Net als draaien met een hijskraan, is ook super makkelijkquote:Op maandag 23 september 2013 16:13 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Zat josti's die denken "dat doe ik wel even.."
Die slinger schotten zitten idd niet in een 20voeter dacht ik.. een tanktrailer is heel anders opgebouwd. En net als met alle vloeistoffen, is het kut als een tank halfvol/leeg is, dan zit er veel te veel lucht in. Daarom heeft een tanktrailer meerdere compartimenten, dan heb je dat veel minder.quote:Op maandag 23 september 2013 16:20 schreef vannelle het volgende:
Ik heb met 20ft tanks gereden waar glucose in zat en kan melden dat dat vreselijk &%#$ rijdt.
Je moet echt zo gelijkmatig mogelijk rijden om beweging van de lading te voorkomen maar tijdens het optrekken ontkom je daar niet aan.
Zodra dat spul een beetje gaat klotsen ben je aardig de sjaak.
Als het naar achteren beweegt remt dat idioot hard af en als het naar voren beweegt is het net alsof de 2e turbo/supercharger/lachgas in werking treedt.
25 ton bewegende massa is gewoon ronduit shit, kan het niet anders zeggen.
Zicht meten kun je beter zelf doen, want zeker bij mist is dat nogal lokaal wisselendquote:Op dinsdag 24 september 2013 09:12 schreef Turbomuis het volgende:
Het mist hier nu. Nogal. Het zicht is (volgens buienradar) nu 95 meter.
Net naar m'n werk gereden en er zijn gewoon nog steeds idioten die geen verlichting aan hebben.
Hoe kun je dat nu niet merken??
Ik ga niet over de snelweg naar m'n werk, dus dan wordt dat lastig zelf meten. Daarbij gaat het een beetje om het idee in dit geval, als BR zegt dat het 95 meter is kun je er vanuit gaan dat het geen 250 meter isquote:Op dinsdag 24 september 2013 12:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zicht meten kun je beter zelf doen, want zeker bij mist is dat nogal lokaal wisselend
Die hectometerpaaltjes langs de weg met die groene schildjes staan 100 meter uit elkaar, en de afstand tussen 2 strepen op de snelweg is 12 meter plus de streep zelf, die is 3, dus één tussenruimte plus één streep is 15 meter![]()
Op provinciale wegen staan die witte paaltjes vaak 50 meter uit elkaar, en lichtmasten meestal op 75 meter. De groene hectometerschildjes staan daar ook op 100 meter.
Als het zich minder is als 50 meter is het toegestaan om mistachterlicht te voeren.
En normale verlichting, mja, moet eigenlijk altijd branden vind ik, maar dat is helaas nog steeds niet verplicht. Ik kom ook regelmatig mensen tegen die geen verlichting voeren terwijl dat wel zou moeten voor de veiligheid, maja wat doe je eraan he.
Goed lezen; op de provinciale wegen staan die dingen ook, alleen zijn de tussenafstanden en de lengte van de strepen iets kleiner. hectometerpaaltjes (hecto betekent honderd) staan gewoon op honderd meter, en daar tussenin staan vaak nog van die witte reflectorpaaltjes op 50 meter.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:10 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik ga niet over de snelweg naar m'n werk, dus dan wordt dat lastig zelf meten. Daarbij gaat het een beetje om het idee in dit geval, als BR zegt dat het 95 meter is kun je er vanuit gaan dat het geen 250 meter is
Viel me op dat er niemand een mistachterlicht aanhad. Op zich was dat goed, want het zicht was wel meer dan 50 meter, maar gezien het feit dat sommige mensen 'm ook aangooien bij een regenbui, of bij helemaal niks, is het wel weer opvallend
Omdat rijders als dit zich alleen bekommeren om hun eigen gemak en niet om die van anderen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:12 schreef Turbomuis het volgende:
Het mist hier nu. Nogal. Het zicht is (volgens buienradar) nu 95 meter.
Net naar m'n werk gereden en er zijn gewoon nog steeds idioten die geen verlichting aan hebben.
Hoe kun je dat nu niet merken??
Ik las goed, maar ik rij van de ene kant van de stad naar de andere. Dus geen paaltjes, en te druk om lantaarns te gaan tellenquote:Op dinsdag 24 september 2013 13:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goed lezen; op de provinciale wegen staan die dingen ook, alleen zijn de tussenafstanden en de lengte van de strepen iets kleiner. hectometerpaaltjes (hecto betekent honderd) staan gewoon op honderd meter, en daar tussenin staan vaak nog van die witte reflectorpaaltjes op 50 meter.
Mensen die mistachterlichten voeren bij regen mogen ze van mij best wat consequenter van de weg trekken; 5 van die idioten voor je op de snelweg en je wordt bijna scheel van de reflectie's in de waterdruppels op je ruit, zeker in het donker.
En helemaal die figuren die ze dubbel hebben; volgens mij mag dat niet eens ivbm verwarring met remlichten.
Nou, er was verdomd weinig zicht in ieder geval. Waarom bestaat mist in de stad niet?quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:39 schreef Sounddragon het volgende:
Hoax!; in de stad bestaat 50 meter zicht nietdaar heb je mistachtig, en dawast..
50 meter zicht heb je nog wel eens op B-wegen buiten de bebouwde kom, en héél af en toe op de snelweg als er nog niet veel verkeer rijdt, anders wordt het weggereden.
Lees nog eens goed? Mist in de stad bestaat wel, maar niet zó dicht dat je maar 50 meter zicht hebt. Heb denk ik 25 jaar van mijn bestaan in grote steden rondgehangen, en het nog nooit meegemaakt, laat ik het dan zo zeggenquote:Op dinsdag 24 september 2013 13:56 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Nou, er was verdomd weinig zicht in ieder geval. Waarom bestaat mist in de stad niet?
Maar goed, waar zeg ik dat het zicht 50 meter was?quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lees nog eens goed? Mist in de stad bestaat wel, maar niet zó dicht dat je maar 50 meter zicht hebt. Heb denk ik 25 jaar van mijn bestaan in grote steden rondgehangen, en het nog nooit meegemaakt, laat ik het dan zo zeggenIn steden heb je niet de veroorzakers van mist, dus wat er aan mist hangt drijft de stad in, en dat is dan nooit zo dicht.
Sowieso is 50 meter zicht door mist am sich al redelijk zeldzaam in nl, en áls het eens voorkomt is het een mistbank van een paar honderd meter, en daarna is het alweer beter.
Waar zeg ik dat mist in de stad niet bestaat?quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:37 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Maar goed, waar zeg ik dat het zicht 50 meter was?
Nee, laat maarquote:Op dinsdag 24 september 2013 14:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat mist in de stad niet bestaat?
Gaan we nou zeiken om het zeiken of wat?
Herkenbaar, ook eens een keer een Pool meegemaakt op de A4 die op de middelste baan bleef plakken. Links ingehaald en vervolgens voorlangs de rechter baan op om zo even duidelijk te maken dat hij dat ook wel kon doen, maar kwartje viel niet.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:07 schreef totalvamp het volgende:
Pff laatst een pool voor me die constant links bleef plakken, op een lege weg. Zelfs nadat ik hem links had ingehaald ging hij weer terug op die baan. Zonder ook maar auto's in de buurt, ook geen afslag op komst.
Sowieso rijden veel polen constant links, denken ze dat dit Engeland is ofzo...
Schijnbaar kon jij niet veel harder optrekken dan de gemotoriseerde boodschappenkarquote:Op woensdag 25 september 2013 17:52 schreef swollywood het volgende:
Net een boos toeterende meneer in een Seat Mii () links naast me.
Hij stond al links naast me bij de verkeerslichten met 2 stroken voor rechtdoor (waarom ga je überhaupt links staan met een gemotoriseerde boodschappenkar?) en na de kruising wordt het na ca. 200 meter samengevoegd tot 1 strook waarbij links in moet voegen op de rechterstrook.
Meneer wilde schijnbaar voor mij invoegen, maar gaf geen richting aan, dus nam ik ook geen gas terug om hem er tussen te laten, waarop hij boos begon te toeteren en kon gaan remmen om achter me in te voegen.
Zijn claxon kon ie wel vinden, maar zijn richtingaanwijzer blijkbaar niet.
Dat kan ik probleemloos, maar ik had geen haast.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:55 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Schijnbaar kon jij niet veel harder optrekken dan de gemotoriseerde boodschappenkar
net een audi voor me die het gaspedaal niet kon vindenquote:Op woensdag 25 september 2013 17:52 schreef swollywood het volgende:
Net een boos toeterende meneer in een Seat Mii () links naast me.
Hij stond al links naast me bij de verkeerslichten met 2 stroken voor rechtdoor (waarom ga je überhaupt links staan met een gemotoriseerde boodschappenkar?) en na de kruising wordt het na ca. 200 meter samengevoegd tot 1 strook waarbij links in moet voegen op de rechterstrook.
Meneer wilde schijnbaar voor mij invoegen, maar gaf geen richting aan, dus nam ik ook geen gas terug om hem er tussen te laten, waarop hij boos begon te toeteren en kon gaan remmen om achter me in te voegen.
Zijn claxon kon ie wel vinden, maar zijn richtingaanwijzer blijkbaar niet.
Herkenbaar en vooral heel irritant. Nog erger wordt het als er 2 van die trage slakken naast elkaar staan.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:01 schreef totalvamp het volgende:
[..]
net een audi voor me die het gaspedaal niet kon vinden
Gaat hij ook nog links van een sportauto staan... blijf dan achter de sportauto en laat mensen met een reactie vermogen en een rechtervoet links staan.
Ik snap dat soort mensen ook gewoon niet. Denken ze alleen maar aan zichzelf?quote:Op woensdag 25 september 2013 19:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Herkenbaar en vooral heel irritant. Nog erger wordt het als er 2 van die trage slakken naast elkaar staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |