Maar je moet toch eigenlijk ook pas richting aangeven als je weet dat je kan en niet als je wilt veranderen van rijstrook, alleen maar om het aan te geven? Maargoed, klinkt alsof meneer niet hard genoeg door heeft gereden en je dus niet in heeft gehaald.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:52 schreef swollywood het volgende:
Net een boos toeterende meneer in een Seat Mii () links naast me.
Hij stond al links naast me bij de verkeerslichten met 2 stroken voor rechtdoor (waarom ga je überhaupt links staan met een gemotoriseerde boodschappenkar?) en na de kruising wordt het na ca. 200 meter samengevoegd tot 1 strook waarbij links in moet voegen op de rechterstrook.
Meneer wilde schijnbaar voor mij invoegen, maar gaf geen richting aan, dus nam ik ook geen gas terug om hem er tussen te laten, waarop hij boos begon te toeteren en kon gaan remmen om achter me in te voegen.
Zijn claxon kon ie wel vinden, maar zijn richtingaanwijzer blijkbaar niet.
			
			
			
			Volgens Koos Spee en het doorsnee ANWB volk in een Atosje genoeg.quote:
			
			
			
			Nou, een aantal jaar geleden was het met de jaarwisseling (en ja, dat versterkt het misteffect, maar dan nog) toch echt goed mis. Toen zag je in Leeuwarden, waar ik toen rondliep, óók letterlijk nog geen 3 meter ver, door de mist...quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lees nog eens goed? Mist in de stad bestaat wel, maar niet zó dicht dat je maar 50 meter zicht hebt. Heb denk ik 25 jaar van mijn bestaan in grote steden rondgehangen, en het nog nooit meegemaakt, laat ik het dan zo zeggenIn steden heb je niet de veroorzakers van mist, dus wat er aan mist hangt drijft de stad in, en dat is dan nooit zo dicht.
Sowieso is 50 meter zicht door mist am sich al redelijk zeldzaam in nl, en áls het eens voorkomt is het een mistbank van een paar honderd meter, en daarna is het alweer beter.
			
			
			
			Dat onderwerp komt regelmatig langs hier. De richtingwijzer pas aanzetten als je al gaat maakt die hele richtingaanwijzer overbodig, want je gáát al; hoef je het dus ook niet meer aan te kondigen..quote:Op woensdag 25 september 2013 19:27 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Maar je moet toch eigenlijk ook pas richting aangeven als je weet dat je kan en niet als je wilt veranderen van rijstrook, alleen maar om het aan te geven? Maargoed, klinkt alsof meneer niet hard genoeg door heeft gereden en je dus niet in heeft gehaald.
			
			
			
			1 keer meegemaakt dat je in Zoetermeer letterlijk niet meer dan een armlengte vooruit kon kijken. Dat zal in 1993/1994 ofzo zijn geweest.quote:Op donderdag 26 september 2013 01:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nou, een aantal jaar geleden was het met de jaarwisseling (en ja, dat versterkt het misteffect, maar dan nog) toch echt goed mis. Toen zag je in Leeuwarden, waar ik toen rondliep, óók letterlijk nog geen 3 meter ver, door de mist...
1 enkel geval, maar het kán dus wel degelijk.
			
			
			
			
			
			
			
			Ik schrik zo langszamerhand al niet eens meer van dit soort dingenquote:Op donderdag 26 september 2013 01:25 schreef Tjacka het volgende:
Vandaag rij ik op een voorrangsweg komt er van rechts een idioot die hem er voor gooit.
De stopstreep is daar weg, wegens vernieuwing van de weg. Maar het bord stond er nog wel.
Mijn hart draait er nog overuren van.
			
			
			
			Mwah, je geeft aan dat je van rijstrook veranderd, maar van rijstrook veranderen doe je pas als je 100% zeker weet dat je kan. Maar in drukke situaties wil ik het ook wel eens gebruiken om ruimte te creëren hoor..quote:Op donderdag 26 september 2013 01:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat onderwerp komt regelmatig langs hier. De richtingwijzer pas aanzetten als je al gaat maakt die hele richtingaanwijzer overbodig, want je gáát al; hoef je het dus ook niet meer aan te kondigen..
			
			
			
			Nee je geeft richting aan voordat je gaat, maar nadat je hebt gekeken of er wel ruimte is en deze ook vrij is.quote:Op donderdag 26 september 2013 01:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat onderwerp komt regelmatig langs hier. De richtingwijzer pas aanzetten als je al gaat maakt die hele richtingaanwijzer overbodig, want je gáát al; hoef je het dus ook niet meer aan te kondigen..
			
			
			
			Zo eentje kwam ik er gister nog tegen. Begin A16 bij terbregseplein, twee banen vanuit Gouda komen daar naast twee banen uit richting Hoek. Ik zie vanaf de flyover een bus aankomen met knipperlicht aan, zeker nog 500 meter voordat 'ie naar rechts kan (doorgetrokken streep loopt daar door).quote:Op donderdag 26 september 2013 01:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nee je geeft richting aan voordat je gaat, maar nadat je hebt gekeken of er wel ruimte is en deze ook vrij is.
Mensen die richting aangeven terwijl er geen ruimte is, is gruwelijk irritant. Je weet niet of ze je over het hoofd hebben gezien dus ik toeter dan standaard.
			
			
			
			Wat een droplul, dat mogen bussen en touringcars dus niet gewoon zomaar..quote:Op donderdag 26 september 2013 08:53 schreef JF_ het volgende:
[..]
Zo eentje kwam ik er gister nog tegen. Begin A16 bij terbregseplein, twee banen vanuit Gouda komen daar naast twee banen uit richting Hoek. Ik zie vanaf de flyover een bus aankomen met knipperlicht aan, zeker nog 500 meter voordat 'ie naar rechts kan (doorgetrokken streep loopt daar door).
Ik kom met 120 vanaf rechts op de linkerstrook (uitkomend op strook 3 dus, met de bus op 2), dus ik schat al in dat we precies naast elkaar gaan komen maar ga ervanuit dat 'ie gewoon iets langer rechtdoor rijdt zodat 'ie zonder hinder achter me kan opschuiven.
Nee, meneer vind het nodig om over de doorgetrokken streep toch doodleuk naar rechts te gaan, en door te zetten. Dan schrik je toch eventjes... Vol in t ABS, en miste z'n achterkant op een centimeter of 20. Toevallig moest 'ie dezelfde afrit hebben als ik, dus toen 'ie achter me stond bij het stoplicht kon ik t niet laten om eventjes op z'n raampje te kloppen. Hij had mij dus wel gezien, maar vond dat ik maar had moeten remmen omdat ik toch kon zien dat hij z'n knipperlicht aan had en naar rechts wilde. Eh... Juist ja. En die doorgetrokken streep? "Daar mag ik met de bus wel overheen want bij spitsstroken mag t ook". Ongelooflijk. En dat rijdt dan in een bus met 50+ passagiers.
			
			
			
			
			
			
			
			En toch vind ik ze wel nodig. Er zijn nog steeds randdebielen met drank/drugs op die gewoon in de auto stappen...quote:Op donderdag 26 september 2013 10:02 schreef Iwanius het volgende:
Morgen. Vanmorgen heel vroeg denk je: " lege wegen,dus lekker vol gas richting die arbeit " is er een ochtend controle door de Politie.Ik dacht dat ze die gein alleen maar op de vrijdagavonden deden en niet op een donderdagochtend. Toch weer tijd verloren alleen maar omdat de Staat schijnbaar weer geld nodig heeft middels deze Politiecontroles.
			
			
			
			
			
			
			
			Dat laatste klopt helemaal. Ik moet alleen wel zeggen dat wij hier wel "regelmatig" mist hebben in onze stad. Niet zo slecht dat je maar 50 meter of minder zicht hebt, maar hier komt het toch vaak zat voor.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lees nog eens goed? Mist in de stad bestaat wel, maar niet zó dicht dat je maar 50 meter zicht hebt. Heb denk ik 25 jaar van mijn bestaan in grote steden rondgehangen, en het nog nooit meegemaakt, laat ik het dan zo zeggenIn steden heb je niet de veroorzakers van mist, dus wat er aan mist hangt drijft de stad in, en dat is dan nooit zo dicht.
Sowieso is 50 meter zicht door mist am sich al redelijk zeldzaam in nl, en áls het eens voorkomt is het een mistbank van een paar honderd meter, en daarna is het alweer beter.
Dat vraag ik mij dus wel eens af inderdaad; mijn Seat heeft dubbele achterlichten met een behoorlijke ruimte tussen de 2 aparte units.. Werkt dat niet soms verwarrend voor achterliggers? (net als bij de Touran, al heeft die ze boven elkaar zitten.)quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:23 schreef Sounddragon het volgende:
En helemaal die figuren die ze dubbel hebben; volgens mij mag dat niet eens ivbm verwarring met remlichten.
			
			
			
			Hier:quote:Op woensdag 25 september 2013 19:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Herkenbaar en vooral heel irritant. Nog erger wordt het als er 2 van die trage slakken naast elkaar staan.
Doen ze in de Eemshaven regelmatig; Je moest eens weten hoeveel Polen en ander volk anders onder bekeuringen uit weten te komen.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:02 schreef Iwanius het volgende:
Morgen. Vanmorgen heel vroeg denk je: " lege wegen,dus lekker vol gas richting die arbeit " is er een ochtend controle door de Politie.Ik dacht dat ze die gein alleen maar op de vrijdagavonden deden en niet op een donderdagochtend. Toch weer tijd verloren alleen maar omdat de Staat schijnbaar weer geld nodig heeft middels deze Politiecontroles.
			
			
			
			Ik snap sowieso niet dat mensen gaan kleven bij een busje of vrachtauto, bij een personenauto kun je er over het algemeen nog doorheen kijken en nog iéts zien van wat er voor gebeurd, maar bij een busje of vrachtwagen heb je echt geen enkel idee wat er daarvoor gebeurd.quote:Op vrijdag 27 september 2013 00:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier:
http://goo.gl/maps/u3eD0
staan ze regelmatig met 3 van die trage slakken naast elkaar.. Zelfs om 23.00Erg fijn als je eraan komt rijden en 50-100 meter voor je springt het licht net op groen. Kan je alsnog op de remmen door hun...
Dat knooppunt is sowieso erg irritant soms.. (of nouja, de bestuurders daar.) Helemaal als je vanaf de andere kant komt; gooien ze soms de auto vlak voor jouw auto langs(als je op de linkerstrook voor rechtdoor rijd) om linksaf te kunnen slaan, waarbij ze vlak voor je neus stoppen omdat er geen ruimte is op de 2 stroken linksaf.Erg debiel, want je kan al ruim van te voren voorsorteren om linksaf te slaan, en anders is het c.a. 400 meter omrijden als je gewoon rechtdoor rijd en verderop omkeert.
Ook leuk; Had laatst een rolstoelbusje mee voor een rit naar Amsterdam; prima bus, mooie nieuwe Sprinter met automaat; alleen was die begrensd op 125 echte km/u. Rij je volgas op een stuk waar je 120 mag maar dan zitten sommigen nog zo dicht achter je dat je alleen weet dat er iemand achter je zit doordat je af en toe de spiegels of 1 koplamp in je buitenspiegels zit.
Helemaal fijn als er ook nog eens vlak voor je iemand zijn Aygo'tje 500meter voor een vrachtwagen zomaar naar links gooit. Heb toen maar even vol op de claxon gedrukt, remmen was namelijk geen optie. Ja, dan zat die BMW die aan het bumperkleven was achterop en daar zou de werkgever en de passagier niet blij mee zijn(werkgever want het was een vrij nieuwe bus, passagier omdat ze dan haar afspraak in het VUMC niet zou halen)
			
			
			
			Alles... en wel dat die zichzelf boven anderen stellen en niet het algemeen belang in de gaten houden.quote:
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op zaterdag 28 september 2013 09:13 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Alles... en wel dat die zichzelf boven anderen stellen en niet het algemeen belang in de gaten houden.![]()
			
			
			
			Ik denk dat jij langzaam rijders begrepen hebt. Hardrijders doen echt niet meer verkeerd dan langzaam rijdersquote:Op zaterdag 28 september 2013 09:13 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Alles... en wel dat die zichzelf boven anderen stellen en niet het algemeen belang in de gaten houden.![]()
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Poging tot doodslag idd. Dit soort mensen moeten gewoon opgesloten worden.quote:Op zaterdag 28 september 2013 11:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
Van die mongolen die braketesten. Gister op de snelweg, kwam achter een auto te zitten en kon niet meer naar links, dan zou ik iemand ontzettend hinderen (wij reden 90, die kwam met 120 aan). De C1 voor mij gaat wel naar links, de auto achterop komend gaat dus in de remmen en komt dicht op de bumper, ging die mongool nog remmen. Was er een ongeluk gebeurt, had ik dus echt een getuigenis afgegeven.
			
			
			
			
			
			
			
			Heb ik ook gehad, zag fietser, zijn licht ging op rood, mijne op groen. Hij ging niet stoppen, had ik al in de gaten. Heb pas geremd toen ik op fietspad stond zowat, hij schrok zich helemaal het apelazerus.quote:Op zondag 29 september 2013 15:11 schreef Iwanius het volgende:
beurd het weer. Wat is dat toch met dit soort imbecielen die denken dat de wereld om hen draait? Mooie was dat degene in de auto die afsloeg zijn raampje npg omlaag deed terwijl die fietser probeerde op te staan en toebeet: "lekker,
			
			
			
			
			
			
			
			Vlak de bestelbusjes van de ZZPers waarmee moeders de vrouw op zondag weg mag ook niet uit. 60 op de teller waar je 80 mag...quote:Op zondag 29 september 2013 16:20 schreef BigSmurf het volgende:
De Suzuki Altootjes en Daewoo Matizjes van deze wereld rijden weer rond op de zondagmiddag, blijf vooral binnen en sluit ramen en deuren voor uw eigen veiligheid.
			
			
			
			Foto maken (inclusief kenteken) en samen met tijd, datum en plaats opsturen naar de belastingdienst... Gewoon omdat het kan.quote:Op zondag 29 september 2013 21:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vlak de bestelbusjes van de ZZPers waarmee moeders de vrouw op zondag weg mag ook niet uit. 60 op de teller waar je 80 mag...Kom je net van een 100 stuk en precies de eerste 300 meter dat je geen twee rijstroken meer hebt en geen 100 meer mag, kom je dat tegen... Lekker hoor, kilometers achter hangen, want ze moeten, natuurlijk, nog dezelfde kant op als jij ook.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Je merkt toch meteen dat je klokken en dashboard niet verlicht zijn?quote:Op maandag 30 september 2013 09:36 schreef Tsurany het volgende:
Kon zeker de optie "automatische verlichting" niet meer betalen? Reed laatst in een C3 zonder die optie en het duurde effe voor ik door had dat mijn verlichting niet aan stond. Zo gewend dat het automatisch aan gaat. En als de C3 dan vrijwel hetzelfde interieur heeft helpt dat niet, dan let je daar ook niet snel op. En in een verlichte straat met DRL aan merk je het verschil in lichtopbrengst niet snel.
			
			
			
			In sommige auto's zijn die ook met het licht uit verlicht. Dan merk je dat dus niet.quote:Op maandag 30 september 2013 10:09 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je merkt toch meteen dat je klokken en dashboard niet verlicht zijn?
			
			
			
			Die zijn altijd verlicht, het enige verschil op je dashboard zijn twee groene icoontjes.quote:Op maandag 30 september 2013 10:09 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je merkt toch meteen dat je klokken en dashboard niet verlicht zijn?
			
			
			
			In dat geval heb ik niks gezegd. Heb ook automatische verlichting, maar als ik soms in een auto zonder rij, dan erger ik me direct aan de onverlichte klokken, ook overdag, en gaat meteen de verlichting aan.quote:Op maandag 30 september 2013 10:12 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Die zijn altijd verlicht, het enige verschil op je dashboard zijn twee groene icoontjes.
			
			
			
			
			
			
			
			En dat is ook meteen het probleem van automagische dingen op auto's. Als je een keertje zonder moet is het meteen nadenken of met de gevolgen van het nalaten geconfronteerd worden.quote:Op maandag 30 september 2013 10:22 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
In dat geval heb ik niks gezegd. Heb ook automatische verlichting, maar als ik soms in een auto zonder rij, dan erger ik me direct aan de onverlichte klokken, ook overdag, en gaat meteen de verlichting aan.
			
			
			
			Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Hoewel mijn auto ook zo'n licht nog aan alarm heeft heb ik er best een hekel aan, daar ik uit mijzelf al gewoon de lichten uitzet bij het motor uitzetten. In de taxi's heb ik er helemaal een hekel aan; daar wil je juist het licht aan laten staan als je even snel iemand ophaalt, maar als je dan weer in wilt stappen begint dat ding irritant te piepen. (net als de gordelverklikker trouwens, bij het vorige bedrijf waar ik werkte haalde men standaard de zekeringen uit de nachttaxi's. Wij zijn namelijk niet altijd verplicht om een gordel om te hebben, maar moesten dat haast wel door dat irri gepiep.quote:Op maandag 30 september 2013 12:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En dat is ook meteen het probleem van automagische dingen op auto's. Als je een keertje zonder moet is het meteen nadenken of met de gevolgen van het nalaten geconfronteerd worden.
Voorbeeld: Dat automatische gejengel als je uitstapt en je vergeet je verlichting kennen we allemaal. Op de Mondeo hebben we zo'n piepje. Op onze Astra zit dat niet (want kapot), en ik heb dus al een keertje met startkabels kunnen kloten omdat ik de verlichting vegeten was uit te zetten, omdat ik niets hoorde bij het uitstappen...
Ja, het is nog steeds mijn eigen schuld, maar je merkt gauw genoeg dat systemen die je moeten helpen het leven wat makkelijker te maken vaak averechts werken, omdat we ons afhankelijk maken van die handigheidjes.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Tja, blijkbaar botste de RR per ongeluk tegen die remmende motorfiets voor hem waarna er door andere motorfietsers op zijn auto in werd geslagen en gedaan.. Dan zou ik ook vol gas wegrijden..quote:Op maandag 30 september 2013 15:09 schreef einschtein het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)index.html#181918791
			
			
			
			Ja, hij reed tegen de achterband van een motor aan. Maar volgens mij was er op het eerste gezicht geen schade.quote:Op maandag 30 september 2013 17:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, blijkbaar botste de RR per ongeluk tegen die remmende motorfiets voor hem waarna er door andere motorfietsers op zijn auto in werd geslagen en gedaan.. Dan zou ik ook vol gas wegrijden..
http://www.dailymail.co.u(...)ual-street-ride.html
			
			
			
			Helemaal als je dan ook nog eens vrouw + kind bij je hebt en die motorrijders beginnen direct je auto te slopen... Dan ben je wel blij in zo'n stevige en hoge auto te zitten; Met mijn auto was het me niet gelukt om over die motoren heen te rijden.quote:Op maandag 30 september 2013 17:08 schreef einschtein het volgende:
I
[..]
Ja, hij reed tegen de achterband van een motor aan. Maar volgens mij was er op het eerste gezicht geen schade.
Ik snap het sowieso wel, als je ééntje aanrijdt en er staan opeens 50 motoren om je heen. Paniek fucks with your mind.
			
			
			
			Ik weet niet of ze direct begonnen te slaan, in eerste zou ik als persoon van die groep ook denken: "dat doet ie expres". Maar aan het einde, dat ze het raam in sloegen, kan ik me al helemaal voorstellen. Het in-coma-slaan gaat wat ver, maar als iemand zo probeert weg te komen snap ik het ansich. Maar het die beste man raakte gewoon in paniek..quote:Op maandag 30 september 2013 17:13 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Helemaal als je dan ook nog eens vrouw + kind bij je hebt en die motorrijders beginnen direct je auto te slopen... Dan ben je wel blij in zo'n stevige en hoge auto te zitten; Met mijn auto was het me niet gelukt om over die motoren heen te rijden.
			
			
			
			Moet je voor de gein eens bij de huisarts proberen voor morgenochtend een afspraak te maken. Geheid dat je pas na 9 uur terecht kan, het uitloopt en de hele wachtkamer vol zit met bejaarden.quote:Op maandag 30 september 2013 14:47 schreef Iwanius het volgende:
En ik maar denken dat oude van de dagen tegenwoordig flink uitslapen en zich niet voor 08:00 uur op de weg begeven. Nou, ik heb het geweten want ik reed zeker 3 minuten lang achter zo een oudje die in een sukkelgangetje voor mij reeds alsof ze een zondagochtend wandeling had of uitkeek naar een parkeerplaats.
Ach, dat zie je ook met filedetectie. Mensen zijn het niet meer gewend om hard te moeten remmen, te spiegelen en dan ook nog, als het even kan, hun alarmlichtjes aan te zetten. Immers, de bordjes gaan toch wel naar 90, 70 en 50 toe. Betrapte mezelf er gister op, het loopt heel hard op voor mijn neus, ik rijd nog 130 en ik ging eerst rustig in mijn spiegels kijken, ja, ruimte, niemand op mijn bumper, vol in de ankers en knippers aan, zien mijn achterliggers het? Ja, mooi, knippers weer uit.quote:Op maandag 30 september 2013 12:38 schreef Ridocar het volgende:
En dat is ook meteen het probleem van automagische dingen op auto's. Als je een keertje zonder moet is het meteen nadenken of met de gevolgen van het nalaten geconfronteerd worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |