SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Juli-squat challengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groepSPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik bijt!
(Zachtjes)![]()
Moblo kan veel sjaapquote:Op maandag 16 september 2013 22:20 schreef Sjaapje het volgende:
Vergeet ik de topictitel aan te passen... Ik wou iets sneeuwigs...![]()
![]()
O, ja, ik doe mee in Wijk aan Zee!
Nu planken! Morgen extra hard werken en kijken of ik vroeg naar huis kan![]()
![]()
Een dijk van een tt vraagt slackert.
Dus dan zou ik de tt "een dijk" noemen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Was eigenlijk wel benieuwd hoe dat programma dat vorige week hier werd genoemd verder zou gaan, maar ik kan niet meer op de naam komen. Was als ik het goed heb met 5 mensen die wilden afvallen en vorige keer niet meer dan 200m konden hardlopen, iemand die weet welk programma dat ook al weer is?![]()
Morgen 9 uur een sollicitatie en dan om 3 uur Smiddags weer 1. Mooie de tijd tussendoor voor een ldl. Al rennend gesprek evalueren en de volgende voorbereiden in gedachten.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Obese heet dat dacht ik...quote:Op maandag 16 september 2013 22:50 schreef Piet90 het volgende:
Was eigenlijk wel benieuwd hoe dat programma dat vorige week hier werd genoemd verder zou gaan, maar ik kan niet meer op de naam komen. Was als ik het goed heb met 5 mensen die wilden afvallen en vorige keer niet meer dan 200m konden hardlopen, iemand die weet welk programma dat ook al weer is?
Of was dat dat andere....![]()
Teveel van dat soort 'reality shows ' voor mij om het bij te houden...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
niet alleen de deelnemers aan lopen hard, deze reeks ook! Morgen weer lekker rondje doen. Wel eindelijk lampjes halen want duisternis komt al weer veel te vroeg.If at first you fail, re-define your objective.![]()
Leuk! Krijg net mailtje van de trainers; woensdag avond krijgen de loopbegeleiders een eerste van 6 avonden cursus over hoe les te geven, loopscholing, techniek etc.
Omdat ik ook wel eens gezegd had om zoiets te willen doen heb ik een uitnodiging gekregen om te komen. Soort mix van theorie en praktijk, heb er nu al zin in![]()
![]()
Zondag Run fatboy run op Fox. Filmtip..Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
De afsluitdijk.quote:Op maandag 16 september 2013 22:50 schreef Daywalk3r het volgende:
Een dijk van een tt vraagt slackert.
Dus dan zou ik de tt "een dijk" noemen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Was een andere ja. Begon vorige week en dacht dat ze in Rotterdam liepen. Ik kan er niet meer op komen, wat vervelend is dat ook altijd.quote:Op maandag 16 september 2013 22:54 schreef Guard het volgende:
[..]
Obese heet dat dacht ik...
Of was dat dat andere....![]()
Teveel van dat soort 'reality shows ' voor mij om het bij te houden...![]()
Ik kon het niet hebben dat ik het ook niet meer wist, dus ik ben speuren: Operatie NL fit heet het...quote:Op maandag 16 september 2013 23:08 schreef Piet90 het volgende:
[..]
Was een andere ja. Begon vorige week en dacht dat ze in Rotterdam liepen. Ik kan er niet meer op komen, wat vervelend is dat ook altijd.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nou, daar ging ik weer vanavond op mijn fietsje: onweer en hagel. Terugweg gewoon veel regen![]()
Arquero: leuk! Ga je het doen?![]()
Ah dat was hem ja, probeerde hem via google te vinden, maar daar kreeg ik ook al niks. Dacht dat het ook programma van commerciële omroep was, maar niet dus.quote:Op maandag 16 september 2013 23:22 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik kon het niet hebben dat ik het ook niet meer wist, dus ik ben speuren: Operatie NL fit heet het...![]()
Hmm, ja, dat heb ik bij de Omni's ook wel. Nu ik er zo over nadenk, zijn ze qua vorm best gelijk aan de Omni's.quote:Op maandag 16 september 2013 14:06 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Dat de schoenen in de voorvoet zo breed zijn klopt trouwens hoor. Dan hebben je tenen wat ruimte om uit elkaar te gaan als je neerkomt. Dit bevordert de natuurlijke beweging van de voet. Hoe het verder voelt is natuurlijk totaal verschillend. Ik heb hele smalle voeten dus hierzit het verder wel goed.
Heb gisteren ook eens één Kinvara aangetrokken en één Omni en daar merkte ik ook wel dat de Omni wat aan de smalle kant is voor m`n voet, maar niks geks (ben super tevreden over de Omni's!) Als ik de Kinvara's goed vast bind (wat ik de eerste keer met die foto's dus niet heb gedaan) is het al een stuk minder.Opsich valt het wel mee.. Als ze niet goed zijn breng ik ze terug en krijg ik m`n geld terug. Eigenlijk hetzelfde als passen in de winkel, maar dan thuis en voor een paar dagen. Heb in ieder geval 100 dagen om te beslissen of ik ze wil hebben of niet.. Enige voorwaarde is dat ik ze niet buiten mag proberen, althans, ze mogen het niet zien aan de schoenquote:Op maandag 16 september 2013 14:13 schreef Quoi het volgende:
Beetje welBest gewaagd hoor, die schoenen. Beetje verbaasd dat je schoenen bestelt zonder te passen, terwijl je normaal gesproken toch best alle scenario's aan een uitgebreide analyse onderwerpt
Maar hoop van harte dat de schoenen OK zijn voor je
Ik ga straks eens doen wat Nirak zei, tegen een schuin oppervlak en kijken hoe dat voelt![]()
En ik ben thuisgekomen met de Mizuno Wave (type weet ik even niet), voor 97 dollar. Niet gek!
Mijn oude schoenen waren precies in het midden gesleten dus ik heb weer hetzelfde pronatieprofiel gekregen, maar dan schoenen die wat lichter zijn en wat beter passen. Ze zijn vrij ugly, nogal hoog aan de achterkant alsof het basketbalschoenen zijn, maar ik heb er wel meteen lekker op gelopen vandaag! En één van de eerste schoenen die ik niet helemaal hoef in te snoeren, en ik stapte in een diepe geul waar je normaal gesproken door je enkels gaat, en dat gebeurde met deze schoenen niet.
Ben ook meteen lid geworden van hun running club, voor 30 dollar kreeg je een nike shirtje, + altijd 15% korting op aankopen, en er is elke woensdag en zondag training en best vaak extra clinics en evenementen. Morgen ga ik naar een core workout van ze.
En dit was mijn run: http://www.endomondo.com/workouts/246663901/11367364
Geen horloge om dus op gevoel gelopen, ook wel eens lekker!
[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 17-09-2013 04:15:02 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik denk dat veel verkopers zich willen indekken en het nu aan durven om minimalistische schoenen aan te raden, voor het geval dat er blessures ontstaanquote:Op dinsdag 17 september 2013 02:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]
Ah deze zijn het, Wave Inspire 9.
De verkoper was trouwens helemaal geen fan van minimal shoes, hij zei dat iedereen het wilde proberen en met blessures terugkwam'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Dat ligt denk ik meer aan die mensen zelf dan aan de schoenen denk ik. Je moet de overstap ook voorzichtig doen. Je gaat opeens spiergroepen iets anders belasten.quote:Op dinsdag 17 september 2013 02:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]
De verkoper was trouwens helemaal geen fan van minimal shoes, hij zei dat iedereen het wilde proberen en met blessures terugkwam![]()
Vind ik ook stoerquote:Op dinsdag 17 september 2013 07:16 schreef streamnl het volgende:
34 lopers die aan een evenement mee doen dit weekend waarvan 1 ovb.
![]()
![]()
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dit dus. Het is ook een stukje advies wat vanuit de winkel moet komen als ze minimalistische schoenen verkopen. Maar mensen zijn ook wel gewoon erg eigenwijs en denken "voorzichtig, mweh, zal wel".quote:Op dinsdag 17 september 2013 06:02 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dat ligt denk ik meer aan die mensen zelf dan aan de schoenen denk ik. Je moet de overstap ook voorzichtig doen. Je gaat opeens spiergroepen iets anders belasten.![]()
Ik heb m inderdaad uitgewassen, dus alle kleurpoeder is er weer uitquote:Op maandag 16 september 2013 21:52 schreef Sjaapje het volgende:
[..]
Is de kleur er dan niet uit als je het gewassen hebt?
(ik ga ervanuit dat je niet in een ongewassen looptshirt slaapt)
en het is geen functioneel shirt, dus het slaapt lekker
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
zal dat ook niet komen doordat minimalistisch lopen door sommigen gezien wordt als een wondermiddel wat je zo snel mogelijk moet proberen en zichzelf daardoor geen tijd gunnen?quote:Op dinsdag 17 september 2013 07:21 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Maar mensen zijn ook wel gewoon erg eigenwijs en denken "voorzichtig, mweh, zal wel".'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op dinsdag 17 september 2013 02:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]
De verkoper was trouwens helemaal geen fan van minimal shoes, hij zei dat iedereen het wilde proberen en met blessures terugkwam![]()
vind je ze ugly omdat ze niet "atomic" gekleurd zijn?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
We moeten eigenlijk ons eigen verenigingsnummer aanvragen bij de atletiek uniequote:Op dinsdag 17 september 2013 07:16 schreef streamnl het volgende:
![]()
![]()
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
![]()
Dat zou tof zijn!
Ik wilde hier advies gaan vragen over hoe te 'trainen' de laatste week voor de 10 tot ik me bedacht dat ik zelf nog het schema van renate voor de Kluizenaar had opgezocht.
***![]()
Zou ook kunnen. Al is het denk ik wel een beetje mens-eigen om te denken dat het bij hen wel mee zal vallen, met die blessures. En rustig opbouwen op minimalistische schoenen is net zo moeilijk als rustig opbouwen in het begin. Je bent zo lekker aan het lopen en wilt verder en meerrrrr en *poef* je zit geblesseerd op de bank.quote:Op dinsdag 17 september 2013 07:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
zal dat ook niet komen doordat minimalistisch lopen door sommigen gezien wordt als een wondermiddel wat je zo snel mogelijk moet proberen en zichzelf daardoor geen tijd gunnen?
Onder het motto van blessure voorkomen ga ik vanavond ook maar op de bank zitten. Pijntje in m'n voet vond de 18km van zondag niet erg tof. Even kijken of ik van de week nog even een beetje ga loslopen of het laat rusten tot zaterdag.![]()
Die heb ik ook! Maar dan de blauw met gele mannenversie! Ik vind hem super lopen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 02:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]
De verkoper was trouwens helemaal geen fan van minimal shoes, hij zei dat iedereen het wilde proberen en met blessures terugkwam
En ja, ik snap die verkoper wel. Er is namelijk niemand meer die van nature op z'n tenen loopt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Maar als je toch al lekker loopt, waarom zou je het dan per se willen...? Misschien om te proberen hooguit...?quote:Op dinsdag 17 september 2013 08:07 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Die heb ik ook! Maar dan de blauw met gele mannenversie! Ik vind hem super lopen.
En ja, ik snap die verkoper wel. Er is namelijk niemand meer die van nature op z'n tenen loopt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik wil het heel graag proberen, omdat het me op een of andere manier heel erg aanspreekt, terug naar waar je lichaam als die tienduizenden/honderdduizenden jaren naar toe is geevolueerd.quote:Op dinsdag 17 september 2013 08:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar als je toch al lekker loopt, waarom zou je het dan per se willen...? Misschien om te proberen hooguit...?
En het kan natuurlijk nog fijner zijn als dan het nu al is...
Maar het is niet iets waar ik mezelf hals over kop instort, dat ga ik volgend jaar eens een keer op mijn gemak uitdokteren
Dus ook geen cola meer, geen huis, geen trein, geen espresso? En alleen vlees geroosterd boven een kampvuurtje, wat noten en vruchten., Geen normale kleren meer, alleen sandalen. Echt. Je kan niet meerquote:Op dinsdag 17 september 2013 08:24 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik wil het heel graag proberen, omdat het me op een of andere manier heel erg aanspreekt, terug naar waar je lichaam als die tienduizenden/honderdduizenden jaren naar toe is geevolueerd.
En het kan natuurlijk nog fijner zijn als dan het nu al is...
Maar het is niet iets waar ik mezelf hals over kop instort, dat ga ik volgend jaar eens een keer op mijn gemak uitdokterenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik ben ermee begonnen om minder op m'n hak te gaan landen en m'n voeten sterker te maken. En dat werkte prima! En ik loop er nu dus heerlijk op.
Ik weet nog niet of ik nog minimalistischer wil of niet. Ik was met de b2b eigenlijk ook wel bijzonder tevreden met mn Mirage's. 4mm drop, maar wel evengoed vrij veel ondersteuning.![]()
jawel hoor ga ik allemaal zelf makenquote:Op dinsdag 17 september 2013 08:36 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dus ook geen cola meer, geen huis, geen trein, geen espresso? En alleen vlees geroosterd boven een kampvuurtje, wat noten en vruchten., Geen normale kleren meer, alleen sandalen. Echt. Je kan niet meer
Sjaapje, mag deze in de OP er bij?
1
2[b]3 November 2013 - [url=http://bosloopmalden.nl/]Bosloop (Malden)[/url][/b]
[*] ..-._---_-.- - 10km![]()
Ik wel, maar alleen op blote voeten /sokken. In gezelschap let ik er altijd op dat ik dat niet doe, omdat ik me er dan belachelijk bij voel. Ik verbaas me over mensen die dus echt op hun hielen landen, dat lukt me niet eens. Kan me niet anders herinneren dan dat ik in huis op mijn tenen loop of in ieder geval eerst mijn tenen de grond raken.quote:Op dinsdag 17 september 2013 08:07 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Die heb ik ook! Maar dian de blauw met gele mannenversie! Ik ben vind hem super lopen.
En ja, ik snap die verkoper wel. Er is namelijk niemand meer die van nature op z'n tenen loopt.
Met schoenen aan is het lastiger. Bij mijn oude schoenen (Nike Vomero) had ik het gevoel dat die hak veel te dik was en in de weg zat. Ze lijken wel gemaakt om je tot haklanding te dwingen.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
En 8 verschillende evenementen ook! Ik ben benieuwd naar de verslagenquote:Op dinsdag 17 september 2013 07:16 schreef streamnl het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind ze mooi. Wou dat mijne leuke kleuren hadden, maar daar schijnt het niet om te gaan. ;-)quote:Op dinsdag 17 september 2013 02:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]
De verkoper was trouwens helemaal geen fan van minimal shoes, hij zei dat iedereen het wilde proberen en met blessures terugkwam“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Ja, zeker.quote:
Ben heel erg benieuwd
Loopscholing en -techniek is ook een van de redenen dat ik lid ben geworden van een vereniging.![]()
Wel hoor. Stiekem vind ik m'n Omni's natuurlijk alleen niet lekker lopen omdat ze zo saai zijnquote:Op dinsdag 17 september 2013 08:56 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik vind ze mooi. Wou dat mijne leuke kleuren hadden, maar daar schijnt het niet om te gaan. ;-)![]()
![]()
Tof! Het lijkt mij ook nog wel leuk om zo'n trainerscursus te doen. Later, als ik een grotemensenbaan heb.quote:Op dinsdag 17 september 2013 08:56 schreef Arquero het volgende:
[..]
Ja, zeker.
Ben heel erg benieuwd
Loopscholing en -techniek is ook een van de redenen dat ik lid ben geworden van een vereniging.![]()
Ik loop op zich wel lekker op m'n 12 mm drop, maar alleen als ik langzaam loop. Wil ik versnellen dan krijg ik klachten. Dus ik ga proberen om met wat lessen op de "oer" manier te lopen. Ik weet alleen nog niet welke schoen ik daarbij ga nemen: naturalrunning of beduidend minder drop. Ik ga in de run2day daarvoor wat dingen uitproberen en me laten adviserenquote:Op dinsdag 17 september 2013 08:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar als je toch al lekker loopt, waarom zou je het dan per se willen...? Misschien om te proberen hooguit...?![]()
![]()
De drop zal echt niet veel uitmaken als je techniek niet goed is. Je kan beter gaan letten op je techniek en daarna je schoenen uitkiezen als je de techniek al wat beter onder de knie hebt. Volgens mij is het recipe for disaster om nu over te stappen naar weinig drop/minimal als je techniek bout is.quote:Op dinsdag 17 september 2013 09:31 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik loop op zich wel lekker op m'n 12 mm drop, maar alleen als ik langzaam loop. Wil ik versnellen dan krijg ik klachten. Dus ik ga proberen om met wat lessen op de "oer" manier te lopen. Ik weet alleen nog niet welke schoen ik daarbij ga nemen: naturalrunning of beduidend minder drop. Ik ga in de run2day daarvoor wat dingen uitproberen en me laten adviserenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik ookquote:Op dinsdag 17 september 2013 08:56 schreef Arquero het volgende:
[..]
Ja, zeker.
Ben heel erg benieuwd
Wij hebben va volgende week ook 2 mensen vd Atletiekunie bij de club, voor de trainersopleiding. Als ik meer tijd had....![]()
Ja, dat is ook de reden dat ik lessen chi running ga nemen om ervoor te zorgen dat ik die boute techniek kwijt raakquote:Op dinsdag 17 september 2013 09:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
De drop zal echt niet veel uitmaken als je techniek niet goed is. Je kan beter gaan letten op je techniek en daarna je schoenen uitkiezen als je de techniek al wat beter onder de knie hebt. Volgens mij is het recipe for disaster om nu over te stappen naar weinig drop/minimal als je techniek bout is.![]()
Overigens is haklanden niet persé bout, maar bij mij werkt het niet, en met mijn huidige schoen lukt het me simpelweg niet om niet op mijn hak te landen. Dus zal een naar schoeisel moeten dat dit wel kan, overigens ook op advies van de bewegingswetenschapper die me vrijdag voor het eerst vooruit gaat helpen![]()
![]()
Voor mij waren m'n Kinvara's juíst een goede ondersteuning om m'n techniek te verbeteren..quote:Op dinsdag 17 september 2013 09:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
De drop zal echt niet veel uitmaken als je techniek niet goed is. Je kan beter gaan letten op je techniek en daarna je schoenen uitkiezen als je de techniek al wat beter onder de knie hebt. Volgens mij is het recipe for disaster om nu over te stappen naar weinig drop/minimal als je techniek bout is.
Maar uiteindelijk maakt het, als je techniek goed is, allemaal geen donder meer uit. Alleen is het ook nog lang niet duidelijk wat nu eigenlijk een "goede techniek" is. Mensen kunnen ook heel snel en blessurevrij lopen terwijl ze op hun hakken landen.Als je niet lekker loopt en je leest dat veel mensen met klachten baat hebben bij minimalistisch schoeisel, vind ik het - ongeacht hoe je techniek nu is - helemaal niet zo'n gek idee om het eens te proberen. Al zou ik je wel ook bij die clinic laten adviseren voor schoeisel.quote:Op dinsdag 17 september 2013 09:31 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik loop op zich wel lekker op m'n 12 mm drop, maar alleen als ik langzaam loop. Wil ik versnellen dan krijg ik klachten. Dus ik ga proberen om met wat lessen op de "oer" manier te lopen. Ik weet alleen nog niet welke schoen ik daarbij ga nemen: naturalrunning of beduidend minder drop. Ik ga in de run2day daarvoor wat dingen uitproberen en me laten adviseren![]()
Dan snap ik je vorige post niet helemaal. Want daarin wil je naar schoenen waarmee je minder en minder op je hak gaat landen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 09:38 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ja, dat is ook de reden dat ik lessen chi running ga nemen om ervoor te zorgen dat ik die boute techniek kwijt raak![]()
Overigens is haklanden niet persé bout, maar bij mij werkt het niet, en met mijn huidige schoen lukt het me simpelweg niet om niet op mijn hak te landen. Dus zal een naar schoeisel moeten dat dit wel kan, overigens ook op advies van de bewegingswetenschapper die me vrijdag voor het eerst vooruit gaat helpenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Het lijkt ideaal loopweer te gaan worden, komende zaterdag. Nu alleen nog hopen op iets wat op vorm lijkt en geen domme pijntjes. Ik heb in ieder geval al veel zin in de Vredesloop. Waarschijnlijk pak ik de Randstadrail 3, die zou ergens in de buurt van de start moeten komen volgens de website. Doel wordt een nieuw PR, maar dat zal ook afhangen van de drukte.
Trouwens, ik wil de medaille laten graveren en bij deze wedstrijd is dat een apart bonnetje. Bij de Bruggenloop en CPC was dat zichtbaar op je startnummer zelf. Dat laatste is handiger, me dunkt.![]()
Ik hoop dat ik tijd ga hebben voor dat graveren. Heeft iemand daar ervaring mee, ik kan me zo voorstellen dat daar nog best een rij bij staat?***![]()
Bij de Bruggenloop heb ik een halfuur gewacht, maar toen was er een storing. Bij de CPC duurde het een minuutje.quote:Op dinsdag 17 september 2013 09:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hoop dat ik tijd ga hebben voor dat graveren. Heeft iemand daar ervaring mee, ik kan me zo voorstellen dat daar nog best een rij bij staat?![]()
Ik ga zaterdag gewoon mijn auto op of zo dicht mogelijk bij de start parkeren. Helemaal geen zin om moeilijk te doen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat is denk ik net zo gemakkelijk als Guard's oermens-ideequote:Op dinsdag 17 september 2013 09:53 schreef mosselmossel het volgende:
Ik ga zaterdag gewoon mijn auto op of zo dicht mogelijk bij de start parkeren. Helemaal geen zin om moeilijk te doen.![]()
![]()
Ik begrijp niet goed wat je niet snapt, maar daar heb ik vaker last vanquote:Op dinsdag 17 september 2013 09:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dan snap ik je vorige post niet helemaal. Want daarin wil je naar schoenen waarmee je minder en minder op je hak gaat landen.
Ik wil idd minder op m'n hak gaan landen, misschien is de dubbele ontkenning niet handig. Whatever, ik ga het proberen, langzaam opbouwen en hopen dat mijn techniek verbeterd![]()
![]()
Erop wel ja. In de buurt parkeren is simpel.quote:Op dinsdag 17 september 2013 09:56 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dat is denk ik net zo gemakkelijk als Guard's oermens-ideeZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Je weet dat het wegennetwerk in Den Haag bedacht is door iemand die op dat moment kacheltjelam was?quote:Op dinsdag 17 september 2013 09:53 schreef mosselmossel het volgende:
Ik ga zaterdag gewoon mijn auto op of zo dicht mogelijk bij de start parkeren. Helemaal geen zin om moeilijk te doen.![]()
Ja. die ene planoloog die Den Haag rijk is is niet op enig vernuft te betrappen. Maar ik ben altijd nog overal gekomen in dat doolhof.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:01 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Je weet dat het wegennetwerk in Den Haag bedacht is door iemand die op dat moment kacheltjelam was?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat is wel waar, maar jij loopt ook op drie verschillende sloffen. Dat maakt denk ik ook nog een verschil. Maar een goede techniek voor minimalistisch is niet een haklanding.quote:Op dinsdag 17 september 2013 09:40 schreef hatsaflats het volgende:
Voor mij waren m'n Kinvara's juíst een goede ondersteuning om m'n techniek te verbeteren..
Maar uiteindelijk maakt het, als je techniek goed is, allemaal geen donder meer uit. Alleen is het ook nog lang niet duidelijk wat nu eigenlijk een "goede techniek" is. Mensen kunnen ook heel snel en blessurevrij lopen terwijl ze op hun hakken landen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Wat ik lees is: Ik wil richting minimalistische schoenen. Ik wil schoenen hebben die een haklanding ondersteunen. Dat zijn m.i. twee tegenstrijdige wensen. Dat is wat ik niet snap.quote:Op dinsdag 17 september 2013 09:59 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik begrijp niet goed wat je niet snapt, maar daar heb ik vaker last van
Ik wil idd minder op m'n hak gaan landen, misschien is de dubbele ontkenning niet handig. Whatever, ik ga het proberen, langzaam opbouwen en hopen dat mijn techniek verbeterdIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Nee, dat was dus de dubbele ontkenning. Ze kan met de huidige schoenen niet niet op haar hak landen. Dus wel alleen maar op haar hak landen en dat is iets wat ze wil veranderen. Dus die juist geen haklanding ondersteunen. Je mistte gewoon een 'niet'.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:09 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wat ik lees is: Ik wil richting minimalistische schoenen. Ik wil schoenen hebben die een haklanding ondersteunen. Dat zijn m.i. twee tegenstrijdige wensen. Dat is wat ik niet snap.
Lekker rennen in Duitsland.
Gisteren 15km afgelegd met een 300+ hoogtemeters ongeveer. Ging wel erg lekker trouwens, kon de hele weg door blijven lopen, al had ik in het begin wel iets last van mijn ademhaling. Misschien toch omdat het hier sowieso al wat hoger ligt. +- 700m ofzo.
In de middag zijn we nog bij een outlet wezen kijken, hadden ze Salomon Speedcross voor weinig en Kinvara 3's voor 60 euro. Maar mijn vriendin vond dat ik al genoeg schoenen had![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:09 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wat ik lees is: Ik wil richting minimalistische schoenen. Ik wil schoenen hebben die een haklanding ondersteunen. Dat zijn m.i. twee tegenstrijdige wensen. Dat is wat ik niet snap.Het lukt haar NIET om NIET op haar hak te landenquote:en met mijn huidige schoen lukt het me simpelweg niet om niet op mijn hak te landen.Ze land dus op haar hak.. En dat wil ze NIET
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Netjes, mooi tempo. Wat voor programma gebruik jij dan om je statistieken bij te houden. Dat herken ik niet. Was het in een training of een wedstrijd en hoelang ben je al bezig enzo?quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:10 schreef nexusje het volgende:
Gister een heerlijk vlugge 7 k/m neergezet!
[ afbeelding ]![]()
![]()
quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:11 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Nee, dat was dus de dubbele ontkenning. Ze kan met de huidige schoenen niet niet op haar hak landen. Dus wel alleen maar op haar hak landen en dat is iets wat ze wil veranderen. Dus die juist geen haklanding ondersteunen. Je mistte gewoon een 'niet'.
Lekker rennen in Duitsland.
Gisteren 15km afgelegd met een 300+ hoogtemeters ongeveer. Ging wel erg lekker trouwens, kon de hele weg door blijven lopen, al had ik in het begin wel iets last van mijn ademhaling. Misschien toch omdat het hier sowieso al wat hoger ligt. +- 700m ofzo.
In de middag zijn we nog bij een outlet wezen kijken, hadden ze Salomon Speedcross voor weinig en Kinvara 3's voor 60 euro. Maar mijn vriendin vond dat ik al genoeg schoenen had![]()
Mooi, niet verkeerd om daar te lopen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enne... schoenen heb je nooit genoeg!![]()
![]()
![]()
Oh, wat heb ik lekker gelopen gisteren!
Het was gewoon een clubtraining, maar als er een event was geweest, had ik al m'n PR's aan diggelen gelopen. Helaas m'n horloge vergeten mee te nemen. Maarja, helaas. Ben nog steeds niet de snelste als het onhoog gaat, maar ik bungelde er niet meer zo'n eind achteraan vandaag. En op het eind had ik ook nog genoeg over om zelfs nog een beetje te versnellen.
Als ik met de 7^^ zulke benen kan hebben, dan teken ik daar voor!
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ik bedoelde te zeggen dat ik nu schoenen hebben die haast alleen haklanden mogelijk maken en dat ik daar dus vanaf wilquote:Op dinsdag 17 september 2013 10:09 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wat ik lees is: Ik wil richting minimalistische schoenen. Ik wil schoenen hebben die een haklanding ondersteunen. Dat zijn m.i. twee tegenstrijdige wensen. Dat is wat ik niet snap.
Edit, ik zie nu jullie ondersteuning pas van mijn dubbele ontkennigspost![]()
![]()
Ik ga voor een 15km door de regen. Met een koffiestop na 1km.
Heeeft Iedereeen de envelop van de Vredesloop al? Ik nml niet, dan kan ik anders ff bellen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Die hebben ze vrijdag verstuurd, had hem zaterdag keurig binnenquote:Op dinsdag 17 september 2013 10:21 schreef Daywalk3r het volgende:
Heeeft Iedereeen de envelop van de Vredesloop al? Ik nml niet, dan kan ik anders ff bellen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Toen ik m'n Kinvara's kocht liep ik alleen op Adrenaline's..quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:06 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat is wel waar, maar jij loopt ook op drie verschillende sloffen. Dat maakt denk ik ook nog een verschil. Maar een goede techniek voor minimalistisch is niet een haklanding.![]()
Dat heeft niks met je schoenen te maken m.i. Maar ok, dan snap ik het nu wel en blijf ik bij m'n eerdere standpunt. Wat Hats ook zegt over haar Kinerva's.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:11 schreef Daywalk3r het volgende:
Het lukt haar NIET om NIET op haar hak te landenZe land dus op haar hak.. En dat wil ze NIET
Niet op je hak landen kan je proberen door rechtop te lopen, kleinere passen te maken (oftewel, loopscholing).In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
You blur the issue with facts.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:22 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Toen ik m'n Kinvara's kocht liep ik alleen op Adrenaline's..In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Yep, ik heb 'm binnen. Startnummer 258 gaat niet winnen kan ik alvast verklappen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:21 schreef Daywalk3r het volgende:
Heeeft Iedereeen de envelop van de Vredesloop al? Ik nml niet, dan kan ik anders ff bellen.![]()
Ik snap je punt wel hoor, en daar ben ik het ook mee eens, dat je door loopscholing e.d. meer op je midden- of voorvoet kunt gaan landen. Maar wat Nirak zegt, dat haar schoenen haar ongeveer verplichten om op d'r hak te landen, herken ik ook. Ik heb wel het idee dat m'n Kinvara's hebben geholpen om minder op m'n hak te gaan landen, maar het kan ook gewoon door meer loopscholing komen. Kip. ei.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:22 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
You blur the issue with facts.![]()
Maar #258 gaat wel een medaille verdienen!quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:24 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Yep, ik heb 'm binnen. Startnummer 258 gaat niet winnen kan ik alvast verklappen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Mooi gelopenquote:Op dinsdag 17 september 2013 10:10 schreef nexusje het volgende:
Gister een heerlijk vlugge 7 k/m neergezet!
[ afbeelding ]
En Jero, mooie omgeving! En hoezo heb je al genoeg schoenen? Tssk, belachelijk!![]()
Als alles normaal gaat wel jaquote:Op dinsdag 17 september 2013 10:26 schreef Guard het volgende:
[..]
Maar #258 gaat wel een medaille verdienen!![]()
![]()
@GWI: Dat is lastig te tellen. Best een clubje dat regelmatig post. Maar er zijn ook mensen die zich af en toe melden. En mensen die hier een scheet laten en zich vervolgens helemaal niet meer laten zien.
Korte antwoord: best veel!
Kip of ei iddquote:Op dinsdag 17 september 2013 10:25 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel hoor, en daar ben ik het ook mee eens, dat je door loopscholing e.d. meer op je midden- of voorvoet kunt gaan landen. Maar wat Nirak zegt, dat haar schoenen haar ongeveer verplichten om op d'r hak te landen, herken ik ook. Ik heb wel het idee dat m'n Kinvara's hebben geholpen om minder op m'n hak te gaan landen, maar het kan ook gewoon door meer loopscholing komen. Kip. ei.En ik wil gewoon andere schoenen
![]()
![]()
Andere schoenen gaan je ook niet helpen met op je voorvoet te landen. Moet je toch echt zelf doen, zoals slacker al aangaf. Rechtop lopen (bijkomend voordeel: meer lucht), kleinere passen en eventueel sneller gaan lopen. Dat zijn dingen die wel helpen. Je kan met elke schoen op je voorvoet landen. Echt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:25 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel hoor, en daar ben ik het ook mee eens, dat je door loopscholing e.d. meer op je midden- of voorvoet kunt gaan landen. Maar wat Nirak zegt, dat haar schoenen haar ongeveer verplichten om op d'r hak te landen, herken ik ook. Ik heb wel het idee dat m'n Kinvara's hebben geholpen om minder op m'n hak te gaan landen, maar het kan ook gewoon door meer loopscholing komen. Kip. ei.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dankje,quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:14 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Netjes, mooi tempo. Wat voor programma gebruik jij dan om je statistieken bij te houden. Dat herken ik niet. Was het in een training of een wedstrijd en hoelang ben je al bezig enzo?
Ik gebruik runkeeper via me Iphone!![]()
Het klopt dat je het echt zelf moet doen, maar dat wil nog niet zeggen dat andere schoenen je niet helpen. Want minder drop 'helpt' echt wel om meer mid/voorvoet te landen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:33 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Andere schoenen gaan je ook niet helpen met op je voorvoet te landen. Moet je toch echt zelf doen, zoals slacker al aangaf. Rechtop lopen (bijkomend voordeel: meer lucht), kleinere passen en eventueel sneller gaan lopen. Dat zijn dingen die wel helpen. Je kan met elke schoen op je voorvoet landen. Echt.![]()
![]()
Dat zeg ik toch ook? Alleen heb ik dus wel het idee dat m'n Kinvara's wel hebben geholpen met die overgang. Maar het kan net zo goed dus door loopscholing komen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:33 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Andere schoenen gaan je ook niet helpen met op je voorvoet te landen. Moet je toch echt zelf doen, zoals slacker al aangaf. Rechtop lopen (bijkomend voordeel: meer lucht), kleinere passen en eventueel sneller gaan lopen. Dat zijn dingen die wel helpen. Je kan met elke schoen op je voorvoet landen. Echt.![]()
Feit is dat een schoen met minder drop een nieuw aan te leren techniek ondersteunt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:33 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Andere schoenen gaan je ook niet helpen met op je voorvoet te landen. Moet je toch echt zelf doen, zoals slacker al aangaf. Rechtop lopen (bijkomend voordeel: meer lucht), kleinere passen en eventueel sneller gaan lopen. Dat zijn dingen die wel helpen. Je kan met elke schoen op je voorvoet landen. Echt.
Voor de volledigheid: ik koop geen andere schoenen omdat ik dan een wonder verwacht. Ik doe het in combinatie met training looptechniek.![]()
Oh Jero mooie omgeving trouwens![]()
En voortaan alleen naar schoenen kijken
Sinds ik de Kinvara's heb, is de pijn in mijn kuit heel erg verminderd en zelfs bijna weg![]()
Wat ben ik daar blij mee, kan ik eindelijk eens goed op gaan bouwen naar de 10 km!
Gisteren heelijk gelopen: 4,26 km in 28.57 min, waar 3x2 minuten wandelen in zit
All she wants and needs is just a little taste..![]()
quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:11 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Maar mijn vriendin vond dat ik al genoeg schoenen had![]()
mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en wat betreft je vriendin, na zo'n opmerking.... inruilen samen met je oude schoenen!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
grove schatting....ongeveer 40 regelmatige posters??quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:27 schreef GoWithIt het volgende:
Hoeveel users posten hier eigenlijk?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Idd ik merk dat ook. Ik heb sinds een paar weken Kinvara's en die zorgen er zeker al voor een deel voor dat je meer op de middenvoet landt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:36 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook? Alleen heb ik dus wel het idee dat m'n Kinvara's wel hebben geholpen met die overgang. Maar het kan net zo goed dus door loopscholing komen.
Je maakt er ook wat kleinere passen mee volgens de Run2day medewerker, wat ook beter schijnt te zijn omdat je gewicht dan minder lang per pas op je gewrichten en spieren leunt ofzoiets
[ Bericht 0% gewijzigd door Luxuria op 17-09-2013 10:59:56 ]All she wants and needs is just a little taste..![]()
Ik ken het gevoel...quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:11 schreef Jero_nimo het volgende:
Maar mijn vriendin vind dat ik al genoeg schoenen spullen heb![]()
![]()
![]()
Nog veel plezier daar!![]()
quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
grove schatting....ongeveer 40 regelmatige posters??Wat veel!
Duurt nog wel even voordat ik iedereen leer kennen
Dus. Dat.![]()
Hoi. Ik ben onaardig. En sarcastisch. Meestal.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:53 schreef GoWithIt het volgende:
[..]Wat veel!
Duurt nog wel even voordat ik iedereen leer kennenaangenaam.
Ja doei.![]()
Je vergeet egocentrisch.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hoi. Ik ben onaardig. En sarcastisch. Meestal.aangenaam.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Die kleinere passen moet je toch echt weer zelf doen. Maar het is wel beter om kleinere passen te nemen inderdaad, omdat je daarmee als vanzelf ook al meer op je mid/voorvoet landt. Goede hulp daarbij is ook een metronoom-app op 180 bpm. Wat een beetje wordt gezien als een goede cadans daarvoor.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:53 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Idd ik merk dat ook. Ik heb sinds een paar weken Kinvara's en die zorgen er zeker al voor een deel voor dat je meer op de middenvoet landt.
Je maakt er ook wat kleinere passen mee volgens de Run2day medewerker, wat ook beter schijnt te zijn omdat je gewicht dan minder lang per pas op je gewrichten en spieren rust ofzoiets![]()
![]()
Aangenaamquote:Op dinsdag 17 september 2013 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
![]()
Ik in het echte leven ook, maar op internet wil ik graag aardig worden gevonden
Dus. Dat.![]()
Hoi.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:57 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Aangenaam![]()
Ik in het echte leven ook, maar op internet wil ik graag aardig worden gevonden
Ja doei.![]()
Hoe zit dat nou eigenlijk met die 180 passen per minuut. Zit daar echt zou weinig verschil tussen als je iemand van 1m60 en van 1m90 naast elkaar zou laten lopen?quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:56 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Die kleinere passen moet je toch echt weer zelf doen. Maar het is wel beter om kleinere passen te nemen inderdaad, omdat je daarmee als vanzelf ook al meer op je mid/voorvoet landt. Goede hulp daarbij is ook een metronoom-app op 180 bpm. Wat een beetje wordt gezien als een goede cadans daarvoor.
Ik begrijp wel dat een hogere frequentie er voor zorgt dat je niet te ver "springt" en je been dus minder ver naar voren landt. Maar ik vind het wel apart dat dat zo algemeen gesteld wordt (niet alleen door jou, het hele internet staat er vol mee) en dat lengte er blijkbaar weinig invloed op heeft.
Enig idee?NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Hoi! Ik ben Jero! Welkom bij Runners Anonymous!quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:53 schreef GoWithIt het volgende:
[..]Wat veel!
Maar komt wel goed, vooral als je ook eens meegaat met evenementen waar meerdere mensen meelopen. Dat is altijd erg gezellig!![]()
Zoiets heb ik een vrouw echt nog nooit horen zeggen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:11 schreef Jero_nimo het volgende:
Maar mijn vriendin vond dat ik al genoeg schoenen had![]()
![]()
![]()
Hoiquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Hoi! Ik ben Jero! Welkom bij Runners Anonymous!
Maar komt wel goed, vooral als je ook eens meegaat met evenementen waar meerdere mensen meelopen. Dat is altijd erg gezellig!
Dankjewel, ik ga meedoen met de 4 mijl van Groningen, maar volgens mij doen andere mensen in dit topic daar niet aan mee
Dus. Dat.![]()
Nee hoor, je zag niks! Ik typ altijd zonder spel- en grammaticafouten!quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zag de ninja-edit wel Wolve!
Beetje rennen met zolderkamer autisten, altijd leuk!quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Hoi! Ik ben Jero! Welkom bij Runners Anonymous!
Maar komt wel goed, vooral als je ook eens meegaat met evenementen waar meerdere mensen meelopen. Dat is altijd erg gezellig!Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Lekker gpx-jes klussen onder het genot van Schultenbrau.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:02 schreef Guard het volgende:
[..]
Beetje rennen met zolderkamer autisten, altijd leuk!Ja doei.![]()
Over gpx-klussen gesproken, eentje uit de oude doos, voor als je niet tevreden bent over je loopje: http://www.digitalepo.com/NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Schultenbrau? echt niet!quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Lekker gpx-jes klussen onder het genot van Schultenbrau.
Euroshopper frikandellen en hamburgers, ok dat gaat nog, maar Schultenbrau?
Mja, nee niet echt eigenlijk. Ik weet wel dat het wordt gezien als de meest efficiënte cadans. Maar dat is inderdaad voor iedereen wel wat verschillend. In mijn Chi-running boek staat ook dat je die cadans moet behouden, ook als je sneller gaat lopen, maar dan wat grotere passen neemt. Maar veel mensen verhogen dan toch ook weer hun cadans. Ik durf het van mezelf niet te zeggen, daarvoor zou ik toch echt een footpod/Garmin 620 willen eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:00 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Hoe zit dat nou eigenlijk met die 180 passen per minuut. Zit daar echt zou weinig verschil tussen als je iemand van 1m60 en van 1m90 naast elkaar zou laten lopen?
Ik begrijp wel dat een hogere frequentie er voor zorgt dat je niet te ver "springt" en je been dus minder ver naar voren landt. Maar ik vind het wel apart dat dat zo algemeen gesteld wordt (niet alleen door jou, het hele internet staat er vol mee) en dat lengte er blijkbaar weinig invloed op heeft.
Enig idee?![]()
Maar over het algemeen is een hoge cadans in ieder geval goed voor mid/voorvoet. Als je iets daarvan afwijkt is het natuurlijk ook niet erg.![]()
Als ik dan toch linkjes aan het strooien ben: http://www.bikeradar.com/(...)cycling-death-34299/
Bedacht me trouwens op de heenweg dat ik straks wel studeer aan DE sportuniversiteit van het VK, en wellicht bieden ze daar ook/wel wat loopscholing etc. aan!!
Misschien komt Alumna Paula Radcliffe nog wel eens een lesje geven![]()
![]()
Ja doei.![]()
Mijn hemelquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:07 schreef Wolve000 het volgende:
Als ik dan toch linkjes aan het strooien ben: http://www.bikeradar.com/(...)cycling-death-34299/![]()
Ja doei.![]()
Je mag niet jokken :pquote:Op dinsdag 17 september 2013 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je bent harterwarmend!
Ik ben nirak en de langzaamste van het stel. Mijn droom is ooit Jero te verslaan op een 15 km trail (dromen mag).
Mijn doel is om ooit een 15 km trail te kunnen lopen![]()
![]()
Dat valt wel een beetje in de categorie "I microwaved my cat and now you've got to pay because you never said I shouldn't"quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:07 schreef Wolve000 het volgende:
Als ik dan toch linkjes aan het strooien ben: http://www.bikeradar.com/(...)cycling-death-34299/
Oh, Strava heeft blijkbaar wel gewonnen! http://www.outsideonline.(...)trava-Wins-Suit.html
Hardlopen met een gps is dus op eigen risico!
Yeah.. right!quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:10 schreef Nirak het volgende:
[..]
Je mag niet jokken :p
Je bent harterwarmend!!
Niets mis met dromen... alleen tegen de tijd dat jij (of ikzelf) ooit in de buurt kom(t) van Jero's huidige 15K tijd, hij al weer een stuk sneller isquote:Ik ben nirak en de langzaamste van het stel. Mijn droom is ooit Jero te verslaan op een 15 km trail (dromen mag).Dat gaat je sowieso lukken.quote:Mijn doel is om ooit een 15 km trail te kunnen lopenJa doei.![]()
quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:10 schreef Nirak het volgende:
[..]
Je mag niet jokken :p
Je bent harterwarmend!
Ik ben nirak en de langzaamste van het stel. Mijn droom is ooit Jero te verslaan op een 15 km trail (dromen mag).
Mijn doel is om ooit een 15 km trail te kunnen lopenWel een mooie droom!
Hoop voor je dat die een keer uitkomt! Dat doel gaat je sowieso wel lukken
![]()
![]()
![]()
GMTA en ik vind jou ook heel aardigquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Yeah.. right!!
[..]
Niets mis met dromen... alleen tegen de tijd dat jij (of ikzelf) ooit in de buurt kom van Jero's huidige 15K tijd, hij al weer een stuk sneller is
[..]
Dat gaat je sowieso lukken.![]()
![]()
![]()
Ik probeer tegenwoordig wel om niet al te grote passen te zetten bij dezelfde snelheid (en dus met een wat hogere frequentie te lopen). Bultop gaat dat sowieso redelijk vanzelf. Maar bultaf is dat wel echt een stuk lastiger vol te houden, omdat je jezelf dan het liefste gewoon naar beneden zou willen laten storten. Waarschijnlijk wel een stuk beter voor alle gewrichting om het juist dan ook vol te houden. Het schiet er ook nog wel eens bij in als ik vermoeider raak. Dan moet ik mezelf al een stuk bewuster kleinere passen laten maken.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:06 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Mja, nee niet echt eigenlijk. Ik weet wel dat het wordt gezien als de meest efficiënte cadans. Maar dat is inderdaad voor iedereen wel wat verschillend. In mijn Chi-running boek staat ook dat je die cadans moet behouden, ook als je sneller gaat lopen, maar dan wat grotere passen neemt. Maar veel mensen verhogen dan toch ook weer hun cadans. Ik durf het van mezelf niet te zeggen, daarvoor zou ik toch echt een footpod/Garmin 620 willen eigenlijk.![]()
Maar over het algemeen is een hoge cadans in ieder geval goed voor mid/voorvoet. Als je iets daarvan afwijkt is het natuurlijk ook niet erg.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Wat de Run2daymedewerker mij vertelde, is dat als je grotere passen maakt, je voet een langere afwikkeling heeft (of maakt, hoe zeg je dat?) en daardoor dus je benen langere tijd belast worden met je (3x) lichaamsgewicht. Wat natuurlijk niet goed is voor de spieren en gewrichten. Hoe korter, hoe beter.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:00 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Hoe zit dat nou eigenlijk met die 180 passen per minuut. Zit daar echt zou weinig verschil tussen als je iemand van 1m60 en van 1m90 naast elkaar zou laten lopen?
Enig idee?All she wants and needs is just a little taste..![]()
Nu is het tijd om te stoppen met praten over hardlopen en het gewoon te gaan doen. Dus ik ga me omkleden en naar het bos. Een korte track waar ik oefenrondjes rijdt met de mtb eens met de benenwagen uitproberen![]()
![]()
Veel plezier! Ik heb vandaag een rustdagje, misschien morgen of overmorgenochtend weer een mooi stukje hier. Voel het wel een beetje in de kuiten nu. Maar dat is wel logischquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:17 schreef Nirak het volgende:
Nu is het tijd om te stoppen met praten over hardlopen en het gewoon te gaan doen. Dus ik ga me omkleden en naar het bos. Een korte track waar ik oefenrondjes rijdt met de mtb eens met de benenwagen uitproberen.
![]()
Je doet 't eromquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:13 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
GMTA en ik vind jou ook heel aardig![]()
Tevens: http://loughboroughsport.com/au-athletics/about-us/ze trainen precies op de dagen dat de Harriers NIET trainen
En in de weekenden, maar dan is 't meestal toch druk met events. En de facilities daar zijn echt awesome!
Ja doei.![]()
dan heb ik er voor jou ook eentje Jero....quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:13 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]Wel een mooie droom!
Hoop voor je dat die een keer uitkomt! Dat doel gaat je sowieso wel lukken
![]()
https://www.facebook.com/pages/Philippe-Gatta/153506284835462'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ze zeggen wel eens dat kinderen nog geen tijd hebben gehad om een "verkeerde" techniek aan te leren:
Laat wel goed zien dat je prima op je voorvoet kunt landen met reguliere schoenen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:24 schreef Guard het volgende:
Ze zeggen wel eens dat kinderen nog geen tijd hebben gehad om een "verkeerde" techniek aan te leren:![]()
Dan vind ik die Tor Des Geants wel even ver genoeg..quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dan heb ik er voor jou ook eentje Jero....
https://www.facebook.com/pages/Philippe-Gatta/153506284835462En dat is dichterbij..
![]()
![]()
Ook leuk, en gratis! http://loughboroughsport.com/my-lifestyle/profile/run4fitness/
Hopelijk dus met wat oefeningen ook enzo. Even informeren/kijken!
En ze doen ook (gratis!) bootcamp: http://loughboroughsport.com/my-lifestyle/profile/boot-camp/
En voor 1.50 zwemmen!http://loughboroughsport.com/my-lifestyle/profile/myswim/
Kan mooi in de lunchpauze
Ja doei.![]()
C'mon, push yourself....outside the comfort zone is were all the fun happensquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:35 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Dan vind ik die Tor Des Geants wel even ver genoeg..En dat is dichterbij..
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Lijkt mij ook ja. Als het gaat om de hoek die je maakt met je benen (om niet te overstrekken) zou je met lange benen langere passen maken en dus bij dezelfde frequentie een veel hogere snelheid hebben.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:00 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Enig idee?![]()
Op zich ook niet onwaar. Lange mensen hebben vaak wel de neiging sneller te zijn dan ik.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:39 schreef Saysem het volgende:
[..]
Lijkt mij ook ja. Als het gaat om de hoek die je maakt met je benen (om niet te overstrekken) zou je met lange benen langere passen maken en dus bij dezelfde frequentie een veel hogere snelheid hebben.
geen dubbele ontkenning aub, dat kan tot verwarring leidenquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:42 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Op zich ook niet onwaar. Lange mensen hebben vaak wel de neiging sneller te zijn dan ik.
Ik zal er mee stoppen geen dubbele ontkenning meer te gebruiken.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:43 schreef Guard het volgende:
[..]
geen dubbele ontkenning aub, dat kan tot verwarring leiden
Daar gaan we al, hier snap ik dus helemaal niets vanquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:44 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ik zal er mee stoppen geen dubbele ontkenning meer te gebruiken.
Ik dacht altijd dat die optimale pasfrequentie samenhangt met de valversnelling/zwaartekracht. Het hele idee is dat je tijdens het lopen steeds naar voren valt en je voet weer neerzet om te voorkomen dat je plat op je neus valt. Lopen is dus eigenlijk gecontroleerd vallen, en dat vallen doe je (op aarde) met een versnelling van ongeveer 9,8 m/s2. Die valversnelling bepaalt dan de optimale pasfrequentie.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:06 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Mja, nee niet echt eigenlijk. Ik weet wel dat het wordt gezien als de meest efficiënte cadans. Maar dat is inderdaad voor iedereen wel wat verschillend. In mijn Chi-running boek staat ook dat je die cadans moet behouden, ook als je sneller gaat lopen, maar dan wat grotere passen neemt. Maar veel mensen verhogen dan toch ook weer hun cadans. Ik durf het van mezelf niet te zeggen, daarvoor zou ik toch echt een footpod/Garmin 620 willen eigenlijk.![]()
Maar over het algemeen is een hoge cadans in ieder geval goed voor mid/voorvoet. Als je iets daarvan afwijkt is het natuurlijk ook niet erg.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2013 11:47:16 ]![]()
Vandaag Keep Running les 4 gelopen.
Daarbij mijn record op de 5K verbeterd met 2m01sec![]()
Nu op 25:51min![]()
http://www.endomondo.com/workouts/246570800/10834543![]()
Ik ben zo'n 1.87 en retelangzaam![]()
Mensen denken vaak ik dat ik wel snel zal lopen met zo'n lang, slank lichaam maar ik loop zo'n 7min/km en daarna drink ik graag bier![]()
Zondag overigens geen evenement meer gelopen. Knie voelt toch niet helemaal lekker...SPOILER: en de eigenlijke redenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik had helemaal geen zin om te lopen vanmorgen en mezelf uiteindelijk de deur uit geschopt. Heb ik toch lekker gelopen!!! Alles volgehouden wat ik van plan was en daarna nog eens tien minuten aan één stuk. Dat was een hele tijd geleden dat ik dat gered heb. Stiekem is dit eigenlijk het allerlekkerste weer om te lopen. Ik had de hele weg regen en ik vond het heerlijk!!!
In het bos kwam ik meer lopers tegen en ze waren allemaal even vrolijkZeven kilometer vol gemaakt.
Hebben jullie dat ook dat als je op je garmin ziet dat je een paar honderd meter van een volle kilometer af bent dat je die dan nog even uitloopt? Ik vind het wat mooier staan als er zeven km staat i.p.v. 6,8 of zo
http://www.endomondo.com/(...)course&fb_source=708
nu nog even teruglezen voor ik onder een heerlijke hete douche stapThis whole world is wild at heart and weird on top![]()
quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:03 schreef Serinde het volgende:
Mensen denken vaak ik dat ik wel snel zal lopen met zo'n lang, slank lichaam maar ik loop zo'n 7min/km en daarna drink ik graag bier![]()
Zondag overigens geen evenement meer gelopen. Knie voelt toch niet helemaal lekker...Sterkte met je knie !SPOILER: en de eigenlijke redenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:03 schreef Serinde het volgende:
Zondag overigens geen evenement meer gelopen. Knie voelt toch niet helemaal lekker...Ik drink ook graag bier na het lopenSPOILER: en de eigenlijke redenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jij drinkt altijd graag bierquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:10 schreef hatsaflats het volgende:
Ik drink ook graag bier na het lopen
toch?![]()
Bij club-trainingen nooit. Als we terug bij de club zijn, dan is het mooi geweest.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:05 schreef Lula het volgende:
Hebben jullie dat ook dat als je op je garmin ziet dat je een paar honderd meter van een volle kilometer af bent dat je die dan nog even uitloopt? Ik vind het wat mooier staan als er zeven km staat i.p.v. 6,8 of zo
Als ik zelf ga lopen heb ik het alleen als ik vlakbij een echt mooi rond iets zit. Dus vlakbij de 10km of vlakbij het uur, etc. Zonde om een eventueel Endomono-bekertje te laten liggen.
Ligt ook een beetje aan het doel van de training. Als ik X kilometer wil lopen, komt het vanzelf precies op die X uit. Ik ga eigenlijk ook nooit zomaar wat lopen. Dan is het of een specifiek rondje, of een specifieke afstand. En als dat dan klaar is, is het klaar.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:10 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik drink ook graag bier na het lopenOp rustdagen niet dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
jaquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:12 schreef Arquero het volgende:
[..]
Jij drinkt altijd graag bier
toch?QFTquote:![]()
Als ik van plan was om een bepalde afstand te lopen en ik heb mijn route net te kort genomen, of door GPS fails staat er nog niet voldoende afstand op, dan vind ik dat direct na de training wel irritant. Wel ooit een paar keer naar het eind van de straat gelopen en terug om de afstand "vol" te maken, maar toen ben ik me eens gaan afvragen waarom ik dat eigenlijk deed. Een paar dagen later geef ik er niets meer om dat er 9,94 km staat ipv 10.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:05 schreef Lula het volgende:
Dus dat doe ik niet meer...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nee, ik druk op stop en zie dan pas hoeveel km ik gelopen heb.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:05 schreef Lula het volgende:
Hebben jullie dat ook dat als je op je garmin ziet dat je een paar honderd meter van een volle kilometer af bent dat je die dan nog even uitloopt? Ik vind het wat mooier staan als er zeven km staat i.p.v. 6,8 of zoIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Nu niet meer, maar toen ik nog aan het opbouwen was naar de 10km wel. Idd omdat het gewoon mooier staat, maar het klinkt ook voor mezelf beter. Net als dat ¤9,95 als veel minder klinkt dan ¤10,00, ofzo.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:05 schreef Lula het volgende:
Ik had helemaal geen zin om te lopen vanmorgen en mezelf uiteindelijk de deur uit geschopt. Heb ik toch lekker gelopen!!! Alles volgehouden wat ik van plan was en daarna nog eens tien minuten aan één stuk. Dat was een hele tijd geleden dat ik dat gered heb. Stiekem is dit eigenlijk het allerlekkerste weer om te lopen. Ik had de hele weg regen en ik vond het heerlijk!!!
In het bos kwam ik meer lopers tegen en ze waren allemaal even vrolijkZeven kilometer vol gemaakt.
http://www.endomondo.com/(...)course&fb_source=708
nu nog even teruglezen voor ik onder een heerlijke hete douche stap![]()
Beste Q,
Je startnummer voor de Vredesloop Den Haag op zaterdag 21 september a.s. werd per post opgestuurd, maar kwam onbestelbaar retour.
Het startnummer kun je a.s. zaterdag afhalen op het wedstrijdsecretariaat, gevestigd in een tent vlakbij de start- en finishlocatie.
Zie www.vredesloopdenhaag.nl/home Het wedstrijdsecretariaat is open vanaf 10.00 uur.
Met vriendelijke groeten,
Best regards,
Vredesloop Den Haag
![]()
![]()
Nee, omdat ze nogal groot en lomp ogen, zeker in maat 10 :p andere mensen hebben altijd van die leuke ranke schoentjes!quote:Op dinsdag 17 september 2013 07:46 schreef Guard het volgende:
[..]![]()
vind je ze ugly omdat ze niet "atomic" gekleurd zijn?
Ik moest bij die analyse trouwens eerst alleen op sokken lopen en ik merkte wel echt dat ik dat niet gewend was, de eerste passen kraakte alles..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nou ja, beter dan dat je hele inschrijving kwijt is.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:28 schreef Quoi het volgende:
Beste Q,
Je startnummer voor de Vredesloop Den Haag op zaterdag 21 september a.s. werd per post opgestuurd, maar kwam onbestelbaar retour.
Het startnummer kun je a.s. zaterdag afhalen op het wedstrijdsecretariaat, gevestigd in een tent vlakbij de start- en finishlocatie.
Zie www.vredesloopdenhaag.nl/home Het wedstrijdsecretariaat is open vanaf 10.00 uur.
Best regards,
Vredesloop Den Haag
Ik wacht tot vanmiddag 4 uur af, mocht ik dan geen enveloppe of mail hebben dan bel ik even.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:28 schreef Quoi het volgende:
Beste Q,
Best regards,
Vredesloop Den Haag
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:33 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Nou ja, beter dan dat je hele inschrijving kwijt is.![]()
Kan ik 'm ook niet vergeten mee te nemen![]()
![]()
Slaap je in DH? Leuk! welk hotel?quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:34 schreef hatsaflats het volgende:
Ohjee, er zit een hardloopwinkel vlakbij m'n hotel![]()
Na 15 minuten (!) na binnenkomst op vrijdag was het voor ons al duidelijk dat we de volgende editie ook weer mee gaan om het verkeer te regelen. Heb je heel erg last van de regen gehad? Of heb je het meer "uit-getuned?"quote:Ja ik!Bedankt voor het vrijwilligen! Was een erg leuk evenement, jammer van het weer alleen. Naar gelukkig het grootste deel van de middag droog.
Wij hadden de ongelooflijke mazzel dat we een auto hadden om ons naar onze plaatsen te brengen en afgezien van 's ochtends even een plensbui, vielen de buien over het algemeen terwijl we droog in de auto zaten
Ik heb alleen bij de finish achterop gezeten, mijn collega zat op de een na laatste motor, en ik op de laatste. Geweldige binnenkomst zeg! We zijn er volgend jaar absoluut weer bij. Ja, die blauwe motor ging dus onderuit blijkbaar. Weet je hoe het met dat kindje is die onder die motor liep trouwens?quote:Zat jij ook op de motor? 1 motorverkeersregelaar had trouwens de moed om het gas open te trekken op de baan, was erg glad dus ging onderuit. Dat was wel erg jammer en zonde van de motor en de baan. Daar zat ook nog wel een gat in.Zeker netjes gedaan Jero. Ik heb nog wel met wat lui van Aeolus staan praten trouwens. Gefeliciteerd met jullie Teamprestaties. Wat een immense berg modder trouwens ja. Al die bikers en lopers @ de IPC helemaal onder de blubber. Dan weet je weer waar je het voor doet.quote:Maar in ieder geval, het lopen was erg leuk. Ik zat in het 2e team van aeolus, het minder snelle team dus. Het 1e team is dan ook meteen 1e geworden en ons team is geëindigd op de 7e plek overall.
Ik liep de etappe na de 2e rustpauze, dit was een etappe van 7.9km door het bos met veel drek en modder en steeds op en neer. Erg leuk, maar wel heel zwaar. Ik kwam binnen 30 seconden na de loper van het 1e team, dus dat was wel netjes. Mooie tijd gelopen van 30.17, volgens de garmin gemiddeld 3'47, dus wel een mooi tempo.
Ja er was voor flink heel veel chinees gezorgd, 6 oid van die HAACP kratten die je met zijn tweeën moet tillen. En die omgeving... zoooooooo mooi. En de mensen waren top!quote:Daarna met zn allen gezellig chinees gegeten en zelfs nog op het podium gestaan met een deel van het 1e team. Erg gezellige dag gehad dus!Lekker hoor! Geniet ervan! Prettige vakantie!quote:Nu onderweg naar Z-Duitsland, lekker 10 daagjes op vakantie!
Schwarzwald? Monschau <3
En nu even erg lui zijn. Veluweloop 2013 Wageningen, Julianadorp Power Event en opening van de Hindoe Tempel, van vrijdag tot maandag hard bezig geweest. Goed naar mijn zin gehad, maar wel redelijk op nu
[ Bericht 14% gewijzigd door knokkels op 17-09-2013 12:50:26 ]Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P![]()
Ik denk dat ze Engeland bedoelt.quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dat doe ik ook altijdquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:21 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Nee, ik druk op stop en zie dan pas hoeveel km ik gelopen heb.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zo lekker als het de afgelopen weken ging, zo kut ging het lopen vandaag. Eigenlijk al de hele week vrij moe en vutloos. Had vadaag ook niet veel zin om te gaan lopen, maar toch gegaan.
Ach, positief blijven: Liever vandaag een kutdag, dan zondag
http://www.endomondo.com/workouts/246792359/8850231![]()
Wat stom, maar gelukkig kan het nog opgehaald worden!quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:28 schreef Quoi het volgende:
Beste Q,
Best regards,
Vredesloop Den Haag
Ach, dat gebeurt wel eens. En zoals je zegt, beter nu dan zondag!quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:55 schreef Levitas het volgende:
Zo lekker als het de afgelopen weken ging, zo kut ging het lopen vandaag. Eigenlijk al de hele week vrij moe en vutloos. Had vadaag ook niet veel zin om te gaan lopen, maar toch gegaan.
Ach, positief blijven: Liever vandaag een kutdag, dan zondag
http://www.endomondo.com/workouts/246792359/8850231NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Nee, volgende week in Portsmouthquote:Ik ga er natuurlijk vanuit dat iedereen heeft onthouden dat ik daar volgende week heen ga
![]()
![]()
Oja, tuurlijk. Ik ben een beetje een zeef latelyquote:Op dinsdag 17 september 2013 13:02 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Nee, volgende week in Portsmouth
Leuk hoor, kun je shoppen![]()
![]()
Niet teveel, want ik neem alleen handbagage mee. Dus schoenen worden sowieso al lastig, mochten ze Kinvara's ofzo in de aanbieding hebben.quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:04 schreef Quoi het volgende:
[..]
Oja, tuurlijk. Ik ben een beetje een zeef lately
Leuk hoor, kun je shoppen![]()
Ik ga vanavond voor het eerst met een clubje en een trainer op stap. Clubje is aan het trainen voor HM, 30k en M wedstrijden. Krijg ik zojuist even een mailtje over trainen van vanavond binnen.
Zegt die trainer doodleuk dat we 10x400m gaan lopen, richttijd 1:30.
Als ik even extrapoleer dan is 1:30 per 400m 3:45per k.Dat is gewoon meer dan 16k per uur! Dat kan ik helemaal niet... Ben nu wel bang voor vanavond..
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Is het op een track of ergens op een losse locatie? Dan maakt het natuurlijk minder uit. Sowieso zijn het korte stukken en is er tussendoor rust waarbij het zaakje toch wel weer bij elkaar komt. Het is natuurlijk niet zo dat die 10x400 direct aan elkaar geplakt zit.quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:11 schreef Frsh het volgende:
Ik ga vanavond voor het eerst met een clubje en een trainer op stap. Clubje is aan het trainen voor HM, 30k en M wedstrijden. Krijg ik zojuist even een mailtje over trainen van vanavond binnen.
Als ik even extrapoleer dan is 1:30 per 400m 3:45per k.Dat is gewoon meer dan 16k per uur! Dat kan ik helemaal niet... Ben nu wel bang voor vanavond..
En misschien is dat dan ook niet helemaal het juiste groepje voor je dan. Hoe snel loop je zelf meestal?NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Vanuit trainingsschema van mijn trainert zou voor deze wedstrijdtijden zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:11 schreef Frsh het volgende:
10km: 43:00
HM: 1:35:00
Vrij rap idd![]()
![]()
Jezusquote:Op dinsdag 17 september 2013 13:17 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Vanuit trainingsschema van mijn trainert zou voor deze wedstrijdtijden zijn.
Vrij rap idd![]()
![]()
Ik zou ook wel zo snel willen zijnquote:Lijkt me tof! Ik zie elke training weer die snelle mensen voorbij stuiven en dat wil ik oooook. Maar dat kan ik niet
![]()
![]()
Fixed.quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:28 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik zou ook wel zo snel willen zijnLijkt me tof! Ik zie elke training weer die snelle mensen voorbij stuiven en dat wil ik oooook. Maar dat kan ik nog niet
Ja doei.![]()
43 en 1:35 is wel heel rap hoor, ik weet niet of dat uberhaupt wel haalbaar voor mij is. Voorlopig staat het doel eerst maar eens op 45quote:Als dat al gaat lukken.
![]()
![]()
Geen idee... Zit er niet ergens een gaatje waar je bijv. een paperclip in kan prikken om te resetten?
Ik heb net les 16 van Renate gelopen, een van de lessen van de laatste week voor de 10. 6-5-4-3-2 met steeds 2 minuten wandelen. Ging wel lekker maar nu echt een gevoel alsof ik niks gedaan heb.
***![]()
Internet zegt dit:quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:35 schreef Nirak het volgende:
[ afbeelding ]
Wat nu.. Hij doet niks meer...quote:To force a reset on the device you have to hold the power button down for quite a long time (~15 seconds). Due to the nature of the display on the 610, it can also be hard to tell when the reset has occurred. If you hold the power button down for about 20 seconds, and then release it and press it again, the device should recover. (Do this while attached to the charging clip for best results.)![]()
Gewoon een paar hondenbrokjes geven, misschien dat ie het dan weer doet en weer kwispelend ronjes wil rennen!quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:35 schreef Nirak het volgende:
[ afbeelding ]
Wat nu.. Hij doet niks meer...
Of ging het over het horloge?NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:39 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Gewoon een paar hondenbrokjes geven, misschien dat ie het dan weer doet en weer kwispelend ronjes wil rennen!
Of ging het over het horloge?![]()
![]()
lief hondje!![]()
[..]
Gewoon een paar hondenbrokjes geven, misschien dat ie het dan weer doet en weer kwispelend ronjes wil rennen!
Of ging het over het horloge?![]()
Ja doei.![]()
Ghehehe. Wat was ik blij toen dit "trucje" bij mij werktequote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
Of ging het over het horloge?Bijdehandje!
***![]()
hahaha! Hij bleef na de eerste rond wel bij de auto staan met een blik van: "he baas, nu is het wel mooi geweest he.."quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:39 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Of ging het over het horloge?
Maar toen ik stug doorliep kwam hij toch maar weer kijken
Helaas geen log van de training van vandaag, hij stond nog wel in het horloge maar zonder data
Nu weet ik nog dat er 4.12 km stond met 41:17 als tijd. Max hartslag en gem hartslag wist ik ook nog, dus maar handmatig in endomondo gezet.
Al met alle lekker in het bos gehobbeld en nu vlug douchen voordat de poetsdame zich zometeen een hoedje schrikt (want geen slot op badkamerdeur).
En dan denk ik toch even naar Run2day![]()
![]()
Veel te rappe intervallen als je zulke PR's hebt in mijn ogen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:17 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Vanuit trainingsschema van mijn trainert zou voor deze wedstrijdtijden zijn.
Vrij rap idd
Laatst nog de voorbeeldtempo's van de souplesse intervallen geplaatst en die zijn iets normaler, want 1:30 op 400 meters als dat je PR's zijn is echt (volle) verzuring = matige techniek = verkrampt lopen = matige training in mijn ogen.
@Frsh: 1:40-1:45 is veel beter tempo, dan kan je snelheid en techniek nog combineren.Heb je in mijn ogen meer aan dan jezelf kapot / misselijk lopen @ 1:30.
Jack does it in real time...![]()
Maar ik loop helemaal geen 10k in 43minuten... Laatst gemeten PR is 48:30 (feb 2013). Dat zal nu wel iets sneller zijn, maar lang geen 43:00quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:12 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Veel te rappe intervallen als je zulke PR's hebt in mijn ogen.
Laatst nog de voorbeeldtempo's van de souplesse intervallen geplaatst en die zijn iets normaler, want 1:30 op 400 meters als dat je PR's zijn is echt (volle) verzuring = matige techniek = verkrampt lopen = matige training in mijn ogen.
@Frsh: 1:40-1:45 is veel beter tempo, dan kan je snelheid en techniek nog combineren.Heb je in mijn ogen meer aan dan jezelf kapot / misselijk lopen @ 1:30.
mocht ik willen
[ Bericht 1% gewijzigd door Frsh op 17-09-2013 14:30:32 ]Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Souplessemethode geeft voor zo'n PR en bij 10 x 400 meter tempo van 1:50-1:56 aan. Bij dat tempo zou je tegen je omslagpunt aan moeten zitten, wat prima is voor zo'n training. Wil je zwaarder trainen / verzuren, ga 1:45-1:50 lopen en je voelt het vanzelf.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:22 schreef Frsh het volgende:
[..]
Maar ik loop helemaal geen 10k in 43minuten... Laatst gemeten PR is 48:30 (feb 2013). Dat zal nu wel iets sneller zijn, maar lang geen 43:00
Ik zou het iig aangeven bij de trainer, dat 1:30 hem niet wordt voor jou! Ik loop zelf 39 mins op de 10k en loop 10 x 400 meestal in 1:34-1:40.
Ik loop 50 minuten op de 10k en liep 2 weken terug 1:45-1:50 op 8x400 en 8x200, en dat ging zonder te verzuren? Misschien loop ik dan tijdens wedstrijden te langzaamquote:Op dinsdag 17 september 2013 14:32 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Souplessemethode geeft voor zo'n PR en bij 10 x 400 meter tempo van 1:50-1:56 aan. Bij dat tempo zou je tegen je omslagpunt aan moeten zitten, wat prima is voor zo'n training. Wil je zwaarder trainen / verzuren, ga 1:45-1:50 lopen en je voelt het vanzelf.
Ik zou het iig aangeven bij de trainer, dat 1:30 hem niet wordt voor jou! Ik loop zelf 39 mins op de 10k en loop 10 x 400 meestal in 1:34-1:40.![]()
![]()
Misschien moet ik de herdershond van de buren lenen, dan ga ik plotseling een stuk sneller
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Gewoon gaan en zien hoe het gaat. Al die methodes... je trainer gebruikt vast een andere methode. Geen enkele methode is de heilige graal en misschien is het juist lekker om eens wat harder te gaan. Als je nooit kaas eet, weet je ook niet hoe kaas smaakt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:11 schreef Frsh het volgende:
Dan loop je tijdens wedstrijden misschien wat langzaam.
En was het zonder verzuren 'op gevoel'? Of trainde je met HRM en weet je je omslagpunt is? Want verzuren is wat misleidend, ik bedoel dat ik op dat tempo zo'n 8 slagen onder m'n omslagpunt loop of zo (intensiteit 95% van omslagpunt).
Verzuren is lastig te voelen, je merkt het pas als je lichaam aan z'n tax zit en je begint te verkrampen, maar dat wil niet zeggen dat er al eerder (matige) melkzuuropbouw was. En aanvoelen wanneer verzuring begint is erg lastig op gevoel, want het is niet een 'steek' of zo die je voelt als je begint.
Anyway, m'n punt is dat veel mensen intervallen te hard lopen (zag van La_Tramposa bijv. ook flinke snelheden terugkomen voor haar PR's) en ook al kan het goed te zijn je lichaam te 'prikkelen', in de regel zitten er wel wat onderbelichte nadelen aan zo hard trainen. Namelijk het feit dat mensen minder op techniek letten als ze verzuren en in slechte / geforceerde houding gaan trainen en niet leren ontspanning tijdens inspanning te houden. Daarnaast moet je lichaam ook langer herstellen van trainingen op (te) hoge intensiteit en heb je dus grotere kans op blessures en overtrainen bij teveel te harde tempo's in mijn ogen.
Op gevoel. Ik train niet met hartslag en weet ook niet wat mn omslagpunt is, maar als ik vrij gemakkelijk een training uit kan lopen met nog genoeg over en zonder zware benen, ga ik er niet vanuit dat ik last van verzuring heb gehad.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:49 schreef DeeBee het volgende:
En was het zonder verzuren 'op gevoel'? Of trainde je met HRM en weet je je omslagpunt is? Want verzuren is wat misleidend, ik bedoel dat ik op dat tempo zo'n 8 slagen onder m'n omslagpunt loop of zo (intensiteit 95% van omslagpunt).
Verzuren is lastig te voelen, je merkt het pas als je lichaam aan z'n tax zit en je begint te verkrampen, maar dat wil niet zeggen dat er al eerder (matige) melkzuuropbouw was. En aanvoelen wanneer verzuring begint is erg lastig op gevoel, want het is niet een 'steek' of zo die je voelt als je begint.![]()
Nog anderhalve week om te beslissen of ik het wel of niet ga doen...quote:The registration for the 2. Eiger Ultra Trail will open on Friday 4 October at 10 am.... so be ready!Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Bij twijfel: gewoon doen!quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:58 schreef Guard het volgende:
[..]
Nog anderhalve week om te beslissen of ik het wel of niet ga doen...![]()
Hoi!quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:53 schreef GoWithIt het volgende:
[..]Wat veel!
Ik ben raar, zeur graag en ben in het echt best verlegen. Tot ik je ken en dan stop ik helemaal nooit meer met praten. Tussen het zeuren loop ik af en toe door de wijk. En later als ik groot ben wil ik een Vlaamse reus, maar dat terzijde.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Zo, in het kader van goed voor mezelf zorgen ga ik nu stoppen met werken en via Bever Sport naar huisDan een middagdutje en dan een avondje hardloopclub voor de boeg.
![]()
Tis voornamelijk het prijskaartje wat me een beetje doet twijfelen.quote:
Maar je hebt gelijk, anders krijg ik er toch spijt van
meteen vakantiebestemming voor volgend jaar bekend danMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Wat doet/kan het eigenlijk?quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:56 schreef Guard het volgende:
Polar's imitatie van de Nike Fuelband:
[ afbeelding ]NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ze hebben een website gemaakt:quote:
http://www.polarloop.com/
eens kijken... Waarschijnlijk is het een fancy stappenteller
oh en:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Kijk, voor dit soort posts kom ik nou naar dit topicquote:Op dinsdag 17 september 2013 14:49 schreef DeeBee het volgende:
Verzuren is lastig te voelen, je merkt het pas als je lichaam aan z'n tax zit en je begint te verkrampen, maar dat wil niet zeggen dat er al eerder (matige) melkzuuropbouw was. En aanvoelen wanneer verzuring begint is erg lastig op gevoel, want het is niet een 'steek' of zo die je voelt als je begint.
Anyway, m'n punt is dat veel mensen intervallen te hard lopen (zag van La_Tramposa bijv. ook flinke snelheden terugkomen voor haar PR's) en ook al kan het goed te zijn je lichaam te 'prikkelen', in de regel zitten er wel wat onderbelichte nadelen aan zo hard trainen. Namelijk het feit dat mensen minder op techniek letten als ze verzuren en in slechte / geforceerde houding gaan trainen en niet leren ontspanning tijdens inspanning te houden. Daarnaast moet je lichaam ook langer herstellen van trainingen op (te) hoge intensiteit en heb je dus grotere kans op blessures en overtrainen bij teveel te harde tempo's in mijn ogen.
![]()
![]()
So true. Zoals RD zou zeggen: Uit je comfortzone, daar gebeurt het pas.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:47 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Als je nooit kaas eet, weet je ook niet hoe kaas smaakt.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Ik let nooit op mijn techniek, ook niet als ik langzaam loopquote:Op dinsdag 17 september 2013 14:49 schreef DeeBee het volgende:
Verzuren is lastig te voelen, je merkt het pas als je lichaam aan z'n tax zit en je begint te verkrampen, maar dat wil niet zeggen dat er al eerder (matige) melkzuuropbouw was. En aanvoelen wanneer verzuring begint is erg lastig op gevoel, want het is niet een hU'steek' of zo die je voelt als je begint.
misschien ging het wel iets te snel, maar het is zo fijn om in ieder geval één training in de week te hebben waarbij je gewoon stuk kan gaan! En zolang je de laatste nog sneller kan doen dan de eerste dan zit je nog wel binnen je bereik toch..?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
kak.. lichte blessure aan de achillespees.. was gisterenavond gaan lopen en na 3,5 km kreeg ik er een paar lichte steken in.. even stukje gewandeld en toen weer voorzichtig wat versneld.. na 100 meter voelde ik het weer.. stuk gewandeld weer.. na 5 minuten ofzo weer eens voorzichtig geprobeerd, want kreeg het koud (kort/kort) en moest toch nog wel een stukje naar huis. Heb heel voorzichtig zo af en aan naar huis gehobbeld.. was flink gevoelig gisterenavond.. Ik voel het nu nog wel, dus even paar dagen rust maar.. wel enorm balen, voordeel is dat ik GTA-V hier heb liggen dus me wel vermaak de komende avonden![]()
![]()
Op je techniek letten vind ik dus juist iets voor training.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik let nooit op mijn techniek, ook niet als ik langzaam loopmisschien ging het wel iets te snel, maar het is zo fijn om in ieder geval één training in de week te hebben waarbij je gewoon stuk kan gaan! En zolang je de laatste nog sneller kan doen dan de eerste dan zit je nog wel binnen je bereik toch..?
En eigenlijk ook voor in wedstrijden, omdat je daar met een correcte houding en techniek meer kan winnen dan met alleen een 'fighting spirit' waarbij je alle basics haast vergeet. Maar dat kost wat tijd om te oefenen!
Persoonlijk vind ik 'stuk gaan' in trainingen niet zo nodig, aangezien je traint en eigenlijk uit alle trainingsleer wel blijkt dat je efficienter traint onder je omslagpunt (submaximale inspanning). Daarbij kan je dan dus ook beter focussen op andere trainingsaspecten als techniek. Ik zou wel 10x400 @ 1:20 kunnen doen, maar dan moet ik daarna waarschijnlijk kosten en heb ik alleen maar iets naar mijzelf bewezen en niks in een wedstrijd of zo (en moet ik 3 dagen herstellen).
Je lichaam uitputten / pushen is voor wedstrijden en af en toe om je lichaam even te testen in een trimloopje of zo. Ik train veel op hartslag en gebruik zones om in te trainen, loop dus ook gerust 'traag' in training (15-20 km duurloop @ 5:15-5:30, terwijl wedstrijdtempo 4:05-4:15 is op zulke afstanden). Te weinig verschil tussen trainings en wedstrijdtempo's vind ik vaak een signaal dat iemand te hard traint of efficienter zou kunnen gaan trainen om weer vooruitgang te gaan boeken.
Maar dat is mijn opvatting en hoe ik train, zoals mosselmossel zei geven anderen er helemaal niks om.
Ik vind dat je wel op je techniek zou moeten letten, maar verder onderschrijf ik deze post helemaal.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik let nooit op mijn techniek, ook niet als ik langzaam loopmisschien ging het wel iets te snel, maar het is zo fijn om in ieder geval één training in de week te hebben waarbij je gewoon stuk kan gaan! En zolang je de laatste nog sneller kan doen dan de eerste dan zit je nog wel binnen je bereik toch..?
Gewoon kapot gaan en al het andere vergeten. Dat hoort er ook gewoon bij. Sporten, omdat het fijn en leuk is en niet per se trainen om beter te worden. Bovendien loopt niet iedereen elke twee weken een wedstrijd waarin ze 'stuk' kunnen gaan. Sporten is wmb vooral omdat het leuk is en secundair pas om beter te worden.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:39 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Op je techniek letten vind ik dus juist iets voor training.En eigenlijk ook voor in wedstrijden, omdat je daar met een correcte houding en techniek meer kan winnen dan met alleen een 'fighting spirit' waarbij je alle basics haast vergeet. Maar dat kost wat tijd om te oefenen!
Persoonlijk vind ik 'stuk gaan' in trainingen niet zo nodig, aangezien je traint en eigenlijk uit alle trainingsleer wel blijkt dat je efficienter traint onder je omslagpunt (submaximale inspanning). Je lichaam uitputten / pushen is voor wedstrijden en af en toe om je lichaam even te testen in een trimloopje of zo. Ik train veel op hartslag en gebruik zones om in te trainen, loop dus ook gerust 'traag' in training (15-20 km duurloop @ 5:15-5:30, terwijl wedstrijdtempo 4:05-4:15 is op zulke afstanden). Maar dat is mijn opvatting en hoe ik train, zoals mosselmossel zei geven anderen er helemaal niks om.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Daar ging het van de week nog over (en wil het plezier van beginners ook niet overschaduwenquote:Op dinsdag 17 september 2013 15:42 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Gewoon kapot gaan en al het andere vergeten. Dat hoort er ook gewoon bij. Sporten, omdat het fijn en leuk is en niet per se trainen om beter te worden. Bovendien loopt niet iedereen elke twee weken een wedstrijd waarin ze 'stuk' kunnen gaan. Sporten is wmb vooral omdat het leuk is en secundair pas om beter te worden.), maar voor anderen is beter worden wel een duidelijk doel.
Ik zelf haal niet meer voldoening uit alleen het volbrengen van een afstand, mijn tijd / PR's zijn vooral een motivatie.
En ook beginners kunnen aan de slag met dingen als techniek enzo, maar als iemand lekker alleen wilt lopen, zal dat heus ook goed blijven gaan.
OPBOUWEN JONGENS!Mooi om te lezen dat ook de beste van Nederland weer opbouwt met minuutjes wandelentwitter:MichelButter twitterde op dinsdag 17-09-2013 om 15:52:55Heerlijk! Nu ik de minuutjes wandelen en het rijden op een damesfiets in slakkengang heb volbracht mag het lijf iets actiever worden. reageer retweet
Maar hoe let je op techniek als je nooit echt loop training gehad hebt? Ik weet dat ik mijn lichaam moet ontspannen en mijn core moet aanspannen, uit andere sporten, maar verder loop ik gewoon hoe voor mij natuurlijk voelt..quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:39 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Op je techniek letten vind ik dus juist iets voor training.En eigenlijk ook voor in wedstrijden, omdat je daar met een correcte houding en techniek meer kan winnen dan met alleen een 'fighting spirit' waarbij je alle basics haast vergeet. Maar dat kost wat tijd om te oefenen!
Persoonlijk vind ik 'stuk gaan' in trainingen niet zo nodig, aangezien je traint en eigenlijk uit alle trainingsleer wel blijkt dat je efficienter traint onder je omslagpunt (submaximale inspanning). Daarbij kan je dan dus ook beter focussen op andere trainingsaspecten als techniek. Ik zou wel 10x400 @ 1:20 kunnen doen, maar dan moet ik daarna waarschijnlijk kosten en heb ik alleen maar iets naar mijzelf bewezen en niks in een wedstrijd of zo (en moet ik 3 dagen herstellen).
Je lichaam uitputten / pushen is voor wedstrijden en af en toe om je lichaam even te testen in een trimloopje of zo. Ik train veel op hartslag en gebruik zones om in te trainen, loop dus ook gerust 'traag' in training (15-20 km duurloop @ 5:15-5:30, terwijl wedstrijdtempo 4:05-4:15 is op zulke afstanden). Te weinig verschil tussen trainings en wedstrijdtempo's vind ik vaak een signaal dat iemand te hard traint of efficienter zou kunnen gaan trainen om weer vooruitgang te gaan boeken.
Maar dat is mijn opvatting en hoe ik train, zoals mosselmossel zei geven anderen er helemaal niks om.
En volgens mij zit er wel voldoende tijd tussen wedstrijd snelheid en train snelheid hoor, hm deed ik op 5.29 en duur trainingen rond de 6.45-7.00. Ik heb alleen nog nooit snel gelopen op korte afstanden (ook nooit geprobeerd) en dat probeert ik nu te verbeteren..
[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 17-09-2013 16:03:43 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Is dit om weer op te bouwen na de blessure op de marathon op het WK?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:54 schreef mosselmossel het volgende:
OPBOUWEN JONGENS!Mooi om te lezen dat ook de beste van Nederland weer opbouwt met minuutjes wandelentwitter:MichelButter twitterde op dinsdag 17-09-2013 om 15:52:55Heerlijk! Nu ik de minuutjes wandelen en het rijden op een damesfiets in slakkengang heb volbracht mag het lijf iets actiever worden. reageer retweet
Veel teveel harde tempo's gelopen, dat bedoel ik dus!quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:54 schreef mosselmossel het volgende:
Serieus, wel een stukje overtraining bij Butter lijkt mij, maar bij topsporters ligt dat wel wat meer op de loer dan bij ons.
Dat is ook wel iets dat je in het begin moet leren volgens mij, dat je lekker kunt lopen op verschillende snelheden.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:39 schreef DeeBee het volgende:
Je lichaam uitputten / pushen is voor wedstrijden en af en toe om je lichaam even te testen in een trimloopje of zo. Ik train veel op hartslag en gebruik zones om in te trainen, loop dus ook gerust 'traag' in training (15-20 km duurloop @ 5:15-5:30, terwijl wedstrijdtempo 4:05-4:15 is op zulke afstanden). Te weinig verschil tussen trainings en wedstrijdtempo's vind ik vaak een signaal dat iemand te hard traint of efficienter zou kunnen gaan trainen om weer vooruitgang te gaan boeken.![]()
ik kijk zo nu en dan es in dit topic en merk dat het overgrote deel toch echt al een marathonrenner is, bij wijze van. Zijn er ook nog echt beginners in de zaal? Like me...Net 2 maandjes bezig en so far so good
just give a second thought
what if we don't get caught...![]()
Het is weer voorbij die mooie zomer![]()
Vanmiddag liep ik bij 11 graden en kreeg ik bui na bui na bui op de pan. En ik was in het kort/kort. Ik dacht onderweg dat ik best graag tubes om de armpjes gehad had.
Het was een training van 6x1000 extensief, totaal 12,5k. Het ging redelijk, maar niet geweldig. Ik heb hier en daar toch wel wat vage pijntjes: in de linker bilspier en in de rechter kuit. Maar ik heb de training volbracht en soms waren er ook korte stukjes waarop ik meende te denken dat het best lekker ging.
De lunch bestond vanmiddag uit een salade met krulsla, gerookte kip, Deense kaas en hummus als dressing. Lekker, maar ietwat weinig koolhydraten. Dat moet ik dus niet meer doen op een trainingsdag. Zo meteen maar een witlofschotel met aardappels gaan bereiden.
Deze week staat er nog één training op het programma voor de Vredesloop, een 15x200. Hopelijk is de kuit dan weer in orde.
Verder ben ik op zoek naar een goede nucleair gele hardlooppet, maar kan er nergens eentje vinden. Iemand een tip?
Tot slot nog even pochen met niets:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja hoor.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:26 schreef Apotheose het volgende:
ik kijk zo nu en dan es in dit topic en merk dat het overgrote deel toch echt al een marathonrenner is, bij wijze van. Zijn er ook nog echt beginners in de zaal? Like me...Net 2 maandjes bezig en so far so good
quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:35 schreef Zwabberhark het volgende:
Het is weer voorbij die mooie zomer![]()
Vanmiddag liep ik bij 11 graden en kreeg ik bui na bui na bui op de pan. En ik was in het kort/kort. Ik dacht onderweg dat ik best graag tubes om de armpjes gehad had.
Het was een training van 6x1000 extensief, totaal 12,5k. Het ging redelijk, maar niet geweldig. Ik heb hier en daar toch wel wat vage pijntjes: in de linker bilspier en in de rechter kuit. Maar ik heb de training volbracht en soms waren er ook korte stukjes waarop ik meende te denken dat het best lekker ging.
De lunch bestond vanmiddag uit een salade met krulsla, gerookte kip, Deense kaas en hummus als dressing. Lekker, maar ietwat weinig koolhydraten. Dat moet ik dus niet meer doen op een trainingsdag. Zo meteen maar een witlofschotel met aardappels gaan bereiden.
Deze week staat er nog één training op het programma voor de Vredesloop, een 15x200. Hopelijk is de kuit dan weer in orde.
Verder ben ik op zoek naar een goede nucleair gele hardlooppet, maar kan er nergens eentje vinden. Iemand een tip?
Tot slot nog even pochen met niets:Dat weer is wel even wennen inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het loopt wel een stuk lekkerder dan heet.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys![]()
Ik lees graag stiekem mee op de FB-pagina van good old Marti ten Kate. Deze HELD is nog steeds helemaal leip van het hardlopen. Zijn biografie was ook erg boeiend om te lezen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:54 schreef mosselmossel het volgende:
![]()
Iedereen in dit topic is ooit begonnen, en er komen met regelmaat nieuwe hardlopers langs/bij dus schroom niet en post lekker mee.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:26 schreef Apotheose het volgende:
Maak gebruik van die ervaring hier en vraag iedereen de oren van het hoofd
Moet binnenkort ook maar naar Decathlon voor wat warmere kleding....quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:35 schreef Zwabberhark het volgende:
Het is weer voorbij die mooie zomer
Ik ben in juli weer begonnen na ongeveer 4 jaar niks gedaan te hebben ivm blessures. Daarvoor liep ik wel grotere afstanden maar ik moest weer helemaal van vooraf aan beginnen. Inmiddels zijn dat wel weer afstanden rond de 6km en eigenlijk ben ik dus weer net zo beginner als jijquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:26 schreef Apotheose het volgende:
.
![]()
Hoewel de TT stom is is het 600e topic tot nu toe wel een goed topic, vind ik!
en dan nu weer verder met gta![]()
![]()
Psst...... Ik heb de jas gekochtquote:Op dinsdag 17 september 2013 17:03 schreef hatsaflats het volgende:
Hoewel de TT stom is is het 600e topic tot nu toe wel een goed topic, vind ik!
en dan nu weer verder met gta![]()
![]()
GTAze![]()
![]()
Die North Face jas?quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:20 schreef Quoi het volgende:
[..]
Psst...... Ik heb de jas gekocht![]()
GTAze
Ook voor hardlopen in de winter?NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
top! Ik doe nu afstanden van 4+ km, maar dan wel met intervallen. Dat is 1 min wandelen, 2 min hardlopen, 1 min wandelen etc. En dat een half uur. Vrijdags doe ik dan 1 min wandelen, 1 min hardlopen. Dit op advies van mn fysio. Was in april begonnen met hardlopen maar mn heup vond dat niet zo geweldig en ging protesteren. Nu doe ik elke avond even een rondje planking enzo en wat andere oefeningen om de spieren te verstreken, en dat helpt. Tot dusver nog geen last gehad en dat doet me goedquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:58 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Ik ben in juli weer begonnen na ongeveer 4 jaar niks gedaan te hebben ivm blessures. Daarvoor liep ik wel grotere afstanden maar ik moest weer helemaal van vooraf aan beginnen. Inmiddels zijn dat wel weer afstanden rond de 6km en eigenlijk ben ik dus weer net zo beginner als jij.
Hoe loop jij? 6km aan een stuk door of...?just give a second thought
Hoiquote:Op dinsdag 17 september 2013 15:02 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Hoi!
Ik ben raar, zeur graag en ben in het echt best verlegen. Tot ik je ken en dan stop ik helemaal nooit meer met praten. Tussen het zeuren loop ik af en toe door de wijk. En later als ik groot ben wil ik een Vlaamse reus, maar dat terzijde.![]()
Hoe vaak/hard loop je gemiddeld?Dus. Dat.![]()
Deze: https://static.bever.nl/productimages/big/31B1D30011_9696_01.jpgquote:Op dinsdag 17 september 2013 17:22 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Die North Face jas?
Ook voor hardlopen in de winter?
(zit mobiel)
Niet voor hardlopen, wel tegen kou en regen![]()
![]()
Ik ben ook nog beginner! Ik ben pas een paar maanden bezig met hardlopenquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:26 schreef Apotheose het volgende:
Dus. Dat.![]()
Ik heb net de Amerikaanse versie van Evy gedownload voor mijn hospita.. ik hoop dat ze het ook echt gaat doen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nice! Ik vind 'm erg leuk! Zal vast ook fijn zijn op de fietsquote:Op dinsdag 17 september 2013 17:20 schreef Quoi het volgende:
[..]
Psst...... Ik heb de jas gekocht![]()
GTAze
En dankje![]()
![]()
Welkom!quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:26 schreef Apotheose het volgende:
We zijn allemaal begonnen als beginner, en hardlopers weten heel goed hoeveel moeite het gekost heeft om te komen waar ze nu zijn. De meesten hier zijn inderdaad ook begonnen met schema's die wandelen en rennen afwisselen. Dus wees niet bang om te vragen, klets lekker mee, en vooral: niet miepen, maar lopen
quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:10 schreef Guard het volgende:
oh en:
[ afbeelding ]Over Run2day gesproken: die bevestigden dat ze weer een Halloween run houden dit jaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Tof! Mensen horen me nu al niet aankomen als ik van achteren kom, en dan geschminkt en heel hard BOE! roepen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Over Run2day gesproken: die bevestigden dat ze weer een Halloween run houden dit jaar
Inmiddels wel 6km aan een stuk ja. Maar ik ben ook gewoon begonnen met de intervallen van wandelen en lopen. Heb het schema van Evy gevolgd tot 5km en ben nu bezig met het vervolgschema naar de 10km.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:25 schreef Apotheose het volgende:
[..]
top! Ik doe nu afstanden van 4+ km, maar dan wel met intervallen. Dat is 1 min wandelen, 2 min hardlopen, 1 min wandelen etc. En dat een half uur. Vrijdags doe ik dan 1 min wandelen, 1 min hardlopen. Dit op advies van mn fysio. Was in april begonnen met hardlopen maar mn heup vond dat niet zo geweldig en ging protesteren. Nu doe ik elke avond even een rondje planking enzo en wat andere oefeningen om de spieren te verstreken, en dat helpt. Tot dusver nog geen last gehad en dat doet me goed
Hoe loop jij? 6km aan een stuk door of...?![]()
Hmm, er is zo uitverkoop bij Perry sport en ze hebben ook een Nike Vapor jas in de aanbieding.
Heb nu wel al een Asics jas, maar dat is puur om de wind en wat regen eruit te houden.
Zou eigenlijk een jas met wat voering willen hebben voor van de winter.
Weet iemand of die jacks wat voering hebben misschien?![]()
http://www.endomondo.com/workouts/user/6503018
Ik zit net een beetje terug te bladeren, ik zou bijna vergeten hoeveel geploeter al achter de rug is.
Na de marsfractuur op 20 oktober weer opnieuw begonnen met 0-5 km plan.
Na precies 11 maanden loop ik mijn eerste 10K wedstrijd.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Mijn Vapor Flash heeft geen voering, en is binnenstebuiten te dragen. Maar toch is die aardig warm.
Hoe dat met de gewone Vapors zit weet ik niet, maar zelf ben ik geen fan van een jasje met voering. Ik zou er eerder nog een longsleeve onder doen. Laagjes ftw![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Liever wat laagjes dat je wat uit kan doen idd.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn Vapor Flash heeft geen voering, en is binnenstebuiten te dragen. Maar toch is die aardig warm.
Hoe dat met de gewone Vapors zit weet ik niet, maar zelf ben ik geen fan van een jasje met voering. Ik zou er eerder nog een longsleeve onder doen. Laagjes ftw!
Plus ze zijn ook met korting toch nog aardig aan de prijs.
Voor nu maar lange tight en longsleeve van Nike besteld![]()
![]()
Als die ook met korting zijn, lijkt me dat een prima optie. Tenzij het echt koud is, vind ik het altijd wel fijn dat er iets uit kanquote:Op dinsdag 17 september 2013 18:24 schreef Arquero het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Liever wat laagjes dat je wat uit kan doen idd.
Plus ze zijn ook met korting toch nog aardig aan de prijs.
Voor nu maar lange tight en longsleeve van Nike besteld[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dit zou ook mijn voorkeur zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe dat met de gewone Vapors zit weet ik niet, maar zelf ben ik geen fan van een jasje met voering. Ik zou er eerder nog een longsleeve onder doen. Laagjes ftw!
Sowieso sluiten voeringen meestal zo goed aan, dat er ook weinig luchtcirculatie meer is, wat niet fijn is voor de afkoeling die je wel wilt hebben, maar vooral ook voor een enorme hoeveelheid opbouwend zweet zorgt. Een dunner laagje en een jas zonder voering heeft dan wat meer ruimte om je heen, waardoor het zweet ook nog een beetje weg kan.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:19 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik zit net een beetje terug te bladeren, ik zou bijna vergeten hoeveel geploeter al achter de rug is.
Na precies 11 maanden loop ik mijn eerste 10K wedstrijd.
Ik heb 1 iets dikker jasje en die draag ik nooit. Ik vind een dun jasje met daaronder thermo+shirt veel prettiger. Zo'n dikker jasje kun je niet makkelijk uit doen, want dan is het weer te koud.![]()
Doorzettingsvermogenquote:Op dinsdag 17 september 2013 18:19 schreef De_kluizenaar het volgende:
Na precies 11 maanden loop ik mijn eerste 10K wedstrijd.![]()
![]()
Vandaag 2 gesprekken gehad dus ik kan ze zo iets tweaken en stellen:quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:26 schreef Apotheose het volgende:
Wie is Apotheose?
Waar zie je jezelf over 5 jaar?
Hoe ver loop je al?
Op welke schoenen loop je?
Die van vanmiddag beter als die van vanmorgen.quote:
Maar het is gewoon (op z'n twents) kiek'n wat wordt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
KWWquote:Op dinsdag 17 september 2013 18:40 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Die van vanmiddag beter als die van vanmorgen.
Maar het is gewoon (op z'n twents) kiek'n wat wordt.![]()
Had vroeger een collega die gebruikte dat overal voor.
Succes!![]()
Meh... het is echt zo jammer he... Het is hier nu nog droog, maar volgens weeronline gaat het zo regenen. Weer een training in de zeikende regen, zo kom ik nooit van m'n verkoudheid af![]()
![]()
En nog tussendoor gelopen?quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:40 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Die van vanmiddag beter als die van vanmorgen.
Maar het is gewoon (op z'n twents) kiek'n wat wordt.![]()
Oh enneuh... Startnummer voor de Vredesloop kwam vanmiddag door de bus nog!Ja, ik wou 15 maar ik begon te snel waardoor ik al snel geschoten had dat ik dat geen 15km vol ging houden, dus heb ik er een intervallende fartlek van gemaakt.quote:
Ik zal zo eens uploaden want er staan nog loopjes van Portugal op![]()
Nice!quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:28 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Ik ben ook nog beginner! Ik ben pas een paar maanden bezig met hardlopenhoe gaat 't?
ja je kunt niet zomaar 10km hardlopen out of nowhere. Ik had eerst al moeite met 1 minuutquote:Op dinsdag 17 september 2013 17:43 schreef Frsh het volgende:
[..]
Welkom!We zijn allemaal begonnen als beginner, en hardlopers weten heel goed hoeveel moeite het gekost heeft om te komen waar ze nu zijn. De meesten hier zijn inderdaad ook begonnen met schema's die wandelen en rennen afwisselen. Dus wees niet bang om te vragen, klets lekker mee, en vooral: niet miepen, maar lopen
Topic gaat wel snel!
das knap vind ik! 6km. Evy ken ik van horen en zeggen maar nooit mee gewerkt. Hou 't schema van de fysio aan en dat op mijn tempo en wat ik aankan.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:53 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Inmiddels wel 6km aan een stuk ja. Maar ik ben ook gewoon begonnen met de intervallen van wandelen en lopen. Heb het schema van Evy gevolgd tot 5km en ben nu bezig met het vervolgschema naar de 10km.Liever wat rustiger aan dan dat ik straks moet stoppen omdat mn lichaam 'ho stop' zegt
quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:32 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Vandaag 2 gesprekken gehad dus ik kan ze zo iets tweaken en stellen:
Wie is Apotheose?
Waar zie je jezelf over 5 jaar?
Hoe ver loop je al?
Op welke schoenen loop je?
![]()
ik doe intervallen en dat gaat nu nog tot 4km ongeveer. Mijn schoenen zijn van Saucony ofzo en over 5 jaar zie ik mezelf vast en zeker gewoon nog steeds in de spiegel. Waar dat is weet ik nog nietIk ben een 31 jarige jongedame
![]()
Leuk die reacties
Wellicht. Of gewoon een koppig karakter.quote:
Misschien dat het net toevallig lurkers over de streep trekt om toch ook te gaan beginnen, want het geploeter is het helemaal waard!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Je vind 'm mooi hequote:Op dinsdag 17 september 2013 17:45 schreef SEMTEX het volgende:
Iedereen is klein begonnen
http://runjunkee.blogspot(...)embarrassed.html?m=1
Ken je deze ook al?
Is hier wel eens gepost geloof ik maar toch.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Welkom Apotheose!
Iemand van mijn vorige werk doet aan bikram yoga en zou vanavond met haar meegaan. Maar ze is vandaag ziek naar huis gegaan en gaat dus niet. Ik ga nu maar alleen, donderdag komt het niet uit en volgende week pas is stom, had me er op ingesteld. Maar vind in mijn eentje gaan niet zo leuk eigenlijk.. Ah well, ben wel benieuwd!![]()
Ik ben ook benieuwd!!quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:54 schreef Gogo83 het volgende:
Welkom Apotheose!
Iemand van mijn vorige werk doet aan bikram yoga en zou vanavond met haar meegaan. Maar ze is vandaag ziek naar huis gegaan en gaat dus niet. Ik ga nu maar alleen, donderdag komt het niet uit en volgende week pas is stom, had me er op ingesteld. Maar vind in mijn eentje gaan niet zo leuk eigenlijk.. Ah well, ben wel benieuwd![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Klinkt als een goed begin in ieder geval, welkomquote:Op dinsdag 17 september 2013 17:25 schreef Apotheose het volgende:
[..]
top! Ik doe nu afstanden van 4+ km, maar dan wel met intervallen. Dat is 1 min wandelen, 2 min hardlopen, 1 min wandelen etc. En dat een half uur. Vrijdags doe ik dan 1 min wandelen, 1 min hardlopen. Dit op advies van mn fysio. Was in april begonnen met hardlopen maar mn heup vond dat niet zo geweldig en ging protesteren. Nu doe ik elke avond even een rondje planking enzo en wat andere oefeningen om de spieren te verstreken, en dat helpt. Tot dusver nog geen last gehad en dat doet me goed
En verder zit hier qua niveau van alles, dus past altijd![]()
![]()
Top, dan ga ik even een klein stukje rennen!quote:
quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:26 schreef Apotheose het volgende:
8 maanden bezig, grandioze noob als het om techniek gaat en vooralsnog geen marathon ambities, maar vooral de ambitie om harder dan 9min/km te kunnen lopen zonder boven de 162 slagen per minuut uit te komen met m'n hartslag
![]()
![]()
hoe meet je je hartslag dan? Speciaal apparaatje voor aangeschaft?just give a second thought
Welkom Aptheose en gelukkig heb je geen last tot nu toe gehad. Vaak merk je pas hoe fijn het is om geen last meer te hebben tijdens het sporten na een blessure.
Wat betreft de discussie over het wel of niet voluit gaan tijdens training. Ik heb het idee dat ik meestal toch wel redelijk het randje opzoek. Heb als ik 2 keer in de week ga hardlopen dat ik 1 keer wat sneller loop en korte afstand en 1 keer langzamer een grotere afstand loop. Vind het sowieso vrij lastig om het rustig aan te doen, ook al zijn het trainingen, haal er toch minder voldoening uit als ik het rustig aan doe. Wellicht dat dat ook komt doordat ik geen wedstrijden loop en daardoor (zo) veel (mogelijk) wil geven tijdens de trainingen.![]()
Je hebt horloges met gps die je tijd, gemiddelde snelheid, huidige snelheid, gelopen route enzo tracken. Daar kan ook een hartslagband bij die je om je lichaam doet die dus ook je hartslag weergeeft en opslaat zodat je het later kan evalueren.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:20 schreef Apotheose het volgende:
hoe meet je je hartslag dan? Speciaal apparaatje voor aangeschaft?
Je kan ook endomondo op je telefoon met gps installeren en meenemen, en eventueel een bluetooth hartslagmeter band kopen en dan kan endomondo het via je telefoon registreren.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ook al wat inkopen gedaan voor de herfst en winter, lange tight en zo'n reflecterend vest, wel zo veilig als het weer vroeg donker wordt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Marathonrenner...? Ik kijk wel uit zegquote:Op dinsdag 17 september 2013 16:26 schreef Apotheose het volgende:
mij veel te lang af.
Ik loop nu zo'n twee jaar, en ik loop zo'n 10km max. Vind ik voorlopig ook wel goed. 5km loop ik redelijk comfortabel, en voor 10km moet ik flink wat moeite doen. Ik ben eigenlijk niet gemaakt om te rennen, zeg ik wel eens gekscherend. Het kost mij en mijn lichaam veel moeite. Maar ik vind het wel erg leuk
Goedzo Guard. Ik zal de lichtbandjes e.d ook weer eens testen.![]()
Zien en gezien worden mensenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Welkom Apotheose!quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:26 schreef Apotheose het volgende:
Ik zie mezelf ook nog als beginner, ben in april van dit jaar gestart met hardlopen. Heb nu al twee keer een 10km gelopen. Daarvoor kon ik amper 5 minuten aan een stuk volhouden. Als je het leuk vindt en je traint regelmatig dan ga je versteld staan van jezelf, hoe ver je bent gekomen in een korte tijd!
[ Bericht 1% gewijzigd door Cee op 17-09-2013 19:54:00 ]![]()
Goeie, binnenkort maar even wat regelen daarvoor.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:40 schreef Daywalk3r het volgende:
Goedzo Guard. Ik zal de lichtbandjes e.d ook weer eens testen.![]()
Zien en gezien worden mensenJumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys![]()
Wat daywalk3r zegtquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:20 schreef Apotheose het volgende:
hoe meet je je hartslag dan? Speciaal apparaatje voor aangeschaft?
En die post daywalk3r, die is mooiik heb het figuur van een walvis en als ik ga hardlopen voel ik me soms een beetje opgelaten.. Inmiddels kan ik de afkeurende blikken van de schooljeugd naas me neerleggen en denken: ik hou dit een uur vol, dat wil ik jou rokende en zuipende lijf wel eens na zien doen..
Maar van mede hardlopers of mensen die het ooit eens geprobeerd hebben krijg ik een gulle glimlach, een "goede morgen", een "goed bezig", "hou vol" en "hé, je loopt nog steeds?!". En dat is tof! De kilo's vliegen er helaas niet af, maar al met al ben ik toch al wel een kilogram of 8 minder karin dan in januari dit jaar![]()
En zojuist dacht ik: laat ik eens een youtube lesje yoga doen. Goed voor de core stability en leuke afwisseling om anders dan intensief te bewegen 1/2 x per week.
Maar ik ontdek dat ik kei slappe armen heb en de "sunrise groet"? niet eens fatsoenlijk uit kan voerenEn mijn zoontje van 22 maanden lachte me kei hard uit toen ik door m'n armen zakte
![]()
![]()
Trouwens, zo'n petje om de regen van je bril te houden is vet handig. Moet je hem alleen wel opzetten![]()
Wel lekker gerend. Wind, regen en een park, het ging echt lekker! Wel de laatste keer voor het park voor voorlopig helaas, het werd al snel donker... En maar 3km gerend. Ik had eigenlijk nog wel langer gewild! Vanaf nu rust tot zaterdag.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik vind het altijd fantastisch om mensen bezig te zien waarvan je (en dit is niet stom of gemeen bedoeld) ziet dat ze het nodig hebben. Want die drempel is vaak hoger, zeker bij zo'n zichtbare sport, en je doet het maar mooi wel!quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:41 schreef Nirak het volgende:
[..]
Wat daywalk3r zegt
En die post daywalk3r, die is mooiik heb het figuur van een walvis en als ik ga hardlopen voel ik me soms een beetje opgelaten.. Inmiddels kan ik de afkeurende blikken van de schooljeugd naas me neerleggen en denken: ik hou dit een uur vol, dat wil ik jou rokende en zuipende lijf wel eens na zien doen..
Maar van mede hardlopers of mensen die het ooit eens geprobeerd hebben krijg ik een gulle glimlach, een "goede morgen", een "goed bezig", "hou vol" en "hé, je loopt nog steeds?!". En dat is tof! De kilo's vliegen er helaas niet af, maar al met al ben ik toch al wel een kilogram of 8 minder karin dan in januari dit jaar![]()
En zojuist dacht ik: laat ik eens een youtube lesje yoga doen. Goed voor de core stability en leuke afwisseling om anders dan intensief te bewegen 1/2 x per week.
Maar ik ontdek dat ik kei slappe armen heb en de "sunrise groet"? niet eens fatsoenlijk uit kan voerenEn mijn zoontje van 22 maanden lachte me kei hard uit toen ik door m'n armen zakte
Al hoop ik wel dat de mevrouw die ik vandaag tegenkwam snel een sport bh gaat kopen.. ik kreeg er plaatsvervangende boobie pijn van!Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Zo is dat. Laat je niet weerhouden en ga lekker door! Fuck de mensen die je afkeurend aankijken, elke stap die je zet ben je beter dan hun.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:41 schreef Nirak het volgende:
[..]
Wat daywalk3r zegt
En je bedoelt de zonnegroet.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
A-fucking-men.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:41 schreef Nirak het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hier klopt iets niet!quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:41 schreef Nirak het volgende:
De kilo's vliegen er helaas niet af,
[...]
een kilogram of 8 minder karin dan in januari dit jaar
Rustig afvallen is veel beter dan snel afvallen. Als het te snel gaat, zit je in een patroon dat niet vol te houden is, en dus komt het weer terug als je weer op de oude manier terugvalt. Rustig afvallen zal op den duur afvlakken en is dus wel vol te houden.
Ik ben het wel met Wolve000 eens eigenlijk. Je bent 8 kg afgevallen in 8 maanden tijd, of 9. Dat is een kg per maand. Dat best een goede trendlijn. Ter vergelijking, ik ben 1kg afgevallen in 8/9 maanden tijd.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:41 schreef Nirak het volgende:
een "goede morgen", een "goed bezig", "hou vol" en "hé, je loopt nog steeds?!". En dat is tof! De kilo's vliegen er helaas niet af, maar al met al ben ik toch al wel een kilogram of 8 minder karin dan in januari dit jaar
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
thxquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:41 schreef Cee het volgende:
[..]
Welkom Apotheose!
Ik zie mezelf ook nog als beginner, ben in april van dit jaar gestart met hardlopen. Heb nu al twee keer een 10km gelopen. Daarvoor kon ik amper 5 minuten aan een stuk volhouden. Als je het leuk vindt en je traint regelmatig dan ga je versteld staan van jezelf, hoe ver je bent gekomen in een korte tijd!Maar dat is al aardig snel - nu al de 10km. Way to go
inderdaad!quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:41 schreef Nirak het volgende:
[..]
inmiddels kan ik de afkeurende blikken van de schooljeugd naas me neerleggen en denken: ik hou dit een uur vol, dat wil ik jou rokende en zuipende lijf wel eens na zien doen..
Overigens voelt mijn lijf oud aan. M'n benen doen pijn, m'n rechterknie doet auw en moeilijk. Ik dacht op werk nog, misschien een rustig stukje lopen, maar forget it. Rust.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Wow ik heb zojuist Keep Running les 8 gelopen, althans, dat was de bedoeling. Na 500m had ik zoveel last van steken in m'n zij dat ik toen besloot er maar een klein rondje van te maken. Echter kwam ik er na 2km zo goed doorheen dat ik toch maar de oorspronkelijke afstand er van besloot te maken. Maar nog eens 2km verder vond ik dat het eigenlijk toch wel lekker begon te lopen en daarom juist nog een stuk verder gelopen. Resultaat: persoonlijk afstandsrecord gebroken met ong 1,5km en bovendien een bekertje op de 5km.
Misschien nog wel het belangrijkste: een aflopend schema![]()
http://www.endomondo.com/workouts/246949884/4776103![]()
quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:07 schreef slacker_nl het volgende:
Overigens voelt mijn lijf oud aan. M'n benen doen pijn, m'n rechterknie doet auw en moeilijk. Ik dacht op werk nog, misschien een rustig stukje lopen, maar forget it. Rust.er op!
Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Soms gaat het niet zoals het moet maar dan moet het zoals het gaat!quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:12 schreef baggerbaas het volgende:
s 8 gelopen, althans, dat was de bedoeling. Na 500m had ik zoveel last van steken in m'n zij dat ik toen besloot er maar een klein rondje van te maken. Echter kwam ik er na 2km zo goed doorheen dat ik toch maar de oorspronkelijke afstand er van besloot te maken. Maar nog eens 2km verder vond ik dat het eigenlijk toch wel lekker begon te lopen en daarom juist nog een stuk verder gelopen. Resultaat: persoonlijk afstandsrecord gebroken met ong 1,5km en bovendien een bekertje op de 5km.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zo... achillespees lijkt de goede kant op te gaan. Als het morgenochtend goed gaat ga ik maar weer eens een rondje. Eerst even kijken waar de thermomeuk is![]()
![]()
Thermomeuk...? Het is nog prima kort-kort weer joh, het is lekker!![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zo ook maar weer eens een rondje lopen. Lang-kort moet nog wel kunnen. Jammer van de regen weer. Het wordt wel iets minder lijkt het, maar ik heb geen zin en tijd om daar op te gaan wachten.
Heb overigens het aanbod voor de Roparun 2014 (wat ik eerder meldde) moeten afslaan. Ik ben de vier maanden van te voren niet in Nederland, en men wilde enkele trainingsweekenden organiseren, dus dat wordt 'm niet.
Get stoned![]()
Het was fokking koud op de fiets de laatste 2 dagen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Thermomeuk...? Het is nog prima kort-kort weer joh, het is lekker!!![]()
Jamaar fietsen is anders! Rijwind en allesquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het was fokking koud op de fiets de laatste 2 dagen.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Jamaar hij loopt net zo hard als dat ie fietstquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jamaar fietsen is anders! Rijwind en alles![]()
![]()
Goed zo!quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... achillespees lijkt de goede kant op te gaan. Als het morgenochtend goed gaat ga ik maar weer eens een rondje. Eerst even kijken waar de thermomeuk is
Ikzelf vond het vandaag ook erg koud, maar ben toch kort/kort gegaan. De reden is dat het de komende maanden vast nog veel kouder gaat worden en ik niet te snel wil toegeven aan thermomeuk.
En ik ben een echte koukleum. Ik zit binnenshuis al met drie laagjes aan, inclusief trui.![]()
Ja, das eigen schuld dikke bult danquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:26 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Jamaar hij loopt net zo hard als dat ie fietst
Ik ga knetterhard op m'n brooks! Loopwind!quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jamaar fietsen is anders! Rijwind en allesNou ik ben geen koukleum, maar moet nu wel ff wennen aan de omslag.quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:27 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Goed zo!
Ikzelf vond het vandaag ook erg koud, maar ben toch kort/kort gegaan. De reden is dat het de komende maanden vast nog veel kouder gaat worden en ik niet te snel wil toegeven aan thermomeuk.
En ik ben een echte koukleum. Ik zit binnenshuis al met drie laagjes aan, inclusief trui.![]()
Wolve en slacker, daar zit natuurlijk wel wat in wat jullie daar zeggen
Slacker, ouderdom komt met gebreken, morgen voel je jezelf vast weer jonger
Ow, en het is echt nog niet koud genoeg voor thermokleding voor mij, moest vanmiddag m'n jasje zelfs uit doen na 2 km![]()
![]()
Ik had lang lang vandaag maar was veel te warmJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Maar we krijgen een nazomertje zeiden zeJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Forum Opties Forumhop: Hop naar: