
Het is ook gewoon pragmatische benadering. De verzorgingsstaat zoals deze er lag was in de 21e eeuw gewoon onhoudbaar geworden. Dan kan je die beter flink versoberen waar dat kan in plaats van het over een aantal gedwongen echt af moeten schaffen.
pi_131288076
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik denk dat "al die mensen" zich vroeg of laat nog wel eens gaan beseffen dat die onrendabelen niet zo'n bodemloze put zijn als dat ze altijd dachten, en het afschaffen van de verzorgingsstaat ze dus uiteindelijk meer kost dan dat het ze heeft opgeleverd.
Dat wijzen studies ook uit idd.
I´m back.
pi_131288160
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat wijzen studies ook uit idd.
Volgens mij wijzen studies ook uit dat mensen die in de samenleving actief zijn gelukkiger zijn dan mensen die aan de kant staan. En mensen activeren is wel de kern van het nieuwe beleid. Kijken wat iemand nog wel kan in plaats van maar blind accepteren dat iemand de rest van zijn leven aan de kant blijft staan...
pi_131288180
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is ook gewoon pragmatische benadering. De verzorgingsstaat zoals deze er lag was in de 21e eeuw gewoon onhoudbaar geworden. Dan kan je die beter flink versoberen waar dat kan in plaats van het over een aantal gedwongen echt af moeten schaffen.
Opvallend bericht uit de du_ke-koker. En opvallend eens met hem. *)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_131288181
quote:

[..]

Dus over 30 jaar herintroduceren we de verzorgingsstaat weer?
I´m back.
pi_131288216
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij wijzen studies ook uit dat mensen die in de samenleving actief zijn gelukkiger zijn dan mensen die aan de kant staan. En mensen activeren is wel de kern van het nieuwe beleid. Kijken wat iemand nog wel kan in plaats van maar blind accepteren dat iemand de rest van zijn leven aan de kant blijft staan...
Vanwaar deze ommezwaai? Zo is het inderdaad; hier in Colombia is het overal te zien. Participerende mensen want zoiets als WW of bijstand bestaat er niet. Top! ^O^

pi_131288287
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je moet af van het idee dat een overheid als taak heeft haar mensen te verzorgen.

Mensen moeten zichzelf verzorgen, de overheid kan slechts (door zo weinig mogelijk te bemoeien) de voorwaarden ervoor scheppen.

Daardoor is het enige terrein waar -nuttige- investeringen gedaan moeten worden, het onderwijs. En dan niet met dwingende in zolderkamertjes bedachte maatregelen, maar nuttige, bijdragende en werkzame investeringen doen.

pi_131288300
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vanwaar deze ommezwaai? Zo is het inderdaad; hier in Colombia is het overal te zien. Participerende mensen want zoiets als WW of bijstand bestaat er niet. Top! ^O^
Dit is geen ommezwaai voor mij hoor :). Mensen weer aan het werk krijgen heeft altijd al mijn steun gehad.

En de Colombiaanse methode is voor Nederland uiteraard volledig ongeschikt. Daar zijn we veel te welvarend voor.
pi_131288308
quote:

[..]

Dat riedeltje is de laatste jaren erg populair, ik weet het, en vrijwel niemand die het in twijfel trekt. Ik ben echter niet overtuigd. Volgens mij is die pragmatische benadering eveneens vanuit ideologische motieven ingegeven, en volgens mij verdient een goede verzorgingsstaat zichzelf terug.

Overigens zijn het vooral verhullende woorden om vooral het feit dat het een goedkope bezuinigingsmaatregel betreft te maskeren.
pi_131288321
quote:

[..]

Nee, cijfers wijzen uit dat een verzorgingsstaat uiteindelijk goedkoper is dan een participatie samenleving (of hoe ze dat nu ineens willen noemen) doordat in die participatie samenleving de kosten van scheefgroei tussen de haves en not-haves, alsmede allerlei kosten ivm anticriminaliteit, gevangenissen, desintegratie van de sociale cohesie etc. uit de hand lopen.
I´m back.
pi_131288328
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als er weer ruimte ontstaat in de rijksbegroting omdat alle babyboomers de pijp uit zijn zou dat best kunnen :P
pi_131288339
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Verzorgingsstaat exit?

Daar wijst helaas niets op.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_131288346
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als er weer ruimte ontstaat in de rijksbegroting omdat alle babyboomers de pijp uit zijn zou dat best kunnen :P
Maar dat gaan ze dus niet doen.
I´m back.
pi_131288357
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is geen ommezwaai voor mij hoor :). Mensen weer aan het werk krijgen heeft altijd al mijn steun gehad.

En de Colombiaanse methode is voor Nederland uiteraard volledig ongeschikt. Daar zijn we veel te welvarend voor.
Die welvaart holt hard achteruit, dat is het punt. Europa is dood, zeker als er niks verandert.

Wat mij betreft gooi je de (zwarte) markt open en schaf je de bijstand af. Prima, dwing mensen voor zichzelf te zorgen, niet aan een overheidstiet te hangen.

pi_131288395
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat riedeltje is de laatste jaren erg populair, ik weet het, en vrijwel niemand die het in twijfel trekt. Ik ben echter niet overtuigd. Volgens mij is die pragmatische benadering eveneens vanuit ideologische motieven ingegeven, en volgens mij verdient een goede verzorgingsstaat zichzelf terug.

Overigens zijn het vooral verhullende woorden om vooral het feit dat het een goedkope bezuinigingsmaatregel betreft te maskeren.
deels is het natuurlijk ook gewoon een bezuiniging, dat is ook niet erg want de inkomsten en uitgaven van de overheid liggen te ver uit elkaar. Maar deels is het met het oog op de toekomst ook gewoon bittere noodzaak.
pi_131288399
quote:

[..]

Nog zo'n populair mantra. "Kijken naar wat mensen nog wel kunnen ipv wat ze niet kunnen". Dat gebeurd allang tegenwoordig, zowel bij de WIA (de WAO is niet voor niets afgeschaft), als bij de Wajong, evenals in de Bijstand (werken voor een uitkering, acceptatieplicht van alle algemeen geaccepteerde arbeid).

Het zijn wederom vooral mooie woorden om zogenaamd de betrokkenheid met de 'zwakkeren' in de samenleving te benadrukken, maar het gaat vooral om het afschuiven van verantwoordelijkheden om er zelf zoveel mogelijk financieel op vooruit te gaan.
pi_131288423
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, cijfers wijzen uit dat een verzorgingsstaat uiteindelijk goedkoper is dan een participatie samenleving (of hoe ze dat nu ineens willen noemen) doordat in die participatie samenleving de kosten van scheefgroei tussen de haves en not-haves, alsmede allerlei kosten ivm anticriminaliteit, gevangenissen, desintegratie van de sociale cohesie etc. uit de hand lopen.
Volgens mij trek je hier conclusies die je op basis van het kabinetsbeleid niet zomaar kan trekken. Zo ver gaat het allemaal echt niet.
pi_131288444
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die welvaart holt hard achteruit, dat is het punt. Europa is dood, zeker als er niks verandert.
Ach, dat is gewoon gelul.
quote:
Wat mij betreft gooi je de (zwarte) markt open en schaf je de bijstand af. Prima, dwing mensen voor zichzelf te zorgen, niet aan een overheidstiet te hangen.
En ook dit is vrij onzinnige praat.
pi_131288446
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Verzorgingsstaat exit?
Exit verzorgingsstaat betekent ook hallo Sociaaldarwinisme.
Wat vinden we ervan?
Ja het is niet meer te betalen, wat verwacht je dan? De mensen waar het geld vandaan moet komen zijn al bijna volledig uitgeknepen. Het land draait jaar in jaar uit enorme verliezen. Het is niet echt een keuze meer.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_131288480
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nog zo'n populair mantra. "Kijken naar wat mensen nog wel kunnen ipv wat ze niet kunnen". Dat gebeurd allang tegenwoordig, zowel bij de WIA (de WAO is niet voor niets afgeschaft), als bij de Wajong, evenals in de Bijstand (werken voor een uitkering, acceptatieplicht van alle algemeen geaccepteerde arbeid).
Veel verder gaat het nu aangekondigde dan ook niet.
quote:
Het zijn wederom vooral mooie woorden om zogenaamd de betrokkenheid met de 'zwakkeren' in de samenleving te benadrukken, maar het gaat vooral om het afschuiven van verantwoordelijkheden om er zelf zoveel mogelijk financieel op vooruit te gaan.
Zo sceptisch zit ik er toch niet in :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')